Sterk, zeker wat betreft dit onderwerp. Want men leeft in een illusie die ego heet idd.quote:Op dinsdag 11 september 2018 14:48 schreef Kelvan het volgende:
[..]
Over sprookjesverhalen gesproken, heb je weleens naar buiten gekeken naar de blauwe hemel en witte wolken daarin, ..dat is een sprookje. Of heb je weleens naar jezelf gekeken en daarover nagedacht, hoe je opgebouwd bent, hoe complex je lichaam en brein is en hoe dat allemaal werkt, .. dat is een sprookje. Of 's nachts, op een plek waar geen lichtvervuiling is, gekeken naar de hemel, de vonkelende sterren en nevels daarin, ... dat is een sprookje. Je leeft in een sprookje en je hebt het niet in de gaten net als sneeuwwitje en de zeven dwergen dat niet in de gaten hebben in hun sprookje.
quote:
quote:Op dinsdag 11 september 2018 14:48 schreef Kelvan het volgende:
[..]
Over sprookjesverhalen gesproken, heb je weleens naar buiten gekeken naar de blauwe hemel en witte wolken daarin, ..dat is een sprookje. Of heb je weleens naar jezelf gekeken en daarover nagedacht, hoe je opgebouwd bent, hoe complex je lichaam en brein is en hoe dat allemaal werkt, .. dat is een sprookje. Of 's nachts, op een plek waar geen lichtvervuiling is, gekeken naar de hemel, de vonkelende sterren en nevels daarin, ... dat is een sprookje. Je leeft in een sprookje en je hebt het niet in de gaten net als sneeuwwitje en de zeven dwergen dat niet in de gaten hebben in hun sprookje.
quote:Op dinsdag 11 september 2018 14:49 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Sterk, zeker wat betreft dit onderwerp. Want men leeft in een illusie die ego heet idd.
quote:
Jezelf spiritueel verbinden met Jezus Christus bewerkstelligt een intense rust en vrede, zonder dat daar jarenlange meditatie voor nodig is... dat laat zien dat het pad van Jezus niet hetzelfde is als dat van Boeddha... je zou het bijna als een soort lifehack kunnen zienquote:Op dinsdag 11 september 2018 14:17 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Zo gek is dat nog niet eens hoor... ik ben er vrij van overtuigd dat Jezus in eenzelfde "verlichte" staat verkeerde als Boeddha, alleen probeerde Jezus het symbolisch uit te leggen, waardoor het een sprookjesverhaal werd.
Ja ik geloof hier dus niet in, jezus is niet een bestaand iemand ofzo, althans , nu niet meer. Ik denk dat bidden eenzelfde effect heeft als meditatie. Het is niet iets anders ofzo. Hoe zou ik verbinding moeten maken met jezus danquote:Op dinsdag 18 september 2018 10:13 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Jezelf spiritueel verbinden met Jezus Christus bewerkstelligt een intense rust en vrede, zonder dat daar jarenlange meditatie voor nodig is... dat laat zien dat het pad van Jezus niet hetzelfde is als dat van Boeddha... je zou het bijna als een soort lifehack kunnen zien
Dat staat je vrijquote:Op dinsdag 18 september 2018 10:18 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ja ik geloof hier dus niet in, jezus is niet een bestaand iemand ofzo, althans , nu niet meer.
Naja, de twee zijn wel verwant aan elkaar. Meditatie bestaat ook binnen het christendom, maar is daar meer een vorm van overdenking of focus... bij het bidden praat je echt tot God of zelfs met God... het heeft allebei zijn tijd en plaats.quote:Ik denk dat bidden eenzelfde effect heeft als meditatie. Het is niet iets anders ofzo.
Nee ik weet dat je geen grap maakt, heb zelf genoeg ervaring met psychedelicaquote:De enige lifehack naar verlichting zijn middelen als LSD.... en dan maak ik geen grap.
In gebed, zoals je zelf zegt, is het mogelijk. Vraag Jezus Christus om te laten zien wie Hij is en om jou Zijn rust en vrede te laten ervaren.quote:Op dinsdag 18 september 2018 10:18 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Hoe zou ik verbinding moeten maken met jezus dan
Oke. Maar zoals gezegd geloof ik niet in het bestaan van Jezus op dit moment, die man is een tijdje terug gestorven.quote:Op dinsdag 18 september 2018 10:31 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dat staat je vrij
Ik bedoel alleen te zeggen dat, wanneer je gelooft dat Jezus een verlicht iemand was (tot op zekere hoogte klopt dat), dat je best eens Zijn pad zou kunnen proberen te volgen. Ik ben een beetje bekend met boeddhistische meditatie (geen expert), maar vond uiteindelijk waar ik naar zocht toen ik met Jezus in aanraking kwam
Ja, dit is correct denk ik, afhankelijk van je definitie van God. God is het algeheel bewustzijn in mijn ogen, dus in die context heb je gelijk. Alleen "praat" je niet met je bewustzijn, je ervaart het.quote:[..]
Naja, de twee zijn wel verwant aan elkaar. Meditatie bestaat ook binnen het christendom, maar is daar meer een vorm van overdenking of focus... bij het bidden praat je echt tot God of zelfs met God... het heeft allebei zijn tijd en plaats.
Haha, nou dat licht is niet te faken... "Goddelijk" is zeer zeer zacht uitgedrukt met wat ik gezien heb... ik ben er van overtuigd dat dit hetzelfde bewerktstelligd als Nirvana, en dus voor jou; één zijn met God, in de hemel. Het is allemaal hetzelfde.quote:[..]
Nee ik weet dat je geen grap maakt, heb zelf genoeg ervaring met psychedelicaSoms kan iets heel verlicht aanvoelen en uiteindelijk blijkt het dan kunstlicht.
Ja, vaker geprobeerd, didnt work.quote:[..]
In gebed, zoals je zelf zegt, is het mogelijk. Vraag Jezus Christus om te laten zien wie Hij is en om jou Zijn rust en vrede te laten ervaren.
Als je er niets van gelooft werkt het inderdaad niet zo snel... maar dan nog kan er een ingang gevonden worden op basis van wat je wél gelooft... als ik fysiek dichtbij je was nu zou ik je ermee kunnen helpen...quote:Op dinsdag 18 september 2018 10:35 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Oke. Maar zoals gezegd geloof ik niet in het bestaan van Jezus op dit moment, die man is een tijdje terug gestorven.
[..]
Ja, vaker geprobeerd, didnt work.
Hmm ja, het is mogelijk dat je wel het echte licht ziet na gebruik van psychedelica, maar er zijn ook dwaallichten die haast niet van echt te onderscheiden zijn, dus enige voorzichtigheid is gebodenquote:Op dinsdag 18 september 2018 10:35 schreef EggsTC het volgende:
Haha, nou dat licht is niet te faken... "Goddelijk" is zeer zeer zacht uitgedrukt met wat ik gezien heb... ik ben er van overtuigd dat dit hetzelfde bewerktstelligd als Nirvana, en dus voor jou; één zijn met God, in de hemel. Het is allemaal hetzelfde.
Het is je ontdoen van het ego... daar helpt de psychedelic bij. Dat is ook waarom Jezus om overgave vraagt, want dat is precies hoe het werkt. Ook in boeddhistiscche termen.quote:Op dinsdag 18 september 2018 10:39 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Als je er niets van gelooft werkt het inderdaad niet zo snel... maar dan nog kan er een ingang gevonden worden op basis van wat je wél gelooft... als ik fysiek dichtbij je was nu zou ik je ermee kunnen helpen...
[..]
Hmm ja, het is mogelijk dat je wel het echte licht ziet na gebruik van psychedelica, maar er zijn ook dwaallichten die haast niet van echt te onderscheiden zijn, dus enige voorzichtigheid is geboden
Zeker waar, zowel christendom als boeddhisme als psychonautisme vraagt om het opzij zetten van het ego, en dat is dus iets goeds... maar het maakt uit wáár je je aan overgeeft. Je bevindt je dan op het spirituele vlak en niet alles daar heeft goede intenties.quote:Op dinsdag 18 september 2018 10:44 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Het is je ontdoen van het ego... daar helpt de psychedelic bij. Dat is ook waarom Jezus om overgave vraagt, want dat is precies hoe het werkt. Ook in boeddhistiscche termen.
Ja, je doet nu alsof het Christendom superieur is aan de rest, dat is ego die praat.quote:Op dinsdag 18 september 2018 10:48 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Zeker waar, zowel christendom als boeddhisme als psychonautisme vraagt om het opzij zetten van het ego, en dat is dus iets goeds... maar het maakt uit wáár je je aan overgeeft. Je bevindt je dan op het spirituele vlak en niet alles daar heeft goede intenties.
Het christendom is niet mijn egoquote:Op dinsdag 18 september 2018 10:49 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ja, je doet nu alsof het Christendom superieur is aan de rest, dat is ego die praat.
Denken dat iets superieur is aan iets anders, is het ego wat waardeoordelen geeft over iets.quote:Op dinsdag 18 september 2018 10:50 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Het christendom is niet mijn ego
Ik ben niet beter dan een ander om wat ik geloof. Integendeel, het christendom leert me dat ik van mezelf een zondaar was voor ik Hem kende
Maar als alles hetzelfde is en niets superieur aan iets anders, dan is alleen het nihilisme correct, want dan maakt niets wat we doen of denken meer uit.quote:Op dinsdag 18 september 2018 10:51 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Denken dat iets superieur is aan iets anders, is het ego wat waardeoordelen geeft over iets.
Dat is niet helemaal hoe het werkt, maar daar ga ik liever niet hier op in want het is nogal offtopicquote:Op dinsdag 18 september 2018 10:51 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ach, als je toch vergeven wordt en door het bloed van jezus gezuiverd, kun je net zo goed je hele leven keihard doen wat god verboden heeft en op het eind vragen om vergiffenis, zo wrekt het toch? God zijt vergevingsgezind.
Wat is waarom jij denkt dat bijv psychedelics, of "andere" lichten vals zijn? Waarom zou jouw licht geen vals licht zijn?quote:Op dinsdag 18 september 2018 10:52 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Maar als alles hetzelfde is en niets superieur aan iets anders, dan is alleen het nihilisme correct, want dan maakt niets wat we doen of denken meer uit.
[..]
Dat is niet helemaal hoe het werkt, maar daar ga ik liever niet hier op in want het is nogal offtopic
Bij jou ja. Bij een ander doet juist dat boeddhistische pad dat, of zelfs een lekkere boswandeling maken/hardlopen e.d..quote:Op dinsdag 18 september 2018 10:13 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Jezelf spiritueel verbinden met Jezus Christus bewerkstelligt een intense rust en vrede, zonder dat daar jarenlange meditatie voor nodig is... dat laat zien dat het pad van Jezus niet hetzelfde is als dat van Boeddha... je zou het bijna als een soort lifehack kunnen zien
Dat spiritueel verbinden is nagenoeg meditatie.quote:Op dinsdag 18 september 2018 10:13 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
^quote:Op dinsdag 18 september 2018 13:58 schreef Maharski het volgende:
Er is imo wel maar één soort verlichting. Dus Jezus moet precies dezelfde vorm van verlichting hebben gehad als Boeddha, Nisargadatta, Krishnamurti, Rumi, Meister Eckhart of wie dan ook... dat is universeel over de hele wereld één en hetzelfde. Alleen beschrijvingen als gevolg van culturele paradigma's en tijdsgeest verschillen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |