quote:
Dat zijn van die aannames, Ferrari is gewoon de snellere auto, Mercedes heeft het op tactiek gewonnen, niet op snelheidquote:Op maandag 3 september 2018 11:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mercedes had Ferrari in alle gevallen verslagen. De slijtage bij zowel Vettel als Kimi was best ernstig te noemen.
Bottas had bij die poging de bocht niet kunnen halen denk ik, daarom jammer dat hij hem niet net wat meer ruimte heeft gegevenquote:Op maandag 3 september 2018 11:47 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Verstappen maakt geen vrienden met die uitspraak over Bottas. Domme actie en totaal niet nodig om te zeggen, ook al heeft ie gelijk.
Vind het verder ook zwaar bestraft, zie ze ook liever hard tegen hard racen. Daar horen dit soort kleine incidentjes bij.
De regels zijn wat dat betreft veel te strak.
ik ga er wel vanuit ja. Het valt te staven als je de rondetijden naast elkaar legt.quote:Op maandag 3 september 2018 11:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hele scenario gaat uit van een Vettel die veel sneller is dan Raikkonen. Iets wat niet eens het geval hoefde te zijn.
klopt. Foutje waar Max voor heeft moeten boeten.quote:Op maandag 3 september 2018 11:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
Bottas had bij die poging de bocht niet kunnen halen denk ik, daarom jammer dat hij hem niet net wat meer ruimte heeft gegeven
Die groene strook houd voor de bocht al weer op en loopt dan over in gras, tevens hoort dat stuk volgens de regels niet bij het circuit.quote:Op maandag 3 september 2018 10:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Er was ook genoeg ruimte. Dat Bottas dat niet in de gaten had doet daar niets aan af. Die had zonder problemen nog een halve meter op kunnen schuiven op de groene strook die ze tijdens de Q allemaal gebruikte.
Straf was erg streng. Ik blijf erbij, race ongeval wat niet bestraft had moeten worden.
Hoewel die witte lijnen duidelijk niet altijd heilig zijn is het volgens de letter van de regulations dus wel een terechte straf. Max heeft geen autobreedte overgelaten tussen hemzelf en de witte lijn die als track edge geld.quote:Any driver moving back towards the racing line, having earlier
defended his position off-line, should leave at least one car
width between his own car and the edge of the track on the approach to the corner.
Drivers must use the track at all times. For the avoidance of
doubt, the white lines defining the track edges are considered
to be part of the track but the kerbs are not.
twitter:McLarenF1 twitterde op maandag 03-09-2018 om 12:00:25 McLaren today confirms that Stoffel Vandoorne will leave the team after the end of the 2018 season. https://t.co/yIQonPAnwj reageer retweet
Stewards zijn per race verschillend, dat is al genoeg voor een andere interpretatie.quote:Op maandag 3 september 2018 12:08 schreef Refragmental het volgende:
Mooie vondst op de FP door gebruiker Aenyo.
Over de touche tussen Bottas en Verstappen.
Exact 10 jaar geleden op Monza, exact dezelfde situatie, exact dezelfde bocht, tussen Webber en Hamilton.
Hamilton is toen niet gestraft, terwijl de situatie in mijn ogen erger in zijn nadeel was. Hij finisht op 2 seconden voor Webber.
Waarom toen geen straf en nu wel?
Welke regels zijn er intussen dan geintroduceerd die het nu wel een overtreding maken.
Het verschil is dat er nog een autobreedte ruimte was tussen Hamilton en de witte lijn die geld als track edge op het moment van impact en bij Verstappen-Bottas niet.quote:Op maandag 3 september 2018 12:08 schreef Refragmental het volgende:
Mooie vondst op de FP door gebruiker Aenyo.
Over de touche tussen Bottas en Verstappen.
Exact 10 jaar geleden op Monza, exact dezelfde situatie, exact dezelfde bocht, tussen Webber en Hamilton.
Hamilton is toen niet gestraft, terwijl de situatie in mijn ogen erger in zijn nadeel was. Hij finisht op 2 seconden voor Webber.
Waarom toen geen straf en nu wel?
Welke regels zijn er intussen dan geintroduceerd die het nu wel een overtreding maken.
en nog snappen mensen het niet en is max niet fout.quote:Op maandag 3 september 2018 12:31 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Het verschil is dat er nog een autobreedte ruimte was tussen Hamilton en de witte lijn die geld als track edge op het moment van impact en bij Verstappen-Bottas niet.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Webber zit nog 20-30 cm van de lijn af en Bottas zit er al overheen.
Onderste plaatje maakt wel gelijk duidelijk dat er inderdaad geen ruimte binnen de officiële tracklimits meer is voor Bottas, wat de straf terecht maakt.quote:Op maandag 3 september 2018 12:31 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Het verschil is dat er nog een autobreedte ruimte was tussen Hamilton en de witte lijn die geld als track edge op het moment van impact en bij Verstappen-Bottas niet.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Webber zit nog 20-30 cm van de lijn af en Bottas zit er al overheen.
20-30 cm??quote:Op maandag 3 september 2018 12:31 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Het verschil is dat er nog een autobreedte ruimte was tussen Hamilton en de witte lijn die geld als track edge op het moment van impact en bij Verstappen-Bottas niet.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Webber zit nog 20-30 cm van de lijn af en Bottas zit er al overheen.
lullig voor hem welquote:Op maandag 3 september 2018 12:10 schreef ondeugend het volgende:twitter:McLarenF1 twitterde op maandag 03-09-2018 om 12:00:25 McLaren today confirms that Stoffel Vandoorne will leave the team after the end of the 2018 season. https://t.co/yIQonPAnwj reageer retweet
quote:Max Verstappen fileert Valtteri Bottas: 'Hamilton en Vettel waren mij allang gepasseerd'
Max Verstappen reed zondag tijdens de Grand Prix van Italië lang op de derde plek. Maar na een touché met Valtteri Bottas ontving de Nederlander een vijf-seconden tijdstraf, waardoor hij terug werd verwezen naar de vijfde positie.
In eerste instantie was Max ontzettend boos op de wedstrijdleiding, die hem volgens zichzelf, onterecht gestraft hadden. Maar inmiddels heeft de woede plaatsgemaakt voor trots. Trots dat hij, op Monza, een Mercedes meer dan veertig rondes achter zich heeft kunnen houden.
Aan de ene kant is dat zijn eigen verdienste, maar Verstappen haalt daarnaast ook flink uit naar Bottas.
"Het is wel mooi om te zien dat Bottas veertig rondes achter mij heeft gereden, dat zegt wel iets. Hamilton en Vettel waren mij allang gepasseerd. Bottas is gewoon niet zo snel, dat zie je aan alles", begon Verstappen zijn relaas.
Vettel en Hamilton veel beter
Maar dat was nog niet genoeg kritiek op Bottas, voelde Max. Dus deed hij er rustig nog een schepje bovenop.
"Bottas aarzelt bij acties. Doet-ie altijd. Hamilton en Vettel doen dat niet, die zijn in pure snelheid vele malen beter dan Bottas. Die zouden op dit circuit nooit veertig rondes achter mij blijven zitten", zo sloot de Nederlander af.
ja gezellig. Zo'n bagger auto vermoord carrières, dat is wel duidelijk.quote:Op maandag 3 september 2018 12:10 schreef ondeugend het volgende:twitter:McLarenF1 twitterde op maandag 03-09-2018 om 12:00:25 McLaren today confirms that Stoffel Vandoorne will leave the team after the end of the 2018 season. https://t.co/yIQonPAnwj reageer retweet
Nou ja, het bewijst wel weer dat je niet meteen in een willekeurige stoel moet stappen.quote:Op maandag 3 september 2018 12:50 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ja gezellig. Zo'n bagger auto vermoord carrières, dat is wel duidelijk.
Inderdaad. Die gast heeft volgens mij alles gewonnen wat er te winnen valt.quote:Op maandag 3 september 2018 12:50 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ja gezellig. Zo'n bagger auto vermoord carrières, dat is wel duidelijk.
Frijns kan daar ook over mee praten, al heeft die daadwerkelijk nooit de kans gekregen omdat een niet nader genoemde journalist eigenhandig niet door hem gezegde uitspraken de wereld in slingerde waardoor hij de F1 vaarwel kon zeggen voor hij er goed en wel aan begonnen was.quote:Op maandag 3 september 2018 12:57 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Inderdaad. Die gast heeft volgens mij alles gewonnen wat er te winnen valt.
Nooit de kans gehad om zich te bewijzen, erg jammer
twitter:McLarenF1 twitterde op maandag 03-09-2018 om 13:00:27 McLaren is delighted to announce that @LandoNorris will complete the team’s driver line-up for the 2019 season. #Lando19 https://t.co/aNndtP3WQE reageer retweet
Het is ook geen aansprekend figuur. Dat helpt hem ook niet echt.quote:Op maandag 3 september 2018 12:56 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nou ja, het bewijst wel weer dat je niet meteen in een willekeurige stoel moet stappen.
Wat dat betreft hebben Jos en Max dat beter aangepakt destijds.
Toch sneu voor hem.. al was het niet helemaal onverwacht.
Ongetwijfeld talentvol maar mist net dat ene stukje gedrevenheid/agressie.
En vooral veel pech
Al zou het 5cm zijn is dat nog steeds voldoende en meer dan Bottas had die buiten de baan gedwongen werd.quote:Op maandag 3 september 2018 12:40 schreef Refragmental het volgende:
[..]
20-30 cm??
Je moet wel het moment van de touché pakken. Dan kun je het met pijn en moeite 5cm noemen.
Wat ik intussen wel heb geleerd van deze discussies is dat je gewoon moet divebomben in gaten die aan het sluiten zijn.
Als de ander je dan te laat ziet of reageert is HIJ de sjaak en ga jij vrijuit.
Was vorig jaar ook al zo.
Eerder op de race deed Bottas hetzelfde aan de binnenkant. Verstappen koos eieren voor zijn geld en sneed de bocht af. Het was dat, of bottas in je zijkant zien boren vanwege z'n divebomb.
Ik denk dat er nog nooit iemand is geweest die het tegendeel heeft beweerd, dus ik snap de relevantie van de opmerking niet zo goed. Zo jaag je alleen maar mensen tegen je in het harnas.quote:Op maandag 3 september 2018 11:42 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Als het een fout was, die discussie vind ik niet zo boeiend: ik ben er van overtuigd dat iemand met meer skills dan Bottas niet in die positie was gekomen. Denk dat Max gelijk heeft dat Vettel en Hamilton hem er met veel meer overtuiging naast gezet hadden en er voorbij waren gegaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |