Dat is ook niet normaal zeg, van beide kanten niet. Zij respecteert jouw grenzen niet, en jij behandelt haar als je bezit. Hoe is dit een relatie???quote:Op maandag 27 augustus 2018 10:40 schreef lunko1979 het volgende:
[..]
Op een verkleedpartijtje was ze aan het flirten, en heb ik aangegeven dat niet te waarderen, na 2x gevraagd te hebben of ze daar mee op wilde houden,en toen dat niet gebeurde haar mee naar huis gesleurd en uitgelegd dat ik daar niet van gediend was.
Waarom? Je hebt die woorden niet voor niets gebruikt.quote:Op maandag 27 augustus 2018 16:51 schreef lunko1979 het volgende:
Damn, ik zal dat van dat sleuren even aanpassen.
Gesleurd is er letterlijk niet gebeurd en wordt wel letterlijk zo gelezen. Dus misverstand. My bad.quote:Op maandag 27 augustus 2018 16:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waarom? Je hebt die woorden niet voor niets gebruikt.
Ik denk dat het goed is dat je ook naar jezelf kijkt. Haar gedrag kun je niet veranderen. Jouw eigen gedrag wel.
Je zegt dat ze krampachtig ontkent. Dan ga je er dus vanuit dat er iets valt te ontkennen. Wat nou als er inderdaad niks aan de hand is? Hoe kan ze jou daar dan van overtuigen?quote:Op maandag 27 augustus 2018 16:30 schreef lunko1979 het volgende:
[..]
Dit is de afgelopen jaren meermalen de revue gepasseerd. Vreemdgaan is een no-go en dat weet ze. Mogelijk dat ze daardoor krampachtig ontkend. Zou ze bang zijn dat ik voet bij stuk houdt?
Tja kennelijk wil ze zeker niet van je scheiden en als ze echt de fout in is gegaan dan zal ze dat dus niet zeggen omdat ze bang is voor het gevolg.quote:Op maandag 27 augustus 2018 16:30 schreef lunko1979 het volgende:
[..]
Dit is de afgelopen jaren meermalen de revue gepasseerd. Vreemdgaan is een no-go en dat weet ze. Mogelijk dat ze daardoor krampachtig ontkend. Zou ze bang zijn dat ik voet bij stuk houdt?
Als ze dat van dat van hem dromen 'onhandig had geformuleerd', heb je haar dan gevraagd wat ze daar dan wél mee bedoelde?quote:Op maandag 27 augustus 2018 18:06 schreef lunko1979 het volgende:
Je hebt een punt. Echter:
Imo is ze uitwegen aan het zoeken. Ze blijft niet bij 1 verhaal, continue draait ze.
Dat berichtje wat ik al niet had mogen lezen was onhandig geformuleerd. Het lag aan de nieuwe telefoon/ daarna aan FB/ daarna weet ze het ineens niet meer.
Oh ja sorry dat had ik gelezen. Als het zo platonisch is, zeg haar dan dat ze hem gerust bij jullie thuis uit mag nodigen, dat je hem dan ook kunt ontmoeten. Kijken wat dan de reactie is.quote:Op maandag 27 augustus 2018 18:16 schreef lunko1979 het volgende:
Dat staat al eerder uitgelegd. Iets uit een soort van scoutingverleden. Platonische gedoe naar haar zeggen.
Imo ben jij inconsistenties aan het zoeken. Jij vraagt hoe het kan, zij geeft een mogelijke verklaring, je blijft dooremmeren, andere verklaring dan, maar goed, uiteindelijk is de waarheid dat ze gewoon geen flauw idee heeft en je probeerde gerust te stellen met een verklaring.quote:Op maandag 27 augustus 2018 18:06 schreef lunko1979 het volgende:
Imo is ze uitwegen aan het zoeken. Ze blijft niet bij 1 verhaal, continue draait ze.
Dat berichtje wat ik al niet had mogen lezen was onhandig geformuleerd. Het lag aan de nieuwe telefoon/ daarna aan FB/ daarna weet ze het ineens niet meer.
Is zij wel echt de aanleiding dan?quote:Op maandag 27 augustus 2018 12:17 schreef lunko1979 het volgende:
[..]
Klopt, maar als zij stug volhoudt dat er niks aan de hand is. Wat moeten we daar doen dan?
Dan wordt het probleem bij mij gelegd, terwijl ik de aanleiding volgens mij niet ben.
Kan het niet ook meespelen dat jij nu anders tegen dingen en haar gedrag aankijkt hierdoor? Dan is zij voor haar gevoel misschien helemaal niet zo veranderd, waardoor het voor haar ook niet geheel onterecht kan voelen alsof jij de aanleiding bent in deze.quote:Op maandag 27 augustus 2018 10:21 schreef lunko1979 het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet happig om te scheiden, maar vreemd gaan in een relatie vind ik echt een no-go. Ik heb afgelopen jaar meerdere relaties kapot zien gaan, waarbij de vrouw overspelig was. Laten we zeggen dat dat wel een eye-opener was. Sinds Maart zijn er wat kleine dingetjes voorgevallen die we wel soort van uitgesproken hebben. Deze dingetjes hebben wel invloed op de huidige situatie.
Prima dat je het geen excuus zou vinden als het als oorzaak aangedragen zou worden, maar je kan niet met droge beweren dat het er allemaal geen kut toe doet in het zogenaamd willen redden van je huwelijk.quote:Op maandag 27 augustus 2018 12:54 schreef lunko1979 het volgende:
[..]
Ik sluit niks uit. Maar mij gaat het vooral over haar FB-berichten. Of ze al dan niet een ongelukkige jeugd heeft gehad, psychisch wel of niet in de knoop zit, en haar seksleven wel of niet op haar wensen aansluit doet imo niet ter zaken.
Fysiek misschien, maar emotioneel klink je wel behoorlijk paranoïde en met een tunnelvisie. Zolang jij alleen maar wil kijken naar dat ene stukje bewijs, mis je de rest die ze wel al die tijd is geweest en nu ook nog is. Maar je zegt letterlijk dat het je dus geen kut uitmaakt, dus dan is er afgezien van dat ene niks meer over van jullie huwelijk.quote:Op maandag 27 augustus 2018 13:35 schreef lunko1979 het volgende:
[..]
Ik heb haar nog nooit met 1 vinger (vijandig) aangeraakt, en dat zal ik ook nooit doen. Ik ben voor mijn gevoel een redelijk relaxed persoon.
Relatietherapie heeft ook geen nut met jouw instelling, dat is niet alleen haar schuld. Je gedrag komt hier al niet over alsof je het überhaupt ze willen dat ze niet zou liegen, dus hoe zou je vrouw dat ervaren? Voor het nog willen slagen van dit huwelijk, lijkt me dat kleine sprankje hoop cq geloof in haar kunnen ervaren best relevant.quote:Op maandag 27 augustus 2018 14:43 schreef lunko1979 het volgende:
Geen drugs, en een soort van carnaval ja. Vreemde mannen voor mij althans, ik neem aan dat er een soort van conversatie aan vooraf gegaan is. Zoals ik het begrijp, was het een lollig gebeuren, echt vol de bek en vrijen is naar haar zeggen niet aan de orde geweest, en eerlijk gezegd is ze daar het type niet voor. Als je 18-20 bent, doe je dat nog, als je de 35 bent gepasseerd is dat wel een beetje passe lijkt me.
Maar eerlijk gezegd kom ik niet veel verder dan alleen verdedigen over "oud zeer".
Vooralsnog denk ik te weten dat ze liegt over die berichtjes, gestaafd door menig reactie hier, en ook wat ik zelf al dacht.
Gesprek aangaan zal noodzakelijk zijn om vertrouwen terug te winnen.
Huwelijk stoppen op basis van vermoedens, gaat vooralsnog niet gebeuren.
Relatietherapie heeft geen nut als zij ontkent dat er niks gebeurd is.
Een psycholoog kan me hetzelfde voorkauwen wat het gros van jullie ook hebben gedaan.
Interessante vraag is nog wel, stel dat ze niet liegt, wat dan?
Daarnaast kan ik mijn partner vragen of die gast screenshots van hun berichtjes willen sturen.
Buiten het feit dat dat raar is, zullen die berichtjes ook op miraculeuze wijze gewist zijn, of enigszins aangepast.
Net zo goed als doen alsof het 99% wel gebeurd moet zijnquote:Op maandag 27 augustus 2018 15:18 schreef lunko1979 het volgende:
Het heeft er m.i. alle schijn van dat ze liegt.
Een huwelijk waarbij de een de ander ongestoord voor de gek kan houden, no questions asked, lijkt mij geen basis hebben.
Net doen of het niet gebeurd is, hoe werkt dat in godsnaam?
Als je mensen in een hoek drukt, gaan ze uitwegen zoeken. Misschien dacht ze eerst nog dat ze je beter gerust kon stellen met een iets andere versie, aangezien je maar door bleef gaan. Inmiddels is het haar waarschijnlijk al duidelijk dat jij toch maar één verhaal wil horen en niet ophoudt tot jij tevreden bent..quote:Op maandag 27 augustus 2018 18:06 schreef lunko1979 het volgende:
Ik snap dat je dit niet fijn vindt, maar je doel zal zijn dat jullie straks weer een fijne relatie hebben met vertrouwen over en weer.quote:Op maandag 27 augustus 2018 18:49 schreef lunko1979 het volgende:
Ik vind dat er teveel niet klopt, teveel toevalligheden. Soms is 1+1 gewoon 2.
Klopt. Ze geeft zelf aan dat er vaker berichtjes zijn verstuurd maar die zijn "verdwenen"
Laten we zeggen dat het verdomd verdacht is dat de rest verwijderd is. En dat spreekt niet in haar voordeel. Ze zegt zelf nooit iets te wissen, ook niet per ongeluk.
Dat domweg vertrouwen was al een beetje beschadigd. Ik kan me al die toevalligheden niet voorstellen.
Oké, dus je gaat haar hierin never nooit vertrouwen en je zegt ook dat 't een dealbreaker voor je is. Waarom heb je de scheiding nog niet aangevraagd dan?quote:Op maandag 27 augustus 2018 18:49 schreef lunko1979 het volgende:
Ik vind dat er teveel niet klopt, teveel toevalligheden. Soms is 1+1 gewoon 2.
Klopt. Ze geeft zelf aan dat er vaker berichtjes zijn verstuurd maar die zijn "verdwenen"
Laten we zeggen dat het verdomd verdacht is dat de rest verwijderd is. En dat spreekt niet in haar voordeel. Ze zegt zelf nooit iets te wissen, ook niet per ongeluk.
Dat domweg vertrouwen was al een beetje beschadigd. Ik kan me al die toevalligheden niet voorstellen.
precies.quote:Op maandag 27 augustus 2018 18:54 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Als je mensen in een hoek drukt, gaan ze uitwegen zoeken. Misschien dacht ze eerst nog dat ze je beter gerust kon stellen met een iets andere versie, aangezien je maar door bleef gaan. Inmiddels is het haar waarschijnlijk al duidelijk dat jij toch maar één verhaal wil horen en niet ophoudt tot jij tevreden bent..
Topic doorgelezen. Jullie lijken misschien meer op elkaar dan je denkt.quote:Op maandag 27 augustus 2018 20:14 schreef lunko1979 het volgende:
Jullie zeggen echt wel goeie dingen. Echter vraag ik me af of ik dit kan.
Zij heeft imo nauwelijks zelfreflectie, maakt zelden fouten en geeft zelden toe.
Doorgaans blijven we allebei boos. En als ik het beu ben, geef ik toe.
Gewoon omdat het de herrie m.i. niet waard is.
Nu weer toegeven voelt zo fout. Omdat zij weer de boel onder hoogspanning zet, al dan niet bewust.
Je hoeft je ook niet met een kluitje in het riet te laten sturen. Je kan best eisen dat ze eens eerlijk gaat doen over jullie relatie. En anders dan wordt onmogelijk om bij elkaar te blijven.quote:Op maandag 27 augustus 2018 20:14 schreef lunko1979 het volgende:
Jullie zeggen echt wel goeie dingen. Echter vraag ik me af of ik dit kan.
Zij heeft imo nauwelijks zelfreflectie, maakt zelden fouten en geeft zelden toe.
Doorgaans blijven we allebei boos. En als ik het beu ben, geef ik toe.
Gewoon omdat het de herrie m.i. niet waard is.
Nu weer toegeven voelt zo fout. Omdat zij weer de boel onder hoogspanning zet, al dan niet bewust.
Je kwetsbaar opstellen is niet het zelfde als toegeven.quote:Op maandag 27 augustus 2018 20:14 schreef lunko1979 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |