ik heb eigen ervaring als kind van ouders die bij elkaar bleven voor de kinderen. Aparte slaapkamers, niet meer tegen elkaar zeggen dan obligate ‘hoe was het op het werk’. Ik was blij met de uiteindelijke scheidingquote:Op maandag 27 augustus 2018 13:47 schreef matspontius het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen dus duidelijk over verdeeld, ook wetenschappelijk. Het werkt niet, werkt het bij een ander wel? Kinderen van gescheiden ouders gaan meestal door een letterlijke hel (eigen ervaring). Ik vind geweld, misbruik, vreemdgaan, drugs, etc. goede redenen om uit elkaar te gaan, bij redenen als het werkt niet wordt ik altijd een beetje moedeloos ........... Vraag me dan af hoeveel mensen diep in hun hart de kinderen op 1 zetten ....
Huh, net schrijf je nog dat je er niet bij was?quote:Op maandag 27 augustus 2018 13:59 schreef lunko1979 het volgende:
Dat sleuren naar huis is overdreven, 2x gezegd dat ik het niet fijn vind, derde keer gezegd dat "we" gaan. Geen geweld, alleen aangegeven dat ik er klaar mee was. Feestje was toen al meer dan 6 uur aan de gang.
quote:Op maandag 27 augustus 2018 13:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb mijn vrouw voor tonnen afgekocht terwijl ze op geen cent recht had om de scheiding zo snel mogelijk af te wikkelen (onder dreiging van een vechtscheiding).
Ik heb een huis enkele straten verderop gekocht zodat de kinderen zo min mogelijk verandering mee zouden maken.
Als de kinderen bij mij zijn hebben ze volle aandacht van mij.
De kinderen doen het ook super. Zijn verder dan leeftijdsgenoodjes, vrolijk, aanhankelijk en toch voor hun leeftijd zelfstandig.
Jouw persoonlijke opvatting is precies wat het is, persoonlijk. Ik weet dat wij een verstandige keuze gemaakt hebben, ook in het belang van onze kinderen.
Ja, ga het voeden zeg!quote:Op maandag 27 augustus 2018 14:02 schreef Hi_flyer het volgende:
TS, laat het voor nu rusten, maar houd haar/haar telefoon in de gaten. De smartphone is echt de poort naar de vreemdgangershel. Het klinkt misschien slecht, maar zorg dat je toegang krijgt tot haar telefoon (code afkijken, installeren van MXspy bijvoorbeeld). Eens gaat ze weer in de fout, want eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger.
En toen kwam je terug, je vrouw vertelde wat er gebeurt was en toen sleepte je haar mee naar de auto ofzo?quote:Op maandag 27 augustus 2018 14:03 schreef lunko1979 het volgende:
Bij de rokjesaffaire was ik even weg, met goedkeuring van de vrouw. Vrienden van me waren 200m verderop aan het feesten.
Nee, hij hoorde het pas een dag later schrijft ie. Dus waarom ie haar weg sleurde is me nog steeds onduidelijk...quote:Op maandag 27 augustus 2018 14:07 schreef T-D het volgende:
[..]
En toen kwam je terug, je vrouw vertelde wat er gebeurt was en toen sleepte je haar mee naar de auto ofzo?
Ik snap het niet meer, kan ook aan mij liggen trouwens.
Wat voor feest was dat?quote:Op maandag 27 augustus 2018 14:03 schreef lunko1979 het volgende:
Bij de rokjesaffaire was ik even weg, met goedkeuring van de vrouw. Vrienden van me waren 200m verderop aan het feesten.
Ik heb niet voor niets mijn spullen gepakt, een bulk geld achtergelaten en mij geconcentreerd op een goede regeling voor de kinderen. Heb zelf ook meer slechte scheidingen gezien dan goede.quote:Op maandag 27 augustus 2018 14:02 schreef matspontius het volgende:
[..]Dat heb je dan prima en menswaardig opgelost. Mijn complimenten. Feit is echter dat dit in de praktijk niet vaak voorkomt en kinderen gemiddeld genomen erg veel last van een scheiding ondervinden. Zowel persoonlijk als in mijn directe omgeving meegemaakt ...
Ja nou ben ik de draad kwijt denk ik. Was ie nou wel of niet op het feestje?quote:Op maandag 27 augustus 2018 14:08 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Nee, hij hoorde het pas een dag later schrijft ie. Dus waarom ie haar weg sleurde is me nog steeds onduidelijk...
Dat zou inderdaad verplicht gesteld moeten worden bij een scheiding. Een strakke en correcte begeleiding zodat de ouders niet in een vechtscheiding terecht komen. Kinderen vragen niet om een scheiding, als dit dan toch plaats vindt moeten de kinderen voorop gesteld worden in dit proces. Helaas genoeg voorbeelden gezien van kinderen die zwaar de dupe werden van een scheiding ...quote:Op maandag 27 augustus 2018 14:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb niet voor niets mijn spullen gepakt, een bulk geld achtergelaten en mij geconcentreerd op een goede regeling voor de kinderen. Heb zelf ook meer slechte scheidingen gezien dan goede.
De procedure klopt volgens mij ook gewoon niet. Iedere scheiding met kinderen zou wat mij betreft moeten plaatsvinden met iemand die toegewezen wordt en die de procedure begeleid en daar waar nodig de voormalig geliefden terug in hun kooi schopt waar nodig.
En al die mannen onder haar rokje dan, die haar bevoelde, of ze wel ondergoed aan had? Sorry, maar ik vind het heel onduidelijk.quote:Op maandag 27 augustus 2018 14:17 schreef lunko1979 het volgende:
We waren samen op een feestje met een hoop gezamenlijke vrienden, collega's en vreemden. Andere vrienden van me waren op 200m (niet 200km). Ik heb gezegd dat ik die even op ging zoeken, ze wilde graag bij haar collega's en vrienden blijven.
Na een half uurtje ben ik terug gekomen, en tijdje later begon dat geflirt met anderen, incl arm om haar schouder, handen op haar billen, toen 2x gezegd dat ik dat niet fijn vond, 3de keer heb ik haar vriendelijk doch dringend verzocht mee naar huis te gaan.
Handen op haar billen is natuurlijk niet ok he - kom op. En als zij dat ook nog goed vind ...quote:Op maandag 27 augustus 2018 14:17 schreef lunko1979 het volgende:
We waren samen op een feestje met een hoop gezamenlijke vrienden, collega's en vreemden. Andere vrienden van me waren op 200m (niet 200km). Ik heb gezegd dat ik die even op ging zoeken, ze wilde graag bij haar collega's en vrienden blijven.
Na een half uurtje ben ik terug gekomen, en tijdje later begon dat geflirt met anderen, incl arm om haar schouder, handen op haar billen, toen 2x gezegd dat ik dat niet fijn vond, 3de keer heb ik haar vriendelijk doch dringend verzocht mee naar huis te gaan.
Dat is schijnbaar gebeurd in dat half uurtje dat ik weg was. En dat hoorde ik pas de volgende dag.quote:Op maandag 27 augustus 2018 14:21 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
En al die mannen onder haar rokje dan, die haar bevoelde, of ze wel ondergoed aan had? Sorry, maar ik vind het heel onduidelijk.
Door haar (of in de nabijheid van) collega's?quote:Op maandag 27 augustus 2018 14:25 schreef lunko1979 het volgende:
[..]
Dat is schijnbaar gebeurd in dat half uurtje dat ik weg was. En dat hoorde ik pas de volgende dag.
Aha, dus een vrouw, in een huwelijk met kinderen, die zich onder haar rokje laat betasten door andere mannen, vind jij wel een goede basis voor een huwelijk? Mist geen open huwelijk is dat natuurlijk not done ......quote:Op maandag 27 augustus 2018 14:23 schreef Lienekien het volgende:
Dit klinkt echt als shit voor een verkering van jongelieden. Je bent getrouwd, hebt twee kinderen. Wat voor basis heeft jullie relatie dat dit soort zaken bij jou zoveel achterdocht wekken dat je je huwelijk ervoor op het spel wil zetten?
Ik kan er echt met mijn verstand niet bij dat enigszins volwassen mensen zo in hun relatie zitten.
De achterdocht is gewekt tijdens en de dag na dat verkleedfeestje, vlak voor het festival speelde dat onderbuikgevoel weer op, en heb ik dat kenbaar gemaakt. Toen raakte ze "out" op de wc. en 6 dagen later stuurt ze die gast een berichtje.quote:Op maandag 27 augustus 2018 14:23 schreef Lienekien het volgende:
Dit klinkt echt als shit voor een verkering van jongelieden. Je bent getrouwd, hebt twee kinderen. Wat voor basis heeft jullie relatie dat dit soort zaken bij jou zoveel achterdocht wekken dat je je huwelijk ervoor op het spel wil zetten?
Ik kan er echt met mijn verstand niet bij dat enigszins volwassen mensen zo in hun relatie zitten.
Door vreemden en idd in de nabijheid van collega's van haar. Maar nogmaals dat is uitgesproken, excuses voor aangeboden. Dus klaar.quote:Op maandag 27 augustus 2018 14:27 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Door haar (of in de nabijheid van) collega's?
Wouw. Dat zou ik wel heftig vinden.
Dat out raken, gebruikte ze drugs?quote:Op maandag 27 augustus 2018 14:27 schreef lunko1979 het volgende:
[..]
De achterdocht is gewekt tijdens en de dag na dat verkleedfeestje, vlak voor het festival speelde dat onderbuikgevoel weer op, en heb ik dat kenbaar gemaakt. Toen raakte ze "out" op de wc. en 6 dagen later stuurt ze die gast een berichtje.
Door vreemde mannen? En dat vond ze oké? En andere op het feestje ook? Wat voor soort verkleedfeestje was het precies?quote:
Jouw tijdslijn is niet helemaal consequent voor mijn gevoel...quote:Op maandag 27 augustus 2018 14:17 schreef lunko1979 het volgende:
Dat festival was ik niet bij, maar in al die tijd dat we samen zijn is er door ons beiden nooit drugs gebruikt. Tevens is ze ook nog nooit out gegaan voor zover ik weet.quote:Op maandag 27 augustus 2018 14:41 schreef Black_Baron het volgende:
Kom op,
Een normaal gezonde nuchtere vrouw laat zich niet onder haar rokje betasten door allerlei vreemde mannen. En die gaat niet zomaar 2 uur out in een toilet.
Wat gebruikte ze, GHB?
Vertel...quote:Op maandag 27 augustus 2018 14:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jouw tijdslijn is niet helemaal consequent voor mijn gevoel...
Het merendeel van reactie is weer mierenneuken over die paar voorbeeldjes. De symptomen van het èchte probleem. Jammer dat je de beste reacties overslaat om op te reageren, waarbij je effectief naar de kern van heel het probleem gaat:quote:Op maandag 27 augustus 2018 14:43 schreef lunko1979 het volgende:
Geen drugs, en een soort van carnaval ja. Vreemde mannen voor mij althans, ik neem aan dat er een soort van conversatie aan vooraf gegaan is. Zoals ik het begrijp, was het een lollig gebeuren, echt vol de bek en vrijen is naar haar zeggen niet aan de orde geweest, en eerlijk gezegd is ze daar het type niet voor. Als je 18-20 bent, doe je dat nog, als je de 35 bent gepasseerd is dat wel een beetje passe lijkt me.
Maar eerlijk gezegd kom ik niet veel verder dan alleen verdedigen over "oud zeer".
Vooralsnog denk ik te weten dat ze liegt over die berichtjes, gestaafd door menig reactie hier, en ook wat ik zelf al dacht.
Gesprek aangaan zal noodzakelijk zijn om vertrouwen terug te winnen.
Huwelijk stoppen op basis van vermoedens, gaat vooralsnog niet gebeuren.
Relatietherapie heeft geen nut als zij ontkent dat er niks gebeurd is.
Een psycholoog kan me hetzelfde voorkauwen wat het gros van jullie ook hebben gedaan.
Interessante vraag is nog wel, stel dat ze niet liegt, wat dan?
Daarnaast kan ik mijn partner vragen of die gast screenshots van hun berichtjes willen sturen.
Buiten het feit dat dat raar is, zullen die berichtjes ook op miraculeuze wijze gewist zijn, of enigszins aangepast.
quote:Op maandag 27 augustus 2018 14:36 schreef Hexagon het volgende:
Tja, het is wel duidelijk dat het niet goed tussen jullie gaat. Maar als je het wilt redden moet je misschien niet bezig zijn met welles-nietes over wat er gebeurt is. Want wil je echt per se weten wat er gebeurt is of heb je gewoon liever dat het weer goed komt?
Maar je moet wel duidelijk het gesprek aangaan met je vrouw dat het zo niet verder kan en dat je het idee hebt dat ze iets probeert te zoeken dat ze in haar huwelijk mist. En dat je wilt dat jullie daar hulp voor gaan zoeken zonder dat het per se over het verleden hoeft te gaan. Als je minder focus op wat er nou precies op Facebook werd besproken dan durft ze wellicht ook opener te zijn over haar gevoelens. Weigert ze dan nog op alle manieren om eraan te werken dan is het wel klaar.
quote:Op maandag 27 augustus 2018 14:39 schreef mcmlxiv het volgende:
TS, ik denk dat je even terug moet naar de kern van jullie probleem. Al dat gedoe hier over wel of niet onder rokjes en de precieze definitie van flirten lijkt mij niet de kern.
De kern zou wat mij betreft beginnen met onderzoeken of jullie elkaar nog wel leuk vinden eigenlijk. Misschien zelfs nog wel enigszins van elkaar houden en zo. In jouw berichten, maar ook in jouw berichten over haar reacties lees ik niet zoveel wederzijdse genegenheid en warmte. Er zijn kinderen, dus is scheiden onhandig, veel meer lees ik eigenlijk niet. Ja, nog wat jaloezie, maar dat heeft vaker met onzekerheid dan met liefde te maken.
Wanneer die genegenheid en warmte er nog wel is dan is er een basis om te kijken wat er dan moet gebeuren. Op zich is de stelling van jouw vrouw dat je haar maar moet vertrouwen niet zo heel vreemd, maar een beetje meegaandheid van haar bij jouw al dan niet terechte twijfel en/of onzekerheid kan best.
Kortom. Communicatie. Open en eerlijk en als het even kan met wat hulp. De uitkomst? Die is onzeker, maar dat is het leven sowieso.
quote:
Hier vraag je het direct. Elders kom je er de volgende dag achter.quote:Op maandag 27 augustus 2018 11:26 schreef lunko1979 het volgende:
Laten we het er op houden dat ik niet vind dat andere mannen daar hoeven te komen.
En voor de volledigheid, zij deed gewoon mee. Dan lijkt me 2x vriendelijk vragen of ze dat niet wil doen voldoende toch?
Ik heb deze reacties zeker wel gelezen en hier kan ik ook echt wel iets mee. Dus bedankt voor deze bijdrage.quote:Op maandag 27 augustus 2018 14:49 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Het merendeel van reactie is weer mierenneuken over die paar voorbeeldjes. De symptomen van het èchte probleem. Jammer dat je de beste reacties overslaat om op te reageren, waarbij je effectief naar de kern van heel het probleem gaat:
[..]
[..]
Ik wil weten wat er is gebeurd, zodat we vanaf daar kunnen werken aan een oplossing en dat het uiteindelijk weer goed komt.quote:Tja, het is wel duidelijk dat het niet goed tussen jullie gaat. Maar als je het wilt redden moet je misschien niet bezig zijn met welles-nietes over wat er gebeurt is. Want wil je echt per se weten wat er gebeurt is of heb je gewoon liever dat het weer goed komt?
Voor mijn gevoel is er nog genoeg warmte en genegenheid, echter is dit gedoe wel degelijk een last. Meegaandheid zit er niet in. Communicatie en zeker als het even tegen zit, is lastig voor haar.quote:Wanneer die genegenheid en warmte er nog wel is dan is er een basis om te kijken wat er dan moet gebeuren. Op zich is de stelling van jouw vrouw dat je haar maar moet vertrouwen niet zo heel vreemd, maar een beetje meegaandheid van haar bij jouw al dan niet terechte twijfel en/of onzekerheid kan best.
Kortom. Communicatie. Open en eerlijk en als het even kan met wat hulp. De uitkomst? Die is onzeker, maar dat is het leven sowieso.
We hebben vaak genoeg evaluatie-momentjes, daar komt vanuit haar kant maar weinig negatieve feedback. En zeker geen feedback omtrent hetgeen nu mogelijk speelt. Aan de andere kant praat ze niet veel over sex of wat dan ook.quote:Op maandag 27 augustus 2018 14:56 schreef Hexagon het volgende:
Maar TS wat vind je belangrijker? Of dat je nou precies weet wat er allemaal wel en niet gebeurt is? Of dat je kunt uitvinden wat er mis is in jullie huwelijk en of daar wat aan te doen is?
Is dat echt zo belangrijk? En tekent ze niet gewoon haar scheidingspapieren wanneer het antwoord jou niet bevalt? Want dan begrijp ik ook wel dat ze erover liegt.quote:Op maandag 27 augustus 2018 15:00 schreef lunko1979 het volgende:
Ik wil weten wat er is gebeurd, zodat we vanaf daar kunnen werken aan een oplossing en dat het uiteindelijk weer goed komt.
Het ies inderdaad gemakkelijker om te doen of er niks is. Je zal er geen genoegen meer mee moeten nemen dat het allemaal goed is gezien haar gedrag.quote:Op maandag 27 augustus 2018 15:04 schreef lunko1979 het volgende:
[..]
We hebben vaak genoeg evaluatie-momentjes, daar komt vanuit haar kant maar weinig negatieve feedback. En zeker geen feedback omtrent hetgeen nu mogelijk speelt. Aan de andere kant praat ze niet veel over sex of wat dan ook.
Het is lastig en wellicht ook tegen ieder gevoel in. Maar als je een onoverkomelijk probleem gaat maken van iets dat toch niet ongedaan te maken valt dan is er ook geen mogelijkheid dat het goed komt. Dus er zal vergiffenis nodig zijn.quote:Op maandag 27 augustus 2018 15:18 schreef lunko1979 het volgende:
Het heeft er m.i. alle schijn van dat ze liegt.
Een huwelijk waarbij de een de ander ongestoord voor de gek kan houden, no questions asked, lijkt mij geen basis hebben.
Net doen of het niet gebeurd is, hoe werkt dat in godsnaam?
Oke dus jij vindt evaluatie-momentjes normaal begrijp ik? Bedoel ik heb ook de intentie om bij mijn vriendin te blijven maar nog nooit zoiets zo aangepakt. Heb juist het idee dat je relatie niet goed is als je wel die drang hebt om specifiek zulke momenten te hebben maar goed zal welquote:Op maandag 27 augustus 2018 16:11 schreef loveli het volgende:
Misschien omdat er een verschil is tussen "een meid" en een echtgenote. Met die laatste heb je (normaal gesproken) de intentie om oud te worden. Een "meid" kun je wat makkelijker inwusselen dan de moeder van je kinderen. Meer reden om ervoor te zorgen dat je relatie goed is.
Tis maar net hoe je het noemt toch? Af en toe even bij elkaar checken of alles lekker gaat of dat er dingen zijn die scheef zitten of dreigen te gaan lijkt me juist heel goed. Ze zijn al tien jaar getrouwd, dan is het toch niet gek dat er momenten zijn (geweest) dat hun relatie en gezin ter sprake komt. Kan zelfs al tussen neus en lippen door tijdens het afwassen. Hoe gaat het met de kinderen, met jou, met mij, etc. Ik denk dat jij mss teveel zoekt achter het woord evaluatiemomentjes.quote:Op maandag 27 augustus 2018 16:24 schreef mercimarci het volgende:
[..]
Oke dus jij vindt evaluatie-momentjes normaal begrijp ik? Bedoel ik heb ook de intentie om bij mijn vriendin te blijven maar nog nooit zoiets zo aangepakt. Heb juist het idee dat je relatie niet goed is als je wel die drang hebt om specifiek zulke momenten te hebben maar goed zal wel
Dit is de afgelopen jaren meermalen de revue gepasseerd. Vreemdgaan is een no-go en dat weet ze. Mogelijk dat ze daardoor krampachtig ontkend. Zou ze bang zijn dat ik voet bij stuk houdt?quote:Op maandag 27 augustus 2018 15:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is lastig en wellicht ook tegen ieder gevoel in. Maar als je een onoverkomelijk probleem gaat maken van iets dat toch niet ongedaan te maken valt dan is er ook geen mogelijkheid dat het goed komt. Dus er zal vergiffenis nodig zijn.
Dat betekent niet dat het allemaal maar ongestoord door kan gaan. Het moet ook duidelijk zijn dat je er wel een streep onder wilt zetten, maar dat je het niet nog een keer pikt.
Dat denk ik ook, met kinderen die als ze in bed liggen even bespreken wat we met hun hobbies / sporten willen. Een onvoldoende op school, ruzie met een klasgenootje. Dat zou je zo maar onder een evaluatiemomentje kunnen scharen.quote:Op maandag 27 augustus 2018 16:29 schreef Greys het volgende:
[..]
Tis maar net hoe je het noemt toch? Af en toe even bij elkaar checken of alles lekker gaat of dat er dingen zijn die scheef zitten of dreigen te gaan lijkt me juist heel goed. Ze zijn al tien jaar getrouwd, dan is het toch niet gek dat er momenten zijn (geweest) dat hij relatie ter sprake komt. Kan zelfs al tussen neus en lippen door tijdens het afwassen. Hoe gaat het met de kinderen, met jou, met mij, etc. Ik denk dat jij mss teveel zoekt achter het woord evaluatiemomentjes.
Zou natuurlijk heel goed kunnen.quote:Op maandag 27 augustus 2018 16:30 schreef lunko1979 het volgende:
[..]
Dit is de afgelopen jaren meermalen de revue gepasseerd. Vreemdgaan is een no-go en dat weet ze. Mogelijk dat ze daardoor krampachtig ontkend. Zou ze bang zijn dat ik voet bij stuk houdt?
quote:Op maandag 27 augustus 2018 10:36 schreef Greys het volgende:
Het wil natuurlijk niet zeggen dat ze echt iets hebben gehad of gedaan he. Kan zijn dat ze na zoveel jaar huwelijk een beetje spanning zocht met fantasietjes en flirterige berichtjes. Verdient alsnog geen schoonheidsprijs maar of je daar meteen een huwelijk voor moet opheffen is misschien wat drastisch.
Zeg tegen haar dat je er open over wilt praten zonder dat er direct consequenties aan zitten. Dat je dat als echtgenoot en vader van jullie kinderen verdient, openheid. Want dat je er op deze manier een heel verkeerd gevoel aan overhoudt en dat dat jullie huwelijk zóu kunnen opblazen. Dat je dan liever gewoon alles weet en erover kunt praten met haar. Zoiets.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |