Terechte klacht ja.quote:Op zondag 26 augustus 2018 21:26 schreef racerdkb het volgende:
[..]
ligt er aan waar je naar op zoek bent
Een keer een speciaalzaak binnenlopen en op de bottle/can date van IPA’s letten. Hoe verser, hoe beter. En dan is Vedett IPA echt kinderspel; er is nog zoveel lekkerders.quote:Op zondag 26 augustus 2018 21:28 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Terechte klacht ja.
Ik ben op zoek naar een IPA. Maar ben er wel achter dat deze lekker is.
Welke zijn nog meer aan te raden?
Neh.quote:
Maar dan nog steeds: graag een verse nemen.quote:Op zondag 26 augustus 2018 21:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Neh.
Als je een graadje hoger wil kan je kijken naar Lagunitas IPA (sterke IPA, goed te verkrijgen) maar in een speciaalzaak hebben ze zoveel meer. Een speciaalbierzaak ingaan en een 44cl blik met ‘NEIPA’ erop pakken, altijd een goede tactiek
Ik zal ns kijken, bedankt!quote:Op zondag 26 augustus 2018 21:50 schreef PrideoftheSouth het volgende:
[..]
Een keer een speciaalzaak binnenlopen en op de bottle/can date van IPA’s letten. Hoe verser, hoe beter. En dan is Vedett IPA echt kinderspel; er is nog zoveel lekkerders.
Kzal ns proberen, tis van Heineken zie ik, maar dat zegt niet veel natuurlijk, die kopen alles op.quote:Op zondag 26 augustus 2018 21:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Neh.
Als je een graadje hoger wil kan je kijken naar Lagunitas IPA (sterke IPA, goed te verkrijgen) maar in een speciaalzaak hebben ze zoveel meer. Een speciaalbierzaak ingaan en een 44cl blik met ‘NEIPA’ erop pakken, altijd een goede tactiek
Märzenbier heb ik slechts één keer ingecheckt.quote:Op zondag 26 augustus 2018 23:06 schreef Oldground het volgende:
Wat is de meest bijzondere biersoort die jullie op hebben. Hoeft niet per se echt lekker te zijn geweest.
Die van mij is denk ik een Grodziskie. Een beetje lichtbruin van kleur en vond hem naar bacon smaken. Wel geslaagd.
Zoigl is er ook nog zo eenquote:Op maandag 27 augustus 2018 11:44 schreef Saind het volgende:
Veelal die oude Duitse stijlen denk ik. Adambier, lichtenhainer, Münster Aolt, grätzer. En maltöl met kveik uit Noorwegen. Sahti trouwens ook van die rare Finnen.
Van die 1000 jaar oude stijlen die de laatste tijd pas weer een beetje gemaakt worden.
Ik vind het een heerlijk biertje. De meeste users hier zijn nogal verwend qua wat ze allemaal al eens op hebben, dus een massaal verkrijgbaar biertje als Vedett IPA is dan een beetje not done.quote:
Full English Breakfast van t Uiltje.quote:Op zondag 26 augustus 2018 23:06 schreef Oldground het volgende:
Wat is de meest bijzondere biersoort die jullie op hebben. Hoeft niet per se echt lekker te zijn geweest.
Inderdaad, de gemiddelde bezoeker van dit topic heeft al vrij veel ervaring met craftbeer. En dus worden sommigen niet warm van een biertje dat in nagenoeg iedere supermarkt verkrijgbaar is. Maar “Not done” zou ik niet zeggen. Iedereen is hier welkom voor het delen van advies of ervaringen. Sterker nog: ik vind het juist leuk dat iemand belangstelling toont en advies komt vragen. Hoe ‘vergevorderd’ ook, de meeste users zijn ooit begonnen met een speciaalbiertje uit het supermarktschap. Dat iemand dus geniet van een Vedett IPA zou wat mij betreft dus niet mogen leiden tot reacties van afkeuring.quote:Op maandag 27 augustus 2018 13:14 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik vind het een heerlijk biertje. De meeste users hier zijn nogal verwend qua wat ze allemaal al eens op hebben, dus een massaal verkrijgbaar biertje als Vedett IPA is dan een beetje not done.
Prima om mee te starten, en daarna lekker verder experimenteren met andere IPA's die je kunt kopen bij de AH, Jumbo, lokale slijter, bierspeciaalzaak, etc.
Geinig feitje, de Vedett IPA was mijn allereerste Untappd checkin!quote:Op maandag 27 augustus 2018 15:20 schreef PrideoftheSouth het volgende:
[..]
Inderdaad, de gemiddelde bezoeker van dit topic heeft al vrij veel ervaring met craftbeer. En dus worden sommigen niet warm van een biertje dat in nagenoeg iedere supermarkt verkrijgbaar is. Maar “Not done” zou ik niet zeggen. Iedereen is hier welkom voor het delen van advies of ervaringen. Sterker nog: ik vind het juist leuk dat iemand belangstelling toont en advies komt vragen. Hoe ‘vergevorderd’ ook, de meeste users zijn ooit begonnen met een speciaalbiertje uit het supermarktschap. Dat iemand dus geniet van een Vedett IPA zou wat mij betreft dus niet mogen leiden tot reacties van afkeuring.
Staat wel in de kleine lettertjes op het etiketquote:Op maandag 27 augustus 2018 17:01 schreef Saind het volgende:
Mijn enige issue met Vedett IPA is dat het geen IPA is maar IPL
Erger me er al jaren aan dat ze het wel als ale marketen
Zelfde verhaal hier, alhoewel ik nog een paar goedkopere bieren wel eens haal, af en toe wil je gewoon iets lekkers voor een betaalbare prijs.quote:Op maandag 27 augustus 2018 18:14 schreef PrideoftheSouth het volgende:
Ik neem eigenlijk nooit meer meerdere flessen van hetzelfde bier mee. Buiten enkele klassiekers dan (die staan te rijpen in de kelder), maar verder wil ik eigenlijk zoveel mogelijk nieuws proeven.
Sander van de Mitra heeft nog een Magic Lambic te koop staan voor maar 300 euroquote:Op maandag 27 augustus 2018 18:16 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Ik heb een aantal stouts die ik zo nu en dan wel gewoon weer opnieuw haal als ik 'm een tijdje niet heb gehad, heb dit weekend nog een Pohjala Oo El Salvador gehaald toen ik 'm in de Mitra zag
Moet zeggen dat die zaak het best wel netjes voor elkaar heeft allemaal
Je mag best eens een keer op bezoek komen als je er toch bent.quote:Op vrijdag 6 augustus 1999 00:11 schreef roadrunner het volgende:
ik fiets hier 5 a 6 keer per dag over hen, maar ik moet wel iets nuttigs kunnen aantworden maar ja je moet toch iets , en nu door naar het volgende forum
Netjes hoor. Ik zie de verkoop van het BXL-pakket (behalve dan die GCB natuurlijk) wel op FB verschijnen!quote:Op maandag 27 augustus 2018 18:21 schreef Saind het volgende:
De buit van het weekend trouwens;
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik had niet, zoals een vriend van me, 14 fucking pakketten bij BXLBeerfest, heel bescheiden op 1 gehouden
LPF en Nathquote:Op maandag 27 augustus 2018 18:33 schreef PrideoftheSouth het volgende:
[..]
Netjes hoor. Ik zie de verkoop van het BXL-pakket (behalve dan die GCB natuurlijk) wel op FB verschijnen!
Ik las ergens dat er tijdens BXL ook nog (eventjes) LPK te koop was in de shop...maar als dat echt waar was had ik hem wel tussen jouw aanwinsten gezien.
Precies datquote:Op maandag 27 augustus 2018 18:33 schreef Seul het volgende:
Welke BFM Bon Chien Grand Cru is dat?.. Kan label niet lezen... Iets met Merlot en single cask?..
Tja, dat zat er natuurlijk dik in.quote:Op maandag 27 augustus 2018 18:36 schreef Saind het volgende:
[..]
LPF en Nath
Toen ik half uur na opening rustig met een biertje naar de winkel ging was dat al uitverkocht tho
Als ik had geweten dat het er was had ik ze gekochtquote:Op maandag 27 augustus 2018 18:37 schreef PrideoftheSouth het volgende:
[..]
Tja, dat zat er natuurlijk dik in.
O ja...quote:Op maandag 27 augustus 2018 18:41 schreef Saind het volgende:
Oh en Pots ik kan geen bier verkopen hè ben uit al die groepen gebonjourd
Ben ik zelfs helemaal geband, kan die groep niet eens meer zienquote:Op maandag 27 augustus 2018 19:08 schreef PrideoftheSouth het volgende:
[..]
O ja...
Nou, dat wordt raffelen dan maar.
Relschopper ben je ook.quote:Op maandag 27 augustus 2018 19:14 schreef Saind het volgende:
[..]
Ben ik zelfs helemaal geband, kan die groep niet eens meer zien
ja hoi, hier dusquote:Op maandag 27 augustus 2018 16:15 schreef Seul het volgende:
Iemand die deze zomer Vedett IPA drinkt, kan volgende zomer zomaar aan de Engelse IPA's zitten!..
Oh da's ook een leuke, hoeveel we middelen.quote:Op maandag 27 augustus 2018 20:04 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ja hoi, hier dus
Al drink ik nog vrij veel bieren uit slijterijen/drankenhandels met lokale biertjes. Merk wel dat de Belgische blondjes of triplex mij minder kunnen bekoren dan de craftbeers. Dus eens in de zoveel tijd bestel ik er ergens of stap ik een van de speciaalwinkeltjes in hier in het zuiden (nu ik er aan denk, komende maand even naar de Zythotheek)
Ter info, juni '17 begonnen bij te houden in Untappd en zit sinds afgelopen week op 400+, dus zo ongeveer eentje per dag.
764 : 377 = 2,027 per dag.quote:Op maandag 27 augustus 2018 20:53 schreef Saind het volgende:
[..]
Oh da's ook een leuke, hoeveel we middelen.
Bij mij 3.289÷1.582=2,079 per dag
Waar moet ik kijken om die info te zien bij mezelf?quote:Op maandag 27 augustus 2018 21:23 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Andere leuke dingen, om de koppeling bier/reizen te maken:
- hoeveel landen heb je op je landenlijst?
- in hoeveel verschillende landen heb je bier ingecheckt?
- Ik heb zelf bieren uit 43 verschillende landen ingecheckt. Koploper is Nederland (213), gevolgd door België (136), VS (72), Duitsland (52) en Engeland (33). Uniekste landen zijn Maleisië (4), UAE (2), Cuba (2) en Nambië (1).
- Ik heb in 10 landen bier ingecheckt: Nederland, Italië, Duitsland, Polen, Tsjechië, Spanje, België, Frankrijk, UAE en Maleisië. Vliegtickets naar Finland, Estland en Schotland staan al.
Ik heb dat als ik bij de schoonfamilie ben, ze weten dat ik graag een speciaalbiertje drink, dus ze willen wel wat voor me in huis halen, ik voel me dan ook bezwaard om 'ingewikkelde' bieren te vragen, dus dan geef ik maar wat 'simpelere' (maar smakelijke) bieren zoals Karmeliet door. We zijn inmiddels wel een beetje op een punt aanbeland dat ik geen karmeliet meer kan zien, maar daar zal ik vast snel weer van genezen.quote:Op maandag 27 augustus 2018 18:17 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Zelfde verhaal hier, alhoewel ik nog een paar goedkopere bieren wel eens haal, af en toe wil je gewoon iets lekkers voor een betaalbare prijs.
Voorbeelden zijn Weihenstephaner Hefeweissbier, Brewdog Elvis Juice, Lagunitas IPA/Sumpin Sumpin, La Chouffe en Tripel Karmeliet.
of je doet turvenquote:Op maandag 27 augustus 2018 21:29 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Waar moet ik kijken om die info te zien bij mezelf?
Even bij de betreffende badges kijken. Heb je ook een snel overzicht.quote:Op maandag 27 augustus 2018 21:29 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Waar moet ik kijken om die info te zien bij mezelf?
Oh ik dacht dat het om unieke bieren ging.quote:Op maandag 27 augustus 2018 22:10 schreef PrideoftheSouth het volgende:
2041/1115= 1,83. Prima, kan ik mee dealen.
Komt trouwens nog bij dat ik de Leffes en Hoegaardens na een potje voetbal of tennis niet incheck. Dat zijn er eigenlijk ook nog best veel.
In dat geval kom ik aan een schappelijke 1,76!quote:Op maandag 27 augustus 2018 22:16 schreef Oldground het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat het om unieke bieren ging.
Beer Connoisseur voor de eerste, Brew Traveler voor de tweede!quote:Op maandag 27 augustus 2018 22:15 schreef Oldground het volgende:
[..]
Even bij de betreffende badges kijken. Heb je ook een snel overzicht.
Dat van Belgique krijg je bij Wallonië ofzo? Ik heb het niet.quote:Op maandag 27 augustus 2018 22:44 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Beer Connoisseur voor de eerste, Brew Traveler voor de tweede!
De laatste voegt overigens ook provincies toe dus even goed kijken naar je data. Tevens turft hij België en Belgique als twee verschillende landen (ja echt) en je moet even kijken of je Engeland/Schotland/Wales/N-Ierland als los ziet of niet (ik reken ze apart overigens) en of je het bestaan van landen als Taiwan wil erkennen
Is gewoon om te kijken uit hoeveel landen je regulier bier en uit hoeveel landen je speciaalbier hebt gehad. In theorie maakt het niet uit natuurlijk maar andersom vind ik het natuurlijk vetter dat ik een daadwerkelijk speciaalbiertje uit Maleisië heb gehad dan een Carlsberg kloon die toevallig voor Maleisië gebrouwen wordtquote:Op dinsdag 28 augustus 2018 19:30 schreef OMG het volgende:
Waarom zou je lagers en wat je noemt niet meerekenen?
Wow, 70 landen, dat is best veel! Ik heb nog wel getwijfeld of ik een pilsje uit Frans Polynesië zou bestellen op hopt, maar meestal is de doos dan al vol met beter bierquote:Op dinsdag 28 augustus 2018 12:27 schreef EwoutM het volgende:
Ik heb 70 verschillende landen (Alleen pilsners/lagers), Beer Connoisseur level 14.
Inderdaad. Zijn volgens mij zo rond de 200 landen momenteel, even afhankelijk van welke officiële telling je gebruikt.quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 23:37 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Wow, 70 landen, dat is best veel! Ik heb nog wel getwijfeld of ik een pilsje uit Frans Polynesië zou bestellen op hopt, maar meestal is de doos dan al vol met beter bier
Taedonggang staat ook hoog op mijn lijstje, maar nog niet gevonden ergens.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 12:12 schreef Finch29 het volgende:
De Coinnoisseur-badge. Een van mijn favoriete.
Ik telde een aantal maanden geleden in Untappd 205 landen via Top Rated Beer. Hiervan 41 zonder Top Rated Beer, omdat er niets is, of te weinig gedronken. Dus aan 164 zou je zomaar moeten kunnen komen.
Ik heb er daarvan nu 68 gehad of 42% van die 164.
(Frans Polynesië via een bezoekje aan het Haus de 131 Biere, toen ik toch in Hamburg was. maar ook bijvoorbeeld Jordanië via iemand die er op vakantie was.)
Hoog op mijn wenslijst voor deze badge: Taedonggang
Ingecheckt in 16 landen.
Countries Without Breweriesquote:Op woensdag 29 augustus 2018 12:12 schreef Finch29 het volgende:
De Coinnoisseur-badge. Een van mijn favoriete.
Ik telde een aantal maanden geleden in Untappd 205 landen via Top Rated Beer. Hiervan 41 zonder Top Rated Beer, omdat er niets is, of te weinig gedronken. Dus aan 164 zou je zomaar moeten kunnen komen.
Ik heb er daarvan nu 68 gehad of 42% van die 164.
(Frans Polynesië via een bezoekje aan het Haus de 131 Biere, toen ik toch in Hamburg was. maar ook bijvoorbeeld Jordanië via iemand die er op vakantie was.)
Hoog op mijn wenslijst voor deze badge: Taedonggang
Ingecheckt in 16 landen.
Zonder nu politiek te willen worden; de vraag is wat je als land definieert. Officieel zijn TR Cyprus en Somaliland, om maar een voorbeeld te noemen, namelijk niet algemeen erkend. Tellen schijnbaar wel voor de badge mee dus.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 12:46 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Countries Without Breweries
Afghanistan | American Samoa | Anguilla | Ascension Island | Bahrain | British Virgin Islands | Brunei | Comoros | Djibouti | Gibraltar | Kiribati Republic | Kuwait | Maldives | Marshall Islands | Montserrat | Nauru | Niue | Oman | Qatar | Somalia | St Helena | Sudan | Tokelau | Tuvalu | Vatican City | Yemen | Northern Marianas | Mauritania | Sint Maarten | Turkish Republic of Cyprus | Somaliland | Nagorno-Karabakh | Western Sahara
Ieder ander land moet dus te behalen zijn. Een land als Turkmenistan of Iran is ook gewoon te doen.
Taiwan, Engeland, Schotland, Noord-Ierland enzovoorts zijn allemaal ook geen eigen landen. De definitie bepalen is iets onhaalbaars, dus ik ga gewoon van de Untappd definitie uit. Tenzij het oprecht bullshit is (België en Belgique als unieke landen zien bijvoorbeeld).quote:Op woensdag 29 augustus 2018 13:53 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Zonder nu politiek te willen worden; de vraag is wat je als land definieert. Officieel zijn TR Cyprus en Somaliland, om maar een voorbeeld te noemen, namelijk niet algemeen erkend. Tellen schijnbaar wel voor de badge mee dus.
Hoogstaand stukkie, lekker journalistiek verantwoord ook.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 16:00 schreef Saind het volgende:
https://www.thesun.co.uk/(...)ur-hard-earned-cash/
Mocht iemand zich even letterlijk dood willen ergeren
Dat is het bier dat ik momenteel aan het drinken ben. Lekker man.quote:South Londoner and regular pub-goer John Philips, 72, says: “This Patrons Project Kentuckyshire stout tastes like they’ve burnt it. You’d be mad to pay £8.
“I normally pay £4 for bitter and if I’m going to get a stout, I’ll have a Guinness, not this poncy nonsense.”
Leuk voor de clicksquote:Op woensdag 29 augustus 2018 16:00 schreef Saind het volgende:
Mij niet gezienquote:"Don't get me wrong, I wouldn't pay that price for a pint of it but I'd expect my date to."
Haha heb juist zitten genieten. Die gezichtsuitdrukkingen!quote:Op woensdag 29 augustus 2018 16:00 schreef Saind het volgende:
Zo zo, dat is een lekkere dikke vette...quote:Op woensdag 29 augustus 2018 16:49 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Leuk voor de clicks
edit:
[ afbeelding ]
[..]
Mij niet gezien
Die kerel is 28 volgens het stukkie. Als dat echt zo is, durf ik te wedden dat hij zijn pensioengerechtigde leeftijd niet gaat halen.quote:
POSERSquote:“I think only posers would buy it and just to try to impress someone. But I’m not impressed. I’m more than happy with a lager.”
Het was niet per se voordeliger toch?quote:Op donderdag 30 augustus 2018 08:14 schreef ThePlaneteer het volgende:
Gaan er nog mensen een Beery Christmas kopen dit jaar? Vind 't wel een geinig idee dus hier komt ie wel weer.
Ik sla weer over. Ik zoek toch liever m’n eigen bier uit.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 08:14 schreef ThePlaneteer het volgende:
Gaan er nog mensen een Beery Christmas kopen dit jaar? Vind 't wel een geinig idee dus hier komt ie wel weer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |