abonnement Unibet Coolblue
pi_181480056
Een topic voor en door ouders van kinderen in de kleuterleeftijd. Voor het delen van ervaringen en meer!

Deel vier. Voor de vierjarigen.
En de vijfjarigen mogen ook meedoen. En ook bijna kleuters en net geen kleuters meer.
pi_181480102
R had net een klein plukje van haar haar geknipt. Gelukkig echt een plukje die je niet ziet.
Dus ze vroeg of ik boos was. Ik zei dat ik niet boos was, maar dat als ze verkeerd knipt dat de kapster haar haar kort moet knippen om het weer in model te krijgen.
En het idee van kort haar was vreselijk. Helemaal over haar toeren dat ze dan lelijk zou zijn. En zichzelf niet meer mooi zou vinden.
pi_181480882
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 19:42 schreef Omentielvo het volgende:
R had net een klein plukje van haar haar geknipt. Gelukkig echt een plukje die je niet ziet.
Dus ze vroeg of ik boos was. Ik zei dat ik niet boos was, maar dat als ze verkeerd knipt dat de kapster haar haar kort moet knippen om het weer in model te krijgen.
En het idee van kort haar was vreselijk. Helemaal over haar toeren dat ze dan lelijk zou zijn. En zichzelf niet meer mooi zou vinden.
Dit doet me denken aan mijn zusje. Ze had vroeger toen ze klein was haar wat heel snel klitte. Mijn ouders hadden er geen zin meer in om haar haar elke dag te ontklitten, dus hup. De schaar erin. Van lang naar pittig kort zeg maar. Ze was een jaar of zes toen dat gebeurde en ze heeft het er 22 jaar later nog steeds over. En dat is niet in positieve zin :')
pi_181481019
Oh. Ik bedoelde dus niet dat ik haar als straf naar de kapper ga brengen. Ik legde haar dus uit dat als je verkeerd knipt dat je dan naar de kapper moet die het dan in model moet knippen. Dus dat het een gevolg kan zijn als je zelf verkeerd knipt.
Gelukkig was het nu echt een miniplukje en zie je helemaal niks.
Ik heb zelf mijn nicht (die haar altijd knipt) gebeld om haar gerust te stellen dat je niks zag.
pi_181481077
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 20:18 schreef Omentielvo het volgende:
Oh. Ik bedoelde dus niet dat ik haar als straf naar de kapper ga brengen. Ik legde haar dus uit dat als je verkeerd knipt dat je dan naar de kapper moet die het dan in model moet knippen. Dus dat het een gevolg kan zijn als je zelf verkeerd knipt.
Gelukkig was het nu echt een miniplukje en zie je helemaal niks.
Ik heb zelf mijn nicht (die haar altijd knipt) gebeld om haar gerust te stellen dat je niks zag.
Nee hoor, dat weet ik. Maar dat ze zo'n vreselijk gevoel had bij kort haar, dat was eigenlijk de reden waardoor ik er aan moest denken :)
pi_181481389
Alle bakjes staan klaar, luizenzakken gewassen, gymschoenen in de tassen, tassen hangen aan de kapstok. Het schooljaar gaat weer beginnen.
Teun groep 1 Jan start nu in groep 3
pi_181481863
Sarah start morgen in groep 1... Had van mezelf toch niet verwacht dat ik het er zo moeilijk mee zou hebben :') :') Zelf heeft ze er gelukkig veel zin in.
S. 2014
J. 2016
pi_181482369
Kaas vriezen wij ook gewoon in. Ik vind het alles meevallen, maar wij eten jonge kaas en dat is sowieso natuurlijk al wat minder hard.

Appelstroop, smeerworst, smeerkaas, hagelslag, pindakaas en ham, boterhamworst etc. gaat allemaal prima met en zonder boter, het maakt allemaal niet uit. Mijn man besteedt elke vrijdag eenmalog dik een half uur om alles te smeren en voorzien van het juiste (kind)label (want we hebben allemaal een andere voorkeur) in te vriezen em that's it. Weinig oud brood weg te gooien en idem voor de vleeswaren. ;)
pi_181482532
Wij vriezen brood meteen na aankoop in en smeren elke avond het nog bevroren brood en doen het dan snel terug in de vriezer, voor de volgende dag :Y

Dan kan ze nog per dag kiezen wat ze erop wil :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_181482785
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 20:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Sarah start morgen in groep 1... Had van mezelf toch niet verwacht dat ik het er zo moeilijk mee zou hebben :') :') Zelf heeft ze er gelukkig veel zin in.
Spannend! Ik heb er wat minder moeite mee. Het is goed zo. Ik kan haar weinig uitdagingen meer bieden gedurende de dag waardoor ze de laatste tijd zich een beetje aan het vervelen thuis. Ik hoop alleen maar dat ze het leuk krijgt op school en dan ben ik al blij :)
pi_181482810
Ohja luizenzakken... daar doen ze met ingang van dit jaar niet meer aan op onze school. Het is volgens school wetenschappelijk niet bewezen dat het de overdracht vermindert. Dat gebeurt vooral bij direct contact en niet via indirect contact. Ik snap de beslissing wel een beetje, want er gaat veel tijd verloren met het zoeken van de juiste zak/jas en als het dan toch geen enorm voordeel biedt dan liever niet. Als je als ouder wel een luizenzak wilt gebruiken mag je die meegeven en dan mag betreffend kind daar gewoon zijn jas in doen.

Omen gelukkig viel het mee met het haar. :o

GM succes morgen. Komt vast goed! ;)

Wij starten ook morgen weer. Terug naar ritme en vooral vroeg opstaan. :X Als ik heel eerlijk ben beviel de vakantie me wel. Gezellige lieve uitgeslapen kindjes die je gedurende de vakantie weer op een heel andere manier ziet groeien. O+ Ik ben benieuwd hoe ze de 3 dagen BSO nu gaan trekken.
pi_181482891
Bij ons gebruiken ze die om alles netjes te houden tegenwoordig. Dus handschoenen en pantoffels enzo moeten er ook in als die mee zijn. Dus ook niet ivm luizen dingen heten alleen nog steeds zo
pi_181482948
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 21:21 schreef Goitske het volgende:
Bij ons gebruiken ze die om alles netjes te houden tegenwoordig. Dus handschoenen en pantoffels enzo moeten er ook in als die mee zijn. Dus ook niet ivm luizen dingen heten alleen nog steeds zo
Ah, pantoffels. Nora moet die ook aan op school. Heb er voor de rest helemaal geen info over gehad... Welke sloffen zijn gangbaar? Gewoon van die Spaanse ofzo?
pi_181483190
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 21:22 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ah, pantoffels. Nora moet die ook aan op school. Heb er voor de rest helemaal geen info over gehad... Welke sloffen zijn gangbaar? Gewoon van die Spaanse ofzo?
bij ons zie je van alles. Ik heb voor de jongens gewoon soort pluche gekocht maar niet van die hele brede. Spaanse vinden ze niet lekker zitten.
pi_181483427
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 21:31 schreef Goitske het volgende:

[..]

bij ons zie je van alles. Ik heb voor de jongens gewoon soort pluche gekocht maar niet van die hele brede. Spaanse vinden ze niet lekker zitten.
Hm, ik kijk morgen wel even bij Scapino. Ik had er nog nooit van gehoord, van sloffen in de klas. Maar het idee erachter klinkt best wel logisch :) Ik ben benieuwd hoe ze het vindt, ze heeft nog nooit sloffen aan gehad :D
pi_181483731
Sloffen op school? Dat is toch helemaal niet goed voor de voeten, zonder goeie steun enzo?

-O-
Kwak
pi_181483803
bij ons ook sloffen,mag van alles zijn (ik heb ze zelf gemaakt) . Alleen die grote dierensloffen mogen niet.
Ben benieuwd hoeveel moeite het jongste die over een paar weken in groep 1 start gaat kosten om ze aan te houden. Schoenen houdt hij aan, maar sokken (of sloffen) maximaal een seconde of 20.. Altijd zaak om m snel zn schoenen aan te laten doen..
pi_181483844
juist wel goed voor de voet schijnt.. bij gym mogen de kleuters ook alleen balletschoentjes, geen gympen..(ivm afwikkelen van de voet staat erbij)
pi_181483938
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 21:51 schreef watmoetikkiezen het volgende:
bij ons ook sloffen,mag van alles zijn (ik heb ze zelf gemaakt) . Alleen die grote dierensloffen mogen niet.
Ben benieuwd hoeveel moeite het jongste die over een paar weken in groep 1 start gaat kosten om ze aan te houden. Schoenen houdt hij aan, maar sokken (of sloffen) maximaal een seconde of 20.. Altijd zaak om m snel zn schoenen aan te laten doen..
zo eentje heb ik ook maar op school blijven ze wel aan. Iets van vreemde ogen dwingen ofzo?

Bij ons is het alleen als ze laarzen aan hebben. Ze mogen niet op sokken in de klas ivm koude voeten en uitglijden
pi_181483966
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 21:52 schreef watmoetikkiezen het volgende:
juist wel goed voor de voet schijnt.. bij gym mogen de kleuters ook alleen balletschoentjes, geen gympen..(ivm afwikkelen van de voet staat erbij)
Nee? Ik heb gymschoenen met klittenband gekocht :/
pi_181484037
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 21:56 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Nee? Ik heb gymschoenen met klittenband gekocht :/
op veel scholen mogen die ook hoor, maar bij ons dus niet..

bij ons altijd sloffen, schoenen mogen niet in de klas, daar ligt vloerbedekking..
pi_181484191
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 21:59 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

op veel scholen mogen die ook hoor, maar bij ons dus niet..
Jeetje, wat een gedoe zeg :')

Meer scholen die trouwens morgen al gelijk een studiedag hebben? Nora begint dinsdagmiddag pas.
pi_181491483
Sloffen op school is nieuw voor mij, doen ze bij ons niet. Ook geen eisen voor gymschoenen.

Het was wel weer lastig voor F vanochtend. Huilen want het was zo spannend. Toen hij naast de juf ging zitten mocht ik toch nog weg...

De klas is wel een stuk kleiner nu, de oudste kleuters doorgestroomd en niet zo veel nieuwe kindjes erbij. Ik hoop maar dat het wegbrengen snel wat ontspannener wordt, het heeft na zijn start in mei ook weken geduurd voordat hij niet meer aan m'n benen hing.

Hoe ging het bij de andere kleuters die weer begonnen zijn met school vandaag? :)
pi_181491771
Hier vandaag ook weer gestart

Jan in groep 3 dus even zoeken waar de jassen van groep 3 moeten hangen. En daarna gaf hij netjes de juf een hand en ging zijn tafeltje zoeken. Nu voor het eerst een vast plekje en was hij heel erg blij mee. Hij wilde graag vooraan en hij zit inderdaad rechts vooraan. Ze hebben zoveel mogelijk groepjes van 4 gemaakt; 2 jongens 2 meisjes. Eigen laatje met spulletjes eigen etui en schijfje etc en op elk bureau stond een soort dobbelsteen met hun naam er op.


Teun weer groep 1 aangezien hij nog maar net op school zat. Mijn man bracht hem in de klas en hij was al weer de clown aan het uithangen. Toen ik nog even wat in de agenda ging zetten zat hij op de stoel van de juf. Toen ik zei dat hij op z'n eigen stoel moest zitten bleek een meisje op zijn stoel te zitten en die wilde er niet af _O- dus succes juf!

pi_181492103
Ik heb twee blije jongetjes weggebracht vanmorgen. Toen S net wakker was vroeg ik hem of hij er zin in had. Het antwoord: "Ik vind het wel een beetje spannend mama." Dropje. O+ Ik vind het wel knap van hem dat hij zijn gevoel zo goed beschrijft, maar dat komt ook vast omdat hij erg gevoelig is. Ondanks het spannende heeft hij met veel plezier al zijn spullen zelf in zijn tas gedaan en in de klas was hij blij dat er een sticker van een boot op zijn stoel zat. Hij ging gewoon zitten alsof hij er gisteren nog geweest was.

En T was vanmorgen in de klas wel een beetje verlegen, maar ging ook netjes zitten op zijn stoel zonder te huilen. Heel knap, want ik weet van T dat hij er echt wel even moeite mee heeft als er zoveel nieuws om hem heen gebeurt. Het liefste zou hij dan in me kruipen, maar dat deed hij niet.

Ik ben nu al benieuwd naar de verhalen die ze bij het avondeten gaan vertellen. O+ O+
pi_181492263
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 22:02 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Jeetje, wat een gedoe zeg :')

Meer scholen die trouwens morgen al gelijk een studiedag hebben? Nora begint dinsdagmiddag pas.
:Y
Morgenochtend begint het hier. Schijnt standaard te zijn.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_181493336
Wij hebben nog een week. Kaylee vraagt al 2 weken wanneer ze mag dus hopenlijk vliegt de week om voor haar. Groep 2 alweer!
pi_181499560
Oh wat heerlijk die verhalen. Nog een ver van mijn bed show voelt dat. Net als brood invriezen, geniaal. Hagelslag meegeven werkt dat? Of wordt dat week en valt dat eraf?
Sloffen had onze andere dorpschool ook. Die wij hebben gekozen niet. Ben benieuwd naar de regels bij ons op school. Hier is nog vakantie en wij stromen straks in, super spannend.
pi_181499993
vanmorgen vertrok mijn meisje vol spanning maar ook met heel veel zin naar school. Ze heeft een ontzettend leuke dag gehad maar nu wel helemaal afgedraaid.
Mooi ook om te zien dat James zn zus wel echt mist♡

S. 2014
J. 2016
  maandag 27 augustus 2018 @ 17:06:48 #30
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_181500130
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 16:33 schreef Hilmo het volgende:
Oh wat heerlijk die verhalen. Nog een ver van mijn bed show voelt dat. Net als brood invriezen, geniaal. Hagelslag meegeven werkt dat? Of wordt dat week en valt dat eraf?
Sloffen had onze andere dorpschool ook. Die wij hebben gekozen niet. Ben benieuwd naar de regels bij ons op school. Hier is nog vakantie en wij stromen straks in, super spannend.
Hagelslag wordt sowieso week, toch, na een halve ochtend in een broodtrommel :+

Leuk al die blije kleuters weer naar school! Van sloffen op school had ik nog nooit gehoord maar dat komt dus wel meer voor? Vind het wel iets gezelligs hebben :+

Mijn dochter had het de eerste dagen vorige week top, maar do-vr-vandaag was ze veel verdrietig omdat ze naar eigen zeggen haar broers miste. Grote broer is twee keer uit zijn klas gehaald om haar te troosten O+ en we hebben haar vanmiddag thuis gehouden, denk wel wat meer dagdelen de komende week/weken. Het is natuurlijk ook allemaal wel veel tegelijk voor haar. Ze vindt school heel leuk zegt ze en dat wordt ook wel bevestigd door de juf, maar er gaat denk ik gewoon teveel door haar hoofd op dit moment :)
pi_181500209
Op de VS ook sloffen aan in de klas inderdaad, schoenen/laarzen buiten de klas bij de kapstok laten. Zo blijft de klas schoner, en op de VS was het ook wel een kwestie van 'meer contact maken met de aarde onder je voeten' ofzo :D Het is wel enorm huiselijk en fijn, ik doe op mijn werk ook wel eens mijn schoenen uit :@
pi_181500245
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 17:06 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Hagelslag wordt sowieso week, toch, na een halve ochtend in een broodtrommel :+

Leuk al die blije kleuters weer naar school! Van sloffen op school had ik nog nooit gehoord maar dat komt dus wel meer voor? Vind het wel iets gezelligs hebben :+

Mijn dochter had het de eerste dagen vorige week top, maar do-vr-vandaag was ze veel verdrietig omdat ze naar eigen zeggen haar broers miste. Grote broer is twee keer uit zijn klas gehaald om haar te troosten O+ en we hebben haar vanmiddag thuis gehouden, denk wel wat meer dagdelen de komende week/weken. Het is natuurlijk ook allemaal wel veel tegelijk voor haar. Ze vindt school heel leuk zegt ze en dat wordt ook wel bevestigd door de juf, maar er gaat denk ik gewoon teveel door haar hoofd op dit moment :)
Ik vind het fijn dat de mogelijkheid tot thuishouden er nog is...

Bij saar gebeurt er ook best veel op t moment (school, start volgende week met speltherapie en dr vader gaat verhuizen komend weekend) dus dr dan n x extra thuishouden zie ik wel als een optie.

En bij jullie natuurlijk de gezinsuitbreiding en school.. best ingrijpend.
S. 2014
J. 2016
pi_181500258
De sloffen hebben wij op school ingevoerd vanuit hygiënisch oogpunt. Omdat onze school in een park staat en het schoolplein het park is, spelen de kinderen veel in/met zand. Zeker op natte dagen namen de kinderen met hun schoenen veel zand en andere troep mee naar binnen (ondanks het flink stampen voor binnenkomst). De bouwhoek/huishoek/leeshoek zat met regelmaat onder het zand en de modder.
Eerlijk: sloffen zijn niet ideaal (denk aan alle veters die wij 5x op een dag moeten helpen strikken), maar de klas blijft er wel veel schoner door. In de herfst/winter zijn de vloeren echt te koud om de hele dag op sokken/blote voeten te lopen.

In de zomer met sandalen en slippers is het niet zo erg als ze die aan houden in de klas. Daar zit vaak weinig profiel onder waardoor de inloop met zand veel minder is. En het heeft inderdaad ook wel iets gezelligs, sloffen aan met de koude, donkere dagen O+ Wij hebben zelf vaak ook sloffen aan trouwens (de kleuterleerkrachten).
pi_181500957
Op mijn eigen basisschool moesten we ook op sloffen (bij de kleuters nog niet, ivm veters strikken voor de leerkrachten vermoed ik), en ik weet nog dat ik dat echt een deceptie aan de middelbare school vond, opeens schoenen aan. :P
pi_181501303
Spannend alndie eerste schooldagen!


Wij hebben ook sloffen aan hier. Is geen doen met regenchtige herfst of sneeuw en laarzen naar binnen. Thuis hebben we ook nooit schoenen aan :)
pi_181503546
Leuke foto van Saar, gm. Ze straalt helemaal.

Hier was de eerste dag prima. Geen problemen bij het afscheid, en ik haalde haar vanmiddag blij en vol energie op, ondanks de lange dag tot 16:00. Eerlijk gezegd vind ik het een verademing: I stroomde vorig schooljaar halverwege in, en toen waren er heel veel kinderen in die gemengde groep 1/2 die in groep 2 zaten en een stuk groter waren dan I. Ze sneeuwde een beetje onder en het waren ook nog eens drukke kinderen zodat de juf echt alle zeilen bij moest zetten om het goed te laten verlopen. Nu zijn die kinderen weg, is het ineens een klein klasje (dat in de loop van het jaar natuurlijk wel weer groter zal worden met nieuwe vierjarigen) Toen ik I in de kring zag zitten bij het ophalen zat ze er veel meer op haar gemak en blij bij dan wat ik zag vorig schooljaar. Het kan natuurlijk ook zijn dat ze zelf ook weer 'gegroeid' is, een combi van beiden. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_181503768
Hier 2 blije kinderen opgehaald vandaag.
Jan had het vandaag over de letter R gehad en Teun had zich gedragen in de klas. Heeft nu een kleinere klas 22 leerlingen uit mijn hoofd dus de juf kan ook weer meer aandacht geven aan iedereen
pi_181504367
L heeft komend jaar ook zo'n lekker kleine klas. 22 kinderen in totaal waarvan 10 groep 3'ers. Als zij leesinstructie krijgen is groep 2 elders (buiten of gym). Ze zijn deze week nog vrij. L heeft er ook nog niet zoveel zin in. Zo'n groot verschil met zijn zus toen zij naar groep 3 ging. Ze las en schreef al en stond te popelen.
*poef* nu is het weg
pi_181504638
Wat kijkt ze trots GM O+
♥ J & S
pi_181504642
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 17:13 schreef L-E het volgende:
Op de VS ook sloffen aan in de klas inderdaad, schoenen/laarzen buiten de klas bij de kapstok laten. Zo blijft de klas schoner, en op de VS was het ook wel een kwestie van 'meer contact maken met de aarde onder je voeten' ofzo :D Het is wel enorm huiselijk en fijn, ik doe op mijn werk ook wel eens mijn schoenen uit :@
Ik doe dat ook. :D

Hier ook een goede eerste schooldag. Ze is zo blij dat ze in groep 2 zit.
pi_181504716
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 21:22 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ah, pantoffels. Nora moet die ook aan op school. Heb er voor de rest helemaal geen info over gehad... Welke sloffen zijn gangbaar? Gewoon van die Spaanse ofzo?
Wij hebben sloffen met zool zoals de sloffen van Giessweinn
♥ J & S
pi_181504860
Nog nooit van gehoord om sloffen aan te hebben in de klas. :D
pi_181505497
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 17:58 schreef Roomsnoes het volgende:
Spannend alndie eerste schooldagen!


Wij hebben ook sloffen aan hier. Is geen doen met regenchtige herfst of sneeuw en laarzen naar binnen. Thuis hebben we ook nooit schoenen aan :)
Ik moest van mijn moeder vroeger dan ook binnen altijd mijn schoenen aan, tenzij in pyjama.

Bij andere kinderen thuis moest ik ook vragen of ik ze aan mocht houden als zij ze uitdeden :@

Beetje geconditioneerd wel.

Overigens heb ik thuis nooit schoenen aan, en Melba ook zeldn besef ik nu. Is dus echt een reflex die reactie! :+

@gm wat kijkt ze blij en trots! En idd veel grote veranderingen zeg!
Kwak
pi_181505537
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 20:39 schreef vencodark het volgende:
Nog nooit van gehoord om sloffen aan te hebben in de klas. :D
Ik dus ook niet. Was een ideetje van Maria Montessori.. Vandaag maar slofjes gekocht. Niet echt iets naar mijn zin, de meesten die ik heb gezien vond ik er te warm uitzien. En de anderen hadden verschrikkelijke dierenkoppen aan de voorkant. Nu simpele slofjes gekocht met Anna en Elza erop. Ben niet zo van de Disneyprint, maargoed... ze heeft slofjes.
  maandag 27 augustus 2018 @ 21:08:50 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_181505677
En gewoon Spaanse sloffen? Die heb ik ook voor mauw op het kdv :) ideale dingen!
disclaimer
pi_181505744
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 21:08 schreef Stormqueen het volgende:
En gewoon Spaanse sloffen? Die heb ik ook voor mauw op het kdv :) ideale dingen!
Ja, heb ik ook nog naar gekeken inderdaad! Maar ik las ergens hier dat ze niet lekker zitten? Kweetniet, ik heb echt nooit pantoffels aan. Vind het een beetje ondingen :') Maar ze zitten bij Mauw goed dus?
pi_181505784
Hier ook sloffen op school. Ik heb voor D van die gymschoenen met klittenband, dat werkt prima. 1 paar in de klas, 1 paar in de gymtas. Maar zie ook kinderen met (nep) crocs, dierenpantoffels etc. De oudste loopt op sokken rond op school..

* Deepfreeze kruipt met haar groep 4 kind terug naar het ander topic :P )
pi_181505810
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 21:03 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik moest van mijn moeder vroeger dan ook binnen altijd mijn schoenen aan, tenzij in pyjama.

Bij andere kinderen thuis moest ik ook vragen of ik ze aan mocht houden als zij ze uitdeden :@

Beetje geconditioneerd wel.

Overigens heb ik thuis nooit schoenen aan, en Melba ook zeldn besef ik nu. Is dus echt een reflex die reactie! :+

@gm wat kijkt ze blij en trots! En idd veel grote veranderingen zeg!
Schoenen aan binnen? Ik moest ze altijd uit. Althans - ik kan me niet herinneren dat ze het er ooit over had, maar dat deden wij thuis. Ook bij anderen overigens. Mensen kijken me altijd raar aan in NL als ik m'n schoenen uittrek. Hier doet zelfs de electricien of loodgieter zijn schonen uit als ie bij iemand binnenkomt :D

quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 21:08 schreef Stormqueen het volgende:
En gewoon Spaanse sloffen? Die heb ik ook voor mauw op het kdv :) ideale dingen!
waar koop je die in maat 23-26? Ik heb gezocht laatst in NL voor S en O, maar vond ze pas vanaf maat 29 ofzo.
pi_181505839
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 21:13 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Schoenen aan binnen? Ik moest ze altijd uit. Althans - ik kan me niet herinneren dat ze het er ooit over had, maar dat deden wij thuis. Ook bij anderen overigens. Mensen kijken me altijd raar aan in NL als ik m'n schoenen uittrek. Hier doet zelfs de electricien of loodgieter zijn schonen uit als ie bij iemand binnenkomt :D

[..]

waar koop je die in maat 23-26? Ik heb gezocht laatst in NL voor S en O, maar vond ze pas vanaf maat 29 ofzo.
ik zou bij de schoenmaker eens kijken
pi_181505938
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 21:13 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Schoenen aan binnen? Ik moest ze altijd uit. Althans - ik kan me niet herinneren dat ze het er ooit over had, maar dat deden wij thuis. Ook bij anderen overigens. Mensen kijken me altijd raar aan in NL als ik m'n schoenen uittrek. Hier doet zelfs de electricien of loodgieter zijn schonen uit als ie bij iemand binnenkomt :D

[..]

waar koop je die in maat 23-26? Ik heb gezocht laatst in NL voor S en O, maar vond ze pas vanaf maat 29 ofzo.
https://www.spaansesloffen.nl/kinder-babyslof/

Hier vanaf maat 24.
  maandag 27 augustus 2018 @ 21:29:20 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_181506215
quote:
hier dus.

Ik woon er zelf ook in in de winter. Heb die wollen bernardinos O+
disclaimer
pi_181506354
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 21:29 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

hier dus.

Ik woon er zelf ook in in de winter. Heb die wollen bernardinos O+
Dank! En Sunshine ook ;)

Dan heb ik fijne sintcadeaus tzt :)
pi_181506620
Ik moet denk ik zelf ook maar weer eens Spaanse sloffen kopen.
pi_181516973
Net Nora weggebracht voor haar eerste middagje echt school. Geen gehuil, niks :) Het was meer het omgekeerde, ze rende het schoolpleintje op en ik moest echt naar haar toe komen om haar gedag te zeggen. Ze is er dus echt wel erg aan toe, aan school en andere kinderen.

En nu zit ik thuis. Wat een stilte!
pi_181520911
Ah Sunshine wat fijn! Ben benieuwd hoe ze het verder heeft gevonden?

Sloffen? Die krijg ik bij B echt niet aan, die loopt het liefste 24/7 op blote voeten of op zijn slippers, ook als het koud is.
Ikzelf zweer bij sloffen van Toms en mijn vrouw heeft bloedhete huissokken/sloffen van Falke, die dingen zijn echt heel warm.

Gisteren was B zijn eerste schooldag weer en ik was vergeten uit zijn rugzakje zijn V tech fototoestel te halen. Ik dacht dat ie het niet door had gehad....liet hij mij vanochtend 'race filmpjes' zien. Had hij gefilmd in de gang van school. Steeds 2 jongens rennen en hij filmen wie het snelste was. En selfies met een paar jongens....dat vonden ze leuker dan met Kapla spelen, ik heb er niets over gehoord van de juf overigens. Boef is het toch, toestel ligt weer veilig in de kast.
pi_181522437
dag 2 was ook een succes!Wel gelijk een brief over schoolreis... Dat vind ik best wel wat, mn kleintje 120 km verderop... wat is er gebeurd met de plaatselijke kinderboerderij voor kleuters...

Maar goed iemand ervaring met de spelerij in Dieren?
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:15:34 #57
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_181522468
120 km verderop?! Djeez...
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:19:43 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_181522609
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 17:14 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
dag 2 was ook een succes!Wel gelijk een brief over schoolreis... Dat vind ik best wel wat, mn kleintje 120 km verderop... wat is er gebeurd met de plaatselijke kinderboerderij voor kleuters...

Maar goed iemand ervaring met de spelerij in Dieren?
jeugdsentiment!!
Al zal het in 30 ( ;( ) jaar wel veranderd zijn. En ik woonde ook daar, zeg maar _O-
disclaimer
pi_181523076
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 17:15 schreef Spees_Eend het volgende:
120 km verderop?! Djeez...
misschien ben ik wat bekrompen maar ik vind het echt wel ver... :{ zeker omdat ze dan net een maand op school zit.we hebben een monkeytown en ballorig om de hoek
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:38:23 #60
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_181523244
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 17:33 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

misschien ben ik wat bekrompen maar ik vind het echt wel ver... :{ zeker omdat ze dan net een maand op school zit.we hebben een monkeytown en ballorig om de hoek
Bij ons doen ze daarom het schoolreisje aan het eind van het schooljaar en de kinderen na maart ingestroomd gaan dan niet mee.

Ik zou het dus juist echt heel stom vinden als ze naar dat ding in de buurt gaan wat voor mijn kinderen dan niet meer speciaal is. Ik zou graag zien dat ze wat verder weg gaan. Want ze vragen zo veel geld voor schoolreisje.

Maar ik snap wel dat het bij een eerste moeilijk kan zijn! Misschien kan je mee?
pi_181524091
Ze hoeft niet mee hè GM!

Schoolreiscommissie hier trouwens ;)
Wij doen het juist in week 3 van het schooljaar, ook om een beetje groepsgevoel te creeeren.
Kleuters gaan wel altijd naar of Blijdorp of Plaswijck en nieuwe kleuters wordt gewoon gevraagd of ze mee willen. Juist omdat het wel al bekend is gaan de nieuwe kleuters vaak wel mee.. en met school is toch altijd heel speciaal :)

Dat het duur is, klopt zeker! Echt niet normaal wat je kwijt bent per leerling!
pi_181524176
Hier ook over 3 weken. De jongste gaat naar avonturenboerderij Molenwaard en de oudste Nemo.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_181524551
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 18:01 schreef Loj het volgende:
Ze hoeft niet mee hè GM!

Schoolreiscommissie hier trouwens ;)
Wij doen het juist in week 3 van het schooljaar, ook om een beetje groepsgevoel te creeeren.
Kleuters gaan wel altijd naar of Blijdorp of Plaswijck en nieuwe kleuters wordt gewoon gevraagd of ze mee willen. Juist omdat het wel al bekend is gaan de nieuwe kleuters vaak wel mee.. en met school is toch altijd heel speciaal :)

Dat het duur is, klopt zeker! Echt niet normaal wat je kwijt bent per leerling!
nee maar dan valt ze er straks buiten en dat wil ik ook niet :') vind dr gewoon nog klein
S. 2014
J. 2016
pi_181524582
Gm, wanneer is de schoolreis?
Je kan het een paar dagen van tevoren met je dochter erover hebben. Of het haar leuk lijkt.
pi_181525067
Je kan ook eens advies vragen aan de juf. Begrijp je redenering wel hoor, ver weg.
En probeer goed naar je kind te kijken van wat bij haar past.
Mijn zoontje zat vorig jaar net 3 weken op school toen ze al schoolreis hadden. Dat was dan wel in de buurt maar hij vond het superleuk om te gaan.
Maar hij is dan ook vrij snel op zijn gemak dus ik vertrouwde wel dat het goed zou gaan. :)
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 18:41:14 #66
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_181525265
Er zit naar mijn idee nog wel een heleboel tussen de kinderboerderij om de hoek en 120 km, Buda :+

Met een bus ben je dan in totaal zo minimaal 2,5 uur aan het rijden heen en terug, best intensief voor kleuters (en dat zou het ook voor mijn groep-3-er zijn trouwens).
pi_181525409
B zijn eerste schoolreis was 100 km rijden wat 2x 2 uur werd. In de bloedhitte maar mijnheer vond de busrit 'echt kort mama' en zijn tante was mee.
Van mij mocht het ook dichterbij helemaal omdat wij genoeg om ons heen hebben wat de kinderboerderij overstijgt.

Er is bij ons iig een hoop commentaar van ouders geweest. Maar B vond het top. Hij zat toen wel 'al' ruim 3,5 maand op school.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 19:28:23 #68
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_181526240
De spelerij is trouwens wel heul tof. Een aantal keer geweest met een welpengroep (7-10 jaar). De speeltuin is voor iedereen tof. Het ‘uitvinderij’ gedeelte (technisch knutselen/ experimenteren) is pas vanaf 8 of 9 jaar geloof ik. Kan me iig herinneren dat een aantal kinderen daaraan niet mee mocht doen omdat ze te jong waren.

Ik heb trouwens geen idee wat groep 3 en hoger hier doet met de schoolreis. Volgens mij vorig jaar de middenbouw naar Dippiedoe in Best, da’s een half uurtje rijden. En de bovenbouw gaat in de zomer altijd een keer zwemmen in het plaatselijke strandbad (500 meter lopen van de school), maar volgens mij daarnaast ook nog op schoolreis.
pi_181526404
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 18:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

nee maar dan valt ze er straks buiten en dat wil ik ook niet :') vind dr gewoon nog klein
De nieuwe kleuters, die niet meegaan lijken niet er buiten te vallen hoor :)
Ze hebben het nog niet echt door :)

Zijn de hulpouders al gevraagd? Anders kan je inderdaad vragen of je meekan.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 19:40:35 #70
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_181526472
Hier was afgelopen schooljaar (medio april/mei) schoolreisje naar Avifauna. De afstand daarheen vond ik prima vanuit Rotterdam :)

Waar men dit schooljaar heengaat weet ik nog niet..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_181526647
Mijnes ging in groep 1 (toen zat hij net een half jaar op school) met de hele school naar de Efteling. Dat is 80 km van ons. Dat vond ik ook wel heftig, de lange reis en de lange dag en het massale gebeuren. Hij raakte natuurlijk ook prompt kwijt :') Verder wel een hele leuke dag gehad maar ik moest wel even slikken. Bij ons was het vanwege een lustrum, normaalgesproken zijn de schoolreisjes een stuk minder spannend. Maar als 120 km standaard is voor de kleuters, dan zou ik vooral wat huiverig zijn wat nog komt :+

Overigens vind ik 'er buiten vallen' voor kleuters nog niet zo'n punt van zorg. Ze zijn nog zo met zichzelf bezig dat nauwelijks beseffen wie er in hun eigen groepje zit, laat staan wie er verder allemaal nog mee was :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_181527414
Ik probeerde vanmiddag het begrip schoolreis uit te leggen aan haar, toen flipte ze lichtelijk omdat mama dan niet meegaat (ws dan) Ik ga wel eens in overleg, 27 sept is de schoolreis, dus echt precies een maand nadat ze gestart is.
S. 2014
J. 2016
pi_181527500
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 18:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

nee maar dan valt ze er straks buiten en dat wil ik ook niet :') vind dr gewoon nog klein
Een kind valt op deze leeftijd er nog niet snel buiten vanwege zoiets, is mijn indruk. Ze leven erg in het moment. Bovendien is het in zo'n kleuterklas zo dat er om de haverklap een nieuw kind bijkomt dat net vier jaar is geworden, dus de groep is nog niet heel vast. Ik zou gewoon je gevoel volgen en ook afgaan op wat Saar aangeeft. Misschien gewoon even aankijken hoe het de komende twee weken gaat of moet je snel beslissen?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_181527629
Ik ben echt heel erg opgelucht: we gaan per 1 dec verhuizen naar een heel ander deel van de stad. Maar de scholen in onze nieuwe buurt hebben allemaal een leerling plafond en de eerste telefoontjes waren redelijk ontmoedigend. Geen plek en zelfs zodanige wachtlijsten dat het niet realistisch is. Ik had er even goed stress van, want als een nieuw huis betekent dat we ons kind ineens een paar wijken verderop op school moeten doen, of dat ze wellicht eerst nog een tijd op haar huidige school moet blijven (met enorm veel gereis) dan begin je je even af te vragen of het eigenlijk wel zo'n goed idee was. Maar vandaag het verlossende telefoontje: ze kan toch terecht (ze deden aanvankelijk ook heel bezorgd over de mogelijkheden) op de buurtschool, op loopafstand van ons nieuwe huis. Donderdagochtend kunnen we langs voor een kennismakingsgesprek en rondleiding door de school. En ze kan ook nog eens terecht bij de BSO die aan de school verbonden is. Echt een zorg minder. *O* *O* *O* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_181527651
Volgens mij doen ze bij ons 1x in de 2 jaar schoolreisje dat betekent niet dat ze nergens naar toe gaan verder in het jaar (zijn naar Kröller Muller geweest, uitje naar bloemisterij, bibliotheek, kerk etc)

Groep 1/2 gaat naar monkeytown gewoon in Apeldoorn, groep 3 gaat naar schateiland zeumeren.
Als je kind niet mee gaat in groep 1 kijken ze echt niet raar van op hoor. Ga wat leuks met ze doen zelf die dag en het is al klaar. Op die leeftijd zijn ze vooral met zichzelf bezig en niet of iemand wel of niet mee was. Ze weten vaak wel wie er niet mee is maar verder ook niet.
pi_181527922
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 20:29 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Een kind valt op deze leeftijd er nog niet snel buiten vanwege zoiets, is mijn indruk. Ze leven erg in het moment. Bovendien is het in zo'n kleuterklas zo dat er om de haverklap een nieuw kind bijkomt dat net vier jaar is geworden, dus de groep is nog niet heel vast. Ik zou gewoon je gevoel volgen en ook afgaan op wat Saar aangeeft. Misschien gewoon even aankijken hoe het de komende twee weken gaat of moet je snel beslissen?
Helemaal eens!
pi_181527923
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 17:14 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
dag 2 was ook een succes!Wel gelijk een brief over schoolreis... Dat vind ik best wel wat, mn kleintje 120 km verderop... wat is er gebeurd met de plaatselijke kinderboerderij voor kleuters...

Maar goed iemand ervaring met de spelerij in Dieren?
spelerij is superleuk, maar volgens mij vooral voor iets oudere kinderen 8 a 9 jaar. maar voor de kleuters is t vast ook wel leuk. maar 120 km verderop.. mafkezen.. hier wisselen ze tussen een boerderij op 15 en een soort bosspeeltuin op 10 km afstand .
pi_181528094
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 20:49 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

spelerij is superleuk, maar volgens mij vooral voor iets oudere kinderen 8 a 9 jaar. maar voor de kleuters is t vast ook wel leuk. maar 120 km verderop.. mafkezen.. hier wisselen ze tussen een boerderij op 15 en een soort bosspeeltuin op 10 km afstand .
is ook voldoende! Jan naar schateiland met groep 3 vind ik ook ver genoeg weg
Groep 4 of 5 gaat geloof ik naar Slagharen

Ik heb gewoon een trauma van schoolreisjes ik was altijd bang dat ik niet op tijd terug was bij het verzamelpunt en dat ik de weg niet terug kon vinden. Ik ben altijd thuis gekomen _O-
pi_181528159
Bedankt voor alle input. Mijn gevoel (en dat van haar vader ook) neigt erg naar, dit jaar nog maar even niet. Kan er nog wel even op puzzelen.
S. 2014
J. 2016
pi_181532084
GM, ik zou precies hetzelfde hebben en als ik Nora toch zou laten gaan, dan weet ik dat ik die dag echt geen rust ga hebben. Wat ver van huis zeg. En al gelijk de tweede dag een bericht, snel!

Ik moet nog erg wennen aan het feit dat ik een kind heb dat naar school gaat. Ik voel me bijna een soort van eenzaam en doelloos alleen thuis. Ik keek er best naar uit dat Nora naar school ging, had ik wat meer vrije tijd. Maar nu heb ik liever dat ze weer hele dagen thuis is.... Gek hè?

Ik ben trouwens een hoop fruit en groenten aan het invriezen voor op school. Goedkoop op de kop getikt :D Eventjes een snelcursus gevolgd hoe je dat het beste kan doen. Gaat een hele wereld voor me open :D
pi_181533895
groepen 1 &2 gaan bij ons op school normaliter niet op schoolreis. Zij hebben kleuterfeest op school. Dit jaar gaan ze wel. Groepen 1/2/3 gaan naar een grote speeltuin/kinderboerderij. Afspraak voor de schoolreisjes groep 3 en verder is dat het op max een uur rijden is.
*poef* nu is het weg
pi_181536802
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:44 schreef Sunshine1982 het volgende:

Ik ben trouwens een hoop fruit en groenten aan het invriezen voor op school. Goedkoop op de kop getikt :D Eventjes een snelcursus gevolgd hoe je dat het beste kan doen. Gaat een hele wereld voor me open :D
Mijn wereld is nog gesloten. Fruit invriezen?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_181537326
Dat wil ik ook wel eens weten, zou me tijd en frustratie schelen in de ochtend :)
pi_181537327
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 07:31 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Mijn wereld is nog gesloten. Fruit invriezen?
Ja. Er liggen nu aardbeien, druiven en paprikareepjes bij mij in de vriezer. Fruit heb ik eerst in de vriezer op een bordje gelegd, niet tegen elkaar. Voor het geval ze aan elkaar vastvriezen. Als ze bevroren zijn in een (diepvries)zakje en
eventueel labelen. Paprika heb ik zo in reepjes in zakjes gedaan.

Volgens google blijft het zo enige maanden goed :)

Wel handig zo met aanbiedingen. Deze week is de tweede doos druiven bij AH gratis. Wij eten geen kilo druiven weg in een paar dagen...


https://mobiel.voedingsce(...)fruit-invriezen.aspx

[ Bericht 3% gewijzigd door Sunshine1982 op 29-08-2018 08:43:47 ]
pi_181538348
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 08:36 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ja. Er liggen nu aardbeien, druiven en paprikareepjes bij mij in de vriezer. Fruit heb ik eerst in de vriezer op een bordje gelegd, niet tegen elkaar. Voor het geval ze aan elkaar vastvriezen. Als ze bevroren zijn in een (diepvries)zakje en
eventueel labelen. Paprika heb ik zo in reepjes in zakjes gedaan.

Volgens google blijft het zo enige maanden goed :)

Wel handig zo met aanbiedingen. Deze week is de tweede doos druiven bij AH gratis. Wij eten geen kilo druiven weg in een paar dagen...


https://mobiel.voedingsce(...)fruit-invriezen.aspx
Maar dat is (op de druiven na) toch niet meer rauw te eten daarna? Paprika wordt snotterig/slap en aardbei wordt ook moes volgens mij :?

Bevroren druiven ken ik wel als snack.
Kwak
pi_181538467
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:38 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Maar dat is (op de druiven na) toch niet meer rauw te eten daarna? Paprika wordt snotterig/slap en aardbei wordt ook moes volgens mij :?

Bevroren druiven ken ik wel als snack.
We gaan het zien, ik doe dit voor het eerst. Je kan ook paprika's eerst blancheren om het snotterige tegen te gaan, maar daar had ik gister geen tijd (en geen zin) voor. Misschien dat dit ook zo goed gaat.

Morgen ontdooi ik de aardbeien en dan weet ik meer :) Als ze dan inderdaad prutterig zijn ga ik er jam van maken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sunshine1982 op 29-08-2018 09:55:48 ]
pi_181539015
Deel vooral of het nog smaakt, zo ja vind ik het ook wel de moeite.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_181540273
Aardbei invriezen om daarna zo te eten vind ik geen succes :N
Wordt gewoon net als diepvriesfruit uit de supermarkt, papperig. Prima voor in de yoghurt ofzo, maar niet om uit de hand te eten.
pi_181541390
Jupz, aardbei papperig en paprika niet knapperig. Maakt niet uit verder, maak van allebei broodbeleg :)
pi_181541531
Was ik al bang voor mbt fruit. Al denk ik dat ik toch wat aardbeien voor de yoghurt in ga vriezen.
pi_181547163
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:49 schreef ferrari_rood het volgende:
Was ik al bang voor mbt fruit. Al denk ik dat ik toch wat aardbeien voor de yoghurt in ga vriezen.
Daar zijn ze prima voor!

Net 2 dagen naar school geweest en ik lees alweer wat over een staking in september van 1 dag... Ik snap het wel dat ze meer willen verdienen, maar wel lastig met oppas...
pi_181549131
Die staking van de 12e is bij ons al ruim voor de zomervakantie aangekondigd. Het is op een woensdag, dat scheelt misschien.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_181571687
Franny, wat fijn dat er op de buurtschool een plekje is voor I! *O*

De BSO informeerde me over de stakingsdag, ze zijn dan de hele dag open voor kinderen die op die dag al naar de bso zouden gaan :+ Het is mijn vrije dag dus geen issue hier.
pi_181582596
Ik had dus zompige aardbeien na het ontdooien. Dus heb ik daarmee voor het eerst in mijn leven net aardbeienjam gemaakt samen met Nora. Eerst uiteraard gegoogeld hoe dat in zijn werk ging. Ik kwam veel sites tegen waarbij stond dat het lekker en gezond was, maar bij de ingrediënten stond wel elke keer een lading geleisuiker...
Heb een heel simpel recept gevonden voor aardbeienjam zonder suiker, maar met chiazaad. Chiazaad dient als verdikkingsmiddel.

-Wat chiazaad in een bakje doen samen met een scheutje water. Paar minuten laten staan zodat die chiazaad wat vocht opneemt, waardoor het een geleiachtig geheel vormt. Dan dat spul door de gestaafmixerde aardbeien doen en weer staafmixeren. Als het te dun is kun je meer chiazaad toevoegen, net wat je lekker vindt kwa dikte. Dun aardbeienspul kan ook prima als aardbeiensaus dienen.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het helemaal zonder suiker te zuur vond, dus ik heb er wel een ietsie erdoor gedaan. Nog steeds zurig, maar wel lekker :)

Door bijvoorbeeld dit te doen ben ik me wel meer bewust van wat ik zelf eet en wat ik aan Nora geef. De jam die ik nu gemaakt heb is vergeleken bij supermarktjam best zuur. Dan vraag je je wel af hoeveel suiker er in hemelsnaam in een pot supermarktjam zit.
pi_181582808
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 20:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik had dus zompige aardbeien na het ontdooien. Dus heb ik daarmee voor het eerst in mijn leven net aardbeienjam gemaakt samen met Nora. Eerst uiteraard gegoogeld hoe dat in zijn werk ging. Ik kwam veel sites tegen waarbij stond dat het lekker en gezond was, maar bij de ingrediënten stond wel elke keer een lading geleisuiker...
Heb een heel simpel recept gevonden voor aardbeienjam zonder suiker, maar met chiazaad. Chiazaad dient als verdikkingsmiddel.

-Wat chiazaad in een bakje doen samen met een scheutje water. Paar minuten laten staan zodat die chiazaad wat vocht opneemt, waardoor het een geleiachtig geheel vormt. Dan dat spul door de gestaafmixerde aardbeien doen en weer staafmixeren. Als het te dun is kun je meer chiazaad toevoegen, net wat je lekker vindt kwa dikte. Dun aardbeienspul kan ook prima als aardbeiensaus dienen.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het helemaal zonder suiker te zuur vond, dus ik heb er wel een ietsie erdoor gedaan. Nog steeds zurig, maar wel lekker :)

Door bijvoorbeeld dit te doen ben ik me wel meer bewust van wat ik zelf eet en wat ik aan Nora geef. De jam die ik nu gemaakt heb is vergeleken bij supermarktjam best zuur. Dan vraag je je wel af hoeveel suiker er in hemelsnaam in een pot supermarktjam zit.
Minstens de helft.
Beter kun je idd vers fruit op brood prakken. Jam is echt nergens goed voor :)
pi_181582965
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 20:29 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Minstens de helft.
Beter kun je idd vers fruit op brood prakken. Jam is echt nergens goed voor :)
Ja, dat is nog beter :) Maar de aardbeien waren zo zompig dat de boterham ook één kleffe bende zou worden denk ik. Nu nog wat zoeken voor de zompige paprikareepjes :')
pi_181585239
Nog eventjes jullie mening.

Vandaag zei Nora thuis tijdens het plassen dat ze van de juf niet naar de wc mocht omdat ze buiten aan het spelen waren. Als dit zo is, vind ik dat vreemd. Dat ze naar de juf moet luisteren, prima. Maar als ze moet plassen, moet ze gewoon plassen. Zal ik dat morgen eens rustig aankaarten bij de juf of zal ik wachten tot het vaker gebeurd?

Also, ze drinkt niks op school. Gister moest ze volgens haar haar bijna volle pakje melk weggooien omdat de pauze om was. En vandaag zat haar pakje melk nog in haar rugtas plus nog een volle beker water.... Is het gek om te vragen aan de juf om er een beetje op te letten dat ze wat drinkt?
  donderdag 30 augustus 2018 @ 22:18:08 #98
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_181585468
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 22:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nog eventjes jullie mening.

Vandaag zei Nora thuis tijdens het plassen dat ze van de juf niet naar de wc mocht omdat ze buiten aan het spelen waren. Als dit zo is, vind ik dat vreemd. Dat ze naar de juf moet luisteren, prima. Maar als ze moet plassen, moet ze gewoon plassen. Zal ik dat morgen eens rustig aankaarten bij de juf of zal ik wachten tot het vaker gebeurd?

Also, ze drinkt niks op school. Gister moest ze volgens haar haar bijna volle pakje melk weggooien omdat de pauze om was. En vandaag zat haar pakje melk nog in haar rugtas plus nog een volle beker water.... Is het gek om te vragen aan de juf om er een beetje op te letten dat ze wat drinkt?
Nee, mijn E. dronk wel en at juist niet. (10 uurtje, fruitmoment). Even signaal gegeven en nu gaat het prima... :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_181585481
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 22:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nog eventjes jullie mening.

Vandaag zei Nora thuis tijdens het plassen dat ze van de juf niet naar de wc mocht omdat ze buiten aan het spelen waren. Als dit zo is, vind ik dat vreemd. Dat ze naar de juf moet luisteren, prima. Maar als ze moet plassen, moet ze gewoon plassen. Zal ik dat morgen eens rustig aankaarten bij de juf of zal ik wachten tot het vaker gebeurd?

Also, ze drinkt niks op school. Gister moest ze volgens haar haar bijna volle pakje melk weggooien omdat de pauze om was. En vandaag zat haar pakje melk nog in haar rugtas plus nog een volle beker water.... Is het gek om te vragen aan de juf om er een beetje op te letten dat ze wat drinkt?
Lastig... in t geval van plassen denk ik dat ze misschien even op een ander kindje moest wachten?
Merk aan saar dat ze er soms dan een heel mooi verhaal van maakt...

drinken zou ik wel aangeven, misschien is ze meer aan t kletsen of duurt het lang voor haar fruit op is?
S. 2014
J. 2016
pi_181585555
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 22:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
Is het gek om te vragen aan de juf om er een beetje op te letten dat ze wat drinkt?
Gewoon doen. Met zoveel kinderen glipt er wel eens iets tussendoor. Fijn om even een reminder te krijgen om er op te letten bij iemand. Vind ik als juf nooit een probleem.
pi_181586046
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 22:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nog eventjes jullie mening.

Vandaag zei Nora thuis tijdens het plassen dat ze van de juf niet naar de wc mocht omdat ze buiten aan het spelen waren. Als dit zo is, vind ik dat vreemd. Dat ze naar de juf moet luisteren, prima. Maar als ze moet plassen, moet ze gewoon plassen. Zal ik dat morgen eens rustig aankaarten bij de juf of zal ik wachten tot het vaker gebeurd?

Also, ze drinkt niks op school. Gister moest ze volgens haar haar bijna volle pakje melk weggooien omdat de pauze om was. En vandaag zat haar pakje melk nog in haar rugtas plus nog een volle beker water.... Is het gek om te vragen aan de juf om er een beetje op te letten dat ze wat drinkt?
Mijn vierjarige kan zonder blikken of blozen vertellen dat school stom was die dag omdat ie van juf de hele dag moest koken en schoonmaken. Ik check dit soort verhalen dus uiterst terughoudend.

Ach wat naar, dan voelde je je zeker net Assepoester?
Ja!!!!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_181588073
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 22:45 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Mijn vierjarige kan zonder blikken of blozen vertellen dat school stom was die dag omdat ie van juf de hele dag moest koken en schoonmaken. Ik check dit soort verhalen dus uiterst terughoudend.

Ach wat naar, dan voelde je je zeker net Assepoester?
Ja!!!!

Dit inderdaad, B zijn verhalen blijken een stuk genuanceerder als je doorvraagt of soms gewoon volledig anders 5 minuten later.
B drinkt op school ook niet veel overigens omdat hij op school liever niet plast.
pi_181591756
Ik zou het ook even bij de juf navragen over het plassen.

Wat betreft drinken. Hier drinkt ze ook weinig op school. Mocht het je niet lekker zitten zou ik het even overleggen met de juf.

R heeft nu trouwens twee wiebeltandjes. Stop de tijd zeg. :o
pi_181592007
:W het komt er eigenlijk nooit van mee te schrijven, maar ik heb een dochtertje van inmiddels 4.5 (en af en toe de koppigheid van een cynische 55-jarige :P ), dus lees hier vaak en graag mee :).
Wij verwonderden ons dat dochterlief elke keer met volle beker weer van school kwam (terwijl ze wel de nodige ongelukjes had). Bleek dat ze echt vaak even een slok water ging halen bij de toiletten :D
pi_181592132
Die zindelijkheid trouwens; iemand nog optimistische, steunende verhalen? Ik zie een verband tussen stress, nieuw, te afgeleid en het aantal ongelukjes per dag en weet dat geduld genoeg zou moeten zijn, maar krijg toch elke keer de zenuwen van de hoeveelheid was en gedoe. Ik geef nu dus serieus 4 verschoningen mee naar school en dat is weleens niet overdreven gebleken :')
pi_181592848
Vandaag even doorgegeven van het drinken, ze zou er op letten.

Vosje, is je dochter nog helemaal niet zindelijk? Of gedeeltelijk? Nora is zindelijk, maar de dagen voor school plaste ze weer meermaals per dag in haar broek. Nu ze op school zit is het weer in orde.

Ik vind dat zo zielig, kindjes die op school huilen dat hun mama/papa weggaat. Ik herken dat zo bij mij vroeger, ik had dat ook heel erg. En dan ging mijn moeder nog bij het raam staan zwaaien. Ja, heel lief mam, maar niet raadzaam. Dat nare gevoel komt gewoon weer bij me boven als ik die kindjes zie :/
pi_181592968
Kaylee heeft vorig jaar aan het begin van het schooljaar ook nog wel regelmatig een ongelukje gehad terwijl toch al zindelijk vanaf 2.5

De spanning en het druk zijn met spelen wat hier wel een oorzaak van.

We kregen trouwens ook regelmatig een volle beker weer mee naar huis maar later bleek dat ze die als het leeg was zelf weer vulde bij het toilet. Geen pijl op te trekken dus.
pi_181593789
T dronk bij ons ook vrij weinig op school. Te weinig naar mijn zin. Gewoon omdat hij water maar saai vindt. In mijn zoektocht naar redelijke oplossingen heb ik de limonade van Cool Bear gevonden en dat krijgt hij nu mee naar school in zijn beker. Elke dag is de beker leeg. :') En thuis zijn we sinds deze week ook helemaal over op die limonade en ik heb nog niemand horen klagen. :D
pi_181594538
B drinkt altijd veel en met name water, maar op school dus amper. Hij wil niet naar de wc op school (wat ik begrijp, hebben jullie het daar wel eens geroken?) en hij is bang om ongelukjes te krijgen omdat hij te laat gaat plassen.
Wij geven altijd een bidon mee die we gedeeltelijk vullen en die moet leeg. Dat lukt hem nu wel al vragen we ons stiekem af of hij hem niet zelf leeggooit, hij is er gehaaid genoeg voor.

B draagt 's nachts nog steeds een luier en lekt na een dag school en BSO standaard door ondanks extra plassen rond 23:00. Hij baalt zo van die luier, het wordt echt een ding. Dat vinden we lastig omdat we hem er zo graag mee helpen maar we willen er niet teveel de nadruk op leggen. Dat maakt het helemaal zo'n issue.

Hij wil zo graag een hoogslaper maar met dat doorlekken en extra laten plassen om 23:00 is dat niet echt een optie.
pi_181594850
Exode is het een idee om de luier eens weg te laten? Bij ons waren ze op een gegeven moment een keer op en moest S zonder terwijl hij ook elke nacht plaste/ook nog doorlekte. Vanaf dat moment is hij dus droog, enkele ongelukjes daargelaten. Eerst met extra plasmoment tussendoor voor wij zelf naar bed gingen en daarna al snel gewoon de hele nacht.
pi_181595018
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 12:22 schreef _NIKKI_ het volgende:
Exode is het een idee om de luier eens weg te laten? Bij ons waren ze op een gegeven moment een keer op en moest S zonder terwijl hij ook elke nacht plaste/ook nog doorlekte. Vanaf dat moment is hij dus droog, enkele ongelukjes daargelaten. Eerst met extra plasmoment tussendoor voor wij zelf naar bed gingen en daarna al snel gewoon de hele nacht.
Gedaan, bed was zeik en zeiknat en hij was er zelf niet wakker van geworden.....

Hij was vannacht ook weer doorgelekt en heeft het zelf niet gemerkt. B is wel een vaste slaper. Die wordt echt nergens van wakker.

We laten hem vanuit de BSO meteen plassen, na het eten plassen, na het douchen plassen en dus rond 23:00. Je zou toch denken dat zijn blaas dan leeg is. Hij krijgt na een dag school en BSO altijd bij het eten rond 17:30 een bekertje water. Niet genoeg om al dat geplas te verklaren. En hij plast dan ook echt veel.
pi_181595429
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 12:29 schreef exode het volgende:

[..]

Gedaan, bed was zeik en zeiknat en hij was er zelf niet wakker van geworden.....

Hij was vannacht ook weer doorgelekt en heeft het zelf niet gemerkt. B is wel een vaste slaper. Die wordt echt nergens van wakker.

We laten hem vanuit de BSO meteen plassen, na het eten plassen, na het douchen plassen en dus rond 23:00. Je zou toch denken dat zijn blaas dan leeg is. Hij krijgt na een dag school en BSO altijd bij het eten rond 17:30 een bekertje water. Niet genoeg om al dat geplas te verklaren. En hij plast dan ook echt veel.
Wat ook nog kan.. dat hij zich bij de BSO helemaal voltankt na een dag weinig drinken. Dat deed mijn T deze week ook en plaste 2 keer achter elkaar in bed. Sinds hij overdag gewoon weer drinkt op school en bij de BSO normale hoeveelheden gaat het weer goed. Blijkbaar duurt het even voor ze al dat vocht wat ze einde van de middag drinken hebben verwerkt tot plas. :D

Wel echt heel sneu voor B dat hij zich er zo rot over voelt. ;(
pi_181595544
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 12:07 schreef exode het volgende:
B draagt 's nachts nog steeds een luier en lekt na een dag school en BSO standaard door ondanks extra plassen rond 23:00. Hij baalt zo van die luier, het wordt echt een ding. Dat vinden we lastig omdat we hem er zo graag mee helpen maar we willen er niet teveel de nadruk op leggen. Dat maakt het helemaal zo'n issue.

Hij wil zo graag een hoogslaper maar met dat doorlekken en extra laten plassen om 23:00 is dat niet echt een optie.
Dat 's nachts zindelijk worden is een lichamelijk proces, anders dan overdag zindelijk worden. Je lijf moet stoffen aan gaan maken, waardoor je 's nachts geen urine aanmaakt. Dat kan echt wel tot een jaar of 8 duren voordat het goed werkt..
(vriendje van oudste ging in groep 6 op kamp en was toen net een half jaar droog 's nachts. Onhandig is het zeker, maar niet ongewoon)

Als je hem om 23 uur wakker maakt, dan wordt het lijf weer wakker en kan de aanmaak van dat stofje juist vertraagd worden. Dus misschien juist eens kijken wat er gebeurd al je hem een poosje niet wakker maakt in de avond?
pi_181596293
Mijn meisje is overdag bij vlagen zindelijk. Soms hele periodes overdag droog. Net nog in de vakantie zes dagen achter elkaar. Nu dus terugval met eergister uitzonderingsdagje helemaal droog. Daar doen we dan letterlijk een dansje voor *O*. Snachts haalt ze ook nog niet helemaal. Ze kan gelukkig wel toe met een luierbroekje en we vermoeden dat ze pas echt plast als ze wakker wordt en dan nog niet uit haar bed wil :').
Zo sneu inderdaad dat B het zelf zo vervelend vind, maar wat Df zegt is wel heel waar: zolang ze nog niet genoeg hormonale remming hebben snachts heeft het weinig zin er iets van te maken. Misschien helpt dat besef hem een beetje? Dat clusterplassen herken ik dus ook van mijn A: zij doet dat dus (gelukkig) smiddags. Dat lijkt wel verminderd als ik haar zover krijg vaker in de ochtend te gaan plassen. Misschien proberen of vaker eerder en goed verdeeld over de dag plassen (en drinken) iets uithaalt?
pi_181596926
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 12:53 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Dat 's nachts zindelijk worden is een lichamelijk proces, anders dan overdag zindelijk worden. Je lijf moet stoffen aan gaan maken, waardoor je 's nachts geen urine aanmaakt. Dat kan echt wel tot een jaar of 8 duren voordat het goed werkt..
(vriendje van oudste ging in groep 6 op kamp en was toen net een half jaar droog 's nachts. Onhandig is het zeker, maar niet ongewoon)

Als je hem om 23 uur wakker maakt, dan wordt het lijf weer wakker en kan de aanmaak van dat stofje juist vertraagd worden. Dus misschien juist eens kijken wat er gebeurd al je hem een poosje niet wakker maakt in de avond?
Wat een helder verhaal, dank je!
Ik moet zeggen dat wij er ook geen haast mee hebben, maar B zelf dus wel.

Op school drinkt ie dus amper, dat wil hij niet 'Mama misschien plas ik dan wel in mijn broek'. Hij is overdag zindelijk maar kan zo opgaan in zijn spel dat ie wel eens een ongelukje heeft en dat is natuurlijk extra vervelend op school.
We proberen hem zoveel mogelijk overdag te laten drinken en plassen maar 2 dagen is hij dus op de BSO en dan gaat het standaard mis 's nachts.

Ik moet hem om 23:00 wel 'wakker maken' zijn luier zit dan al ramvol dus verschonen moet sowieso. Hij plast dan overigens slapend, wakker wordt ie dan ook niet. Ik moet hem tegenhouden op de wc anders valt ie voorover :D

We gaan nu waarschijnlijk naar een halfhoogslaper over voor hem en dan als het echt helemaal goed gaat, wordt het een verhoogde halfhoogslaper. Misschien geeft dat zoveel rust in zijn koppie dat het ineens goedgaat.....

[ Bericht 8% gewijzigd door exode op 31-08-2018 14:08:32 ]
pi_181598116
Schoolweek 2 en meteen Flip mee.
pi_181598506
Ik hoorde T en S ook alweer over Jikke in ons geval. Van mij mag hij voor altijd wegblijven. Ik denk dat ik hem gewoon laat verongelukken als we hem meekrijgen. Ik doe alles om te voorkomen dat we hem 2 keer mee naar huis krijgen dit jaar. :+ :D
pi_181598535
Ze zijn er nu lief mee aan het spelen. Maar dat is straks weer over gok ik.

Is toch leuk 2x in een jaar :Y O-)
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 16:33:38 #119
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_181600119
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 15:15 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik hoorde T en S ook alweer over Jikke in ons geval. Van mij mag hij voor altijd wegblijven. Ik denk dat ik hem gewoon laat verongelukken als we hem meekrijgen. Ik doe alles om te voorkomen dat we hem 2 keer mee naar huis krijgen dit jaar. :+ :D
Gewoon copy-paste doen? :P.
Flip heeft een functie hè ;). Ik wou alleen dat ze van te voren aankondigen wanneer bij wie etc. want ik ben er al twee keer mee verrast in een weekend waarin we niks speciaals deden :') (2 verschillende scholen). Dit jaar mogen we nog een keer :7.
KuikenGuppy
pi_181600681
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 16:33 schreef Burdie het volgende:

[..]

Gewoon copy-paste doen? :P.
Flip heeft een functie hè ;). Ik wou alleen dat ze van te voren aankondigen wanneer bij wie etc. want ik ben er al twee keer mee verrast in een weekend waarin we niks speciaals deden :') (2 verschillende scholen). Dit jaar mogen we nog een keer :7.
Wij kregen hem dus op dag 1 en hij moest op dag 2 inclusief verhaal en foto's alweer terug. Echt mèh, want dan zit ik 's avonds om 11 uur nog een verhaal te typen. Dat is wel 3 jaar geleden, maargoed. We moeten maar hopen dat ze naar het geklaag van ouders hebben geluisterd en hij nu gewoon een weekend mee komt. :Y

Oh en ik vind hem ook nog vies. :@
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:06:25 #121
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_181600992
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 16:33 schreef Burdie het volgende:

[..]

Gewoon copy-paste doen? :P.
Flip heeft een functie hè ;). Ik wou alleen dat ze van te voren aankondigen wanneer bij wie etc. want ik ben er al twee keer mee verrast in een weekend waarin we niks speciaals deden :') (2 verschillende scholen). Dit jaar mogen we nog een keer :7.
Zou je wat speciaals gaan doen dan als je wist dat hij mee kwam? :D
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:08:40 #122
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_181601038
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 17:06 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Zou je wat speciaals gaan doen dan als je wist dat hij mee kwam? :D
Goeie vraag, waarschijnlijk niet :').
KuikenGuppy
pi_181602609
Wij hebben gelukkig geen flip de beer :@
Mijn neefje en nichtje kregen dat ding mee toen ze klein waren (nu 16 en 18 jaar oud) wat was dat ding vies :@
pi_181602611
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 16:33 schreef Burdie het volgende:

[..]

Gewoon copy-paste doen? :P.
Flip heeft een functie hè ;).
Functie?
En vervult hij die ook daadwerkelijk?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_181602635
Jan heeft donderdag extra zwemles gehad. Aankomende donderdag weer extra zwemles en dan hoor ik het verder. Planning is in september afzwemmen. Zondag weer normale les dus het is wel even snel de was doen, zwemspullen weer bij elkaar zoeken want zwemt met kleren aan en weer les. Alles voor het goede doel
pi_181607917
Flip de beer? Ik heb het moeten googlen. Wat is dat voor een onzin. Met foto's en alles en dat zou dan een competitie zijn voor wie het meeste meemaakt? Ik zou adrem worden denk ik en aangeven, wij hebben lekker gespeeld en gewerkt in de tuin. Goor idee ook, en dan mogen wc rolletjes nergens meer ofzo maar zo'n beer wel. Ik zou hem misschien wel in de wasmachine gooien, ook een attractie op zich toch. 'Ik ben lekker in de achtbaan geweest met zeepsop, dat ging snel zeg.' Gaat dat vanuit school uit? Goed dat ik ben voorbereid in elk geval.

Interessant ook om te lezen dat kinderen soms niet naar de wc willen. Het stonk er inderdaad erg. Snap niet dat er qua tegels op de vloer enzo niet iets aan te doen is, minder voegen, grotere tegels. Zie mijn zoon er ook wel voor aan om het in te houden voor zover dat lukt, omdat hij anders met dichtgeknepen neus alleen naar de wc wil en dan een hand te weinig heeft om zich uit te kleden. Qua drinken heb ik nog geen idee. Lastig hoor. Liefst water, maar ja, dan drinkt hij sowieso te weinig. Denk dat ik maar wat afwissel.

Spannend Goitske van afzwemmen!
pi_181609720
Mijn dochter kreeg hem vorig jaar mee. Ze was er zo blij mee. Ik heb wat foto’s gemaakt. En ik heb een verhaaltje gemaakt die ik ook in mijn dagboek heb gezet. O+
pi_181610070
Ik had nog nooit van Flip de Beer gehoord...
pi_181616031
Het ik wil niet onder doen voor een ander zou ik echt niet aan mee doen. Ben me gek flip zou lekker uitslapen en mee boodschappen doen. Misschien nog een loempia eten op de markt
En flip zou beginnen vrijdags met in bad gaan :@
pi_181616125
Hier was Flip echt niet vies.
Toen ik het verhaaltje voor Flip las heb ik geschreven wat ik zelf leuk vind. Niet om anderen te overtreffen. En de foto’s deed ik er bij, omdat ik van fotograferen houd. O+
pi_181616144
Als het sanitair vernieuwd wordt op svholen komen er vaak gietvloeren die zelfs een stuk omhoog tegen de muur lopen. Maar goed er zijn best wat jongens die voor brandweer spelen op de wc. En dan helpt zo'n vloer ook niet.
pi_181621766
Heeft de school waar jullie kinderen op zit een speciale app voor de ouders? Een vriendin van me liet vandaag een app zien van de school waar haar dochter op zit. Daar worden foto's opgezet van de klas door de juf, er wordt op gezet wat de kinderen zoal doen op een dag, maar ook info als bijv. de dag van de schoolfoto's.

Ik heb dat helemaal niet, best jammer! Als ik Nora vraag wat ze die dag gedaan heeft is het vaak dat ze het niet meer weet.

[ Bericht 6% gewijzigd door Sunshine1982 op 01-09-2018 15:25:09 ]
pi_181622166
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 15:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Heeft de school waar jullie kinderen op zit een speciale app voor de ouders? Een vriendin van me liet vandaag een app zien van de school waar haar dochter op zit. Daar worden foto's opgezet van de klas door de juf, er wordt op gezet wat de kinderen zoal doen op een dag, maar ook info als bijv. de dag van de schoolfoto's.

Ik heb dat helemaal niet, best jammer! Als ik Nora vraag wat ze die dag gedaan heeft is het vaak dat ze het niet meer weet.
Ja hier wordt door school gebruik gemaakt van Parro.

De juf vorig jaar deed elke week een update wat ze met de kinderen had gedaan en de dag voor een activiteit kwam er nog even een reminder.
pi_181622226
Hier hebben ze ook iets om de foto’s te delen. Tijdens de voorlichtingsavond gaan we daar meer over horen.
Voorheen deden ze het op Facebook. Maar met de nieuwe wetgeving mocht dat niet meer. Nu hebben ze iets wat aan de nieuwe eisen voldoet. Dus ik ben benieuwd.
pi_181622247
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 15:45 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Ja hier wordt door school gebruik gemaakt van Parro.

De juf vorig jaar deed elke week een update wat ze met de kinderen had gedaan en de dag voor een activiteit kwam er nog even een reminder.
Parro inderdaad! Dat had mijn vriendin ook. Zal maandag eens navragen op school of zij ook zoiets doen.
pi_181622258
wij hadden zo n app. Kwam 1 x per week iets op. was wel leuk, er komt nu en nieuwe app, ben benieuwd..
en wat wc s betreft. Die zijn gewoon schoon hier. Worden elke dag gepoetst en in de grote pauze bij de kleuters nog n keer extra..
pi_181626498
Hier zijn de wc's ook schoon.
Ik weet van mezelf nog wel dat ik vroeger niet graag naar de kleuter wctjes ging. De voorkant van de wc bril was open en ik plaste altijd over de rand :') vraag me niet hoe ik dat deed maar het is me wel bij gebleven.

Wij hadden zn kikker op de peuterspeelzaal die je mee naar huis kreeg. Ding heeft het hele weekend in de kast gelegen en op maandag heb ik gewoon een klein verhaaltje opgeschreven zonder foto's of poespas :@
Hij was wel schoon en zag er ook gewassen uit. Ik denk dat ze dat wel in de gaten houden en niet zn vies ding meegeven.

Goitske wat fijn dat Jan al bijna voor zijn zwemdiploma op mag. Hoe lang heeft hij daarvoor les gehad en gaat hij nog door met B? (Of is dit al B?)
pi_181657234
Ik kwam dit tegen net:

https://www.ad.nl/binnenl(...)-school-wc~a62a48cd/

Toevallig :)
pi_181658849
Volgens zoon mogen ze niet staand plassen, vanwege t spetteren. Hij durft (nu groep 2) nu sinds dit schooljaar ook pas te poepen op school, dat hield hij voorheen op tot thuis.

Hier gebben ze digiDUIF. Tot nu toe us dat alleen om de 10 min gesprekken in te plannen etc.

De 10 min worden afgeschaft. Nu driehoeksgesorekken. 20 min met je kind erbij. Ook geen vast moment hiervoor in het jaar, op de startgesorekken na. Die starten volgende week. Iemand hier ervaring mee?
pi_181659315
B mag thuis ook niet staand plassen hoor. Poepen doet mijnheer 's ochtends voordat hij naar school gaat.

Gisteren was zijn eerste (proef) training voetbal. Hij moest de eerste 5 minuten ontdooien, aan mijn been hangen, verlegen doen. Hij wilde eigenlijk weer naar huis. Hij 'moest' van mij 1 oefening mee doen en daarna zouden we dan naar huis gaan. Vervolgens had ie het uiteraad prima naar zijn zin. Bij het afsluitende partijtje was ie alleen maar aan het ouwehoeren met een ander jongentje die er ook voor het eerst was _O-
In de auto naar huis 'Mama, ik vond het erg leuk, mag ik volgende week weer?' dus ik ga hem inschrijven.

Ze pakten het ook erg leuk aan, allemaal jochies en meisjes van 4 en 5 jaar en lekker spelenderwijs met de bal bezig zijn. Varierend van om pionnen dribbelen en in het doel schieten tot baltikkertje. En de ouders aan de lijn waren ook gezellig, best belangrijk voor deze moeder die elke zondagochtend langs de lijn gaat staan. :D

EN hij heeft vrijdag zijn allereerste kinderfeestje *O* Hij is zo blij en trots.
pi_181659451
L plast thuis tegenwoordig wel vaak staand. Gaat prima en mag ook gewoon van ons. Zolang hij in de pot plast, vind ik het prima
pi_181660578
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 11:27 schreef gestreeptestoel het volgende:
L plast thuis tegenwoordig wel vaak staand. Gaat prima en mag ook gewoon van ons. Zolang hij in de pot plast, vind ik het prima
het is beter om zittend te plassen. Dit vanwege het legen van de blaas. De kinderen moeten thuis dus zitten bij ons, buiten de deur staand prima ivm vaak vieze toiletten
pi_181661271
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 10:53 schreef gestreeptestoel het volgende:
Volgens zoon mogen ze niet staand plassen, vanwege t spetteren. Hij durft (nu groep 2) nu sinds dit schooljaar ook pas te poepen op school, dat hield hij voorheen op tot thuis.

Hier gebben ze digiDUIF. Tot nu toe us dat alleen om de 10 min gesprekken in te plannen etc.

De 10 min worden afgeschaft. Nu driehoeksgesorekken. 20 min met je kind erbij. Ook geen vast moment hiervoor in het jaar, op de startgesorekken na. Die starten volgende week. Iemand hier ervaring mee?
Ik heb tot nu toe altijd het betreffende kind meegenomen naar het gesprek, dus in zoverre ervaring :)
pi_181662964
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 12:24 schreef Goitske het volgende:

[..]

het is beter om zittend te plassen. Dit vanwege het legen van de blaas. De kinderen moeten thuis dus zitten bij ons, buiten de deur staand prima ivm vaak vieze toiletten
Oh! Dat wist ik niet. Het wisselt zich af. Zitten/staan.. inderdaad wel handig bij vieze toiletten.
pi_181663016
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 13:02 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik heb tot nu toe altijd het betreffende kind meegenomen naar het gesprek, dus in zoverre ervaring :)
Ik had L ook wel eens meegenomen, maar dan mocht hij in de gang spelen of met iets aan tafel. Nu willen ze echt MET het kind praten en samen doelen stellen etc. Ik ben benieuwd
pi_181664113
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 14:30 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Ik had L ook wel eens meegenomen, maar dan mocht hij in de gang spelen of met iets aan tafel. Nu willen ze echt MET het kind praten en samen doelen stellen etc. Ik ben benieuwd
Ik vind het altijd wel prettig. Juf vertelt over de scores en hoe het gaat, kind geeft haar visie erover en we kunnen evt problemen bespreken en er gelijk een klap op geven.
pi_181670427
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 21:52 schreef Hilmo het volgende:
Flip de beer? Ik heb het moeten googlen. Wat is dat voor een onzin. Met foto's en alles en dat zou dan een competitie zijn voor wie het meeste meemaakt? Ik zou adrem worden denk ik en aangeven, wij hebben lekker gespeeld en gewerkt in de tuin. Goor idee ook, en dan mogen wc rolletjes nergens meer ofzo maar zo'n beer wel. Ik zou hem misschien wel in de wasmachine gooien, ook een attractie op zich toch. 'Ik ben lekker in de achtbaan geweest met zeepsop, dat ging snel zeg.' Gaat dat vanuit school uit? Goed dat ik ben voorbereid in elk geval.

Interessant ook om te lezen dat kinderen soms niet naar de wc willen. Het stonk er inderdaad erg. Snap niet dat er qua tegels op de vloer enzo niet iets aan te doen is, minder voegen, grotere tegels. Zie mijn zoon er ook wel voor aan om het in te houden voor zover dat lukt, omdat hij anders met dichtgeknepen neus alleen naar de wc wil en dan een hand te weinig heeft om zich uit te kleden. Qua drinken heb ik nog geen idee. Lastig hoor. Liefst water, maar ja, dan drinkt hij sowieso te weinig. Denk dat ik maar wat afwissel.

Spannend Goitske van afzwemmen!
Djenna had hier in de kleuterklas ook flip de beer. Ik had dat hele boekje doorgespit. Maar nergens las ik dat Flip ooit bij een kindje in bad was geweest.

Hier ging ie op vrijdagavond steevast in de wasmachine en kreeg ze hem zaterdagmorgen als ie uit de droger kwam.

En wij hielden het verhaaltje ook altijd lekker basic. Ik moet zeggen dat Djenna bij de kleuters in een heel fijne klas zat. Ik heb bij geen enkele ouder daar gehad dat er competitie was daar onderling (ik mis die school nog steeds heel erg .. hoop dat het nog goed gaat komen in onze nieuwe woonplaats :'( ).

En hier ook Parro :s) .. Vind het wel een handige app opzich.

En oudergesprekken, de zgn. startgesprekken net achter de rug. Het kind in kwestie mocht er gewoon bij zijn, sterker nog, dat wilden de leerkrachten ook graag.
pi_181670964
Hier wast de juf om de zoveel tijd Flip. En ik vind t gezeur erover altijd zo irritant! :{
Flip is een heel goed hulpmiddel om kinderen te stimuleren iets in de kring te vertellen over wat ze meegemaakt hebben, aan de hand van de foto's en het verhaaltje erbij. Het elkaar willen overtreffen met uitjes en spannende dingen ligt toch echt bij de ouders hoor :')
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_181671229
Startgesprekken? Misschien een domme vraag, maar wat wordt daar allemaal in besproken? Is dat voor kinderen in groep 1?

Even gegoogled, maar daar heb ik niks van gehoord. Hmm, zoiets zou ik wel graag willen. Ook omdat Nora een juf heeft waar eigenlijk geen woord uit komt. Wel tegen de leerlingen, maar tegen de ouders zegt ze vrij weinig. Needless to say is dat ze dus ook geen app bijhoudt van wat er zoal gebeurt binnen de klas. Ze is sinds het begin van dit jaar nieuw op school, net als de leerlingen van groep 1 dus. Ik hoop maar dat het een kwestie van loskomen is.

Ik geef Nora ook braaf elke dag een pakje melk mee voor op te drinken met het fruitmoment. Alleen opdrinken dat vertikt ze. Want, iedereen schijnt pakjes zoetigheid te drinken dan (taksi, dubbelfriss en zulks) dat ze haar melk niet wil opdrinken :/ Ze wil ook taksi. Ja, liever niet dus. Waarom geven ouders elke dag die zoete zooi mee? Nu heb ik eigenlijk niet echt een keus, want ik wil wel dat ze wat drinkt op school...

[ Bericht 42% gewijzigd door Sunshine1982 op 03-09-2018 21:29:33 ]
pi_181671600
L zit in groep 2. Ze mogen dan ook iets persoonlijk meenemen waar ze iets mee hebben en daar over vertellen. Wat er precies besproken wordt, geen idee. Kan ik je binnenkort vertellen ;)

Beer Flip ken ik niet
pi_181671649
Sac mocht kiezen of ze wel of niet wilde vertellen over Flip. Ze kois voir niet aldus Sac is vraag het wel een keer na.
pi_181671677
@sunshine

Hier mogen de pakjes niet meer. Ook pakjes melk niet, alles moet in een beker. (Dan zie je ook niet wat er in zit)
pi_181671807
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 21:33 schreef gestreeptestoel het volgende:
@sunshine

Hier mogen de pakjes niet meer. Ook pakjes melk niet, alles moet in een beker. (Dan zie je ook niet wat er in zit)
Ik ben daar zó voor! Bij ons moet er verplicht fruit/groente gegeten worden smorgens, maar kinderen mogen wel pakjes met zoete meuk erbij drinken :')
pi_181671869
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 21:38 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik ben daar zó voor! Bij ons moet er verplicht fruit/groente gegeten worden smorgens, maar kinderen mogen wel pakjes met zoete meuk erbij drinken :')
in een beker kan ook zoete meuk....
Van mij krijgen ze eigenlijk altijd een beker mee. Vind ik handiger en goedkoper.
Verpakking van pakjes etc krijgen ze mee naar huis

[ Bericht 26% gewijzigd door Goitske op 03-09-2018 21:47:19 ]
pi_181671965
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 21:40 schreef Goitske het volgende:

[..]

in een beker kan ook zoete meuk....
Van mij krijgen ze eigenlijk altijd een beker mee. Vind ik handiger en goedkoper.
Verpakking van pakjes etc krijgen ze mee naar huis
Ja da's waar inderdaad. Ik ben niet antisuikerpolitie ofzo, ik vind het alleen zo onnodig. We dachten hier aan schoolmelk, maar ik denk dat we dat idee maar laten varen...
pi_181672067
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 21:43 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ja da's waar inderdaad. Ik ben niet antisuikerpolitie ofzo, ik vind het alleen zo onnodig. We dachten hier aan schoolmelk, maar ik denk dat we dat idee maar laten varen...
probeer anders eens Optimel als alternatief minder erg dan de echte suikerbommen

Ik hoor mijn kinderen trouwens nooit over pakjes van anderen of wat doe mee hebben.
Ik weet dat ze bij ons aan schoolmelk doen, mijn kinderen krijgen een klean kanteen mee met hun melk (blijft het goed koud in) Teun kan sowieso niet in het schoolmelk project want hij moet lactosevrij en dat zit er niet in. Dus ze krijgen melk mee van huis is prima. In de ochtend is het en beker drinken. Pakjes betaal je dik voor beker is goedkoper en handiger.
Laatst Jan Fristi laten proeven vond hij vies _O-
pi_181672235
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 21:40 schreef Goitske het volgende:

[..]

in een beker kan ook zoete meuk....
Van mij krijgen ze eigenlijk altijd een beker mee. Vind ik handiger en goedkoper.
Verpakking van pakjes etc krijgen ze mee naar huis

Ik hoor mijn kinderen trouwens nooit over pakjes van anderen of wat doe mee hebben.
Ik weet dat ze bij ons aan schoolmelk doen, mijn kinderen krijgen een klean kanteen mee met hun melk (blijft het goed koud in) Teun kan sowieso niet in het schoolmelk project want hij moet lactosevrij en dat zit er niet in. Dus ze krijgen melk mee van huis is prima. In de ochtend is het en beker drinken. Pakjes betaal je dik voor beker is goedkoper en handiger.
Laatst Jan Fristi laten proeven vond hij vies _O-
Maar dan zie je niet wat er in zit.

Kinderen hebben dit jaar nieuwe bekers gehad. Tis zo'n pop up beker. Ze wilden erg graag zo'n beker. Die mochten ze, met voorwaarde dat er water in zou gaan. Dus hadden ze vandaag beide twee bekers water mee naar school. Oudste wil altijd water drinken. Gewoon uit zichzelf.

Vandaag was hier ook de eerste schooldag weer. Jongste liet er helemaal niks over los. Zit nu in combi 2/3 en de klas vanmorgen was eigenlijk net zoals de kleuterklas eerder. Ik ben heel benieuwd hoe ze dit gaan vormgeven.
*poef* nu is het weg
pi_181672281
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 21:46 schreef Goitske het volgende:

[..]

probeer anders eens Optimel als alternatief minder erg dan de echte suikerbommen

Ik hoor mijn kinderen trouwens nooit over pakjes van anderen of wat doe mee hebben.
Ik weet dat ze bij ons aan schoolmelk doen, mijn kinderen krijgen een klean kanteen mee met hun melk (blijft het goed koud in) Teun kan sowieso niet in het schoolmelk project want hij moet lactosevrij en dat zit er niet in. Dus ze krijgen melk mee van huis is prima. In de ochtend is het en beker drinken. Pakjes betaal je dik voor beker is goedkoper en handiger.
Laatst Jan Fristi laten proeven vond hij vies _O-
Ja, ik las ook wat over Coolbear. Ik ga morgen eens in de super kijken wat ze zoal hebben :)
  maandag 3 september 2018 @ 21:51:45 #160
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_181672297
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 21:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik geef Nora ook braaf elke dag een pakje melk mee voor op te drinken met het fruitmoment. Alleen opdrinken dat vertikt ze. Want, iedereen schijnt pakjes zoetigheid te drinken dan (taksi, dubbelfriss en zulks) dat ze haar melk niet wil opdrinken :/ Ze wil ook taksi. Ja, liever niet dus. Waarom geven ouders elke dag die zoete zooi mee? Nu heb ik eigenlijk niet echt een keus, want ik wil wel dat ze wat drinkt op school...
Moet ze echt iets drinken? Als ze echt dorst heeft zal ze toch wel eieren voor haar geld kiezen?

Hier komt ze ook wel thuis met dat Jantje en Pietje en Marie allemaal koek mee hebben, maar pech voor haar, ze krijgt toch echt alleen fruit (of rauwkost) mee.

En ze is ook niet zo heel blij met haar compromis pakje drinken voor het overblijven, want het is water met een smaakje ipv echte appelsap of Taksi zoals blijkbaar íedereen heeft (wat niet waar is weet ik toevallig). Maar als ze het niet wil heeft ze ook nog een fles water mee ;)

Misschien is dat nog een idee Sunshine?
Hier had ze een hele tijd 'water met een smaakje' van Sourcy en nu van Wicky 'water met fruit'. Dat is zonder toegevoegde suikers of zoetstoffen, met een klein beetje fruitsap erin.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_181672452
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 21:51 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Moet ze echt iets drinken? Als ze echt dorst heeft zal ze toch wel eieren voor haar geld kiezen?

Hier komt ze ook wel thuis met dat Jantje en Pietje en Marie allemaal koek mee hebben, maar pech voor haar, ze krijgt toch echt alleen fruit (of rauwkost) mee.

En ze is ook niet zo heel blij met haar compromis pakje drinken voor het overblijven, want het is water met een smaakje ipv echte appelsap of Taksi zoals blijkbaar íedereen heeft (wat niet waar is weet ik toevallig). Maar als ze het niet wil heeft ze ook nog een fles water mee ;)

Misschien is dat nog een idee Sunshine?
Hier had ze een hele tijd 'water met een smaakje' van Sourcy en nu van Wicky 'water met fruit'. Dat is zonder toegevoegde suikers of zoetstoffen, met een klein beetje fruitsap erin.
Goeie, die laatste 2. Weet dat ze bestaan, maar had er nog niet aan gedacht :)

Ja, ik wil wel dat ze wat drinkt. Vandaag zag ik aan haar rugzak dat ze weer niks gedronken had en terwijl we van school naar huis liepen slurpte ze een pakje melk in 1 x leeg... ze had dus wel dorst. Maargoed, goede alternatieven. Thanks!
  maandag 3 september 2018 @ 21:58:05 #162
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_181672480
Als je ze niet wil laten wennen aan zoete drankjes, dan zou ik CoolBear ook laten varen trouwens. Dat is echt zó zoet.
Wij hadden een proefflesje gekregen, maar zelfs als ik heel weinig siroop er in doe is het nog super zoet.
Ze adverteren met 'geen suiker toegevoegd, geen kunstmatige zoetstoffen' etc, maar het is gezoet met Stevia, dus nog steeds zoet(er dan zoet).
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_181672559
Mijn kinderen vonden de nasmaak van coolbear heel erg vies.
*poef* nu is het weg
pi_181673113
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 22:00 schreef kaatjejannie het volgende:
Mijn kinderen vonden de nasmaak van coolbear heel erg vies.
Ik voorheen ook. Ze hebben nu de recepten aangepast naar veel meer vruchtenconcentraat en daardoor ook veel minder stevia. Ik vind het zelf nu wel een goed alternatief als ik moet kiezen tussen een T die anders niets drinkt op school en een T die zijn beker leegdrinkt.
pi_181673153
Die startgesprekken hadden wij ook niet op de vorige school Sun. Het is meer een eerste, persoonlijke ke nismaking en een eerste indruk die wordt medegedeeld.

Er zitten hier volgens mij nog wel wat mama's met een net nieuwe kleuter. Voor boaz is het echt heftig merk ik. We gaan woensdag voor het eerst in ons nieuwe huis slapen. Tot die tijd blijft het nog op en neer jakkeren naar mijn schoonouders (30 minuten rijden). Wij zijn er klaar mee.. de kindjes zijn er klaar mee. Tis echt even afzien en aftellen tot woensdag. Momenteel valt er echt geen land met hem te bezeilen. Veel woede en verdriet.. ook 's nachts :{

Ik denk dat ik hem woensdag maar eens thuis houd, even bijtanken. Want ik besef me dat we heel veel van hem vragen en ik probeer het zo rustig mogelijk te houden voor iedereen, maar dat valr niet mee.

Djenna heeft ook zon tijd gekend de eerste paar maanden toen ze naar school ging. Maar dat was lang niet zo heftig als nu bij boaz -O-
pi_181673295
B blijft 2x per week over en was ineens verontwaardigd dat ie alleen boterhammen meekrijgt. Dus we zijn begonnen om komkommer ofzo toe te voegen. Maar dat was ook niet de bedoeling.
Blijkbaar zijn er kindjes die na de boterhammen een zakje chips weghappen....

Voor de ochtend krijgt ie standaard een appel en bidon water mee. Zover ik kan beoordelen geen pakjes in de klas. Maar goed als er chips bij de lunch is...
pi_181673442
hier nog niets gehoord over pakjes oid in de klas. Wel het verzoek om ze straks met kamp (1 nachtje) geen beker melk mee te geven maar water of evt een pakje.. Ik snap dat ze gern zin hebben in plak/ranzige tassen :)
pi_181673788
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 22:30 schreef watmoetikkiezen het volgende:
hier nog niets gehoord over pakjes oid in de klas. Wel het verzoek om ze straks met kamp (1 nachtje) geen beker melk mee te geven maar water of evt een pakje.. Ik snap dat ze gern zin hebben in plak/ranzige tassen :)
Gaan kleuters tegenwoordig al met kamp? In mijn tijd was dat alleen aan groep 7/8 toebedeeld :) Tijden veranderen!
pi_181674264
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 21:08 schreef tombolafan het volgende:
Hier wast de juf om de zoveel tijd Flip. En ik vind t gezeur erover altijd zo irritant! :{
Flip is een heel goed hulpmiddel om kinderen te stimuleren iets in de kring te vertellen over wat ze meegemaakt hebben, aan de hand van de foto's en het verhaaltje erbij. Het elkaar willen overtreffen met uitjes en spannende dingen ligt toch echt bij de ouders hoor :')
O+ dat. Ik snap die smetvrees ook niet zo. Maar goed, misschien zouden mensen bij mij thuis liever ook niks aanraken denk ik dan maar :+

Kindjes vinden het vaak heel leuk, zo’n logeerbeer/flip/puk in huis.

Wij kregen vroeger on de beurt een weekend de klaskanarie :') daar zou ik meer moeite mee hebben nu!

[ Bericht 6% gewijzigd door kwakz0r op 03-09-2018 23:08:24 ]
Kwak
pi_181674361
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 22:43 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Gaan kleuters tegenwoordig al met kamp? In mijn tijd was dat alleen aan groep 7/8 toebedeeld :) Tijden veranderen!
ha sorry... nee ze is net gestart in groep 3. In mijn hoofd is ze nog n kleuter 😁
pi_181678597
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 22:20 schreef Twinkle20 het volgende:
Die startgesprekken hadden wij ook niet op de vorige school Sun. Het is meer een eerste, persoonlijke ke nismaking en een eerste indruk die wordt medegedeeld.

Er zitten hier volgens mij nog wel wat mama's met een net nieuwe kleuter. Voor boaz is het echt heftig merk ik. We gaan woensdag voor het eerst in ons nieuwe huis slapen. Tot die tijd blijft het nog op en neer jakkeren naar mijn schoonouders (30 minuten rijden). Wij zijn er klaar mee.. de kindjes zijn er klaar mee. Tis echt even afzien en aftellen tot woensdag. Momenteel valt er echt geen land met hem te bezeilen. Veel woede en verdriet.. ook 's nachts :{

Ik denk dat ik hem woensdag maar eens thuis houd, even bijtanken. Want ik besef me dat we heel veel van hem vragen en ik probeer het zo rustig mogelijk te houden voor iedereen, maar dat valr niet mee.

Djenna heeft ook zon tijd gekend de eerste paar maanden toen ze naar school ging. Maar dat was lang niet zo heftig als nu bij boaz -O-
Maar Djenna had dan ook niet se spanning van verhuizen erbij ;-) Sarah heeft haar 1e week gehad en was zaterdag compleet stuk.. 1e week school en dan ook papa nog die zn eigen huis heeft en ging verhuizen...
Het is echt veel voor ze.
S. 2014
J. 2016
pi_181678640
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 09:33 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Maar Djenna had dan ook niet se spanning van verhuizen erbij ;-) Sarah heeft haar 1e week gehad en was zaterdag compleet stuk.. 1e week school en dan ook papa nog die zn eigen huis heeft en ging verhuizen...
Het is echt veel voor ze.
GM, hoe is het met het schoolreisje afgelopen?
  dinsdag 4 september 2018 @ 09:39:22 #173
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_181678656
Twinkle, ik durf met een gerust hart te zeggen dat mijn dochter altijd een van de meest relaxte en brave kinderen was die je kunt hebben, en ook zij is nu na 2 weken school 'veranderd'* in een vrij recalcitrante, brutale, soms huilerige, hypereigenwijze kleuter. Het hoort erbij zeggen ze he :Y)

*veranderd is natuurlijk een groot woord, ik ga ervan uit dat ze over een tijdje weer meer de oude is, dat was ook zo bij mijn zoon. En mn dochter heeft natuurlijk om meer redenen een turbulente tijd nu ;). Ze gaat niet fulltime naar school nog trouwens.
  dinsdag 4 september 2018 @ 09:44:05 #174
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_181678726
Twink, waarom laat je hem niet gewoon thuis tot na de verhuizing? Zo'n verhuizing op zich is al stressvol genoeg.
KuikenGuppy
pi_181681435
Vanochtend in de klas 'Mama, meester Dick is helemaal niet dik!' De invalmeester op dinsdag heeft meteen kennis gemaakt met B en die denkt nu vast dat ik hem dik heb genoemd _O-
Ben wel heel benieuwd, het is maar 4 dinsdagen maar hij was duidelijk niet gewend aan kleuters.....gaf B heel statig een hand :D
De 'echte' juf was er ook gelukkig, die mag vanwege haar bekken niet staan dus vandaar dat ze er alleen bijzit zeg maar.

B is echt strontverkouden, hoesten, proesten, snot,. snot, snot en snot.

We gaan vanmiddag naar de huisarts met hem. We hebben het idee dat hij ergens allergisch voor is. Hij heeft vaak rode ogen, jeuk, bultjes om zijn ogen. Hij reageert vanaf zijn geboorte al slecht op veel cremes etc dus het zou me niets verbazen als hij bijvoorbeeld ook allergisch is voor huisstofmijt of zo. Het is de afgelopen maanden erger geworden en door de geboorte van J schiet stoffen en stofzuigen er wel eens bij in :@

Hier geen beer of zo....kan het ook helemaal niet eigenlijk.
pi_181682920
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 09:39 schreef Spees_Eend het volgende:
Twinkle, ik durf met een gerust hart te zeggen dat mijn dochter altijd een van de meest relaxte en brave kinderen was die je kunt hebben, en ook zij is nu na 2 weken school 'veranderd'* in een vrij recalcitrante, brutale, soms huilerige, hypereigenwijze kleuter. Het hoort erbij zeggen ze he :Y)

*veranderd is natuurlijk een groot woord, ik ga ervan uit dat ze over een tijdje weer meer de oude is, dat was ook zo bij mijn zoon. En mn dochter heeft natuurlijk om meer redenen een turbulente tijd nu ;). Ze gaat niet fulltime naar school nog trouwens.
Ja hier gelijk ook vol aan de bak hier voor die 4-jarigen. Iedere dag van 8.30 - 14.00 uur i.v.m. continurooster, ook op woensdag en vrijdag.

Daarna nog BSO er achteraan van 14.00 - 17.00, behalve op woensdag want dan ben ik voort vrij (we werkten eerst beide 5 dagen p.w., ik ben terug gegaan naar 4 dagen p.w.). Ze doen echt heul toffe dingen daar, hij vindt het er echt super leuk maar het is gewoon dodelijk vermoeiend denk ik.

En inderdaad die verhuizing inclusief gesjouw.

Tis ook idioot veel.

Vanavond maar eens even kortsluiten met mijn wederhelft :Y)

Hij is natuurlijk nog niet leerplichtig dus misschien dat we daar even gebruik van moeten maken in deze.

En totdat school begon sliep ie ook nog met enige regelmaat tussen de middag een uurtje, ook dat is er nu noodgedwongen van af.
  dinsdag 4 september 2018 @ 14:22:18 #177
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_181683029
Poeh dat zijn wel heel veel lange dagen Twinkle... En dat samen met een verhuizing. Ik zou idd even kijken of je hem wat dagdelen thuis kunt houden.

Onze dochter houden we op maandagmiddagen nog thuis en op woensdag, en op vrijdag kijken we per week. Het is anders echt veel te vermoeiend voor haar. Ze vindt het overigens wel heel leuk op school nu.
pi_181683174
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 09:38 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

GM, hoe is het met het schoolreisje afgelopen?
Ik heb op school doorgegeven dat Sarah niet meegaat. Vind het echt nog te ver voor zo'n kleine hummel.
S. 2014
J. 2016
pi_181683377
Twink dat klinkt zo ongeveer hetzelfde als T en S maart t/m juni. :Y Zij gingen ma-di-do naar de BSO tot ongeveer 17:30 en hadden op die dagen ook nog eens VSO vanaf 7:30 uur. We zijn 2 maanden voor ze naar school gingen pas gestopt met middagslaapjes, maar dat was meer op mijn verzoek omdat ik bang was dat ze het anders op school echt niet zouden gaan trekken. Als het aan T en S had gelegen dan was er waarschijnlijk nog geen einde aan structureel elke middag slapen gekomen.

De eerste maanden school waren vre-se-lijk. Zowel de ochtenden als de avonden waren ze beiden niet te genieten, terwijl ze toch 3,5 dag KDV gewend waren. Blijkbaar kostte school een stuk meer energie. De woensdagmiddag en vrijdagmiddag gebruikten we om bij te tanken en die dagen gingen ze dus weer even naar bed in de middag. Dat hielp enigszins, maar was lang niet voldoende om het humeur weer een beetje op peil te krijgen. Na ongeveer 2,5 maand begonnen we een beetje verbetering te zien en vlak voor de zomervakantie was alles weer redelijk normaal en konden we elkaar tijdens het avondeten weer verstaan ipv dat er 1 of 2 huilende/schreeuwende/gooiende/stampvoetende/deurengooiende kleuters aan tafel zaten. :')

Nu het nieuwe schooljaar begonnen is vorige week merk ik wel weer een kleine terugslag, maar het is lang niet zo erg als het was toen ze net naar school gingen in maart. We hebben ook besloten om ze niet meer pas om 17:30 uur op te halen maar al om 16:00 uur. Dat creëert even een rustmoment voor het eten ipv dat ze thuiskwamen en gelijk aan moesten schuiven.

Misschien kun je hem op woensdagmiddag een dutje laten doen zodat hij een beetje kan bijkomen? Het is gewoon best lastig allemaal als je zelf veel werkt. Ik merk dat het bij kinderen uit de klas die direct uit school naar huis gaan echt een stuk makkelijker gaat, maar bij ons is het nu eenmaal niet anders. Mijn man is vrijdagmiddag vrij en ik ben alleen op woensdagmiddag vrij, dus die overige 3 dagen moeten ze echt naar de BSO.
pi_181684215
Lange dagen! L zit nu in groep 2 en ligt ook alweer doodmoe op de bank te hangen.

Zolang ze niet leerplichtig zijn evt n middag of dagje thuishouden. Al hielp dat hier voor geen meter.

Wat dat betreft ben ik heel blij dat ik hem alle dagen zelf naar school breng en weer ophaal. 1x zwemmen na school en n keer spelen is al genoeg voor hem.

En in t weekend bij laten slapen tussen de middag was hier ook heel regelmatig, voor de zomervakantie
pi_181729575
Ik hees vanmorgen mijn trio in hun mooiste kleren, want schoolfoto.

Komen ze net thuis... blijkt de schoolfoto over 2 weken te zijn. O-)
pi_181729823
Voor niks een beetje mooi zitten zijn. :P . O+ .

Grappig hoe verschillend het kan zijn. I heeft zoveel energie. Die heeft eigenlijk bijna geen last gehad van extra moe zijn door school. .
Ze heeft sowieso verlengde schooldagen tot 16:00, wegens extra activiteiten. Op twee dagen daarna BSO tot 17:30. Op die BSO dagen is ze iets moeier dan anders, maar nog steeds houdt ze het gewoon vol tot bedtijd, stort niet in. En als ik haar ophaal, wil ze negen van de tien keer ook nog in de speeltuin spelen. :D . Ben wel benieuwd hoe dat met Y zal gaan.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_181729889
quote:
2s.gif Op donderdag 6 september 2018 17:06 schreef Franny_G het volgende:
Voor niks een beetje mooi zitten zijn. :P . O+ .

Grappig hoe verschillend het kan zijn. I heeft zoveel energie. Die heeft eigenlijk bijna geen last gehad van extra moe zijn door school. .
Ze heeft sowieso verlengde schooldagen tot 16:00, wegens extra activiteiten. Op twee dagen daarna BSO tot 17:30. Op die BSO dagen is ze iets moeier dan anders, maar nog steeds houdt ze het gewoon vol tot bedtijd, stort niet in. En als ik haar ophaal, wil ze negen van de tien keer ook nog in de speeltuin spelen. :D . Ben wel benieuwd hoe dat met Y zal gaan.
Hier nog één! Ik hoorde 2 moeders op school zeggen dat ze zelfs eerder moesten gaan avondeten, anders haalden hun kind het eten niet. Ik merk echt totaal geen verschil bij Nora, wel of geen school. Ze slaapt nog steeds pas tegen een uur of 8 en is rond 7 uur weer wakker.
pi_181730528
Hier merk ik wel moeheid bij mijn vijfjarige. Ze moet ook elke dag 6.15 op. Dus ik leg haar momenteel op tijd op bed.
pi_181738576
Ow klaagt nu wel over wat vermoeidheid, maar dat mag wel na 2 weken school en een nieuw zusje.

Ik heb door mijn verlof Ow van de bso kunnen afhalen tot januari, dus dat scheelt wel.

Js mocht aankomende week komen wennen in zijn nieuwe klas :o Ik heb het maar even met twee weken uitgesteld, ivm met Li O+
Ik ben inderdaad zo benieuwd of hij het qua vermoeidheid gaat trekken :) hij slaapt dus vaak pas tegen half 9!
pi_181743714
B vindt school best wel vermoeiend, hij ligt doordeweeks om 18:45 te slapen. Woensdag hebben we hem voor het eerst dagje thuisgehouden. Hij was zo moe en enorm verkouden. Heerlijk vond hij het, hele dag met zijn lego en auto's gespeeld.

Vanmiddag zijn eerste kinderfeestje, vanuit school, 12 uur, tot 16:30. Hij zal wel bekaf zijn.

Over 2 weken niet vergeten he Nikki ;)
pi_181745059
Ik merk ook niet zo veel van de vermoeidheid eigenlijk. Wel hele andere dingen :( Hij komt thuis met allemaal dingen die wij niet fijn vinden. Veel pistolen/vechten/dingen die dood moeten, vandaag riep hij iets van 'dikke tieten' (hij had geen idee wat het was natuurlijk :') ) Ik merk dat ik het best moeilijk vind om daar mee om te gaan, hoe doen jullie dat?
We geven hem er geen straf om, maar hij mag bijv geen schietgebaren naar ons maken als hij zijn zin niet krijgt (lijkt me logisch :) ). Van die rare dingen die hij zegt heeft hij eigenlijk geen idee wat het betekent, we leggen het dan uit en zeggen, in zo'n geval van die tieten, dat het wel een beetje raar is om zo iets zomaar te gaan roepen :+

Nikki :D over 2 weken dus weer een kans.
Exode, hoe vond B het kinderfeestje?
pi_181745375
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 september 2018 09:37 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik merk ook niet zo veel van de vermoeidheid eigenlijk. Wel hele andere dingen :( Hij komt thuis met allemaal dingen die wij niet fijn vinden. Veel pistolen/vechten/dingen die dood moeten, vandaag riep hij iets van 'dikke tieten' (hij had geen idee wat het was natuurlijk :') ) Ik merk dat ik het best moeilijk vind om daar mee om te gaan, hoe doen jullie dat?
We geven hem er geen straf om, maar hij mag bijv geen schietgebaren naar ons maken als hij zijn zin niet krijgt (lijkt me logisch :) ). Van die rare dingen die hij zegt heeft hij eigenlijk geen idee wat het betekent, we leggen het dan uit en zeggen, in zo'n geval van die tieten, dat het wel een beetje raar is om zo iets zomaar te gaan roepen :+

Nikki :D over 2 weken dus weer een kans.
Exode, hoe vond B het kinderfeestje?
Misschien eens aankaarten bij de juf/meester waar hij allemaal mee thuis komt? Ik vind het ook nogal agressief en niet bij een kleuter passen. Speelt hij op school ook met oudere kinderen of alleen van zijn leeftijd?
  vrijdag 7 september 2018 @ 09:57:06 #189
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_181745441
Het lastige is dat er maar 1 kind in de klas hoeft te zitten die dat soort dingen roept en de rest / de jouwe doet het na. Kan idd de oudste van de klas zijn maar mijn ervaring is dat ook de 4-jarigen met oudere broers of zussen een aardig vocabulaire hebben ;)

Ik moest er ook wel aan wennen toen mijn zoon van net 4 ineens met het woord kut aan kwam zetten :'). Gelukkig vindt hij het verder niet zo boeiend en hij gebruikt die woorden zelf eigenlijk nooit, maar ik kan me van vroeger herinnerden dat de lol er snel af was als ik van mijn ouders 30 x kut mocht zeggen en daarna was het over :+
pi_181745594
Goh, ik denk dat ik mijn lach niet kan inhouden mocht ze opeens kut eruit floepen :') Om daarna met heel serieus gezicht te zeggen dat het een heul lelijk woord is en dat ze dat nooit meer mag zeggen :')
  vrijdag 7 september 2018 @ 10:14:03 #191
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_181745743
Afgelopen zaterdag moesten we in de middag een medicijn ophalen voor mij tegen de spruw en S stribbelde tegen omdat hij met iets bezig was, dus ik zei: "ik vind dit nu even heel belangrijk want misschien hebben O en ik daarna eindelijk geen pijn meer bij het voeden". Kijkt ie me uitdagend aan en zegt: "BOEIE"

WTF :'), dat is best out of character van hem dus ik was nogal verbaasd en ik was er ook niet bepaald van gediend, maar hij was meteen zo van zichzelf geschrokken dat een preek niet echt nodig was _O-

Hij zit nu in een combinatieklas met groep 4 dus hij zal wel meer 'stoere' praat leren :+
pi_181745914
B roept sinds hij op school zit 'ik moet pissen' en 'als je niet luistert maak ik je dood'. UHM WAT? Het is nu wel minder aangezien er een aantal kinderen naar groep 3 zijn gegaan.
We leggen dan maar geduldig uit wat het betekent en wat we vooral echt niet vinden kunnen. Meestal pakt hij het dan wel goed op.

Wat ik wel lastig vind is dat hij naar de andere jongens in de groep trekt die allemaal in groep 2 zitten en B dus in groep 1. Hij kan met groot gemak mee, maar ik zou het zo sneu vinden als die dus allemaal naar groep 3 gaan en hij niet. Ja ik denk ver vooruit. Verder bestaat de klas uit 80% meisjes en er komen in het komende half jaar maar 2 jongens bij. B speelt op zich wel met meisjes maar hij trekt toch echt wel naar jongens toe. Het kinderfeestje vanmiddag is ook met 6 jongens uit zijn klas, alle jongens uit zijn klas om precies te zijn.
pi_181745979
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 10:14 schreef Spees_Eend het volgende:
Afgelopen zaterdag moesten we in de middag een medicijn ophalen voor mij tegen de spruw en S stribbelde tegen omdat hij met iets bezig was, dus ik zei: "ik vind dit nu even heel belangrijk want misschien hebben O en ik daarna eindelijk geen pijn meer bij het voeden". Kijkt ie me uitdagend aan en zegt: "BOEIE"

WTF :'), dat is best out of character van hem dus ik was nogal verbaasd en ik was er ook niet bepaald van gediend, maar hij was meteen zo van zichzelf geschrokken dat een preek niet echt nodig was _O-

Hij zit nu in een combinatieklas met groep 4 dus hij zal wel meer 'stoere' praat leren :+
:D Hier was het opeens 'whatever!'

Maar combinatieklas groep 4? En hij zit zelf in groep 1/2?
  vrijdag 7 september 2018 @ 10:33:21 #194
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_181746160
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 10:24 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

:D Hier was het opeens 'whatever!'

Maar combinatieklas groep 4? En hij zit zelf in groep 1/2?
Nee hij zit in groep 3, ik moet nog even wennen dat hij geen kleuter is :+. Hij is wel nog maar 5 jaar, een van de jongsten van de klas. Dus ik zit hier nog even in een overgangsperiode :7.

Dat mijn dochter wél een kleuter is nu, daar moet ik net zo goed nog aan wennen. En die is dan weer 3, we spelen een beetje vals met de leeftijden :+
pi_181746328
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 10:33 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Nee hij zit in groep 3, ik moet nog even wennen dat hij geen kleuter is :+. Hij is wel nog maar 5 jaar, een van de jongsten van de klas. Dus ik zit hier nog even in een overgangsperiode :7.

Dat mijn dochter wél een kleuter is nu, daar moet ik net zo goed nog aan wennen. En die is dan weer 3, we spelen een beetje vals met de leeftijden :+
Ah, ik dacht al :)

Ik vind het best een verandering ten opzichte van vroeger. Bij Nora bijv. op school heb je 8 onderbouwklassen, ik vind dat nogal wat. Bij mij was het vroeger gewoon 1 klas met groep 1/2 en that's it. Nu kan het er misschien ook aan liggen dat deze school wat groter is, maar toch.
pi_181746488
Bij ons zegt eigenlijk alleen T de meest vreselijke dingen. 'Stomme dikkerd', 'dikke ouwe lul', 'ik maak je dood', 'stomme kuttert' is slechts een greep uit zijn vocabulaire van de laatste tijd. }:| Ik kan er slecht tegen, zulk gedrag. En al helemaal als hij dan ook nog zijn tong uitsteekt als ik hem aanspreek. Dan moet ik echt even tot 10 tellen. :X
En naast het verbale is er ook nog het fysieke. Slaan, vechten, schoppen, haren trekken tegen alles en iedereen die op zijn pad komt en die niet naar hem luistert. Ik vind dat gedrag echt heel vervelend en spreek hem er continue op aan. Dat gewelddadige leert hij echt op school, want wij hanteren een streng wapenverbod. Zwaarden, pistolen etc. komen hier het huis niet in. Nu niet, nooit niet.

Het bijzondere vind ik vooral dat S dit gedrag helemaal niet laat zien. Het ligt denk ik dus ook wel een beetje aan het kind, want die twee zitten in dezelfde klas, krijgen dezelfde opvoeding etc. en toch pikt T alle 'slechte' dingen op en S helemaal niet.
pi_181746708
Ik vraag me dan af als ik dit lees, waar is de rol van de juf en de meester? Als kinderen op bijv. het schoolplein vecht en dood'spelletjes' aan het spelen zijn, dan moet dat gedrag wat daar bijhoort toch opvallen? Ik moet wel eerlijk gezegd zeggen dat ik niet weet waar de opvoedkundige taken ophouden voor een leerkracht. Misschien vinden ze dit wel meer een taak voor de ouders om te zeggen dat zulke spelletjes niet done zijn.
pi_181746754
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 11:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vraag me dan af als ik dit lees, waar is de rol van de juf en de meester? Als kinderen op bijv. het schoolplein vecht en dood'spelletjes' aan het spelen zijn, dan moet dat gedrag wat daar bijhoort toch opvallen? Ik moet wel eerlijk gezegd zeggen dat ik niet weet waar de opvoedkundige taken ophouden voor een leerkracht. Misschien vinden ze dit wel meer een taak voor de ouders om te zeggen dat zulke spelletjes niet done zijn.
Waarom zijn die spelletjes not done? Ik ben er ook niet wild van, maar volgens mij is het heel normaal voor kleuters die de wereld ontdekken dat ze ook dit ontdekken. Hoort er gewoon bij. Elkaar pijn doen en pesten, dat is not done. Van conflictspelletjes leren ze conflicten hanteren, lijkt me niks mis mee.
Ik zou het juist erg vinden als elke vorm van 'ruw' spel op school de kop in werd gedrukt. Moeten ze ook mee leren omgaan.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_181746824
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 11:07 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Waarom zijn die spelletjes not done? Ik ben er ook niet wild van, maar volgens mij is het heel normaal voor kleuters die de wereld ontdekken dat ze ook dit ontdekken. Hoort er gewoon bij. Elkaar pijn doen en pesten, dat is not done. Van conflictspelletjes leren ze conflicten hanteren, lijkt me niks mis mee.
Ik zou het juist erg vinden als elke vorm van 'ruw' spel op school de kop in werd gedrukt. Moeten ze ook mee leren omgaan.
De activiteiten die haar zoon op school leert die Nikki beschrijft (haren trekken, slaan, schoppen, vechten) vind ik wel wat verder gaan dan wild spelen. Het is niet bedoeling dat een kind van school komt met blauwe plekken omdat een ander kindje hem expres heeft geschopt.
pi_181746885
Teun zijn klas zit in de "piemelfase" ik dacht alleen hij maar hoorde van de BSO dat het een dingetje in zijn klas was. Netzo als dat Jan zijn klas boeren laten een fase hebben gehad vorig jaar....
Ik hoop dat deze fase snel voorbij is :@

Verder woensdag ben jan kwijt geweest😨 hij moet nog 6 worden...

Ik zag hem al even niet op het woonerf en zag zien vriendje van het woonerf dus ik vroeg waar Jan was wist hij niet. Waren bij de eendjes speeltuin geweest en daarna was hij weg gegaan.
Dus ik met Teun lopend woonerf en omgeving afgezocht niet te vinden. Ook andere kinderen hadden hem al even niet gezien.
Belt de moeder van schoolvriendje dan Jan bij het rakkersveld (vlakbij school) gezien is vanaf de kant van school kwam.
Dus wij beide zoeken. Buuf van ons oude huis hier in huis voor het geval dat hij thuis kwam + Teun
Beide alles afgezocht wat we konden bedenken had de vader van schoonvriendje gezegd kijk in het Matenpark of ze daar niet in de speeltuin zitten en bingo
Ze zijn samen de rondweg van de wijk overgestoken zaten in de waterspeeltuin 😨😨😨
Vanaf ons huis echt wel een behoorlijk stuk fietsen

Dus zijn fiets staat even op slot, niet fietsen tot papa zegt dat het weet mag. Regels aangescherpt, vanmiddag mag afspreken maar hier thuis en niet verder dan het voetbalveld hier naast het huis. Doet hij het wel dan gaat hij weer achter het hek dan dezelfde grenzen als Teun heeft. Werkt dat niet mag hij binnen blijven :(

En s'avonds toen mijn man thuis kwam en mijn rust kwam had ik natuurlijk een migraine aanval -O-
Sprak met de buuf even en die zei ook gelijk ja die zag ik ook wel aan komen! _O- ze had al gezegd gaat het niet dan moet bellen dan kom ik tot Spock thuis is dan ga jij plat. O+
pi_181746939
True, ik had niet door dat je het specifiek over dat stukje van het topic had.
Mij gaat het om het bredere plaatje, dat imo 'vechten' heel normaal spel is. Ik 'vecht' zelf ook best regelmatig met mijn kleuter. Behalve dat het leuk fysiek spel is waardoor hij zijn lijf beter leert kennen, leert hij er ook van zijn grenzen aan te geven en vooral die van de ander te respecteren. Een prikje met een zwaard kan, een ferme uithaal niet. Stoeien en omgooien (op de trampoline) wel, slaan niet. Dat soort dingen. Ik vind het wel fijn om hem juist thuis dat verschil te leren door te doen en ervaren.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_181747613
Jemig Goitske, ik zou denk ik een hartverzakking krijgen. Vooral ook omdat de andere kindjes niet wisten waar hij was ...

Vanyel, zoals jij het uitlegt kan dat prima ja :) Dat is meer spelenderwijs. Ik stoei ook heel wat af met Nora, alleen maar leuk!
pi_181747775
Jeetje Goits wat een schrik! :o Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.

Bij ons luistert T ook keer op keer niet als het gaat om niet oversteken en dat heeft inmiddels geresulteerd in een fiets die de schuur niet meer uit mag en ook een T die niet meer naar buiten mag. Hij was wederom overgestoken en stond op een brug aan de buitenkant van de railing. :X Brrr... sinds dat event mag hij dus niet meer naar buiten.
pi_181747881
Oh help Nikki! Ik kan mij voorstellen dat die huisarrest heeft!

Ik ben al blij dat Jan bijna mag afzwemmen als alles door gaat 22/9 dus hij kan zwemmen. Vooral omdat hier veel vijvers in de wijk zijn.

Wij hebben nu vooral gepraat met hem, grenzen worden dichterbij en bij volgende ding is hij de klos. Fiets blijft in de schuur tot spock zegt dat hij weer mag fietsen. Die is wat strenger dan ik ben met dit soort dingen :@
pi_181748039
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 11:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Jemig Goitske, ik zou denk ik een hartverzakking krijgen. Vooral ook omdat de andere kindjes niet wisten waar hij was ...

Vanyel, zoals jij het uitlegt kan dat prima ja :) Dat is meer spelenderwijs. Ik stoei ook heel wat af met Nora, alleen maar leuk!
het verbaasde mij nog hoe rustig ik was.... Maar een migraine aanval komt niet uit de lucht vallen....
Ik weet dat hij goed oversteekt en goed uitkijkt als ik er bij ben. Maar weet niet hoe goed hij het doet met een ander vriendje. Ik had alleen niet verwacht dat hij zo ver zou gaan want hij wist zelf de weg niet meer terug, wilde al bij de grote weg naar huis maar wist de weg niet terug en school vriendje wel maar wilde niet omkeren dus is hij bij het schoolvriendje gebleven. Dat vind ik op zich wel slim van hem niet alleen gaan dwalen
pi_181749427
Ik ben blij om te lezen dat er meer kinderen met dood&verderf thuis komen uit school ^O^
We gaan gewoon door met grenzen stellen/uitleggen waarom sommige dingen niet kunnen/mogen :s)
pi_181749768
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 september 2018 13:27 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik ben blij om te lezen dat er meer kinderen met dood&verderf thuis komen uit school ^O^
We gaan gewoon door met grenzen stellen/uitleggen waarom sommige dingen niet kunnen/mogen :s)
hier ook terwijl het niet op school toegestaan is.
Maar ze hebben steeds nieuwe fases dus denk maar het is een fase het is een fase... Het gaat ooit voorbij
De boer en piemelfase word ik ook niet blij van :@
pi_181749969
Hangt het in de lucht?
Hier ook een kleuter waar geen land mee te bezeilen is. Grote mond, tong uitsteken, niet luisteren en vooral heel erg fysiek willen zijn.
Wie heeft mijn lieve kleuter gestolen :'(
pi_181750536
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 13:57 schreef aapieannie het volgende:
Hangt het in de lucht?
Hier ook een kleuter waar geen land mee te bezeilen is. Grote mond, tong uitsteken, niet luisteren en vooral heel erg fysiek willen zijn.
Wie heeft mijn lieve kleuter gestolen :'(
de gene die ook de mijne heeft vrees ik.
Vandaag heeft hij weer goed de juf op de proef gesteld :@
pi_181750702
L kwam net thuis en had een knuffeltjes vast. Meegenomen naar school.. zegt ie: mama weet je wat dit is? En hij maakt een wurg gebaar bij de knuffel.

Zegt ie: mama, dat is killen!
:o
pi_181750752
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:39 schreef gestreeptestoel het volgende:
L kwam net thuis en had een knuffeltjes vast. Meegenomen naar school.. zegt ie: mama weet je wat dit is? En hij maakt een wurg gebaar bij de knuffel.

Zegt ie: mama, dat is killen!
:o
ja die kan ik ook afvinken, samen met mini gun (pestool gebaar maken met hand)
pi_181750755
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:39 schreef gestreeptestoel het volgende:
L kwam net thuis en had een knuffeltjes vast. Meegenomen naar school.. zegt ie: mama weet je wat dit is? En hij maakt een wurg gebaar bij de knuffel.

Zegt ie: mama, dat is killen!
:o
Wauw. Als ik jullie zo lees hou ik mijn hart vast!
pi_181750961
Ik kan me goed voorstellen dat het als ouder even flink schrikken is als je kleuter met nieuwe vocabulaire uit school komt. Gelukkig vaak genoeg hele mooie, nieuwe woorden, begrippen en zinsbouw. Maar helaas soms ook naar taalgebruik.

Je zou altijd naar de juf kunnen benoemen dat je opvalt dat er nare woorden in de klas gezegd worden. Wie weet is de juf het nog niet opgevallen of is ze er al actief mee bezig. Het lastige is dat de juf niet altijd op elk moment bij alle kinderen kan volgen wat er wordt gezegd. Zeker tijdens het spelen kom je in grote klassen handen te kort. Ook tijdens het buitenspelen hebben de kinderen altijd ruimte om dit soort nare woorden te zeggen. Kleuters zijn echt slim en geniepig af en toe ;)

En die nare woorden worden wel op school geuit (en door kinderen van elkaar over genomen) maar niet op school aangeleerd. Daarmee wil ik zeggen dat er in elke klas wel een aantal kinderen zijn die dit soort woorden echt thuis leren en mee naar school nemen. Als school en leerkracht kan je hier in de basis niet veel aan doen. Corrigeren, bespreken en grenzen aangeven. Maar dat voorkomt nog niet dat andere kinderen met die woorden thuis komen.

Ik worstel soms als leerkracht ook echt wel met de woorden die sommige kinderen gebruiken of de agressieve bouwwerken die sommige kinderen maken, maar meer dan begeleiden, uitleggen en met ouders bespreken kan ik voor mij gevoel niet doen. Corrigeren als er daadwerkelijk opzet is in het spel (bijv met een schep iemand slaan), mag ik hopen dat iedere leerkracht dat doet. En daar mag je als ouder ook vanuit gaan vind ik. Maar als ze de scheppen gebruiken als 'schietwapen' in hun spel (zonder elkaar fysiek echt pijn te doen) zie ik als een manier van kleuters om hun spel kracht bij te zetten. Wie heeft er nou niet oorlogje gespeeld op het schoolplein en in de speeltuin? Alleen oorlogje vanuit kleuterperspectief is heel anders dan oorlog vanuit het perspectief van een volwassene.

Ik laat stoei-, duw- en trekpartijen soms ook bewust gaan. Voor kleuters mijn inziens toch echt één van de belangrijkste manieren om te ontdekken waar grenzen liggen, hoe iemand op bepaald gedrag reageert, hoe je zelf je grenzen aan kan geven en hoe je samen conflicten oplost als het toch te ver is gegaan. Jonge kinderen ontdekken juist met hun hele lijf, omdat ze vaak talig nog niet bij machte zijn om zich voldoende uit te drukken. En ja, soms doen ze zichzelf of elkaar pijn. Vervelend, maar erg leerzaam :)

Ik weet helemaal niet goed wat ik met bovenstaande wil, maar wie weet helpt het iets of iemand om het vanuit de leerkracht te lezen. Blijft van belang dat je altijd je twijfels bespreekbaar kan en mag maken, maar waak ervoor dat je niet alles bij school en de leerkracht legt :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Peacefulll op 07-09-2018 15:09:59 ]
pi_181751737
Ik heb het toevallog vanmiddag eens aan de juf gevraagd hoe de eerste week is gegaan. Op school is ze dus heel anders dan thuis en dat is ook prima. Zien het dus maar als een manier om even alles af te reageren van de dag, maar makkelijk is het niet. Vooral de grote mond en het fysiek naar mij willen zijn is erg lastig omdat ik nu met dikke tweeling buik ook gewoon even niet kan stoeien met haar. We hebben net dus even samen in een kussen zitten meppen en nu is er weer even rust in huis
pi_181751839
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:39 schreef gestreeptestoel het volgende:
L kwam net thuis en had een knuffeltjes vast. Meegenomen naar school.. zegt ie: mama weet je wat dit is? En hij maakt een wurg gebaar bij de knuffel.

Zegt ie: mama, dat is killen!
:o
Met dat killen kwam de mijne gister ook opeens.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_181751886
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:53 schreef Peacefulll het volgende:

Ik laat stoei-, duw- en trekpartijen soms ook bewust gaan. Voor kleuters mijn inziens toch echt één van de belangrijkste manieren om te ontdekken waar grenzen liggen, hoe iemand op bepaald gedrag reageert, hoe je zelf je grenzen aan kan geven en hoe je samen conflicten oplost als het toch te ver is gegaan. Jonge kinderen ontdekken juist met hun hele lijf, omdat ze vaak talig nog niet bij machte zijn om zich voldoende uit te drukken. En ja, soms doen ze zichzelf of elkaar pijn. Vervelend, maar erg leerzaam :)
O+ Fijn, zo'n juf.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_181752472
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:53 schreef Peacefulll het volgende:
Ik kan me goed voorstellen dat het als ouder even flink schrikken is als je kleuter met nieuwe vocabulaire uit school komt. Gelukkig vaak genoeg hele mooie, nieuwe woorden, begrippen en zinsbouw. Maar helaas soms ook naar taalgebruik.

Je zou altijd naar de juf kunnen benoemen dat je opvalt dat er nare woorden in de klas gezegd worden. Wie weet is de juf het nog niet opgevallen of is ze er al actief mee bezig. Het lastige is dat de juf niet altijd op elk moment bij alle kinderen kan volgen wat er wordt gezegd. Zeker tijdens het spelen kom je in grote klassen handen te kort. Ook tijdens het buitenspelen hebben de kinderen altijd ruimte om dit soort nare woorden te zeggen. Kleuters zijn echt slim en geniepig af en toe ;)

En die nare woorden worden wel op school geuit (en door kinderen van elkaar over genomen) maar niet op school aangeleerd. Daarmee wil ik zeggen dat er in elke klas wel een aantal kinderen zijn die dit soort woorden echt thuis leren en mee naar school nemen. Als school en leerkracht kan je hier in de basis niet veel aan doen. Corrigeren, bespreken en grenzen aangeven. Maar dat voorkomt nog niet dat andere kinderen met die woorden thuis komen.

Ik worstel soms als leerkracht ook echt wel met de woorden die sommige kinderen gebruiken of de agressieve bouwwerken die sommige kinderen maken, maar meer dan begeleiden, uitleggen en met ouders bespreken kan ik voor mij gevoel niet doen. Corrigeren als er daadwerkelijk opzet is in het spel (bijv met een schep iemand slaan), mag ik hopen dat iedere leerkracht dat doet. En daar mag je als ouder ook vanuit gaan vind ik. Maar als ze de scheppen gebruiken als 'schietwapen' in hun spel (zonder elkaar fysiek echt pijn te doen) zie ik als een manier van kleuters om hun spel kracht bij te zetten. Wie heeft er nou niet oorlogje gespeeld op het schoolplein en in de speeltuin? Alleen oorlogje vanuit kleuterperspectief is heel anders dan oorlog vanuit het perspectief van een volwassene.

Ik laat stoei-, duw- en trekpartijen soms ook bewust gaan. Voor kleuters mijn inziens toch echt één van de belangrijkste manieren om te ontdekken waar grenzen liggen, hoe iemand op bepaald gedrag reageert, hoe je zelf je grenzen aan kan geven en hoe je samen conflicten oplost als het toch te ver is gegaan. Jonge kinderen ontdekken juist met hun hele lijf, omdat ze vaak talig nog niet bij machte zijn om zich voldoende uit te drukken. En ja, soms doen ze zichzelf of elkaar pijn. Vervelend, maar erg leerzaam :)

Ik weet helemaal niet goed wat ik met bovenstaande wil, maar wie weet helpt het iets of iemand om het vanuit de leerkracht te lezen. Blijft van belang dat je altijd je twijfels bespreekbaar kan en mag maken, maar waak ervoor dat je niet alles bij school en de leerkracht legt :)
Fijn dat je de tijd nam om dit te typen en uitleg te geven. Geeft me wat meer inzicht :)
  vrijdag 7 september 2018 @ 16:03:03 #218
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_181752554
Bedankt voor je inzicht Peace!
KuikenGuppy
  vrijdag 7 september 2018 @ 16:10:39 #219
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_181752765
Hier ook soms een vrij pittige tante, maar door soms zo terug te doen (stop daarmee mama, is niet leuk) is de rust hier snel wedergekeerd... wel hier soms: stomme of domme papa, mama of wie dan ook.. mijn schoonmoeder introduceerde toen het woord 'suffiepuffie', dus bij woorden zoals hierboven, hoef ik maar alleen 'uhhh' te roepen en het is snel klaar. E. haar vriendinnetje zegt wel vaak k.t, en als ik hoor dat E. het ook zegt, roep ik snel 'poespoes, waar ben je' dan neemt ze het snel over en hoor ik haar er gelijk niet meer over _O_

Qua andere lelijke dingen valt het (nog) wel mee, gelukkig! :o
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_181752938
Nou hier konen er soms hele lelijke dingen uit. Hij zit nu ook boven! Mij in Mn buik knijpen en schoppen. Spullen gooien.. en wat zei ie nou.. iets als jij stomme lelijke rotzak ofzo!

Ja ammehoela, ga jij maar even naar boven. Daag!
pi_181753516
Oh als ik dit zo lees, valt het met I erg mee, momenteel. Wij hebben aan I een heftige peuter gehad. En ze kan nog steeds in haar temperament lastig zijn. Ze heeft veel moeite met dingen van ons aannemen en is verbaal enorm adrem en bijdehand/snel. Maar haar ergste scheldwoord is al twee jaar: stomkop of domkop. Vloeken doet ze niet en wat geweld betreft komt ze ook al tijden niet veel verder dan 'pieuw-pieuwen'.

Het komt misschien ook doordat ze op een zeer multiculturele school zit. Ze zit in een kleuterklas met best wat kinderen voor wie Nederlands een tweede taal is, en die nog moeite hebben met de taal. Tot nu toe is ze eigenlijk nooit thuisgekomen met rare woorden of gek kopieergedrag. Er is een jongetje in haar klas die erg druk is en ook fysiek vrij heftig is. Die doet soms wel rare dingen, zoals met een stok in de ogen van kinderen prikken bij het buitenspelen. Maar I is heel assertief en kan dat jochie inmiddels prima aan. 'Ik zeg: stop houd op. En als hij dan toch door gaat: stop hou op, ik méén het!"
De juf heeft haar in de kring zelfs naast hem gezet omdat zij hem aardig in het gareel houdt. _O- .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_181756236
Jeetje Goitske, dat is wel even schrikken zeg. Goed ook om nu even extra streng te zijn!

B had een toptijd tijdens zijn eerste feestje. Ze zijn naar Ballorig geweest. Volgens de moeder was hij lief en luisterde goed. Wel dat het echt een durfal is. Cadeautje viel ook in de smaak . (Hotwheels garage koffertje en 1 hotwheels autotje, dankzij Kruidvat voor ¤5, leek ons een normaal bedrag bij een 5 jarige)
pi_181757042
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 18:39 schreef exode het volgende:
Jeetje Goitske, dat is wel even schrikken zeg. Goed ook om nu even extra streng te zijn!

B had een toptijd tijdens zijn eerste feestje. Ze zijn naar Ballorig geweest. Volgens de moeder was hij lief en luisterde goed. Wel dat het echt een durfal is. Cadeautje viel ook in de smaak . (Hotwheels garage koffertje en 1 hotwheels autotje, dankzij Kruidvat voor ¤5, leek ons een normaal bedrag bij een 5 jarige)
5 euro prima bedrag voor een feestje!
Ik denk er ook aan met Jan zijn feestje naar monkeytown te gaan. Heb geen zinin gedoe hier thuis :@

We hebben nu wel een horloge gekocht voor Jan dat hebben kunt checken op GPS, kunt bellen via het horloge, berichtjes kunt sturen en hij kan ons er mee bellen
pi_181758196
Dat is ook weer een mijlpaal he, zo'n eerste feestje, exode. Ik vond dat ook. I is tot nu vooral op feestjes van buurkinderen geweest en daar loopt ze sowieso al zo naar binnen, dus dat voelt dan niet heel anders. Eén keertje bij een jongetje uit haar klas die ik nauwelijks kende.

Goitske, wat een verhaal joh. Maar ook wel een heftige keuze, zo'n horloge? Ik kan me er nog weinig bij voorstellen, dat I met zo'n ding zou rondlopen. Doet me ook een klein beetje denken aan een aflevering van Black Mirror, over een dergelijk onderwerp. Die aflevering begint met een moeder die haar peuter dochtertje ineens kwijt is. Het komt weer goed, maar ze is zo geschrokken dat ze meedoet aan een experiment waarbij je een chip in je kind kunt laten plaatsen en daar zit ook een cameraatje in. Dan kun je op elk moment van de dag via dat apparaatje zien wat je kind op dat moment ziet. Logischerwijs loopt dit uiteindelijk volledig uit de hand, vooral als die dochter ouder is. Het is wel een doordenkertje: hoe ver ga je als ouder in het continu in de gaten houden waar je kind is en wat je kind doet.

I is de hele dag aan het tekenen of kleuren, ze wilde even haar mooie vlinder op een foto vastleggen. O+ . Je ziet op de foto dat ze de laatste tijd beter eet en wat meer 'vulling' heeft gekregen. Ze is niet meer dat dunne sprietje dat ze een half jaar geleden was toen ze net begon op school. Dat is toch wel fijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_181759997
Ik ga hem niet continu checken natuurlijk. Dat deed ik door even het keuken raam uit te kijken en zal ik ook zo blijven doen. Dat is zoals het hoort. Daardoor wist ik dat er iets mis was want ik zag het woonerf vriendje alleen ipv hun samen

Hebben ook een brede grens stuk buiten de afgesproken grens die we gaan instellen. Daar buiten krijg je een seintje van hij is buiten de grenzen
Laat ik wel stellen dat de route die hij heeft afgelegd ruim 3 km is vanaf ons huis enkele reis en in een groot park terecht is gekomen. Waarbij hij ook nog de rondweg is overgestoken en ik wil niet weten hoe...
Ik ben daar toen ik net in Apeldoorn woonde ooit fout gelopen. Ben 45 min aan het lopen geweest voordat ik bij huizen kwam. Je kunt er erg dolen zeg maar...
Dus het is meer voor als hij weer wat doet dat we hem kunnen vinden want a. Ik had hier nooit gezocht en b. Hij had de weg niet terug geweten maar huis, dat zegt hij ook zelf hij vertrouwde volledig op het schoolvriendje

Horloge is ook bedoeld dat hij ons kan bellen, kan alleen ingestelde nummers bellen en die nummers kunnen hem ook bellen. Verder alarmpje van etenstijd er in en je kunt hem een spraak berichtje sturen

[ Bericht 6% gewijzigd door Goitske op 07-09-2018 21:59:55 ]
pi_181766630
Ik denk dat als ik zo'n horloge zou hebben, de neiging wel groot wordt om toch te checken. Wat vindt hij er zelf van Goitske, van wat er gebeurt is? Snapt hij jullie angst en bezorgdheid?

We hebben O een Tile (gps sendertje) omgedaan toen we in een pretpark waren. Dat is onbekend terrein voor haar en voor ons, en als je daar de weg kwijt raakt, dan is dat net iets anders dan thuis.
We hebben ingeprent dat als ze ons niet ziet, ze stil moet blijven staan, ons moet roepen en twee keer op dat knopje moet drukken. Maargoed, kwijt raken is natuurlijk een ander verhaal dan bewust weglopen. Dat zie ik O niet zo snel doen, maar je weet natuurlijk nooit. Ik ga wel continue het gesprek aan om haar te leren wat ik van haart verwacht.
  zaterdag 8 september 2018 @ 09:04:40 #227
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_181766924
Ik snap een gps horloge helemaal. Ik heb er ook over na gedacht. Alleen de gedachte al dat het een mogelijkheid is om te kijken als er paniek in de tent is zou voor mij geruststellend zijn. Dan heb ik niet eens een wegloper. Uiteindelijk wel geconcludeerd dat dit een kwestie is van loslaten en dat vooral ik dat proces door moet, maar mijn hele lijf gaat in protest als ik de oudste alleen naar mijn schoonouders laat fietsen.

Bij een kind dat zou zwerven, terwijl de leeftijd er nog niet naar is, had ik ook zonder twijfel mijn angst afgekocht voor dat bedrag.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_181766992
Ik ben misschien een bezorgde zeur, net als mijn eigen moeder, maar ik vond dat linkje van de ANWB over wanneer en kind wat kan in het verkeer wel een goeie leidraad eigenlijk.

Eigenlijk kunnen ze tot een jaar of tien nog niet ik hun eentje aan verkeer deelnemen. Ook al doen veel mensen dat wel want nuchter en iedereen doet het.

https://www.anwb.nl/verke(...)-naar-school-fietsen

Ik heb mijn moeder zo vaak vervloekt dat ik niet alleen naar het dorp mocht fietsen, alleen 1 vaste route naar school en weer naar huis...
Kwak
  zaterdag 8 september 2018 @ 09:21:33 #229
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_181767067
Even voor de duidelijkheid, naar mijn schoonouders fietsen betekent: eerst bellen, ik help hem met oversteken bij de grote weg, ik zie hem totdat hij af gaat naar een straat met alleen bestemmingsverkeer, opa staat hem bij de eerste oversteek op te wachten.

Moet wel zeggen dat ik ongeveer de meest conservatieve ouder ben in dit opzicht in de klas.

Ik vind het in ieder geval een hele beleving dat loslaten. Ik heb geen idee wat ze kunnen en wat ze moeten kunnen. Ik heb alleen de ervaring wat de ouders van klasgenoten toelaten en dat gaat verder dan dat ik hem laat gaan.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_181767114
Zo'n gps horloge, mijn eerste reactie is het afdoen als onzin. Maaaarrrr, wij hebben geen weglopers en met 3 in dezelfde leeftijd is de sociale controle ook groter. Als ik dat verhaal van Goitske lees, krijg ik plaatsvervangend buikpijn. Dus ja, als zo'n horloge kan helpen om het vertrouwen te herstellen....

Succes :*
  zaterdag 8 september 2018 @ 09:46:24 #231
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_181767476
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 09:13 schreef kwakz0r het volgende:

Ik heb mijn moeder zo vaak vervloekt dat ik niet alleen naar het dorp mocht fietsen, alleen 1 vaste route naar school en weer naar huis...
Ik ben zo'n moeder, 1 vaste route voor alles en ik zeg er ook wat van als ze zich daar niet aan houden. Wij wonen in een autoluwe buurt, het laatste hofje aan een verder doodlopende weg
En toch vind ik op de weg fietsen voor de meeste een no-go. En ik heb ook gewoon als ze buiten zijn 3 kinderen om naar binnen te halen, als ik ze tegemoet loop is het dan handig om dezelfde route te lopen.

Nu de oudste 10 is mag ze fietsend naar school een paar meter verder.
Ze mag ook met de fiets naar andere kinderen maar omdat wij eigenlijk altijd lopend naar school gaan gaat ze dan meestal achterop.

De anwb regels zijn precies zoals ik er over denk.

In een speeltuin ben ik dan weer heel erg die ouder die nergens om geeft.
Met water spelen en geen schone kleding, blubberpoten en alles okidoki maar verkeer en alleen onderweg vind ik een big deal.

Ik snap het gebruik van de horloge wel, ik vind het handig maar voor mijzelf te controlerend.
Ik wil wel op ze vertrouwen en met dat ding voelt dat toch net als iets minder.
pi_181767626
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 09:27 schreef Kyara het volgende:
Zo'n gps horloge, mijn eerste reactie is het afdoen als onzin. Maaaarrrr, wij hebben geen weglopers en met 3 in dezelfde leeftijd is de sociale controle ook groter. Als ik dat verhaal van Goitske lees, krijg ik plaatsvervangend buikpijn. Dus ja, als zo'n horloge kan helpen om het vertrouwen te herstellen....

Succes :*
Wij hebben wel een wegloper helaas. Heb hem al eens van een drukke straat af moeten plukken (lang leve oplettende automobilisten :X ) en we zijn hem op vakantie een paar keer kwijt geweest. Ik twijfel dan ook al een tijdje over zo’n horloge, maar de laatste tijd lijkt het wat beter te gaan dus heb ik er nog niets mee gedaan.

Ik vind het fijn om hier jullie ervaringen te lezen, bedankt daarvoor!

Om dan toch een beetje aan te haken qua kleuter-verhalen: wij hebben dinsdag een intakegesprek op de basisschool waar we Sjaak hebben ingeschreven! De kleuterklas komt zo ineens wel heel dichtbij.
pi_181767646
Hij beseft het niet voldoende. Wel dat het niet kan en hij te ver is gegaan maar verder niet.
Kijk als hij net buiten de grenzen komt prima maar hij heeft gewoon ruim 3 km gefietst waar de bus een route heeft, auto's zijn en een ringweg van de wijk overgestoken.
Ik ga hem zeker niet checken, ik krijg een alarmpje als hij te ver buiten de afspraken komt dus hij kan nog wel stiekem net de grens over gaan. Dat is een stukje vertrouwen en denk ik ook van ja dat hoort erbij net stiekem even toch de grenzen over gaan. Net even toch via het fietspad bij de vijver ipv op het woonerf blijven of toch stiekem net naar dat ene speeltuintje gaan. Dat hebben wij zelf ook gedaan.
Maaaar ik ben opgegroeid in een dorp van 2000 inwoners, altijd wist iemand wel waar je uit hing.
Toen mijn man opgroeide in deze wijk was het een jonge wijk, helft was nog niet eens gebouwd. Het is nu de grootste wijk van Apeldoorn
pi_181768634
Heb je m al binnen goitske? Ik hoor graag van je wat ik er van vindt. Want ik denk dat ike r tzt roch een aanschaf. Gewoon, omdat er van elk kind maar 1 is.

En eerlijk, het verkeer is ook zo anders nu dan in 1984. Het is veel drukker op straat, onze cirkel is vergroot etc. Dan is het denk ik ook niet zo gek dat dit soort objecten gebruikt gaan worden.
pi_181768730
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 11:10 schreef Roomsnoes het volgende:
Heb je m al binnen goitske? Ik hoor graag van je wat ik er van vindt. Want ik denk dat ike r tzt roch een aanschaf. Gewoon, omdat er van elk kind maar 1 is.

En eerlijk, het verkeer is ook zo anders nu dan in 1984. Het is veel drukker op straat, onze cirkel is vergroot etc. Dan is het denk ik ook niet zo gek dat dit soort objecten gebruikt gaan worden.
we hebben hem binnen moet nog installeren en kijken hoe het werkt. Hebben eentje genomen voor kinderen vanaf 4 die waterdicht en zand bestendig is. Waterdicht dwz je kunt je hand in het water stoppen, echt er mee zwemmen raden ze af
pi_181768754
Ohja ik heb bewust eentje uit Nederland gekocht en niet via een of andere site in het buitenland omdat hij nu voldoend aan de regels in Nederland ook qua veiligheid, traceren etc
pi_181769034
Ik snap het ook hoor Goitske, 3 km ook gewoon pffff.

B wil altijd graag met de grotere jongens op stap in de wijk. Dat mag van ons uiteraard niet want die gaan de hele wijk door en zijn 6+. Hij mag wel alleen naar de speeltuin maar dat is alleen oversteken, onze straat is 1 richtingsverkeer en de speeltuin volledig omheind. Ik zie vanaf de voortuin de in/uitgang. Dus alleen betekent dat ik in de voortuin ben en regelmatig even kijk.

Ik weet dat we daarin strenger zijn dan de rest van de straat, so be it.
pi_181769096
Wat denk ik belangrijk is, is dat je je kinderen niet minder bewust opvoedt en grenzen aangeeft, dus dat je niet te veel op zo'n klokje vertrouwt. Misschien geeft zo'n klokje een kind juist meer vrijheid en vertrouwen.

Ik weet nog dat ik mijn moeder "tegemoet" mocht lopen toen mijn zusje in de peuterspeelzaal zat. Zij was toen 2/3 dus ik zal 5/6 zijn geweest. Ik heb dat vertrouwen altijd heel prettig ervaren. Ik mocht op mijn 15e alleen een dagje Amsterdam (vanuit het westland). Ze wisten ook wel dat ik de stad goed kende en dat ik geen gekke dingen zou doen. Ik ben wel echt gegroeid op dat vertrouwen. Ik wil dat mijn kinderen ook meegeven (mits ze die vrijheid aankunnen).
pi_181769265
Hij mag sinds de zomervakantie op zijn fiets over het woonerf binnen bepaalde grenzen.
1. Tot buurman P. (Ons oude huis), 2. Tot de gastouder
3. Tot het speeltuintje bij de gastouder
4. Rondom het voetbalveld
5. Als hij met N. Speelt mag hij ook bij hun huis komen

Vorige week zondag was ik weg en heeft hij al de grenzen overschreden. Dat wil zeggen naar het "eendenspeeltuintje" bij de vijver langs, via het fietspad bij de drukke weg langs het woonerf weer op.
Daar hebben we over gepraat en hem weer een kans geven. Woensdag 3 km verderop kunnen halen.
Dus hij denkt of niet na of denkt zoek het uit.
Ik vertrouw niet op één ding, als hij buiten is kijk ik regelmatig even door het keukenraam of hij voorbij fietst, als ik in de tuin ben even een blik richting het speeltuintje en voetbalveld en of ik zijn stem nog hoor.
Zo'n ding is niet om hem continu in de gaten te houden of daarop te vertrouwen. Hij denkt dat hij een stoer horloge heeft dat wij kunnen bellen om te zeggen kom thuis we gaan eten. Of hij ons kan bellen van ik ben bij N. Of bij S. En P.
Ik wil niet dat hij denkt dat wij continu hem volgen of dat hij nu alles kan doen
pi_181769375
Op drukke plekken zoals een pretpark of een braderie hebben wij voor peuter een SOS armbandje met onze telefoonnummers erop. J moet dan een andere mama zoeken en vragen of ze zijn mama wil bellen. Wij hebben geen wegloper, dus controle hoef ik niet maar ik vind dit wel een fijne geruststelling.
pi_181769558
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 12:13 schreef Hupje het volgende:
Op drukke plekken zoals een pretpark of een braderie hebben wij voor peuter een SOS armbandje met onze telefoonnummers erop. J moet dan een andere mama zoeken en vragen of ze zijn mama wil bellen. Wij hebben geen wegloper, dus controle hoef ik niet maar ik vind dit wel een fijne geruststelling.
hebben wij ook hoor. Ze hebben dan een ketting om met hun naam en 2 telefoonnummers
Teun deed namelijk het polsbandje af mag iemand anders wel hebben vond hij... Zucht
  zaterdag 8 september 2018 @ 12:39:34 #242
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_181769689
Peuteroplossingen zijn ook niet altijd even kleuterproof. Wereld van verschil.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_181770480
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 12:39 schreef AwayTL het volgende:
Peuteroplossingen zijn ook niet altijd even kleuterproof. Wereld van verschil.
Oké, zo had ik dat nog niet bedacht bij zo'n armbandje. Maar daar zit wat in.
pi_181770906
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:20 schreef Hupje het volgende:

[..]

Oké, zo had ik dat nog niet bedacht bij zo'n armbandje. Maar daar zit wat in.
Een oplossing is het bandje om de enkel van peuters te doen. Daar krijgen ze hem zelf niet zo makkelijk af. :)
pi_181770999
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:42 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Een oplossing is het bandje om de enkel van peuters te doen. Daar krijgen ze hem zelf niet zo makkelijk af. :)
ik heb gewoon een ketting nu en die krijgen ze niet af
pi_181771040
Wij hebben trouwens deze gekocht
https://www.one2track.nl/connect-rebel
  zaterdag 8 september 2018 @ 13:54:30 #247
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_181771115
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 12:13 schreef Hupje het volgende:
Op drukke plekken zoals een pretpark of een braderie hebben wij voor peuter een SOS armbandje met onze telefoonnummers erop. J moet dan een andere mama zoeken en vragen of ze zijn mama wil bellen. Wij hebben geen wegloper, dus controle hoef ik niet maar ik vind dit wel een fijne geruststelling.
Die hebben wij idd ook voor als we naar wat drukkere plekken gaan. Ik vergeet ze wel eens, maar dan schrijf ik ons telefoonnummer gewoon met stift op de arm.

Mijn dochter is wel nogal een ondernemend typje namelijk, die is al uit het zicht als je iets te lang met je ogen knippert.
pi_181780918
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 09:21 schreef AwayTL het volgende:
Even voor de duidelijkheid, naar mijn schoonouders fietsen betekent: eerst bellen, ik help hem met oversteken bij de grote weg, ik zie hem totdat hij af gaat naar een straat met alleen bestemmingsverkeer, opa staat hem bij de eerste oversteek op te wachten.

Moet wel zeggen dat ik ongeveer de meest conservatieve ouder ben in dit opzicht in de klas.

Ik vind het in ieder geval een hele beleving dat loslaten. Ik heb geen idee wat ze kunnen en wat ze moeten kunnen. Ik heb alleen de ervaring wat de ouders van klasgenoten toelaten en dat gaat verder dan dat ik hem laat gaan.
Oh ik bedoelde het niet als vingertje! Geen isee waar je schoonouders wonen en ik kan me niet voorstellen dat jij je oudste lekker effe 5 km alleen laat fietsen over de weg :+

Meer dat we ons geen conservatieve sufjes hoeven voelen als we dat niet zien zitten ;)
Kwak
  zaterdag 8 september 2018 @ 21:32:50 #249
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_181781060
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:28 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Oh ik bedoelde het niet als vingertje! Geen isee waar je schoonouders wonen en ik kan me niet voorstellen dat jij je oudste lekker effe 5 km alleen laat fietsen over de weg :+

Meer dat we ons geen conservatieve sufjes hoeven voelen als we dat niet zien zitten ;)
Oh nee, daar was ik ook niet bang voor. Meer ter voorkoming dat het uit zn verband wordt gerukt ofzo :P .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_181783166
Ik vind dat alleen buiten spelen nogal een dingetje. M doet het wel maar toch vind ik het elke keer weer spannend.
Vooral omdat ik weet dat hij zich niet aan afspraken houdt. Wij wonen in een dorp en iedereen kent elkaar zn beetje dus ik krijg regelmatig een appje "M is hier aan het spelen" terwijl ik duidelijk heb gezegd dat hij nergens naar binnen mag }:| Ik leg hem dat wel uit na de tijd maar volgens mij komt het nog niet echt binnen want het blijft gebeuren.
Wij hebben ook zn horloge overwogen maar toch niet gedaan ivm dubbele gevoelens er over.
Ik ben benieuwd naar jou ervaringen Goitske. Als M zo ver was gefietst had ik het zeker ook gedaan. Niet gek dat je een migraine aanval had die avond.

En "fijn" dat ik herkenbare verhalen lees over brutale kleuters. Hier hoorde ik vorige week "hou je bek" :X en soms zegt hij "hou je grote mond" (waar ik dan stiekem weer om moet lachen omdat ik mezelf dan hoor :') ) na het starten van school is het wel erger geworden. Maar ook van zijn 2 jaar oudere buurjongetje leert hij veel nieuwe woorden.
pi_181785768
Hier wordt niet echt alleen buiten gespeeld, ja in de tuin. We hebben wel een speeltuintje voor de deur maar daar heeft ze geen interesse in. Er wonen hier ook niet zo heel veel kindjes in de buurt.
Ze weet wel feilloos de weg naar opa en oma want de laatste keer dat we samen erheen fietsten hoefde ik niet te zeggen hier links of rechts. Dappere dodo durft zelfs haar handje al uit te steken!

En nog even over grof taalgebruik, in het kader dat kan echt niet. Vanmiddag zat ze naast mij in de auto en er was een fietser nogal traag aan het fietsen op een stukje waar je net niet kan inhalen zonder ongelukken. Gaat ineens het raam open en tetterd mw uit het raam: fiets eens even door, met je kut fiets :X .. het is dat je niet terplekke kan verdwijnen. Thuis dus maar even over geprast dat dit soort taalgebruik echt niet gewenst is. Het leek wel aardig binnen te komen, we weten ook waar het vandaan komt.. bedankt oma _O-
pi_181786213
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 23:41 schreef aapieannie het volgende:
Hier wordt niet echt alleen buiten gespeeld, ja in de tuin. We hebben wel een speeltuintje voor de deur maar daar heeft ze geen interesse in. Er wonen hier ook niet zo heel veel kindjes in de buurt.
Ze weet wel feilloos de weg naar opa en oma want de laatste keer dat we samen erheen fietsten hoefde ik niet te zeggen hier links of rechts. Dappere dodo durft zelfs haar handje al uit te steken!

En nog even over grof taalgebruik, in het kader dat kan echt niet. Vanmiddag zat ze naast mij in de auto en er was een fietser nogal traag aan het fietsen op een stukje waar je net niet kan inhalen zonder ongelukken. Gaat ineens het raam open en tetterd mw uit het raam: fiets eens even door, met je kut fiets :X .. het is dat je niet terplekke kan verdwijnen. Thuis dus maar even over geprast dat dit soort taalgebruik echt niet gewenst is. Het leek wel aardig binnen te komen, we weten ook waar het vandaan komt.. bedankt oma _O-
Zo dan. Zei die fietser nog wat?

Hier eigenlijk nog totaal geen lelijk taalgebruik (even afkloppen). Wel meer tegendraads nu ze naar school gaat.
  zondag 9 september 2018 @ 00:13:31 #253
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_181786887
Omg aapie, dan schaam je je vast dood :o
Ik moest wel heel erg lachen, sorry _O- _O-
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_181790338
Heel eerlijk... moest ik dus eigenlijk ook heel hard lachen. Maar ook als reactie van huuh wat zeg jij nou gekkerd!
Fietser keek wel om maar zei niks toen ze hoorde dat ik zelf al reageerde.
pi_181791176
Dat kan natuurlijk echt niet...maar toch _O- en ook dat raam open doen he :D
pi_181792259
Whahaaa dan schaam je je toch kapot! :X

Hier speelt hij alleen in de tuin if alleen boven. Soms alleen in het pad als ik dan in de tuin ben en de poort open staat, maar verder niet
pi_181792293
Mijn man moest ook lachen :P
pi_181792948
We gaan vandaag weer eens een poging doen tot fietsen. Nora kan nog niet fietsen zonder zijnwieltjes. Sterker nog, met zijwieltjes gaat het ook niet goed. De combinatie sturen en trappen werkt nog niet goed samen. Het is denk ik niet omdat ze het niet kan, ze heeft er gewoon geen zin in. Na een paar minuten gooit ze handdoek in de ring en wil ze stoppen. En dat is bij alles zo eigenlijk.

Ik merk dat ik dat fietsen wel een dingetje vind... Ik zie zoveel kindjes om ons heen al gewoon los fietsen en hier nog niet goed met zijwieltjes. Ik mag niet vergelijken, maar da's af en toe best lastig :)
pi_181793097
Hahaha wat een actie met die fietser!
_O-

Hier laatst ook iets maar ik weet precies waar ie dat vandaan heeft :@

Na het inparkeren tegen mijn man “je staat echt fakking scheef!!” :')
Kwak
pi_181793549
Omg die uitspraken! Hier goddank nog niet. Masr dat komt ongetwijfeld als ze naar school gaat.

Sunshine, is toch niet erg dat ze nog niet kan fietsen? Komt vast wel :)
pi_181793788
Oh Aapie. Ik moest hardop lachen. Maar ik zou mezelf doodschamen als mijn kleuter dat zou zeggen.

Hier hoor ik soms eikel. En een tijd terug (ze was toen nog peuter) een duidelijke klootzak. En dat allemaal tijdens het autorijden.
pi_181793879
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 10:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
We gaan vandaag weer eens een poging doen tot fietsen. Nora kan nog niet fietsen zonder zijnwieltjes. Sterker nog, met zijwieltjes gaat het ook niet goed. De combinatie sturen en trappen werkt nog niet goed samen. Het is denk ik niet omdat ze het niet kan, ze heeft er gewoon geen zin in. Na een paar minuten gooit ze handdoek in de ring en wil ze stoppen. En dat is bij alles zo eigenlijk.

Ik merk dat ik dat fietsen wel een dingetje vind... Ik zie zoveel kindjes om ons heen al gewoon los fietsen en hier nog niet goed met zijwieltjes. Ik mag niet vergelijken, maar da's af en toe best lastig :)
Bij I precies hetzelfde. Al toont ze bij veel andere zaken wel doorzettingsvermogen. Tijdens de zomervakantie wilde ik ermee aan de slag, maar dat heb ik weer opgegeven. Ze moet het echt zelf willen en ook zelf uitzoeken want als wij willen helpen of uitleggen dan gaat ze in de weerstand. Ik vind het zelf niet erg, maar zij zelf ziet wel het verschil met haar buurmeisjes die op vierjarige leeftijd al naar school fietsen. Dat vindt ze soms moeilijk, de confrontatie daarmee. Maar dat is ook wel weer goed, want ze is in veel andere dingen wel snel en bijdehand en zo leert ze dat dat niet met alles (vanzelfsprekend) zo is, en dat iedereen daarin anders is.

Die uitspraak vanuit de auto, ik kan daar niet om lachen eigenlijk. Heb veel moeite met kinderen (en mensen) die zich zo uiten. Maar dat komt denk ik door mijn opvoeding. Mijn ouders vloeken of schelden nooit en als anderen dat wel deden, dan zag ik ze een beetje in elkaar krimpen. Dat heb ik een beetje van ze overgenomen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Franny_G op 09-09-2018 11:47:07 ]
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 9 september 2018 @ 12:00:01 #263
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_181794272
Over dat fietsen. J kan nu sinds 4 maanden los fietsen. Hij was bijna 5 en een half toen het lukte. Eerder hetzelfde als hierboven beschreven: wil niet, kan niet, geen zin, en dan dus meteen opgeven.
Toen we eenmaal merkten dat hij durfde te oefenen, heeft mijn vriend dat 10 dagen lang elke avond met m gedaan (steeds 3 rondjes om het pleintje, vasthouden met sjaal om z'n middel, en dan gaan), en toen ging t opeens. Trots dat ie was!

Inmiddels ben ik er wel achter dat zijn oude (gratis gekregen) 16 inch fietsje echt heel zwaar trapte. Hij heeft nu een nieuwe 20 inch (nog aan de grote kant), en fietst zo veel makkelijker en met zo veel meer plezier.

Mijn tip: heb geduld, het komt echt wel. En tip 2: check of de fiets wel in orde is ;)
pi_181794526
quote:
2s.gif Op zondag 9 september 2018 11:40 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Bij I precies hetzelfde. Al toont ze bij veel andere zaken wel doorzettingsvermogen. Tijdens de zomervakantie wilde ik ermee aan de slag, maar dat heb ik weer opgegeven. Ze moet het echt zelf willen en ook zelf uitzoeken want als wij willen helpen of uitleggen dan gaat ze in de weerstand. Ik vind het zelf niet erg, maar zij zelf ziet wel het verschil met haar buurmeisjes die op vierjarige leeftijd al naar school fietsen. Dat vindt ze soms moeilijk, de confrontatie daarmee. Maar dat is ook wel weer goed, want ze is in veel andere dingen wel snel en bijdehand en zo leert ze dat dat niet met alles (vanzelfsprekend) zo is, en dat iedereen daarin anders is.

Die uitspraak vanuit de auto, ik kan daar niet om lachen eigenlijk. Heb veel moeite met kinderen (en mensen) die zich zo uiten. Maar dat komt denk ik door mijn opvoeding. Mijn ouders vloeken of schelden nooit en als anderen dat wel deden, dan zag ik ze een beetje in elkaar krimpen. Dat heb ik een beetje van ze overgenomen.
Ja, daar heb je gelijk in dat ze het zelf moet willen. Daarom oefenen we niet elke week, meer 1 x per maand op het moment.
Hetzelfde met aankleden, dat is ook eigenlijk alleen maar 'ik kannut niet, wil jij het doen' terwijl ze bij wijze van nog niks heeft aangetrokken. Ik heb wel hoop dat dat op school dat gedrag wel een beetje rechtgetrokken wordt als ze ziet wat andere kinderen allemaal doen :)
pi_181794554
@franny

Tsja weet je, de meeste ouders zijn zelf echt niet heilig. Natuurlijk proberen we Melba te leren dat je niet moet vloeken. En (edit)aapieannie is waarschijnlijk ook niet geamuseerd dat oma zulke taal gebruikt bij haar dochter. Maar de situatie is gewoon komisch, kleine mensen met grotemensentaal.

Overigens ben ik als kind heel erg geschrokken van de reactie toen ik op vakantie bij kennissen in Engeland in het Engels “holy shit, it’s the goddamn cat” had geroepen toen de poes (waar ik bang voor was) de kamer binnenkwam. De schaamte die ik toen voelde doordat die mensen echt ontsteld waren (terwijl ik geen idee had wat het echt betekende) was echt heel naar. Ik durfde ze nauwelijks aan te kijken. Dus ik doe er juist luchtig over, want het is geen schaamte waard.

[ Bericht 2% gewijzigd door kwakz0r op 09-09-2018 12:56:19 ]
Kwak
pi_181794768
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 12:12 schreef kwakz0r het volgende:
Tsja weet je, de meeste ouders zijn zelf echt niet heilig. Natuurlijk proberen we Melba te leren dat je niet moet vloeken. En sunshine is waarschijnlijk ook niet geamuseerd dat oma zulke taal gebruikt bij haar dochter. Maar de situatie is gewoon komisch, kleine mensen met grotemensentaal.

Overigens ben ik als kind heel erg geschrokken van de reactie toen ik op vakantie bij kennissen in Engeland in het Engels “holy shit, it’s the goddamn cat” had geroepen toen de poes (waar ik bang voor was) de kamer binnenkwam. De schaamte die ik toen voelde doordat die mensen echt ontsteld waren (terwijl ik geen idee had wat het echt betekende) was echt heel naar. Ik durfde ze nauwelijks aan te kijken. Dus ik doe er juist luchtig over, want het is geen schaamte waard.
Ik was het niet, het was aapieannie die het schreef :D

Mijn moeder die iemand kut noemt, (aangezien Nora haar andere oma niet meer leeft) dat zou volgens mij de eerste keer zijn :D
pi_181795401
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 12:24 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik was het niet, het was aapieannie die het schreef :D

Mijn moeder die iemand kut noemt, (aangezien Nora haar andere oma niet meer leeft) dat zou volgens mij de eerste keer zijn :D
Oh sorry!
Kwak
pi_181795671
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 12:12 schreef kwakz0r het volgende:
@franny

Tsja weet je, de meeste ouders zijn zelf echt niet heilig. Natuurlijk proberen we Melba te leren dat je niet moet vloeken. En (edit)aapieannie is waarschijnlijk ook niet geamuseerd dat oma zulke taal gebruikt bij haar dochter. Maar de situatie is gewoon komisch, kleine mensen met grotemensentaal.

Overigens ben ik als kind heel erg geschrokken van de reactie toen ik op vakantie bij kennissen in Engeland in het Engels “holy shit, it’s the goddamn cat” had geroepen toen de poes (waar ik bang voor was) de kamer binnenkwam. De schaamte die ik toen voelde doordat die mensen echt ontsteld waren (terwijl ik geen idee had wat het echt betekende) was echt heel naar. Ik durfde ze nauwelijks aan te kijken. Dus ik doe er juist luchtig over, want het is geen schaamte waard.
Maar het scheelt in deze wel of je 6 was of 26? :o

ah ik lees over de 'als kind' heen, excuus.
Overigens heb ik ook een tijdje heel erg moeten opletten toen ik mijn man en zijn familie vooral leerde kennen. Vloeken in het engels doet mij niks, maar het is hun taal. Fakking zeggen in bijzijn van zijn moeder zou R nooit doen :o . I learned the hard way :') gnorf.
pi_181796290
Franny misschien is dat ook een grote reden dat I niet vloekt. Jullie zijn natuurlijk haar grootste voorbeeld.
Bij mij floept er vaak zat een shit of godver uit :@ en dat hoor ik bij M ook wel terug.
Ik vraag me nu wel af wat jij dan zegt als je bv je teen kei hard stoot? :D

Sunshine hoe vaak fietsen/oefenen jullie? Heb je een fiets waarmee ze goed met haar voeten op de grond kan? Misschien kan ze die eerst als een soort van loopfiets gebruiken zonder zijwieltjes erop zodat ze het sturen en de balans onder de knie kan krijgen?
Ik vind die tip van mm van de sjaal ook geniaal :D scheelt je een hoop rugpijn.
pi_181796301
Tsja, kinderen zijn eerlijk. En soms way too much te eerlijk. Goed dat je een gesprekje erover hebt gehad apieannie :)
pi_181796372
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 12:00 schreef mousemicky het volgende:
Over dat fietsen. J kan nu sinds 4 maanden los fietsen. Hij was bijna 5 en een half toen het lukte. Eerder hetzelfde als hierboven beschreven: wil niet, kan niet, geen zin, en dan dus meteen opgeven.
Toen we eenmaal merkten dat hij durfde te oefenen, heeft mijn vriend dat 10 dagen lang elke avond met m gedaan (steeds 3 rondjes om het pleintje, vasthouden met sjaal om z'n middel, en dan gaan), en toen ging t opeens. Trots dat ie was!

Inmiddels ben ik er wel achter dat zijn oude (gratis gekregen) 16 inch fietsje echt heel zwaar trapte. Hij heeft nu een nieuwe 20 inch (nog aan de grote kant), en fietst zo veel makkelijker en met zo veel meer plezier.

Mijn tip: heb geduld, het komt echt wel. En tip 2: check of de fiets wel in orde is ;)
Tip 2 ga ik checken! Vriend heeft net gefietst met haar en dat werkte al veel beter als dat ze met mij fietst. Ik ben niet zo'n geduldige moeder vrees ik :') Maar ze lijkt erg zwaar te trappen. Ze wordt geduwd, maar heeft daarna moeite om vaart te houden. Ik heb de fiets ook voor een schijntje op MP gekocht dus het kan gewoon zijn dat hij wat dat betreft niet meer goed is.
pi_181796383
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 12:00 schreef mousemicky het volgende:
Over dat fietsen. J kan nu sinds 4 maanden los fietsen. Hij was bijna 5 en een half toen het lukte. Eerder hetzelfde als hierboven beschreven: wil niet, kan niet, geen zin, en dan dus meteen opgeven.
Toen we eenmaal merkten dat hij durfde te oefenen, heeft mijn vriend dat 10 dagen lang elke avond met m gedaan (steeds 3 rondjes om het pleintje, vasthouden met sjaal om z'n middel, en dan gaan), en toen ging t opeens. Trots dat ie was!

Inmiddels ben ik er wel achter dat zijn oude (gratis gekregen) 16 inch fietsje echt heel zwaar trapte. Hij heeft nu een nieuwe 20 inch (nog aan de grote kant), en fietst zo veel makkelijker en met zo veel meer plezier.

Mijn tip: heb geduld, het komt echt wel. En tip 2: check of de fiets wel in orde is ;)
Teun had ook moeite met de Loekie die hij zelf had. De gastouder haar fiets kon hij ook veel beter op fietsen. Ik heb daarnaast een totaal afgetrapt fietsje zonder zijwielen en daar fietsten ze op als ze gingen leren fietsen. Hij trapte er zo op weg! Toen hij daar goed op fietste na een paar weken de 16 inch van Jan gegeven en rijd als een zonnetje
pi_181796643
@ikke: auw? :?
pi_181796743
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 13:46 schreef ikke_84 het volgende:
Franny misschien is dat ook een grote reden dat I niet vloekt. Jullie zijn natuurlijk haar grootste voorbeeld.
Bij mij floept er vaak zat een shit of godver uit :@ en dat hoor ik bij M ook wel terug.
Ik vraag me nu wel af wat jij dan zegt als je bv je teen kei hard stoot? :D

Sunshine hoe vaak fietsen/oefenen jullie? Heb je een fiets waarmee ze goed met haar voeten op de grond kan? Misschien kan ze die eerst als een soort van loopfiets gebruiken zonder zijwieltjes erop zodat ze het sturen en de balans onder de knie kan krijgen?
Ik vind die tip van mm van de sjaal ook geniaal :D scheelt je een hoop rugpijn.
Toevallig had ik dat gister. Ik stootte keihard mijn knie tegen de deur. Ik kreunde Aaaaaaaaahhhh en toen de pijn wat minder werd ging ik daarmee door om te checken hoe Nora hierop reageerde (die zat op het moment van de feiten op de bank te spelen). Nou, echt gewoon heul geen reactie :') Niet eens een mama, gaat het? :'(
pi_181797172
Als ik mijn teen stoot zeg ik chips. True story. :D
Ik vloek trouwens echt bijna nooit. Ik houd er ook niet van.
Maar toch moest ik lachen bij het idee van de kleuter van Aap hoe dat dan gaat. En ik ben mezelf meteen bewust dat ik mezelf erg zou schamen als R dat zou zeggen.

Verder eens met Kwak haar post.
pi_181797217
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 14:17 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Toevallig had ik dat gister. Ik stootte keihard mijn knie tegen de deur. Ik kreunde Aaaaaaaaahhhh en toen de pijn wat minder werd ging ik daarmee door om te checken hoe Nora hierop reageerde (die zat op het moment van de feiten op de bank te spelen). Nou, echt gewoon heul geen reactie :') Niet eens een mama, gaat het? :'(
toen ik laatst mijn schouder uit de kom had heeft Jan snel mijn man gehaald en daarna een beker melk gepakt. Kijk mama dat helpt tegen de misselijkheid O+ en kreeg ik een grote knuffel van hem *;
pi_181797295
Mijn oudste gaat huilen als ik auw roep. De jongste geeft amper een reactie.

Ik probeer niet te schelden vloeken doe ik nooit. Maar ik hoorde bij ean wel eens godssamme dat wil ik dus niet.
pi_181797317
Vloeken doe ik ook niet.
Bij mij is de reactie auw
Soms ontglipt mij een shit als ik weer eens wat laat vallen.. :@
pi_181797419
Franny, het was de situatie waar ik zelf om moest lachen. Zeker omdat wij zelf er echt wel op letten dat degelijke uitspraken niet in haar bijzijn worden gedaan.
Mijn moeder is in de auto helaas een enorme flapuit en denkt er dus niet over na dat er soms kleintjes in de auto zitten. Toen ik haar over dit voorval vertelde schrok ze echter wel, dus ik hoop vooral ook bij haar een stukje bewustwording heb aangewakkerd.

Ben zelf ook absoluut geen heilige hoor, want een verdorie of potverdikke is er uit voor je er erg in hebt.

@Sun, kaylee is pas gaan fietsen toen ze op school zag dat klasgenootjes op de fiets naar school kwamen. Ze wilde gewoon echt niet eerder. Terwijl zij juist prima uit de voeten kon met een loopfiets.. het komt denk ik vanzelf wel.
pi_181797443
Bij een klein stootje is auw wel een reactie die ik ook heb, maar als ik mezelf echt echt echt pijn doe komen er andere woorden aan te pas :7
Ik doe dat trouwens niet zo maar overal. Ik ben me er wel van bewust dat sommige mensen andere normen en waarden hebben. Ik zal op mijn werk bv ook nooit vloeken.
pi_181797508
Als de jongens bij oma in de auto zitten roepen ze OMAAAAA GAS OP DIE LOLLY _O-
pi_181797845
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 15:15 schreef ikke_84 het volgende:
Bij een klein stootje is auw wel een reactie die ik ook heb, maar als ik mezelf echt echt echt pijn doe komen er andere woorden aan te pas :7
Ik doe dat trouwens niet zo maar overal. Ik ben me er wel van bewust dat sommige mensen andere normen en waarden hebben. Ik zal op mijn werk bv ook nooit vloeken.
Ik heb ooit in een onderzoek gelezen dat schelden in iets wat je zelf als schuttingtaal ervaart (of dat nou vloeken of kut of weetikwat) pijnverlichtend werkt. Ik ervaar dingen als verdorie niet als schuttingtaal, dus...
Ik vloek en scheld als een bootwerker. Ik probeer me wel in te houden bij te kinderen, maar ben daar bepaald niet goed in.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zondag 9 september 2018 @ 15:55:29 #283
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_181797962
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 15:43 schreef Vanyel het volgende:

Ik vloek en scheld als een bootwerker. Ik probeer me wel in te houden bij te kinderen, maar ben daar bepaald niet goed in.
hahah ja ik doe ook mijn best maar dat is echt f*cking moeilijk :+

Ik ben wel heel vuilgebekt, ik maak mij totaal niet zorgen om schuttingtaal.
Ik ben een hele erge vloeker en van een godverdomme kijkt niemand hier in huis op.

De kinderen weten wel heel goed dat er een verschil zit in hoe je dingen uit in een prive situatie in huis versus op school ofzo. En hoor altijd dat ze zo vriendelijk en lief zijn. dus so far so good

Ik was vroeger als klein kind al wel een vloeker, en dan zij mijn moeder dat hoort niet bij een meisje. }:| ik vond altijd de focus op gender erger dan de rest van de boodschap.
pi_181798107
Ik ben niet zo goed in de hele tijd opletten wat ik zeg in situatie 1, en wel vloeken in situatie 2. Dus ik heb het voor het gemak maar gewoon uit mijn repertoire gegooid. :')
pi_181798159
Ik vloek wel meer dan ik zou willen :+
Vwb fietsen, hier met 5,5 fietst ze super los. Heeft ze zichzelf geleerd op school, daar hebben ze fietsjes waarbij de trappers aan t voorwiel zitten, dat is makkelijker om te leren opstappen (meer als een loopfiets) dus toen wij (eindelijk) gingen oefenen hoefden we niets meer te doen :@ :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_181798237
Hier ook best wel een vuilbek. 1 van mijn 7 zonden. :')
Maar eigenlijk alleen thuis of in de auto. Niet dat ik op straat overal ga lopen schelden en vloeken. Op werk bijvoorbeeld ook niet echt. Denk dat veel mensen juist niet achter mij zoeken dat ik best wel grof ben. :')
Ben er niet trots op en probeer mij heus in de houden of andere termen te gebruiken maar is heel lastig af te leren.
pi_181798713
Ik schreef dat ik het niet komisch vind en dat het waarschijnlijk te maken heeft met mijn opvoeding. Ik zeg zelf ook wel eens wat, maar houd er gewoon niet van. Zelf zeg ik wel 'shit' of 'kut' als ik iets laat vallen of zo. Maar ja, dat gebeurt nu ook weer niet om de haverklap. En toen I van de trap afviel, riep ik heel hard 'godverdomme' maar dat is zeer zeldzaam. Daarmee bedoelde ik niet dat mensen die het wel komisch vinden zich moeten gaan verdedigen of een verklaring daarvoor moeten geven. Een discussie hierover is weinig zinvol, we komen gewoon allemaal ergens anders 'vandaan'. Precies ook wat Crumpette schrijft: iedere familie heeft zijn cultuur. Mijn ouders zijn heel gelovig en alle woorden die naar God verwijzen, zijn voor hen een vorm van heiligschennis. Als je zo bent opgevoed, dan blijft je dat bij. Ik ben zelf niet gelovig, maar respecteer het wel. Dus als mijn vriend in hun bijzijn 'godver' zegt, dan vind ik dat ook ongemakkelijk. En zeg ik er later ook wel wat van. Niet boos of verwijtend, maar wel: wil je er misschien een beetje opletten/rekening mee houden.

[ Bericht 16% gewijzigd door Franny_G op 09-09-2018 16:49:32 ]
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 9 september 2018 @ 16:45:05 #288
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_181798763
Vloeken vind ik over het algemeen niet heel erg. Vloeken met woorden waar God aan te pas komt vind ik wel een ding. Niet omdat ik gelovig ben, maar omdat zo’n woord een gewoonte kan worden en ik vind dat een stukje respect richting anderen die wel gelovig zijn.

Er is mij bij mijn stage wel eens een godverdomme ontglipt, terwijl één van mijn begeleiders haast een rolberoerte kreeg. Heel overtuigend kerkelijk typje was dat. Not my proudest moment.

Edit: Godfried Bomans gebruik ik wel :') .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  zondag 9 september 2018 @ 16:55:40 #289
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_181798908
Hier ontsnapt ook wel eens wat. Geen God, geen ziektes, dat dan weer niet.
pi_181800337
Ik voel me echt een saaie muts, ik vloek en scheld niet. Deden mijn ouders ook nooit en mijn vrouw ook niet.

Over pijn doen met een kleuter: een jaartje geleden liep ik met een halfdronken B van de trap en miste de laatste tree. Ik ging gigantisch door mijn voet heen en viel heel raar omdat ik van alles deed om B op mij te laten vallen. Het deed pijjjjjjn! De tranen schoten in mijn ogen en ik wilde hard gillen. Wonderbaarlijk genoeg kon ik het inhouden. B zijn reactie?
'Mama wat doe je? Waarom deed je dat?' En hij was echt heel erg boos op me. Sterker nog hij wilde wekenlang niet met me van de trap, ook niet gewoon lopend.

B krijgt sinds een paar dagen een anti allergie drankje om te testen. Hij wordt er enorm lamlendig van. Een stap bovenop de weer naar school moeheid. Het liefst ligt ie de hele dag op de bank. Pffff, ik hoop stiekem dat het drankje niet aanslaat.
pi_181800910
Blij om te lezen dat ik niet de enige ben die regelmatig vloekt O-) Mijn kleuter kent wel al meer woorden dan hier in huis gebruikt worden.
Exode dan ben je toch geen saaie muts. Het is maar net wat je gewend bent.
Waarom krijgt B dat drankje? Misschien zakt de vermoeidheid daardoor na een tijdje wel weg. Ik kan me voorstellen dat het je wat doet om hem steeds zo moe te zien.
  zondag 9 september 2018 @ 18:45:53 #292
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_181800952
Oh, ik godsamme en shit wat af :+. Godverdomme alleen als ik echt heel boos ben en me niet in kan houden :') en kut eigenlijk nooit met de kinderen in de buurt.

Op die enkele keer uitproberen na, gebruiken die van mij nooit dit soort woorden dus ze nemen het niet van me over nog (dit gaat nog wel veranderen, i know :7 ) en ik sta te kijken van wat sommigen van jullie al weten te verzinnen aan uitspraken :D
pi_181801705
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 18:43 schreef ikke_84 het volgende:
Blij om te lezen dat ik niet de enige ben die regelmatig vloekt O-) Mijn kleuter kent wel al meer woorden dan hier in huis gebruikt worden.
Exode dan ben je toch geen saaie muts. Het is maar net wat je gewend bent.
Waarom krijgt B dat drankje? Misschien zakt de vermoeidheid daardoor na een tijdje wel weg. Ik kan me voorstellen dat het je wat doet om hem steeds zo moe te zien.
We vermoeden dat B allergisch is voor iets. Hij heeft vaak rode ogen, ze jeuken dan ook enorm. Niezen etc. Maar hij is te jong voor een test dus vandaar dit drankje, als de symptomen minder worden of weggaan nu, slaat het drankje aan en moet hij die blijven nemen.

Ik ben in staat er al mee te stoppen, jochie doet amper iets nu.
pi_181801721
Ik heb met veel moeite mijn meestgebruikte scheldwoord naar sjips verbogen. Maar als ik echt schrik, zeg ik ook wel eens iets minder moois...

Ter illustratie: mijn net niet meer kleuter las het woord ‘vak’. “Niet het scheldwoord vak, maar een vierkantje, waar je iets in kan doen.”

Eeeeh right :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_181802556
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 18:14 schreef exode het volgende:
Ik voel me echt een saaie muts, ik vloek en scheld niet. Deden mijn ouders ook nooit en mijn vrouw ook niet.

Over pijn doen met een kleuter: een jaartje geleden liep ik met een halfdronken B van de trap en miste de laatste tree.
En jij noemt jezelf saai? :o
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_181802596
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 19:23 schreef exode het volgende:

[..]

We vermoeden dat B allergisch is voor iets. Hij heeft vaak rode ogen, ze jeuken dan ook enorm. Niezen etc. Maar hij is te jong voor een test dus vandaar dit drankje, als de symptomen minder worden of weggaan nu, slaat het drankje aan en moet hij die blijven nemen.

Ik ben in staat er al mee te stoppen, jochie doet amper iets nu.
Te jong voor een test? Het is toch geen zuigeling?
Mijne is al getest voor haar eerste verjaardag. Ze krijgt ook gewoon pillen (aerius), niks geen lamlendigheid hier.

Wie heeft je verteld dat ie te jong was?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_181802655
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 20:00 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Te jong voor een test? Het is toch geen zuigeling?
Mijne is al getest voor het jaar. Ze krijgt ook gewoon pillen (aerius), niks geen lamlendigheid hier.
Ja, ik luister ook maar gewoon naar de huisarts. Het is overigens vermoeden van allergie voor bv huisstofmijt. Ik hoor van meer ouders dat ze zo jong niet testen.

Misschien is het toch de drank bij B ;)
pi_181802707
"Mama, flip in de klas zei dat ik een verboden woord zei, maar vakgarage mag ik toch gewoon zeggen? Fuck mag niet toch mama? Maar vakgarage mag wel toch?"

Aldus mijn zoon van 5. Wij zeggen tegenwoordig dus vakgarage als we iets laten vallen :D
*poef* nu is het weg
pi_181802717
Niet luisteren naar huisartsen over dit onderwerp. Deden wij een paar maanden toen Dot nog geen 1 was, we werden later bijna uitgelachen door de allergoloog. Het idee alleen al van te jong.

Het is imo sowieso raar dat een huisarts gaat modderen in iemand anders zijn vakgebied. Ik zou (sindsdien) altijd een verwijzing vragen bij dit soort dingen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_181802744
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 19:23 schreef exode het volgende:

[..]

We vermoeden dat B allergisch is voor iets. Hij heeft vaak rode ogen, ze jeuken dan ook enorm. Niezen etc. Maar hij is te jong voor een test dus vandaar dit drankje, als de symptomen minder worden of weggaan nu, slaat het drankje aan en moet hij die blijven nemen.

Ik ben in staat er al mee te stoppen, jochie doet amper iets nu.
Wanneer geef je t drankje? Wij geven onze dochter haar anti allergie medicatie voor t slapen. Zo werkt t nog wel in de ochtend/overdag maar heeft ze minder last van de bijwerkingen
*poef* nu is het weg
pi_181804392
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 20:07 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Wanneer geef je t drankje? Wij geven onze dochter haar anti allergie medicatie voor t slapen. Zo werkt t nog wel in de ochtend/overdag maar heeft ze minder last van de bijwerkingen
Ochtend en middag.
We hebben het er net samen uitgebreid over gehad, we stoppen met het drankje. Hij is lamlendig, moe, suf, slaapt heel veel en heeft nergens zin in. Dat is allemaal een stuk vervelender dan eens in de zoveel tijd rode ogen. Hij vindt het zelf ook erg vervelend.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')