Bron: https://nos.nl/artikel/22(...)se-scouting-mee.htmlquote:De politie in Limburg neemt berichtgeving op sociale en in traditionele media over Jos Brech mee in het onderzoek in de zaak-Nicky Verstappen. Dat zegt de eenheid op Twitter.
Een voorbeeld is de berichtgeving gisteravond van Nieuwsuur. Daarin werd onthuld dat Brech in 1985 een proeftijd van twee jaar kreeg opgelegd voor ontucht met twee minderjarige jongens. Het team dat onderzoek doet in de zaak-Verstappen wist alleen dat die aanklacht geseponeerd was.
Dat bericht is afkomstig uit het regionaal historisch centrum limburg. Je denkt toch niet dat de politie alle archieven bij langs gaat om iets over Jos Brech te vinden. Die kunnen hun tijd beter besteden aan het natrekken van alle tips. Het belangrijkste nu is om die vent te vinden.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 15:04 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Bron: https://nos.nl/artikel/22(...)se-scouting-mee.html
Dat is wel echt bijzonder knullig hoor, dat ze daar nu via (social) media nog achter moeten komen
Hm oké. Maar er zal in het geval van een Internationale Opsporing van een verdachte dus vast een uitzondering ergens staan dat er wel een persconferentie belegd wordt en dat daarbij de foto en naam met de media gedeeld worden.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 14:29 schreef Za het volgende:
[..]
Je quote spreekt mijn post niet tegen, lees beide nog eens svp.
(we hebben het hier niet over de verspreiding van strafrechtelijke persoonsgegevens, hetgeen jouw quote behelst).
ETA
Strafrechtelijke gegevens zijn persoonsgegevens betreffende strafrechtelijke veroordelingen en de veiligheidsmaatregelen die naar aanleiding van een strafrechtelijke veroordeling zijn opgelegd.
?quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 15:14 schreef Dwaalboy het volgende:
Heb politie getipt nu
Hij is aktief geweest op 6 augustus 2018 om 11:49 op internet!
The owner of survivaltipsvideos.com has configured their website improperly. To protect your information from being stolen, Firefox has not connected to this website.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 15:17 schreef Dwaalboy het volgende:
https://survivaltipsvideo(...)ney-and-fire-inside/
Kijk deze link!
Om 11:49 op 6 augustus 2018
Reageert oakleafNl met; Super idea
Heb doorgestuurd naar peter r and cops
Alle reacties op die pagina zijn van 6 augustus 2018 11:49.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 15:17 schreef Dwaalboy het volgende:
Kijk deze link!
Ja zag ik ook nadat ik als tip heb doorgestuurd hahaquote:Op zaterdag 25 augustus 2018 15:20 schreef grimselman het volgende:
[..]
Alle reacties op die pagina zijn van 6 augustus 2018 11:49.
Daar klopt iets niet
Er moet sprake zijn van acuut gevaar, en dan nog mag de naam niet voluit icm portret, en dan nog alleen via bepaalde kanalen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 15:13 schreef Greys het volgende:
Hm oké. Maar er zal in het geval van een Internationale Opsporing van een verdachte dus vast een uitzondering ergens staan dat er wel een persconferentie belegd wordt en dat daarbij de foto en naam met de media gedeeld worden.
Bij mijn weten heeft een volwassene het recht te verdwijnen en mag het alleen indien de persoon een gevaar is voor zichzelf of er een redelijk vermoeden is dat hij of zij slachtoffer is van een misdrijf.quote:In het geval van 'alleen' een vermissing zoals bij vele eerdere voorbeelden mag het en ook daar betreft het geen strafrechtelijke gegevens.
Het OM zal daarbij een afweging hebben gemaakt tussen het recht op privacy van Jos en andere belangen. Ze mogen sowieso niet direct overgaan tot het delen van dergelijke informatie, zoals bijvoorbeeld ook het geval is bij beelden die in Opsporing Verzocht wordt vertoond. Ze moeten eerst andere mogelijkheden inzetten (of uitputten).quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 15:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Hm oké. Maar er zal in het geval van een Internationale Opsporing van een verdachte dus vast een uitzondering ergens staan dat er wel een persconferentie belegd wordt en dat daarbij de foto en naam met de media gedeeld worden.
In het geval van 'alleen' een vermissing zoals bij vele eerdere voorbeelden mag het en ook daar betreft het geen strafrechtelijke gegevens.
Alsof er anders niet al tig advocaten verontwaardigd hadden zitten doen bij Laat op 1.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 15:13 schreef Greys het volgende:
[..]
In het geval van 'alleen' een vermissing zoals bij vele eerdere voorbeelden mag het en ook daar betreft het geen strafrechtelijke gegevens.
Maar hij is toch als vermist opgegeven!quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 15:22 schreef Za het volgende:
Bij mijn weten heeft een volwassene het recht te verdwijnen en mag het alleen indien de persoon een gevaar is voor zichzelf of er een redelijk vermoeden is dat hij of zij slachtoffer is van een misdrijf.
Comments worden verkeerd ingeladen op die website. Check de comments onder die originele video op Youtube.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 15:17 schreef Dwaalboy het volgende:
Kijk deze link!
Als dat echt zo is had er nu toch al lang iemand in dat hele circus en al die teams of iemand (een advocaat ofzo in een praatprogramma) opgestaan met 'maar heel die persconferentie op deze manier met foto en naam mocht helemaal niet'? Ik kan me serieus niet voorstellen dat ze dat doen en dat helemaal niemand daar of elders (behalve jij hier) daar een stokje voor steekt omdat het niet zou mogen. Jij wel? Eerlijk?quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 15:22 schreef Za het volgende:
[..]
Er moet sprake zijn van acuut gevaar, en dan nog mag de naam niet voluit icm portret, en dan nog alleen via bepaalde kanalen.
Dubbel gevoel. Snap toch wel heel goed dat ze alles op alles willen zetten om deze verdachte te lokaliseren. Dus foto en naam bekend maken voelt voor mij iig echt niet 'fout'.quote:Greys je ziet toch zelf ook wel dat deze heksenjacht alle perken te buiten gaat?
We weten niet wat 'ze' precies hebben he. Hij zal niet voor niets op de Most Wanted lijst van Europol staan.quote:Bij mijn weten heeft een volwassene het recht te verdwijnen en mag het alleen indien de persoon een gevaar is voor zichzelf of er een redelijk vermoeden is dat hij of zij slachtoffer is van een misdrijf.
Goed van je dat je de zaak en politie probeert te helpen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 15:32 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Comments worden verkeerd ingeladen op die website. Check de comments onder die originele video op Youtube.
Comment van oakleafNL (Super idea) is van een jaar terug.
[ [url=https://s33.postimg.cc/dys3i9da7/screenshot-www.youtube.com-2018.08.25-15-28-46.png]afbeelding[/url] ]
Hij zit her naast me aan de koffie. Zal het in 2038 bekendmaken, oke?quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 15:35 schreef Pedroso het volgende:
Hebben jullie 'm nou nog steeds niet getraceerd ? Valt me een beetje tegen van het FOK! opsporingsteam.
Ik geef alleen aan dat hetgeen Dwaalboy zegt te hebben gevonden nutteloos is, omdat het hier om een comment van een jaar terug gaat.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 15:40 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Goed van je dat je de zaak en politie probeert te helpen.
Maar ik denk niet dat ze hier veel aan hebben.
Als je zo erg gesteld bent op je vrijheid, vast niet. Het is ook niet zeker dat hij momenteel in de bossen bivakeert.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 15:43 schreef Hamzoef het volgende:
Is een Nederlandse cel trouwens niet een stuk comfortabeler dan opgejaagd in de koude in bossen bivakeren in een donker hol?
En als justitie het niet kenbaar had gemaakt dan zou ik als ouder zelf die foto en naam verspreid hebben, 'we' zijn tenslotte op zoek naar iemand, dan noemen het beestje beter gewoon bij de naam.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 15:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Als dat echt zo is had er nu toch al lang iemand in dat hele circus en al die teams of iemand (een advocaat ofzo in een praatprogramma) opgestaan met 'maar heel die persconferentie op deze manier met foto en naam mocht helemaal niet'? Ik kan me serieus niet voorstellen dat ze dat doen en dat helemaal niemand daar of elders (behalve jij hier) daar een stokje voor steekt omdat het niet zou mogen. Jij wel? Eerlijk?
Edit: wat Leandra dus ook zegt. Dan had er al lang iemand moord en brand gegild.
[..]
Dubbel gevoel. Snap toch wel heel goed dat ze alles op alles willen zetten om deze verdachte te lokaliseren. Dus foto en naam bekend maken voelt voor mij iig echt niet 'fout'.
Dat ding dat uit het archief kwam is wel overbodig voor opsporing uiteraard maar goed daar stond weinig in dat niet al bekend was. Toch?
[..]
We weten niet wat 'ze' precies hebben he. Hij zal niet voor niets op de Most Wanted lijst van Europol staan.
Nee, misschien dat hij tegen kost en inwoning ergens off the grid op een boerderij werkt bij een ouder boerenstel dat geen internet heeft.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 15:45 schreef Physsic het volgende:
[..]
Als je zo erg gesteld bent op je vrijheid, vast niet. Het is ook niet zeker dat hij momenteel in de bossen bivakeert.
Gaan we weerquote:Op zaterdag 25 augustus 2018 15:46 schreef Mo_Muffin het volgende:
Daarbij heeft de man allang de gelegenheid gehad zich vrijwillig te melden.
Oh. Apart. Want dat mag dus niet, op eigen houtje (en geheel terecht wmb).quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 15:46 schreef Mo_Muffin het volgende:
dan zou ik als ouder zelf die foto en naam verspreid hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |