Uitslag kwam van alle drie de DNA matches kwam pas in juni. En vermissings-DNA wordt NIET getoetst tegen openstaande sporen, slechts dat van verdachten. Verklaart ook niet hoe ze aan zijn wachtwoorden komen, als er gericht is gerechercheerd naar wachtwoorden (huiszoeking/“hacken”) dan is hij als verdachte aangemerkt. Ik heb gisterochtend uitgebreid (ga die lap niet meer opnieuw typen) uitgelegd dat het DNA relaas van de politie alleen kan kloppen als Brech al aangemerkt was als verdachte voor de DNA match bekend werd. Ergo, er is ander bewijs tegen Brech dan de DNA-match alleen...quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:15 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
In elk geval als vermist opgegeven.
Plus de verwantschaps-DNA.
Denk dat bij serieuze vermissingen het wel normaal is om de internetactiveiten na te lopen.
Waarvan sowieso al 1 veroordeelde kindermisbruiker (Joos Barten) en 1 kindermisbruiker die bekend had maar niet veroordeeld was (Jos Brech).quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:12 schreef Fietsertje70 het volgende:
Er staan toch 5000 namen in dat dossier? Als ze er een nieuw team op zetten voor een "frisse blik" dan zijn die lui al een jaar verder voordat ze zich een beetje ingelezen hebben.
En ik kan me best voorstellen dat Joske geen sterretje kreeg. Hij leek mee te werken, en ach hij was wel een beetje vreemd maar dat zijn er een heleboel in Limburg.
Dat is een flink getal en als je iemand met een blanko geweten beschuldigd is diens leven dan meteen ook naar de kloten en kan diegene op zijn beurt weer flink wat geld als schadevergoeding krijgen. Kan die meteen ook in de Vogezen gaan wonen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:12 schreef Fietsertje70 het volgende:
Er staan toch 5000 namen in dat dossier? Als ze er een nieuw team op zetten voor een "frisse blik" dan zijn die lui al een jaar verder voordat ze zich een beetje ingelezen hebben.
En ik kan me best voorstellen dat Joske geen sterretje kreeg. Hij leek mee te werken, en ach hij was wel een beetje vreemd maar dat zijn er een heleboel in Limburg.
Kan hij vanuit de natuur ook zomaar verbinding maken met het internetquote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:10 schreef Postbus100 het volgende:
Is dat nou wijs om dit soort zaken te delen? Die man leest zelf ook mee...
Nicky was op jeugdkamp niet op scoutingkamp.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:18 schreef vosss het volgende:
[..]
pedo in je dossier waarvan je wel vindt dat je een collega bij de scouting in moet lichten, maar verder niets. Terwijl je nota bene op een zaak zit waarbij een kind verkracht en vermoord is tijdens een scoutingkamp.
Doodnormaal dat je daar, behalve je collega waarschuwen, verder niets mee doet, want hey, er zijn wel meer rare snuiters in limburg.
Doe ff normaal man
Dat zijn details.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nicky was op jeugdkamp niet op scoutingkamp.
Misschien zit die gewoon in een huis.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:23 schreef Handleiding het volgende:
[..]
Kan hij vanuit de natuur ook zomaar verbinding maken met het internet![]()
Die verkrachting is helemaal niet zeker, toch?quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:18 schreef vosss het volgende:
[..]
pedo in je dossier waarvan je wel vindt dat je een collega bij de scouting in moet lichten, maar verder niets. Terwijl je nota bene op een zaak zit waarbij een kind verkracht en vermoord is tijdens een scoutingkamp.
Doodnormaal dat je daar, behalve je collega waarschuwen, verder niets mee doet, want hey, er zijn wel meer rare snuiters in limburg.
Doe ff normaal man
Nee, dat is getoetst aan het DNA dat ze hadden omdat ze al diverse keren bij hem langs waren geweest vanwege het niet komen opdagen bij het verwantschapsonderzoek, volgens mij heeft de familie het DNA toen zelf afgestaan.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:20 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Uitslag kwam van alle drie de DNA matches kwam pas in juni. En vermissings-DNA wordt NIET getoetst tegen openstaande sporen, slechts dat van verdachten. Verklaart ook niet hoe ze aan zijn wachtwoorden komen, als er gericht is gerechercheerd naar wachtwoorden (huiszoeking/“hacken”) dan is hij als verdachte aangemerkt. Ik heb gisterochtend uitgebreid (ga die lap niet meer opnieuw typen) uitgelegd dat het DNA relaas van de politie alleen kan kloppen als Brech al aangemerkt was als verdachte voor de DNA match bekend werd. Ergo, er is ander bewijs tegen Brech dan de DNA-match alleen...
Dat is onzin natuurlijk - maar wat er aan valide kern in zit is dat je niet moet onderschatten wat de invloed van de RK kerk is geweest om dit soort gevallen “met de mantel der liefde”quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat men kindermisbruik toen in Limburg nog niet als zo'n enorm probleem zag.
tuurlijkquote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Misschien zit die gewoon in een huis.
Is ook een aanname dat hij “buiten” zit
Ik weet niet waar je heen wil gaan.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:20 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Uitslag kwam van alle drie de DNA matches kwam pas in juni. En vermissings-DNA wordt NIET getoetst tegen openstaande sporen, slechts dat van verdachten. Verklaart ook niet hoe ze aan zijn wachtwoorden komen, als er gericht is gerechercheerd naar wachtwoorden (huiszoeking/“hacken”) dan is hij als verdachte aangemerkt. Ik heb gisterochtend uitgebreid (ga die lap niet meer opnieuw typen) uitgelegd dat het DNA relaas van de politie alleen kan kloppen als Brech al aangemerkt was als verdachte voor de DNA match bekend werd. Ergo, er is ander bewijs tegen Brech dan de DNA-match alleen...
Volgens mij is bijna niets zeker; seksueel misbruik is niet zeker, manier van overlijden is niet zeker.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:24 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Die verkrachting is helemaal niet zeker, toch?
Maar afgezien daarvan ben je gewoon onzin aan het vertellen. Brech is destijds tot tweemaal toe gehoord. Er was daarna echter geen reden om hem als verdachte in deze zaak aan te melden. Dan houdt het dus op.
Kun je hoog en laag springen met je pedo zus en pedo zo maar zo werkt dat niet.
Zelfs nu is de enige echte reden om hem te verdenken het dna spoor en dat is niet eens voldoende om hem te veroordelen.
Wild west verhalen allemaal. "betrouwbare bron"quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:23 schreef Black_Baron het volgende:
Ex misdaadverslaggeefster:
“#JosBrech is met ca. duizend euro op de vlucht geslagen, hoor ik van betrouwbare bron. Daar doet hij lang mee. Checkt nieuws over Verstappen-zaak (en zichzelf) in internetcafés. Trok eerder ook ruim een half jaar door Polen. En had - dit laatste is bekend - plannen voor Spanje.”
https://twitter.com/jolan(...)748773531955201?s=21
of het probleem was zo groot dat er geen beginnen aan was...quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarvan sowieso al 1 veroordeelde kindermisbruiker (Joos Barten) en 1 kindermisbruiker die bekend had maar niet veroordeeld was (Jos Brech).
Je zou bijna denken dat men kindermisbruik toen in Limburg nog niet als zo'n enorm probleem zag.
Inderdaad, alleen een rode blos op het gezicht van Nicky, wat zou kunnen duiden op bedwelming / verstikking.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij is bijna niets zeker; seksueel misbruik is niet zeker, manier van overlijden is niet zeker.
Het is iig nooit bekendgemaakt.
With all due respect, dat klopt niet. Zoek ff terug (het was echt een lap en ik zit mobiel) maar ik heb het gisterenochtend helemaal uitgespit. Hij heeft niet vrijwillig DNA afgestaan.,.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat is getoetst aan het DNA dat ze hadden omdat ze al diverse keren bij hem langs waren geweest vanwege het niet komen opdagen bij het verwantschapsonderzoek, volgens mij heeft de familie het DNA toen zelf afgestaan.
En dan kreeg ik ook nog ergens mee dat dat ook nog een keer getoetst is aan familie, wat ook wel logisch is, want je moet wel zeker zijn dat het werkelijk zijn DNA is.
Of er iets uit het verwantschapsonderzoek is of zou zijn gekomen is volgens mij nog niet duidelijk, gisteren bij Laat op 1 had Peter R daar iig (nog) geen antwoord op.
Nee, klopt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:24 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dat is onzin natuurlijk - maar wat er aan valide kern in zit is dat je niet moet onderschatten wat de invloed van de RK kerk is geweest om dit soort gevallen “met de mantel der liefde”te bedekken. Wat dat betreft is het opmerkelijk dat juist Heibloem wat dat betreft een atypische pastoor had. Die was overtuigd dat de dader uit het jeugdwerk kwam en liet geen preek ongebruikt om dat aan te stippen...
Hij had ook een hoofdwond.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Inderdaad, alleen een rode blos op het gezicht van Nicky, wat zou kunnen duiden op bedwelming / verstikking.
Hij niet.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:26 schreef SureD1 het volgende:
[..]
With all due respect, dat klopt niet. Zoek ff terug (het was echt een lap en ik zit mobiel) maar ik heb het gisterenochtend helemaal uitgespit. Hij heeft niet vrijwillig DNA afgestaan.,.
Barten wist van een verborgen seksplek in het maisveld, vlakbij de plaats delict. Hij begint er spontaan over tijdens een verhoor, op een moment dat niemand nog van deze plek weet. Op deze plek werden overigens een tissue en een peuk gevonden met DNA-sporen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 11:39 schreef NoXia het volgende:
Iemand die nog weet wat voor ongepaste opmerkingen Bartens had gemaakt na de verdwijning van Nicky?
Waarom dan vervolgens wél nog een collega waarschuwen voor deze man? Er is toch geen enkele reden om aan te nemen dat deze pedo zich gaat vergrijpen aan kinderen? Immers is hij in een zaak van een dood kind geen verdachte, want daar is geen reden toe.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:24 schreef Byzantynixschii het volgende:
Brech is destijds tot tweemaal toe gehoord. Er was daarna echter geen reden om hem als verdachte in deze zaak aan te melden. Dan houdt het dus op.
Denk omdat elke Europese man met een onverzorgd baardje van rond de 50 Jos Brech is de laatste dagen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:11 schreef SureD1 het volgende:
Typisch trouwens dat de politie specifiek vraagt om foto’s en filmpjes als mensen denken Brech te zien - heb ik zo nooit eerder gezien. Zouden ze gezichtsherkenningssoftware hebben gekocht?
Jeugdkamp, scoutingkamp, pedo, je snapt best wat ik bedoelquote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:26 schreef qajariaq het volgende:
[..]
En nu zijn details niet belangrijk meer?
Naar de hypothese dat hij in strafvorderlijke zin als verdachte van een misdrijf werd aangemerkt voordat de DNA match bekend werd in juni.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:24 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je heen wil gaan.
Maar een vermissing is voldoende om alle internetgegevens uit te pluizen, idem voor bankgegevens, telefooncentrale etc.
De familie wordt na de dood van Nicky eigenlijk al snel schuin aangekeken door dorpbewoners waardoor ze besluiten te verhuizen.quote:
Zeker is dat nicky is komen te overlijden tijdens een jeugdkamp. Gevonden is op een plek waar hij niet zelf terecht is gekomen en dat er iemand rondloopt die zijn DNA heeft achtergelaten op zijn lichaam.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij is bijna niets zeker; seksueel misbruik is niet zeker, manier van overlijden is niet zeker.
Het is iig nooit bekendgemaakt.
Dat klopt - na daarna gevraagd te zijn door de politie, dat hebben ze bij geen enkele andere weigeraar gedaan..quote:
Het hangt af van waarop het spoor gevonden is en gezien ze z'n volledige naam al bekend maken (met toestemming van de officier van justitie) zijn ze er wel voor het grootste deel uit. Men maakt dat niet zomaar even landelijk bekend.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:24 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Die verkrachting is helemaal niet zeker, toch?
Maar afgezien daarvan ben je gewoon onzin aan het vertellen. Brech is destijds tot tweemaal toe gehoord. Er was daarna echter geen reden om hem als verdachte in deze zaak aan te melden. Dan houdt het dus op.
Kun je hoog en laag springen met je pedo zus en pedo zo maar zo werkt dat niet.
Zelfs nu is de enige echte reden om hem te verdenken het dna spoor en dat is niet eens voldoende om hem te veroordelen.
In welke zin zou je “neutraal” moeten zijn bij een jongetje dat is gedood? 😅 Wat een mafkees.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, klopt.
Aan de andere kant is het toch ook te triest voor woorden dat de ouders niet eens in Heibloem een gedenkmonumentje voor Nicky mochten oprichten omdat de burgemeester vond dat hij niet "neutraal" was als hij toestond dat dat op gemeentegrond zou gebeuren, en dat de priester toen heeft gezegd "dat monumentje mag bij de kerk".
Het is toch ronduit belachelijk dat je ouders een gedenkmonument voor hun vermoorde kind ontzegt omdat mogelijke verdachten daardoor gekrenkt zouden zijn?
Tsja, je kunt dat wel afvragen maar ik vind dat volstrekt begrijpelijk. Ik snap niet zo goed waarom jij dit niet begrijpelijk vind?quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom dan vervolgens wél nog een collega waarschuwen voor deze man? Er is toch geen enkele reden om aan te nemen dat deze pedo zich gaat vergrijpen aan kinderen? Immers is hij in een zaak van een dood kind geen verdachte, want daar is geen reden toe.
Waarom houdt het wel op in een zaak met een dood kind, maar ga je wel waarschuwingen uitdelen in een zaak die er nog niet is en waar geen dooie kinderen zijn??
Ja, maar Jos had wel scouting connecties maar was op geen enkele manier bij dit jeugdkammp betrokken.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Jeugdkamp, scoutingkamp, pedo, je snapt best wat ik bedoel
Dat bedoelde ik nietquote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:29 schreef NoXia het volgende:
[..]
De familie wordt na de dood van Nicky eigenlijk al snel schuin aangekeken door dorpbewoners waardoor ze besluiten te verhuizen.
Echt heel maf.
Die je gewoon zou moeten nemen als je onderzoek muurvast zit.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:32 schreef Byzantynixschii het volgende:
Maar zo iemand verdenken van moord of doodslag is natuurlijk een veel grotere stap.
Ff kort door de bocht:quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:20 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Misschien was er ook geen andere weigeraar vermist.....quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:30 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dat klopt - na daarna gevraagd te zijn door de politie, dat hebben ze bij geen enkele andere weigeraar gedaan..
Het feit dat hij zelf verklaard pedo te zijn maakt hem wel pedo. En dat is exact wat meneer Brech gedaan heeft.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:33 schreef qajariaq het volgende:
Het feit dat iemand bij Scouting zit maakt iemand nog geen pedo.
Ah.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:29 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Naar de hypothese dat hij in strafvorderlijke zin als verdachte van een misdrijf werd aangemerkt voordat de DNA match bekend werd in juni.
Dat klopt, het dna dat matcht is een vorm van dna dat een misdrijf indiceert. Het is niet bekend gemaakt welk misdrijf of welk soort dna materiaal het is.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:31 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het hangt af van waarop het spoor gevonden is en gezien ze z'n volledige naam al bekend maken (met toestemming van de officier van justitie) zijn ze er wel voor het grootste deel uit. Men maakt dat niet zomaar even landelijk bekend.
En dan? Ze hebben hem toch verhoord? Kwam niets uit, dan houdt het dus op.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:33 schreef vosss het volgende:
[..]
Die je gewoon zou moeten nemen als je onderzoek muurvast zit.
Dat is wel te hopen, en dan is het mogelijk een voordeel dat er nu door alle aandacht zoveel rotzooi bovenkomt, want als hij eerder gepakt was en minder publiciteit had gekregen dan was bijvoorbeeld die zaak uit 1985 waarschijnlijk alleen maar weg gezet als "geseponeerd, telt niet mee".quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zeker is dat nicky is komen te overlijden tijdens een jeugdkamp. Gevonden is op een plek waar hij niet zelf terecht is gekomen en dat er iemand rondloopt die zijn DNA heeft achtergelaten op zijn lichaam.
Reden genoeg om de eigenaar van dit DNA eens goed aan de tand te voelen.
Daarnaast vermoed ik dat hij meer op zijn kerfstok heeft en mogelijke slachtoffers door deze mediaaandacht gaan praten.
Kans is groot dat hij daarop wel veroordeeld kan worden, en flinke tbs krijgt.
En dat is ook niet belangrijk voor de gemiddelde burger die de krant leest.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:35 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dat klopt, het dna dat matcht is een vorm van dna dat een misdrijf indiceert. Het is niet bekend gemaakt welk misdrijf of welk soort dna materiaal het is.
quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:05 schreef Black_Baron het volgende:
Peter R zojuist:
“Krijg interessante info binnen dat Jos Brech op 27 april onder een nickname nog heeft ingelogd op internet... Dat maakt zijn laatste levensteken al weer een stuk recenter. Mooi. We komen dichterbij... #NickyVerstappen”
https://twitter.com/peterrdev/status/1032928690722811905?s=21
Even het Ip-adres achterhalen. En gaan.
Leuk dat er niets uit kwam, maar nog steeds ronduit debiel dat men iemand waarvan men weet dat hij pedo is en die dat ook zelf verklaard heeft schrapt van een lijstje met mensen wiens DNA men wil.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:37 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
En dan? Ze hebben hem toch verhoord? Kwam niets uit, dan houdt het dus op.
Dat is niet bevestigd. Wat is bevestigd is het feit dat hij betrokken was bij een ontuchtzaak waar hij niet voor is veroordeeld. Dat hij bekend zou hebben stond in dat lokale artikel, waarvan men niet met zekerheid kan zeggen dat het om Brech gaat.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Het feit dat hij zelf verklaard pedo te zijn maakt hem wel pedo. En dat is exact wat meneer Brech gedaan heeft.
Dat heeft Brech zelf bevestigd aan Frank Peters:quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:39 schreef Byzantynixschii het volgende:
Dat is niet bevestigd. Wat is bevestigd is het feit dat hij betrokken was bij een ontuchtzaak waar hij niet voor is veroordeeld. Dat hij bekend zou hebben stond in dat lokale artikel, waarvan men niet met zekerheid kan zeggen dat het om Brech gaat.
quote:Confrontatie
Hoewel Peters Brech niet persoonlijk kende, belde hij hem direct op. Ze spraken af op een terras op het Pancratiusplein in Heerlen. Daar confronteerde Peters hem met de informatie. Brech bekende meteen dat hij inderdaad op jonge jongens viel, maar zijn best deed om te voorkomen dat hij in de fout ging. Wel biechtte hij op in het verleden een zedendelict te hebben begaan.
'Te ver gegaan'
"Uit zichzelf vertelde hij me dat hij een keer 'te ver' was gegaan toen hij aan het fietsen was met zijn fotocamera en twee jongens passeerde. Bij het fotograferen van de jongens op een bankje was hij 'te ver gegaan', zei hij. Wat hij daar precies mee bedoelde, weet ik niet", vertelde Peters.
Dat is inderdaad meer dan aannemelijk. In je overzicht hierboven geef je niet aan dat team NV naast DNA van familieleden ook “items” heeft aangeleverd aan het NFI. Die items (kammen, kleding, weet ik veel) hebben ze alleen door opsporingshandelingen kunnen verkrijgen - dat kan alleen als je verdachte bent. Alle stalen zijn getoetst tegen de database met openstaande sporen - dat kan alleen als je verdachte bent. (Hij heeft immers niet vrijwillig mee gedaan).quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien was er ook geen andere weigeraar vermist.....
Of dat die dader daar wel of niet rondloopt, dat dorp is door en door rot. Mijn familie komt uit de buurt daar dus heb wel een hoop meegekregen, en dat bevestigt alleen maar wat ik hier lees.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:29 schreef NoXia het volgende:
[..]
De familie wordt na de dood van Nicky eigenlijk al snel schuin aangekeken door dorpbewoners waardoor ze besluiten te verhuizen.
Echt heel maf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |