Duimpje omhoog.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:53 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Religie is de kanker van de wereld.
Helemaal met je eens.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 15:58 schreef ssebass het volgende:
[..]
Precies het in levensgevaar brengen van andere kinderen zou geen vrijwillige keuze moeten zijn. Dat is het nu klaarblijkelijk wel. Vroeger was deze discussie niet nodig naast een klein groepje religekkies maar nu leven we in een post fact World waar de aarde weer plat is, klimaatverandering niet bestaat, en we met alle geweld semi uitgeroeide ziektes proberen terug te krijgen... Gelukkig zijn we tegenwoordig allemaal hoger opgeleid en weten we alles beter.
Dus vaccineer je.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 15:15 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Met scholen krijg je dan wel een heel vervelend probleempje met de leerplichtwet. Je moet verplicht naar school, maar dat kan niet als je op alle scholen geweigerd wordt.
Daar ben ik het mee eens. Maar vertel nu eens hoe je dat wettelijk in gaat kleden om dat mensen te verplichten?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 16:22 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dus vaccineer je.
Of maak je geen kinderen.
Of flikker je op naar de bible belt.
/care. Als je maar heel ver weg blijft van kinderen van verstandige ouders.
Volgens mij gaat verplichten nooit lukken, je kan wel financiële consequenties opleggen. Denk dan aan:quote:Op donderdag 23 augustus 2018 16:23 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens. Maar vertel nu eens hoe je dat wettelijk in gaat kleden om dat mensen te verplichten?
a) en b) kan ik me nog wel in vinden, c) vind ik net iets te ver gaan.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 16:26 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Volgens mij gaat verplichten nooit lukken, je kan wel financiële consequenties opleggen. Denk dan aan :
a) bij het optreden van een ziekte waarvoor gevaccinneerd had kunnen worden de zorgkosten uit eigen zak betalen;
b) geweigerd worden bij KDV (wettelijk verplichte weigering);
c) geen kinderbijslag.
En zo zijn er nog wel wat te verzinnen denk ik.
c) wordt in Australië al toegepast, de vaccinatiegraad schiet daar nu omhoog.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 16:29 schreef Montagui het volgende:
[..]
a) en b) kan ik me nog wel in vinden, c) vind ik net iets te ver gaan.
Maar belangrijker vind ik de vraag hoe je andere kinderen kunt beschermen tegen deze oningeenten?
In dit geval ook want Klaas Dijkhoff had het specifiek over de hoogopgeleide millenial zweefteefjes die hun anti-vaxx nieuws van Facebook halen, niet over fanatieke moslims of zwartekousen christenen.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 15:23 schreef wollah het volgende:
[..]
Meestal onterecht idd maar in dit geval niet natuurlijk. Veel religieuzen zijn nu tegen vaccinaties
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10quote:Op donderdag 23 augustus 2018 16:43 schreef vipergts het volgende:
Je kunt die anti vaccinatie moedertje niet verplichten om Vlinder of Splinter te laten vaccineren wat je wel kunt doen is zulke mensen buiten de maatschappij te houden te beginnen met het schrappen van het BSN nummer.
Exact: Als ze er zo op tegen zijn voor hun kinderen... maar zelf wel gebruik makes van: Hoe zo hypocriet!quote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:53 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Ouders die niet laten inenten ook geen toegang tot medische zorg meer geven.
De gevolgen van deze achterlijke trend zijn veel groter dan het afschaffen van die belasting.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 16:41 schreef Klepper272 het volgende:
Slimme politiek van Dijkhof, ff makkelijk de aandacht afleiden van het het dividend debacle.
TRAP ER NIET IN !!!!!!!
Bron ?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 16:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De gevolgen van deze achterlijke trend zijn veel groter dan het afschaffen van die belasting.
Kinderen die voor het leven verlamd zijn, ouders die een tijdje niet meer kunnen werken vanwege een ziek of dood kind en dode kinderen die later niet kunnen produceren kosten aardig wat hoor.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 16:54 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Bron ?
Gaat dat meer dan 2 miljard kosten ?
Ik denk dat Merel het anti vaccinatie moedertje vrij vlot bijdraait als ze die keuze krijgtquote:Op donderdag 23 augustus 2018 16:45 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
Of het tegenovergestelde. Moslims krijgen in Nederland ook al jaren bagger over zich heen vanwege de barbaarse en achterlijke kanten van hun religie. De reactie was niet minder religieus worden, maar juist meer.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 17:00 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik denk niet dat er een wettelijke verplichting gaat komen, maar dat hij erover praat, is natuurlijk een grote knuppel die het hoenderhok in wordt geslingerd. De discussie komt weer op gang en meer fatsoenlijke en correcte informatie wordt gedeeld, waardoor mensen die hun kinderen niet vaccineren omdat ze twijfelen toch maar gaan zeggen "nou, vooruit dan maar", en hun kinderen wél gaan vaccineren.
En mocht de "dreiging" tot een verplichting niet helpen, dan kan de verplichting zelf er alsnog komen.
Korten op sociale voorzieningen of extra belasting die je niet kan terugvragen. Dat laatste gebeurt geloof ik in Australië of ergens.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 16:23 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens. Maar vertel nu eens hoe je dat wettelijk in gaat kleden om dat mensen te verplichten?
Dat zeg ik:quote:Op donderdag 23 augustus 2018 17:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Of het tegenovergestelde. Moslims krijgen in Nederland ook al jaren bagger over zich heen vanwege de barbaarse en achterlijke kanten van hun religie. De reactie was niet minder religieus worden, maar juist meer.
quote:En mocht de "dreiging" tot een verplichting niet helpen, dan kan de verplichting zelf er alsnog komen.
Donorwet mocht ook. We hebben geen grondwettelijk/constitutioneel hofquote:Op donderdag 23 augustus 2018 15:04 schreef westwoodblvd het volgende:
We hebben ook nog een grondwet die stelt dat iedereen zelf over zijn/haar lichaam beschikt. Vraag me af of dit wel zomaar kan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |