abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181408516
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:34 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Zeer waar, in Afrika zouden ze dolgelukkig zijn met standaardvaccinaties, om maar terug te komen op de 'maar in Afrika' cliché. Maar toch is het echt zo. Er is een aantoonbaar werkende oplossing voor dodelijke ziektes vrij aanwezig, maar mensen zien het als kwaadaardig omdat 'andere mensen dat zeggen!!' :')
Bij haar zit er wel een gedachte achter, bijv kinkhoest en mazelen moet je kind krijgen, wordt het sterk van, en ze gelooft heilig in de kracht van het lichaam en de natuur, al die kunstmatige wetenschap werkt dat maar tegen. Maar ja als ze nou echt consequent was geweest in haar geloof en overtuiging dan had ze haar veel te vroeg geboren kind ook in leven gehouden met berkensap of weet ik veel wat. De werkelijkheid kwam keihard haar persoonlijke leven binnenknallen en toen werd ze opeens wel wakker.

Wat dat betreft denk ik dat een echte mazelen epidemie met bijbehorende doden de anti vaxxers ook wel wakker zou schudden maar dat is wel een hoge prijs waar de hele samenleving aan meebetaalt.
pi_181408624
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:18 schreef Farenji het volgende:

Wat dat betreft denk ik dat een echte mazelen epidemie met bijbehorende doden de anti vaxxers ook wel wakker zou schudden maar dat is wel een hoge prijs waar de hele samenleving aan meebetaalt.
Vandaar ook het voorstel waar nu (gelukkig) een Kamermeerderheid achter lijkt te staan: Crèches in staat stellen om niet gevaccineerde kinderen te weigeren. Dan sleur je in ieder geval geen ouders/kinderen daarin mee die er niet voor hebben gekozen.
En het zal natuurlijk ook wel in de portemonnee schelen als je de kleine doodkistjes in bulk kunt kopen, met zo'n hele antivaccer-crèche tegelijk zul je vast wel een kwantumkorting kunnen bedingen.
pi_181408628
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:03 schreef Blik het volgende:

[..]

Aan mazelen hoeft geen enkel kind dood te gaan, ook niet zonder inentingen. Kwestie van goed het ziektebeeld herkennen. Ik verdiep me liever daarin, dan dat een overheid mij gaat verplichten om een spuitje te zetten in mijn kinderen. Is gewoon een grens waar ze niet overheen moeten gaan wat mij betreft

Stukje van het RIVM over de mazelen.

Hoe vaak komt mazelen voor in Nederland?
Vóór de invoering van mazelenvaccinatie in Nederland in 1976 maakte vrijwel iedereen op de kinderleeftijd mazelen door. Er waren dan ook ieder jaar honderdduizenden mazelenpatiënten in Nederland. Sinds de invoering van mazelenvaccinatie komt de ziekte veel minder voor, doorgaans rond de 10 gevallen per jaar die vaak in het buitenland zijn opgelopen

Dus voor 1976 had eigenlijk ieder kind de mazelen, maar nu is het opeens een afschuwelijke ziekte? We zijn het gewoon niet meer gewend dat de ziekte voorkomt en herkennen het ziektebeeld niet meer.
De mazelen is ook een afschuwelijke ziekte. Voor 1976 stierven tientallen kinderen per jaar aan de mazelen en nog veel meer kinderen liepen neurologische schade op. De mazelen zijn niet behandelbaar, dus het is niet een kwestie van "gewoon het ziektebeeld herkennen" om te voorkomen dat kinderen overlijden aan de mazelen.
Hello, my name is Oliver
pi_181408798
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:49 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Je wil een inhoudelijke weerlegging van een mening die Dijkhoff niet heeft. En je vraagt je nu af waarom die maar niet komt? Je stroman staat in de brand.
Hij wil vaccinatie verplichten, als die andere stappen niet gaan werken. Klaar, punt.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 21:58:39 #230
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_181409452
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:46 schreef Blik het volgende:

[..]

De overheid is echter ook niet de meest betrouwbare partner. Want als ze dit gaan doen, dan is een volgende stap zo gemaakt. Het begint met een achterlijke griepprik voor iedereen, en uiteindelijk moet iedereen zijn dna afstaan en krijgt iedereen een zendertje.

Er zijn gewoon dingen die we niet moeten willen, en dit is er 1 van.

Gelukkig denkt de overheid er ook zo over, want alleen Dijkhoff heeft deze proefballon opgelaten. Wel wordt er gekeken naar alternatieven
Het gaat helemaal niet om griepprikken of hpv-vaccins...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 23 augustus 2018 @ 21:59:40 #231
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_181409477
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:03 schreef Blik het volgende:

[..]

Aan mazelen hoeft geen enkel kind dood te gaan, ook niet zonder inentingen. Kwestie van goed het ziektebeeld herkennen. Ik verdiep me liever daarin, dan dat een overheid mij gaat verplichten om een spuitje te zetten in mijn kinderen. Is gewoon een grens waar ze niet overheen moeten gaan wat mij betreft

Stukje van het RIVM over de mazelen.

Hoe vaak komt mazelen voor in Nederland?
Vóór de invoering van mazelenvaccinatie in Nederland in 1976 maakte vrijwel iedereen op de kinderleeftijd mazelen door. Er waren dan ook ieder jaar honderdduizenden mazelenpatiënten in Nederland. Sinds de invoering van mazelenvaccinatie komt de ziekte veel minder voor, doorgaans rond de 10 gevallen per jaar die vaak in het buitenland zijn opgelopen

Dus voor 1976 had eigenlijk ieder kind de mazelen, maar nu is het opeens een afschuwelijke ziekte? We zijn het gewoon niet meer gewend dat de ziekte voorkomt en herkennen het ziektebeeld niet meer.
|:(
  donderdag 23 augustus 2018 @ 22:18:35 #232
62913 Blik
The one and Only!
pi_181409872
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Goed goed, mijn kennis van de ziekte de mazelen is blijkbaar niet helemaal accuraat... daarom ent ik ook in
  donderdag 23 augustus 2018 @ 22:18:45 #233
62913 Blik
The one and Only!
pi_181409878
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:58 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Het gaat helemaal niet om griepprikken of hpv-vaccins...
No shit sherlock
pi_181410402
quote:
7s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:42 schreef nostra het volgende:

[..]

Juist dat voorbeeld dat je noemt is niet anders. We verbieden het namelijk ook niet als ouders thuis roken, elke dag McDonalds halen voor de kids en ze niet laten sporten.
Het is toch wat anders als mensen hun eigen kinderen in gevaar brengen, ze gaan hun gang maar, tot op zekere hoogte dan, want mishandelen mag ook niet! maar het is wat anders als ze de mijne in gevaar brengen!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_181410435
niemand wordt verplicht om zijn kind in te enten, maar je komt gewoon niet meer op het kinderdagverblijf of creche, end of story, iedereen blij!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_181410498
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dus alleen enten tegen de mazelen is gevaarlijk volgens jou en niet nodig, maar je bent het wel eens met enten tegen kinkhoest, difterie, en baarmoederkanker?

En als je naar Afrika gaat, wel even een prikje tegen Ebola!
(Nietzsche)
pi_181410539
Ik ben absoluut geen VVD-aanhanger, maar Dijkhoff heeft keihard gelijk.

Dat je tegen vaccineren bent op basis van het altijd wetenschappelijke Facebook en het nog wetenschappelijkere onderbuikgevoel. Hoe haal je het in je hoofd om je kind polio en mazelen te gunnen? Hoe haal je het in je hoofd om jouw baby of die van een ander te laten stikken door kinkhoest? Want kinderen tot een jaar of twee kunnen daar gewoon aan dood gaan.

Mijn dochter is te vroeg geboren en haar kinderarts was een ontzettend rustige, kalme man. Tot het moment dat wij het over mensen hadden die hun kinderen niet lieten vaccineren. Hij werd oprecht boos. De strekking van zijn betoog was:"Dan lezen ze iets op internet en ze gelovenn dat op totaal onzinnige grond. Vervolgens wordt hun kind ziek en dan willen ze ineens wel wat met die wetenschap te maken hebben en mogen wij dat kind voor de dood weg halen. Terwijl dat dus helemaal niet had gehoeven!"
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_181410626
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat ik mij ook afvraag: stel vaccinaties worden verplicht, dan gaat dat dus ook op voor de vaccinatie tegen baarmoederhalskanker, dan ontneem je mensen dus hun eigen verantwoordelijkheid. Want baarmoederhalskanker krijg je van, jawel: onveilige seks.
Ja Einstein, en als jou dochter getrouwd is met een lul die vreemd gaat.....wie denk je dat er dan baarmoederkanker krijgt?
(Nietzsche)
pi_181410878
Werd ook wel tijd dat de VVD eens wat draaide op dit onderwerp. Hebben toch vooral dwarsgelegen tot dusver. Zelfs het CDA was meegaander.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 23 augustus 2018 @ 23:06:07 #240
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_181410945
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 22:48 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Dus alleen enten tegen de mazelen is gevaarlijk volgens jou en niet nodig, maar je bent het wel eens met enten tegen kinkhoest, difterie, en baarmoederkanker?

En als je naar Afrika gaat, wel even een prikje tegen Ebola!
Waar heb je het over?!?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 23:26:33 #241
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181411458
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:46 schreef Harvest89 het volgende:
Dijkhoff wil keuzevrijheid inperken.
Past goed bij de VVD weer. Persoonlijke vrijheden van mensen vernietigen.
Dijkhoff is een eng mannetje.

Ik zou mijn kind wel laten vaccineren, maar kan het ook goed begrijpen dat er mensen zijn die dat liever niet bij hun kind laten doen.
Jij kunt niet lezen. En de personen waar tegen hij ageert zijn een klap enger.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 23 augustus 2018 @ 23:28:59 #242
Why is all the rum gone?
pi_181411528
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 17:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat ik mij ook afvraag: stel vaccinaties worden verplicht, dan gaat dat dus ook op voor de vaccinatie tegen baarmoederhalskanker, dan ontneem je mensen dus hun eigen verantwoordelijkheid. Want baarmoederhalskanker krijg je van, jawel: onveilige seks.
Niet aannemelijk dat het op gaat voor vaccinaties tegen baarmoederhalskanker. Die hebben namelijk geen invloed op de hele samenleving.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181411626
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 23:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Waar heb je het over?!?
sorry, kwestie van verkeerde persoon gequoot.
(Nietzsche)
pi_181411825
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 22:18 schreef Blik het volgende:

[..]

Goed goed, mijn kennis van de ziekte de mazelen is blijkbaar niet helemaal accuraat... daarom ent ik ook in
Geen idee, maar zelfs met mijn beperkte kennis over mazelen zie ik twee dingen waardoor je alsnog dom en ongelofelijk asociaal bent als je niet vaccineert. Volgens jou zijn de mazelen niet dodelijk als je maar goed oplet. Dit zeg je tegen mensen. Mensen die aan de lopende band fouten maken waardoor je stoere standpunt tot onnodige dode kinderen gaat zorgen. Er zijn ook genoeg mensen met een immuunziekte of een ander dipje in de weerstand die doodgaan ook als je op tijd bij de symptomen bent. Deze mensen mogen van jou ook doodgaan zodat je kinderen lekker natuurlijk de mazelen kunnen krijgen.

En uit onderzoek is gebleken dat kinderen die de mazelen hebben gehad 2 jaar lang vaker ziek worden dan leeftijdsgenoten die het niet hebben gehad wat betekend dat je plan indirect alsnog voor dode kinderen zorgt.

Stop met die gevaarlijke onzin en trek je hoofd uit je aars.
pi_181411832
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hij wil vaccinatie verplichten, als die andere stappen niet gaan werken. Klaar, punt.
ALS alle andere stappen, maatregelen of whatever niet werken dan mag, wat mij betreft, de VVD (of welke andere partij dan ook) een wetsvoorstel voor verplicht enten indienen.

Onschuldige kinderen moeten beschermd worden tegen de waan van onwelwillende ouders die niet het beste met hun kroost voor hebben. Best goed dat er dan een corrigerende democratische maatschappij tegenover staat en ze terecht wijst. Maakt het niet minder achterlijk dat er daar dan een wet voor moet komen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_181411839
Maar wat gezonde discussies over inenten kunnen ook wel prima onder artsen gevoerd worden. Nu is die discussie net zo krampachtig als bij discussies over het klimaat.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_181412121
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 23:40 schreef ludovico het volgende:
Maar wat gezonde discussies over inenten kunnen ook wel prima onder artsen gevoerd worden. Nu is die discussie net zo krampachtig als bij discussies over het klimaat.
Volgens mij is er geen (of nauwelijks) discussie onder artsen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_181412172
Anti-vaxxers moet je gewoon verplicht steriliseren, scheelt weer wat besmette kindjes die slachtoffer van hun ouders worden.
pi_181412206
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 23:50 schreef Montagui het volgende:

[..]

Volgens mij is er geen (of nauwelijks) discussie onder artsen.
Kan heel goed, ik weet nog dat de huisarts mevrouw aan tafel bij Pauw het keihard verloor van de antivaxers. Zo evident is het dus blijkbaar ook weer niet voor iedereen in die beroepsgroep.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 23 augustus 2018 @ 23:55:54 #250
Why is all the rum gone?
pi_181412259
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 22:52 schreef ietjefietje het volgende:

Ja Einstein, en als jou dochter getrouwd is met een lul die vreemd gaat.....wie denk je dat er dan baarmoederkanker krijgt?
Heeft niets te maken met vreemdgaan. 90% van de bevolking heeft het HPV-virus en enig positief effect van condooms is niet aangetoond. Maar 99.7% van de bevolking heeft weinig tot geen last van het HPV-virus.

Het 'probleem' met de HPV-vaccinatie, is dat het vaccin heel nieuw is (er was ook ooit eens DES) en dat onderzoeken een nogal vaag beeld laten zien. Een Deens onderzoek in 2014 heeft laten zien, dat bij gevaccineerde vrouwen 'minder vaak' de ontwikkelingstadia van baarmoederhalskanker werden gevonden. Effectiviteit wordt geschat op maximaal 70%. Dat betekent dat de kans op baarmoederhalskanker bij een vrouw die het HPV-virus draagt, in het beste geval afneemt van 3 promille naar 1 promille.

Gebaseerd op die cijfers, weet ik niet of ik mijn dochter ga blootstellen aan een relatief nieuw vaccin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')