bronquote:Tijdens een persconferentie om 12.00 uur zal de politie vandaag bekend maken dat er een grote doorbraak is in het onderzoek naar de dood van Nicky Verstappen. Het elfjarige jongetje verdween op 10 augustus 1998 toen hij op zomerkamp was op de Brunssummerheide. De politie en het Openbaar Ministerie probeerden met een grootschalig DNA-verwantschapsonderzoek als ultieme poging duidelijkheid te krijgen en dat lijkt nu gelukt te zijn.
Wat de politie precies bekend gaat maken is onduidelijk. De persconferentie vindt plaats op het politiebureau is Maastricht. RTL Boulevard-deskundige en misdaadverslaggever Peter R. de Vries laat weten dat hij aanwezig zal zijn bij de bekendmaking.
Jarenlang deed de politie onderzoek naar de dood van het Limburgse jongetje uit Heibloem. Het onderzoek naar het misdrijf heeft nooit stilgelegen. Tijdens verschillende uitzendingen van zijn programma besteedde De Vries aandacht aan de zaak.
Later meer.
twitter:PeterRdeV twitterde op woensdag 22-08-2018 om 08:31:08BREAKING NEWS: Jaaaa....! Er is - eindelijk - een DOORBRAAK in de zaak van Nicky Verstappen! Hoera! Met de familie zal ik om 12:00 uur op persco van politie/justitie in Maastricht een uitgebreide verklaring afleggen. Een strijd van 20 jaar... wordt toch beloond! Today is the day! https://t.co/Mk0Mb35m2J reageer retweet
SPOILER: VERMISSING JOS BRECH - DE FEITEN EN VRAGENOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I´m back.
Zijn dat nou ook een soort Unabomber types dan, met een romantische afkeer tegen de geïndustrialiseerde westerse samenleving? (Ik ga er niet bijna 50 minuten naar kijken iig).quote:
Ik zag laatst een filmpje van een gast die maakte een grote hut + schoorsteen die bestaat uit stenen, hout en klei. Enige gereedschap wat hij gebruikt zijn zijn handen en een bijl.quote:
Unabomber ja, dat is het beeld dat ik er bij heb...quote:Op woensdag 22 augustus 2018 19:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zijn dat nou ook een soort Unabomber types dan, met een romantische afkeer tegen de geïndustrialiseerde westerse samenleving? (Ik ga er niet bijna 50 minuten naar kijken iig).
Hopelijk nuttige tipsquote:Tientallen tips over verblijfplaats verdachte Jos Brech
1 minuut ago Limburg
De politie heeft aan het begin van woensdagavond al tientallen tips ontvangen over de verblijfplaats van Jos Brech
L1
Lijkt me geen klap aan, eerlijk gezegd, ik hou ook helemaal niet van dat terug naar de natuur-sfeertje (nah, ja tenzij we spreken over die comedy uit de jaren 70 uiteraard). Meestal ook gefrustreerde selfkickende utopisten die dat aanhangen.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 19:43 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik zag laatst een filmpje van een gast die maakte een grote hut + schoorsteen die bestaat uit stenen, hout en klei. Enige gereedschap wat hij gebruikt zijn zijn handen en een bijl.
Lijkt me ook geweldig om te doen. Maar hier in (west) Europa mag dat nu eenmaal niet. Dat is zwaar verboden.
Ik zat te twijfelen... de laatste was een triggerde scout volgens mijquote:Op woensdag 22 augustus 2018 19:44 schreef Ryan3 het volgende:
Of 100 users openen een nieuw deel of niemand hè?.
Laten we de afspraak maken dat de laatste user in het topic gewoon een nieuw deel start mensen.
Ik denk beetje een kruising tussen mensen die gewoon erg veel houden van natuur en die daarnaast basisvaardigheden willen hebben om te kunnen overleven in de wildernis, voor het geval dat deze ooit nodig zouden zijn.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 19:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zijn dat nou ook een soort Unabomber types dan, met een romantische afkeer tegen de geïndustrialiseerde westerse samenleving? (Ik ga er niet bijna 50 minuten naar kijken iig).
Ja, preppers daar moest ik ook aanvankelijk aan denken, maar dat zijn meer lui die er niet op uittrekken, maar van hun huis een kasteel maken inclusief voedselvoorraad voor de komende 250 jaar. En die zijn vaak zichtbaar paranoïde ipv onopvallend zoals deze dude.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 19:46 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik denk beetje een kruising tussen mensen die gewoon erg veel houden van natuur en die daarnaast basisvaardigheden willen hebben om te kunnen overleven in de wildernis, voor het geval dat deze ooit nodig zouden zijn.
Ik zie ze nog niet zo extreem als preppers. Preppers zijn van die gasten die bunkers willen bouwen en hun hele huis hebben bevoorraad met voedselpakketten waar ze jaren van kunnen eten als de apocalyps uitbreekt.
Ik zit in Zuid Limburg, ken de Brunsummerheide ook goed.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 19:35 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Typisch Midden-Limburgs dorp... ik dank mijn ouders dat ze me altijd weggehouden hebben van het kerkkoor, de misdienaars, scouting, en ander jeugdwerk, ook uit mijn jeugd (jaren 80) in zo’n gat de nodige verhalen meegekregen. RK kerk speelde daar meestal een rol in...
Hij werd gevonden rond 21.00, maar was al sinds 's ochtends vroeg vermist, en men was al de hele dag met man en macht naar hem aan het zoeken.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 19:36 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Op 11 augustus 1998 wordt Nikki Verstappen gevonden om 21.00 uur 's avonds. Drieënhalfuur later, wordt verdachte op de fiets aangehouden in het gebied.
Dat vertelde de politievrouw vanmiddag.
Zij vertelt niet 'drieënhalfuur later', zij houdt tussen de zin dat Nikki gevonden wordt om 21.00 uur, en de zin dat de verdachte om 0.30 uur staande wordt gehouden, een jubelverhaaltje dat door dna van twintig jaar geleden en voortvarend onderzoek, nu een verdacht is aangehouden. Daardoor valt het niet op dat er maar drieënhalfuur tussenzat.
Het kan goed zijn dat verdachte daar in de buurt was om te kijken of hij misschien iets had achtergelaten.
Ja, die RK-kerk heeft wel ongelofelijk veel leed veroorzaakt, want 9 tegen 10 dat deze gast in zijn jeugd natuurlijk ook misbruikt is en raadt dan maar eens door wie.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 19:48 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Ik zit in Zuid Limburg, ken de Brunsummerheide ook goed.
En je hebt gelijk, mijn ouders hielden mij daar weg, en ik op mijn beurt mijn kinderen
Ook wat betreft de RK kerk sla je de spijker precies op zijn kop.
In de jaren 60 en 70 waren dat soort praktijken al schering en inslag.
Wat ik al zei, je kind daar afleveren is de kat op het spek binden, het is niet anders.
Mijn geluk was natuurlijk ook dat mijn ouders niet katholiek waren.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 19:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, die RK-kerk heeft wel ongelofelijk veel leed veroorzaakt, want 9 tegen 10 dat deze gast in zijn jeugd natuurlijk ook misbruikt is en raadt dan maar eens door wie.
Nikki was sinds de vorige dag 7.00 uur zoek. De dag erop om 21.00 uur vinden ze het lichaam. Drieënhalfuur later wordt vlak bij de vindplek, de verdachte staande gehouden. Rond dat tijdstip zal het niet druk geweest zijn.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 19:52 schreef Royyy het volgende:
[..]
Hij werd gevonden rond 21.00, maar was al sinds 's ochtends vroeg vermist, en men was al de hele dag met man en macht naar hem aan het zoeken.
Het gebied kennende, zijn er tijdens die dag waarschijnlijk honderden fietsers en wandelaars langs gekomen.
Waarom zouden ze dan meer aandacht schenken aan iemand die daar een halve dag na de vermissing langs komt, dan aan al die fietsers en wandelaars die eerder op de dag daar waren, toen Nicky nog vermist was?
Beetje offtopic, maar dat doet me denken aan een Engelse prepper die ook hele voorraadkasten volgestopt had met voedselrantsoenen. En dat liet hij trots aan die interviewer/journalist zien.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 19:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, preppers daar moest ik ook aanvankelijk aan denken, maar dat zijn meer lui die er niet op uittrekken, maar van hun huis een kasteel maken inclusief voedselvoorraad voor de komende 250 jaar. En die zijn vaak zichtbaar paranoïde ipv onopvallend zoals deze dude.
Dus...? Nogmaals, wat was (met de info die toen beschikbaar was) het verschil tussen hem en de honderden andere mensen die daar op elk tijdstip van de dag en nacht langs komen?quote:Op woensdag 22 augustus 2018 19:54 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Nikki was sinds de vorige dag 7.00 uur zoek. De dag erop om 21.00 uur vonden ze zijn lichaam. Drieënhalfuur later wordt vlak bij de vindplek, de verdachte staande gehouden.
Ze hadden hem toen meteen binnenstebuiten moeten keren, hij was op het verkeerde tijdstip op de verkeerde plek, om iemand dan als 'passant' te bestempelen en er verder weinig tot niets mee te doen vind ik vreemd, op zijn minst nalatig, misschien zelfs knullig.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 19:54 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Nikki was sinds de vorige dag 7.00 uur zoek. De dag erop om 21.00 uur vinden ze het lichaam. Drieënhalfuur later wordt vlak bij de vindplek, de verdachte staande gehouden. Rond dat tijdstip zal het niet druk geweest zijn.
Peter R. de Vries valt dit ook te verwijten. Die steekt nu de loftrompet terwijl hij ook zal beseffen dat het knullig was.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 19:58 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Ze hadden hem toen meteen binnenstebuiten moeten keren, hij was op het verkeerde tijdstip op de verkeerde plek, om iemand dan als 'passant' te bestempelen en er verder weinig tot niets mee te doen vind ik vreemd, op zijn minst nalatig, misschien zelfs knullig.
Deze jongen niet, aardige gast in zuid Engeland met een schattige Jack Russel. Skip anders naar 30 min. dan gaat hij praten.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 19:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Om halfeen, vlak bij de vindplek? Niemand natuurlijk, je mocht er niet komen. Hij is niet voor niks staande gehouden door de marechaussee.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:00 schreef TargaFlorio het volgende:
Hoeveel passanten waren er rond die tijd?
En hoe hadden ze dat precies moeten doen dan? Iedereen die daar loopt meenemen naar het bureau? Op welke wettelijke basis?quote:Op woensdag 22 augustus 2018 19:58 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Ze hadden hem toen meteen binnenstebuiten moeten keren, hij was op het verkeerde tijdstip op de verkeerde plek, om iemand dan als 'passant' te bestempelen en er verder weinig tot niets mee te doen vind ik vreemd, op zijn minst nalatig, misschien zelfs knullig.
Alsof iemand 'in the middle of the Vogezen' betrapt zou worden..quote:Op woensdag 22 augustus 2018 19:43 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik zag laatst een filmpje van een gast die maakte een grote hut + schoorsteen die bestaat uit stenen, hout en klei. Enige gereedschap wat hij gebruikt zijn zijn handen en een bijl.
Lijkt me ook geweldig om te doen. Maar hier in (west) Europa mag dat nu eenmaal niet. Dat is zwaar verboden.
Zeer reeële mogelijkheid inderdaad, gaat generaties terug...quote:Op woensdag 22 augustus 2018 19:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, die RK-kerk heeft wel ongelofelijk veel leed veroorzaakt, want 9 tegen 10 dat deze gast in zijn jeugd natuurlijk ook misbruikt is en raadt dan maar eens door wie.
Het was blijkbaar warm weer en ik kan me voorstellen dat er publiek op zoiets afkomt.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:00 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Om halfeen, vlak bij de vindplek? Niemand natuurlijk, je mocht er niet komen.
De politie zal wel weten hoeveel mensen ze nog meer staande hebben gehouden die nacht. Ik schat nul.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:01 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Het was blijkbaar warm weer en ik kan me voorstellen dat er publiek op zoiets afkomt.
Vlakbij was een homo-ontmoetingsplaats volgens mij. Geen idee op welke afstand en hoe 'druk' het daar is op zo'n tijdstip, maar kan me zo voorstellen dat er wel meer mensen in de omgeving waren op dat moment.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:00 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Om halfeen, vlak bij de vindplek? Niemand natuurlijk, je mocht er niet komen.
Aan jouw schatting kunnen we natuurlijk geen waarde hechten. Het gaat om de feiten.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:02 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
De politie zal wel weten hoeveel mensen ze nog meer staande hebben gehouden die nacht. Ik schat nul.
Cheers, mate.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 19:54 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Mijn geluk was natuurlijk ook dat mijn ouders niet katholiek waren.
Dat kunnen er m.i. nooit veel geweest zijn gezien het tijdstip en gezien de plaats waar ie gevonden werd.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:00 schreef TargaFlorio het volgende:
Geen idee.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:01 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Alsof iemand 'in the middle of the Vogezen' betrapt zou worden..
En hoezo verboden? Op grond waarvan dan?
Rond die tijd 's nachts zullen dat er niet veel zijn.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:00 schreef TargaFlorio het volgende:
Een beetje Bushcrafter hakt geen bomen om maar gebruikt alleen dood hout dat al op de grond ligt.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:06 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Geen idee.
Maar je mag in natuurgebieden al bijna nergens wildkamperen of een vuurtje maken, laat staan bomen omhakken en grond/klei te gebruiken om een hut te gaan bouwen.
In Scandinavië en Oost Europa mag dat dan weer wel volgens mij.
Ik zal trouwens eens kijken of ik het filmpje nog vind. Best grappig.
En op de EU’s most wanted list:quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:04 schreef Momo... het volgende:
https://france3-regions.francetvinfo.fr/grand-est/haut-rhin/sainte-marie-aux-mines/jos-brech-suspecte-du-viol-du-meurtre-petit-garcon-neerlandais-recherche-massif-vosges-1529516.html
Mooi, aandacht in Frankrijk voor de zaak
Ik heb even gegoogled.o.a. hier:quote:Op woensdag 22 augustus 2018 19:54 schreef Domnivoor het volgende:
@ Twinkle20:
Er staat me vaag bij dat er jaren geleden bloemen zijn gevonden op de exacte plek waar Nicky was vermoord. Aangezien die locatie niet algemeen bekend was, deed de politie nader onderzoek. Toen bleek dat ze waren neergelegd door een paragnost die er eerder bij gehaald was.
Dat verhaal kun je vast wel ergens terugvinden.
Met een geweer.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:00 schreef Pek het volgende:
[..]
Deze jongen niet, aardige gast in zuid Engeland met een schattige Jack Russel. Skip anders naar 30 min. dan gaat hij praten.
The noose tightensquote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:12 schreef SureD1 het volgende:
[..]
En op de EU’s most wanted list:
https://eumostwanted.eu
Wat een verzameling figuren is die lijst toch, brrquote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:12 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Moest daar niet ook Tommie van der Sommen op staan?quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:12 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Zo uit de werken van Lombroso...quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:16 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Wat een verzameling figuren is die lijst toch, brr
quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:10 schreef Pek het volgende:
[..]
Een beetje Bushcrafter hakt geen bomen om maar gebruikt alleen dood hout dat al op de grond ligt.
Hier is die gast die een hut bouwt van hout, klei en modder. Ik zie nu dat hij geen modern gereedschap gebruikt. Hij doet het op de oude primitieve manier. Met een stenen handbijl.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Met een geweer..
Maar hij komt an sich sympathiek over idd....
Staat er tussen..quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:17 schreef maily het volgende:
[..]
Moest daar niet ook Tommie van der Sommen op staan?
https://eumostwanted.eu/nl/node/500quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:17 schreef maily het volgende:
[..]
Moest daar niet ook Tommie van der Sommen op staan?
Ja, eh ik zal maar niet zeggen wat ik ervan vind als jij dit doet:quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:20 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
[..]
Hier is die gast die een hut bouwt van hout, klei en modder. Ik zie nu dat hij geen modern gereedschap gebruikt. Hij doet het op de oude primitieve manier. Met een stenen handbijl.![]()
Niet bekend, is nooit een doodsoorzaak bekend geworden, is ook nooit vastgesteld of hij misbruikt is, dat is slechts een vermoeden... het DNA spoor waar Brech aan gematched wordt is zeker een delictspoor, volgens de politie.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:20 schreef Nober het volgende:
Was er nou wel of geen sprake van moord en misbruik of 'slechts' doodslag?
Best erg die reacties.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:20 schreef maily het volgende:
Dat die Facebookgroep http://forum.bushcraftnederland.nl/viewtopic.php?t=15430 nog voor iedereen te zien is ...
Ja, dat is wel apart om te lezen idd.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:23 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Best erg die reacties.
Ze wilden op zoek gaan naar hun vermiste kameraad, en dan komen ze opeens er achter dat hij zoiets gruwelijks heeft gedaan.
Iemand die eventuele sporen uit wil wissen omdat hij na de moord nogal haastig is vertrokken, doet dat niet overdag.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:07 schreef Royyy het volgende:
[..]
Rond die tijd 's nachts zullen dat er niet veel zijn.
Maar hoezo zou dat destijds interessanter voor de politie zijn geweest dan de honderden passanten waarmee ze vast en zeker eerder op de dag contact zullen hebben gehad, veel dichter bij de tijd waarop het misdrijf zelf plaats heeft gevonden?
Je moet prioriteiten stellen. Focus je dan op al de mensen waarvan je weet dat ze rondom de tijd van het misdrijf in de buurt waren, of op iemand die vele uren later op de fiets langs komt?
Onvoorstelbaar .... je zou er een spannende film van kunnen makenquote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:23 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Best erg die reacties.
Ze wilden op zoek gaan naar hun vermiste kameraad, en dan komen ze opeens er achter dat hij zoiets gruwelijks heeft gedaan.
Ja, beetje cru om te zeggen, maar hier zit wel een filmscenario in idd.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:25 schreef maily het volgende:
[..]
Onvoorstelbaar .... je zou er een spannende film van kunnen maken
Ja, geen commentaar willen geven aan de media is 1 ding, maar dan als reden geven dat men hun boshobby niet zal snappen is van een andere ordequote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:29 schreef woxxel het volgende:
En die laatste reactie dan.. Op die pagina. Best raar
Sja, ik denk dat zij nu denken; fuck de media, zoek het lekker uit ...quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:29 schreef woxxel het volgende:
En die laatste reactie dan.. Op die pagina. Best raar
Hier werd het ook al met pedo's en preppers in verband gebracht.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:31 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Ja, geen commentaar willen geven aan de media is 1 ding, maar dan als reden geven dat men hun boshobby niet zal snappen is van een andere orde
Ze zullen bang zijn dat hun hobby en wereldje in een negatief/kwaad daglicht wordt gesteld.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:31 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Ja, geen commentaar willen geven aan de media is 1 ding, maar dan als reden geven dat men hun boshobby niet zal snappen is van een andere orde
Ik meen me te herinneren dat ze redelijk zeker waren dat de vindplaats van Nicky niet de primaire plaats delict was, die is volgens mij ook nooit gevonden. Wellicht was hij idd bezig met sporen uitwissen. Er was ook een vermoeden dat Nicky vervoerd was in een kofferbak ( Peter R maakte er destijds een punt van dat die oude van dat kamp gezien was toen hij de kofferbak van zijn auto stond uit te zuigen, en ik meen me te herinneren dat er sprake was van een kunstof vezel uit tapijt zoals dat in auto’s zit dat gevonden was op Nicky’s lichaam (maar dat kan ook uit een willekeurige CSI aflevering komen, het menselijk geheugen is bijzonder onbetrouwbaar wat dat betreft)).quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:24 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Iemand die eventuele sporen uit wil wissen omdat hij na de moord nogal haastig is vertrokken, doet dat niet overdag.
Ze hebben gewoon gelijk.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:31 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Opvallend genoeg om hem een proces verbaal te geven klaarblijkelijk...quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:33 schreef Loekie1 het volgende:
Ik zou willen weten of verdachte bij het zien van de marechaussee rechtsomkeert wilde maken, oftewel hoe zijn reactie en gedrag was.
Nee klopt, niet mee naar die specifieke plek, Jack Russels graven graag, gaan holen in enzo en er is daar een wasbeer kolonie in de buurt. Daar wil je geen ruzie mee hebben als klein hondje.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Met een geweer..
Maar hij komt an sich sympathiek over idd....
Ik zie die Jack niet evenwel.
nee joh, ze hebben gewoon proces verbaal opgemaaktquote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:40 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Opvallend genoeg om hem een proces verbaal te geven klaarblijkelijk...
Ja zo krijg je de verhalen de wereld wel inquote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:40 schreef SureD1 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:40 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ze hadden een paar uur eerder iets gevondenquote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:44 schreef woxxel het volgende:
Waarop een proces verbaal. Fietsen zonder licht? Je krijgt toch niet zomaar een proces verbaal
quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:44 schreef woxxel het volgende:
Waarop een proces verbaal. Fietsen zonder licht? Je krijgt toch niet zomaar een proces verbaal
Heeft dus niks met een overtreding te maken waarvoor een 'bon' is gegeven.quote:Een proces-verbaal is de akte waarmee een overheidsambtenaar (bijvoorbeeld politie of een andere opsporingsambtenaar) verslag uitbrengt, zoals constateringen van feiten en omstandigheden (bijvoorbeeld het tijdstip, de plaats en de toedracht van een overtreding, misdrijf of ongeluk), de schriftelijke weergave van verklaringen (bijvoorbeeld van getuigen en verdachten) in zijn aanwezigheid, zijn verrichtingen, en de persoonsgegevens van betrokkenen en getuigen. Een ingevulde combibon bevat een "mini-proces-verbaal".
Daarnaast wordt het begrip proces-verbaal in de rechtspraktijk gebruikt. Van een zitting van een rechterlijk college wordt een proces-verbaal opgemaakt. Daarin wordt vastgelegd wat er in de zitting is gebeurd en wat door de rechters en de partijen en hun advocaten is gezegd, of als het een strafzaak is, door de officier van justitie en de verdachte en diens advocaat.
Ja, maar toch mensen met zo'n geweer met een vizier? Pfff, ik weet niet hoor.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:41 schreef Pek het volgende:
[..]
Nee klopt, niet mee naar die specifieke plek, Jack Russels graven graag, gaan holen in enzo en er is daar een wasbeer kolonie in de buurt. Daar wil je geen ruzie mee hebben als klein hondje.
Of daardoor gewoon de tijd gekregen om weg te komen.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:20 schreef woxxel het volgende:
Erg slim. Hij is van plan te verdwijnen. Geet eerst door at ie gaat wandelen. Laat uitgebreide routes achter. En na maanden wordt ie pas as vermist opgegeven. Hij kon in die tijd al de hele wereld rondgelopen zijn.. Die wandelroutes zijn gewoon dwaalsporen.
Die term werd gebruikt vanochtend bij de persconferentie, I shit you not... waarvoor werd niet gezegd, wellicht niet geluisterd naar instructies, of aangetroffen achter een afzetting, dat werd verder niet gezegd, maar die term werd gebruikt.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:42 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
nee joh, ze hebben gewoon proces verbaal opgemaakt
Dat suggereerde ik ook niet, hij gedroeg zich opvallend genoeg om hem aan te spreken, hem te vragen wat hij daar deed, en daar proces verbaal van op te maken...quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:45 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
[..]
Heeft dus niks met een overtreding te maken waarvoor een 'bon' is gegeven.
Schijnen allerlei reorganisaties geweest te zijn bij de politie daar, waardoor dossiers kwijt geraakt zijn. Anders kun je niet verklaren waarom hij bij een review niet echt serieus in beeld is geweest wrs.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:48 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Die term werd gebruikt vanochtend bij de persconferentie, I shit you not... waarvoor werd niet gezegd, wellicht niet geluisterd naar instructies, of aangetroffen achter een afzetting, dat werd verder niet gezegd, maar die term werd gebruikt.
Een aantekening was genoeg geweest. Het was verdachtquote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:49 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dat suggereerde ik ook niet, hij gedroeg zich opvallend genoeg om hem aan te spreken, hem te vragen wat hij daar deed, en daar proces verbaal van op te maken...
Hij is een jaar of vier later nog een keer verhoord.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Schijnen allerlei reorganisaties geweest te zijn bij de politie daar, waardoor dossiers kwijt geraakt zijn. Anders kun je niet verklaren waarom hij bij een review niet echt serieus in beeld is geweest wrs.
Neuh, ik heb net mensen op t.v gezien die ook op dat forum actief zijn.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:31 schreef maily het volgende:
[..]
Sja, ik denk dat zij nu denken; fuck de media, zoek het lekker uit ...
ik heb de persconferentie ook gekeken hoor, maar jij geeft er je eigen draai aan. Er werd gewoon verslag gemaakt van wat er daar gebeurde, wie er langskwamen, en zijn naam werd genoteerd als passantquote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:48 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Die term werd gebruikt vanochtend bij de persconferentie, I shit you not... waarvoor werd niet gezegd, wellicht niet geluisterd naar instructies, of aangetroffen achter een afzetting, dat werd verder niet gezegd, maar die term werd gebruikt.
Ik las dat-ie al nachten van -20 had meegemaakt toen hij vanaf februari jl was verdwenen. Maar ja, ik geloof toch nog dat-ie zelfmoord heeft gepleegd hoor.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:51 schreef Claude_Viole het volgende:
Stel dat het winter wordt, met hele strenge temperaturen onder nul. Dan moet hij wel een warme plek vinden in de vorm van een hut, lijkt mij. Of hij zal doodvriezen....
Hoe dien bushcrafters dat in de winter?
Dat jacht aspect vind ik persoonlijk ook wat minder, die items sla ik dan ook over. Zijn vader is ook een toffe kerel, maar die heeft een channel over vissen dus dat sla ik ook over. Maar het hoort wel bij dat survival gebeuren. En ik heb geleerd hoe ik een fikkie kan stoken zonder aansteker of lucifers. Maar dit is allemaal offtopic.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar toch mensen met zo'n geweer met een vizier? Pfff, ik weet niet hoor.
Dat doen ze van elke mogelijke getuigequote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:49 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dat suggereerde ik ook niet, hij gedroeg zich opvallend genoeg om hem aan te spreken, hem te vragen wat hij daar deed, en daar proces verbaal van op te maken...
quote:Een proces-verbaal is de akte waarmee een overheidsambtenaar (bijvoorbeeld politie of een andere opsporingsambtenaar) verslag uitbrengt, zoals constateringen van feiten en omstandigheden (bijvoorbeeld het tijdstip, de plaats en de toedracht van een overtreding, misdrijf of ongeluk), de schriftelijke weergave van verklaringen (bijvoorbeeld van getuigen en verdachten) in zijn aanwezigheid, zijn verrichtingen, en de persoonsgegevens van betrokkenen en getuigen.
Ja, ze verliezen me daarmee, maar sws al, zoals ik uitlegde, het is schijn-romantiek.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:52 schreef Pek het volgende:
[..]
Dat jacht aspect vind ik persoonlijk ook wat minder, die items sla ik dan ook over. Zijn vader is ook een toffe kerel, maar die heeft een channel over vissen dus dat sla ik ook over. Maar het hoort wel bij dat survival gebeuren. En ik heb geleerd hoe ik een fikkie kan stoken zonder aansteker of lucifers. Maar dit is allemaal offtopic.
Het is in die periode al -20 geweest, toch?quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:51 schreef Claude_Viole het volgende:
Stel dat het winter wordt, met hele strenge temperaturen onder nul. Dan moet hij wel een warme plek vinden in de vorm van een hut, lijkt mij. Of hij zal doodvriezen....
Ik denk niet dat Bushcrafters magische krachten hebben.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:51 schreef Claude_Viole het volgende:
Die bungelt wel ergens aan een boom, ja. Ergens diep in het bos.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik las dat-ie al nachten van -20 had meegemaakt toen hij vanaf februari jl was verdwenen. Maar ja, ik geloof toch nog dat-ie zelfmoord heeft gepleegd hoor.
Denk ik ook.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:52 schreef Ryan3 het volgende:
Maar ja, ik geloof toch nog dat-ie zelfmoord heeft gepleegd hoor.
Of als een soort wrede wraak heeft-ie dusdanig zelfmoord gepleegd dat-ie niet te vinden valt. Kan ook.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:55 schreef Pek het volgende:
[..]
Die bungelt wel ergens aan een boom, ja. Ergens diep in het bos.
Ach, het is een hobby. En ze eten de vangst ook echt op, dan vind ik vissen om ze daarna weer terug te gooien veel wreder en treuriger eigenlijk.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ze verliezen me daarmee, maar sws al, zoals ik uitlegde, het is schijn-romantiek.
Met het juiste gerief kan je probleemloos beneden de -40 zitten en alsnog buiten slapen. Dus nee.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:51 schreef Claude_Viole het volgende:
Nee, ok er ontstaat klaarblijkelijk verwarring door mijn formulering, maar wat ik bedoelde is dat het opvallend genoeg was om er proces verbaal van op te maken, wat hierboven gezegd werd, had ook een notitie kunnen zijn...quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:52 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
ik heb de persconferentie ook gekeken hoor, maar jij geeft er je eigen draai aan. Er werd gewoon verslag gemaakt van wat er daar gebeurde, wie er langskwamen, en zijn naam werd genoteerd als passant
Een goede slaapzak is al voldoende.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:57 schreef Harvest89 het volgende:
Als hij een goed isolerende tent heeft, kan dat ook wonderen doen.
Met kokend water binnen die tent, en veel warm water kruiken, heb je misschien een soort verwarming voor de nacht.
Maar ga dat allemaal maar eens meeslepen.
Natuurlijk.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:54 schreef Loekie1 het volgende:
Stel dat hij snel rechtsomkeert wilde maken na het zien van de marechaussee, dat is verdacht gedrag. Dat zal die marechaussee nog heus wel weten.
Nouja, "in de buurt", hij was naar de andere kant van het land verhuisd. Van Limburg naar Groningen.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:58 schreef woxxel het volgende:
Ik snap ook niet dat ie zo lang in die buurt is gebleven. Hij had 20 jaar de tijd om in een ander land te gaan zitten.
Goede kleding en je hebt geen tent nodig. Kokend water doe je niets mee en een paar kruiken ook niet. Niet nodig ook. Hij zit waarschijnlijk ergens in west europa. Niet op de zuidpool.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:57 schreef Harvest89 het volgende:
Als hij een goed isolerende tent heeft, kan dat ook wonderen doen.
Met kokend water binnen die tent, en veel warm water kruiken, heb je misschien een soort verwarming voor de nacht.
Maar ga dat allemaal maar eens meeslepen.
Ja, maar bij deze gast is het meer dan een hobby, hij verdiende er zijn geld mee kennelijk, en ja als amateur-psycholoog zou ik zeggen zit er ook een diepere betekenis achter bij hem.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:56 schreef Pek het volgende:
[..]
Ach, het is een hobby. En ze eten de vangst ook echt op, dan vind ik vissen om ze daarna weer terug te gooien veel wreder en treuriger eigenlijk.
Ohquote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:59 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Nouja, "in de buurt", hij was naar de andere kant van het land verhuisd. Van Limburg naar Groningen.
En nu roepen ze op vooral de politie niet te helpen en alles hierover te wissen om geen negatieve mediaaandacht over hun geliefde bushcraft te krijgen.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:23 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Best erg die reacties.
Ik heb echt geen idee.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 21:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Goede kleding en je hebt geen tent nodig. Kokend water doe je niets mee en een paar kruiken ook niet. Niet nodig ook. Hij zit waarschijnlijk ergens in west europa. Niet op de zuidpool.
Waar lees je datquote:Op woensdag 22 augustus 2018 21:04 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
En nu roepen ze op vooral de politie niet te helpen en alles hierover te wissen om geen negatieve mediaaandacht over hun geliefde bushcraft te krijgen.
Zo.. Katholiek.
Bizar - dat toen op basis van DNA o.i.d. niets is gevonden en hij niet als verdachte is aangemerkt.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:00 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Om halfeen, vlak bij de vindplek? Niemand natuurlijk, je mocht er niet komen. Hij is niet voor niks staande gehouden door de marechaussee.
Op die geposte link.quote:
Klopt want jij zei dat hij een proces verbaal had gekregenquote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:58 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Nee, ok er ontstaat klaarblijkelijk verwarring door mijn formulering, maar wat ik bedoelde is dat het opvallend genoeg was om er proces verbaal van op te maken, wat hierboven gezegd werd, had ook een notitie kunnen zijn...
https://l1.nl/l1ve-1200-p(...)y-verstappen-143459/
Tweede filmpje, op 17:05, nadat de man is staande gehouden en bevraagd, wordt besloten een pv op te maken, ik concludeer daar uit dat ze het verdacht vonden... het feit dat ze besloten een pv op te maken, impliceert dat dat ook niet had gekund...
Met excuses voor de onnauwkeurige formuleringquote:Op woensdag 22 augustus 2018 21:09 schreef RobjeGeus het volgende:
[..]
Klopt want jij zei dat hij een proces verbaal had gekregen
Dat zeiden ze in de persconferentiequote:Op woensdag 22 augustus 2018 21:09 schreef RobjeGeus het volgende:
[..]
Klopt want jij zei dat hij een proces verbaal had gekregen
Quote:quote:Op woensdag 22 augustus 2018 21:05 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ook dat nog. Waarom verhuist iemand naar Veendam? Voor werk?
Dit verzin je gewoon. Rot dan gewoon op johquote:Op woensdag 22 augustus 2018 21:04 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
En nu roepen ze op vooral de politie niet te helpen en alles hierover te wissen om geen negatieve mediaaandacht over hun geliefde bushcraft te krijgen.
Zo.. Katholiek.
En grote onzin natuurlijk, met Bushcraft heeft het weinig te maken. Doet me een beetje denken aan een vriend van me, die toen zijn broer uit de kast kwam, bang was dat iedereen zou denken dat hij ook homo was.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 21:04 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Zo.. Katholiek.
Die angst is inderdaad terecht.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 21:12 schreef Pek het volgende:
[..]
En grote onzin natuurlijk, met Bushcraft heeft het weinig te maken. Doet me een beetje denken aan een vriend van me, die toen zijn broer uit de kast kwam, bang was dat iedereen zou denken dat hij ook homo was.
Of je klikt zelf op de link. Of leest de posts van anderen over hetzelfde.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 21:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dit verzin je gewoon. Rot dan gewoon op joh
Volgens Eric van 't Padje niet, volgens mij.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 21:15 schreef woxxel het volgende:
Ik heb nooit eerder van bushcraft gehoord, maar ik begrijp nu dat het een ander woord voor padvinder is.
quote:Op woensdag 22 augustus 2018 21:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens Eric van 't Padje niet, volgens mij.
Ik heb het gewoon gelezen, alle 17 postings.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 21:16 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Of je klikt zelf op de link. Of leest de posts van anderen over hetzelfde.
En vervolgens bied je netjes je excuses aan. Die ik bij voorbaat aanvaard.
Ik vraag me af of dat met de toenmalige DNA-technieken wel kon. Ik dacht op de site van de politie gelezen te hebben dat er pas sinds 2008 ofzo bruikbare DNA profielen zijn.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 21:07 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Bizar - dat toen op basis van DNA o.i.d. niets is gevonden en hij niet als verdachte is aangemerkt.
Zo dichtbij..
Nee, ze hadden hem in eerste instantie niet geselecteerd voor een dna-test in 2009.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 21:07 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Bizar - dat toen op basis van DNA o.i.d. niets is gevonden en hij niet als verdachte is aangemerkt.
Zo dichtbij..
Ik associeerde het eigenlijk gewoon met National Geographic, Bear Grylls etc. Niks mis mee.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 21:16 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die angst is inderdaad terecht.
Bushcraft is blijkbaar voor veel mensen onbekend. En nu komt het ffe in het grote nieuws en dan gaan mensen al snel denken dat iedereen die aan bushcraft doet gestoord is of zo.
quote:Op woensdag 22 augustus 2018 21:18 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Ik associeerde het eigenlijk gewoon met National Geographic, Bear Grylls etc. Niks mis mee.
Het zijn de reactie van meneers eigen bushcraft community die mij doen twijfelen over het soort mensen dat er hier in Nederland mee bezig is.
Een van de laatste reacties (van Roel) op dat forum zou je inderdaad als heel erg fout kunnen opvatten, maar zo is die niet bedoeld (hoop ik).quote:Op woensdag 22 augustus 2018 21:16 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Of je klikt zelf op de link. Of leest de posts van anderen over hetzelfde.
En vervolgens bied je netjes je excuses aan. Die ik bij voorbaat aanvaard.
Logisch. Ze willen de politie niet eens helpen. Niet eens helpen bij de moord op een onschuldig kind. Dan moetrn die mensen, die bushcrafters wel tot ernstigere dingen in staat zijn...quote:Op woensdag 22 augustus 2018 21:18 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Ik associeerde het eigenlijk gewoon met National Geographic, Bear Grylls etc. Niks mis mee.
Het zijn de reactie van meneers eigen bushcraft community die mij doen twijfelen over het soort mensen dat er hier in Nederland mee bezig is.
Het is een klein wereldje, dat buschcraft gedoe. Waarschijnlijk een gesloten gemeenschap die elkaar allemaal de hand boven het hoofd houden.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 21:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Logisch. Ze willen de politie niet eens helpen. Niet eens helpen bij de moord op een onschuldig kind. Dan moetrn die mensen, die bushcrafters wel tot ernstigere dingen in staat zijn...
Ik las eerder op de avond dat er onder de scouting al heel veel pedosexuelen zitten. Nou lijkt duidelijk allemaal.
Dat vroeg ik me ook al af. Echte details vind ik niet.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:20 schreef Nober het volgende:
Was er nou wel of geen sprake van moord en misbruik of 'slechts' doodslag?
Deze linkquote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:20 schreef maily het volgende:
Dat die Facebookgroep http://forum.bushcraftnederland.nl/viewtopic.php?t=15430 nog voor iedereen te zien is ...
Zo is dat.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 21:22 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Het is een klein wereldje, dat buschcraft gedoe. Waarschijnlijk een gesloten gemeenschap die elkaar allemaal de hand boven het hoofd houden.
Dat is nooit duidelijk geworden uit forensisch onderzoek.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 21:23 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook al af. Echte details vind ik niet.
Onduidelijk.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 21:23 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Niet meewerken is inderdaad het stomste wat ze kunnen doen, dan krijgt het juist een slechte naamquote:Op woensdag 22 augustus 2018 21:18 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Wat Bear Grylls doet is toch ook Bushcraft dan?quote:Op woensdag 22 augustus 2018 21:16 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die angst is inderdaad terecht.
Bushcraft is blijkbaar voor veel mensen onbekend. En nu komt het ffe in het grote nieuws en dan gaan mensen al snel denken dat iedereen die aan bushcraft doet gestoord is of zo.
Ga maar eens diep in de Ardennen of Vogezen wandelen en kamperen, en dan tellen hoeveel kinderen je tegenkomt. Ik denk 0.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 21:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Logisch. Ze willen de politie niet eens helpen. Niet eens helpen bij de moord op een onschuldig kind. Dan moetrn die mensen, die bushcrafters wel tot ernstigere dingen in staat zijn...
Ik las eerder op de avond dat er onder de scouting al heel veel pedosexuelen zitten. Nou lijkt duidelijk allemaal.
quote:Op woensdag 22 augustus 2018 21:23 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
https://web.archive.org/w(...)ers/nickyverstappen/quote:Uit politie-onderzoek blijkt dat Nicky waarschijnlijk seksueel is misbruikt. De precieze doodsoorzaak kan vreemd genoeg niet worden vastgesteld. Wel vertoont zijn gelaat een rozige gloed, wat mogelijk op bedwelming wijst.
Sws andere setting, want scouting of padvinderij is para-militair en bushcrafting is vooral pseudo-romantisch. Je kunt het niet aan elkaar linken dus.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 21:25 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ga maar eens diep in de Ardennen of Vogezen wandelen en kamperen, en dan tellen hoeveel kinderen je tegenkomt. Ik denk 0.
Scouting is totaal anders, dat is juist bedoeld voor kinderen.
Bushcraft is op volwassenen gericht.
Die éne persoon vind jij representatief voor de rest?quote:Op woensdag 22 augustus 2018 21:04 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Zo.. Katholiek.
Dat is toch vreemdquote:Op woensdag 22 augustus 2018 21:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is nooit duidelijk geworden uit forensisch onderzoek.
Ja. Dat is meer survival.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 21:25 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Wat Bear Grylls doet is toch ook Bushcraft dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |