abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181497685
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 10:07 schreef Haushofer het volgende:

De bijbel (Paulus, Jezus) spreekt over een eindtijd die zeer spoedig zal aanbreken, een voorspelling die duidelijk niet is uitgekomen.
Eigenlijk wel he ? Dat N.T. is geschreven tijdens de Romeinse bezetting en men kon toch niet schrijven dat men er " de eindtijd van het Romeinse Rijk " mee bedoelde. :)
pi_181498974
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 13:41 schreef Haushofer het volgende:
Dus het is zo vaag en algemeen dat over 10.000 jaar, mochten we dan nog bestaan, er nog steeds dit soort ideeën heersen.

Ben benieuwd naar die kwantitatieve onderbouwing.
Gezien er nu allemaal aan de hand is op deze aarde aan rampen etc en ook het egoïsme en individualisme dat heerst en natuurlijk ook veel goddeloosheid en het weg drukken van God en het christendom etc in deze maatschappij.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  maandag 27 augustus 2018 @ 16:08:47 #103
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_181499114
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 13:09 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Dat eerste moet ik even uitzoeken.

Maar de bijbel spreekt dan wel over spoedig, maar er wordt ook aangegeven dat je op de tekenen der tijd moet letten.
Maar ook dat we de tijd zelf niet weten, er is alleen de vraag of je er klaar voor bent voor als Jezus terug komt en dat als hij terug komt en je bent niet gereed op zijn komst dat het te laat is.
Voor hen die geloven die zullen Jezus zien als hij terug komt en voor de niet gelovigen komt hij als een dief in de nacht, dus op een onverwachts moment.
De bijbel spreekt duidelijke taal: van de huidige generatie (toentertijd dus) zouden er mensen zijn die dit mee zouden maken. En die zijn allemaal dood.

Conclusie...
  maandag 27 augustus 2018 @ 16:15:16 #104
545 dop
:copyright: dop
pi_181499217
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 16:08 schreef hoatzin het volgende:

[..]

De bijbel spreekt duidelijke taal: van de huidige generatie (toentertijd dus) zouden er mensen zijn die dit mee zouden maken. En die zijn allemaal dood.

Conclusie...
God kon ook niet weten dat door fouten in ons Dna we geen 2000 jaar oud worden oO<
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 27 augustus 2018 @ 16:15:52 #105
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_181499226
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 16:00 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Gezien er nu allemaal aan de hand is op deze aarde aan rampen etc en ook het egoïsme en individualisme dat heerst en natuurlijk ook veel goddeloosheid en het weg drukken van God en het christendom etc in deze maatschappij.
He christendom is nog steeds de grootste godsdienst en meer dan 84% van de wereldbevolking is religieus. Wat nou goddeloosheid?

Meer rampen? Uitbarsting Krakatau (grootste ramp die ooit is beschreven door ooggetuigen) is al heel lang geleden en die van de Vesuvius ook. Er zijn wel inmiddels heel erg veel mensen dus ook meer mensen die de gevolgen ondervinden van een lokale ramp. Aardbevingen (op die van Groningen na..) en overstromingen hebben altijd al plaatsgevonden, en op veel grotere schaal dan vandaag de dag.

Dus dat argument klopt niet.
pi_181500470
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 16:00 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Sorry? :D De grootschalige Christenvervolgingen zijn al weer een tijdje geleden, meende ik.

Denk je ook wel es zelf na? Ik krijg bij jou vaak de indruk dat je als doorgeefluik functioneert van christelijke propaganda.

Die cijfers al gevonden?
pi_181505743
quote:
Spot maar met Hem....totdat je op een dag voor hem staat en dan gaan je knieën wel buigen hoor
pi_181505846
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 21:11 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Spot maar met Hem....totdat je op een dag voor hem staat en dan gaan je knieën wel buigen hoor
_O- Al eens gedacht om psychische hulp te zoeken ?
pi_181505861
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 16:15 schreef hoatzin het volgende:

[..]

He christendom is nog steeds de grootste godsdienst en meer dan 84% van de wereldbevolking is religieus. Wat nou goddeloosheid?

Meer rampen? Uitbarsting Krakatau (grootste ramp die ooit is beschreven door ooggetuigen) is al heel lang geleden en die van de Vesuvius ook. Er zijn wel inmiddels heel erg veel mensen dus ook meer mensen die de gevolgen ondervinden van een lokale ramp. Aardbevingen (op die van Groningen na..) en overstromingen hebben altijd al plaatsgevonden, en op veel grotere schaal dan vandaag de dag.

Dus dat argument klopt niet.
Dan moet je toch eens vaker op internet kijken,want niet alle rampen komen in het nieuws. En 84% is religieus maar wat zegt dat als je naar de wereld kijkt :N. 2 miljard zijn er christen maar hoeveel daarvan zijn er echt opnieuw geboren en gered..? nou dat zijn er niet heel veel hoor...anders was het niet zo een zooitje in de wereld,want de meeste christenen leven net zoals de wereld helaas.
pi_181505948
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 21:15 schreef ATON het volgende:

[..]

_O- Al eens gedacht om psychische hulp te zoeken ?
Wij zijn juist gezond geworden en zien de waarheid voor wat hij is,de wereld is ziek maar dat zal je ook wel niet zien noch snappen :? je ziet jezelf ook niet als zondig neem ik aan en je zal jezelf dan ook niet echt slecht vinden....God ziet dat duidelijk anders.
pi_181506323
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 16:08 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Conclusie...
Dan snap je niet wat er bedoeld wordt,want is een profetie waar Jezus het over heeft. Hij spreekt over toekomstige gebeurtenissen want Mattheüs 24 en 25 gaat namelijk over de Joden in de grote verdrukking die er dus nog aan zit te komen. Dus je verhaal gaat niet op. Jezus punt in zijn verklaring, "deze generatie zal niet voorbijgaan voordat al deze dingen plaatsvinden", is dat de gebeurtenissen van de eindtijden snel zullen plaatsvinden. Zodra de tekenen van het einde beginnen te worden waargenomen, is het einde goed op weg - de wederkomst en het oordeel zal plaatsvinden binnen die laatste generatie. Jezus versterkte deze betekenis met een gelijkenis in Mattheüs 24: 32-33: "Leer nu deze les van de vijgenboom: Zodra zijn twijgen zacht worden en zijn bladeren naar buiten komen, weet je dat de zomer nabij is. Maar toch, wanneer je al deze dingen ziet, weet je dat het nabij is, direct aan de deur. "Een zeker teken van de zomer zijn de bladeren van de vijgenboom; een zeker teken van het einde van de wereld is dat "al deze dingen" (van Mattheüs 24) plaatsvinden. Degenen die op aarde zijn hebben dan nog maar een korte tijd over.

Jezus 'profetie in Mattheüs 24 heeft een' dubbele vervulling '. In deze visie is' deze generatie 'het volk waarmee Jezus op dat moment sprak - waarvan sommige voorspelden dat het gedurende hun leven zou gebeuren. Dus toen de Romeinen Jeruzalem in 70 na Christus verwoestten, werd de profetie van Jezus ten dele vervuld; de val van Jeruzalem zorgde voor een voorproefje van ergere dingen die zouden komen. Veel aspecten van de profetie van Jezus kwamen echter niet voor in 70 na Christus; bijvoorbeeld de hemelse tekens van Mattheüs 24: 29-31(na de grote verdrukking en is zijn 2de komst wanneer iedereen Hem zal zien en is nog niet gebeurt). Het grootste probleem met de interpretatie van de 'dubbele vervulling' is dat deze niet overeenstemt met Jezus 'uitspraak dat' al 'deze dingen zullen plaatsvinden in' deze generatie '. Daarom is het beter om 'deze generatie' te begrijpen als een verwijzing naar de generatie die leeft wanneer de eindtijdgebeurtenissen zich daadwerkelijk voordoen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Doedelzak77 op 27-08-2018 21:45:00 ]
pi_181506572
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 21:19 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Wij zijn juist gezond geworden en zien de waarheid voor wat hij is,de wereld is ziek maar dat zal je ook wel niet zien noch snappen :? je ziet jezelf ook niet als zondig neem ik aan en je zal jezelf dan ook niet echt slecht vinden....God ziet dat duidelijk anders.
Toch mijn goede raad maar eens volgen.
pi_181506673
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 21:42 schreef ATON het volgende:

[..]

Toch mijn goede raad maar eens volgen.
Ik volg God niet de mens *)
  maandag 27 augustus 2018 @ 22:00:07 #114
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_181507087
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 21:16 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Dan moet je toch eens vaker op internet kijken,want niet alle rampen komen in het nieuws. En 84% is religieus maar wat zegt dat als je naar de wereld kijkt :N. 2 miljard zijn er christen maar hoeveel daarvan zijn er echt opnieuw geboren en gered..? nou dat zijn er niet heel veel hoor...anders was het niet zo een zooitje in de wereld,want de meeste christenen leven net zoals de wereld helaas.
Allemaal Gods plan natuurlijk.
  maandag 27 augustus 2018 @ 22:01:55 #115
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_181507143
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 21:33 schreef Doedelzak77 het volgende:
ezus punt in zijn verklaring, "deze generatie zal niet voorbijgaan voordat al deze dingen plaatsvinden", is dat de gebeurtenissen van de eindtijden snel zullen plaatsvinden. Zodra de tekenen van het einde beginnen te worden waargenomen, is het einde goed op weg - de wederkomst en het oordeel zal plaatsvinden binnen die laatste generatie. Jezus versterkte deze betekenis met een gelijkenis in Mattheüs 24: 32-33: "Leer nu deze les van de vijgenboom: Zodra zijn twijgen zacht worden en zijn bladeren naar buiten komen, weet je dat de zomer nabij is. Maar toch, wanneer je al deze dingen ziet, weet je dat het nabij is, direct aan de deur. "Een zeker teken van de zomer zijn de bladeren van de vijgenboom; een zeker teken van het einde van de wereld is dat "al deze dingen" (van Mattheüs 24) plaatsvinden. Degenen die op aarde zijn hebben dan nog maar een korte tijd over.

Jezus 'profetie in Mattheüs 24 heeft een' dubbele vervulling '. In deze visie is' deze generatie 'het volk waarmee Jezus op dat moment sprak - waarvan sommige voorspelden dat het gedurende hun leven zou gebeuren. Dus toen de Romeinen Jeruzalem in 70 na Christus verwoestten, werd de profetie van Jezus ten dele vervuld; de val van Jeruzalem zorgde voor een voorproefje van ergere dingen die zouden komen. Veel aspecten van de profetie van Jezus kwamen echter niet voor in 70 na Christus; bijvoorbeeld de hemelse tekens van Mattheüs 24: 29-31(na de grote verdrukking en is zijn 2de komst wanneer iedereen Hem zal zien en is nog niet gebeurt). Het grootste probleem met de interpretatie van de 'dubbele vervulling' is dat deze niet overeenstemt met Jezus 'uitspraak dat' al 'deze dingen zullen plaatsvinden in' deze generatie '. Daarom is het beter om 'deze generatie' te begrijpen als een verwijzing naar de generatie die leeft wanneer de eindtijdgebeurtenissen zich daadwerkelijk voordoen.
Deze krompraat heb ik al zo vaak gehoord.
pi_181507441
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 22:01 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Deze krompraat heb ik al zo vaak gehoord.
Omdat je het woord ook niet snapt...ongelovigen kunnen het ook beter niet lezen,want slaat nergens op en erg nutteloos....het woord wordt levend als je het gaat leven en je gaat het pas snappen onder leiding van de Heilige Geest anders klinkt het als dwaasheid

Oordeel van schapen bokken is wanneer Jezus terug komt en is zijn 2de komst waarbij de hele wereld Hem zal zien en de opname is daarvoor en gebeurt in een oogopslag zonder tekenen en ziet niemand Hem en de 2de komst is met grote tekenen en zal iedereen Hem zien. En dan gaat hij de Joden beoordelen waarvan Etto van Belgie denkt dat het voor ons is. Maar dat is omdat hij niet snapt dat Mattheüs 24-25 niet voor ons maar voor de Joden in de grote verdrukking en kan dus niet het woord van God rechtsnijden. Zoals ongelovige dat ook niet doen dus net zo verloren....dus die gaat alles door elkaar halen,want denkt ook dat het al gebeurt is wat gewoon niet kan want de wereld heeft Hem nog niet gezien.

[ Bericht 18% gewijzigd door Doedelzak77 op 27-08-2018 22:44:39 ]
pi_181509019
Zo te zien ben je danig verknipt en komt alle hulp te laat.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:23:37 #118
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_181512508
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 22:10 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Omdat je het woord ook niet snapt...ongelovigen kunnen het ook beter niet lezen,want slaat nergens op en erg nutteloos....het woord wordt levend als je het gaat leven en je gaat het pas snappen onder leiding van de Heilige Geest anders klinkt het als dwaasheid

[ afbeelding ]

Oordeel van schapen bokken is wanneer Jezus terug komt en is zijn 2de komst waarbij de hele wereld Hem zal zien en de opname is daarvoor en gebeurt in een oogopslag zonder tekenen en ziet niemand Hem en de 2de komst is met grote tekenen en zal iedereen Hem zien. En dan gaat hij de Joden beoordelen waarvan Etto van Belgie denkt dat het voor ons is. Maar dat is omdat hij niet snapt dat Mattheüs 24-25 niet voor ons maar voor de Joden in de grote verdrukking en kan dus niet het woord van God rechtsnijden. Zoals ongelovige dat ook niet doen dus net zo verloren....dus die gaat alles door elkaar halen,want denkt ook dat het al gebeurt is wat gewoon niet kan want de wereld heeft Hem nog niet gezien.
Ik snap heel goed wat er bedoeld wordt. Het is heel eenvoudig wat er staat maar jaaa dan klopt de boel niet...dus kronkelen we net zo lang ("Jezus heeft het namelijk over een toekomstige onderdrukking, niet de huidige...") tot de boel weer klopt. Jammer deze poging is erg doorzichtig en faalt volledig.

Btw: ook Paulus gaat er aanvankelijk van uit dat er mensen zijn in zijn omgeving die "de eindtijd" zouden meemaken. Allemaal dood uiteraard....
pi_181513588
Ach ja, het aloude demarcatievraagstuk: wanneer maakt een hypothese zinvolle voorspellingen, en wanneer is het een combi van doorgeschoten patroonherkenning en wensdenken? :P
pi_181514044
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 17:25 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Sorry? :D De grootschalige Christenvervolgingen zijn al weer een tijdje geleden, meende ik.

Denk je ook wel es zelf na? Ik krijg bij jou vaak de indruk dat je als doorgeefluik functioneert van christelijke propaganda.

Die cijfers al gevonden?
christen vervolging is nog aan de orde van de dag.
leef je onder een steen of zo?
en al die beledigingen die jij nu doet over dat ik alleen maar zogenaamd propaganda verspreid.
geeft wel aan dat je liever hebt dat het hele christendom ophoudt te bestaan dan dat het er nog is.
zie afbeelding.

hier in iedergeval een lijst met aantal rampen.

I am a child of God
God is not dead.
pi_181514712
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 10:43 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

christen vervolging is nog aan de orde van de dag.
leef je onder een steen of zo?
en al die beledigingen die jij nu doet over dat ik alleen maar zogenaamd propaganda verspreid.
geeft wel aan dat je liever hebt dat het hele christendom ophoudt te bestaan dan dat het er nog is.
Wut? :')

Ik heb soms grote moeite om jouw nogal eigenaardige hersenkronkels te volgen Sjoemie, dat is alles. Van mijn part floreert het Christendom als nooit tevoren. Zolang ze andermans vrijheden en wetenschappelijke inzichten er niet mee inperken, heb ik sympathie voor het Christelijke geloof. :)

quote:
hier in iedergeval een lijst met aantal rampen.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Stel, een consultant claimt dat zijn methode een bedrijf qua winst beter heeft laten presteren. Zijn methode wordt al 2 jaar toegepast. Om zijn claim kracht bij te zetten laat hij vervolgens alleen de bedrijfscijfers zien van de afgelopen maand zonder verdere referentie naar daarvoor.

Denk je dat dat iets significants zegt? Zo ja, dan hoop ik dat jij geen consultant bent.

Beste Sjoemie, jij claimt dat er tekenen zijn die uniek zijn voor de afgelopen 2 millennia. Kun je dat nu onderbouwen of niet? En met iets meer betrouwbare bronnen dan "klimaatgek.nl"? :D
pi_181518152
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:15 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Wut? :')

Ik heb soms grote moeite om jouw nogal eigenaardige hersenkronkels te volgen Sjoemie, dat is alles. Van mijn part floreert het Christendom als nooit tevoren. Zolang ze andermans vrijheden en wetenschappelijke inzichten er niet mee inperken, heb ik sympathie voor het Christelijke geloof. :)

[..]

Stel, een consultant claimt dat zijn methode een bedrijf qua winst beter heeft laten presteren. Zijn methode wordt al 2 jaar toegepast. Om zijn claim kracht bij te zetten laat hij vervolgens alleen de bedrijfscijfers zien van de afgelopen maand zonder verdere referentie naar daarvoor.

Denk je dat dat iets significants zegt? Zo ja, dan hoop ik dat jij geen consultant bent.

Beste Sjoemie, jij claimt dat er tekenen zijn die uniek zijn voor de afgelopen 2 millennia. Kun je dat nu onderbouwen of niet? En met iets meer betrouwbare bronnen dan "klimaatgek.nl"? :D
Jou teksten en die van bijvoorbeeld aton en hoatzin doen soms anders vermoeden. ;)
Maar hoe denk je over de christenvervolging na het plaatje van opendoors die ik plaatste?
van die cijfers schrik je wel even toch?
en wat dacht je van al die antisemitisme waar je telkens in het nieuws over hoort?
Telkens word israël in het nieuws afgeschilderd als de boos doener en ondertussen wrijven de landen er om heen kwaad lachend in hun handen.
I am a child of God
God is not dead.
pi_181521689
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:13 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Jou teksten en die van bijvoorbeeld aton en hoatzin doen soms anders vermoeden. ;)
Maar hoe denk je over de christenvervolging na het plaatje van opendoors die ik plaatste?
van die cijfers schrik je wel even toch?
Er zijn zoveel vervolgingen, en ik heb niet de indruk dat Christenen nu een groep vormen die relatief gezien heel veel vervolgd worden; tenzij jij me anders kunt laten zien.

quote:
en wat dacht je van al die antisemitisme waar je telkens in het nieuws over hoort?
Telkens word israël in het nieuws afgeschilderd als de boos doener en ondertussen wrijven de landen er om heen kwaad lachend in hun handen.
Ik heb het idee dat Israël eerlijk gezegd nogal mild in het nieuws wordt neergezet; zie b.v. Luyendijks "Het zijn net mensen". Daarbij is Israël natuurlijk niet slechts een slachtoffer; ik weet niet of je wel es in Israël bent geweest en/of met Palestijnen daar hebt gesproken, maar zo niet dan zal dat je kijk op de problematiek daar wel bijstellen, denk ik.

Maar dit doet toch allemaal niet terzake? Jij zou met cijfers komen waaruit duidelijk naar voren komt dat we in een eindtijd leven. Ik zie ze nog steeds niet.
pi_181524883
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 09:23 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ik snap heel goed wat er bedoeld wordt. Het is heel eenvoudig wat er staat maar jaaa dan klopt de boel niet...dus kronkelen we net zo lang ("Jezus heeft het namelijk over een toekomstige onderdrukking, niet de huidige...") tot de boel weer klopt. Jammer deze poging is erg doorzichtig en faalt volledig.

Btw: ook Paulus gaat er aanvankelijk van uit dat er mensen zijn in zijn omgeving die "de eindtijd" zouden meemaken. Allemaal dood uiteraard....
Omdat ze ook dachten dat het om hun generatie gingen,maar is dus niet zo want anders was het al gebeurd. En Jezus is nog steeds niet terug,want eerst gaan de ware christenen mee met Hem met de opname en aangezien alle christenen er nog zijn onmogelijk. En dan krijgt de wereld de grote verdrukking 7 jaar lang ellende zoals nooit tevoren met Gods toorn,waar ware christenen niet doorheen gaan want daar zijn wij niet voor bestemd zegt God. En daarna komt Jezus terug en is zijn 2de komst.
pi_181525030
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 16:47 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Er zijn zoveel vervolgingen, en ik heb niet de indruk dat Christenen nu een groep vormen die relatief gezien heel veel vervolgd worden; tenzij jij me anders kunt laten zien.

[..]

Ik heb het idee dat Israël eerlijk gezegd nogal mild in het nieuws wordt neergezet; zie b.v. Luyendijks "Het zijn net mensen". Daarbij is Israël natuurlijk niet slechts een slachtoffer; ik weet niet of je wel es in Israël bent geweest en/of met Palestijnen daar hebt gesproken, maar zo niet dan zal dat je kijk op de problematiek daar wel bijstellen, denk ik.

Maar dit doet toch allemaal niet terzake? Jij zou met cijfers komen waaruit duidelijk naar voren komt dat we in een eindtijd leven. Ik zie ze nog steeds niet.
Palestijnen zijn de terroristen hoor en Gods volk is altijd al de lsjaak geweest en hoe zou dat toch komen in deze wereld waar satan heerser is...?
pi_181525622
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 18:30 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Palestijnen zijn de terroristen hoor en Gods volk is altijd al de lsjaak geweest en hoe zou dat toch komen in deze wereld waar satan heerser is...?
Van een wereldvreemde gesproken....
pi_181529406
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 18:58 schreef ATON het volgende:

[..]

Van een wereldvreemde gesproken....
Ja ware christenen zijn ook wereldvreemd want we zijn VAN de wereld maar niet IN de wereld...
pi_181533848
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 21:25 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Ja ware christenen zijn ook wereldvreemd want we zijn VAN de wereld maar niet IN de wereld...
Dat geloof ik beter dan je het zegt.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 09:03:25 #129
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_181537677
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 18:26 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Omdat ze ook dachten dat het om hun generatie gingen,maar is dus niet zo want anders was het al gebeurd. En Jezus is nog steeds niet terug,want eerst gaan de ware christenen mee met Hem met de opname en aangezien alle christenen er nog zijn onmogelijk. En dan krijgt de wereld de grote verdrukking 7 jaar lang ellende zoals nooit tevoren met Gods toorn,waar ware christenen niet doorheen gaan want daar zijn wij niet voor bestemd zegt God. En daarna komt Jezus terug en is zijn 2de komst.
Het is maar een ingewikkeld draaiboek. Blij dat dat niet voor mij geldt. ;)
  woensdag 29 augustus 2018 @ 09:04:05 #130
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_181537689
quote:

[..]

Wie heeft bedacht dat satan hier heerser moet zijn dan?
  woensdag 29 augustus 2018 @ 12:53:30 #131
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_181543107
Grote verdrukking op Israël is al geweest vgm als je teksten gaat vergelijken. (verbeter me als het niet klopt)

Mat 23:33-36 Ye serpents, ye generation of vipers, how can ye escape the damnation of hell? 34 Wherefore, behold, I send unto you prophets, and wise men, and scribes: and some of them ye shall kill and crucify; and some of them shall ye scourge in your synagogues, and persecute them from city to city: 35 That upon you may come all the righteous blood shed upon the earth, from the blood of righteous Abel unto the blood of Zacharias son of Barachias, whom ye slew between the temple and the altar. 36 Verily I say unto you, All these things shall come upon this generation .

Mat 24:21 KJV For then shall be great tribulation, such as was not since the beginning of the world to this time, no, nor ever shall be .

Mat 24:15-16 When ye therefore shall see the abomination of desolation (legers), spoken of by Daniel the prophet, stand in the holy place, (whoso readeth, let him understand:)
16 Then let them which be in Judaea flee into the mountains:

Luk 21:20-24 KJV 20 And when ye shall see Jerusalem compassed with armies (gruwel van vrrwoesting), then know that the desolation thereof is nigh (70ad). 21 Then let them which are in Judaea flee to the mountains; and let them which are in the midst of it depart out; and let not them that are in the countries enter thereinto. 22 For these be the days of vengeance, that all things which are written may be fulfilled. 23 But woe unto them that are with child, and to them that give suck, in those days! for there shall be great distress in the land, and wrath upon this people. 24 And they shall fall by the edge of the sword, and shall be led away captive into all nations: and Jerusalem shall be trodden down of the Gentiles, until the times of the Gentiles be fulfilled.

Luk 23:28-29 KJV 28 But Jesus turning unto them said, Daughters of Jerusalem, weep not for me, but weep for yourselves, and for your children. 29 For, behold, the days are coming, in the which they shall say, Blessed are the barren, and the wombs that never bare, and the paps which never gave suck.

Mat 24:34 Verily I say unto you, This generation shall not pass, till all these things be fulfilled.

Deze generatie betekent ook soortgelijke mensen, geslacht.

Luk 11:29 And when the people were gathered thick together, he began to say, This is an evil generation: they seek a sign; and there shall no sign be given it, but the sign of Jonas the prophet.

Mar 9:19 He answereth him, and saith, O faithless generation, how long shall I be with you? how long shall I suffer you? bring him unto me.

Mar 9:29 And he said unto them, This kind can come forth by nothing, but by prayer and fasting.

Mar 9:29 En Hij zeide tot hen: Dit geslacht (ongeloof) kan nergens door uitgaan, dan door bidden en vasten.

(even in het Engels)

[ Bericht 2% gewijzigd door Manke op 29-08-2018 13:17:56 ]
pi_181544295
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 12:53 schreef Manke het volgende:
Grote verdrukking op Israël is al geweest vgm als je teksten gaat vergelijken. (verbeter me als het niet klopt)

Mat 23:33-36 Ye serpents, ye generation of vipers, how can ye escape the damnation of hell? 34 Wherefore, behold, I send unto you prophets, and wise men, and scribes: and some of them ye shall kill and crucify; and some of them shall ye scourge in your synagogues, and persecute them from city to city: 35 That upon you may come all the righteous blood shed upon the earth, from the blood of righteous Abel unto the blood of Zacharias son of Barachias, whom ye slew between the temple and the altar. 36 Verily I say unto you, All these things shall come upon this generation .

Mat 24:21 KJV For then shall be great tribulation, such as was not since the beginning of the world to this time, no, nor ever shall be .

Mat 24:15-16 When ye therefore shall see the abomination of desolation (legers), spoken of by Daniel the prophet, stand in the holy place, (whoso readeth, let him understand:)

Luk 21:20-24 KJV 20 And when ye shall see Jerusalem compassed with armies (gruwel van vrrwoesting), then know that the desolation thereof is nigh (70ad). 21 Then let them which are in Judaea flee to the mountains; and let them which are in the midst of it depart out; and let not them that are in the countries enter thereinto. 22 For these be the days of vengeance, that all things which are written may be fulfilled. 23 But woe unto them that are with child, and to them that give suck, in those days! for there shall be great distress in the land, and wrath upon this people. 24 And they shall fall by the edge of the sword, and shall be led away captive into all nations: and Jerusalem shall be trodden down of the Gentiles, until the times of the Gentiles be fulfilled.

Luk 23:28-29 KJV 28 But Jesus turning unto them said, Daughters of Jerusalem, weep not for me, but weep for yourselves, and for your children. 29 For, behold, the days are coming, in the which they shall say, Blessed are the barren, and the wombs that never bare, and the paps which never gave suck.

Mat 24:34 Verily I say unto you, This generation shall not pass, till all these things be fulfilled.

Luk 11:29 And when the people were gathered thick together, he began to say, This is an evil generation: they seek a sign; and there shall no sign be given it, but the sign of Jonas the prophet.

Mar 9:19 He answereth him, and saith, O faithless generation, how long shall I be with you? how long shall I suffer you? bring him unto me.

Mar 9:29 And he said unto them, This kind can come forth by nothing, but by prayer and fasting.

Mar 9:29 En Hij zeide tot hen: Dit geslacht (ongeloof) kan nergens door uitgaan, dan door bidden en vasten.

(even in het Engels)

Allemaal volgens jouw bijbeltje, maar niet volgens de geschiedenis.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 13:45:52 #133
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_181544469
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 13:39 schreef ATON het volgende:

[..]

Allemaal volgens jouw bijbeltje, maar niet volgens de geschiedenis.
Wat ik meen aan te tonen is:
Vernietiging van Jeruzalem door de Romeinen = 'de grote verdruking'
pi_181547123
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 13:45 schreef Manke het volgende:

[..]

Vernietiging van Jeruzalem door de Romeinen = 'de grote verdrukking'
Ja natuurlijk. Vergeet niet dat het N.T. integraal geschreven is na die vernietiging van Jeruzalem in 70 n.C.
pi_181548910
quote:

[..]

inderdaad, volken en (groepen) mensen die Jezus niet volgen laat de satan wel met rust of geeft ze dingen om er ook niet aan te denken. Pas als mensen in aanraking komen met Jezus dan gaat satan en zijn demonen aan het werk om die gene aan het twijfelen te brengen etc.
I am a child of God
God is not dead.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 17:01:22 #136
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_181549553
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 16:39 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

inderdaad, volken en (groepen) mensen die Jezus niet volgen laat de satan wel met rust of geeft ze dingen om er ook niet aan te denken. Pas als mensen in aanraking komen met Jezus dan gaat satan en zijn demonen aan het werk om die gene aan het twijfelen te brengen etc.
Ik herinner me dat je over een uitspraak van mij zei dat de duivel me dat liet zeggen. Haha, ik volg Jezus dan. Maar dan wel Jezus de Davidszoon hoor, niet de zombie versie van Jezus.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_181549674
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 16:39 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

O, vandaar dat ik geen last van Satan heb en gelovigen de meeste misdaden plegen. O.K. dat is duidelijk...
pi_181553787
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:05 schreef ATON het volgende:

[..]

O, vandaar dat ik geen last van Satan heb en gelovigen de meeste misdaden plegen. O.K. dat is duidelijk...
Inderdaad want je bent al van hem en ware christenen voeren oorlog tegen het vlees dus over welke gelovigen heb je het want een ware christen zal geen misdaden plegen tenzij ze nep zijn en geen christenen zijn en dan dienen ze God niet zoals Katholieken,JG,Moslims,Hindoes etc
pi_181553853
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:04 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Wie heeft bedacht dat satan hier heerser moet zijn dan?
God heeft hem die macht gegeven,omdat de meeste hem ook willen dienen en daarmee bedoel ik liever de zonde hebben dan God. En dus in vijandschap met God leven en zich niet willen bekeren van de zonde net als satan
pi_181554447
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 12:53 schreef Manke het volgende:

(even in het Engels)

Nee de grote verdrukking moet nog beginnen en die begint pas als deze gemeente bedeling afloopt en dat gebeurt met de opname van de gemeente welke onze hoop en troost is,want wij zijn niet bestemd voor Gods toorn. En gaat er een andere bedeling beginnen en wordt het weer werken en geloof(Openbaring 14:12) door geloof in Jezus en niet het teken van het beest te nemen en daar zullen ongelovigen,joden en lauwe ongeredde christenen mee te maken krijgen. Openbaringen is ook niet helemaal te begrijpen alleen gedeeltelijk omdat nog niet alles gebeurt is
pi_181554660
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 19:26 schreef Doedelzak77 het volgende:
Inderdaad want je bent al van hem
Hier spreek je jezelf al tegen. Wil je nu zeggen dat ik geen goed mens bent ? Waar haal jij als garnaal het recht dit te denken van me ? :(
quote:
en ware christenen voeren oorlog tegen het vlees
Als vegetariër doe ik dat ook. En nu ?
quote:
dus over welke gelovigen heb je het want een ware christen zal geen misdaden plegen tenzij ze nep zijn en geen christenen zijn en dan dienen ze God niet zoals Katholieken,JG,Moslims,Hindoes etc
De gevangenissen zitten vol met christenen. Die zonder zonde is werpe de eerste steen. Weet je wat garnaaltje? Jij bent geen ware christen, maar een grote hypocriet. Kruip terug onder je steen waar je vandaan komt. :(
pi_181554684
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 13:45 schreef Manke het volgende:

[..]

Vernietiging van Jeruzalem door de Romeinen = 'de grote verdruking'
Nee dat is niet de grote verdrukking maar een verdrukking want het boek Openbaring is geschreven tussen 90 - 96 AD en dat was nadat de tempel vernietigd was en na Nero.
pi_181558082
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 19:52 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Nee dat is niet de grote verdrukking maar een verdrukking want het boek Openbaring is geschreven tussen 90 - 96 AD en dat was nadat de tempel vernietigd was en na Nero.
Dit is toch al je reinste geraaskal. Kan je dat eens in een leesbare zin plaatsen ?
  woensdag 29 augustus 2018 @ 21:43:33 #144
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_181558676
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 19:28 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

God heeft hem die macht gegeven,omdat de meeste hem ook willen dienen en daarmee bedoel ik liever de zonde hebben dan God. En dus in vijandschap met God leven en zich niet willen bekeren van de zonde net als satan
En daar moeten we God voor danken of zo? Dit is regelrecht mensen in verzoeking leiden. Bah!
  donderdag 30 augustus 2018 @ 11:35:01 #145
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_181569694
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 19:52 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Openbaring had ik het nog niet over, maar daarover kreeg ik ook een raar idee, namelijk dat de dag des Heeren over Israël op het moment van schrijven in het verleden ligt en dat Johannes uitlegt wat er precies is gebeurd in het geestelijke. (heb het nog niet uitgezocht verder)
De verwoesting van Jeruzalem in 70nC heeft ook profetieën vervuld.

Rev 1:10 En ik was in den geest op den dag des Heeren; en ik hoorde achter mij een grote stem, als van een bazuin,

Als matt 24:15 over de grote verdrukking gaat, en als het duidelijk over 70nC gaat, omdat het over omringende legers heeft, en als er staat dat zulke verdrukking nooit meer op aarde zal zijn, dan:
Is het meeste van openbaring al vervuld met de vereoesting,
Of mattheus 24:15 ligt samen met op. in de toekomst, 2 verdrukkingen dus. M
  donderdag 30 augustus 2018 @ 11:53:17 #146
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_181570192
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:35 schreef Manke het volgende:
De verwoesting van Jeruzalem in 70nC heeft ook profetieën vervuld.
Welke dan?
  donderdag 30 augustus 2018 @ 11:57:35 #147
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_181570282
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:53 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Welke dan?
In het OT weet ik ff niet, in het NT ken je ze wel. Dat ze after the fact geschreven zouden zijn volgens jullie gaat het niet om, hoewel Marcus het wel vermeldt en Johannes niet.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 12:09:08 #148
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_181570554
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:57 schreef Manke het volgende:

[..]

In het OT weet ik ff niet, in het NT ken je ze wel. Dat ze after the fact geschreven zouden zijn volgens jullie gaat het niet om, hoewel Marcus het wel vermeldt en Johannes niet.
Jeruzalem is verschillende malen "verwoest" en weer opgebouwd.

Er staat een vage voorspelling in Daniël maar die rept van een vloed die "stad en heiligdom" zal overstromen. Daar hebben we dus niet veel aan.

De evangeliën zijn alle na 70 geschreven, dus ook geen voorspellingen daar.

Tsja..
  donderdag 30 augustus 2018 @ 12:19:50 #149
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_181570686
https://www.bijbelengeloo(...)catid=173&Itemid=243

Hier wordt gerept over een derde tempel (waarvan de blauwdrukken nu al klaar liggen, er is zelfs al een hogepriester aangesteld). Deze tempel zal óók weer verwoest worden en dan...komt er een vierde tempel! Jaja...
  donderdag 30 augustus 2018 @ 12:20:09 #150
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_181570691
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 12:09 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Jeruzalem is verschillende malen "verwoest" en weer opgebouwd.

Er staat een vage voorspelling in Daniël maar die rept van een vloed die "stad en heiligdom" zal overstromen. Daar hebben we dus niet veel aan.

De evangeliën zijn alle na 70 geschreven, dus ook geen voorspellingen daar.

Tsja..
Marcus niet.
Stad en heiligdom is Jeruzalem en de tempel.

Daniel 9, de 70 weken, zoek maar eens op of die tijdlijn met de geschiedenis overeenkomt. Niet de misleidende versie van de jg. Een profetische week is 7 jaar.

Daniël 9

24 Zeventig weken zijn er bepaald
over uw volk en uw heilige stad,
om de overtreding te beëindigen,
de zonden te verzegelen,
de ongerechtigheid te verzoenen,
om een eeuwige gerechtigheid tot stand te brengen,
om visioen en profeet te verzegelen,
en om de Heiligheid van heiligheden te zalven.
25 U moet weten en begrijpen:
vanaf de tijd dat het woord uitgaat
om te laten terugkeren en om Jeruzalem te herbouwen
tot op Messias, de Vorst, verstrijken er zeven weken en tweeënzestig weken.
Plein en gracht zullen opnieuw gebouwd worden,
maar wel in benauwde tijden.
26 Na de tweeënzestig weken
zal de Messias uitgeroeid worden, maar het zal niet voor Hemzelf zijn.
Een volk van een vorst, een volk dat komen zal,
zal de stad en het heiligdom te gronde richten.
Het einde ervan zal zijn in de overstromende vloed
en tot het einde toe zal er oorlog zijn,
verwoestingen waartoe vast besloten is.
27 Hij zal voor velen het verbond versterken,
één week lang.
Halverwege de week
zal Hij slachtoffer en graanoffer doen ophouden.
Over de gruwelijke vleugel zal een verwoester zijn, zelfs tot aan de voleinding, die, vast besloten, uitgegoten zal worden over de verwoeste.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')