Samequote:Op woensdag 22 augustus 2018 15:48 schreef Arja het volgende:
Dat klinkt niet fijn die nachten bij jullie.
Ik houd mijn mond maar ivm fok-wet
Dank! In ieder geval me proberen niet druk te maken om hoe mijn huis ontploft, hoeveel schermtijd Emma krijgt en hoe er gegeten wordt. Als ik dan de hond uitgelaten krijg en verder nog het eea in huis gedaan krijg ben ik blij. Volgende week is toevallig ook een week van slechts 2 dagen kdv. Hopelijk wil de oppas nog een middag spelen met haar (net zoals nuquote:Op woensdag 22 augustus 2018 19:16 schreef ikke_84 het volgende:
Ik vind het wel fijn om al die herkenbare verhalen te lezen. Het gaat dus niet alleen hier zo.
Ik lig momenteel naast kleuter in bed en het geklets hiernaast is gestopt dus ik denk dat S slaapt. Wel weer dankzij het boekje wat mee naar bed mocht. Nu kleuter nog...
Nouk nog gefeliciteerd met jullie zoon![]()
Spannend dat je volgende week alleen bent met beide. Heb je al een plan van aanpak bedacht?
1 kies is nu half door bij S nog 3 te gaan hiernaen daarna nooit geen tandjes leed meer
Ons bedritueel werd ook steeds langer. Nog een kus, nog een kus en dan gaat mama, nog een knuffel, nog een keer het muziekdoosje aan mama gaat nu echt. Tot mijn man en ik bespraken dat dat “ik ga nu echt” helemaal geen waarde meer heeft als je terug blijft komen. Net als wanneer je naar een optreden gaat dat is afgelopen en je blijft klappen voor een toegift die steeds ook komt. Hoe weet ze dan dat het is afgelopen?quote:Op woensdag 22 augustus 2018 19:24 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Same
Wel een lang bedritueel trouwens (waardoor ik mijn hart vast houd voor als de baby er straks is), maar wel altijd met een duidelijk einde en daarna gaat hij ook gewoon liggen en is stil tot de volgende ochtend.
Hij vertikt alleen in zijn peuterbed te slapen, moet en zal in zijn ledikant.
Hmm, dat zou hier ook best eens kunnen zijn nu je het zegt. Maar O reageert er ook echt angstig op met dat de tv uit moet (en die is heilig voor hem) en zelfs met trillen wat hij niet bewust doet. Hij zegt het dus niet alleen maar voelt het blijkbaar ook. Heeft Frits dat ook?quote:Op woensdag 22 augustus 2018 17:59 schreef Cholula het volgende:
FF: wij kwamen tot de ontdekking dat mijn schoonmoeder heel veel dingen op tv als eng en spannend benoemde. Frits papegaaide dat netjes na.
Wat vindt de huisarts ervan dat het zo lang duurt?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 08:44 schreef LeSage het volgende:
Afgelopen nacht gelukkig maar 1 keer. Sinds vorige week kan ik het aantal kots- en diarreemomenten niet meer bijhoudenhij is echt zo mager geworden.
Haha, precies daarom laat ik de regeltjes over bang zijn altijd weg als ik dat boek voorlees. Wil hem niet laten denken dat donker eng is zolang hij daar zelf nog niet op komt.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 08:53 schreef Jagärtrut het volgende:
Bang is T niet. Behalve als ik welterusten kleine Beer voorlees voor het slapen gaan, dan is hij ook in een keer bang voor het donker...
Ik neem aan dat jij vroeger nog wel tussen de middag 1 à 1,5 uur naar huis ging toch? Dan is het verschil grotendeels wel opgevangen natuurlijk.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 08:57 schreef Aerenia het volgende:
Jagar: zijn het dan ook 5 hele dagen?
Ik schrok een beetje toen ik zag dat als A met 4 naar school gaat het drie dagen tot 12.30 zijn en maar twee dagen tot 15u. Vanaf haar 5e tot en met groep 4 zijn het twee dagen tot 12.30 en drie tot 15u. Vroegah moest ik gewoon elke dag - behalve woensdag - tot 15.30. Wat is er in vredesnaam gebeurd met die schooltijden?
Zo verdient de BSO wel lekker
Dat hoop ik zo te horenquote:Op donderdag 23 augustus 2018 08:47 schreef McLaura het volgende:
[..]
Wat vindt de huisarts ervan dat het zo lang duurt?
Haal je hem ook wel eens eerder op? Wat een gezeik zeg!quote:Op donderdag 23 augustus 2018 09:18 schreef ikke_84 het volgende:
5 hele dagen is wel veel zeg. Hoe doen ze dat met slaapje dan? Of moet ik dat als een soort van kdv/psz zien?
Hier hebben we een continu rooster. Elke dag van 8.30 tot 14 uur
Aerenia hebben ze bij jullie dan ook een continu rooster?
Bso is idd best prijzig wij hebben het geluk dat opa en oma op kunnen passen na school.
Lesage bah zeg. Die griep is niet grappig vooral niet als 2 kinderen het hebben en het dan kort daarna weer terug komt. Het is zomer! Ga weg griep!!
Ik bracht S net om 8.23 naar de psz kreeg ik een preek dat ik te vroeg was want ik betaalde pas vanaf 8.30. Ik moest de volgende keer maar op de gang wachten of eerst een rondje lopen. Normaal doe ik dat niet maar nu kon ik het niet laten om te zeggen wat ik er van vond
Ik had vroeger een continurooster (speciaal onderwijs, dus helaas). Maar op de school van A is de middagpauze ook dik een uur en daarvoor moet tussenschoolse opvang geregeld worden via de BSO. Kost ook weer geld.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 09:18 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij vroeger nog wel tussen de middag 1 à 1,5 uur naar huis ging toch? Dan is het verschil grotendeels wel opgevangen natuurlijk.
N. gaat straks 2 dagen tot 12.30 en 3 tot 14.30 geloof ik. Ik werk straks tot 14.45 elke dag (ook onderwijs, al ben ik in de praktijk waarschijnlijk wel langer op school), dus ze zal ook elke dag eventjes naar de BSO moeten.
Wij hebben ook zo’n toffe boerderij-BSO overwogen voor J. Uiteindelijk toch gekozen voor die in de school, en ook wel blij mee. J vindt namelijk het leukste onderdeel de sportlessen met ‘meneer Ronald’ in de gymzaal, en dat wordt op de andere BSO niet aangeboden. Ook was het fijn dat (voor J incidentele) voorschoolse opvang ook in de school is, met dezelfde leidsters.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 07:25 schreef JufMariska het volgende:
......
Dat zouden we gewoon op het terrein van de school afnemen, maar we hoorden van de overbuurvrouw dat een BSO iets verderop veel toffer is; die zitten op het terrein van een kinderboerderij met speeltuin enzo, en daar kunnen ze altijd spelen. En ze doen extra activiteiten als groenten kweken en vuurtjes stoken
Ik hoop voor je dat de wachtlijst mee valt, hier was het een jaarquote:Op vrijdag 24 augustus 2018 10:25 schreef Stormqueen het volgende:
Nou ja ik krijg waarschijnlijk geen plaats hehet is niet zo dat inschrijven = plaatsing natuurlijk
Maar ja, we gaan waarschijnlijk ook nog verhuizen over een paar maanden. Gekkenhuis.
Ik vind dat verschil zo ongelofelijk en woord daar vaak emotioneel van, als ik mijn grote in bed zie liggen zonder T-shirt in korte pyjama broek bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 11:01 schreef Arja het volgende:
Jemig jullie grote kinderen aan de knutsel en naar school![]()
Emmy gaat in september voor het eerst naar de psz. Volgens mij gaat ze het fantastisch vinden. Andere kinderen, liedjes zingen, buiten spelen, tekenen, tellen, kleuren benoemen dat is precies iets waar ze nu mee bezig is.
Ze raakt haar puppyvet ook kwijt. Met haar lange benen en ze heeft ineens enkels en polsen. Het is echt een heel kind ineens.
Dat klinkt tof (en bekend :’) ) zeg!! Wat voor soort huis?quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 10:56 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, maar we hebben dus een backup plan, dan blijft ze gewoon op het kdv waar ze nu zit. Alleen moet ze dan met de taxi.
Ja, spannend wel. Zitten nog in onderhandeling (Al een dikke maand)
als alles lukt hebben we straks wél 280m2 woonoppervlak en bijna 2000m2 tuin
En genoeg klussen voor de komende 25 jaar...
Tof! En wat een ruimte joh, heerlijkquote:Op vrijdag 24 augustus 2018 10:25 schreef Stormqueen het volgende:
Nou ja ik krijg waarschijnlijk geen plaats hehet is niet zo dat inschrijven = plaatsing natuurlijk
Maar ja, we gaan waarschijnlijk ook nog verhuizen over een paar maanden. Gekkenhuis.
Ging hier tijdje goed met de zijkant eruit, maar toen ze eenmaal door had dat ze er dan uit kon (en ze kan bij de deurklink ook nu...) werd het drama met onze 'NEEEEEE niet slapen!!!' Miepquote:Op zaterdag 25 augustus 2018 21:09 schreef Arja het volgende:
Wanneer ging jullie kind over naar een groter bed? En wat vinden jullie eerst een peuterbed of meteen een grotere. Wij hebben zo’n leuke bedstee gezien, maar twijfel of het niet een te grote stap is. Aan de andere kant hij is wel knus.
Schattig was niet echt mijn associatie bij het gegil en gebrul en na heel veel kalmeren naar zijn ledikant wijzenquote:Op zaterdag 25 augustus 2018 21:27 schreef Arja het volgende:
Bedankt voor jullie ervaringen!
Wat schattig kwak. Gaf hij dan zelf aan die nacht liever in het ledikant te slapen?
Hai molo![]()
Waar was je nou?
We doen dan ander behang in de bedstee en hangen een lichtsnoer op
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
OUD even zatquote:Op zaterdag 25 augustus 2018 21:27 schreef Arja het volgende:
Bedankt voor jullie ervaringen!
Wat schattig kwak. Gaf hij dan zelf aan die nacht liever in het ledikant te slapen?
Hai molo![]()
Waar was je nou?
We doen dan ander behang in de bedstee en hangen een lichtsnoer op
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Onze peuter (bijna 3) ligt al een hele tijd in de Gulliver met een zijkant eruit. Net als toen hij newborn was en we dat bedje als cosleeper gebruikten! Alleen nu welquote:Op zondag 26 augustus 2018 09:46 schreef SaskiaR het volgende:
N ligt nog in de Gulliver - het past nog netmaar idd wel tijd voor een echt bed. Gewoon een eenpersoons wordt het dan.
En ze moet er wel uit kunnen klimmen, want ze kruipt toch elke nacht nog bij ons in bed
N. heeft hetzelfde bed, maar al wel op de tweede stand, zodat ik er bij in kan liggen om een boekje voor te lezen.quote:Op maandag 27 augustus 2018 11:26 schreef Stormqueen het volgende:
Wat een bazenbed, arja
Mijn bijna 4 jarige ligt trouwens nog prima in de minnen op standje 1.30, en die is niet heel klein verder?
Kan ook een beetje aan slaaphouding liggen natuurlijkquote:Op maandag 27 augustus 2018 11:26 schreef Stormqueen het volgende:
Wat een bazenbed, arja
Mijn bijna 4 jarige ligt trouwens nog prima in de minnen op standje 1.30, en die is niet heel klein verder?
¤1400,- voor een bed? Is dat inclusief nanny die iedere avond je kind naar bed brengt? Holy smokes... Dat mensen dat er voor over hebben zegquote:Op maandag 27 augustus 2018 13:44 schreef Arja het volgende:
[..]
Ja he, lang leve marktplaats![]()
Het is van Kids Factory en kost nieuw 1400 euro
Nou, dat dacht ik van onze druktemaker ook en dat is zelden gebeurd! Terwijl ze dat in het ledikant steeds deed. Het was alsof het niet meer interessant was toen het zo makkelijk kon. Ze komt er heel af en toe ‘s nachts is ‘s ochtends uit, maar nooit ‘s avonds uit protest!quote:Op maandag 27 augustus 2018 15:39 schreef ikke_84 het volgende:
Gaaf bed arja!!
En handig. Kind in bed, deurtjes dicht en klaar![]()
Ik heb geen idee wanneer S over zal gaan. Hij heeft al wel een 1 persoonsbed op zijn kamer staan maar hij slaapt nog in zijn ledikant anders blijft hij niet liggen. Bij kleuter hebben rond zijn 2e jaar de zijkant van het ledikant gehaald om te oefenen ivm de komst van zijn broertje maar dat was geen succes.
Ik snap niet dat sommige kinderen braaf in bed blijven liggen als ze eruit kunnen. Hoe dan?? en waarom doen die van mij dat niet?? denk ik dan
Wat bij mijn dochter echt goed werkt, is om haar een nacht te laten slapen met een haarmasker in (ik heb gewoon een of ander drogistenmerk voor volwassenen hoor). Dan gaat ze slapen met een knotje (beetje lastig met wat korter haar, maar dan misschien laten slapen op een handdoek) en dat spoel ik de volgende ochtend uit, en dan heeft ze weer een paar dagen zachte, goed doorkambare krullen.quote:Op maandag 27 augustus 2018 17:15 schreef lunapuella het volgende:
Ik gebruik voor Ketel nog steeds de Zwitsal babyshampoo (paar gigaflessen gekregen in de kraamtijd) en tegen de klitten combineer ik het sinds kort met mijn eigen Lush conditioner (Veganese, die is niet zo zwaar als Veel conditioners). En dan ook vaak nog de Goedemorgen haarlotion van Zwitsal.
En nog heeft hij iedere keer in no time een soort dreadklit op zijn achterhoofd.
Wat een baas.quote:Op maandag 27 augustus 2018 17:33 schreef Nazil het volgende:
L wilde niet slapen tussen de middag. Eerst een poepluier en daarna ging hij keten in bed. Hij had de grootste lol. Na een tijd ben ik er heen gegaan. 'na beneje?' 'moet jij niet slapen, L?' 'ja' en gaat zo liggen in bed,ik geef een kus en loop wegna nog een tijd keten viel hij toch nog in slaap gelukkig. Die heeft hij echt nodig.
quote:Op maandag 27 augustus 2018 20:24 schreef Molo het volgende:
Met al die zooi die mijn kind in haar haar smeert, waaronder gebakken ei, mosterd en zand is wassen wel handig![]()
De Alverde babylijn van de DM hebben we hier, ze vindt zelf wassen geweldig dus prrrrima.
Beetje op de hand knijpen en ze doet de rest zelf.
Vandaag was ze ultravervelend maar flink verkouden dus zal wel niet helemaal lekker zijn geweest, verder is het gewoon een eckt wijf dus dan weet je het nooit en juveniele bordeline is ook nog een optie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De kleine zus die ze sinds vier weken heeft vindt ze echt superlief. Als ze 's ochtends bij ons komt en B is wakker dan gaat ze meteen aaien en met hoog stemmetje "Oh, lieverdje, ben je zomaar wakker? Hoe gaat het met je liefje? Heb je lekker geslapen liefje?"En als we voor de grap iets aan B vragen dan gaat M met een gek stemmetje antwoord geven als B
Vandaag gingen we even naar de stad en vroeg ze 'En gaan we dan ook lunchen in een eethuisje?' Ja, gingen we ook. Toen kregen we zo'n gesprekje:
Ik: "Maar Bente, wil jij wel mee naar een eethuisje?"
M: "Ja, dat wil ik wel!"
Ik: "Wat wil je dan eten?"
M: "Ik mag nog niet eten, ik ben nog te klein"
Ik: "Oh, maar wat mag je dan wel?"
M: "Ik krijg melk, daar ga ik van groeien!"
Ik: "Ok, maar waarom wil je dan mee naar het eethuisje?"
M: "Omdat ik dat leuk vind, dat ik dan bij M ben"
![]()
![]()
Kortom, volop hartjes voor onze peuter op het moment! Heb in m'n zwangerschap wel pittige dagen met haar gehad, met veel strijd, maar ze is de laatste tijd zo goed te pas! Ze is nog steeds heel intensief, maar wel op een leukere manier![]()
Het haar van zijn broer ging pas beter groeien toen hij rond de 2 was, dat was daarvoor ook heel dun ja. Maar op deze leeftijd was het toch al veel voller.quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 20:03 schreef ikke_84 het volgende:
Lesage ik hoop dat S snel door deze fase heen is. Zo sneu om ze zo te zien worstelen en zelf word je er ook niet vrolijker van. Gelukkig kan hij nog wel knuffelen dat maakt een hoop goed.
Ik ging vandaag naar de dierentuin met S. Nu zijn grote broer weer op school zit heb ik meer tijd voor hem en dat doet hem goed. Ik zie hem elke dag enorme sprongen maken qua ontwikkeling. En zelfs het schreeuwen is minder.
S kan nu ook op de loopfiets. Het gaat (gelukkig) nog niet snel maar hij komt al goed vooruit. Mijn kleine mannetje wordt groot
Phaidrawat een vrolijk ventje.
Zijn broer heeft wel een dikke bos haar. Was dat vroeger ook niet dunner?
Hier komt morgen de kapper en ik weet niet zo goed wat ik met het kapsel van S wil. Hij heeft nu elke keer zijn haar in zijn ogen hangen maar ik wil zijn krullen er eigenlijk ook niet af knippen. Iemand leuke ideeën voor peuter kapsels?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wilde net hetzelfde probleem posten. Hoewel Ketel nog best in een slaapzak zou willen - maar met maat 110/116 is dat niet echt een optie meer. Als iemand tips heeft hem toch onder een deken te krijgen?quote:Op woensdag 29 augustus 2018 07:51 schreef ikke_84 het volgende:
S wil niet meer in een slaapzak. Maar nu het weer kouder wordt vind ik dat wel lastig. Onder een deken blijft hij niet liggen en ook al slaapt hij door, alleen een pyjama lijkt me niet warm genoeg.
Ik heb t opgegeven. Als hij t koud heeft dan wordt hij wel wakker of pakt de deken. Hij is superwarmbloedig want slaapt echt alleen in een korte mouwen shortama, en meestal niet onder zijn deken.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 08:14 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ik wilde net hetzelfde probleem posten. Hoewel Ketel nog best in een slaapzak zou willen - maar met maat 110/116 is dat niet echt een optie meer. Als iemand tips heeft hem toch onder een deken te krijgen?
Treinen zijn fijn he! Wij zijn in juli retour geweest naar Warschau (twee keer een hele dag in de trein) en vorige week met de trein van noord-west Spanje naar huis gegaan. N vermaakt zich prima met spelen met andere kindjes in de treinquote:Op donderdag 30 augustus 2018 09:01 schreef Molo het volgende:
We zitten nu in de ICE trein onderweg naar Zwitserland. Heb een kinder/familiecabine geboekt voor ietsjes meer en damn, relaxt reizen dit![]()
Aanrader!
Aww lief!quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 20:39 schreef Nazil het volgende:
Ik kreeg vanmiddag op de fiets een aai op mijn rug en de woorden 'mama lief'![]()
![]()
Toen moest ik huilen
En later kwam er ook 'papa lief' achteraan. Papa was werken.
Nee, met 22 kinderen op 1 juf kan ik me voorstellen dat er geen tijd voor is. Ik hoor vanmiddag hoe het ging, en als het weer niet goed ging ga ik voorstellen dat hij eerst een tijdje halve dagen gaat.quote:Op dinsdag 4 september 2018 09:37 schreef LeSage het volgende:
Oh Jagar, wat zielig zeg![]()
Ik vind halve dagen dan best als een goede oplossing klinken.
Hebben ze ook een systeem om te communiceren tijdens de dag? Op de opvang hebben ze een digitaal schriftje bijvoorbeeld.
S. moest net (uiteraard) huilen bij het afscheid, maar het was alleen nog maar een pruillipje toen ik buiten voor zijn klasje langs liep. Volgens mij gaat hij wel genieten.
Respect voor de jufquote:Op dinsdag 4 september 2018 11:35 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nee, met 22 kinderen op 1 juf kan ik me voorstellen dat er geen tijd voor is. Ik hoor vanmiddag hoe het ging, en als het weer niet goed ging ga ik voorstellen dat hij eerst een tijdje halve dagen gaat.
Oh man, wat hartverscheurendquote:Op dinsdag 4 september 2018 08:06 schreef Jagärtrut het volgende:
Oh, dat is fijn lesage!
T's eerste dag ging niet zo goed. Hij was schor van het huilen. Tien ik geen op kwam halen stond hij op het schoolplein te mompelen 'mama komt me halen, mama komt me halen'. Ik vind het ook heftig, die prulletjes gelijk de hele dag naar school. Als het vandaag nog zo gaat dan stuur ik heb denk ik voorlopig halve dagen.
Vanmorgen vond hij het wel weer ok om te gaan, want op school hadden ze heel veel Duplo auto's en twee groene potjes om op te plassen(Thuis moet hij op de wc)
Ja, het ging al beter!quote:Op dinsdag 4 september 2018 16:17 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Oh man, wat hartverscheurend. Ik hoop dat het vandaag al beter ging.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.... en lees en post graag mee![]()
Dat lijkt me echt een job from hell. Ik heb al respect voor de kdv-leidsters, maar die zijn tenminste nog met een groepje en met minder kinderen. Kleuters zijn iig (meestal) nog zindelijk en wat zelfstandiger.quote:
Fijn! 2,5 is echt nog jong he, zeker als je dat niet zo gewend bent.quote:
quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:45 schreef Quoi het volgende:
Hoi, ik heb een peuter
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.... en lees en post graag meeWat is je kind al grooooot!!!
Is hier ook sinds een half jar feest... wordt nu weer wat beter, langzaamaan...quote:Op donderdag 6 september 2018 14:37 schreef Crumpette het volgende:
Zeg, ik bedenk me de laatste dagen steeds dat ik me niet meer kan heugen de laatste keer dat ik de kids savonds in bed heb gestopt en vervolgens niks meer heb gehoord. Wtf waarom zijn ze zo aan het spoken? Dat de kleine peuter nog door fases gaat dat hij even moet huilen ofzo, prima, maar de grote is elke avond ook bezig. Ik wil mijn avond terugof moet ik naar KLB
Ja, ze hebben meteen door als er ook maar iets van ruimte is voor gejengel/gerek/gestunt/nog wat aandacht krijgen. I ging een tijdje lang in bed ineens dramatische dingen zeggen, of huilen om iets, en dan kwam er een heel vaag verhaal uit en probeerde ik te achterhalen wat er nou was (gebeurd). Tot ik in de gaten kreeg, dat het onderdeel was van die hele trukkendoos om maar niet te hoeven gaan slapen. Het is echt de kunst hier ook om bij iedere stap in dat hele proces duidelijk, direct en simpel te communiceren.quote:Op donderdag 6 september 2018 20:04 schreef Crumpette het volgende:
Moet er wel bij zeggen dat mijn man dus imho veel te veel reageert momenteel (terugpraten babyfoon enzo). Ik heb ze nu zelf in bed gedaan omdat hij kapot was, en heb het vrij kort gehouden, en nu is het stil. Misschien is dat wel een betere oplossing voor ze.
Hoe vast slaapt hij? Het kan nogquote:Op donderdag 6 september 2018 21:01 schreef Crumpette het volgende:
YeahMINE. Heb hem eindelijk kunnen markeren met een ring. Een face-tattoo met mijn naam zag hij minder zitten.
Gnorfquote:Op donderdag 6 september 2018 21:18 schreef Skittles het volgende:
[..]
Hoe vast slaapt hij? Het kan nog
Wat leuk! Waar zitten jullie ergens?quote:Op zaterdag 8 september 2018 20:51 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij kochten een maand geleden een stacaravan op een camping in het zuiden van Brabant en slapen hier nu voor het eerst een weekend. Het in slaap vallen is al 2 avonden drama, maar dat hoort erbij. Overdag vindt Sjaak het geweldig! Hij speelt met alle kinderen die hij tegen komt en kan het met iedereen vinden. Waar we hem normaal de hele dag in de gaten moeten houden (tegen weglopen bijvoorbeeld) en moeten entertainen (want hij kan zich slecht zelf vermaken), hadden wij gisteravond en vandaag eigenlijk een soort van vrij.
En vandaag kwam Malteser met familie langs en onze jongetjes hebben heerlijk samen met de andere kinderen gespeeldEn ook nog samen in de caravan, zonder dat er ruzie of onenigheid was
Het kan dus echt!
quote:Op zaterdag 8 september 2018 21:15 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Wat leuk! Waar zitten jullie ergens?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 8 september 2018 21:23 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
quote:Op zaterdag 8 september 2018 22:07 schreef LeSage het volgende:
[..]Oh hoi!! Ik zwaai heel hard terug danSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Oh, wat waren ze tof samenquote:Op zaterdag 8 september 2018 20:51 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij kochten een maand geleden een stacaravan op een camping in het zuiden van Brabant en slapen hier nu voor het eerst een weekend. Het in slaap vallen is al 2 avonden drama, maar dat hoort erbij. Overdag vindt Sjaak het geweldig! Hij speelt met alle kinderen die hij tegen komt en kan het met iedereen vinden. Waar we hem normaal de hele dag in de gaten moeten houden (tegen weglopen bijvoorbeeld) en moeten entertainen (want hij kan zich slecht zelf vermaken), hadden wij gisteravond en vandaag eigenlijk een soort van vrij.
En vandaag kwam Malteser met familie langs en onze jongetjes hebben heerlijk samen met de andere kinderen gespeeldEn ook nog samen in de caravan, zonder dat er ruzie of onenigheid was
Het kan dus echt!
Madivi, ik las je spoiler nog. Wat een gekke timing zo, ik snap dat het heel dubbel is.
Jager, wat fijn dat het op school goed gaat nu. Houdt hij de hele dagen een beetje vol? Het lijkt me zo heftig voor zo’n kleintje.
Sjaak is 3j6m en wij hebben nog steeds geen oproep gekregen voor de 3j-afspraak. Toen ik 2 maanden geleden belde zei ze dat we wel in het systeem staan om een oproep te krijgen, maar dat er wat vertraging is. Ondertussen hebben we nog steeds niets binnen.quote:Op zondag 9 september 2018 09:45 schreef Hupje het volgende:
Heel herkenbaar, dat naar bed brengen kan met periodes heel vlot gaan en daarna ben je juist weer een poos eindeloos bezig voor het stil is.
Madivi, hopelijk heb je nu een fijne psz gevonden.
Sjaak op de camping![]()
Die Max(welkom bij de peuters)
Ach LeSage, het houdt ook niet op bij jullie, of wel? Beterschap en succes met de zooi...
Wij kregen gisteren eindelijk de oproep van het CB binnen. Blijken ze bij ons niet 3jr en 3jr10mnd te hanteren, maar 3jr6mnd. Met bijgeleverde stomme vragenlijst. Gelukkig mogen we naar de verpleegkundige (de arts kan ik wel schieten). Dus nu de ogentest maar gaan oefenen.
Ik ken er heel veel die dat doen, vooral bij ik-zinnen idd. De gedachten gaan da sneller dan ze verbaal kunnen bijbenen.quote:Op zondag 9 september 2018 11:08 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vroeg hier laatst naar bij de afspraak van de meiden, en daar werd aangegeven dat we de 3 jaar afspraak zelf online moesten maken en dat we daar ooit aanmeldgegevens voor ontvangen zouden hebben. Ben daar sindsdien niet meer achteraan gegaan, maar wellicht is dat bij anderen ook het geval?
Hier lijkt peuter sinds een week opeens te stotteren. Vooral bij zinnen beginnend met ik zegt hij eerst acht keer ik voor hij verder gaat. Is dit een ontwikkelingsdingetje waar kinderen doorheen gaan of kan dit het begin van echt stotteren zijn? Het lijkt vooral het geval te zijn als hij enthousiast is.
Als ik online kijk, staat er dat ons bureau nog geen online afspraken kan maken. Dus ik moet echt nog wachten.quote:Op zondag 9 september 2018 11:08 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vroeg hier laatst naar bij de afspraak van de meiden, en daar werd aangegeven dat we de 3 jaar afspraak zelf online moesten maken en dat we daar ooit aanmeldgegevens voor ontvangen zouden hebben. Ben daar sindsdien niet meer achteraan gegaan, maar wellicht is dat bij anderen ook het geval?
Hier lijkt peuter sinds een week opeens te stotteren. Vooral bij zinnen beginnend met ik zegt hij eerst acht keer ik voor hij verder gaat. Is dit een ontwikkelingsdingetje waar kinderen doorheen gaan of kan dit het begin van echt stotteren zijn? Het lijkt vooral het geval te zijn als hij enthousiast is.
hij heeft vannacht een update gehad, blauw groen en rood kent hij nuquote:Op zaterdag 8 september 2018 21:39 schreef Nazil het volgende:
Ik zag op zo'n Facebook groep ook een stacaravan te koop in de buurt en ik kwam al serieus aan het twijfelen. Lijkt mij best leuk inderdaad. Zodra je zin hebt kan je er heen, een plek van jezelf en toch op vakantie.
L kan de nijntje-app helemaal zelf en vanochtend had hij een spelletje gevonden die hij nog nooit gedaan had. Het goede getal bij het aantal voorwerpen slepen. Nou kan hij nog niet tellen, maar de kleuren komen overeen. Hij heeft dus zelf uitgevonden dat die kleuren bij elkaar moeten. Ik vind dat zo slimen hij kan het ook heel snel. Hij herkent die kleuren dus ook al echt. Het kwartje qua kleuren is nog niet helemaal gevallen, alles is blauw of groen totdat ik anders zeg, maar hij vindt het wel heel interessant. En het gaat steeds beter.
Kleuren zijn hier ook niet boeiend. Hij kent ze allemaal qua klank, maar gebruikt ze puur willekeurig. Wijs ik iets knalroods aan: ‘Groen.’quote:Op zondag 9 september 2018 23:26 schreef Arja het volgende:
Emmy heeft vanaf het prille begin “ik” en “jij” goed gebruikt en dat verbaast me zo.
Maar kleuren interesseren haar dan weer helemaal niks![]()
Hoe vaak ik het ook herhaal het boeit haar niet. Dus ik vind Max wel een knapperd
Ja hier precies zo.quote:Op maandag 10 september 2018 07:10 schreef LeSage het volgende:
[..]
Kleuren zijn hier ook niet boeiend. Hij kent ze allemaal qua klank, maar gebruikt ze puur willekeurig. Wijs ik iets knalroods aan: ‘Groen.’
Ik: ‘Nee, kijk eens goed.’
S. zonder ook maar een blik op het voorwerp te werpen: ‘blauw.’
J haalt die twee ook nog wel door elkaar, maar ziet het verschil prima (bijv bij potloden sorteren). Ziet T het verschil of weet je dat niet?quote:Op maandag 10 september 2018 07:58 schreef Jagärtrut het volgende:
Kleuren gaan hier prima. Alleen roze en oranje niet. Nu ik dit zo typ vraag ik me af of hij dat kleurenblind voor zou kunnen zijn?
Ik ga er eens op letten, want heb geen idee.quote:Op maandag 10 september 2018 19:34 schreef Hupje het volgende:
[..]
J haalt die twee ook nog wel door elkaar, maar ziet het verschil prima (bijv bij potloden sorteren). Ziet T het verschil of weet je dat niet?
Park is redelijk klein en genoeg plekjes waar je even kan zitten om zeedieren te kijken.quote:Op maandag 10 september 2018 22:22 schreef Arja het volgende:
Vraagje: wij gaan naar het Dolfinarium en wil eigenlijk de kinderwagen niet meenemen. Zij wil toch lopen en soms gedragen worden. Volgens mij leg je daar geen enorme afstanden af?
Dat zou voor F ook zeker een goede reden zijn voor een driftbui...quote:Op woensdag 12 september 2018 10:41 schreef Quoi het volgende:
Goed, dat was Max’ allereerste niet tot bedaren te brengen driftbui, bij de arts van het cb![]()
Zet dan ook geen vrachtwagens voor die spreekkamer, die dan niet naar binnen mogen![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Crumpette, benieuwd wat je gaat doen! Was je er weer aan toe? Benieuwd hoe de mannen het ervaren.
Ja, op aanraden van de orthopedagoog waar we begeleiding van krijgen. Heel kort door de bocht is het omdat Sjaak zo’n 2,5 jaar voorloopt én een bijzondere prikkelverwerking heeft. Het wennen gaat bij hem waarschijnlijk extra lang duren, maar hij heeft de uitdaging wel enorm nodig. Dus dat is een lastige spagaat.quote:Op woensdag 12 september 2018 23:13 schreef Hupje het volgende:
Wat fijn dat dat zo rustig en in overleg kan, MwC. Ook expres al in januari? (Sjaak is van maart, toch?)
Wat lastig lijkt me dat. Ik ben een beetje aan het denken maar heb geen tips denk ik. Als het echt de geluiden zijn dan zou je een koptelefoon kunnen proberen, maar het zou zomaar door de veranderingen kunnen komen ja.quote:Op woensdag 12 september 2018 23:29 schreef Loj het volgende:
Oh wat fijn zeg zo’n kennismakingsgesprek Hilmo! Bizar hè, dat ze bijna vier zijnJs gaaf over twee weken wennen en dan 4x in twee weken. Meestal doen ze hier 5-6x wennen in vier weken, maar door de baby heb ik dat iets uitgesteld
Leuk Crump een nieuwe baan
Ik gooi er trouwens nog even een last minute peuter vraag in (en ik vind hem hier beter passen dan bij de kleuters).
Heeft iemand ervaring met zeer angstige peuters? Js is momenteel heel snel, heel bang en dan vooral in huis. Hij durft niet alleen in een ruimte te zijn. Hij durft zelfs niet alleen naar de wc. Hij wil ook continue handje vasthouden (en stevig, je komt bijna niet los). Ik denk dat de veranderingen in ons gezin de trigger zijn geweest, maar er moet wel iets veranderen (ik kan bijv niet mee naar de wc als ik net aan het voeden ben). Hij zegt zelf: ik ben bang voor de geluiden, maar verder wil hij er niets over zeggen. Iemand een idee hoe er mee om te gaan? Ik dacht zelf iets van een beschermknuffeltje te kopen ofzo, maar misschien hebben jullie nog betere ideeen
Klopt, we hebben het heel erg getroffen met deze school. Het is lekker kleinschalig en het gevoel daar is ontzettend goed.quote:Op donderdag 13 september 2018 06:51 schreef Hupje het volgende:
Fijn dat het zo kan, MwC. Niet alle scholen staan daar voor open.
Wij vragen ons ook steeds meer af wat we straks mee gaan maken met J. Het kdv stelde deze week (weer) een apart programmatje voor hem voor omdat hij echt uitdaging lijkt te missen.
Maar aan de andere kant vertelde J bij het ophalen trots dat hij nu twee vrienden heeft(hij had er al lang 1, dat is zo'n dikke mik en ze zijn bijna even oud en komen straks bij elkaar in de klas).
Lastig, Loj. Ik heb geen tips. Maar zou denk ik zelf de voorkeur hebben voor een oplossing waarbij hij zich niet vastklampt aan een voorwerp. Als dat kwijt raakt of niet mee mag, heb je anders weer hetzelfde probleem.
Whoah! Gefeliciteerd! En idd snel moeten regelen dan zeg!quote:Op woensdag 12 september 2018 11:03 schreef Crumpette het volgende:
Lange die max!
Mijn kids zijn wennen bij het kdvik heb namelijk een baan
en start over een kleine 2 weken
dus Regel Alles!!
Ik zit in zalige stilte aan de koffie
3 jaar was hier bij 3 jaar en 3 maanden pas. 4 jr (eienlijk 3 jr 9 maanden) hadden ze in onze vakantie gepland en is nu met 3jr 11 maanden...quote:Op zondag 9 september 2018 11:28 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Als ik online kijk, staat er dat ons bureau nog geen online afspraken kan maken. Dus ik moet echt nog wachten.
Dat stotteren is herkenbaar bij het enthousiasme ja. Dan wil Sjaak heel graag iets vertellen en dan zie ik dat hij op zoek is naar welke woorden, terwijl hij in zijn hoofd heel goed heeft wat hij wil zeggen. Ik gok erop, wat Room zegt, dat het wel goed komt.
Ik hoor hier nog niet, over een kleine 2 maandjes pas, maar las je vraag en moest denken aan iets wat ik meerdere keren had gelezen en gezien. Namelijk een 'monsterspray', eigenlijk gewoon een spuitbus met wat water en desnoods wat glitter of iets dergelijks voor de leuk om het spelletje helemaal compleet te maken. Daarmee kan het kind om zich heen spuiten als het bang is, omdat de 'monsters' waar het kind bang voor is niet tegen de spray kunnen en daarmee verdwijnen. Ik heb vaker gehoord dat dit effectief kan zijn als een kind mee wil gaan in dit spelletje, maar dat zal afhankelijk zijn van het kind denk ik. Vond het in ieder geval de moeite waard om het te delen.quote:Op woensdag 12 september 2018 23:29 schreef Loj het volgende:
Ik gooi er trouwens nog even een last minute peuter vraag in (en ik vind hem hier beter passen dan bij de kleuters).
Heeft iemand ervaring met zeer angstige peuters? Js is momenteel heel snel, heel bang en dan vooral in huis. Hij durft niet alleen in een ruimte te zijn. Hij durft zelfs niet alleen naar de wc. Hij wil ook continue handje vasthouden (en stevig, je komt bijna niet los). Ik denk dat de veranderingen in ons gezin de trigger zijn geweest, maar er moet wel iets veranderen (ik kan bijv niet mee naar de wc als ik net aan het voeden ben). Hij zegt zelf: ik ben bang voor de geluiden, maar verder wil hij er niets over zeggen. Iemand een idee hoe er mee om te gaan? Ik dacht zelf iets van een beschermknuffeltje te kopen ofzo, maar misschien hebben jullie nog betere ideeen
Niet zozeer een apart programma, maar ze hebben vaste momenten waarop ze voorbereidende schooldingetjes doen met de 3+ers. Op die momenten slaapt J altijdquote:Op donderdag 13 september 2018 07:42 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Wat doet het kdv voor een apart programma?
Het was nog de eerdere versie. Toen dacht meneer ook: stik maar in je lampje.quote:Op donderdag 13 september 2018 08:44 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
3 jaar was hier bij 3 jaar en 3 maanden pas. 4 jr (eienlijk 3 jr 9 maanden) hadden ze in onze vakantie gepland en is nu met 3jr 11 maanden...
Heb nog nooit zelf een afspraak mogen/moeten plannen geloof ik.
En huh? Quoi, ogentest bij 2 jaar? Nog nooit meegemaakt... was t een arts die jullie al kende? Klinkt alsof ze de afspraak voor drie jaar gedaan heeft...
Zo ik ook...quote:Op donderdag 13 september 2018 21:11 schreef Hupje het volgende:
Fijn kwakz0r, dat het nu afgesproken is en zo rustig kan. Goede informatieavond gehad?
Volgens mij gaat het er bij het CB vooral om of je je zorgen maakt of zou moeten maken over de ontwikkeling van je kind. En volgens mij tellen best lang vaste klanken voor een voorwerp ook als woorden.
Vandaag wilde ik een hele grote rol behang. Morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Maar dat is toch gewoon praten? Gebaren is praten. En tweetalig kan het ook wat langer duren.quote:Op donderdag 13 september 2018 16:46 schreef Miezziej het volgende:
Gefeliciteerd met je nieuwe baan Crump!
Ik zou gaan voor monsterspray zonder glitters denk ik
Over 2 weken moeten wij weer naar het CB. M is dan.. 2j2m. Eigenlijk zouden we eerder gaan, maar dat werd verzet door vakanties. Ik bereid me alvast voor op veel adviezen, want M praat nog niet echt. Al lijkt er sinds ze op de peutergroep zit op de opvang wel meer interesse voor te zijn. Maar het meeste gebeurt toch nog in gebarentaal. En een auto, is steevast toettoet, hoe vaak we ook zeggen dat het een auto isSoms commandeert ze mij ook rond in het Vietnamees, dat is wel komisch
Zegt ze heel boos CUA
![]()
(dat is deur), als ze vindt dat de deur dicht moet etc. Soms vind ik haar nog zo klein lijken, omdat ze nog niet echt praat. Vanaf maart willen we beginnen met 2 ochtenden psz. Ondertussen oefenen we veel met boekjes e.d. We will see
Afgelopen week voor het eerst 2x op de grond gaan liggen protesteren en ik vond het cutequote:Op donderdag 13 september 2018 21:17 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Zo ik ook...
Tussen het niet de deur uit willen, de poes pesten, wegrennen in de bibliotheek, wegrennen in de Lidl, en het schreeuwend op de grond liggen bij de kassa door was hij echter wel echt heel erg lief
Dus behang met een deurtje!
Oh de vakantie was ZALIG. Ik had echt niet durven hopen dat alles zo goed zou gaanquote:Op maandag 17 september 2018 08:37 schreef Quoi het volgende:
a zeg, scholen lijken nog zo ver weg. Al moeten we ons er stilletjes aan wel in gaan verdiepen.
Na een weekje semi-ziek, vriend op vakantie en druk op werk, kan ik weer een beetje ademhalen. En Max lepelt de ene na de andere zin op , maar laat ook bewust hele harde scheten, om daar dan heel hard om te lachen Op de fiets ook hilarisch.
Vond ik aanvankelijk ook wel. Er was een opmerking gemaakt over mogelijk slappe kaakspieren nav hoe ze eet op het Kdv en opmerkingen over dat ze zich moeilijk verstaanbaar kan maken.quote:Op maandag 17 september 2018 10:30 schreef Stormqueen het volgende:
Met net 2 al naar logopedie omdat ze nog geen volzinnen maakt klinkt mij wel wat heftig, MC?
Noud is nu 18 maanden dus nog wel flink jonger, maar die maakt ook nog geen enkel woord. Ja, heel soms "mama". Hij praat wel de hele godganse dag in z'n eigen taal dus ik heb er alle vertrouwen in dat het wel goed komt, eigenlijk.
quote:Op dinsdag 18 september 2018 15:41 schreef Quoi het volgende:
Dat wordt een uittocht hier, denk ik? Veel bijna-vierjarigen.
Onze redhead is weer geknipt. En drama schoppen is best vermoeiend:Ok, drama is wat minder, maar dat kuifjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Ik zeg de eerste keer nog tegen hem dat we een afspraak hebben, dat hij moet blijven liggen en slapen.quote:Op dinsdag 18 september 2018 20:34 schreef Arja het volgende:
Wat vermoeiend lesage. Hoe pak je het laten liggen en terugleggen aan? Wat zeg je wel of niet tegen hem?
Verwarrend, dat naar school gaanquote:Op dinsdag 18 september 2018 19:47 schreef Jag�rtrut het volgende:
Nog twee nachtjes, dan wordt die van mij drie. Al zegt hij heel consequent dat hij vier wordt!
Het zit jullie niet mee met dat slapen hè? Het ging een tijdje goed, heb ik het idee?quote:Op dinsdag 18 september 2018 20:08 schreef LeSage het volgende:
3 f*cking weken al en meneer komt er nog iedere avond een paar keer uit en gaat daarna een half uur liggen roepen en huilen vanuit zijn bed
Hoe gaat het met jou en Emmy?quote:Op dinsdag 18 september 2018 20:34 schreef Arja het volgende:
Wat vermoeiend lesage. Hoe pak je het laten liggen en terugleggen aan? Wat zeg je wel of niet tegen hem?
[ Bericht 36% gewijzigd door Arja op 18-09-2018 22:59:40 ]
Ik heb het over mezelf afgeroepen en mijne is net echt na in bed brengen nog 2 uur wakker geweest! Schrok me elke keer rot, kwam steeds met een groot attribuut binnenlopen, dan weer een zwabber, of een discolamp, of z’n dekbed.quote:Op dinsdag 18 september 2018 21:56 schreef LeSage het volgende:
Dit drama is al bijna 2 jaar zo, Svane, dus daar heeft het niet echt iets mee van doen.
Hij heeft zijn dut ook echt nog wel nodig, vanmiddag viel hij dus meteen in slaap, en daarvoor hangt en valt hij beneden al een tijdje. Ook ‘s avonds wrijft hij maar in zijn ogen en tijdens het voorlezen is hij bijna weg, maar daarna gaat hij gewoon los.
Melba heeft het ook een poos gehad. Wij bleven idd wel doorgaan met terugleggen, al zei ik altijd wel wat. De niet-aankijk methode van supernanny vind ik niks.quote:Op dinsdag 18 september 2018 21:56 schreef LeSage het volgende:
Dit drama is al bijna 2 jaar zo, Svane, dus daar heeft het niet echt iets mee van doen.
Hij heeft zijn dut ook echt nog wel nodig, vanmiddag viel hij dus meteen in slaap, en daarvoor hangt en valt hij beneden al een tijdje. Ook ‘s avonds wrijft hij maar in zijn ogen en tijdens het voorlezen is hij bijna weg, maar daarna gaat hij gewoon los.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |