Wat bij mijn dochter echt goed werkt, is om haar een nacht te laten slapen met een haarmasker in (ik heb gewoon een of ander drogistenmerk voor volwassenen hoor). Dan gaat ze slapen met een knotje (beetje lastig met wat korter haar, maar dan misschien laten slapen op een handdoek) en dat spoel ik de volgende ochtend uit, en dan heeft ze weer een paar dagen zachte, goed doorkambare krullen.quote:Op maandag 27 augustus 2018 17:15 schreef lunapuella het volgende:
Ik gebruik voor Ketel nog steeds de Zwitsal babyshampoo (paar gigaflessen gekregen in de kraamtijd) en tegen de klitten combineer ik het sinds kort met mijn eigen Lush conditioner (Veganese, die is niet zo zwaar als Veel conditioners). En dan ook vaak nog de Goedemorgen haarlotion van Zwitsal.
En nog heeft hij iedere keer in no time een soort dreadklit op zijn achterhoofd.
Wat een baas.quote:Op maandag 27 augustus 2018 17:33 schreef Nazil het volgende:
L wilde niet slapen tussen de middag. Eerst een poepluier en daarna ging hij keten in bed. Hij had de grootste lol. Na een tijd ben ik er heen gegaan. 'na beneje?' 'moet jij niet slapen, L?' 'ja' en gaat zo liggen in bed,ik geef een kus en loop wegna nog een tijd keten viel hij toch nog in slaap gelukkig. Die heeft hij echt nodig.
quote:Op maandag 27 augustus 2018 20:24 schreef Molo het volgende:
Met al die zooi die mijn kind in haar haar smeert, waaronder gebakken ei, mosterd en zand is wassen wel handig![]()
De Alverde babylijn van de DM hebben we hier, ze vindt zelf wassen geweldig dus prrrrima.
Beetje op de hand knijpen en ze doet de rest zelf.
Vandaag was ze ultravervelend maar flink verkouden dus zal wel niet helemaal lekker zijn geweest, verder is het gewoon een eckt wijf dus dan weet je het nooit en juveniele bordeline is ook nog een optie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De kleine zus die ze sinds vier weken heeft vindt ze echt superlief. Als ze 's ochtends bij ons komt en B is wakker dan gaat ze meteen aaien en met hoog stemmetje "Oh, lieverdje, ben je zomaar wakker? Hoe gaat het met je liefje? Heb je lekker geslapen liefje?"En als we voor de grap iets aan B vragen dan gaat M met een gek stemmetje antwoord geven als B
Vandaag gingen we even naar de stad en vroeg ze 'En gaan we dan ook lunchen in een eethuisje?' Ja, gingen we ook. Toen kregen we zo'n gesprekje:
Ik: "Maar Bente, wil jij wel mee naar een eethuisje?"
M: "Ja, dat wil ik wel!"
Ik: "Wat wil je dan eten?"
M: "Ik mag nog niet eten, ik ben nog te klein"
Ik: "Oh, maar wat mag je dan wel?"
M: "Ik krijg melk, daar ga ik van groeien!"
Ik: "Ok, maar waarom wil je dan mee naar het eethuisje?"
M: "Omdat ik dat leuk vind, dat ik dan bij M ben"
![]()
![]()
Kortom, volop hartjes voor onze peuter op het moment! Heb in m'n zwangerschap wel pittige dagen met haar gehad, met veel strijd, maar ze is de laatste tijd zo goed te pas! Ze is nog steeds heel intensief, maar wel op een leukere manier![]()
Het haar van zijn broer ging pas beter groeien toen hij rond de 2 was, dat was daarvoor ook heel dun ja. Maar op deze leeftijd was het toch al veel voller.quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 20:03 schreef ikke_84 het volgende:
Lesage ik hoop dat S snel door deze fase heen is. Zo sneu om ze zo te zien worstelen en zelf word je er ook niet vrolijker van. Gelukkig kan hij nog wel knuffelen dat maakt een hoop goed.
Ik ging vandaag naar de dierentuin met S. Nu zijn grote broer weer op school zit heb ik meer tijd voor hem en dat doet hem goed. Ik zie hem elke dag enorme sprongen maken qua ontwikkeling. En zelfs het schreeuwen is minder.
S kan nu ook op de loopfiets. Het gaat (gelukkig) nog niet snel maar hij komt al goed vooruit. Mijn kleine mannetje wordt groot
Phaidrawat een vrolijk ventje.
Zijn broer heeft wel een dikke bos haar. Was dat vroeger ook niet dunner?
Hier komt morgen de kapper en ik weet niet zo goed wat ik met het kapsel van S wil. Hij heeft nu elke keer zijn haar in zijn ogen hangen maar ik wil zijn krullen er eigenlijk ook niet af knippen. Iemand leuke ideeën voor peuter kapsels?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wilde net hetzelfde probleem posten. Hoewel Ketel nog best in een slaapzak zou willen - maar met maat 110/116 is dat niet echt een optie meer. Als iemand tips heeft hem toch onder een deken te krijgen?quote:Op woensdag 29 augustus 2018 07:51 schreef ikke_84 het volgende:
S wil niet meer in een slaapzak. Maar nu het weer kouder wordt vind ik dat wel lastig. Onder een deken blijft hij niet liggen en ook al slaapt hij door, alleen een pyjama lijkt me niet warm genoeg.
Ik heb t opgegeven. Als hij t koud heeft dan wordt hij wel wakker of pakt de deken. Hij is superwarmbloedig want slaapt echt alleen in een korte mouwen shortama, en meestal niet onder zijn deken.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 08:14 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ik wilde net hetzelfde probleem posten. Hoewel Ketel nog best in een slaapzak zou willen - maar met maat 110/116 is dat niet echt een optie meer. Als iemand tips heeft hem toch onder een deken te krijgen?
Treinen zijn fijn he! Wij zijn in juli retour geweest naar Warschau (twee keer een hele dag in de trein) en vorige week met de trein van noord-west Spanje naar huis gegaan. N vermaakt zich prima met spelen met andere kindjes in de treinquote:Op donderdag 30 augustus 2018 09:01 schreef Molo het volgende:
We zitten nu in de ICE trein onderweg naar Zwitserland. Heb een kinder/familiecabine geboekt voor ietsjes meer en damn, relaxt reizen dit![]()
Aanrader!
Aww lief!quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 20:39 schreef Nazil het volgende:
Ik kreeg vanmiddag op de fiets een aai op mijn rug en de woorden 'mama lief'![]()
![]()
Toen moest ik huilen
En later kwam er ook 'papa lief' achteraan. Papa was werken.
Nee, met 22 kinderen op 1 juf kan ik me voorstellen dat er geen tijd voor is. Ik hoor vanmiddag hoe het ging, en als het weer niet goed ging ga ik voorstellen dat hij eerst een tijdje halve dagen gaat.quote:Op dinsdag 4 september 2018 09:37 schreef LeSage het volgende:
Oh Jagar, wat zielig zeg![]()
Ik vind halve dagen dan best als een goede oplossing klinken.
Hebben ze ook een systeem om te communiceren tijdens de dag? Op de opvang hebben ze een digitaal schriftje bijvoorbeeld.
S. moest net (uiteraard) huilen bij het afscheid, maar het was alleen nog maar een pruillipje toen ik buiten voor zijn klasje langs liep. Volgens mij gaat hij wel genieten.
Respect voor de jufquote:Op dinsdag 4 september 2018 11:35 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nee, met 22 kinderen op 1 juf kan ik me voorstellen dat er geen tijd voor is. Ik hoor vanmiddag hoe het ging, en als het weer niet goed ging ga ik voorstellen dat hij eerst een tijdje halve dagen gaat.
Oh man, wat hartverscheurendquote:Op dinsdag 4 september 2018 08:06 schreef Jagärtrut het volgende:
Oh, dat is fijn lesage!
T's eerste dag ging niet zo goed. Hij was schor van het huilen. Tien ik geen op kwam halen stond hij op het schoolplein te mompelen 'mama komt me halen, mama komt me halen'. Ik vind het ook heftig, die prulletjes gelijk de hele dag naar school. Als het vandaag nog zo gaat dan stuur ik heb denk ik voorlopig halve dagen.
Vanmorgen vond hij het wel weer ok om te gaan, want op school hadden ze heel veel Duplo auto's en twee groene potjes om op te plassen(Thuis moet hij op de wc)
Ja, het ging al beter!quote:Op dinsdag 4 september 2018 16:17 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Oh man, wat hartverscheurend. Ik hoop dat het vandaag al beter ging.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.... en lees en post graag mee![]()
Dat lijkt me echt een job from hell. Ik heb al respect voor de kdv-leidsters, maar die zijn tenminste nog met een groepje en met minder kinderen. Kleuters zijn iig (meestal) nog zindelijk en wat zelfstandiger.quote:
Fijn! 2,5 is echt nog jong he, zeker als je dat niet zo gewend bent.quote:
quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:45 schreef Quoi het volgende:
Hoi, ik heb een peuter
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.... en lees en post graag meeWat is je kind al grooooot!!!
Is hier ook sinds een half jar feest... wordt nu weer wat beter, langzaamaan...quote:Op donderdag 6 september 2018 14:37 schreef Crumpette het volgende:
Zeg, ik bedenk me de laatste dagen steeds dat ik me niet meer kan heugen de laatste keer dat ik de kids savonds in bed heb gestopt en vervolgens niks meer heb gehoord. Wtf waarom zijn ze zo aan het spoken? Dat de kleine peuter nog door fases gaat dat hij even moet huilen ofzo, prima, maar de grote is elke avond ook bezig. Ik wil mijn avond terugof moet ik naar KLB
Ja, ze hebben meteen door als er ook maar iets van ruimte is voor gejengel/gerek/gestunt/nog wat aandacht krijgen. I ging een tijdje lang in bed ineens dramatische dingen zeggen, of huilen om iets, en dan kwam er een heel vaag verhaal uit en probeerde ik te achterhalen wat er nou was (gebeurd). Tot ik in de gaten kreeg, dat het onderdeel was van die hele trukkendoos om maar niet te hoeven gaan slapen. Het is echt de kunst hier ook om bij iedere stap in dat hele proces duidelijk, direct en simpel te communiceren.quote:Op donderdag 6 september 2018 20:04 schreef Crumpette het volgende:
Moet er wel bij zeggen dat mijn man dus imho veel te veel reageert momenteel (terugpraten babyfoon enzo). Ik heb ze nu zelf in bed gedaan omdat hij kapot was, en heb het vrij kort gehouden, en nu is het stil. Misschien is dat wel een betere oplossing voor ze.
Hoe vast slaapt hij? Het kan nogquote:Op donderdag 6 september 2018 21:01 schreef Crumpette het volgende:
YeahMINE. Heb hem eindelijk kunnen markeren met een ring. Een face-tattoo met mijn naam zag hij minder zitten.
Gnorfquote:Op donderdag 6 september 2018 21:18 schreef Skittles het volgende:
[..]
Hoe vast slaapt hij? Het kan nog
Wat leuk! Waar zitten jullie ergens?quote:Op zaterdag 8 september 2018 20:51 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij kochten een maand geleden een stacaravan op een camping in het zuiden van Brabant en slapen hier nu voor het eerst een weekend. Het in slaap vallen is al 2 avonden drama, maar dat hoort erbij. Overdag vindt Sjaak het geweldig! Hij speelt met alle kinderen die hij tegen komt en kan het met iedereen vinden. Waar we hem normaal de hele dag in de gaten moeten houden (tegen weglopen bijvoorbeeld) en moeten entertainen (want hij kan zich slecht zelf vermaken), hadden wij gisteravond en vandaag eigenlijk een soort van vrij.
En vandaag kwam Malteser met familie langs en onze jongetjes hebben heerlijk samen met de andere kinderen gespeeldEn ook nog samen in de caravan, zonder dat er ruzie of onenigheid was
Het kan dus echt!
quote:Op zaterdag 8 september 2018 21:15 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Wat leuk! Waar zitten jullie ergens?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 8 september 2018 21:23 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
quote:Op zaterdag 8 september 2018 22:07 schreef LeSage het volgende:
[..]Oh hoi!! Ik zwaai heel hard terug danSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Oh, wat waren ze tof samenquote:Op zaterdag 8 september 2018 20:51 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij kochten een maand geleden een stacaravan op een camping in het zuiden van Brabant en slapen hier nu voor het eerst een weekend. Het in slaap vallen is al 2 avonden drama, maar dat hoort erbij. Overdag vindt Sjaak het geweldig! Hij speelt met alle kinderen die hij tegen komt en kan het met iedereen vinden. Waar we hem normaal de hele dag in de gaten moeten houden (tegen weglopen bijvoorbeeld) en moeten entertainen (want hij kan zich slecht zelf vermaken), hadden wij gisteravond en vandaag eigenlijk een soort van vrij.
En vandaag kwam Malteser met familie langs en onze jongetjes hebben heerlijk samen met de andere kinderen gespeeldEn ook nog samen in de caravan, zonder dat er ruzie of onenigheid was
Het kan dus echt!
Madivi, ik las je spoiler nog. Wat een gekke timing zo, ik snap dat het heel dubbel is.
Jager, wat fijn dat het op school goed gaat nu. Houdt hij de hele dagen een beetje vol? Het lijkt me zo heftig voor zo’n kleintje.
Sjaak is 3j6m en wij hebben nog steeds geen oproep gekregen voor de 3j-afspraak. Toen ik 2 maanden geleden belde zei ze dat we wel in het systeem staan om een oproep te krijgen, maar dat er wat vertraging is. Ondertussen hebben we nog steeds niets binnen.quote:Op zondag 9 september 2018 09:45 schreef Hupje het volgende:
Heel herkenbaar, dat naar bed brengen kan met periodes heel vlot gaan en daarna ben je juist weer een poos eindeloos bezig voor het stil is.
Madivi, hopelijk heb je nu een fijne psz gevonden.
Sjaak op de camping![]()
Die Max(welkom bij de peuters)
Ach LeSage, het houdt ook niet op bij jullie, of wel? Beterschap en succes met de zooi...
Wij kregen gisteren eindelijk de oproep van het CB binnen. Blijken ze bij ons niet 3jr en 3jr10mnd te hanteren, maar 3jr6mnd. Met bijgeleverde stomme vragenlijst. Gelukkig mogen we naar de verpleegkundige (de arts kan ik wel schieten). Dus nu de ogentest maar gaan oefenen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |