abonnement Unibet Coolblue
pi_181854724
Lange die max!

Mijn kids zijn wennen bij het kdv :o ik heb namelijk een baan :o en start over een kleine 2 weken *O* dus Regel Alles!!

Ik zit in zalige stilte aan de koffie O+
pi_181854930
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 10:41 schreef Quoi het volgende:
Goed, dat was Max’ allereerste niet tot bedaren te brengen driftbui, bij de arts van het cb :')

Zet dan ook geen vrachtwagens voor die spreekkamer, die dan niet naar binnen mogen 8)7

Dat zou voor F ook zeker een goede reden zijn voor een driftbui...

Ik geloof dat hier het speelgoed wel heen en weer gaat tussen de wachtruimte en de spreekkamer van het CB. Of F smokkelt het gewoon mee, dat kan ook O-)
pi_181854931
Ik blijf het raar vinden, al die verschillen tussen cb's. Oogtest met 2 jaar? Nooit gehad. Wij mogen over een maandje (met oogtest). Ik kon de afspraak digitaal verzetten (met Digid). Ik kon daar ook de lijst Van Wiechen inzien (de check dingetjes die ze tot nu toe hebben gezien qua ontwikkeling en wat ze dus de volgende keer gaan bekijken). Op koppigheid na komt dat wel goed. Oogtest ben ik ook benieuwd. Papa heeft hele goede ogen, ik hele slechte maar heb zelf 'pas' sinds mijn 8e een bril.

Crumpette, gefeliciteerd met je baan! Fijn dat je opvang geregeld hebt, benieuwd hoe je jongens het vinden.
  woensdag 12 september 2018 @ 12:38:36 #229
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_181856575
Die oogtest was volgens mij nog omdat het vorige keer ook niet lukte. Mooiste zou zijn als je kinderen tijdens hun natuurlijke spel kunt observeren als jeugdarts. Dan kun je zo je checklistje afstrepen ;)

Afijn, toen hij tussen het huilen door wel even oranje schoenen benoemde, geloof ik dat ze wel wist dat het goed zat.

Toen ik heel ff langs de H&M wilde op de terugweg, liet hij weer even zien dat hij bij de peuters hoort:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Crumpette, benieuwd wat je gaat doen! Was je er weer aan toe? Benieuwd hoe de mannen het ervaren.
pi_181857455
Iets administratiefs :+ en ja, ik ben er wel aan toe! Even geen duizend MAMAAAAAAs per uur.

De peuters vonden het superleuk uiteraard! Volgende week een iets langer wenmoment en dan moet het gaan beginnen.
pi_181866209
Super nieuws Crump!! Gefeliciteerd! En dan snel dingen regelen. Makkelijk te combineren met school zometeen?

De eerste keer droog op de opvang . Hij was nu een week of 7 niet geweest en thuis veel vooruitgang. Ze hebben daar vaste plasmomenten, dus wat anders dan thuis, daar geeft hij het aan, maar dat ging nu prima. Na opvangtijd was hij wel totaal doorgelekt, had het niet meer op kunnen houden. Vraag me dan toch af of hij uitgeplast was op de opvang, maar goed... Hij vond het zelf ook vies. We komen er wel. Net op tijd, over twee weken gaat hij al twee keer een ochtend wennen en morgen komt zijn juf thuis voor een kennismakingsgesprek :o OMG, wat spannend hahah.
pi_181868508
Wat fijn Hilmo, zo 2 weken voor de wenochtend!

Crumpette, gefeliciteerd met je baan! En wow, zo snel van alles moeten regelen!

We hadden gister een intakegesprek op de toekomstige basisschool van Sjaak. Hartstikke leuk en ik heb er vertrouwen in dat Sjaak daar op een fijne plek terecht komt. In januari gaat hij wennen, na de kerstvakantie. Hij gaat dan iedere week 2 ochtenden totdat hij er aan toe is om meer ochtenden te gaan, of hele dagen. We gaan het heel rustig opbouwen, omdat we niet goed kunnen inschatten hoe hij erop gaat reageren. Nog maar 4 maanden en dan gaat hij gewoon naar de kleuterschool :'(
pi_181868715
Combineren met school, mwah. Werktijden en schooltijden zijn niet gelijk :+ dus het zal veel ren en vliegwerk worden. Maar hele volksstammen doen het, dus dan moeten wij het ook kunnen :Y) . Hoop dat de jongens het goed trekken. Vooral als W straks ook naar school gaat enzo, dan moet hij meteen ook nog naar de bso. Lange dag.
pi_181870009
Juist goed om nu alvast te beginnen met dagen kdv dan Crump. De dagen school/bso voelen hier niet zwaarder dan voorheen bij de hele dag kdv. Sterker nog, nu na een middag bso wil hij vaak nog niet naar huis omdat hij nog druk aan het spelen is :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Fazz op 12-09-2018 23:18:39 ]
pi_181870424
Spannende overgangen allemaal, Crumpette. Zal voor iedereen wel even wennen zijn!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_181870572
Wat fijn dat dat zo rustig en in overleg kan, MwC. Ook expres al in januari? (Sjaak is van maart, toch?)
pi_181870970
Oh wat fijn zeg zo’n kennismakingsgesprek Hilmo! Bizar hè, dat ze bijna vier zijn :o Js gaaf over twee weken wennen en dan 4x in twee weken. Meestal doen ze hier 5-6x wennen in vier weken, maar door de baby heb ik dat iets uitgesteld :)

Leuk Crump een nieuwe baan :)

Ik gooi er trouwens nog even een last minute peuter vraag in (en ik vind hem hier beter passen dan bij de kleuters).
Heeft iemand ervaring met zeer angstige peuters? Js is momenteel heel snel, heel bang en dan vooral in huis. Hij durft niet alleen in een ruimte te zijn. Hij durft zelfs niet alleen naar de wc. Hij wil ook continue handje vasthouden (en stevig, je komt bijna niet los ;) ). Ik denk dat de veranderingen in ons gezin de trigger zijn geweest, maar er moet wel iets veranderen (ik kan bijv niet mee naar de wc als ik net aan het voeden ben). Hij zegt zelf: ik ben bang voor de geluiden, maar verder wil hij er niets over zeggen. Iemand een idee hoe er mee om te gaan? Ik dacht zelf iets van een beschermknuffeltje te kopen ofzo, maar misschien hebben jullie nog betere ideeen :*
pi_181873417
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:13 schreef Hupje het volgende:
Wat fijn dat dat zo rustig en in overleg kan, MwC. Ook expres al in januari? (Sjaak is van maart, toch?)
Ja, op aanraden van de orthopedagoog waar we begeleiding van krijgen. Heel kort door de bocht is het omdat Sjaak zo’n 2,5 jaar voorloopt én een bijzondere prikkelverwerking heeft. Het wennen gaat bij hem waarschijnlijk extra lang duren, maar hij heeft de uitdaging wel enorm nodig. Dus dat is een lastige spagaat.
pi_181873436
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:29 schreef Loj het volgende:
Oh wat fijn zeg zo’n kennismakingsgesprek Hilmo! Bizar hè, dat ze bijna vier zijn :o Js gaaf over twee weken wennen en dan 4x in twee weken. Meestal doen ze hier 5-6x wennen in vier weken, maar door de baby heb ik dat iets uitgesteld :)

Leuk Crump een nieuwe baan :)

Ik gooi er trouwens nog even een last minute peuter vraag in (en ik vind hem hier beter passen dan bij de kleuters).
Heeft iemand ervaring met zeer angstige peuters? Js is momenteel heel snel, heel bang en dan vooral in huis. Hij durft niet alleen in een ruimte te zijn. Hij durft zelfs niet alleen naar de wc. Hij wil ook continue handje vasthouden (en stevig, je komt bijna niet los ;) ). Ik denk dat de veranderingen in ons gezin de trigger zijn geweest, maar er moet wel iets veranderen (ik kan bijv niet mee naar de wc als ik net aan het voeden ben). Hij zegt zelf: ik ben bang voor de geluiden, maar verder wil hij er niets over zeggen. Iemand een idee hoe er mee om te gaan? Ik dacht zelf iets van een beschermknuffeltje te kopen ofzo, maar misschien hebben jullie nog betere ideeen :*
Wat lastig lijkt me dat. Ik ben een beetje aan het denken maar heb geen tips denk ik. Als het echt de geluiden zijn dan zou je een koptelefoon kunnen proberen, maar het zou zomaar door de veranderingen kunnen komen ja.
Kan je iets met spiegels doen, dat jullie elkaar toch nog zien? Dat knuffeltje lijkt me ook wel een goed idee. En praten, praten, praten natuurlijk, want 1000x uitleggen dat je nergens heen gaat en gewoon weer terug komt.
pi_181873455
Fijn dat het zo kan, MwC. Niet alle scholen staan daar voor open.
Wij vragen ons ook steeds meer af wat we straks mee gaan maken met J. Het kdv stelde deze week (weer) een apart programmatje voor hem voor omdat hij echt uitdaging lijkt te missen.
Maar aan de andere kant vertelde J bij het ophalen trots dat hij nu twee vrienden heeft O+ (hij had er al lang 1, dat is zo'n dikke mik en ze zijn bijna even oud en komen straks bij elkaar in de klas).

Lastig, Loj. Ik heb geen tips. Maar zou denk ik zelf de voorkeur hebben voor een oplossing waarbij hij zich niet vastklampt aan een voorwerp. Als dat kwijt raakt of niet mee mag, heb je anders weer hetzelfde probleem.
pi_181873824
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 06:51 schreef Hupje het volgende:
Fijn dat het zo kan, MwC. Niet alle scholen staan daar voor open.
Wij vragen ons ook steeds meer af wat we straks mee gaan maken met J. Het kdv stelde deze week (weer) een apart programmatje voor hem voor omdat hij echt uitdaging lijkt te missen.
Maar aan de andere kant vertelde J bij het ophalen trots dat hij nu twee vrienden heeft O+ (hij had er al lang 1, dat is zo'n dikke mik en ze zijn bijna even oud en komen straks bij elkaar in de klas).

Lastig, Loj. Ik heb geen tips. Maar zou denk ik zelf de voorkeur hebben voor een oplossing waarbij hij zich niet vastklampt aan een voorwerp. Als dat kwijt raakt of niet mee mag, heb je anders weer hetzelfde probleem.
Klopt, we hebben het heel erg getroffen met deze school. Het is lekker kleinschalig en het gevoel daar is ontzettend goed.
Twee vrienden O+ Wat doet het kdv voor een apart programma?
pi_181874304
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 11:03 schreef Crumpette het volgende:
Lange die max!

Mijn kids zijn wennen bij het kdv :o ik heb namelijk een baan :o en start over een kleine 2 weken *O* dus Regel Alles!!

Ik zit in zalige stilte aan de koffie O+
Whoah! Gefeliciteerd! En idd snel moeten regelen dan zeg!
Kwak
pi_181874346
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 11:28 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Als ik online kijk, staat er dat ons bureau nog geen online afspraken kan maken. Dus ik moet echt nog wachten.

Dat stotteren is herkenbaar bij het enthousiasme ja. Dan wil Sjaak heel graag iets vertellen en dan zie ik dat hij op zoek is naar welke woorden, terwijl hij in zijn hoofd heel goed heeft wat hij wil zeggen. Ik gok erop, wat Room zegt, dat het wel goed komt.
3 jaar was hier bij 3 jaar en 3 maanden pas. 4 jr (eienlijk 3 jr 9 maanden) hadden ze in onze vakantie gepland en is nu met 3jr 11 maanden...

Heb nog nooit zelf een afspraak mogen/moeten plannen geloof ik.

En huh? Quoi, ogentest bij 2 jaar? Nog nooit meegemaakt... was t een arts die jullie al kende? Klinkt alsof ze de afspraak voor drie jaar gedaan heeft...
Kwak
pi_181874503
Loj, we hebben hier met de grote ook een paar maanden 'ja maar dan ben ik alleeeeeennnn :'( ' gehad. Ging toch min of meer vanzelf weer over. Het is een beetje de ik kan het zelf/ik heb je nodig balans die ze zoeken als ik naar W kijk. Vaak was hier een optie geven waar mogelijk 'en wil je dat ik meega of kun je het zelf?' het meest effectief in omzeilen van buien. Misschien kun je ook voorstellen dat hij even wacht als je aan het voeden bent? Of vragen of hij wil plassen voor je gaat voeden?
pi_181874859
Is het niet ook het vragen van aandacht op t moment dat je met de baby bezig bent? Misschien dat erover praten ook al helpt dan? Of kijken of je bewust de nadruk kan leggen op hoe belangrijk hij voor je is of even een moment met zijn tweeen wat doen, als er iemand anders even bij de baby kan zijn?

Spannend MwC en hupje! Ik heb vanavond informatieavond, nog nik over wennen gehoord (hij gaat 29 oktober echt instromen). Hoor t vast vanavond wel. Geen aparte programma’s hier oid, althans ze leggen er geen nadruk op. Hij mag wel vaak met het BSO speelgoed spelen (er is een kleuter BSO daar ook), en hij wil wel eens voorlezen als ze met de juf gaan lezen. En als hij wakker is en de kleinere kindjes slapen dan doet hij wel dingen als helpen met hapjes maken, spelletjes doen met de juf, en extra knutselen, net waar hij zin in heeft.
Kwak
pi_181875969
Hier hebben ze op het kdv een speciaal programma voor peuters. Die worden dan uit de groepen gehaald en gaan apart koken/knutselen/lezen zoiets.

Lastig, Loj, maar een oplossing heb ik zo niet. Zijn er geen mooie prentenboeken over te vinden? (Wij vonden vroeger, ‘welterusten kleine beer’ heel mooi en daardoor werd het donker minder eng)

S. liet me net smelten. Papa had ons met de auto weggebracht en stapte weer in. S. riep: ‘papa, nog een kusje, ik had nog niet genoeg.’ Dus papa stapt weer uit en geeft nog een dikke kus.
Zegt S.: ‘Kusjes. Daar word ik groot en sterk van, van kusjes.’ O+ O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_181876503
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:29 schreef Loj het volgende:
Ik gooi er trouwens nog even een last minute peuter vraag in (en ik vind hem hier beter passen dan bij de kleuters).
Heeft iemand ervaring met zeer angstige peuters? Js is momenteel heel snel, heel bang en dan vooral in huis. Hij durft niet alleen in een ruimte te zijn. Hij durft zelfs niet alleen naar de wc. Hij wil ook continue handje vasthouden (en stevig, je komt bijna niet los ;) ). Ik denk dat de veranderingen in ons gezin de trigger zijn geweest, maar er moet wel iets veranderen (ik kan bijv niet mee naar de wc als ik net aan het voeden ben). Hij zegt zelf: ik ben bang voor de geluiden, maar verder wil hij er niets over zeggen. Iemand een idee hoe er mee om te gaan? Ik dacht zelf iets van een beschermknuffeltje te kopen ofzo, maar misschien hebben jullie nog betere ideeen :*
Ik hoor hier nog niet, over een kleine 2 maandjes pas, maar las je vraag en moest denken aan iets wat ik meerdere keren had gelezen en gezien. Namelijk een 'monsterspray', eigenlijk gewoon een spuitbus met wat water en desnoods wat glitter of iets dergelijks voor de leuk om het spelletje helemaal compleet te maken. Daarmee kan het kind om zich heen spuiten als het bang is, omdat de 'monsters' waar het kind bang voor is niet tegen de spray kunnen en daarmee verdwijnen. Ik heb vaker gehoord dat dit effectief kan zijn als een kind mee wil gaan in dit spelletje, maar dat zal afhankelijk zijn van het kind denk ik. Vond het in ieder geval de moeite waard om het te delen.
pi_181877267
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 07:42 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Wat doet het kdv voor een apart programma?
Niet zozeer een apart programma, maar ze hebben vaste momenten waarop ze voorbereidende schooldingetjes doen met de 3+ers. Op die momenten slaapt J altijd :'). Niet dat hij veel mist denk ik, qua tellen, praten of sorteren enzo, maar ze bieden dan ook ander materiaal aan (oa met te kleine stukjes voor de kleintjes). Dat gaan ze hem nu aanbieden op een ander moment, waarop hij zich de laatste tijd standaard verveelt en ongewenst gedrag laat zien. Ik heb al aangeboden dat ik ook van thuis materiaal mee kan geven als het niet genoeg uitdaagt (ze hebben bijv geen puzzels van >50 stukjes).
We moeten maar kijken hoe dit gaat lopen, maar ik vind het prettig dat ze de oorzaak zoeken van zijn ongewenste gedrag en er ook iets mee proberen te doen. Ik heb heel veel vertrouwen in dit kdv, ze doen echt hun best vanaf mijn huilbaby tot mijn meer dan gemiddeld vragende peuter O+
pi_181877639
Glitter door je huis spuiten :'(
  donderdag 13 september 2018 @ 16:16:30 #250
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_181881246
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 08:44 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

3 jaar was hier bij 3 jaar en 3 maanden pas. 4 jr (eienlijk 3 jr 9 maanden) hadden ze in onze vakantie gepland en is nu met 3jr 11 maanden...

Heb nog nooit zelf een afspraak mogen/moeten plannen geloof ik.

En huh? Quoi, ogentest bij 2 jaar? Nog nooit meegemaakt... was t een arts die jullie al kende? Klinkt alsof ze de afspraak voor drie jaar gedaan heeft...
Het was nog de eerdere versie. Toen dacht meneer ook: stik maar in je lampje.

Ach ja, zolang hij een vliegtuig op 10k spot, zal het wel goed zijn :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')