SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slowchat in deze topicreeks is toegestaan, maar houd tijdens shows graag wel rekening met de DJ!
Praat op deze momenten het liefst over de muziek en de DJ's die aan het draaien zijn voor jouw plezier en vermaak.
Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?Via de verschillende opties op de website van Radio49: Beluisteren, Firewalled of Windows Media Player.
Heb je een iOS (Apple) of Android tablet of telefoon?
Dan kun je onze eigen Radio49 app (Apple/iOS/Android) gratis downloaden via iTunes of de Google Play
Store.
Heb je de Nobex radio app, beschikbaar voor Apple/iOS en Android?
Dan kan je in de app zoeken naar Radio49 en op die manier inschakelen.
Mobiel luisteren kan verder o.a. via de apps TuneIn (Apple/iOS/Android), XiiaLive (Apple/iOS/Android),
VLC (Apple/iOS/Android) of Clementine (Apple/iOS/Windows/Linux).
Installeer één van deze apps, start 'm en voeg dan de link http://frosty.radio49.nl:8000/airtime_192 toe.
Opslaan, stream starten en klaar!
Voor alle andere toepassingen, dit is de algemene mobiele luisterlink:
http://frosty.radio49.nl:8000/airtime_192
Klik hier voor onze Facebookpagina
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.
Naatje ken ik nog wel van 'vroeger' in ONZ. Maar 11 heeft ook wel het één en ander in zijn mars.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:14 schreef devzero het volgende:
[..]
We komen voor naatje, maar luisteren ook graag even naar dj11
Ja, zelfs david bowie is af en toe wel lekker om te luisterenquote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:16 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Naatje ken ik nog wel van 'vroeger' in ONZ. Maar 11 heeft ook wel het één en ander in zijn mars.
Kan ik jou nog ergens een plezier mee doen, muzikaal gezien?quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:16 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Naatje ken ik nog wel van 'vroeger' in ONZ. Maar 11 heeft ook wel het één en ander in zijn mars.
Nee dank je 11, ik vind dat ik dat eerst eens moet verdienen. Zelfkastijding 2.0.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Kan ik jou nog ergens een plezier mee doen, muzikaal gezien?
quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:18 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Nee dank je 11, ik vind dat ik dat eerst eens moet verdienen. Zelfkastijding 2.0.
Ging toch over een koppel in de VS die verongelukt was op een hoog liggende snelweg en naar beneden viel?quote:
Hmm, daar typ je wat. Dan graag Herbie Hancock's Rockit.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:19 schreef just me het volgende:
[..]![]()
als 11 iets vraagt kun je niet weigeren
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Way_(Fastball_song)quote:
Ga ik klaarzetten. Wordt nog de albumversie ookquote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:20 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Hmm, daar typ je wat. Dan graag Herbie Hancock's Rockit.
Wist u dat of opgezocht?quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:20 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Ging toch over een koppel in de VS die verongelukt was op een hoog liggende snelweg en naar beneden viel?
Zat net die wikipedia entry te lezen. Ook wel mooi om zo zelfmoord te plegen/quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:23 schreef Elfletterig het volgende:
Triest verhaal.
Schril contract met deze zomerhit
Lekker nummer blijft het.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ga ik klaarzetten. Wordt nog de albumversie ook
yup, desalniettemin is het mooi dat het verhaal zo niet verloren gaat. En het is een goed liedje.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:23 schreef Elfletterig het volgende:
Triest verhaal.
Schril contract met deze zomerhit
Hoe vol zit je top1000 inmiddels al?quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:27 schreef MTheBassman het volgende:
Lekker nummerzet ik ook in mijn top 1000
quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:27 schreef MTheBassman het volgende:
Lekker nummerzet ik ook in mijn top 1000
tot 420quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:27 schreef livelink het volgende:
[..]
Hoe vol zit je top1000 inmiddels al?
jezus... schiet niet op zeg!quote:
Hij hoeft tenminste nog geen pijnlijke keuzes te maken.quote:
423, moet de andere nummers tijdens deze dienst nog een plekje geven.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
421 nadat je Manchild hebt gehoord; daar ben ik van overtuigd
Prachtig nummer.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:26 schreef Elfletterig het volgende:
O ja, en Manchild - in het kader van de muzikale opvoeding van Bassman
true true.. daarom wil ik mijn lijst ook uitbreiden naar 1500quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:29 schreef livelink het volgende:
[..]
Hij hoeft tenminste nog geen pijnlijke keuzes te maken.
quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:32 schreef spijkerbroek het volgende:
Hee, een Lucky!![]()
Goed je te zien
En goeienavond aan de rest
quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:32 schreef spijkerbroek het volgende:
Hee, een Lucky!![]()
Goed je te zien
Scandinaviërs zijn echt zo goed in muziek maken, ik word er jaloers vanquote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:33 schreef Elfletterig het volgende:
Ponette is een formatie uit Oslo, Noorwegen. Hun single Hours is onderhanden genomen door Carl Louis, die het nummer naar een hoger plan tilt.
Eej, spijkerbroek. Dank je. Het is fijn om terug te zijn met iets meer rust in mijn donder en een wat langer lontje.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:32 schreef spijkerbroek het volgende:
Hee, een Lucky!![]()
Goed je te zien
Volledig mee eens. Vooral Noren; absurd gewoon. (Maar Zweden ook hoor)quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:34 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Scandinaviërs zijn echt zo goed in muziek maken, ik word er jaloers van
Fijn dat je weer aanwezig bentquote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:34 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Eej, spijkerbroek. Dank je. Het is fijn om terug te zijn met iets meer rust in mijn donder en een wat langer lontje.
Zweden kan er idd ook echt wel wat van.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Volledig mee eens. Vooral Noren; absurd gewoon. (Maar Zweden ook hoor)
Cornelis Vreeswijk maakte idd goede muziekquote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:35 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Zweden kan er idd ook echt wel wat van.
Dank je, 11.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Fijn dat je weer aanwezig bent
Ik ben er zonder meer van overtuigd dat het met cultuur heeft te maken. Muziek staat daar gewoon hoger in aanzien dan hier.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:36 schreef MTheBassman het volgende:
Ik denk bijna dat het komt door dat klimaat daar. Dat kan heel veel inspiratie opbrengen.
quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:34 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Scandinaviërs zijn echt zo goed in muziek maken, ik word er jaloers van
Volgens mijn oma heb ik een Russische voorouder, misschien dat ik daarom zo hou van dramatische muziekquote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben er zonder meer van overtuigd dat het met cultuur heeft te maken. Muziek staat daar gewoon hoger in aanzien dan hier.
Klinkt misschien gek, maar ik heb geheid ergens Noors bloed in me zitten.
Soms hoor ik iets van eigen bodem dat ik wél goed vind. Ruben Hein, Emil Landman en Thomas Azier zijn enkele voorbeelden van artiesten die eruit springen. Klyne uiteraard ook.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:38 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Volgens mijn oma heb ik een Russische voorouder, misschien dat ik daarom zo hou van dramatische muziek
Nederland maakt idd wel echt veel smakeloze muziek, voornamelijk de Nederlandstalige nummers.
Niet mee eens. Ja er is veel stuitende Nederlandstalig muziek, maar ook heel veel fraais. Zelfs in het smartlappen genre zitten nummers die tekstueel prachtig zijn.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:38 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Volgens mijn oma heb ik een Russische voorouder, misschien dat ik daarom zo hou van dramatische muziek
Nederland maakt idd wel echt veel smakeloze muziek, voornamelijk de Nederlandstalige nummers.
Niet allemaal natuurlijk, er zitten natuurlijk wel goeie tussen. Maar het meeste vind ik niet om aan te horen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Soms hoor ik iets van eigen bodem dat ik wél goed vind. Ruben Hein, Emil Landman en Thomas Azier zijn enkele voorbeelden van artiesten die eruit springen. Klyne uiteraard ook.
Reuksop zelf is ook erg fijnquote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:40 schreef Elfletterig het volgende:
Muziek die alleen gedraaid kan worden als Fogel niet in de buurt is: Annie met My Heartbeat, geproduceerd door Röyksopp
Mee eens.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:40 schreef peaceman het volgende:
[..]
Niet mee eens. Ja er is veel stuitende Nederlandstalig muziek, maar ook heel veel fraais. Zelfs in het smartlappen genre zitten nummers die tekstueel prachtig zijn.
Als ik verhoudingsgewijs kijk naar goede Nederlandstalige muziek, is daar veel minder van dan alles wat nu uit Volendam komt.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:40 schreef peaceman het volgende:
[..]
Niet mee eens. Ja er is veel stuitende Nederlandstalig muziek, maar ook heel veel fraais. Zelfs in het smartlappen genre zitten nummers die tekstueel prachtig zijn.
dat komt omdat de meuk meestal bekender is.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:41 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Als ik verhoudingsgewijs kijk naar goede Nederlandstalige muziek, is daar veel minder van dan alles wat nu uit Volendam komt.
Er is genoeg goede muziek van eigen bodem, maar ook te veel verschrikkelijks.
Dat is ook wel weer waar ja.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:42 schreef peaceman het volgende:
[..]
dat komt omdat de meuk meestal bekender is.
Ja, maar het verschil is dat je hier ook echt de verschrikkelijke muziek hoort en kent. De verschrikkelijke Scandinavische muziek komt daar ook niet over de grens heen en die zal jij dus niet (of veel minder) horen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:41 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Als ik verhoudingsgewijs kijk naar goede Nederlandstalige muziek, is daar veel minder van dan alles wat nu uit Volendam komt.
Buitenlandse meuk hoor je hier minder snel dan Nederlandse meuk.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:41 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Als de dj het zelf aanvraagt, is het geen verzoekje..quote:
quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:46 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als de dj het zelf aanvraagt, is het geen verzoekje..
Zoals bekend heb ik altijd een excuus nodig om de Pet Shop Boys te draaien. Vanavond was het excuus dat twee luisteraars erom vroegenquote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:46 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als de dj het zelf aanvraagt, is het geen verzoekje..
Een voorbeeld van zo'n goede smartlap is bijvoorbeeld deze:quote:
Kende hij dit niet dan?quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:48 schreef Elfletterig het volgende:
Muzikale opvoeding voor Bassman nu....
Last Christmas?quote:
Bij een jonger iemand kan ik me dat wel voorstellen. Maar het is destijds toch wel een grote hit geweest.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:53 schreef livelink het volgende:
Ik vind het niet zo gek eigenlijk dat iemand dit niet kent.
Chicago op de achtergrond...quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:53 schreef livelink het volgende:
Ik dacht heel even dat dit Elton John was.
Deed me er ook even aan denken.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:53 schreef livelink het volgende:
Ik dacht heel even dat dit Elton John was.
I knowquote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
In deze tekst, jongen.
Daarnet...
Ja, maar wel echt een jaren '80-nummer. Dus dat MTTheBassman dat niet kent verbaast me niet echt.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:53 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Bij een jonger iemand kan ik me dat wel voorstellen. Maar het is destijds toch wel een grote hit geweest.
Is er een reden dat hij zichzelf Bassman noemt? Ik hoop dat het is wat ik denk.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:48 schreef Elfletterig het volgende:
Muzikale opvoeding voor Bassman nu....
Dankquote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:54 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, maar wel echt een jaren '80-nummer. Dus dat MTTheBassman dat niet kent verbaast me niet echt.
Hij woont in een kelder...quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:54 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Is er een reden dat hij zichzelf Bassman noemt? Ik hoop dat het is wat ik denk.
quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:48 schreef peaceman het volgende:
[..]
Een voorbeeld van zo'n goede smartlap is bijvoorbeeld deze:
Dat is een behoorlijk pittige tekst.
Hij heet Bas en is mannelijk.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:54 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Ik speel basgitaarquote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:54 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
dat is geen excuus...quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:55 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Dankzag net dat ik -6 was toen het uitgebracht werd.
Ja hoor. Speciaal gekozen als inleiding voor jouw showquote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:55 schreef naatje_1 het volgende:
Hopelijk is het laatste nr enigszins uptempo...
Geen idee, maar het is net een sample uit If You Leave Me Now...quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:55 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Is sample neem ik aan? Het klinkt exact hetzelfde.
Of ken je ook niks uit de jaren 60 en 70?quote:
Overduidelijk. Kan me niet voorstellen dat ze het met precies die toon zelf zingen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Geen idee, maar het is net een sample uit If You Leave Me Now...
Je hebt zowaar een PSB song gedraaid die ik wel kan waarderen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:57 schreef Elfletterig het volgende:
My Life As A Duck is de slotsong. Bedankt voor het luisteren allemaal. Veel plezier met De Nater en zijn gesnater
Jawel natuurlijk. Maar omdat ik toevallig een hit uit de 80s niet ken hoeft niet extreem over nagedacht te worden toch? Ik weet ook lang niet alles wat vroeger uitgebracht was.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:57 schreef peaceman het volgende:
[..]
Of ken je ook niks uit de jaren 60 en 70?
quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:59 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Eej, ToT, kerel. Je was zwanger, hoorde ik.
Vind je? Wordt tijd voor een beetje gezag hier.quote:
Wie het geld beheert, heeft de macht...quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 21:00 schreef peaceman het volgende:
[..]
Vind je? Wordt tijd voor een beetje gezag hier.![]()
Waarmee ik niet zeg dat ik daar nu de aangewezen persoon voor ben trouwens...![]()
quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 21:00 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wie het geld beheert, heeft de macht...![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |