abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181331415
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 19:58 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O ja. Ik vraag het alleen omdat er heel weinig joden in Nederland wonen en je had natuurlijk de nazi's die het ook niet echt op joden hadden, dus...

Trouwens: mijn dochter werd vorig jaar gepest door een zwart meisje. Moet ik haar nu jeugdlid van de KKK maken? Zoveel zwarten zijn hier niet en de KKK zegt ook vaak dat ze last van zwarten hebben, dus...
Heb je nog een antwoord op mijn vraag? :)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2018 20:31:21 ]
pi_181331443
quote:
18s.gif Op maandag 20 augustus 2018 20:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nee, nee, nee, nee, nee :N
Niet weer gezemel over godsdienst/christendom. Daar is F&L voor...
Nêerlands gezemel c_/
quote:
Eduard Douwes Dekker, Multatuli, voerde zijn weerzin tegen de Nederlandse samenleving in een lange reeks Ideeën nog een stuk verder: volgens hem deugde er eigenlijk niets in dat land. Waar hij ook keek, wat hij ook las, nergens was een mens te ontwaren die zich aan het algemene gezemel wist te onttrekken, die zich niet verschool achter deftig gewauwel, maar een eigen toon, stijl of opvatting vertoonde. Vooral dominees en liberalen waren hem een gruwel – en daarvan waren er nogal veel. Het bracht hem zelfs tot de onberaden stap zich een keer kandidaat te stellen voor de Tweede Kamer – de kern van de ‘verrotting’ die het publieke domein tot zo’n droevig verschijnsel maakte – om in hemelsnaam dan zelf maar op te komen voor de ‘waarheid’.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_181331450
Maar goed, F&L was vroeger wel echt tof. Werd alleen op gegeven moment niet meer echt gemodereerd waardoor waanzinnig geworden christenen, sekteleden, megalomane boeddhisten, rechtsradicale neoconservatieven en wannabe goeroes de boel overwoekerden. En ja, dan is de redelijkheid niet meer te vinden.
pi_181331456
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 20:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wetenschapsontkenning is dan ook wel echt een dingetje in jouw hoek.
Ontkenning van het creationisme uit de hoek van de ´wijze´mensen ook.
En wat geeft het ? Ik respecteer het wel mits je wel met feiten aan komt, of je mening kan onderbouwen,
pi_181331493
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 20:30 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Vanzelfsprekender wordt het niet.
  maandag 20 augustus 2018 @ 20:32:06 #106
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_181331516
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 20:30 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

En wat geeft het ? Ik respecteer het wel mits je wel met feiten aan komt, of je mening kan onderbouwen,
Wat zei ik nou? :(
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_181331520
quote:
6s.gif Op maandag 20 augustus 2018 18:38 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds voorstander.
Sowieso een rare belasting en weinig efficiënt. Voorheffing op de vennootschapsbelasting en inkomensbelasting, dat kan doelmatiger.
In dat opzicht ben ik het wel met je eens, maar ik acht andere belastingverlagingen toch wel wat urgenter. Ik denk dan aan het verlagen van de belasting op inkomen uit arbeid en vermogen of het verlagen van de vennootschapsbelasting.
  maandag 20 augustus 2018 @ 20:32:24 #108
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_181331535
quote:
14s.gif Op maandag 20 augustus 2018 20:30 schreef sigme het volgende:

[..]

Nêerlands gezemel c_/

[..]

:D
pi_181331561
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 20:32 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat zei ik nou? :(
Jigzoz begon :P
pi_181331583
Ben je er al achter wat militant is?
  maandag 20 augustus 2018 @ 20:35:19 #111
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_181331620
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 20:30 schreef Jigzoz het volgende:
Maar goed, F&L was vroeger wel echt tof. Werd alleen op gegeven moment niet meer echt gemodereerd waardoor waanzinnig geworden christenen, sekteleden, megalomane boeddhisten, rechtsradicale neoconservatieven en wannabe goeroes de boel overwoekerden. En ja, dan is de redelijkheid niet meer te vinden.
Heb er ooit nog eens een topic geopend over stromingen in de islam (toen ik nog vaak in het Syrië-topic zat). Wat welke stroming inhield en onder welke hoofdstroming het viel enzo. Was reuze verhelderend. :)

Maar hiermee zou ik het hoofdstuk godsdienst graag sluiten voor vandaag :+
pi_181331627
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 20:33 schreef john2406 het volgende:
Ben je er al achter wat militant is?
Jazeker, bereid om aan te vallen aldus Encyclo.nl
pi_181331658
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 20:35 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Jazeker, bereid om aan te vallen aldus Encyclo.nl
Yep normaal gaat dat soort in een hoekje zitten en wacht af, een selectief groepje zal de aanval kiezen.
pi_181331688
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 20:36 schreef john2406 het volgende:

[..]

Yep normaal gaat dat soort in een hoekje zitten en wacht af, een selectief groepje zal de aanval kiezen.
Wat bedoel je hiermee ? Vind je dat ik dat doe ?
pi_181331722
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 20:20 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Heb je mazzel dat die niet bestaan.

Militante christenen daarentegen... :r
Sam Harris.
pi_181331743
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 20:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Heb er ooit nog eens een topic geopend over stromingen in de islam (toen ik nog vaak in het Syrië-topic zat). Wat welke stroming inhield en onder welke hoofdstroming het viel enzo. Was reuze verhelderend. :)

Maar hiermee zou ik het hoofdstuk godsdienst graag sluiten voor vandaag :+
Waar je je nog wel mee bemoeit vandaag en met wat niet, staat je vanzelfsprekend volledig vrij.
pi_181331752
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 20:37 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Wat bedoel je hiermee ? Vind je dat ik dat doe ?
Als ik iets wil zeggen doe ik dat gewoon, en schreef ik dat?
pi_181331792
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 20:38 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als ik iets wil zeggen doe ik dat gewoon, en schreef ik dat?
Tuurlijk mag jij dat, lucht je hart...
pi_181331806
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 20:38 schreef ArischeAlex het volgende:

[..]

Sam Harris.
Ja, met zijn wapencollectie en guerrillastrijders. Kerken belegeren, moskeeën, synagoges... Schietpartijen, ontvoeringen, aanslagen, alles.
pi_181331807
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 20:38 schreef ArischeAlex het volgende:

[..]

Sam Harris.
Die gaat ook wel van het allerergste uit
pi_181331980
De term 'militant atheïsme' is trouwens wel weer een mooi voorbeeld van de denkfout die ik al vaker noemde: die van de veronderstelde symmetrie.

Als er militante moslims, joden, christenen, hindoes en boeddhisten zijn, dan moeten er ook militante atheïsten zijn. Dat die laatsten in tegenstelling tot de reli-militanten niks met geweld hebben, maar vooral boeken en blogjes lezen en schrijven doet er niet toe.
pi_181332073
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 20:44 schreef Jigzoz het volgende:
De term 'militant atheïsme' is trouwens wel weer een mooi voorbeeld van de denkfout die ik al vaker noemde: die van de veronderstelde symmetrie.

Als er militante moslims, joden, christenen, hindoes en boeddhisten zijn, dan moeten er ook militante atheïsten zijn. Dat die laatsten in tegenstelling tot de reli-militanten niks met geweld hebben, maar vooral boeken en blogjes lezen en schrijven doet er niet toe.
Bij elke (politieke)overtuiging/religie heb je wel mensen die geen respect kunnen opbrengen voor elkaar, en die helemaal in hun eigen wereld zitten.
pi_181332158
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 20:46 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Bij elke (politieke)overtuiging/religie heb je wel mensen die geen respect kunnen opbrengen voor elkaar, en die helemaal in hun eigen wereld zitten.
Als je dat militant noemt, dan heb je echt totaal geen idee van wat dat woord betekent.

Best dat je openlijke atheïsten vervelend vindt hoor. Maar ze militant noemen is simpelweg heel, heel erg dom.
pi_181332184
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 20:44 schreef Jigzoz het volgende:

Het helpt ook niet dat fundamentalisme, orthodoxie en militantisme vaak als een pot nat gezien wordt. Alsof 'in je eigen wereldje zitten' militant is.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_181332230
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 20:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als je dat militant noemt, dan heb je echt totaal geen idee van wat dat woord betekent.

Best dat je openlijke atheïsten vervelend vindt hoor. Maar ze militant noemen is simpelweg heel, heel erg dom.
Wat ik opnoemde is inderdaad niet de omschrijving van militant zijn, het is wel een tussenfase, eerst begint het met in je eigen wereldje zitten en dan steeds extremer worden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')