Heb je nog een antwoord op mijn vraag?quote:Op maandag 20 augustus 2018 19:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
O ja. Ik vraag het alleen omdat er heel weinig joden in Nederland wonen en je had natuurlijk de nazi's die het ook niet echt op joden hadden, dus...
Trouwens: mijn dochter werd vorig jaar gepest door een zwart meisje. Moet ik haar nu jeugdlid van de KKK maken? Zoveel zwarten zijn hier niet en de KKK zegt ook vaak dat ze last van zwarten hebben, dus...
Nêerlands gezemelquote:Op maandag 20 augustus 2018 20:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nee, nee, nee, nee, nee
Niet weer gezemel over godsdienst/christendom. Daar is F&L voor...
quote:Eduard Douwes Dekker, Multatuli, voerde zijn weerzin tegen de Nederlandse samenleving in een lange reeks Ideeën nog een stuk verder: volgens hem deugde er eigenlijk niets in dat land. Waar hij ook keek, wat hij ook las, nergens was een mens te ontwaren die zich aan het algemene gezemel wist te onttrekken, die zich niet verschool achter deftig gewauwel, maar een eigen toon, stijl of opvatting vertoonde. Vooral dominees en liberalen waren hem een gruwel – en daarvan waren er nogal veel. Het bracht hem zelfs tot de onberaden stap zich een keer kandidaat te stellen voor de Tweede Kamer – de kern van de ‘verrotting’ die het publieke domein tot zo’n droevig verschijnsel maakte – om in hemelsnaam dan zelf maar op te komen voor de ‘waarheid’.
Ontkenning van het creationisme uit de hoek van de ´wijze´mensen ook.quote:Op maandag 20 augustus 2018 20:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wetenschapsontkenning is dan ook wel echt een dingetje in jouw hoek.
Vanzelfsprekender wordt het niet.quote:Op maandag 20 augustus 2018 20:30 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Ontkenning van het creationisme uit de hoek van de ´wijze´mensen ook.
Wat zei ik nou?quote:Op maandag 20 augustus 2018 20:30 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Ontkenning van het creationisme uit de hoek van de ´wijze´mensen ook.
En wat geeft het ? Ik respecteer het wel mits je wel met feiten aan komt, of je mening kan onderbouwen,
In dat opzicht ben ik het wel met je eens, maar ik acht andere belastingverlagingen toch wel wat urgenter. Ik denk dan aan het verlagen van de belasting op inkomen uit arbeid en vermogen of het verlagen van de vennootschapsbelasting.quote:Op maandag 20 augustus 2018 18:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds voorstander.
Sowieso een rare belasting en weinig efficiënt. Voorheffing op de vennootschapsbelasting en inkomensbelasting, dat kan doelmatiger.
Heb er ooit nog eens een topic geopend over stromingen in de islam (toen ik nog vaak in het Syrië-topic zat). Wat welke stroming inhield en onder welke hoofdstroming het viel enzo. Was reuze verhelderend.quote:Op maandag 20 augustus 2018 20:30 schreef Jigzoz het volgende:
Maar goed, F&L was vroeger wel echt tof. Werd alleen op gegeven moment niet meer echt gemodereerd waardoor waanzinnig geworden christenen, sekteleden, megalomane boeddhisten, rechtsradicale neoconservatieven en wannabe goeroes de boel overwoekerden. En ja, dan is de redelijkheid niet meer te vinden.
Jazeker, bereid om aan te vallen aldus Encyclo.nlquote:Op maandag 20 augustus 2018 20:33 schreef john2406 het volgende:
Ben je er al achter wat militant is?
Yep normaal gaat dat soort in een hoekje zitten en wacht af, een selectief groepje zal de aanval kiezen.quote:Op maandag 20 augustus 2018 20:35 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Jazeker, bereid om aan te vallen aldus Encyclo.nl
Wat bedoel je hiermee ? Vind je dat ik dat doe ?quote:Op maandag 20 augustus 2018 20:36 schreef john2406 het volgende:
[..]
Yep normaal gaat dat soort in een hoekje zitten en wacht af, een selectief groepje zal de aanval kiezen.
Sam Harris.quote:Op maandag 20 augustus 2018 20:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Heb je mazzel dat die niet bestaan.
Militante christenen daarentegen...
Waar je je nog wel mee bemoeit vandaag en met wat niet, staat je vanzelfsprekend volledig vrij.quote:Op maandag 20 augustus 2018 20:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heb er ooit nog eens een topic geopend over stromingen in de islam (toen ik nog vaak in het Syrië-topic zat). Wat welke stroming inhield en onder welke hoofdstroming het viel enzo. Was reuze verhelderend.
Maar hiermee zou ik het hoofdstuk godsdienst graag sluiten voor vandaag
Als ik iets wil zeggen doe ik dat gewoon, en schreef ik dat?quote:Op maandag 20 augustus 2018 20:37 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee ? Vind je dat ik dat doe ?
Tuurlijk mag jij dat, lucht je hart...quote:Op maandag 20 augustus 2018 20:38 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als ik iets wil zeggen doe ik dat gewoon, en schreef ik dat?
Ja, met zijn wapencollectie en guerrillastrijders. Kerken belegeren, moskeeën, synagoges... Schietpartijen, ontvoeringen, aanslagen, alles.quote:
Bij elke (politieke)overtuiging/religie heb je wel mensen die geen respect kunnen opbrengen voor elkaar, en die helemaal in hun eigen wereld zitten.quote:Op maandag 20 augustus 2018 20:44 schreef Jigzoz het volgende:
De term 'militant atheïsme' is trouwens wel weer een mooi voorbeeld van de denkfout die ik al vaker noemde: die van de veronderstelde symmetrie.
Als er militante moslims, joden, christenen, hindoes en boeddhisten zijn, dan moeten er ook militante atheïsten zijn. Dat die laatsten in tegenstelling tot de reli-militanten niks met geweld hebben, maar vooral boeken en blogjes lezen en schrijven doet er niet toe.
Als je dat militant noemt, dan heb je echt totaal geen idee van wat dat woord betekent.quote:Op maandag 20 augustus 2018 20:46 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Bij elke (politieke)overtuiging/religie heb je wel mensen die geen respect kunnen opbrengen voor elkaar, en die helemaal in hun eigen wereld zitten.
Het helpt ook niet dat fundamentalisme, orthodoxie en militantisme vaak als een pot nat gezien wordt. Alsof 'in je eigen wereldje zitten' militant is.quote:Op maandag 20 augustus 2018 20:44 schreef Jigzoz het volgende:
De term 'militant atheïsme' is trouwens wel weer een mooi voorbeeld van de denkfout die ik al vaker noemde: die van de veronderstelde symmetrie.
Als er militante moslims, joden, christenen, hindoes en boeddhisten zijn, dan moeten er ook militante atheïsten zijn. Dat die laatsten in tegenstelling tot de reli-militanten niks met geweld hebben, maar vooral boeken en blogjes lezen en schrijven doet er niet toe.
Wat ik opnoemde is inderdaad niet de omschrijving van militant zijn, het is wel een tussenfase, eerst begint het met in je eigen wereldje zitten en dan steeds extremer wordenquote:Op maandag 20 augustus 2018 20:48 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als je dat militant noemt, dan heb je echt totaal geen idee van wat dat woord betekent.
Best dat je openlijke atheïsten vervelend vindt hoor. Maar ze militant noemen is simpelweg heel, heel erg dom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |