abonnement Unibet Coolblue
pi_181315376


A Campingflight to Lowlands Paradise of kortweg Lowlands is een driedaags muziekfestival dat vanaf 1993 jaarlijks in Nederland in Biddinghuizen (Flevoland) gehouden wordt. Mojo Concerts begon Lowlands als tegenhanger van festivals als Pinkpop en Dynamo Open Air en probeerde hier haar wat alternatievere muziek uit. Lowlands wordt komend jaar van vrijdag 17 augustus tot en met zondag 19 augustus gehouden.

1993 - f 75,00 - 7.500 bezoekers (cap. was 15000) wit plastic bandje met paarse letters
1994 - f 95,00 - 12.500 bezoekers geel touwtje
1995 - f 115,00 - 20.000 bezoekers (bier 2,50) rood/zwart lintje
1996 - f 140,00 - 31.000 (uitverkocht) zwart/geel lintje
1997 - f 145,00 - 40.000 roze/rood lintje
1998 - f 150,00 - 50.000 (uitverkocht) roze/oranje lintje
1999 - f 160,00 - 57.500 (uitverkocht) blauw/wit lintje
2000 - f 175,00 - 57.500 (uitverkocht) groen/paars lintje
2001 - f 195,00 - 57.500 (uitverkocht) blauw/paarsig lintje (incl. kliko)
2002 - E 97,50 - 60.000 (uitverkocht) roze/geel lintje (incl. beter bevestigde kliko)
2003 - E 105,00 - 48.000 (niet uitverkocht) paars/wit lintje met goede kliko
2004 - E 115,00 - 52.000 (niet uitverkocht) oranje/zwart lintje, wederom met kliko
2005 - E 115,00 - 53.000 (niet uitverkocht) (bier 2,00) geel/blauw stof , die werd gesealed
2006 - E 117,50 - 55.000 (uitverkocht) (bier 2,10) rood/wit stof , die werd gesealed
2007 - E 125,00 - 55.000 (uitverkocht) (bier 2,20) groen/wit stof, gesealed
2008 - E 132,50 - 55.000 (uitverkocht) (bier 2,30) cyaan/wit stof, gesealed
2009 - E 140,00 - 55.000 (uitverkocht) (bier 2,40) oranje/wit stof, gesealed
2010 - E 145,00 - 55.000 (uitverkocht) (bier 2,50) zwart/wit stof, gesealed
2011 - E 155,00 - 55.000 (uitverkocht ~2u) (bier 2,50) geel/blauw stof, gesealed
2012 - E 175,00 - 55.000 (uitverkocht <2u) (bier 2,60) rood/groen/wit stof, gesealed
2013 - E 175,00 - 55.000 (uitverkocht <2u) (bier 2,60) rood/wit/zwart stof, gesealed
2014 - E 195,00 - 55.000 (uitverkocht in Mei) (bier 2,60) rood of blauw, en maar fucken met je hoofd.
2015 - E 195,00 - 48.206 (niet uitverkocht) (bier 2,60) limegroen, met zwart en rood.
2016 - E 185,00 - 53.571 (niet uitverkocht) (bier 2,70) donkerblauw, met oranje en wit.
2017 - E 185,00 - 55.000 (uitverkocht in Juni) (bier 2,75) zwart met groen en roze letters, gesealed
2018 - E 195,00 - 60.000 (uitverkocht in Juni) (bier 2,80)



Line-Up


Vrijdag
- Amyl And The Sniffers (X-Ray)
- Arp Frique & Family (X-Ray)
- Avalon Emerson (X-Ray)
- Bazart (Bravo)
- Ben UFO (Bravo)
- Bicep (Live) (Bravo)
- Blaudzun (Heineken)
- Brockhampton (Bravo)
- Cabbage (Lima)
- Christeene (X-Ray)
- De Jeugd van Tegenwoordig (Alpha)
- De La Soul (Alpha)
- Death From Above (Bravo)
- Eefje de Visser (X-Ray)
- Faisal (India)
- Fatima Yamaha (Bravo)
- GeorgeFitzgerald (X-Ray)
- Gorillaz (Alpha)
- Indie Disco: Dj Arnold & Dj Brutus (Heineken)
- Jacin Trill (Heineken)
- Jade Bird (Lima)
- Jarreau Vandal (India)
- Job Sifre (X-Ray)
- Jordan Rakei (Heineken)
- La Inédita (Lima)
- Lauv (India)
- Little Simz (Heineken)
- Mahalia (Lima)
- Maribou State (India)
- Motor CIty Drum Ensemble (Bravo)
- Mr. Carmack (Dj Set) (India)
- Nils Frahm (Alpha)
- Protomartyr (India)
- Reggae Night (Lima)
- Rolling Blackouts Coastal Fever (India)
- The Blaze (Heineken)
- The Fever 333 (India)
- The War On Drugs (Alpha)
- The Wombats (Alpha)
- Tshegue (Lima)
- Volvox (X-Ray)
- Warhaus (India)
- Yaeij (India)
- Yoga (India)
- Yonaka (X-Ray)
- Yung Feurich (India)

Zaterdag:
- 47soul (Lima)
- Alika & Nueva Alianza (Lima)
- Bonobo (Alpha)
- Born In Flamez (X-Ray)
- BØRNS (India)
- Cartiez (X-Ray)
- Charlotte De Witte (Bravo)
- Daniel Avery (Bravo)
- David August (Heineken)
- De Staat (Alpha)
- Dewolff (Heineken)
- Dinamarca (X-Ray)
- Dr. Rubinstein (Bravo)
- Employed To Serve (X-Ray)
- Floating Points (Solo Live) (India)
- Gavin James (Alpha)
- Gogol Bordello (Bravo)
- Grizzly Bear (Heineken)
- Hiphop: Abstract, Waxfiend & Leeroy (Heineken)
- Ho99o9 (India)
- Jacob Banks (Bravo)
- James Bay (Alpha)
- Leafs (India)
- Llowgenda (X-Ray)
- Lorenzo Senni (X-Ray)
- Luwten (India)
- Lyzza (X-Ray)
- Mario Batkovic (Lima)
- Miles Kane (Heineken)
- N.E.R.D. (Alpha)
- Nakhane (X-Ray)
- Niles Rodgers & Chic (Bravo)
- Peggy Gou (India)
- Phlake (X-Ray)
- Portico Quartet (X-Ray)
- Rhye (Heineken)
- Red Axes (India)
- Richie Hawtin presents Close (Bravo)
- Sam Fender (Lima)
- Sofi Tukker (India)
- Sons Of Kemet (X-Ray)
- Sophie (Dj Set + Visuals) (X-Ray)
- Stormzy (Bravo)
- Surgeon (Bravo)
- Taekwondo (Heineken)
- The Lemon Twigs (India)
- Tom Trago (Presents Bergen Live)
- Torus (X-Ray)
- Trixie Whitley (Lima)
- Txarango (Lima)
- Yallah! Yallah! (Lima)
- Yoga (India)

Zondag:
- $uicide Boy$ (Bravo)
- Agar Agar (India)
- Âme II Âme (Bravo)
- Amenra (India)
- Amber Run (India)
- Carista (X-Ray)
- Chase Atlantic (Lima)
- Confidence Man (X-Ray)
- David Vunk (X-Ray)
- DMA's (Heineken)
- Dropkick Murphys (Alpha)
- Dua Lipa (Alpha)
- Ezra Furman (Lima)
- Ferocious Dog (Lima)
- Fiësta Macumba (Heineken)
- GAIKA (X-Ray)
- Jayda G (X-Ray)
- Joost (X-Ray)
- Kamaal Williams (X-Ray)
- Kendrick Lamar (Alpha)
- Kiasmos (Heineken)
- King Gizzard & The Lizard Wizard (Bravo)
- Kumbia Boruka (Lima)
- Llowgenda (X-Ray)
- Louis The Child (India)
- Marlon Williams (Lima)
- Max Cooper (Bravo)
- Metrik (India)
- Moose Blood (India)
- Nick Murphy (Heineken)
- Oceanic (Bravo)
- Patti Smith (Bravo)
- Pirate Fest (Lima)
- Protoje & The Indiggnation (Heineken)
- Pythius (India)
- Rag'N'Bone Man (Alpha)
- San Holo (India)
- Sevdaliza (India)
- Smartlappen Karaoke (Alpha)
- Spinvis (Heineken)
- The Mauskovic Dance Band (Lima)
- The Tallis Scholars (Bravo)
- Thunderpussy (X-Ray)
- Tom Odell (Bravo)
- Yoga (India)
- Zeal & Ardor (India)
- Zhu (X-Ray)

Telegram:
Wil je met je mobiel up-to-date blijven met de laatste Lowlands nieuwtjes? Klik dan op onderstaande Telegram link vanaf je smartphone:
FOK! Lowlands Telegram
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  maandag 20 augustus 2018 @ 08:23:06 #2
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_181315389
Absolute hoogtepunt was wmb toch echt Chic, wat een heerlijke show!
  maandag 20 augustus 2018 @ 08:36:01 #3
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_181315496
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 08:23 schreef peaceman het volgende:
Absolute hoogtepunt was wmb toch echt Chic, wat een heerlijke show!
Hier ga ik volledig in mee. Met stip!

In willekeurige volgorde waren Mauskovic Dance Band, Spinvis, King Gizzard en Yonaka de rest van mijn top 5 bands. The Wombats en War on Drugs daar kort achter.

Ik ben niet de grootste liefhebber van het nachtprogramma, maar Yaeji was toch ook wel erg tof.
pi_181316502
Het was echt veel te druk overal, overal in de rij gestaan
  maandag 20 augustus 2018 @ 10:08:34 #5
128000 Rob_Gordon
Sonic Death Monkey
pi_181316524
Top:
Zeal & Ardor
Sevdaliza
Patti Smith
Gorillaz
Nakhane
The War On Drugs
Richie Hawtin

Grappig dat van tevoren voor mij de vrijdag de must see-dag was en zondag op Patti Smith na een leeg programma, terwijl zondag uiteindelijk juist mijn hoogtepunt was. Fijn hoe zo'n festival je kan verrassen met acts als Zeal & Ardor of Sevdaliza.

Ze leken op veel punten van vorig jaar geleerd te hebben. Alleen de wc-capaciteit op de campings mag nog wat groter.

Goede terugreis iedereen!
"The branches are bare, the sky tonight a milky violet."
pi_181317578
Echt een baalmoment dat het weer voorbij is ;(
  maandag 20 augustus 2018 @ 12:31:59 #7
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_181318840
Nog maar 361 dagen en dan is het alweer zover! ^O^ *O*
pi_181321638
Wat was het weer een feestje *O*
Het hoogtepunt was toch wel de sfeer, iedereen was super aardig voor elkaar
Daarom zorg ik ook altijd dat ik dingen alleen ga doen
Are you nuts??
pi_181322041
Die beveiliging bij de Juliet zijn wel een stel klunzen zeg. Was er gisteren rond 2200 voor Patrick Laureij (2245). Maar het plein voor de hekken was al vol dus ik vraag aan die beveiliger zo van joh, gezien de menigte die al door het hek is..heeft het zin om in de rij te gaan staan?
Ja, moet je ff kijken hoelang de rij is
:?
Nja goed, staan we daar tot 2235 als sardientjes op elkaar gedrukt, blijkt dat er nog ongeveer 6 mensen door de hekjes heen konden en daarna was het vol.

Ik bedoel, prima dat het vol is en kennelijk was ik dus veels te laat net als nog 200 man - maar had dat gewoon om 22.00 direct gezegd van jammer jongens maar het is vol dus jullie komen niet meer binnen.

Überhaupt vond ik t overal wel erg druk trouwens. Zaterdagnacht was helemaal krankzinnig overal.

Verder wel genoten 8-)
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 20 augustus 2018 @ 15:02:09 #10
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_181322513
Was weer een prima editie!
Vond de toiletten dit jaar wel een stuk minder en viezer als voorheen.
Ben ook blij dat er geen buitje viel na donderdag, ben bang dat je dan de grootst mogelijke modderbende zou krijgen.

Wat me wel echt tegenviel was het openlijk gebruik van harddrugs , dat er altijd al wel gebruikt werd is mij bekend. Maar dit jaar was voor mijn gevoel echt anders, alsof er geen enkele controle of rem meer op is. Voor mijn gevoel werd er echt minder gebruikt een paar jaar geleden.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_181322959
Wat een topeditie :Y
జ్ఞ‌ా
pi_181322972
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 15:02 schreef zalkc het volgende:
Was weer een prima editie!
Vond de toiletten dit jaar wel een stuk minder en viezer als voorheen.
Ben ook blij dat er geen buitje viel na donderdag, ben bang dat je dan de grootst mogelijke modderbende zou krijgen.

Wat me wel echt tegenviel was het openlijk gebruik van harddrugs , dat er altijd al wel gebruikt werd is mij bekend. Maar dit jaar was voor mijn gevoel echt anders, alsof er geen enkele controle of rem meer op is. Voor mijn gevoel werd er echt minder gebruikt een paar jaar geleden.
Ja ik had hetzelfde idee @ drugs! Zo veel mensen over keta gehoord :P
జ్ఞ‌ా
pi_181322990
Bonobo was voor mij de absolute topper. Kendrick Lamar had ik meer van verwacht en vond ik niet goed.
జ్ఞ‌ా
pi_181323297
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 15:02 schreef zalkc het volgende:

Wat me wel echt tegenviel was het openlijk gebruik van harddrugs , dat er altijd al wel gebruikt werd is mij bekend. Maar dit jaar was voor mijn gevoel echt anders, alsof er geen enkele controle of rem meer op is. Voor mijn gevoel werd er echt minder gebruikt een paar jaar geleden.
En niet eens alleen jongeren. Ik hoorde er 40-50ers ook gewoon over praten tijdens het pissen enzo.
  maandag 20 augustus 2018 @ 15:40:08 #15
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_181323509
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 15:02 schreef zalkc het volgende:
Was weer een prima editie!
Vond de toiletten dit jaar wel een stuk minder en viezer als voorheen.
Ben ook blij dat er geen buitje viel na donderdag, ben bang dat je dan de grootst mogelijke modderbende zou krijgen.

Wat me wel echt tegenviel was het openlijk gebruik van harddrugs , dat er altijd al wel gebruikt werd is mij bekend. Maar dit jaar was voor mijn gevoel echt anders, alsof er geen enkele controle of rem meer op is. Voor mijn gevoel werd er echt minder gebruikt een paar jaar geleden.
Andere subculturen die dominant zijn? Vroeger was het vooral veel bier en blowen.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  maandag 20 augustus 2018 @ 15:43:54 #16
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_181323632
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 15:40 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Andere subculturen die dominant zijn? Vroeger was het vooral veel bier en blowen.
Geen idee, heb er wel 3 dit jaar met de ligtaxi zien vertrekken nadat ze lagen te rupsen op de grond, maar dat kan toeval zijn.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_181323876
Dat hatelijke gevoel van de maandag dat je weer huiswaarts keert. Voorheen rondom Utrecht verwarde hoofden die door de stationshal strompelen. Nu gare mensen die af en aan rijden bij een tankstation in de buurt van Amersfoort.

Heerlijk weekend gehad. Tenthoppen, van band naar band, lekker zweven en naar de kut gaan. Veel snoepjes uitgedeeld aan druggies, lekker knagen. Dat ene leuke meisje naar nummer gelregen terwijl kennelijk haar vriend er bij stond.. Dat andere meisje niet mee naar mijn camper genomen omdat ik nog lekker door wilde feesten.

Heerlijk gelachen, mooie mensen ontmoet. Zoveel waanzin op elkaar gepropt. Fucking vet.
pi_181324067
Wat was het weer super O+

Absolute hoogtepunt: Txarango in de Lima. Gekke salsaband uit Spanje met blazers en al. We waren vroeg want we verveelden ons en waren wat eerder klaar met eten dan verwacht, dus stonden er al toen ze nog aan het soundchecken was. Toen was het al keigezellig met het publiek en stonden we al te dansen. Toen het optreden echt begon stond het opeens helemaal vol, en we hebben het hele concert staan springen (vooraan). Die gasten wisten niet wat hun overkwam toen er opeens een boom inclusief pot de tent in werd gedragen, het ging gewoon helemaal los. Wat een sfeertje!
Ik vind eigenlijk de Lima sws een van de meest gezellige tentjes O+

Verder vond ik dropkick murphies erg leuk, moshpits en sitdowns, het was gewoon gezellig.

Ook een ziek feest meegemaakt bij stichting vluchteling :') Zat een klein bandje gewoon allemaal muziek te improviseren. We zijn er uiteindelijk een uur blijven feesten totdat de band er écht een keertje mee op ging houden :P

Bazart vond ik écht goed, DJVT was gezellig, grizzly bear vond ik een leuke ontdekking. Dua Lipa was nice & Tallis scholars was een geweldig begin van de zondag. Protoje & the indiggnation was lachen: reggaeband uit Jamaica. Dat was het enige optreden waar ik een anti-rook-meneer heb zien rondlopen die iedereen ging vertellen dat ze hun jointjes uit moesten maken :') gevalletje dweilen met de kraan open.

Kalinhos, wat jij beschrijft heb ik ook bij de Juliet gehad voor comedytrain. Heb daar een half uur staan wachten, helemaal ingekakt, kan je tóch niet naar binnen. Er waren zelfs mensen binnen de hekken die tóch niet gingen passen en weg moesten :') Slecht geregeld...

Veel drugs inderdaad, vooral veel M. Ik kan er niet echt wakker van liggen. Ik vind het daarentegen wel een beetje vervelend dat ik wél elke keer kan uitleggen dat die pillen in dat doosje met label van de apotheek écht gewoon mijn medicijnen zijn bij de tassencontrole. Er was er eentje bij uitstek heel naar die me echt een kutgevoel had gegeven. Maar ja, daar ben ik vrouw voor :')
Verder snap ik dat er gewoon gecontroleerd moet worden, maar het is niet dat ik losse pillen meeneem ofzo. Ik laat het niet voor niks in een doosje zitten, doe dan niet zo moeilijk.

Maar dat mag de pret niet drukken...
Volgend jaar weer jongens?
  maandag 20 augustus 2018 @ 17:04:46 #19
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_181325940
En weer back to reality, vreselijk die maandag. Was wel weer een top weekend ondanks dat ik geen band heb gezien, heb mijn lengte niet echt meezitten, kon zelfs de beeldschermen niet zien. Veel in de press/guest zitten pimpelen, daar heb ik mij het meeste vermaakt.
pi_181325986
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 15:57 schreef Broccolitaartje het volgende:

Ook een ziek feest meegemaakt bij stichting vluchteling :') Zat een klein bandje gewoon allemaal muziek te improviseren. We zijn er uiteindelijk een uur blijven feesten totdat de band er écht een keertje mee op ging houden :P

Dat waren deze jongens
https://www.facebook.com/convoiexceptional/
pi_181327378
Geweldig weekend, prima sfeer, heerlijk weer. Mooi man. Wel weer even bijkomen.

Hoogtepunten
-Kendrick _O_ _O_ wat een baas
-Nile Rodgers en Chic _O_ _O_ _O_ nog grotere baas
- TWOD
-Gorillaz
-Richie Hawtin
-Patti Smith
-Little Simz
-sexyland (wat een tent is dat zeg)
En nog veel meer leuks

Tegenvallers,
Toch wel DjvT, maar misschien al te vaak gezien

Verder wel iets beter (voor mijn gevoel) qua sanitair aantal, alleen camping iets meer zou beter zijn. Het voelde wel iets drukker maar was verder prima te doen. Alleen savond is het wel heeeeel erg druk met 60.000 man nu. Misschien toch ook weer de Alpha een nachtprogramma geven, al is het maar tot een uur of 03:00. En dan het liefst weer een all stars party ofzo (dus, jaren ‘90 ‘00 shit, leuk voor de afwisseling)

Verder toch wel blij met genoeg gitaren, genoeg verrassends gezien en daar werdt ik erg blij van. Al blijf ik bij mijn roep voor een Charlie terugkeer met voornamelijk hardere gitaren, maar ik klaag niet ;)

Mbt drugs, tja je ziet het wel meer. Komt ook doordat de nacht nu gewoon ook 60k man trekt lijkt het wel. Ik heb er geen last van, sfeer is prima verder. Ik hou het wel bij alcohol en een blowtje.

Al met al weer een prima editie. Was het legendarisch qua optredens, nee, maar het was wel dikke prima. Op naar volgend jaar
pi_181329345
Zo, negende editie van LL zit er weer op. Prima vermaakt maar toch vooral weer meer optredens gemist dan gezien. Nu waren er voor mij niet heel veel must sees dus daar kan ik wel vrede mee hebben.

Begin ook een oude lul te worden want overdag al in de olie en 's avonds nog een vol nachtprogramma meepakken trek ik niet meer. Nu was het in de avond/nacht ook wel erg druk overal, en dat is de laatste jaren steeds erger geworden. Alpha tot later open gooien is wel goed idee.

Op naar volgend jaar maar weer.
^ To je nesmysl ^
  maandag 20 augustus 2018 @ 19:27:24 #23
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_181329782
Deze editie was echt top, kan niet anders zeggen. Die donderdag al op de camping wist ik al meteen weer waarom we elk jaar terugkomen, dat gevoel. Belachelijk snel ook is het gegaan, nu weer een jaartje wachten ;( Mijn dip is al

Ik heb wel heel weinig acts gezien. Spinvis was wel mijn favo denk ik. Ook: die Armadillow man man man O+ _O_ O+ Zondachtnacht in die Armadillow was echt in één woord fantastisch. Het was ook ineens 5 uur. Vanochtend daar om 10 uur/half 11 nog even gaan kijken, stonden nog mensen lekker te gaan hoor _O- Maar die sfeer daar is echt 10/10

Ik ben zo dood op het moment dat ik niks kan bedenken, maar er komt nog wel een verslagje
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 20 augustus 2018 @ 19:30:17 #24
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_181329881
Maar inderdaad ook, van tevoren dacht ik, bij het zien van die line-up, dat er flink minder gitaarmuziek zou zijn, maar daar merk je eenmaal op het festival echt niets van. Genoeg (toffe) bandjes. Hiphop overheerst niet echt ofzo
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_181330055
Mooie verhalen. Meer verslagen jaaaa
pi_181330116
quote:
14s.gif Op maandag 20 augustus 2018 19:27 schreef richolio het volgende:
Deze editie was echt top, kan niet anders zeggen. Die donderdag al op de camping wist ik al meteen weer waarom we elk jaar terugkomen, dat gevoel. Belachelijk snel ook is het gegaan, nu weer een jaartje wachten ;( Mijn dip is al

Ik heb wel heel weinig acts gezien. Spinvis was wel mijn favo denk ik. Ook: die Armadillow man man man O+ _O_ O+ Zondachtnacht in die Armadillow was echt in één woord fantastisch. Het was ook ineens 5 uur. Vanochtend daar om 10 uur/half 11 nog even gaan kijken, stonden nog mensen lekker te gaan hoor _O- Maar die sfeer daar is echt 10/10

Ik ben zo dood op het moment dat ik niks kan bedenken, maar er komt nog wel een verslagje
Deze in de Armadillow


_O_ heel die toko los met vaag volk.
  Redactie Sport maandag 20 augustus 2018 @ 19:46:03 #27
274204 crew  Mexicanobakker
pi_181330345
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 19:30 schreef richolio het volgende:
Maar inderdaad ook, van tevoren dacht ik, bij het zien van die line-up, dat er flink minder gitaarmuziek zou zijn, maar daar merk je eenmaal op het festival echt niets van. Genoeg (toffe) bandjes. Hiphop overheerst niet echt ofzo
Oh het is echt wel meer en meer zoeken naar gitaarbandjes en ze zijn vooral in het hele kleine segment nog maar te vinden.

Ik heb me goed vermaakt, maar dat lag niet per definitie aan de lineup om het zo te zeggen ;)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_181330593
Armadillow gewoon vergeten te benoemen. Geweldige uren meegemaakt daar
  maandag 20 augustus 2018 @ 20:30:57 #29
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_181331472
Lowlands begint ook steeds meer een avond/nacht festival te worden, wat ook meer 'jongeren' trekt dan ouderen. Veel dance, weinig gitaar/80's90's party meer. Vooral dat is zonde, waar zoveel van mijn vrienden op zitten te wachten. Overdag is meer gewoon beetje rondhangen tot het feest in de nacht geworden. De tweedeling van nacht of dag is wat dat betreft ook een beetje aan het wegvallen. Meer hiphop overdag, terwijl daar ook andere festivals voor zijn. De mix is een beetje aan het wegvallen. Maar het blijft ook een golfbeweging. Wie weet hoe het er over 10 jaar weer uitziet.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  maandag 20 augustus 2018 @ 21:09:52 #30
479125 Mamiya
Uit dat boek
pi_181333126
Sevdaliza, Mahalia en Nile Rodgers waren mijn hoogtepunten. Voor de rest is natuurlijk de Armadillow fantastisch. Werd vooral rond etenstijd altijd heel lekker gedraaid.
pi_181333308
Het was weer fantastisch. Echt geweldig, nu deze dagen even lekker bijkomen.

Erg toffe muziek waar voor mij de absolute uitblinkers Richie Hawtin,Rolling Blackout Coastal Fever en Bicep (nouja, vooral het laatste moment toen glue werd ingezet) waren.

DJVT, the wombats, Gogol Bordello, Dropkick Murphys, de Staat, dinamarca, king Gizzard waren ook meer dan vermakelijk.

Joost is in de X-Ray was ook een erg bijzonder iets, maar had meer met cabaret te maken dan met muziek.

En ik snap wel de lastige spagaat waar lowlands zich in bevindt. Als festival willen ze natuurlijk ook de doelgroep aantrekken die de (nabije) toekomst heeft en hoe vervelend het ook voor sommigen klinkt, die luisteren nu eenmaal zeer graag naar hiphop en elektronische muziek. Toch vind ik lowlands altijd slagen in een zeer brede programmering.

De nachten waren ook weer erg druk. Hoewel de bravo een geweldige tent is, heeft iedereen de neiging rondom de ingangen te blijven hangen, misschien dat ze daarin nog iets voor elkaar krijgen.
  maandag 20 augustus 2018 @ 21:18:22 #32
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_181333411
Mijn lowlands in drie ervaringen is denk ik Mario Batkovic, Killer Kemal als verrassingsact en Sexyland als freakshow.

Naast de gangbare headliners.
pi_181334243
Joost was ook de host bij de Rabobank-stage, irritante gast.

Txarango vond ik echt meesterlijk, hoogtepunt wmb. Nooit van gehoord maar die pit _O_
Djvt had er niet heel veel zin in, zo leek het. Desperados was tof, Bizzey _O_ , maar voor mn gevoel was het vorig jaar wel een stukkie rustiger.

Ben gisteren nog naar die pirateparty geweest in Lima, ook wel tof.

En kheb die rode fiat panda met a2 racer bestuurd, dat was ook geinig.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_181334330
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 21:15 schreef Bonkers. het volgende:

En ik snap wel de lastige spagaat waar lowlands zich in bevindt. Als festival willen ze natuurlijk ook de doelgroep aantrekken die de (nabije) toekomst heeft en hoe vervelend het ook voor sommigen klinkt, die luisteren nu eenmaal zeer graag naar hiphop en elektronische muziek. Toch vind ik lowlands altijd slagen in een zeer brede programmering.

Ik geloof daar niet zo in. Het is nu niet zo dat lowlands straks alleen maar rap heeft of een nieuw decibel wordt. Er is ook nog genoeg jeugd (en dan heb ik het heel breed over 18/29) dat van gitaarmuziek houd. Want ook in de jaren ‘90 was dat soort muziek van gitaarbands een niche hoor, dat hoorde je toen ook nooit op de radio.

Lowlands is altijd breed geprogrammeerd geweest, met al in de jaren ‘90 electronische muziek en Rap/HipHop. Dat maakt lowlands ook zo mooi en breed. Er was genoeg gitaarmuziek, het mag altijd meer, maar het was een prima balans weer.

Ben het deels met je eens dat de nacht steeds belangrijker wordt. Maar ook dat was altijd al een sterk punt van lowlands en ook daar waren ze de eerste mee. Ze hebben het de laatste 10/15 jaar wel steeds meer uitgebreid. Maar het is nu niet zo dat het overdag doods is, want dan staan de tenten ook gewoon vol hoor.

Wel met je eens dat ze best wel weer een lekkere 90 gitaar zero heroes party mogen houden, lekker fout en beetje raggen. Prima voor de afwisseling ook
  maandag 20 augustus 2018 @ 21:52:40 #35
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_181334390
het is jammer dat mensen weer geklaagd hebben bij de gemeente voor geluidsoverlast.
Ze hadden er in de nacht last van basmuziek.
pi_181336713


Het is me weer gelukt. Ik vroeg nog om me dit keer strak te taggen. :D
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_181340810
Was weer top !
Beetje spijt dat ik bijna geen bandjes heb gezien, Smiddags bij de rabobank savonds sexyland haha
Nog wel dewolff gezien bij rabobank, dat was tof
pi_181340857
Mijn Lowlands-bubbel is geknapt, terug naar de harde realiteit.

Weer een mooi weekend gehad, geen extreem slechte of extreem goede dingen gezien, geen specifieke wow-momenten gehad.
Drukte is mij meegevallen (al heb ik bv de Bravo 's nachts ontweken en had ik vrienden die me voorzagen van bier)
Je favoriete onderbroek van vroeger, maar dan anders.
pi_181341042
En we zitten weer op kantoor, boeh.

Typ straks wel wat, was weer briljant.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 08:57:00 #40
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_181341112
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 21:52 schreef KingRadler het volgende:
het is jammer dat mensen weer geklaagd hebben bij de gemeente voor geluidsoverlast.
Ze hadden er in de nacht last van basmuziek.
Want je mag niet klagen? Ik weet dat je het best wel kunt horen als de wind goed staat, door het Veluwemeer zit er ook weinig tussen wat het geluid tegen kan houden.

Maar er zit een groot grijs gebied tussen het kunnen horen en er (over)last van hebben. Als je in de stad woont ben je wel gewend aan omgevingsgeluiden, maar midden in de weilanden valt het gewoon meer op.

Het waren er ook maar 115 klachten van 75.000 inwoners. En beroepszeikers heb je ook gewoon overal.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_181341252
Amyl and the Sniffers was wel de verrassing van het weekend. Per ongeluk terecht gekomen. (We zaten in het Olalalaantje en hoorde de soundcheck) maar wat een vieze, smerige punk zeg. _O_ Heerlijk.
Bloedende oren, crowdsurfen, zij kon alleen maar springen. O+

Opvallend ook wel hoe wisselend het publiek was dat daar stond. :Y

Oh, en ho99o9 was ook wel heel vet. Ik heb er blauwe plekken van :+

Ik 'mis' de 'oude Lowlands' soms wel. Was er dit jaar iets beter op voorbereid.
Sterkheidsbaas van alles.
  Admin dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:19:29 #42
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_181342135
FOK!special: Lowlands 2018

Fotospecial volgt nog. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_181345560
Nu mijn verslag.

Donderdag rond 14:00 uur aangekomen in Biddinghuizen. Weinig problemen gehad onderweg, en konden makkelijk de auto parkeren op een redelijke plek. Helemaal geen rijen bij de ingang gehad, ook geen controle. Kreeg mijn bandje om en kon zo doorlopen. Vervolgens hebben we onze tentje opgezet op camping 5, want we zijn te lui om onze spullen over de brug te sjouwen. Eenmaal alles klaar gezet hebben we nog wat gehangen rond de tent. In de avond zijn we naar het festival terrein geweest. Helaas waren we te laat voor een koptelefoon, dus geen silent disco voor ons. Dus eigenlijk de nacht rond de X-Ray gehangen, moet zeggen dat ze hier best toffe setjes hadden (wat vorig jaar duidelijk niet het geval was). Vooral Sekan vond ik wel dope, en daarna redelijk ok afgesloten door Siroj. Rond een uurtje of 03.00 maar weer het tentje opgezocht.

Vrijdag:
Rond 11.00 uur zijn we naar het festival terrein gegaan. Een lekkere tosti gegeten in de Armadaillow, en op een afstandje toegekeken naar de Yoga. De eerste act van de dag was The Fever 333. Een beetje een Rage Against The Machine ripoff, maar het klonk verder niet slecht. Ook een charismatische frontman die het publiek aardig wist te bespelen. Leuke dag opener wel. Hierna zijn we richting de Alpha gegaan voor De La Soul. Prima sfeertje hing er in de Alpha, had ze nog niet eerder gezien (behalve als onderdeel van Gorillaz), maar het was leuk om die classics te horen. Niet legendarisch goed ofzo, maar nog steeds leuk en vermakelijk.

Toen weer meters gemaakt en naar de Bravo gaan kijken bij Death From Above. Tering wat stond het geluid het hard., zag mensen met hun handen op hun oren, en dat kan nooit goed zijn. Vooral de drums dreunde snoeihard door de Bravo heen. De set was zeer wisselvallig, naar toffe momenten tot zeer saaie momenten. Een kleine voldoende moet ik zeggen. Hierna was het de beurt aan Protomartyr in de India. Het was duidelijk dat het publiek en de band aan elkaar moesten wennen. Maar in de loop van de set bleek het steeds meer een goede match te zijn. Geen gelul en een strakke set.

Na de set van Protomartyr zijn we gelijk weer naar Nils Frahm gegaan in de Bravo. In het begin had ik mijn twijfels over een Nils Frahm set op een groter podium zoals die van de Bravo. Maar gedurende set waren mijn twijfels als snel afgenomen. Deze man is heel sterk in wat hij doet, en ook het publiek kon het goed behappen. Hierna gingen mijn vrienden naar de Jeugd van Tegenwoordig, maar ik ben afgeslagen naar de Lima voor Cabbage:. Publiek ging kneithard los, en de set werd harder en harder. leuk om te zien. Toen heb ik een heel stuk van The Blaze meegepakt, dit was me een beetje een tegenvaller. Het was allemaal saaitjes en het kwam niet goed over bij het publiek. Naar mijn idee konden ze de Heineken niet aan, wel blij met de nieuwe tent overigens.

Mijn vrienden stonden bij The War On Drugs: dus op tijd maar daar heen gelopen. En ik blijf bij mijn standpunt over deze band. Ieder nummer is ok, goed, en strak gespeeld. Maar ik blijf het een band vinden die continu het zelfde kunstje doet, continu die eindeloze outro's begonnen me behoorlijk tegen te staan. Ik zie het niet helemaal in deze band, klein 6je wat mij betreft.

Toen nog haast gemaakt om een stuk Bicep mee te pakken. Die waren best ok, maar het wilde nooit echt aanslaan. De nieuwe Bravo vind ik nog steeds geen meerwaarde hebben tegenover de oude Bravo. Dus toch maar weer op tijd terug naar de Alpha gegaan, waar het al best druk was voor de Gorillaz. Zeer fijne visuals, goed publiek, en een vrij sterke setlist. Het enige jammere is dat de gast artiesten niet anders waren dan de show in Ziggo Dome, Little Simz ging trouwens ook kneithard op het podium. Een prima headliner voor Lowlands dus.

Tijd voor het nachtprogramma, en om te beginnen gingen we kijken bij Ben UFO. Ik vond de set maar matig, Misschien kwam het ook door de enorme drukte in de Bravo, met de minuut werd het steeds drukker. Maar het was van alles net niets bij Ben UFO. Fatima Yamaha gaat toch ook mijn ding niet, het publiek behpate het wel, maar het was mijn ding niet. En nog steeds een enorme drukte.. Dus toen even gaan chillen in de Armadillow, ja dat is zo'n plek waar het een "feestje" is, maar ik heb toch nog even prima vermaakt met al dat maf volk. Daarna de X-Ray ingedoken voor een set van Avalon Emerson. Dit was meer mijn ding, heel toffe sfeer was er binnen, en iedereen ging los. Belachelijk warm was het ook, maar zeer genoten van de set. Eenmal afgelopen was het al wat rustiger op het terrein, en het laatste half uur van Motor CIty Drum Ensemble nog meegepikt. Was wel een lekkere chille set om mee af te sluiten, dus ik lag rond 05:00 uur op mijn bedje.

Zaterdag:
Was om een uurtje 09:30 weer wakker, dus sochtends eerst een saucijzen broodje en pakje melk gehaald op de camping. Daarna vertrokken naar het festival terrein. Beetje hangen, zitten, en beurten met een paar vrienden die ook al wakker waren. Ik hoorde uit de X-Ray komen dat Lilian Marijnissen het podium op kwam, dus toch maar even gaan kijken. Het was maar zinloos, het ging er eigenlijk alleen over dat ze tegen onrecht is. En dat ze meer dan een ander onrecht ziet omdat ze de dochter van is... jammer, geen goede reclame voor de SP.

Daarna de India in gedoken omdat Luwten daar op de planken stond. Heerlijk wakker worden, de India was redelijk goed gevuld, en was aandachtig aan het luisteren. Maar toch op tijd weg gegaan omdat ik Mario Batkovich wilde zien in de Lima. Geweldig vond ik het, zo veel spanning en geluid dat een persoon kan maken. Ook hier weer hoorde ik weinig gepraat, en na ieder nummer kreeg Mario een luide applaus van het publiek, wat hij wel kon waarderen zo te zien.

Vrienden van me wilde toen naar DeWolff, ik zag weinig andere alternatieven en vond ze in 2011 nog best leuk. Maar ik vond het ronduit saai, het klinkt allemaal niet eens slecht, maar je kan er ook vrij weinig mee. Het is wel een beetje een one trick pony heb ik het idee. Toen zijn we maar naar Gogol Bordello gegaan in de Bravo. Ja niet de Graz band waar we hier op zitten te wachten, maar de Bravo ging gewoon geweldig goed los, waardoor de show erg vermakelijk was. Maar toch het einde van de set verlaten om een klein stukje Sofi Tukker te kijken. Na 2 nummers had ik wel gezien, dit was me te plat.

Op naar de andere kant van het festival terrein, waar Bonobo de gigant van de Alpha mocht betreden. Ik kon nog in het voorste vak, dus ik kon toch die "intieme" ervaring een klein beetje meepakken. Het was allemaal erg sterk, maar ik blijf het misplaatst vinden op de Alpha. Toen was het tijd voor "The" Grizzly Bear, man man man wat was die aankondiging slecht. "hebben we zin een feestje"? Serieus, verdiep je gewoon in een artiest als je iemand moet aankondigen. Dus sloeg daadwerkelijk nergens op. Verder was Grizzly Bear erg mooi, tent stond niet helemaal vol maar wel redelijk gevuld. Heerlijke setlist en ze speelde zeer straks. Mooi om te zien.

Na een korte pauze stond Nile Rodgers & CHIC weer op ons te wachten in de Bravo. Voor Lowlands had ik trouwens een liveset bekeken van hun op Bonnaroo 2018. En alles was van begin tot eind geregistreerd. Want alles was tot het woord toe precies het zelfde. Maar goed, ik heb echt wel kunnen genieten van al die disco klassiekertjes. Het was een soort happy hour waar ze trakteerde op de ene hit na de andere. Het publiek kon hier ook lekker zijn ding op doen, en maakte het dus een zeer geslaagde show. Ik wilde naar The Lemon Twigs, maar de rest van de groep ging naar Sons Of Kemet in de X-Ray, dus toch maar mee gegaan. En geen spijt van gehad, het stonk, het was vies, het was warm, het was zweten geblazen en iedereen ging helemaal los. Heerlijk die sfeer, je zag de mannen ook glunderen van het publiek wat uit zijn dak ging.

Hierna hebben we Richie Hawtin meegepikt in de Bravo, dikke productie hoor. Maar toch was het overdag een klein beetje misplaatst. Maar toch kwamen de beats heerlijk door in die tent, groot deel van het "nacht publiek" was ook al aanwezig voor deze grootheid. Wel een ruime voldoende voor Hawtin. Mijn vrienden gingen chillen, maar ik wilde toch N.E.R.D.' van mijn lijstje afstrepen. Dus met pijn in de voeten en kuiten toch maar weer richting de Alpha. Het was goed druk, en ze waren volgens mij al een paar minuten bezig. Dus een beetje van een afstand bekeken. Het N.E.R.D. werk vond ik nog steeds erg vet klinken, publiek reageerde daar ook op. Maar jammer dat ze de set ook behoorlijk gingen vullen met Pharell meuk. Ook jammer dat Nile Rodgers niet op het podium kwam om Get Lucky met Pharell te doen. Leuk om eens gezien te hebben, maar jammer dat het op een gegeven moment een Pharell WIlliams show werd ipv die van N.E.R.D.

Het nachthprogramma stond weer voor de deur. De nacht begonnen met Peggy Gou in de India. Heerlijk sfeertje was daarbinnen, het publiek deed goed zijn ding. En de set ging veel kanten op, waardoor het geen seconde verveelde. Toen maar gaan kijken bij Charlotte de Witte. De Bravo puilde helemaal uit, als sardientjes in een blik stond iedereen te raven om de beats van Charlotte (waarvan velen duidelijk onder invloed). Ik kon de set ook wel waarderen, beetje stijl ala Nina Kraviz. Wilde eerst nog naar Sophie of Tom Trago gaan, maar niet meer gedaan ivm de drukte. Surgeon volgde, en die stelt nooit teleur. Hard, maar wel met de preciessie van een chirurg snijde de beats van Surgeon door de Bravo heen. Veel fijne mensen om ons heen, ook veel praatjes gemaakt en gelachen. Maar ook uiteraard ook de spierpijn in de beentjes gedanst. Nog een klein stukje Dr. Rubinstein mee gepakt, maar dat kon me niet echt bekoren.

Toen zijn we maar gaan "feesten" in de Armadillow, erg toffe sfeer was er aanwezig. Het blijft een speeltuin voor volwassenen, maar vermakelijk was het wel. Geen idee hoe laat ik naar huis ben gegaan, maar de vogeltjes waren al aan het fluiten en het was al licht.

Zondag:
Eigenlijk een nachtje niet geslapen, dus maar weer op naar het terrein. Onder het genot van een een wafel heb ik een krantje opengeslagen bij de Bravo, daar waren The Tallis Scholars al aan reperteren/soundchecken. Ik kon zo de Bravo inkijken dus kreeg het best goed mee. Maar dit soort muziek kan me niet boeien. Dus daarom ook hun show maar over geslagen en mijn dag begonnen met Marlon Williams. Het nieuwe werk van Marlon kwam live best goed over (in vergelijking met de show van BKS van vorig jaar), en het was wel een mooie intieme show. Maar ook niet echt bijzonder.

Toen door gegaan naar Spinvis in de Heineken. Ja ik heb hem ook vaker gezien (ook dit jaar nog), maar het blijft wel een fenomeen hoor. Het gevoel in iedere nummers was goed te voelen, het publiek was ook muisstilt onder de rustige platen, en ging uit hun dak als even wat opzwepender werd. Hoogtepunt was misschien wel Tienduizend Zwaluwen. Echt een top show, enig minpunt was dat hij Stefan en Lisette niet deed.

Daarna gingen we op weg naar de India, maar we hadden nog even tijd om te blijven hangen bij de X-Ray voor de band met de slechte bandnaam van het festival, namelijk Thunderpussy. Een minuutje of 10 gezien, maar dat was imo al te veel. De rockchick act vond kwam een beetje te nep over op mij en echt strak en zuiver klonkt het ook niet helemaal. Erg matig.

Gelukkig was nu Amenra aan de beurt. Had ze een paar jaar terug gezien op Fortarock en toen was ik redelijk enthousiast. Maar in de loop der jaren zijn ze echt nog stukken beter geworden. Heerlijk die woede, die pijn in ieder nummer. Het was niet erg druk in de tent, maar iedereen die er was deed lekker mee. Een geweldige show was het, alleen jammer dat men "SLAYER" door de set heen moest roepen, en dat fucking Tom Odell te horen was uit de Bravo tijdens de rustige stukken van Amenra. Maar dat mag de pret niet drukken, het was bruut.

Een paar meter verder was Joost nog bezig in een overvolle X-Ray. Dan toch maar even kijken dacht ik. Maar de teksten zijn van een bedroevend laag nveau, en de beats waren veel te simpel. Het werkte wel bij het publiek, voorhaal zo'n track met een of andere hardcore kick er in. Maar niet aan mij besteed dit. Daarna even mijn rust gepakt. En doorgegaan naar Patti Smith in de Bravo. Na alle lovende reacties over haar was ik wel benieuwd. Ik vond het ok, maar niet bijster geweldig. Het was wel een beetje een roller coaster met hoogte punten maar ook met saaie stukken. Leuk om eens gezien te hebben, maar ook niet meer dan dat.

Mijn vrienden gingen naar Dropkick Murphys bij de Alpha, maar ik ben afgehaakt om bij de X-Ray rond te hangen voor Sevdaliza. Ook geen seconde spijt gehad. zeer toffe performance van een zeer sterke frontvrouw. Buiten de lijntjes, en tegen alle standaarden in. Zeer prettig.

Nu kwam het punt dat onze groep niemand meer iets echt wilde zien. Dus zijn we richting de Alpha gegaan, en een behoorlijk poos daar uitgerust en Dua Lipa vanaf de zijkanten bekeken. Het publiek was ook erg jong op dat moment, die blijkbaar allemaal ieder nummer woord voor woord mee konden zingen. Maar echt sfeer kon ik ook niet vinden in het publiek. Nee niet mijn ding.

Toen nog naar de Heineken gelopen om Kiasmos te zien. Heerlijke beats, en mooie visuals, de vermoeidheid begon toe te slaan, waardoor ik die set meer heb staan dromen dan er los op te kunnen gaan. Maar het was erg tof. Door naar Kendrick Lamar, 3e keer dat ik hem zie, maar de minster indrukwekkende show van hem tot nu toe. Je hoort alle hitjes voorbij komen, maar ik miste toch klein beetje die spirit die hij andere keren wel had. Hij oogde ook enigzins vermoeid. Maar ondanks dat nog steeds een zeer ruime voldoende voor Kung Fu Kenny.

In de nacht nog Louis The Child meegepikt in de India. De sound was niet echt mijn ding, maar publiek kon het vrij goed behappen. Daarna blijven hangen bij San Holo om te kijken, ook daar was de sound totaal niet aan mij besteeds. Misschien was het de vermoeidheid, maar de hele set afgekeken en het kon me niet echt boeien. Daarna nog naar de Bravo geweest om de laatste gedeelte van Âme II Âme mee te pakken waar ik mijn laatste energie nog in gestoken heb. Heb de intro van Max Cooper gezien, maar het klokje had weer 03:00 geslagen. Dus toch maar mijn tentje opgezocht. Maandag ochtend rond 09:00 uur probleemloos naar huis kunnen vertrekken, en smiddags goed uitgeslapen van een wederom mooi weekendje Lowlands. Ik ben er volgend jaar gewoon weer er bij.

Top 3:
1. Amenra
2. Spinvis
3. Nile Rodgers feat. CHIC

Flop:
1. Thunderpussy
2. San Holo
3. Sofi Tukker

:7
pi_181346131
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 13:16 schreef indiaantje89 het volgende:
Nu mijn verslag.
*knip*
Leuk om je uitgebreide verslag te lezen en respect voor je lange doorhalen. De 100 km op de stappenteller ook wel aangetikt vermoed ik?
Je favoriete onderbroek van vroeger, maar dan anders.
pi_181347169
Grappig toch het verschil in beleving bij iedereen hier en ook bij recensenten. Ik vond persoonlijk voor mij The Blaze, Amber run en Kendrick Lamar het vetst. Vond NERD en Bonobo tegenvallen.

Uiteindelijk wel echt enorm genoten van dit jaar, vond de sfeer beter dan vorig jaar, kan het niet uitleggen. Leek wel alsof iedereen dit jaar er hardcore voor ging, kan ook te maken met het grote nachtprogramma.

Op naar volgend jaar!
pi_181348147
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 13:38 schreef Sino_Ganti het volgende:

[..]

Leuk om je uitgebreide verslag te lezen en respect voor je lange doorhalen. De 100 km op de stappenteller ook wel aangetikt vermoed ik?
Hoe is het gegaan met het gips? Zag wel iemand lopen met zwart gips om zijn rechterpols, maar durfde niks te zeggen :@
pi_181348322
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:53 schreef Irrem het volgende:

[..]

Hoe is het gegaan met het gips? Zag wel iemand lopen met zwart gips om zijn rechterpols, maar durfde niks te zeggen :@
Verrassend goed eigenlijk, goede mensen om me heen die me overal bij hielpen. Verder moshpits ontweken en regelmatig even met de hand omhoog gezeten. Iedereen die hier zei om gewoon te gaan had gelijk.

Haha dat is jammer, weet je nog ongeveer waar / wanneer? Kan ik kijken of het klopt :P
Je favoriete onderbroek van vroeger, maar dan anders.
pi_181348921
Ik heb vanaf donderdagochtend tot maandagmiddag 120 km afgelegd. En dat heb ik gedaan tussen deze hoogtepunten:

- De caravancamping was weer chil.
- Bazart was leuk. Cheasy sitdown bij hun hit die wél goed werkte.
- Bij het heerlijke zonnetje The Wombats gekeken, prima.
- The Blaze was tof.
- BICEP ook genieten, dus het begin gemist van Gorillaz want tóch helemaal afgekeken. En terecht want afsluiten met Glue!
- Gorillaz, héél vet vond ik het.
- Toen nog stukken gezien van de Bravo en de India en rondgezworven. Hitjes van Fatima Yamaha waren dik.
- Zaterdag, Nile Rodgers was echt super.
- Hawtin goed, maar eigenlijk toch nog wat te vroeg op de dag.
- Zaterdagnacht vooral stukken van Daniel Avery en Charlotte de Witte gezien, dat kon me wel bekoren.
- Zondag Dropkick Murphy’s was feest tot achteraan.
- Dua Lipa was te gek! Ook genoeg oude kerels die vol mee stonden te doen. Lekker sfeertje. Gaat nog wel doorstoten naar headlinerpositie.
- Kiasmos was echt heerlijk.
- Toen de nacht in waar Ame II Ame echt één van de beste sets ooit was voor mij. Toen nog even hilarische gekkigheid in de Armadillow en daarna bij de laatste platen van Max Cooper staan te dromen en maar naar de caravan gestrompeld.
- Verder genoten van; het weer, de barren, het eten(!), het leek wel of alles mee zat dit jaar.
- DE FANTASTISCHE SFEER. Ongekend goed jaar, alles viel heerlijk op zijn plek.

Tegenvallertjes, maar het is bijna niet het vermelden waard:
- Te weinig koptelefoons op donderdag.
- Dikke kater op vrijdag omdat we op donderdag dus niet echt op het terrein zijn geweest en al het meegebrachte bier opgezopen hebben. Dit is wel een wederkerend patroon trouwens.
- N.E.R.D. meer van verwacht.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_181350241
Ik had een jaartje overgeslagen, maar mocht dan nu mijn tiende editie doen. Ik vond het echt wel veel te druk. Overal rijen, rijen en rijen. Wel allemaal netje op een lijntje want anarchie bestaat niet meer op dit festival. Beetje Braaf. Door de rijen kun je niet makkelijk even zomaar ergens naar binnen of even snel een hapje eten en dat is niet sfeerverhogend. Kan beter. Desondanks toch wel een zeer leuk jaar gehad.

Daghoogtepunten:
The Fever 333 was een geniale opener. Meteen helemaal los gegaan. Wombats vooraan gestaan in de alpha, was feest maar had ze al een paar keer gezien dit jaar. War on Drugs klonk geweldig, ik had eigenlijk al teveel drankjes op om er volledig van te genieten. Later dit jaar nog maar eens opzoeken. Gorillaz vond ik tegenvallen maar Indiedisco was ouderwets leuk. Toen ik de Heineken binnenkwam en direct de Strokes werd gedraaid kon het eigenlijk al niet meer mis.
Waarom hadden de andere avonden niet soortgelijke feestjes in deze tent?

Zaterdag vroeg naar het terrein, maar na een uur tot de conclusie gekomen dat ik beter nog wat meer had kunnen slapen. Nogal brak en duurde even voordat ik los kwam, en dat kwam ik dankzij Sophie Tukker. Ok was een beetje plat maar voor mij was het genoeg om de sfeer er weer in te krijgen. Dansen en springen was ineens weer een optie. Bij De Staat ging het weer heerlijk los en Txarango was wel het feestje van het jaar. Voelde eindelijk weer als de echte Lima aan.(half-buitenpodium)

Zondag minder brak gelukkig, meer geslapen. Amber Run, klonk goed maar ik wilde naar de DMA's. Jammer dat ik die niet verder kon zien, maar blij met de keuze voor DMA's Nick Murphy beviel ook, goede show. Ferocious Dog was de laatste band van de dag, wat een feest. 1 grote pit, en die boom was eindelijk weer een klein vleugje anarchie op lowlands.

Volgend jaar graag minder mensen op het terrein.
pi_181350401
Zo, beetje bijgekomen van Lowlands. Wat was het weer een machtig mooi weekend! :D

Donderdag
• Geen file naar de parkeerplaats, was lekker doorrijden zo.
• Geen plek meer op camping 2 voor ons kamp, maar op camping 1 was het erg lekker dit jaar, en nog genoeg ruimte toen we aankwamen daar.
• Silent disco was weer machtig mooi! Zijn om 16.00 alvast koptelefoons gaan halen voor iedereen bij ons (16 man) dus geen last gehad van te weinig koptelefoons.
• Iets te lang blijven hangen bij de silent disco en iets teveel bier gehad die dag, maar wat een feest was het weer

Vrijdag
• Beetje brak begonnen na 4 uurtjes slaap (terugkomend item)
• Death from Above, geluid stond veel en veel te hard. Zonder oordopjes deden m'n oren gewoon pijn. Na een paar minuten weer weggegaan.
• The Wombats, lekker liggen chillen in het gras bij de Alpha
• JvT, hoewel het veel van hetzelfde is, is het toch altijd een mooi feestje
• The War On Drugs viel me tegen, halverwege weggegaan om nog even op de camping te douchen, was toch lekker rustig
• Gorillaz, mooi om ze eindelijk eens live te zien. Goed optreden!
• Beetje hangen in de Heineken 's nachts en meeschreeuwen met de bekende hitjes onder het genot van wat biertjes.
• Nog even door naar de Armadillow, waar vrienden hadden besloten om een 'mistletoe' te hangen bij één van de doorgangen/klimrekken en iedereen die daar langs kwam moest iemand anders een kus geven die er (toevallig) ook langs liep ( :') )

Zaterdag
• Beetje brak begonnen na 4 uurtjes slaap (terugkomend item)
• Op tijd door naar het terrein voor Jacob Banks, niet veel van meegekregen. Stonden buiten de tent en bijpraten met bekenden was belangrijker op dat moment.
• Halverwege weg om door te gaan naar de Heineken voor DeWolff, was mooi om te zien hoeveel plezier die gasten hadden in het optreden. Muziek vond ik verder niet heel bijzonder, maar het enthousiasme was goed te zien.
• Gogol Bordello, blijft een mooi feestje bij hun optredens.
• Stukje meegenomen van Sofi Tukker, vond het verder niet heel bijzonder
• Op tijd door naar de Lima voor Sam Fender. Leuke liedjes, goed optreden!
• Vervolgens door naar de Alpha voor opéénvolgend De Staat, James Bay en N.E.R.D.
• Bij de Staat en James Bay lekker in het gras gelegen beetje kijken en luisteren.
• N.E.R.D. waren hun eigen nummers wel tof, maar vond de nummers van Pharell tussendoor een beetje jammer.
• Door naar de Heineken voor het nachtprogramma. Niet al te lang gebleven, gingen weer even door naar de Armadillow.
• Vervolgens nog even naar Sexyland geweest, hoorde mooie verhalen over de super vage dingen die je daar kon zien. Nu was het uur dat wij er waren het niet erg bijzonder, een casino.. Na 15 minuten stonden we weer buiten, geen zin om een uur te wachten op het volgende optreden (het was ook alweer 3 uur geweest ondertussen). Op naar de camping voor de nodige uurtjes slaap

Zondag
• Beetje brak begonnen na weer 4 uurtjes slaap. Was op tijd wakker en besloot om maar op tijd de douche te pakken nu het nog rustig was (8.30).
• Rond 10.30 het terrein op voor een ontbijtje, tosti, en de dag goed beginnen met een goed koud biertje
• Naar Tom Odell geweest, vond het niet heel bijzonder
• Op tijd naar de Alpha voor Rag 'N' Bone Man, wat een machtig mooie stem heeft die man. Kippenvel, meerdere keren!
• Blijven voor de Dropkick Murphys, is toch ook altijd weer een goed feestje!
• Vervolgens Dua Lipa, verbaasde me erover hoe druk het was. Ik had het idee alsof bijna het hele festivalpubliek aanwezig was, er zijn Alpha afsluiters geweest waar het rustiger was. Optreden was gelikt, oké om naar te kijken/luisteren.
• Kendrick Lamar heb ik helemaal niets mee en de andere in m'n vriendengroep ook niet (echt).
• Dus op naar de wijnbar (keuze van de dames..) waar ze gelukkig ook een bar met bier hadden er recht tegenover. Hier hebben we van 21.00 tot 02.00 (!) gezeten, dom lullen, bier drinken. Bakjes kaasfondue erbij voor de nodige snacks. Alsof je in de kroeg zat, misschien wel de beste uurtjes van Lowlands 2018 _O-
• Nog even door naar Fiesta Macumba in de Heineken
• Na Fiesta Macumba door naar de Armadillow, daar tot +/- 4.30 staan dansen tussen hele vage mensen en toen was het toch maar eens tijd om m'n bedje op te zoeken

Op de maandagochtend na 2,5 uur slaap werd ik wakker door het kabaal van mensen die hun tent aan het opruimen/inpakken waren. Helaas, de laatste dag was alweer voorbij..

Op naar Lowlands 2019! (Maar eerst nog even Mysteryland aankomend weekend :+ )
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 17:19:27 #51
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_181351047
Trouwens, die mensen die in de laatste nacht van de Armadillow onder een zo’n doorgang/boog al die planten hadden neergezet _O- Heerlijk
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 17:31:12 #52
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_181351276
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_181353002
Die gek die trouwens een halve boom de heineken mee naar binnen hadden genomen zondagnacht :')
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:30:15 #54
479125 Mamiya
Uit dat boek
pi_181353644
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 17:19 schreef richolio het volgende:
Trouwens, die mensen die in de laatste nacht van de Armadillow onder een zo’n doorgang/boog al die planten hadden neergezet _O- Heerlijk
Ik heb nog een hele tijd met die gasten staan praten en nog effe meegeholpen met slepen. Ze wilden het grootste ravebos van Lowlands ooit maken _O-
pi_181354123
Ik heb weer genoten. :) Zoveel lol gemaakt en gelachen. Gorillaz en Nile Rodgers waren mijn hoogtepunten. Beste eten vond ik de Vietnamese crêpe in het eetlaantje.

Vaagste moment was zondagnacht in Sexyland. Nadat een kerel uit het publiek had gestript, ging er wazige muziek aan waar iedereen laag naar de grond moest, wachtende op een drop die nooit kwam. Iedereen met z'n zere poten maar weer opgestaan en veel mensen vertrokken. :')
pi_181354692
M'n bescheiden review

Top:
Fever333
Gorillaz (vooraan schijnt het beter te zijn geweest dan achteraan)
Ferocious Dog (who the fuck is Kendrick Lamar)
Louis and the Child
Patti Smith

Nice:
Nils Frahm
Gogol Bordello
Dewolff
Agar Agar
TWOD
Zaterdagnacht in de Bravo

Meh:
Sevdaliza (praat gewoon Nederlands met je publiek)
San Holo
Ho99o9
Rolling Blackouts CF

Kut:
Vrijdagnacht in de Bravo (hier moeten ze echt wat anders op verzinnen)
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_181355054
25 years of DJ Ruffneck in de desperados bar. _O_
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:27:50 #58
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_181357095
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 19:30 schreef Mamiya het volgende:

[..]

Ik heb nog een hele tijd met die gasten staan praten en nog effe meegeholpen met slepen. Ze wilden het grootste ravebos van Lowlands ooit maken _O-
Nice :D
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:28:12 #59
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_181357114
EvE zegt trouwens in dat slotinterview met 3voor12 dat er 49500 mensen waren

Edit: laat maar, dat ging alleen over de donderdag :P

[ Bericht 26% gewijzigd door richolio op 21-08-2018 21:37:31 ]
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_181357570
Ik denk dat er 65000 mensen waren deze editie
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_181357868
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 21:28 schreef richolio het volgende:
EvE zegt trouwens in dat slotinterview met 3voor12 dat er 49500 mensen waren

Edit: laat maar, dat ging alleen over de donderdag :P
Ik wilde al zeggen, stond vast in de abominabele ondertiteling bij die video.
pi_181359112
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 17:19 schreef richolio het volgende:
Trouwens, die mensen die in de laatste nacht van de Armadillow onder een zo’n doorgang/boog al die planten hadden neergezet _O- Heerlijk
FES / [LWL] Gehoord in de ArmadiLLow

Misschien leuk om bij te houden voor de komende jaren.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 22:24:03 #63
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_181359212
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 21:38 schreef ondeugend het volgende:
Ik denk dat er 65000 mensen waren deze editie
Lijkt me niet. Althans, niet in verkochte kaarten.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 22:25:04 #64
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_181359244
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 22:21 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

FES / [LWL] Gehoord in de ArmadiLLow

Misschien leuk om bij te houden voor de komende jaren.
Ja nice! :Y Er komen daar echt leuke dingen voorbij
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 22:46:47 #65
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_181360137
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 21:28 schreef richolio het volgende:
EvE zegt trouwens in dat slotinterview met 3voor12 dat er 49500 mensen waren

Edit: laat maar, dat ging alleen over de donderdag :P
Met andere woorden: op de donderdag is bijna 80% er al? Dat is veel meer dan ik dacht.
pi_181360627
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 22:46 schreef beantherio het volgende:

[..]

Met andere woorden: op de donderdag is bijna 80% er al? Dat is veel meer dan ik dacht.
Dacht al zoiets. Vroeger was het denk ik ook al ruim de helft hoor, en dat werd steeds meer. Maar vooral na de aanpassingen afgelopen jaar is het gewoon bijna een festivaldag. Het begint gewoon op donderdag.
pi_181365424
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 18:59 schreef Simmertje het volgende:
Die gek die trouwens een halve boom de heineken mee naar binnen hadden genomen zondagnacht :')
Hahaha ik lachte me dood man. Het was dus eerst een hele boom, totdat ze er met zn allen in gingen klimmen en hij omknakte :')
Ging echt helemaal leip daarzo. Maar zullen we volgend jaar gewoon maar weer Keesje uitnodigen??

Edit: onee kut ik heb het over het piratenfeest bij de lima :P
pi_181365763
Hoe waren de smartlappen trouwens? Nog gast artiesten aanwezig? Ik was zelf bij Spinvis :).
pi_181366399
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 09:33 schreef indiaantje89 het volgende:
Hoe waren de smartlappen trouwens? Nog gast artiesten aanwezig? Ik was zelf bij Spinvis :).
Ik heb me er goed vermaakt, had iets makkelijks nodig om een beetje op gang te komen. Werd door de "karaokezangers" goed gezongen (halve professionals waren het deels)
Gasten waren Tania Kross, Angela Groothuizen en Jacques Herb (de eerste 2 haalde er een beetje de vaart uit, zongen redelijk zware nummers)

De mega polonaise was uiteindelijk wel een hoogtepuntje!
Je favoriete onderbroek van vroeger, maar dan anders.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 10:16:18 #70
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_181366572
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 10:08 schreef Sino_Ganti het volgende:

[..]

Ik heb me er goed vermaakt, had iets makkelijks nodig om een beetje op gang te komen. Werd door de "karaokezangers" goed gezongen (halve professionals waren het deels)
Gasten waren Tania Kross, Angela Groothuizen en Jacques Herb (de eerste 2 haalde er een beetje de vaart uit, zongen redelijk zware nummers)
toch vond ik dat wel de mooiste twee nummers, maar idd qua tempo niet geschikt.
pi_181366600
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 10:16 schreef peaceman het volgende:

[..]

toch vond ik dat wel de mooiste twee nummers, maar idd qua tempo niet geschikt.
Zeker waar, vooral die van Tania Kross was erg mooi met dat koor erbij.
Je favoriete onderbroek van vroeger, maar dan anders.
pi_181366754
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 09:08 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]

Hahaha ik lachte me dood man. Het was dus eerst een hele boom, totdat ze er met zn allen in gingen klimmen en hij omknakte :')
Ging echt helemaal leip daarzo. Maar zullen we volgend jaar gewoon maar weer Keesje uitnodigen??

Edit: onee kut ik heb het over het piratenfeest bij de lima :P
Dat Piratenfeest zag er geinig uit ja, maar fat podium was wat suf. 4 mensen verkleed die een beetje met een vlag stonden te zwaaien en deden of ze rum dronken.

Voor mij was Txarango in de Lima wel het hoogtepunt. Wat een feest
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_181366987
Donderdag, plekje gevonden op camping 2! Chill bieren, ouwehoeren, beetje djensen in de haciënda.

Vrijdag, drugspoëzie in Sexyland! Bijzonder! The fever 333 is hard, maar komt niet over. Biertje gedaan bij de brand bar, lekker! Nils Frahm gezien, mooi! Kippenvel. Nu the war on drugs. Begon slapjes, trok een beetje aan maar bleef kabbelen. Daarna Gorillaz! Meer trippy dan ik had verwacht, hechte groep mensen die daar op het podium staan, mooi om te zien. Goed optreden!
Sexyland geweest met 2 grietjes. We kwamen terecht in een soort dansshow, en dat was niet zo boeiend, dus weggegaan naar de Regge party, chill. Het ene meisje had waarschijnlijk dr elleboog gekneusd, maar wel gewoon zuipen en doorfeesten. Trooper! Ging uiteindelijk wel naar de EHBO. :+

Dag 2: ik sta op, en loop naar het toilet. Het zonnetje schijnt, heldere lucht. Ik voel mij een wandelend biochemisch gevaar. Wordt een met het vuil! De dag begin je natuurlijk met een taekwondo workshop, goeie! Flinke workout, helemaal zen. Muziek gemaakt met de Kunstbende, daarna bijkomen met een Lynchburg lemonade, top! Gogol bordello, wtf is er gebeurd? Gekkenhuis! Bonobo was prima, stormzy idem. Nu Nile Rodgers! Geweldig! Wat een feestje! Helemaal kapot, dus ff liggen. NERD was matig, Seven nation army en geforceerde moshpits, waarom? Charlotte de witte was goed en duister. Publiek was totaal vdk.

Dag 3: sta je dan, zondagochtend, brak, biertje in je hand, en onverwachts worden je oren vertroeteld met prachtig gezang! Erg mooie performance van the Tallis scholars, ontroerend. Ik wordt een sentimentele ouwe lul! Spinvis is mooi! Tikkie vaag, wel mooi.
Patti Smith, punk-oma! Ik wil haar adopteren! Dropkick Murphy's was geniaal, wat een feest! Grootste roei ooit, 50 breed 30 diep!
Kendrick Lamar levert, als een baas. Wat een ego ook. Hele goeie show!
De DNB nacht in, Louis the child was prima, beetje standaard. Geluid was goed hard en zuiver! Han Solo begon rommelig, maar trok bij. Leuk! Afgesloten met Metrik, en toen was de koek op.

Merk dat ik toch een ouwe lul ben, eigenlijk elke dag terug naar de tent om ff te liggen :P Hou je het wel weer langer vol! Had eerst twijfels over de muzikale invulling, maar is toch helemaal goed gekomen. Volgend jaar weer!
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  woensdag 22 augustus 2018 @ 10:51:49 #74
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_181367426
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 10:33 schreef robuust89 het volgende:
Merk dat ik toch een ouwe lul ben, eigenlijk elke dag terug naar de tent om ff te liggen :P Hou je het wel weer langer vol! Had eerst twijfels over de muzikale invulling, maar is toch helemaal goed gekomen. Volgend jaar weer!
bouwjaar 1989 en al een ouwe lul. Dat wordt nog wat :P
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  woensdag 22 augustus 2018 @ 11:41:54 #75
453514 Mr.Floppy81
Don't trust the bunny
pi_181368438
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 10:51 schreef TAV74 het volgende:
bouwjaar 1989 en al een ouwe lul. Dat wordt nog wat :P
Hier bouwjaar 1981. Ik heb keurig afgebouwd in aantal uren slaap.
Do-Vr 5 uur, Vr-Za 4 uur Za-Zo: 3,5 uur en Zo-Ma 2,5 uur. :O
  woensdag 22 augustus 2018 @ 12:00:34 #76
453514 Mr.Floppy81
Don't trust the bunny
pi_181368898
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 11:41 schreef Mr.Floppy81 het volgende:

[..]

Hier bouwjaar 1981.
Overigens werd ik uit 1995 geschat. Toch mooi! *O*
pi_181369202
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 12:00 schreef Mr.Floppy81 het volgende:

[..]

Overigens werd ik uit 1995 geschat. Toch mooi! *O*
Door xtc meisjes? :D
  Admin woensdag 22 augustus 2018 @ 12:11:16 #78
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_181369214
En de FOK!fotospecial is ook online. *O*

Lowlands 2018 in beeld

180822_725_IMG_3269.jpg
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 12:13:34 #79
453514 Mr.Floppy81
Don't trust the bunny
pi_181369271
Heeft iemand voor mij de naam en/of een foto van dat mooie meisje die glazendienst had in de Brand Bijzondere Bieren Bar elke avond. Lekker pittig klein ding was dat zeg. ~O>
  woensdag 22 augustus 2018 @ 13:47:23 #80
453514 Mr.Floppy81
Don't trust the bunny
pi_181371513
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 12:10 schreef Basp1 het volgende:
Door xtc meisjes? :D
was dat maar waar o|O
  woensdag 22 augustus 2018 @ 14:21:46 #81
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_181372184
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 12:11 schreef Breuls het volgende:
En de FOK!fotospecial is ook online. *O*

Lowlands 2018 in beeld

[ afbeelding ]
Nice! Hoe heb jij het ervaren?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_181372415
Vanavond weer naar Flogging Molly in 013... pff veel te kort na Lowlands, ben nog aan het bijkomen.
  Admin woensdag 22 augustus 2018 @ 14:42:31 #83
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_181372571
quote:
7s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 14:21 schreef richolio het volgende:

[..]

Nice! Hoe heb jij het ervaren?
Anders dan voorgaande jaren. Ik ben nog nooit op Lowlands aan het werk geweest, dus je kijkt anders naar je tijd en het schema. En een stuk zwaarder om met camera's rond te sjouwen dan dat je gewoon een beetje relaxed kunt doen wat je wilt.

Maar het was wel weer heel leuk. Het was niet te warm, het regende niet, er was leuke muziek en gezelligheid, dus ik vond het wel prima. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_181372925
Nog een puntje van kritiek over het terrein, die hoek links van de Alpha waar LL Science stond... Volgens mij waren ze een stuk aankleding vergeten, wat een armoede.
Je favoriete onderbroek van vroeger, maar dan anders.
pi_181372965
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 15:01 schreef Sino_Ganti het volgende:
Nog een puntje van kritiek over het terrein, die hoek links van de Alpha waar LL Science stond... Volgens mij waren ze een stuk aankleding vergeten, wat een armoede.
Daar ben ik niet eens geweest :P. Ik mis trouwens ook wel een beetje die zit plaatsen aan de linkerkant van de Heineken.
pi_181373180
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 15:03 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Daar ben ik niet eens geweest :P. Ik mis trouwens ook wel een beetje die zit plaatsen aan de linkerkant van de Heineken.
Je kon daar best goed zitten om te poepen 's morgens vroeg :7
Je favoriete onderbroek van vroeger, maar dan anders.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 15:38:57 #87
240618 Micson
The lonely stoner
pi_181373821
Ik lees in mijn ochtendkrantje dat er deze editie 70.000 mensen aanwezig waren... Ik lees er hier niets over, is het bij jullie al bekend of lult mijn ochtendkrantje (NRC) maar wat?
  woensdag 22 augustus 2018 @ 15:55:37 #88
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_181374293
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 15:38 schreef Micson het volgende:
Ik lees in mijn ochtendkrantje dat er deze editie 70.000 mensen aanwezig waren... Ik lees er hier niets over, is het bij jullie al bekend of lult mijn ochtendkrantje (NRC) maar wat?
Het lijkt alsof er een soort van grap gaande is om bij iedere berichtgeving 5.000 extra mensen op te tellen. Voor zover ik weet zit er een max van 55.000 aan de kaartverkoop.

edit: op de LL-site zelf kom ik het alleen bij de Engelse uitleg tegen, maar ook daar hebben ze het over 55.000. Zie http://lowlands.nl/english/
quote:
For three days in August, a township with 55,000 inhabitants arises in the middle of the country.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 16:01:17 #89
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_181374499
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 15:55 schreef beantherio het volgende:

[..]

Het lijkt alsof er een soort van grap gaande is om bij iedere berichtgeving 5.000 extra mensen op te tellen. Voor zover ik weet zit er een max van 55.000 aan de kaartverkoop.

edit: op de LL-site zelf kom ik het alleen bij de Engelse uitleg tegen, maar ook daar hebben ze het over 55.000. Zie http://lowlands.nl/english/

[..]

In de Daily Paradise stond er ergens iets over 60k
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 16:09:42 #90
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_181374665
quote:
7s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 16:01 schreef JaimyLee het volgende:

[..]

In de Daily Paradise stond er ergens iets over 60k
Ik heb het gelezen maar ik vind het nog steeds een vreemd verhaal. Wat wel typisch is is dat er, in tegenstelling tot 2017, bij het uitverkocht raken nergens iets is gezegd over het aantal verkochte kaarten. In 2017 werd toen heel nadrukkelijk het aantal van 55.000 genoemd (het aantal wat het sinds 2012 het maximum leek te zijn). Ik snap niet hoe ze er 5000 extra bezoekers bij hebben kunnen proppen.
pi_181374666
Misschien 60.000 normale bezoekers en 10.000 BN'ers? (man man man wat heb ik er veel geien)
Je favoriete onderbroek van vroeger, maar dan anders.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 16:17:30 #92
479125 Mamiya
Uit dat boek
pi_181374849
Wat ging het overigens los in de Bravo toen dit nummertje opkwam tijdens Ame || Ame :9~

  woensdag 22 augustus 2018 @ 16:29:08 #93
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_181375114
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 16:09 schreef Sino_Ganti het volgende:
Misschien 60.000 normale bezoekers en 10.000 BN'ers? (man man man wat heb ik er veel geien)
Zou heel goed kunnen, plus alle medewerkers met hun aanhang. Mijn vriend heeft op lowlands gewerkt en kreeg al 3 backstage polsbandjes.
Wie heb jij allemaal gezien dan, heb alleen Floortje Dessing en die knakker van the Opposites gezien.

[ Bericht 7% gewijzigd door krijtlijk op 22-08-2018 16:35:23 ]
pi_181375367
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 14:42 schreef Breuls het volgende:

[..]

Anders dan voorgaande jaren. Ik ben nog nooit op Lowlands aan het werk geweest, dus je kijkt anders naar je tijd en het schema. En een stuk zwaarder om met camera's rond te sjouwen dan dat je gewoon een beetje relaxed kunt doen wat je wilt.

Maar het was wel weer heel leuk. Het was niet te warm, het regende niet, er was leuke muziek en gezelligheid, dus ik vond het wel prima. :)
Herkenbaar, ook vaak op pad om te fotograferen bij (kleinere) festivals
Heerlijk om gewoon als bezoeker op Lowlands te zijn :)
Are you nuts??
pi_181375476
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 16:29 schreef krijtlijk het volgende:

[..]

Zou heel goed kunnen, plus alle medewerkers met hun aanhang. Mijn vriend heeft op lowlands gewerkt en kreeg al 3 backstage polsbandjes.
Wie heb jij allemaal gezien dan, heb alleen Floortje Dessing en die knakker van the Opposites gezien.
Tim Hofman, Marieke Elsinga, Rivkah op het Veld, Domien Verschuuren, Eloy van Kensington, Mark vd Molen, 2 van Streetlab. en Twister gespeeld met Maaike Ouboter.
En nog een paar in werkende functie / 3FM DJ's
Je favoriete onderbroek van vroeger, maar dan anders.
pi_181375873
Ik heb Sergei Polunin nog in het wild rond zien lopen, die waren ze toen ook aan het filmen.
pi_181376037
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 17:13 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik heb Sergei Polunin nog in het wild rond zien lopen, die waren ze toen ook aan het filmen.
Was ik Dua Lipa maar tegen gekomen.. O+
Je favoriete onderbroek van vroeger, maar dan anders.
pi_181376230
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 16:09 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik heb het gelezen maar ik vind het nog steeds een vreemd verhaal. Wat wel typisch is is dat er, in tegenstelling tot 2017, bij het uitverkocht raken nergens iets is gezegd over het aantal verkochte kaarten. In 2017 werd toen heel nadrukkelijk het aantal van 55.000 genoemd (het aantal wat het sinds 2012 het maximum leek te zijn). Ik snap niet hoe ze er 5000 extra bezoekers bij hebben kunnen proppen.
Sinds 2002 zelfs, kwam toevallig laatst het programmaboekje van dat jaar weer tegen:



Toen kon het niet, en dit jaar kon het ook niet. Geen stapvoets verkeer vanaf de Bravo (pal naast de ingang) tot aan de Alpha en terug zoals toen, maar er waren alsnog genoeg knelpunten.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 18:08:23 #99
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_181376742
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 17:37 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Sinds 2002 zelfs, kwam toevallig laatst het programmaboekje van dat jaar weer tegen:

[ afbeelding ]

Toen kon het niet, en dit jaar kon het ook niet. Geen stapvoets verkeer vanaf de Bravo (pal naast de ingang) tot aan de Alpha en terug zoals toen, maar er waren alsnog genoeg knelpunten.
In 2002 waren er inderdaad ook 60.000 bezoekers (zie ook de beginpost van dit topic) maar dit is pas de tweede keer. In de tussentijd hebben de aantallen daar altijd onder gezeten en meestal op 55.000. Ik vraag me af of dit een experiment was om te kijken hoeveel capaciteit men aankon. Of een poging om de nieuwe tenten sneller terug te verdienen of zo.
pi_181376803
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 18:08 schreef beantherio het volgende:

[..]

In 2002 waren er inderdaad ook 60.000 bezoekers (zie ook de beginpost van dit topic) maar dit is pas de tweede keer. In de tussentijd hebben de aantallen daar altijd onder gezeten en meestal op 55.000. Ik vraag me af of dit een experiment was om te kijken hoeveel capaciteit men aankon. Of een poging om de nieuwe tenten sneller terug te verdienen of zo.
De grote grijze tent was gewoon gehuurd die stond ook op werchter. :P
  woensdag 22 augustus 2018 @ 18:16:50 #101
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_181376867
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 18:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De grote grijze tent was gewoon gehuurd die stond ook op werchter. :P
Van de alpha weet ik dat bepaalde delen ervan eigendom zijn van de organisatie: dat heb ik vorig jaar wel eens ergens gelezen.
pi_181376993
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 18:16 schreef beantherio het volgende:

[..]

Van de alpha weet ik dat bepaalde delen ervan eigendom zijn van de organisatie: dat heb ik vorig jaar wel eens ergens gelezen.
Toch maar een paar procent als ik het me goed herinner de rest waren weer standaard delen en ze hebben wat funderingen voor die nieuwe Alphatent moeten maken.
pi_181377297
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 18:08 schreef beantherio het volgende:

[..]

In 2002 waren er inderdaad ook 60.000 bezoekers (zie ook de beginpost van dit topic) maar dit is pas de tweede keer. In de tussentijd hebben de aantallen daar altijd onder gezeten en meestal op 55.000. Ik vraag me af of dit een experiment was om te kijken hoeveel capaciteit men aankon. Of een poging om de nieuwe tenten sneller terug te verdienen of zo.
Ik begrijp je wellicht verkeerd, maar ik doel op dat je zei dat 55.000 "het aantal wat sinds 2012 het maximum leek te zijn" was, terwijl ze er sinds 2002 niet meer boven hebben gezeten.

Vorig jaar was het experiment, toen hebben ze volgens Van Eerdenburg stiekem al 5000 man extra toegelaten, en ging het prima, vond hij. Het ziet er naar uit dat hij het dit jaar ook weer als een succes had ervaren.

Als positieve noot, veel verbeterd ten aanzien van vorig jaar qua faciliteiten, indeling en aankleding. Echter helaas gelijk weer een kritische noot, sanitair kan het nog steeds niet tippen aan pre-2017. En zoals benoemd overal veel te druk, met pas op zondagavond weer beetje ruimte.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 18:49:19 #104
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_181377486
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 18:41 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Vorig jaar was het experiment, toen hebben ze volgens Van Eerdenburg stiekem al 5000 man extra toegelaten, en ging het prima, vond hij.
Wat? Waar heeft hij dat gezegd?

Ik vond het vorig jaar trouwens al onplezierig druk. Het kostte toen al opvallend veel meer moeite om een goede plek te krijgen in de tenten. Als dit de trend wordt dan weet ik niet of ik daar zo blij mee ben. -O-
pi_181377569
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 18:49 schreef beantherio het volgende:

[..]

Wat? Waar heeft hij dat gezegd?

Ik vond het vorig jaar trouwens al onplezierig druk. Het kostte toen al opvallend veel meer moeite om een goede plek te krijgen in de tenten. Als dit de trend wordt dan weet ik niet of ik daar zo blij mee ben. -O-
Daarbij moet iemand me helpen, een recent interview, het ging over de ruimte die ze vorig jaar hadden gecreëerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aisumasen op 22-08-2018 22:43:48 (typoooooooo) ]
  Admin woensdag 22 augustus 2018 @ 18:55:17 #106
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_181377616
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 16:43 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Herkenbaar, ook vaak op pad om te fotograferen bij (kleinere) festivals
Heerlijk om gewoon als bezoeker op Lowlands te zijn :)
Ja, ik miste wel een beetje het freewheelen. Maar gelukkig vind ik foto's maken erg leuk. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 19:20:12 #107
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_181378278
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 18:49 schreef beantherio het volgende:

[..]

Wat? Waar heeft hij dat gezegd?

Ik vond het vorig jaar trouwens al onplezierig druk. Het kostte toen al opvallend veel meer moeite om een goede plek te krijgen in de tenten. Als dit de trend wordt dan weet ik niet of ik daar zo blij mee ben. -O-
Geen idee of EvE dat gezegd heeft, LL heeft het wel op Twitter aangegeven. Vorig jaar was het 60.000 en dit jaar weer.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_181378311
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 19:20 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Geen idee of EvE dat gezegd heeft, LL heeft het wel op Twitter aangegeven. Vorig jaar was het 60.000 en dit jaar weer.
Ah, dat was het, niet Van Eerdenburg in een interview, maar via Twitter:

Rapid_Razor_Bob twitterde op dinsdag 29-05-2018 om 13:28:26 @MrFloppy81 Dankjewel! Er zijn 60.000 kaarten verkocht. Vorig jaar waren er al met al ook ruim 60.000 mensen op het terrein en dat bleek met de nieuwe terreinindeling en grotere tenten prima te werken. Tot in augustus! reageer retweet
  Admin woensdag 22 augustus 2018 @ 19:29:33 #109
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_181378582
Er is natuurlijk ook meer campingruimte sinds ze vorig jaar de indeling hebben veranderd. En dit jaar is er zelfs een camping bijgekomen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 22:28:17 #110
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_181385199
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 19:21 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ah, dat was het, niet Van Eerdenburg in een interview, maar via Twitter:

Rapid_Razor_Bob twitterde op dinsdag 29-05-2018 om 13:28:26 @MrFloppy81 Dankjewel! Er zijn 60.000 kaarten verkocht. Vorig jaar waren er al met al ook ruim 60.000 mensen op het terrein en dat bleek met de nieuwe terreinindeling en grotere tenten prima te werken. Tot in augustus! reageer retweet
Bedankt! Daar heb ik destijds dan blijkbaar overheen gelezen. Ik blijf het vreemd vinden want ook vorig jaar had ik niet de indruk dat het festivalterrein nu zoveel groter was geworden. De drukte t.o.v. eerdere edities was me wel opgevallen.
pi_181386740
Nog effe iets: het Alpha voorvak was dit jaar onprofessioneel geregeld, aan gevaarlijk grenzend. Bij het betreden ontstond er trechtervorming, totale verdrukking, anderhalve man beveiliging die geen idee had wat ze aan doen waren en het met paniek in de ogen aanzagen terwijl ze als laatste redmiddel mensen aan hun armen door de poortjes probeerden te sleuren.

Zeker vooraf Kendrick Lamar hadden daar gewonden kunnen vallen, en zaten er bij binnenkomst flink wat mensen uitgeteld tegen het hek, happend naar adem. Ik ga al anderhalf decennia naar festivals, en ben heel wat mensenmassa's en verdrukkingen gewend, maar dit had zo makkelijk voorkomen kunnen worden. Normaal gesproken was Lowlands altijd erg goed in crowd control, zonder de sfeer uit het festival te zuigen.

hoimetliske twitterde op zondag 19-08-2018 om 21:18:18 Bijna vertrapt voor voorste vak van Kendrick. Niet ok. #ll18 reageer retweet
olafdb twitterde op zondag 19-08-2018 om 21:22:43 Netjes gewacht voor het voorvak bij Kendrick. Gaat het helemaal mis bij het openen daarvan. Allemaal mensen van buiten de rij drukken en over het hek springen. Nu maar lekker in de tent, die sfeer was niet oké #LL18 reageer retweet
vrijmoed twitterde op zondag 19-08-2018 om 21:21:09 Stoplichten systeem van Roskilde werkt perfect voor dit soort dingen. Netjes in de rij voor voorste vak favoriete band. “Groen” is nog plek, “rood” is vol. #LL18 https://t.co/pFpNZQGly2 reageer retweet
Sowieso is Lowlands tegenwoordig verheven tot het merendeel “gást… heb jij nog wat keta, dat is echt súper chill…” brallende tieners, maar dan wel weer heerlijk dat die korpstrut die Gogo Reizen-achtige liedjes in m’n oor aan het schreeuwen was in de rij, tijdens de angstaanjagende verplettering ineens “HELP IK GA DOOD” aan het janken was op iets minder joviale toon.
  woensdag 22 augustus 2018 @ 23:06:36 #112
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_181386756
Die hoek naast de alpha waar science stond was inderdaad echt het saaiste stukje. Ook vond ik de oude plaats van science beter dan dit achteraf plekje.

Verder vond ik de nieuwe Heineken functioneel super maar erg lelijk zowel van buiten als binnen.

Oh en het stonk enorm naar putlucht in de X-Ray op zondag.
Wat doe ik hier?
  Redactie Sport woensdag 22 augustus 2018 @ 23:13:58 #113
274204 crew  Mexicanobakker
pi_181387017
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 23:06 schreef Aisumasen het volgende:
Nog effe iets: het Alpha voorvak was dit jaar onprofessioneel geregeld, aan gevaarlijk grenzend. Bij het betreden ontstond er trechtervorming, totale verdrukking, anderhalve man beveiliging die geen idee had wat ze aan doen waren en het met paniek in de ogen aanzagen terwijl ze als laatste redmiddel mensen aan hun armen door de poortjes probeerden te sleuren.

Zeker vooraf Kendrick Lamar hadden daar gewonden kunnen vallen, en zaten er bij binnenkomst flink wat mensen uitgeteld tegen het hek, happend naar adem. Ik ga al anderhalf decennia naar festivals, en ben heel wat mensenmassa's en verdrukkingen gewend, maar dit had zo makkelijk voorkomen kunnen worden. Normaal gesproken was Lowlands altijd erg goed in crowd control, zonder de sfeer uit het festival te zuigen.

hoimetliske twitterde op zondag 19-08-2018 om 21:18:18 Bijna vertrapt voor voorste vak van Kendrick. Niet ok. #ll18 reageer retweet
olafdb twitterde op zondag 19-08-2018 om 21:22:43 Netjes gewacht voor het voorvak bij Kendrick. Gaat het helemaal mis bij het openen daarvan. Allemaal mensen van buiten de rij drukken en over het hek springen. Nu maar lekker in de tent, die sfeer was niet oké #LL18 reageer retweet
vrijmoed twitterde op zondag 19-08-2018 om 21:21:09 Stoplichten systeem van Roskilde werkt perfect voor dit soort dingen. Netjes in de rij voor voorste vak favoriete band. “Groen” is nog plek, “rood” is vol. #LL18 https://t.co/pFpNZQGly2 reageer retweet
Sowieso is Lowlands tegenwoordig verheven tot het merendeel “gást… heb jij nog wat keta, dat is echt súper chill…” brallende tieners, maar dan wel weer heerlijk dat die korpstrut die Gogo Reizen-achtige liedjes in m’n oor aan het schreeuwen was in de rij, tijdens de angstaanjagende verplettering ineens “HELP IK GA DOOD” aan het janken was op iets minder joviale toon.
Die rij was ook wel heel lang daar. Wij stonden bij Dua Lipa in het voorvak, en die rij bij het buiten komen was echt niet leuk.

Ach, op Pukkelpop was er ook een incidentje rondom Kendrick. :')
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_181387579
is er iemand die Christeene heeft gezien vrjdag??

BIZAR!!!!
pi_181390480
of stefano keizers??

in 11 jaar LL het slechtste optreden ooit!!!
pi_181391231
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 02:17 schreef kesselman het volgende:
of stefano keizers??

in 11 jaar LL het slechtste optreden ooit!!!
haha vertel! (ik vond zijn show elders echt briljant)
Je favoriete onderbroek van vroeger, maar dan anders.
pi_181391366
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 23:06 schreef Aisumasen het volgende:
Nog effe iets: het Alpha voorvak was dit jaar onprofessioneel geregeld, aan gevaarlijk grenzend. Bij het betreden ontstond er trechtervorming, totale verdrukking, anderhalve man beveiliging die geen idee had wat ze aan doen waren en het met paniek in de ogen aanzagen terwijl ze als laatste redmiddel mensen aan hun armen door de poortjes probeerden te sleuren.

Zeker vooraf Kendrick Lamar hadden daar gewonden kunnen vallen, en zaten er bij binnenkomst flink wat mensen uitgeteld tegen het hek, happend naar adem. Ik ga al anderhalf decennia naar festivals, en ben heel wat mensenmassa's en verdrukkingen gewend, maar dit had zo makkelijk voorkomen kunnen worden. Normaal gesproken was Lowlands altijd erg goed in crowd control, zonder de sfeer uit het festival te zuigen.

hoimetliske twitterde op zondag 19-08-2018 om 21:18:18 Bijna vertrapt voor voorste vak van Kendrick. Niet ok. #ll18 reageer retweet
olafdb twitterde op zondag 19-08-2018 om 21:22:43 Netjes gewacht voor het voorvak bij Kendrick. Gaat het helemaal mis bij het openen daarvan. Allemaal mensen van buiten de rij drukken en over het hek springen. Nu maar lekker in de tent, die sfeer was niet oké #LL18 reageer retweet
vrijmoed twitterde op zondag 19-08-2018 om 21:21:09 Stoplichten systeem van Roskilde werkt perfect voor dit soort dingen. Netjes in de rij voor voorste vak favoriete band. “Groen” is nog plek, “rood” is vol. #LL18 https://t.co/pFpNZQGly2 reageer retweet
Sowieso is Lowlands tegenwoordig verheven tot het merendeel “gást… heb jij nog wat keta, dat is echt súper chill…” brallende tieners, maar dan wel weer heerlijk dat die korpstrut die Gogo Reizen-achtige liedjes in m’n oor aan het schreeuwen was in de rij, tijdens de angstaanjagende verplettering ineens “HELP IK GA DOOD” aan het janken was op iets minder joviale toon.
Haha, ik ken dat vooral van Duitse festivals. Totaal niet meer weten wat je aan het doen bent als beveiliging. Maar wat een mietjes, de spanning om in het voorste vak te komen hoort er wel beetje bij toch.
pi_181391517
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 02:17 schreef kesselman het volgende:
stefano keizers
Ik vond het geniaal _O- maar kan aan mij bier liggen
Die meid die de hele tijd rondjes rende in sexyland was slechter
  Redactie Sport donderdag 23 augustus 2018 @ 10:03:35 #119
274204 crew  Mexicanobakker
pi_181392841
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 08:00 schreef MCH het volgende:

[..]

Haha, ik ken dat vooral van Duitse festivals. Totaal niet meer weten wat je aan het doen bent als beveiliging. Maar wat een mietjes, de spanning om in het voorste vak te komen hoort er wel beetje bij toch.
:')

Mij lijkt veiligheid wel iets belangrijker dan "spanning"
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_181392871
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:03 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

:')

Mij lijkt veiligheid wel iets belangrijker dan "spanning"
JvT is niks meer gewend tegenwoordig met onze rubberen stoeptegelmaatschappij
pi_181393442
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:05 schreef MCH het volgende:

[..]

JvT is niks meer gewend tegenwoordig met onze rubberen stoeptegelmaatschappij
Net als de jeugd van vroeger bij Roskilde toen met Pearl Jam?
pi_181393462
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:05 schreef MCH het volgende:

[..]

JvT is niks meer gewend tegenwoordig met onze rubberen stoeptegelmaatschappij
iďd Lowlands 1995:

pi_181393478
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

iďd Lowlands 1995:

Geweldige tijden
  donderdag 23 augustus 2018 @ 11:00:08 #124
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_181393762
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 18:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Toch maar een paar procent als ik het me goed herinner de rest waren weer standaard delen en ze hebben wat funderingen voor die nieuwe Alphatent moeten maken.
Beetje spuit 11, maar Alpha en Bravo hebben ze zelf laten bouwen, de Heineken was gehuurd.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_181394103
Wat ik maar niet kan begrijpen is dat er mensen zijn die met blote voeten op het terrein rondlopen, lekker met je blote voeten in de wc staan. Moet er echt niet aan denken :X

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 15:03 schreef Sino_Ganti het volgende:

[..]

Verrassend goed eigenlijk, goede mensen om me heen die me overal bij hielpen. Verder moshpits ontweken en regelmatig even met de hand omhoog gezeten. Iedereen die hier zei om gewoon te gaan had gelijk.

Haha dat is jammer, weet je nog ongeveer waar / wanneer? Kan ik kijken of het klopt :P
^O^

Dat weet ik nog, denk ik. Zaterdagmiddag ter hoogte van de Juliet op weg van de Alpha richting de Heineken. 8-)
pi_181394263
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:16 schreef Irrem het volgende:
Wat ik maar niet kan begrijpen is dat er mensen zijn die met blote voeten op het terrein rondlopen, lekker met je blote voeten in de wc staan. Moet er echt niet aan denken :X

[..]

^O^

Dat weet ik nog, denk ik. Zaterdagmiddag ter hoogte van de Juliet op weg van de Alpha richting de Heineken. 8-)
Zou goed kunnen, dan begin van de avond na De Staat (eerder niet bij de Alpha geweest), volgende keer gewoon hoi zeggen ;)
Je favoriete onderbroek van vroeger, maar dan anders.
pi_181394779
Voor de Joost fans:

Gaat wel aardig los, maar blijf bij mijn mening. Dit moet je niet willen als Lowlands. Met z'n alle meezingen op Crazy Frog en iemand op het podium die zichzelf fucking Stuntkabouter noemt |:(
pi_181394968
Joost :r

Ook bij die Rabo stage, hij heeft in zn 15 minuten durend optreden wel 3x gezegd dattie 20 jaar oud is - nou en :?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_181395812
Is Joost niet een van de voorbeelden die met de verjonging van LL te maken heeft? Retepopulair bij een publiek dat 10 jaar terug nog niet naar Lowlands mocht.

Dat lijkt me al een goede reden om hem te programmeren + geen 13-in-een-dozijn act
Je favoriete onderbroek van vroeger, maar dan anders.
  Redactie Sport donderdag 23 augustus 2018 @ 12:32:57 #130
274204 crew  Mexicanobakker
pi_181395884
Joost lijkt me niet wat lowlands moet nastreven, lowlands raakt z'n alternatieve randje kwijt op die manier.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_181396149
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Joost lijkt me niet wat lowlands moet nastreven, lowlands raakt z'n alternatieve randje kwijt op die manier.
Dat zijn ze al best behoorlijk, als je het mij vraagt.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_181396187
Ik denk dat DtrH voor het alternatieve kantje moet gaan zorgen en dat LL zich meer ook op de "keta-jeugd" gaat richten,
Je favoriete onderbroek van vroeger, maar dan anders.
pi_181396285
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:46 schreef Sino_Ganti het volgende:
Ik denk dat DtrH voor het alternatieve kantje moet gaan zorgen en dat LL zich meer ook op de "keta-jeugd" gaat richten,
Dan moeten ze dtrh niet zo snel na best kept secret programmeren. :P
pi_181396328
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan moeten ze dtrh niet zo snel na best kept secret programmeren. :P
Het zijn concurrenten, geen vrienden ;) . Beide azen ze op jouw knaken :9
Je favoriete onderbroek van vroeger, maar dan anders.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:53:25 #135
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_181396341
De organisatie roept constant dat ze een gevarieerd programma nastreven dus dan zul je soms dit soort acts treffen. Tegelijkertijd is dat (het gevarieerd zijn van het programma) ook een reden om niet al te bang te zijn dat dit soort acts de overhand krijgt. De organisatie zou z'n publiek moeten kennen.

Ik ben trouwens wel benieuwd of het volgend jaar meer of minder Hip Hop te zien krijgen. Voor m'n gevoel was dit wel een beetje de max.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:53:56 #136
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_181396350
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Joost lijkt me niet wat lowlands moet nastreven, lowlands raakt z'n alternatieve randje kwijt op die manier.
Dat zijn ze allang kwijt imo. Je hoeft alleen maar naar de fotos van het publiek te kijken :P
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_181396379
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:52 schreef Sino_Ganti het volgende:

[..]

Het zijn concurrenten, geen vrienden ;) . Beide azen ze op jouw knaken :9
Dat snap ik maar ik ga geen 2 lange weekend festivals binnen 2 weken bezoeken. Heeft meer met luiheid en bijkomen dan geld te maken. :D
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:58:07 #138
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_181396438
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:53 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Dat zijn ze allang kwijt imo. Je hoeft alleen maar naar de fotos van het publiek te kijken :P
Inderdaad. Ik heb wat LL-tags geliked op Instagram en wat je daar vrijwel uitsluitend ziet zijn heel uitwisselbare grachtengordel-hipster-types. :)

Een echt alternatief festival zal het niet meer worden (en misschien was het dat ook wel nooit) maar ik hoop dat er een beetje een balans blijft bestaan.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 13:04:15 #139
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_181396573
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:58 schreef beantherio het volgende:

[..]

Een echt alternatief festival zal het niet meer worden (en misschien was het dat ook wel nooit) maar ik hoop dat er een beetje een balans blijft bestaan.
Dat was het de eerste jaren wel, maar hele festival en muzieklandschap is gewoon anders.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_181396998
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:53 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Dat zijn ze allang kwijt imo. Je hoeft alleen maar naar de fotos van het publiek te kijken :P
Als ik foto's bekijk van BKS en DTRH dan zie ik ook weinig alto's er tussen :P.
pi_181397010
Maar waar moet ik dan heen voor de sfeer van Lowlands 2006? ;(
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 13:24:12 #142
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_181397034
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 13:22 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Als ik foto's bekijk van BKS en DTRH dan zie ik ook weinig alto's er tussen :P.
Die bestaan ook niet meer in hele grote getale. Maar viel me wel serieus op dat het wel erg hippe festival outfitjes zijn allemaal. Hoewel dat beeld uiteraard kan vertekenen. heb de indruk dat dat op BKS wel minder is.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_181397055
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 13:24 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Die bestaan ook niet meer in hele grote getale. Maar viel me wel serieus op dat het wel erg hippe festival outfitjes zijn allemaal. Hoewel dat beeld uiteraard kan vertekenen. heb de indruk dat dat op BKS wel minder is.
Nee, dat was afgelopen jaar op LL geen vertekend beeld. ;(
Sterkheidsbaas van alles.
pi_181397079
quote:
2s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 13:25 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Nee, dat was afgelopen jaar op LL geen vertekend beeld. ;(
;( voelde me er ook echt steeds minder 'thuis' tussen al die ijdeltuiten -O-
pi_181397118
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 13:24 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Die bestaan ook niet meer in hele grote getale. Maar viel me wel serieus op dat het wel erg hippe festival outfitjes zijn allemaal. Hoewel dat beeld uiteraard kan vertekenen. heb de indruk dat dat op BKS wel minder is.
Op BKS zie ik die ook... DTRH niet bekend mee verder :p.

Maar ik denk niet dat het zo zeer de schuld is van Lowlands, het is de huidige maatschappij wat zo geworden is. Blind op youtube/spotify streams, weinig stromingen meer binnen ons jeugd.

Loop maar eens op straat. Zie je dan nog punkers lopen, of gabbers, of skaters, of gothics... nee, we zijn maar een grijze massa geworden eigenlijk,
pi_181397136
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 13:26 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

;( voelde me er ook echt steeds minder 'thuis' tussen al die ijdeltuiten -O-
Ja, ik ook. Dat was 5 jaar geleden al maar nu was het nog veel erger. ;(
Toch wel blij met m'n clubje mensen dan. :')

Ik heb gedoucht dit jaar :o voor het eerst :o

Maar eigenlijk alleen maar omdat ik de ochtend erop moest werken. :')
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 13:29:28 #147
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_181397143
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 13:28 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Maar ik denk niet dat het zo zeer de schuld is van Lowlands, het is de huidige maatschappij wat zo geworden is. Blind op youtube/spotify streams, weinig stromingen meer binnen ons jeugd.
Dit is heel erg waar ja. Zie niet veel verschillende subculturen meer, en veel uiterlijk vertoon.

Tegenwoordig krijg je ook tips van de Linda over je mooiste festival outfitjes :'(
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  donderdag 23 augustus 2018 @ 13:29:40 #148
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_181397146
Zijn er nog alto’s van uiterlijk dan? :P Ik bedoel, de emo’s zijn ook uitgestorven
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_181397160
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 13:29 schreef richolio het volgende:
Zijn er nog alto’s van uiterlijk dan? :P Ik bedoel, de emo’s zijn ook uitgestorven
De overseas en bandshirts? Ik ken er nog wel wat. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
pi_181397173
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 13:28 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Op BKS zie ik die ook... DTRH niet bekend mee verder :p.

Maar ik denk niet dat het zo zeer de schuld is van Lowlands, het is de huidige maatschappij wat zo geworden is. Blind op youtube/spotify streams, weinig stromingen meer binnen ons jeugd.

Loop maar eens op straat. Zie je dan nog punkers lopen, of gabbers, of skaters, of gothics... nee, we zijn maar een grijze massa geworden eigenlijk,
En dat vind ik zo jammer. Voel me dan soms ook echt een ouwe lul ofzo. Uiterlijk vertoon is niet wat je gaat redden, moet ook niet zijn wie je bent.

Ik hou van mooie mensen om wie ze zijn. O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_181397196
Als je naar meer niche-festivals gaat zoals in de metalhoek of blije hippie-zooi dan kom je nog wel de stromingen tegen gelukkig..
pi_181397208
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 13:29 schreef richolio het volgende:
Zijn er nog alto’s van uiterlijk dan? :P Ik bedoel, de emo’s zijn ook uitgestorven
Ga naar Dynamo of ITTG en je ziet er nog genoeg hoor. Maar het is wel veel minder dan het was ja.
pi_181397213
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 13:32 schreef Sunnythesun het volgende:
Als je naar meer niche-festivals gaat zoals in de metalhoek of blije hippie-zooi dan kom je nog wel de stromingen tegen gelukkig..
Toch komend jaar eens verder kijken dan ZC en LL.

LL doen we toch wel weer, prolly, met onze awesome vrijwilligers. O+
Maar goed, dan hebben we ook gewoon een hele club like-minded mensen, dat helpt. O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_181397238
quote:
2s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 13:33 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Toch komend jaar eens verder kijken dan ZC en LL.

LL doen we toch wel weer, prolly, met onze awesome vrijwilligers. O+
Maar goed, dan hebben we ook gewoon een hele club like-minded mensen, dat helpt. O+
Wij overwegen dus BKS maar ook Dynamo of ITTG. En TR ;)
pi_181397259
Dit jaar werd ik op Jera On Air aangesproken door de dames van de wc dat ik er zo normaal uitzag..

de uiterlijke alto bestaat zeker nog, maar gaat naar de kleinere festivals toe denk ik.
Je favoriete onderbroek van vroeger, maar dan anders.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 13:34:59 #156
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_181397262
Festivals zijn veel meer mainstream dan ze 10 of 20 jaar geleden waren. In de jaren 90 waren festivalgangers echt wel een speciaal soort publiek en dacht de gemiddelde persoon er niet over na om een festival te bezoeken: dat is nu heel anders. De voorzieningen van festivals zijn ook veel en veel beter dan ze toen waren. Logisch dan ook dat het publiek veranderd en dat er ook volk op af komt wat er in het verleden nooit over gedacht had om zoiets te bezoeken.
pi_181397274
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 13:34 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Wij overwegen dus BKS maar ook Dynamo of ITTG. En TR ;)
Ik moet eens een vastere festival-kliek maken. Heb her en der wat concertbuddy's (hai) maar eigenlijk geen festivalkliek om een club LL-vrijwilligers en een paar ZC'ers na. :P
Sterkheidsbaas van alles.
pi_181397277
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 13:34 schreef beantherio het volgende:
Festivals zijn veel meer mainstream dan ze 10 of 20 jaar geleden waren. In de jaren 90 waren festivalgangers echt wel een speciaal soort publiek en dacht de gemiddelde persoon er niet over na om een festival te bezoeken: dat is nu heel anders. De voorzieningen van festivals zijn ook veel en veel beter dan ze toen waren. Logisch dan ook dat het publiek veranderd en dat er ook volk op af komt wat er in het verleden nooit over gedacht had om zoiets te bezoeken.
:Y zoals gezegd: nu komt het 'normale uitgaanspubliek' ook naar festivals waar dat vroeger echt not-done was.
Vroeger moest ik ook echt uitleggen wat LL was. Pinkpop kenden mensen vaak nog net.
pi_181397299
quote:
2s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 13:35 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik moet eens een vastere festival-kliek maken. Heb her en der wat concertbuddy's (hai) maar eigenlijk geen festivalkliek om een club LL-vrijwilligers en een paar ZC'ers na. :P
Ja de kliek wisselt bij ons wel per festival en concert (hai) maar is wel zo leuk idd.
pi_181397321
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 13:35 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

:Y zoals gezegd: nu komt het 'normale uitgaanspubliek' ook naar festivals waar dat vroeger echt not-done was.
Dat verbeteren van voorzieningen zal daar inderdaad mee te maken hebben. Zoals gezegd, ik heb voor het eerst gedoucht dit jaar. Ik weet nog hoe het douchen 10 jaar geleden was/ging. :o

Eindeloos in de rij om voor veel te veel geld 2 minuten tussen wat vuilniszakken te staan met een koude straal.

Nu is er een omkleedruimte en er zijn hokjes met warm water en shit. :o
Sterkheidsbaas van alles.
pi_181397347
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 13:36 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ja de kliek wisselt bij ons wel per festival en concert (hai) maar is wel zo leuk idd.
Ja, precies.

Ik moet hier wel wat mee kunnen. 2 van de kerels die mee waren dit weekend zijn ook concertbuddy's. En bierbuddy's. We zien elkaar alleen wat weinig.

Misschien met hun maar een festivalletje doen dan.
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 13:46:34 #162
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_181397530
Die veranderingen hebben voor- en nadelen maar ik denk dat het er netto toch wel duidelijk beter op geworden is door de jaren heen. Maar ik hoop wel dat ze bij LL de programmering in balans weten te houden. Iets afwijkends wat meer mainstream is (of speciaal gericht is op het Youtube-volk) is niet erg, maar het moet niet de regel worden. Kwaliteit en authenticiteit is wel belangrijk: het kost me weinig moeite om van iets nieuws (of onbekends) te genieten als het goed is. Heel anders wordt het als ze veel dingen gaan programmeren puur omdat het populair is.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 13:50:58 #163
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_181397626
M'n allereerste festival bezocht ik trouwens jaren voordat er sprake was van LL ergens in 1990 of zo. Piepklein festivaletje in Dronten met o.a. Urban Dance Squad en Claw Boys Claw. Als je anno 2018 je eerste festival bezoekt dan kun je je niet voorstellen hoe primitief het toen was. :D

UDS en CBC waren trouwens fantastisch. _O_
pi_181397948
Maar toch heeft het publiek ook weer voordelen tegenover andere festivals.

Persoonlijk is een "feestje" soms echt niet erg. Al dat prachtig waus volk in de Armadaillow, prachtig man.

En de sfeer op BKS is bijvoorbeeld soms ook maar "saai" tegenover een Lowlands. Altijd maar serieus, en zogenaamd de muziek kenners die er zijn. Maar bij het grootste gedeelte van de acts is de sfeer vaak maar wat matig.

Als je dan een applaus hoort bij een Mario Batkovich of Spinvis. Of heel de X-Ray gaat los van Sons Of Kemet, je ziet soms de artiesten echt wel glunderen op een festival als Lowlands. Ze bedanken vaak het publiek, en zeggen dat ze geweldig zijn. Dat doen ze natuurlijk altijd, maar regelmatig op Lowlands zie je een natuurlijke lach en sprankeling in de ogen van de artiesten dat ze het echt menen.

Of een Miles Kane die op zijn instagram schrijft:
quote:
mileskaneLowlands that was amazing last night! Something special was in the air! See you next year X that’s how you do it X
Dat maakt Lowlands weer wel bijzonder
pi_181398335
quote:
2s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 13:37 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dat verbeteren van voorzieningen zal daar inderdaad mee te maken hebben. Zoals gezegd, ik heb voor het eerst gedoucht dit jaar. Ik weet nog hoe het douchen 10 jaar geleden was/ging. :o

Eindeloos in de rij om voor veel te veel geld 2 minuten tussen wat vuilniszakken te staan met een koude straal.

Nu is er een omkleedruimte en er zijn hokjes met warm water en shit. :o
Dat is echt al heel lang zo :? ik weet niet anders eigenlijk.. douchte eigenlijk alle jaren wel 1x.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 14:37:08 #166
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_181398590
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:05 schreef indiaantje89 het volgende:
Maar toch heeft het publiek ook weer voordelen tegenover andere festivals.

Persoonlijk is een "feestje" soms echt niet erg. Al dat prachtig waus volk in de Armadaillow, prachtig man.

En de sfeer op BKS is bijvoorbeeld soms ook maar "saai" tegenover een Lowlands. Altijd maar serieus, en zogenaamd de muziek kenners die er zijn. Maar bij het grootste gedeelte van de acts is de sfeer vaak maar wat matig.

Als je dan een applaus hoort bij een Mario Batkovich of Spinvis. Of heel de X-Ray gaat los van Sons Of Kemet, je ziet soms de artiesten echt wel glunderen op een festival als Lowlands. Ze bedanken vaak het publiek, en zeggen dat ze geweldig zijn. Dat doen ze natuurlijk altijd, maar regelmatig op Lowlands zie je een natuurlijke lach en sprankeling in de ogen van de artiesten dat ze het echt menen.

Of een Miles Kane die op zijn instagram schrijft:

[..]

Dat maakt Lowlands weer wel bijzonder
LL publiek is zeker geweldig voor artiesten, heeft m.i. ook veel te maken met feit dat het een puur weekendfestival is waar mensen echt een paar dagen in op gaan. Dat was in mijn ogen overigens ook voor de "verhipping" al zo, sfeer is altijd geweldig geweest
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:30:57 #167
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_181399970
Publieksonderzoek van de organisatie

Ik zou er iets zeggen over de drukte.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 15:48:32 #168
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_181400434
Ok, ik heb hem ook ingevuld. Maar ze zeggen niet over welk jaar het moet gaan dus het is geen fraude. :{w

Je kunt er trouwens een kaart voor volgend jaar mee winnen.
pi_181400664
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:48 schreef beantherio het volgende:
Ok, ik heb hem ook ingevuld. Maar ze zeggen niet over welk jaar het moet gaan dus het is geen fraude. :{w

Je kunt er trouwens een kaart voor volgend jaar mee winnen.
2 kaarten!
  Redactie Sport donderdag 23 augustus 2018 @ 16:38:20 #170
274204 crew  Mexicanobakker
pi_181401613
quote:
2s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:44 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dat zijn ze al best behoorlijk, als je het mij vraagt.
Ja, dat bedoel ik ook wel te zeggen. Dit jaar was het wel heel extreem, hoewel er nog wel genoeg ruimte blijft hoor. Vooral in de X-Ray en de Lima, maar zeker ook in de Heineken
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_181402396
https://3voor12.vpro.nl/.(...)TimvanVeen_1.jpg.jpg

niemand Christeene gezien????
Fuckin bizar!!!!!
pi_181423311
Tijd voor nieuwe namen, #duurtlang
pi_181423940
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 13:59 schreef indiaantje89 het volgende:
Tijd voor nieuwe namen, #duurtlang
Ja, iets minder hiphop ook graag.
Dit was voor het eerst dat ik er niet heel goed omheen kon lopen.
Ook op de camping veel hiphop gehoord.
Het verandert gewoon een beetje, dat begrijp ik wel. En ik klaag ook niet echt want de sfeer was ongekend goed wederom.

Waar hopen we dan wel op??
Ik hoop heel erg op Tame Impala.

Wat zijn nog meer goede kanshebbers? Arctic Monkeys, Florence+TM?
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_181424989
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:29 schreef Niveath het volgende:

[..]

Ja, iets minder hiphop ook graag.
Dit was voor het eerst dat ik er niet heel goed omheen kon lopen.
Ook op de camping veel hiphop gehoord.
Het verandert gewoon een beetje, dat begrijp ik wel. En ik klaag ook niet echt want de sfeer was ongekend goed wederom.

Waar hopen we dan wel op??
Ik hoop heel erg op Tame Impala.

Wat zijn nog meer goede kanshebbers? Arctic Monkeys, Florence+TM?
Slipknot (komt met nieuw werk, maar denk niet dat Lowlands dat aandurft). Doe dan maar Tool - The National - Kanye West.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:21:43 #175
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_181425122
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:15 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Slipknot (komt met nieuw werk, maar denk niet dat Lowlands dat aandurft). Doe dan maar Tool - The National - Kanye West.
Ik heb niks met Hip Hop maar de komst van Kanye juich ik toe. :)
  Redactie Sport vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:34:00 #176
274204 crew  Mexicanobakker
pi_181425378
West lijkt me echt te duur voor lowlands
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:43:42 #177
403866 richolio
#MacMasterrace
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:45:50 #178
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_181425665
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:29 schreef Niveath het volgende:

[..]

Ja, iets minder hiphop ook graag.
Dit was voor het eerst dat ik er niet heel goed omheen kon lopen.
Ook op de camping veel hiphop gehoord.
Het verandert gewoon een beetje, dat begrijp ik wel. En ik klaag ook niet echt want de sfeer was ongekend goed wederom.

Waar hopen we dan wel op??
Ik hoop heel erg op Tame Impala.

Wat zijn nog meer goede kanshebbers? Arctic Monkeys, Florence+TM?
Die laatste twee zullen hun tour wel afgesloten hebben in augustus 2019 denk ik. Tame Impala zou wel kunnen: het nieuwe album zou zomer volgend jaar klaar moeten zijn.
pi_181426495
Laat Kanye maar komen. Is soms een rare kwezel maar vind zijn muziek nog altijd wel vet
pi_181426749
quote:
Alsof dat spontaan is? :P
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:43:26 #182
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_181427139
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:29 schreef Niveath het volgende:

[..]

Ja, iets minder hiphop ook graag.
Dit was voor het eerst dat ik er niet heel goed omheen kon lopen.
Ook op de camping veel hiphop gehoord.
Het verandert gewoon een beetje, dat begrijp ik wel. En ik klaag ook niet echt want de sfeer was ongekend goed wederom.

Waar hopen we dan wel op??
Ik hoop heel erg op Tame Impala.

Wat zijn nog meer goede kanshebbers? Arctic Monkeys, Florence+TM?
tame impala vind ik meer een headliner voor Dtrh.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:45:18 #183
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_181428396
quote:
4s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:28 schreef Leonos het volgende:

[..]

Alsof dat spontaan is? :P
Nee joh :P Maar alsnog

Killer Kamalgod
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_181428870
Tame Impala, Slipknot en Kanye West zou een fantastische line-up zijn natuurlijk. Met als Sub Tool, the National en the Prodigy

Een mens mag dromen toch _O-
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:13:41 #185
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_181428912
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:15 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Slipknot (komt met nieuw werk, maar denk niet dat Lowlands dat aandurft). Doe dan maar Tool - The National - Kanye West.
Denk dat ze Tool niet meer gaan boeken. Zou super zijn, maar zou een Alpha headliner moeten zijn en ik vraag me af of dat met huidige publiek een goed idee is. NIN stond ook al in een half lege Alpha.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:06:55 #186
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_181429938
quote:
YES! Kwam hem ook tegen maar jij was mij voor. Was leuke verrassing.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:12:23 #187
20720 brother52
Dus..........
pi_181430064
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 18:13 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Denk dat ze Tool niet meer gaan boeken. Zou super zijn, maar zou een Alpha headliner moeten zijn en ik vraag me af of dat met huidige publiek een goed idee is. NIN stond ook al in een half lege Alpha.
Laatste keer met Tool stond het volgens mij bomvol in de Alpha...
Maar het blijft sowieso gokwerk met zulke headliners. Met Nick Cave de laatste keer was de tent ook maar voor 1/3e gevuld maar op DTRH dit jaar was het heel erg druk.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:13:43 #188
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_181430096
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:12 schreef brother52 het volgende:

[..]

Laatste keer met Tool stond het volgens mij bomvol in de Alpha...
Maar het blijft sowieso gokwerk met zulke headliners. Met Nick Cave de laatste keer was de tent ook maar voor 1/3e gevuld maar op DTRH dit jaar was het heel erg druk.
Ja, maar dat is dan ook 12 jaar geleden, heel veel veranderd sindsdien.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:16:19 #189
20720 brother52
Dus..........
pi_181430170
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:13 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Ja, maar dat is dan ook 12 jaar geleden, heel veel veranderd sindsdien.
Klopt. De huidige generatie Lowlandsgangers is minder bekend met het werk van Tool.
Maar aan de andere kant... Bij Nile Rodgers was het dit jaar ook stervensdruk.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:16:56 #190
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_181430181
Mogen best wat rock of metalbands bij hoor. Kan prima in Heineken of zo. Komt wel genoeg op af. Slayer was wel leuk vorige keer
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:18:45 #191
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_181430216
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mogen best wat rock of metalbands bij hoor. Kan prima in Heineken of zo. Komt wel genoeg op af. Slayer was wel leuk vorige keer
Zeker wel, en er is ook wel publiek voor. Maar een echt serieus dure headliner in dat genre halen kon wel eens onverstandig zijn. Beter dan wat kleinere upcoming bands
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:19:38 #192
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_181430234
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:16 schreef brother52 het volgende:

[..]

Klopt. De huidige generatie Lowlandsgangers is minder bekend met het werk van Tool.
Maar aan de andere kant... Bij Nile Rodgers was het dit jaar ook stervensdruk.
Dat is ook wel een iets ander genre. En iemand die in de huidige popmuziek opnieuw naam gemaakt heeft.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:22:43 #193
20720 brother52
Dus..........
pi_181430303
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:18 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Zeker wel, en er is ook wel publiek voor. Maar een echt serieus dure headliner in dat genre halen kon wel eens onverstandig zijn. Beter dan wat kleinere upcoming bands
Nou, dat eerste valt nog tegen hoor. Bij Employed to Serve en Amenra was het behoorlijk rustig.
Voorgaande jaren was het een stukje drukker bij de metalbands.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:27:10 #194
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_181430396
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:22 schreef brother52 het volgende:

[..]

Nou, dat eerste valt nog tegen hoor. Bij Employed to Serve en Amenra was het behoorlijk rustig.
Voorgaande jaren was het een stukje drukker bij de metalbands.
In ieder geval bevestigt dat dat grote headliners in dat genre echt hun geld niet waard zijn op LL nu. Denk dat de liefhebbers van dit genre ook juist degenen zijn die afgehaakt zijn de laatste jaren, met verdwijnen van de Charlie als laatste druppel
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  Redactie Sport vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:28:41 #195
274204 crew  Mexicanobakker
pi_181430424
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:43 schreef peaceman het volgende:

[..]

tame impala vind ik meer een headliner voor Dtrh.
Als tame impala lowlands al niet meer kan headlinen kunnen we wel stoppen met het festival. Licht uit, weg die zoo
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:33:48 #196
20720 brother52
Dus..........
pi_181430520
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:27 schreef TAV74 het volgende:

[..]

In ieder geval bevestigt dat dat grote headliners in dat genre echt hun geld niet waard zijn op LL nu. Denk dat de liefhebbers van dit genre ook juist degenen zijn die afgehaakt zijn de laatste jaren, met verdwijnen van de Charlie als laatste druppel
Klopt, maar zoveel metal stond er de laatste jaren toch ook al niet. Meestal een stuk of 3 bands als we geluk hadden. Maar nu stonden beide vroeg op de dag terwijl er de voorgaande jaren toch wel een metalband ergens als laatste speelde (Slayer, Karnivool, Gojira en Parkway Drive bijvoorbeeld)

En echte metalheadliners hebben ze op Slayer en Tool na eigenlijk nog nooit gehad.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:38:07 #197
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_181430589
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:33 schreef brother52 het volgende:

[..]

En echte metalheadliners hebben ze op Slayer en Tool na eigenlijk nog nooit gehad.
Klopt, en Tool is ook niet echt een metal headliner te noemen. Slayer is de grote uitzondering. De categorie alternative metal en aanverwanten heeft er in de beginperiode tot een jaar of 12 terug wel heel veel gestaan.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:39:43 #198
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_181430623
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:28 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Als tame impala lowlands al niet meer kan headlinen kunnen we wel stoppen met het festival. Licht uit, weg die zoo
ik vind dat een semi headliner voor LL.
Maar misschien onderschat ik hun bekendheid?
pi_181430641
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:38 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Klopt, en Tool is ook niet echt een metal headliner te noemen. Slayer is de grote uitzondering. De categorie alternative metal en aanverwanten heeft er in de beginperiode tot een jaar of 12 terug wel heel veel gestaan.
De zaterdagen op het Dommelsch podium van 1998-2000 \m/
pi_181430709
Hm, 1999 viel een beetje tegen zie ik, maar Altar, Anathema, Cradle of Filth, Dimmu Borgir, Tiamat en Immortal waren toch wel lache boekingen.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:56:51 #201
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_181430905
tsja.. dat waren nog eens jaren ... https://nl.wikipedia.org/wiki/Lowlands_2001
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_181430983
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:39 schreef peaceman het volgende:

[..]

ik vind dat een semi headliner voor LL.
Maar misschien onderschat ik hun bekendheid?
Die onderschat je inderdaad.
pi_181431313
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:39 schreef peaceman het volgende:

[..]

ik vind dat een semi headliner voor LL.
Maar misschien onderschat ik hun bekendheid?
Zelfde hier, ik denk ook niet dat ze headliner zouden kunnen zijn. Veel kleiner dan bijv. Gorillaz, N.E.R.D. en Kendrick Lamar. Zou ze eerder als sub zien.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:09:45 #204
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_181432522
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:39 schreef peaceman het volgende:

[..]

ik vind dat een semi headliner voor LL.
Maar misschien onderschat ik hun bekendheid?
Misschien. Ik denk niet dat ze top billing zouden krijgen maar Alpha-afsluiter voor een van de dagen zou best kunnen. In 2015 waren ze echt fantastisch en stond de Heineken overvol.

Over 2015-toppers gesproken: ik zou Underworld toch ook graag weer terugzien. Volgend jaar is Beaucoup Fish 20 jaar uit en ik voorspel nog wel een tour.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:04:48 #205
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_181433870
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 20:18 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Zelfde hier, ik denk ook niet dat ze headliner zouden kunnen zijn. Veel kleiner dan bijv. Gorillaz, N.E.R.D. en Kendrick Lamar. Zou ze eerder als sub zien.
ja zoals War on drugs dat ook was.
pi_181434701
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 21:09 schreef beantherio het volgende:

Over 2015-toppers gesproken: ik zou Underworld toch ook graag weer terugzien. Volgend jaar is Beaucoup Fish 20 jaar uit en ik voorspel nog wel een tour.
Ja, dat was geweldig!
pi_181436369
Vond de line up dit jaar echt slecht. Het spontaan bandjes ontdekken bij langslopen is dit jaar niet voorgekomen en de afsluiters vond ik ook niet super.

Gelukkig waren t bier, de cocktails en het nachtprogramma goed!

Oh en toevoeging: eten is erg duur met 30,- voor avondeten dat vaak koud en taai was (3 kleine bordjes)
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:05:36 #208
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_181436625
Ik kwam er vandaag achter dat ik maar 61 euro aan munten heb uitgegeven!
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_181436751
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:05 schreef ondeugend het volgende:
Ik kwam er vandaag achter dat ik maar 61 euro aan munten heb uitgegeven!
Oh, hier 420,-. Mn vriendin kreeg veel van mannen, maar 60,- red ze het niet mee. Netjes ;)
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:37:02 #210
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_181437289
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:05 schreef ondeugend het volgende:
Ik kwam er vandaag achter dat ik maar 61 euro aan munten heb uitgegeven!
Kan me niet voorstellen dat je daarmee een beetje fatsoenlijk hebt gegeten.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_181437553
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 21:09 schreef beantherio het volgende:

[..]

Misschien. Ik denk niet dat ze top billing zouden krijgen maar Alpha-afsluiter voor een van de dagen zou best kunnen. In 2015 waren ze echt fantastisch en stond de Heineken overvol.

Over 2015-toppers gesproken: ik zou Underworld toch ook graag weer terugzien. Volgend jaar is Beaucoup Fish 20 jaar uit en ik voorspel nog wel een tour.
Underworld moet met Iggy gaan touren!

En Tame Impala moet gewoon afsluiten. We dachten dat The XX ook te klein zou zijn en dat was ook gewoon dikke vette prima (topshow!)

Overigens snap ik het ook best wel als ze op DTRH staan.
Mij allemaal prima, als ik ze maar zie volgend jaar.

[ Bericht 6% gewijzigd door Niveath op 25-08-2018 01:28:49 ]
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:54:43 #212
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_181437623
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:37 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Kan me niet voorstellen dat je daarmee een beetje fatsoenlijk hebt gegeten.
Ik heb heel goed gegeten. Maar dat komt mede door een toch meegesmokkelde gasfles in de camper waardoor ik de koelkast lekker koud had. En ook nog wel een paar biertjes gekregen. 😉
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_181438127
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:54 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Ik heb heel goed gegeten. Maar dat komt mede door een toch meegesmokkelde gasfles in de camper waardoor ik de koelkast lekker koud had. En ook nog wel een paar biertjes gekregen. 😉
Haha respect, ik heb er met caravan en dus veel eigen bier, drank en ontbijt toch nog 200 euro door gejaagd. Maar daar zit je zo aan :D
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 11:52:45 #214
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_181443127
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 01:30 schreef Niveath het volgende:

[..]

Haha respect, ik heb er met caravan en dus veel eigen bier, drank en ontbijt toch nog 200 euro door gejaagd. Maar daar zit je zo aan :D
We hadden ook veel bier mee en wat koude pasta salades. Daarnaast nog heul veel snacks. Dus ja die 60 euro was een makkie. Ik weet dat ik met tent altijd zo'n 250 euro kwijt was.

We hebben nog wel een scary momentje gehad.
Voor het geval onze illegale gasfles ontdekt zou worden hadden we ook keurig netjes de 190 grams versie meegebracht. Eerste flesje ging goed maar de 2e ging lek. Heeft anderhalf uur in het gras staan sissen. De buren hadden een steekvlam met de 190 grams potje ook.

Dat verwijderbare gasflessen niet toegestaan zijn ivm met de veiligheid durf ik te betwijfelen. Die potjes zijn veel enger! Maar ja het verbod zorgt er in de regel wel voor dat je meer uitgeeft op het terrein. Zou zomaar de reden kunnen zijn.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_181443525
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 11:52 schreef ondeugend het volgende:

Maar ja het verbod zorgt er in de regel wel voor dat je meer uitgeeft op het terrein. Zou zomaar de reden kunnen zijn.
Duh. Alles heeft een reden om meer uit te geven op het terrein. Zo ook het verdwijnen van de Charlie en het programmeren van bands in de Bravo en electronica in Heineken.
Mobiliteit doet meer uitgeven. En bij de Charlie bleef echt een hele kliek vooral ouwe LL-gangers teveel hangen.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 13:37:46 #216
128000 Rob_Gordon
Sonic Death Monkey
pi_181445104
De Mitraillette was echt een uitvinding dit jaar qua eten. Drie muntjes voor een groot stuk stokbrood met ratatouille en friet. (Of merquez-worstjes en friet, als je vlees eet.) Ik heb hem twee keer besteld en kreeg hem twee keer niet op.
"The branches are bare, the sky tonight a milky violet."
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 13:58:00 #217
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_181445434
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:52 schreef sjaak_trekbek het volgende:
Het spontaan bandjes ontdekken bij langslopen is dit jaar niet voorgekomen
Ik mis het oude programma boekje hier heel erg voor. Ja, er staat veel info in de app maar ik probeer m'n telefoon ivm batterij zo min mogelijk te gebruiken en een boekje werkt gewoon veel fijner. Ik heb zo veel bands ontdekt door in het boekje alles door te lezen, of tijdens een gat in m'n programma te kijken wat er om me heen gebeurde. Nu vul ik die tijd eerder met wat eten of drinken, of relaxen op de heuvel naast de Alpha.
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 14:09:50 #218
52513 whosvegas
The Trickster
pi_181445615
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 19:56 schreef ebeaydojraes het volgende:
tsja.. dat waren nog eens jaren ... https://nl.wikipedia.org/wiki/Lowlands_2001
Daar was ik bij _O_
Are you nuts??
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 14:42:39 #219
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_181446241
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 14:09 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Daar was ik bij _O_
Ik ook. Mijn allereerste editie. :)
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 14:44:23 #220
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_181446289
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 14:42 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik ook. Mijn allereerste editie. :)
#metoo
  Redactie Sport zaterdag 25 augustus 2018 @ 15:54:40 #221
274204 crew  Mexicanobakker
pi_181447580
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 20:18 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Zelfde hier, ik denk ook niet dat ze headliner zouden kunnen zijn. Veel kleiner dan bijv. Gorillaz, N.E.R.D. en Kendrick Lamar. Zou ze eerder als sub zien.
Echt niet kleiner dan Kendrick Lamar hoor.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_181447978
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 15:54 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Echt niet kleiner dan Kendrick Lamar hoor.
De Spotify luistercijfers zeggen toch echt wat anders. Tame Impala heeft 'slechts' een kleine 6 miljoen luisteraars per maand. Kendrick Lamar gaat daar flink overheen met ruim 26 miljoen.
Het meest populaire nummer van Tame Impala is minder vaak beluisterd dan de nummer 5 in het lijstje van Kendrick.

Ik zou ook willen dat het anders was, maar de cijfers spreken voor zich. :)
  Redactie Sport zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:16:57 #223
274204 crew  Mexicanobakker
pi_181448077
Dat kendrick in Amerika groter is dan tame impala lijkt me evident, maar in Nederland ben ik het daar niet mee eens ;)

(Daarnaast vind ik dat je the greatest en bad blood niet mee moet tellen, wat zijn zijn bijdragen daar nu, bovendien deed ie die niet live. Tame impala wordt op 3FM niet vergelijkbaar veel gedraaid als je bad blood en the greatest niet meetelt)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_181448193
Tame Impala komt niets eens in de buurt van Kendrick... zou ik persoonlijk een matige headliner vinden. Hooguit sub of Bravo afsluiter.
  Redactie Sport zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:25:51 #225
274204 crew  Mexicanobakker
pi_181448282
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 16:22 schreef indiaantje89 het volgende:
Tame Impala komt niets eens in de buurt van Kendrick... zou ik persoonlijk een matige headliner vinden. Hooguit sub of Bravo afsluiter.
Qua grootte in Nederland echt wel, alleen toch wel een aardig ander publiek. Of ze ook een headlinerspot aan kunnen en niet verwaaien is wel enigszins de vraag.

Bravo afsluiter? Dat is dit jaar echt pure middelmaat geweest, daar is Tame Impala wel echt een maatje te groot voor blijkbaar
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_181448429
Ik denk toch echt dat je Tame Impala zwaar overschat qua grootte, ook als je alleen naar Nederland kijkt.
  Redactie Sport zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:46:16 #227
274204 crew  Mexicanobakker
pi_181448732
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 16:31 schreef Tankiej het volgende:
Ik denk toch echt dat je Tame Impala zwaar overschat qua grootte, ook als je alleen naar Nederland kijkt.
Hun populariteit moet je eigenlijk ook gewoon inschatten op basis van 1 liedje, dat is wel een beetje het probleem.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 17:05:14 #228
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_181449102
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 16:25 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Qua grootte in Nederland echt wel, alleen toch wel een aardig ander publiek. Of ze ook een headlinerspot aan kunnen en niet verwaaien is wel enigszins de vraag.
dat is ook waarom ik het meer een subheadliner voor LL vind. Dtrh zou het juist wel een prima headliner zijn en ook wel voor BKS misschien.
pi_181450765
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 16:46 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Hun populariteit moet je eigenlijk ook gewoon inschatten op basis van 1 liedje, dat is wel een beetje het probleem.
Dat nou ook weer niet: 'The Less The Know The Better', 'Let It Happen', 'Feels Like We Only Go Backwards', de een nog groter dan de ander. Komen niet meer voor minder dan headliner-status, inderdaad.
  Redactie Sport zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:27:31 #230
274204 crew  Mexicanobakker
pi_181451219
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 18:11 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Dat nou ook weer niet: 'The Less The Know The Better', 'Let It Happen', 'Feels Like We Only Go Backwards', de een nog groter dan de ander. Komen niet meer voor minder dan headliner-status, inderdaad.
Die derde vind ik niet in dezelfde orde vallen. Die eerste 2 wel behoorlijk, met Let it Happen de echte uitschieter natuurlijk
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_181452006
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 18:27 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Die derde vind ik niet in dezelfde orde vallen. Die eerste 2 wel behoorlijk, met Let it Happen de echte uitschieter natuurlijk
Jawel joh, een van de grootste alternatieve hits van de afgelopen 10 jaar. En 'The Less I Know The Better' is ook populairder dan 'Let It Happen'.

'The Less I Know The Better': 217 miljoen Spotify streams, 95 miljoen views (studio-versies opgeteld) op YouTube, zilver in Engeland (200,000) goud in Amerika (500,000).
'Feels Like We Only Go Backwards': 106 miljoen Spotify streams, 82 miljoen views op YouTube
'Let It Happen': 103 miljoen Spotify streams, 53 miljoen views op YouTube (studio-versies opgeteld)
  Redactie Sport zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:54:26 #232
274204 crew  Mexicanobakker
pi_181452048
Maar in Nederland is Let it Happen natuurlijk wel het meest populair. Song van het jaar, doet t goed in de top 2000, etc etc

Ik denk dat Feels Like We Only Go Backwards hier niet echt bekend is. Voor mijn gevoel zijn Cause I'm A Man en Elephant minstens zo bekend
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 19:09:47 #233
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_181452462
Denk dat Tame Impala wel headlinerwaardig is. Disclosure kon het toch ook een aantal jaar terug? En anders sub in de Alpha

Tool zie ik niet echt headlinen op het huidige Lowlands
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_181452471
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 18:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
Maar in Nederland is Let it Happen natuurlijk wel het meest populair. Song van het jaar, doet t goed in de top 2000, etc etc

Ik denk dat Feels Like We Only Go Backwards hier niet echt bekend is. Voor mijn gevoel zijn Cause I'm A Man en Elephant minstens zo bekend
Nou, zo sommen we al een gedeelte repertoire op waarmee ze kunnen headlinen ;). Als Tame Impala niet de hoogste spot op Lowlands kan krijgen, dan geen enkele alternatieve act van de afgelopen 10 jaar.
  Redactie Sport zaterdag 25 augustus 2018 @ 19:11:11 #235
274204 crew  Mexicanobakker
pi_181452502
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 19:10 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Nou, zo sommen we al een gedeelte repertoire op waarmee ze kunnen headlinen ;). Als Tame Impala niet de hoogste spot op Lowlands kan krijgen, dan geen enkele alternatieve act van de afgelopen 10 jaar.
Ligt eraan wat je onder de afgelopen 10 jaar schaart en wat je alternatief vindt, Arcade Fire, The National en Imagine Dragons dicht ik eerder een headlinerspot toe om maar wat namen te noemen ;)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 19:14:07 #236
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_181452595
ik vond dat er dit jaar maar twee echte headliners waren. Gorillaz en Kendrick Lamar
  Redactie Sport zaterdag 25 augustus 2018 @ 19:14:52 #237
274204 crew  Mexicanobakker
pi_181452614
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 19:14 schreef peaceman het volgende:
ik vond dat er dit jaar maar twee echte headliners waren. Gorillaz en Kendrick Lamar
Arjen Lubach
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 19:23:02 #238
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_181452841
En vorig jaar vond ik het qua headliners nog minder. The XX was leuker dan verwacht, maar toch echt geen headliner. Bij de andere twee had ik ook mijn twijfels.
pi_181453501
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 19:14 schreef peaceman het volgende:
ik vond dat er dit jaar maar twee echte headliners waren. Gorillaz en Kendrick Lamar
Kendrick vond ik echt tegenvallen. Net als heel veel mensen die wegliepen tijdens het optreden. De Jeugd trok veel meer bekijks naar mijn ervaring.

Verder vind ik dat de headliners op Lowlands een stuk minder tot hun recht komen dan op bijvoorbeeld Sziget. Vervelend is dat je je bij een leuke act door het publiek moet wringen om überhaupt in de tent te komen. En als je er eenmaal bent dan is je bier op.

Klinkt zeurderig, maar heb een heel mooi weekend gehad!
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 19:51:14 #240
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_181453689
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 19:44 schreef sjaak_trekbek het volgende:

[..]

Kendrick vond ik echt tegenvallen. Net als heel veel mensen die wegliepen tijdens het optreden. De Jeugd trok veel meer bekijks naar mijn ervaring.

Verder vind ik dat de headliners op Lowlands een stuk minder tot hun recht komen dan op bijvoorbeeld Sziget. Vervelend is dat je je bij een leuke act door het publiek moet wringen om überhaupt in de tent te komen. En als je er eenmaal bent dan is je bier op.

Klinkt zeurderig, maar heb een heel mooi weekend gehad!
ik heb kendrick niet gezien, want al weg, maar qua naam wel een headliner.
:)
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:30:57 #241
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_181459680
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 19:44 schreef sjaak_trekbek het volgende:

[..]

Kendrick vond ik echt tegenvallen. Net als heel veel mensen die wegliepen tijdens het optreden. De Jeugd trok veel meer bekijks naar mijn ervaring.

Verder vind ik dat de headliners op Lowlands een stuk minder tot hun recht komen dan op bijvoorbeeld Sziget. Vervelend is dat je je bij een leuke act door het publiek moet wringen om überhaupt in de tent te komen. En als je er eenmaal bent dan is je bier op.

Klinkt zeurderig, maar heb een heel mooi weekend gehad!
In de tent staan bij een grote headliner is ook wel kut, maar met die nieuwe Alpha sta ik echt uitstekend buiten die tent :Y

Vorig jaar The xx was zelfs op de heuvel fantastisch
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_181469488
The xx kwam op de heuvel inderdaad prima tot zijn recht, maar dat geld niet voor elke headliner denk ik.
  zondag 26 augustus 2018 @ 13:48:57 #243
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_181470273
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 16:25 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Qua grootte in Nederland echt wel, alleen toch wel een aardig ander publiek. Of ze ook een headlinerspot aan kunnen en niet verwaaien is wel enigszins de vraag.

Bravo afsluiter? Dat is dit jaar echt pure middelmaat geweest, daar is Tame Impala wel echt een maatje te groot voor blijkbaar
Zie 2015:
https://3voor12.vpro.nl/a(...)dag/Tame-Impala.html
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  maandag 27 augustus 2018 @ 01:00:07 #244
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_181488549
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 16:46 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Hun populariteit moet je eigenlijk ook gewoon inschatten op basis van 1 liedje, dat is wel een beetje het probleem.
Let it hap-uhn, let it hapu-huuuuuunnnnn
pi_181491656
Het kan heel misschien als 3e headliner... net als N.E.R.D. dit jaar. Maar misschien komt het ook omdat ik niet echt fan ben van deze band. Ik vind ze best leuk, maar niet headlinerwaardig. (al was N.E.R.D. dat ook niet achteraf).

EvE heeft wel duidelijk aangegeven vorig jaar dat ze bewust voor grotere headliners gaan. Denk dat je dat gewoon merkt in de verkoop van kaarten. Zeker in de tijden dat het in de breedte ietsjes minder is.
pi_181496169
Is er al wat meer duidelijkheid over hoeveel bezoekers er dit jaar waren?
pi_181497707
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 00:54 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Ik heb heel goed gegeten. Maar dat komt mede door een toch meegesmokkelde gasfles in de camper waardoor ik de koelkast lekker koud had. En ook nog wel een paar biertjes gekregen. 😉
Tips? over waar en hoe enzo...?
pi_181498030
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 14:43 schreef stevieU2 het volgende:

[..]

Tips? over waar en hoe enzo...?
Goed idee, dan weet de organisatie het ook meteen :).
  maandag 27 augustus 2018 @ 15:06:31 #250
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_181498101
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 13:16 schreef KipKurry het volgende:
Is er al wat meer duidelijkheid over hoeveel bezoekers er dit jaar waren?
Dat is toch helemaal niet onduidelijk? 60.000 kaarten verkocht.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_181498305
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 15:01 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Goed idee, dan weet de organisatie het ook meteen :).
Haha...true
pi_181498341
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:30 schreef richolio het volgende:

[..]

In de tent staan bij een grote headliner is ook wel kut, maar met die nieuwe Alpha sta ik echt uitstekend buiten die tent :Y

Vorig jaar The xx was zelfs op de heuvel fantastisch
Inderdaad, bij Kendrick (stond daar omdat we King Gizzard & The Lizard Wizard wilden meepakken) was het geluid iig prima en stonden er ook genoeg hardcore fans. Plus je hebt buitenlucht en ruimte.

Iemand van onze groep liet z'n hele ervaring verpesten doordat hij zo baalde om ver weg te staan
pi_181499808
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 23:52 schreef sjaak_trekbek het volgende:
Vond de line up dit jaar echt slecht. Het spontaan bandjes ontdekken bij langslopen is dit jaar niet voorgekomen en de afsluiters vond ik ook niet super.

Gelukkig waren t bier, de cocktails en het nachtprogramma goed!

Oh en toevoeging: eten is erg duur met 30,- voor avondeten dat vaak koud en taai was (3 kleine bordjes)
klagen over het eten op Lowlands???
Dan doe je echt iets verkeerd!!!
pi_181502241
En 30,-???
Das 10,5 munt, dan eet je twee grote borde nasi ofzo? En dan houd je nog over..
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_181504204
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 18:41 schreef kalinhos het volgende:
En 30,-???
Das 10,5 munt, dan eet je twee grote borde nasi ofzo? En dan houd je nog over..
"Grote borden", waarvan het vlees koud was en 3 stukje kroepoek. Daar eet ik er idd 2 van + nog een hapje erna, loempias ofzo.

Op Sziget vond ik het eten vele malen beter. Hoewel de vrouwen uit de groep dat tegenspreken, ik hou na een biertje blijkbaar gewoon van veel ipv kwaliteit. En binnen onze groep heeft bijna iedereen dat.
pi_181512615
Ik vond de nasi juist echt prima, kon er daarna wel weer tegenaan. Was wel 15 muntjes kwijt bij de lopende band sushi, in dronken bui zitten eten daar, moet zeggen dat het wel echt super vers was. :')
pi_181513381
Ik heb niet zo heel veel op deze Lowlands kwa eten.

Wel bijna iedere dag begonnen met een tosti of paninin broodje, die waren best goddelijk.

Verder nog een keer Pizza op, Curry, en een frietje stoofvlees. En swirl ook altijd lekker.
pi_181513489
Vond de Tosti in het Armadillow gebied dé tegenvaller van het weekend, wat een armoede.

Beste: Rotdog _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Je favoriete onderbroek van vroeger, maar dan anders.
pi_181513958
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 10:16 schreef Sino_Ganti het volgende:
Vond de Tosti in het Armadillow gebied dé tegenvaller van het weekend, wat een armoede.

Beste: Rotdog _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Haha die Rotdog is echt nice inderdaad. Ik heb echt vet veel gevreten en alles was heerlijk. Teveel om op te noemen wel.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_181513994
Rotdog :9
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:38:50 #261
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_181515214
Tosti’s waren :9
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 18:54:51 #262
52513 whosvegas
The Trickster
pi_181525556
Die broodjes worst bij de worsterij waren lekker :9~
Helaas kwam ik daar zondag pas achter

Verder doet kibbeling het altijd goed bij mij
Op een bord nasi na, vooral kleinere tussendoortjes gegeten
Are you nuts??
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 18:56:02 #263
52513 whosvegas
The Trickster
pi_181525575
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 10:41 schreef Lonaa het volgende:
Rotdog :9
Die heb ik ook op, vooral heel erg vet
Are you nuts??
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 19:57:03 #264
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_181526811
Mac 'n cheese voor 2 muntjes, dat had ik eerder moeten weten.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:15:59 #265
52513 whosvegas
The Trickster
pi_181527244
Volgend jaar eerst maar ff op wat namen wachten voordat ik een kaartje ga kopen.
Hoewel ik toch een paar leuke dingen heb gezien, vond ik het programma zeer matig.
Maar daar heb ik hier nu al wel genoeg over gezeurd :)
Are you nuts??
pi_181531155

Ik denk dat iemand nu een probleem heeft.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:28:37 #267
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_181531508
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:17 schreef indiaantje89 het volgende:

Ik denk dat iemand nu een probleem heeft.
Oh dus zo komen ze aan die 70.000 van het NRC.
pi_181546572
quote:
"Na een overweldigend succes tijdens het Lowlands festival komt de Smartlappen Karaoke Live Show naar een aantal poppodia verspreid over Nederland. Vanaf november is dit meezingspektakel, onder begeleiding van een fantastische liveband, mee te maken in Poppodium 013, TivoliVredenburg, De Oosterpoort en in poptempel Paradiso Amsterdam. De kaartverkoop is direct gestart via de zalen. Meer info via mojo.nl/smartlappenkaraoke"
Pff dit is dan wel erg goedkoop. 1 dagje op Lowlands voor 1x kan leuk zijn. Maar om er daarna nog een clubshow van te maken :')
  woensdag 29 augustus 2018 @ 15:48:12 #269
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_181547514
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:04 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Pff dit is dan wel erg goedkoop. 1 dagje op Lowlands voor 1x kan leuk zijn. Maar om er daarna nog een clubshow van te maken :')
waarom goedkoop? Ze buiten gewoon - net als anderen- hun succes uit.

Denk dat er wel animo voor is hoor..
pi_181547580
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:48 schreef peaceman het volgende:

[..]

waarom goedkoop? Ze buiten gewoon - net als anderen- hun succes uit.

Denk dat er wel animo voor is hoor..
Een paar redelijk goede muzikanten die snel geld willen verdienen door André Hazes plaatjes te spelen vind ik persoonlijk goedkoop en gemakkelijk scoren. Hun goed recht, maar dit soort dingen verpesten alleen de muziek industrie maar. Het zelfde als coverbands neerzetten, de grootste aids van ieder Nederlands braderie festival :'(
  woensdag 29 augustus 2018 @ 15:55:35 #271
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_181547690
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:50 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Een paar redelijk goede muzikanten die snel geld willen verdienen door André Hazes plaatjes te spelen vind ik persoonlijk goedkoop en gemakkelijk scoren. Hun goed recht, maar dit soort dingen verpesten alleen de muziek industrie maar. Het zelfde als coverbands neerzetten, de grootste aids van ieder Nederlands braderie festival :'(
dus die nep Beatles (die overal volle zalen trekken) vind jij ook niet kunnen?
pi_181547788
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:55 schreef peaceman het volgende:

[..]

dus die nep Beatles (die overal volle zalen trekken) vind jij ook niet kunnen?
Klopt inderdaad.. coverbands :r :r :r :r :r

Te veel matige coverbands die bandjes die in de weg staan voor bandjes die wel hun eigen werk maken
  woensdag 29 augustus 2018 @ 16:05:20 #273
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_181547917
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 16:00 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Klopt inderdaad.. coverbands :r :r :r :r :r

Te veel matige coverbands die bandjes die in de weg staan voor bandjes die wel hun eigen werk maken
het publiek is het in elk geval niet met je eens.
:)
pi_181548259
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 16:05 schreef peaceman het volgende:

[..]

het publiek is het in elk geval niet met je eens.
:)
Omdat ze verkeerd gevoed worden...

Er zullen vast wel prima cover bandjes bestaan hoor. Maar als beginnend bandje lijkt het me uiterst frusterend dat je de moeite neemt om eigen muziek te schrijven en te repeteren en maar niet aan de bak komt.

Terwijl op je plaatselijk festival een lulletje rozenwater met een midlife crisis nog zo vals als een kraai de meest cliché nummertjes (categorie zet maar 5 minuten radio Veronica op) het podium mag afsluiten. Ik ken in deze omgeving heel veel talentvolle bands die niet aan de bak komen, en die worden echt wel dwars gezeten door coverbands.

Van daar: Coverbands :6 :6 :6 :6 :6
pi_181548884
Coverbands! _O_
pi_181549719
quote:
4s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 16:39 schreef Leonos het volgende:
Coverbands! _O_
Luister je ook hele dagen naar Bon Jovi - It's My Life?
  woensdag 29 augustus 2018 @ 17:24:12 #277
52513 whosvegas
The Trickster
pi_181550242
Coverbandjes is idd drie keer niks :r
Are you nuts??
  woensdag 29 augustus 2018 @ 17:25:41 #278
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_181550288
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 16:19 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Omdat ze verkeerd gevoed worden...

Er zullen vast wel prima cover bandjes bestaan hoor. Maar als beginnend bandje lijkt het me uiterst frusterend dat je de moeite neemt om eigen muziek te schrijven en te repeteren en maar niet aan de bak komt.

Terwijl op je plaatselijk festival een lulletje rozenwater met een midlife crisis nog zo vals als een kraai de meest cliché nummertjes (categorie zet maar 5 minuten radio Veronica op) het podium mag afsluiten. Ik ken in deze omgeving heel veel talentvolle bands die niet aan de bak komen, en die worden echt wel dwars gezeten door coverbands.

Van daar: Coverbands :6 :6 :6 :6 :6
dwars gezeten nog wel. Ik vraag me af of dat verband wel zo duidelijk is.

Daarnaast begint bijna elke band met het spelen van covers.
pi_181550322
Coverbands zijn leuk voor gratis festivals (oa in Dordt en Brabant: Parkies) maar ik zou er echt geen geld voor gaan betalen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_181550354
En dan raar opkijken waarom er geen bands meer doorbreken anno 2018. -O-

En je poppodia vervuilen met dit soort dingen: https://www.mezz.nl/programma/legends-of-rock-2/

"Legends Of Rock" "ACINDC" "THE MUSE EXPERIENCE" "

Verschrikkelijk...

Zo dat is er ook uit.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 17:41:59 #281
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_181550697
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:28 schreef indiaantje89 het volgende:
En dan raar opkijken waarom er geen bands meer doorbreken anno 2018. -O-

En je poppodia vervuilen met dit soort dingen: https://www.mezz.nl/programma/legends-of-rock-2/

"Legends Of Rock" "ACINDC" "THE MUSE EXPERIENCE" "

Verschrikkelijk...

Zo dat is er ook uit.
kan ook zijn dat die nieuwe bands gewoon niet goed genoeg zijn...

Juist in deze internet tijd zijn er zat mogelijkheden om toch voldoende aandacht te krijgen.

Ik vind dat je overdrijft.
pi_181550842
Voor de mensen die met de camper/caravan naar Lowlands gaan, word deze regel heel streng toegepast?
quote:
Er mag maximaal één (voor)tent worden bijgeplaatst, zolang deze binnen de totaaloppervlakte van 30 m² blijft.
En valt een luifel/partytent hier ook onder? Of kan je prima luifel uit hebben/partytent neerzetten en een tent bijplaatsen, zolang je maar binnen die 30m² blijft?

Vrienden hadden het er dit jaar over dat ze volgend jaar misschien wel oud genoeg zijn om met een camper te gaan (eentje wordt 30 :+ ). Dus ben benieuwd wat je dan precies neer mag zetten. En hoe is die 30m² uitgezet; 10*3, 5*6, of anders?
pi_181558636
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:25 schreef peaceman het volgende:

[..]

dwars gezeten nog wel. Ik vraag me af of dat verband wel zo duidelijk is.

Daarnaast begint bijna elke band met het spelen van covers.
Ik overdrijf helemaal niet, ik vind alleen dat alle Coverbands het land uit moeten of anders opsluiten + TBS met dwangverpleging. ik zit zelfs te overwegen om een politieke partij te beginnen. Willen jullie meer- of minder coverbands? Minder, minder, minder! Mooi dan gaan we dat regelen!

Gewoon al het geld van de zorg gewoon in de cultuur pot stoppen. Die bejaarden gaan maar naar een festival EHBO post als ze geholpen willen worden. Ook het educatie potje moeten we maar afschaffen. Leren doe je maar op Lowlands op de school of life. Daarnaast vind ik ook dat je werkgever moet opdraaien voor de kosten die je maakt op een festival. Dus stem nu!

Zo dat was weer genoeg onzin voor vandaag.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 08:22:52 #284
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_181566607
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 15:55 schreef peaceman het volgende:

[..]

dus die nep Beatles (die overal volle zalen trekken) vind jij ook niet kunnen?
Als je The Analogues bedoeld. dat zou ik dan weer niet een coverbandje noemen. Dat is echt wel een serieus en bijzonder project.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  donderdag 30 augustus 2018 @ 09:19:22 #285
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_181567258
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 08:22 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Als je The Analogues bedoeld. dat zou ik dan weer niet een coverbandje noemen. Dat is echt wel een serieus en bijzonder project.
die zijn ook echt heel goed, maar het blijft een coverband..
  donderdag 30 augustus 2018 @ 09:32:45 #286
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_181567442
quote:
7s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 09:19 schreef peaceman het volgende:

[..]

die zijn ook echt heel goed, maar het blijft een coverband..
Nou ja, ze spelen enorm geproduceerde studioalbums die nog nooit live gespeeld zijn noot voor noot na, vind dat je ze tekort doet als je ze gewoon een coverband noemt. Maar ja, ze spelen composities van anderen. Net zoals alle klassieke orkesten coverbands zijn :P
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_181567502
Over coverbands: op de Zwarte Cross heb je een heuse Undercovertent met alleen maar gelegenheidsbezettingen die een ode brengen aan hun favoriete artiest. Dat concept kan ik wel waarderen. Die doen dat ook niet als full-time broodwinning, want ze hebben normaliter gewoon hun eigen bands waar ze in spelen. Meestal pak ik er daar wel 1 of 2 van mee.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 30 augustus 2018 @ 09:40:56 #288
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_181567598
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 09:32 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Nou ja, ze spelen enorm geproduceerde studioalbums die nog nooit live gespeeld zijn noot voor noot na, vind dat je ze tekort doet als je ze gewoon een coverband noemt. Maar ja, ze spelen composities van anderen. Net zoals alle klassieke orkesten coverbands zijn :P
als je coverband een negatief woord vind wel ja. Ik vind het geen negatief woord.
;)

Dat er ook hele slechte coverbands zijn, is weer een ander verhaal. :)
  donderdag 30 augustus 2018 @ 10:23:07 #289
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_181568347
Negatief is te sterk gesteld. Maar bij coverband denk ik niet bepaald aan een prestigieus project. In het ergste geval zo'n act die zich dan ook nog verkleed als de act die ze naspelen.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_181568390
Maar zeggen jullie coverband of cuverband?
Je favoriete onderbroek van vroeger, maar dan anders.
pi_181568653
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:26 schreef Sino_Ganti het volgende:
Maar zeggen jullie coverband of cuverband?
kufferband
pi_181572358

Dit in de Alpha ( of Juiliet), vooral het eind... *O* _O_ :B
pi_181573549
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:46 schreef Tankiej het volgende:
Voor de mensen die met de camper/caravan naar Lowlands gaan, word deze regel heel streng toegepast?

[..]

En valt een luifel/partytent hier ook onder? Of kan je prima luifel uit hebben/partytent neerzetten en een tent bijplaatsen, zolang je maar binnen die 30m² blijft?

Vrienden hadden het er dit jaar over dat ze volgend jaar misschien wel oud genoeg zijn om met een camper te gaan (eentje wordt 30 :+ ). Dus ben benieuwd wat je dan precies neer mag zetten. En hoe is die 30m² uitgezet; 10*3, 5*6, of anders?
Dat vak is nabij 5*6 inderdaad. En verder kun je dat vak redelijk vullen zoals je wilt. Als je buren gemakkelijk zijn kun je zelfs nog wat meer ruimte innemen. Gaat allemaal beetje in overleg en komt uiteindelijk altijd goed.
Wij hadden dit jaar 3 vakken.
1 met caravan + 2 persoons slaaptentje.
1 met caravan + grote voortent
1 met caravan + 3 opgooi éénpersoonstentjes.

Soms is het handig om je laatste 2 tentjes er wat later bij te proppen, dan komen ze niet meer echt controleren en zeuren.
Als de paden maar vrij blijven, daar zijn ze wel streng op.

Het is trouwens niet zo dat je een campingticket kan kopen en één vak als extra gebruiken door het gewoon vol met tentjes te pleuren. Tenminste, dat heb ik nog niemand eerder zien doen.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_181573913
Best coverband ever : Me First and the Gimme Gimmes !

Disclaimer : is mijn persoonlijke mening....
_- Travels at the Speed of Darkness -_
pi_181575972
quote:
6s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 09:36 schreef Nielsch het volgende:
Over coverbands: op de Zwarte Cross heb je een heuse Undercovertent met alleen maar gelegenheidsbezettingen die een ode brengen aan hun favoriete artiest. Dat concept kan ik wel waarderen. Die doen dat ook niet als full-time broodwinning, want ze hebben normaliter gewoon hun eigen bands waar ze in spelen. Meestal pak ik er daar wel 1 of 2 van mee.
Net als de Malboro Flashbacks van vroeger. Blof speelde toen Doe Maar wat uiteindelijk tot de reunie van Doe Maar heeft geleid. En dat alleen maar omdat Blof de Counting Crows niet mocht doen van de producer ;-)
  donderdag 30 augustus 2018 @ 17:45:53 #296
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_181577506
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 14:57 schreef Fidler_NL het volgende:
Best coverband ever : Me First and the Gimme Gimmes !

Disclaimer : is mijn persoonlijke mening....
Pfff, wat een schijtlollig gedoe was dat op LL :')
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_181578830
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 14:36 schreef Niveath het volgende:

[..]

Dat vak is nabij 5*6 inderdaad. En verder kun je dat vak redelijk vullen zoals je wilt. Als je buren gemakkelijk zijn kun je zelfs nog wat meer ruimte innemen. Gaat allemaal beetje in overleg en komt uiteindelijk altijd goed.
Wij hadden dit jaar 3 vakken.
1 met caravan + 2 persoons slaaptentje.
1 met caravan + grote voortent
1 met caravan + 3 opgooi éénpersoonstentjes.

Soms is het handig om je laatste 2 tentjes er wat later bij te proppen, dan komen ze niet meer echt controleren en zeuren.
Als de paden maar vrij blijven, daar zijn ze wel streng op.

Het is trouwens niet zo dat je een campingticket kan kopen en één vak als extra gebruiken door het gewoon vol met tentjes te pleuren. Tenminste, dat heb ik nog niemand eerder zien doen.
Oh, dat klinkt wel oké. Gezien de grootte van onze groep zat het dan waarschijnlijk uitkomen op 2 campers/caravans en 2 (2-3 persoons) tenten. Maar wil natuurlijk een plekje hebben om te zitten, dus een voortent/partytent/luifel erbij. Zou dan wel makkelijk moeten kunnen gok ik zo. Bedankt voor de info!

Zomaar een extra plek innemen wordt vast niet op prijs gesteld neem ik aan inderdaad. Dat is dan ook niet het plan :P
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 22:56:21 #298
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_181610271
NME speculeert over de lineup van Reading en Leeds van volgend jaar

Arctic Monkeys, Greenday of Foo Fighters zou wel erg gaaf zijn. _O_
pi_181627773
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 22:56 schreef beantherio het volgende:
NME speculeert over de lineup van Reading en Leeds van volgend jaar

Arctic Monkeys, Greenday of Foo Fighters zou wel erg gaaf zijn. _O_
*O*
pi_181630821
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:46 schreef Tankiej het volgende:
Voor de mensen die met de camper/caravan naar Lowlands gaan, word deze regel heel streng toegepast?

[..]

En valt een luifel/partytent hier ook onder? Of kan je prima luifel uit hebben/partytent neerzetten en een tent bijplaatsen, zolang je maar binnen die 30m² blijft?

Vrienden hadden het er dit jaar over dat ze volgend jaar misschien wel oud genoeg zijn om met een camper te gaan (eentje wordt 30 :+ ). Dus ben benieuwd wat je dan precies neer mag zetten. En hoe is die 30m² uitgezet; 10*3, 5*6, of anders?
Die 30m2 is een beetje op gevoel. Banen zijn alleen in de gehele lengte afgezet, denk zon 4/5 meter breed. En dan rij je binnen en komt de volgende na een paar meter. Volgens mij kun je het zo vol zetten als je wilt. Niemand let erop.
pi_181646815
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 22:56 schreef beantherio het volgende:
NME speculeert over de lineup van Reading en Leeds van volgend jaar

Arctic Monkeys, Greenday of Foo Fighters zou wel erg gaaf zijn. _O_
:')
Greenday.. PP 2017
Foo Fighters.. PP 2018

En Arctic monkeys (BKS 2018) was geen zak aan kan ik je verklappen. Niet meer wat het geweest is, Alex moved on, duidelijk te zien/horen aan de band.

Verkeerde festival gekozen? _O-
Het weer zat niet mee
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')