abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181292749
quote:
2s.gif Op zondag 19 augustus 2018 09:41 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Met je kop in het zand is dat nauwelijks waarneembaar.

En GL slaat door wat mij betreft, dit is helemaal geen goed plan.
GroenLinks slaat al geruime tijd door, wat mij betreft gewoon de PeeVeeVee op links.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_181292794
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 09:26 schreef kawotski het volgende:
Maar ook bij de EU zit er een steekje los om dit soort praktijken gewoon toe te laten.
De EU speelt hier maar een beperkte rol in omdat de opvattingen hoe om te gaan met deze migratie van de lidstaten mijlenver uit elkaar liggen. De zuidelijke lidstaten zien krottenwijken verschijnen en ervaren veel loondruk aan de onderkant van de arbeidsmarkt. Noordelijke lidstaten zien hun sociaal stelsels bedreigd door buitenproportionele aanspraak erop door migranten. De oostelijke lidstaten weigeren aan een herverdeling mee te werken. Het Dublin verdrag wordt grotendeels niet meer nageleeft en dus is het asielshoppen aan de orde van de dag. Minder dan 15% van de Dublin claims van Nederland leidt tot terugname van een transmigrant.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  † In Memoriam † zondag 19 augustus 2018 @ 09:48:02 #78
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181292795
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 09:45 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

GroenLinks slaat al geruime tijd door, wat mij betreft gewoon de PeeVeeVee op links.
quote:
Ook als de Nederlandse overheid of de EU ze willen weigeren.”
En dit vind ik helemaal een kwalijke zaak, alsof GL daarboven staat, de arrogantie, bah.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181292819
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 22:51 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Ik vind dat niet per se slecht beleid.
Vluchtelingen niet per definitie een permanente status verlenen lijkt me ook voor Nederland mogelijk.
Overigens zit je bij lange perioden dan wel met een dilemma als ze kinderen krijgen die hier opgroeien.
Wil je die kinderen uitwijzen, dan wordt het inhumaan.

Daarnaast vind ik dat vluchtelingen in de regio moeten worden opgevangen maar dat de internationale gemeenschap daarvoor dan wel vooraf geld voor voor moet vrijmaken en middelen klaar heeft om bij te springen.
Dan kun je uiteindelijk wel met veel minder geld veel meer mensen helpen.

Blijft het probleem van economische immigranten die niet uitgezet (kunnen) worden wel bestaan.

Er zijn zat gezinnen met kinderen die vrijwillig emigreren en dat is zo goed als nooit een probleem, zelfs als kinderen verhuizen moeten ze hun vriendjes soms missen. Vind dat echt zn drogreden
  zondag 19 augustus 2018 @ 09:55:34 #80
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181292934
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 09:49 schreef opreis het volgende:

[..]

Er zijn zat gezinnen met kinderen die vrijwillig emigreren en dat is zo goed als nooit een probleem, zelfs als kinderen verhuizen moeten ze hun vriendjes soms missen. Vind dat echt zn drogreden
Kinderen maken heel snel nieuwe vriendjes. Net alsof iedereen als ie volwassen is nog omgaat met al z'n school- en jeugdvrienden. Zijn idd van die drogredenen altijd.
pi_181299214
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 09:49 schreef opreis het volgende:

[..]

Het gebrek aan empathie is weer eens hartverkillend.
Een meisje van 14 dat haar hele leven in liberaal, progressief Nederland heeft gewoond "terug"sturen naar reactionair, tribaal, islamistisch, misogyn Afghanistan is overduidelijk inhumaan.
Als je dat niet inhumaan vind heb je de empathie v/e hyena.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 19-08-2018 15:17:57 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_181299655
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 15:08 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Een meisje van 14 dat haar hele leven in liberaal, progressief Nederland heeft gewoond "terug"sturen naar reactionair, tribaal, islamistisch, misogyn Afghanistan is overduidelijk inhumaan.
wij kunnen een wereldprobleem niet in NL oplossen
pi_181299897
quote:

[..]

Voor die meisjes is het nog erger dan de meisjes die er ook vanaf hun geboorte zitten?
  zondag 19 augustus 2018 @ 15:51:01 #84
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181300051
quote:

[..]

Je hebt de keuze, wil je een rechtsstaat of willekeur? Verder zeg je nu gewoon dat onze cultuur superieur is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181300133
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 15:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je hebt de keuze, wil je een rechtsstaat of willekeur? Verder zeg je nu gewoon dat onze cultuur superieur is.
Ik vind onze (evoluerende) humanistische ethiek idd superieur.
Daarnaast is het probleem dat sommige van die kinderen hier kunnen opgroeien vooral te wijten aan dat asielzoekers veel te lang kunnen procederen.
Daarnaast is er het probleem dat illegaliteit niet strafbaar is.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zondag 19 augustus 2018 @ 16:00:32 #86
45206 Pietverdriet
pi_181300234
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 15:55 schreef Tanatos het volgende:

Daarnaast is het probleem dat sommige van die kinderen hier kunnen opgroeien vooral te wijten aan dat asielzoekers veel te lang kunnen procederen.
Daarnaast is er het probleem dat illegaliteit niet strafbaar is.
Dat valt ook nauwelijks uit te leggen. Papieren tijger
pi_181300349
Geen mens is illegaal :Y

Goed plan van Groenlinks O+
pi_181300378
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 15:27 schreef Harwich het volgende:

[..]

wij kunnen een wereldprobleem niet in NL oplossen
Stel ik dat voor dan?
  zondag 19 augustus 2018 @ 16:06:44 #89
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_181300381
quote:
14s.gif Op zondag 19 augustus 2018 16:05 schreef GrijzeHundt het volgende:
Geen mens is illegaal :Y

Goed plan van Groenlinks O+
Geen grenzen! We zijn allemaal wereldburgers! Sharing is caring!
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  zondag 19 augustus 2018 @ 16:08:21 #90
45206 Pietverdriet
pi_181300413
quote:
17s.gif Op zondag 19 augustus 2018 16:06 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Geen grenzen! We zijn allemaal wereldburgers! Sharing is caring!
Fijne sloppenwijken a la Lagos om Amsterdam
pi_181300419
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 15:41 schreef opreis het volgende:

[..]

Voor die meisjes is het nog erger dan de meisjes die er ook vanaf hun geboorte zitten?
Tot op zeker hoogte wel ja.
Daarnaast hebben we op die meisjes die in Afghanistan opgroeien amper invloed.

Ik vind het een prima plan om scholing in landen als Afghanistan te steunen en Afghaanse vluchtelingen in de regio op te vangen.
  zondag 19 augustus 2018 @ 16:11:39 #92
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_181300462
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 16:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Fijne sloppenwijken a la Lagos om Amsterdam
Ja maar dan zitten we allemaal in dezelfde shit. Gelijkheid _O_
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_181300509
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 21:45 schreef Tanatos het volgende:

[..]

De verhouding tussen arm en rijk is dermate scheef dat een verhuizing van alle arme mensen naar rijke gebieden, de rijke gebieden meteen net zo straatarm zal maken.
Het is een humaan denkbeeld maar eerst en vooral ook naïef en gevaarlijk idealisme.
Bij GroenLinks is een grote groep op zijn minst communist en in ieder geval heeft niemand een baan, dus die mensen hebben er geen idee van hoe geld verdiend wordt. Dan krijg je vanzelf dit soort absurde plannetjes.
pi_181300534
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 16:14 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Bij GroenLinks is een grote groep op zijn minst communist en in ieder geval heeft niemand een baan, dus die mensen hebben er geen idee van hoe geld verdiend wordt. Dan krijg je vanzelf dit soort absurde plannetjes.
We hebben de plicht om vluchtelingen te helpen en ze een veilig onderkomen te bieden. Ik vind dit een uitstekend plan van Groenlinks ^O^
pi_181300554
quote:

[..]

Waar baseer je dat op?
Groenlinks is van 4 naar 14 zetels gegaan volgens mij, allemaal mensen plotseling zonder baan?

Wat betekent op zijn minst communisten trouwens?
Wat is de volgende stap?

[ Bericht 6% gewijzigd door Tanatos op 19-08-2018 16:41:26 ]
pi_181300564
quote:

[..]

GroenLinkse stemmers zijn hoog opgeleid, en zitten er daarom ook vaak warmpjes bij.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_181300568
Iets zegt me dat Groenlinks gedurende hun collegeperiode nog van vele koude kermissen thuis zal komen. Dat ze er maar van leren.
pi_181300627
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 16:18 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

GroenLinkse stemmers zijn hoog opgeleid, en zitten er daarom ook vaak warmpjes bij.
Ja, maar dat zijn voornamelijk overheidsbanen. Het aantal GroenLinksers in de private sector (de echte banen dus, waar je zelf je broek moet ophouden) is veel dunner gezaaid.
pi_181300828
In Duitsland is Groenlinks al uit elkaar aan het vallen vanwege opvattingen over migratiebeleid, hetzelfde zou in Nederland kunnen gebeuren.

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 19 augustus 2018 @ 16:36:11 #100
45206 Pietverdriet
pi_181300907
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 16:32 schreef Digi2 het volgende:
In Duitsland is Groenlinks al uit elkaar aan het vallen vanwege opvattingen over migratiebeleid, hetzelfde zou in Nederland kunnen gebeuren.

Wagenknecht is niet groen, die is zit in de linkervleugel van Die Linken, een soort SP maar dan linkser, opvolger van de SED.
Verder gaat het Wagenknecht in deze bijdrage niet over kanslozen uit Afrika maar over kansrijke goed opgeleide migranten. Vakmensen enzo. Mensen die we wel hard nodig hebben. Je reinste populisme
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')