Zegt de man welke dingen als 'ik vindt' schrijft.quote:
Dit vind ik een mooi compromis: de christenen gaan letten op hun spelling en anders gaan de atheïsten niet meer letten op hun taalgebruik.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 21:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Het wordt hier op prijs gesteld als je dat wel doet. Anders ga ik vloeken.
oke, ga ik mee akkoordquote:Op zaterdag 18 augustus 2018 21:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dit vind ik een mooi compromis: de christenen gaan letten op hun spelling en anders gaan de atheïsten niet meer letten op hun taalgebruik.
Ik ook. Misschien haal ik ‘m dan weer uit m’n sjonzinfilter. Waar die Bonerthugs aan toegevoegd wordt.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 21:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dit vind ik een mooi compromis: de christenen gaan letten op hun spelling en anders gaan de atheïsten niet meer letten op hun taalgebruik.
ik jou ook, zal ik heel fijn vindenquote:Op zaterdag 18 augustus 2018 21:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ook. Misschien haal ik ‘m dan weer uit m’n sjonzinfilter. Waar die Bonerthugs aan toegevoegd wordt.
Waarom moesten er nou 2 leraren op FOK! zitten die Nederlands gevenquote:Op zaterdag 18 augustus 2018 21:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Nu ook nog hoofdletters en interpunctie graag, godv...
Ik heb er niet zoveel last van allemaal. Een dorp lijkt mij dan weer helemaal niets.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 21:29 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
poh 40 procent niet westers... in mijn woonplaats amper 10
ik woon in een stad(je)quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 21:37 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik heb er niet zoveel last van allemaal. Een dorp lijkt mij dan weer helemaal niets.
Om eerlijk te zijn heb ik liever nederlandse buren dan niet-westersequote:Op zaterdag 18 augustus 2018 21:39 schreef Tem het volgende:
[..]
Zou je het vervelend vinden als 40% niet-westers migrant zou zijn?
Ik ben geen leraar Nederlands. Was wel redelijk goed in dat vak.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 21:36 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Waarom moesten er nou 2 leraren op FOK! zitten die Nederlands geven
Hoezo dat? Zolang we maar gewoon met elkaar kunnen opschieten en respecteren maakt mij het geen bal uit waar iemand vandaan komt. Ik woon liever naast een fatsoenlijke Marokkaan dan een Nederlandse tokkie.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 21:41 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn heb ik liever nederlandse buren dan niet-westerse
ik heb het over het algemeen, natuurlijk doe ik dat ook.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 21:45 schreef Tem het volgende:
[..]
Hoezo dat? Zolang we maar gewoon met elkaar kunnen opschieten en respecteren maakt mij het geen bal uit waar iemand vandaan komt. Ik woon liever naast een fatsoenlijke Marokkaan dan een Nederlandse tokkie.
Je zou toch denken dat je je prettiger zou voelen met buren met een zelfde niveau van beheersing van het Nederlands als jijzelf.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 21:41 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn heb ik liever nederlandse buren dan niet-westerse
quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 21:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Je zou toch denken dat je je prettiger zou voelen met buren met een zelfde niveau van beheersing van het Nederlands als jijzelf.
Ik heb geen idee hoe de gemiddelde Nederlander er fysiek uitziet.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 21:50 schreef Geytenbeekje het volgende:
Wonen jullie dan niet liever naast een gemiddelde Nederlander, dan naast een gemiddeld niet-westerse allochtoon ?
Nou ja, MBO niveau 4, waar je een leuk praatje mee maakt, niet al te ingewikkeld allemaal.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 21:51 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe de gemiddelde Nederlander er fysiek uitziet.
FB / Mag het fatsoen weer terug op het Forum?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 18:17 schreef EchtGaaf het volgende:
In de policy worden users opgeroepen om fatsoenlijk met elkaar om te gaan. Bij aanmelding gaat user akkoord met deze policy. Vooral in POL heb ik gemerkt dat de laatste tijd velen erg respectloos reageren in de richting van mede-users ipv gewoon leuk een debat met elkaar voeren. Ik bij herhaling daarover geklaagd. Daarnaast viert daar godslastering welig hoogtij, en een van de POL-mod laat daarin zelf ook geen kans onbenut, laat staan dat ze ingrijpt als iemand op dat punt weer een over de schreef gaat. Ook andere POL-mods pakken bijvoorbeeld godlastering en onrespectabel gedrag niet aan.
Voor mij was het deze week de bekende druppel die de emmer deed overlopen en het forum de rug toegekeerd.
Wat kunnen we eraan dat het weer voor iedereen weer leuk wordt?
Dat is het gevaar met discussies over migranten. Het wordt snel generaliserend maar wanneer je wat doorvraagt is het altijd net even anders. Daarom is het zo belangrijk om zorgvuldig te zijn in je bewoordingen wanneer je over dit onderwerp discussieert. Het komt heel kwetsend over naar het grote deel migranten en mensen met een migratieachtergrond die ook gewoon mee willen doen in de samenleving maar steeds weer dit soort generalisaties te horen krijgen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 21:46 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
ik heb het over het algemeen, natuurlijk doe ik dat ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |