abonnement Unibet Coolblue
pi_181256564
Premier Mark Rutte ziet geen reden voor minister Stef Blok (Buitenlandse Zaken) om te vertrekken vanwege diens omstreden uitspraken over migratie. Volgens Rutte heeft Blok zijn uitspraken teruggenomen en kan hij daarmee ,,prima doorfunctioneren''. :') |:(



Om te :r die lul

In Ruttes ogen heeft Blok zijn fouten rechtgezet. Blok zei op een besloten bijeenkomst deze zomer onder meer dat hij geen land kent waar mensen van verschillende culturen vreedzaam samenleven.

,,Ook daarvan zei Stef Blok dat hij die woorden ongelukkig en onzorgvuldig heeft gekozen en terugneemt'', aldus Rutte, die aanstipte dat de Tweede Kamer Blok nog wel aan de tand wil voelen over de kwestie.

,,Er komt nog een Kamerdebat. Wat ik belangrijk vind is dat hij heeft gezegd 'ik neem die woorden terug'. Mijn ervaring is dat als je een fout maakt en je zet dat recht dat dat de effectiviteit van het Nederlandse buitenlandbeleid niet in de weg staat.''

Praten
Minister Stef Blok van Buitenlandse Zaken zei eerder vandaag dat hij verder wil praten met Suriname, dat nog altijd boos is over de beledigende uitspraken die de minister vorige maand deed. Blok heeft de voormalige Nederlandse kolonie al zijn excuses aangeboden, maar Suriname neemt daarmee geen genoegen

https://www.ad.nl/politie(...)-stef-blok~ac6487d1/

Rutte is echt stekeblind om te :r en gierend incompetent :(
Hoe lang nog deze lul aan de macht :? }:|
pi_181256618
Begin me nu toch wel af te vragen waarom Halbe Dweilstra dan wél moest opkrassen....

Uitspraak van Blok lijkt me gevoeliger liggen.

"vieze vuile k*****h***!"
-Oh, dat neem ik terug
"ok, nueken?"

T werk van politici bestaat voor 80% uit woorden, en dan zo makkelijk "afstand doen" van je fouten?

Moet ik eens doen...
"Wie heeft die 15 cabines zo kut gespoten?"
-IK, maar ik doe er afstand van.
"ok!"

[ Bericht 69% gewijzigd door Het_Bokje op 17-08-2018 16:44:58 ]
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:39:26 #3
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181256647
Hij heeft ook niets verkeerd gezegd.
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:43:02 #4
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_181256728
quote:
Om te :r die lul
Relaxed!
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:46:33 #5
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_181256792
Stef Blok, die naam kompt me vaag bekend voor.
Had die niet ook een papa waarvan ie steeds meer hield, ondanks dattie niet in de hemel geloofde en elkaar dus na de dood nooit meer tegen zouden komen?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:47:25 #6
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_181256816
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 16:38 schreef Het_Bokje het volgende:
Begin me nu toch wel af te vragen waarom Halbe Dweilstra dan wél moest opkrassen....

Uitspraak van Blok lijkt me gevoeliger liggen.

"vieze vuile k*****h***!"
-Oh, dat neem ik terug
"ok, nueken?"

T werk van politici bestaat voor 80% uit woorden, en dan zo makkelijk "afstand doen" van je fouten?

Moet ik eens doen...
"Wie heeft die 15 cabines zo kut gespoten?"
-IK, maar ik doe er afstand van.
"ok!"
Zeilstra loog, Blok spreekt de waarheid. Een politici die per ongeluk de waarheid vertelt moet je koesteren.
And so is the past
pi_181256822
Weg moeten omdat hij de waarheid zegt. Als politicus moet je kennelijk liegen.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
pi_181256843
Ik krijg het gevoel dat Blok de uitspraken deed juist om hun VVD stemmers terug te winnen.
pi_181256847
Ze werken die dingen, en degene die zich daar druk over maken zijn vaak niet echt de uitblinkers in de maatschappij.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_181256874
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 16:47 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Zeilstra loog, Blok spreekt de waarheid. Een politici die per ongeluk de waarheid vertelt moet je koesteren.
Ja, das waar.
Meestal vallen top-politici als een ander (een heel departement of zo) de boel verkloot.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:50:17 #11
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_181256888
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 16:38 schreef Het_Bokje het volgende:

Moet ik eens doen...
"Wie heeft die 15 cabines zo kut gespoten?"
-IK, maar ik doe er afstand van.
"ok!"
Werk jij in een sexshop ofzo?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_181256904
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 16:47 schreef franske19 het volgende:
Weg moeten omdat hij de waarheid zegt. Als politicus moet je kennelijk liegen.
Zie het werkt en iedereen trapt er in. Na jaren van het volgen van EU-linkschbeleid om immigranten op te nemen. Wilt VVD weer een beetje reklame maken voor zichelf.
pi_181256939
Ik ging zojuist even op zoek naar een lijst om Blok te weerleggen, maar toen ik zag welke landen het meest divers waren, schrok ik wel
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_ranked_by_ethnic_and_cultural_diversity_level#List_based_on_Fearon's_analysis

:')

Minst diverse landen: Noord-Korea, Zuid-Korea, Japan en Israël

hmmmmmmmmmm

Het stabiele Nederland is ook niet zo divers als ik dacht (top 10 van minst diverse landen volgens Fearon, ik denk dan ook dat we een verkeerd beeld hebben van hoe divers NL is door alleen naar de grote steden te kijken).
pi_181257034
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 16:52 schreef Shaggy_2000 het volgende:
Ik ging zojuist even op zoek naar een lijst om Blok te weerleggen, maar toen ik zag welke landen het meest divers waren, schrok ik wel
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_ranked_by_ethnic_and_cultural_diversity_level#List_based_on_Fearon's_analysis

:')

Minst diverse landen: Noord-Korea, Zuid-Korea, Japan en Israël

hmmmmmmmmmm

Het stabiele Nederland is ook niet zo divers als ik dacht (top 10 van minst diverse landen volgens Fearon, ik denk dan ook dat we een verkeerd beeld hebben van hoe divers NL is door alleen naar de grote steden te kijken).
Israël.

Wel heel EU opzadelen met PCheid. Maar zelf ho maar.
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 17:01:22 #15
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181257146
Niets mis met zijn uitspraken.

Blok kwam er snel achter dat de waarheid niet gezegd mag worden, dus nam hij zijn woorden maar weer terug helaas.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181257232
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 17:01 schreef Harvest89 het volgende:
Niets mis met zijn uitspraken.

Blok kwam er snel achter dat de waarheid niet gezegd mag worden, dus nam hij zijn woorden maar weer terug helaas.
Blok heeft toen dit politiek moest van de EU, immigrantenbeleid juist verdedigd. Nu wil hij zijn kiezers natuurlijk terugwinnen middels rechtsere uitspraken. Ik vertrouw die gluiperds voor geen centimeter.
pi_181257233
Dat is hoe Rutte rolt, hij is extreem loyaal naar zijn eigen VVD-matties. Is waarschijnlijk zijn grootste makke als premier. Het verbaast me ook wel. Over het algemeen komt hij vrij pragmatisch over, maar hij blijft steeds bewindslieden verdedigen die aangeschoten wild zijn. Daarmee steeds zijn eigen kabinet onder druk zettend.

Ook in het geval Blok weer dus. Reken maar dat geen van de coalitiepartners blij is met Blokkie. Maar die bijten vooralsnog op hun tong. Het helpt de stabiliteit echter niet en bij een volgende uitglijder van een VVD'er zal men zich nog harder achter de oren krabben.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_181259847
Rutte is een enge, seksloze VVD-robot.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_181259913
Ik had de slapjanus de laan uitgestuurd voor het terugnemen van z'n woorden.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2018 18:59:12 ]
pi_181259966
Als ie weggestuurd zou zijn zou dat de wereld op zijn kop zijn geweest. Het enige dat hier weggestuurd moet worden zijn al die Afrikaanse uitvreters die elke week naar binnen komen dobberen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_181260001
Eens met rutte. Niet toegeven aan die linkse islam partijen
pi_181260026
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 16:39 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Hij heeft ook niets verkeerd gezegd.
Precies! De waarheid kwam hard aan, maar hij heeft niet gelogen zoals Halbe.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_181260055
EEN MENING DIE NIET IN ONS STRAATJE PAST!!! ONTSLA DE SLECHTERIK!!
pi_181260098
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 16:52 schreef Shaggy_2000 het volgende:
Ik ging zojuist even op zoek naar een lijst om Blok te weerleggen, maar toen ik zag welke landen het meest divers waren, schrok ik wel
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_ranked_by_ethnic_and_cultural_diversity_level#List_based_on_Fearon's_analysis

:')

Minst diverse landen: Noord-Korea, Zuid-Korea, Japan en Israël

hmmmmmmmmmm

Het stabiele Nederland is ook niet zo divers als ik dacht (top 10 van minst diverse landen volgens Fearon, ik denk dan ook dat we een verkeerd beeld hebben van hoe divers NL is door alleen naar de grote steden te kijken).
Die lijst kijkt naar de talen. Israël als minst divers, omdat de daar wonende Palestijnen ook Hebreeuws hebben geleerd, is een beetje gek.

In de tabel onder het tweede kopje zie je aparte scores voor taal, cultuur en religie. Daar zie je dan bijv. ook dat Nederland heel weinig divers qua taal is, maar juist erg divers qua religie.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:05:05 #25
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181260105
Wat heeft hij dan voor verkeerds gezegd?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_181260186
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 19:05 schreef Nattekat het volgende:
Wat heeft hij dan voor verkeerds gezegd?
:')
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_181260206
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 19:05 schreef Nattekat het volgende:
Wat heeft hij dan voor verkeerds gezegd?
:')
pi_181260274
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 19:01 schreef Wijs-aperig het volgende:
EEN MENING DIE NIET IN ONS STRAATJE PAST!!! ONTSLA DE SLECHTERIK!!
Even los van het feit dat hij onwaarheden verspreidde, iemand die op zo'n post zulke onhandige uitspraken doet alleen maar om PVV-corvee te hebben, dan kun je je afvragen of je dan op een geschikte plek zit.
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:19:59 #29
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181260347
Er waren geen onwaarheden en er was niets onhandigs aan. Waarschijnlijk heeft D66 lopen zeuren en daarom komt hij nu met deze halfbakken excuses.
pi_181260374
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 19:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Even los van het feit dat hij onwaarheden verspreidde, iemand die op zo'n post zulke onhandige uitspraken doet alleen maar om PVV-corvee te hebben, dan kun je je afvragen of je dan op een geschikte plek zit.
Hij is echt geen typische PVV’er. Er zijn vast genoeg “gewone” Nederlanders die net als hij net zo denken, maar hebben geleerd om het niet hardop te zeggen.

En dat is waarschijnlijk maar beter ook.
pi_181260432
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 19:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Hij is echt geen typische PVV’er. Er zijn vast genoeg “gewone” Nederlanders die net als hij net zo denken, maar hebben geleerd om het niet hardop te zeggen.
Nee, maar de VVD heeft er de laatste tijd wel een handje van om uitspraken te doen die van de PVV te komen in de hoop om wat extra stemmen te trekken.
pi_181260441
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 19:19 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Er waren geen onwaarheden en er was niets onhandigs aan. Waarschijnlijk heeft D66 lopen zeuren en daarom komt hij nu met deze halfbakken excuses.
Neuh, de VVD zelf.
pi_181260472
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 19:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Even los van het feit dat hij onwaarheden verspreidde, iemand die op zo'n post zulke onhandige uitspraken doet alleen maar om PVV-corvee te hebben, dan kun je je afvragen of je dan op een geschikte plek zit.
Om PVVV-corvee te hebben? Wat bedoel je daar mee?
pi_181260527
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 19:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, maar de VVD heeft er de laatste tijd wel een handje van om uitspraken te doen die van de PVV te komen in de hoop om wat extra stemmen te trekken.
Ja, maar dit was bij een elitaire besloten bijeenkomst.
pi_181260535
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 19:26 schreef Wijs-aperig het volgende:

[..]

Om PVVV-corvee te hebben? Wat bedoel je daar mee?
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 19:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, maar de VVD heeft er de laatste tijd wel een handje van om uitspraken te doen die van de PVV te komen in de hoop om wat extra stemmen te trekken.
pi_181260546
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 17:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dat is hoe Rutte rolt, hij is extreem loyaal naar zijn eigen VVD-matties. Is waarschijnlijk zijn grootste makke als premier. Het verbaast me ook wel. Over het algemeen komt hij vrij pragmatisch over, maar hij blijft steeds bewindslieden verdedigen die aangeschoten wild zijn. Daarmee steeds zijn eigen kabinet onder druk zettend.

Ook in het geval Blok weer dus. Reken maar dat geen van de coalitiepartners blij is met Blokkie. Maar die bijten vooralsnog op hun tong. Het helpt de stabiliteit echter niet en bij een volgende uitglijder van een VVD'er zal men zich nog harder achter de oren krabben.
Rutte weet dat hij in zijn eentje niets betekend, zijn motto zal wel zijn samen zijn we sterk. Dus roeit hij maar met de riemen die hij heeft. Want dat betekend nog steeds dat hij daardoor een riant inkomen heeft en dat heeft Rutte toch graag wat langer.
pi_181260590
Moet je je juist niet zorgen gaan maken als Rutte zegt dat er geen enkele reden is voor aftreden? :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_181260595
quote:
9s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 19:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

Maar was dit niet een achter-gesloten-deuren-uitspraak?
pi_181260599
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 19:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, maar dit was bij een elitaire besloten bijeenkomst.
Ja, dit dus.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:36:09 #40
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181260664
Schijnbaar stelde ik een lastige vraag.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_181260721
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 19:36 schreef Nattekat het volgende:
Schijnbaar stelde ik een lastige vraag.
Eigenlijk al zijn controversiële uitspraken waren niet waar.
pi_181260861
Je hebt natuurlijk zelden gelijk wanneer je in keiharde absoluten spreekt.
pi_181260875
Dus de borreltafelracist is welkom aan de borreltafel vol met graaiers, fraudeurs, dieven, vandalen en uitvreters, verrassend.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_181261096
Ik zou hem voor het blok zetten
pi_181261167
Stef Blok had überhaupt nooit zijn woorden moeten terug nemen. Zwakkeling.
pi_181261258
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 20:03 schreef Infection het volgende:
Stef Blok had überhaupt nooit zijn woorden moeten terug nemen. Zwakkeling.
Hij moet wel want onder VVD zitten ook pro-asiel rechtse stemmers. Hij zegt het en verontschuldigt zich vevolgens. win-win.
pi_181261263
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 19:32 schreef Monolith het volgende:
Moet je je juist niet zorgen gaan maken als Rutte zegt dat er geen enkele reden is voor aftreden? :P
Ja. Meestal betekent dat dat je een poosje later op straat staat. Net als met voetbaltrainers.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_181261273
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 20:06 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

Hij moet wel want onder VVD zitten ook gematigde pro-asiel rechtse stemmers. Hij zegt het en verontschuldigt zich vevolgens. win-in.
Een zwakkeling dus. Durft zijn eigen mening niet eens te verdedigen.
pi_181261322
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 20:07 schreef Infection het volgende:

[..]

Een zwakkeling dus. Durft zijn eigen mening niet eens te verdedigen.
En die wil Rutte er dus bijhouden. :( :r
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_181261386
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 20:07 schreef Infection het volgende:

[..]

Een zwakkeling dus. Durft zijn eigen mening niet eens te verdedigen.
Ik bedoel dat dit allemaal opzet kan zijn geweest. Als goedmaker voor hun tijd samen met links. Zeg nu zelf. VVD vaart ook wel bij de toevoer van immigranten. Liksom-rechtsom Het maakt ze zelf niet zoveel uit. Alleen de toeschouwers die denken een kant te moeten kiezen.
pi_181261433
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 20:06 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

Hij moet wel want onder VVD zitten ook pro-asiel rechtse stemmers. Hij zegt het en verontschuldigt zich vevolgens. win-win.
Dit heeft niks met “pro-asiel” te maken.
pi_181261535
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 20:14 schreef Igen het volgende:

[..]

Dit heeft niks met “pro-asiel” te maken.
VVD'ers zien overal brood in hoor. Immigratie betekent bijvoorbeeld je camping kunnen verhuren en geld slurpen van je medemens. Of in gval van Rutte wanneer hij EU beleid gehoorzaamt, een wit voetje voor zijn volgende baan. Dat gekibbel is toneel voor de bühne.
pi_181261698
Het is maar wat je onder vreedzaam verstaat. Ik ben wel benieuwd naar het debat.
Ik denk dat het een kwestie is van het glas is halfleeg (partijen rechterflank) en het glas is halfvol (linkse partijen).
pi_181262454
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 19:01 schreef Wijs-aperig het volgende:
EEN MENING DIE NIET IN ONS STRAATJE PAST!!! ONTSLA DE SLECHTERIK!!
Het gaat natuurlijk om z'n functie. Als BuZa zoiets zeggen is op z'n zachtst gezegd niet handig en dat snap jij ook wel.
pi_181262873
Blok heeft het ongeluk dat zijn uitspraken onder een vergrootglas komen te liggen omdat hij politicus is. Vraag aan de gemiddelde blanke die in een allochtonenbuurt woont of de multikulti werkt of niet en dan zal je vaak dezelfde mening horen.
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 22:15:55 #56
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_181264250
Stef Blok noemt België 'onleefbaar land' :D

In zijn inmiddels veelbesproken toespraak in Den Haag vorige maand heeft Stef Blok ook uitgehaald naar België. Dat blijkt uit het transcript van die speech dat nu ook Belgische media heeft bereikt. De minister noemde het een 'onleefbaar land'.

In zijn inmiddels veelbesproken toespraak in Den Haag vorige maand heeft Stef Blok ook uitgehaald naar België. Dat blijkt uit het transcript van die speech dat nu ook Belgische media heeft bereikt. De minister noemde het een 'onleefbaar land'.

Blok deed zijn uitspraken vorige maand tijdens een besloten lezing in Den Haag voor Nederlanders die werkzaam zijn bij internationale organisaties. Daarbij ging hij in op de multiculturele samenleving, migratie, xenofobie en de opkomst van populistische partijen, zoals de Partij voor de Vrijheid (PVV) van Geert Wilders. Het kwam hem op veel kritiek te staan.

In het kader van zijn uitspraken over populisme haalde hij ook België aan. ,,De grootste partij van Zwitserland is al jarenlang een soort PVV, alleen heet hij daar anders’, zo sprak Blok tijdens de bijeenkomst. ,,Dat zijn partijen waarvan ik het denkbeeld niet deel, maar het is niet zo dat Zwitserland (door de opkomst van het populisme) een onleefbaar land is geworden. Of België, althans niet meer onleefbaar dan het daarvoor al was."

Failed state

Eerder werd al bekend dat Blok Suriname een failed state noemde. Ook liet hij zich kritisch uit over de multiculturele samenleving. Een week later lekten fragmenten daarvan uit via de site van tv-programma Zembla. De besloten bijeenkomst bleek heimelijk te zijn opgenomen. Blok kwam direct onder vuur te liggen door zijn uitspraken; zelfs zijn eigen VVD noemde de uitspraken ‘lomp’.

Blok heeft inmiddels zijn excuses aangeboden. ,,Dat had ik niet moeten doen, zeker niet in mijn rol als minister van Buitenlandse Zaken. Dit spijt mij'', zo schreef hij in reactie op Kamervragen van PvdA-Kamerlid Lilianne Ploumen. Blok zegt contact te hebben gezocht met Suriname, de Caribische landen in ons koninkrijk en met een aantal andere landen ‘die zich gekwetst hadden kunnen voelen’. Hij stuurde bij de Kamerbrief ook een woordelijk uitgeschreven weergave van de gewraakte speech naar de Tweede Kamer.

Contact gezocht

Blok liet aan Belgische krant De Standaard weten dat hij inmiddels contact heeft gezocht met de landen die zich gekwetst kunnen voelen door zijn uitspraken. Met de Belgische regering was hierover nog geen contact, maar dat blijkt ook niet nodig. Een woordvoerder van Didier Reynders (MR), minister van Buitenlandse Zaken, laat weten dat voor hen de kous af is met de excuses van de Nederlandse minister.

Premier Mark Rutte ziet geen reden voor minister Stef Blok (Buitenlandse Zaken) om te vertrekken vanwege zijn uitspraken. Volgens Rutte heeft Blok zijn uitspraken teruggenomen en kan hij daarmee ,,prima doorfunctioneren''.

https://www.ad.nl/politie(...)fbaar-land~a0adf7ef/

Lekker bezig daar :P
En Rutte :r blijft hem steunen :|W :|W
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 augustus 2018 @ 22:31:28 #57
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181264599
Ik vind het juist een verademing, iemand die gewoon durft uit te spreken waar het op staat.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_181695075
quote:
"En Blok moet beloven te geloven in de kracht van de multiculturele samenleving. Doet hij dat niet, dan 'past hij niet in dit kabinet', stellen bronnen bij D66." (Parool)
D66 :') :') :') :') :')

Die willen dat wicht Kaag kostte wat het kost als minister.

Ik zie haar al bij Trump langskomen.

"Hello Mr. President"
"Watch out everybody, this lady has given away all the money to Africa and Terrorists because her husband is telling her to. I told Mark he better keep an eye on his wallet."
  dinsdag 4 september 2018 @ 23:38:15 #59
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_181695139
Klagen dat het beledigend is, maar het niet weerleggen :T
  dinsdag 4 september 2018 @ 23:40:50 #60
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_181695208
Hij heeft alleen zijn mening gegeven. Het is een constatering die hij heeft gemaakt en een verdomd goed punt: verschillende culturen segregeren. Waarom moet de constatering van die man worden onderdrukt? Belachelijk. Eerst moeten bepaalde problemen worden geconstateerd voordat men aan oplossingen kan werken. De cultuur van politieke correctheid helpt daar niet bij.
pi_181695368
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 23:40 schreef Jellereppe het volgende:
Hij heeft alleen zijn mening gegeven. Het is een constatering die hij heeft gemaakt en een verdomd goed punt: verschillende culturen segregeren. Waarom moet de constatering van die man worden onderdrukt? Belachelijk. Eerst moeten bepaalde problemen worden geconstateerd voordat men aan oplossingen kan werken. De cultuur van politieke correctheid helpt daar niet bij.
Ik had stukjes gelezen dat het hele ministerie bestaat uit idealistische linkse ambtenaren die de realiteit van Blok niet willen horen en het lekken van de beelden een soort van stille coup was, omdat ze Kaag als minister willen en niet Blok.

D66 probeert zo een prominente post van de VVD te kapen. Als de VVD ballen heeft sturen ze Alexander en zijn enge swingers clubje naar huis. Maar aangezien het in de VVD ook rommelt met ego'tjes die partijleider willen worden (Dijkhoff) is dat voor Mark een te groot risico.
pi_181695408
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 23:38 schreef hugecooll het volgende:
Klagen dat het beledigend is, maar het niet weerleggen :T
Ik zie DENK of GL er wel voor aan om er een Blut und Boden-debat van te maken met Stef 'von Ribbentrop' Blok. Dan is het popcorntijd.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181695432
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 16:50 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

Zie het werkt en iedereen trapt er in. Na jaren van het volgen van EU-linkschbeleid om immigranten op te nemen. Wilt VVD weer een beetje reklame maken voor zichelf.
Stef Blok, dezelfde persoon die tijdens een structureel tekort aan sociale huurwoningen de opdracht geeft om meer sociale huurwoningen in de verkoop te gooien. De VVD weet prima hoe ze hun marges moeten vergroten.
pi_181698234
Hoewel iedereen zijn mening mag hebben dus ook Stef Blok, en ik het op veel punten meet hem eens ben, is het nou niet echt handig te noemen om deze uitspraken te doen als je minister van buitenlandse zaken bent. Dan moet je je mening toch een beetje voor je houden met het oog op diplomatie
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_181698274
Blok heeft gelijk, en elke echte Nederlander heeft dezelfde mening als Blok.

Blokfuhrergod
pi_181698406
Blok roept iets wat het merendeel van Europa inmiddels wel doorheeft, maar zoals gewoonlijk moet de hetze gestart worden tegen de personen die de problemen benoemen. Ze zijn zo blind die zogenaamde anti-fascisten, niet doorhebben dat zij een groot onderdeel van het probleem zijn, dat ze er nog maar van genieten. Het linkse beleid, wegkijken en demoniseren zal afgestraft worden, en dat gaat geen tientallen jaren meer duren. Daarvoor is de irritatie in de samenleving te groot en groeiende.
pi_181698457
Ik vind het pijnlijk om te zien dat iemand die excuses heeft gemaakt, nog twee maanden lang door de media achtervolgd wordt, het is niks minder dan een ordinaire heksenjacht.
pi_181699038
Is dit het "volg hier het debat" topic?

* Molurus zich meldt
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181699049
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 08:33 schreef kurk_droog het volgende:
Blok heeft gelijk, en elke echte Nederlander heeft dezelfde mening als Blok.

Blokfuhrergod
Hebben we het hier over Blok voor of nadat ie z'n uitspraken introk? :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181699074
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:32 schreef Molurus het volgende:
Is dit het "volg hier het debat" topic?

* Molurus zich meldt
Wanneer is dat debat dan? Vandaag?
Had gister agenda gecheckt stond er niet bij.
Had wel gelezen dat de politieke partij DENK de hele publieke tribune wil vol stampen met folks of color.
I´m back.
pi_181699089
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wanneer is dat debat dan? Vandaag?
Had gister agenda gecheckt stond er niet bij.
Had wel gelezen dat de politieke partij DENK de hele publieke tribune wil vol stampen met folks of color.
Ik hoorde net op tv dat het debat om 10 uur begint, maar misschien begreep ik dat verkeerd.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181699110
Ondanks de afkeer van veel panelleden voor de uitspraken van Blok, is lang niet iedereen het met hem oneens. 45 procent van de ondervraagden denkt dat mensen uit verschillende culturen niet vreedzaam met elkaar kunnen samenleven. Evenveel mensen (46%) denken dat dat wel kan.
https://eenvandaag.avrotr(...)-uitspraken-blok-af/

De enige kritische journalist die niet met de hele boel meejankte, was Sven Kockelman, die Ploumen het vuur aan de schenen legde.
https://www.nporadio1.nl/(...)itspraken-terugnemen
pi_181699118
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik hoorde net op tv dat het debat om 10 uur begint, maar misschien begreep ik dat verkeerd.
Ja, toch idd, hebben ze de agenda aangepast, wat kan natuurlijk. Van 10.15u tot 13.15u. https://www.tweedekamer.n(...)enaire_vergaderingen

Mooi hebben we hierin een debat-topic.

Te vroeg voor popcorn helaas.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ryan3 op 05-09-2018 10:13:45 ]
I´m back.
pi_181699139
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 08:52 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind het pijnlijk om te zien dat iemand die excuses heeft gemaakt, nog twee maanden lang door de media achtervolgd wordt, het is niks minder dan een ordinaire heksenjacht.
Hij had überhaupt nooit zijn excuses aan moeten bieden. Een beetje vent toont ballen en blijft achter z'n standpunt staan.
pi_181699162
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:38 schreef Infection het volgende:

[..]

Hij had überhaupt nooit zijn excuses aan moeten bieden. Een beetje vent toont ballen en blijft achter z'n standpunt staan.
Dat zou respectabeler zijn geweest, maar ook het einde van z'n ministerspost.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181699177
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:35 schreef Molurus het volgende:
Ik hoorde net op tv dat het debat om 10 uur begint, maar misschien begreep ik dat verkeerd.
Het debat begint om 10.15 uur en is via een liveblog op deze site te volgen.

https://www.ad.nl/politie(...)-opmerking~acf311eb/

:7 kijken dus
pi_181699198
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat zou respectabeler zijn geweest, maar ook het einde van z'n ministerspost.
Hoe dan? Als hij zelf niet opstapt...

En een motie van wantrouwen heeft ook 9 van de 10 keer geen effect.
  FOK!fotograaf woensdag 5 september 2018 @ 09:42:17 #78
842 Zorro
Z
pi_181699210
quote:
En hij moet beloven te geloven in de kracht van de multiculturele samenleving.

Doet hij dat niet, dan 'past hij niet in dit kabinet', stellen bronnen bij D66.

:')
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_181699211
quote:
6s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:40 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Het debat begint om 10.15 uur en is via een liveblog op deze site te volgen.

https://www.ad.nl/politie(...)-opmerking~acf311eb/

:7 kijken dus
Ik moet het helaas zonder geluid doen, dus ik hoop voldoende mee te krijgen van dit topic. De rest kijk ik later thuis wel.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181699219
Blok maakte tot nu toe telkens een nerveuze indruk als hem naar zijn uitspraken werd gevraagd. :P

De VVD’er staat juist als solide en betrouwbaar te boek. Het was de reden dan uitgerekend hij werd aangezocht als opvolger van brekebeen Halbe Zijlstra. Blok zat nooit eerder in de politieke problemen. Dit is voor hem een unicum. Als hij ook in het debat zenuwachtig blijft, is er een risico dat Blok zijn eigen ondergang inluidt door opnieuw een ‘onzorgvuldige en ongelukkige’ uitspraak. *O*

In dat geval kan voor de VVD een rampscenario waarheid worden. Premier en partijleider Mark Rutte zag zijn grote vertrouwelingen Halbe Zijlstra en Jeanine Hennis (ze gaat voor de VN naar Irak) al vertrekken, en ook ervaren Kamerlid Han ten Broeke stapte vorige week op. Als Blok in het debat zou struikelen, is hij de laatste VVD’er kwijt die jarenlang aan zijn zijde stond. _O_ _O- _O-

https://www.ad.nl/politie(...)-opmerking~acf311eb/

VVD Going down Going down *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
pi_181699240
quote:
6s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
Blok maakte tot nu toe telkens een nerveuze indruk als hem naar zijn uitspraken werd gevraagd. :P

De VVD’er staat juist als solide en betrouwbaar te boek. Het was de reden dan uitgerekend hij werd aangezocht als opvolger van brekebeen Halbe Zijlstra. Blok zat nooit eerder in de politieke problemen. Dit is voor hem een unicum. Als hij ook in het debat zenuwachtig blijft, is er een risico dat Blok zijn eigen ondergang inluidt door opnieuw een ‘onzorgvuldige en ongelukkige’ uitspraak. *O*

In dat geval kan voor de VVD een rampscenario waarheid worden. Premier en partijleider Mark Rutte zag zijn grote vertrouwelingen Halbe Zijlstra en Jeanine Hennis (ze gaat voor de VN naar Irak) al vertrekken, en ook ervaren Kamerlid Han ten Broeke stapte vorige week op. Als Blok in het debat zou struikelen, is hij de laatste VVD’er kwijt die jarenlang aan zijn zijde stond.

https://www.ad.nl/politie(...)-opmerking~acf311eb/

VVD Going down Going down *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Geloof je het zelf? Hoeveel ministers is de VVD al verloren de afgelopen jaren? Dit is gewoon weer een opoffering voor de VVD en daarna gaan ze vrolijk verder.

[ Bericht 0% gewijzigd door Infection op 05-09-2018 09:50:23 ]
pi_181699251
quote:
6s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:42 schreef Zorro het volgende:

[..]

:')
Je kunt er een smiley bij plaatsen, maar dat is denk ik wel de realiteit. Als hij hier niet overtuigend stelt vertrouwen te hebben in onze multiculturele samenleving raakt hij de steun van z'n eigen kabinet kwijt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181699252
Zijn uitspraken zijn gewoon waar - zie interview Sven Kockelman met Ploumen - maar hij had het niet mogen zeggen als minister van Buitenlandse zaken. Daar kun je op zich over discussieren, maar als dit een reden is om af te treden, vrees ik voor het niveau van de volgende ministers van Buitenlandse zaken waarnaar je niet meer hoeft te luisteren want ze zullen toch met meel in de mond gaan praten.
pi_181699253
quote:
6s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
Blok maakte tot nu toe telkens een nerveuze indruk als hem naar zijn uitspraken werd gevraagd. :P

De VVD’er staat juist als solide en betrouwbaar te boek. Het was de reden dan uitgerekend hij werd aangezocht als opvolger van brekebeen Halbe Zijlstra. Blok zat nooit eerder in de politieke problemen. Dit is voor hem een unicum. Als hij ook in het debat zenuwachtig blijft, is er een risico dat Blok zijn eigen ondergang inluidt door opnieuw een ‘onzorgvuldige en ongelukkige’ uitspraak. *O*

In dat geval kan voor de VVD een rampscenario waarheid worden. Premier en partijleider Mark Rutte zag zijn grote vertrouwelingen Halbe Zijlstra en Jeanine Hennis (ze gaat voor de VN naar Irak) al vertrekken, en ook ervaren Kamerlid Han ten Broeke stapte vorige week op. Als Blok in het debat zou struikelen, is hij de laatste VVD’er kwijt die jarenlang aan zijn zijde stond. _O_ _O- _O-

https://www.ad.nl/politie(...)-opmerking~acf311eb/

VVD Going down Going down *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Die wordt coûte que coûte binnenboord gehouden hoor. Zal wrs ook een vrij kort debat worden, schat ik in.
I´m back.
  woensdag 5 september 2018 @ 09:45:08 #85
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181699258
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 23:38 schreef hugecooll het volgende:
Klagen dat het beledigend is, maar het niet weerleggen :T
Dat, ja. Ze komen niet verder dan ''ja maar Turkse pizza's zijn lekker dus de multicul is geslaagd''. _O-

Intussen is er in Duitsland weer een 10-jarig jongetje verkracht door zijn migratie-klasgenootjes:

https://www.rt.com/news/437642-afghan-child-rape-germany/

''We fuck you today''. Het zijn beesten. Het is te hopen dat het arme kind geen zelfmoord gaat plegen.
pi_181699264
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:44 schreef Loekie1 het volgende:
Zijn uitspraken zijn gewoon waar - zie interview Sven Kockelman met Ploumen - maar hij had het niet mogen zeggen als minister van Buitenlandse zaken.
In elk geval niet als minister van Buitenlandse Zaken in dit kabinet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181699269
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:44 schreef Loekie1 het volgende:
Zijn uitspraken zijn gewoon waar - zie interview Sven Kockelman met Ploumen - maar hij had het niet mogen zeggen als minister van Buitenlandse zaken. Daar kun je op zich over discussieren, maar als dit een reden is om af te treden, vrees ik voor het niveau van de volgende ministers van Buitenlandse zaken waarnaar je niet meer hoeft te luisteren want ze zullen toch met meel in de mond gaan praten.
Het was kroegpraat, zeker voor de baas van de diplomatieke dienst. Vraag is wel of de islam samengaat met een multiculturele samenleving, maar die gaat men niet stellen natuurlijk.
I´m back.
pi_181699274
Ik ben benieuwd naar het debat niet vanwege Blok van wie ik wel weet wat hij gaat zeggen en ik hoop dat hij dat goed doet zonder al te veel zenuwen door het maandenlang opgejaagd zijn door de pers, maar vooral het gehuichel van links ben ik benieuwd naar, hoever ze daarin zullen gaan.
pi_181699285
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:46 schreef Loekie1 het volgende:
Ik ben benieuwd naar het debat niet vanwege Blok van wie ik wel weet wat hij gaat zeggen en ik hoop dat hij dat goed doet zonder al te veel zenuwen door het maandenlang opgejaagd zijn door de pers, maar vooral het gehuichel van links ben ik benieuwd naar, hoever ze daarin zullen gaan.
Hij is helemaal niet maandenlang opgejaagd. Juist niet.
I´m back.
pi_181699305
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hij is helemaal niet maandenlang opgejaagd. Juist niet.
Dan luister je zeker geen radio en kijk je geen tv.
pi_181699325
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:48 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dan luister je zeker geen radio en kijk je geen tv.
Jawel, de kwestie was eigenlijk alweer als een nachtkaars uitgegaan zelfs.
I´m back.
pi_181699355
Diplomatiek of recht voor z'n raap. Wat hebben we liever? Bestaat er een gulden middenweg?

Net zoals Dijsselbloem destijds (over Zuid Europa) bevat ook de uitspraak van Blok een kern van waarheid.

Diplomatiek niet handig, maar verfrissend als het een keer gezegd wordt door iemand op een invloedrijke positie.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_181699375
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:51 schreef Montagui het volgende:
Diplomatiek of recht voor z'n raap. Wat hebben we liever? Bestaat er een gulden middenweg?

Net zoals Dijsselbloem destijds (over Zuid Europa) bevat ook de uitspraak van Blok een kern van waarheid.

Diplomatiek niet handig, maar verfrissend als het een keer gezegd wordt door iemand op een invloedrijke positie.
Tijdens een besloten bijeenkomst? Volgens mij waren de aanwezigen het er ook niet helemaal mee eens, vandaar dat het ook naar buiten gebracht werd wrs.
I´m back.
pi_181699415
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jawel, de kwestie was eigenlijk alweer als een nachtkaars uitgegaan zelfs.
Kijk jij alleen naar Turkse tv ofzo?
pi_181699430
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:55 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Kijk jij alleen naar Turkse tv ofzo?
:').
I´m back.
pi_181699463
Als je alle zendtijd optelt die vanaf juni is besteed radio en tv aan minister Blok, kom je op heel wat uren. Die aan andere zaken besteed had kunnen worden. Vooral het geinterpreteer dat nergens op sloeg was frappant: 'en daarmee zegt hij eigenlijk' etc. Maar Blok zelf heb ik geen een keer gehoord. Alleen citaten die uit hun verband werden gerukt.
pi_181699476
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tijdens een besloten bijeenkomst? Volgens mij waren de aanwezigen het er ook niet helemaal mee eens, vandaar dat het ook naar buiten gebracht werd wrs.
Het was dan ook nogal kort door de bocht, beetje flapuiterig.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_181699524
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:58 schreef Montagui het volgende:

[..]

Het was dan ook nogal kort door de bocht, beetje flapuiterig.
Ja, kroegpraat, hoofd van de diplomatieke dienst onwaardig. Zo iemand moet alleen dingen zeggen die hij ook zou kunnen zeggen voor de algemene vergadering van de VN.
Hij zat vorige week wel te slijmjurken met de minister v. BuZa van Turkije, het land dat de doodstraf weer gaat invoeren. Wat zegt-ie dan hè?
I´m back.
pi_181699571
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:58 schreef Loekie1 het volgende:
Als je alle zendtijd optelt die vanaf juni is besteed radio en tv aan minister Blok, kom je op heel wat uren. Die aan andere zaken besteed had kunnen worden. Vooral het geinterpreteer dat nergens op sloeg was frappant: 'en daarmee zegt hij eigenlijk' etc. Maar Blok zelf heb ik geen een keer gehoord. Alleen citaten die uit hun verband werden gerukt.
Pak dan het verhaal erbij in Chemitz waar de media stock beelden van Nazi's gebruikten om te framen dat tijdens die demonstratie nazi's erbij lopen. En dan nog lachen mensen je uit als je zegt dat je geen vertrouwen hebt in de media. Blok heeft inmiddels wel al meer aandacht gehad dan al die duizenden imams en andere radicalen bij elkaar, die wel wat extremere uitspraken hebben gedaan en daarna weer bij Pauw of zo mogen aanschuiven.
pi_181699657
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:46 schreef Loekie1 het volgende:
Ik ben benieuwd naar het debat niet vanwege Blok van wie ik wel weet wat hij gaat zeggen en ik hoop dat hij dat goed doet zonder al te veel zenuwen door het maandenlang opgejaagd zijn door de pers, maar vooral het gehuichel van links ben ik benieuwd naar, hoever ze daarin zullen gaan.
En het ene moment iets compleet iets anders zeggen dan het andere moment vind je wel integer?

Ga nou niet links de schuld geven van die 180 graden draai van Blok. Dat zou echt te makkelijk zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181699693
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:46 schreef Loekie1 het volgende:
Ik ben benieuwd naar het debat niet vanwege Blok van wie ik wel weet wat hij gaat zeggen en ik hoop dat hij dat goed doet zonder al te veel zenuwen door het maandenlang opgejaagd zijn door de pers, maar vooral het gehuichel van links ben ik benieuwd naar, hoever ze daarin zullen gaan.
ik zit echt niet te wachten op weer een wisseling. De vorige deed het ook goed en moest weg, willen ze een kneus daar hebben?
pi_181699716
Hiddema voert het woord voor FvD, wrs is Baudet te druk met andere dingen...?

Kuzu trapt af.
I´m back.
  woensdag 5 september 2018 @ 10:19:12 #103
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181699771
quote:
9s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 16:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
Premier Mark Rutte ziet geen reden voor minister Stef Blok (Buitenlandse Zaken) om te vertrekken vanwege diens omstreden uitspraken over migratie. Volgens Rutte heeft Blok zijn uitspraken teruggenomen en kan hij daarmee ,,prima doorfunctioneren''. :') |:(

Prima. En door.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181699814
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:16 schreef Ryan3 het volgende:
Hiddema voert het woord voor FvD, wrs is Baudet te druk met andere dingen...?

Kuzu trapt af.
Baudet is trouwplannen aan het maken.
pi_181699818
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:14 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

ik zit echt niet te wachten op weer een wisseling. De vorige deed het ook goed en moest weg, willen ze een kneus daar hebben?
Het andere alternatief is dat het kabinet achter Blok gaat staan... dus de Blok *voordat* hij z'n uitspraken introk. Maar dat zie ik echt niet gebeuren.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181699825
quote:
7s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:21 schreef Infection het volgende:

[..]

Baudet is trouwplannen aan het maken.
Met een jongensmeisje.
I´m back.
pi_181699837
Zit-ie nu Maxima te #metoo'en?
I´m back.
pi_181699883
Pragmatisch tov xenofobie?
I´m back.
pi_181700041
Jammer dat ik het niet live mee kan kijken. Ik ben reuze benieuwd naar met name de reactie van Blok zelf.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181700052
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het andere alternatief is dat het kabinet achter Blok gaat staan... dus de Blok *voordat* hij z'n uitspraken introk. Maar dat zie ik echt niet gebeuren.
deden ze dat maar. Maar met een goor links d66 gaat dat niet gebeuren.
pi_181700070
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:33 schreef Molurus het volgende:
Jammer dat ik het niet live mee kan kijken. Ik ben reuze benieuwd naar met name de reactie van Blok zelf.
Dat duurt nog even.
I´m back.
pi_181700073
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:33 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

deden ze dat maar. Maar met een goor links d66 gaat dat niet gebeuren.
Ik snap dat rechts FOK een stijfje krijgt van wat Blok binnenskamers eruit flapte, maar binnen dit kabinet.. en ik zou haast zeggen binnen het huidige politieke klimaat in Nederland is het echt niet houdbaar.

De vraag is of de uitleg "ik koos mijn woorden onzorgvuldig" wel houdbaar is. Ik zou dat in elk geval compleet ongeloofwaardig vinden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181700088
Dit is nu al een topshow. Kuzu met gestrekt been er in.
pi_181700089


:')

Ik hoop zo dat hij achter zijn woorden blijft staan, maar ja de SJW hyena's zullen er massaal opspringen en dan is het beter je woorden terug te nemen voordat je dadelijk zoals Pim een kogel mag koppen of zoals Geert in een bunker dient te leven.
pi_181700108
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:35 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[ afbeelding ]

:')

Ik hoop zo dat hij achter zijn woorden blijft staan, maar ja de SJW hyena's zullen er massaal opspringen en dan is het beter je woorden terug te nemen voordat je dadelijk zoals Pim een kogel mag koppen of zoals Geert in een bunker dient te leven.
In een ander topic liep je net nog te beweren dat een multiculturele samenleving uitstekend ging. :').
I´m back.
pi_181700111
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:33 schreef Molurus het volgende:
Jammer dat ik het niet live mee kan kijken. Ik ben reuze benieuwd naar met name de reactie van Blok zelf.
hopelijk zegt die gewoon de waarheid. Maar niet naar Suriname wijzen maar de kutwijken hier benoemen.
pi_181700114
PVV nu.
I´m back.
pi_181700126
Ik heb altijd links gestemd maar ik word zo ziek van dat wijzende moralistische vingertje van linkse partijen die nu aan het woord zijn gekomen.
pi_181700139
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:37 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

hopelijk zegt die gewoon de waarheid.
Als dat "de waarheid" is die ik denk dat je bedoelt dan kan ie net zo goed meteen z'n ontslag indienen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181700152
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In een ander topic liep je net nog te beweren dat een multiculturele samenleving uitstekend ging. :').
Die gaat ook prima, is toch niets mis met de multiculturele samenleving? Probleem is dat mensen het meteen weer moeten doortrekken tot het extreme. We leven samen met veel culturen en veel afkomsten, en dat werkt ook goed. Chinezen, Duitsers, Fransen, Brazilianen, Vietnamezen etc. etc. etc. Allemaal geen problemen en werken en wonen in harmonie samen. Hetzelfde in die landen. Maar het is de groep van veelal de islamitische afkomst waar niet mee is samen te leven, ook niet in andere landen.

De multiculturele samenleving bestaat uit meer dan alleen Nederlanders en moslims.
pi_181700159
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:38 schreef -Ondskapt- het volgende:
Ik heb altijd links gestemd maar ik word zo ziek van dat wijzende moralistische vingertje van linkse partijen die nu aan het woord zijn gekomen.
Nah, ik heb ook een hekel aan dat moralisme van links, maar deze uitspraken van Blok zijn gewoon kroegpraat.
I´m back.
pi_181700192
Pechtold nu :')
pi_181700196
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:39 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Die gaat ook prima, is toch niets mis met de multiculturele samenleving? Probleem is dat mensen het meteen weer moeten doortrekken tot het extreme. We leven samen met veel culturen en veel afkomsten, en dat werkt ook goed. Chinezen, Duitsers, Fransen, Brazilianen, Vietnamezen etc. etc. etc. Allemaal geen problemen en werken en wonen in harmonie samen. Hetzelfde in die landen. Maar het is de groep van veelal de islamitische afkomst waar niet mee is samen te leven, ook niet in andere landen.

De multiculturele samenleving bestaat uit meer dan alleen Nederlanders en moslims.
Ja, goed de vraag moet dus anders gesteld worden, multiculturele samenleving gaat best (echter niet zonder problemen, maar die heb je bij een monoculturele samenleving ook), alleen de vraag is of de islam c.q. de politieke islam samengaat met een multiculturele samenleving. Antwoord op dat laatste is wrs: nee.
I´m back.
pi_181700210
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nah, ik heb ook een hekel aan dat moralisme van links, maar deze uitspraken van Blok zijn gewoon kroegpraat.
Dat laatste vooral, daarom snap ik niet dat ze er zo veel waarde aan hechten. Iedereen floept er wel eens iets uit wat niet door de beugel kan of wat achteraf misschien niet zo handig was om te zeggen.

Ik snap dat het politiek is en nu heeft links een stok om mee te slaan en die kans laten ze niet onbenut natuurlijk. :) Ik ga het debat met grote interesse volgen en dit topic ook.
pi_181700227
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, goed de vraag moet dus anders gesteld worden, multiculturele samenleving gaat best (echter niet zonder problemen, maar die heb je bij een monoculturele samenleving ook), alleen de vraag is of de islam c.q. de politieke islam samengaat met een multiculturele samenleving. Antwoord op dat laatste is wrs: nee.
Misschien had Blok het anders moeten verwoorden ja, dat geef ik toe. Maar hij heeft wel degelijk een punt, het is alleen niet de gehele multiculturele samenleving het is vooral één bepaalde groep die niet integreert en blijft vasthouden aan hun radicale ideologie. En dan hebben we het nog niet eens gehad wat die ideologie voor een ellende verzaakt in alle samenlevingen wereldwijd.
pi_181700233
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:42 schreef -Ondskapt- het volgende:

Dat laatste vooral, daarom snap ik niet dat ze er zo veel waarde aan hechten. Iedereen floept er wel eens iets uit wat niet door de beugel kan of wat achteraf misschien niet zo handig was om te zeggen.
Misschien omdat:

1) de uitspraken niet in een kroeg werden gedaan
2) het overduidelijk is dat hij z'n woorden *wel* zorgvuldig koos
3) omdat hij - naar eigen zeggen - exact dezelfde bewoording had voorgelegd aan zijn eigen ministerie.

Da's wel echt iets anders dan met een glaasje teveel iets onhandigs zeggen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 5 september 2018 @ 10:44:25 #127
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_181700241
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:16 schreef Ryan3 het volgende:
Hiddema voert het woord voor FvD, wrs is Baudet te druk met andere dingen...?

Kuzu trapt af.
Beetje apart ja, daar Baudet lid is van de BuZa commissie.
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
  woensdag 5 september 2018 @ 10:44:50 #128
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_181700247
ah weer zo'n lege Putin bash
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_181700251
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:38 schreef -Ondskapt- het volgende:
Ik heb altijd links gestemd maar ik word zo ziek van dat wijzende moralistische vingertje van linkse partijen die nu aan het woord zijn gekomen.
Ik heb hetzelfde, ik stem Partij voor de Dieren en ik hoop dat die niet al te schijnheilig gaan doen.
pi_181700254
Volg het debat maar 999 tegen 1000 dat het afloopt met een sisser.

Al for te money al for the show.
  woensdag 5 september 2018 @ 10:45:22 #131
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_181700256
D66 hoop natuurlijk dat Kaag BuZa gaat overnemen.
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_181700258
Pechtold: Hij is er om dat ideaal te bevorderen.

maar wat als dat ideaal momenteel niet te verwezenlijken is? Koste wat kost moet dat ideaal worden doorgevoerd al werkt het niet, het gaat niet over feiten, het gaat niet over argumenten, het gaat om een ideaal, een ideaal wat een persoonlijke opvatting is.
pi_181700289
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:45 schreef john2406 het volgende:
Volg het debat maar 999 tegen 1000 dat het afloopt met een sisser.

Al for te money al for the show.
De coalitiepartijen zullen Blok niet wegstemmen iig. Als CDA/CU/D'66 dat doen valt het kabinet. Dus blijft Blok zitten, tenzij hij nog meer kroegpraat uit gaat kramen in het debat.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 5 september 2018 @ 10:47:46 #134
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_181700294
quote:
14s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:45 schreef napoleonfour het volgende:
D66 hoop natuurlijk dat Kaag BuZa gaat overnemen.
En terecht.
pi_181700296
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:43 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Misschien had Blok het anders moeten verwoorden ja, dat geef ik toe. Maar hij heeft wel degelijk een punt, het is alleen niet de gehele multiculturele samenleving het is vooral één bepaalde groep die niet integreert en blijft vasthouden aan hun radicale ideologie. En dan hebben we het nog niet eens gehad wat die ideologie voor een ellende verzaakt in alle samenlevingen wereldwijd.
Je krijgt toch meteen plaatsvervangende schaamte als een bewindspersoon op allerlei dubieuze sociaal-darwinistische c.q. biologische theorietjes overgaat? Daar is hij in de eerste plaats al niet kundig in, en dan kan hij nog wel een mening hebben, maar ventileer dat dan op FOK! oid of in de kroeg. Wat Pechtold zei: een minister onwaardig. Maar goed, Blok hadden ze ook nooit op die plaats moeten zetten imho. Nu had Rutte wrs niet veel keus meer. :').
I´m back.
pi_181700299
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:45 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Pechtold: Hij is er om dat ideaal te bevorderen.

maar wat als dat ideaal momenteel niet te verwezenlijken is? Koste wat kost moet dat ideaal worden doorgevoerd al werkt het niet, het gaat niet over feiten, het gaat niet over argumenten, het gaat om een ideaal, een ideaal wat een persoonlijke opvatting is.
Wat ik vooral opmerkelijk vind van de rechts georiënteerde fokkers hier is dat men vooral naar de oppositie aan het wijzen is.

Valt nou niemand hier over het feit dat Blok niet de ballen heeft om op te komen voor zijn mening? (Aangenomen dat wat hij binnenskamers zei ook echt zijn mening was natuurlijk.) Dat hij die uitspraken weer intrekt kun je de oppositie onmogelijk verwijten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 5 september 2018 @ 10:48:26 #137
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_181700308
Geert heeft gelijk.
pi_181700318
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:48 schreef Bugno2 het volgende:
Geert heeft gelijk.
Ja, je kunt niet verlangen dat Blok nu zegt: ik ben het niet meer eens met wat ik paar maanden geleden zei.
I´m back.
pi_181700329
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:48 schreef Bugno2 het volgende:
Geert heeft gelijk.
Zeker, afgezien het feit dat Blok ook dingen zei om een discussie te ontlokken. Dat hoeft niet een op een gelijk te lopen met wat hij zelf vindt. Dat weet Wilders ook wel, die zit nu expres te boel op te stoken.
pi_181700337
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat ik vooral opmerkelijk vind van de rechts georiënteerde fokkers hier is dat men vooral naar de oppositie aan het wijzen is.

Valt nou niemand hier over het feit dat Blok niet de ballen heeft om op te komen voor zijn mening? (Aangenomen dat wat hij binnenskamers zei ook echt zijn mening was natuurlijk.) Dat hij die uitspraken weer intrekt kun je de oppositie onmogelijk verwijten.
Vallen kan ik er echt niet over, ja ik vind het onzin dat hij zijn woorden terugneemt. Het is laf, als je een uitspraak doet moet je erachter blijven staan. Maar in deze tijd niet raar meer, er wordt een complete hetze gestart in de media en de linkse politici zodra iemand iets zegt wat niet in hun straatje past. Mensen worden kapot gemaakt zodra ze niet in de linkse lijn lopen. Dan kies je eieren voor je geld, hij is niet de eerste en ook niet de laatste.
pi_181700348
Wilders heeft een (sterk) punt hierin.
pi_181700369
Geert heeft vaker gelijk voor de mensen die debatten volgen, maar het zal opvallen dat de media vanavond zich weer focust op één verkeerd zinnetje van Wilders om te kunnen demoniseren. Deze discussie met Pechtold zal je vanavond nergens teruglezen.
pi_181700392
Ik vind dat Pechtold het behoorlijk integer aanpakt.
pi_181700408
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:54 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind dat Pechtold het behoorlijk integer aanpakt.
Integer maar Blok ernstig beschadigend.
pi_181700419
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:55 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Integer maar Blok ernstig beschadigend.
Vind ik helemaal niet. Ik had een schijnheilige vertoning verwacht, maar dat doet hij gelukkig niet.
pi_181700428
"roeptoeteren"

_O_
pi_181700473
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:55 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Vind ik helemaal niet. Ik had een schijnheilige vertoning verwacht, maar dat doet hij gelukkig niet.
Eisen (al ontkent Pechtold dat) dat Blok zijn uitingen niet meende is politiek dodelijk voor Blok.
pi_181700485
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:58 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Eisen (al ontkent Pechtold dat) dat Blok zijn uitingen niet meende is politiek dodelijk voor Blok.
Je moet beter luisteren.
pi_181700499
Kuzu boos op Pechtold!
  woensdag 5 september 2018 @ 11:00:35 #150
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_181700505
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:59 schreef Loekie1 het volgende:
Kuzu boos op Pechtold!
Is Kuzu ooit wel eens niet boos?
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')