Heb jij Paul Martens ooit een gat dicht zien rijden?quote:
Wel op een gat binnen zien komenquote:Op vrijdag 17 augustus 2018 15:47 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Heb jij Paul Martens ooit een gat dicht zien rijden?
Die gaan zich ruim misrekenen zelfsquote:Op vrijdag 17 augustus 2018 15:57 schreef Chiappucci het volgende:
Het peloton zal zich toch weer niet gaan misrekenen
Dit heeft meer te maken met niet sneller kunnen in het peloton.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 15:57 schreef Chiappucci het volgende:
Jawel hoor.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 15:57 schreef Chiappucci het volgende:
Tien kilometer te gaan en bijna twee minuten voorsprong, doe eens een gok.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 15:57 schreef Chiappucci het volgende:
Volgens de wet van Herbert niet.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 15:58 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Tien kilometer te gaan en bijna twee minuten voorsprong, doe eens een gok.
Daar heeft het niks mee te maken, ze rijden tientallen kilometers volle bak, maar ze krijgen er gewoon niet genoeg af.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 15:57 schreef Chiappucci het volgende:
Dat gaat hem niet lukkenquote:Op vrijdag 17 augustus 2018 16:06 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Tijdswinst is t enige wat ik kan bedenken
Mollema flashbacks?quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 16:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Gougeard en Van den Berg die meedraaien, sukkelaars.
Ze hadden ook Mollema en Izagirre kunnen hetenquote:Op vrijdag 17 augustus 2018 16:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Gougaerd en Van den Berg die meedraaien, sukkelaars.
Die hebben de Tour niet gekeken.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 16:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Gougeard en Van den Berg die meedraaien, sukkelaars.
De renners maken de koers.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 16:13 schreef Mykonos het volgende:
[..]
Flutparcours, maar verrassend leuk tot nu toe ja.
Hij is gewoon in dienst.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 16:14 schreef Chiappucci het volgende:
Jammer voor Julius. Was wel een stuntje geweest als stagiair.
Ik ben niet helemaal zeker, maar volgens mij mogen stagiaires zelfs geen WorldTour wedstrijden doen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 16:16 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Oké, dat had ik ff gemist. Wel apart dat ze hem al tussentijds gehaald hebben.
Correct en tevens juist.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 16:30 schreef showtimer het volgende:
[..]
Ik ben niet helemaal zeker, maar volgens mij mogen stagiaires zelfs geen WorldTour wedstrijden doen.
Weer wat geleerd.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 16:30 schreef showtimer het volgende:
[..]
Ik ben niet helemaal zeker, maar volgens mij mogen stagiaires zelfs geen WorldTour wedstrijden doen.
Helaas gaat hij al richting Hilario.quote:
Die staan er niet geweldig op bij jonge renners. Vooral omdat ze een tegenvallend aantal protourwedstrijden mogen rijden.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 16:32 schreef showtimer het volgende:
Dat is er ene voor Roompot. Ad fundum genot.
Is dat zo?quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 16:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Helaas gaat hij al richting Hilario.
Nog niet bevestigd, maar dat is wel het gerucht dat rondgaat.quote:
Weet niet welke sprint Ray gekeken heefttwitter:raykerckhoffs twitterde op vrijdag 17-08-2018 om 17:01:54Julius van den Berg komt banddikte te kort om Magnus Cort Nielsen van ritsucces in #binckbancktour te houden. Neo-prof van EF laat wel direct zijn talent zien. ,,Dit smaakt naar meer." reageer retweet
Misschien heeft hij gewoon hele dikke banden op zijn fiets?quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 17:10 schreef franklop het volgende:
Weet niet welke sprint Ray gekeken heefttwitter:raykerckhoffs twitterde op vrijdag 17-08-2018 om 17:01:54Julius van den Berg komt banddikte te kort om Magnus Cort Nielsen van ritsucces in #binckbancktour te houden. Neo-prof van EF laat wel direct zijn talent zien. ,,Dit smaakt naar meer." reageer retweet
twitter:jessevandalen twitterde op vrijdag 17-08-2018 om 17:03:23@raykerckhoffs Halve fietslengte maar goed, maakt gelijk duidelijk waarom je voor De Telegraaf schrijft
reageer retweet
Oooooohhhhhhhhhhhhhhtwitter:raykerckhoffs twitterde op vrijdag 17-08-2018 om 17:10:09@jessevandalen Je hoeft me niet te volgen Jesse reageer retweet
Gelukkig wel een zelfkritische houding.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 17:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
twitter:jessevandalen twitterde op vrijdag 17-08-2018 om 17:03:23@raykerckhoffs Halve fietslengte maar goed, maakt gelijk duidelijk waarom je voor De Telegraaf schrijft
reageer retweet
Oooooohhhhhhhhhhhhhhtwitter:raykerckhoffs twitterde op vrijdag 17-08-2018 om 17:10:09@jessevandalen Je hoeft me niet te volgen Jesse reageer retweet
twitter:Kenny_Pryde twitterde op vrijdag 17-08-2018 om 16:30:00@Staghoj Cort Nielsen said that when he got in the break his sport director came and asked him 'What are you doing here? You were meant to be leading out Minali in the sprint finish.' Dear god, where does Astana find these great motivators and tactical genius sport directors?! reageer retweet
Zorg eerst maar eens dat je in kleinere wedstrijden een prijs kunt rijden.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 16:34 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Die staan er niet geweldig op bij jonge renners. Vooral omdat ze een tegenvallend aantal protourwedstrijden mogen rijden.
Wordt gewaardeerd! ik zou vandaag eigenlijk naar de finish gaan, maar dat gaat helaas niet door :-(quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 09:28 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zometeen op weg naar Riemst.
Verwacht de wedstrijd tussen de 8 en 13x te kunnen zien vandaag.
Helaas vanavond en morgen verplichtingen, dus het fotoverslag volgt maandag.
Zal wel proberen hier tussendoor eea te posten.
hopelijk gaat ie schroeien vandaag en morgenquote:Op zaterdag 18 augustus 2018 11:27 schreef Sjoerd102 het volgende:
Boom op weg om de startlijst te tekenen [ afbeelding ]
Het gaat om Van der Lijke, Backaert, Brändle en Gougeard.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 13:06 schreef Sjoerd102 het volgende:
Momenteel klein kopgroepje weg van een man of 4. Die. In Maastricht 6min. Voorsprong hebben.
Het is vijf voor twaalf.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 15:46 schreef Koffieplanter het volgende:
Boom rijdt zowaar een goede koers.
Alsof ze meelezenquote:Op zaterdag 18 augustus 2018 15:56 schreef wimderon het volgende:
Kung zal deze etappe onderhand wel verfoeien na vorig jaar en nu dit.
Hij denkt de sprint te kunnen winnen? Anders snap ik het ook niet.quote:
Maar Matthews is ook mee. En Stuyven.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 16:01 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij denkt de sprint te kunnen winnen? Anders snap ik het ook niet.
Je kan naar het beste duo ooit luisteren en jij gaat voor Joris? Ga je schamen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 16:02 schreef Max23 het volgende:
Is toch knap hoe Joris echt alles verkeerd ziet
Hij heeft ook wel een beetje geluk met het koersverloop. Mij hij doet het knap idd.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 16:07 schreef maxi-mus het volgende:
Knap van De Mohoor in zijn eentje. Houdt tot nu toe prima stand.
Mwah, denk het welquote:Op zaterdag 18 augustus 2018 16:07 schreef naatje_1 het volgende:
Tim gaat dit niet nog 7km zo volhouden denk ik
Kragh mocht hier zijn ding doen, zo was vooraf bepaald. Dus dan veranderen we daar gewoon niets aan ook al heb je met Matthews een goede kans op de etappe.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 16:12 schreef Koffieplanter het volgende:
Kragh zou zich wel mogen wegcijferen voor Matthews.
Toch maar mooi drie seconden dichter gekomen bij Mohoric!quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 16:22 schreef wimderon het volgende:
[..]
Kragh mocht hier zijn ding doen, zo was vooraf bepaald. Dus dan veranderen we daar gewoon niets aan ook al heb je met Matthews een goede kans op de etappe.
Het is bijna net zo'n debiele tactiek als Pozzato destijds inderdaad.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 16:28 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Toch maar mooi drie seconden dichter gekomen bij Mohoric!
vrijwel identiek rondje als de laatste 6 jaren in Sittard. Toen vond iedereen het saaiquote:Op zaterdag 18 augustus 2018 16:44 schreef Chiappucci het volgende:
Ondanks het niet extreem zware parcours toch weer een leuke koers vandaag. Prima rondje hebben ze uitgetekend rond Sittard.
Maken volgens jou de renners de koers?quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 17:44 schreef Marcoss het volgende:
Zo’n rit wordt ook leuker als iedereen moet aanvallen, afgelopen jaren waren er meerdere ritten om verschil te maken, nu moet het in deze 2 ritten en ze moeten ook nog die achterstand op Mohoric goedmaken..
quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 17:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Maken volgens jou de renners de koers?
Hij maakte in z'n eentje en als enige de overstap vanuit het tweede peloton naar het eerste peloton, probeerde een paar aanvalletjes en sprong in de slotfase nog naar het kopgroepje van 4.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 17:51 schreef Columbiafan het volgende:
Koers gemist, heel mooi voor Gregor!Kon de Schach z'n mannetje staan vandaag?
Het is vooral jammer dat hij geen commentaar deed toen De Bie en Vantomme naar elkaar keken toen Van der Hoorn ging. Dat had vermakelijke televisie opgeleverd.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 18:21 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Maar Wuyts deed het commentaar helemaal niet. Ook jammer.
Renaat had een grotere zenuwinzinking dan Wuyts had gehad denk ik.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 18:42 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Het is vooral jammer dat hij geen commentaar deed toen De Bie en Vantomme naar elkaar keken toen Van der Hoorn ging. Dat had vermakelijke televisie opgeleverd.
Ja, die was net 19 toen hij z’n 1e WT-koers reedquote:Op zaterdag 18 augustus 2018 23:24 schreef Slobeend het volgende:
Ik schrik er vooral van dat De Mohoor nog maar 23 is joh.
En ben JIJ tegen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 23:43 schreef wimderon het volgende:
Ja gezellig, laten we lekker teams vormen! En omdat het Belgen zijn die zeggen dat Mohoric gevaarlijk door het peloton beweegt zijn WIJ allemaal voor Mohoric!
quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 23:43 schreef wimderon het volgende:
Ja gezellig, laten we lekker teams vormen! En omdat het Belgen zijn die zeggen dat Mohoric gevaarlijk door het peloton beweegt zijn WIJ allemaal voor Mohoric!
Als hij daadwerkelijk gevaarlijke dingen doet wel, niet als het zo'n onzinverhaal is van, laten we zeggen, Katusha tegen Cofidis/Bouhanni waarbij uit de beelden vervolgens blijkt dat Katusha zelf begint en het gevaarlijkst doet.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Net efkes anges
Welles heeft er wel vertrouwen in.quote:Tim Wellens (8ste op 37”): “Ik werd tweede en voelde mij een hele dag zeer goed. In de finale viel ik een paar keer aan en ik hoop dat ook in de slotrit te kunnen doen. Als ik dezelfde benen heb als vandaag geef ik mezelf 50 procent kans op de eindzege, maar het wordt opnieuw een tactisch steekspel.”
We hebben het hier wel over iemand die de volgende uitspraken doet:quote:Op zondag 19 augustus 2018 11:31 schreef showtimer het volgende:
[..]
Welles heeft er wel vertrouwen in.En nee, Tim is volgens mij niet zo simpel voor een 50/50 'ik win of ik win niet'.
Percentages lijken me nou niet echt zijn sterkste punt.quote:“De angst voor verandering hield me uiteindelijk bij Lotto Soudal. Het kon bij LottoNL-Jumbo twee kanten op. Of ik zou tien procent beter worden, of tien procent slechter.”
“Bij Lotto Soudal weet ik dat ik elk jaar met twee procent zal groeien. Daarom tekende ik uiteindelijk bij. Een beslissing waar ik totaal geen spijt van heb”, zo besluit Wellens.
twitter:DigitalNomadPCS twitterde op zaterdag 18-08-2018 om 23:02:31Working in Geraardsbergen with a good Belgian beer #binckbanktour #PCSonTour
reageer retweet
Waarom zou je een flesje overgieten in zo'n vies plastic bekertje? Of het is een raar glas, dat kan ook.quote:Op zondag 19 augustus 2018 11:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Eindelijk bewijs dat Steph echt een drinker is.twitter:DigitalNomadPCS twitterde op zaterdag 18-08-2018 om 23:02:31Working in Geraardsbergen with a good Belgian beer #binckbanktour #PCSonTour [ afbeelding ] reageer retweet
twitter:josvanemden twitterde op zondag 19-08-2018 om 08:42:29Bedankt @BinckBankTour om ons als 'vliegtuigspotters' OP Charleroi airport neer te leggen. We sliepen, uhm verbleven, OP de landingsbaan. Elke 5min een vliegtuig, heerlijk. Ik was zo enthousiast dat ik geen oog dicht kon doen. reageer retweet
twitter:BinckBankTour twitterde op zondag 19-08-2018 om 13:24:44We have a new leading group. 7 riders 3 minutes and 40 seconds ahead of the peloton: Laurens De Vreese (AST), Dylan Groenewegen (TLJ), Markel Irizar (TFS) , Jonas Rickaert (SVB), Elmar Reinders (RNL), Guillaume Van Keirsbulck (WGG) and Ludwig De Winter (WVA). #BinckBankTour reageer retweet
Dit.quote:Op zondag 19 augustus 2018 11:58 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Waarom zou je een flesje overgieten in zo'n vies plastic bekertje? Of het is een raar glas, dat kan ook.
Gemeente Vervoersbedrijf?quote:Op zondag 19 augustus 2018 15:09 schreef Szura het volgende:
De altijd vervelende GVB mag niet winnen
Heeft het zelf ook wel een beetje in de hand gewerkt door niet vol mee te werken toen hij kwam aansluiten bij Stuyven/Lampaert/Wellens, wat er mede voor zorgde dat die groep niet wegkwam.quote:Op zondag 19 augustus 2018 15:12 schreef Koffieplanter het volgende:
Gelukkig hebben ze bij Sunweb gisteren voor Kragh en zijn drie seconden gekozen, in plaats van Matthews, die andermaal de betere lijkt.
Niet echt vreemd toch? Dit is al boven verwachting.quote:Op zondag 19 augustus 2018 15:17 schreef Koffieplanter het volgende:
Mohoric op de kasseien gaat ook niet van harte hoor.
Volgens LTD zijn Sunweb en Djumbo innovatiever met voeding dan de rest. Daar komt het dus door.quote:Op zondag 19 augustus 2018 15:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
LottoNL-goden. Ze hebben gouden formule gevonden dit jaar
Het schap met de babyvoeding?quote:Op zondag 19 augustus 2018 15:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
LottoNL-goden. Ze hebben gouden formule gevonden dit jaar
Wondergraan van de Bisschopsmolen.quote:Op zondag 19 augustus 2018 15:28 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Volgens LTD zijn Sunweb en Djumbo innovatiever met voeding dan de rest. Daar komt het dus door.
quote:Op zondag 19 augustus 2018 15:28 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Het schap met de babyvoeding?
quote:Wielrenners zweren bij ‘superbrood’ op basis van speciaal graan, maar dat mag je volgens experts met een korreltje zout nemen
Tritordeum heeft zijn intrede gedaan in het wielerpeloton. Geen nieuwe doping, wel een graansoort met bijzondere krachten. Te consumeren met een korreltje zout.
De hype van spelt hebben we gehad, tijd voor iets nieuws. Dat denken wij niet, dat vonden de spelttelers in Nederlands-Limburg. Met de hulp van Wiro Nillesen, een man die de keten van boer tot consument overziet, werd bij onze noorderburen tritordeum geïntroduceerd: een graansoort geïmporteerd uit Spanje. Je maakt er “wonderbrood” van, volgens De Volkskrant. “Met dit ontbijt win je de Tour”, kopte de krant deze week, omdat het nu door twee Nederlandse wielerteams gegeten wordt. Maar wat is het?
“Tritordeum is een kruising van twee graansoorten, harde tarwe (triticum durum, nvdr.) en wilde Chileense gerst (hordeum chilense, nvdr.)”, zegt Nillesen. “Het werd in Spanje ontwikkeld in de jaren 70. Ze waren daar op zoek naar graansoorten die gedijen in het droge binnenland. Tritordeum voldeed, maar het duurde tot 2013 voor het ook echt verwerkt werd in graanproducten.”
Een beetje een wonder – een graansoort die op een schrale zandgrond standhoudt en vrij goed bestand is tegen schimmels en ziekten – maar het zijn vooral de voedingswaarden van tritordeum die de aandacht trekken.
Geel brood, gele trui?
“Tritordeum bevat 40 tot 60 procent minder gluten dan gewone tarwe, en maakt het brood op die manier beter verteerbaar. Het bevat verder meer eiwitten, meer antioxidanten, veel luteïne – goed voor de ogen en de reden waarom het zo geel is – en meer vezels. Het gaat slechts om enkele procenten, maar tritordeum heeft over de hele lijn iets betere voedingswaarden dan andere graansoorten”, zegt Nillesen.
Voedingswetenschapper Fred Brouns van de universiteit van Maastricht wil dat nadrukkelijk relativeren. “Er is geen wetenschappelijke evidentie dat tritordeum gezonder is. Dat het beter verteerbaar zou zijn door het lagere glutengehalte, is onderdeel van de antiglutenhype die de ronde doet op sociale media en die we danken aan boeken als De Voedselzandloper en Broodbuik. Voor wie écht glutenintolerant is – ongeveer één procent van de bevolking – is tritordeum niet geschikt, voor wie echt gevoelig is aan tarwe ook niet.”
Wielerteams LottoJumbo en Sunweb zijn desondanks overtuigd. Deze en volgende week rijdt een vrachtwagen met diepgevroren tritordeumdeeg – ter plaatse af te bakken – van Bakkerij de Bisschopsmolen in Maastricht naar Frankrijk om de renners in de Tour te bevoorraden. “Ze vinden het lekker en voelen zich er goed bij. Dat is erg belangrijk, want renners moeten nu eenmaal heel veel eten, tot 9.000 kilocalorieën per dag”, zegt Frank van Eerd van de Bisschopsmolen. De bakker wil niet beweren dat je met tritordeum de Tour wint. Of dat het veel beter is dan andere granen. “Tom Dumoulin (de kopman van Sunweb, nvdr.), die gevoelige darmen heeft, eet liever onze broden met quinoa en haver, dat is persoonlijk. Maar de meeste andere renners zijn wel overtuigd van het nieuwe graan.”
Geen toevoegingen
“Het beste van brood zit niet in de graansoort, maar in de manier waarop het gemaakt wordt”, merkt Van Eerd nog op. “Wij zijn teruggekeerd naar de basis: brood dat gemaakt is van alleen meel, water, desem, zout en eventueel olijfolie. Geen toevoegingen. Dat is wat het gezonder maakt.”
Professor Brouns acht die bewering niet bewezen. “Er zitten misschien net iets meer mineralen in desembrood en voor mensen met een prikkelbare darm zou het ook ietsje beter verteerbaar zijn. Maar een groot gezondheidsvoordeel is niet aangetoond”, zegt hij. “Wonderbrood bestaat niet, en de Tour winnen dankzij brood is al helemaal niet mogelijk.”
Dan gaat er wat mis bij Sunweb...quote:Op zondag 19 augustus 2018 15:28 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Volgens LTD zijn Sunweb en Djumbo innovatiever met voeding dan de rest. Daar komt het dus door.
quote:Op zondag 19 augustus 2018 15:31 schreef franklop het volgende:
Er is een Lidl in de buurt
Quick Step wint
En de koks koken precieze hoeveelheden voor de belangrijkste renners.quote:Op zondag 19 augustus 2018 15:29 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Wondergraan van de Bisschopsmolen.
Dat is wel echt extreem innovatief.quote:Op zondag 19 augustus 2018 15:32 schreef Slobeend het volgende:
[..]
En de koks koken precieze hoeveelheden voor de belangrijkste renners.
Eens.quote:Op zondag 19 augustus 2018 15:37 schreef wimderon het volgende:
Stelling: de neutrale materiaalwagen kan afgeschaft worden.
voor wielen nog wel ok toch?quote:Op zondag 19 augustus 2018 15:37 schreef wimderon het volgende:
Stelling: de neutrale materiaalwagen kan afgeschaft worden.
9 van de 10 keer duurt dat zo lang dat de eigen auto er al bij komt voordat de renner terug weg is. En die ene keer dat het wel lukt wisselen ze daarna vaak alsnog terug naar een eigen wiel.quote:
En met schijfremmen wordt dat 10 van de 10 keer.quote:Op zondag 19 augustus 2018 15:41 schreef wimderon het volgende:
[..]
9 van de 10 keer duurt dat zo lang dat de eigen auto er al bij komt voordat de renner terug weg is. En die ene keer dat het wel lukt wisselen ze daarna vaak alsnog terug naar een eigen wiel.
Dit.quote:Op zondag 19 augustus 2018 15:52 schreef Koffieplanter het volgende:
De gouden kilometer vind ik toch een groter succes dan dat geweldige checkpoint dat ze in de eerste week van de Tour hadden gelegd.
hoi Thijsquote:
Heerlijk aan het genieten van de onkunde van DVP.quote:
Die hele WT wordt met het jaar lachwekkender.quote:Op zondag 19 augustus 2018 16:07 schreef showtimer het volgende:
[..]
Het is weer fantastisch gepland vandaag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |