Dat is toch fantastisch, dat is de helft van je plezier op een reis, vind ik dan.quote:Op vrijdag 26 april 2024 16:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Heb toch wel goeie herinneringen aan 's nachts, in de woestijn, met herders rond een kampvuurtje zitten en thee drinken en lachen om de 3 woorden Berber die ik sprak.
Even inhakend nog. Heb je wel de Karnak tempel in Luxor gezien?quote:Op vrijdag 26 april 2024 16:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Jazeker. Ben 7 jaar geleden alweer met 2 engelse collega avonturiers met kamelen van Marsa Alam naar Luxor gelopen. Was een super mooie tocht, maar de autoriteiten (en die bestaan daar zowel uit het leger, politie en lokale stammen) deden zo ontzettend moeilijk dat we daar nooit meer iets dergelijks gaan doen.
quote:Op vrijdag 26 april 2024 16:32 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Even inhakend nog. Heb je wel de Karnak tempel in Luxor gezien?
Portugal is heel erg de moeite <3quote:Op vrijdag 26 april 2024 16:41 schreef Fok-it het volgende:
[ afbeelding ]
Blijft een beetje karig. Langdurig rondtrekken zit er wel aan te komen eind van het jaar of volgend jaar. Dan maar eens beginnen met de rest van Europa inkleuren
Ja Portugal wordt zeker een van de eerste landen waar ik naartoe zal gaan inderdaad.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:16 schreef loveislikeakiss het volgende:
[..]
Portugal is heel erg de moeite <3
en Ierland is gezellig
Ik weet niet of ik mag meetellen, maar ik ben circa 30 minuten te voet op Slowaakse bodem geweest. Vanuit een Hongaars grensstadje de brug over de Donau overgestoken en dan even in het Slowaaks grensstadje gelopen. Verder niets gekocht ofzo daar.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 12:11 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dit jaar geweest in:
-Italië
-Liechtenstein
-Polen
-Hongarije
En ben met de trein door Slowakije (trein Praag-Budapest, EC277) gekomen, maar dat telt niet echt.
Of je het meetelt moet je helemaal zelf weten maar je bent er geweest, dat valt niet te ontkennen.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 15:57 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik mag meetellen, maar ik ben circa 30 minuten te voet op Slowaakse bodem geweest. Vanuit een Hongaars grensstadje de brug over de Donau overgestoken en dan even in het Slowaaks grensstadje gelopen. Verder niets gekocht ofzo daar.
Uhu, want ja, ben je in China geweest als je een week in Peking bent geweest? Of in Turkije als je een week in Antalya all inclusive hebt gevegeteerdquote:Op dinsdag 6 mei 2025 16:11 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Of je het meetelt moet je helemaal zelf weten maar je bent er geweest, dat valt niet te ontkennen.
Ja.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 16:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Uhu, want ja, ben je in China geweest als je een week in Peking bent geweest? Of in Turkije als je een week in Antalya all inclusive hebt gevegeteerd
Al heb ik inmiddels wel wat meer van Zwitserland gezienquote:Op donderdag 2 juni 2022 18:10 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Mag je helemaal zelf weten natuurlijk, maar ik tel landen mee zodra ik de grond (buiten het vliegveld of uit de auto gestapt) heb geraakt. Of je ergens bent geweest (ja/nee) zegt natuurlijk nooit iets over hoeveel je van het land hebt gezien.
Voor mij gaat het dan om de landen Zwitserland, waar ik in een wegrestaurant ben geweest en Tsjechië, waar ik bij de KFC langs de snelweg heb gegeten. Die tel ik mee, maar ik heb er ook wel vertrouwen in dat ik daar nog wel eens voor een weekend ofzo naartoe ga. Verder heb ik enkele uren in het centrum van Hong Kong doorgebracht omdat we op het vliegveld een overstap van 12 uur hadden.
Ik ben nooit op onze eilanden of boven Overijssel geweest. Heb ik Nederland dan ook “niet gezien”?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 16:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Uhu, want ja, ben je in China geweest als je een week in Peking bent geweest? Of in Turkije als je een week in Antalya all inclusive hebt gevegeteerd
We bedoelen hetzelfde. Je bent in het land geweest, punt. Als je zoals gezegd twee weken all in ligt te zuipen heb je nog steeds niets gezien dus die tijdsduur is niet relevant.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 17:28 schreef Dagoduck het volgende:
Ja.
Niet moeilijker maken dan het is. Of je in een land bent geweest (en dat is heel zwart/wit ja of nee) zegt niets over wat je hebt gezien of gedaan.
Waar was je anders?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 16:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Scandinavië niets voor jou? Zijn ook wel woke mensen en mooie natuur, vond Stockholm een prima stad ook.quote:Op vrijdag 26 april 2024 16:41 schreef Fok-it het volgende:
[ afbeelding ]
Blijft een beetje karig. Langdurig rondtrekken zit er wel aan te komen eind van het jaar of volgend jaar. Dan maar eens beginnen met de rest van Europa inkleuren
Oeh zelfs Mali. Hoe was dat?quote:Op woensdag 7 mei 2025 12:16 schreef Farenji het volgende:
Al 6 jaar geen nieuwe landen meer, tijd om weer eens ver weg te gaan....
[ afbeelding ]
Ook wel woke???quote:Op woensdag 7 mei 2025 12:18 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Scandinavië niets voor jou? Zijn ook wel woke mensen en mooie natuur, vond Stockholm een prima stad ook.
In Zweden en Noorwegen gaat dat prima zonder auto. Met de trein en bus kom je daar zonder problemen op de belangrijke hubs van de nationale parken en lange afstand wandelroutes.quote:Op woensdag 7 mei 2025 13:13 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ook wel woke???
Maar staat wel op lijstje ja. Maar heb geen rijbewijs dus dat soort landen ervaar je dan toch net wat anders dan als je echt volledig de natuur in kan
Mali was erg mooi en echt een belevenis, al ruim twintig jaar geleden toen het nog stabieler was en je ook nog zonder problemen naar Timboektoe kon. Was wel met een groepsreis dus alles georganiseerd. De trekking door de Dogon vallei was ook zeer tof.quote:Op woensdag 7 mei 2025 12:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Oeh zelfs Mali. Hoe was dat?
En waar in Pakistan ben je geweest? (Ik alleen in het noorden. En met een beetje geluk ga ik komende augustus weer)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |