abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 18 januari 2019 @ 15:27:07 #151
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_184474861
quote:
Waar vind je dit?
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  Moderator vrijdag 18 januari 2019 @ 15:30:12 #152
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184474940
quote:
5s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:27 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Waar vind je dit?
den twitters.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 18 januari 2019 @ 15:36:54 #153
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_184475076
Ik had op twitter de vraag gesteld hoe de Outlaw 41 nu precies wordt samengesteld. Krijg ik als antwoord: 'we volgen ons eigen muzikale hart vooral'

Beetje flauw dat de luisteraar er nul invloed op heeft en dat ze tegelijkertijd geen inzage geven in de samenstellingscriteria :') Hoe serieus kun je een hitlijst dan nog nemen? Ze zouden m.i. een voorbeeld moeten nemen aan de Graadmeter van Pinguin, de StuBruAfrekening en de MuMeAfrekening.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  Moderator vrijdag 18 januari 2019 @ 15:38:48 #154
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_184475108
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:30 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

den twitters.
Ah, hier dus

https://fanlink.to/Outlaw41
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  Moderator vrijdag 18 januari 2019 @ 15:47:30 #155
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184475242
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:36 schreef Gretzl het volgende:
Hoe serieus kun je een hitlijst dan nog nemen?
Tja ik ben sowieso nooit fan van hitlijsten geweest :)

Trouwens kun je nu geen luisteraar criterea gebruiken want ze zenden nog niet uit :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184475251
Ach, de Outlaw is zo dik 15 jaar samengesteld, waarom nu veranderen
  vrijdag 18 januari 2019 @ 15:53:29 #157
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_184475327
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:47 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja ik ben sowieso nooit fan van hitlijsten geweest :)
Ik ben nog het meest fan van transparante hitlijsten zoals deze waar iedereen de mogelijkheid heeft om de punten per nummer na te rekenen. Dan weet je iig dat het samenstellingsproces eerlijk is verlopen en er geen label of artiest een nummer probeert te pushen.

quote:
Trouwens kun je nu geen luisteraar criterea gebruiken want ze zenden nog niet uit :D
True, maar het zou Kink imo wel sieren als ze de luisteraar voldoende gaan betrekken bij de playlist. Uiteindelijk kunnen ze zich daarmee onderscheiden van de eenheidsworst in het etherlandschap.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  vrijdag 18 januari 2019 @ 15:54:31 #158
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_184475345
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:48 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ach, de Outlaw is zo dik 15 jaar samengesteld, waarom nu veranderen
Nou, omdat niemand begrijpt waarom stadionacts als Mumford & Sons en Imagine Dragons er gewoon in staan. Op basis waarvan krijgen ze een notering dan? Voelt totaal niet logisch in dit conept.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_184475592
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:54 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Nou, omdat niemand begrijpt waarom stadionacts als Mumford & Sons en Imagine Dragons er gewoon in staan. Op basis waarvan krijgen ze een notering dan? Voelt totaal niet logisch in dit conept.
Zenderprofiel op basis van Veenstra's ideeën denk ik.
Wellicht worden die 'stadionacts' er later wat meer uitgefilterd, maar probeert 'ie nu nog wat twijfelaars van 3fm over te halen.

En in die vorige 15 jaar Outlaw vroeg niemand zich af waarom er wat instond.
Maar we zitten nu in een tijd waar iedereen zich overal tegenaan moet bemoeien.
pi_184475639
Overigens staan die stadionacts ook meestal in de top 10 van het democratisch bepaalde Song van het Jaar, dus niet gek dat ze de Outlaw halen.
Tevens zijn het (grotere) festivalfavorieten, en dat matcht met het KINK profiel.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 16:14:58 #161
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_184475698
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 16:08 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Zenderprofiel op basis van Veenstra's ideeën denk ik.
Wellicht worden die 'stadionacts' er later wat meer uitgefilterd, maar probeert 'ie nu nog wat twijfelaars van 3fm over te halen.

En in die vorige 15 jaar Outlaw vroeg niemand zich af waarom er wat instond.
Die tijd heb ik niet bewust meegemaakt. Maar enige transparantie over de wijze van samenstellen is toch wel het minste wat we als trouwe luisteraar mogen veranderen? Anders kun je er gewoon een willekeurige selectie van 41 recente singles in zetten.
quote:
Maar we zitten nu in een tijd waar iedereen zich overal tegenaan moet bemoeien.
Ik zie niet in wat daar mis mee is, zolang het om opbouwende kritiek gaat en het grote plaatje nog steeds enorm wordt toegejuicht. Ik vind het prachtig dat er in Nederland eindelijk weer een alternatieve zender is die gaat proberen om landelijk voet aan de grond te krijgen. Ze zouden extra pluspunten verdienen als ze beter uitleggen hoe de playlist tot stond komt, en waarom bijvoorbeeld bepaalde artiesten meer aandacht krijgen. Wat mij betreft gaan ze regelmatig onderzoeken afnemen onder luisteraars, dat is toch de beste graadmeter voor welke richting ze uiteindelijk op zouden moeten gaan.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  Moderator vrijdag 18 januari 2019 @ 16:16:38 #162
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184475725
Tja het is gewoon een lijst die elke week een klein beetje veranderd, een prettig plekje om elke week dezelfde nummers te horen met kleine verschuivingen.

Sowieso heb ik het nut van muziek op volgorde zetten in een populariteitslijst nooit begrepen... als je zo graag muziek op volgorde wilt zetten maak dan een mooie mixtape :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184475881
Overigens liep wat er in de Outlaw stond niet parallel met wat er op High Rotation stond bij KINK in het verleden, de hitlijst was altijd wat meer popi qua muziek.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 16:25:00 #164
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_184475889
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 16:11 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Overigens staan die stadionacts ook meestal in de top 10 van het democratisch bepaalde Song van het Jaar, dus niet gek dat ze de Outlaw halen.
Tevens zijn het (grotere) festivalfavorieten, en dat matcht met het KINK profiel.
Ja, iets met de gemene deler die maakt dat de populairste namen altijd hoog zullen eindigen. Maar een grote festivalheadliner maakt niet direct alternatieve muziek, dat ben je hopelijk met me eens.

Kink punt nl pretendeert hét alternatieve radiostation van Nederland te zijn. Dan is het totaal niet logisch om je te associëren met namen die door het gros van de luisteraars niet meer als alternatief worden gezien. Het gaan dan om artiesten die al jaren geleden zijn doorgebroken bij het grote publiek. De nummers die ze nu uitbrengen scharen de meeste critici ook niet meer onder alternatieve pop/rock. Het zou toch ook niet kloppen als we opeens Coldplay en Kensington in de Outlaw terug gaan zien?
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_184475998
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 16:25 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ja, iets met de gemene deler die maakt dat de populairste namen altijd hoog zullen eindigen. Maar een grote festivalheadliner maakt niet direct alternatieve muziek, dat ben je hopelijk met me eens.
Nee, dat ben ik niet met je eens. Grote festivalheadliners maakten altijd alternatieve muziek die geschikt was voor KINK FM, dus waarom nu niet?
quote:
Kink punt nl pretendeert hét alternatieve radiostation van Nederland te zijn. Dan is het totaal niet logisch om je te associëren met namen die door het gros van de luisteraars niet meer als alternatief worden gezien. Het gaan dan om artiesten die al jaren geleden zijn doorgebroken bij het grote publiek. De nummers die ze nu uitbrengen scharen de meeste critici ook niet meer onder alternatieve pop/rock. Het zou toch ook niet kloppen als we opeens Coldplay en Kensington in de Outlaw terug gaan zien?
Het is ook maar een geuzennaam.Het wordt minder alternatief dan Pinguin en 3FM Alternative. Het zal vergelijkbaar zijn met KX The Edge(want he, Veenstra bepaalde daar ook de nieuwere muziek. Dus je krijgt ook CHVRCHES, Elbow en Jett Rebel) Het moet wel een 'beluisterbaar' station blijven in de dagprogrammering. Je kunt niet zoals vroeger doen wat de VPRO deed en dat de luistercijfers dan met 75% daalden. Want dan kunnen ze na een paar maanden stoppen.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 16:41:10 #166
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_184476119
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 16:32 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Nee, dat ben ik niet met je eens. Grote festivalheadliners maakten altijd alternatieve muziek die geschikt was voor KINK FM, dus waarom nu niet?
Ariana Grande en Childisch Gambino zijn dit jaar headliners op Coachella. Horen zij ook thuis op Kink? En hoe denk je over de hoogbejaarde artiesten die de laatste jaren op Pinkpop mogen headlinen? (zoals Paul McCartney, Fleetwood Mac, The Rolling Stones, Bruce Springsteen). Ik vind dat je dit niet 1 op 1 kunt zeggen. Dat een act populair genoeg is om een groot festival te headlinen maakt hun muziek niet per se geschikt voor een alternatieve radiozender als Kink. Als ze hier te ver in doorslaan wordt het straks net zo'n zootje als bij Studio Brussel waar de mainstream ook domineert.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  Moderator vrijdag 18 januari 2019 @ 16:45:51 #167
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184476188
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 16:41 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ariana Grande en Childisch Gambino zijn dit jaar headliners op Coachella. Horen zij ook thuis op Kink? En hoe denk je over de hoogbejaarde artiesten die de laatste jaren op Pinkpop mogen headlinen? (zoals Paul McCartney, Fleetwood Mac, The Rolling Stones, Bruce Springsteen). Ik vind dat je dit niet 1 op 1 kunt zeggen. Dat een act populair genoeg is om een groot festival te headlinen maakt hun muziek niet per se geschikt voor een alternatieve radiozender als Kink. Als ze hier te ver in doorslaan wordt het straks net zo'n zootje als bij Studio Brussel waar de mainstream ook domineert.
quote:
2s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:45 schreef Bosbeetle het volgende:
Eigenlijk wil ik ouwe zuurpruim mensen die in de 80s geboren zijn zijn ook al bijna 40+ radio :D

Dat zou op mijn lijf geschreven zijn. Met elke avond noiserock uur gevolgd door minimal music uur afgetopt met avantgardistische elite shit radio :Y

En elke woensdag een uur lang de nieuwste john zorn projecten :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 18 januari 2019 @ 16:46:11 #168
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_184476193
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 16:32 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Het wordt minder alternatief dan Pinguin en 3FM Alternative. Het zal vergelijkbaar zijn met KX The Edge(want he, Veenstra bepaalde daar ook de nieuwere muziek. Dus je krijgt ook CHVRCHES, Elbow en Jett Rebel) Het moet wel een 'beluisterbaar' station blijven in de dagprogrammering. Je kunt niet zoals vroeger doen wat de VPRO deed en dat de luistercijfers dan met 75% daalden. Want dan kunnen ze na een paar maanden stoppen.
Makes sense dat ze het niet aandurven om écht de diepte in te gaan, want daarmee raak je al snel een deel van de luisteraars kwijt. .Maar als het echt een Pinguin Light wordt vraag ik me hoeveel ze nu echt gaan toevoegen aan het radiolandschap. Voor hoeveel luisteraars wordt nu daadwerkelijk interessant om van Pinguin / Kx / 3FM Alternative / Orinoco over te stappen naar Kink?
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  Moderator vrijdag 18 januari 2019 @ 16:47:50 #169
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184476213
Ik stap over van radio4 :) zal mij benieuwen ik ga het nog niet afkraken voordat ze begonnen zijn.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 18 januari 2019 @ 16:50:21 #170
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_184476233
quote:
2s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:56 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Tuurlijk is het op smaak; ik zou niet eens weten hoe ze dit willen meten. Maar het geeft wel een indicatie waar een zender heen wil qua sound en plaatkeuzes, en wat mij betreft worden bands als 21 Pilots, Chef'Special en Imagine Dragons al op meer dan genoeg andere zenders gedraaid. Ik dacht dat het idee van KINKFM was om dat soort muziek juist links te kunnen laten liggen...
+1. Wat mij betreft gaat KINK naar een profiel waarmee ze beogen vooruit te lopen op de massa, ipv de singles te draaien van bands die al met tal van songs in de reguliere hitlijsten te hebben gestaan. Die hebben aan airplay echt geen gebrek. KINK zou juist een gat moeten opvullen. Ik ken nog wel een paar grote bands die de afgelopen jaren op Nederlandse festivals hebben geheadlined en m.u.v. 3voor12 in de avond eigenlijk nooit op de radio te horen zijn ;)
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_184476439
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 16:41 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ariana Grande en Childisch Gambino zijn dit jaar headliners op Coachella. Horen zij ook thuis op Kink? En hoe denk je over de hoogbejaarde artiesten die de laatste jaren op Pinkpop mogen headlinen? (zoals Paul McCartney, Fleetwood Mac, The Rolling Stones, Bruce Springsteen). Ik vind dat je dit niet 1 op 1 kunt zeggen. Dat een act populair genoeg is om een groot festival te headlinen maakt hun muziek niet per se geschikt voor een alternatieve radiozender als Kink. Als ze hier te ver in doorslaan wordt het straks net zo'n zootje als bij Studio Brussel waar de mainstream ook domineert.
Ariana niet maar Childish Gambino en een Janelle Monae wat mij betreft zeker.
Dat is ook populair bij dezelfde mensen die van Grimes, Oscar & the Wolf, Luwten bijv. houden; kortom, het festivalpubliek van vandaag.
Ik zal maar niet aannemen dat mensen vinden dat alleen witte mannen gitaren en -electronica alternatieve muziek is en zwarte muziek per definitie niet.
De festivals zijn wel veranderd met de tijd, dat wel. Er zijn gewoon te weinig nieuwe grote alternatieve acts voor headlineposities en daarom putten ze ook meer uit de mainstream en de oude helden.
Want die kunnen mensen nu nog een keer zien, want we kunnen aannemen dat alle Beatles en Stones (Keith uitgezonderd uiteraard) over 10 jaar allemaal dood zijn. Dus dat trekt nu publiek.
Maar een Pinkpop is nu in vergelijking idd niet echt meer voer voor KINK zoals eerder.
pi_184493452
Alweer de 9 jaar sinds de sterfdag van Grolleman morgen..
  Moderator zaterdag 19 januari 2019 @ 20:15:06 #173
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184497875
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 15:44 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Alweer de 9 jaar sinds de sterfdag van Grolleman morgen..
Negen jaar alweer ;(
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 22 januari 2019 @ 09:38:06 #174
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_184547881
quote:
Dankzij geld van oud-Mojo-directeur Leon Ramakers kan Kink terugkeren. Het gaat „nadrukkelijk” om een privé-investering, zeggen ze. Hoogesteijn: „We zijn redactioneel onafhankelijk.”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)et-verleden-a2040581
Zolang de Imagine Dragons en Mumford & Sons van deze wereld een plaats krijgen in de Outlaw 41 (en ongetwijfeld ook met regelmatige frequentie gedraaid worden) waag ik te betwijfelen hoe onafhankelijk Kink te werk kan gaan.

quote:
„Dat neemt niet weg dat een herstart van Kink ook voor Mojo voordelig kan zijn.” Een radiozender voor alternatieve muziek is een geschikt promotiekanaal voor de festivals en concerten. Zeker nu 3FM en Radio 2 sinds een paar maanden geen concerten meer mogen promoten van het Commissariaat voor de Media.
Mijn vermoeden is dat Ramakers Kink gewoon als een vehikel ziet om meer kaarten verkocht te krijgen voor 'zijn' Mojo. Hij is dan wel geen directeur meer, maar heeft ongetwijfeld nog belangen. Sowieso staat ie er nog op de loonlijst als boeker.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  Moderator dinsdag 22 januari 2019 @ 11:32:58 #175
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_184549661
quote:
Zeker nu 3FM en Radio 2 sinds een paar maanden geen concerten meer mogen promoten van het Commissariaat voor de Media.
Whut
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')