Daar is het briesjeloosquote:Op donderdag 9 augustus 2018 12:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Dan doen ze dat op die warme dagen lekker op de vensterbank.
(Ik zei warme dagen dus ontopic)
twitter:gabhazeleger twitterde op donderdag 09-08-2018 om 09:29:42Zojuist even een klein dijkje gemaakt in Otterlo. Hopen dat het niet nodig is. https://t.co/5S9eIkZW3O reageer retweet
Ik zie een gaatje.quote:
quote:Op donderdag 9 augustus 2018 12:27 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Code oranje is er echt hoor! Zien = geloven.
quote:
De rubberboot ontbreekt nogquote:
Hier ook een keertje, eind jaren 80quote:Op donderdag 9 augustus 2018 12:29 schreef Dagoduck het volgende:
Maar goed, ik heb hier nog maar één keer de straten blank zien staan, en dan was omdat een waterleiding was gesprongen.
Vannacht draait de wind naar het oosten dus dat komt hier nooit.quote:
Was al gepost door jou. +1 dus.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 11:41 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dat wit-paarse ziet er uit als een enorme tornado.![]()
(moet je ff niet denken dat het plaatje van bovenaf is)
Klaas weet dus toch niet álles?quote:Op donderdag 9 augustus 2018 12:34 schreef klaasweetalles het volgende:
hoe laat begint die shit
ik wil thuis zijn voordat het begint...
bron: https://www.weerplaza.nl/(...)are-windstoten/4495/quote:12.25 uur - Code oranje van het KNMI
Het KNMI heeft code oranje, een waarschuwing extreem weer, afgekondigd in verband met zeer zware windstoten tot 110 km/uur. Hij is afgegeven voor Zeeland, Zuid-Holland, Noord-Holland, Flevoland, Friesland en in het IJsselmeer- en Waddengebied.
12.20 uur - Hoe zit het met de wind voor vanavond?
We hebben inmiddels een aardig beeld van de wind en windstoten die we vanavond en vroeg in de nacht kunnen verwachten.
Meest waarschijnlijke scenario
Vroeg in de avond draait de wind naar west tot noordwest. Aan de Zeeuwse kust wordt het 7 Bft, met windstoten tot 80 km/uur. Later op de avond verplaatst de meeste wind zich naar het noordwesten en het Waddengebied. Daar verwacht Weerplaza een stormachtige wind, kracht 8, met windstoten tot 90 km/u.
Terwijl in Zeeland al de wind duidelijk afneemt, wordt vroeg in de nacht op de Waddeneilanden misschien kort stormkracht, 9 Bft, gehaald. Op de eilanden, maar ook langs de Friese westkust en noordkust zijn windstoten tot 100-110 km/uur mogelijk. Na 02.00 uur gaat de wind snel afnemen, maar in het oostelijk Waddengebied (Ameland, Schiermonnikoog) kan het eerst nog stormachtig zijn.
Extreem scenario
Er zijn nog steeds modelberekeningen die een zeer slechte situatie voor het noordwesten berekenen. Daarvoor moet de luchtdruk in het kern van de depressie, die vanuit Frankrijk over Nederland naar Denemarken koerst, nog fors verder dalen.
In dat geval wordt het windkracht 9 in de Kop van Noord-Holland en op de Waddeneilanden, met windstoten tot 115-120 km/uur. Dat is nog merkbaar meer en maakt de kans op schade aan de natuur en problemen op campings nog groter.
Het zeewater is echt niet warm hoor. Maar lauw. Ik denk niet dat deze factor er iets mee te maken heeft.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 11:46 schreef fietsie het volgende:
Eerlijk gezegd denk ik dat de combinatie van het bijzonder warme zeewater, de warme landmassa's, hoge lucht-temperaturen en de droogte voor veel computermodellen nu een erg complexe input is.
En dat er dus wel een enorme onzekerheid aan hangt.
Maar aan de andere kant zou je ook kunnen redeneren dat als alles warm is er zoveel energie vrijkomt zodra dat gaat afkoelen dat het wel zo extreem zou moeten worden....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |