lord_bono | maandag 6 augustus 2018 @ 18:23 |
Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport Actueel weer Francorchamps | |
vosss | maandag 6 augustus 2018 @ 18:42 |
Met de opmerking (uit het vorige topic) dat Stroll iedereen het snot voor de ogen zou rijden in een kart ben ik het niet noodzakelijkerwijs mee eens. Vroeger vaak zat snellere tijden dan Jos neergezet in Echt en Jos was toch echt wel een betere coureur dan heel die Stroll bij elkaar. Ik zeg niet dat ik dat nu nog zou doen, ik ben inmiddels ook 20 jaar ouder, maar stellen dat een matige F1 coureur iedereen het snot voor de ogen zou rijden in een kart vind ik wat kort door de bocht. Er zullen vast nog genoeg jonge knapen hier rond lopen die best aardig een potje kunnen karten lijkt me zo. | |
bokkepoot | maandag 6 augustus 2018 @ 18:43 |
Er zit een groot verschil tussen 1 rondje een strakke tijd neerzetten en een hele race rijden. | |
sasquatsch | maandag 6 augustus 2018 @ 18:44 |
Ik bedoel dus niet goed genoeg om überhaupt in aanmerking te komen voor een superlicentie. Stroll had wel genoeg punten voor een superlicentie. Ik ben zelf bezig met een lijst te maken met wie er wel en niet in aanmerking komen voor een super licentie (omdat die ik gevonden heb al van voor 2018 is, waar het jaar 2015 nog meegerekend wordt, dat voor 2019 niet meer meetelt) en daar staat zij (inclusief haar resultaten van 2018) niet op. Na 3 jaar heeft ze nog geen enkel punt gehaald voor haar superlicentie. Dat is in mijn ogen niet goed genoeg. Zelfs niet voor eventuele clementie van de FIA. En ja, ik zie ook graag diversiteit op de grid, waaronder een vrouw. Maar dan wel op basis van de geldende regels en resultaten. Niet om alleen maar een vrouw op de grid te hebben. Ter info, ook Mick Schumacher heeft nog niet genoeg punten behaald. Hij heeft er nu 23, waarvan 20 in 2016 zijn behaald. Wil hij volgend jaar F1 mogen rijden moet hij dit jaar minimaal P3 worden in de Formule 3 om aan de vereiste 40 punten te komen. | |
tja77 | maandag 6 augustus 2018 @ 19:01 |
Stroll heeft meerdere resultaten in Canadese kartkampioenschappen neergezet. Dus karten kan hij echt wel. Snellere tijden dan Jos? Ach, wie zegt dat hij voluit ging? | |
vosss | maandag 6 augustus 2018 @ 19:02 |
Ik, want hij kwam daar 1x per maand om de snelste maandtijd aan flarden te rijden en die paar keer dat ik hem daar zag vloog ie meteen pissed de kelder weer in om sneller te gaan. Dus die deed echt wel een beetje zijn best | |
Fir3fly | maandag 6 augustus 2018 @ 19:06 |
https://www.racefans.net/(...)gh-tyre-degradation/Zucht . | |
Sinister-D- | maandag 6 augustus 2018 @ 19:09 |
Zag alleen de reactie op de quote en wist al direct wie dat postte | |
tja77 | maandag 6 augustus 2018 @ 19:11 |
Dan nog is het de vraag hoe het zit met materiaal, banden, afstelling e.d. Maar je maakt me niet wijs dat er FOK!ers zijn die beter zijn in racen (dan wel in een kart, dan wel in een ander soort bolide) dan Stroll. No fucking way. | |
daNpy | maandag 6 augustus 2018 @ 19:36 |
Wedden | |
Fir3fly | maandag 6 augustus 2018 @ 19:36 |
Ik neem aan dat iedereen dezelfde reactie heeft. | |
vosss | maandag 6 augustus 2018 @ 19:39 |
Nou tja77; daar is de eerste al. Ik zet een tientje op daNpy. Bij deze. | |
tja77 | maandag 6 augustus 2018 @ 19:55 |
Daar durf ik best een krat bier tegenover te zetten. Is alleen verdomd lastig te realiseren. Maar jij hebt ook Formule 3/4 races gewonnen? Er wordt hier vaak lacherig over Stroll gedaan, maar als je op 11-jarige wordt vastgelegd door de Ferrari Driver Academy, in verschillende raceklasses races wint en kampioen wordt dan kun je echt wel wat. Natuurlijk heb je veel aan een papa die veel poen heeft, maar zonder talent win je die races en kampioenschappen echt niet. | |
Sjemmert | maandag 6 augustus 2018 @ 20:05 |
Heb geen rijke pa of veel kart ervaring maar kan wel een aardig potje sturen in de simulator en daarin aardig meekomen met de wereld top | |
Asschen_sukar | maandag 6 augustus 2018 @ 20:33 |
Ik heb liever dat ze betere banden maken en dan het tanken terug brengen. Samen met motoren die minder lang mee hoeven te gaan, maar wel goedkoper geproduceerd kunnen worden, zou dat veel leukere races opleveren. Maar de FIA kennende zal het wel precies tegenovergesteld gaan en gaan we dus naar nog saaiere races kijken. | |
M.Melandri | maandag 6 augustus 2018 @ 20:36 |
Kunstmatig idd. Ze kunnen beter het tanken weer toestaan i.c.m. vrije keuze van banden. | |
mikieu | maandag 6 augustus 2018 @ 20:42 |
Tanken... Nee, gewoon vrije keus banden en aantal liter brandstof. | |
Sinister-D- | maandag 6 augustus 2018 @ 20:50 |
je bent er ook mee bekend dat Pa Stroll een Ferrari Dealership heeft in Noord-Amerika en dat er dus al verregaande relaties waren met Ferrari? Ik zeg niet dat Lance niet kan rijden, maar dat hij destijds enkel geselecteerd is op prestaties om tot het jr. programma toe te treden heb ik wel mijn twijfels over. | |
tja77 | maandag 6 augustus 2018 @ 21:01 |
Dan heeft hij nog steeds races gewonnen in verschillende Formule klasses. Nogmaals, ik ben geen fan van hem maar het is niet alleen geld waardoor hij in de Formule 1 rijdt. Ook talent. Maar zonder die poen zou hij geen Formule 1 rijden nee. | |
sasquatsch | maandag 6 augustus 2018 @ 21:20 |
Je bedoelt 10 jaar terug in de tijd, toen er nauwelijks op de baan ingehaald werd. Door het verbod op bijtanken is dat in ieder geval verbeterd, ook zonder de Pirelli banden en DRS. Betere banden ja, bijtanken nee. | |
daNpy | maandag 6 augustus 2018 @ 23:07 |
| |
MakkieR | dinsdag 7 augustus 2018 @ 00:17 |
Maar als we eerlijk zijn en we kijken naar vrouwen in de Formule 1. Hoe eerlijk zijn dan de kansen die je krijgt om als vrouw deel te te mogen nemen als F1 coureur. Ik ben er van overtuigd dat er genoeg talent rondloopt die net zo goed kunnen rijden als een F1 coureur. Maar het is juist het onrecht dat vrouwen demotiveert om er alles aan te doen het allerhoogste te bereiken, want al kun je rijden als Hamilton dan nog word je bij een formule team niet aangenomen, gezien dit een mannen wereld is. | |
Sjemmert | dinsdag 7 augustus 2018 @ 05:12 |
Noem eens een paar talenten dan. | |
manny | dinsdag 7 augustus 2018 @ 07:39 |
als er een vrouw is die iedereen naar huis rijdt en overwinning op overwinning stapelt in de hoogste klasse onder F1 dan krijgt ze op zeker een kans. Die teams zijn ook niet gek. Publicitair zou het juist geweldig zijn. Ik weet de details niet, maar ik meen dat er in NASCAR ook vrouwen rondrijden | |
Rossdale | dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:28 |
Ik vind dat zo'n ongelofelijke dooddoener... Ik geef niks om het aantal inhaalacties op de baan, ik geef om het aantal gevechten op de baan. Als er 70 ronden lang 10 auto's continue in gevecht zijn op de baan maar uiteindelijk komen er maar 8 voorbij hun voorligger dan vind ik dat vele malen boeiender dan een Mercedes die met DRS vanuit de pits naar het podium rijdt. Met tanken had je in ieder geval veel meer taktiek in het spelletje zitten. Altijd maar gokken of iemand nog wel of niet moest stoppen, of hij wel voldoende benzine bij had om het tot de streep te halen. Mensen die net getankt hadden die alles op alles moesten zetten om de mensen met legere tanks achter zich te houden. Dat vond ik vele malen boeiender! | |
Rossdale | dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:30 |
Ik denk dat elk team een vrouwelijke coureur zou willen hebben met het talent van een Hamilton. Of een transgender voor mijn part. Kneitherhard kunnen rijden en een PR magneet | |
tja77 | dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:01 |
Geen betere PR voor een team dan dat zelfs een vrouw hard kan rijden in jouw bolide. | |
Tarado | dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:16 |
ja maar dat werkt natuurlijk alleen maar als het WK materiaal is, die Danica Patrick kreeg ook veel over haar heen terwijl die echt wel snel was | |
Nattekat | dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:32 |
Echte fan gespot | |
Ener-G | dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:43 |
Dat. Het probleem dat er geen vrouwen zijn in de F1 heeft helemaal niks te maken met dat ze geen support krijgen, achtergesteld worden, het fysiek niet aan kunnen, of dat de teams het niet willen (integendeel). het begint al veel, veel eerder als ze nog kind zijn en een jaar of 5-8 zijn. De meisjes gaan dan liever paardrijden dan dat ze in een kart stappen. Van daaruit is er gewoon veel minder instroom. | |
sasquatsch | dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:04 |
Het gaat dan ook om de kwaliteit van de inhaalacties. Ik heb liever ook geen DRS en snel slijtende Pirelli banden, maar ook niet alleen maar inhaalacties via de pits. En met bijtanken weet je dat je nauwelijks iets anders krijgt. 2010 vond ik dan ook vele malen beter dan de jaren ervoor. Doe mij maar auto's die in elkaars slipstream kunnen rijden (grond-effect?) en banden die niet snel slijten. Dan krijg je imho tenminste echte inhaalacties op de baan. | |
DaMook | dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:27 |
Danica Patrick in de F1 . | |
TagForce | dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:30 |
Daar zijn de meningen over verdeeld. Danica Patrick was niet snel, en de enige reden dat ze uberhaupt in de hogere autosport klassen terecht kwam was het feit dat het PR technisch gunstig was dat ze een vrouw was. Ze was in de junior klassen niet bijzonder snel toen ze in Europa reed, en ook in de VS was ze subtop op een goeie dag. Haar voordeel kwam pas toen ze Indycar ging rijden op ovals. Daar was ze eigenlijk continu subtop, en met wat geluk wist ze daar een aardig aantal keer top 5 te rijden, en zelfs een race te winnen. Na haar overstap naar NASCAR was ze ook weer subtop, maar omdat de subtop daar redelijk breed is heeft ze daar ook eigenlijk nooit potten kunnen breken. Stuk of 8 top 10's en 1 keer een pole position (op Daytona). Nee, zo goed was ze niet. Ze kreeg alleen wel verrottes veel media aandacht. Persoonlijk ben ik meer fan van Katherine Legge, maar ook dat is geen F1 materiaal (hoewel ze het nu goed doet in de IMSA, vanaf volgend weekend in de XFinity series op Mid Ohio en Road America gaat rijden, en de eerste bevestigde coureur is voor de support klasse van de Formule E). | |
Rossdale | dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:35 |
| |
Nattekat | dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:38 |
Ik kan me nu echt twee titanengevechten voor de geest houden. Verstappen vs Ricciardo met maarliefst 1 inhaalactie na een miljoen rondjes en Schumacher vs Alonso San Marino (?) 2005 met geen enkele inhaalactie. Dat wil ik zien San Marino Hongarije is ook gewoon leuk als de regels beter waren. | |
Kleffe_Dop | dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:56 |
De hype rond Danica Patrick is als een nachtkaars uitgegaan tijdens haar NASCAR periode. Kwam er simpelweg niet aan te pas, en dat lag niet aan het team waar ze voor uitkwam. | |
Tarado | dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:05 |
daarom blijft het moeilijk, er moet een vrouwelijke Verstappen opstaan die de hype dan ook kan waarmaken | |
Rossdale | dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:17 |
Het is jammer dat Beitske Visser al snel weer uit het RBR juniorteam gewipt is. Ze zakte behoorlijk door het ijs in de Formule Renault | |
sasquatsch | dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:25 |
Van de Formule ADAC (waar ze het best goed deed met een paar overwinningen) naar de Formule Renault 3.5 bleek een te grote stap. Beter had ze eerst naar de FR 2.0 gegaan. Maar ook dat was geen garantie voor succes. Kijk maar naar Richard Verschoor. Kampioen in de Formule 4, maar valt ook tegen in de FR 2.0. | |
Whiskers2009 | dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:58 |
Arme SAI https://www.gpblog.com/nl(...)n-de-formule-1-.html | |
opgebaarde | dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:02 |
Net zoveel vrienden als Verstappen, dus wat dat betreft kan hij Max daar in matchen | |
Rossdale | dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:02 |
Jep klopt, had van Verschoor ook wel meer verwacht. Maar die gaat een Frijns-carriere achterna vrees ik | |
Tarado | dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:04 |
wie is dan een vriend van Max? | |
opgebaarde | dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:06 |
Ja nou ik heb zijn uitspraken even heel breed geinterpreteerd en dan is Ricciardo na een beetje de ogen toeknijpen zijn enige vriend in de F1. Da hebt onze Maxxie gezeit gezeet tegen de Wilfried de Jong tijdje terug [ Bericht 3% gewijzigd door opgebaarde op 07-08-2018 12:14:28 ] | |
Tarado | dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:08 |
ik vrees dat die gesponsorde vriendschap niet zo lang meer duurt | |
MakkieR | dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:11 |
waarom gaan meisjes liever paardrijden dan karten, omdat ze met paardrijden een eerlijkere kans krijgen dan met autorijden. Het gaat nu misschien iets beter met de autosport, maar voorheen was voor de vrouw maar een rol weggelegd, pitspoes. Autosport is gewoon al heel lang een echte mannensport. ps. had Max niet een zus die ook aan autosport deed? | |
Wertha | dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:16 |
Vrienden in topsport bestaan niet, behalve als je MvG of RvB bent. Hooguit mensen waar je goed mee kunt opschieten. Dat is al heel wat waard. | |
tja77 | dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:26 |
Wut? Dat is onzin natuurlijk. Volgens mij vinden meisjes paardrijden gewoon leuker. | |
opgebaarde | dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:29 |
Zo, meisjes zijn echt een stuk eerder volwassen dan jongens. Zeker een decennium | |
Tarado | dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:32 |
ik vind de theorie dat vrouwen eerder gevaar zien of de gevolgen ervan en daarom voorzichtiger en meteen ook langzamer zijn best een logische maar geen idee of dat wetenschappelijk bewezen is. | |
wawowiewa | dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:42 |
Maar heeft dat ook niet te maken met de kart cultuur ? Bedoel waarschijnlijk zullen de vriendinnetjes vaak óók op paardrijden zitten dus wil het meisje dat ook. | |
Ener-G | dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:11 |
Yep. En het is niet zo dat een meisje (of jongen, eigenlijk maakt het niet uit), met 14 jaar eens denkt laat ik eens met racen beginnen, en zo in de F1 belandt. Dan ben je al veel te laat. De meeste huidige coureurs in de F1 hebben al een rijke geschiedenis in het racen, komen uberhaupt uit welgestelde milieus. Op die manier wordt er aan de poort al een hoop weggeselecteerd, want wie zal er eerder een stoeltje in een hogere raceklasse krijgen, gewoon een random kind of dat jongetje waarvan een of allebei de ouders al een carriere in het racen hebben, of toevallig een kartbaan bezitten? | |
Asschen_sukar | dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:49 |
Deze man snapt het | |
Rossdale | dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:06 |
Volgens mij heeft Ricciardo wel al eens gezegd dat hij Max een beetje als zijn kleine broertje ziet. | |
Monolith | dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:09 |
Kees van de Grint doet een Coronelletje: https://www.gpblog.com/nl(...)ureur-in-f1-is-.html | |
Whiskers2009 | dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:34 |
Nog een keer SAI: https://www.gpblog.com/nl(...)druk-te-zetten-.html | |
DRGod | dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:07 |
Is van de Grind familie van Max? | |
Tarado | dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:20 |
Toro Rosso lijkt me altijd nog beter dan McLaren maar ik las ergens dat die optie alleen voor het Red Bull team telde
| |
trein2000 | dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:37 |
Buxton is natuurlijk op zich een goede bron. Maar ik lees wat nergens anders. Dus ik zet er toch ee vraagteken(tje) bij. | |
sasquatsch | dinsdag 7 augustus 2018 @ 19:53 |
Ook maar even hier
| |
trein2000 | dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:10 |
Top voor die personeelsleden, kut dat het Stroll is. Verder, met of zonder prijzengeld? | |
#ANONIEM | dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:13 |
Nog een team naar de klote | |
Whiskers2009 | dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:18 |
Ook hier Nederlandstalige bron: https://www.gpblog.com/nl(...)figuur-in-deal-.html Lance naar F1 dus wrsch. Benieuwd waar Perez (gerucht is Haas) en Ocon (gerucht was Renault) gaan landen. Als Hulk naar RBR gaat kan Ocon naar Renault | |
Whiskers2009 | dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:20 |
Zonder. Althans, daar zag het naar uit volgens mij. | |
sasquatsch | dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:25 |
Zelfs zonder het prijzengeld is het nog goedkoper dan dat Mallya er voor vroeg | |
potjecreme | dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:25 |
| |
opgebaarde | dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:27 |
Mooi toch? Williams kan zich weer richten op het winnen van prijzen ( ) en Stroll gaat helemaal ingemaakt worden door een teamgenoot waarna het team naar de klote mag. Ik ga er even vanuit dat de andere coureur een eerlijke kans op succes krijgt, in het belang van het team. Dat is wel een belangrijke if van mij | |
Whiskers2009 | dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:03 |
Maar serieus, als we op de geruchten moeten afgaan (wat we uiteraard niet moeten, maar voor de lol doe ik dat even wel), dan heeft Ocon een probleem. Stroll en Kubica gaan dan naar FI. Perez en/of Leclerc gaat dan naar Haas. GRO exit. MAG blijft indien er 1 coureur blijft. Leclerc kan ook evt naar Ferrari (exit RAI). Of bij Sauber blijven. SAI gaat naar McLaren. RIC en Hulk bij Renault. Ocon kan dan eigenlijk alleen naar Williams of Sauber. Want Ferrari is uitgesloten omdat Ocon een Merc-talent is. McLaren zie ik niet gebeuren, die willen SAI (en ALO). RBR zie ik ook niet gebeuren gezien de voorgeschiedenis met Max. STR ook niet want Merc-talent en geen absolute rookie meer. Enige wat in theorie ook nog zou kunnen (al zijn Hulk en RIC feitelijk aangekondigd door Renault, is dat RBR gek gaat doen en Hulk doet en die dat aanneemt (ik zou het toejuichen!), en dat Ocon dan alsnog naar Renault kan. Acht die kans niet heel groot, maar uitgesloten is het niet. [ Bericht 7% gewijzigd door Whiskers2009 op 07-08-2018 21:11:45 ] | |
opgebaarde | dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:08 |
Kubica in FI? Kan het me niet voorstellen, dat wordt toch gewoon Ocon? Kimi blijft nog een jaartje. Sainz McLaren weet ik niet. Vandoorne doet het slecht, maar rijdt misschien serieus best ok? (Ik weet niet in hoeverre we die cijfers en artikelen moeten geloven). Alonso blijft en twee Spanjaarden is marketing technisch minder interessant voor een niet Spaans team. Zou het kunnen dat Leclerc een jaartje Haas gaat doen? Perez vind ik spannend, rijdt gewoon goed | |
Frozen-assassin | dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:12 |
Pa Stroll Miljoenen spenderen zodat zoonlief in Formule 1 kan blijven | |
#ANONIEM | dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:12 |
Wanneer is de stoeltjesdans afgelopen? Voor het einde van de zomerstop? [ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2018 21:13:44 ] | |
Whiskers2009 | dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:12 |
Gerucht gaat dat pa Stroll Kubica naast zijn zoon wil hebben. En ik ga voor de lol even van geruchten uit zoals ik schreef. Idem voor ALO/SAI bij McLaren. Is een gerucht. Perez naar Haas is ook een gerucht en heb ik genoemd. Leclerc naar Haas idem. | |
Whiskers2009 | dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:16 |
Als alle teams beide coureurs bevestigd hebben (incl. getekende contracten enzo). Tenzij iemand daarna nog een Rosbergje doet in dec ofzo | |
potjecreme | dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:18 |
Als je het kan veroorloven, waarom niet. | |
Whiskers2009 | dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:23 |
En nóg een keer SAI, het houdt niet op vandaag: https://www.gpblog.com/nl(...)edereen-aankan-.html Fijn dat je zelfvertrouwen hebt SAI. Moet een profsporter ook zeker hebben. Maar iedereen op de grid aankunnen? Max had je niet in je zak, Hulk heb je niet in je zak en Kvyat was gebroken door het terugzetten naar STR... | |
HansvanOchten | dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:34 |
Edit | |
spectrumanalyser | dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:38 |
Binnen 3 kwartier waren vanmiddag alle kaarten voor het Ziggo formule1 café weg. 31 augustus hopelijk een leuke uitzending; Monza. | |
Rossdale | dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:43 |
Williams verkoopt zijn ziel aan Mercedes, kan er alle onderdelen kopen zoals Haas ook doet bij Ferrari en krijgt in ruil daarvoor Ocon als rijder. | |
Rossdale | dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:45 |
Neem trouwens aan dat Perez bij het team blijft, dankzij hem bestaan ze ook volgend jaar nog... | |
opgebaarde | dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:48 |
Heeft zijn actie er niet voor gezorgd dat Stroll en partners B.V. een hogere prijs hebben moeten betalen? | |
sasquatsch | dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:48 |
Dat wil Williams niet. Dat zie ik FI, zeker nu Stroll daar de baas wordt, eerder doen. Daarom denk ik ook niet dat Kubica daar gaat rijden, maar dat Ocon daar blijft. En Perez naar Haas gaat. En Sirotkin (die een meerjarig contract heeft) samen met Russell bij Williams. | |
sasquatsch | dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:51 |
Nee. Anders waren ze er niet meer geweest. Er was een winding-up petition tegen het team ingediend dat zou leiden tot opheffing van het team, waardoor een koper geen enkele aanspraak zou hebben op een F1 entry. Perez actie leidde tot een in administration wat betekent dat het team voorlopig door kon gaan tot dat er een koper gevonden zou worden. | |
Nattekat | dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:53 |
Ocon willen ze wel. En Russel is ook Mercedes, zelfde verhaal minder ervaring in F1. | |
opgebaarde | dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:58 |
Weet je het zeker? Het bericht ging al snel dat pa Stroll expres aan het wachten was zodat de toko failliet kon worden verklaard om het daarna over te nemen en veel lange termijn contracten zijn dan beëindigd. De curator is op zoek naar zoveel mogelijk geld en een goede bestemming van mensen en middelen, dus het is dan niet definitief over, wel voor dit jaar en zijn al die mensen werkloos met een claim. Ik ben niet bekend met het Engelse faillissementsrecht | |
Whiskers2009 | dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:58 |
Ocon naast Stroll? Stroll gaat dan opzichtig finaal af. Zou Papa Stroll dat doen? Of bedoel je Ocon bij Williams? Die zullen hem wel willen hebben idd Maar of Ocon dat een aantrekkelijk vooruitzicht vindt... | |
Rossdale | dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:00 |
Kan Perez als schuldeiser niet een additionele eis op tafel hebben gelegd toen het team in administration ging? Verlenging contract bijvoorbeeld? | |
Whiskers2009 | dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:02 |
sasquatsch heeft gelijk. Perez en Merc en Dinges startten de rechtszaak om het team draaiende te houden en een curator aan te laten stellen die in het belang vh team zou handelen (itt tot Mallya die alleen flink wou cashen. Het lot vh team boeide hem niet). En dat is gelukt. | |
sasquatsch | dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:02 |
Aan een faillissement hebben ze niets, want dan is er geen F1 entry meer. Nu behouden ze volgens mij dat recht omdat de oorspronkelijke rechtenhouder nog steeds bestaat, echter met een nieuwe eigenaar. Nu is het ook veel goedkoper dan rechtstreeks overnemen van Mallya. Sowieso zou Perez door het team gevraagd zijn dit te starten om te voorkomen dat ze failliet zouden gaan door die winding-up petitie. Hier is wat Perez er zelf over zegt: https://www.racefans.net/(...)-case-was-save-team/ | |
Nattekat | dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:05 |
Ik snap sowieso niet waarom Perez voor hem zou gaan. Jong talent vs kleurloos oudje | |
Whiskers2009 | dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:06 |
Nee, dat kan niet. Ging om aanstelling (soort) curator. Die moet in het belang vh (voortbestaan van het) team handelen. Beperking daarop zou niet meehelpen en team mogelijk slechter verkoopbaar maken. Daarnaast ging dit dus niet om vorderingen innen, maar om aanstellen curator. Koper overigens moet wel lopende contracten eerbiedigen. Ook zo in GB begreep ik eerder. | |
Whiskers2009 | dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:09 |
Perez boven Ocon? Van Perez gaat het gerucht dat hij naar Haas wil/gaat. En dat Lance en Kubica na koop FI door Stroll naar FI gaan omdat pa Stroll dat wil. Voor Ocon is dan geen plek. Geruchten he? Zeg niet dat het zo zal gaan... | |
Nattekat | dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:10 |
Kubica is gewoon onzin. Ik snap niet waar dat op eens vandaan komt. Maar goed, dit jaar zou hij ook zeker weten rijden. | |
Whiskers2009 | dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:12 |
Omdat Stroll dan vermoedelijk niet zo schraal afsteekt tegen zijn teamgenoot. En (tot iig in volgend seizoen) publiciteit Zoals bij Petez of Ocon wel het geval zou zijn. En geen (blijvende) publiciteit. | |
sasquatsch | dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:17 |
Dat gerucht ging/gaat wel, om als een soort mentor voor Stroll op te treden. | |
beantherio | dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:20 |
Op de korte termijn goed nieuws voor FI, maar op de lange termijn zeer twijfelachtig. Op de korte termijn is dit slecht nieuws voor Williams, maar op de lange termijn misschien juist weer goed. Hopelijk kan Mercedes bij Williams de touwtjes wat meer in handen nemen (misschien kunnen ze zich inkopen zodat ze een echt b-team krijgen?) want de laatste jaren leek het een stuurloos schip. Ik zou er Ocon graag zien landen: het kan er daar alleen maar beter op worden. | |
Whiskers2009 | dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:22 |
Dat wil Claire niet.. https://www.gpblog.com/nl(...)nooit-gebeuren-.html | |
Whiskers2009 | dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:23 |
Dat is het officiële verhaal ja | |
beantherio | dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:23 |
Dan neem ik aan dat ze ergens wel een flinke bak geld achter de hand heeft om dat te voorkomen. Maar ik dacht juist dat ze figuren als Stroll binnen haalden omdat dat niet het geval was. | |
BadderHaring | dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:27 |
Dat gelul over Kubica is puur omdat het zo'n mooie comeback zou zijn. Gaat natuurlijk nooit gebeuren. Er zijn genoeg talentvolle coureurs met minimaal zijn potentie die wel allebei hun armen kunnen gebruiken. | |
Whiskers2009 | dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:28 |
Ze wil niet dat het een volledig B-team wordt. Dat is iets anders dan geen cash kunnen gebruiken.. | |
Whiskers2009 | dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:29 |
Dat was vorig jaar. Waarom zou pa Stroll een talentvolle coureur naast Lance willen hebben?!? | |
BadderHaring | dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:30 |
Om de auto te verbeteren misschien? Zodat Stroll ook een keer punten rijdt? | |
sasquatsch | dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:33 |
Dat probeerde Stroll al, maar kreeg dat niet voor elkaar. Daarom heeft hij FI gekocht, om daar een Mercedes B team van te maken, waar zijn zoon kan rijden. | |
Whiskers2009 | dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:33 |
Nee. | |
BadderHaring | dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:38 |
Hij wil die alleen miljoenen steken in een kut team zodat zijn zoontje achterin het veld kan rijden? Ook een leuke hobby. | |
Whiskers2009 | dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:40 |
Ja | |
BadderHaring | dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:42 |
Ik snap dat het leuk is om dat te denken. Het lijkt mij echter logischer dat pa zijn zoon ook succes wil laten hebben. Zet er een ervaren rijder naast die een auto kan ontwikkelen en Stroll maakt misschien nog wel een stap naar een beter team. | |
Tarado | dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:47 |
dat denk dan weer niet maar leuk dat z'n vader het doet | |
Whiskers2009 | dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:48 |
Vader wil een zo goed mogelijke wagen voor zoon, maar zonder teamgenoot die zoon flink overklast. En Lance moet wel heel sterk verbeteren wil een ander team hem vrijwillig inlijven... | |
BadderHaring | dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:49 |
A, okey. Sorry, ik wist niet dat jullie zo close zijn. | |
Tarado | dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:49 |
wordt nog moeilijk om die te vinden | |
Whiskers2009 | dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:51 |
Vandaar de geruchten over Kubica Doe zal iig weer moeten opbouwen en die heeft toch een handicap. | |
BadderHaring | dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:52 |
Als Kubica met zijn tenen moet sturen en met zijn tanden moet schakelen, overklast hij Stroll nog. Maar daarin is hij niet alleen. | |
Tarado | dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:56 |
als ze een Mercedes B team willen worden zal het andere stoeltje uit hun stal komen, kan hij het tegen Ocon of misschien George Russell opnemen en dan lijkt hij me kansloos maar ik laat me graag verrassen | |
Whiskers2009 | dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:58 |
Dat denk ik ook wel. Maar hij zal iig weer moeten opbouwen. Het is niet bijv een Perez met jaren recente ervaring en ook nog eens in de FI.. | |
Whiskers2009 | dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:59 |
Tegen Ocon is hij sowieso kansloos. Russell begint dan in de F1 from scratch en zal iig even moeten wennen.. | |
Whiskers2009 | dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:03 |
Morgen al nieuws over line up RBR en STR? https://www.gpblog.com/nl(...)heel-snel-rond-.html | |
trein2000 | dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:25 |
Acht ik onwaarschijnlijk... | |
Whiskers2009 | dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:31 |
Daar heb je vast een reden voor... | |
mikieu | dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:34 |
Mensen die alweer zeggen dat Marko Ric op non-actief gaat zetten. Dan Gasly direct naar RBR en Dennis naast Hartley. | |
trein2000 | woensdag 8 augustus 2018 @ 00:03 |
Omdat het een simpel tweetje is die niet concreet is. En we hier nog niks over gehoord hebben. En RBR echt wel betere opties heeft. | |
trein2000 | woensdag 8 augustus 2018 @ 00:03 |
| |
sasquatsch | woensdag 8 augustus 2018 @ 00:15 |
Niet genoeg punten voor een superlicentie. Dus vrij onwaarschijnlijk, inderdaad. | |
#ANONIEM | woensdag 8 augustus 2018 @ 00:36 |
Die heeft al keer podium gehaald. | |
THEFXR | woensdag 8 augustus 2018 @ 01:21 |
James Allen: 'Helmut Marko heeft Max Verstappen hoger in de pikorde staan dan Daniel Ricciardo' https://www.autobahn.eu/9(...)an-daniel-ricciardo/ | |
#ANONIEM | woensdag 8 augustus 2018 @ 01:23 |
En wanneer Verstappen naast de punten blijft scoren gaat ook dat talent als een nachtkaars uit. | |
THEFXR | woensdag 8 augustus 2018 @ 01:27 |
Verstappen: “Red Bull loopt met haar motor steeds twee races achter” http://www.f1journaal.be/(...)s-twee-races-achter/ | |
tja77 | woensdag 8 augustus 2018 @ 01:32 |
? Naast de punten blijft scoren? Verklaar je nader. Zijn talent lost niet op in het niets als z’n auto ermee kapt of niet genoeg vermogen heeft. | |
#ANONIEM | woensdag 8 augustus 2018 @ 01:34 |
In de verkeerde auto ben je in F1 weer snel geschiedenis. | |
tja77 | woensdag 8 augustus 2018 @ 01:37 |
Max heeft zich toch ook bewezen in een STR? Leclerc laat nu toch ook van zich spreken in een Sauber? Talent en rijderskwaliteiten komen echt wel bovendrijven. | |
#ANONIEM | woensdag 8 augustus 2018 @ 01:40 |
Sainz was niet zoveel langzamer in de STR, LeClerc heeft mazzel met ineens aardig goede Sauber. | |
tja77 | woensdag 8 augustus 2018 @ 01:43 |
Schijnbaar heeft Max zicht toch kunnen onderscheiden en heeft zij zich doorontwikkelt. Leclerc heeft mazzel met een aardig goede Sauber? Pardon? Sauber heeft 18 puntjes, alleen Williams doet het slechter. | |
Whiskers2009 | woensdag 8 augustus 2018 @ 01:49 |
Afgezien vd inhoud: Leclerc En ook bijv. Vandoorne Niet LeClerc, Leclerque, Le Clerck etc. Ook niet Van Doorne, van Doorne of afkortingen als vDoorne | |
#ANONIEM | woensdag 8 augustus 2018 @ 01:50 |
Flikker op met dat geneuzel. | |
Whiskers2009 | woensdag 8 augustus 2018 @ 01:52 |
Flikker op met namen van coureurs fout schrijven. Er zijn maar 20 coureurs en als de sport je interesseert kun je ze prima goed schrijven. | |
#ANONIEM | woensdag 8 augustus 2018 @ 01:53 |
- laten we het gezellig houden - [ Bericht 94% gewijzigd door Nattekat op 08-08-2018 09:28:15 ] | |
Whiskers2009 | woensdag 8 augustus 2018 @ 02:02 |
- [ Bericht 100% gewijzigd door Nattekat op 08-08-2018 09:28:21 ] | |
Sjemmert | woensdag 8 augustus 2018 @ 04:13 |
Maar de STR en Sauber waren/zijn gewoon redelijke middenmoot auto's toendertijd. Als je bv in de Manor of Sauber van de afgelopen jaren een paar sec achter de rest aan hobbelt wordt dat wel lastiger natuurlijk. | |
tja77 | woensdag 8 augustus 2018 @ 05:53 |
Sauber is het op één na slechtste team. Sorry, maar dat is geen middenmoot. | |
Sjemmert | woensdag 8 augustus 2018 @ 06:22 |
Kwa snelheid bedoel ik he. Kijk de kwalificatie resultaten er maar op na die kunnen gewoon mee met de middenmoot hoor. Williams is nu het enige achterhoede team wat gewoon echt moeite heeft om mee te komen. Alles daarboven tot aan Red Bull zit redelijk bij elkaar en kan je wat mij betreft tot middenmoot rekenen. In de Sauber van vorig jaar zou Leclerc veel minder opvallen. | |
tja77 | woensdag 8 augustus 2018 @ 06:47 |
18 zielige puntjes in de WK stand als team zijnde is echt geen middenmoot. Zoals ik al zei, er is slechts 1 team slechter, en daar rijdt Stroll. Middenmoot is van Renault (rond de 80 punten) tot McLaren (rond de 50 punten). STR, Sauber en Williams kun je echt niet bestempelen als middenmoot. STR rijdt sporadisch een goed resultaat maar vergelijk ze en de resultaten met Renault en het verschil is toch behoorlijk groot. Maar ook in een achterhoede team kun je je onderscheiden. (Daar ging de discussie immers over). Zie Gasly en Leclerc. Als je je teamgenoot (die al heeft aangetoont goed te kunnen sturen) keer op keer om de oren rijdt, dan rij je jezelf echt wel in de picture. Dus om nu te gaan roepen dat Leclerc, mazzel heeft met z’n goede Sauber. Dat gaat me te ver. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 8 augustus 2018 @ 09:21 |
Je bedoelt François Cevert? | |
Sunri5e | woensdag 8 augustus 2018 @ 09:36 |
Stroll dus naar FI.... | |
Whiskers2009 | woensdag 8 augustus 2018 @ 09:39 |
Marko ontkent een veto van Verstappen (niet dat ik dacht dat Marca het bij het rechte eind had): https://www.f1today.net/n(...)pen-over-komst-sainz https://www.gpblog.com/nl(...)complete-onzin-.html [ Bericht 28% gewijzigd door Whiskers2009 op 08-08-2018 09:46:14 ] | |
Sjemmert | woensdag 8 augustus 2018 @ 09:41 |
Dat is iig al 11 punten meer dan ze de afgelopen 2 seizoenen bij elkaar hebben gescoord en we zijn nog maar halverwege Verder heb je wel gelijk kwa middenmoot enzo maar bedoel meer dat ze iig de snelheid hebben om aan te sluiten daarop en daardoor soms ook het gevecht aan kunnen gaan. En dat helpt natuurlijk wel enorm als jij je in de picture wil rijden. Natuurlijk kun je ook indruk maken door je teamgenoot constant zoek te rijden maar als je bijvoorbeeld steeds 10 sec voor je team maat en 50 seconden achter de volgende auto eindigt valt dat bij het grote publiek minder op en is er waarschijnlijk ook veel minder actie op de baan om indruk mee te maken. Neemt niet weg dat dat bij de teams uiteraard wel op zou vallen natuurlijk. [ Bericht 2% gewijzigd door Sjemmert op 08-08-2018 09:46:45 ] | |
Tarado | woensdag 8 augustus 2018 @ 09:54 |
uiteraard maar dan vraag ik me meteen af of het Sainz is die dit soort onzin verspreidt of Marca het zelf gewoon uit hun duim zuigt, ze hadden ook nog een verhaal dat Sainz een minder chassis kreeg dan Verstappen bij STR zodat die er beter uit kwam, rare mensen die Spanjaarden | |
Whiskers2009 | woensdag 8 augustus 2018 @ 10:07 |
En dat Verstappen een voorcontract getekend zou hebben bij Ferrari. Het is niet vreemd om kamp SAI te verdenken, maar Marca kan het idd ook gewoon zelf verzonnen hebben. | |
Ener-G | woensdag 8 augustus 2018 @ 10:58 |
Marca En think about it: RBR heeft niet direct aangekondigd dat Sainz het stoeltje van RIC krijgt. Meest waarschijnlijke is Gasly. | |
Nattekat | woensdag 8 augustus 2018 @ 11:30 |
Waren er geruchten dan? | |
Whiskers2009 | woensdag 8 augustus 2018 @ 11:34 |
En waarom is die dan niet meteen aangekondigd? | |
Ener-G | woensdag 8 augustus 2018 @ 11:35 |
Over dat Ferrari verhaal? Nee, behalve uit de koker van Marca/Sainz & co. En over Sainz Jr en een mogelijke komst naar RBR; Sainz jr is uitgeleend van TR naar Renault, dus in principe nog steeds onder contract bij RB/TR, en een clausule dat hij bij een terugkeer een RBR zitje krijgt en geen TR. Als dat het geval was had RBR dat meteen al aangekondigd na het aangekondigde vertrek van RIC na dit seizoen, het feit dat ze dat niet deden is een slechte zaak voor Sainz. | |
Ener-G | woensdag 8 augustus 2018 @ 11:39 |
Goeie vraag Gasly is wel de betere gegadigde, als je gaat kijken naar wie het zitje zouden kunnen vullen. Wellicht dat ze bij RB zich achter de oren krabben wie er dan het zitje van Gasly bij TR krijgt, ze schijnen te trekken aan Lando Norris. Sainz zal waarschijnlijk eerder bij Renault als motorleverancier blijven en naar McLaren vertrekken, plus Gasly heeft nu al ervaring met Honda in de TR, for what it's worth. Maar dat zijn mijn 2 centen. | |
daNpy | woensdag 8 augustus 2018 @ 12:16 |
Huh? Waar haal je dit vandaan? En waarom zou rbr Sainz een zitje beloven bij terugkomst terwijl Max en Daniel [op dat moment] misschien nog enkele jaren voor rbr konden gaan rijden? | |
Ener-G | woensdag 8 augustus 2018 @ 13:02 |
Sainz heeft in zijn contract staan dat als ie terugkeert van Renault, ie bij RBR een zitje zou krijgen. Anders is ie vrij om te gaan. En misschien is het je ontgaan, maar Daniel heeft zijn vertrek aangekondigd en rijdt na dit seizoen voor Renault https://www.gpupdate.net/(...)is-vreemde-situatie/ Of RBR daadwerkelijk Sainz wil terughalen is nog maar de vraag. Renault heeft in ieder geval al aangekondigd dat het gaat rijden met Ricciardo en Hulkenberg, dus Sainz Jr pist daar in ieder geval naast de pot. | |
Whiskers2009 | woensdag 8 augustus 2018 @ 13:30 |
Volgens ALO weet McLaren inmiddels precie waar alle problemen vandaan komen en focussen ze voor 70% op de wagen voor 2019. https://www.gpblog.com/nl(...)wagen-van-2019-.html | |
vosss | woensdag 8 augustus 2018 @ 13:46 |
omdat men nog even wil kijken of ze een deal kunnen maken met key en norris. En dat zal denk ik wel lukken. Zodra dat rond is bevestigen ze zowel gasly bij rb als ook norris bij tr. | |
Rossdale | woensdag 8 augustus 2018 @ 13:52 |
Ik denk inderdaad dat ze mikken op Norris, maar mocht dat echt niet lukken dan zullen ze Jake Dennis wel in de TR gooien. | |
sasquatsch | woensdag 8 augustus 2018 @ 13:56 |
Dennis kan niet naar TR. Niet genoeg punten voor de superlicentie. Net zoals ze Ticktum niet in de TR kunnen gooien. | |
vosss | woensdag 8 augustus 2018 @ 13:56 |
Die licentiepunten kan wel nog een dingetje worden, maar ik dacht dat er ook uitzonderingen mogelijk waren toch? Als iemand voldoende kwaliteit en racecraft had laten zien. Of vergis ik me nu? | |
Nattekat | woensdag 8 augustus 2018 @ 14:01 |
Dat licentiepunten onzinverhaal loopt nu precies tegen de voorspelde problemen aan | |
sasquatsch | woensdag 8 augustus 2018 @ 14:01 |
Alleen als je in het verleden een superlicentie hebt gehad. Uit Appendix L (zie 5.1.6):
| |
vosss | woensdag 8 augustus 2018 @ 14:17 |
dan wordt dat dus nog een dingetje denk ik. | |
Whiskers2009 | woensdag 8 augustus 2018 @ 15:32 |
Dat had ik nog niet meegekregen; voor 2019 minimum gewicht van de coureur 80 kg, anders ballastgewicht mee: https://www.gpblog.com/nl/nieuws/18637/.html En 80 kg?!? Volgens mij komt (bijna?) geen enkele coureur daaraan. Zijn volgens mij (bijna?) allemaal lichter. Ballast in je wagen is niet fijn... | |
Tarado | woensdag 8 augustus 2018 @ 15:34 |
dat is wel een goed plan | |
Whiskers2009 | woensdag 8 augustus 2018 @ 15:36 |
Goed plan? Zie aanvulling van mijn post. | |
Tarado | woensdag 8 augustus 2018 @ 15:42 |
dan zijn ze allemaal gelijk qua gewicht, dat is toch prima en ballast is afhankelijk van waar je het mag plaatsten | |
Rossdale | woensdag 8 augustus 2018 @ 15:51 |
Als ze hem genoeg testkilometers laten rijden wel. Moet de FIA het wel goedkeuren | |
Rossdale | woensdag 8 augustus 2018 @ 15:52 |
Ligt er aan of die ballast een vaste plek heeft of niet. Kun je namelijk wel je balans mee beïnvloeden. | |
Wombcat | woensdag 8 augustus 2018 @ 16:29 |
Als ze slim zijn, regelen ze dan meteen dat die ballast moet komen op de plek waar de coureur zit, dus in/onder de stoel. | |
TagForce | woensdag 8 augustus 2018 @ 16:41 |
Ballast in de wagen is waar alle F1 teams op azen... Daarom altijd proberen de auto onder het minimum gewicht te krijgen. De balast mag je plaatsen waar je wilt, dus daar kun je de balans mee aanpassen... Te veel onderstuur? Meer balast naar voren. Te veel overstuur? Balast naar achteren. Circuit met voornamelijk linker bochten? Balast naar rechts. De vraag is of de balast om het gewicht van de rijder te compenseren ook overal geplaatst mag worden. | |
TagForce | woensdag 8 augustus 2018 @ 16:43 |
Nee, hij heeft nog geen Superlicense gehouden, dus hij moet minimaal 40 punten hebben. Is geen weg onderuit voor ze. Als ze hier een uitzondering gaan maken kunnen ze dat puntensysteem gelijk weer buiten de deur gooien (lijkt mij een goed plan, trouwens). | |
trein2000 | woensdag 8 augustus 2018 @ 16:48 |
Dat puntensysteem moet blijven, aanpassen mag wel. Vergeet niet dat dat puntensysteem naast het beschermen van de F1 ook het beschermen van de coureur en het beschermen van de opstapklasses ten doel heeft. | |
daNpy | woensdag 8 augustus 2018 @ 17:30 |
Heb je daar een bron van? En, als het waar is, waar gaat ie dan naartoe? Niet naar Renault iig Daarom staat er [op dat moment] in mijn post. Volgens mij wist RBR aan het begin van het seizoen (toen Sainz uitgeleend werd) nog niet dat Daniel in juli over ging stappen, wel? | |
daNpy | woensdag 8 augustus 2018 @ 17:31 |
Dit ja, ballast is beter dan te zwaar zijn. | |
spectrumanalyser | woensdag 8 augustus 2018 @ 17:59 |
Construeer een afbreekbaar deel aan de voor- of Zijkant met precies het benodigde ballastgewicht wat je in ronde 5 expres eraf rijd. | |
Gezicht | woensdag 8 augustus 2018 @ 19:04 |
McLaren | |
Donderkonijn | woensdag 8 augustus 2018 @ 19:09 |
En dan? Race uitrijden om erna gedsiqualificeerd te worden? die auto's worden na de race ook gewoon gewogen hoor. | |
Ener-G | woensdag 8 augustus 2018 @ 19:36 |
Christian Horner himself: https://www.autobahn.eu/5(...)e-coureurs-vertrekt/ Naar McLaren, die momenteel rijdt met, jawel, Renault motoren. Vanuit Sainz zijn oogpunt is het heel interessant om zo'n clausule te hebben, en bij RBR zijn ze ook niet gek, zie ook de uitspraken van Horner. Als Max of Daniel pleite zou gaan wie moeten ze anders op die plek zetten? Sainz is echt geen pannenkoek en een van de betere rijders die ze onder contract hebben. Daarom verbaast het me ook dat ze daar bij RBR nog geen duidelijkheid over hebben gegeven, maar het spreekt in ieder geval niet voor Sainz. Zal wel met het akkefietje met de pers en de uitbrander van Marko te maken hebben. | |
Peterselieman | woensdag 8 augustus 2018 @ 19:38 |
Die uitspraken kunnen hem duur komen te staan | |
sasquatsch | woensdag 8 augustus 2018 @ 20:21 |
Nee, dat geldt alleen voor coureurs die al een superlicentie (gehad) hebben. Zie mijn eerdere post (161). | |
daNpy | woensdag 8 augustus 2018 @ 20:25 |
Ik lees daar niet per sé in dat Sainz in de RBR komt. Er staat enkel dat hij altijd terug kan komen naar het RB-kamp, oftewel ook in een TR. | |
Ener-G | woensdag 8 augustus 2018 @ 22:43 |
Oke, letterlijk gezien misschien. Tussen de regels door lees je gewoon dat als ie terugkeert, ie dat bij de hoofdmacht zal doen. Sainz zal nooit zelf terug willen naar TR als het niet hoeft, dan gaat ie nog eerder naar McLaren. | |
Monolith | donderdag 9 augustus 2018 @ 00:48 |
Was deze al voorbij gekomen? Horner beweert dat RIC het niet zag zitten om tweede viool te spelen in een team met VER: https://www.f1maximaal.nl(...)n-met-verstappen.amp | |
Whiskers2009 | donderdag 9 augustus 2018 @ 06:17 |
In het Daniël Ricciardo-topic Wel andere bron. Betreffende podcast staat daar ook. | |
Whiskers2009 | donderdag 9 augustus 2018 @ 09:16 |
Horner over wier er een kans maakt op het zitje naast Max: https://www.gpblog.com/nl(...)s&utm_content=Alonso RBR Horner Alonso dus niet en een jong talent wel. | |
Quyxz_ | donderdag 9 augustus 2018 @ 09:20 |
Veel discussie hierover zeg. Het hele gewichtverhaal wordt perfect uitgelegd door ChainBearF1! | |
Smacked_Actor | donderdag 9 augustus 2018 @ 09:52 |
Max 2019 naar Force India! https://www.gpblog.com/nl/nieuws/142018/.html | |
daNpy | donderdag 9 augustus 2018 @ 10:09 |
Kortom rbr heeft Sainz aangehouden als wagen vulling tenzij niet nodig, dan is het doeiiiii. | |
Ener-G | donderdag 9 augustus 2018 @ 10:22 |
Dusdat. Anders hadden ze kort na de announcement van RIC al gezegd dat Sainz terugkeert, want Renault was ook vrij duidelijk in hun announcement dat ze verder gaan met RIC en HUL. Dat RBR dat niet doet spreekt boekdelen dat ze niet van plan zijn om Sainz in de RBR te zetten. Met het vertrek van Sainz naar Renault zijn er ook een aantal sponsoren meeverhuisd, dat zal financieel en politiek wel wat gevolgen hebben gehad. Horner heeft volgens mij ook al gezegd dat ze altijd de voorkeur geven aan hun talentenprogramma. (En dus een rijder van TR doorschuiven). | |
daNpy | donderdag 9 augustus 2018 @ 10:40 |
En dus pech voor Sainz dat hij niet meer in dat programma zit | |
sasquatsch | donderdag 9 augustus 2018 @ 10:48 |
Sainz is nog steeds een Red Bull coureur, dus onderdeel van het talentenprogramma. Dus hij zou net zo goed doorgeschoven kunnen worden naar het hoofdteam. Dat de vervanger van Ricciardo nog niet bekend is gemaakt, duidt er voor mij op dat ze het intern nog niet weten of ze Sainz of Gasly in die auto moeten zetten (of dat ze niet weten wie ze in plaats van Gasly in de TR moeten zetten). | |
Ener-G | donderdag 9 augustus 2018 @ 10:49 |
Komt nog bij dat als RBR Sainz toch naast Max zet, Sainz altijd tweede garnituur zal blijven. Dat gaat op termijn gewoon wringen en gezeik opleveren, net zoals toen Max en Carlos bij TR reden. Marko is ook niet gek. RIC zag de bui al hangen en moest gewoon iets doen, want als er niks verandert zit ie het komende seizoen weer in hetzelfde schuitje. Denk dat het wel goed is voor RIC, en een verstandige beslissing (even los van de vraag of Renault het gaat fixen komend seizoen). | |
ondeugend | donderdag 9 augustus 2018 @ 10:53 |
Uitgebreid interview met Horner.. wat toevallig op de dag van Daniels vertrek plaats vond | |
Whiskers2009 | donderdag 9 augustus 2018 @ 11:25 |
Dat is dus die podcast waar ik naar verwees in post 184 | |
ondeugend | donderdag 9 augustus 2018 @ 11:26 |
Nou dan nog een keer! Had het niet gezien | |
Sinister-D- | donderdag 9 augustus 2018 @ 12:14 |
blog van jou of je vriend ofzo? Elke dag wel een paar posts met een link van die blog.. | |
Whiskers2009 | donderdag 9 augustus 2018 @ 13:55 |
Nee hoor Ze zijn gewoon snel met nieuws/geruchten | |
flipsen | donderdag 9 augustus 2018 @ 14:11 |
Ha, vrouwlief moet een hondje halen vandaag voor een paar nachten in ons hondenhotel, in Balcarce. De échte F1 liefhebber begrijpt dat ik me spontaan heb aangeboden om wel even heen en weer te rijden (1,5 uur van Mar del Plata) Later vandaag wat foto?s, maar wel met brakke mobiel helaas. | |
AMDB | donderdag 9 augustus 2018 @ 15:13 |
Ben eerlijk gezegd enthousiaster over het feit dat je een hondenhotel runt | |
Fir3fly | donderdag 9 augustus 2018 @ 15:43 |
Lief dagboek... | |
Ferry_76 | donderdag 9 augustus 2018 @ 15:47 |
30 September loopt de optie van RBR op Sainz af toch? Daarna is hij vrij om te gaan. | |
sasquatsch | donderdag 9 augustus 2018 @ 16:04 |
Ben wel benieuwd naar de foto's. | |
Whiskers2009 | donderdag 9 augustus 2018 @ 17:22 |
Crofty denkt dat Max RIC voorbij zal gaan in de punten dit seizoen (o a.). https://www.gpblog.com/nl(...)appen-dit-jaar-.html | |
Whiskers2009 | donderdag 9 augustus 2018 @ 17:23 |
Iig in september. De exacte datum is mij niet bekend. | |
Whiskers2009 | donderdag 9 augustus 2018 @ 17:28 |
En Michael Andretti had FI willen kopen kennelijk: https://racingnews365.nl/(...)orce-india-afgewezen | |
flipsen | donderdag 9 augustus 2018 @ 17:51 |
Excuus, dacht dat dit het SC topic was... Nu effe lunchstop, straks kijken of ik wat foto's kan uploaden. In een apart topic dan maar | |
Ferry_76 | donderdag 9 augustus 2018 @ 17:52 |
Volgend jaar nog maar even bij Williams proberen. | |
Kleffe_Dop | donderdag 9 augustus 2018 @ 18:06 |
Die gaan dus Stroll verliezen en was Martini na 2018 ook niet weg als sponsor? Dat hakt er wel in daar... | |
sasquatsch | donderdag 9 augustus 2018 @ 18:51 |
Dat was al een tijdje bekend! | |
sasquatsch | donderdag 9 augustus 2018 @ 18:58 |
Ze hebben blijkbaar al een plan voor volgend jaar
| |
Ener-G | donderdag 9 augustus 2018 @ 19:16 |
Williams/Renault. | |
Sinister-D- | donderdag 9 augustus 2018 @ 19:35 |
verder naar achteren in het WCC kunnen ze toch niet meer | |
Nattekat | donderdag 9 augustus 2018 @ 19:55 |
Niks te verliezen dus | |
flipsen | donderdag 9 augustus 2018 @ 20:24 |
Voor wie het interessant vindt: hier een korte (en brakke) fotoimpressie van het Fangio museum. | |
trein2000 | donderdag 9 augustus 2018 @ 20:33 |
Gaaf man | |
#ANONIEM | donderdag 9 augustus 2018 @ 20:55 |
Het is zomerstop, maak je niet druk. | |
THEFXR | donderdag 9 augustus 2018 @ 21:15 |
Red Bull: Max Verstappen 'a large part' of Daniel Ricciardo leaving . http://www.skysports.com/(...)tter_impression=true | |
daNpy | donderdag 9 augustus 2018 @ 21:23 |
Zelfde bericht, andere headlines. | |
THEFXR | vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:58 |
#ANONIEM | vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:42 |
https://www.gpblog.com/nl(...)ct-bij-ferrari-.html Kimi 1 jaar bijgetekend | |
beantherio | vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:42 |
Formule E-baas: "F1 kan helemaal niet elektrisch worden" Dit gaat nog een relletje worden denk ik. Ik vraag me af of Liberty en de teams hier van wisten. Los daarvan vraag ik me af of FIA daar wel in z'n eentje over kan beslissen. Vooral de motorenfabrikanten gaan dit niet leuk vinden. | |
trein2000 | vrijdag 10 augustus 2018 @ 22:59 |
Ik vraag me al langer af hoelang de F1 nog bij de FIA blijft. Zou me niks verbazen dat ze op termijn zelfstandig verder gaan. | |
Fir3fly | vrijdag 10 augustus 2018 @ 23:01 |
Hoezo? Alsof F1 elektrisch gaat worden. | |
#ANONIEM | vrijdag 10 augustus 2018 @ 23:21 |
Die lach van Lewis | |
Whiskers2009 | vrijdag 10 augustus 2018 @ 23:24 |
Dat is een gerucht. En hoort in het Silly Season-topic. Waar het ook staat | |
#ANONIEM | vrijdag 10 augustus 2018 @ 23:49 |
| |
Quyxz_ | zaterdag 11 augustus 2018 @ 00:07 |
Dat gaat in 2026 gebeuren. Bron: | |
Nattekat | zaterdag 11 augustus 2018 @ 00:08 |
Elektrisch is dan allang niet meer hip. | |
fathank | zaterdag 11 augustus 2018 @ 00:15 |
Klopt dan is het de standaard. | |
Fir3fly | zaterdag 11 augustus 2018 @ 00:34 |
. Die is wel grappig ja. | |
TheFreshPrince | zaterdag 11 augustus 2018 @ 01:07 |
| |
beantherio | zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:05 |
Op de langere termijn lijkt me dat zeker. Als er op een gegeven moment alleen nog maar electrische auto's op de weg rijden dan gaat F1 niet nog gebruik kunnen maken van verbrandingsmotoren. Het zou niet eens toegestaan worden. | |
Tarado | zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:21 |
dan maar naar de historische F1 gaan in m'n V8 | |
Wombcat | zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:34 |
Ik mag aannemen dat ze dat wisten, omdat dit vorig jaar ook al eens langs is gekomen. | |
beantherio | zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:38 |
Ik had het niet eerder gelezen dus ik keek er van op. | |
Nattekat | zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:39 |
Gaat nooit gebeuren. | |
Tarado | zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:40 |
als het zover komt zullen ze er ook wel weer uitkomen maar ik denk dat ik dan wel afgehaakt ben | |
THEFXR | zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:45 |
idd, die Formule E daar hoor alleen gezoem, alsof het een zwerm bijen is | |
fathank | zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:47 |
Wat gaat dan de standaard worden? | |
Nattekat | zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:49 |
Waterstof ofzo, geen idee. Elektrisch komt met te grote nadelen die gewoon niet op te lossen zijn binnen de wetten der natuurkunde. | |
habitue | zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:54 |
Onzin natuurlijk. Vrijwel alle fabrikanten zijn overstag en zetten vol in op elektrisch. | |
vosss | zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:55 |
Opladers worden vast nog beter de komende jaren. Gewoon de pits in, ff 5 minuten aan de snellader en je kan de race uitrijden | |
Nattekat | zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:57 |
Omdat het hip is ja. Maar de toekomst heeft het niet. En wat jij zegt is ook onzin. | |
fathank | zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:57 |
Waterstofauto's zijn ook electrisch, Einstein. Alleen de energiedrager is anders. Maar waterstof is wel lekker efficient, eerst stroom opwekken om er waterstof van te maken, dan waterstof verbranden om electriciteit op te wekken. | |
Nattekat | zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:57 |
5 rondjes voor het einde binnen komen | |
vosss | zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:58 |
nou alle weet ik niet, maar een hoop wel. Over 5 jaar kan je geen n8euwe diesel meer kopen denk ik. Benzine zal misschien nog 15 jaar langer duren, maar op termijn gaat dat wel eruit lijkt me. | |
vosss | zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:59 |
fuck, verkeerd gerekend!!! We hadden 6 minuten moeten snelladen!! | |
Nattekat | zaterdag 11 augustus 2018 @ 10:00 |
Zo lang Jan Modaal zo'n auto nog niet kan betalen hoef je nog niet eens te denken aan het verdwijnen van benzine. | |
vosss | zaterdag 11 augustus 2018 @ 10:02 |
Jan modaal kon enkele jaren geleden ook geen oled van 165cm betalen | |
vosss | zaterdag 11 augustus 2018 @ 10:02 |
Dat wordt van eigens goedkoper | |
sasquatsch | zaterdag 11 augustus 2018 @ 10:10 |
Hoe meer er gemaakt worden, hoe goedkoper het wordt. En benzineauto's worden alleen maar duurder (volgende maand al weer bpm verhoging) dus op een gegeven moment is er een omslagpunt en zijn elektrische auto's goedkoper. Dat kan over 5 jaar zijn of over 10 jaar, maar gebeuren zal het. | |
GM78 | zaterdag 11 augustus 2018 @ 10:28 |
Denken dat ze rekening gaan houden met Jan Modaal Toen de eerste auto op de markt kwam, was iedereen er ook vel op tegen, want paard en wagen was de toekomst En kijk waar we nu staan... | |
Tarado | zaterdag 11 augustus 2018 @ 10:44 |
het grappige is wel dat er toen ook al elektrische auto's waren | |
Monolith | zaterdag 11 augustus 2018 @ 10:55 |
Wordt al steeds meer geleased. | |
Joosie200 | zaterdag 11 augustus 2018 @ 11:07 |
Gewoon de pitstraat zo opbouwen dat je met een drive though op een soort rails gezet wordt waarna door robots een nieuwe accu erin wordt geknald. https://tweakers.net/nieu(...)-in-90-seconden.html Is het voor Elon Musk geen optie om de elektrische F1 een boost te geven met de komst van een Tesla team en een Tesla roadster oid? | |
Sjemmert | zaterdag 11 augustus 2018 @ 12:04 |
Zal een trieste dag zijn wanneer de laatste benzine pomp gesloten wordt | |
Tarado | zaterdag 11 augustus 2018 @ 12:05 |
moet je naar een illegaal stokertje | |
Nattekat | zaterdag 11 augustus 2018 @ 12:05 |
Ga jij nooit meemaken | |
Tarado | zaterdag 11 augustus 2018 @ 12:08 |
En sowieso is het in NL relatief makkelijk gezien de afstanden om het vrij snel elektrisch te maken maar in grotere landen ligt dat heel anders, dus 5-10 jaar lijkt me echt onhaalbaar. | |
Sjemmert | zaterdag 11 augustus 2018 @ 12:12 |
Ik ga er niet van uit maar uitsluiten doe ik het ook niet. | |
THEFXR | zaterdag 11 augustus 2018 @ 12:13 |
stel je woont in een flat, dan moet je buiten je auto opladen, wat let de vandalen om je stekker eruit te trekken of te vernielen? | |
Wombcat | zaterdag 11 augustus 2018 @ 12:22 |
Je hoeft niet in een flat te wonen om je auto buiten te moeten opladen. Gezien de hoeveelheid auto's op straat, staat maar een erg klein deel binnen of op afgesloten terrein. Volgens mij heb je om de stekker er uit te halen de laadpas nodig. Vernielen kan natuurlijk altijd, maar vandalen kunnen ook altijd je banden leksteken. | |
daNpy | zaterdag 11 augustus 2018 @ 12:23 |
Laten we nu eens zonder kunstmatige ingrijpen als BPM, verhogingen kortingen kijken; een benzine auto is in NL zonder BPM 40% goedkoper. Een elektrische auto is zonder subsidie juist duurder. En Tesla bouwt auto's onder de kostprijs; dat is geeneens een houdbaar business model. Uiteindelijk komt er wel een omslagpunt, de vraag is of het met ingrepen van de overheid weer eens grote wie-houdt-wie-voor-de-gek show wordt. | |
vosss | zaterdag 11 augustus 2018 @ 12:28 |
Dat zeker | |
GM78 | zaterdag 11 augustus 2018 @ 12:54 |
Inderdaad... Nooit meer de geur van uitlaatgassen en benzinedampen Nooit meer het geluid van knallende uitlaten en brullende motoren Je hoort alleen nog maar een zoemend geluid van de elektromotor Fuck ik wil niet meer leven | |
Sinister-D- | zaterdag 11 augustus 2018 @ 13:05 |
Crap, dacht ik eventjes in F1 te zitten blijk ik in PTA te zitten Sorry..... | |
opgebaarde | zaterdag 11 augustus 2018 @ 13:10 |
| |
Sinister-D- | zaterdag 11 augustus 2018 @ 13:13 |
_! | |
TheFreshPrince | zaterdag 11 augustus 2018 @ 13:38 |
Renaults die niet meer stuk gaan | |
Nattekat | zaterdag 11 augustus 2018 @ 13:40 |
Alles wat beweegt kan kapot. | |
BadderHaring | zaterdag 11 augustus 2018 @ 13:48 |
Hahahaha, kijk al die petrolheads hier eens mad zijn over de vooruitgang. | |
Peterselieman | zaterdag 11 augustus 2018 @ 14:40 |
Andere optie is inductie | |
Peterselieman | zaterdag 11 augustus 2018 @ 14:40 |
Die gaan dan nog steeds stuk hoor. Het is niet voor niets Renault | |
Wombcat | zaterdag 11 augustus 2018 @ 14:47 |
100 jaar geleden zouden ze klagen dat de autosport de paardensport teloor laat gaan. | |
Fir3fly | zaterdag 11 augustus 2018 @ 15:43 |
Dat is zeer onwaarschijnlijk. | |
Fir3fly | zaterdag 11 augustus 2018 @ 15:45 |
Onzin. Ze zetten in op marketing wat betreft elektrisch. | |
DRGod | zaterdag 11 augustus 2018 @ 15:56 |
Misschien wat voor de Max fanboys van Fok https://www.rtlnieuws.nl/(...)5-serieuze-biedingen Max als privechauffeur krijg je er niet bij, dus je komt altijd op plaats van bestemming ! [ Bericht 30% gewijzigd door DRGod op 11-08-2018 16:02:14 ] | |
daNpy | zaterdag 11 augustus 2018 @ 17:37 |
Wel een lachen ding | |
ColtZ40 | zaterdag 11 augustus 2018 @ 17:48 |
Mwa, Renault en electra gaat bij een straatauto ook niet echt goed samen.. | |
beantherio | zaterdag 11 augustus 2018 @ 19:38 |
In 2030 gaat er een begin mee gemaakt worden. En in Noorwegen zelfs in 2025. Zie https://www.trouw.nl/groe(...)zine-auto-~a89835e6/ En ja, dan zullen er nog wel een tijdje benzineauto's rond blijven rijden, maar dat zal niet eeuwig blijven duren. En met milieuzones (die nu al in grote steden bestaan voor diesels) zullen ze ook niet meer overal kunnen komen. | |
beantherio | zaterdag 11 augustus 2018 @ 19:39 |
Omdat ze weten welke kant het op gaat met de wetgeving. | |
Fir3fly | zaterdag 11 augustus 2018 @ 19:53 |
Wetgeving heeft dan ook weinig van doen met de realiteit. [ Bericht 0% gewijzigd door Fir3fly op 12-08-2018 14:57:05 ] | |
Nattekat | zaterdag 11 augustus 2018 @ 21:15 |
Zag een video met schreeuwende V8s. Kwam tot de conclusie dat ik het nog steeds mis | |
SnowOokami | zondag 12 augustus 2018 @ 10:22 |
V10 is veel beter. Benzine zie ik nog niet zo snel afgeschaft worden, maar diesel haalt 2030 niet meer denk ik. | |
zoem | zondag 12 augustus 2018 @ 10:28 |
ALO telt af naar de 14e. Ik ben benieuwd. oeps, spuit 11: F1 / Silly Season 2019 | |
THEFXR | zondag 12 augustus 2018 @ 11:37 |
Ferrari V12 | |
YourCaptor | zondag 12 augustus 2018 @ 12:11 |
Ligt een beetje aan uit welke tijd je komt, tenminste voor mij is de V10 dé F1 motor. Mooiste geluid, met afstand. | |
Whiskers2009 | zondag 12 augustus 2018 @ 12:43 |
Abiteboul roept naar het schijnt nogal rare dingen over RBR én over waar hij Renault verwacht in 2019: https://www.gpblog.com/nl(...)erspeelden-het-.html | |
vosss | zondag 12 augustus 2018 @ 13:55 |
Die abitaboel is een beetje een pannenkoek. Die zegt dat de renault motor snel genoeg is voor de wereldtitel dit jaar en dat red bull het zelf weggegooid heeft. Waar staat zijn eigen team eigen? En wat gooien die dan niet allemaal weg? Raar kereltje dat hoor. | |
Peterselieman | zondag 12 augustus 2018 @ 14:00 |
RB hoeft niet eens op zulke onzin te reageren | |
aesop | zondag 12 augustus 2018 @ 14:02 |
Ergens heeft ie wel een punt. Max had nu op 3 overwinningen moeten staan. Maar die motor is structureelte langzaam en het gat lijkt gedurende het seizoen te groeien. | |
daNpy | zondag 12 augustus 2018 @ 14:08 |
Vanaf 2030 varen er geen boten meer en is er geen vrachtverkeer meer? | |
Nattekat | zondag 12 augustus 2018 @ 14:14 |
Als één ding wel elektrisch wordt is dat vrachtverkeer. | |
opgebaarde | zondag 12 augustus 2018 @ 14:17 |
Nee joh. Die lobby is veel te sterk en het kost ons allemaal geld. Dat zie je ook aan het dieselschandaal van Volkswagen. We wisten allang dat het niet klopte en alleen VW heeft klappen gekregen | |
TAV74 | zondag 12 augustus 2018 @ 15:08 |
Als je heel selectief wilt kijken wel. Het klopt, maar die drie overwinningen waren dan wel meer ondanks dan dankzij de Renault geweest. | |
bokkepoot | zondag 12 augustus 2018 @ 16:00 |
Klopt, maar als Mercedes en Ferrari geen pech hadden gehad was de voorsprong er ook geweest. | |
ShaoliN | zondag 12 augustus 2018 @ 17:11 |
En als Mercedes, Ferrari en Red Bull allemaal niet finishten de eerste seizoenshelft had Renault miss nog wel om de titel meegedaan. | |
SnowOokami | zondag 12 augustus 2018 @ 17:55 |
Ben idd opgegroeid tijdens het V10 tijdperk, de V12 nooit meegekregen. | |
Nattekat | zondag 12 augustus 2018 @ 18:00 |
Mensen wat een geluid Monza | |
Whiskers2009 | zondag 12 augustus 2018 @ 18:01 |
Abiteboul heeft kennelijk nog wat meer komische uitspraken gedaan: https://www.gpblog.com/nl(...)tm_content=Abiteboul Renault Honda | |
TAV74 | zondag 12 augustus 2018 @ 18:08 |
Als je alle losse quotes uit de diverse kampen over de motoren en vermogen naast elkaar zet is de enige conclusie dat er echt geen touw aan vast te knopen is... |