abonnement Unibet Coolblue
pi_180965334


A Campingflight to Lowlands Paradise of kortweg Lowlands is een driedaags muziekfestival dat vanaf 1993 jaarlijks in Nederland in Biddinghuizen (Flevoland) gehouden wordt. Mojo Concerts begon Lowlands als tegenhanger van festivals als Pinkpop en Dynamo Open Air en probeerde hier haar wat alternatievere muziek uit. Lowlands wordt komend jaar van vrijdag 17 augustus tot en met zondag 19 augustus gehouden.

1993 - f 75,00 - 7.500 bezoekers (cap. was 15000) wit plastic bandje met paarse letters
1994 - f 95,00 - 12.500 bezoekers geel touwtje
1995 - f 115,00 - 20.000 bezoekers (bier 2,50) rood/zwart lintje
1996 - f 140,00 - 31.000 (uitverkocht) zwart/geel lintje
1997 - f 145,00 - 40.000 roze/rood lintje
1998 - f 150,00 - 50.000 (uitverkocht) roze/oranje lintje
1999 - f 160,00 - 57.500 (uitverkocht) blauw/wit lintje
2000 - f 175,00 - 57.500 (uitverkocht) groen/paars lintje
2001 - f 195,00 - 57.500 (uitverkocht) blauw/paarsig lintje (incl. kliko)
2002 - E 97,50 - 60.000 (uitverkocht) roze/geel lintje (incl. beter bevestigde kliko)
2003 - E 105,00 - 48.000 (niet uitverkocht) paars/wit lintje met goede kliko
2004 - E 115,00 - 52.000 (niet uitverkocht) oranje/zwart lintje, wederom met kliko
2005 - E 115,00 - 53.000 (niet uitverkocht) (bier 2,00) geel/blauw stof , die werd gesealed
2006 - E 117,50 - 55.000 (uitverkocht) (bier 2,10) rood/wit stof , die werd gesealed
2007 - E 125,00 - 55.000 (uitverkocht) (bier 2,20) groen/wit stof, gesealed
2008 - E 132,50 - 55.000 (uitverkocht) (bier 2,30) cyaan/wit stof, gesealed
2009 - E 140,00 - 55.000 (uitverkocht) (bier 2,40) oranje/wit stof, gesealed
2010 - E 145,00 - 55.000 (uitverkocht) (bier 2,50) zwart/wit stof, gesealed
2011 - E 155,00 - 55.000 (uitverkocht ~2u) (bier 2,50) geel/blauw stof, gesealed
2012 - E 175,00 - 55.000 (uitverkocht <2u) (bier 2,60) rood/groen/wit stof, gesealed
2013 - E 175,00 - 55.000 (uitverkocht <2u) (bier 2,60) rood/wit/zwart stof, gesealed
2014 - E 195,00 - 55.000 (uitverkocht in Mei) (bier 2,60) rood of blauw, en maar fucken met je hoofd.
2015 - E 195,00 - 48.206 (niet uitverkocht) (bier 2,60) limegroen, met zwart en rood.
2016 - E 185,00 - 53.571 (niet uitverkocht) (bier 2,70) donkerblauw, met oranje en wit.
2017 - E 185,00 - 55.000 (uitverkocht in Juni) (bier 2,75) zwart met groen en roze letters, gesealed
2018 - E 195,00 - 60.000 (uitverkocht in Juni) (bier 2,80)



Line-Up


Vrijdag
- Amyl And The Sniffers (X-Ray)
- Arp Frique & Family (X-Ray)
- Avalon Emerson (X-Ray)
- Bazart (Bravo)
- Ben UFO (Bravo)
- Bicep (Live) (Bravo)
- Blaudzun (Heineken)
- Brockhampton (Bravo)
- Cabbage (Lima)
- Christeene (X-Ray)
- De Jeugd van Tegenwoordig (Alpha)
- De La Soul (Alpha)
- Death From Above (Bravo)
- Eefje de Visser (X-Ray)
- Faisal (India)
- Fatima Yamaha (Bravo)
- GeorgeFitzgerald (X-Ray)
- Gorillaz (Alpha)
- Indie Disco: Dj Arnold & Dj Brutus (Heineken)
- Jacin Trill (Heineken)
- Jade Bird (Lima)
- Jarreau Vandal (India)
- Job Sifre (X-Ray)
- Jordan Rakei (Heineken)
- La Inédita (Lima)
- Lauv (India)
- Little Simz (Heineken)
- Mahalia (Lima)
- Maribou State (India)
- Motor CIty Drum Ensemble (Bravo)
- Mr. Carmack (Dj Set) (India)
- Nils Frahm (Alpha)
- Protomartyr (India)
- Reggae Night (Lima)
- Rolling Blackouts Coastal Fever (India)
- The Blaze (Heineken)
- The Fever 333 (India)
- The War On Drugs (Alpha)
- The Wombats (Alpha)
- Tshegue (Lima)
- Volvox (X-Ray)
- Warhaus (India)
- Yaeij (India)
- Yoga (India)
- Yonaka (X-Ray)
- Yung Feurich (India)

Zaterdag:
- 47soul (Lima)
- Alika & Nueva Alianza (Lima)
- Bonobo (Alpha)
- Born In Flamez (X-Ray)
- BØRNS (India)
- Cartiez (X-Ray)
- Charlotte De Witte (Bravo)
- Daniel Avery (Bravo)
- David August (Heineken)
- De Staat (Alpha)
- Dewolff (Heineken)
- Dinamarca (X-Ray)
- Dr. Rubinstein (Bravo)
- Employed To Serve (X-Ray)
- Floating Points (Solo Live) (India)
- Gavin James (Alpha)
- Gogol Bordello (Bravo)
- Grizzly Bear (Heineken)
- Hiphop: Abstract, Waxfiend & Leeroy (Heineken)
- Ho99o9 (India)
- Jacob Banks (Bravo)
- James Bay (Alpha)
- Leafs (India)
- Llowgenda (X-Ray)
- Lorenzo Senni (X-Ray)
- Luwten (India)
- Lyzza (X-Ray)
- Mario Batkovic (Lima)
- Miles Kane (Heineken)
- N.E.R.D. (Alpha)
- Nakhane (X-Ray)
- Niles Rodgers & Chic (Bravo)
- Peggy Gou (India)
- Phlake (X-Ray)
- Portico Quartet (X-Ray)
- Rhye (Heineken)
- Red Axes (India)
- Richie Hawtin presents Close (Bravo)
- Sam Fender (Lima)
- Sofi Tukker (India)
- Sons Of Kemet (X-Ray)
- Sophie (Dj Set + Visuals) (X-Ray)
- Stormzy (Bravo)
- Surgeon (Bravo)
- Taekwondo (Heineken)
- The Lemon Twigs (India)
- Tom Trago (Presents Bergen Live)
- Torus (X-Ray)
- Trixie Whitley (Lima)
- Txarango (Lima)
- Yallah! Yallah! (Lima)
- Yoga (India)

Zondag:
- $uicide Boy$ (Bravo)
- Agar Agar (India)
- Âme II Âme (Bravo)
- Amenra (India)
- Amber Run (India)
- Carista (X-Ray)
- Chase Atlantic (Lima)
- Confidence Man (X-Ray)
- David Vunk (X-Ray)
- DMA's (Heineken)
- Dropkick Murphys (Alpha)
- Dua Lipa (Alpha)
- Ezra Furman (Lima)
- Ferocious Dog (Lima)
- Fiësta Macumba (Heineken)
- GAIKA (X-Ray)
- Jayda G (X-Ray)
- Joost (X-Ray)
- Kamaal Williams (X-Ray)
- Kendrick Lamar (Alpha)
- Kiasmos (Heineken)
- King Gizzard & The Lizard Wizard (Bravo)
- Kumbia Boruka (Lima)
- Llowgenda (X-Ray)
- Louis The Child (India)
- Marlon Williams (Lima)
- Max Cooper (Bravo)
- Metrik (India)
- Moose Blood (India)
- Nick Murphy (Heineken)
- Oceanic (Bravo)
- Patti Smith (Bravo)
- Pirate Fest (Lima)
- Protoje & The Indiggnation (Heineken)
- Pythius (India)
- Rag'N'Bone Man (Alpha)
- San Holo (India)
- Sevdaliza (India)
- Smartlappen Karaoke (Alpha)
- Spinvis (Heineken)
- The Mauskovic Dance Band (Lima)
- The Tallis Scholars (Bravo)
- Thunderpussy (X-Ray)
- Tom Odell (Bravo)
- Yoga (India)
- Zeal & Ardor (India)
- Zhu (X-Ray)

Telegram:
Wil je met je mobiel up-to-date blijven met de laatste Lowlands nieuwtjes? Klik dan op onderstaande Telegram link vanaf je smartphone:
FOK! Lowlands Telegram
జ్ఞ‌ా
pi_180965340
Behalve het bandje uitercourse.
జ్ఞ‌ా
pi_180970408
quote:
2s.gif Op zondag 5 augustus 2018 19:52 schreef µ het volgende:
Behalve het bandje uitercourse.
Paars/Blauw/Rood/Wit

U heeft het hier voor het eerst gelezen...
pi_180975374
Past mooi bij de epilepsie kleding
pi_180975433
2.80 :'(
  maandag 6 augustus 2018 @ 09:28:29 #6
453514 Mr.Floppy81
Don't trust the bunny
pi_180975989
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 08:47 schreef KingRadler het volgende:
2.80 :'(
Op een terras betaal je ook al snel dit bedrag voor een klein biertje.
pi_180976424
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 09:28 schreef Mr.Floppy81 het volgende:

[..]

Op een terras betaal je ook al snel dit bedrag voor een klein biertje.
Alleen drink je normaal gesproken (spreek even voor mezelf) toch wel iets minder op een terras als tijdens een Lowlands weekend. Maar goed, drink je 1 a 2 biertjes minder ben je net zo duur uit als vorig jaar. Is allemaal relatief.
_- Travels at the Speed of Darkness -_
pi_180976517
Ik vind opzich de prijs van bier nog wel meevallen, zijn die grote biertjes nou halve liters of iets minder? Prijs voor eten is wel extreem duur, mja dat weet je op zo'n festival :)
pi_180976577
En ook qua eten vind ik t wel meevallen. Grote bak Surinaamse nasi was 4 muntjs ofzo...maarja dan zit j wel ook echt echt vol.

Qua drank scheelt 2,75/2,80 niks idd. 55 of 56 biertjes.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_180976613
Mehh.. we trappen ook wel massaal in die domme smoesjes elke keer hoor. Het is ook niet alleen de bierprijs die omhoog gaat. Ook de frisdanken en water en voedselpunten worden duurder.

¤ 2,80 voor een bekertje water. Komt het dan uit een goude kraan ofzo? Of wat voor aardappels moeten dat wel niet zijn voor ¤ 2,80 voor een bakje friet. Of ¤ 2,80 voor een Frikandel.

Bij horeca betaal je ook nog gedeeltelijk voor bediening, terwijl het op een festival vrijwilligers werk is. De verhoudingen voor de productie kosten en wat je er voor betaald zijn gewoon te scheef voor woorden. En we slikken het als zoete koek.
pi_180976659
Ook je entree kaartje is weer ¤ 10,00 duurder geworden en je betaald nu voor een parkeer kaart. Dan gooien ze er ook nog eens 5000 man meer op het terrein dan ooit van te voren. En dan nog halen ze een Charlie weg van het terrein.
pi_180976737
Personeel achter de bar krijgt gewoon betaald hoor.

Water heb je de kraan voor 8-)
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_180977335
Ik zou weleens willen weten hoeveel winst ze nou maken op een festival als Lowlands, volgens mij valt dit best tegen hoor. Als je het interview hoorde op BNR vorige week, dan krijgen ze de begroting niet rond als het festival niet uitverkocht is. Volgens mij luistert het best nauw met het maken van winst of het leiden van verlies.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook een hekel aan prijsstijgingen. Maar denk dat het niet een geval van consumentje pesten is, maar gewoon puur dat alles zoveel duurder is geworden. Artiesten, bier inkoopprijzen etc.

Zou op zich wel eens interessant zijn om de boekhouding van zo'n festival te bekijken.
  maandag 6 augustus 2018 @ 10:47:14 #14
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_180977403
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 09:58 schreef indiaantje89 het volgende:
Mehh.. we trappen ook wel massaal in die domme smoesjes elke keer hoor. Het is ook niet alleen de bierprijs die omhoog gaat. Ook de frisdanken en water en voedselpunten worden duurder.

¤ 2,80 voor een bekertje water. Komt het dan uit een goude kraan ofzo? Of wat voor aardappels moeten dat wel niet zijn voor ¤ 2,80 voor een bakje friet. Of ¤ 2,80 voor een Frikandel.

Bij horeca betaal je ook nog gedeeltelijk voor bediening, terwijl het op een festival vrijwilligers werk is. De verhoudingen voor de productie kosten en wat je er voor betaald zijn gewoon te scheef voor woorden. En we slikken het als zoete koek.
Denk dat je veel te kort door de bocht gaat. Uiteraard maken ze winst, dat lijkt me logisch. De prijzen lopen ook voor hen gestaag op. Alleen op de toegangsprijzen redden ze het echt niet.
Ben zelf betrokken bij een evenement organisatie, je verkijkt je echt gigantisch op de kosten die gemaakt worden en de mate waarin die oplopen. Denk dat de marges er uiteindelijk niet groter van geworden zijn.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_180977653
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 10:47 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Denk dat je veel te kort door de bocht gaat. Uiteraard maken ze winst, dat lijkt me logisch. De prijzen lopen ook voor hen gestaag op. Alleen op de toegangsprijzen redden ze het echt niet.
Ben zelf betrokken bij een evenement organisatie, je verkijkt je echt gigantisch op de kosten die gemaakt worden en de mate waarin die oplopen. Denk dat de marges er uiteindelijk niet groter van geworden zijn.
Dat snap ik. Maar we horen keer op keer excuses waar het door komt. Alle artiesten zouden duurder zijn geworden door het downloaden werd rond de jaren 2010/2012 verteld. Nu zijn de downloads drastisch terug gelopen de afgelopen jaren, en krijgen artiesten meer en meer uit streaming verdiensten. Maar de prijskosten blijven maar stijgen.

In 2017 is omzet bij LiveNation nog maar eens gestegen met fucking 24% (waar MOJO onder en dus ook Lowlands onder valt). Gaat een concertje van Broederliefde niet door dan kan je de tyfus krijgen van ze.

Ik hoor vooral veel excuses, waarom dit, waarom dat. Jouw organisatie is niet te vergelijken met de monopoly positie die LiveNation heeft en deze uitermate misbruikt voor het organiseren van concerten en festivals. Kijk ook maar eens naar de stijging van de kosten van een Pinkpop kaartje, en wat voor artiesten je daarvoor terug krijgt.

Ik snap best dat ze winst maken hoor, daar heb ik geen probleem mee. Maar ik ik ben er ook van overtuigd dat ze misbruiken van de situatie dat steeds alles duurder aan het worden is. En daar mag je best wel kritiek op hebben vind ik.
  maandag 6 augustus 2018 @ 11:04:27 #16
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_180977724
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:00 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Dat snap ik. Maar we horen keer op keer excuses waar het door komt. Alle artiesten zouden duurder zijn geworden door het downloaden werd rond de jaren 2010/2012 verteld. Nu zijn de downloads drastisch terug gelopen de afgelopen jaren, en krijgen artiesten meer en meer uit streaming verdiensten. Maar de prijskosten blijven maar stijgen.

In 2017 is omzet bij LiveNation nog maar eens gestegen met fucking 24% (waar MOJO onder en dus ook Lowlands onder valt). Gaat een concertje van Broederliefde niet door dan kan je de tyfus krijgen van ze.

Ik hoor vooral veel excuses, waarom dit, waarom dat. Jouw organisatie is niet te vergelijken met de monopoly positie die LiveNation heeft en deze uitermate misbruikt voor het organiseren van concerten en festivals. Kijk ook maar eens naar de stijging van de kosten van een Pinkpop kaartje, en wat voor artiesten je daarvoor terug krijgt.

Ik snap best dat ze winst maken hoor, daar heb ik geen probleem mee. Maar ik ik ben er ook van overtuigd dat ze misbruiken van de situatie dat steeds alles duurder aan het worden is. En daar mag je best wel kritiek op hebben vind ik.
Omzetstijging zegt niks he,. Je mag van mij prima kritiek hebben, ik denk echter serieus niet dat ze er onder de streep veel beter van worden.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_180977744
Tuurlijk wordt er het maximale uitgehaald, zou best goedkoper kunnen denk ik. Vooral het eten vind ik belachelijk duur, zeker omdat je er redelijk van afhankelijk bent.
Aan de andere kant krijgen de meeste mensen ook ieder jaar een iets hoger salaris, zeg je ook geen nee tegen.
_- Travels at the Speed of Darkness -_
pi_180977847
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:04 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Omzetstijging zegt niks he,. Je mag van mij prima kritiek hebben, ik denk echter serieus niet dat ze er onder de streep veel beter van worden.
Ze maken er echt wel winst op hoor, daar ben ik zeker van. Daarnaast is het nog eens extra reclame voor de zaal concerten van die acts die op het festival staan. Waardoor ze dan ook nog even lekker op door verdienen.
  maandag 6 augustus 2018 @ 11:12:11 #19
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_180977897
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:05 schreef Fidler_NL het volgende:

Aan de andere kant krijgen de meeste mensen ook ieder jaar een iets hoger salaris, zeg je ook geen nee tegen.
Ook dan ga je er vanuit dat ze nu daadwerkelijk meer winst maken. Ik weet van een festival hier in de buurt dat alleen een simpele muntenautomaat huren al schrikbarend veel duurder is geworden de laatste jaren.
Wat er vooral aan de hand is is dat ze de hogere kosten niet alleen in de kaarten doorrekenen, waardoor een aantal dingen totaal uit verhouding raken. Prijs van het eten is wel een goed voorbeeld. Denk dat ze hierdoor per saldo meer risico lopen en in een goed jaar wellicht meer winst maken.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  maandag 6 augustus 2018 @ 11:12:56 #20
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_180977914
1.8% prijsstijging muntjes. Lijkt me nik schokkends.

En daarbij LL verkoopt de muntjes voor de uitbaters. Een cateraar kopt het kavel van de LL organisatie voor een min of meer vaste prijs en moet dat maar zien terug te verdienen. Het zal de organisatie niet al te veel uit maken hoeveel eten en drinken er verkocht word.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 6 augustus 2018 @ 11:14:11 #21
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_180977938
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:12 schreef zalkc het volgende:
Het zal de organisatie niet al te veel uit maken hoeveel eten en drinken er verkocht word.
Uiteraard wel, zij verdienen ongetwijfeld ook per munt.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  maandag 6 augustus 2018 @ 11:16:55 #22
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_180977988
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:14 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Uiteraard wel, zij verdienen ongetwijfeld ook per munt.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)op-lowlands-a1500479
25-40% zo te lezen
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 6 augustus 2018 @ 11:22:58 #23
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_180978103
Wat omzet betreft mogen ze de handjes dicht knijpen met de weersverwachting van 25 graden en droog (onder voorbehoud ;) ), perfect zuipweer. Toen het 30+ graden was werd er een stuk minder omgezet en al te veel regen helpt ook niet mee
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_180978247
Je mag in ieder geval weer een open blikje bier/drank meenemen op het festival terrein, scheelt weer een paar muntjes :)
_- Travels at the Speed of Darkness -_
pi_180978258
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:22 schreef zalkc het volgende:
Wat omzet betreft mogen ze de handjes dicht knijpen met de weersverwachting van 25 graden en droog (onder voorbehoud ;) ), perfect zuipweer. Toen het 30+ graden was werd er een stuk minder omgezet en al te veel regen helpt ook niet mee
Dan kijk je zeker niet op weeronline....
_- Travels at the Speed of Darkness -_
pi_180978298
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:31 schreef Fidler_NL het volgende:

[..]

Dan kijk je zeker niet op weeronline....
die weeronline gasten hebben erg veel last van een post-weekend-dip.... vorige week ook al...

Maar goed. Dat er regen in de lucht zit is wel helder.
pi_180978300
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:30 schreef Fidler_NL het volgende:
Je mag in ieder geval weer een open blikje bier/drank meenemen op het festival terrein, scheelt weer een paar muntjes :)
Ik ben benieuwd of dat inderdaad weer zo is.
In de huisregels staat namelijk tegenwoordig dit:

quote:
LET OP: het is niet toegestaan om grote tassen of rugzakken mee naar het
festivalterrein te nemen. Handtassen met een maximaal A4 formaat zijn uitgezonderd.
Grotere tassen mogen wel worden meegenomen naar de campings.

Het is niet toegestaan om onderstaande voorwerpen mee te nemen:
Drank (m.u.v. water in plastic flessen van max. 0,5l zonder dop), overige vloeistoffen,
eten, drugs, geestverruimende middelen (waaronder o.a. lachgaspatronen), navullingen
voor e-sigaretten, voetbalshirts, club gerelateerde uitingen, provocerende of gezicht
bedekkende kleding, spandoeken, enzovoort enzovoort.
Maar op DTRH bijvoorbeeld, waren er ook omschenkpunten en was een beker drinken geen probleem. Echter vraag ik me af of een blikje bier ook weer mag net als vorig jaar.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
  maandag 6 augustus 2018 @ 11:35:07 #28
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_180978320
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:22 schreef zalkc het volgende:
Wat omzet betreft mogen ze de handjes dicht knijpen met de weersverwachting van 25 graden en droog (onder voorbehoud ;) ), perfect zuipweer. Toen het 30+ graden was werd er een stuk minder omgezet en al te veel regen helpt ook niet mee
Nog nooit zo weinig bier gedronken als in de hel van 2012 inderdaad. Met een paar wolken en 22 graden gaat we zowel qua eten als drinken een stuk meer naar binnen.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_180978333
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:34 schreef Niveath het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd of dat inderdaad weer zo is.
In de huisregels staat namelijk tegenwoordig dit:

[..]

Maar op DTRH bijvoorbeeld, waren er ook omschenkpunten en was een beker drinken geen probleem. Echter vraag ik me af of een blikje bier ook weer mag net als vorig jaar.
Dan zou ik de huisregels nog maar eens checken ;) :
http://lowlands.nl/veelgestelde-vragen/#glas-blik-en-drank
_- Travels at the Speed of Darkness -_
  maandag 6 augustus 2018 @ 11:36:50 #30
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_180978352
Weerplaza vind het perfect festivalweer worden met wat druppels op zondag.

https://www.weerplaza.nl/nederland/biddinghuizen/6659/

Blijft nog even afwachten
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_180978367
Wat mij een beetje tegenstaat is dat er vanuit TM/Mojo/Live Nation (dus heeft niks met Lowlands opzich te maken) altijd wel een excuus te vinden is waarom het altijd duurder moet kosten. En dat ze niet thuis geven wanneer de prijs eigenlijk moet dalen.

Zo hoor je nog steeds het excuus dat artiesten meer en meer geld vragen. Dat kan wel zijn, maar dat is LiveNation ook mede verantwoordelijk voor. Een paar jaar terug had je inderdaad het "Download excuus", die ze jaren hebben misbruikt voor prijsstijgingen. Maar wat blijkt, artiesten verdienen nu aan Streams, en ook de fysieke aankopen stijgen weer de afgelopen jaren.

En dan komt Pinkpop met een prijsverhoging van 25 euro, en dan laten ze nog eens veel te veel mensen toe op het festival terrein. En het was totaal niet af te zien aan het affiche. Dan verhogen ze ook nog de consumptie prijzen eens. Vervolgens krijg je dan nog een interview met Rob Trommelen bij zijn gigantische karper vijver hoe ontzettend "duur" alles niet aan het worden is.

Tsja... ik heb geen probleem mee dat hij en zijn Livenation collega's centjes verdienen. Maar als zo'n Broederliefde concert mis gaat, laat je dan ook even zien voor je "klanten".

[ Bericht 0% gewijzigd door indiaantje89 op 06-08-2018 13:12:49 ]
pi_180978408
Zo dat is er uit, genoeg klachten gehad voor vandaag :).

Heb er verder gewoon zin in heur...
  maandag 6 augustus 2018 @ 11:40:37 #33
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_180978422
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:37 schreef indiaantje89 het volgende:
Wat mij een beetje tegenstaat is dat er vanuit TM/Mojo/Live Nation (dus heeft niks met Lowlands opzich te maken) altijd wel een excuus te vinden is waarom het altijd duurder moet kosten. En dat ze niet thuis geven wanneer de prijs eigenlijk moet dalen.

Zo hoor je nog steeds het excuus dat artiesten meer en meer geld vragen. Dat kan wel zijn, maar dat is LiveNation ook mede verantwoordelijk voor. Een paar jaar terug had je inderdaad het "Download excuus", die ze jaren hebben misbruikt voor prijsstijgingen. Maar wat blijkt, artiesten verdienen nu aan Streams, en ook de fysieke aankopen stijgen weer de afgelopen jaren.

En dan komt Pinkpop met een prijsverhoging van 25 euro, en dan laten ze nog eens veel te veel mensen toe op het festival terrein. En het was totaal niet af te zien aan het affiche. Dan verhogen ze ook nog de consumptie prijzen eens. Vervolgens krijg je dan nog een interview met Rob Trommelen bij zijn gigantische karper vijver hoe ontzettend "duur" alles niet aan het worden is.

Tsja... ik heb geen probleem mee dat hij en zijn Livenation collega's centjes verdiend. Maar als zo'n Broederliefde concert mis gaat, laat je dan ook even zien voor je "klanten".
Het bekt niet lekker om te zeggen "Omdat het kan, we verkopen uit dus zullen mensen het wel willen betalen"
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_180978600
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:35 schreef Fidler_NL het volgende:

[..]

Dan zou ik de huisregels nog maar eens checken ;) :
http://lowlands.nl/veelgestelde-vragen/#glas-blik-en-drank
Haha top, soort mini-foutje dan. Maar dat dit kan was echt super chil.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_180978764
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:48 schreef Niveath het volgende:

[..]

Haha top, soort mini-foutje dan. Maar dat dit kan was echt super chil.
Stond er eerst ook niet, was al aan het balen. Ons eerst blij maken vorig jaar en dan weer intrekken. Maar gelukkig mag het toch weer :)
_- Travels at the Speed of Darkness -_
pi_180979964
Weeronline weet ook niet wat het wil he :'), mooi, slecht, mooi, slecht, mooi. Ziet er nu weer een stuk beter uit, nog 10 dagen deze stress *O*
pi_180979996
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 12:52 schreef Simmertje het volgende:
Weeronline weet ook niet wat het wil he :'), mooi, slecht, mooi, slecht, mooi. Ziet er nu weer een stuk beter uit, nog 10 dagen deze stress *O*
Verwachting in de ochtend is meestal slechter als die in de middag. Altijd 's middags kijken dus :)
_- Travels at the Speed of Darkness -_
pi_180980552
Ik kan vanwege werk helaas niet meerijden op donderdagochtend met vrienden naar het festival en ga dus 's avonds pas met de trein/pendelbus.
Weet iemand tot hoe laat de pendelbussen rijden ?
_- Travels at the Speed of Darkness -_
pi_180980603
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 13:20 schreef Fidler_NL het volgende:
Ik kan vanwege werk helaas niet meerijden op donderdagochtend met vrienden naar het festival en ga dus 's avonds pas met de trein/pendelbus.
Weet iemand tot hoe laat de pendelbussen rijden ?
http://lowlands.nl/veelgestelde-vragen/#pendelbussen

Haha je wijst me net nog zelf op de FAQ :')
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_180980722
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 13:23 schreef Niveath het volgende:

[..]

http://lowlands.nl/veelgestelde-vragen/#pendelbussen

Haha je wijst me net nog zelf op de FAQ :')
Haha, daar had ik nog niet gekeken. Thanks :)
_- Travels at the Speed of Darkness -_
  maandag 6 augustus 2018 @ 13:30:53 #41
240618 Micson
The lonely stoner
pi_180980806
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:37 schreef indiaantje89 het volgende:
Wat mij een beetje tegenstaat is dat er vanuit TM/Mojo/Live Nation (dus heeft niks met Lowlands opzich te maken) altijd wel een excuus te vinden is waarom het altijd duurder moet kosten. En dat ze niet thuis geven wanneer de prijs eigenlijk moet dalen.

Zo hoor je nog steeds het excuus dat artiesten meer en meer geld vragen. Dat kan wel zijn, maar dat is LiveNation ook mede verantwoordelijk voor. Een paar jaar terug had je inderdaad het "Download excuus", die ze jaren hebben misbruikt voor prijsstijgingen. Maar wat blijkt, artiesten verdienen nu aan Streams, en ook de fysieke aankopen stijgen weer de afgelopen jaren.

En dan komt Pinkpop met een prijsverhoging van 25 euro, en dan laten ze nog eens veel te veel mensen toe op het festival terrein. En het was totaal niet af te zien aan het affiche. Dan verhogen ze ook nog de consumptie prijzen eens. Vervolgens krijg je dan nog een interview met Rob Trommelen bij zijn gigantische karper vijver hoe ontzettend "duur" alles niet aan het worden is.

Tsja... ik heb geen probleem mee dat hij en zijn Livenation collega's centjes verdienen. Maar als zo'n Broederliefde concert mis gaat, laat je dan ook even zien voor je "klanten".
Er komen steeds meer festivals maar het aantal artiesten dat de bezoekers willen zien blijft hetzelfde, ergo de prijzen gaan omhoog.

Ik heb niet zoveel moeite met een tientje extra of tien cent meer voor een muntje. Waar ik wel nerveus van word zijn die 5000 mensen extra op het terrein. Ik vond het bij DTRH dit jaar ook veel te druk. Als ik bier wil, dan wil ik dat binnen vijf minuten, en ik wil niet tien minuten schouder tegen schouder staan en nauwlettend in de gaten houden dat niemand voordringt.

Ook de gierigheid van de DTRH-leiding vind ik erg storend. Ieder jaar wordt het terrein iets goedkoper ingericht en vette randprogrammering ingeruild voor goedkope randprogrammering, met als dieptepunt de festivalpoort van dit jaar. In 2015 stond er een prachtige poort met plantenbakken op een kabelbaan en ronddraaiende bomen, dit jaar een paar houten palen met een net eroverheen. Een concentratiekamp heeft meer allure.

Dat is echt minachting van de bezoeker en ik zal komend jaar ook niet meer naar DTRH gaan. Hopelijk gaat Lowlands niet dezelfde kant op.
  maandag 6 augustus 2018 @ 13:48:49 #42
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_180981231
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:33 schreef WpuntNL het volgende:

[..]

die weeronline gasten hebben erg veel last van een post-weekend-dip.... vorige week ook al...

Maar goed. Dat er regen in de lucht zit is wel helder.
Ze zijn alweer opgekrabbeld, inmiddels geen neerslag meer te bekennen daar..
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  maandag 6 augustus 2018 @ 13:49:51 #43
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_180981249
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 13:30 schreef Micson het volgende:

[..]

Ik heb niet zoveel moeite met een tientje extra of tien cent meer voor een muntje. Waar ik wel nerveus van word zijn die 5000 mensen extra op het terrein.
Die waren er vorig jaar ook al, weinig klachten over gehoord dus blijkbaar kan het wel op het huidige terrein.

Ik vind het op LL vooral jammer dat de randprogrammering op het terrein minder is geworden, vroeger werd je toch vaker verrast door rondlopend entertainment, dat mis ik echt.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_180981408
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 13:49 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Die waren er vorig jaar ook al, weinig klachten over gehoord dus blijkbaar kan het wel op het huidige terrein.

Ik vind het op LL vooral jammer dat de randprogrammering op het terrein minder is geworden, vroeger werd je toch vaker verrast door rondlopend entertainment, dat mis ik echt.
Was vorig jaar inderdaad prima geregeld, heb nooit langer dan een paar minuten hoeven wachten voor mijn biertje. Toiletten waren een ander verhaal, verwacht dat ze daar wel iets aan gedaan hebben. Anders sterkte, vooral de vrouwelijke bezoekers.
  Redactie Sport maandag 6 augustus 2018 @ 13:57:58 #45
274204 crew  Mexicanobakker
pi_180981410
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 11:00 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Dat snap ik. Maar we horen keer op keer excuses waar het door komt. Alle artiesten zouden duurder zijn geworden door het downloaden werd rond de jaren 2010/2012 verteld. Nu zijn de downloads drastisch terug gelopen de afgelopen jaren, en krijgen artiesten meer en meer uit streaming verdiensten. Maar de prijskosten blijven maar stijgen.

In 2017 is omzet bij LiveNation nog maar eens gestegen met fucking 24% (waar MOJO onder en dus ook Lowlands onder valt). Gaat een concertje van Broederliefde niet door dan kan je de tyfus krijgen van ze.

Ik hoor vooral veel excuses, waarom dit, waarom dat. Jouw organisatie is niet te vergelijken met de monopoly positie die LiveNation heeft en deze uitermate misbruikt voor het organiseren van concerten en festivals. Kijk ook maar eens naar de stijging van de kosten van een Pinkpop kaartje, en wat voor artiesten je daarvoor terug krijgt.

Ik snap best dat ze winst maken hoor, daar heb ik geen probleem mee. Maar ik ik ben er ook van overtuigd dat ze misbruiken van de situatie dat steeds alles duurder aan het worden is. En daar mag je best wel kritiek op hebben vind ik.
Pinkpop heeft toch best prima geboekt joh, snap die kritiek daar niet zo. Richt die dan op het duidelijk kleinere namen boeken van Lowlands.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 6 augustus 2018 @ 14:10:35 #46
240618 Micson
The lonely stoner
pi_180981670
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 13:49 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Die waren er vorig jaar ook al, weinig klachten over gehoord dus blijkbaar kan het wel op het huidige terrein.

Ik vind het op LL vooral jammer dat de randprogrammering op het terrein minder is geworden, vroeger werd je toch vaker verrast door rondlopend entertainment, dat mis ik echt.
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 19:52 schreef het volgende:
2017 - E 185,00 - 55.000 (uitverkocht in Juni) (bier 2,75) zwart met groen en roze letters, gesealed
2018 - E 195,00 - 60.000 (uitverkocht in Juni) (bier 2,80)
pi_180981683
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 13:57 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Pinkpop heeft toch best prima geboekt joh, snap die kritiek daar niet zo. Richt die dan op het duidelijk kleinere namen boeken van Lowlands.
Veel te veel goedkopere NL acts staan, niet om de prijsverhoging mee te verantwoorden en ook niet beter dan voorgaande edities in de breedte.

Ik heb me dit jaar ook al een aantal keer negatief uitgelaten over de line-up van LL. Dat ik me uiteindelijk wel ga vermaken met die kleinere namen staat er los van.

Maar ook een goed voorbeeld is dat je ze op Lowlands nooit heb gehoord waarom we de Charlie nu kwijt zijn bijvoorbeeld. Of waarom het programma boekje zoveel slechter was dan andere jaren. Maar ze zijn er wel met verantwoording als drank en prijskaarten omhoog gaan. En dan praat ik maar niet over dingen als de Jeugd van Tegenwoordig en de Staat die ze waarschijnlijk voor een habbekrats laten optreden in een overvolle Alpha tent. En als ze daar wel de volle mep voor betalen gelijk aan een internationale act die Alpha rond die tijden kan vullen dan zijn ze in mijn optiek echt verkeerd bezig ergens .

Pinkpop is gewoon een kleine voorbeeld van de handselswijzige van Mojo/LiveNation. Volgend jaar staat er ook weer een BTW verhoging te wachten van 3%, dus hebben ze dan weer een nieuw excuus om de prijzen op te krikken. En zo zijn we nu al wat jaartjes bezig met steeds weer een nieuw excuus.
pi_180981693
quote:
5s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:10 schreef Micson het volgende:

[..]

[..]

Is volgens EvE in het "geheim" ook 60.000 geweest als test vorig jaar. Ik denk dat we dit jaar moeten kijken of de waarheid is gesproken ;).

Over BTW verhoging gesproken... :
http://www.lowlove.nl/201(...)te-lowlands-kaarten/

Dit hebben we volgens mij ook nooit meer terug gezien in volgende jaren.

[ Bericht 19% gewijzigd door indiaantje89 op 06-08-2018 14:20:06 ]
  maandag 6 augustus 2018 @ 14:48:11 #49
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_180982346
Is er iets aangepast in de policy, of worden er geen kaartjes meer aangeboden op Fok! ?

Kan mijn van eerder jaren wel heugen dat je nog wel eens een kaartje tegen kostprijs kon overkopen hier, nu zie ik helemaal niks meer.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_180982484
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:48 schreef zalkc het volgende:
Is er iets aangepast in de policy, of worden er geen kaartjes meer aangeboden op Fok! ?

Kan mijn van eerder jaren wel heugen dat je nog wel eens een kaartje tegen kostprijs kon overkopen hier, nu zie ik helemaal niks meer.
Is al jaren niet meer zo.
pi_180982682
Zolang het maar niet tyfus heet of tyfus nat is ben ik allang tevreden.
pi_180982727
Ik heb zoooo'n zin in een regenbuitje op Lowlands!!!
pi_180990155
Verwachten jullie een volle tent bij King Gizzard op de zondag? (Bravo) Lijkt me een maatje te groot hoewel ze qua populariteit snel stijgen momenteel. Twijfel nog steeds tussen Kendrick en King Gizzard, en zal waarschijnlijk pas op de zondag zelf beslissen.
  maandag 6 augustus 2018 @ 21:10:13 #54
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_180990170
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 09:58 schreef indiaantje89 het volgende:
Mehh.. we trappen ook wel massaal in die domme smoesjes elke keer hoor. Het is ook niet alleen de bierprijs die omhoog gaat. Ook de frisdanken en water en voedselpunten worden duurder.

¤ 2,80 voor een bekertje water. Komt het dan uit een goude kraan ofzo? Of wat voor aardappels moeten dat wel niet zijn voor ¤ 2,80 voor een bakje friet. Of ¤ 2,80 voor een Frikandel.

Bij horeca betaal je ook nog gedeeltelijk voor bediening, terwijl het op een festival vrijwilligers werk is. De verhoudingen voor de productie kosten en wat je er voor betaald zijn gewoon te scheef voor woorden. En we slikken het als zoete koek.
Pancakes on tour houden nog altijd vol dat ze gemiddeld ongeveer quitte draaien op Lowlands. Maar daar staat op drukke momenten ook iets van 20 man in de stand.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_180990490
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 21:10 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

Pancakes on tour houden nog altijd vol dat ze gemiddeld ongeveer quitte draaien op Lowlands. Maar daar staat op drukke momenten ook iets van 20 man in de stand.
Dat geloof ik geen minuut :)
జ్ఞ‌ా
pi_180992961
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 21:09 schreef Mr-Brightside het volgende:
Verwachten jullie een volle tent bij King Gizzard op de zondag? (Bravo) Lijkt me een maatje te groot hoewel ze qua populariteit snel stijgen momenteel. Twijfel nog steeds tussen Kendrick en King Gizzard, en zal waarschijnlijk pas op de zondag zelf beslissen.
Die staan zo vaak in NL dat iedereen ze al wel gezien heeft toch?

Maar persoonlijk heb ik er ook weinig mee. Is me live altijd tegen gevallen toen ik ze zag.
pi_180994444
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 21:09 schreef Mr-Brightside het volgende:
Verwachten jullie een volle tent bij King Gizzard op de zondag? (Bravo) Lijkt me een maatje te groot hoewel ze qua populariteit snel stijgen momenteel. Twijfel nog steeds tussen Kendrick en King Gizzard, en zal waarschijnlijk pas op de zondag zelf beslissen.
Niet overvol. Perfect geboekt, al jaren niet meer weg te denken, begin dit jaar nog met gemak 2 keer Paradiso uitverkocht. Maar staan ook al zo'n 5 jaar overal, en clash met Kendrick zal stukje publiek afsnoepen.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 01:16:28 #58
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_180994915
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 00:16 schreef Aisumasen het volgende:

[..]
, en clash met Kendrick zal stukje publiek afsnoepen.
ja mij
afgezien van het feit dat ik niets aan snoep vind van Kendrick.. dus daar sowieso niet zou zijn.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 01:22:33 #59
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_180994947
quote:
2s.gif Op maandag 6 augustus 2018 21:25 schreef µ het volgende:

[..]

Dat geloof ik geen minuut :)
Waarom niet? Bedenk even hoeveel je moet verkopen om je huur, inkoop en salaris kosten terug te verdienen.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_180994953
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 01:16 schreef ondeugend het volgende:

[..]

ja mij
afgezien van het feit dat ik niets aan snoep vind van Kendrick.. dus daar sowieso niet zou zijn.
Leuk, Lowlands, 10 tenten 10 keuzes ;).
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 01:25:58 #61
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_180994966
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 01:23 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Leuk, Lowlands, 10 tenten 10 keuzes ;).
Zeker.. ik ben al jaren niet in de Alpha geweest.
Headliners boeien me niet zo
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_180994983
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 01:25 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Zeker.. ik ben al jaren niet in de Alpha geweest.
Headliners boeien me niet zo
10 jaar terug had ik dat ik altijd zeker 2 van headliners wel wilde zien, en toch wel keer of 5 keer die kant op ging, maar programma daar is al jaren bedroevend. Had het laatst eens bekeken, kon geloof ik de Alpha-namen die ik afgelopen 5 jaar heb gezien op één hand tellen. Alleen de 2016 zondagavond double whammy was een must.
pi_180996644
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 01:22 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Waarom niet? Bedenk even hoeveel je moet verkopen om je huur, inkoop en salaris kosten terug te verdienen.
Ze staan alleen 's avonds op volle sterkte en verkopen dan duizenden pannekoeken voor 5+eur per stuk (soms 7.5), inkoop, wat zal het zijn, 50 cent?
Als je daar geen grote winst kan maken doe je echt iets mis. Misschien betalen ze de mensen superveel, dat kan natuurlijk.
జ్ఞ‌ా
pi_180996763
En welke ondernemer gaat er > 10 jaar op een festival staan als hij amper quitte draait?
Je favoriete onderbroek van vroeger, maar dan anders.
pi_180996898
Geloof dat ook niet, misschien de eerste paar jaar om een naam te vestigen. Maar 10 jaar lang.. of het moet een hobby zijn van iemand die de loterij gewonnen heeft.
pi_180996923
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 09:58 schreef indiaantje89 het volgende:
Mehh.. we trappen ook wel massaal in die domme smoesjes elke keer hoor. Het is ook niet alleen de bierprijs die omhoog gaat. Ook de frisdanken en water en voedselpunten worden duurder.

¤ 2,80 voor een bekertje water. Komt het dan uit een goude kraan ofzo? Of wat voor aardappels moeten dat wel niet zijn voor ¤ 2,80 voor een bakje friet. Of ¤ 2,80 voor een Frikandel.

Bij horeca betaal je ook nog gedeeltelijk voor bediening, terwijl het op een festival vrijwilligers werk is. De verhoudingen voor de productie kosten en wat je er voor betaald zijn gewoon te scheef voor woorden. En we slikken het als zoete koek.
Niet alle horeca op Lowlands is vrijwillig hoor. Een groot horeca-uitzendbureau bemant altijd een deel van de barren
pi_180997258
Wel lekkere pannekoeken daar overigens O+
జ్ఞ‌ా
pi_180997493
Bedankt jongens nu heb ik zin in pannenkoeken.
pi_180997589
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 01:29 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

10 jaar terug had ik dat ik altijd zeker 2 van headliners wel wilde zien, en toch wel keer of 5 keer die kant op ging, maar programma daar is al jaren bedroevend. Had het laatst eens bekeken, kon geloof ik de Alpha-namen die ik afgelopen 5 jaar heb gezien op één hand tellen. Alleen de 2016 zondagavond double whammy was een must.
Mijn eerste Lowlands edities (2011) was ik amper nergens anders te vinden. Maar toen was de Alpha idd stukken sterker dan nu.

Arctic Monkeys, dEUS, Skunk Anansie, Rise Against, Flogging Molly, DeWolff, Within Temptation, Selah Sue, The Roots, De Staat, Interpol, The Offspring allemaal gezien dat jaar. Maar toen was het heel vaak Alpha > Grolsch > Alpha > Grolsch > Alpha.. was toen best ideaal. Maar als ik nu terug kijk zou ik toch een heel ander schema maken dan toen.

Wat dat betreft een beetje jammer dat Grolsch acts van toen nu in de Bravo neerzetten, vervelende loop afstanden zijn dat.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:15:17 #70
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_180997647
Ben eigenlijk vrij vaak bij de Alpha te vinden, vind het wel leuk om de headliners live te zien. Voornamelijk het verschil tussen live en radio vind ik waanzinnig groot. Vanaf de radio had ik nooit geweten hoe hard Stromea de bas er overheen gooit.

Maar ik ben dan ook geen elitaire muziekkenner maar een platvloerse mainstream boer.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_180998058
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 09:15 schreef zalkc het volgende:
Ben eigenlijk vrij vaak bij de Alpha te vinden, vind het wel leuk om de headliners live te zien. Voornamelijk het verschil tussen live en radio vind ik waanzinnig groot. Vanaf de radio had ik nooit geweten hoe hard Stromea de bas er overheen gooit.

Maar ik ben dan ook geen elitaire muziekkenner maar een platvloerse mainstream boer.
Het gaat er bij mij ook niet echt of ik het nu wil zien of niet... maar vind het niet altijd even geweldig:

Vrijdag;
De La Soul: Toffe old school hip hop act, ga ik wel kijken
The Wombats: Ik vind niet per definitie slecht, maar al een paar keer gezien en ik zie niet echt urgentie waarom ik ze moet zien.
De Jeugd van Tegenwoordig: Nog veel vaker gezien... ik weet het, feestje dit dat. Ik zou me er vermaken moest ik er tussen staan. Maar dan is het makkelijk om toch een andere keuze te makken.
The War On Drugs: Vind ze wel tof, laatste keer gezien op BKS. Dus met nieuw werk op zak maar eens bekijken.
Gorillaz: Top act, vond ze in de ZiggoDome al geweldig, maar nu alweer een nieuw album op zak die me er goed is bevallen. Dus toch weer de moeite.

Zaterdag:
Gavin James: Best ok om de dag mee te openen, maar ook al paar keer gezien. Dus ook hier zie ik niet de urgentie om te gaan kijken.
Bonobo: Toffe act, maar wel klein beetje mijn twijfels hoe dit gaat werken in de Alpha op klaarlichte dag.
De Staat: Exact het zelfde verhaal als DJvT
James Bay: Naar mijn gevoel staat hij veel te hoog geplaatst in de Alpha. Heeft wel wat commercieele radio hitjes waar ik weinig mee heb. Al vond ik zijn 2e album iets toffer kwa stijl, maar komt toch niet voor op mijn planning.
N.E.R.D. Zal vast werken, al ben ik wel beetje bang dat het een platte set gaat worden door al dat Pharell werk, maar van de andere kant zal dat ook wel werken bij het publiek. Kan dus echt 2 kanten opvallen.

Zondag:
Smartlappen Karaoke Eerlijk gezegd lijkt het me nog best grappig om te zien. Al moet ik dit soort muziek ook hier iedere vrijdag aanhoren in de voetbal kantine.
Rag'N'Bone Man: Deze act ook al een keer of 3 gezien, maar ik voel hem nog steeds niet. Heeft best een ok stem, maar doet er totaal het verkeerde mee. Daarnaast heeft hij een iets te hoog white trash gehalte wat ik maar moeilijk trek.
Dropkick Murphys: Zal vast een feestje worden, mijn vrienden zijn er idolaat van dus ik ga maar mee. De alternatieven heb ik al eerder gezien, al had ik Sevdaliza nog graag even gechecked. Maar goed, ik ben niet vies van een "feestje" dus ik ben er bij.
Dua Lipa: Niet mijn ding, maar snap deze boeking wel. Had van mij een spotje lager mogen staan. Ik denk dat ik lekker bij Kamaal Williams ga kijken.
Kendrick Lamar: Eindbaas

Dus net wat teveel dingen die passé zijn of waar ik totaal niks mee heb.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:43:50 #72
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_180998114
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 07:38 schreef µ het volgende:

[..]

Ze staan alleen 's avonds op volle sterkte en verkopen dan duizenden pannekoeken voor 5+eur per stuk (soms 7.5), inkoop, wat zal het zijn, 50 cent?
Als je daar geen grote winst kan maken doe je echt iets mis. Misschien betalen ze de mensen superveel, dat kan natuurlijk.
Tuurlijk maken ze winst, komen niet voor niets. Hoewel, wellicht is Lowlands op je cv ook wel gunstig. Probeer alleen maar aan te geven dat je er ook niet zomaar even rijk van wordt met alle kosten die je ook maakt zonder dat je een pannenkoek gebakken en verkocht hebt. Kan me zo voorstellen dat kleinere evenementen relatief meer opleveren.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:58:42 #73
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_180998423
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 07:38 schreef µ het volgende:

[..]

Ze staan alleen 's avonds op volle sterkte en verkopen dan duizenden pannekoeken voor 5+eur per stuk (soms 7.5), inkoop, wat zal het zijn, 50 cent?
Als je daar geen grote winst kan maken doe je echt iets mis. Misschien betalen ze de mensen superveel, dat kan natuurlijk.
Nu eet niet iedereen een pannenkoek en sommige meer dan 1, dus gemiddeld denk ik dat je er 1 per bezoeker verkoopt in 4 dagen tijd. Als dat dan de variant van 2,5 muntje is (7 euro) kom je uit op 420.000 euro ( :+ )
40% gaat naar de organisatie omdat het geen moeilijk biologisch concept is maar gewoon mainstream festivalfood (zie eerdere link). Blijft er 252.000 over. De ingrediënten lijken me wel overeen te komen met iets minder dan een 1 euro per pk komen we uit op 2 ton.

Je tent is 4 dagen open voor zeker 16 uur per dag (weet niet of ze ook 24 uur zijn nu) gemiddeld 6 man is 100 arbeidsuur per dag maal 4 is 400 uur. Met alle onkosten en belasting erbij 10.000 euro (is eigenlijk 3x niks) .

Als die plek dan een ton kost hou je nog steeds leuk over. Maar een half muntje minder vragen kost je ook direct een halve ton en als je er dan wat minder verkoopt word het best krap.

Ik mis nog de BTW in dit verhaal, meer weet eerlijk gezegd niet waarover die gerekend moet worden. ik gok over die 252.000, dat is dan ook nog een keer 15.000

[ Bericht 4% gewijzigd door zalkc op 07-08-2018 10:03:54 ]
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_180998531
Oh. Ik heb ook wel zin in een pannekoekje. Daar moeten we eens passeren dan. Al dan niet in regenjas met regenlaarzen :/
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:13:15 #75
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_180998787
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 10:09 schreef indiaantje89 het volgende:
10.000 3x niks?

Ik verdien dat niet op 3/4 dagen tijd hoor :P.
Ik heb het ook niet elke dag in de knip zitten ;)
Maar op de schaal van LL is het peanuts. Als je 10 miljoen ophaalt met de kaartjes alleen, en waarschijnlijk hetzelfde bedrag aan horeca (muntjes + standplaats)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_180998827
Mijn Lowlands kost alleen maar bakken vol met geld :{, vrijdag even nog de laatste inkoopjes doen.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:17:12 #77
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_180998901
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 09:58 schreef zalkc het volgende:

[..]

Nu eet niet iedereen een pannenkoek en sommige meer dan 1, dus gemiddeld denk ik dat je er 1 per bezoeker verkoopt in 4 dagen tijd. Als dat dan de variant van 2,5 muntje is (7 euro) kom je uit op 420.000 euro ( :+ )
40% gaat naar de organisatie omdat het geen moeilijk biologisch concept is maar gewoon mainstream festivalfood (zie eerdere link). Blijft er 252.000 over. De ingrediënten lijken me wel overeen te komen met iets minder dan een 1 euro per pk komen we uit op 2 ton.

Je tent is 4 dagen open voor zeker 16 uur per dag (weet niet of ze ook 24 uur zijn nu) gemiddeld 6 man is 100 arbeidsuur per dag maal 4 is 400 uur. Met alle onkosten en belasting erbij 10.000 euro (is eigenlijk 3x niks) .

Als die plek dan een ton kost hou je nog steeds leuk over. Maar een half muntje minder vragen kost je ook direct een halve ton en als je er dan wat minder verkoopt word het best krap.

Ik mis nog de BTW in dit verhaal, meer weet eerlijk gezegd niet waarover die gerekend moet worden. ik gok over die 252.000, dat is dan ook nog een keer 15.000
Grappig, uit een stukje uit 2008:

"Op Lowlands huur je nog een vrachtwagen, een koelwagen, een mega slaaptent voor pakweg 55 medewerkers, 30 stapelbedden, een opslagcontainer, een compleet gasleidingstelsel en ga zo maar door."

55 medewerkers! Uiteraard niet allemaal hele weekend betaald, maar dan nog. Flinke onderneming. En dat was eigenlijk vooral mijn punt, je verkijkt je toch vaak op wat er allemaal bij komt kijken.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:17:29 #78
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_180998910
Al ik alles meereken kwam ik op 1000,-- voor 2 personen :N
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_180999033
Je moet het zien als een reis. Op citytrip in Parijs zou je ook gemakkelijk zo veel geld uitgeven.
pi_180999061
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 10:17 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Grappig, uit een stukje uit 2008:

"Op Lowlands huur je nog een vrachtwagen, een koelwagen, een mega slaaptent voor pakweg 55 medewerkers, 30 stapelbedden, een opslagcontainer, een compleet gasleidingstelsel en ga zo maar door."

55 medewerkers! Uiteraard niet allemaal hele weekend betaald, maar dan nog. Flinke onderneming. En dat was eigenlijk vooral mijn punt, je verkijkt je toch vaak op wat er allemaal bij komt kijken.
Kijk die vijver dan!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:25:01 #81
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_180999080
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 10:17 schreef zalkc het volgende:
Al ik alles meereken kwam ik op 1000,-- voor 2 personen :N
Dat ben je ook wel kwijt. Ik rekende altijd op kaartje + 100 munten en wat losse uitgaven.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_180999234
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 10:25 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Dat ben je ook wel kwijt. Ik rekende altijd op kaartje + 100 munten en wat losse uitgaven.
Jep daar kom ik ook wel op uit. Eenmaal daar moet ik wel zeggen dat ik dan ook in festival modes zit, en totaal nergens meer naar kijk wat het kost. Als ik ergens zin in heb, dan neem ik het ook gewoon. En dan ga ik een beetje achteraf lopen klagen dat het allemaal zo duur is :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180999276
Ik was vorig jaar inclusief kaartje zo'n 500 euro kwijt. Maar ik ben dan ook een redelijke spender qua drinken en eten. Ik beschouw het ook echt als vakantie en op vakantie ga ik ook niet koken :').
pi_180999428
Huilen om het geld doe ik achteraf wel, scheelt dat ik in September ook nog op vakantie ga :'(

Verder ga ik toch gewoon, ook met een pols in het gips moet het te doen zijn. Ben dus makkelijk te herkennen :+
Je favoriete onderbroek van vroeger, maar dan anders.
pi_180999441
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 10:32 schreef Simmertje het volgende:
Ik was vorig jaar inclusief kaartje zo'n 500 euro kwijt. Maar ik ben dan ook een redelijke spender qua drinken en eten. Ik beschouw het ook echt als vakantie en op vakantie ga ik ook niet koken :').
Ik ook niet... ik neem wat eten mee voor in de auto richting Lowlands. Wat biertjes voor in de wachtrij + tent opzetten. En verder koop ik letterlijk alles op het festival zelf.

Sochtends ontbijten met warme saucijzen broodje _O_
pi_180999450
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 10:38 schreef Sino_Ganti het volgende:
Huilen om het geld doe ik achteraf wel, scheelt dat ik in September ook nog op vakantie ga :'(

Verder ga ik toch gewoon, ook met een pols in het gips moet het te doen zijn. Ben dus makkelijk te herkennen :+
Nice *O*
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:40:50 #87
453514 Mr.Floppy81
Don't trust the bunny
pi_180999469
Dan geef ik wel weinig uit.
Beginjaren (2006-2011) 40 muntjes.
Sinds ik vaste baan (2011) heb 50 muntjes, behalve 2012 (met die hitte) maar 40, alleen water gedronken toen.
En sinds de openstelling op donderdag 60 muntjes.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:41:14 #88
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_180999481
De enige keer dat ik echt minder uitgaf was in 2012 dat het zo heet was. Dan zit je continue water te lurken en bouw je een goede relatie op met een pak barleduc. Maar dat kost een stuk minder dan normaal.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_180999488
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 10:39 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ik ook niet... ik neem wat eten mee voor in de auto richting Lowlands. Wat biertjes voor in de wachtrij + tent opzetten. En verder koop ik letterlijk alles op het festival zelf.

Sochtends ontbijten met warme saucijzen broodje _O_
Haha, ik heb wat repen en noten mee voor de eerste trek als ik nog brak in mijn bed lig en wat biertjes voor de donderdag, daarna blijft toch niets koud meer.
pi_180999599
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 10:41 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Haha, ik heb wat repen en noten mee voor de eerste trek als ik nog brak in mijn bed lig en wat biertjes voor de donderdag, daarna blijft toch niets koud meer.
Oja ik heb voor snachts vaak een blik pringles bij (die ik meestal niet eens op eet). :')
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:03:21 #91
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_181000011
7 jaar geleden heb ik deze lijst een keer gemaakt in een topic met tips, nu is er met de nieuwe indeling wel het een en ander veranderd (dat de caravan camping verplaatst is maakt al veel verschil voor deze lijst). Ik heb vorig jaar door de geboorte van de kleine LL gemist dus weet niet zo veel van de nieuwe indeling op dit moment (ga je een keer niet in 16 jaar tijd flikken ze je dit weer ;) )

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 17:19 schreef zalkc het volgende:
Even kijken, na 9 keer lowlands moet ik ook wel een paar tips hebben lijkt me.

(ps. ik zit op camping 5, even teruglopen is een uur verder)
- De donderdag is voor mij meestal de duurste, zwaarste, dronkenste avond. Daarna valt het wel mee.
- Op vrijdagochtend is er vaak paniek over de voorraad meegebracht bier, het valt mij op dat de avonden daarna er minder bij de tent word gedronken en dat er genoeg mee word genomen aan BVO'tjes bij de Grolsch stand. (55% op donderdag, 15% voor de andere dagen), dus niet schrikken als donderdag al de helft op is.
- eten meenemen om bij de tent te gaan koken is schattig maar meestal is het teveel moeite om 's avonds op en neer te lopen om te gaan koken. Ik eet wel op het terrein. Voor donderdag bestaat het avondeten meestal uit bier en snacks.
- Douchen is meestal een nachtactiviteit, stop als je van het festivalterrein afkomt even bij de hema voor een handdoek en/of zeep (zeep is meestal wel te ritselen ter plekke anders) en maak op de terugweg even gebruik van de meest rustige momenten van de doucheplekken.
- Een stoeltje is een must, punt.
- Probeer anti-cyclisch te denken. bijvoorbeeld, ga tussen de middag eens uitgebreid dineren in plaats van 's avonds, scheelt veel wachten.
- De rij 's ochtends bij de toiletten is meestal voor de "zit-wc's", als je als jongen alleen hoeft te zeiken, ga dan langs de rij richting de "pistroggen" deze zijn vaak zelfs bijna leeg omdat een groot deel braaf aan het wachten is in de rij maar niet het lef heeft om er voorbij te lopen. Dit kun je ook verhullen door eerst je tanden te poetsen en dan te gaan zeiken (mocht je een raar gevoel van schaamte hebben)
- Als het drie rijen dik bij de bar/tappunt staat loop dan eerst eens naar de andere kant, regelmatig is het stervensdruk aan de voorkant maar is het juist aan de zijkanten wat leger.
- Nog even eten voordat je terugloopt naar je tent kun je beter op het terrein doen, vanaf 2 uur is het namelijk stervensdruk in de "winkelstraat" bij de campings.

Nu zal iedereen dit anders beleven maar dit is mij opgevallen
Wat is er nu anders?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_181000069
Er is geen "winkelstraat" meer :P.
pi_181000134
https://3voor12.vpro.nl/u(...)lands-2018-mix~.html

Hij is er weer, De Rough Guid To Lowlands Mix
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:14:39 #94
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_181000312
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:05 schreef indiaantje89 het volgende:
Er is geen "winkelstraat" meer :P.
De campingwinkel is er nog wel, maar de rest zit dus bij de badhuizen op de campings. Wel prettig, minder ver voor je koffie en saucijzenbroodje moeten lopen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_181000474
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:14 schreef zalkc het volgende:

[..]

De campingwinkel is er nog wel, maar de rest zit dus bij de badhuizen op de campings. Wel prettig, minder ver voor je koffie en saucijzenbroodje moeten lopen.
Jup, maar vroeger kon je daar ook nog ander eten halen. Dat is nu niet meer. Ik vond dat altijd iets meer hebben dan dat het nu is persoonlijk.
pi_181000634
En onze Noorse weervrienden geven het weer weer weer voor de donderdag.... buitje in de ochtend.

komt goed!
  Eindredactie Film & TV / PR dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:34:59 #97
414892 crew  daan1601
Filmfreak
pi_181000764
FOK! is er ook weer het hele festival bij, mét eigen fotograaf *O*
Maakt ook festivalverslagen:
Pinkpop 2015 2016 2017 2018 2019
Lowlands 2015 2016 2017 2018
pi_181000839
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:27 schreef WpuntNL het volgende:
En onze Noorse weervrienden geven het weer weer weer voor de donderdag.... buitje in de ochtend.

komt goed!
Weerplaza ziet er ook goed uit en zelfs weeronline is positief. Gaat helemaal goedkomen ;)
_- Travels at the Speed of Darkness -_
pi_181001856
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:27 schreef WpuntNL het volgende:
En onze Noorse weervrienden geven het weer weer weer voor de donderdag.... buitje in de ochtend.

Deze zin _O_
pi_181004602
Even tijd voor wat sfer foto's en volgens mij alles van onze D_A zo'n beetje _O_:















pi_181004611
En uiteraard de held van LL17 niet te vergeten:

pi_181004626
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 14:04 schreef indiaantje89 het volgende:
En uiteraard de held van LL17 niet te vergeten:

[ afbeelding ]
Wie was dat :D
pi_181004723
Ballonnenkoning Patrick heette ie toch?
Je favoriete onderbroek van vroeger, maar dan anders.
pi_181005471
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 09:58 schreef zalkc het volgende:

[..]

Nu eet niet iedereen een pannenkoek en sommige meer dan 1, dus gemiddeld denk ik dat je er 1 per bezoeker verkoopt in 4 dagen tijd. Als dat dan de variant van 2,5 muntje is (7 euro) kom je uit op 420.000 euro ( :+ )
40% gaat naar de organisatie omdat het geen moeilijk biologisch concept is maar gewoon mainstream festivalfood (zie eerdere link). Blijft er 252.000 over. De ingrediënten lijken me wel overeen te komen met iets minder dan een 1 euro per pk komen we uit op 2 ton.

Je tent is 4 dagen open voor zeker 16 uur per dag (weet niet of ze ook 24 uur zijn nu) gemiddeld 6 man is 100 arbeidsuur per dag maal 4 is 400 uur. Met alle onkosten en belasting erbij 10.000 euro (is eigenlijk 3x niks) .

Als die plek dan een ton kost hou je nog steeds leuk over. Maar een half muntje minder vragen kost je ook direct een halve ton en als je er dan wat minder verkoopt word het best krap.

Ik mis nog de BTW in dit verhaal, meer weet eerlijk gezegd niet waarover die gerekend moet worden. ik gok over die 252.000, dat is dan ook nog een keer 15.000
_O_
జ్ఞ‌ా
pi_181005531
Ik kijk nu uit naar het donderdag avond moment van vorig jaar (1e keer Lowlands). Waren laat met de tent enzo, doen we dit jaar wel vroeger. Maar toen stond ik met m'n maat in de X-Ray met een biertje en toen keken we elkaar zo aan van 'we zijn er eindelijk.' Dat momentk ijk ik weer naar uit :D Al zal ik nu ik al vroeg kom dit jaar dan al wel lam wezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Funzel op 07-08-2018 14:38:03 (typoo) ]
  Moderator dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:36:26 #106
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181005741
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 14:30 schreef Funzel het volgende:
ibertje
Een iwattus?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_181005792
Hoo typfout
pi_181006113
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 14:04 schreef indiaantje89 het volgende:
En uiteraard de held van LL17 niet te vergeten:

[ afbeelding ]
Vergeet ook Captain Frodo niet! Geniale vent.
Filmpje is niet van Lowlands maar was wel dezelfde act :)
_- Travels at the Speed of Darkness -_
pi_181007245
Toevallig iemand met een ticket over trouwens? :P Beetje een long shot maar heb er eentje nodig voor een vriendin. Beetje eigen schuld natuurlijk dat dat nog moet maar you never know.
pi_181007333
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 14:05 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Wie was dat :D
https://www.ballonkunstenaarpatrick.nl/

Ik heb nog in zijn gastenboek geschreven :), ik was toen wel erg HYPED door zijn komst.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:02:59 #111
405621 eteen
dial t for techno
pi_181008127
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:29 schreef Funzel het volgende:
Toevallig iemand met een ticket over trouwens? :P Beetje een long shot maar heb er eentje nodig voor een vriendin. Beetje eigen schuld natuurlijk dat dat nog moet maar you never know.
Ticketswap is mij gelukt nog van de week. App geïnstalleerd en 4 dagen als een malle op de meldingen van nieuwe tickets geklikt....en toen was ik een x de eerste!
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:08:18 #112
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_181008236
Buienradar geeft voor LL wel een soort ultiem weerbeeld, 23-24 graden en 's nachts nog 14-15, droog en weinig wind
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_181008303
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:02 schreef eteen het volgende:

[..]

Ticketswap is mij gelukt nog van de week. App geïnstalleerd en 4 dagen als een malle op de meldingen van nieuwe tickets geklikt....en toen was ik een x de eerste!
Ja doet zij ook al, maar het wil nog niet vlotten.
pi_181008474
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 14:30 schreef Funzel het volgende:
Ik kijk nu uit naar het donderdag avond moment van vorig jaar (1e keer Lowlands). Waren laat met de tent enzo, doen we dit jaar wel vroeger. Maar toen stond ik met m'n maat in de X-Ray met een biertje en toen keken we elkaar zo aan van 'we zijn er eindelijk.' Dat momentk ijk ik weer naar uit :D
Jaaa! Dat moment is bijna magisch, zo gelukkig.
Het was voorheen wel nog toffer. Dan liep je onder de schoorstenen door en zag je ineens al die tenten en mensen en lampen en kunst en alles. Echt euforisch.

Verder is de verplaatsing van de schoorstenen wel een verbetering hoor, nu loopt de camping en het terrein meer in elkaar over. Zeker met al die debielen die hun tentje gewoon direct naast de ingang op het gras neerpleuren :P
pi_181009544
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:17 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]

Jaaa! Dat moment is bijna magisch, zo gelukkig.
Het was voorheen wel nog toffer. Dan liep je onder de schoorstenen door en zag je ineens al die tenten en mensen en lampen en kunst en alles. Echt euforisch.

Verder is de verplaatsing van de schoorstenen wel een verbetering hoor, nu loopt de camping en het terrein meer in elkaar over. Zeker met al die debielen die hun tentje gewoon direct naast de ingang op het gras neerpleuren :P
Ik had net opeens dat geluid in mijn hoofd dat iedereen om je heen luchtbedden aan het oppompen is. Ook zo'n heerlijk festival geluid (zeker als je zelf al klaar bent).
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:30:16 #116
52513 whosvegas
The Trickster
pi_181010043
De lineup van de Alpha vind ik dit jaar tegen vallen, behalve Kendrick Lamar, hoef ik daar niet veel te zien.
Are you nuts??
pi_181010230
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:05 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ik had net opeens dat geluid in mijn hoofd dat iedereen om je heen luchtbedden aan het oppompen is. Ook zo'n heerlijk festival geluid (zeker als je zelf al klaar bent).
Voor mij is het toch als mijn tent staat, luchtbed is opgeblazen en dan ga zitten in mijn stoel en biertje openmaak. "Het gaat beginnen".
pi_181013402
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:37 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Voor mij is het toch als mijn tent staat, luchtbed is opgeblazen en dan ga zitten in mijn stoel en biertje openmaak. "Het gaat beginnen".
Jup, voor mij ook!
_- Travels at the Speed of Darkness -_
pi_181013643
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:37 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Voor mij is het toch als mijn tent staat, luchtbed is opgeblazen en dan ga zitten in mijn stoel en biertje openmaak. "Het gaat beginnen".
Klopt en juist dan zijn die pomp geluiden heerlijk om je heen.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:03:52 #120
453514 Mr.Floppy81
Don't trust the bunny
pi_181014032
Rapid_Razor_Bob twitterde op dinsdag 07-08-2018 om 19:57:07 Ook dit jaar is er weer een tent die in een nieuw jasje wordt gestoken... Zie jij al welke het is? #LL18 https://t.co/dFKcQLgW4e reageer retweet
pi_181014313
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 20:03 schreef Mr.Floppy81 het volgende:
Rapid_Razor_Bob twitterde op dinsdag 07-08-2018 om 19:57:07 Ook dit jaar is er weer een tent die in een nieuw jasje wordt gestoken... Zie jij al welke het is? #LL18 https://t.co/dFKcQLgW4e reageer retweet
[ afbeelding ]
X-Ray?
Mooi grasgruisveld trouwens.
pi_181014518
Of India
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:34:10 #123
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_181014854
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 20:21 schreef indiaantje89 het volgende:
Of India
Denk ik eerder ja, x-ray heeft al een eigen smoel, India is nog een standaard tent.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_181015004
Verder had deze foto ook zo maar in Bobbejaanland genomen kunnen zijn, ik kan ook totaal niet zien wat voor iets het gaat worden.
pi_181015214
Wat is die bolvorm op de achtergrond?
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:50:31 #126
453514 Mr.Floppy81
Don't trust the bunny
pi_181015368
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 20:45 schreef indiaantje89 het volgende:
Wat is die bolvorm op de achtergrond?
Is dat niet bol van Lowlands Science?
pi_181015954
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 20:50 schreef Mr.Floppy81 het volgende:

[..]

Is dat niet bol van Lowlands Science?
[ afbeelding ]
Hmms die staat bij Lake LL, dan zou je eerder denken aan Echo of Juliet.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:20:18 #128
20720 brother52
Dus..........
pi_181016315
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 21:07 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Hmms die staat bij Lake LL, dan zou je eerder denken aan Echo of Juliet.
Dan zou het Juliet moeten zijn. Echo hebben ze een paar jaar geleden al vernieuwd.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_181016582
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 21:20 schreef brother52 het volgende:

[..]

Dan zou het Juliet moeten zijn. Echo hebben ze een paar jaar geleden al vernieuwd.
Maar dan zijn die bomen weer vreemd gelegen?
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:40:57 #130
453514 Mr.Floppy81
Don't trust the bunny
pi_181017051
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 21:28 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Maar dan zijn die bomen weer vreemd gelegen?
Het is niet de Heineken volgens Instagram:
pi_181017152
Ik denk toch India vooralsnog.
pi_181017197
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 21:40 schreef Mr.Floppy81 het volgende:

[..]

Het is niet de Heineken volgens Instagram:
[ afbeelding ]
Nee... je ziet daar de India... want als je goed kijkt zie je een vlekje X-Ray oranje. luchtfoto op Facebook gezien. Dus....

Ik gok echo of toch Heineken.

[ Bericht 4% gewijzigd door WpuntNL op 07-08-2018 21:57:49 (Een kaboutertje fluisterde iets in...) ]
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:10:16 #133
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_181018025
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 21:44 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik denk toch India vooralsnog.
Dat wordt de Heineken wel heel definitief het meest kleurloze podium op het festival.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_181018975
Waarom zijn het zoveel palen op dat plaatje? Ik zie er uberhaupt nog niks in... maar ik hoop op de Heineken, die mag wel iets mooier. Maar dan wel zonder dat ze de sfeer daar verliezen.
pi_181019087
Ik zie alleen maar heel veel palen...
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:13:49 #136
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_181019588
Als ik het goed zie staat LL science op de achtergrond. Dan zou het met een blik op de plattegrond de Juliet moeten zijn lijkt me.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:27:06 #137
20720 brother52
Dus..........
pi_181019871
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 21:28 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Maar dan zijn die bomen weer vreemd gelegen?
Zijn dat niet de bomen tussen de eettentjes en lakeLL daar?
Is ook gewoon het frame wat we zien liggen. De tent zelf zal meer naar rechts komen lijkt me.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_181023996
Deze voorpret 😍
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_181024515
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 24% gewijzigd door WpuntNL op 08-08-2018 08:33:39 (effe een luchtfoto in een spoilertag gezet) ]
pi_181024561
Zo te zien wel even goed dat het gaat regenen haha
pi_181024678
Weeronline heeft weer een lekker ochtendhumeur...


Weer.nl is een stukkie positiever :D
pi_181024688
Aan de hand van de luchtfoto lijkt het toch dat de Heineken in een nieuw jasje gestoken wordt.

En geen weersites meer kijken..
Je favoriete onderbroek van vroeger, maar dan anders.
pi_181024709
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 08:38 schreef Simmertje het volgende:
Zo te zien wel even goed dat het gaat regenen haha
Jep, al ben ik daar amper te vinden dit jaar.
pi_181024729
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 08:50 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Jep, al ben ik daar amper te vinden dit jaar.
in de regen?
pi_181024740
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 08:52 schreef WpuntNL het volgende:

[..]

in de regen?
Klopt, nee de Heineken bedoel ik (verkeerde quote, het is nog vroeg).
pi_181024897
Weersites zijn altijd het meest deprimerende onderdeel van de voorpret. Ik laat het maar gewoon los, ik hou maar gewoon rekening met het weer van vorig jaar. Dan kan het hopelijk alleen maar meevallen.
pi_181025028
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 09:05 schreef Simmertje het volgende:
Weersites zijn altijd het meest deprimerende onderdeel van de voorpret. Ik laat het maar gewoon los, ik hou maar gewoon rekening met het weer van vorig jaar. Dan kan het hopelijk alleen maar meevallen.
Vorig jaar viel toch best mee geloof ik?
Ik kan me één hoosbui herinneren waarbij we met onze buurjongens onze bijna-begevende partytent moesten vasthouden, maar daar bleef het wel bij dacht ik...

Of heb ik het weer allemaal veel te rooskleurig onthouden? :')
  woensdag 8 augustus 2018 @ 09:18:35 #148
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_181025063
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 09:05 schreef Simmertje het volgende:
Weersites zijn altijd het meest deprimerende onderdeel van de voorpret. Ik laat het maar gewoon los, ik hou maar gewoon rekening met het weer van vorig jaar. Dan kan het hopelijk alleen maar meevallen.
Pas vanaf maandag of zo serieus naar gaan kijken. Dat het nu nog dagelijks en per site wisselt geeft wel aan dat het nog erg onzeker is
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_181025076
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 09:15 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]

Vorig jaar viel toch best mee geloof ik?
Ik kan me één hoosbui herinneren waarbij we met onze buurjongens onze bijna-begevende partytent moesten vasthouden, maar daar bleef het wel bij dacht ik...

Of heb ik het weer allemaal veel te rooskleurig onthouden? :')
ja... kweenie... maar ik kan me van vorig jaar alleen maar zon herinneren.... maar da's met zo'n beetje ieder jaar... dus ik weet niet.... statistieken zeggen iets anders.
pi_181025087
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 09:15 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]

Vorig jaar viel toch best mee geloof ik?
Ik kan me één hoosbui herinneren waarbij we met onze buurjongens onze bijna-begevende partytent moesten vasthouden, maar daar bleef het wel bij dacht ik...

Of heb ik het weer allemaal veel te rooskleurig onthouden? :')
Volgens mij viel het ook wel mee. Eén keer onze partytent opnieuw op moeten zetten omdat de buren hem hadden afgebroken, waren bang dat ie weg zou waaien. En 's nachts was het niet erg warm, dus kon niet het hele weekend in tshirt en korte broek, maar moest ook een keer iets met lange mouwen aan.
Als het weer zo is vind ik het ook prima :P
pi_181025089
Vorig jaar in ieder geval donderdag (veel) regen, en de dag van Editors (zaterdag?) was er ook een flinke bui
Je favoriete onderbroek van vroeger, maar dan anders.
pi_181025124
Ik heb ook wel het idee dat het meeviel vorig jaar. Wel paar keer een buitje gehad... maar ben amper nat geregend. Alleen een keer bij de Alpha, toen miste je de tent toch wel even.

Verder zie ik het op Lowlands zelf wel wat voor weer het is, je kan er toch niks tegen doen :P.
pi_181025139
Vorig jaar :

do 17-8 20°/12° 11 MM 22°/12°
vr 18-8 21°/12° 3 MM 21°/12°
za 19-8 19°/12° 6 MM 21°/12°
zo 20-8 20°/11° 3 MM 21°/12°
ma 21-8 22°/10° 0 MM 21°/12°

Bij aankomst donderdagmiddag inderdaad wel wat regen, en kan me op zaterdag ook wat regen en flinke wind herinneren.

En dat vergeleken met de voorspelling van dezelfde site (accuweather) zal het wel meevallen :

do 16-8 23°/12° 1 MM Een beetje regen 22°/12°
vr 17-8 22°/13° 0 MM Een beetje regen 22°/12°
za 18-8 23°/13° 0 MM Overwegend bewolkt 21°/12°
zo 19-8 24°/13° 0 MM Overwegend bewolkt 21°/12°
ma 20-8 24°/15° 0 MM Zonnig 21°/12°

[ Bericht 36% gewijzigd door Fidler_NL op 08-08-2018 09:27:54 (extra info) ]
_- Travels at the Speed of Darkness -_
pi_181025173
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 09:20 schreef Sino_Ganti het volgende:
Vorig jaar in ieder geval donderdag (veel) regen, en de dag van Editors (zaterdag?) was er ook een flinke bui
Het miezerde wat tijdens het opzetten van de tent toen donderdag, zou het niet echt regen willen noemen. Misschien daarna nog ja..
En de regen tijdens Editors was juist heerlijk; de heuvels bij de alpha waren nagenoeg leeg, poncho aan en gaan :D
pi_181025186
Daarom zei ik al, ik ga er vanuit dat het als vorig jaar gaat worden, daar lijkt het nu namelijk op. Was inderdaad niet dramatisch, maar het zou gewoon eens lekker zijn om 23-25 met zon te hebben.

Uiteindelijk ben ik toch wel weer te aangeschoten om mij uberhaupt druk te maken om het weer. Zolang mijn tent maar droog blijft van binnen en je niet midden in een modderpoel verblijft (DTRH 2016) vind ik het meer dan prima.
pi_181025951
Modder gaan we niet echt meer krijgen verwacht ik. Gelukkig, want dat is echt een ramp (2016 inderdaad, :{ ).

Ook geen onweer en storm aub.
pi_181026031
Een laatste toevoeging... en een extra voorstelling in de Juliet.

Rapid_Razor_Bob twitterde op woensdag 08-08-2018 om 10:03:53 De internationale ballet grootheid @SergeiPolunin_ komt naar #LL18! Polunin danste bij het Engelse Royal Ballet en werd wereldwijd bij het grote publiek bekend door zijn optreden in de adembenemende videoclip van Hozier's 'Take me to Church'. Lees verder: https://t.co/ZSxoNvotcV https://t.co/1zdvqzQm5V reageer retweet
Met dank aan Brecht van Hulten.

brechtvanhulten twitterde op woensdag 08-08-2018 om 10:05:49 Dit is waar het afgelopen dagen om ging! Het begon met een wild idee als fan, en nu is het me gewoon gelukt: Sergei #Polunin komt naar #Lowlands Paradise! https://t.co/y9boYE12qn via @Rapid_Razor_Bob @SergeiPolunin_ #LL18 reageer retweet
pi_181026078
Niet mijn ding, maar wel tof dat ze zoiets binnen hengelen hoor.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 11:13:58 #159
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_181027220
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 09:24 schreef Fidler_NL het volgende:
Vorig jaar :

do 17-8 20°/12° 11 MM 22°/12°
vr 18-8 21°/12° 3 MM 21°/12°
za 19-8 19°/12° 6 MM 21°/12°
zo 20-8 20°/11° 3 MM 21°/12°
ma 21-8 22°/10° 0 MM 21°/12°

Bij aankomst donderdagmiddag inderdaad wel wat regen, en kan me op zaterdag ook wat regen en flinke wind herinneren.

Onze partytent heeft donderdagmorgen precies 25 minuten gestaan.
Een windvlaag (Er stonden nog geen campers/caravans achter ons) en kapot was hij _O-

Vrijdag in de middag heeft het ook geregend want ik kon nog net mijn luifel redden.
Zaterdag herinner ik me eigenlijk niet meer
Zondag droog met mooie grote witte wolken.

De nachten voelden koud aan door de wind die niet echt afnam
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_181027347
Het enige wat ik mij kon herinneren was de zaterdag, toen is er behoorlijk wat regen gevallen. Als hoogtepunt het optreden van Editors. Ook onze partytent heeft precies 1 dag gestaan en was daarna al kapot.
pi_181027392
Overigens geeft die Noorse site nu opeens hele hoge temperaturen aan voor die dagen haha. God, de combinatie van niet kunnen wachten op Lowlands en geen flikker te doen hebben op werk is wel echt een slechte.
pi_181027546
Weeronline geeft wel zaadweer op. Buienradar en de knmi-pluim zien er stuk beter uit 8-)
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 8 augustus 2018 @ 11:40:04 #163
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_181027704
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 11:30 schreef kalinhos het volgende:
Weeronline geeft wel zaadweer op. Buienradar en de knmi-pluim zien er stuk beter uit 8-)
Weeronline is erg wispelturig en heeft een ochtendhumeur. Is al een paar dagen dat het 's ochtends slecht weer aangeeft een 's middags goed weer.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_181027869
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 11:40 schreef zalkc het volgende:

[..]

Weeronline is erg wispelturig en heeft een ochtendhumeur. Is al een paar dagen dat het 's ochtends slecht weer aangeeft een 's middags goed weer.
Dat is altijd al zo geweest, beter in de middag/avond naar weeronline kijken. Of helemaal niet meer....
_- Travels at the Speed of Darkness -_
  woensdag 8 augustus 2018 @ 12:06:13 #165
453514 Mr.Floppy81
Don't trust the bunny
pi_181028241
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 11:22 schreef Simmertje het volgende:
Overigens geeft die Noorse site nu opeens hele hoge temperaturen aan voor die dagen haha. God, de combinatie van niet kunnen wachten op Lowlands en geen flikker te doen hebben op werk is wel echt een slechte.
_O-
  woensdag 8 augustus 2018 @ 12:10:08 #166
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_181028348
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 11:22 schreef Simmertje het volgende:
Overigens geeft die Noorse site nu opeens hele hoge temperaturen aan voor die dagen haha. God, de combinatie van niet kunnen wachten op Lowlands en geen flikker te doen hebben op werk is wel echt een slechte.
Die site heeft wel vaker gekke uitschieters, laatst hadden ze midden in de hittegolf ineens 21 graden staan voor Nederland waar de rest op 32 zat :o
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_181028643
Wat ook best beschamend is... dat je in de ochtend een biertje besteld en dat ze dan zeggen "je bent de eerste van vandaag" :{
pi_181028688
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:26 schreef indiaantje89 het volgende:
Wat ook best beschamend is... dat je in de ochtend een biertje besteld en dat ze dan zeggen "je bent de eerste van vandaag" :{
Beschamend? Is toch juist een eer!
Ik ben nog nooit zo vroeg op het terrein geweest dat ik dat te horen kreeg :')
pi_181028773
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:26 schreef indiaantje89 het volgende:
Wat ook best beschamend is... dat je in de ochtend een biertje besteld en dat ze dan zeggen "je bent de eerste van vandaag" :{
pi_181028783
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:26 schreef indiaantje89 het volgende:
Wat ook best beschamend is... dat je in de ochtend een biertje besteld en dat ze dan zeggen "je bent de eerste van vandaag" :{
Aan hoe laat moet ik dan ongeveer denken haha?
pi_181028824
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:26 schreef indiaantje89 het volgende:
Wat ook best beschamend is... dat je in de ochtend een biertje besteld en dat ze dan zeggen "je bent de eerste van vandaag" :{
Kan er over meepraten, ze zeiden bij mij vanochtend precies hetzelfde..... :P
_- Travels at the Speed of Darkness -_
pi_181028885
Het is toch pas echt beschamend als je het bij het postkantoor ofzo doet?
pi_181028978
quote:
6s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:40 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Het is toch pas echt beschamend als je het bij het postkantoor ofzo doet?
Hoezo dan :P
_- Travels at the Speed of Darkness -_
pi_181029110
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:26 schreef indiaantje89 het volgende:
Wat ook best beschamend is... dat je in de ochtend een biertje besteld en dat ze dan zeggen "je bent de eerste van vandaag" :{
Zwarte cross altijd aan de bar wachten tot het eindelijk 10 uur is :r
pi_181029318
Heerlijk, vooral als het zonnetje in de ochtend al schijnt. Nog niet druk op het terrein, en dan lekker even zo'n schoon picknick bankje zo dicht mogelijk bij een drankstand zien te vinden. Krantje doornemen, heerlijk.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 13:06:01 #176
453514 Mr.Floppy81
Don't trust the bunny
pi_181029349
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:26 schreef indiaantje89 het volgende:
Wat ook best beschamend is... dat je in de ochtend een biertje besteld en dat ze dan zeggen "je bent de eerste van vandaag" :{
Dat zou ik als een compliment zien. De rest is in slechtere drink conditie B:)B
  woensdag 8 augustus 2018 @ 13:11:47 #177
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_181029483
Had eigenlijk altijd een paar blikjes achter de kiezen voordat ik het terrein opging :@
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_181029771
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 11:22 schreef Simmertje het volgende:
Overigens geeft die Noorse site nu opeens hele hoge temperaturen aan voor die dagen haha. God, de combinatie van niet kunnen wachten op Lowlands en geen flikker te doen hebben op werk is wel echt een slechte.
ah! Onze Noorse Weerhelden zijn weer bezig! De enigen die de hitte-hel van 2012 goed voorspelden. De enigen die het weerdrama van 2016 een beetje temperden.

#urbanlegend :Y
pi_181030337
Ik ga altijd af op de KNMI pluim.
What Would Goku Do
pi_181030367
Hoewel die het nu t/m de LL-zaterdag nog niet helemaal weet. Het kan idd rond de 21-22 graden worden of weer zo warm als de afgelopen maanden.
What Would Goku Do
pi_181030405
Qua neerslag zal het in ieder geval niet veel worden gelukkig.

triple post
What Would Goku Do
  woensdag 8 augustus 2018 @ 14:27:44 #182
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_181031276
Niet te vroeg juichen heren

Al ziet het er idd wel goed uit
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  woensdag 8 augustus 2018 @ 15:12:07 #184
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_181032391
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 13:25 schreef WpuntNL het volgende:

[..]

ah! Onze Noorse Weerhelden zijn weer bezig! De enigen die de hitte-hel van 2012 goed voorspelden. De enigen die het weerdrama van 2016 een beetje temperden.

#urbanlegend :Y
Sinds ik ze door het jaar heen ook af en toe volg ben ik er van overtuigd dat ze maar eens per jaar pieken :D
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  woensdag 8 augustus 2018 @ 17:44:09 #185
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_181036166
quote:
Ticketswap is dus ook niet betrouwbaar las ik in de link
pi_181036196
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 17:44 schreef KingRadler het volgende:

[..]

Ticketswap is dus ook niet betrouwbaar las ik in de link
zolang Ticketswap geen nieuwe barcode geeft aan een verkocht kaartje en het oude kaartje annuleert... kan je gewoon het kaartje verkopen en heel vroeg toch zelf op komen dagen... dus dat.
pi_181038356
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 10:13 schreef WpuntNL het volgende:
Een laatste toevoeging... en een extra voorstelling in de Juliet.

Rapid_Razor_Bob twitterde op woensdag 08-08-2018 om 10:03:53 De internationale ballet grootheid @SergeiPolunin_ komt naar #LL18! Polunin danste bij het Engelse Royal Ballet en werd wereldwijd bij het grote publiek bekend door zijn optreden in de adembenemende videoclip van Hozier's 'Take me to Church'. Lees verder: https://t.co/ZSxoNvotcV https://t.co/1zdvqzQm5V reageer retweet
Met dank aan Brecht van Hulten.

brechtvanhulten twitterde op woensdag 08-08-2018 om 10:05:49 Dit is waar het afgelopen dagen om ging! Het begon met een wild idee als fan, en nu is het me gewoon gelukt: Sergei #Polunin komt naar #Lowlands Paradise! https://t.co/y9boYE12qn via @Rapid_Razor_Bob @SergeiPolunin_ #LL18 reageer retweet
Dat boeit echt helemaal niemand toch dit?
pi_181038448
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 19:49 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Dat boeit echt helemaal niemand toch dit?
Mij wel
  woensdag 8 augustus 2018 @ 20:36:05 #189
283085 TWP
kassalade
pi_181039275
Ha Lowlanders! Aangezien wij met een grote groep richting Biddinghuizen gaan volgende week leek het ons wel handig om een bolderkar mee te nemen die een deel van onze biervoorraad kan tillen. Maar de persoon die dat ding langs de controle moet nemen heeft dus sowieso een stuk meer dan 8 liter drank bij zich. Wordt dat een probleem? Hebben jullie daar ervaring mee?
:)
pi_181039815
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 20:36 schreef TWP het volgende:
Ha Lowlanders! Aangezien wij met een grote groep richting Biddinghuizen gaan volgende week leek het ons wel handig om een bolderkar mee te nemen die een deel van onze biervoorraad kan tillen. Maar de persoon die dat ding langs de controle moet nemen heeft dus sowieso een stuk meer dan 8 liter drank bij zich. Wordt dat een probleem? Hebben jullie daar ervaring mee?
Geen probleem, zorg gewoon dat je bij elkaar bent bij de kaartcontrole.
Succes met dat ding de brug over slepen, en niet teveel in de weg lopen daar :P
  woensdag 8 augustus 2018 @ 21:00:53 #191
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_181039885
- verkeerd topic -
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_181039919
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 20:36 schreef TWP het volgende:
Ha Lowlanders! Aangezien wij met een grote groep richting Biddinghuizen gaan volgende week leek het ons wel handig om een bolderkar mee te nemen die een deel van onze biervoorraad kan tillen. Maar de persoon die dat ding langs de controle moet nemen heeft dus sowieso een stuk meer dan 8 liter drank bij zich. Wordt dat een probleem? Hebben jullie daar ervaring mee?
Sterkte met “de brug”

Zo stonden we ooit op donderdagavond in de rij om naar binnen te gaan, stervensdruk en geen beweging in te krijgen. Waren er ook gasten met een bolderkar vol met bier. Begeeft het wiel het van dat ding _O- _O- _O- dus die gasten dat bier maar uitdelen in de rij _O_

Ik ben al jaren geleden gestopt met veel bier meenemen. Begon ook met hele tree p.p grote blikken bier. Nu geen zin meer om te sjouwen en neem maar een sixpack p.p mee.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 21:04:29 #193
283085 TWP
kassalade
pi_181039972
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 20:58 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Geen probleem, zorg gewoon dat je bij elkaar bent bij de kaartcontrole.
Succes met dat ding de brug over slepen, en niet teveel in de weg lopen daar :P
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 21:02 schreef alopio het volgende:

[..]

Sterkte met “de brug”

Zo stonden we ooit op donderdagavond in de rij om naar binnen te gaan, stervensdruk en geen beweging in te krijgen. Waren er ook gasten met een bolderkar vol met bier. Begeeft het wiel het van dat ding _O- _O- _O- dus die gasten dat bier maar uitdelen in de rij _O_

Ik ben al jaren geleden gestopt met veel bier meenemen. Begon ook met hele tree p.p grote blikken bier. Nu geen zin meer om te sjouwen en neem maar een sixpack p.p mee.
Haha, dank beide. We moeten inderdaad nog beslissen of we überhaupt zin hebben om dat ding mee te slapen. Maar een grote biervoorraad gaan we eigenlijk elk jaar wel voor.
:)
  woensdag 8 augustus 2018 @ 21:09:03 #194
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_181040076
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 21:04 schreef TWP het volgende:

[..]

[..]

Haha, dank beide. We moeten inderdaad nog beslissen of we überhaupt zin hebben om dat ding mee te slapen. Maar een grote biervoorraad gaan we eigenlijk elk jaar wel voor.
Ik zou het echt nooit doen, zeker niet als ik op een camping over de brug zou gaan staan :o Gouden regel: alleen alles wat in of aan de rugzak gaat mee.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_181040528
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 21:09 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Ik zou het echt nooit doen, zeker niet als ik op een camping over de brug zou gaan staan :o Gouden regel: alleen alles wat in of aan de rugzak gaat mee.
Doe ik tegenwoordig ook. Eerder hadden wij zo'n zeswielige-steekkar mee (traploper) met 10-12 trays bier. Daarmee was het nog wel te doen de trap over.
Maar niet iedereen bij ons wil meer bier mee sinds die Grolsch omwisselservice weg is :P
pi_181041274
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 21:27 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Doe ik tegenwoordig ook. Eerder hadden wij zo'n zeswielige-steekkar mee (traploper) met 10-12 trays bier. Daarmee was het nog wel te doen de trap over.
Maar niet iedereen bij ons wil meer bier mee sinds die Grolsch omwisselservice weg is :P
Nee het is lauw en warm, en als je weining bij je tent bent dan gaat het ook nog eens niet op. Maar ik snap wel dat mensen het meenemen. Als 18 jarige had ik ook minder te besteden dan nu het geval is en dan is veel bier en drank meenemen (en eten) toch wel een fijne optie.
pi_181043866
Ik had het in een koelbox zitten met 3 koelelementen en eigenlijk was het tot zondagochtend wel koud B-)

Het was hertog ipv Heineken, anders had ik t nog kunnen wisselen voor een ijskoude, zo zei het personeel van de bar voor de brug mij.

Qua eten neem ik alleen knakworsten mee voor ontbijt :P lunch en avondeten op festival
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_181044883
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 21:57 schreef alopio het volgende:

[..]

Nee het is lauw en warm, en als je weining bij je tent bent dan gaat het ook nog eens niet op. [..]
Of móét het tóch op, want anders is het ook weer zonde, enz.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 00:58:35 #199
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_181045034
Ik neem elk jaar steeds minder eten mee eigenlijk. Wat wel echt altijd op gaat zijn appels, spa & fruit, dubbelfris of een ander sapje ofzo en knakworstjes. Maar ik haal eigenlijk altijd alles op het terrein, zelfs bier gaat meestal niet op :P Ik neem gewoon lekker sterke drank mee vanaf nu, ipv dat bier of wijn

En alsnog zo weinig mogelijk _O_
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_181046343
weekje nog *O*
pi_181046435
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 07:21 schreef Simmertje het volgende:
weekje nog *O*
*O* *O*
pi_181046627
Over een week als het goed is al in de auto *O*
Je favoriete onderbroek van vroeger, maar dan anders.
pi_181046924
Leeftijd?
Woonplaats?
Aantal keer Lowlands?
Polsbandjes?
Aankomstdag?
Vertrekdag?
Favoriete tent?
Douchen op Lowlands?
Lowlandssnack?
Hoeveel uur slapen?
Wat is het beste optreden dat je ooit op Lowlands zag?
En het slechtste?
Welke acts wil jij dit jaar echt zien?
Welke acts ga je zeker overslaan?
pi_181046964
Leeftijd? 29
Woonplaats? Indianenland
Aantal keer Lowlands? 8ste keer
Polsbandjes? Heb ze allemaal nog thuis liggen, maar ik draag ze niet. Liggen in een lade vol met festival boekjes en concert kaartjes.
Aankomstdag? Donderdag
Vertrekdag? Maandag
Favoriete tent? Bravo
Douchen op Lowlands? Nee
Lowlandssnack? Niet echt iets specifieks
Hoeveel uur slapen? Slapen doe je maar op Pinkpop
Wat is het beste optreden dat je ooit op Lowlands zag? dEUS 2011
En het slechtste? Years & Years 2015
Welke acts wil jij dit jaar echt zien? Gorillaz
Welke acts ga je zeker overslaan? Rag'N'Bone Man
pi_181047091
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 00:58 schreef richolio het volgende:
Ik neem elk jaar steeds minder eten mee eigenlijk. Wat wel echt altijd op gaat zijn appels, spa & fruit, dubbelfris of een ander sapje ofzo en knakworstjes. Maar ik haal eigenlijk altijd alles op het terrein, zelfs bier gaat meestal niet op :P Ik neem gewoon lekker sterke drank mee vanaf nu, ipv dat bier of wijn

En alsnog zo weinig mogelijk _O_
Nog jarig deze Lowlands :P?
pi_181047189
Leeftijd? 30
Woonplaats? Almere
Aantal keer Lowlands? 7e keer
Polsbandjes? Alles nog ergens thuis liggen. Langste periode was twee jaar aaneengesloten met bandjes gelopen.
Aankomstdag? Donderdagochtendvroeg op de dijk. Early-birds :-)
Vertrekdag? Maandagochtend
Favoriete tent? X-Ray, Lima, India ivm programma
Douchen op Lowlands? Jazeker, iedere dag
Lowlandssnack? Hans Worst
Hoeveel uur slapen? Woensdag op donderdag amper van de stress, donderdag op vrijdag minimaal 5 uur, vrijdag op zaterdag vaak niet, zaterdag op zondag 3/4 uur, zondag op maandag 3/4 uur.
Wat is het beste optreden dat je ooit op Lowlands zag? Plastikman 2010
En het slechtste? Tom Odell, echt inspiratieloos
Welke acts wil jij dit jaar echt zien? Sowieso Warhaus, Sofi Tukker, Nakhane, Confidence Man, Mahalia
Welke acts ga je zeker overslaan? Alles in de Alpha
  donderdag 9 augustus 2018 @ 09:08:18 #207
453514 Mr.Floppy81
Don't trust the bunny
pi_181047204
Leeftijd? 37
Woonplaats? Groningen
Aantal keer Lowlands? 13
Polsbandjes? Heb ze allemaal in doos met memorabilia.
Aankomstdag? Donderdag
Vertrekdag? Maandag
Favoriete tent? India
Douchen op Lowlands? Neuh
Lowlandssnack? Hot Sandwich (where are you)
Hoeveel uur slapen? Tussen half 4 en 9
Wat is het beste optreden dat je ooit op Lowlands zag? Muse in 2006 / Goose in 2011
En het slechtste? Dat zou ik niet weten.
Welke acts wil jij dit jaar echt zien? Sam Fender
Welke acts ga je zeker overslaan? Kendrick Lamar
pi_181047248
Leeftijd: 31
Woonplaats: Ergens in de Betuwe
Aantal keer Lowlands: 12
Polsbandjes: Gaan op maandag af en liggen dan ergens in huis
Aankomstdag: Donderdag
Vertrekdag: Maandag
Favoriete tent: Wisselt per jaar
Douchen op Lowlands: Dagelijks, dit jaar met een go-go-gadget arm om m'n onderarm droog te houden.
Lowlandssnack: Australian Pie en dit jaar kijk ik uit naar de Rotdog
Hoeveel uur slapen: 5 uur per nacht?
Wat is het beste optreden dat je ooit op Lowlands zag: pfff Noel Gallagher in 2016. Alles klopte op dat moment, staan janken als een klein kind.
En het slechtste: Ginger Ninja in 2010, alle Kees van Hondt ongein,
Welke acts wil jij dit jaar echt zien: DMA's + Gorillaz
Welke acts ga je zeker overslaan: Gavin James
Je favoriete onderbroek van vroeger, maar dan anders.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 09:12:04 #209
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_181047257
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 08:47 schreef DizzAlex het volgende:
Leeftijd? 37
Woonplaats? Andere kant veluwemeer (fietsafstand als ik niet lui zou zijn)
Aantal keer Lowlands?15, dit word 16
Polsbandjes? Hangen om de versnellingspook
Aankomstdag? Donderdag
Vertrekdag? Zondag (kleine moet ook weer opgehaald worden)
Favoriete tent? Lima/Heineken(Grolsch/Dommelsch)
Douchen op Lowlands? 's nachts om 4 uur, lekker rustig
Lowlandssnack? Nol's beenham bestaat helaas niet meer, nu de surinamer
Hoeveel uur slapen? Keurige 6-8 per dag
Wat is het beste optreden dat je ooit op Lowlands zag? In de recente geschiedenis Seeed
En het slechtste? Die onthoud ik niet
Welke acts wil jij dit jaar echt zien? Dropkick Murphys
Welke acts ga je zeker overslaan? Niks op voorhand, nou ja, alles vanaf het moment dat ik naar huis moet

Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_181047287
Ik denk toch dat het bij Gorillaz drukker wordt dan bij Kendrick Lamar.
Ze zijn 1221 om 996 keer aangemerkt als favoriet.

Wat me nog meer opvalt is dat de campertickets nog niet zijn uitverkocht.
Dit betekent een verschuiving in het publiek of een grotere campercamping.

En dat er hier nog niemand over een meet is begonnen zeg :D
De groep uit dit topic die gaat is wel eens kleiner geweest heb ik het gevoel.

Over een weekje gaan we nu rijden *O*
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_181047313
Leeftijd? 30
Woonplaats? Regio Amsterdam
Aantal keer Lowlands? 1 :@ (laatbloeier qua festivals)
Polsbandjes? Altijd beetje treurig gevonden dat mensen deze maanden blijven dragen. Heb ze wel thuis bewaard.
Aankomstdag? Donderdag
Vertrekdag? Maandag
Favoriete tent?Lastig te zeggen aangezien ik pas een nieuwkomer ben. Vond beide Bravo en Alpha zeer indrukwekkend, India weer knus en gezellig.
Douchen op Lowlands? Absoluut, elke ochtend.
Lowlandssnack? Dat pittige broodje van de Indo.
Hoeveel uur slapen? Verschilt per avond, meestal kom ik toch wel aan zo'n 6-8 uur.
Wat is het beste optreden dat je ooit op Lowlands zag? Nogmaals, vorig jaar voor het eerst. Voor mij was het hoogtepunt Tash Sultana.
En het slechtste? Niet zozeer slecht, maar vond the XX live tegenvallen.
Welke acts wil jij dit jaar echt zien? Amber Run, Bonobo en Kendrick Lamar.
Welke acts ga je zeker overslaan? Dua Lipa
pi_181047336
Leeftijd: 37
Woonplaats :Oss
Aantal keer Lowlands: Dit word nr 10
Polsbandjes: direct de schaar erin en de kliko in op maandag
Aankomstdag: Vrijdag heel vroeg in de ochtend(lekker rustig)
Vertrekdag: Maandagochtend voor de drukte
Favoriete tent: Grolsch, India, Lima
Douchen op Lowlands: Nog nooit
Lowlandssnack: Hamburgers
Hoeveel uur slapen: 5-6 uur
Wat is het beste optreden dat je ooit op Lowlands zag: The Gaslight Anthem
En het slechtste: Les Ramoneurs de Menhirs
Welke acts wil jij dit jaar echt zien: War on Drugs, DMA's & Nick Murphy
Welke acts ga je zeker overslaan: Kendrick Lamar
pi_181047420
Leuk!

Leeftijd? 28
Woonplaats? Brabant
Aantal keer Lowlands? wordt de 5e
Polsbandjes? Smerig
Aankomstdag? Donderdag natuurlijk
Vertrekdag? Maandag
Favoriete tent? Wisselt nogal.
Douchen op Lowlands? Elke dag
Lowlandssnack? Bier
Hoeveel uur slapen? 4 à 5 uur per nacht gemiddeld
Wat is het beste optreden dat je ooit op Lowlands zag? Gesaffelstein en LCD
En het slechtste? Ik ben zo weg bij een kut optreden en daarnaast filter ik dat dan ook weer uit mijn geheugen.
Welke acts wil jij dit jaar echt zien? Gorillaz, Nile Rodgers
Welke acts ga je zeker overslaan? De Staat, Blaudzun
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_181047499
Leeftijd: 25
Woonplaats: Kampen
Aantal keer Lowlands: 2
Polsbandjes: Op het prikbord in de bijkeuken
Aankomstdag: Donderdag ochtend
Vertrekdag: Maandag zo laat mogelijk
Favoriete tent: India
Douchen op Lowlands: Iedere ochtend ff door de wasbak
Lowlandssnack: Pannenkoeken
Hoeveel uur slapen: 6uur per nacht
Wat is het beste optreden dat je ooit op Lowlands zag: Elbow
En het slechtste: Jeugd van tegenwoordig
Welke acts wil jij dit jaar echt zien: Dropkick murphys
Welke acts ga je zeker overslaan: Joost
  donderdag 9 augustus 2018 @ 09:28:21 #215
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_181047529
Leeftijd? al jaren 34 O-)
Woonplaats? Assen
Aantal keer Lowlands? 10
Polsbandjes? de helft van de keren ben ik te los getagd en kon ik ze zo af doen, dus ik heb nog een paar hele in een la :7
Aankomstdag? donderdag
Vertrekdag? maandag
Favoriete tent? Bravo
Douchen op Lowlands? soms
Lowlandssnack? Loempia
Hoeveel uur slapen? max 4 uur plus soms powernap
Wat is het beste optreden dat je ooit op Lowlands zag? Faith no more
En het slechtste? Die Antwoord maar ik moest
Welke acts wil jij dit jaar echt zien? Charlotte de Witte
Welke acts ga je zeker overslaan? Alles in de Alpha
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 9 augustus 2018 @ 09:34:27 #216
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_181047638
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 09:17 schreef DizzAlex het volgende:

En het slechtste: Les Ramoneurs de Menhirs
Haha, klopt. Dat was zo beroerd, in de hitte van 2012. We lagen gewoon 10 minuten in een stuip van het lachen.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_181047751
Leeftijd: 37
Woonplaats: Utereg
Aantal keer Lowlands: 11
Polsbandjes: Maandag afscheid van nemen
Aankomstdag: Donderdag natuurlijk
Vertrekdag: Maandag
Favoriete tent: X-ray
Douchen op Lowlands: Als ik tijd heb
Lowlandssnack: Hans Worst!
Hoeveel uur slapen: 4 tot 6 uur per nacht
Wat is het beste optreden dat je ooit op Lowlands zag: Arctic Monkeys (2006)
En het slechtste: De zingende buurman op de camping
Welke acts wil jij dit jaar echt zien: Nils Frahm, Kendrick Lamar, Bonobo, Fatima Yamaha
Welke acts ga je zeker overslaan: Dua Lipa, Blaudzun
pi_181047827
Leeftijd? 34
Woonplaats? omgeving Dordrecht
Aantal keer Lowlands? 3e keer
Polsbandjes? Nee, bewaar ze niet
Aankomstdag? donderdagochtend
Vertrekdag? zondagavond/nacht
Favoriete tent? Bravo
Douchen op Lowlands? Ja
Lowlandssnack? Hans Worst O+
Hoeveel uur slapen? 6-8
Wat is het beste optreden dat je ooit op Lowlands zag? MIchelle David
En het slechtste? Damian Marley (2016)
Welke acts wil jij dit jaar echt zien? Nile Rodgers, Miles Kane, Patrick Laureij
Welke acts ga je zeker overslaan? Kendrick Lamar
pi_181048001
Wat zijn we allemaal oud hier zeg :o
pi_181048015
Leeftijd? 39
Woonplaats? de Schôônste stad van 't laand!
Aantal keer Lowlands? euhsj... dit is nummertje 16. van 1996 tot en met 2004 en van 2012 tot heden.
Polsbandjes? af na maandag... ben geen 16 meer heh.
Aankomstdag? donderdag
Vertrekdag? het liefst zondag... want klaar is klaar... maar bier is ook bier dus maandag.
Favoriete tent? Charlie. dus nu Lima
Douchen op Lowlands? Iedere dag.
Lowlandssnack? Hamburger
Hoeveel uur slapen? 5... net als altijd
Wat is het beste optreden dat je ooit op Lowlands zag? Wilco in 2012, Greenday in 1998 (tzal de ambiance geweest zijn denk ik...), Underworld 2012, Underworld 2015
En het slechtste? slecht? euh...geen idee...
Welke acts wil jij dit jaar echt zien? Dropkick Murphy's, King Gizzard & the Lizzard Wizard, Bazart, Spinvis, die ballet danser omdat het kan...
Welke acts ga je zeker overslaan? De Jeugd van Tegenwoordig en de Staat.

[ Bericht 1% gewijzigd door WpuntNL op 09-08-2018 10:05:46 (iemand zei underworld... all time favorite.) ]
pi_181048044
Leeftijd: 2x 20
Woonplaats : Nieuwerkerk a/d IJssel
Aantal keer Lowlands: 10 of 11
Polsbandjes: Na verhuizing weer gevonden en mooi plekje gegeven
Aankomstdag: Normaal zo vroeg mogelijk alleen dit jaar pas donderdagavond
Vertrekdag: Maandagochtend
Favoriete tent: Grolsch, India, Lima
Douchen op Lowlands: Vroeger nooit, tegenwoordig soms vroeg in de ochtend.
Lowlandssnack: Koude pannekoeken, neem ik altijd zelf mee :). Vroeger de garlic-garlic chicken.
Hoeveel uur slapen: 4-5 uur
Wat is het beste optreden dat je ooit op Lowlands zag: La Pegatina, kwamen ze tegen in de Lima onderweg naar Alpha. Nooit bij de Alpha aangekomen, was echt een super feest! En Faithless natuurlijk!
En het slechtste: Les Ramoneurs de Menhirs, was ook nog eens te heet en een van de weinige schaduwplekken dus hele optreden aangehoord
Welke acts wil jij dit jaar echt zien: Dropkick Murphy's, Gorillaz, Ferocious Dog
Welke acts ga je zeker overslaan: Kendrick Lamar

[ Bericht 3% gewijzigd door Fidler_NL op 09-08-2018 10:07:19 ]
_- Travels at the Speed of Darkness -_
pi_181048057
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 09:46 schreef Irrem het volgende:

Wat is het beste optreden dat je ooit op Lowlands zag? MIchelle David

Jaaaaa! Dat was zoooo goed! echt geweldig in de Charlie. Alles klopte gewoon sfeer, temperatuur, tent, zang... alles spot on! super. Dit zijn van die pareltjes die niet op mijn standaardprogramma staan, waar ik dan toch terecht kom en die dan echt heel goed zijn.
pi_181048080
Leeftijd? 38
Woonplaats? Utrecht
Aantal keer Lowlands? Eerlijk gezegd geen idee meer, iets van 14 keer.
Polsbandjes? Maandag af, liggen ergens in een doosje.
Aankomstdag? Donderdagochtend
Vertrekdag? Meestal maandag, soms zondagavond
Favoriete tent? Bravo
Douchen op Lowlands? Elke dag, liefst ook sauna
Lowlandssnack? Smokey Goodness
Hoeveel uur slapen? Max 4 per nacht
Wat is het beste optreden dat je ooit op Lowlands zag? Artic Monkeys, Underworld
En het slechtste? The Streets
Welke acts wil jij dit jaar echt zien? Ame
Welke acts ga je zeker overslaan? Geen idee
pi_181048124
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 09:14 schreef Niveath het volgende:
Ik denk toch dat het bij Gorillaz drukker wordt dan bij Kendrick Lamar.
Ze zijn 1221 om 996 keer aangemerkt als favoriet.

Wat me nog meer opvalt is dat de campertickets nog niet zijn uitverkocht.
Dit betekent een verschuiving in het publiek of een grotere campercamping.

En dat er hier nog niemand over een meet is begonnen zeg :D
De groep uit dit topic die gaat is wel eens kleiner geweest heb ik het gevoel.

Over een weekje gaan we nu rijden *O*
Wie maakt een lijstje met hoeveel x welke artiest als favo is aangemerkt?
pi_181048145
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 09:58 schreef indiaantje89 het volgende:
Wat zijn we allemaal oud hier zeg :o
Haha, heeft vooral te maken met dat wij de fora generatie zijn gok ik. Durf het niet met zekerheid te zeggen, maar veel "jeugd" zit tegenwoordig niet meer op fora toch?
pi_181048163
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 10:08 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Haha, heeft vooral te maken met dat wij de fora generatie zijn gok ik. Durf het niet met zekerheid te zeggen, maar veel "jeugd" zit tegenwoordig niet meer op fora toch?
Moeten toch een plek hebben om te praten over "vroeger" en dat toen alles beter was :)
_- Travels at the Speed of Darkness -_
pi_181048164
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 10:08 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Haha, heeft vooral te maken met dat wij de fora generatie zijn gok ik. Durf het niet met zekerheid te zeggen, maar veel "jeugd" zit tegenwoordig niet meer op fora toch?
Klopt ook, vroeger had je voor iedere scheet een forum. En werden allemaal nog goed bezocht ook, nu komen ze niet verder dan Instagram denk ik.
pi_181048251
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 10:02 schreef WpuntNL het volgende:

[..]

Jaaaaa! Dat was zoooo goed! echt geweldig in de Charlie. Alles klopte gewoon sfeer, temperatuur, tent, zang... alles spot on! super. Dit zijn van die pareltjes die niet op mijn standaardprogramma staan, waar ik dan toch terecht kom en die dan echt heel goed zijn.
Zondagochtend eerste optreden, was slecht weer ook nog volgens mij. Maar inderdaad een heerlijk optreden, wat een energie ^O^ Ben daarna nog 2x naar hun concert in Tivoli geweest :@
  donderdag 9 augustus 2018 @ 10:19:40 #229
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_181048299
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 10:09 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Klopt ook, vroeger had je voor iedere scheet een forum. En werden allemaal nog goed bezocht ook, nu komen ze niet verder dan Instagram denk ik.
Dit topic is ook een slap aftreksel eigenlijk ;)
Vroeger had je echt veel meer posts over lowlands
Lowlands 2014
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_181048376
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 10:19 schreef zalkc het volgende:

[..]

Dit topic is ook een slap aftreksel eigenlijk ;)
Vroeger had je echt veel meer posts over lowlands
Lowlands 2014
Iedereen is nog steeds vrij om topic aan te maken hoor. En je kan het gewoon tag [LWL] meegeven. Zoals het Lowlands Quiz topic bijvoorbeeld.

Dat van ieder festival overigens. Dus wil je een topic aanmaken over Ernest Hoost op Lowlands dan mag dat gewoon.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 10:25:54 #231
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_181048397
Ik ambieer geen tong80 gedrag O-)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_181048425
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 10:06 schreef DizzAlex het volgende:

[..]

Wie maakt een lijstje met hoeveel x welke artiest als favo is aangemerkt?
Gorillaz 1224
N.E.R.D. 1003
Kendrick Lamar 996
Jeugd van Tegenwoordig 968
Bonobo 774
War on Drugs 734
Dua Lipa 712
Tom Odell 533
James Bay 518
De La Soul 513
Bicep 483
De Staat 479
Spinvis 453
Dropkick Murphys 446
Jacob Banks 433
Nick Murphy 414
Richie Hawtin 392
Nile Rodgers 385
Nils Frahm 374
Stormzy 367
King Gizzard 364
Grizzly Bear 353
Gavin James 336
Patti Smith 298
Gogol Bordello 285
Miles Kane 201
Blaudzun 167
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 10:32:45 #233
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_181048497
Leeftijd? 33
Woonplaats? Rdam
Aantal keer Lowlands? Denk 8e
Polsbandjes? Maandag eraf wel nog ergens in een doos
Aankomstdag? Donderdag
Vertrekdag? Maandag
Favoriete tent? Op voorhand meestal Bravo maar achteraf bijna altijd de lima
Douchen op Lowlands? Ja
Lowlandssnack? Iets van de indo
Hoeveel uur slapen? 4 tot 6 uurtjes, vorig jaar voor het eerst wel elke nacht geslapen ipv de Bravo
Wat is het beste optreden dat je ooit op Lowlands zag? Plastikman in 2010, The Roots, Mumford & Sons.
En het slechtste? Major Lazor 2015
Welke acts wil jij dit jaar echt zien? De La Soul, Ame II Ame, Mcde, Richie Hawtin, NERD(kan alleen maar tegenvallen ben ik bang)
Welke acts ga je zeker overslaan? De dingen met teveel gitaar gejank.
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_181048538
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 10:27 schreef Niveath het volgende:

[..]

Gorillaz 1224
N.E.R.D. 1003
Kendrick Lamar 996
etc.
For what it's worth;

DJVT en Tom Odell terecht geboekt.
Het wordt misschien toch niet zó druk bij Nile en Patti
Blaudzun gaat verdrinken.
James Bay matige sub.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_181048596
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 10:35 schreef Niveath het volgende:

[..]

For what it's worth;

DJVT en Tom Odell terecht geboekt.
Het wordt misschien toch niet zó druk bij Nile en Patti
Blaudzun gaat verdrinken.
James Bay matige sub.
Niet helemaal mee eens... dat het makkelijk scoort is nog iets anders dan terecht geboekt.

Ik vind ze echt wel tof hoor, de Jeugd. Maar het is wel easy money en een makkelijke uitweg hoor.
pi_181048639
Leeftijd? 29
Woonplaats? Rotterdam
Aantal keer Lowlands? 6e keer dit jaar (en voorlopig laatste :( man heeft er ff geen zin meer in)
Polsbandjes? Ergens in een la, behalve die van 2012 (kwijt?weggegooid?)
Aankomstdag? donderdag
Vertrekdag? Zondag nadat we onze laatste must see act hebben gezien
Favoriete tent? De oude lima en de bravo
Douchen op Lowlands? Elke dag
Lowlandssnack? Wraps
Hoeveel uur slapen? Geen idee, best veel... 8 uur? Slaap overal doorheen, herrie, hitte, ..
Wat is het beste optreden dat je ooit op Lowlands zag? Tove Lo 2x (fangirl en voorraan gestaan), Jungle by night (leuke verassing), Janelle Monae (wat een stem)
En het slechtste? Stromae (tent uitgevlucht vanwege drukte, geluid op de heuvel was om te huilen zo slecht) en Kensington (liepen er toevallig langs toen we naar de lima gingen, wat een bagger kwaliteit/act) Sam Smith (Vals!)
Welke acts wil jij dit jaar echt zien? Bazart, Jacob Banks, Gogo Bordello
Welke acts ga je zeker overslaan? Kendrick Lamar
pi_181048650
Aangevuld

Gorillaz 1224
N.E.R.D. 1003
Kendrick Lamar 996
Jeugd van Tegenwoordig 968
Bonobo 774
War on Drugs 734
Dua Lipa 712
Rag n Bone Man 548
Tom Odell 533
James Bay 518
De La Soul 513
Bicep 483
De Staat 479
Spinvis 453
Dropkick Murphys 446
Jacob Banks 433
Nick Murphy 414
Richie Hawtin 392
Nile Rodgers 385
Nils Frahm 374
Stormzy 367
King Gizzard 364
Grizzly Bear 353
Gavin James 336
Charlotte de Witte 323
Bazart 319
Patti Smith 298
Gogol Bordello 285
Miles Kane 201
DMA's 175
Blaudzun 167
pi_181048665
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 10:39 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Niet helemaal mee eens... dat het makkelijk scoort is nog iets anders dan terecht geboekt.

Ik vind ze echt wel tof hoor, de Jeugd. Maar het is wel easy money en een makkelijke uitweg hoor.
Oké dat klopt wel, maar een beetje makkelijk scoren mag toch ook wel? Het hoeft niet allemaal superspannend. Er komen enorm veel mensen voor het feestje en dat is m.i. ook echt niet erg. Ik bedoel dit geeft wel aan dat men er blijkbaar toch wel echt op zit te wachten om wéér uit hun dak te gaan bij DJVT.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_181048684
Gorillaz 1224
N.E.R.D. 1003
Kendrick Lamar 996
Jeugd van Tegenwoordig 968
Bonobo 774
War on Drugs 734
Dua Lipa 712
Fatima Yamaha 612, zo hé dat wordt zweten in de Bravo
Rag n Bone Man 548
Tom Odell 533
James Bay 518
De La Soul 513
Bicep 483
De Staat 479
Spinvis 453
Dropkick Murphys 446
Jacob Banks 433
Nick Murphy 414
Richie Hawtin 392
Nile Rodgers 385
Nils Frahm 374
Stormzy 367
King Gizzard 364
Grizzly Bear 353
Gavin James 336
Charlotte de Witte 323
Bazart 319
Patti Smith 298
Gogol Bordello 285
Miles Kane 201
DMA's 175
Blaudzun 167
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_181048732
Fatima Yamaha gaat proppen worden idd in de Bravo, hij had beter een spot als Bicep of Richie Hawtin kunnen hebben. Prima avondmuziek ook.
pi_181048761
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 10:48 schreef Mr-Brightside het volgende:
Fatima Yamaha gaat proppen worden idd in de Bravo, hij had beter een spot als Bicep of Richie Hawtin kunnen hebben. Prima avondmuziek ook.
Van mij had één van die acts best Alpha mogen staan, net als Moderat of Kalkbrenner.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_181048788
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 10:44 schreef Niveath het volgende:

[..]

Oké dat klopt wel, maar een beetje makkelijk scoren mag toch ook wel? Het hoeft niet allemaal superspannend. Er komen enorm veel mensen voor het feestje en dat is m.i. ook echt niet erg. Ik bedoel dit geeft wel aan dat men er blijkbaar toch wel echt op zit te wachten om wéér uit hun dak te gaan bij DJVT.
DJVT staan er wel heul erg vaak als je het mij vraagt. Genoeg andere acts die er ook een feestje van kunnen maken lijkt me.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 11:03:59 #243
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_181049099
Sinds wanneer is N.E.R.D zo populair?
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_181049192
quote:
10s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:03 schreef N-E-R-D het volgende:
Sinds wanneer is N.E.R.D zo populair?
Pharell....
  donderdag 9 augustus 2018 @ 11:16:03 #245
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_181049338
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:08 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Pharell....
Tsja, zullen wel weinig nummers van In Search Of.. langskomen, imo hun enige goede plaat. Uit 2002 denk ik, toen hoorde je er niemand over. Ik word oud ;(
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 11:26:32 #246
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_181049568
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 08:59 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Nog jarig deze Lowlands :P?
Ja :+ in de nacht van zondag op maandag :7 Volgend jaar niet meer
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Eindredactie Film & TV / PR donderdag 9 augustus 2018 @ 11:32:14 #247
414892 crew  daan1601
Filmfreak
pi_181049696
Leeftijd?
22

Woonplaats?
Rotterdam

Aantal keer Lowlands?
Dit wordt de 4e keer.

Polsbandjes?
Helaas krijg je als press/guest van die plastic bandjes, dus die bewaar ik thuis.

Aankomstdag?
Donderdag!

Vertrekdag?
Zondagnacht

Favoriete tent?
Alpha, ik ben wel van de grote namen meestal

Douchen op Lowlands?
Ligt eraan hoe de nacht verloopt

Lowlandssnack?
Loempia’s, maar dan op alle festivals :P

Hoeveel uur slapen?
Oei, da’s een lastige. Ik gok zo’n 4 uur.

Wat is het beste optreden dat je ooit op Lowlands zag?
Beste feestje was bij Die Antwoord in 2016, m83 vond ik ook fenomenaal.

En het slechtste?
The xx

Welke acts wil jij dit jaar echt zien?
Amber Run, Tom odell, The War On Drugs

Welke acts ga je zeker overslaan?
NERD waarschijnlijk, maar meestal pak ik van alles wel wat mee
Maakt ook festivalverslagen:
Pinkpop 2015 2016 2017 2018 2019
Lowlands 2015 2016 2017 2018
  donderdag 9 augustus 2018 @ 12:03:02 #248
20720 brother52
Dus..........
pi_181050385
Leeftijd? 44
Woonplaats? Ergens in de polder
Aantal keer Lowlands? 18e of 19e keer
Polsbandjes? Ik heb de meeste nog ergens in een la liggen
Aankomstdag? Donderdag
Vertrekdag? Maandag
Favoriete tent? Charlie
Douchen op Lowlands? Nee
Lowlandssnack? Lamscurry
Hoeveel uur slapen? minstens 6 uur per nacht
Wat is het beste optreden dat je ooit op Lowlands zag? Tool, Karnivool, Sleepy Sun, Dresden Dolls, Oceansize, Fuzz, Faith no More, te veel om op te noemen
En het slechtste? Sex Pistols, met grote afstand. The Offspring was ook niet best.
Welke acts wil jij dit jaar echt zien? De La Soul, Patti Smith, Gorillaz, Amenra
Welke acts ga je zeker overslaan? Het nachtprogramma in de Bravo
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_181050532


_O_
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 9 augustus 2018 @ 12:13:43 #250
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_181050644
Leeftijd?
32 (op Lowlands 33)
Woonplaats?
Eindhoven
Aantal keer Lowlands?
Achtste keer volgens mij, of negende
Polsbandjes?
Ja, of nee. Ik bewaar wel alle bandjes.
Aankomstdag?
Donderddddag
Vertrekdag?
Maaaandaaag
Favoriete tent?
Bravo
Douchen op Lowlands?
Bungalow, dus ja
Lowlandssnack?
Smooothiesss
Hoeveel uur slapen?
Een paar uurtjes
Wat is het beste optreden dat je ooit op Lowlands zag?
Arctic Monkeys
En het slechtste?
Year and Years
Welke acts wil jij dit jaar echt zien?
Charlotte de Witte
Welke acts ga je zeker overslaan?
De meerderheid waarschijnlijk :+
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_181050671
Leeftijd? *uche*
Woonplaats? Veluwe
Aantal keer Lowlands? 21
Polsbandjes? Gaan elk jaar weer mee op de bodem van onze festival kliko
Aankomstdag? Donderdagochtend
Vertrekdag? Maandag
Favoriete tent? Foxtrot Dit jaar redelijk verdeeld, maar waarschijnlijk Bravo
Douchen op Lowlands? Ik snap de vraag niet
Lowlandssnack? Chickenwings!
Hoeveel uur slapen? Dat begint waarschijnlijk op donderdag met een comfortabele 6u en eindigt maandagochtend met nog even 2 uurtjes voor we in de auto stappen
Wat is het beste optreden dat je ooit op Lowlands zag? Pff, lastig. Eigenlijk onmogelijk, nu ik net in de historie duik
En het slechtste? Daar ben ik meestal binnen 1 nummer weer weg.
Welke acts wil jij dit jaar echt zien? De La Soul, DeWolff, Nile Rodgers, Charlotte De Witte
Welke acts ga je zeker overslaan? Blaudzun, James Bay
  donderdag 9 augustus 2018 @ 13:02:35 #252
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_181051806
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 10:50 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

DJVT staan er wel heul erg vaak als je het mij vraagt. Genoeg andere acts die er ook een feestje van kunnen maken lijkt me.
Vind het ook wel een hele makkelijke boeking moet ik zeggen. Het is ook niet dat ze iedere keer iets heel vernieuwends brengen. Maar zal vast wel feest worden.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  donderdag 9 augustus 2018 @ 13:05:23 #253
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_181051888
DJVT is eigenlijk elke keer wel boeking waar bedenkingen bij waren. De eerste keer was het dat ze te weinig materiaal zouden hebben en de keer erop dat het te kort achter elkaar was.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 9 augustus 2018 @ 13:08:25 #254
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_181051973
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:05 schreef zalkc het volgende:
DJVT is eigenlijk elke keer wel boeking waar bedenkingen bij waren. De eerste keer was het dat ze te weinig materiaal zouden hebben en de keer erop dat het te kort achter elkaar was.
Klopt wel. Maar ik snap LL op zich wel, het is een act die makkelijk binnen te halen is en een volle Alpha trekt. Die liggen niet voor het oprapen.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_181052163
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:08 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Klopt wel. Maar ik snap LL op zich wel, het is een act die makkelijk binnen te halen is en een volle Alpha trekt. Die liggen niet voor het oprapen.
Ach, ze hebben wel een nieuw (tof) album. Wat dat betreft beter te verantwoorden dan De Staat?
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_181052328
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:15 schreef Niveath het volgende:

[..]

Ach, ze hebben wel een nieuw (tof) album. Wat dat betreft beter te verantwoorden dan De Staat?
Zal De Staat in navolging van Jett Rebel en Triggerfinger geen show kunnen doen met veel nieuw materiaal?
Hebben laatst 2 try-out shows gedaan en laatste album is al weer 2 jaar geleden..
Je favoriete onderbroek van vroeger, maar dan anders.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 13:25:17 #257
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_181052450
Pf, ik ben wel jong zeg hier

Leeftijd?
20 (op Lowlands 21)

Woonplaats?
Rotterdam

Aantal keer Lowlands?
De zesde keer

Polsbandjes?
Die bewaar ik

Aankomstdag?
Donderdag

Vertrekdag?
Maandag

Favoriete tent?
India (en Armadillow)

Douchen op Lowlands?
Waarschijnlijk niet

Lowlandssnack?
Kibbeling

Hoeveel uur slapen?
4/5

Wat is het beste optreden dat je ooit op Lowlands zag?
Architects, The xx, M83 of iets dat ik nu vergeet

En het slechtste?
Year and Years

Welke acts wil jij dit jaar echt zien?
Kendrick en The War On Drugs

Welke acts ga je zeker overslaan?
Veel waarschijnlijk. :P Maar vooral ook: Tom Odell en Blaudzun
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_181052480
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 10:09 schreef Fidler_NL het volgende:

[..]

Moeten toch een plek hebben om te praten over "vroeger" en dat toen alles beter was :)
LWL / Lowlands: The Early Years
pi_181053013
quote:
Thanks, die was ik ff vergeten.
Daar gaat mijn toch al niet zo'n productieve werkdag....
_- Travels at the Speed of Darkness -_
pi_181053041
Leeftijd: 17
Woonplaats: Hilly
Aantal keer Lowlands: wordt 2de keer
Polsbandjes: Sinds ik 9 ben gewoonte om die om te houden, heb ze dus nog om, maar ik hou ze wel zo goed mogelijk schoon 😬
Aankomstdag: Donderdag ochtend
Vertrekdag: Maandag
Favoriete tent: Heineken
Douchen op Lowlands: Alleen als de rijen klein zijn, zoals op elk festival
Lowlandssnack: Weedburger
Hoeveel uur slapen: 4 uur per nacht
Wat is het beste optreden dat je ooit op Lowlands zag: The XX
En het slechtste: Culture Abuse
Welke acts wil jij dit jaar echt zien: Veeuuul, maar vooral TWOD
Welke acts ga je zeker overslaan: Kensington... ohja mooi die staan er ook niet.
pi_181053711
Leeftijd? 25, op Lowlands 26
Woonplaats? Rotterrrdam
Aantal keer Lowlands? 7e keer
Polsbandjes? Direct de schaar erdoorheen op maandag
Aankomstdag? Donderdagochtend
Vertrekdag? Maandag
Favoriete tent? X-Ray
Douchen op Lowlands? Wat is dat?
Lowlandssnack? Lauw bier op de camping
Hoeveel uur slapen? Zo min mogelijk, donderdag op vrijdag probeer ik wel altijd minstens 5/6 uur te pakken
Wat is het beste optreden dat je ooit op Lowlands zag? Moeilijk.. Ga toch voor The XX vorig jaar, hele grote verrassing dat het zo goed was. Flume in 2014 ook legendarisch
En het slechtste? Kan niet kiezen welke belachelijker was: St. Vincent in 2014 of Limp Bizkit in 2015
Welke acts wil jij dit jaar echt zien? Nils Frahm, TWOD, Amenra
Welke acts ga je zeker overslaan? Blaudzun, Gavin James

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr-Brightside op 09-08-2018 14:31:42 ]
  donderdag 9 augustus 2018 @ 14:25:37 #262
479125 Mamiya
Uit dat boek
pi_181054015
Leeftijd?
22

Woonplaats?
Rotterdam

Aantal keer Lowlands?
Dit wordt de 5e keer

Polsbandjes?
Netjes bewaard in een kastje

Aankomstdag?
Donderdag

Vertrekdag?
Maandag

Favoriete tent?
Bravo & Lima

Douchen op Lowlands?
Altijd wel een keertje tijdens een loos uurtje

Lowlandssnack?
Rest in peace Ho Chi Minh, dus nu de swirls.

Hoeveel uur slapen?
Uurtje of 5 per nacht

Wat is het beste optreden dat je ooit op Lowlands zag?
Ben Howard 2012
Foo Fighters 2012
Flume 2014
Solange 2017

En het slechtste?
The Neighbourhood 2014
Alt-J 2017

Welke acts wil jij dit jaar echt zien?
Sevdaliza, Rhye & Dua Lipa

Welke acts ga je zeker overslaan?
De Jeugd, Gorillaz
pi_181055556
Grappig dat toch meerdere mensen het optreden van the XX erg goed vonden vorig jaar. Ik ben zelf enorm fan van de muziek, maar ik vond het live behoorlijk tegenvallen. Misschien dat ik er toch met te grote verwachtingen stond ofzo..
pi_181055685
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 15:33 schreef Simmertje het volgende:
Grappig dat toch meerdere mensen het optreden van the XX erg goed vonden vorig jaar. Ik ben zelf enorm fan van de muziek, maar ik vond het live behoorlijk tegenvallen. Misschien dat ik er toch met te grote verwachtingen stond ofzo..
Bij mij precies andersom, had er niets van verwacht (had weinig met de muziek), maar vond het één van de mooiste dingen vorig jaar
Je favoriete onderbroek van vroeger, maar dan anders.
pi_181056427
Leeftijd?
23
Woonplaats?
Klein plaatje in Gelderland
Aantal keer Lowlands?
Wordt de 2e keer pas
Polsbandjes?
Flikker ik ergens in een la
Aankomstdag?
Donderdag
Vertrekdag?
Denk maandag
Favoriete tent?
Bravo vond ik vorig kaar het tofst denk ik
Douchen op Lowlands?
Een keertje vind ik zat
Lowlandssnack?
Was vorig jaar vooral uit gemakzucht de patat stoofvlees
Hoeveel uur slapen?
Uur of 4 per nacht denk ik
Wat is het beste optreden dat je ooit op Lowlands zag?
Nouja alleen vorig jaar dus, maar twijfel tussen Flume of London Grammar.
En het slechtste?
Halsey vond ik geen kut aan
Welke acts wil jij dit jaar echt zien?
Gorillaz, Brockhampton, Fatima Yamaha
Welke acts ga je zeker overslaan?
Dua Lipa, Tom Odell, Gavin James
  donderdag 9 augustus 2018 @ 16:24:56 #266
461835 Vlinderlavendel
Die zeit ist reif
pi_181056665
Leeftijd?
27

Woonplaats?
Limburg

Aantal keer Lowlands?
3 keer

Polsbandjes?
Gaat af zodra ik thuis ben en dan meteen de prullenbak in. Smerig ding.

Aankomstdag?
Donderdag, zo vroeg mogelijk!

Vertrekdag?
Maandag

Favoriete tent?
Bravo

Douchen op Lowlands?
Iedere dag!

Lowlandssnack?
Kroketten

Hoeveel uur slapen?
Normaal een uur of 5 a 6... Ben benieuwd wat dat dit jaar gaat brengen aangezien ik pril zwanger ben.

Wat is het beste optreden dat je ooit op Lowlands zag?
Ik vond The editors, The xx, oscar and the wolf en de staat super tof.

En het slechtste?
Pvris, nothing but Thieves en Kees Hond.

Welke acts wil jij dit jaar echt zien?
Fatima Yamaha en Dropkick Murphys.

Welke acts ga je zeker overslaan?
Alle hiphop achtige dingen
pi_181056905
Leeftijd? 46
Woonplaats? Maastricht
Aantal keer Lowlands? dit wordt de 11x keer
Polsbandjes? Ik heb ze nog allemaa,hou ze meestal wel lang om, ben aan het denken om deit jaar die van mn 1e LL om te doen 2005
Aankomstdag? Do rond 18u
Vertrekdag? Ma rond 13
Favoriete tent? Heineken,de beste ptredens gezien daar: Grace jones, LCD Soundsystem, Interpol, sigur ros,
Douchen op Lowlands? Ja, voor ik ga slapen,en dan schoon je tent in,heerlijk.
Lowlandssnack? Er is zoo veel lekkers op LL, Australian pie, pho, kibbeling, surinaams. ik eet eigenlijk alles behalve friet of hamburgers ,das echt zonde
Hoeveel uur slapen? uurtje of 6
Wat is het beste optreden dat je ooit op Lowlands zag? Sigur ros 2008, tranen!!
En het slechtste? Ik zie nooit iets slechts, kwestie van goed plannen. ben in al die jaren maar 2 x weg gelopen,1x architect en 1x handsome poets
Welke acts wil jij dit jaar echt zien? The war on drugs, Amenra en Spinvis
Welke acts ga je zeker overslaan? Schreeuwende hiphopper en zo veel mogelijk in de Alpha

[ Bericht 98% gewijzigd door kesselman op 09-08-2018 17:12:51 ]
pi_181057530
dubbel
pi_181059229
Ik merk wel dat ik de gemiddelde leeftijd op het forum sterk omlaag haal haha
pi_181061012
Leeftijd?
24
Woonplaats?
Utrecht
Aantal keer Lowlands?
9e
Polsbandjes?
Ik heb ze allemaal met een elastiekje ertussen, zodat ik ze weer kan omdoen op het festival.
Aankomstdag?
donderdagochtend
Vertrekdag?
maandagochtend
Favoriete tent?
Heineken en Bravo
Douchen op Lowlands?
na 6 jaar niet douchen: ja! ('s nachts)
Lowlandssnack?
Tosti's
Hoeveel uur slapen?
5 uur per nacht denk ik.
Wat is het beste optreden dat je ooit op Lowlands zag?
The xx (2017), Tame Impala (2015), Flume (2014)
En het slechtste?
Halsey
Welke acts wil jij dit jaar echt zien?
GORILLAZ, Confidence Man, N.E.R.D, Fatima Yamaha
Welke acts ga je zeker overslaan?
Rag 'n' Bone Man
pi_181061879
Leeftijd?
26
Woonplaats?
Brabant
Aantal keer Lowlands?
Dit wordt m'n eerste, dus alle tips zijn welkom 😎
Polsbandjes?
Heel veel (in een la), maar dus (nog) geen van Lowlands
Aankomstdag?
Donderdag
Vertrekdag?
Maandag
Favoriete tent?
Bravo, op de TT gebaseerd
Douchen op Lowlands?
Wss wel een aantal x, iedere dag durf ik niet te beloven
Lowlandssnack?
N.n.b.
Hoeveel uur slapen?
Op basis van andere weekendfestivals 5 uur per nacht
Wat is het beste optreden dat je ooit op Lowlands zag?
N.v.t.
En het slechtste?
Idem
Welke acts wil jij dit jaar echt zien?
Kendrick, Fatima, MCDE, DMA's, TWOD en wellicht stukje Brockhampton (enige echt vervelende clash voor me)
Welke acts ga je zeker overslaan?
Jeugd

[ Bericht 0% gewijzigd door Sinas92 op 09-08-2018 19:58:18 ]
  donderdag 9 augustus 2018 @ 20:17:41 #272
453514 Mr.Floppy81
Don't trust the bunny
pi_181062955
Lowlands donderdag:

De poorten van Lowlands Paradise gaan bijna open!

Donderdag gaan de campings om 9:00u open en vanaf 12:00u is een groot deel van Cape Lowlands geopend.

Donderdagmiddag om 17:00u start de What's Happening Headphone Disco: er zijn maar liefs 20.000 koptelefoons beschikbaar en we dansen dit jaar niet alleen in de India maar ook in de Bravo. Sterker nog: we gaan battelen tussen die twee tenten!

De mixmeesters die het tegen elkaar opnemen:

BRAVO:
17.00 - 20.00: S!RENE
20.00 – 23.30: Michiel Peeters & Marco Muhring
23.30 – 03.00: Sunny Sjoerd & Boye

INDIA:
17.00 - 20.00: Job Smit
20.00 – 23.30: Candy Says
23.30 – 03.00: Arnold & DJ Brutus;

Een koptelefoon kun je al vanaf 15:00u tegen een borg van 5 munten ophalen bij het uitgiftepunt bij de Hemelpoort. Hier kun je je koptelefoon tot 05:00u 's nachts weer inleveren en als je dat niet haalt, kan het de volgende dag weer bij het Infopunt op de Campinglaan.

In de X-Ray gaan we ook al van start maar omdat we op donderdag een beperkte geluidsvergunning hebben, is het nog niet op volle kracht:

18.00 – 20.00 Venz
20.00 – 22.00 Sekan
22.00 – 00.30 SIROJ
00.30 – 03.00 Luc

Vanaf donderdag kun je bovendien 24 uur per dag in de ArmadiLLow terecht voor een hapje, drankje en natuurlijk om een dansje te doen.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 20:34:59 #273
453514 Mr.Floppy81
Don't trust the bunny
pi_181063675
Dus als alle koptelefoons zijn uitgedeeld dan hebben ze voor 280.000 euro aan muntjes ergens liggen 8)7
  donderdag 9 augustus 2018 @ 20:50:22 #274
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_181064277
Leeftijd? 33
Woonplaats? Fryslân
Aantal keer Lowlands? euuh volgens mij wordt dit de 14 de keer 03(dacht ik) en 17 overgeslagen
Polsbandjes? Kliko
Aankomstdag? Donderdag heul vroeg. geen voorpret meer op de dijk ;(
Vertrekdag? zondag/maandag hangt van de brakheid af
Favoriete tent? De biertent
Douchen op Lowlands? Alleen als er gen**kt wordt
Lowlandssnack? Alles
Hoeveel uur slapen? Op de alfa heuvel
Wat is het beste optreden dat je ooit op Lowlands zag? muse/live
En het slechtste? the streets
Welke acts wil jij dit jaar echt zien? Gorillaz lijken me wel weer eens leuk. Voor de rest HO99O9 en Kendrick
Welke acts ga je zeker overslaan? Waarschijnlijk de Gorillaz en teveel andere

[ Bericht 1% gewijzigd door Gewoonik op 09-08-2018 20:55:18 (ooh meerdere acts) ]
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
pi_181064738
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 20:34 schreef Mr.Floppy81 het volgende:
Dus als alle koptelefoons zijn uitgedeeld dan hebben ze voor 280.000 euro aan muntjes ergens liggen 8)7
Mooi man... koptelefoon voor 5 muntjes :Y
pi_181066802
Leeftijd? 26
Woonplaats? Brabant
Aantal keer Lowlands? 3e keer
Polsbandjes?Maandagochtend direct afknippen en in het nachtkastje leggen.
Aankomstdag? Donderdagavond. Tent opzetten met de invallende duisternis, paar biertjes wegtikken en dan los.
Vertrekdag? Maandag
Favoriete tent? Bravo/oude Hacienda in het middenstuk
Douchen op Lowlands? Dagelijks, zo vroeg mogelijk
Lowlandssnack? Kibbeling
Hoeveel uur slapen? Bravo om 6 uitrollen, slaapzak induiken, 3/4 uurtjes ogen dichthouden en poging tot slapen, dan weer door.
Wat is het beste optreden dat je ooit op Lowlands zag? The XX
En het slechtste? Migos was schandalig slecht
Welke acts wil jij dit jaar echt zien? Bicep, Nile Rodgers, Richie Hawtin, Kendrick
Welke acts ga je zeker overslaan? Gavin James
pi_181066889
https://www.npo3fm.nl/nie(...)ngle-kitty-kitty-uit

De Staat komt dus met nieuw werk naar Lowlands. Klinkt stieken toch wel weeer goed.
pi_181067463
Leeftijd?
35
Woonplaats?
Rotterdam
Aantal keer Lowlands?
Geen idee, 11e of 12e keer. 2000 de 1e x
Polsbandjes?
Doe ze altijd gelijk af na LL, bewaar ze wel thuis.
Aankomstdag?
donderdag
Vertrekdag?
zondag avond
Favoriete tent?
Bravo
Douchen op Lowlands?
Vroeger, nee, laatste jaren, ja 1a2 keer
Lowlandssnack?
loempias
Hoeveel uur slapen?
Uurtje of 4 per nacht met soms overdag op het terrein nog een powenapje
Wat is het beste optreden dat je ooit op Lowlands zag?
System of a Down, laatste keer Foo’s
En het slechtste?
Limp Bizkit in 2004?
Welke acts wil jij dit jaar echt zien?
Nile Rodgers, Gorillaz,
Welke acts ga je zeker overslaan?
Te veel
pi_181067542
Vraag me af he, camping gaat tegenwoordig natuurlijk om donderdag 9 uur al open. Nu was het vroeger zelfs zo dat lowland oproep om aub niet donderdagavond te komen want er was niks open en te beleven. Ook niet alle campings gingen open (ja uiteindelijk gooide ze 5/6 om 01:00 uur snachts toch open) maar liever hadden ze dat je vrijdag pas kwam.

Nu is dat de laatste jaren verschoven met steeds meer een programma op donderdag en nu is het zelfs een officiële dag. Wanneer gaat het gebeuren dat men op woensdag avond al voor de poorten staat? En men toch dan al ergens om 02:00 uur een camping opengooit?
pi_181067562
Onze aankomst dag zal vrijdagochtend gaan worden, iemand een idee hoe de beschikbaarheid op 5,6 of 7 dan nog is? het zal in de loop van de ochtend zijn.

Na de brug hoef je dan meestal sowieso niet meer te kijken maar het was voorheen nog wel is zo dat bijv. 7 werd dichtgehouden tot vrijdagochtend.
Damn, those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!
pi_181067708
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 22:46 schreef Drumfire het volgende:
Onze aankomst dag zal vrijdagochtend gaan worden, iemand een idee hoe de beschikbaarheid op 5,6 of 7 dan nog is? het zal in de loop van de ochtend zijn.

Na de brug hoef je dan meestal sowieso niet meer te kijken maar het was voorheen nog wel is zo dat bijv. 7 werd dichtgehouden tot vrijdagochtend.
Kan je nog prima staan. 7 sowieso geen probleem, 5 en 6 zal iets meer zoeken zijn maar moet ook te doen zijn. Hangt er ook vanaf hoeveel ruimte je nodig hebt natuurlijk. Een koepeltentje past er altijd wel tussen, kom je met 4 tenten en een partytent zal het ook op 7 lastig zijn
  donderdag 9 augustus 2018 @ 22:54:55 #282
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_181067717
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 22:45 schreef alopio het volgende:
Vraag me af he, camping gaat tegenwoordig natuurlijk om donderdag 9 uur al open. Nu was het vroeger zelfs zo dat lowland oproep om aub niet donderdagavond te komen want er was niks open en te beleven. Ook niet alle campings gingen open (ja uiteindelijk gooide ze 5/6 om 01:00 uur snachts toch open) maar liever hadden ze dat je vrijdag pas kwam.

Nu is dat de laatste jaren verschoven met steeds meer een programma op donderdag en nu is het zelfs een officiële dag. Wanneer gaat het gebeuren dat men op woensdag avond al voor de poorten staat? En men toch dan al ergens om 02:00 uur een camping opengooit?
Denk dat ze dat niet gaan doen, dan wordt het echt een extra dag met alle organisatie en vergunningen die daar bij komen. Wat ze nu doen is gewoon slim een extra dag inkomsten genereren op de dag dat de organisatie toch al draait.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_181067971
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 22:54 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Denk dat ze dat niet gaan doen, dan wordt het echt een extra dag met alle organisatie en vergunningen die daar bij komen. Wat ze nu doen is gewoon slim een extra dag inkomsten genereren op de dag dat de organisatie toch al draait.
Maar in het begin was donderdag ook geen dag. Mensen kwamen toen donderdagavond al aankakken en stonden gewoon voor de ingang te wachten en bier te drinken. Op een gegeven moment lieten ze ze maar binnen en werden er een paar campings geopend. Maar er werdt van alle kanten gecommuniceerd om aub niet te komen op donderdag want er was niks open (wat onzin was want er werden uiteraard een paar barrel opengegooid). Later was het semi officieel met de 24u tent.

Want wat als mensen nu weer “spontaan” op woensdag avond komen en voor de ingang gaan staan?
  donderdag 9 augustus 2018 @ 23:18:53 #284
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_181068297
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 23:06 schreef alopio het volgende:

[..]

Want wat als mensen nu weer “spontaan” op woensdag avond komen en voor de ingang gaan staan?
Verschil is dat je dan echt meer dan een volledig festivalloze dag zou krijgen, geloof echt niet dat dat gaat gebeuren. Tenzij de donderdagavond langzaam een volwaardige festivalavond wordt en alles weer verschuift. Maar of ze dat vergunningstechnisch ooit rond krijgen?
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_181068377
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 23:18 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Verschil is dat je dan echt meer dan een volledig festivalloze dag zou krijgen, geloof echt niet dat dat gaat gebeuren. Tenzij de donderdagavond langzaam een volwaardige festivalavond wordt en alles weer verschuift. Maar of ze dat vergunningstechnisch ooit rond krijgen?
Dat laatste denk in niet. En hoeft ook niet wmb, ik heb liever 3 dagen die kwalitatief goed zijn dan 4 dagen waar alles teveel uitgesmeerd is en net niet. De donderdag zoals die nu is vind ik prima
pi_181072606
nah... oude banner nog gevonden in Dronten :)

pi_181072844
Iemand post een filmpje van de opbouw van de Heineken

Zo'n tent kan nog alle kanten op qua sfeer.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_181072976
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:26 schreef Niveath het volgende:
Iemand post een filmpje van de opbouw van de Heineken

Zo'n tent kan nog alle kanten op qua sfeer.
Om EvE te citeren: "goede zichtlijnen"
Je favoriete onderbroek van vroeger, maar dan anders.
pi_181073002
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:39 schreef Sino_Ganti het volgende:

[..]

Om EvE te citeren: "goede zichtlijnen"
Deze tenten kunnen wel heel erg vet worden qua show. Zichtlijnen zijn sowieso top natuurlijk.

Even in een spoilertag zodat mensen hier nog verrast kunnen worden als ze willen ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:42:11 #290
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_181073009
Welke camping staat het eerst vol denken jullie? Vroeger moest je er rap bij zijn voor camping 1-4 wilde je nog een fatsoenlijke plek, nu de poort al om 9:00 opengaat is het dan ook zo dat om 12:00 het al aardig vol staat? Of valt dat wel mee?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_181073084
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:26 schreef Niveath het volgende:
Iemand post een filmpje van de opbouw van de Heineken

Zo'n tent kan nog alle kanten op qua sfeer.
kan inderdaad alle kanten op... ik vind het wel tof dat er weer is geïnvesteerd in een nieuwe tent.
Volgend jaar dan de nieuwe India....
pi_181073108
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:47 schreef WpuntNL het volgende:

[..]

kan inderdaad alle kanten op... ik vind het wel tof dat er weer is geïnvesteerd in een nieuwe tent.
Volgend jaar dan de nieuwe India....
Ja vind ik ook, die circustenten zijn toch beetje ouderwets en lijken me veel lastiger qua show. Er moeten eigenlijk toch wel één zon oude tent blijven hè? Al vind ik de India bij vlagen ook maar sfeerloos.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_181073153
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:42 schreef zalkc het volgende:
Welke camping staat het eerst vol denken jullie? Vroeger moest je er rap bij zijn voor camping 1-4 wilde je nog een fatsoenlijke plek, nu de poort al om 9:00 opengaat is het dan ook zo dat om 12:00 het al aardig vol staat? Of valt dat wel mee?
Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Vorig jaar kwamen wij rond 15:00 uur aan op camping 4 en hebben toen behoorlijk wat moeite moeten doen om nog een plekje te vinden.
pi_181073238
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:54 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Vorig jaar kwamen wij rond 15:00 uur aan op camping 4 en hebben toen behoorlijk wat moeite moeten doen om nog een plekje te vinden.
dus 1 - 4 staan nog altijd het eerste vol. 5, 6 en 7 lopen daarna vol.

Er zou voldoende ruimte moeten zijn om 60.000 man te kunnen huisvesten (misschien min de 1000 man die op de campings, chalets en vakantieparken in de buurt bivakkeren en de 1500 man uit omliggende dorpen.... dus pak um beet... 55.000 man want je hebt ook nog de Gllamcamp en de caravancamping).

dus ja... moet kunnen.

Als we nou gewoon allemaal geen partytenten, tarps, overkappingen en circustenten meenemen om onder te zitten, past het ook nog allemaal fatsoenlijk.
pi_181073275
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 09:00 schreef WpuntNL het volgende:

[..]

dus 1 - 4 staan nog altijd het eerste vol. 5, 6 en 7 lopen daarna vol.

Er zou voldoende ruimte moeten zijn om 60.000 man te kunnen huisvesten (misschien min de 1000 man die op de campings, chalets en vakantieparken in de buurt bivakkeren en de 1500 man uit omliggende dorpen.... dus pak um beet... 55.000 man want je hebt ook nog de Gllamcamp en de caravancamping).

dus ja... moet kunnen.

Als we nou gewoon allemaal geen partytenten, tarps, overkappingen en circustenten meenemen om onder te zitten, past het ook nog allemaal fatsoenlijk.
Nog zo'n mega voordeel aan de campercamping. Je krijgt gewoon het volgende vak toebedeeld van 30 m2 en je vrienden die achter je aan rijden staan in de volgende vakken.

Maar met de tenten past het altijd ergens. Als je meer dan 2 tenten hebt zou ik zorgen dat je op tijd bent om een chille plek na de brug te hebben.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_181073296
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 09:03 schreef Niveath het volgende:

[..]

Nog zo'n mega voordeel aan de campercamping. Je krijgt gewoon het volgende vak toebedeeld van 30 m2 en je vrienden die achter je aan rijden staan in de volgende vakken.

Maar met de tenten past het altijd ergens. Als je meer dan 2 tenten hebt zou ik zorgen dat je op tijd bent om een chille plek na de brug te hebben.
Ik heb ook wel eens gehoord dat mensen met een groep helemaal achteraan op 6-7 gingen staan omdat dat lekker rustig is, maar wel één opgooitentje bij de ingang pleurde voor spulletjes en truien en één luchtbed voor een powernap. Dat vond ik echt vet slim.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_181073427
Ik zet mijn tentje het liefst zo dicht mogelijk op bij de ingang/uitgang. Te lui om al die spullen te sjouwen. De rest lopen zonder spullen is niet zo erg.
pi_181073588
Wat betreft die donderdag... ik hoop wel dat ze daar een keer iets meer mee doen. De silent disco is leuk, maar dat hebben ik nu wel een beetje gezien.

Die X-Ray donderdag dj's vind ik ook altijd tergend saai.

Zou wel tof zijn als gewoon keer wat acts acoustisch laten optreden ofzo. Dan had Blaudzun beter tot zijn recht gekomen dan als Heineken afsluiter :P.
pi_181073700
Begint er ook steeds meer naar uit te zien dan het meer dan prima weer gaat worden *O*
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:54:13 #300
470510 FlyorDie
Ik feest dus ik ben
pi_181074014
Leeftijd? 30
Woonplaats? Den Haag
Aantal keer Lowlands? 4e keer
Polsbandjes? zo snel mogelijk af.
Aankomstdag? Donderdagavond, kan helaas niet eerder!
Vertrekdag? Maandag
Favoriete tent? Bravo (Misschien wel nieuwe Heineken?)
Douchen op Lowlands? Ja lekker!
Lowlandssnack? Thais
Hoeveel uur slapen? 5-6 uurtjes haal ik wel!
Wat is het beste optreden dat je ooit op Lowlands zag? Bleachers & Bloody beetroots & kendrick
En het slechtste? Migos
Welke acts wil jij dit jaar echt zien? Kendrick, NERD, Charlotte de witte, Nils Frahm,
Welke acts ga je zeker overslaan? de staat
pi_181074031
Dicht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')