Nu net ook weer. Kom aan bij een rotonde en kon eigenlijk er nog voor langs, maar besloot geduldig te wachtten omdat de andere auto een behoorlijke vaart had. En warempel hij hoekt hem met dezelfde snelheid rechtsaf zonder richting aan te geven. Tja dan krijg je van mij een middelvinger. En verbaasd kijken ook nog.quote:Op dinsdag 11 september 2018 22:09 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Verder steeds meer mensen die geen knipperlicht gebruiken en mensen die niet naar rechts gaan, zucht..
Zoooo irritant ja! Ik toeter meestal en tegelijk knipperlicht signaal met m’n hand. Luie ratten.quote:Op woensdag 12 september 2018 14:45 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Nu net ook weer. Kom aan bij een rotonde en kon eigenlijk er nog voor langs, maar besloot geduldig te wachtten omdat de andere auto een behoorlijke vaart had. En warempel hij hoekt hem met dezelfde snelheid rechtsaf zonder richting aan te geven. Tja dan krijg je van mij een middelvinger. En verbaasd kijken ook nog.
Haha. Dat knipperlicht gebaar doe ik ook wel eens.quote:Op woensdag 12 september 2018 15:37 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Zoooo irritant ja! Ik toeter meestal en tegelijk knipperlicht signaal met m’n hand. Luie ratten.
Wat voor gebaar is dat dan? Nooit tegen mij gebruikt zien worden, kan ik wel met trots zeggen.quote:Op woensdag 12 september 2018 16:24 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Haha. Dat knipperlicht gebaar doe ik ook wel eens.
Ik doe mijn best, gaat niet altijd goed. (Maar ik heb dan ook een blauwe L op m'n dak. )quote:Op dinsdag 11 september 2018 21:26 schreef kurk_droog het volgende:
Binnen 500 meter 2 rotondes. 5 auto's gezien zonder knipperlicht. De ergste zijn de mutsen die het licht naar links hebben maar dan bij voor het afslaan niet omzetten naar rechts... Ugh
Zelfde als praatgebaar? Alle vingers op een rij en die laten klappen met je duim zeg maar 😂quote:Op woensdag 12 september 2018 17:08 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Wat voor gebaar is dat dan? Nooit tegen mij gebruikt zien worden, kan ik wel met trots zeggen.
Ik vind mensen die te laat richting aangeven eigenlijk storender dan mensen die geen richting aangeven bij het verlaten van een rotonde.quote:Op woensdag 12 september 2018 14:45 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Nu net ook weer. Kom aan bij een rotonde en kon eigenlijk er nog voor langs, maar besloot geduldig te wachtten omdat de andere auto een behoorlijke vaart had. En warempel hij hoekt hem met dezelfde snelheid rechtsaf zonder richting aan te geven. Tja dan krijg je van mij een middelvinger. En verbaasd kijken ook nog.
Yep. Die bedoelde ik.quote:Op woensdag 12 september 2018 17:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Zelfde als praatgebaar? Alle vingers op een rij en die laten klappen met je duim zeg maar 😂
Had ik niet beter kunnen verwoorden.quote:Op woensdag 12 september 2018 18:05 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik vind mensen die te laat richting aangeven eigenlijk storender dan mensen die geen richting aangeven bij het verlaten van een rotonde.
Mensen die geen richting aangeven, zijn gewoon eikels. Duidelijk. Eikels gonna eikel, daar wordt me de pis niet lauw van.
Mensen die te laat richting aangeven, weten wel dat ze het moeten doen, maar hebben geen idee waarom.
Je geeft richting aan om te communiceren wat je gaat doen, niet wat je aan het doen bent. Ik zie zo ook wel dat je de rotonde verlaat. Daar hoef je niet in het omgooien van je stuur het pookje voor aan te tikken.
Ik heb er werkelijk geen ene reet meer aan als je pas richting aangeeft als je de rotonde al met één wiel af bent. Dan sta ik net zo stil als wanneer je geen richting aangeeft.
Hetzelfde geldt voor mensen die links of rechts willen afslaan en eerst remmen en daarna pas richting aangeven. Als die mensen nou eerst richting aangeven, dan kunnen de achterliggers beter anticiperen, alvast gas terugnemen en dan stroomt alles veel beter door, dan wanneer de hele colonne vol op de rem moet omdat de voorste niet snapt hoe het werkt.
Het enige moment waarop je richting aangeeft om te laten zien wat je doet, is met het veranderen van rijstrook (waaronder inhaalacties). In alle andere gevallen hoor je van tevoren richting aan te geven om te laten zien wat je gaat doen.
Vaak in een BMW, vraag me af of die dingen überhaupt wel een knipperlicht hebben.quote:Op donderdag 13 september 2018 13:13 schreef JaafkeJunior het volgende:
Geen richting aangeven op een rotonde is wel echt een dingetje.
Sta je te wachten gaat die bokkelul er af. stond je daar te wachten
Al een paar keer gehad dat iemand knipperde maar toch een afslagje verder ging.quote:Op donderdag 13 september 2018 14:57 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik heb ook vaak dat ik m’n knipperlicht aan heb op de rotonde, maar dat de ‘tegenligger’ toch wacht tot ik de rotonde verlaat.
Zouden ze het niet snappen?
Dat idd, je gokt er niet op. Vooral omdat jij dan aansprakelijk bent voor de schade. Dan liever even wachten.quote:Op donderdag 13 september 2018 15:11 schreef JaafkeJunior het volgende:
[..]
Al een paar keer gehad dat iemand knipperde maar toch een afslagje verder ging.
Zelfde als fietsers die niet even hun hand uitsteken als je staat te wachten en dan de straat/oprit inslaan waar jij uit komt. Dan gaat het raampje vaak wel even naar beneden om mijn ongenoegen te uitenquote:Op donderdag 13 september 2018 13:13 schreef JaafkeJunior het volgende:
Geen richting aangeven op een rotonde is wel echt een dingetje.
Sta je te wachten gaat die bokkelul er af. stond je daar te wachten
En dan zeker heel snel wegrijden als een echte stoere man?quote:Op donderdag 13 september 2018 16:16 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Zelfde als fietsers die niet even hun hand uitsteken als je staat te wachten en dan de straat/oprit inslaan waar jij uit komt. Dan gaat het raampje vaak wel even naar beneden om mijn ongenoegen te uiten
Op zich kan je ongenoegen uiten geen kwaad, zou ik zeggen. Integendeel; als jonkie begon het kwartje bij mij te vallen nadat een bestuurder zichtbaar gefrustreerd was nadat ik hem eigenlijk voor niets liet wachten. Hierbij deed hij het raam niet open om als een tokkie te schreeuwen, overigens.quote:Op donderdag 13 september 2018 16:56 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
En dan zeker heel snel wegrijden als een echte stoere man?
Bijna helemaal mee eens.quote:Op woensdag 12 september 2018 18:05 schreef Jordy-B het volgende:
Het enige moment waarop je richting aangeeft om te laten zien wat je doet, is met het veranderen van rijstrook (waaronder inhaalacties). In alle andere gevallen hoor je van tevoren richting aan te geven om te laten zien wat je gaat doen.
Omdat dat wordt gezien als afdwingen, wat overigens vaak genoeg ook gebeurt. 'Richting aan, dus hup, daar gaan we. Zie je niet dat ik mijn knipperdinges aan had staan?' Ook dat is een verschuiving van een functie naar algemeen geaccepteerd verkeerd gedrag.quote:Op donderdag 13 september 2018 17:22 schreef vannelle het volgende:
[..]
Bijna helemaal mee eens.
Vraag me alleen af waarom je bij het wisselen van rijstrook het niet nodig vindt om van tevoren richting aan te geven.
Stel dat je een inhaalactie doet op een provinciale weg. Geef je dan richting naar rechts als je de in te halen auto gepasseerd bent, of geef je ruim van tevoren richting naar rechts, terwijl je er nog naast zit?quote:Op donderdag 13 september 2018 17:22 schreef vannelle het volgende:
[..]
Bijna helemaal mee eens.
Vraag me alleen af waarom je bij het wisselen van rijstrook het niet nodig vindt om van tevoren richting aan te geven.
quote:Op vrijdag 14 september 2018 11:45 schreef Crutch het volgende:
Ik probeer wat afstand te houden op mijn voorganger(s), vooral wanneer het erg druk is en iedereen zo'n beetje in elkaars kofferbak zit op de linkerbaan. Met als gevolg dat mensen op de rechterbaan kans zien om hun voorganger in te halen omdat er ruimte is.
Aan de ene kant snap ik dat wel, want je hebt één hersencel en denkt werkelijk dat je dan sneller op je kansloze kutwerk bent, maar je snijdt mij dan wel af.
Gelukkig kan ik dat wel inschatten en zodra iemand het voertuig naar links slingert om vervolgens pas halverwege het wisselen van rijstrook richting naar links aan te geven, neem ik wat gas terug om wat ruimte te creëren tussen mij en mijn nieuwe voorganger.
Gaat die persoon achter mij bijna vol op mijn achterbumper zitten.
Wat voor achterlijke kutmongool ben je dan, je ziet toch wat er voor me gebeurt?
En waarom proberen mensen per se hun auto in het kleinst mogelijke stukje ruimte duwen om maar het gevoel te hebben dat ze dan 1km/u sneller rijden?
En dan nog die Volvo's en AUDI's, ik zou bijna niet meer weten hoe het logo van zo'n auto eruit ziet, Ja, ik herken ze aan de grafkop van de bestuurder zo goed kan ik ze zien als ze achter me zitten.
Soms wel nodig wanttt anders weet men niet dat je er echt ff tussen moet.quote:Op vrijdag 14 september 2018 06:07 schreef Jordy-B het volgende:
Hetzelfde geldt als je ergens tussenin wil invoegen en je geeft richting aan voordat er ruimte is, dat is erg naar voor degene die op dat moment naast je zit, want die verwacht dat jij hem er gewoon tussen drukt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |