abonnement Unibet Coolblue
pi_180980197
quote:
6s.gif Op maandag 6 augustus 2018 08:52 schreef sigme het volgende:
Mogge!

De dag is allang begonnen hoor. Het was vanochtend weer prachtig. Ik zal jullie vermoeien met een paar van mijn woonwerkverkeerfoto's.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Natuurlijk zit ik nu gewoon in een deprimerende betonnen kolos, maar mijn dagelijkse woonwerkverkeer maakt véél goed. Ok, twee lekke banden vorige week was minder leuk, maar kniesoor die daarin blijft hangen.
Mag toch hopen niet fietsend genomen die foto s, tevens lekke banden, spuit er pur schuim in, of neem antilek banden met een zwaar lint. Dikker lint, hoge druk lint.
pi_180980258
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 12:40 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Dat zou mij wel verbazen, nog steeds zijn het overwegend vrouwen die (tijdelijk) minder gaan werken na hun huwelijk/het krijgen van kinderen. En dat heeft logischerwijs invloed op hun salaris.

Maar fijn dat er bij gemeenten steeds meer vrouwen mooie functies salarissen hebben. ^O^
Niet te hoog opgeven over het werk bij de gemeente :{w
  maandag 6 augustus 2018 @ 13:15:45 #253
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_180980418
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 12:48 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik betwijfel het. Gemeenten voeren actief beleid op dit vlak. Het bedrijfsleven is daar een stuk zakelijker in.
Volgens mij zit je bij de overheid ook een stuk vaster in loonschalen dan op veel posities in het bedrijfsleven waar salaris wat vaker onderhandelbaar is.
Dat klopt.

Daarnaast hebben gemeentelijke overheidswerkgevers ingezet op beloning door middel van secundaire arbeidsvoorwaarden, wat traditioneel voornamelijk in trek is bij vrouwen. De vaste salarisschalen maken het lastig om te concurreren op een andere manier.

De meeste gemeenten kampen met structurele onderbezetting door uitstroom van personeel. Mannen kunnen nu de markt aantrekt in andere sectoren voor hetzelfde werk aanzienlijk meer verdienen dan bij de gemeente. Of zij gaan uit loondienst en in ZZP-verband werken voor dezelfde gemeente. Verdien je ook aanzienlijk meer.

Dat is extra duidelijk omdat gemeenten nu steeds meer behoefte hebben aan hogeropgeleid personeel of met een ICT achtergrond. Precies de doelgroep die gewild is in andere sectoren.

AenO (de club die de monitor doet) is trouwens van de vakbond. Slechts gericht op een deel van het overheidspersoneel. Ik zelf val ook al buiten hun scope.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 6 augustus 2018 @ 13:17:00 #254
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_180980447
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_180980470
Als ZZP er verdient men op het moment meer, vergeet men echter een verzekering komt men er bekaaid vanaf in de toekomst.
Is ook moeilijk geld afstaan hoor, geef ik grof toe, aan leuke dingen is een ander verhaal vind ik.
pi_180980785
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 13:15 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat klopt.

Daarnaast hebben gemeentelijke overheidswerkgevers ingezet op beloning door middel van secundaire arbeidsvoorwaarden, wat traditioneel voornamelijk in trek is bij vrouwen. De vaste salarisschalen maken het lastig om te concurreren op een andere manier.

De meeste gemeenten kampen met structurele onderbezetting door uitstroom van personeel. Mannen kunnen nu de markt aantrekt in andere sectoren voor hetzelfde werk aanzienlijk meer verdienen dan bij de gemeente. Of zij gaan uit loondienst en in ZZP-verband werken voor dezelfde gemeente. Verdien je ook aanzienlijk meer.

Dat is extra duidelijk omdat gemeenten nu steeds meer behoefte hebben aan hogeropgeleid personeel of met een ICT achtergrond. Precies de doelgroep die gewild is in andere sectoren.

AenO (de club die de monitor doet) is trouwens van de vakbond. Slechts gericht op een deel van het overheidspersoneel. Ik zelf val ook al buiten hun scope.
Dat is inderdaad ook een fenomeen dat een rol speelt. Zijn er concrete cijfers over de mate waarin mannen en vrouwen in ZZP-adviesrollen werkzaam zijn bij gemeenten?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 6 augustus 2018 @ 13:34:58 #257
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_180980902
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 13:29 schreef Monolith het volgende:
Dat is inderdaad ook een fenomeen dat een rol speelt. Zijn er concrete cijfers over de mate waarin mannen en vrouwen in ZZP-adviesrollen werkzaam zijn bij gemeenten?
Zou ik ook heel, heel benieuwd naar zijn. Volgens mij is dat een groot, zwart gat als het gaat om kennis.

Probleem is dat diezelfde club (AenO) samen met de vakbond daar onderzoek naar doet. Maar met name om aan te tonen dat het ten koste gaat van "vast werk":

https://www.binnenlandsbe(...)emende.9569965.lynkx

Zij hebben er geen belang bij om een heel grondig of objectief beeld te laten ontstaan. Als bekend zou worden dat je als ZZP'er (bijv als ICT'er) 3x meer kan verdienen dan als aangestelde ambtenaar zou dat voor alle partijen (FNV en gemeenten zelf) zeer ongunstig zijn om naar buiten te brengen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 6 augustus 2018 @ 13:36:49 #258
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_180980947
Als je als ICT'er in vaste dienst bij de gemeente werkt, dan moet je wel heel erg van nietsdoen houden.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 6 augustus 2018 @ 13:38:52 #259
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_180981010
quote:
15s.gif Op maandag 6 augustus 2018 13:36 schreef GSbrder het volgende:
Als je als ICT'er in vaste dienst bij de gemeente werkt, dan moet je wel heel erg van nietsdoen houden.
Ja, ik kan mij ook niet voorstellen dat die zich massaal laten aanstellen om voor een maatschappelijk verantwoord hongerloontje ICT oplossingen te bedenken. So far for the gender wage gap.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 6 augustus 2018 @ 13:41:22 #260
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_180981068
quote:
15s.gif Op maandag 6 augustus 2018 13:38 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, ik kan mij ook niet voorstellen dat die zich massaal laten aanstellen om voor een maatschappelijk verantwoord hongerloontje ICT oplossingen te bedenken. So far for the gender wage gap.
Ach, ik vind het wel positief dat jonge vrouwen meer verdienen bij de overheid. Ze studeren sneller af en zijn vaker risicomijdend. Twee duidelijke redenen waarom een overheidsbaan met vaste periodieken en een tekort aan hoogopgeleid personeel in het voordeel van 30-minnende dames zou moeten uitvallen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_180981324
quote:
5s.gif Op maandag 6 augustus 2018 13:34 schreef Ryon het volgende:

[..]

Zou ik ook heel, heel benieuwd naar zijn. Volgens mij is dat een groot, zwart gat als het gaat om kennis.

Probleem is dat diezelfde club (AenO) samen met de vakbond daar onderzoek naar doet. Maar met name om aan te tonen dat het ten koste gaat van "vast werk":

https://www.binnenlandsbe(...)emende.9569965.lynkx

Zij hebben er geen belang bij om een heel grondig of objectief beeld te laten ontstaan. Als bekend zou worden dat je als ZZP'er (bijv als ICT'er) 3x meer kan verdienen dan als aangestelde ambtenaar zou dat voor alle partijen (FNV en gemeenten zelf) zeer ongunstig zijn om naar buiten te brengen.
Ach, het is in de IT niet echt een het geheim dat je als ZZP'er een stuk meer verdiend dan in loondienst of dat de overheid wel wat minder betaalt dan het bedrijfsleven.
De midlanceconstructie lijkt ook terrein te winnen, al vind ik het persoonlijk geen handige keuze.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180982090
quote:
15s.gif Op maandag 6 augustus 2018 13:38 schreef Ryon het volgende:
quote:
14s.gif Op maandag 6 augustus 2018 13:41 schreef GSbrder het volgende:
Ryon en GSbrder, jullie bevinden of bevonden je in omgevingen als het corps, de Zuidas en andere omgevingen met veel high potentials.

Hebben jullie enig idee waardoor veel high potentials zich aangetrokken voelen tot de advocatuur en de financiële sector?

Sociale klasse lijkt weinig uit te maken aangezien zowel eerste generatie studenten als nazaten van personen met oud geld een zelfde carrière lijken te ambiëren.

Is het de status? De kleding? Oprechte interesse in de desbetreffende vakgebieden?

Want een vriend van me werkt in de financiële dienstverlening en vertelde me over een manager (dus niet eens een partner) die de schrik is voor iedereen die onder hem in de hiërarchie staat. Dat trok me wel aan tot ik er achter kwam dat dat soort gasten 6k bruto per maand verdienen. Na een jarenlange investering in een studie en grinden als associate.

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2018 14:33:53 ]
pi_180982462
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:32 schreef ThePrinceTWP het volgende:

high potentials.
Huh? Is dat serieus een term?

Dat is wel heel erg voorbij alle bekende niveaus van triestheid.
  maandag 6 augustus 2018 @ 14:55:46 #264
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_180982472
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:32 schreef ThePrinceTWP het volgende:
Hebben jullie enig idee waardoor veel high potentials zich aangetrokken voelen tot de advocatuur en de financiële sector?
Snelle auto's, strakke pakken en meer dure wijven dan je op kan in een leven.

Beetje hedonistisch en liberaal ingesteld persoon die niet volledig achterlijk is houdt wel van de zakenwereld. Als advocaat op de Zuidas ben je betrokken bij high-end deals die vaak het nieuws halen en zit je in een zeer competitieve omgeving waar je al je energie in kwijt kan.

Verdient ook best oké en je leert nog een paar dingen die je eventueel ook op andere plekken kan toepassen.

De marketingmachine van de recruiters ('best of the brightest & fastest way to the top") doen ook hun werk. Daar kan zelfs google met hun glijbanen niet tegenop.

De echte helden ambiëren natuurlijk een carrière in de gemeentelijke parkeerverordeningen business maar dat hoef ik niet verder toe te lichten. Dat spreekt voor zich.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_180982560
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Huh? Is dat serieus een term?

Dat is wel heel erg voorbij alle bekende niveaus van triestheid.
Low potential gespot.
pi_180982594
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:55 schreef Ryon het volgende:

De echte helden ambiëren natuurlijk een carrière in de gemeentelijke parkeerverordeningen business maar dat hoef ik niet verder toe te lichten. Dat spreekt voor zich.
Klinkt serieus beter dan een carrière in een competitieve omgeving. Maar ik ben dan ook een provinciaaltje met laag potentieel, uiteraard.
pi_180982601
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 15:00 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Low potential gespot.
Ja kom op man. Dat is toch brugklasniveau? Hoe klein moet je lul zijn voor je zo denkt?
  maandag 6 augustus 2018 @ 15:03:23 #268
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_180982607
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 15:02 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Klinkt serieus beter dan een carrière in een competitieve omgeving. Maar ik ben dan ook een provinciaaltje met laag potentieel, uiteraard.
Als vanzelfsprekend. Ik zit ook lekker low potential te zijn. Dankzij mij kunnen mensen wel parkeren.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 6 augustus 2018 @ 15:03:58 #269
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_180982617
Maar 'high potential' is toch best een ingeburgerde term?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_180982618
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 15:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja kom op man. Dat is toch brugklasniveau? Hoe klein moet je lul zijn voor je zo denkt?
Mij wordt wel het een en ander duidelijk als jij met je ... denken doet.
pi_180982631
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 15:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja kom op man. Dat is toch brugklasniveau? Hoe klein moet je lul zijn voor je zo denkt?
Joh, die hele sector is er toch eentje van uiterlijk vertoon en prestaties vergelijken? Daar past dit helemaal bij.
pi_180982636
quote:
10s.gif Op maandag 6 augustus 2018 15:03 schreef Ryon het volgende:
Maar 'high potential' is toch best een ingeburgerde term?
Dat zijn termen die je bij banen in het onderwijs niet tegen gaat komen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180982653
quote:
15s.gif Op maandag 6 augustus 2018 15:03 schreef Ryon het volgende:

[..]

Als vanzelfsprekend. Ik zit ook lekker low potential te zijn. Dankzij mij kunnen mensen wel parkeren.
De hipo's zijn je dankbaar. Ik ook, met mijn afgetrapte proletenbarrel.
pi_180982655
Wat! Staat deze met zijn taalgebruik ook nog voor/in de klas?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2018 15:07:04 ]
pi_180982777
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 15:02 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Klinkt serieus beter dan een carrière in een competitieve omgeving. Maar ik ben dan ook een provinciaaltje met laag potentieel, uiteraard.
Precies.

Hou bijv. maar het Peterprincipe in het achterhoofd: in een competitieve omgeving wordt iedereen gepromoot tot de laagste rangorde waarin diegene het net níét meer trekt, en dus slecht presteert en ongelukkig is.

Denk ook aan het principe van de statistische afwijking: na een statistisch uitzonderlijk goede prestatie volgt meestal een slechtere (en omgekeerd). Wie dus andermans successen beloont, zal worden teleurgesteld.

En als je een dag goed in je vel zit en dan alles geeft om een goede prestatie neer te zetten, dan zal je dus ook verwachtingen scheppen die je de volgende keer niet na kan doen, zodat anderen in jou teleurgesteld raken.

:s)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2018 15:15:19 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')