Dan volgen ze de peganistische versie en niet de joodse.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 12:49 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Ik denk dat iedere christelijke stroming "uit de dood opstaan" letterlijk neemt. Omdat niet alleen Jezus uit de dood was opgestaan.
Betreft het hier dan ook opgestane doden ?? Het zit zo, afvallige joden waren voor de vrome joden dood. JG's beschouwen afvalligen ook dood toch ? Jezus wou hiermee zeggen dat de problemen van de afvalligen niet zijn probleem was. Een opgestane uit de dood was een jood die zich opnieuw aan de Wet van Mozes hield.quote:Matt. 8: 22 Doch Jezus zeide tot hem: Volg Mij, en laat de doden hun doden begraven.
Zo iets opmerkelijk en Marcus doet daar geen melding van. Men heeft pas later dit slot ( 16 ) eraan toegevoegd.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 13:12 schreef Manke het volgende:
[..]
https://herzienestatenvertaling.nl/teksten/1korinthe/15/
Vanaf welk vers is toegevoegd?quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 14:01 schreef ATON het volgende:
[..]
Zo iets opmerkelijk en Marcus doet daar geen melding van. Men heeft pas later dit slot ( 16 ) eraan toegevoegd.
Marcus 12quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 13:51 schreef ATON het volgende:
[..]
Dan volgen ze de peganistische versie en niet de joodse.
[..]
Betreft het hier dan ook opgestane doden ?? Het zit zo, afvallige joden waren voor de vrome joden dood. JG's beschouwen afvalligen ook dood toch ? Jezus wou hiermee zeggen dat de problemen van de afvalligen niet zijn probleem was. Een opgestane uit de dood was een jood die zich opnieuw aan de Wet van Mozes hield.
Dit betreft hier wel na het laatste oordeel he Mankie. Niet te rap roepen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 14:57 schreef Manke het volgende:
[..]
Marcus 12
18 Er kwamen ook Sadduceeën naar Hem toe, die zeggen dat er geen opstanding is, en zij vroegen Hem: 19 Meester, Mozes heeft ons voorgeschreven: Als iemands broer sterft en een vrouw achterlaat en geen kinderen nalaat, dat dan zijn broer diens vrouw tot vrouw moet nemen en voor zijn broer nageslacht verwekken. 20 Nu waren er zeven broers; en de eerste nam een vrouw en liet bij zijn sterven geen nageslacht na. 21 Ook de tweede nam haar en stierf, en ook deze liet geen nageslacht na; en de derde evenzo. 22 En alle zeven namen haar tot vrouw en lieten geen nageslacht na; als laatste van allen stierf ook de vrouw. 23 In de opstanding, wanneer zij opgestaan zullen zijn, van wie van hen zal zij dan de vrouw zijn? Want alle zeven hebben haar als vrouw gehad. 24 En Jezus antwoordde hun: Dwaalt u niet daardoor, dat u de Schriften niet kent en ook niet de kracht van God? 25 Want wanneer ze uit de doden opgestaan zullen zijn, trouwen ze niet en worden ze niet ten huwelijk gegeven, maar zijn ze als engelen in de hemelen. 26 En wat betreft de doden, dat zij opgewekt zullen worden: hebt u niet gelezen in het boek van Mozes, hoe God in de doornstruik tot hem sprak (voordat de wet gegeven was): Ik ben de God van Abraham en de God van Izak en de God van Jakob? 27 Hij is niet een God van doden, maar een God van levenden. U dwaalt dus erg.
Ik heb heel lang geen bijbel meer aangeraakt, dus ik weet niet meer precies wie en waar. Maar er was een man die letterlijk dood was en weer levend gemaakt. Door Jezus of door God ben ik vergeten. Maar volgens mij in het OTquote:Op vrijdag 10 augustus 2018 15:07 schreef ATON het volgende:
[..]
Dit betreft hier wel na het laatste oordeel he Mankie. Niet te rap roepen.
Bedoel je Lazarus?quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 15:13 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Ik heb heel lang geen bijbel meer aangeraakt, dus ik weet niet meer precies wie en waar. Maar er was een man die letterlijk dood was en weer levend gemaakt. Door Jezus of door God ben ik vergeten. Maar volgens mij in het OT
Ok, Vs 9-20quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 15:05 schreef ATON het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Evangelie_volgens_Marcus#Einde
2koningen13:21?quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 15:13 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Ik heb heel lang geen bijbel meer aangeraakt, dus ik weet niet meer precies wie en waar. Maar er was een man die letterlijk dood was en weer levend gemaakt. Door Jezus of door God ben ik vergeten. Maar volgens mij in het OT
Het gaat over de wederopstanding uit de dood (sheol) die daarbij hoort en dus niet wederopstanding door terug te keren naar de wet. Dat heet wedergeboorte en gebeurt bij bekering tot God en geloof in de Heere Jezus Christus, dan is de rechtvaardiging van de wet verkregen door geloof.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 15:07 schreef ATON het volgende:
[..]
Dit betreft hier wel na het laatste oordeel he Mankie. Niet te rap roepen.
Daarom kun je ook via internet de bijbel lezenquote:Op vrijdag 10 augustus 2018 15:13 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds een bijbel thuis, Sjoemie. De reden dat ik geen bijbel lees is omdat ik geen bijbel wil lezen, WANT HET IS NIET GEÏNSPIREERD.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 16:19 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Daarom kun je ook via internet de bijbel lezen![]()
http://www.herzienestatenvertaling.nl
http://www.debijbel.nl
of gewoon op google zoeken naar online bijbel ofzo![]()
Dus als je hier op fok kunt komen kun je ook online een bijbel lezen![]()
of via een app op je telefoon/ tablet of zo kan ook nog
Wat kan jij toch onzin uitkramen. Deze passage ging over een situatie die men schetste wat er na het laatste oordeel zou plaatsvinden. Lezen is dus ook al niet je sterke kant.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 15:44 schreef Manke het volgende:
[..]
Het gaat over de wederopstanding uit de dood (sheol) die daarbij hoort en dus niet wederopstanding door terug te keren naar de wet. Dat heet wedergeboorte en gebeurt bij bekering tot God en geloof in de Heere Jezus Christus, dan is de rechtvaardiging van de wet verkregen door geloof.
Een wederopstanding dus, toch?quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 17:01 schreef ATON het volgende:
[..]
Wat kan jij toch onzin uitkramen. Deze passage ging over een situatie die men schetste wat er na het laatste oordeel zou plaatsvinden. Lezen is dus ook al niet je sterke kant.
Er is nog wel meer bronnenmateriaal hoor.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 01:07 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Weet je, jij hebt van alles over mij beweert waarvan ik vind dat dit voor geen meter klopt. Onder andere dat ik een strijd voer tegen religie of iets in die trant. Dat vind ik zielig gedrag, totaal uit de lucht gegrepen en volstrekt tegenovergesteld van hoe ik er in sta. Het zou best eens kunnen dat ik religieuzer ben dan jou en Etto te samen.
Maar toegegeven ik ben zelf niet beter. Daarom lijkt het me het beste dat ik je voortaan negeer, ik ga het in ieder geval proberen. Vroeg of laat wordt ik anders toch weer voor simpel of idioot uitgemaakt en reageer ik daar weer op door terug te schelden. Zonde van de energie.
Ik wil nog wel even wat recht zetten en aantonen dat ik het eindelijk het antwoord op mijn vraag heb gevonden.
Etto stelde dat Ignatius zelf heeft geschreven dat Jezus God is. Mijn vraag was dit te bewijzen. Dit is nog steeds niet gebeurd. Aannamen op basis van onderzoek is allemaal prima. Maar ik vroeg om hard bewijs, dat is alles. En dit is er niet.
Hard bewijs zou voor mij zijn dat de citaten (ik vroeg naar fragmenten maar daar heb ik een fout gemaakt, sorry daarvoor) aantonen dat Ignatius zelf heeft gezegd dat Jezus God is. Als dit het geval zou zijn dan is de vervolgvraag uiteraard of deze citaten authentiek zijn. Maar zover komt het niet omdat de citaten simpelweg niet vermelden dat Jezus volgens Ignatius God is.
Dit zijn de citaten:
Polycarpus
13:1 “You wrote to me, both you yourselves and Ignatius [Polyc.7:2;8:2], asking that if any one should go to Syria he might carry thither the letters from you. And this I will do, if I get a fit opportunity, either I myself, or he whom I shall send to be ambassador on your behalf also.
13:2 The letters of Ignatius which were sent to us by him, and others as many as we had by us, we send unto you, according as you gave charge [you asked]; the which are subjoined to this letter; from which you will be able to gain great advantage. For they comprise faith and endurance and every kind of edification, which pertains unto our Lord. Moreover concerning Ignatius himself and those that were with him, if you have any sure tidings, certify us.
Irenaeus
2.2 As a certain man of ours said, when he was condemned to the wild beasts because of his testimony with respect to God: “I am the wheat of Christ, and am ground by the teeth of the wild beasts, that I may be found the pure bread of God.
Er voor het gemak even van uitgaande dat deze citaten werkelijk uit de 2e eeuw zijn en werkelijk door Polycarpus en Irenaeus gedaan zijn
Tot zover de 2e eeuw. Er zijn nog meer citaten waarin Ignatius vermeld wordt van latere data onder andere van Eusebius maar ook die vermelden niet dat Ignatius Jezus ziet als God.
Als we jouw methode volgen, kunnen we alle criminelen die niet op heterdaad zijn betrapt ook wel vrijlaten. Je kunt immers niet bewijzen dat ze het echt gedaan hebben.quote:De conclusie die ik trek is dat je aan de hand van de citaten niet kunt bewijzen dat Ignatius zelf opgeschreven heeft dat Jezus God is. Dit is het antwoord op mijn vraag, niets meer niets minder.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 19:17 schreef Cognitor het volgende:
[..]
Er is nog wel meer bronnenmateriaal hoor.
[..]
Als we jouw methode volgen, kunnen we alle criminelen die niet op heterdaad zijn betrapt ook wel vrijlaten. Je kunt immers niet bewijzen dat ze het echt gedaan hebben.
Die conclusie trok ik uit jouw woordenquote:Op vrijdag 10 augustus 2018 19:48 schreef ATON het volgende:
[..]
Echt, ik ben niet in de stemming voor je grapjes.
Dat je niet zo goed was in conclusies trekken wist ik al.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 20:01 schreef Manke het volgende:
[..]
Die conclusie trok ik uit jouw woordenmja laat ook maar zitten weer
Nee, dat was niet wat ik bedoelde.quote:
Nog zo'n verhaaltje dat in de loop der tijd danig is aangedikt. Lazarus de afvallige jood waar Jezus op gaat inpraten en hem terug op de Weg zet en zo opnieuw tot de ' levenden ' gaat behoren. Iets van horen zeggen en doorvertellen is niet steeds een goede bron van informatie.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 07:43 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Nee, dat was niet wat ik bedoelde.
Maar wel wat Haus zei: het was Lazarus door Jezus uit de dood opgewekt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |