Natuurlijk, Sinterklaas komt toch ook alle jaren terug.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 16:41 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
voor de wederkomst maakt het vrij weinig uit.
Het punt is dat hij 1 maal weder komt.
Het heeft niets met wolk te maken. Maar blijkbaar vind(en) jullie/jij het wel een kenmerk dat hij op een wolk gaat komen en dat klopt helemaal niet. Misschien beter als je dit straks aan je dominee voorlegt.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 16:41 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
voor de wederkomst maakt het vrij weinig uit.
Het punt is dat hij 1 maal weder komt.
En of hij op, naast in, onder, achter of voor of wat dan ook een wolk komt maakt niet uit.
Maar hij komt weer, en het zal op de olijf berg gebeuren en dus iets met een wolk wellicht.
En waarom zou dit onzin zijn en wat jij hier verteld niet ? Mijn versie is dan nog aannemelijker.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 16:42 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
iets met info die het ene oor bij mij in gaat en het andere er meteen weer uit, gezien het onzinnig is.
misschien hebben ze dat wel met meer teksten gedaan ook teksten van darwin etc zijn ook geredigeerd denk ik.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 16:42 schreef ATON het volgende:
[..]
Het is best mogelijk dat ze die teksten geredigeerd hebben zoals ze met het N.T. gedaan hebben.
Oei, het is net hij die deze onzin verzonnen heeft.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 16:44 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Het heeft niets met wolk te maken. Maar blijkbaar vind()en jullie/jij het wel een kenmerk dat hij op een wolk gaat komen en dat klopt helemaal niet. Misschien beter als je dit straks aan je dominee voorlegt.
Wie? De dominee? Of Sjoemie?quote:Op donderdag 9 augustus 2018 16:46 schreef ATON het volgende:
[..]
Oei, het is net hij die deze onzin verzonnen heeft.
Nee, met het N.T. Maar het is zinloos dit aan jou uit te leggen, je zou het toch niet snappen.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 16:45 schreef sjoemie1985 het volgende:
Want volgens jouw is alles wat maar met de bijbel of het jodendom of christendom te maken heeft geredigeerd en dus danig aangepast dat het niet meer orgineel is of zo.
De eerste.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 16:47 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Wie? De dominee? Of Sjoemie?
Ik denk dat die het ook altijd zelf zo heeft geleerd zonder de zin te bekijken. Dus het zou wel goed zijn als Sjoemie het voorlegt.quote:
een wolk ontrok hem van een ieders aangezicht, dus wellicht zal er t.z.t. ook een wolk verschijnen waarin hij wederkomt.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 16:44 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Het heeft niets met wolk te maken. Maar blijkbaar vind(en) jullie/jij het wel een kenmerk dat hij op een wolk gaat komen en dat klopt helemaal niet. Misschien beter als je dit straks aan je dominee voorlegt.
Dus dan maken jullie er "op een wolk" als kenmerk van?quote:Op donderdag 9 augustus 2018 16:50 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
een wolk ontrok hem van een ieders aangezicht, dus wellicht zal er t.z.t. ook een wolk verschijnen waarin hij wederkomt.
In feite kun je er van alles van maken, gezien er niet specifiek staat of het in, op of whattever staat.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 16:51 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Dus dan maken jullie er "op een wolk" als kenmerk van?
OP EEN WOLK?
Een beetje logica moet men van jou niet verwachten als ik dit lees.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 16:56 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
In feite kun je er van alles van maken, gezien er niet specifiek staat of het in, op of whattever staat.
dus het kan van alles zijn, dus je kunt het niet fout hebben als je zegt dat hij OP een wolk komt omdat het verder niet bekend is.
Dus als je IN een wolk zegt zou het ook kunnen. Maar de precieze manier waarop maakt niet uit en doet er feitelijk ook niet toe.
quote:Zoals gezegd gaat het er om DAT Jezus eens terug keren zal en dan gaat het er om of een ieder gereed is op zijn wederkomst.
En toch is het fout. Want jullie hebben als KENMERK Jezus op een wolk.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 16:56 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
In feite kun je er van alles van maken, gezien er niet specifiek staat of het in, op of whattever staat.
dus het kan van alles zijn, dus je kunt het niet fout hebben als je zegt dat hij OP een wolk komt omdat het verder niet bekend is.
Dus als je IN een wolk zegt zou het ook kunnen. Maar de precieze manier waarop maakt niet uit en doet er feitelijk ook niet toe.
Zoals gezegd gaat het er om DAT Jezus eens terug keren zal en dan gaat het er om of een ieder gereed is op zijn wederkomst.
Tja, lastig om dit recht te praten. Gelovigen houden gewoonweg geen rekening met de wijze waarop men 2000 jaar geleden iets wou duidelijk maken. Als iemand je nu zegt : ' loop naar de maan ' , ga je dat toch ook niet letterlijk nemen mag ik aannemen. Gelovigen doen dat wel met hun Bijbelteksten. Zo nemen ze ' uit de dood opstaan ' ook letterlijk.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 09:19 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
En toch is het fout. Want jullie hebben als KENMERK Jezus op een wolk.
Dan 7:13 Ik keek toe in de nachtvisioenen, en zie, er kwam met de wolken van de hemel Iemand als een Mensenzoon. Hij kwam tot de Oude van dagen en men deed Hem voor Zijn aangezicht naderbijkomen.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 16:56 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Zoals gezegd gaat het er om DAT Jezus eens terug keren zal en dan gaat het er om of een ieder gereed is op zijn wederkomst.
Ik denk dat iedere christelijke stroming "uit de dood opstaan" letterlijk neemt. Omdat niet alleen Jezus uit de dood was opgestaan.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 09:53 schreef ATON het volgende:
[..]
Tja, lastig om dit recht te praten. Gelovigen houden gewoonweg geen rekening met de wijze waarop men 2000 jaar geleden iets wou duidelijk maken. Als iemand je nu zegt : ' loop naar de maan ' , ga je dat toch ook niet letterlijk nemen mag ik aannemen. Gelovigen doen dat wel met hun Bijbelteksten. Zo nemen ze ' uit de dood opstaan ' ook letterlijk.
Hoezo als kenmerk, wat bedoel je daar mee?quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 09:19 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
En toch is het fout. Want jullie hebben als KENMERK Jezus op een wolk.
Je zei toch dat je de messias ook daaraan zou herkennen? Dus dat is een kenmerk.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 13:01 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Hoezo als kenmerk, wat bedoel je daar mee?
Het is niet iets dat wordt verkondigt en je zou MOETEN geloven en als je het niet geloofd kom je ook niet in de hemel.
Het is hooguit een interpretatie van de tekst, of dat het in oude vertalingen het er stond als op een wolk.
Je wordt er echt niet op beoordeeld hoor door God.
Dat is wel wat de bijbel ons leert.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 12:49 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Ik denk dat iedere christelijke stroming "uit de dood opstaan" letterlijk neemt. Omdat niet alleen Jezus uit de dood was opgestaan.
https://herzienestatenvertaling.nl/teksten/1korinthe/15/quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 12:49 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Ik denk dat iedere christelijke stroming "uit de dood opstaan" letterlijk neemt. Omdat niet alleen Jezus uit de dood was opgestaan.
Ja dat hij ooit op de olijfberg zou wederkeren, en dan dus met een wolk zoals in de bijbel tekst.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 13:08 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Je zei toch dat je de messias ook daaraan zou herkennen? Dus dat is een kenmerk.
Soms snap ik echt niet wat je zegt en ik heb zo'n sterk vermoeden dat je gelooft zonder te denken. Het lijkt chaotisch.
inderdaad, hopelijk wordt het hexxie dan duidelijkquote:
quote:
Dat weet ik. Dat is ook wat JG geloven. Alleen niets over wolk. Blijkbaar is dat gewoon ter info.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 13:14 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
inderdaad, hopelijk wordt het hexxie dan duidelijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |