Die gast kan beter ouwehoeren dan verreweg de meerderheid van alle Kamerleden.quote:
Dat heidense valt reuze mee. Maar er is ook niet de nieuwsgierigheid naar hoe de (heidense) Nederlander leeft. Een groot deel van de bezoekers van Castlefest en zo zijn ook maar doorsnee Sjonnie en Anita's die aapjes komen kijken bij dat rare volk.quote:Op maandag 30 juli 2018 07:06 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Castlefest is an sich logisch - daar wordt een heidens religieus feest gevierd en in het verleden trad daar een band op die deed alsof ze Korans en Bijbels in de fik staken (Omnia). Niet heel uitnodigend voor de moslim. Snap ik.
Er komen wel mensen, laten we zeggen de wat oudere gegoede burgerij met een mbo+ achtergrond, of de meer hipster jongeren.quote:Musea, boerenfairs, kunstmarkten etc. zijn dingen waar je ook de gemiddelde Nederlander niet zal zien. Maar inderdaad - 1 of 2 zou je er statistisch toch wel verwachten.
Van dit soort uitspraken krijg je nu racisme. Dit ìs racisme.quote:Op maandag 30 juli 2018 12:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat wel ..... je kunt van mening zijn dat meer donkere mensen een andere kwaliteit inbrengen
Helaas komt er inhoudelijk gezien net zoveel onzin uit.quote:Op maandag 30 juli 2018 23:04 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Die gast kan beter ouwehoeren dan verreweg de meerderheid van alle Kamerleden.
Doen ze. Zie de kerk van het vliegende spaghetti monster en het gedoe van wel/niet met hoofdbedekking op de pasfoto mogen. Dat mag in Nederland niet, tenzij om religieuze redenen, maar een vergiet omdat je pastafari bent mag weer niet.quote:Op maandag 30 juli 2018 18:51 schreef Molurus het volgende:
Maar het kan nooit betekenen dat gelovigen dingen mogen die ongelovigen niet mogen. Want dan zou de rechter uitspraken moeten gaan doen over wie een echte gelovige is en wie niet.
Wederom laat je dan zien dat je echt geen flauw idee hebt wat zich in de echte wereld afspeelt: NL discrimineert niet-joden, christenen of moslims op uitgebreide schaal. De uitzondering voor alleen joden en moslims mbt slachten is al genoemd, maar je mag bv ook discrimineren als je je beroept op je zgn heilige boekje waar je niet mee wegkomt als atheïst:quote:Op maandag 30 juli 2018 18:55 schreef Molurus het volgende:
[..]
Maar ik kan mij echt niet voorstellen dat het wettelijke resultaat daarvan *kan* zijn dat (specifieke) gelovigen dingen mogen doen die andere Nederlanders niet mogen doen. Ik zou dat in elk geval absurd vinden, maar het zou mij echt verbazen als dat in de na-oorlogse periode ooit het geval is geweest.
Dat doet pijn aan mijn ogen "Molurus"en "intellectueel" in één verband.quote:Op maandag 30 juli 2018 22:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zwam niet, ik doe een beroep op je status van intellectueel. Maar tevergeefs. Ga weer verder maar.
Welja....quote:Op dinsdag 31 juli 2018 05:19 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Van dit soort uitspraken krijg je nu racisme. Dit ìs racisme.
Wat heeft hij dan verkeerd gezegd? Die man heeft in mijn ogen volkomen gelijk. Multiculturalisme is een illusie, een farce. Kijk naar Nederland, het is 1 grote puinhoop wat sommige bevolkingsgroepen met een etnische achtergrond betreft. Wat mij vertrekken deze mensen onmiddellijk uit ons land zodat het hier weer normaal en prettig wordt.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 00:08 schreef Bluesdude het volgende:
In het geval van Stef Blok is dat heel nuttig..... dan had die man niet zulke domme extreme dingen gezegd
Dat kan niet, en als je dan zo over ze praat dan wordt het ook nooit wat met de integratie.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 06:49 schreef Voice_Over het volgende:
[..]
Wat heeft hij dan verkeerd gezegd? Die man heeft in mijn ogen volkomen gelijk. Multiculturalisme is een illusie, een farce. Kijk naar Nederland, het is 1 grote puinhoop wat sommige bevolkingsgroepen met een etnische achtergrond betreft. Wat mij vertrekken deze mensen onmiddellijk uit ons land zodat het hier weer normaal en prettig wordt.
Gast, de meesten willen helemáál niet integreren! Dat vinden ze assimilatie en Turkye Nr 1!quote:Op woensdag 1 augustus 2018 07:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat kan niet, en als je dan zo over ze praat dan wordt het ook nooit wat met de integratie.
Ik weet dat het nu niet kan maar ik wil het wel.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 07:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat kan niet, en als je dan zo over ze praat dan wordt het ook nooit wat met de integratie.
Leuk, en ik wil dat het vandaag nog gaat regenen.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 07:23 schreef Voice_Over het volgende:
[..]
Ik weet dat het nu niet kan maar ik wil het wel.
Is dat niet een kip-ei verhaal ? Vroeger sprak men extreem lovend over een bepaalde groep immigranten, werden ze met open armen binnengehaald, wetten aangepast om hun verblijf te faciliteren, extra lessen Arabisch (oeps, benoem ik de groep toch) op openbare scholen ingericht zodat ze de band met hun voorouders konden houden etc. etc.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 07:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Integratie werkt voor geen meter in dit land. Het wordt tijd dat de overheid een actief beleid t.a.v emigratie van bepaalde bevolkingsgroepen gaat ontwikkelen. Liever kwijt dan rijk, zal ik maar zeggen. Nederland wordt daardoor rijker, slimmer en veiliger. Ik kots van progressief Nederland met dat gelul over verrijking voor de Nederlandse cultuur.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 07:42 schreef Kassamiep het volgende:
Integratie lukte toen ook niet. Sterker nog - dat falen heeft er toe geleid dat men nu steeds minder lovend wordt.
okquote:Op woensdag 1 augustus 2018 09:22 schreef Voice_Over het volgende:
[..]
Integratie werkt voor geen meter in dit land. Het wordt tijd dat de overheid een actief beleid t.a.v emigratie van bepaalde bevolkingsgroepen gaat ontwikkelen. Liever kwijt dan rijk, zal ik maar zeggen. Nederland wordt daardoor rijker, slimmer en veiliger. Ik kots van progressief Nederland met dat gelul over verrijking voor de Nederlandse cultuur.
Je kan denk ik migranten ook welkom heten zonder jezelf volkomen aan hun aan te passen. Door in plaats daarvan hen uit te nodigen aan de Nederlandse cultuur mee te doen.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 07:42 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Is dat niet een kip-ei verhaal ? Vroeger sprak men extreem lovend over een bepaalde groep immigranten, werden ze met open armen binnengehaald, wetten aangepast om hun verblijf te faciliteren, extra lessen Arabisch (oeps, benoem ik de groep toch) op openbare scholen ingericht zodat ze de band met hun voorouders konden houden etc. etc.
Integratie lukte toen ook niet. Sterker nog - dat falen heeft er toe geleid dat men nu steeds minder lovend wordt.
Wat versta jij eigenlijk precies onder 'vroeger'?quote:Op woensdag 1 augustus 2018 07:42 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Is dat niet een kip-ei verhaal ? Vroeger sprak men extreem lovend over een bepaalde groep immigranten, werden ze met open armen binnengehaald, wetten aangepast om hun verblijf te faciliteren, extra lessen Arabisch (oeps, benoem ik de groep toch) op openbare scholen ingericht zodat ze de band met hun voorouders konden houden etc. etc.
He, je HOEFT niet te komen he!quote:Op woensdag 1 augustus 2018 10:52 schreef Igen het volgende:
Wat dacht je trouwens van de inburgeringscursus? Verplicht, maar de immigrant moet ‘m wel zelf betalen en zit dan met een schuld van 10.000 euro voordat hij goed en wel met het leven in Nederland is begonnen. Welkom in Nederland, waar we je niet vertrouwen en niet helpen.
Die hadden iig nog de taal en een basale kennis van de NLe cultuur.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 11:41 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat versta jij eigenlijk precies onder 'vroeger'?
De integratiediscussie is niet nieuw. In de jaren '70 bijvoorbeeld hebben wij ons *enorme* zorgen gemaakt over de integratie van Surinamers. Het zou dom en werkschuw volk zijn, dat niet mee zou kunnen doen in de Nederlandse samenleving.
Achteraf moeten we constateren dat het eigenlijk best wel mee is gevallen met die integratie van Surinamers. Er wonen 350,000 surinamers in Nederland, maar je hoort er nooit iemand over. Kennelijk was het probleem bij nader inzien toch niet zo groot als men 'vroeger' dacht.
Flauwekul argument. Surinamers kenden de Nederlandse taal en hadden enig idee van de Nederlandse cultuur. Er zijn nu nog vele moslimmigranten die na 40 jaar nog geen woord Nederlands kennen. Het is daar gewoon 1 grote bende wat betreft integratie. Dat komt nooit meer goed.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 11:41 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat versta jij eigenlijk precies onder 'vroeger'?
De integratiediscussie is niet nieuw. In de jaren '70 bijvoorbeeld hebben wij ons *enorme* zorgen gemaakt over de integratie van Surinamers. Het zou dom en werkschuw volk zijn, dat niet mee zou kunnen doen in de Nederlandse samenleving.
Achteraf moeten we constateren dat het eigenlijk best wel mee is gevallen met die integratie van Surinamers. Er wonen 350,000 surinamers in Nederland, maar je hoort er nooit iemand over. Kennelijk was het probleem bij nader inzien toch niet zo groot als men 'vroeger' dacht.
VVD geintje is dit, zo kan hun achterban meteen aan ze verdienen, want de inburgeringscursussen worden door privé-sector gedaan. In 2015 zijn er wat? 56.000 vluchtelingen binnengehaald toch? 56K*10K en je hebt weer 560M euro omzet gefixed. Komt de rente bovenop die de vluchtelingen betalen. Gouden deal die massa-migratie!quote:Op woensdag 1 augustus 2018 10:52 schreef Igen het volgende:
Wat dacht je trouwens van de inburgeringscursus? Verplicht, maar de immigrant moet ‘m wel zelf betalen en zit dan met een schuld van 10.000 euro voordat hij goed en wel met het leven in Nederland is begonnen. Welkom in Nederland, waar we je niet vertrouwen en niet helpen.
Vluchtelingen krijgen de lening kwijtgescholden. Maar inderdaad, dan hebben de private schooltjes (die vast VVD stemmen) het belastinggeld al binnen.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 14:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
VVD geintje is dit, zo kan hun achterban meteen aan ze verdienen, want de inburgeringscursussen worden door privé-sector gedaan. In 2015 zijn er wat? 56.000 vluchtelingen binnengehaald toch? 56K*10K en je hebt weer 560M euro omzet gefixed. Komt de rente bovenop die de vluchtelingen betalen. Gouden deal die massa-migratie!
Werd geadverteerd met gratis tablets, meen ik me te herinneren. Even inschrijven via Duo en dan incasseerden die bedrijfjes zo het geld. Vervolgens bleek het les geven, en soms ook de zogenaamde docenten, vaak ondermaats te zijn en ook in ruimten die nauwelijks voor klassikaal onderricht waren ingericht, geloof ik.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 15:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Vluchtelingen krijgen de lening kwijtgescholden. Maar inderdaad, dan hebben de private schooltjes (die vast VVD stemmen) het belastinggeld al binnen.
Ja, dat zal ook een rol gespeeld hebben wrs.quote:Daarnaast is het natuurlijk ook gewoon een maatregel om mensen te pesten en te ontmoedigen die een partner uit het buitenland willen laten overkomen. Zodat hoogopgeleiden (zoals Lyrebird en maartena hier op het forum) dan maar ervoor kiezen om Nederland te verlaten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |