Dat vat mijn motivatie heel redelijk samen, ondanks dat ik geen nieuwe Nederlander ben.quote:Op maandag 30 juli 2018 19:08 schreef Igen het volgende:
Overigens, wat de TT betreft:
Je hebt natuurlijk ook mensen die niet zo veel om nationaliteit geven en gewoon in een fijn land willen wonen en een paspoort willen hebben waarmee je makkelijk overal naartoe op vakantie kan.
Ik heb verbazingwekkend veel moeite de oorspronkelijke wettekst te vinden...quote:Op maandag 30 juli 2018 18:55 schreef Molurus het volgende:
[..]
Que?
Ok, nu zal je toch wel 1 en ander aan bronnen moeten gaan linken denk ik. Zoals gezegd: ik kan me niet voorstellen dat zulke wetten betekenen dat de rechter een uitspraak moet gaan doen over wie 'een echte gelovige' is.
Voor de belangenorganisaties die slachters mochten kiezen zoek ik nog even doorquote:De discriminerende wetgeving die op dit moment verschil maakt tussen de wijze waarop enerzijds joden en islamieten en anderzijds alle andere Nederlanders dieren mogen slachten, zou niet minder maar méér discriminerend moeten worden volgens de SGP, namelijk door onderscheid te maken tussen joden en moslims.
quote:Artikel 44 [Vervallen per 01-07-2014]
1 Bij of krachtens algemene maatregel van bestuur worden regelen gesteld omtrent het doden van dieren van bij die maatregel aangewezen soorten of categorieën van dieren.
2 De krachtens het eerste lid gestelde regelen hebben in ieder geval betrekking op:
- de wijze waarop, de situaties waarin en de personen door wie dieren mogen worden gedood;
- de bedwelming van slachtdieren;
- de bedrijfsuitrusting en installatie in slachterijen.
3 Het slachten van dieren zonder voorafgaande bedwelming volgens de israëlitische of de islamitische ritus is toegestaan.
4 Het slachten, bedoeld in het derde lid, mag slechts geschieden in door Onze Minister, in overeenstemming met Onze Minister van Welzijn, Volksgezondheid en Cultuur aan te wijzen inrichtingen.
5 Een aanwijzing als bedoeld in het vierde lid vindt plaats:
a. indien het betreft het slachten volgens de israëlitische ritus: op verzoek van de Permanente Commissie tot de Algemene Zaken van het Nederlands-Israëlitisch Kerkgenootschap;
b. indien het betreft het slachten volgens de islamitische ritus: op verzoek van één of meer organisaties die geacht kunnen worden alle of een bepaalde groep islamieten in Nederland te vertegenwoordigen;
een en ander voor zover uit het desbetreffende verzoek blijkt dat in het deel van het land dat vanuit de aan te wijzen inrichtingen pleegt te worden bediend behoefte bestaat aan vlees, afkomstig van volgens de desbetreffende ritus geslachte dieren.
6 Een aanwijzing als bedoeld in het vierde lid vindt voorts plaats op verzoek van een israëlitische of islamitische groepering in een ander land, waarmee wordt ingestemd door de in het vijfde lid, onderdeel a, genoemde commissie, onderscheidenlijk de in onderdeel b bedoelde organisaties indien in het verzoek wordt aangetoond dat bij die israëlitische of islamitische groepering behoefte bestaat aan de import van vlees afkomstig van volgens de desbetreffende ritus geslachte dieren.
7 Onze Minister stelt, in overeenstemming met Onze Minister van Welzijn, Volksgezondheid en Cultuur en in overleg met de aangewezen inrichting en
a. voor zover het betreft de behoefte aan vlees, afkomstig van volgens de israëlitische ritus geslachte dieren: in overleg met de Permanente Commissie tot de Algemene Zaken van het Nederlands-Israëlitisch Kerkgenootschap, of
b. voor zover het betreft de behoefte aan vlees, afkomstig van volgens de islamitische ritus geslachte dieren: in overleg met de in het vijfde lid, onderdeel b, bedoelde organisaties,
het aantal in een bepaald tijdvak per inrichting ritueel te slachten dieren vast, waarmede in de bedoelde behoefte aan vlees kan worden voorzien.
8 Het slachten zonder voorafgaande bedwelming mag slechts geschieden:
a. voor zover het betreft het slachten volgens de israëlitische ritus: door personen die daartoe door het Opperrabbinaat voor Nederland zijn gemachtigd, en
b. voor zover het betreft het slachten volgens de islamitische ritus: door personen die daartoe door de in het vijfde lid, onderdeel b, bedoelde organisaties zijn aangewezen, mits die personen daarvan door een schriftelijk bewijs aan de keuringsdierenarts hebben doen blijken.
Deze personen voegen zich ten aanzien van het aantal door hen ritueel te slachten dieren naar de voor elke inrichting aangewezen hoeveelheid; zij volgen ter zake de aanwijzingen van de keuringsdierenarts op, die toeziet, dat het vastgestelde aantal niet wordt overschreden.
9 Bij algemene maatregel van bestuur worden in het belang van de bescherming van het slachtdier regelen gesteld omtrent het slachten volgens de israëlitische of de islamitische ritus.
10 Een voordracht voor een algemene maatregel van bestuur als bedoeld in het negende lid wordt Ons gedaan door Onze Minister en Onze Minister van Welzijn, Volksgezondheid en Cultuur.
Niet om nou tot vervelens toe de advocaat van de duivel uit te hangen, maar staat hier nu werkelijk dat een ongelovige die slacht niet zou mogen uitvoeren? Het antwoord daarop lijkt 'nee'. (Dat zou zoals ik eerder zei ook echt heel vreemd zijn.)quote:
Aangezien het alleen is toegestaan conform de Joodse of Islamitische rite (dus niet bijv. de Hindoeistische), en dat die riten vereisen dat de slachter een jood of moslim is.. jaquote:Op maandag 30 juli 2018 19:18 schreef Molurus het volgende:
[..]
Niet om nou tot vervelens toe de advocaat van de duivel uit te hangen, maar staat hier nu werkelijk dat een ongelovige die slacht niet zou mogen uitvoeren? Het antwoord daarop lijkt 'nee'.
Of dat gebeurt conform de Joodse of Islamitische rite is niet iets dat een rechter kan toetsen. Dit artikel lost dat probleem op door die vraag bij religieuze organisaties neer te leggen. (Zeer onwenselijk, dat sowieso.)quote:Op maandag 30 juli 2018 19:21 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Aangezien het alleen is toegestaan conform de Joodse of Islamitische rite (dus niet bijv. de Hindoeistische), en dat die riten vereisen dat de slachter een jood of moslim is.. ja
Eens. Hoewel het in theorie mogelijk is dat "de Permanente Commissie tot de Algemene Zaken van het Nederlands-Israëlitisch Kerkgenootschap" hun eigen religieuze voorschriften negeert en zegt dat een met pentagrammen volgetattoeeerde aanhanger van Satan prima in staat is om volgens de Joodse riten een kip te slachten is die kans in de praktijk.. niet zo groot. Maar het kan. In theorie.quote:Op maandag 30 juli 2018 19:22 schreef Molurus het volgende:
[..]
Of dat gebeurt conform de Joodse of Islamitische rite is niet iets dat een rechter kan toetsen. Dit artikel lost dat probleem op door die vraag bij religieuze organisaties neer te leggen. (Zeer onwenselijk, dat sowieso.)
Ik moet je eerlijk zeggen... stel nu dat deze wet nog van kracht is, en je je even als dwarse atheistische slager opstelt... en je vraagt bij het Opperrabbinaat voor Nederland een vergunning aan voor het onverdoofd slachten van vee, omdat je wel een markt ziet voor halal vlees... ook al geloof je daar zelf niet in. En stel nu dat dat Opperrabbinaat die aanvraag afwijst....quote:Op maandag 30 juli 2018 19:26 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Eens. Hoewel het in theorie mogelijk is dat "de Permanente Commissie tot de Algemene Zaken van het Nederlands-Israëlitisch Kerkgenootschap" hun eigen religieuze voorschriften negeert en zegt dat een met pentagrammen volgetattoeeerde aanhanger van Satan prima in staat is om volgens de Joodse riten een kip te slachten is die kans in de praktijk.. niet zo groot. Maar het kan. In theorie.
Blijft wel staan dat geloven met een andere rite dan de Joodse of Islamitische niet hun ritueel mogen uitvoeren.
Kan het beter aan jou vragen dan dat ik een uur gezwam van die Honing moet aanhoren, dus hoezo?quote:
Ik vind het best een vermakelijke analyse, waar ik het niet overal mee eens ben... en het is ook niet allemaal even genuanceerd, maar het is vermakelijk.quote:Op maandag 30 juli 2018 22:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kan het beter aan jou vragen dan dat ik een uur gezwam van die Honing moet aanhoren, dus hoezo?
En die analyse is?quote:Op maandag 30 juli 2018 22:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik vind het best een vermakelijke analyse, waar ik het niet overal mee eens ben... en het is ook niet allemaal even genuanceerd, maar het is vermakelijk.
Maar ernaar kijken is geen plicht hoor.
Ik zeg net, ik ga dat gezwam van die jongen niet aanhoren, misschien dat jij dat in paar alinea's kunt samenvatten.quote:Op maandag 30 juli 2018 22:30 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zie video. (Of als je daar geen zin in hebt, dan niet.)
Nee, ik ga geen transcript voor je schrijven. Zeker niet van iets dat je zo te horen niks interesseert.quote:Op maandag 30 juli 2018 22:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zeg net, ik ga dat gezwam van die jongen niet aanhoren, misschien dat jij dat in paar alinea's kunt samenvatten.
Joh, je bent zo;'n intellectueel en je wilt dit niet eens even snel samenvatten in paar zinnen?quote:Op maandag 30 juli 2018 22:35 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nee, ik ga geen transcript voor je schrijven. Zeker niet van iets dat je zo te horen niks interesseert.
Voor iemand die het op voorhand gezwam noemt ga ik dat zeker niet doen.quote:Op maandag 30 juli 2018 22:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Joh, je bent zo;'n intellectueel en je wilt dit niet eens even snel samenvatten in paar zinnen?
Dat zal me echt een rotzorg zijn.quote:Op maandag 30 juli 2018 22:38 schreef Ryan3 het volgende:
Ik ga die gast niet aanhoren in ieder geval.
Doe nou ff kijken en luisteren hey.quote:Op maandag 30 juli 2018 22:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Joh, je bent zo;'n intellectueel en je wilt dit niet eens even snel samenvatten in paar zinnen?
Ik ga die gast niet aanhoren in ieder geval.
Ja, hij zwamt een beetje, klok/klepel. ik ga dat niet aanhoren iig.quote:Op maandag 30 juli 2018 22:39 schreef Molurus het volgende:
[..]
Voor iemand die het op voorhand gezwam noemt ga ik dat zeker niet doen.
[..]
Dat zal me echt een rotzorg zijn.
Zwam nog even door en je had ook die video kunnen bekijken.quote:Op maandag 30 juli 2018 22:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, hij zwamt een beetje, klok/klepel. ik ga dat niet aanhoren iig.
En ja, je valt me tegen dat je dit niet even in paar punten uiteen kan zetten, zijn boodschap. Zoveel moeite is dat niet, minder dan dat je nu al kwijt bent om te zeggen dat ik dat filmpje moet zien.
Ik zwam niet, ik doe een beroep op je status van intellectueel. Maar tevergeefs. Ga weer verder maar.quote:Op maandag 30 juli 2018 22:43 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zwam nog even door en je had ook die video kunnen bekijken.
Hier sprak duidelijk Dennis Honingquote:
Nah, dat doe je helemaal niet.quote:Op maandag 30 juli 2018 22:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zwam niet, ik doe een beroep op je status van intellectueel. Maar tevergeefs. Ga weer verder maar.
Jawel, zelfde doe ik dat vaak mbt historische onderwerpen. Snel even aangeven waar het over gaat. Maar jij vertikt het gewoon. En waarom? No clue.quote:Op maandag 30 juli 2018 22:43 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zwam nog even door en je had ook die video kunnen bekijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |