abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 24 juli 2018 @ 18:46:55 #1
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180702738
Etappe 17: Bagnères-de-Luchon - Saint-Lary-Soulan Col du Portet, 65 km

De 16e rit begon met een spervuur aan demarrages, maar door de vlakke aanloopfase wist niemand weg te rijden. Na een kilometer of 30 fietsen reden de renners ineens dwars door het terrein van wat boze boeren. Deze boze boeren hadden wat strobalen op de weg gelegd en daar was de Franse politie het niet echt mee eens. Aangezien de gendarmerie niet echt van de halve maatregelen is werd er meteen een fles pepperspray zo groot als een brandblusser tevoorschijn getoverd, wat niet echt een goed idee was. De renners reden dwars door de walm en kregen zodoende last van hun ogen. Lekker gewerkt, Frankrijk. Na een nieuwe neutralisatie van een kwartier, om de renners wat tijd te geven de troep uit hun ogen te spuiten, vertrok de rit weer. Talloze aanvalspogingen verder reed er pas na 100 kilometer koers een kopgroep weg. Meteen een dikke kopgroep ook, 47 renners in totaal. Vanaf dat moment viel de koers volledig stil. Het was even vermakelijk, maar tot aan de voet van de Portet d'Aspet gebeurde er helemaal niets meer. Vlak voor deze klim besloot Philippe Gilbert vanuit de kopgroep te vertrekken en hij reed in z'n eentje over de top van de klim waar Fabio Casartelli aan z'n einde kwam. In de afdaling deed Gilbert vervolgens een poging om Casartelli op te volgen. Hij vloog zo uit de bocht het skoekeloen in. Gelukkig kwam hij even later weer heelhuids naar boven en wist hij zelfs nod de rit uit te rijden. Op de tweede lastige klim reed Robert Gesink, ook aanwezig in de kopgroep, samen met Caruso en Barguil weg. Barguil bleek al snel weer rotslecht te zijn en moest lossen, maar Caruso hield prima stand. Vanuit de achtergrond slopen er nog wat andere renners naar voren, zoals Adam Yates, Julian Alaphilippe en Bauke Mollema. Met een select groepje begon men aan de afdaling en een lang stuk in de vallei. Dit selectere groepje werd wat minder select in die vallei, omdat het een beetje stilviel. Iedereen was op de Col du Portillon aan het wachten. Daar moest het dan maar gebeuren. Op die klim probeerde Gesink er op zijn eigen tempo weer van weg te rijden, maar dat lukte niet. Er waren enkele renners aanwezig die simpelweg beter waren. Adam Yates had zich de hele dag verstopt en ging er op een kilometer of drie van de top vandoor. Hij reed meteen een aardige voorsprong bij elkaar en hoefde alleen nog maar even de afdaling te overleven. Geen sinecure, zeker niet omdat Julian Alaphilippe zijn eerste achtervolger was. En Alaphilippe, die kan wel een aardig eindje dalen. Adam Yates klaarblijkelijk niet, in een niet eens zo lastige bocht ging hij in winnende positie onderuit. Tegen de tijd dat hij zo'n fiets zit was Alaphilippe hem al voorbij. De lollerende Fransoos kreeg zo de overwinning in de schoot geworpen. Daarachter deed Gorka Izaggire, ook geen misselijke daler, nog een poging om naar Alaphilippe te rijden, maar de Fransoos had een te groot gat geslagen op de klim. De tweede ritzege voor hem, bovendien zit de bollentrui nog wat steviger om zijn schouders. De Barguil van 2018, zijn energievoorraad lijkt onuitputtelijk.



Het werd dus weer een rit voor de vluchters, zoals te verwachten viel. Met de lange vlakke aanloop en de drie klimmen die net niet lastig genoeg waren was het voor de klassementsrenners moeilijk om iets te overnemen. De mannetjes van Sky konden makkelijk overleven en dus zagen we op de Portillon alleen nog een halfslachtige poging van Fuglsang en Zakarin. Verder deed niemand wat. Ten eerste omdat het niet lastig genoeg was en ten tweede omdat er nu een rit aankomt waar heel veel mensen heel wat van verwachten. We krijgen de kortste rit in de Tour sinds een jaar of 100. Een etappe van 65 kilometer, met drie beklimmingen. Een lachwekkende afstand, 65 kilometer. Zo'n afstand die je zelf op je stadsfiets nog wel kan halen. Een afstand waar junioren en nieuwelingen zich eigenlijk al voor schamen. Een afstand waar vrouwen voor belachelijk worden gemaakt. En tijdens de belangrijkste wedstrijd van het jaar kijkt iedereen er naar uit. Tikkeltje hypocriet en ook gerust een tikkeltje gênant. Het kan best heel spectaculair worden, maar het is ook heel spectaculair om de renners over een downhill-parcours te sturen. Heeft alleen weinig met wielrennen te maken, net als een rit van 65 kilometer. En je kan er donder op zeggen dat dit experiment vaker herhaald gaat worden als het morgen ook maar enigszins een beetje kijkwaardig is. Deze jongen vreest met grote vrezen.




We beginnen waar we eindigden, in Bagnères-de-Luchon. Dit dorpje heeft immers nog niet genoeg aandacht gedacht. Sinds 2010 vijf keer een aankomstplaats en ook drie keer een plaats van vertrek. Bij de termen en het casino zijn ze er ongetwijfeld blij mee, maar verder zit niemand hier nog op te wachten. Je komt op zo'n punt aan dat je van gekkigheid niet meer weet wat voor anekdotes je moet vertellen over dit dorpje. Hebben ze bij de organisatie ook last van, daarom komen ze met verhalen over 1910 en 1969. In 1910 kwamen we voor het eerst aan in Bagnères-de-Luchon en de Pyreneeën in het geheel. Bij deze eerste kennismaking met de bergen was Octave Lapize duidelijk de sterkste. Hij won in Luchon, won later in Bayonne en nam de gele trui mee naar huis. In 1969 leverde Eddy Merckx dan weer een krachttoer af in een rit naar Luchon. Hij reed in z'n eentje 130 kilometer op kop en kwam met acht minuten voorsprong aan bij de finish. Nouja, te gek. De laatste keer dat er een rit vertrok vanuit Bagnères-de-Luchon is trouwens alweer van 2012 geleden. Toen reden we naar Peyragudes, waar Alejandro Valverde zowaar een keer vroeg in de aanval ging en solo wist aan te komen. We gaan nu ook op weg naar Peyragudes, de geschiedenis blijft zich herhalen. Toen reden we alleen met een enorme omweg naar die berg, nu fietsen we er direct naartoe. Nog wat willekeurige feitjes over Bagnères-de-Luchon: boven het dorp ligt een skioord, Superbagnères. Is de Tour ook wel eens geweest, voor het laatst in 1989. Toen won Robert Millar Philippa York daar. Ze hebben hier ook hun eigen mineraalwater, maar dat is weinig verrassend te noemen. Dat er blijkbaar ook een modeltreinmuseum is vind ik dan wel weer lichtelijk verrassend. Is niet het enige museum, ze hebben er nog wel wat meer, kun je tussen het gokken en het badderen door ook nog wat andere activiteiten ondernemen. Starten doen we aan de rand van het dorp, langs de lokale begraafplaats.



Alsof een rit met een afstand van 65 kilometer nog niet lachwekkend genoeg is hebben ze bij de organisatie in een ietwat beschonken toestand nog iets nieuws bedacht. Voor de verandering is er een keer geen lange neutralisatie, maar starten de renners op volgorde van het algemeen klassement. Alsof we hier te maken hebben met de MotoGP of de Formule 1 (zijn trouwens geen sporten) staan de renners los van elkaar op de start grid. Geraint Thomas zal helemaal vooraan staan, met in zijn schaduw Chris Froome en Tom Dumoulin. Daarachter staan de resterende renners uit de top 10 ook schuin naast elkaar. Na de eerste 10 zit er wat meer ruimte en staan de renners in rijen van vijf naast elkaar. Na de nummers 11 t/m 20 krijgen we steeds vier vakken van vijf renners met wat ruimte ertussen. Waar dat op slaat? Als een lul op een drumstel. Het is geen veldrit of een wedstrijdje mountainbiken waarbij je meteen van een brede weg een smalle steeg induikt, nee. We rijden richting de Col de Peyresourde over een enorm brede weg, waar iedereen dus een kilometer later meteen zijn positie ingenomen kan hebben. Er hoeft geen enorme sprint getrokken te worden om vooraan aan de klim te beginnen, dus er is geen praktisch nut. Het is niet eens een leuk idee en de uitvoering is ook nog eens compleet ruk. Wijn is niet fijn. Om de neutralisatie te vervangen mogen de renners trouwens in een soort van afgesloten ruimte warmfietsen. Ze mogen met 150 man in een soort van arena rondjes fietsen terwijl er misschien, als het een beetje meezit, supporters aan de kant staan. De renners zijn gedegradeerd tot aapjes in een circus. Het is een meelijwekkend, mensonterend en weerzinwekkend gebeuren. Doe uit dat licht, weg de ASO.



Deze rit, waar de gemiddelde toerist z'n hand nog niet voor zou omdraaien, begint na de ongetwijfeld bespottelijke start meteen met een lastige beklimming. Een beklimming die we allemaal wel kennen. De Col de Peyresourde zit tegenwoordig bijna ieder jaar in het parcours. In 1910 debuteerde de klim al en sindsdien heeft men deze klim een keer of 50 opgezocht. Vorig jaar nog, toen de rit aankwam boven op een steile nieuwe weg in Peyragudes. Ook in 2016 kwam de klim voor, toen werd hij alleen wel van de andere kant beklommen. Dat was de bewuste rit waar Froome koos voor een aanval in de afdaling. Vanuit Bagnères-de-Luchon is de Peyresourde 13 kilometer lang en 7% gemiddeld. Direct na de lollerstart gaat het een kilometer omhoog aan 6%. Daarna wordt het wat makkelijker met een kilometer aan 3%. Tegen deze tijd heeft het treintje van Sky zich waarschijnlijk wel al geformeerd. Een kilometer aan 6% wordt opgevolgd door een steile aan 8%, waarna er een kilometer aan 7,5% volgt, wat dan weer het einde is van het eerste deel van de klim. Een kilometer ter recuperatie aan 4% volgt. Dit is dan weer het startschot voor het tweede, lastige deel van de Peyresourde. Het gaat zeven kilometer omhoog tussen de 7 en 8,5%. Geen makkelijke stukken meer, steeds stevig bergop. Na 13,2 kilometer koers bereiken we dan de top van de Peyresourde, waar geen punten uitgedeeld worden. We beginnen aan de afdaling van de Peyresourde, maar na 500 meter slaan we linksaf richting Peyragudes. Over een wat smaller weg loopt het direct weer steil omhoog aan een procent of acht. Dit duurt een halve kilometer, daarna gaat het nog een kilometer verder aan 5% naar de top van Peyragudes. Na 15 kilometer bereiken we de top van de eerste van drie bergen, eentje van de eerste categorie. Een andere passage van Peyragudes dan in 2017 en 2012, maar we pakken toch weer even anderhalve kilometer in stijgende lijn mee. Hoera.




Net buiten het skidorpje begint de weg al naar beneden te lopen. Het gaat anderhalve kilometer voorzichtig naar beneden, waarna we een redelijk vlakke passage tussen de chaletjes en hotels hebben, met alleen een rotonde tussendoor. Als de bebouwing stopt komen we terecht op de weg waar de renners vorig jaar omhoog moesten. Een steile weg, met onder meer een kilometer aan 9%. Hier gaan we nu dus naar beneden en omdat het zo steil is valt deze afdaling niet mee. Meteen in het begin een paar haarspeldbochten, best wel opletten geblazen. Na ongeveer drie kilometer over deze iets smallere weg bereiken we deze bocht, waar de renners linksaf slaan. We zijn nu weer op de brede weg van de Peyresourde aanbeland en hier gaat het iets simpeler naar beneden richting Loudervielle. Na een kilometer of twee zo goed als rechtdoor gedaald te hebben komen we in Loudervielle twee haarspeldbochten tegen. Daarna gaat het weer anderhalve kilometer min of meer rechtdoor, tot Estarvielle. Hier nemen we een haarspeldbochtje naar links, om vervolgens over een iets smallere weg door het dorp te rijden. Buiten Estarvielle is de afdaling klaar. Het is een kilometertje vlak terwijl de coureurs over een bochtig weggetje rijden, richting Loudenvielle. Eerst Louderviellle, daarna Loudenvielle. Altijd lachen. Richting dit dorpje, waar de tussensprint van de dag ligt, gaat het zelfs nog even vals plat omhoog. De tussensprint bereiken we na 27,5 kilometer, op 37,5 kilometer van het eind. Loudenvielle kennen we omdat de karavaan hier zo'n beetje jaarlijks passeert. Daarnaast kwam hier al drie keer eerder een rit aan, voor het laatst in 2007. De overwinning ging toen naar Vinokourov, maar die werd later betrapt en daarom staat de overwinning nu op naam van Kim Kirchen. Het blijft toch een merkwaardige sport he, dat wielrennen?



Loudenvielle ligt aan het Lac de Génos-Loudenvielle en langs dit meer fietsen de renners over een rechte weg naar Génos. Vlak voor de tussensprint kwamen ze nog wel een vervelende bochtencombinatie tegen, met daarna nog twee bochtjes naar rechts, maar vervolgens gaat het anderhalve kilometer rechtdoor richting Génos over een vlakke weg. In het dorpje Génos ligt de voet van de volgende klim van de dag, de Col de Val Louron-Azet. In het dorp begint de weg omhoog te lopen en na een bocht naar links krijgen we meteen met stevige percentages te maken. De Col de Val Louron-Azet is 7,4 kilometer lang en 8,3% gemiddeld. De eerste kilometer van deze klim van de eerste categorie stijgt het meteen aan 7,5%, maar dat is niets vergeleken met de kilometers die volgen. Twee kilometer aan 9% en een kilometer aan 10%, straffe kost. Daarna wordt het wel weer wat makkelijker met een kilometer aan 7,6%, gevolgd door een duizendtal meter aan 6%. Richting de top wordt het dan weer wat lastiger, we nemen afscheid van de klim met een kilometer aan 8,5% en een afsluitende strook aan meer dan 10%. Na 37 kilometer komen de renners boven op deze klim die de laatste jaren aan populariteit heeft gewonnen. In 1997 debuteerde de klim pas en Marco Pantani was toen de allereerste die als eerste boven wist te komen. In 1999 keerde de klim terug, de altijd scheef op zijn fiets zittende Fernando Escartin was toen de eerste die de col wist te bedwingen. Daarna kwam de klim alleen in 2001 en 2005 nog terug, tot 2013. Sinds 2013 is dit de vierde keer dat we hier passeren. De laatste die als eerste bovenkwam op deze col was Chris Froome, in 2016. Toevallig in de rit die later over de Peyresourde richting Bagnères-de-Luchon zou voeren.




De beklimming is behoorlijk bochtig, met in het begin meteen een stuk of 10 haarspeldbochten. Kan Wilco Kelderman je alles over vertellen, die ging hier in 2016 vol op z'n muil in de afdaling. Maar goed, dat zou Wilco Kelderman overal kunnen overkomen. We dalen nu in ieder geval langs de andere kant van de klim af en deze afdaling is wat langer dan de klim. 10 kilometer lang, daardoor is het gemiddelde dalingspercentage ook wat lager, 'slechts' 7%. Het eerste deel van de afdaling valt best mee, de eerste vier kilometer komen de renners wel wat bochten tegen, maar weinig onoverkomelijkheden. Pas in het dorpje Azet wordt de afdaling echt technisch. Net buiten het dorpje ligt er een venijnige haarspeldbocht en in het dorpje zelf is het enorm veel draaien en keren, terwijl er allemaal stenen muurtjes en huizen langs de kant van de weg staan. Als we het dorpje uitrijden komen we weer in een lastige fase met wat haarspeldbochten terecht, dit houdt nog een aantal kilometer aan. Net buiten het volgende dorpje, Estensan, liggen er nog twee listige bochtjes op de coureurs te wachten en dan is het lastige deel van de afdaling wel geweest. Er wordt nog drie kilometer licht verder gedaald tot we Saint-Lary-Soulan bereiken. Dit dorpje met 1000 inwoners passeren we op weg naar de voet van de slotklim. Aan het eind van de afdaling is er een bocht naar rechts en daarna gaat het in Saint-Lary anderhalve kilometer min of meer rechtdoor, al komen we nog wel drie rotondes tegen.



Bij de derde rotonde slaan de renners linksaf en daarna is het nog even een halve kilometer vlak. Een bocht naar rechts volgt en dan zijn we vertrokken. We gaan beginnen aan de Col de Portet. Deze col is 16 kilometer lang en 8,7% gemiddeld, daardoor een beklimming van de buitencategorie. De eerste zeven kilometer van de klim rijden de renners over een voor velen bekende weg. De Tour is al behoorlijk vaak in Saint-Lary-Soulan geweest en meestal eindigde de rit dan op Pla d'Adet. We rijden over een brede, bochtige en steile weg naar boven. In de eerste kilometer van de klim gaat het meteen aan 9% omhoog en daarna zelfs drie kilometer achter elkaar aan 10%. Het zwakt dan wel even af met twee kilometer aan iets meer dan 8,5%, maar het blijft lastig. Hierna krijgen we een kilometer aan 9,5% en dan rijden de renners door het dorpje Espiaube, waar er een heel kort knikje naar beneden in het parcours ligt, met een lange bocht naar links. Aan het eind van deze bocht kan je rechtdoor rijden, dan kom je uit in Pla d'Adet. Doen we niet, we gaan direct rechtsaf. De weg begint weer omhoog te lopen en we zijn definitief begonnen aan de Col du Portet. Nog negen kilometer tot de finish, en het zijn pijnlijke kilometers. Mede door het korte stukje in dalende lijn valt deze kilometer wel mee, het gaat gemiddeld aan 5% omhoog. Daarna wordt het evenwel weer een stuk heftiger, met een kilometer aan 9%, gevolgd door een kilometer aan 8%. Vervolgens weer twee heftige kilometers aan 9%, waarna er toch nog even een moment van ontspanning volgt, een kilometertje aan 6,7%. Het is nu nog drie kilometer fietsen tot de top, over een weg met nogal wat haarspeldbochten. Verder wel een behoorlijk open terrein. Richting de top krijgen de coureurs nog twee kilometer aan 8,5% voorgeschoteld, voor het in de laatste kilometer nog eens aan 10% omhoog gaat. Het leukste bewaren we voor het laatst. Na 65 kilometer eindigt de rit van boven op deze klim, terwijl we in de slotkilometer nog even door een tunneltje hebben moeten rijden.




Het is voor het eerst dat de Col du Portet voorkomt in de Tour de France. Andere bronnen spreken trouwens van de Col de Portet, maar aangezien du organisatie voor du gaat doe ik dat ook. Ergens in 1982 was men al van plan om de Portet een keer te beklimmen, na een tip van de lokale bevolking in Saint-Lary-Soulan. Kwam er niet van, dus heeft men tot 2018 moeten wachten. Er is wel een goede reden te bedenken waarom de organisatie nooit aan de Portet is begonnen. Tot een paar maanden terug was een groot deel van de klim namelijk niet geasfalteerd. Of nouja, er lag wel ooit asfalt, maar daar had men al zo ontzettend lang niets meer aan gedaan dat het vanzelf een grindweg was geworden. Enkele renners hebben tijdens hun verkenning nog over deze grindweg mogen fietsen. Nu ligt er een verse laag asfalt op de klim, al schijnt er her en der nog wel wat steenslag te liggen. Dat ruimt de organisatie meestal wel weer op tijd op, dus mogen de renners zich over prachtig nieuw asfalt naar boven hijsen. Langs de kant van de weg zullen er niet alleen menselijke toeschouwers staan, want in het dagelijks leven is dit toch vooral het terrein van enkele groepen loslopende koeien. Het is een mooie, lastige klim. De organisatie hoopt dat dit een 'nieuwe Tourmalet' wordt. Dat hoop ik niet, want dat zou betekenen dat deze klim bijna jaarlijks opgenomen zou worden in het parcours en in zo'n overkill heeft niemand zin. Leuke bijkomstigheid van de Col du Portet is dat hier op de top de Souvenir Henri Desgrange ligt. Met 2215 meter boven zeeniveau is dit de hoogste top van de Tour van 2018. Naast flink wat bergpunten en een ritzege ligt er voor de sterkste van de dag dus ook nog een mooie geldprijs in het verschiet. Niks mis mee.



In de officiële aankondigingen heeft men het steeds over Saint-Lary-Soulan als aankomstplaats, maar inmiddels mag duidelijk zijn dat dit larykoek is. We passeren Saint-Lary-Soulan op 16 kilometer van de finish en moeten dan nog een heel eind bergop, ver weg van het nietige dorpje met amper 1000 inwoners. Het grappige is dat de Tour al 11 keer in Saint-Lary-Soulan is geweest, maar nog nooit in het dorpje zelf is geëindigd. De vorige tien keer dat we door het dorp reden moesten de renners iedere keer verder naar Pla d'Adet. Voor het eerst in 1974, toen een 38-jarige Raymond Poulidor wist te winnen. Andere winnaars op Pla d'Adet zijn onder meer onze eigen Joop Zoetemelk en Lucien van Impe wist zelfs twee keer te winnen. Recentelijk wonnen een aantal jongens met een streep door hun naam op Pla d'Adet. In 2005 reed George Hincapie hier de lafste koers van zijn leven, wat hem dan wel weer een ritzege opleverde. Een paar jaar eerder, in 2001, won zijn kopman Lance Armstrong dan weer. Hij reed Ullrich, Beloki en co frontaal de vernieling in. De laatste aankomst op Pla d'Adet dateert van 2014. Rafal HGHajka won zijn tweede rit van die Tour, na het wegvallen van Alberto Contador ontpopte hij zich als een waardig rittenkaper. Een echte opvolger gaat Majka niet krijgen, ondanks het feit dat de naam Saint-Lary-Soulan weer in alle krantenkoppen zal staan. Er zit toch wel een significant verschil tussen Pla d'Adet en de Col du Portet. 10,2 kilometer aan 8,3% tegenover 16 kilometer aan 8,7%. Dat de naam van de Col du Portet een beetje weggemoffeld wordt ten gunste van Saint-Lary-Soulan heeft vooral een economische betekenis. Dit hele gebied is zo ongeveer het grootste skigebied van de Franse Pyreneeën en moet daarom zoveel mogelijk onder de aandacht gebracht worden. Lekker voorspelbaar allemaal, daarom krijgen jullie van mij een foto met koeien.



Deze debiel korte rit start vanzelfsprekend pas vrij laat. Om 15:15 staan Max Verstappen en Lewis Hamilton (waarom ken ik deze namen?) in de starthouding om meteen richting de eerste bocht te sprinten en elkaar daarna van de baan af te tikken zodra de lichten op groen gaan. Of misschien zien we wel ineens Mathieu van der Poel en Wout van Aert richting het veld sprinten. Wat ook kan is dat we de klassementsrenners op hun gemakje zien vertrekken waarna een halve kilometer verderop Kwiatkowski en Twan Poels een rustig tempo gaan rijden, terwijl nobuddies als De Gendt en Vanendert in de aanval gaan. Laten we er mee kappen, ik word er niet goed van. We kunnen dit stukje antigenot in ieder geval wel overal live meemaken. Dat is dan weer het voordeel van een rit met een afstand voor de nieuwelingen. Tussen 17:23 en 17:44 komen de renners boven aan op de nieuwe Tourmalet, een klim die je ook met de Ventoux zou kunnen vergelijken. Tijdens de vorige rit zou het best slecht weer worden, maar dat viel in de praktijk alleszins mee. Een paar buitjes onderweg, maar niet de enorme buien die werden voorspeld. Niets is zo veranderlijk als het weer, blijkbaar. Ook tijdens deze etappe wordt er beestenweer voorspeld. De ganse dag regen, met ook nog wat kans op onweer. 27 graden in Bagnères-de-Luchon en 97% kans op regen. Ook in Saint-Lary-Soulan een vergelijkbaar weerbericht. 26 graden en tussen de 80 à 90% kans op regen in de middag. Het zal dus wel weer droog blijven, want zo gaat dat. Tevens wordt er weinig wind voorspeld, dus gaat het keihard waaien.

Aangezien de rit maar heel kort is zal er weinig tijd zijn voor eventuele vluchters om weg te rijden. Bovendien hebben bijna alle rittenkapers heel veel van hun krachten weggegooid tijdens de vorige ritten. Derhalve lijkt het me best plausibel dat deze rit naar een van de favorieten gaat. Er zijn best wat ploegen die nog iets zullen willen proberen. Sunweb bijvoorbeeld, of Movistar, of Lotto Jumbo. Tevens gaat er binnen Sky natuurlijk nog het nodige gebeuren. Ondanks alle mooie praatjes wil Froome natuurlijk maar één ding, en dat is de Tour de France winnen. Een winnende ploeggenoot zou de pijn van het verliezen maar licht verzachten. Het lijkt me geen al te onrealistische scenario dat Movistar op de eerste klim van de dag gaat proberen om het peloton behoorlijk uit elkaar te rijden, in de hoop dat Thomas en Froome snel geïsoleerd komen te zitten. Wordt alleen een lastig verhaal, want Bernal zal sowieso niet snel kraken. Het is de derde week, dus ook Wout Poels zal weer in bloedvorm zijn en dan heb je ook nog Kwiatkowski. Voor de koers zou het mooi zijn als alle knechten vroeg moeten lossen, maar de kans is ook best aanwezig dat het gewoon weer gesloten gaat worden en dat Sky alles naar de vaantjes rijdt. Het kan best dat we pas actie gaan krijgen op de slotklim, de bijzonder lastige slotklim. Zal wel wat angst inboezemen bij de renners, ondanks de gering afstand van de rit. Showdown op de laatste klim en dan gaan we waarschijnlijk wel wat aardige verschillen zien.
1. Froome. De coup gaat dan eindelijk komen. Gaat op de Portet gewoon iedereen helemaal naar huis fietsen. Brommertje aan en rechtdoor met het winkelwagentje naar de kassa. Zonder te pinnen vervolgens rechtdoor naar huis, want zo is ie dan ook wel weer.
2. Landa. Ik sta volledig achter Landani. Gaat weer eens ouderwets schroeien tijdens de derde week. Quintana en Valverde mogen zich op kop zetten.
3. Dumoulin. Dumourain gaat weer eens laten zien hoe onmenselijk hij is. Even lekker de nieuwe Tourmalet opknallen op je eigen tempo, want verder is er nog nooit iemand op het idee gekomen om z'n eigen tempo te rijden. Behoorlijke marginal gain. Tomatensoepje van de AH erbij, helemaal mooi.
4. Thomas. Ik geloof eigenlijk niet dat Thomas nog een slechte dag gaat krijgen, maar wel geloof ik dat hij zijn niveau van de eerste twee weken net niet helemaal gaat volhouden. Een klein dipje dus, waardoor hij in ieder geval niet zijn derde rit gaat winnen. Kan waarschijnlijk wel de gele trui vasthouden aangezien zijn voorsprong toch aanzienlijk is. Als die voorsprong een beetje slinkt krijgen we nog hilarische dagen. Zwarte humor, dat dan weer wel.
5. Roglic. Wisten jullie dat hij ooit schansspringer is geweest?

Overigens is dit echt een lachwekkend korte rit.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_180702893
Zin in
Kan dus alleen maar tegenvallen
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
pi_180703036
Toch totaal nutteloos die start :') net alsof Froome 65 km solo gaat rijden, dat doet ie anders nooit O-)

:')
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 24 juli 2018 @ 19:10:45 #4
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_180703160
Had er dan een Le Mans-start van gemaakt. 150 fietsen op een rij, 200m erheen rennen met zijn allen en dan je eigen fiets uitzoeken.

Zo'n korte rit is op zich nog wel grappig wat mij betreft, alleen is die start natuurlijk totaal onzinnig. Nog binnen de eerste kilometer hebben de klassementsploegen hun knechten toch wel vooraan zitten, er is niemand uit de top 10 die er belang bij heeft om 65 km solo te gaan knallen. Parijs is nog ver.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 24 juli 2018 @ 19:33:09 #5
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_180703569
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 19:10 schreef Janneke141 het volgende:
Had er dan een Le Mans-start van gemaakt. 150 fietsen op een rij, 200m erheen rennen met zijn allen en dan je eigen fiets uitzoeken.

Dan wint Froome met 5 minuten voorsprong, daar weet ie wel raad mee
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 24 juli 2018 @ 19:49:48 #6
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_180703990
Valverde zal wel meteen uit het vertrek gaan in de hoop dat er meteen iemand van voren meespringt en zo wat chaos maken voordat de Sky's kunnen groeperen. Maar het zal weinig uithalen vermoed ik
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_180704181
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 18:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
3. Dumoulin. Dumourain gaat weer eens laten zien hoe onmenselijk hij is. Even lekker de nieuwe Tourmalet opknallen op je eigen tempo, want verder is er nog nooit iemand op het idee gekomen om z'n eigen tempo te rijden. Behoorlijke marginal gain. Tomatensoepje van de AH erbij, helemaal mooi.
Eigen tempogoden _O_.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 20:15:20 #8
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_180704587
quote:
De renners zijn gedegradeerd tot aapjes in een circus. Het is een meelijwekkend, mensonterend en weerzinwekkend gebeuren. Doe uit dat licht, weg de ASO.
_O_
pi_180704771
Heerlijke etappe
  dinsdag 24 juli 2018 @ 20:32:15 #10
194695 franklop
Fran knock
pi_180704959
Overigens is dit echt een lachwekkend korte rit.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 24 juli 2018 @ 20:32:37 #11
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_180704966
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 19:10 schreef Janneke141 het volgende:
Had er dan een Le Mans-start van gemaakt. 150 fietsen op een rij, 200m erheen rennen met zijn allen en dan je eigen fiets uitzoeken.
pi_180705244
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 19:56 schreef Masterminded het volgende:

[..]

Eigen tempogoden _O_.
Ik proef een tikkeltje sarcasme
  dinsdag 24 juli 2018 @ 20:52:20 #13
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_180705342
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 20:32 schreef franklop het volgende:
Overigens is dit echt een lachwekkend korte rit.
Het is exact 2600 meter langer dan het parcours van het Nederlands kampioenschap bij de nieuwelingen (meisjes). Dan heb je het hier over het grootste wielrenevenement van de wereld. Het is rondruit lachwekkend en Gouvenou moet direct tot de orde geroepen worden.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_180705380
Ze hadden deze etappe in 2 delen moeten splitsen.
'S ochtends die 2 cols van de 1e categorie met aankomst bergop, 's middags de beklimming van de Portet met f1 start vanaf de voet van de berg.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 20:54:59 #15
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_180705393
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 19:10 schreef Janneke141 het volgende:
Had er dan een Le Mans-start van gemaakt. 150 fietsen op een rij, 200m erheen rennen met zijn allen en dan je eigen fiets uitzoeken.
^O^ ^O^
pi_180705481
Las net op de NOS dat het verschil in start tussen de voorste en de laatste 700m is. Dat is nog een behoorlijk verschil.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 21:02:13 #17
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_180705540
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 20:59 schreef Max23 het volgende:
Las net op de NOS dat het verschil in start tussen de voorste en de laatste 700m is. Dat is nog een behoorlijk verschil.
Voor een en een half uur koers? neuh.
  Moderator dinsdag 24 juli 2018 @ 21:04:22 #18
8781 crew  Frutsel
pi_180705579
Het wordt gewoon weer de grote skyshow waarbij froome de tijdwinst zal pakken die hij nodig heeft. Helaas
pi_180705600
Dit wordt gigantische Skytrainaids de hele rit
Jack does it in real time...
pi_180705621
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 20:59 schreef Max23 het volgende:
Las net op de NOS dat het verschil in start tussen de voorste en de laatste 700m is. Dat is nog een behoorlijk verschil.
Het is 70 meter, maar dit geheel terzijde.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 21:07:43 #21
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_180705635
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 20:59 schreef Max23 het volgende:
Las net op de NOS dat het verschil in start tussen de voorste en de laatste 700m is. Dat is nog een behoorlijk verschil.
Sky gaat dan hoe dan ook wachten op iedereen behalve Rowe misschien. Castroviejo heeft vandaag 13 plekken gepakt en staat nu 87e.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 21:10:01 #22
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_180705688
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 21:07 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Sky gaat dan hoe dan ook wachten op iedereen behalve Rowe misschien. Castroviejo heeft vandaag 13 plekken gepakt en staat nu 87e.
Iedereen gaat op (bijna) iedereen wachten. De eerste twee kilometer wordt één grote mierenhoop en daarna zitten er gewoon 6 sky's voorop met 4 movi's en 4 sunwebs daarachter, en de anderen in de gebruikelijke slagorde.

Zelfs als een van de Movi's uit de start gaat wegspurten dan is dat hooguit om een beetje extra chaos te creëren, en niet om daadwerkelijk kans te maken op ritwinst.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_180706134
Uitstekende rant _O_
pi_180706154
Ik verwacht een Sky processie met Froome die in de laatste 5 km de rest op een minuut rijdt. Een walgelijke flopshow zodoende.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 24 juli 2018 @ 21:36:06 #25
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_180706266
Poels gaat ook mee doen in de schroeitrein, derde week genot _O_
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 24 juli 2018 @ 21:40:11 #26
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_180706354
Ik vind dat het overigens Col de Portet is.



pi_180706776
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 21:06 schreef wimderon het volgende:

[..]

Het is 70 meter, maar dit geheel terzijde.
Typfoutje op teletekst dan, hoewel hem mij niet zou verbazen als de NOS dat echt zou denken.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 22:02:34 #28
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_180706828
Hey TS, ga je aan het einde van de tour al jouw OP's bundelen in een boek en dan uitgeven?

Als je volgend jaar op tijd begint kun je ze allemaal al klaar hebben voordat de Tour begint en écht cashen.

BTW: TR gemacht; F1 en MotoGP zijn wel degelijk sporten :{w
  Moderator dinsdag 24 juli 2018 @ 22:13:45 #29
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_180707097
Die warmrijdbaan :')
pi_180707269
Dat eeuwige gejank hier altijd... Ben blij dat ze eens een keer wat nieuws proberen. Bergetappes met van 250 km met 6 cols klinken heroïsch, maar als er dan 5 cols lang niks gebeurt, zit iedereen ook weer te klagen. Het is moeilijk om het goed te doen.
pi_180707554
Ook n leuk idee is om zoals gebruikelijk iedereen meteen van start te laten gaan, behalve Sky, die moeten 10 minuten later beginnen :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 24 juli 2018 @ 22:38:04 #32
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_180707672
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 22:20 schreef Chiappucci het volgende:
Dat eeuwige gejank hier altijd... Ben blij dat ze eens een keer wat nieuws proberen. Bergetappes met van 250 km met 6 cols klinken heroïsch, maar als er dan 5 cols lang niks gebeurt, zit iedereen ook weer te klagen. Het is moeilijk om het goed te doen.
De korte afstand kan best eens n geweldige etappe teweegbrengen, maar die start is natuurlijk wel lachwekkend.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_180707712
MRasmussen1974 twitterde op dinsdag 24-07-2018 om 19:01:19 If somebody have any doubts about the tactics for tomorrow, here is a little inspiration how to climb Col de Peyresourde. It almost looks like it's the first climb of the day. #TDF2018 https://t.co/ckUOOWIigA reageer retweet
Geniale klim was dat _O_
pi_180707803
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 22:39 schreef Marcoss het volgende:
MRasmussen1974 twitterde op dinsdag 24-07-2018 om 19:01:19 If somebody have any doubts about the tactics for tomorrow, here is a little inspiration how to climb Col de Peyresourde. It almost looks like it's the first climb of the day. #TDF2018 https://t.co/ckUOOWIigA reageer retweet
Geniale klim was dat _O_
Amador is fan
  Moderator dinsdag 24 juli 2018 @ 22:44:07 #35
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180707826
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 22:43 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Amador is fan
Costa Ricaantjes kunnen een goede dopingtopshow wel waarderen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_180708156
ik heb er wel zin in _O_
  dinsdag 24 juli 2018 @ 23:01:59 #37
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_180708312
Morgen mogen we eerst nog even warmdraaien met de Ordiziako Klasika.
Put these foolish ambitions to rest.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 23:07:15 #38
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_180708489
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:01 schreef Koffieplanter het volgende:
Morgen mogen we eerst nog even warmdraaien met de Ordiziako Klasika.
Wie gaat dat winnen?
  Moderator dinsdag 24 juli 2018 @ 23:09:15 #39
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180708543
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:07 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Wie gaat dat winnen?
S. Yaids
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 23:09:50 #40
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_180708561
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:07 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Wie gaat dat winnen?
Het moet al raar lopen mocht Mitchelton dat niet winnen met Simon Yates, Tranten of Power.
Put these foolish ambitions to rest.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 23:11:04 #41
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_180708597
quote:
Klasika de Donostia (1.UWT)
Lista de preinscritos

TEAM SKY
Director Xabier ZANDIO

1 Egan BERNAL
2 Jonatan CASTROVIEJO
3 David DE LA CRUZ
4 Vasil KIRYIENKA
5 Tao GEOGHENGAN HART
6 Sebastian HENAO
7 David LOPEZ
11.gif
Put these foolish ambitions to rest.
pi_180708723
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:11 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Niet bepaald actueel though, zelfs Luisle staat er nog op.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 23:22:31 #43
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_180708946
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:15 schreef showtimer het volgende:

[..]

Niet bepaald actueel though, zelfs Luisle staat er nog op.
Was dit nou echt nodig? Ik zat net zo mooi in dromenland, genietend van Egan die meedoet om de knikkers in een prestigieuze klassieker en dan kom jij me weer voor de wielen fietsen met je feiten, om mijn bubbel te doen barsten. 9.gif

Julian wint dat spel toch, maar dat geheel terzijde.
Put these foolish ambitions to rest.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 23:24:14 #44
478072 Berjansu
Ik ben de zoveelste Berjan
pi_180709003
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 22:20 schreef Chiappucci het volgende:
Dat eeuwige gejank hier altijd... Ben blij dat ze eens een keer wat nieuws proberen. Bergetappes met van 250 km met 6 cols klinken heroïsch, maar als er dan 5 cols lang niks gebeurt, zit iedereen ook weer te klagen. Het is moeilijk om het goed te doen.
Dit dus. Die start is de grootst mogelijke onzin, waarschijnlijk bedacht in een dronken bui door iemand op wie kritiek onmogelijk of dom is (een grote baas dus bij de Tour) maar een korte etappe van 65 km is enorm mooi. Potentie om de beste etappe deze tour te worden.
Iedereen kan zich die korte etappe na Alpe de Huez nog herinneren en dat Contador zijn Tour probeerde te redden door al heel vroeg in de aanval te gaan met zijn team. Geniaal was dat. Kan morgne ook zomaar gebeuren met Valverde als de nieuwe Contador.
pi_180709094
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:22 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Was dit nou echt nodig? Ik zat net zo mooi in dromenland, genietend van Egan die meedoet om de knikkers in een prestigieuze klassieker en dan kom jij me weer voor de wielen fietsen met je feiten, om mijn bubbel te doen barsten. [ afbeelding ]

Julian wint dat spel toch, maar dat geheel terzijde.
Oh, ik dacht dat je nog op de 'dit is onverantwoord, hij heeft nog al die jaren voor hem, pers hem nou niet uit Braidsford' trein zat. :@
pi_180709139
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:24 schreef Berjansu het volgende:

[..]

Dit dus. Die start is de grootst mogelijke onzin, waarschijnlijk bedacht in een dronken bui door iemand op wie kritiek onmogelijk of dom is (een grote baas dus bij de Tour) maar een korte etappe van 65 km is enorm mooi. Potentie om de beste etappe deze tour te worden.
Iedereen kan zich die korte etappe na Alpe de Huez nog herinneren en dat Contador zijn Tour probeerde te redden door al heel vroeg in de aanval te gaan met zijn team. Geniaal was dat. Kan morgne ook zomaar gebeuren met Valverde als de nieuwe Contador.
Valverde is alleen mokerslecht. Bij die halve schijnaanval van Landa vandaag lag hij er ook al weer af.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 23:32:10 #47
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_180709263
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:27 schreef showtimer het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat je nog op de 'dit is onverantwoord, hij heeft nog al die jaren voor hem, pers hem nou niet uit Braidsford' trein zat. :@
Het heeft nu toch geen zin meer om daar nog over te klagen. Ben bovendien niet geheel ontevreden met hoe Sky hem deze Ronde van Frankrijk gebruikt heeft en wat de intenties met hem waren. Het is jammer dat die intenties nooit tot uiting zijn gekomen door zijn eigen onkunde in Roubaix, maar het laat wel blijken dat ze een grenzeloos vertrouwen in Egan hebben. Dat is mooi om te zien. Volgend jaar tweede viool, in de schaduw van [insert Giro of Vuelta kopman] zou al een mooie ontwikkeling zijn.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_180709331
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:22 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Was dit nou echt nodig? Ik zat net zo mooi in dromenland, genietend van Egan die meedoet om de knikkers in een prestigieuze klassieker en dan kom jij me weer voor de wielen fietsen met je feiten, om mijn bubbel te doen barsten. [ afbeelding ]

Julian wint dat spel toch, maar dat geheel terzijde.
Denk wel dat Bernal daar start (en dan dus ook met nummer 1 meedoet). Kwiat heeft al gezegd dat hij Polen wil rijden en Froome/Thomas zie ik daar ook niet starten.. Misschien dat Poelsie nog zin heeft.
pi_180709635
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:34 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Denk wel dat Bernal daar start (en dan dus ook met nummer 1 meedoet). Kwiat heeft al gezegd dat hij Polen wil rijden en Froome/Thomas zie ik daar ook niet starten.. Misschien dat Poelsie nog zin heeft.
Ja ik denk ook wel dat hij start, had alleen de reactie van Koffieplanter anders ingeschat. :)
Beetje off-topic inmiddels, maar wanneer wil Kwiat dan pauze nemen? Tour-Polen-Vuelta-WK, Sky heeft wel gewoon 6,5 (Moscon) renner meer dan Sunweb.
  Moderator dinsdag 24 juli 2018 @ 23:44:03 #50
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180709641
We kunnen anders ook wel gewoon etappes van vijf kilometer gaan introduceren.

Echt superspectaculair wordt dat!
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator dinsdag 24 juli 2018 @ 23:48:34 #51
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_180709770
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
We kunnen anders ook wel gewoon etappes van vijf kilometer gaan introduceren.

Echt superspectaculair wordt dat!
Een massastartproloog, zou nog best leuk zijn :P
  Moderator dinsdag 24 juli 2018 @ 23:49:27 #52
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180709791
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:48 schreef noodgang het volgende:

[..]

Een massastartproloog, zou nog best leuk zijn :P
Ja, of anders organiseren we de Tour in de winter en dan sturen we ze over een bevroren meer. Kan ook best leuk worden.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator dinsdag 24 juli 2018 @ 23:50:28 #53
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_180709815
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ja, of anders organiseren we de Tour in de winter en dan sturen we ze over een bevroren meer. Kan ook best leuk worden.
_O-
pi_180709818
Waarom niet in omgekeerde volgorde, doen ze bij sommige raceklassen ook. De geletrui helemaal achteraan en 5 seconden tussen elke coureur :P
  Moderator dinsdag 24 juli 2018 @ 23:50:48 #55
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_180709824
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ja, of anders organiseren we de Tour in de winter en dan sturen we ze over een bevroren meer. Kan ook best leuk worden.
Pas maar op dat ze niet meelezen, anders is er komende winter een Hammer Series Weissensee
  Moderator dinsdag 24 juli 2018 @ 23:53:31 #56
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180709890
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:50 schreef noodgang het volgende:

[..]

Pas maar op dat ze niet meelezen, anders is er komende winter een Hammer Series Weissensee
Misschien kunnen we van de Tour de France wel een soort triatlon maken. Dat de renners eerst een bergrit hebben in de Alpen, daarna een rondje door het meer van Annecy moeten zwemmen om vervolgens met een hardloopwedstrijd af te sluiten richting de top van de Ventoux.

Alleen krijgen we dan waarschijnlijk dezelfde winnaar. ;(

Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 23:54:38 #57
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_180709915
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ja, of anders organiseren we de Tour in de winter en dan sturen we ze over een bevroren meer. Kan ook best leuk worden.
  Moderator dinsdag 24 juli 2018 @ 23:55:04 #58
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_180709925
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Misschien kunnen we van de Tour de France wel een soort triatlon maken. Dat de renners eerst een bergrit hebben in de Alpen, daarna een rondje door het meer van Annecy moeten zwemmen om vervolgens met een hardloopwedstrijd af te sluiten richting de top van de Ventoux.

Alleen krijgen we dan waarschijnlijk dezelfde winnaar. ;(

[ afbeelding ]
:D ik zeg doen!!
pi_180710184
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 18:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Tomatensoepje van de AH erbij, helemaal mooi.
Is afgestoten. ;(

  Moderator woensdag 25 juli 2018 @ 00:10:49 #60
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180710215
Ketchup is het nieuwe geheim. Toch nog hoop voor de zolderkamerterroristen.

Al zullen die vetkezen hier waarschijnlijk alleen maar mayonaise kanen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_180710216
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 00:08 schreef showtimer het volgende:

[..]

Is afgestoten. ;(

[ afbeelding ]
Pasta met ketchup in de ochtend....yuk
  Moderator woensdag 25 juli 2018 @ 00:12:49 #62
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180710239
Een foodroom met snacks zoals dadels en peperkoek. _O-

Och man, wat hebben die wielrenners toch eigenlijk ook een teringleven.

Tevens, rijstwafels. :r Mensen die dat eten horen ze echt in een beerput te gooien.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator woensdag 25 juli 2018 @ 00:14:48 #63
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_180710263
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 00:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ketchup is het nieuwe geheim. Toch nog hoop voor de zolderkamerterroristen.

Al zullen die vetkezen hier waarschijnlijk alleen maar mayonaise kanen.
Wat is er bijzonder aan ketchup dan?
pi_180710272
quote:
10s.gif Op woensdag 25 juli 2018 00:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Een foodroom
Toen ik ''foodroom'' las, dacht ik aan een lopend buffetwalhalla. Dit stelt uitermate teleur.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
pi_180710282
Ik vind de steak zeer verdacht ogen.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
  Moderator woensdag 25 juli 2018 @ 00:16:36 #66
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180710297
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 00:14 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Wat is er bijzonder aan ketchup dan?
In een zo'n fles zitten 8000 klontjes suiker. Dat vind ik altijd nogal een prestatie.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator woensdag 25 juli 2018 @ 00:17:43 #67
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_180710313
Tritordeumbrood schijnt het nieuwe 'ding' te zijn. Sunweb zweert er bijv. bij.
pi_180710323
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 00:15 schreef Masterminded het volgende:

[..]

Toen ik ''foodroom'' las, dacht ik aan een lopend buffetwalhalla. Dit stelt uitermate teleur.
Voor meer: https://www.volkskrant.nl(...)eam-sunweb~b85bbf03/
  Moderator woensdag 25 juli 2018 @ 00:19:20 #69
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180710336
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 00:17 schreef Slobeend het volgende:
Tritordeumbrood schijnt het nieuwe 'ding' te zijn. Sunweb zweert er bijv. bij.
Bij Djumbo hebben ze dat toch ook? Of is dat weer een ander soort wonderbrood?

Ik moet altijd wel een beetje gniffelen om dat soort dingen. Al kan het best verschil maken, het blijft toch een beetje knullig allemaal.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator woensdag 25 juli 2018 @ 00:21:45 #70
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_180710364
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 00:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Bij Djumbo hebben ze dat toch ook? Of is dat weer een ander soort wonderbrood?

Ik moet altijd wel een beetje gniffelen om dat soort dingen. Al kan het best verschil maken, het blijft toch een beetje knullig allemaal.
Djumbo ook ja.

"Volgens een onderzoeksartikel uit vorig jaar van de Society of Chemical Industry heeft tritordeum een hoger eiwitpercentage dan tarwe en bevat het meer onverzadigde vetzuren en antioxidanten. Een opvallend verschil is ook dat tritordeum bijna de helft minder gluten bevat dan tarwe. Daardoor is het lichter verteerbaar." https://www.volkskrant.nl(...)el-de-tour~ba77eec4/
pi_180710375
Wat voor gemiddelde snelheid verwachten jullie? Ik geef toe, tis voor een toto.

Op https://www.touretappe.nl(...)e-17-route-tdf-2018/ gaat men uit van 26 tot 33 km/u gemiddeld, zelf denk ik veel hoger. Richting de 36 km/u of is dat te enthousiast?
  Moderator woensdag 25 juli 2018 @ 00:25:17 #72
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180710403
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 00:21 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Djumbo ook ja.

"Volgens een onderzoeksartikel uit vorig jaar van de Society of Chemical Industry heeft tritordeum een hoger eiwitpercentage dan tarwe en bevat het meer onverzadigde vetzuren en antioxidanten. Een opvallend verschil is ook dat tritordeum bijna de helft minder gluten bevat dan tarwe. Daardoor is het lichter verteerbaar." https://www.volkskrant.nl(...)el-de-tour~ba77eec4/
Probleem met dat onderzoekjes is altijd dat je volgend jaar weer een onderzoek tegenkomt waaruit blijkt dat je van tritordeum de vliegende paardenebola krijgt ofzo weet je wel.

Als ik dan dat stukje van de Volkskrant lees en moet vernemen dat ze bij Sunweb niet eens een mobiele keuken hebben en een of andere 23-jarige student een beetje laten bijbeunen zal het verder ook wel meevallen met de professionaliteit.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_180710437
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 00:22 schreef Adrie072 het volgende:
Wat voor gemiddelde snelheid verwachten jullie? Ik geef toe, tis voor een toto.

Op https://www.touretappe.nl(...)e-17-route-tdf-2018/ gaat men uit van 26 tot 33 km/u gemiddeld, zelf denk ik veel hoger. Richting de 36 km/u of is dat te enthousiast?
36 lijkt me wel heel veel. Het is meer klimmen dan afdalen en met die zware slotklim gok ik eerder op 30kph.
leven zoals het leven is
pi_180710548
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 00:27 schreef Jason22 het volgende:

[..]

36 lijkt me wel heel veel. Het is meer klimmen dan afdalen en met die zware slotklim gok ik eerder op 30kph.
Oke, ben voor 30,72 km/u gegaan!
pi_180710778
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 00:08 schreef showtimer het volgende:

[..]

Is afgestoten. ;(

[ afbeelding ]
Derde in de tour en dan onderweg ook nog zijn eigen brood bakken _O_
pi_180711157
genot _O_
pi_180711158
Tom pakt morgen geel
  Forum Admin / PR woensdag 25 juli 2018 @ 03:41:10 #78
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_180711223
Als ze iets spectaculairs willen moeten ze toch iets anders proberen dan dit. Duursport enzo.
pi_180712551
Froome wint het met een hand in zijn neus... :'(
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_180712593
Ik bid dat ONZE Tom niet teveel dadels snackt uit de foodroom, we weten allemaal hoe dat afloopt...
Jack does it in real time...
pi_180712667
Zin in!
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_180712887
quote:
10s.gif Op woensdag 25 juli 2018 00:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Een foodroom met snacks zoals dadels en peperkoek. _O-

Och man, wat hebben die wielrenners toch eigenlijk ook een teringleven.

Tevens, rijstwafels. :r Mensen die dat eten horen ze echt in een beerput te gooien.
Bedankt he,

Rijstwafels :9~
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_180712900
Ik heb nu zin in pasta met ketchup :{
pi_180712911
Is de coathanger al in de aanval?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_180713001
70m tussen de voorsten en laatsten? En hoeveel tijd zit er tussen het starten van de groepen?
Anders kijg je gewoon meteen een hergroepering.
  woensdag 25 juli 2018 @ 08:41:54 #86
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_180713002
ben wel benieuwd naar de etappe van vandaag!
in plaats van 140k kijken naar hoe de vlucht langzaam weg- dan wel inloopt nu gewoon gelijk actie.

Een groep vluchters smeert hem op de 2de col en op de 3de col gaat het een slachtveld worden waar een aantal klassementsrenners helemaal stuk zullen gaan door aanvallen.

(maar achteraf zal het wel een kut (was het maar kut) saaie etappe worden)
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  woensdag 25 juli 2018 @ 08:42:14 #87
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_180713007
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 08:41 schreef aesop het volgende:
70m tussen de voorsten en laatsten? En hoeveel tijd zit er tussen het starten van de groepen?
Anders kijg je gewoon meteen een hergroepering.
70 minuten :D
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_180713017
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 03:41 schreef Sked het volgende:
Als ze iets spectaculairs willen moeten ze toch iets anders proberen dan dit. Duursport enzo.
Een of twee keer in 3 weken moet het wel kunnen vind ik. Als je het maar combineert met wat langere etappes. Een andere optie is 's morgens een tijdrit en 's middags een korte rit. Volgens mij deden ze dat vroeger vaker, maar mag dat tegenwoordig niet meer.
  woensdag 25 juli 2018 @ 08:44:36 #89
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_180713030
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 08:41 schreef aesop het volgende:
70m tussen de voorsten en laatsten? En hoeveel tijd zit er tussen het starten van de groepen?
Anders kijg je gewoon meteen een hergroepering.
Nul. Het slaat daarom ook nergens op. Iedereen zoekt gewoon zijn kopman op of is gelijk gelost
  woensdag 25 juli 2018 @ 09:07:07 #90
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_180713242
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 00:08 schreef showtimer het volgende:

[..]

Is afgestoten. ;(

[ afbeelding ]
Dikke papzak, Froome reed de Giro op een diner van 470 kcal.

Behalve op de dag voor z'n gigantische solo, toen waren het een moddervette 1000 kcal.

Sky transparantie _O_
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_180713287
quote:
9s.gif Op woensdag 25 juli 2018 07:22 schreef Godshand het volgende:
Froome wint het met een hand in zijn neus... :'(
Met zoveel pufjes kan je er wel een arm in steken zonder te stikken.
  woensdag 25 juli 2018 @ 09:17:51 #92
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_180713324
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:12 schreef Chadi het volgende:

[..]

Met zoveel pufjes kan je er wel een arm in steken zonder te stikken.
Je denkt dat ie salbutamol snuift?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  Moderator woensdag 25 juli 2018 @ 09:22:11 #93
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180713361
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
We kunnen anders ook wel gewoon etappes van vijf kilometer gaan introduceren.

Echt superspectaculair wordt dat!
Doe dat dan gelijk op een soort houten baan met een verkanting.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_180713434
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:17 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Je denkt dat ie salbutamol snuift?
Denk je?
  woensdag 25 juli 2018 @ 09:32:27 #95
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_180713459
Ik krijg het idee dat RR geen groot fan is van dit soort etappes.
pi_180713473
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:07 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Dikke papzak, Froome reed de Giro op een diner van 470 kcal.

Behalve op de dag voor z'n gigantische solo, toen waren het een moddervette 1000 kcal.

Sky transparantie _O_
Bron?
pi_180713500
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 08:42 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Een of twee keer in 3 weken moet het wel kunnen vind ik. Als je het maar combineert met wat langere etappes. Een andere optie is 's morgens een tijdrit en 's middags een korte rit. Volgens mij deden ze dat vroeger vaker, maar mag dat tegenwoordig niet meer.
Waarom? Omdat het altijd zo was.

het gaat er toch om dat er vermaak is en korte ritten zijn fantastisch gebleken. Alle ritten max 100 km maken is misschien wat overdreven, maar bijvoorbeeld alle sprintetappes zo kort maken zou helemaal niet zo slecht zijn.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_180713580
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 08:42 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Een of twee keer in 3 weken moet het wel kunnen vind ik. Als je het maar combineert met wat langere etappes. Een andere optie is 's morgens een tijdrit en 's middags een korte rit. Volgens mij deden ze dat vroeger vaker, maar mag dat tegenwoordig niet meer.
Afwisseling is inderdaad key. Ik ben fan van dit soort etappes, maar enkel als er ook langere etappes tegenover staan
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 25 juli 2018 @ 09:46:55 #99
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_180713612
Dit wordt heus wel een spektakel hoor. Zijn hoe dan ook wel een paar subtoppers die vanaf het begin gaan. Als Sky de hele etappe een verschroeiend tempo oplegt zal het op het laatst een slagveld worden.
  woensdag 25 juli 2018 @ 09:47:50 #101
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_180713629
quote:
9s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:46 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is hier niet goed aan dan?
pi_180713650
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:47 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Wat is hier niet goed aan dan?
Roglic schijnt een Sloveen te zijn.
pi_180713652
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:47 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Wat is hier niet goed aan dan?
in ieder geval de naam van Kruijswijk
  woensdag 25 juli 2018 @ 09:50:37 #104
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_180713654
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:50 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Roglic schijnt een Sloveen te zijn.
Allemaal hetzelfde man. Hahaha.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 25 juli 2018 @ 09:53:28 #105
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_180713685
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:47 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Wat is hier niet goed aan dan?
:')
pi_180713727
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Dit wordt heus wel een spektakel hoor. Zijn hoe dan ook wel een paar subtoppers die vanaf het begin gaan. Als Sky de hele etappe een verschroeiend tempo oplegt zal het op het laatst een slagveld worden.
Sky zet de meter op 450 Watt (dat is echt fantastisch) en rijdt rechtdoor naar school en kantoor.

Enige hoop is dat Froome al snel een aanval gaat volgen, daarmee de trein opblaast en volle bak gaat muiten. Maar zelfs dat zal wel niet gebeuren...
Jack does it in real time...
pi_180713742
Hoe goed zal die jonge Bernal nog zijn in deze derde week? Dat is toch niet normaal wat die 21-jarige tot nu toe laat zien.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_180713773
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:56 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Sky zet de meter op 450 Watt (dat is echt fantastisch) en rijdt rechtdoor naar school en kantoor.

Enige hoop is dat Froome al snel een aanval gaat volgen, daarmee de trein opblaast en volle bak gaat muiten. Maar zelfs dat zal wel niet gebeuren...
Als de batterij van Poels goed opgeladen is op de rustdag, dan zijn er straks tien renners over, waarvan 4 keer Sky. Jammerlijk.
pi_180713778
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:56 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Sky zet de meter op 450 Watt (dat is echt fantastisch) en rijdt rechtdoor naar school en kantoor.

Enige hoop is dat Froome al snel een aanval gaat volgen, daarmee de trein opblaast en volle bak gaat muiten. Maar zelfs dat zal wel niet gebeuren...
Hoe dan ook gaan er wat mensen breken, vanwege de onervarenheid met zo'n etappe.
pi_180713786
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:59 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Als de batterij van Poels goed opgeladen is op de rustdag, dan zijn er straks tien renners over, waarvan 4 keer Sky. Jammerlijk.
Misschien wel vijf als Kwiat een goede dag heeft.
pi_180713793
De tourwinnaar van 2019 is trouwens gekend: http://www.wielerflits.nl(...)9-alles-op-tour.html
  woensdag 25 juli 2018 @ 10:01:35 #112
56724 Wombcat
rent wiel
pi_180713799
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:59 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Als de batterij van Poels goed opgeladen is op de rustdag, dan zijn er straks tien renners over, waarvan 4 keer Sky. Jammerlijk.
Wel stom dat ze de batterijen alleen op de rustdag opladen. Dat kan toch gewoon 's nachts?
in a crowd you lose humanity
pi_180713800
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:56 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Sky zet de meter op 450 Watt (dat is echt fantastisch) en rijdt rechtdoor naar school en kantoor.

Enige hoop is dat Froome al snel een aanval gaat volgen, daarmee de trein opblaast en volle bak gaat muiten. Maar zelfs dat zal wel niet gebeuren...
Wat dat betreft is de overmacht van Sky op dit moment eigenlijk het allergrootste gevaar voor de sport.
  Moderator woensdag 25 juli 2018 @ 10:01:38 #114
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_180713801
Froome gaat vandaag maximaal, dus rijdt iedereen op een hoop.
pi_180713835
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 10:01 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Wat dat betreft is de overmacht van Sky op dit moment eigenlijk het allergrootste gevaar voor de sport.
Voor mij is voetbal daardoor wel redelijk verpest. Alleen is het een kracht die niet te stoppen is. Te hopen valt dat meerdere teams naar dergelijke budgetten gaan, want een budget cap zie ik echt niet gebeuren.

(Dat schijnt in Amerikaanse competities ook alleen te kunnen omdat het gesloten competities zijn.)
  woensdag 25 juli 2018 @ 10:08:32 #116
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_180713871
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 10:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
De tourwinnaar van 2019 is trouwens gekend: http://www.wielerflits.nl(...)9-alles-op-tour.html
Is er al wel wat meer bekend over parcours behalve start in Belgie en een TTT?
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 25 juli 2018 @ 10:13:24 #117
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_180713910
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 10:08 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Is er al wel wat meer bekend over parcours behalve start in Belgie en een TTT?
:N Zal wel ergens in september/oktober bekend worden gemaakt.
  woensdag 25 juli 2018 @ 10:20:03 #118
40566 Ericr
Livewrong
pi_180713974
Kan eigenlijk alleen maar een anticlimax worden. Dumoulin gaf al aan dat het eigenlijk drie tijdritten zijn maar dat is dan juist in het voordeel van Sky. Tempo gelijk zover opschroeven dat niemand weg kan rijden tot de laatste klim.

Enige wat kan werken is kamikaze aanvallen. Kruijswijk heeft al aangegeven dat hij wil aanvallen ook al levert het niks op en Landa zal ook wel iets proberen. Maar frisse knechten van Sky kunnen vast wel 1 col alles bij elkaar kunnen houden en zonder gekke dingen in de afdeling lukt dat de tweede beklimming ook nog wel.
pi_180714019
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 10:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
De tourwinnaar van 2019 is trouwens gekend: http://www.wielerflits.nl(...)9-alles-op-tour.html
Dat zat er dik ik natuurlijk. Was eerst nog wat huiverig, maar na deze Tour kun je toch wel stellen dat het absoluut mogelijk is. Nu hopen op twee individuele tijdritten en inderdaad een sterk team afvaardigen.
pi_180714142
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 10:20 schreef Ericr het volgende:
Kan eigenlijk alleen maar een anticlimax worden. Dumoulin gaf al aan dat het eigenlijk drie tijdritten zijn maar dat is dan juist in het voordeel van Sky. Tempo gelijk zover opschroeven dat niemand weg kan rijden tot de laatste klim.

Enige wat kan werken is kamikaze aanvallen. Kruijswijk heeft al aangegeven dat hij wil aanvallen ook al levert het niks op en Landa zal ook wel iets proberen. Maar frisse knechten van Sky kunnen vast wel 1 col alles bij elkaar kunnen houden en zonder gekke dingen in de afdeling lukt dat de tweede beklimming ook nog wel.
Het kan alleen maar een anticlimax worden zoals je het nu stelt. Toch neem ik weer een uurtje vrij van het werk. Ik wil niets van deze etappe missen.

Het enige waarmee de Skytrain misschien kan worden ontregeld, zijn geweldige aanvallen vanaf het begin van Movistar, Roglic/Kruijswijk e.d. Gewoon alles of niets dus. Zeker Movistar heeft echt niets te verliezen.

Ben benieuwd hoe Tom de tempowisselingen van Froome/Thomas kan weerstaan, aangezien hij toch meer van eigen tempo rijden is.

Tevens benieuwd wat Bardet/Roglic kunnen laten zien! :s)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_180714250
Froome die Thomas de vernieling in rijdt, maar geen of weinig tijd pakt op ONZE Tom zou wel genot zijn.
pi_180714346
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:57 schreef Salina het volgende:
Hoe goed zal die jonge Bernal nog zijn in deze derde week? Dat is toch niet normaal wat die 21-jarige tot nu toe laat zien.
Bernal is een supertalent van het niveau Andy Schleck.
  woensdag 25 juli 2018 @ 10:51:30 #123
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_180714391
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Bron?
https://www.google.nl/amp(...)-385048%3fsource=dam

Sorry, 455 kcal zelfs
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 25 juli 2018 @ 10:52:05 #124
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_180714399
quote:
14s.gif Op woensdag 25 juli 2018 10:48 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Bernal is een supertalent van het niveau Andy Schleck.
En van het niveau Robert Gesink.
pi_180714498
quote:
Gewicht verliezen tijdens een grote ronde, dat is wel daadwerkelijk innovatief. En bizar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')