abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_180701917
Het laatste woord over Blok blijkt nog niet gezegd:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)p-stef-blok-a1610711
https://www.rd.nl/subscription-required-7.133?aId=1.1502532

quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 20:19 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Omkering van de bewijslast. Bewijs maar dat Europa eeuwenlang in oorlog leeft met de islam.
Als je alle oorlogen in Europa optelt...

2e Wereldoorlog. Duitsland/Nazisme tegen communisme/jodendom.
Tiendaagse Veldtocht: Nederland tegen België
Talloze oorlogen tussen Nederland en Engeland (op zee)
Napoleon: Frankrijk tegen Engeland/Nederland/Duitsland etc.

80-jarige oorlog: Spanje tegen Nederland etc

Enfin: je kunt tal van oorlogen opnoemen. Tot en met allerlei burgeroorlogen en Hoekse en Kabeljauwse Twisten.
Nee hoor, jij keert de bewijslast nu juist om door mijn vraag te negeren. Dat er oorlogen tussen Europese landen zijn geweest sluit niet uit dat er oorlogen geweest tussen Europa en islam of andere culturen.

Uit de NRC:
quote:
De uitspraken van Stef Blok over multiculturele samenlevingen („noem een voorbeeld [..] waar een vreedzaam samenlevingsverband is, ik ken hem niet”) schokten politici, sociale dienstverleners en journalisten. Dat zelfs Blok, de VVD’er die bij zijn aantreden in maart nog gekarakteriseerd werd als ‘saai en oerdegelijk’, zó rechtspopulistisch uit de hoek kon komen, droeg zeker bij aan die schok. Stef Blok liet zich dus veel te negatief uit over de multiculturele samenleving. Foutief zelfs, meenden zelfbenoemde factcheckers. Maar waarom draait niemand het eens om? Waarom hoeft links nooit te verklaren wat er dan zo positief is aan de multiculturele samenleving? Wat heeft de komst van niet-westerse migranten ons dan voor goeds gebracht?

(...)

Critici en ‘factcheckers’ interpreteren Bloks woorden overigens wel heel nauw. De VVD’er stelde dat hij geen „vreedzaam” multicultureel samenlevingsverband kent en zou daarmee fout zitten. Suriname („failed state”) zou volgens Bloks critici juist toonbeeld van zo’n vreedzame multiculturele samenleving zijn. En Nederland ook. Ja, vreedzaam in de zin van: geen oorlog. Maar niemand kan toch ontkennen dat er al decennia sprake is van ernstige culturele en etnische spanningen waarvan zonder de komst van niet-westerse migranten geen sprake zou zijn? Een soortgelijke conclusie trok de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid nog in mei. Ik citeer de bespreking in NRC: „Als wijken diverser worden, voelen mensen zich onveiliger en neemt sociale samenhang af. Ook is de kans groter dat ze een delict plegen.” Wie ‘vreedzaam’ definieert als kalm, rustig en wars van ruzie, kan niet ontkennen dat Stef Blok gewoon gelijk heeft. Overal leidt de multiculturele samenleving tot spanning. Bovendien; juist links heeft het over ‘groepen die tegenover elkaar staan’.

(...)

Zo hypocriet allemaal! Als er iets positiefs over de multiculturele samenleving valt te vertellen (zoals het winnen van het WK door een divers elftal) dan worden linkse mensen hitsig. Dan benoemen ze diversiteit als succesfactor. Slaan migranten vervolgens aan het plunderen, dan gaat het ineens om zomaar ‘mannen’. De opiniemakers, journalisten en politici die geen gelegenheid onbenut laten om de vermeende schaduwzijden van de Nederlandse cultuur te benadrukken (slavernijverleden, zwarte piet), zijn toevallig ook altijd degenen die andere culturen en in het bijzonder het multiculturalisme beschermen tegen kritiek. De werkelijke schade van deze affaire is daarom: gewone burgers zullen zich voortaan driemaal bedenken voor ze iets zeggen wat op hetzelfde neerkomt als wat Blok vertelde. Het is deze publieke executie die angst zaait, niet de woorden van de minister.

Jammer dat Blok uit politiek lijfsbehoud zo razendsnel afstand nam van zijn uitspraken. Hoe ongelukkig hij zijn gedachten in die uitgelekte video ook de vrije loop liet, iedereen zag: wat de minister tegenover dat gezelschap zegt, meent hij wel, ook al was het prikkelend bedoeld. Zo’n rede kun je niet zomaar terugtrekken. Dat maakt je ongeloofwaardig. Er zat namelijk geen woord Spaans bij.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180702431
Uistekende column van Ronald Buijt in NRC idd.
pi_180703238
Blokgod
pi_180704477
De column klopt inderdaad als een bus, ik snap ook niet waarom men zo stug blijft volhouden dat de multiculturele samenleving een groot succes is. Zelfs Amsterdam waar men zo prat gaat op "180 nationaliteiten", ja da's allemaal leuk en aardig maar in mijn wijk zie ik vrijwel alleen maar blanke nederlanders, als ik buiten de ring naar west ga zie ik vrijwel alleen maar marokkanen, als ik naar de rand van oost ga vrijwel alleen maar turken en in zuid-oost vrijwel alleen maar surinamers/antillianen en mensen uit andere vormalige koloniën. Het is het voorbeeld van segregatie, niet het voorbeeld van een "succesvolle multiculturele samenleving"
Sterker nog, als het zo ontzettend goed was gegaan, waarom moest de gemeente dan ingrijpen en van bovenaf dwingen dat scholen gemengd door leerlingen te plaatsen op scholen ipv vrije schoolkeuze? Oh ja, omdat je volledig blanke en volledig zwarte scholen had, want zo multicultureel.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  dinsdag 24 juli 2018 @ 20:12:59 #5
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_180704548
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 20:09 schreef Harlon het volgende:
De column klopt inderdaad als een bus, ik snap ook niet waarom men zo stug blijft volhouden dat de multiculturele samenleving een groot succes is. Zelfs Amsterdam waar men zo prat gaat op "180 nationaliteiten", ja da's allemaal leuk en aardig maar in mijn wijk zie ik vrijwel alleen maar blanke nederlanders, als ik buiten de ring naar west ga zie ik vrijwel alleen maar marokkanen, als ik naar de rand van oost ga vrijwel alleen maar turken en in zuid-oost vrijwel alleen maar surinamers/antillianen en mensen uit andere vormalige koloniën. Het is het voorbeeld van segregatie, niet het voorbeeld van een "succesvolle multiculturele samenleving"
Sterker nog, als het zo ontzettend goed was gegaan, waarom moest de gemeente dan ingrijpen en van bovenaf dwingen dat scholen gemengd door leerlingen te plaatsen op scholen ipv vrije schoolkeuze? Oh ja, omdat je volledig blanke en volledig zwarte scholen had, want zo multicultureel.
Ja, maar nu kunnen we genieten van kebab op iedere straathoek in de stad.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  dinsdag 24 juli 2018 @ 20:15:59 #6
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180704598
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 18:31 schreef Piles het volgende:
Uistekende column van Ronald Buijt in NRC idd.
Gezien het soort lezer van het nrc, zal hij nu wel ergens gekielhaald zijn.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_180705136
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 20:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Gezien het soort lezer van het nrc, zal hij nu wel ergens gekielhaald zijn.
Als ik laatst de reacties op de hoofddoekcolumninste zag, valt dat misschien wel mee :P
pi_180705384
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 18:31 schreef Piles het volgende:
Ronald Buijt
Gemeenteraadslid van leefbaar Nederland in Rotterdam?

Zou gek zijn dat-ie met iets anders kwam, denk ik.

Geeft alleen aan dat NRC niet zo eenzijdig is als menigeen denkt dan.

quote:
Critici en 'factcheckers' interpreteren Bloks woorden overigens wel heel nauw.
Nou juist niet, hij heeft het over NL vooral, Blok nam even de hele wereldgeschiedenis en de hele wereld mee... :{.
I´m back.
pi_180705459
quote:
Zo hypocriet allemaal! Als er iets positiefs over de multiculturele samenleving valt te vertellen (zoals het winnen van het WK door een divers elftal) dan worden linkse mensen hitsig. Dan benoemen ze diversiteit als succesfactor. Slaan migranten vervolgens aan het plunderen, dan gaat het ineens om zomaar ‘mannen’.
Dat riep ik vorige week nog. :P hetzelfde met een voorbeeld wat ik deze maand al meermaals herhaald heb. Marokkanen die wonen/geboren zijn in Nederland zijn tijdens het WK voetbal Nederlandse-Marokkanen of Marokkaanse-Nederlanders. We zijn er tijdens het WK mee dood gegooid. Maar zodra ze zich misdragen worden ze gekenmerkt als "Nederlanders". In mij ogen hoort dat bij het hersenspoelen van de burgers, trucjes die ze uithalen om de burgers positieve signalen te laten associëren aan Marokkanen en bij negatieve signalen uit dezelfde bevolkingsgroep het opeens over Nederlanders hebben. De NPO/NOS gebruikt die trucjes vaker ook als het gaat over bijvoorbeeld Trump en Wilders. Dit land wordt gegijzeld door politieke correctheid en het deugvolk kruipt over elkaar heen om maar te bewijzen dat ze deugen en niet deugers voor racist kunnen uitmaken.

Blok heeft gewoon gelijk gehad, de signalen zijn al jaren zichtbaar, de "onderbuik" voorspellingen van de "racisten" komen keer op keer uit en de deugers kunnen niets anders dan terugvallen op het demoniseren van de "racisten" of zodra een discussie gaat over de probleem van een bepaalde bevolkingsgroep meteen het extreme opzoeken door opmerkingen te maken als "dus moeten we alle moslims maar het land uitzetten". Allemaal zodat ze in hun idealistische bubbel kunnen blijven leven waarin zij overtuigd zijn van hun eigen gelijk. Zwart/wit denken in mij ogen, ook al zo hypocriet omdat ze daar de "racisten" continue van beschuldigen, maar ja dit zijn niet de enige voorbeelden van hypocrisie in die kliek.
  Moderator dinsdag 24 juli 2018 @ 21:23:01 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180705970
Blok heeft geen gelijk, hij gooit twee problemen op 1 hoop

het al dan niet falen van de multiculturele samenleving en het al dan niet succcesvol integreren van die culturen zijn twee verschillende dingen

de multiculturele samenleving werkt gewoon, we moeten diegenen die er niet mee kunnen werken alleen minder ruimte geven en dat kan allemaal prima binnen de huidige wetgeving alleen is de huidige generatie politici nogal slappe hap, daardoor zie je de boel uit de hand lopen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180705987
quote:
Ik woon in Nieuw-West op de rand van goede/slechte wijken. Er was hier een buurtbijeenkomst georganiseerd om te praten over de buurt en hoe het veiliger kan enzo. Overal in de buurt waren folders uitgedeeld en opgehangen, in Nederlands, Turks en Arabisch. Uiteindelijk waren er 40 mensen op die avond waaronder 1 Surinaamse, 1 Marokkaanse en 38 autochtonen :') :D
pi_180706007
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 20:58 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

Blok heeft gewoon gelijk gehad,
Wat nou.... hij beweert dat er geen multiculturele samenleving is waar de autochtone bevolking leeft.
Kent hij Nederland dan niet ?
Wat nou... hij beweert dat er geen multiculturele samenleving is waar mensen van diverse afkomsten vreedzaam samenleven

Ok... hij was nog zo realistisch achteraf om te erkennen dat hij kletste.
Jij bent dus niet zo realistisch.
  Moderator dinsdag 24 juli 2018 @ 21:28:18 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180706085
hij vond het gewoon jammer dat het is opgenomen, meer niet

wieberen die flapdrol
pi_180706267
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 21:23 schreef sp3c het volgende:
Blok heeft geen gelijk, hij gooit twee problemen op 1 hoop

het al dan niet falen van de multiculturele samenleving en het al dan niet succcesvol integreren van die culturen zijn twee verschillende dingen

de multiculturele samenleving werkt gewoon, we moeten diegenen die er niet mee kunnen werken alleen minder ruimte geven en dat kan allemaal prima binnen de huidige wetgeving alleen is de huidige generatie politici nogal slappe hap, daardoor zie je de boel uit de hand lopen
Zeg je het ook lekker omfloerst. Gaat natuurlijk om of islam te incorporeren valt in een seculiere liberaal-democratisch bestel hè. Uiteindelijk.
Ik heb bijna geen twijfel, of gewoon geen, over andere culturen namelijk.
I´m back.
pi_180706510
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 21:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zeg je het ook lekker omfloerst. Gaat natuurlijk om of islam te incorporeren valt in een seculiere liberaal-democratisch bestel hè. Uiteindelijk.
Eén van de grootste twee probleemgroepen in Nederland zijn de Antillianen en dat zijn helemaal geen moslims.
  Moderator dinsdag 24 juli 2018 @ 21:50:44 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180706555
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 21:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

mja ik denk niet dat Islam het probleem is maar de landen/culturen waar de meeste islamieten vandaan komen, als je een moslim uit pak hem beet Indonesie haalt dan zal dat gemiddeld minder problemen veroorzaken dan een uit Somalie

Syrie zelfde verhaal, heel hun leven roepen ze dood aan het westen, vervolgens beginnen ze met zichzelf te vechten en halen we ze hierheen ... want klinkt dat ff als een goed idee _O-
pi_180706917
quote:

Het gaat wat mij betreft juist niet om crimineel gedrag, maar om de cultuur die wel binnen de wet past, maar niet lekker samengaat.
En dat is heel lastig concreet te maken en te meten, dus kun je daar lastig objectief onderzoek naar doen. Maar die veroorzaakt m.i. wel de afstand dus 2 culturen, en voelt als de mislukking van de multiculturele samenleving.
pi_180707340
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 22:06 schreef Piles het volgende:

[..]

Het gaat wat mij betreft juist niet om crimineel gedrag, maar om de cultuur die wel binnen de wet past, maar niet lekker samengaat.

Het zijn mensen die met elkaar omgaan. Culturen zijn abstracties.
Mensen van diverse herkomsten kunnen zeker wel met elkaar omgaan.... op school. werk, in familieverband. En waar er spanningen zijn, zijn er oplossingen.
Men hoeft niet persé de beste vrienden te zijn, als men elkaar maar in de waarde laat en gewoon een rustig eigen leventje leid..... bijv wbt collega's en buren
pi_180707480
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 22:23 schreef Bluesdude het volgende:
als men elkaar maar in de waarde laat en gewoon een rustig eigen leventje leid.....
En dat is dus heel lastig als men verschillende waarden heeft 8)7

Leuk dat je een 'rustig leventje' noemt trouwens. Voor mij is dat niet s avonds tot 12 uur op straat zitten en toeterend vertrekken, voor m'n Turkse overbuurman blijkbaar wel. En zo zijn er legio voorbeelden natuurlijk.
pi_180707484
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 22:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het zijn mensen die met elkaar omgaan. Culturen zijn abstracties.
Mensen van diverse herkomsten kunnen zeker wel met elkaar omgaan.... op school. werk, in familieverband. En waar er spanningen zijn, zijn er oplossingen.
Men hoeft niet persé de beste vrienden te zijn, als men elkaar maar in de waarde laat en gewoon een rustig eigen leventje leid..... bijv wbt collega's en buren
Culturen zijn abstracties _O- Totaal geen invloed nee... Mensen vinden dat ook prima als je die cultuur gewoon negeert doorgaans inderdaad.
pi_180708566
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 21:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

mja ik denk niet dat Islam het probleem is maar de landen/culturen waar de meeste islamieten vandaan komen, als je een moslim uit pak hem beet Indonesie haalt dan zal dat gemiddeld minder problemen veroorzaken dan een uit Somalie

Syrie zelfde verhaal, heel hun leven roepen ze dood aan het westen, vervolgens beginnen ze met zichzelf te vechten en halen we ze hierheen ... want klinkt dat ff als een goed idee _O-
Ja, zij bij opgemerkt dat mensen uit Indonesië dan vaak christen zijn. In het verleden althans.
I´m back.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 23:25:08 #22
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180709032
quote:

de multiculturele samenleving werkt gewoon,
O ja? Heb je daar bewijs van?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 24 juli 2018 @ 23:27:28 #23
Why is all the rum gone?
pi_180709111
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 21:50 schreef sp3c het volgende:

https://www.nemokennislin(...)flict-in-indonesie/
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_180711099
quote:
ik snap ook niet waarom men zo stug blijft volhouden dat de multiculturele samenleving een groot succes is.
Fransman, Jood, moslim en Surinamer die de huidige nummer 1 in NL hebben geen succes?
In het Nederlands ook nog

pi_180711105
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 21:23 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Uiteindelijk waren er 40 mensen op die avond waaronder 1 Surinaamse, 1 Marokkaanse en 38 autochtonen :') :D
Heel verstandig van die wegblijvers?
Die hebben wel;iets beters te doen en weten wsl dat dat soort bijeenkomsten niets opleveren.
pi_180711109
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 21:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat nou.... hij beweert dat er geen multiculturele samenleving is waar de autochtone bevolking leeft.
Blok vindt Nederland een "failed state" (de VVD spreekt het liefst Engels).

Grappig, want de VVD is al decennia niet uit de coalitie te slaan
pi_180711110
De Surinaamse regering neemt geen genoegen met de excuusbrief die de Nederlandse minister van Buitenlandse Zaken Stef Blok heeft gestuurd. De Nederlandse bewindsman neemt met zijn brief namelijk „niet de onjuistheden weg” die hij over Suriname heeft gezegd,

https://www.telegraaf.nl/(...)den-met-excuses-blok
pi_180711113
Het punt is dat we anno 2018 in een hysterisch land leven. Je mag niks meer zeggen en je moet vooral ontzettend oppassen met wat je zegt en wat je doet. Nu vooral er camera's bovenop staan, maar ik merk het ook in mijn omgeving dat alles zwaar word gewogen. En je wordt dan al snel in een hokje geplaatst. En voor je het weet mag je jezelf gaan uitleggen tegenover journalisten of zit je bij Pauw in de uitzending.
pi_180711136
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 02:24 schreef MakkieR het volgende:
Het punt is dat we anno 2018 in een hysterisch land leven. Je mag niks meer zeggen en je moet vooral ontzettend oppassen met wat je zegt en wat je doet. Nu vooral er camera's bovenop staan, maar ik merk het ook in mijn omgeving dat alles zwaar word gewogen. En je wordt dan al snel in een hokje geplaatst. En voor je het weet mag je jezelf gaan uitleggen tegenover journalisten of zit je bij Pauw in de uitzending.
Voor mij mag BLOK zeggen wat hij wil.

Maar als je vindt dat verschillende etniciteiten en culturen onvermijdelijk tot geweld leiden zit ie toch echt in de verkeerde partij.
  woensdag 25 juli 2018 @ 02:55:02 #30
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_180711167
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 02:24 schreef MakkieR het volgende:
Je mag zeggen wat je wil hoor.

Lijkt me alleen logisch dat racisme niet echt gewaardeerd wordt, en terecht
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  woensdag 25 juli 2018 @ 03:11:59 #31
Why is all the rum gone?
pi_180711194
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 02:32 schreef riazop het volgende:

[..]

Maar als je vindt dat verschillende etniciteiten en culturen onvermijdelijk tot geweld leiden zit ie toch echt in de verkeerde partij.
De geschiedenis van de mensheid geven hem gelijk. Het zou dom zijn om daar je ogen voor te sluiten.
  woensdag 25 juli 2018 @ 03:13:17 #32
Why is all the rum gone?
pi_180711197
quote:
14s.gif Op woensdag 25 juli 2018 02:55 schreef richolio het volgende:

De term racisme wordt in 2018 wel heel losjes gebruikt....
  Moderator woensdag 25 juli 2018 @ 04:27:21 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180711257
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

O ja? Heb je daar bewijs van?
ja hoor

de burgemeester van Rotterdam is bv in Marokko geboren
quote:
dat is niet echt een reactie op wat ik zeg
  Moderator woensdag 25 juli 2018 @ 04:28:12 #34
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180711258
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 02:32 schreef riazop het volgende:

[..]

vooral op de verkeerde post
  woensdag 25 juli 2018 @ 05:15:29 #35
Why is all the rum gone?
pi_180711764
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 04:27 schreef sp3c het volgende:

ja hoor

de burgemeester van Rotterdam is bv in Marokko geboren
Dat is je bewijs dat de multiculturele samenleving geslaagd is? Nou, dan is Blok's verhaal een stuk beter onderbouwd.

quote:
dat is niet echt een reactie op wat ik zeg
Tuurlijk wel. Past misschien niet in je straatje.
pi_180712459
Bij Jinek nu dagelijks 5 minuten Blok-bashen.
Wat is dat toch dat er altijd eerst 5 minuten iemand aangepakt moet worden voordat men verder kan. Zijn dat de hoogstaande linkse morele waarden?
pi_180713706
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 06:51 schreef Loekie1 het volgende:
Wat is dat toch dat er altijd eerst 5 minuten iemand aangepakt moet worden voordat men verder kan. Zijn dat de hoogstaande linkse morele waarden?
Het is normale journalistiek van die rechtse Jinek.
Domme extremistische haatzaaiende uitspraken van iemand hoog in de politiek blijven lang dooretteren en dus is het nieuws.
pi_180713711
quote:
Blok moet van BuZa af want z'n ambtenaren vinden hem niets. 't was voor D'66 redelijk hard slikken dat ze BuZa niet kregen dus nu constant door treiteren.
pi_180713729
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 05:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat is je bewijs dat de multiculturele samenleving geslaagd is?
Nederland is er redelijk in geslaagd een vreedzame samenleving te zijn .
Kijk om je heen... dat is het bewijs.
Blok stond dom te lullen
pi_180713748
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:55 schreef Harlon het volgende:

[..]

Blok moet van BuZa af want z'n ambtenaren vinden hem niets. 't was voor D'66 redelijk hard slikken dat ze BuZa niet kregen dus nu constant door treiteren.
Is dit een complotheorie ?
Die brief van die ambtenaren is opgezet door D'66 ?
Door wie van D'66 ?
pi_180713769
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Is dit een complotheorie ?
Die brief van die ambtenaren is opgezet door D'66 ?
Door wie van D'66 ?
Ik denk door wel meer dan alleen degene die zich tot D'66 scharen, BuZa zit vol met mensen van GL, PvdA en D'66. Dan zo'n enge VVD'r die zowaar durft om de heilige huisjes van links aan te vallen, tja die moet wieberen.
  woensdag 25 juli 2018 @ 10:00:19 #42
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180713779
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Blok stond dom te lullen
Nee. Is niet gelukt.
Als je een vreedzame multiculti samenleving zou hebben, zou alles door elkaar wonen.

Kijk inderdaad naar Amsterdam. Hoezo geslaagde multiculti? Iedereen leeft langs elkaar heen zo'n beetje.

Blok heeft verder gewoon gelijk.
1947-2016
pi_180713822
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 10:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee. Is niet gelukt.
Als je een vreedzame multiculti samenleving zou hebben, zou alles door elkaar wonen.

Kijk inderdaad naar Amsterdam. Hoezo geslaagde multiculti? Iedereen leeft langs elkaar heen zo'n beetje.

Blok heeft verder gewoon gelijk.
Het is een onmogelijke eis dat iedereen door elkaar heen moet wonen maar wel z’n eigen cultuur moet behouden.

Het is óf de mozaïek óf de smeltkroes. Beide kun je geslaagd noemen. En je kan niet stellen dat het pas geslaagd is als je én de smeltkroes én het mozaïek tegelijk hebt bereikt.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2018 10:04:48 ]
pi_180713852
quote:
Dat doet ze omdat ze nu niet meer aan kan komen met de gebruikelijke 5 minuten Trump bashen sinds ze daarop is aangesproken.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180713865
quote:

Ik zie vooral veel bevolkingsgroepen compleet apart leven en elkaar het licht in de ogen niet gunnen.

Dat begon nb al op school vroeger: Marocs bij marocs, negerts bij de negerts, Nlers bij de NLers etc
En dan eens in de zoveel tijd knokken onderling.
pi_180713940
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:59 schreef Harlon het volgende:

[..]

Ik denk door wel meer dan alleen degene die zich tot D'66 scharen, BuZa zit vol met mensen van GL, PvdA en D'66. Dan zo'n enge VVD'r die zowaar durft om de heilige huisjes van links aan te vallen, tja die moet wieberen.
Je vervalst wat er gebeurde.
Die engerd viel de kernwaarden van de Nederlandse cultuur aan door onzin te beweren dat Nederland geen autochtone bevolking meer heeft en dat men niet vreedzaam kan samenleven in Nederland

Nu heb ik geen idee hoe je de ambtenaren van BuZa politiek moet plaatsen, maar kennelijk zijn die ambtenaren qua afkomst geen evenredige afspiegeling van de samenleving. Dat riekt eerder naar rechtse dominantie.
pi_180713970
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 10:08 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ik zie vooral veel bevolkingsgroepen compleet apart leven en elkaar het licht in de ogen niet gunnen.
Dan zie je dat vooral verkeerd betreffende dat licht. Mensen leven vreedzaam naast elkaar.
En de ruzies van kinderen zijn niet representatief .
pi_180714256
quote:
Het probleem is dan ook niet het multiculturalisme maar het gebrek aan samenleving. Wat de neoliberalen van de VVD en de NRC maar wat graag over het hoofd zien is dat die immigranten niet door en vanwege de samenleving zijn binnengehaald maar vanwege een deel van de Nederlandse en buitenlandse bedrijven die de loonkosten willen drukken en meer potentiele klanten willen.

Daardoor hebben we aparte monoculturele samenlevingen binnen de samenleving. We hebben feitelijk gewoon Turkse en Marokkaanse kolonies in Nederland laten vestigen. Mensen die loyaal zijn aan het moederland en zorgen voor verplaatsing van geld van Nederland naar hun moederland. Dat mag de VVD zichzelf aanrekenen.

Het borreltafelracisme van Blok is op geen enkele wijze een analyse van de situatie en de oorzaken. Hij krijgt nu lof toegezwaaid omdat hij het probleem zou benoemen terwijl hij het alleen maar aanroert en het probleem nou juist niet benoemt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 25 juli 2018 @ 10:46:32 #49
63302 rockstah
New World Disorder
pi_180714321
Ik kwam dat stukje in de NRC tegen inderdaad. Paar opmerkingen.

quote:
De uitspraken van Stef Blok over multiculturele samenlevingen („noem een voorbeeld [..] waar een vreedzaam samenlevingsverband is, ik ken hem niet”) schokten politici, sociale dienstverleners en journalisten. Dat zelfs Blok, de VVD’er die bij zijn aantreden in maart nog gekarakteriseerd werd als ‘saai en oerdegelijk’, zó rechtspopulistisch uit de hoek kon komen, droeg zeker bij aan die schok. Stef Blok liet zich dus veel te negatief uit over de multiculturele samenleving. Foutief zelfs, meenden zelfbenoemde factcheckers. Maar waarom draait niemand het eens om? Waarom hoeft links nooit te verklaren wat er dan zo positief is aan de multiculturele samenleving? Wat heeft de komst van niet-westerse migranten ons dan voor goeds gebracht?
Dit is een vreemde manier van denken, een mens hoeft zijn bestaan of dat van anderen niet te rechtvaardigen. Als je een kind krijgt hoef je ook niet vooraf te bewijzen dat die iets toe gaat voegen, dat kun je ook niet eens weten. Het op zo'n manier kijken naar de samenleving is fatalistisch. Ook mbt het begrip "multiculturele samenleving" worden oorzaak en gevolg omgedraaid. Het is niet zo dat we mensen binnen zijn gaan halen om een multiculturele samenleving te stichten.
Vooralsnog is Nederland een van de minst diverse landen ter wereld, al die discussies rondom immigratie vinden vooral plaats in een politieke werkelijkheid en niet eens zozeer tussen culturen onderling.
quote:
Critici en ‘factcheckers’ interpreteren Bloks woorden overigens wel heel nauw. De VVD’er stelde dat hij geen „vreedzaam” multicultureel samenlevingsverband kent en zou daarmee fout zitten. Suriname („failed state”) zou volgens Bloks critici juist toonbeeld van zo’n vreedzame multiculturele samenleving zijn. En Nederland ook. Ja, vreedzaam in de zin van: geen oorlog. Maar niemand kan toch ontkennen dat er al decennia sprake is van ernstige culturele en etnische spanningen waarvan zonder de komst van niet-westerse migranten geen sprake zou zijn? Een soortgelijke conclusie trok de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid nog in mei. Ik citeer de bespreking in NRC: „Als wijken diverser worden, voelen mensen zich onveiliger en neemt sociale samenhang af. Ook is de kans groter dat ze een delict plegen.” Wie ‘vreedzaam’ definieert als kalm, rustig en wars van ruzie, kan niet ontkennen dat Stef Blok gewoon gelijk heeft. Overal leidt de multiculturele samenleving tot spanning. Bovendien; juist links heeft het over ‘groepen die tegenover elkaar staan’.
"Wie ‘vreedzaam’ definieert als kalm, rustig en wars van ruzie,"
Ja das lekker makkelijk hè, als je de definitie veranderd dan klopt het.
Een samenleving waarin men geen opvliegers of ruzies heeft bestaat natuurlijk niet, echtgenoten en familieleden hebben ook weleens ruzie. Zo bezien is samenleven in elke vorm schier onmogelijk.

De geschiedenis is er één van een continue strijd van ideologieën, denkwijzes en inderdaad ook culturen in zekere zin. Als je daar geen zin in hebt zul je jezelf af moeten scheiden, je hebt gewoon niet het recht noch de middelen om de samenleving naar jouw ideaalbeeld in te richten en dat geld evengoed voor links als voor rechts georiënteerde burgers. Ook politici hebben die situatie niet volledig in de hand ondanks de macht die ze lijken te bezitten.

quote:
Zo hypocriet allemaal! ...
Dit stuk laat ik even voor wat het is, je kunt niet met stromannen debateren.
quote:
Jammer dat Blok uit politiek lijfsbehoud zo razendsnel afstand nam van zijn uitspraken. Hoe ongelukkig hij zijn gedachten in die uitgelekte video ook de vrije loop liet, iedereen zag: wat de minister tegenover dat gezelschap zegt, meent hij wel, ook al was het prikkelend bedoeld. Zo’n rede kun je niet zomaar terugtrekken. Dat maakt je ongeloofwaardig. Er zat namelijk geen woord Spaans bij.
Je kunt er wmb niet vanuit gaan dat hij dit echt allemaal gelooft, dat weet je gewoon niet bij politici.
  Moderator woensdag 25 juli 2018 @ 11:22:09 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180714878
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 05:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat is je bewijs dat de multiculturele samenleving geslaagd is? Nou, dan is Blok's verhaal een stuk beter onderbouwd.
dan heb je hele andere beelden gezien dan ik want volgens mij onderbouwde hij het uberhaupt niet en zodra er naar gevraagd werd krabbelde hij sneller terug dan een Fransman op oorlogspad

de stelling was ook niet dat het geslaagd was maar dat het werkt, daar is Aboutaleb levend bewijs van lijkt mij en dat was uiteindelijk waar je (in eerste instantie) naar vroeg

of het geslaagd is verschild in mijn ogen dan ook van geval tot geval, de een gaat het makkelijker af dan de ander maar dat is dan wel de schuld van de ander, niet van de samenleving

lijkt mij

quote:
[..]

Tuurlijk wel. Past misschien niet in je straatje.
nee omdat het er niets mee te maken heeft past het niet in mijn straatje nee _O-

dat het een beetje een kutland is ontken ik dan ook nergens, de stellling is dat een Indonees het in Nederland makkelijker zal hebben dan een Somalier en dat lijkt me moeilijk tegen te spreken

ik vind het ook wel een beetje flauw om gelijk zo te beginnen hoor, je moet hier gewoon een volwassen discussie over kunnen voeren zonder gelijk zo te doen
pi_180716702
Het doet me altijd denken aan het roddelclubje op de lagere school, er was één meisje die daar niet aan mee wilde doen, samen met mij. Zij is nu lerares op een basisschool en dat geeft me een heel goed gevoel.
Bij Jinek lijkt het op dat roddelclubje. De persoon zelf waarover het gaat, is er zelf nooit bij.
pi_180717654
Er is nooit in NL een 100% vredige maatschappij geweest en er zijn altijd strubbelingen met nieuwkomers geweest
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_180717668
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 13:12 schreef Loekie1 het volgende:
Het doet me altijd denken aan het roddelclubje op de lagere school, er was één meisje die daar niet aan mee wilde doen, samen met mij. Zij is nu lerares op een basisschool en dat geeft me een heel goed gevoel.
Bij Jinek lijkt het op dat roddelclubje. De persoon zelf waarover het gaat, is er zelf nooit bij.
Gewoon echt onzin.
pi_180717696
Ik ben wel blij dat heel Nederland er nu over aan het praten of discussiëren is.
pi_180717790
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 13:12 schreef Loekie1 het volgende:

Dus jij bent nu aan het roddelen ? Jinek is er niet bij
pi_180717842
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 10:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het probleem is dan ook niet het multiculturalisme maar het gebrek aan samenleving. Wat de neoliberalen van de VVD en de NRC maar wat graag over het hoofd zien is dat die immigranten niet door en vanwege de samenleving zijn binnengehaald maar vanwege een deel van de Nederlandse en buitenlandse bedrijven die de loonkosten willen drukken en meer potentiele klanten willen.

Daardoor hebben we aparte monoculturele samenlevingen binnen de samenleving. We hebben feitelijk gewoon Turkse en Marokkaanse kolonies in Nederland laten vestigen. Mensen die loyaal zijn aan het moederland en zorgen voor verplaatsing van geld van Nederland naar hun moederland. Dat mag de VVD zichzelf aanrekenen.

Het borreltafelracisme van Blok is op geen enkele wijze een analyse van de situatie en de oorzaken. Hij krijgt nu lof toegezwaaid omdat hij het probleem zou benoemen terwijl hij het alleen maar aanroert en het probleem nou juist niet benoemt.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 10:46 schreef rockstah het volgende:
Ik kwam dat stukje in de NRC tegen inderdaad. Paar opmerkingen.

[..]

Dit is een vreemde manier van denken, een mens hoeft zijn bestaan of dat van anderen niet te rechtvaardigen. Als je een kind krijgt hoef je ook niet vooraf te bewijzen dat die iets toe gaat voegen, dat kun je ook niet eens weten. Het op zo'n manier kijken naar de samenleving is fatalistisch. Ook mbt het begrip "multiculturele samenleving" worden oorzaak en gevolg omgedraaid. Het is niet zo dat we mensen binnen zijn gaan halen om een multiculturele samenleving te stichten.
Vooralsnog is Nederland een van de minst diverse landen ter wereld, al die discussies rondom immigratie vinden vooral plaats in een politieke werkelijkheid en niet eens zozeer tussen culturen onderling.

[..]

"Wie ‘vreedzaam’ definieert als kalm, rustig en wars van ruzie,"
Ja das lekker makkelijk hè, als je de definitie veranderd dan klopt het.
Een samenleving waarin men geen opvliegers of ruzies heeft bestaat natuurlijk niet, echtgenoten en familieleden hebben ook weleens ruzie. Zo bezien is samenleven in elke vorm schier onmogelijk.

De geschiedenis is er één van een continue strijd van ideologieën, denkwijzes en inderdaad ook culturen in zekere zin. Als je daar geen zin in hebt zul je jezelf af moeten scheiden, je hebt gewoon niet het recht noch de middelen om de samenleving naar jouw ideaalbeeld in te richten en dat geld evengoed voor links als voor rechts georiënteerde burgers. Ook politici hebben die situatie niet volledig in de hand ondanks de macht die ze lijken te bezitten.

[..]

Dit stuk laat ik even voor wat het is, je kunt niet met stromannen debateren.

[..]

Je kunt er wmb niet vanuit gaan dat hij dit echt allemaal gelooft, dat weet je gewoon niet bij politici.
Goede posts.
"Pools are perfect for holding water"
pi_180721862
Dan zitten ze heel schijnheilig van: ik snap niet waar hij het vandáán heeft!
Nou, vraag het hem!
pi_180724156
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 10:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dan zie je dat vooral verkeerd betreffende dat licht. Mensen leven vreedzaam naast elkaar.
En de ruzies van kinderen zijn niet representatief .
Volgens mij kom jij niet veel de deur uit en heb je al helemaal geen tot weinig vrienden van een andere groep.
  Moderator woensdag 25 juli 2018 @ 18:02:06 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180724284
volgens mij is dat een drogreden
pi_180724524
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 18:02 schreef sp3c het volgende:
volgens mij is dat een drogreden
Dit zou eerder een stroman zijn.
  Moderator woensdag 25 juli 2018 @ 18:17:58 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180724637
nee een stropop zou zijn als je erop had gereageerd met 'ow dus volgens jou zijn er helemaal geen burenruzies in Nederland?'
pi_180725164
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 17:56 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Volgens mij kom jij niet veel de deur uit en heb je al helemaal geen tot weinig vrienden van een andere groep.
Je hebt geen inhoudelijke argumenten? Dat kan ....
Schrijf dan niks.
pi_180729161
quote:
14s.gif Op woensdag 25 juli 2018 10:07 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Dat doet ze omdat ze nu niet meer aan kan komen met de gebruikelijke 5 minuten Trump bashen sinds ze daarop is aangesproken.
Geert Dales was (terecht) streng voor haar ja
pi_180729325
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 10:08 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

pi_180731321
quote:
14s.gif Op woensdag 25 juli 2018 02:55 schreef richolio het volgende:

[..]

Natuurlijk mag je niet zeggen wat je wil, alles wat je zegt heeft meteen consequenties, Als je alles mocht zeggen en bespreken, dan had bijvoorbeeld stichting Martijn nog bestaan.
  woensdag 25 juli 2018 @ 23:22:29 #66
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180731906
Stef Blok maakt met dit soort uitspraken weer handig gebruik van de nuttige alt rechtse stoottroepen, die zoveel bezig zijn met randverschijnselen voortgekomen uit een paranoïde en reactionair wereldbeeld dat ze nog steeds niet door hebben dat het juist de neoliberalen zijn waartoe Blok (thans uitgeroepen tot hun profeet) behoort die garen spinnen bij zoveel mogelijk open grenzen en zoveel mogelijk concurrentie, hetzij op de arbeidsmarkt, hetzij met betrekking tot sociale voorzieningen.

Al jaren is de VVD de grootste, en laten we wel zijn, de facto is hun beleid al decennia gemeengoed: een vrije marktfetisjisme gebouwd op onhoudbare economische modellen. Dat het 'plebs' nu vooral zaken wil horen aangaande de euvelen van de multiculti, daar speelt de VVD al lange tijd handig op in. En het werkt. Want wie krijgt de zwarte piet nog altijd toegespeeld? 'Links'.

Cultuur, samenleven en harmonie zal de VVD worst wezen. Zolang de grote salarissen en dito beroepen niet teveel last hebben van zieke, werkloze en oudere onrendabelen zal het ze worst zijn.

Ofwel, populistisch geblèr voor de bühne. En ondertussen breekt juist Blok's partij lustig verder af, en hebben juist de midden- en lagere klassen het meest last van dat beleid. Maar goed: roep wat over 'd'n butenlanders', en je hebt weer volle zalen. Wat heet, je wordt op handen gedragen als grote ziener.

lol...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_180734009
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:59 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Als je alles mocht zeggen en bespreken, dan had bijvoorbeeld stichting Martijn nog bestaan.
Zou die club MARTIJN volgens Blok dan typisch Nederlandse cultuur zijn?
pi_180734027
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 23:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
Stef Blok maakt met dit soort uitspraken weer handig gebruik van de nuttige alt rechtse stoottroepen, die zoveel bezig zijn met randverschijnselen voortgekomen uit een paranoïde en reactionair wereldbeeld dat ze nog steeds niet door hebben dat het juist de neoliberalen zijn waartoe Blok (thans uitgeroepen tot hun profeet) behoort die garen spinnen bij zoveel mogelijk open grenzen en zoveel mogelijk concurrentie, hetzij op de arbeidsmarkt, hetzij met betrekking tot sociale voorzieningen.

Al jaren is de VVD de grootste, en laten we wel zijn, de facto is hun beleid al decennia gemeengoed: een vrije marktfetisjisme gebouwd op onhoudbare economische modellen. Dat het 'plebs' nu vooral zaken wil horen aangaande de euvelen van de multiculti, daar speelt de VVD al lange tijd handig op in. En het werkt. Want wie krijgt de zwarte piet nog altijd toegespeeld? 'Links'.

Cultuur, samenleven en harmonie zal de VVD worst wezen. Zolang de grote salarissen en dito beroepen niet teveel last hebben van zieke, werkloze en oudere onrendabelen zal het ze worst zijn.

Ofwel, populistisch geblèr voor de bühne. En ondertussen breekt juist Blok's partij lustig verder af, en hebben juist de midden- en lagere klassen het meest last van dat beleid. Maar goed: roep wat over 'd'n butenlanders', en je hebt weer volle zalen. Wat heet, je wordt op handen gedragen als grote ziener.

lol...
woord

DE VVD spint het weer heel slim
ondertussen staat de deur wijd open en wordt de oorspronkelijke bevolking vervangen

Ze verdienen overigens ook niet beter
pi_180734640
  donderdag 26 juli 2018 @ 06:09:10 #70
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_180736117
quote:
Ja en? Wat is nou je punt? :?

Exact ditzelfde zou volgens jou ook gebeuren wanneer je een zeer grote groep (werkelijk) hoogopgeleide immigranten hebt? Immigranten die niet in ghetto's komen te wonen, een hoge levensstandaard hebben, die een goede carrière maken in het nieuwe land, etc..

Jij denkt dat dergelijke rellen dan ook zouden ontstaan?

Sowieso, denken dat elke immigrant een moslim of laagopgeleide armoedzaaier uit de banlieu's is :')
Krekker is de bom!
pi_180736132
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 06:09 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ja en? Wat is nou je punt? :?

Exact ditzelfde zou volgens jou ook gebeuren wanneer je een zeer grote groep (werkelijk) hoogopgeleide immigranten hebt? Immigranten die niet in ghetto's komen te wonen, een hoge levensstandaard hebben, die een goede carrière maken in het nieuwe land, etc..

Jij denkt dat dergelijke rellen dan ook zouden ontstaan?

Sowieso, denken dat elke immigrant een moslim of laagopgeleide armoedzaaier uit de banlieu's is :')
Niet elke, maar wel de overgrote meerderheid. Ook wat er nu allemaal binnenkomt als "vluchteling" is vrijwel allemaal volledig onopgeleid en kansloos.

En dan krijg je dit:
  donderdag 26 juli 2018 @ 06:32:20 #72
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_180736171
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 06:18 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Niet elke, maar wel de overgrote meerderheid. Ook wat er nu allemaal binnenkomt als "vluchteling" is vrijwel allemaal volledig onopgeleid en kansloos.

En dan krijg je dit:
Dat er nu vooral kansloze immigranten binnenkomen maakt dus niet je alleen maar kansloze migranten binnen kan halen. Dat is simpelweg een beleidskeuze die door de overheden wordt gemaakt. Ik zeg niet dat het 100% een kwestie van beleid is. Er zijn natuurlijk ook factoren als overmacht, etc. Maar beleid heeft wel degelijk grote invloed.

Wanneer de focus zou liggen op kennismigranten (ongeacht ras) zou de situatie heel anders zijn en zouden de verschillende culturen hoogstwaarschijnlijk wel vreedzaam kunnen leven. Al kan een factor als zeer strenge religieuze beleving (ongeacht welke religie) enige mate van negatieve impact hebben, maar niet zo groot als de ongeschooldheid/kansloosheid, etc.
Krekker is de bom!
pi_180736205
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 06:32 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dat er nu vooral kansloze immigranten binnenkomen maakt dus niet je alleen maar kansloze migranten binnen kan halen. Dat is simpelweg een beleidskeuze die door de overheden wordt gemaakt. Ik zeg niet dat het 100% een kwestie van beleid is. Er zijn natuurlijk ook factoren als overmacht, etc. Maar beleid heeft wel degelijk grote invloed.

Wanneer de focus zou liggen op kennismigranten (ongeacht ras) zou de situatie heel anders zijn en zouden de verschillende culturen hoogstwaarschijnlijk wel vreedzaam kunnen leven. Al kan een factor als zeer strenge religieuze beleving (ongeacht welke religie) enige mate van negatieve impact hebben, maar niet zo groot als de ongeschooldheid/kansloosheid, etc.
Er zijn in Europa altijd vrijwel alleen maar kansloze migranten binnengekomen. De hoogopgeleide gaan elders heen en wij gaan een burgeroorlog tegemoet met dank hieraan.
  donderdag 26 juli 2018 @ 07:49:35 #74
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_180736585
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 06:38 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Er zijn in Europa altijd vrijwel alleen maar kansloze migranten binnengekomen. De hoogopgeleide gaan elders heen en wij gaan een burgeroorlog tegemoet met dank hieraan.
Dat is niet juist wat je daar zegt. Er zijn continu genoeg kansrijke (kennis)migranten binnen gekomen, en dat is nog steeds aan de gang. Daar is alleen veel minder focus op.

En dat is mijn punt ook niet eens. Mijn punt is dat verschillende culturen prima vreedzaam samen kunnen leven.
Krekker is de bom!
  donderdag 26 juli 2018 @ 08:04:00 #75
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180736662
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 07:49 schreef KreKkeR het volgende:

Mijn punt is dat verschillende culturen prima vreedzaam samen kunnen leven.
Klopt, maar niet alle culturen kunnen dat. Er zijn in Nederland zat culturen die weinig tot niks bijdragen aan onze samenleving.
  donderdag 26 juli 2018 @ 08:06:15 #76
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180736676
quote:

[..]

Ja, in plaats van migranten toe te laten die in staat zijn om bijv. spread sheets te lezen, komen er hier ongeletterden binnen die niets toevoegen.
pi_180737035
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 07:49 schreef KreKkeR het volgende:
. Mijn punt is dat verschillende culturen prima vreedzaam samen kunnen leven.
Samen leven of naast elkaar kunnen leven?
pi_180737560
Ik ben migrant op fok.

Zoals een Englishman in New York.

Ik was alleen nooit een illegal alien.
  donderdag 26 juli 2018 @ 09:46:16 #79
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_180737839
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:31 schreef Starmanelon het volgende:
Ik ben migrant op fok.

Zoals een Englishman in New York.

Ik was alleen nooit een illegal alien.
I can read it in your accent when you type.
pi_180738737
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 08:06 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Ja, in plaats van migranten toe te laten die in staat zijn om bijv. spread sheets te lezen, komen er hier ongeletterden binnen die niets toevoegen.
een WK titel?

pi_180738752
quote:
12s.gif Op donderdag 26 juli 2018 08:42 schreef Piles het volgende:

[..]

Samen leven of naast elkaar kunnen leven?
rijk en arm hebben ook altijd naast elkaar geleefd
pi_180738765
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 10:43 schreef riazop het volgende:

[..]

een WK titel?

[ afbeelding ]
Twee aanvoerders een keeper en werkvolk?

En oei ik miste er eentje.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2018 10:46:13 ]
pi_180738794
quote:

[..]

Er zijn in Europa altijd vrijwel alleen maar kansloze migranten binnengekomen. ...
Loop eens een ziekenhuis binnen in Parijs of Londen.

Dacht je dat de witneuzen daar in de meerderheid waren?
pi_180738805
In bed of aan het bed?
pi_180738815
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 10:45 schreef john2406 het volgende:

[..]

Twee aanvoerders een keeper en werkvolk?

Lloris en Hernandez zijn ook migranten hoor
pi_180738842
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 10:47 schreef john2406 het volgende:
In bed of aan het bed?
de witneus is vnl consument

De migrant doet het werk, van schoonmaker tot chirurg
pi_180738847
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 10:47 schreef riazop het volgende:

[..]

Lloris en Hernandez zijn ook migranten hoor
Maakt dat uit? Gebruik, (misbruik) iemand waar die goed voor is, echter maar ook alleen dat, jij spant toch ook geen racepaard voor een ploeg neem ik aan.
pi_180738876
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 10:46 schreef riazop het volgende:

[..]

Loop eens een ziekenhuis binnen in Parijs of Londen.

Dacht je dat de witneuzen daar in de meerderheid waren?
Witneuzen :')
Gelukkig laat je je masker vallen en komt de echte racistische aard naar boven zodat iedereen die kan zien. Heel goed.

De uitzonderingen doen niets af aan de feiten dat de overgrote meerderheid wat hier binnenkomt en binnengelaten is de afgelopen decennia laag- tot niet-opgeleid is en was.
pi_180738900
quote:

[..]

een WK titel?

[ afbeelding ]
Een verneuking van je land, honderden doden bij aanslagen, steden die erbij staan als 3e wereldtroep, massale criminaliteit, islamisering maar je wint eens een voetbaltoernooitje! Hoera! Hoe simpel kan je zijn? _O-

WTF? Steek die beker in je hol, 1000 x liever geen beker dan!
pi_180738916
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 10:50 schreef De_Onnoembare het volgende:
De uitzonderingen doen niets af aan de feiten dat de overgrote meerderheid wat hier binnenkomt en binnengelaten is de afgelopen decennia laag- tot niet-opgeleid is en was.
Dat is dus al uit de duim gezogen gelul.
  donderdag 26 juli 2018 @ 11:15:52 #91
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180739341
quote:

[..]

een WK titel?

[ afbeelding ]
Een voetbalspelletjes is voor jou dus meer waard dan de totale vernietiging van onze beschaving? Misdaad, ongeletterdheid, terrorisme, dat is wat deze immigratie inhoudt.
pi_180739366
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juli 2018 10:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is dus al uit de duim gezogen gelul.
Oh? Vertel!

Als je dit niet eens weet of je liegt er over omdat de realiteit je visie tegenspreekt, dan vraag ik me echt af waarom jij je überhaupt hiermee bemoeit?

quote:
Van arbeidsmigratie op grote schaal zijn geen belangrijke gunstige effecten te verwachten voor het inkomen van de reeds aanwezige bevolking of voor de collectieve financiën. Als de sociaal-economische kenmerken van immigranten gemiddeld overeenkomen met de thans in Nederland aanwezige niet-westerse immigranten, is er zelfs sprake van een negatief effect op de collectieve financiën. Tot die sociaal-economische kenmerken worden met name gerekend: arbeidsdeelname, inkomen en gebruik van collectieve voorzieningen zoals gezondheidszorg, onderwijs en sociale zekerheid. In deze situatie neemt weliswaar het bruto binnenlands product toe, maar op lange termijn vallen de opbrengsten van deze toename nagenoeg geheel toe aan de immigranten en buitenlandse kapitaalverschaffers. Over de levensloop bezien zijn de kosten voor onder meer zorg, onderwijs, pensioenen en sociale zekerheid groter dan de extra belasting- en premie-inkomsten.
https://www.cpb.nl/persbe(...)ef-tegen-vergrijzing

quote:
Europe is facing an unprecedented humanitarian crisis, and this requires a coordinated, bold and comprehensive response by Member States. This does not diminish, however, the importance of addressing the challenges related to the management of legal labour migration in Europe. The long-term competitiveness of the EU and its ability to move to a strong and sustainable growth path is at stake.

Recruiting Immigrant Workers: Europe finds that migrants to the EU are younger and less well educated than those in other OECD destinations. Of the total pool of highly-educated third-country migrants residing in EU and OECD countries, the EU hosts less than one-third (31%), while more than half (57%) are in North America. Some progress has been made in the past decade, with a sizeable increase in the share of highly educated among recent migrants -- from 21% of the total in 2000 to 36% in 2011. But this is still less than received by North America (41%) or Australia and New Zealand (52%).
https://www.oecd.org/news(...)ition-for-talent.htm
pi_180739420
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:15 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Een voetbalspelletjes is voor jou dus meer waard dan de totale vernietiging van onze beschaving? Misdaad, ongeletterdheid, terrorisme, dat is wat deze immigratie inhoudt.
Ik neem aan dat men daar ook stemmen kan om zich te laten vertegenwoordigen, dus wat lal je nu nog dan, het is toch niet mijn verantwoording of toch wel?
pi_180739463
Op een bank rondhangen en niks presteren kan ikzelf ook, als niet beter!
  donderdag 26 juli 2018 @ 11:27:41 #95
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180739563
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:22 schreef john2406 het volgende:
Op een bank rondhangen en niks presteren kan ikzelf ook, als niet beter!
Ja dat bedoelen ze nu met "ze pikken onze plekken in!" :T
pi_180739628
pi_180739646
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:15 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Een voetbalspelletjes is voor jou dus meer waard dan de totale vernietiging van onze beschaving? ...
Een wk titel is best wel een dingetje ja

en wie willen er ONS hoger onderwijs verder verengelsen?? De vvd?
pi_180739691
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 10:50 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nederland heeft juist erg veel behoefte aan laaagbetaalde werkers. Of dacht jij serieus dat een Hollander nog gaat schoonmaken of in een Macdo staan?
pi_180739752
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:34 schreef riazop het volgende:

[..]

Nederland heeft juist erg veel behoefte aan laaagbetaalde werkers. Of dacht jij serieus dat een Hollander nog gaat schoonmaken of in een Macdo staan?
Alleen een Hollander of ook Nederlanders?
  donderdag 26 juli 2018 @ 11:44:52 #100
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180739875
quote:

[..]

:') :') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_180739999
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:34 schreef riazop het volgende:

[..]

Jij bazelt maar wat in de rondte he? Je hebt totaal geen idee van de feiten.

NL heeft NUL behoefte aan laagopgeleide werkers, sterker nog ook de middenlaag gaat eruit:

quote:
Dat is niet het enige. Door de opkomst van de robotisering zullen ongeveer 1 miljoen banen verloren gaan voor middelbaar opgeleid personeel, zo stelt Gründemann. ,,Die werknemers gaan met laagopgeleiden concurreren om banen.’’
https://www.ad.nl/ad-werk(...)beidsmarkt~aabed8de/
pi_180740010
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:32 schreef riazop het volgende:

[..]

Een wk titel is best wel een dingetje ja
Dat is helemaal NIETS waard! NIETS! Het is een fucking spelletje.
pi_180740065
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:51 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Zo ook de rest het is maar een spelletje, niks meer of minder als dat.
Mijn mening.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2018 11:53:50 ]
pi_180740069
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:17 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Oh? Vertel!

Als je dit niet eens weet of je liegt er over omdat de realiteit je visie tegenspreekt, dan vraag ik me echt af waarom jij je überhaupt hiermee bemoeit?

[..]

https://www.cpb.nl/persbe(...)ef-tegen-vergrijzing

[..]

https://www.oecd.org/news(...)ition-for-talent.htm
Ligt de arbeidsparticipatie onder 'allochtone' bevolkingsgroepen onder de 50%, ja?
pi_180740163
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ligt de arbeidsparticipatie onder 'allochtone' bevolkingsgroepen onder de 50%, ja?
Wat? Gewoon alles wat er staat negeren en LALALALALA roepen dus?
  donderdag 26 juli 2018 @ 12:03:20 #106
471419 Otger
Reconquista
pi_180740286
Dank aan het etnisch diverse Franse voetbal team voor het winnen van het WK. Hopelijk zullen de domme racistjes op Fok! daar iets van leren!

pi_180740562
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 12:03 schreef Otger het volgende:
Dank aan het etnisch diverse Franse voetbal team voor het winnen van het WK. Hopelijk zullen de domme racistjes op Fok! daar iets van leren!

[ afbeelding ]
Ja, rellen bij het voetballen is inderdaad een noviteit :')
  donderdag 26 juli 2018 @ 12:18:30 #108
471419 Otger
Reconquista
pi_180740613
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 12:15 schreef bamibij het volgende:

[..]

Haha ja man, klopt inderdaad je zou er maar raciale patronen in zien. Domme rechtse mannetjes ook.
pi_180740790
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 12:15 schreef bamibij het volgende:

[..]

Anti westerse waarden die hier hierin een van de voornaamste drijvende rollen speelt wel.
pi_180741340
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juli 2018 12:18 schreef Otger het volgende:

[..]

Haha ja man, klopt inderdaad je zou er maar raciale patronen in zien. Domme rechtse mannetjes ook.
Welk raciaal patroon dan?
pi_180745194
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:50 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

NL heeft NUL behoefte aan laagopgeleide werkers, sterker nog ook de middenlaag gaat eruit:

[..]

Precies.

De middenklasse krijgt de klappen

Aan werkers voor laagbetaalde banen is een schreeuwende behoefte in NL daarentegen
pi_180745225
quote:

[..]

Daar dachten 70 miljoen FRANSEN heel anders over
pi_180745293
quote:

[..]

Jij zit liever op een terrasje met je waardetoevoegende witte vriendjes?

pi_180745336
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 15:56 schreef riazop het volgende:

[..]

Daar dachten 70 miljoen FRANSEN heel anders over
Er zijn niet eens 70 miljoen Fransen _O-
pi_180745359
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 15:58 schreef riazop het volgende:

[..]

Jij zit liever op een terrasje met je waardetoevoegende witte vriendjes?

[ afbeelding ]
Ik zit inderdaad liever op een terras met mijn blanke vrienden dan dat ik in Frankrijk neergemaaid word door jihadi's maar dat er wel een sport-toernooitje gewonnen wordt _O-
pi_180745394
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 16:00 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ik zit inderdaad liever op een terras met mijn blanke vrienden dan dat ik in Frankrijk neergemaaid word door jihadi's maar dat er wel een sport-toernooitje gewonnen wordt _O-
:')
pi_180745410
Meer opinie:
Revu
quote:
Kort nadat de beelden van onze minister waren uitgelekt, gebeurde er iets bijzonders. Stef Blok werd plotseling omarmd en geadopteerd door grote groepen boze rechtse mensen die zich eindelijk vertegenwoordigd voelden door iemand van het kabinet. Hun ideeën over allochtonen en de multiculturele samenleving leefden niet langer ondergronds, maar kregen dankzij onze minister van Buitenlandse Zaken een veel groter podium, ware het niet dat laatstgenoemde daar niet bewust voor had gekozen.

Terwijl politici, duiders en prominenten hun afschuw tentoonspreidden, bleven er ook akelig veel geluiden hoorbaar van lieden die de minister een held vonden, iemand die eindelijk het politiek correcte juk van zich af had geworpen, teneinde de goegemeente eens flink de waarheid te vertellen, of ze er nou zin in had of niet.

(...)

De reden dat de VVD’er het kennelijk geoorloofd vindt om dergelijke uitspraken te doen, komt voort uit het feit dat we steeds vaker onze oren laten hangen naar extremisten, uit angst dat ze anders zullen domineren. Hun denkbeelden worden in mildere vorm gekopieerd en salonfähig gemaakt. Laten we dat probleem eens analyseren. Ministers komen en gaan, maar de bevolking, monocultureel of niet, blijft intact, inclusief alle verwerpelijke ideeën.
HP De Tijd
quote:
Het land is inmiddels al een week in de ban van de gewraakte multiculti uitspraken van VVD-minister Stef Blok van Buitenlandse Zaken. Zelfs op de camping in Zuid-Frankrijk wordt door vele landgenoten in lichte staat van opwinding over de affaire van gedachten gewisseld. Kun je wel, of juist niet, samenleven met andere culturen, zo vragen vele roodverbrande vakantiegangers zich af tijdens de barbecue. Immers: ook op de gemiddelde Hollandse camping in het buitenland zijn we het liefst als volkje gezellig onder elkaar. We vinden het prettig als in verre oorden gewoon kroketten worden geserveerd.

(...)

Dat heeft alles te maken met de zwaarte van deze affaire. De uitspraken van Blok zijn niet zomaar een vergissing, maar getuigen van een diepe overtuiging, dat de multiculturele samenleving volgens de VVD-bewindsman gedoemd is te falen. Immers: dat is zo vastgelegd in ons DNA. Dat we het liefst met elkaar op de camping zitten, onze eigen taal spreken, onze eigen kroketten consumeren samen met mensen die op ons lijken en van dezelfde spelletjes houden is geen keuze maar een gegeven dat rechtstreeks voortkomt uit onze genen.

De visie van Blok komt daarmee gevaarlijk dicht in de buurt van een soort rassenleer, want van een genetisch onderscheid tussen volken naar een ‘superieur gen’ is voor sommigen een relatief kleine stap. De vraag is of een Nederlands kabinet dit soort gedachten moet stimuleren. Met dit type argumenten werd ooit door landen als Nederland de slavernij gerechtvaardigd.

(...)

Hij introduceert een visie op onze hedendaagse samenleving, die fundamenteel haaks staat op die van coalitiepartijen ChristenUnie, D66 en CDA. Het concept dat er sprake is van specifiek DNA, dat samenleven tussen verschillende culturen in de weg zou staan, doet denken aan donkere periodes in onze geschiedenis die we met z’n allen zo snel mogelijk willen vergeten. De zaak-Blok is dan ook zeker geen gelopen race, want dat er ná het reces een parlementair robbertje vechten op hem afkomt is duidelijk.
Joop.nl
quote:
Een paar dagen terug nam een aantal bekende Nederlanders het initiatief tot een open brief aan de Nederlandse politiek. Daarin vroegen zij politici niet langer stemming te maken tegen de multiculturele samenleving in de hoop zo een dam op te werpen tegen de populariteit van Geert Wilders en Thierry Baudet. Aanleiding waren de recente opmerkingen van minister Blok maar de brief behandelt een verschijnsel dat al veel langer zichtbaar is. U kunt die brief ook tekenen en wel hier.

(...)

Als u van mening bent dat de opstellers van die verklaring een rustig, waardig en logisch betoog hebben opgebouwd, waar u zich ten volle achter kunt stellen, dan moet u volgens de fans van Stef Blok oppassen want dan zegt dat meer over uzelf dan over de minister. Dan bent u namelijk een poseur en een aansteller. Tenminste als u dat document mede ondertekent. U doet dat namelijk niet uit overtuiging maar om aan de hele wereld te laten zien, hoe voortreffelijk u bent of – zoals ze het in extreemrechtse kringen formuleren – hoe enorm u deugt.Al een klein jaar lijkt het begrip Gutmensch wel in de mottenballen gelegd en vervangen door deuger of deugmens. Met debat of discussie heeft dat allemaal niets te maken. De extreemrechtse bloggers, opiniemakers en twitteraars zijn daar te gemakzuchtig voor. Zij beperken zich steeds meer tot het verdacht maken van hun tegenstanders en de motieven van die tegenstanders.

(...)

Dat heel veel burgers in dit land geen burgeroorlog zien aankomen omdat een multiculturele samenleving en een vredige maatschappij nu eenmaal een contradictio in terminis zijn. Dat zij deze xenofobe en racistische visie afwijzen omdat zij Nederlander zijn.

(...)

Deze week wordt op verschillende plekken herdacht dat op 26 juli 1581 de eerste Nederlandse onafhankelijkheidsverklaring het licht zag, het Plakkaat van Verlatinge. Daarin zwoeren de Staten Generaal van de Verenigde Nederlanden hun souverein bij Gods genade, koning Filips II af. Waarom? Omdat hij een tiran was. Hij toonde geen respect voor de diversiteit aan gewoontes, wetten en opvattingen in de Verenigde Nederlanden. Hij had integendeel de Inquisitie op ze los gelaten die andersdenkenden als ketters aan de vuurdood prijsgaven. Het Plakkaat van Verlatinge is het mosterdzaadje waaruit het hedendaagse Nederland is gegroeid, een samenleving die zich in de loop der eeuwen heeft opengesteld voor invloeden uit de hele wereld, die nieuwkomers heeft welkom geheten en die zich altijd heeft gekenmerkt door vormen van maatschappelijke diversiteit.

De ondertekenaars van het manifest tegen xenobobe stemmingmakerij staan in de traditie van het Plakkaat. Zij vertegenwoordigen de werkelijke Nederlandse traditie.
Holman kun je bij Parool het best in z'n geheel lezen.

Open brief van partijleiders Amsterdamse gemeenteraad.

Opiniez.com
quote:
De timing, de toon van de teksten, de commentaren en de opeenvolging van gebeurtenissen, doen geen toevallige maar een georkestreerde actie vermoeden. Een beeld dat wordt bevestigd door onze bronnen rond en binnen BuZa en het Binnenhof. Er lijkt sprake van een goed voorbereide actie door ambtenaren, spindoctors en politici die het nog steeds niet kunnen verkroppen dat het departement geleid wordt door een VVD-minister en niet door hun droomkandidaat D66-coryfee Sigrid Kaag.

(...)

BuZa in handen van de VVD was hét verlies van D66 aan de onderhandelingstafel van Rutte III. Een schok ook voor het links-activistische ambtenarenapparaat dat onder de PvdA-ministers Frans Timmermans en Bert Koenders geen strobreed in de weg werd gelegd. Integendeel. Buiten de erkenning van een Palestijnse staat mochten de mensenrechtenmeisjes en moraalridders van het departement alle idealistische stokpaardjes berijden die in de BuZa-manege op stal staan.

(...)

Niet gehinderd door parlementaire en journalistieke controle gaan BuZa-ambtenaren zich in instituten als de VN te buiten aan politiek gedrag waarvoor onder onze bevolking geen enkele meerderheid bestaat. Ook ons stemgedrag in de VN wordt bepaald door instructies verstrekt aan ambtenaren door de BuZa-beleidsdirecties. Instructies die altijd conform het linkse EU-beleid van Federica Mogherini zijn. Open grenzen, globalisering, massamigratie en anti-zionisme voeren daarbij de boventoon. Welke politieke kleur het kabinet ook heeft, BuZa-ambtenaren voeren in feite de programmapunten uit van hun eigen partijen: GroenLinks, PvdA en D66. Op een handjevol realisten na is BuZa tot de nok toe gevuld met hardcore linkse idealisten.

(...)

Met hulp van bevriend Hillywood en Amsterdam belanden de beelden en info op de bureau’s van de nationale en internationale media. Vol trots meldt Zembla welke buitenlandse media het verhaal inmiddels brengen. In de coulissen staat D66 klaar. Het is Kees Verhoeven, het manusje van alles bij D66, die via Twitter de aanval opent op Stef Blok.

(...)

In de media gaat Blok diep door het stof. Het is niet genoeg voor idealisten (“zijn positie is onhoudbaar.”) en teleurstellend voor realisten (“eindelijk een BuZa-minister die de waarheid spreekt en nu krabbelt hij terug.”).

(...)

De commotie rond de uitspraken van Stef Blok hebben een ernstige coalitiebreuk zichtbaar gemaakt die dwars door BuZa loopt. Zelfs al zou de zaak komende september worden afgedaan als het zoveelste recesrelletje – een gevalletje komkommerkolder in de polder – dan nog broeit de ambtelijke opstand binnen BuZa door. Het is aan Stef Blok en de VVD om het gezag op het muitende BuZa-schip te herstellen. Politici bepalen het beleid, niet ambtenaren.

Een flinke bezem door het departement is daarbij wel het minste dat vereist is. Vervangen van ambtenaren in sleutelposities een noodzakelijkheid. Met een VVD-premier en een VVD-minister zou het toch moeten lukken om dit hardnekkige activistenbolwerk onder de duim te krijgen.
Volkskrant
quote:
Uiteraard rezen Bekende ­Nederlanders onmiddellijk op om per open brief hun verontwaardiging te laten blijken. ­Onder de usual suspects die de ­racisme-kaart trokken, waren onder meer Geert Mak, Claudia de Breij en Sylvana Simons. In hun pamflet wordt de volgende opmerking van Blok als ‘een nieuw dieptepunt’ omschreven: ‘Noem mij een voorbeeld, van een multi-etnische of multiculturele samenleving, waar de ­oorspronkelijke bevolking nog woont (...) en waar een vreedzaam samenlevingsverband is. Ik ken het niet’.

Om Blok om de oren te slaan, zou je die uitspraak onmiddellijk moeten falsificeren door wel één vreedzaam land in deze categorie te noemen, maar dat doen de ondertekenaars niet. Murat Isik deed dat wel in zijn Volkskrant­-column. Hij noemt Nederland, waar het ‘vreedzaam en fijn’ wonen is.

Ik kijk daar toch wat anders ­tegenaan. Een tijdje geleden werd een van mijn beste vrienden vermoord, omdat hij de ­islam had bespot. Ayaan Hirsi Ali moest uit ons land vertrekken. Nog onlangs rolde er bij mij om de hoek een afgehakt hoofd van de Mocro-maffia door de straat en werden de ramen van een Joods restaurant ingeslagen. De synagogen in Nederland moeten worden beveiligd met een slotgracht, wat Sylvana Simons ­overigens niet iets vindt om je druk over te maken.
OneWorld.nl
quote:
Deze onzinnige, racistische uitspraken leidden tot het bekende riedeltje van politici die betrapt worden op hun ware aard. Opinieschrijvers deden met veel verontwaardiging hun zegje. Blok kwam met zulke ongeloofwaardige non-excuses waarvoor Bill Clinton zich nog zou schamen. De regeringspartijen accepteren zijn ‘sorry voor wie zich gekwetst voelt’ grotendeels, de oppositie grotendeels niet, en media berichten erover alsof het een sportwedstrijd is: heeft Blok het relletje nu gesust, of moet hij toch weg?

(...)

Zelfs als het over de inhoud gaat zijn de politieke reacties ronduit armoedig. GroenLinks kwam bij monde van Tweede Kamerlid Zihni Özdil niet verder dan een oproep tot een ‘inclusief nationalisme’, waarbij hij en passant eeuwen aan koloniale overheersing veranderde in ‘onze houding om met een open blik mensen uit de hele wereld te verwelkomen’. Met dit links heb je geen rechts meer nodig.

Dat mag geen verrassing zijn na jarenlang partijoverstijgend gehamer op de ‘mislukte’ multiculturele samenleving. VVD’er Frits Bolkestein was een van de eerste begin jaren 90. PvdA-ideoloog Paul Scheffer, die nu wekelijks in NRC Handelsblad pleit voor gesloten grenzen, kwam met “het multiculturele drama” in 2000. CDA-premier Jan-Peter Balkenende noemde een multiculturele samenleving in 2002 ook al ‘niet iets om na te streven’. Sindsdien is dat discours alleen maar sterker en universeler geworden, en voor veel politici is de vraag niet of de multiculturele samenleving een probleem is, maar in welke mate en wat we er aan moeten doen.

(...)

Deze etno-nationalistische politiek maakt wel één uitzondering: migratie die in dienst staat van het Nederlandse bedrijfsleven. Hoogopgeleide witte immigranten in de bankensector, multinationals met papieren hoofdkantoren op de Zuidas, Indiase kenniswerkers in de regio Eindhoven, au pairs uit Zuidoost-Azië, immigranten onder de regeling Aziatische horeca, Poolse magazijnwerkers – die worden niet als bedreiging voor de eigenheid van de Nederlandse samenleving, maar als financiële winst gezien. Dat de minder betaalde posities structureel gepaard gaan met grove arbeidsuitbuiting en mensenrechtenschendingen is een feature, geen bug. Het maakt de hoge levensstandaard van witte Nederlanders met een beetje geld mogelijk.

(...)

Want daar draait het uiteindelijk om: wat doet dit beleid voor de witte Nederlander? Dat is waar al onze politieke partijen zich op richten, en dat is ook de doelgroep van Stef Blok. “Als je in Benoordenhout woont, is het hartstikke leuk om op zondag naar de Turkse bakker te gaan. Je hebt ook geen last van een aantal bijeffecten. Maar als je er middenin woont, heb je enorm last”, werd namelijk ook uit zijn mond opgetekend.

(...)

Dat definieert de Nederlandse hedendaagse politiek over de gehele linie. In het beste geval is migratie een zakelijke transactie: wat doen die mensen voor mij? In het ergste geval zijn mensen van kleur een pure bedreiging. Maar een politiek die gebaseerd is op gedeelde menselijkheid, die iedereen behandelt als gelijkwaardig en menselijk, en niet als instrument in dienst van Nederlands kapitaal en witheid, die valt ver te zoeken. Stef Blok moet natuurlijk ‘oprotten’, om met zijn partijleider te spreken, maar dat gaat niets veranderen aan die diep verankerde ideologie.
pi_180745485
Een minister roept iets doms over een land en wordt onthaald als een held. Wat een krankzinnige wereld.
pi_180745516
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 16:00 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Het probleem is idd dat de meeste witneuzen liever op een terrasje zitten dan hun handen vuil te maken of zich bv middels grote inspanningen te bekwamen in een bepaalde sport.

pi_180745531
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juli 2018 16:05 schreef Xa1pt het volgende:
Een minister roept iets doms over een land en wordt onthaald als een held. Wat een krankzinnige wereld.
Dat was niet het enige wat Blok riep.
pi_180745554
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 16:06 schreef riazop het volgende:

[..]

Het probleem is idd dat de meeste witneuzen liever op een terrasje zitten dan hun handen vuil te maken of zich bv middels grote inspanningen te bekwamen in een bepaalde sport.

[ afbeelding ]
Ja dat zien we in de stad tussen de middag. Alle terrassen van theehuizen vol met Murken van werkzame leeftijd en degene die het werk doen zijn de NLers _O-

Maar he, ga jij maar juichen om een voetbaltoernooitje _O- en Boef in de Top 40 _O-
Niet zo vreemd dat het niets is en niets wordt met Afrika met die instelling van jullie _O-
  donderdag 26 juli 2018 @ 16:12:17 #122
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180745660
De multicuturele samenleving is een farce. Er zijn alleen groepen mensen met een verschillende achtergrond die langs elkaar leven. Al die groepen hebben een enorme hekel aan elkaar. Zo is het algemeen bekend dat heel veel moslims in Nederland een teringhekel hebben aan joden. Alle joodse synagogen en scholen worden permanent bewaakt.
pi_180745662
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 16:07 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Dat was niet het enige wat Blok riep.
Klopt. Blok liet verder nog blijken dat hij erg veel moeite heeft met de realiteit. Lijkt me ook geen reden om iemand toe te juichen, maar soit.
pi_180745675
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 16:12 schreef Voice_Over het volgende:
De multicuturele samenleving is een farce. Er zijn alleen groepen mensen met een verschillende achtergrond. Al die groepen hebben een enorme hekel aan elkaar.
Spreek voor jezelf. Het ligt er natuurlijk maar net aan waar je kijkt.
pi_180745683
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 16:12 schreef Voice_Over het volgende:
De multicuturele samenleving is een farce. Er zijn alleen groepen mensen met een verschillende achtergrond die langs elkaar leven. Al die groepen hebben een enorme hekel aan elkaar. Zo is het algemeen bekend dat heel veel moslims in Nederland een teringhekel hebben aan joden. Alle joodse synagogen en scholen worden permanent bewaakt.
En Friezen hebben een tyfushekel aan Limburgers, en ajaxieden aan Feyenoorders...Wauw!
pi_180745706
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juli 2018 16:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Klopt. Blok liet verder nog blijken dat hij erg veel moeite heeft met de realiteit. Lijkt me ook geen reden om iemand toe te juichen, maar soit.
Welke realiteit?

quote:
7s.gif Op donderdag 26 juli 2018 16:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Kun je onderbouwen waarom de multiculturele, multi-etnische samenleving geslaagd zou zijn? Beperk je voor het gemak tot Nederland.
pi_180745720
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 16:08 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

... Alle terrassen van theehuizen vol met Murken van werkzame leeftijd en degene die het werk doen zijn de NLers _...
Welke stad?

In andere steden in NL zitten de Hollandse witneuzen op het terras en worden bediend door een mix van gekleurde Nederlanders en witte niet-Nederlandstaligen.
pi_180745746
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 16:14 schreef Oostwoud het volgende:

Kun je onderbouwen waarom de multiculturele, multi-etnische samenleving geslaagd zou zijn? Beperk je voor het gemak tot Nederland.
pi_180745802
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 16:14 schreef Oostwoud het volgende:
Welke realiteit?
De realiteit is dat er in Nederland uiteenlopende etniciteiten leven. Als je daar moeite mee hebt, zoals Blok, ben je daar ietwat laat mee. Dat gaat namelijk niet veranderen.

quote:
Dat is nu net het punt; het is er. Je kunt roepen dat het mislukt is en wijzen op allerlei negatieve elementen of gebeurtenissen, en je kunt roepen dat het op veel fronten wel goed gaat. Het verandert verder niet zo gek veel aan het gegeven dat er nu veel Nederlanders zijn 'met een migratie-achtergrond'. Die gaan niet weg, die blijven hier wonen en hun kinderen groeien op met die van jou en mij. Dus kun je er dan maar beter het beste van maken.

Maar die intentie heeft Blok natuurlijk niet.
pi_180746108
quote:
7s.gif Op donderdag 26 juli 2018 16:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De realiteit is dat er in Nederland uiteenlopende etniciteiten leven. Als je daar moeite mee hebt, zoals Blok, ben je daar ietwat laat mee. Dat gaat namelijk niet veranderen.

[..]

Dat is nu net het punt; het is er. Je kunt roepen dat het mislukt is en wijzen op allerlei negatieve elementen of gebeurtenissen, en je kunt roepen dat het op veel fronten wel goed gaat. Het verandert verder niet zo gek veel aan het gegeven dat er nu veel Nederlanders zijn 'met een migratie-achtergrond'. Die gaan niet weg, die blijven hier wonen en hun kinderen groeien op met die van jou en mij. Dus kun je er dan maar beter het beste van maken.

Maar die intentie heeft Blok natuurlijk niet.
Dat is geen antwoord. Je geeft kort weer wat de situatie is, maar geeft niet aan waarom die succesvol is.
pi_180746258
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 16:29 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord. Je geeft kort weer wat de situatie is, maar geeft niet aan waarom die succesvol is.
Jawel. Goed lezen. Er zijn genoeg negatieve elementen of gebeurtenissen, maar ook positieve. Dat ligt er maar net aan waar je kijkt. Genoeg Marokkanen, Turken, Syriërs, Ethiopiërs, Armeniërs, Argentijnen, et cetera die dagelijks succesvol deelnemen aan de samenleving en er onderdeel van uitmaken. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar in de Randstad zie je in vrijwel elke positie (van werknemer tot bestuurder of burgemeester) allerlei etniciteiten.
  donderdag 26 juli 2018 @ 16:40:59 #132
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180746489
Zelfs met dit weer weten onheilsprofeten Oostwoud en zijn sidekicks de euvelen der multiculti te verkondigen.

Ondertussen ligt de rest van Nederland, al dan niet blank, gewoon in de zon.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_180746569
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 16:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
Zelfs met dit weer weten onheilsprofeten Oostwoud en zijn sidekicks de euvelen der multiculti te verkondigen.

Ondertussen ligt de rest van Nederland, al dan niet blank, gewoon in de zon.
Ik mag hopen dat een aanzienlijk deel van Nederland nog steeds werkt om die buitenlanders in de bijstand te kunnen bekostigen. Bovendien is de hele dag zonnen met dit weer onverstandig.
  donderdag 26 juli 2018 @ 16:44:28 #134
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180746583
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 16:43 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat een aanzienlijk deel van Nederland nog steeds werkt om die buitenlanders in de bijstand te kunnen bekostigen. Bovendien is de hele dag zonnen met dit weer onverstandig.
En de bingokaart is weer vol.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_180746600
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 16:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En de bingokaart is weer vol.
Waarom reageer je op mij? Moet je niet in de zon zitten?
  donderdag 26 juli 2018 @ 16:46:31 #136
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180746644
quote:

[..]

Bovendien, waarom reageer je op mij? Moet je niet in de zon zitten?
Daar zit ook. Zij het in Frankrijk
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_180746661
quote:

[..]

De hele dag kankeren op buitenlanders, wat een kutleven heb je dan.
pi_180746664
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 16:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Daar zit ook. Zij het in Frankrijk
Heerlijk! Geniet er van, ja, echt.
pi_180746677
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juli 2018 16:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De hele dag, een paar posts. Bovendien, wat voor leven heb jij als je de hele dag in de bres voor buitenlanders springt?
  donderdag 26 juli 2018 @ 16:48:12 #140
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180746687
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 16:47 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Heerlijk! Geniet er van, ja, echt.
Ik weet dat het voor alt rechtse stormtroepen gebruikelijk is om Frankrijk als een dystopisch multicultureel drama af te schilderen, maar het is hier prima.

Kom eens langs.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 26 juli 2018 @ 16:49:02 #141
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180746712
quote:

[..]

De hele dag, een paar posts. Bovendien, wat voor leven heb jij als je de hele dag in de bres voor buitenlanders springt?
Buitenlanders ook echt. _O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_180746725
quote:

[..]

De hele dag, een paar posts.
Het hele jaar door. Misschien moet je eens van je zolderkamer af komen.
pi_180746736
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 16:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik weet dat voor alt rechtse stormtroepen gebruikelijk is om Frankrijk als een dystopisch multicultureel drama af te schilderen, maar het is hier prima.

Kom eens langs.
Ik ken Frankrijk goed. Maar stedelijk Frankrijk of Frankrijk aan de stranden, waar die 'alt-rechtse stormtroepen' het over hebben als ze de misère beschrijven, is heel anders dan het gemoedelijke, dorpelijke Frankrijk van de wijngaarden.
  donderdag 26 juli 2018 @ 16:50:33 #144
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180746751
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 16:49 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Ik ken Frankrijk goed. Maar stedelijk Frankrijk of Frankrijk aan de stranden, waar die 'alt-rechtse stormtroepen' het over hebben als ze de misère beschrijven, is heel anders dan het gemoedelijke, dorpelijke Frankrijk van de wijngaarden.
Jeetje zeg, wat een nuance ineens.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_180746783
quote:
7s.gif Op donderdag 26 juli 2018 16:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het hele jaar door. Misschien moet je eens van je zolderkamer af komen.
Xa1pt: aantal posts: 46.787 (gemiddeld 14 per dag)
Oostwoud: aantal posts: 892 (gemiddeld 3 per dag)

:W
pi_180746838
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 16:51 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Xa1pt: aantal posts: 46.787 (gemiddeld 14 per dag)
Oostwoud: aantal posts: 892 (gemiddeld 3 per dag)

:W
Het punt ontgaat je weer eens volledig blijkbaar. En inhoudelijk reageren op m'n eerdere post zit er ook al niet in.
pi_180746866
quote:

[..]

Ik weet dat het voor alt rechtse stormtroepen gebruikelijk is om Frankrijk als een dystopisch multicultureel drama af te schilderen, maar het is hier prima.

Kom eens langs.
volgende maand, maar dan wel naar de rustige dorpjes, kasteeltjes etc. Parijs sla ik bijvoorbeeld even over.
  donderdag 26 juli 2018 @ 16:55:07 #148
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180746887
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 16:54 schreef Murdera het volgende:

[..]

volgende maand, maar dan wel naar de rustige dorpjes, kasteeltjes etc. Parijs sla ik bijvoorbeeld even over.
Ik vermijd de steden sowieso op vakantie
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_180746935
quote:
9s.gif Op donderdag 26 juli 2018 16:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het punt ontgaat je weer eens volledig blijkbaar. En inhoudelijk reageren op m'n eerdere post zit er ook al niet in.
Jij zegt dat ik van mijn zolderkamer afmoet (niet-inhoudelijk trouwens), ik maak duidelijk dat jij al veel langer post, sinds godbetere 2009 en meer post in absolute aantallen en gemiddeld. Kun je niet leuk vinden, maar wie de bal kaatst.. krijgt hem terug.

Welk inhoudelijk punt maakte je eigenlijk? Dat het succes van de multiculturele, multi-etnische samenleving een observatiekwestie is? Tja, zo kun je alles wel wegredeneren. Uiteindelijk is de hele werkelijkheid een kwestie van observatie.
pi_180747159
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 16:56 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Jij zegt dat ik van mijn zolderkamer afmoet (niet-inhoudelijk)
Omdat je kennelijk niet echt begrijpt wat er zich verder nog meer in de echte wereld afspeelt behalve dan de shit die je op internet tegenkomt.

quote:
Welk inhoudelijk punt maakte je eigenlijk? Dat het succes van de multiculturele, multi-etnische samenleving een observatiekwestie? Tja, zo kun je alles wel wegredeneren. Uiteindelijk is de hele werkelijkheid een kwestie van observatie.
Bijna goed. Dat je simpelweg niet kunt spreken van een succes of een mislukte operatie. Als je vantevoren had verwacht dat er niks fout ging, tja, dan kom je inderdaad bedrogen uit en noem je het wellicht mislukt. Maar dan ben je ook wel lichtelijk naiëf.
pi_180747223
quote:
7s.gif Op donderdag 26 juli 2018 17:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat je kennelijk niet echt begrijpt wat er zich verder nog meer in de echte wereld afspeelt behalve dan de shit die je op internet tegenkomt.

[..]

Bijna goed. Dat je simpelweg niet kunt spreken van een succes of een mislukte operatie. Als je vantevoren had verwacht dat er niks fout ging, tja, dan kom je inderdaad bedrogen uit en noem je het wellicht mislukt. Maar dan ben je ook wel lichtelijk naiëf.
Over dat gebrek aan begrip van de echte wereld, dat kan ik dan weer net zo goed omdraaien: kwestie van observatie.

Ten tweede zit er een verschil tussen niets fout gaan en heel goed fout gaan, wat de realiteit is.
pi_180747320
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 17:05 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Over dat gebrek aan begrip van de echte wereld, dat kan ik dan weer net zo goed omdraaien: kwestie van observatie.
Neuh, je moest zelfs vragen wat er dan goed gaat. Dan heb je je hoofd er echt heel diep in zitten.
pi_180747360
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juli 2018 17:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Neuh, je moest zelfs vragen wat er dan goed gaat. Dan heb je je hoofd er echt heel diep in zitten.
Nee, goed lezen. Ik vroeg jou om een onderbouwing van je mening dat het over het algemeen goed gaat met de multiculturele, multi-etnische 'samen'leving. Je kwam met een algemeenheid.
  donderdag 26 juli 2018 @ 17:19:24 #154
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_180747654
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 16:16 schreef riazop het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Komt ze weer aan met haar lijstjes _O-
Ik ben inmiddels overleden
pi_180749250
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juli 2018 17:19 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Komt ze weer aan met haar lijstjes _O-
Top 40 en voetbaltoernooitje is het waard je hele land te vergooien. Echte Afrikaan die gozer _O-
  donderdag 26 juli 2018 @ 18:17:41 #156
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180749258
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juli 2018 16:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Oostwoud heeft gelijk. Nergens heb jij onderbouwd waarom de multicul-samenleving in Nederland er zo fantastisch voorstaat. Elk oplettend en weldenkend mens ziet dat het een grote bende is in dit land wat betreft het issue 'buitenlanders'. En nou zijn er politieke partijen die jij waarschijnlijk steunt die vinden dat er nog meer ellende dit land binnen moet komen. _O-
pi_180749273
quote:

[..]

Kom eens langs.
Laat me raden: je zit ergens waar er nog Fransen wonen en het er niet als Afrika uitziet!
  donderdag 26 juli 2018 @ 18:19:38 #158
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180749308
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juli 2018 18:18 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Laat me raden: je zit ergens waar er nog Fransen wonen en het er niet als Afrika uitziet!
Maar het is Onnoembare echt niet om ras te doen hoor.

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_180749309
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 16:15 schreef riazop het volgende:

[..]

Welke stad?

In andere steden in NL zitten de Hollandse witneuzen op het terras en worden bediend door een mix van gekleurde Nederlanders en witte niet-Nederlandstaligen.
Ja hoor swa. In je fantasiewereldje ja _O-

Dans nog wat.
  donderdag 26 juli 2018 @ 18:20:18 #160
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180749323
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juli 2018 18:19 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ja hoor swa. In je fantasiewereldje ja _O-

Dans nog wat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_180749361
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 18:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Maar het is Onnoembare echt niet om ras te doen hoor.

Is het waar of niet?

Zeg het nou maar. Zit je in een gebied waar Fransen wonen of ergens vol met Algerijnen, Senegalezen etc?

Geef eens eerlijk antwoord als je durft!
pi_180749377
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 18:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Typerend dat je niet op het witneuzen geouwehoer van die gast reageert _O-

Want alleen blanken kunnen racistisch zijn!
  donderdag 26 juli 2018 @ 18:23:41 #163
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180749389
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juli 2018 18:22 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Typerend dat je niet op het witneuzen geouwehoer van die gast reageert _O-

Want alleen blanken kunnen racistisch zijn!
:') :') :') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_180749441
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 18:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

:') :') :') :')
En weer geen antwoord _O-
Omdat we allebei het antwoord natuurlijk al weten hè, hypocrietje :')
  donderdag 26 juli 2018 @ 18:26:38 #165
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180749462
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 18:25 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

En weer geen antwoord _O-
Omdat we allebei het antwoord natuurlijk al weten hè, hypocrietje :')
Nou, zeker.

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_180749467
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 18:17 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Oostwoud heeft gelijk. Nergens heb jij onderbouwd waarom de multicul-samenleving in Nederland er zo fantastisch voorstaat.
Goed lezen, chef.
pi_180749502
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 18:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nou, zeker.

100% dat je in zo'n typisch ouderwets Frans mono-cultureel dorpje zit en niet in de prachtige multi-culturele wijken van bijvoorbeeld Marseille.
pi_180749522
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juli 2018 18:28 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

100% dat je in zo'n typisch ouderwets Frans mono-cultureel dorpje zit en niet in de prachtige multi-culturele wijken van bijvoorbeeld Marseille.
Je bent dan ook best wel een mongool als je met deze hitte voor je lol in een stad gaat zitten.
pi_180749554
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 16:15 schreef riazop het volgende:

[..]

Welke stad?

donderdag 26 juli 2018 @ 18:34:55 #170
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180749654
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juli 2018 18:28 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Rennes is monocultureel ja?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_180749662
quote:
7s.gif Op donderdag 26 juli 2018 16:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het ''hoe'' is net iets meer bepalender dan het waar. Men kan kijken in de schilderswijk of franse voorsteden, Berlijn of Malmo en dan nog blijven verkondigen dat mensen met verschillende achtergronden, in het bijzonder moslim/niet-moslim, prima ''samen'' kunnen leven.

Serieus.
pi_180749707
quote:
15s.gif Op donderdag 26 juli 2018 18:35 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Het ''hoe'' is net iets meer bepalender dan het waar. Men kan kijken in de schilderswijk of franse voorsteden, Berlijn of Malmo en dan nog blijven verkondigen dat mensen met verschillende achtergronden, in het bijzonder moslim/niet-moslim, prima ''samen'' kunnen leven.

Serieus.
Ja, of je kijkt verder dan dat en je ziet dat dat inderdaad prima kan. Niet altijd, niet overal, maar op veel plekken wel.
  donderdag 26 juli 2018 @ 18:39:14 #173
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180749768
Mijn hemel, je zult op vakantie moeten met Onnoembare. Die zit eerst op wiki de demografie per oord te bestuderen.

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_180750279
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 18:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je bent dan ook best wel een mongool als je met deze hitte voor je lol in een stad gaat zitten.
Hij zegt in Rennes te zitten dus hij is volgens jou een mongool (albleisme).
pi_180750303
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 18:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
Mijn hemel, je zult op vakantie moeten met Onnoembare. Die zit eerst op wiki de demografie per oord te bestuderen.

Ik check die net van Rennes en het schijnt 1 vd minst multicultie steden van Frankrijk te zijn. Sowieso heel Bretagne.
  donderdag 26 juli 2018 @ 19:04:06 #176
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180750345
quote:
6s.gif Op donderdag 26 juli 2018 19:01 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ik check die net van Rennes en het schijnt 1 vd minst multicultie steden van Frankrijk te zijn. Sowieso heel Bretagne.
Gek hè, ik heb helemaal niet gekeken naar demografie.

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_180750403
quote:
7s.gif Op donderdag 26 juli 2018 18:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, of je kijkt verder dan dat en je ziet dat dat inderdaad prima kan. Niet altijd, niet overal, maar op veel plekken wel.
Ja, of je kijkt juist niet verder, of elders, maar daar waar het niet werkt om te zien waarom, en je ziet dat er in de kern ernstige problemen zijn, die niet weg gebagatelliseerd dienen te worden om ervoor te zorgen dat het niet uit de klauwen loopt.

Het is maar HOE je er naar kijkt, ja.
pi_180750412
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 19:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nee volgende keer Marseille toch?
  donderdag 26 juli 2018 @ 19:09:03 #179
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180750418
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 19:08 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nee volgende keer Marseille toch?
Nee, waarschijnlijk Nantes.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_180750597
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 19:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nee, waarschijnlijk Nantes.
Gewoon ff consequent zijn en genieten vd prachtige multi-culturele heerlijkheid in Clichy-sous-Bois.
  donderdag 26 juli 2018 @ 19:19:34 #181
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180750603
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 19:19 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Gewoon ff consequent zijn en genieten vd prachtige multi-culturele heerlijkheid in Clichy-sous-Bois.
Consequent?

Echt... word je nooit moe van jezelf?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_180750665
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 19:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Vakantie? Mooie streek. Ben er een paar maal met vakantie geweest op een camping bij Pleubian. Meestal een weekje Bretagne en daarna een weekje Normandië. Heerlijk als je een visliefhebber bent.
pi_180751393
quote:
15s.gif Op donderdag 26 juli 2018 19:07 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ja, of je kijkt juist niet verder, of elders, maar daar waar het niet werkt om te zien waarom, en je ziet dat er in de kern ernstige problemen zijn, die niet weg gebagatelliseerd dienen te worden om ervoor te zorgen dat het niet uit de klauwen loopt.

Als er iets in de kern ziet zou het ook niet op talloze plekken wel goed gaan. Jij richt je op de negatieve gebeurtenissen en wil die uitvergroten naar het geheel. Dat is niet helemaal eerlijk lijkt me.
pi_180751411
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juli 2018 18:59 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Hij zegt in Rennes te zitten dus hij is volgens jou een mongool (albleisme).
Liever hij dan ik, ja. Sardinië of Lefkada, veel beter man.
  donderdag 26 juli 2018 @ 20:47:40 #185
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_180752471
quote:
15s.gif Op donderdag 26 juli 2018 19:07 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Anders ga je toch lekker op vakantie naar een plek waar alleen laagopgeleide gefrustreerde autochtonen wonen?

Dat het niet lekker loopt met tuig, armoedzaaiers, schaapherders die opeens in een drukke stad komen te wonen, dat snapt iedereen....

Dat het, wanneer je als onopgeleide schaapsherder uit land X, verhuist naar de grote stad in datzelfde land moeilijk is... maar wanneer je als onopgeleide schaapsherder uit land X, verhuist naar land Y met een totaal andere cultuur... het vaak, maar niet altijd, nog veeeele malen problematischer kan zijn, ook dat snapt bijna iedereen.

Alleen jammer dat SOMMIGEN er een "blanke westerlingen" vs moslims, negers/Afrikanen/etc van maken...
Krekker is de bom!
pi_180752776
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 19:19 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

doet me denken aan miljonairs als BOOBA, Yassine Belattar en LACRIM

pi_180753077
Nu bij Hollandse Zaken.

https://www.npostart.nl/live/npo-2
pi_180753112
Godver, Anne Fleur weer.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  donderdag 26 juli 2018 @ 22:31:15 #189
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180755030
quote:
6s.gif Op donderdag 26 juli 2018 19:01 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Heel Bretagne (... behalve een klein dorpje, u weet wel...) is multicultureel èn tweetalig. Naast de Franse (Romaanse) cultuur kent men er de Bretonse (Keltische) cultuur.
pi_180757549
  vrijdag 27 juli 2018 @ 00:49:10 #191
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180758177
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 22:31 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Heel Bretagne (... behalve een klein dorpje, u weet wel...) is multicultureel èn tweetalig. Naast de Franse (Romaanse) cultuur kent men er de Bretonse (Keltische) cultuur.
Ja, hmm... Dat schijnt dus al 2000 jaar wel te gedijen. Maar zodra er een cultuur bij komt die haaks op die 2 staat, gaat het opeens niet zo goed meer. Hoe kan dat toch?
Maar even twee vragen:

Noem mij een paar verschillen tussen de keltische en romaanse cultuur van nu?

Noem mij een paar verschillen tussen de Britonnen en de import die nu komt?

Je kan wel blijven hameren dat alles multiculti is (beetje nieuwe mode), alleen gaat lang niet alles samen. Zeker niet met een invasieve cultuur die overal hetzelfde probleem heeft. Bij alles en iedereen.
1947-2016
pi_180760465
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 22:31 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja. Maar niet de bejubelde islamitische en Afrikaanse multiculturele bedoeling he. NLers en Friezen zijn ook geen probleem.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 07:25:10 #193
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180760778
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 06:42 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ja. Maar niet de bejubelde islamitische en Afrikaanse multiculturele bedoeling he. NLers en Friezen zijn ook geen probleem.
Klopt. Het begrip multicultureel zegt niks over welke culturen dat (allemaal) zijn. Het begrip heeft niets met de islam te maken. Daarom moet je veel duidelijker zijn in stellingen en de begrippen goed definiëren.
Zo worden begrippen als moslims, buitenlanders, allochtonen en migranten door elkaar gebruikt waar je dat niet zou moeten doen.
Want wat is nu precies het probleem met dat multiculturele? Islamitische denkbeelden? Niet opgegroeid zijn in Nederland? Te veel hangen naar het land van de voorouders?
Gaat het migranten wel goed als ze geen moslim zijn? Is een moslim een probleem als het een bekeerling is met oerhollandse voorouders die nooit een stap in het buitenland heeft gezet?

Hint: Turken en Marokkanen in Nederland integreren nauwelijks met elkaar en er zijn veel verschillen tussen die groepen ondank vele overeenkomsten in achtergrond.
pi_180764258
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 06:42 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]
. NLers en Friezen zijn ook geen probleem.
He?

Volgens Blokgod kan dat niet samen toch?
pi_180764308
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 11:32 schreef riazop het volgende:

[..]

He?

Volgens Blokgod kan dat niet samen toch?
Als ze vergelijkbaar zijn wel.

Echter, Europeanen en Moslims/Afrikanen. Nee. En dat zie je dagelijks terug.
pi_180764336
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 11:34 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Als ze vergelijkbaar zijn wel.

Europeanen zijn misschien racistisch t.o.v. moslims en negers. Maar huidskleur is geen cultuur.
pi_180764417
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 11:35 schreef Igen het volgende:

[..]

Europeanen zijn misschien racistisch t.o.v. moslims en negers. Maar huidskleur is geen cultuur.
He vriend: Negers zijn racistisch jegens Europeanen. En breek me nou de bek niet open over de gemiddelde Arabische of Noord-Afrikaanse moslim en zijn extreme racisme jegens negers!

Maar volgens jou zijn weer alleen de Europeanen die gemene racisten.
pi_180764463
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 11:34 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ik zie al die groepen dagelijks werken, sporten, muziek maken en grappen en grollen met ELKAAR.

In het Nederlands.

Zelfs de Friezen schakelen in onze taal over.
pi_180764478
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 11:35 schreef Igen het volgende:

[..]

idd

multi etnisch en multicultureel zijn aparte fenomenen
pi_180764511
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 11:42 schreef riazop het volgende:

[..]

Ik zie al die groepen dagelijks werken, sporten, muziek maken en grappen en grollen met ELKAAR.

In het Nederlands.

Zelfs de Friezen schakelen in onze taal over.
Post nog eens een plaatje van de top 40 als bewijs _O_

De statistieken geven je ongelijk, met je anekdotische onzin.

https://www.nemokennislin(...)hardnekkig-probleem/
pi_180764557
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 11:39 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Verreweg de meeste witneuzen zijn zeer verwelkomend en tolerant naar andere rassen. Ze beseffen immers maar al te goed dat dat zeer noodzakelijk is om de economie op niveau houden en niet af te glijden naar een bejaarde krimpstaat.

Een klein groepje verzet zich tegen het feit dat de blanken in hoog tempo worden vervangen door andere rassen in veel Europese landen

En op zich zou dat nog legitiem kunnen zijn (ik snap de angst, vooral als veel mensen uit deze groep tot de maatschappelijke "verliezers" behoren), als de argumentatie daartegen niet op oneigenlijke gronden zou zijn.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 11:53:16 #202
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_180764626
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 20:47 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Anders ga je toch lekker op vakantie naar een plek waar alleen laagopgeleide gefrustreerde autochtonen wonen?

Dat het niet lekker loopt met tuig, armoedzaaiers, schaapherders die opeens in een drukke stad komen te wonen, dat snapt iedereen....

Dat het, wanneer je als onopgeleide schaapsherder uit land X, verhuist naar de grote stad in datzelfde land moeilijk is... maar wanneer je als onopgeleide schaapsherder uit land X, verhuist naar land Y met een totaal andere cultuur... het vaak, maar niet altijd, nog veeeele malen problematischer kan zijn, ook dat snapt bijna iedereen.

Alleen jammer dat SOMMIGEN er een "blanke westerlingen" vs moslims, negers/Afrikanen/etc van maken...
Dat wordt toch vooral gedaan om ieder die niet in hosanna gejubel uitbarst als het over de multiculturele samenleving gaat als racist of Nazi weg te kunnen zetten.
pi_180764698
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 11:48 schreef riazop het volgende:

[..]

Verreweg de meeste witneuzen zijn zeer verwelkomend en tolerant naar andere rassen. Ze beseffen immers maar al te goed dat dat zeer noodzakelijk is om de economie op niveau houden en niet af te glijden naar een bejaarde krimpstaat.

Een klein groepje verzet zich tegen het feit dat de blanken in hoog tempo worden vervangen door andere rassen in veel Europese landen

En op zich zou dat nog legitiem kunnen zijn (ik snap de angst, vooral als veel mensen uit deze groep tot de maatschappelijke "verliezers" behoren), als de argumentatie daartegen niet op oneigenlijke gronden zou zijn.
Je stelling zou waarde hebben als de feiten overeen zouden komen.
Maar als 90% van de “bruinneuzen” linea recta in de bijstand komt of andere vorm van staatssteun, dan.. tja.. dan kun je neem ik aan zelf wel inzien hoe achterlijk je stelling is.

Ze moeten, maw, dus wel gaan bijdragen aan de economie, als 10% dat wel lukt of doet is dat leuk natuurlijk, maar dat dekt niet de kosten van die overige 90% plus wat het allemaal bij elkaar gekost heeft voor de gehele samenleving.
pi_180764769
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 11:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Je stelling zou waarde hebben als de feiten overeen zouden komen.
Maar als 90% van de “bruinneuzen” linea recta in de bijstand komt of andere vorm van staatssteun, dan.. tja.. dan kun je neem ik aan zelf wel inzien hoe achterlijk je stelling is.

Ze moeten, maw, dus wel gaan bijdragen aan de economie, als 10% dat wel lukt of doet is dat leuk natuurlijk, maar dat dekt niet de kosten van die overige 90% plus wat het allemaal bij elkaar gekost heeft voor de gehele samenleving.
Ze worden allemaal rapper en daardoor zal de Nederlandse economie floreren als nooit tevoren _O_
pi_180764826
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 11:39 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

He vriend: Negers zijn racistisch jegens Europeanen. En breek me nou de bek niet open over de gemiddelde Arabische of Noord-Afrikaanse moslim en zijn extreme racisme jegens negers!

Dat heb ik niet gezegd.
pi_180764832
quote:

[..]

Bedankt voor het bewijzen van mijn gelijk en jullie je ware, racistische omvolkingsaard te laten zien.
pi_180764857
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 11:59 schreef Tuned22 het volgende:

[..]

Ze worden allemaal rapper en daardoor zal de Nederlandse economie floreren als nooit tevoren _O_
Onze economie wordt net zo prachtig als die van heel zwart Afrika _O_

Iedereen rapper en voetballer.
pi_180764935
Even riazop uit z'n droom helpen:

quote:
Van arbeidsmigratie op grote schaal zijn geen belangrijke gunstige effecten te verwachten voor het inkomen van de reeds aanwezige bevolking of voor de collectieve financiën. Als de sociaal-economische kenmerken van immigranten gemiddeld overeenkomen met de thans in Nederland aanwezige niet-westerse immigranten, is er zelfs sprake van een negatief effect op de collectieve financiën.
pi_180764944
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:03 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Onze economie wordt net zo prachtig als die van heel zwart Afrika

Ik zat eerder te denken aan Zwitserland of Luxemburg, met respectievelijk 31 en 43 procent mensen met een recente migratie achtergrond.

De "omvolking" is daar bijna een feit en het geld blijft daar over de drempel klotsen
pi_180765109
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:07 schreef riazop het volgende:

[..]

Ik zat eerder te denken aan Zwitserland of Luxemburg, met respectievelijk 31 en 43 procent mensen met een recente migratie achtergrond.

De "omvolking" is daar bijna een feit en het geld blijft daar over de drempel klotsen
Zitten weinig Afrikanen uit Ceuta bij evenwel.
I´m back.
pi_180765162
quote:

[..]

.

Die komen niet uit noordafrika volgens mij.
Maar van blanke rassen uit europa om maar even bij jouw vorm van praten te houden.

Aangezien Denemarken en Zwitserland een slot op de deur hebben wat betreft “migranten opvangen”.
Die hebben plots prachtige resultaten op dat gebied sinds ze dat gedaan hebben.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 12:22:27 #212
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180765246
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:18 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

.

Die komen niet uit noordafrika volgens mij.
Maar van blanke rassen uit europa om maar even bij jouw vorm van praten te houden.

Aangezien Denemarken en Zwitserland een slot op de deur hebben wat betreft “migranten opvangen”.
Die hebben plots prachtige resultaten op dat gebied sinds ze dat gedaan hebben.
Je beseft toch dat ze daarmee niets hebben opgelost, maar het probleem voor andere landen alleen maar groter hebben gemaakt? Als we allemaal het spreekwoordelijke slot op de deur doen, hebben we in tegenstelling tot Denemarken en Zwitserland geen buurlanden die we met de asielzoekers kunnen opzadelen.
pi_180765284
quote:

[..]

Alleen daar zijn de migranten vrijwel allemaal Westerlingen!

Je hebt echt geen flauw idee waar je het over hebt he? _O-
pi_180765313
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je beseft toch dat ze daarmee niets hebben opgelost, maar het probleem voor andere landen alleen maar groter hebben gemaakt? Als we allemaal het spreekwoordelijke slot op de deur doen, hebben we in tegenstelling tot Denemarken en Zwitserland geen buurlanden die we met de asielzoekers kunnen opzadelen.
We moeten geen enkel Europees land met die asielzoekers opzadelen maar ze niet toelaten en wat er is eruit smijten.

Jouw 'oplossing' is het dumpen bij de buren. Wtf :')
  vrijdag 27 juli 2018 @ 12:33:38 #215
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180765456
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:26 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

We moeten geen enkel Europees land met die asielzoekers opzadelen maar ze niet toelaten en wat er is eruit smijten.

Jouw 'oplossing' is het dumpen bij de buren. Wtf :')
Nee, dat is jouw oplossing.
pi_180765638
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat ze ermee aantonen is dat als iedereen het doet ze ook niet meer naar europa willen.
Of in ieder geval in kleinere aantallen.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 12:42:47 #217
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180765655
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Wat ze ermee aantonen is dat als iedereen het doet ze ook niet meer naar europa willen.
Of in ieder geval in kleinere aantallen.
Komen er minder migranten naar Europa omdat Zwitserland en Denemarken hen niet meer opvangen dan? Volgens mij is dat complete onzin.
pi_180765686
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Komen er minder migranten naar Europa omdat Zwitserland en Denemarken hen niet meer opvangen dan? Volgens mij is dat complete onzin.
Er gaan minder heen naar zwitserland en denemarken.
Het systeem werkt dus als alle landen een zelfde manier zouden invoeren en handhaven.
pi_180765690
Als men Europa blijft prijzen alsof het de hemel op aarde is wil men het weten naar mijn mening.

De zon is zelfs al gekomen uit Afrika, die wil al niet meer daar verblijven toch.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 12:46:06 #220
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180765726
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Er gaan minder heen naar zwitserland en denemarken.
Het systeem werkt dus als alle landen een zelfde manier zouden invoeren en handhaven.
Ja, die mensen die eigenlijk naar Zwitserland of Denemarken wilden, gaan nu naar Duitsland of Frankrijk. Lekker het probleem verplaatsen naar je buren, want fuck hen.

En als iedereen dit doet, is je hele voordeel weg, want dan kun je het niet meer afschuiven op je buren.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 12:46:23 #221
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180765730
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:03 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Onze economie wordt net zo prachtig als die van heel zwart Afrika _O_

Iedereen rapper en voetballer.
En overal in de wereld tv-spotjes om de armoede in Europa te bestrijden.
pi_180765744
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:46 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

En overal in de wereld tv-spotjes om de armoede in Europa te bestrijden.
Waar dan in Afrika hopen dat men de mensen hier een handje rijst aanbieden doet?
pi_180765787
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, die mensen die eigenlijk naar Zwitserland of Denemarken wilden, gaan nu naar Duitsland of Frankrijk. Lekker het probleem verplaatsen naar je buren, want fuck hen.

En als iedereen dit doet, is je hele voordeel weg, want dan kun je het niet meer afschuiven op je buren.
Dat hoeft ook niet want ze komen dan ook niet meer zo graag naar europa.
Het probleem word ermee kleiner en makkelijker om mee om te gaan.

Jij denkt, als ik het goed lees, dat ze sowieso massaal naar de eu komen ongeacht of iedereen hetzelfde doet als die twee landen.

Ik denk dat ze niet meer naar die twee landen willen omdat de regels zo streng zijn, gratis geld er niet meer is, geen standaard zorg en opvang etc.
Als alle eu landen dat zo doen, willen ze ook niet komen, op uitzonderingen na.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 12:50:08 #224
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180765819
Enfin, Blok heeft gelijk. De multiculturele samenleving is een farce, een totale mislukking. Ik pleit ervoor de grenzen dicht te houden en alleen onder zeer strenge selectie buitenlanders toe te laten.

Wat de selectiecriteria dienen te zijn, laat ik in het midden want dat roept weer discussies op. En voor je het weet word je weer voor racist uitgemaakt.
8-)
pi_180765852
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:50 schreef Voice_Over het volgende:
Enfin, Blok heeft gelijk. De multiculturele samenleving is een farce, een totale mislukking. Ik pleit ervoor de grenzen dicht te houden en alleen onder zeer strenge selectie buitenlanders toe te laten.

Uiteraard heeft Blok gelijk ik kan hem ook niet zien of luchten.
pi_180765987
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als iedereen het doet dan komt een Ghanees niet verder dan Burkina Faso.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 13:05:09 #227
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180766099
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet want ze komen dan ook niet meer zo graag naar europa.
Het probleem word ermee kleiner en makkelijker om mee om te gaan.

Jij denkt, als ik het goed lees, dat ze sowieso massaal naar de eu komen ongeacht of iedereen hetzelfde doet als die twee landen.

Ik denk dat ze niet meer naar die twee landen willen omdat de regels zo streng zijn, gratis geld er niet meer is, geen standaard zorg en opvang etc.
Als alle eu landen dat zo doen, willen ze ook niet komen, op uitzonderingen na.
Ze willen niet meer naar die twee landen omdat het daar strenger is en er genoeg alternatieven zijn. Als er geen alternatieven meer zijn, omdat iedereen zo streng is, komen er misschien marginaal minder asielzoekers, maar zit je er alsnog mee opgescheept.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 13:09:29 #228
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180766173
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:59 schreef Igen het volgende:

[..]

Als iedereen het doet dan komt een Ghanees niet verder dan Burkina Faso.
Ten eerste moet zo'n Ghanees zich dan wel melden in Burkina Faso. Ten tweede: het probleem verplaatsen naar Burkina Faso is niet echt een oplossing. Sterker nog, door instabiele landen die last te laten dragen, loop je het risico om de boel compleet te destabiliseren en nog meer vluchtelingen te kweken.
  Moderator vrijdag 27 juli 2018 @ 13:14:03 #229
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180766246
quote:

Wat de selectiecriteria dienen te zijn, laat ik in het midden want dat roept weer discussies op. En voor je het weet word je weer voor racist uitgemaakt.
8-)
de oplossing lost het problee helemaal niet op :')

zelfs niet een klein beetje _O-

niet dat Blok gelijk heeft ofzo hoor maar een vliegtuig grounden dat al gecrashed is is natuurlijk een idiote manier van doen
pi_180766277
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ten tweede: het probleem verplaatsen naar Burkina Faso is niet echt een oplossing.
Voor ons is het natuurlijk wel een oplossing.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2018 13:15:38 ]
pi_180766303
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Welke ons jij en Clappeletto?
pi_180766354
quote:
Enfin, Blok heeft gelijk. De multiculturele samenleving is een farce, een totale mislukking.
Dom, extremistisch haatzaaiend.

Nederland is geen mislukte samenleving.
Mensen die dat graag willen denken zijn zelf mislukt als redelijk mens.
Niet totaal mislukt.... er is nog hoop voor hen.
pi_180766357
Den Haag wou het ze zoeken het zich maar fijn zelf uit!
Wie met vuur spelen doet kan zijn handjes branden.

Heb zelfs het idee dat er in Blok ook buitenlandse genen zitten?
  vrijdag 27 juli 2018 @ 13:18:52 #234
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180766366
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Voor mij is het ook een oplossing om het huisvuil gewoon over de schutting te gooien. Maar kom op zeg...
pi_180766412
Huisvuil krijg ik toch niet opgedrongen!
pi_180766557
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Voor mij is het ook een oplossing om het huisvuil gewoon over de schutting te gooien. Maar kom op zeg...
We doen dat met alles. Plasticafval, uitstoot van hoogovens, fabrieken met slechte arbeidsomstandigheden, de ernstigste gevolgen van de klimaatverandering, dat hebben we allemaal ook al "over de schutting gegooid", dwz, naar Afrika en Azie geexporteerd.

Onze hele welvaartsmaatschappij is gebaseerd op het principe dat wij hier aangenaam willen leven ten koste van mensen in verre landen.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 13:28:21 #237
471419 Otger
Reconquista
pi_180766630
quote:

[..]

Mensen die witneuzen zeggen in het land der witneuzen horen zelf keihard hard op hun neusje geramd te worden.
pi_180766658
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ten eerste moet zo'n Ghanees zich dan wel melden in Burkina Faso. Ten tweede: het probleem verplaatsen naar Burkina Faso is niet echt een oplossing. Sterker nog, door instabiele landen die last te laten dragen, loop je het risico om de boel compleet te destabiliseren en nog meer vluchtelingen te kweken.
Misschien moet Afrika dat dan allemaal zelf maar oplossen. Het is er al overbevolkt genoeg, net als de hele wereld.

Wat is je mening over het linkse dilemma? Aan de ene kant zijn er veel te veel mensen op de wereld en hebben natuurlijke gebieden en dieren daar sterk onder te lijden (en uiteindelijk zijn de gevolgen hiervan niet te overzien voor de mensheid), maar aan de andere kant is het ook moeilijk om een paar miljoen mensen nu aan hun lot over te laten. Het lijkt erop dat jij liever de eerste optie kiest. Of denk je dat beide problemen tegelijk aan te pakken zijn?
  vrijdag 27 juli 2018 @ 13:29:22 #239
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180766676
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:26 schreef Igen het volgende:

[..]

We doen dat met alles. Plasticafval, uitstoot van hoogovens, fabrieken met slechte arbeidsomstandigheden, de ernstigste gevolgen van de klimaatverandering, dat hebben we allemaal ook al "over de schutting gegooid", dwz, naar Afrika en Azie geexporteerd.

Onze hele welvaartsmaatschappij is gebaseerd op het principe dat wij hier aangenaam willen leven ten koste van mensen in verre landen.
Daar moet misschien eens verandering in komen, ook in ons eigen belang.

Het betekent zeker niet dat we in dit geval het probleem naar anderen moeten exporteren.
pi_180766738
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:28 schreef Takadanobaba het volgende:

[..]

Misschien moet Afrika dat dan allemaal zelf maar oplossen.
Volgens mij maakte Shell zich er snel weg, of verliet het land nadat het er een puinhoop van gemaakt had? Nu nog eens zelf oplossen!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2018 13:31:33 ]
pi_180766750
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Daar moet misschien eens verandering in komen, ook in ons eigen belang.

Het betekent zeker niet dat we in dit geval het probleem naar anderen moeten exporteren.
Welk eigen belang? Het lukt ons al 400 jaar lang prima om hier welvaart te hebben ten koste van mensen in andere werelddelen. Wij hebben er geen enkel belang bij om dat te veranderen.
pi_180766785
Volgens mij wordt er ook al net zo lang geld opgehaald voor deze landen, en nog geen stapje verder, dan komen ze er ook niet verder vermoed ik, of er blijft geld aan de strijkstok hangen ergens?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2018 13:34:11 ]
  vrijdag 27 juli 2018 @ 13:34:55 #243
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180766841
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:28 schreef Takadanobaba het volgende:

[..]

Misschien moet Afrika dat dan allemaal zelf maar oplossen. Het is er al overbevolkt genoeg, net als de hele wereld.
Ten eerste kunnen zij zich niet aan de haren uit het moeras trekken. Ten tweede zitten wij ook met de gevolgen. Dan kunnen we alle schuld naar Afrika sturen en met de gevolgen blijven zitten totdat zij het opgelost hebben, of je kunt meewerken aan een oplossing.
quote:
Wat is je mening over het linkse dilemma? Aan de ene kant zijn er veel te veel mensen op de wereld en hebben natuurlijke gebieden en dieren daar sterk onder te lijden (en uiteindelijk zijn de gevolgen hiervan niet te overzien voor de mensheid), maar aan de andere kant is het ook moeilijk om een paar miljoen mensen nu aan hun lot over te laten. Het lijkt erop dat jij liever de eerste optie kiest. Of denk je dat beide problemen tegelijk aan te pakken zijn?
Hoezo is dat het 'linkse' dilemma? Dat lijkt me een dilemma voor iedereen.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 13:37:56 #244
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180766913
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:31 schreef Igen het volgende:

[..]

Welk eigen belang? Het lukt ons al 400 jaar lang prima om hier welvaart te hebben ten koste van mensen in andere werelddelen. Wij hebben er geen enkel belang bij om dat te veranderen.
De gevolgen van die uitbuiting worden steeds duidelijker merkbaar, ook voor ons. Klimaatverandering kun je niet uitbesteden, immigratiestromen kun je niet uitbesteden.
  Moderator vrijdag 27 juli 2018 @ 13:38:57 #245
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180766933
immigratiestromen kun je gewoon stoppen

op dat moment heb je ze feitelijk uitbesteed
pi_180766936
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De gevolgen van die uitbuiting worden steeds duidelijker merkbaar, ook voor ons. Klimaatverandering kun je niet uitbesteden, immigratiestromen kun je niet uitbesteden.
Het lijkt Italie samen met Libie vrij goed te lukken om de immigratiestroom tegen te houden.

En vergeet de Turkije-deal niet. Dat is gewoon letterlijk uitbesteding tegen betaling.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2018 13:39:50 ]
pi_180766978
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ten eerste kunnen zij zich niet aan de haren uit het moeras trekken. Ten tweede zitten wij ook met de gevolgen. Dan kunnen we alle schuld naar Afrika sturen en met de gevolgen blijven zitten totdat zij het opgelost hebben, of je kunt meewerken aan een oplossing.

[..]

Hoezo is dat het 'linkse' dilemma? Dat lijkt me een dilemma voor iedereen.
Eén van de grootste problemen is overbevolking in Afrika. Dat moet hoe dan ook opgelost worden, en dat doe je niet door Europa te laten overbevolken, wat je laat overkomen als de enige optie. Je geeft namelijk aan dat het niet te voorkomen is dat mensen Europa binnenkomen (en hier blijven).

Omdat links moeite blijkt te hebben met kiezen. Toegegeven, de meeste rechtse mensen geven om beide niks wat denk ik nog wel erger is.
  Moderator vrijdag 27 juli 2018 @ 13:40:59 #248
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180766979
die Turkije deal is gewoon kut, wel allemaal boos doen als een voetballer(!) op de foto gaat met de baas daar maar ondertussen doen we er wel zaken mee :')
pi_180767008
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ten eerste kunnen zij zich niet aan de haren uit het moeras trekken.
Natuurlijk kunnen ze dat wel. China heeft dat bijv. ook gedaan. Maar dan moet je niet volgens de Westerse spelregels spelen met liefdadigheids-NGO's en respect voor FDI en voor intellectueel eigendom.
pi_180767013
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:39 schreef Igen het volgende:

[..]

En vergeet de Turkije-deal niet. Dat is gewoon letterlijk uitbesteding tegen betaling.
En dan kan het opeens wel? Geld ergens aan geven, buiten de welvaart er proberen te stimuleren?
Beginnende met het water probleem er oplossen, echter als daar water gaat verdampen, in Afrika, wat gaat dat met het klimaat doen hier in Europa?
  Moderator vrijdag 27 juli 2018 @ 13:42:56 #251
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180767030
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:40 schreef Takadanobaba het volgende:

[..]

Eén van de grootste problemen is overbevolking in Afrika. Dat moet hoe dan ook opgelost worden, en dat doe je niet door Europa te laten overbevolken, wat je laat overkomen als de enige optie. Je geeft namelijk aan dat het niet te voorkomen is dat mensen Europa binnenkomen (en hier blijven).

Omdat links moeite blijkt te hebben met kiezen. Toegegeven, de meeste rechtse mensen geven om beide niks wat denk ik nog wel erger is.
Afrika is niet overbevolkt, ze zijn vooral heel erg arm
pi_180767127
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

Afrika is niet overbevolkt, ze zijn vooral heel erg arm
Als een groot deel van de bevolking niet aan voedsel kan komen, dan zijn er gewoon te veel mensen. Als je de bevolkingsdichtheid van Afrika beschouwt in het perspectief van Europese levensstandaarden dan is er wellicht een minder groot probleem inderdaad, maar de omstandigheden zijn daar niet hetzelfde. Als je 2000 jaar terug zo veel mensen in Europa had als nu dan was het ook volledig misgegaan, maar door technologische vooruitgang is het mogelijk geworden om steeds meer mensen te onderhouden.
  Moderator vrijdag 27 juli 2018 @ 13:48:09 #253
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180767180
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:46 schreef Takadanobaba het volgende:

[..]

Als een groot deel van de bevolking niet aan voedsel kan komen, dan zijn er gewoon te veel mensen. Als je de bevolkingsdichtheid van Afrika beschouwt in het perspectief van Europese levensstandaarden dan is er wellicht een minder groot probleem inderdaad, maar de omstandigheden zijn daar niet zo. Als je 2000 jaar terug zo veel mensen in Europa had als nu dan was het ook volledig misgegaan, maar door technologische vooruitgang is het mogelijk geworden om steeds meer mensen te onderhouden.
er is vooral te weinig voedsel en dat komt doordat er te weinig geld is om het te kopen en/of te weinig kennis om het te produceren maar het is echt niet overbevolkt

Europa is overbevolkt, Azie (India, noordoost China met name) is overbevolkt, daarom importeren we zoveel shit ... de rest valt wel mee
pi_180767242
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:31 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Ten eerste ging de welvaart van 1618 nog niet ten koste van mensen in andere werelddelen, ten tweede was Nederland in de 19e eeuw behoorlijk arm. Ten derde heeft dat niet zoveel met 'ons' belang te maken als wel met individueel eigenbelang dat vrijelijk nagejaagd mag worden. Dat heeft wat minder geduld. Arme mensen en slaven of koelies kopen namelijk ook heel weinig.

Het een hoeft helemaal niet ten koste te gaan van het ander, je hebt alleen wat lange termijnvisie en wat meer organisatie nodig.
pi_180767269
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

er is vooral te weinig voedsel en dat komt doordat er te weinig geld is om het te kopen en/of te weinig kennis om het te produceren maar het is echt niet overbevolkt

Europa is overbevolkt, Azie (India, noordoost China met name) is overbevolkt ... de rest valt wel mee
Het meest overbevolkt zijn landen zoals Haiti, Irak, Israel, India, Afghanistan, Kenia, etc.

Het Verenigd Koninkrijk is overigens in feite ook twee keer zo overbevolkt als Nederland.
pi_180767310
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

Europa is overbevolkt, Azie (India, noordoost China met name) is overbevolkt, daarom importeren we zoveel shit ... de rest valt wel mee
Als er minder mensen geweest waren, dan was het voedseltekort kleiner geweest. Verder moet je ook niet vergeten dat een hoop delen van Afrika ongeschikt zijn voor landbouw. Je moet voor (de mate van problemen met) overbevolking niet alleen kijken naar absolute cijfers.
pi_180767314
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Ten eerste ging de welvaart van 1618 nog niet ten koste van mensen in andere werelddelen
Lulkoek
quote:
, ten tweede was Nederland in de 19e eeuw behoorlijk arm.
Lulkoek. Het was een achteruitgang t.o.v. de Gouden Eeuw, maar nog steeds was Nederland een van de rijkste landen (in termen van BBP per inwoner) van de wereld.
quote:
Ten derde heeft dat niet zoveel met 'ons' belang te maken als wel met individueel eigenbelang dat vrijelijk nagejaagd mag worden.
Daar ben je normaal anders fel op tegen, tenminste als het om superrijke mensen gaat die erg succesvol hun eigenbelang hebben nagejaagd.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2018 13:53:59 ]
pi_180767334
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, dat is jouw oplossing.
Mijn oplossing staat nb in die reply!
pi_180767349
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:53 schreef Igen het volgende:

[..]

Lulkoek. Het was een achteruitgang t.o.v. de Gouden Eeuw, maar nog steeds was Nederland een van de rijkste landen (in termen van BBP per inwoner) van de wereld.

[..]
Gast, voor WOII was NL straaaaaaatarm.
pi_180767416
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:54 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Gast, voor WOII was NL straaaaaaatarm.
Lulkoek.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_regions_by_past_GDP_(PPP)_per_capita#1%E2%80%932008_(Maddison)
pi_180767515
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:53 schreef Igen het volgende:

[..]

Lulkoek

Nee.

quote:
BBP en armoede hebben dan ook niet zoveel met elkaar te maken. Leg anders even uit hoe de aardappeleters en de turfstekers ten koste van de derde wereld zo'n welvaart genoten.

quote:
Daar ben je normaal anders fel op tegen, tenminste als het om superrijke mensen gaat die erg succesvol hun eigenbelang hebben nagejaagd.
Ik ben er ook in deze geen voorstander van, de crux zit hem in het vrijelijk, dat laat ook ruimte voor het belonen van parisitair rijk worden. Met mensen die superrijk worden door waardevolle dingen te doen, uit eigenbelang, heb ik geen enkele moeite.
pi_180767579
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 14:01 schreef Weltschmerz het volgende:
BBP en armoede hebben dan ook niet zoveel met elkaar te maken. Leg anders even uit hoe de aardappeleters en de turfstekers ten koste van de derde wereld zo'n welvaart genoten.
Een land met een hoog BBP is gewoon geen arm land. Er kunnen wel arme mensen wonen, maar dat is verder niet zo boeiend. Bovendien heeft Nederland helemaal geen turfstekers in plaggenhutten meer, terwijl de uitbuiting van de derde wereld wel gewoon doorgaat.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2018 14:04:14 ]
pi_180767626
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:53 schreef Takadanobaba het volgende:

[..]

Als er minder mensen geweest waren, dan was het voedseltekort kleiner geweest. Verder moet je ook niet vergeten dat een hoop delen van Afrika ongeschikt zijn voor landbouw. Je moet voor (de mate van problemen met) overbevolking niet alleen kijken naar absolute cijfers.
https://en.wikipedia.org/(...)ecological_footprint

Hier kun je de landen wereldwijd sorteren naar bio-capaciteit per inwoner. Een mooie objectieve maatstaf om overbevolking te bepalen. :)
pi_180767716
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:57 schreef Igen het volgende:

[..]

Lulkoek.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_regions_by_past_GDP_(PPP)_per_capita#1%E2%80%932008_(Maddison)
Dat is niet per capita maar in totaal!

Jongen nog in 1917 waren er voedselrellen!

https://nl.wikipedia.org/wiki/Aardappeloproer_(1917)
pi_180767731
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 14:03 schreef Igen het volgende:

[..]

Een land met een hoog BBP is gewoon geen arm land. Er kunnen wel arme mensen wonen, maar dat is verder niet zo boeiend. Bovendien heeft Nederland helemaal geen turfstekers in plaggenhutten meer, terwijl de uitbuiting van de derde wereld wel gewoon doorgaat.
Leugens. China heeft ook een hoog BBP maar heeft enorme armoede onder honderden miljoenen.
pi_180767845
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 14:09 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Dat is niet per capita maar in totaal!

Jongen nog in 1917 waren er voedselrellen!

https://nl.wikipedia.org/wiki/Aardappeloproer_(1917)
Er staat letterlijk "per capita" |:( |:( |:(
pi_180767945
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 14:05 schreef Igen het volgende:

[..]

https://en.wikipedia.org/(...)ecological_footprint

Hier kun je de landen wereldwijd sorteren naar bio-capaciteit per inwoner. Een mooie objectieve maatstaf om overbevolking te bepalen. :)
Dat is nog eens een interessante link! sp3c heeft wel een goed punt dan. Het lukt alleen niet bepaald om de situatie daar te verbeteren, en Afrika kent natuurlijk ook wel een explosieve bevolkingsgroei, dus waarschijnlijk ziet het er in de toekomst slechter uit. Hoe dan ook is het denk ik wel nodig dat over de hele wereld de bevolking afneemt, maar zeker vooral ook in Europa en andere rode gebieden op die kaart.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 14:17:45 #268
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180767953
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Elk oplettend en weldenkend mens ziet dat het 1 grote puinzooi is met die multi-cul. Moslims die joden te grazen nemen, Turken die met Turkse vlaggen Nederlandse straten bezetten, Eritreërs massaal in de bijstand, Marokkanen en Antillianen massaal in de criminaliteit. Hou toch op man met je gezever.
pi_180768004
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het ligt dan ook zeker genuanceerder, Nederland is niet compleet mislukt. Maar aan de andere kant blijkt multiculturaliteit een verre van positieve invloed te hebben.
pi_180768100
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 14:03 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat laatste klopt, en massa-immigratie is daar eerder een onderdeel van dan dat het iets positiefs bijdraagt. Maar als bijvoorbeeld Nigeria een stinkend rijke elite van 1% krijgt die het BBP flink optrekt dan is het probleem opgelost?

Je kunt in landen die in absolute zin armer zijn ook een prijsniveau hebben waardoor mensen voor weinig geld veel meer hebben. Dan is er natuurlijk nog een steeds een verschil waar het gaat om de aanschaf van een nieuwe Mercedes of een buitenlandse vakantie, maar dat lijkt me nou niet een prangend wereldvraagstuk.
pi_180768312
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 14:23 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat laatste klopt, en massa-immigratie is daar eerder een onderdeel van dan dat het iets positiefs bijdraagt. Maar als bijvoorbeeld Nigeria een stinkend rijke elite van 1% krijgt die het BBP flink optrekt dan is het probleem opgelost?
Ik denk dat het dan nog slechts een binnenlands probleem is, waar wij verder niet verantwoordelijk voor zijn.
pi_180768787
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 14:13 schreef Igen het volgende:

[..]

Er staat letterlijk "per capita" |:( |:( |:(
Nee dat is deze link: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_regions_by_past_GDP_(PPP)_per_capita

Jij plaatste deze: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_regions_by_past_GDP_(PPP)
pi_180768817
quote:
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:57 schreef Igen het volgende:

[..]

Lulkoek.

pi_180768823
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 14:53 schreef Igen het volgende:

[..]

[..]

= https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_regions_by_past_GDP_(PPP)

Klik nou gewoon eens op je eigen link
pi_180768856
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 14:54 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

= https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_regions_by_past_GDP_(PPP)

Klik nou gewoon eens op je eigen link
FoK! maakt de link stuk, dus je moet 'm ff kopieren ipv. erop klikken.

Ik dacht dat iedereen tegenwoordig wel een beetje met computers overweg kon. Maar dat valt dus tegen. :{
pi_180768928
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 14:55 schreef Igen het volgende:

[..]

FoK! maakt de link stuk, dus je moet 'm ff kopieren ipv. erop klikken.

Ik dacht dat iedereen tegenwoordig wel een beetje met computers overweg kon. Maar dat valt dus tegen. :{
Zie je nou dat je een verkeerde link plaatste :)
pi_180768972
quote:
Nou plaats je zelf ook dezelfde "kapotte" link als ik. :')
pi_180769741
quote:
7s.gif Op donderdag 26 juli 2018 20:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als er iets in de kern ziet zou het ook niet op talloze plekken wel goed gaan. Jij richt je op de negatieve gebeurtenissen en wil die uitvergroten naar het geheel. Dat is niet helemaal eerlijk lijkt me.
Ik richt mij niet op negatieve gebeurtenissen specifiek als gevolg van, maar ook op de oorzaak daarvan. Beter gezegd, het gaat mij juist daarom. Als de wortel van de boom rot is, geeft dat potentiele problemen voor de gehele boom, en de grond daaromheen. Fijn dat jij kan waarnemen dat er nog veel takken in staat van gezonde bloei lijken verkeren (met de nadruk op lijken te verkeren), en dat kan ik ook nog wel, maar ik constateer rot, en wel op één van de meest belangrijkste plekken, de wortel. De kern.

Multi culti kan prima, maar niet wanneer een bepaalde combinatie van verschillende essentiële kern eigenschappen lijnrecht tegenover elkaar staan. Het past niet. Het is allemaal niet zo moeilijk, als kind leer je met een vorm blokkendoos dat sommige vormen/dingen gewoonweg niet samengaan. Pure rationele constatering, maar men heeft de neiging om vanuit goedwillende emotie te reageren, hetgeen zorgt voor blindheid van de onderliggende problematiek, de problematiek die er werkelijk toe doet, de problematiek die erkend dient te worden wil men tot een oplossing komen.

Deze bepaalde combinatie zorgt ook voor wederzijdse afkeer, en de immer aanhoudende contentieuze groei daarvan.

En vanuit de kern kijkend, gaan talloze gerelateerde zaken die daar weer uit voort komen juist niet goed. Bij het zetten van een loodlijn in de bouw zorgt één millimeter afwijking in het begin voor te grote verschillen verderop. Met negatieve gevolgen die uiteindelijk dusdanig van aard zijn dat ze niet meer te ontkennen zijn. Niet/anti westerse kernwaarden hier in het westen nastreven zorgt voor een groei van onbegrip, frustratie, afkeer en onvermijdelijk (een vorm van) haat van westerlingen zelf. Hetgeen de ware racisten en xenofoben in de hand speelt. Het laad zich raden wat hierop de reactie van de conservatieve strebers van niet/westerse kern waarden zijn. In de praktijk uit het zich in wederzijds verzet dmv uitsluiting en provocatie, wat alles alleen maar erger maakt. Wederzijdse discriminatie op basis van afkomst/geloof bij relaties en sollicitaties, racistische profilering, meer en hardere provocaties.... alles komt in een uitvergrote bevestiging terug van datgene wat in het prille begin al fout zat. Beide groepen duwen zich van elkaar weg, -en elkaar, maar ook zichzelf, verder in extremisme.

Deze dynamiek verplaatst zich ook onder de groep westerlingen zelf, die gespleten word en waar elke vorm van nuancering in de storm van schreeuwerij en onbegrip verloren gaat. ''De islam is een aanwinst'' óf ''de islam is een groot gevaar'', lijken de meeste te roepen. Tussen aanhangers van niet westerse religies ontstaan ook scheuren, maar die hebben niet hetzelfde effect. Aanhangers die toenadering zoeken naar het westen toe worden compleet overruled door conservatieven, die zich gesteund voelen door de westerse ''islam-is-een-aanwinst'' roepers. Met opnieuw negatieve gevolgen die uiteindelijk dusdanig van aard zijn dat ze niet meer te ontkennen zijn.

Dit alles versterkt natuurlijk alleen maar meer het ik/ons vs. jij/hun clubjes gevoel, een gevoel wat van nature al in de mens aanwezig is, en zal blijven. In mijn beleving is dit waar Blok op doelde. Zij het populistische modus op aan, of met welke achterliggende gedachte dan ook, dat is mij dan ook veel minder van belang, maar rationeel bekeken kan men wat mij betreft niet om zijn ''multi culti'' uitspraak heen.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 20:47 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

wat heeft dit alles nu te maken met laagopgeleide gefrustreerde autochtonen? :')
quote:
Heeft het ook weer helemaal niets mee te maken. Voor de zoveelste keer; Multi culti kan prima, maar het is een niet-westerse religie die door een dominante conservatieve stroming hier anti-westers word, wat zodoende de grootste ontregelaar is. Mix nog wat verdere belangrijke tegenstrijdige waarden, zoals de kijk op, en beleving van, eer en respect en rechtvaardiging van geweld en de cocktail van een falende multi culti samenleving is compleet.
quote:
Ja zelfs ik, maar ook dit heeft wederom niets te maken met wat Blok heeft geroepen.
quote:
Dat is iets wat jij op jouw beurt er weer van maakt.
pi_180769983
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 15:27 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ik richt mij niet op negatieve gebeurtenissen specifiek als gevolg van, maar ook op de oorzaak daarvan. Beter gezegd, het gaat mij juist daarom. Als de wortel van de boom rot is, geeft dat potentiele problemen voor de gehele boom, en de grond daaromheen. Fijn dat jij kan waarnemen dat er nog veel takken in staat van gezonde bloei lijken verkeren (met de nadruk op lijken te verkeren), en dat kan ik ook nog wel, maar ik constateer rot, en wel op één van de meest belangrijkste plekken, de wortel. De kern.

Multi culti kan prima, maar niet wanneer een bepaalde combinatie van verschillende essentiële kern eigenschappen lijnrecht tegenover elkaar staan. Het past niet. Het is allemaal niet zo moeilijk, als kind leer je met een vorm blokkendoos dat sommige vormen/dingen gewoonweg niet samengaan. Pure rationele constatering, maar men heeft de neiging om vanuit goedwillende emotie te reageren, hetgeen zorgt voor blindheid van de onderliggende problematiek, de problematiek die er werkelijk toe doet, de problematiek die erkend dient te worden wil men tot een oplossing komen.

Deze bepaalde combinatie zorgt ook voor wederzijdse afkeer, en de immer aanhoudende contentieuze groei daarvan.

En vanuit de kern kijkend, gaan talloze gerelateerde zaken die daar weer uit voort komen juist niet goed. Bij het zetten van een loodlijn in de bouw zorgt één millimeter afwijking in het begin voor te grote verschillen verderop. Met negatieve gevolgen die uiteindelijk dusdanig van aard zijn dat ze niet meer te ontkennen zijn. Niet/anti westerse kernwaarden hier in het westen nastreven zorgt voor een groei van onbegrip, frustratie, afkeer en onvermijdelijk (een vorm van) haat van westerlingen zelf. Hetgeen de ware racisten en xenofoben in de hand speelt. Het laad zich raden wat hierop de reactie van de conservatieve strebers van niet/westerse kern waarden zijn. In de praktijk uit het zich in wederzijds verzet dmv uitsluiting en provocatie, wat alles alleen maar erger maakt. Wederzijdse discriminatie op basis van afkomst/geloof bij relaties en sollicitaties, racistische profilering, meer en hardere provocaties.... alles komt in een uitvergrote bevestiging terug van datgene wat in het prille begin al fout zat. Beide groepen duwen zich van elkaar weg, -en elkaar, maar ook zichzelf, verder in extremisme.

Deze dynamiek verplaatst zich ook onder de groep westerlingen zelf, die gespleten word en waar elke vorm van nuancering in de storm van schreeuwerij en onbegrip verloren gaat. ''De islam is een aanwinst'' óf ''de islam is een groot gevaar'', lijken de meeste te roepen. Tussen aanhangers van niet westerse religies ontstaan ook scheuren, maar die hebben niet hetzelfde effect. Aanhangers die toenadering zoeken naar het westen toe worden compleet overruled door conservatieven, die zich gesteund voelen door de westerse ''islam-is-een-aanwinst'' roepers. Met opnieuw negatieve gevolgen die uiteindelijk dusdanig van aard zijn dat ze niet meer te ontkennen zijn.

Dit alles versterkt natuurlijk alleen maar meer het ik/ons vs. jij/hun clubjes gevoel, een gevoel wat van nature al in de mens aanwezig is, en zal blijven. In mijn beleving is dit waar Blok op doelde. Zij het populistische modus op aan, of met welke achterliggende gedachte dan ook, dat is mij dan ook veel minder van belang, maar rationeel bekeken kan men wat mij betreft niet om zijn ''multi culti'' uitspraak heen.

[..]

wat heeft dit alles nu te maken met laagopgeleide gefrustreerde autochtonen? :')

[..]

Heeft het ook weer helemaal niets mee te maken. Voor de zoveelste keer; Multi culti kan prima, maar het is een niet-westerse religie die door een dominante conservatieve stroming hier anti-westers word, wat zodoende de grootste ontregelaar is. Mix nog wat verdere belangrijke tegenstrijdige waarden, zoals de kijk op, en beleving van, eer en respect en rechtvaardiging van geweld en de cocktail van een falende multi culti samenleving is compleet.

[..]

Ja zelfs ik, maar ook dit heeft wederom niets te maken met wat Blok heeft geroepen.

[..]

Dat is iets wat jij op jouw beurt er weer van maakt.
Ah, buitenlanders zijn in de kern (potentieel) verrot.

Man man man.
pi_180770092
quote:
Afrika dus geen kut gegroeid tussen 1 en 1500. Hoe kunnen we daarbij de schuld bij de blanken leggen dan?
pi_180770402
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 15:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Man man man.
Kerel

Ik zeg dat de verschillen in de kern een reactie in de kern van het samen smeltings process vormen die figuurlijk te vergelijken zijn met een rottingsproces in de wortel van een boom, met alle gevolgen van dien.

De verschillen.

Verschillen.

Man man man

En verder natuurlijk geen ene inhoudelijke reactie, dan weet ik het wel weer.

Man man man

p.s. Nog een recent bonus filmpje voor de leuk over multi culti incluis islam, enjoy;

vrijdag 27 juli 2018 @ 16:03:09 #282
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180770688
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 15:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Man man man.
Is dit je enige foute commentaar op zijn uitgebreide posting?
pi_180772578
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 15:54 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Kerel

Ik zeg dat de verschillen in de kern een reactie in de kern van het samen smeltings process vormen die figuurlijk te vergelijken zijn met een rottingsproces in de wortel van een boom, met alle gevolgen van dien.

De verschillen.

Verschillen.

Man man man

Man man man

p.s. Nog een recent bonus filmpje voor de leuk over multi culti incluis islam, enjoy;

Daarmee zeg je toch dat 'de goeien' uiteindelijk rot kunnen worden door 'de slechten'? Dus ook al gaat het op veel fronten goed, we moeten alsnog op onze hoede zijn want het kan zomaar zijn dat het op veel fronten ineens slechter gaat.

pi_180773779
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 14:17 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Elk oplettend en weldenkend mens ziet dat het 1 grote puinzooi is met die multi-cul.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 18:19:19 #285
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180773963
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 15:54 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Kerel

De verschillen.

Verschillen.

Man man man

Man man man

"Je kunt beter niet naar die moskee gaan, want die mensen hebben een teringhekel aan je en dat wordt misschien wel vechten."

"SHARIA! CONQUERED LAND! NO GO ZONES!"

Wat een dramawijf.
pi_180774080
Een video van een Rotterdamse vrouw die een fietser confronteert met racistische uitspraken wordt veelvuldig
bekeken op Facebook. Gladys Cleve liep donderdagavond met haar nichtje door Vreewijk toen een man naar het
duo begon te schreeuwen, schrijft Cleve op Facebook.

De video is in twaalf uur tijd al bijna 200 duizend keer bekeken.Cleve zit in de Vreewijkse wijkraad en was onderweg
naar een vergadering in het buurtcentrum toen ze de boze fietser tegen het lijf liep. “Hij begon dingen te schreeuwen,
dat we hier niet horen en terug moeten naar ons eigen land. Ik dacht tegen wie denk je dat je het hebt?”

vrijdag 27 juli 2018 @ 18:32:51 #287
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_180774131
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 18:29 schreef riazop het volgende:
Een video van een Rotterdamse vrouw die een fietser confronteert met racistische uitspraken wordt veelvuldig
bekeken op Facebook. Gladys Cleve liep donderdagavond met haar nichtje door Vreewijk toen een man naar het
duo begon te schreeuwen, schrijft Cleve op Facebook.

De video is in twaalf uur tijd al bijna 200 duizend keer bekeken.Cleve zit in de Vreewijkse wijkraad en was onderweg
naar een vergadering in het buurtcentrum toen ze de boze fietser tegen het lijf liep. “Hij begon dingen te schreeuwen,
dat we hier niet horen en terug moeten naar ons eigen land. Ik dacht tegen wie denk je dat je het hebt?”

Keessssssssss....
  vrijdag 27 juli 2018 @ 18:34:03 #288
63302 rockstah
New World Disorder
pi_180774155

Nog een stukje opinie, vond het wel een interessant perspectief. Een beetje een warrig verhaal, historisch niet helemaal correct lijkt me maar wel een goed uitgangspunt. Ook zijn kijk op de politieke dimensie is wat simplistisch en stromannerig.
pi_180774212
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 18:32 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Keessssssssss....
Volgens mij is Kees niet zo slim?
pi_180774227
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 18:34 schreef rockstah het volgende:

Nog een stukje opinie, vond het wel een interessant perspectief. Een beetje een warrig verhaal, historisch niet helemaal correct lijkt me maar wel een goed uitgangspunt. Ook zijn kijk op de politieke dimensie is wat simplistisch en stromannerig.
Inderdaad en wat mij betreft spreek een minister namens de .....!
Te dom om te poepen?
pi_180774513
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 14:32 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik denk dat het dan nog slechts een binnenlands probleem is, waar wij verder niet verantwoordelijk voor zijn.
Uiteraard, één kleine internationale elite die net zo hard op Europa parasiteert als op Afrika mag wel, maar owee als de mensen in Europa het wat beter voor mekaar hebben dan die in Afrika, dan moet dat met massa-immigratie gelijk getrokken worden? Ten bate van die elite uiteraard, en onder het mom van rechtvaardigheid.
pi_180774898
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 19:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Uiteraard, één kleine internationale elite die net zo hard op Europa parasiteert als op Afrika mag wel, maar owee als de mensen in Europa het wat beter voor mekaar hebben dan die in Afrika, dan moet dat met massa-immigratie gelijk getrokken worden? Ten bate van die elite uiteraard, en onder het mom van rechtvaardigheid.
Ik pleit toch nergens voor massa-immigratie!
pi_180781300
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 17:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Daarmee zeg je toch dat 'de goeien' uiteindelijk rot kunnen worden door 'de slechten'?
Ja, maar niet zo simplistisch zoals jij het nu weergeeft. Zie het rot niet als personen (goeien vs. slechten :') ) maar meer als infectieuze negatieve persoonlijke overtuigingen, naar de ander toe.
quote:
Dus ook al gaat het op veel fronten goed, we moeten alsnog op onze hoede zijn want het kan zomaar zijn dat het op veel fronten ineens slechter gaat.

Och het gaat op zoveel fronten goed, wat betreft de multi culti. Alleen niet op die fronten waar het juist nu van belang is dat het daar vooral ook goed zou moeten gaan. Daar gaat het op teveel fronten vanaf het begin al teveel mis.

Jij blijft maar jouw eigen draai er aan geven.
So you're saying...

Blijf lekker wegdromen in jouw simplistische gedachtegang tussen ''de goeien'' en ''de slechten'', en dat het ''op veel fronten goed gaat''(dat gaat het niet waar het vooral nu goed zou moeten gaan), en daar waar het niet goed gaat het vaak de schuld is van de blanke PVV tokkie.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 18:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

"Je kunt b
:r
pi_180783896
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 15:43 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Afrika dus geen kut gegroeid tussen 1 en 1500. Hoe kunnen we daarbij de schuld bij de blanken leggen dan?
Niet, maar ze doen het toch wel.
  zaterdag 28 juli 2018 @ 09:56:17 #295
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180785938
quote:
15s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 00:50 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

:r
Ja, dacht ik al.
pi_180785984
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 18:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

"Je kunt beter niet naar die moskee gaan, want die mensen hebben een teringhekel aan je en dat wordt misschien wel vechten."

"SHARIA! CONQUERED LAND! NO GO ZONES!"

Wat een dramawijf.
Nee hij zegt dat zij daar niet heenmag omdat anderen gaan rellen en daardoor 'breekt zij de vrede'.

Ipv die moslims duidelijk te maken dat zij daar gewoon mag lopen worden zij beloond voor hun agressieve kutgedrag.
  zaterdag 28 juli 2018 @ 10:13:53 #297
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180786198
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 09:59 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nee hij zegt dat zij daar niet heenmag omdat anderen gaan rellen en daardoor 'breekt zij de vrede'.

Ipv die moslims duidelijk te maken dat zij daar gewoon mag lopen worden zij beloond voor hun agressieve kutgedrag.
Ze had gewoon tegen Zwarte Piet moeten protesteren, dan had iedereen dit prachtig gevonden.
pi_180786256
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 09:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, d
:r :r :r :r
pi_180786484
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 10:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ze had gewoon tegen Zwarte Piet moeten protesteren, dan had iedereen dit prachtig gevonden.
Wat een dom antwoord om maar niet toe te moeten geven dat je moslimvriendjes daar ook al de boel verneuken.
  zaterdag 28 juli 2018 @ 12:53:21 #300
Why is all the rum gone?
pi_180788549
quote:

Redelijk vreedzaam, ja. Maar er zijn toch echt groepen die niet integreren in de Nederlandse samenleving. Die zich eigenlijk steeds meer gaan verzetten. En de Nederlandse samenleving zich tegen hen. In mijn woordenboek wordt dat niet gedekt door de term 'succesvol'. En valt in lijn met het verhaal van Blok.
pi_180788601
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 12:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Redelijk vreedzaam, ja. Maar er zijn toch echt groepen die niet integreren in de Nederlandse samenleving. Die zich eigenlijk steeds meer gaan verzetten. En de Nederlandse samenleving zich tegen hen. In mijn woordenboek wordt dat niet gedekt door de term 'succesvol'. En valt in lijn met het verhaal van Blok.
Welke groepen zijn dat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')