abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_180701917
Het laatste woord over Blok blijkt nog niet gezegd:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)p-stef-blok-a1610711
https://www.rd.nl/subscription-required-7.133?aId=1.1502532

quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 20:19 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Omkering van de bewijslast. Bewijs maar dat Europa eeuwenlang in oorlog leeft met de islam.
Als je alle oorlogen in Europa optelt...

2e Wereldoorlog. Duitsland/Nazisme tegen communisme/jodendom.
Tiendaagse Veldtocht: Nederland tegen België
Talloze oorlogen tussen Nederland en Engeland (op zee)
Napoleon: Frankrijk tegen Engeland/Nederland/Duitsland etc.

80-jarige oorlog: Spanje tegen Nederland etc

Enfin: je kunt tal van oorlogen opnoemen. Tot en met allerlei burgeroorlogen en Hoekse en Kabeljauwse Twisten.
Nee hoor, jij keert de bewijslast nu juist om door mijn vraag te negeren. Dat er oorlogen tussen Europese landen zijn geweest sluit niet uit dat er oorlogen geweest tussen Europa en islam of andere culturen.

Uit de NRC:
quote:
De uitspraken van Stef Blok over multiculturele samenlevingen („noem een voorbeeld [..] waar een vreedzaam samenlevingsverband is, ik ken hem niet”) schokten politici, sociale dienstverleners en journalisten. Dat zelfs Blok, de VVD’er die bij zijn aantreden in maart nog gekarakteriseerd werd als ‘saai en oerdegelijk’, zó rechtspopulistisch uit de hoek kon komen, droeg zeker bij aan die schok. Stef Blok liet zich dus veel te negatief uit over de multiculturele samenleving. Foutief zelfs, meenden zelfbenoemde factcheckers. Maar waarom draait niemand het eens om? Waarom hoeft links nooit te verklaren wat er dan zo positief is aan de multiculturele samenleving? Wat heeft de komst van niet-westerse migranten ons dan voor goeds gebracht?

(...)

Critici en ‘factcheckers’ interpreteren Bloks woorden overigens wel heel nauw. De VVD’er stelde dat hij geen „vreedzaam” multicultureel samenlevingsverband kent en zou daarmee fout zitten. Suriname („failed state”) zou volgens Bloks critici juist toonbeeld van zo’n vreedzame multiculturele samenleving zijn. En Nederland ook. Ja, vreedzaam in de zin van: geen oorlog. Maar niemand kan toch ontkennen dat er al decennia sprake is van ernstige culturele en etnische spanningen waarvan zonder de komst van niet-westerse migranten geen sprake zou zijn? Een soortgelijke conclusie trok de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid nog in mei. Ik citeer de bespreking in NRC: „Als wijken diverser worden, voelen mensen zich onveiliger en neemt sociale samenhang af. Ook is de kans groter dat ze een delict plegen.” Wie ‘vreedzaam’ definieert als kalm, rustig en wars van ruzie, kan niet ontkennen dat Stef Blok gewoon gelijk heeft. Overal leidt de multiculturele samenleving tot spanning. Bovendien; juist links heeft het over ‘groepen die tegenover elkaar staan’.

(...)

Zo hypocriet allemaal! Als er iets positiefs over de multiculturele samenleving valt te vertellen (zoals het winnen van het WK door een divers elftal) dan worden linkse mensen hitsig. Dan benoemen ze diversiteit als succesfactor. Slaan migranten vervolgens aan het plunderen, dan gaat het ineens om zomaar ‘mannen’. De opiniemakers, journalisten en politici die geen gelegenheid onbenut laten om de vermeende schaduwzijden van de Nederlandse cultuur te benadrukken (slavernijverleden, zwarte piet), zijn toevallig ook altijd degenen die andere culturen en in het bijzonder het multiculturalisme beschermen tegen kritiek. De werkelijke schade van deze affaire is daarom: gewone burgers zullen zich voortaan driemaal bedenken voor ze iets zeggen wat op hetzelfde neerkomt als wat Blok vertelde. Het is deze publieke executie die angst zaait, niet de woorden van de minister.

Jammer dat Blok uit politiek lijfsbehoud zo razendsnel afstand nam van zijn uitspraken. Hoe ongelukkig hij zijn gedachten in die uitgelekte video ook de vrije loop liet, iedereen zag: wat de minister tegenover dat gezelschap zegt, meent hij wel, ook al was het prikkelend bedoeld. Zo’n rede kun je niet zomaar terugtrekken. Dat maakt je ongeloofwaardig. Er zat namelijk geen woord Spaans bij.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180702431
Uistekende column van Ronald Buijt in NRC idd.
pi_180703238
Blokgod
pi_180704477
De column klopt inderdaad als een bus, ik snap ook niet waarom men zo stug blijft volhouden dat de multiculturele samenleving een groot succes is. Zelfs Amsterdam waar men zo prat gaat op "180 nationaliteiten", ja da's allemaal leuk en aardig maar in mijn wijk zie ik vrijwel alleen maar blanke nederlanders, als ik buiten de ring naar west ga zie ik vrijwel alleen maar marokkanen, als ik naar de rand van oost ga vrijwel alleen maar turken en in zuid-oost vrijwel alleen maar surinamers/antillianen en mensen uit andere vormalige koloniën. Het is het voorbeeld van segregatie, niet het voorbeeld van een "succesvolle multiculturele samenleving"
Sterker nog, als het zo ontzettend goed was gegaan, waarom moest de gemeente dan ingrijpen en van bovenaf dwingen dat scholen gemengd door leerlingen te plaatsen op scholen ipv vrije schoolkeuze? Oh ja, omdat je volledig blanke en volledig zwarte scholen had, want zo multicultureel.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  dinsdag 24 juli 2018 @ 20:12:59 #5
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_180704548
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 20:09 schreef Harlon het volgende:
De column klopt inderdaad als een bus, ik snap ook niet waarom men zo stug blijft volhouden dat de multiculturele samenleving een groot succes is. Zelfs Amsterdam waar men zo prat gaat op "180 nationaliteiten", ja da's allemaal leuk en aardig maar in mijn wijk zie ik vrijwel alleen maar blanke nederlanders, als ik buiten de ring naar west ga zie ik vrijwel alleen maar marokkanen, als ik naar de rand van oost ga vrijwel alleen maar turken en in zuid-oost vrijwel alleen maar surinamers/antillianen en mensen uit andere vormalige koloniën. Het is het voorbeeld van segregatie, niet het voorbeeld van een "succesvolle multiculturele samenleving"
Sterker nog, als het zo ontzettend goed was gegaan, waarom moest de gemeente dan ingrijpen en van bovenaf dwingen dat scholen gemengd door leerlingen te plaatsen op scholen ipv vrije schoolkeuze? Oh ja, omdat je volledig blanke en volledig zwarte scholen had, want zo multicultureel.
Ja, maar nu kunnen we genieten van kebab op iedere straathoek in de stad.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  dinsdag 24 juli 2018 @ 20:15:59 #6
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180704598
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 18:31 schreef Piles het volgende:
Uistekende column van Ronald Buijt in NRC idd.
Gezien het soort lezer van het nrc, zal hij nu wel ergens gekielhaald zijn.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_180705136
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 20:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Gezien het soort lezer van het nrc, zal hij nu wel ergens gekielhaald zijn.
Als ik laatst de reacties op de hoofddoekcolumninste zag, valt dat misschien wel mee :P
pi_180705384
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 18:31 schreef Piles het volgende:
Ronald Buijt
Gemeenteraadslid van leefbaar Nederland in Rotterdam?

Zou gek zijn dat-ie met iets anders kwam, denk ik.

Geeft alleen aan dat NRC niet zo eenzijdig is als menigeen denkt dan.

quote:
Critici en 'factcheckers' interpreteren Bloks woorden overigens wel heel nauw.
Nou juist niet, hij heeft het over NL vooral, Blok nam even de hele wereldgeschiedenis en de hele wereld mee... :{.
I´m back.
pi_180705459
quote:
Zo hypocriet allemaal! Als er iets positiefs over de multiculturele samenleving valt te vertellen (zoals het winnen van het WK door een divers elftal) dan worden linkse mensen hitsig. Dan benoemen ze diversiteit als succesfactor. Slaan migranten vervolgens aan het plunderen, dan gaat het ineens om zomaar ‘mannen’.
Dat riep ik vorige week nog. :P hetzelfde met een voorbeeld wat ik deze maand al meermaals herhaald heb. Marokkanen die wonen/geboren zijn in Nederland zijn tijdens het WK voetbal Nederlandse-Marokkanen of Marokkaanse-Nederlanders. We zijn er tijdens het WK mee dood gegooid. Maar zodra ze zich misdragen worden ze gekenmerkt als "Nederlanders". In mij ogen hoort dat bij het hersenspoelen van de burgers, trucjes die ze uithalen om de burgers positieve signalen te laten associëren aan Marokkanen en bij negatieve signalen uit dezelfde bevolkingsgroep het opeens over Nederlanders hebben. De NPO/NOS gebruikt die trucjes vaker ook als het gaat over bijvoorbeeld Trump en Wilders. Dit land wordt gegijzeld door politieke correctheid en het deugvolk kruipt over elkaar heen om maar te bewijzen dat ze deugen en niet deugers voor racist kunnen uitmaken.

Blok heeft gewoon gelijk gehad, de signalen zijn al jaren zichtbaar, de "onderbuik" voorspellingen van de "racisten" komen keer op keer uit en de deugers kunnen niets anders dan terugvallen op het demoniseren van de "racisten" of zodra een discussie gaat over de probleem van een bepaalde bevolkingsgroep meteen het extreme opzoeken door opmerkingen te maken als "dus moeten we alle moslims maar het land uitzetten". Allemaal zodat ze in hun idealistische bubbel kunnen blijven leven waarin zij overtuigd zijn van hun eigen gelijk. Zwart/wit denken in mij ogen, ook al zo hypocriet omdat ze daar de "racisten" continue van beschuldigen, maar ja dit zijn niet de enige voorbeelden van hypocrisie in die kliek.
  Moderator dinsdag 24 juli 2018 @ 21:23:01 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180705970
Blok heeft geen gelijk, hij gooit twee problemen op 1 hoop

het al dan niet falen van de multiculturele samenleving en het al dan niet succcesvol integreren van die culturen zijn twee verschillende dingen

de multiculturele samenleving werkt gewoon, we moeten diegenen die er niet mee kunnen werken alleen minder ruimte geven en dat kan allemaal prima binnen de huidige wetgeving alleen is de huidige generatie politici nogal slappe hap, daardoor zie je de boel uit de hand lopen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180705987
quote:
Ik woon in Nieuw-West op de rand van goede/slechte wijken. Er was hier een buurtbijeenkomst georganiseerd om te praten over de buurt en hoe het veiliger kan enzo. Overal in de buurt waren folders uitgedeeld en opgehangen, in Nederlands, Turks en Arabisch. Uiteindelijk waren er 40 mensen op die avond waaronder 1 Surinaamse, 1 Marokkaanse en 38 autochtonen :') :D
pi_180706007
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 20:58 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

Blok heeft gewoon gelijk gehad,
Wat nou.... hij beweert dat er geen multiculturele samenleving is waar de autochtone bevolking leeft.
Kent hij Nederland dan niet ?
Wat nou... hij beweert dat er geen multiculturele samenleving is waar mensen van diverse afkomsten vreedzaam samenleven

Ok... hij was nog zo realistisch achteraf om te erkennen dat hij kletste.
Jij bent dus niet zo realistisch.
  Moderator dinsdag 24 juli 2018 @ 21:28:18 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180706085
hij vond het gewoon jammer dat het is opgenomen, meer niet

wieberen die flapdrol
pi_180706267
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 21:23 schreef sp3c het volgende:
Blok heeft geen gelijk, hij gooit twee problemen op 1 hoop

het al dan niet falen van de multiculturele samenleving en het al dan niet succcesvol integreren van die culturen zijn twee verschillende dingen

de multiculturele samenleving werkt gewoon, we moeten diegenen die er niet mee kunnen werken alleen minder ruimte geven en dat kan allemaal prima binnen de huidige wetgeving alleen is de huidige generatie politici nogal slappe hap, daardoor zie je de boel uit de hand lopen
Zeg je het ook lekker omfloerst. Gaat natuurlijk om of islam te incorporeren valt in een seculiere liberaal-democratisch bestel hè. Uiteindelijk.
Ik heb bijna geen twijfel, of gewoon geen, over andere culturen namelijk.
I´m back.
pi_180706510
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 21:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zeg je het ook lekker omfloerst. Gaat natuurlijk om of islam te incorporeren valt in een seculiere liberaal-democratisch bestel hè. Uiteindelijk.
Eén van de grootste twee probleemgroepen in Nederland zijn de Antillianen en dat zijn helemaal geen moslims.
  Moderator dinsdag 24 juli 2018 @ 21:50:44 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180706555
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 21:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

mja ik denk niet dat Islam het probleem is maar de landen/culturen waar de meeste islamieten vandaan komen, als je een moslim uit pak hem beet Indonesie haalt dan zal dat gemiddeld minder problemen veroorzaken dan een uit Somalie

Syrie zelfde verhaal, heel hun leven roepen ze dood aan het westen, vervolgens beginnen ze met zichzelf te vechten en halen we ze hierheen ... want klinkt dat ff als een goed idee _O-
pi_180706917
quote:

Het gaat wat mij betreft juist niet om crimineel gedrag, maar om de cultuur die wel binnen de wet past, maar niet lekker samengaat.
En dat is heel lastig concreet te maken en te meten, dus kun je daar lastig objectief onderzoek naar doen. Maar die veroorzaakt m.i. wel de afstand dus 2 culturen, en voelt als de mislukking van de multiculturele samenleving.
pi_180707340
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 22:06 schreef Piles het volgende:

[..]

Het gaat wat mij betreft juist niet om crimineel gedrag, maar om de cultuur die wel binnen de wet past, maar niet lekker samengaat.

Het zijn mensen die met elkaar omgaan. Culturen zijn abstracties.
Mensen van diverse herkomsten kunnen zeker wel met elkaar omgaan.... op school. werk, in familieverband. En waar er spanningen zijn, zijn er oplossingen.
Men hoeft niet persé de beste vrienden te zijn, als men elkaar maar in de waarde laat en gewoon een rustig eigen leventje leid..... bijv wbt collega's en buren
pi_180707480
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 22:23 schreef Bluesdude het volgende:
als men elkaar maar in de waarde laat en gewoon een rustig eigen leventje leid.....
En dat is dus heel lastig als men verschillende waarden heeft 8)7

Leuk dat je een 'rustig leventje' noemt trouwens. Voor mij is dat niet s avonds tot 12 uur op straat zitten en toeterend vertrekken, voor m'n Turkse overbuurman blijkbaar wel. En zo zijn er legio voorbeelden natuurlijk.
pi_180707484
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 22:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het zijn mensen die met elkaar omgaan. Culturen zijn abstracties.
Mensen van diverse herkomsten kunnen zeker wel met elkaar omgaan.... op school. werk, in familieverband. En waar er spanningen zijn, zijn er oplossingen.
Men hoeft niet persé de beste vrienden te zijn, als men elkaar maar in de waarde laat en gewoon een rustig eigen leventje leid..... bijv wbt collega's en buren
Culturen zijn abstracties _O- Totaal geen invloed nee... Mensen vinden dat ook prima als je die cultuur gewoon negeert doorgaans inderdaad.
pi_180708566
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 21:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

mja ik denk niet dat Islam het probleem is maar de landen/culturen waar de meeste islamieten vandaan komen, als je een moslim uit pak hem beet Indonesie haalt dan zal dat gemiddeld minder problemen veroorzaken dan een uit Somalie

Syrie zelfde verhaal, heel hun leven roepen ze dood aan het westen, vervolgens beginnen ze met zichzelf te vechten en halen we ze hierheen ... want klinkt dat ff als een goed idee _O-
Ja, zij bij opgemerkt dat mensen uit Indonesië dan vaak christen zijn. In het verleden althans.
I´m back.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 23:25:08 #22
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180709032
quote:

de multiculturele samenleving werkt gewoon,
O ja? Heb je daar bewijs van?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 24 juli 2018 @ 23:27:28 #23
Why is all the rum gone?
pi_180709111
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 21:50 schreef sp3c het volgende:

https://www.nemokennislin(...)flict-in-indonesie/
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_180711099
quote:
ik snap ook niet waarom men zo stug blijft volhouden dat de multiculturele samenleving een groot succes is.
Fransman, Jood, moslim en Surinamer die de huidige nummer 1 in NL hebben geen succes?
In het Nederlands ook nog

pi_180711105
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 21:23 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Uiteindelijk waren er 40 mensen op die avond waaronder 1 Surinaamse, 1 Marokkaanse en 38 autochtonen :') :D
Heel verstandig van die wegblijvers?
Die hebben wel;iets beters te doen en weten wsl dat dat soort bijeenkomsten niets opleveren.
pi_180711109
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 21:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat nou.... hij beweert dat er geen multiculturele samenleving is waar de autochtone bevolking leeft.
Blok vindt Nederland een "failed state" (de VVD spreekt het liefst Engels).

Grappig, want de VVD is al decennia niet uit de coalitie te slaan
pi_180711110
De Surinaamse regering neemt geen genoegen met de excuusbrief die de Nederlandse minister van Buitenlandse Zaken Stef Blok heeft gestuurd. De Nederlandse bewindsman neemt met zijn brief namelijk „niet de onjuistheden weg” die hij over Suriname heeft gezegd,

https://www.telegraaf.nl/(...)den-met-excuses-blok
pi_180711113
Het punt is dat we anno 2018 in een hysterisch land leven. Je mag niks meer zeggen en je moet vooral ontzettend oppassen met wat je zegt en wat je doet. Nu vooral er camera's bovenop staan, maar ik merk het ook in mijn omgeving dat alles zwaar word gewogen. En je wordt dan al snel in een hokje geplaatst. En voor je het weet mag je jezelf gaan uitleggen tegenover journalisten of zit je bij Pauw in de uitzending.
pi_180711136
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 02:24 schreef MakkieR het volgende:
Het punt is dat we anno 2018 in een hysterisch land leven. Je mag niks meer zeggen en je moet vooral ontzettend oppassen met wat je zegt en wat je doet. Nu vooral er camera's bovenop staan, maar ik merk het ook in mijn omgeving dat alles zwaar word gewogen. En je wordt dan al snel in een hokje geplaatst. En voor je het weet mag je jezelf gaan uitleggen tegenover journalisten of zit je bij Pauw in de uitzending.
Voor mij mag BLOK zeggen wat hij wil.

Maar als je vindt dat verschillende etniciteiten en culturen onvermijdelijk tot geweld leiden zit ie toch echt in de verkeerde partij.
  woensdag 25 juli 2018 @ 02:55:02 #30
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_180711167
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 02:24 schreef MakkieR het volgende:
Je mag zeggen wat je wil hoor.

Lijkt me alleen logisch dat racisme niet echt gewaardeerd wordt, en terecht
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  woensdag 25 juli 2018 @ 03:11:59 #31
Why is all the rum gone?
pi_180711194
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 02:32 schreef riazop het volgende:

[..]

Maar als je vindt dat verschillende etniciteiten en culturen onvermijdelijk tot geweld leiden zit ie toch echt in de verkeerde partij.
De geschiedenis van de mensheid geven hem gelijk. Het zou dom zijn om daar je ogen voor te sluiten.
  woensdag 25 juli 2018 @ 03:13:17 #32
Why is all the rum gone?
pi_180711197
quote:
14s.gif Op woensdag 25 juli 2018 02:55 schreef richolio het volgende:

De term racisme wordt in 2018 wel heel losjes gebruikt....
  Moderator woensdag 25 juli 2018 @ 04:27:21 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180711257
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

O ja? Heb je daar bewijs van?
ja hoor

de burgemeester van Rotterdam is bv in Marokko geboren
quote:
dat is niet echt een reactie op wat ik zeg
  Moderator woensdag 25 juli 2018 @ 04:28:12 #34
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180711258
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 02:32 schreef riazop het volgende:

[..]

vooral op de verkeerde post
  woensdag 25 juli 2018 @ 05:15:29 #35
Why is all the rum gone?
pi_180711764
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 04:27 schreef sp3c het volgende:

ja hoor

de burgemeester van Rotterdam is bv in Marokko geboren
Dat is je bewijs dat de multiculturele samenleving geslaagd is? Nou, dan is Blok's verhaal een stuk beter onderbouwd.

quote:
dat is niet echt een reactie op wat ik zeg
Tuurlijk wel. Past misschien niet in je straatje.
pi_180712459
Bij Jinek nu dagelijks 5 minuten Blok-bashen.
Wat is dat toch dat er altijd eerst 5 minuten iemand aangepakt moet worden voordat men verder kan. Zijn dat de hoogstaande linkse morele waarden?
pi_180713706
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 06:51 schreef Loekie1 het volgende:
Wat is dat toch dat er altijd eerst 5 minuten iemand aangepakt moet worden voordat men verder kan. Zijn dat de hoogstaande linkse morele waarden?
Het is normale journalistiek van die rechtse Jinek.
Domme extremistische haatzaaiende uitspraken van iemand hoog in de politiek blijven lang dooretteren en dus is het nieuws.
pi_180713711
quote:
Blok moet van BuZa af want z'n ambtenaren vinden hem niets. 't was voor D'66 redelijk hard slikken dat ze BuZa niet kregen dus nu constant door treiteren.
pi_180713729
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 05:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat is je bewijs dat de multiculturele samenleving geslaagd is?
Nederland is er redelijk in geslaagd een vreedzame samenleving te zijn .
Kijk om je heen... dat is het bewijs.
Blok stond dom te lullen
pi_180713748
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:55 schreef Harlon het volgende:

[..]

Blok moet van BuZa af want z'n ambtenaren vinden hem niets. 't was voor D'66 redelijk hard slikken dat ze BuZa niet kregen dus nu constant door treiteren.
Is dit een complotheorie ?
Die brief van die ambtenaren is opgezet door D'66 ?
Door wie van D'66 ?
pi_180713769
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Is dit een complotheorie ?
Die brief van die ambtenaren is opgezet door D'66 ?
Door wie van D'66 ?
Ik denk door wel meer dan alleen degene die zich tot D'66 scharen, BuZa zit vol met mensen van GL, PvdA en D'66. Dan zo'n enge VVD'r die zowaar durft om de heilige huisjes van links aan te vallen, tja die moet wieberen.
  woensdag 25 juli 2018 @ 10:00:19 #42
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180713779
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nederland is er redelijk in geslaagd een vreedzame samenleving te zijn .
Blok stond dom te lullen
Nee. Is niet gelukt.
Als je een vreedzame multiculti samenleving zou hebben, zou alles door elkaar wonen.

Kijk inderdaad naar Amsterdam. Hoezo geslaagde multiculti? Iedereen leeft langs elkaar heen zo'n beetje.

Blok heeft verder gewoon gelijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_180713822
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 10:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee. Is niet gelukt.
Als je een vreedzame multiculti samenleving zou hebben, zou alles door elkaar wonen.

Kijk inderdaad naar Amsterdam. Hoezo geslaagde multiculti? Iedereen leeft langs elkaar heen zo'n beetje.

Blok heeft verder gewoon gelijk.
Het is een onmogelijke eis dat iedereen door elkaar heen moet wonen maar wel z’n eigen cultuur moet behouden.

Het is óf de mozaïek óf de smeltkroes. Beide kun je geslaagd noemen. En je kan niet stellen dat het pas geslaagd is als je én de smeltkroes én het mozaïek tegelijk hebt bereikt.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2018 10:04:48 ]
pi_180713852
quote:
Dat doet ze omdat ze nu niet meer aan kan komen met de gebruikelijke 5 minuten Trump bashen sinds ze daarop is aangesproken.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180713865
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:57 schreef Bluesdude het volgende:

Ik zie vooral veel bevolkingsgroepen compleet apart leven en elkaar het licht in de ogen niet gunnen.

Dat begon nb al op school vroeger: Marocs bij marocs, negerts bij de negerts, Nlers bij de NLers etc
En dan eens in de zoveel tijd knokken onderling.
pi_180713940
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:59 schreef Harlon het volgende:

[..]

Ik denk door wel meer dan alleen degene die zich tot D'66 scharen, BuZa zit vol met mensen van GL, PvdA en D'66. Dan zo'n enge VVD'r die zowaar durft om de heilige huisjes van links aan te vallen, tja die moet wieberen.
Je vervalst wat er gebeurde.
Die engerd viel de kernwaarden van de Nederlandse cultuur aan door onzin te beweren dat Nederland geen autochtone bevolking meer heeft en dat men niet vreedzaam kan samenleven in Nederland

Nu heb ik geen idee hoe je de ambtenaren van BuZa politiek moet plaatsen, maar kennelijk zijn die ambtenaren qua afkomst geen evenredige afspiegeling van de samenleving. Dat riekt eerder naar rechtse dominantie.
pi_180713970
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 10:08 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ik zie vooral veel bevolkingsgroepen compleet apart leven en elkaar het licht in de ogen niet gunnen.
Dan zie je dat vooral verkeerd betreffende dat licht. Mensen leven vreedzaam naast elkaar.
En de ruzies van kinderen zijn niet representatief .
pi_180714256
quote:
Het probleem is dan ook niet het multiculturalisme maar het gebrek aan samenleving. Wat de neoliberalen van de VVD en de NRC maar wat graag over het hoofd zien is dat die immigranten niet door en vanwege de samenleving zijn binnengehaald maar vanwege een deel van de Nederlandse en buitenlandse bedrijven die de loonkosten willen drukken en meer potentiele klanten willen.

Daardoor hebben we aparte monoculturele samenlevingen binnen de samenleving. We hebben feitelijk gewoon Turkse en Marokkaanse kolonies in Nederland laten vestigen. Mensen die loyaal zijn aan het moederland en zorgen voor verplaatsing van geld van Nederland naar hun moederland. Dat mag de VVD zichzelf aanrekenen.

Het borreltafelracisme van Blok is op geen enkele wijze een analyse van de situatie en de oorzaken. Hij krijgt nu lof toegezwaaid omdat hij het probleem zou benoemen terwijl hij het alleen maar aanroert en het probleem nou juist niet benoemt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 25 juli 2018 @ 10:46:32 #49
63302 rockstah
New World Disorder
pi_180714321
Ik kwam dat stukje in de NRC tegen inderdaad. Paar opmerkingen.

quote:
De uitspraken van Stef Blok over multiculturele samenlevingen („noem een voorbeeld [..] waar een vreedzaam samenlevingsverband is, ik ken hem niet”) schokten politici, sociale dienstverleners en journalisten. Dat zelfs Blok, de VVD’er die bij zijn aantreden in maart nog gekarakteriseerd werd als ‘saai en oerdegelijk’, zó rechtspopulistisch uit de hoek kon komen, droeg zeker bij aan die schok. Stef Blok liet zich dus veel te negatief uit over de multiculturele samenleving. Foutief zelfs, meenden zelfbenoemde factcheckers. Maar waarom draait niemand het eens om? Waarom hoeft links nooit te verklaren wat er dan zo positief is aan de multiculturele samenleving? Wat heeft de komst van niet-westerse migranten ons dan voor goeds gebracht?
Dit is een vreemde manier van denken, een mens hoeft zijn bestaan of dat van anderen niet te rechtvaardigen. Als je een kind krijgt hoef je ook niet vooraf te bewijzen dat die iets toe gaat voegen, dat kun je ook niet eens weten. Het op zo'n manier kijken naar de samenleving is fatalistisch. Ook mbt het begrip "multiculturele samenleving" worden oorzaak en gevolg omgedraaid. Het is niet zo dat we mensen binnen zijn gaan halen om een multiculturele samenleving te stichten.
Vooralsnog is Nederland een van de minst diverse landen ter wereld, al die discussies rondom immigratie vinden vooral plaats in een politieke werkelijkheid en niet eens zozeer tussen culturen onderling.
quote:
Critici en ‘factcheckers’ interpreteren Bloks woorden overigens wel heel nauw. De VVD’er stelde dat hij geen „vreedzaam” multicultureel samenlevingsverband kent en zou daarmee fout zitten. Suriname („failed state”) zou volgens Bloks critici juist toonbeeld van zo’n vreedzame multiculturele samenleving zijn. En Nederland ook. Ja, vreedzaam in de zin van: geen oorlog. Maar niemand kan toch ontkennen dat er al decennia sprake is van ernstige culturele en etnische spanningen waarvan zonder de komst van niet-westerse migranten geen sprake zou zijn? Een soortgelijke conclusie trok de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid nog in mei. Ik citeer de bespreking in NRC: „Als wijken diverser worden, voelen mensen zich onveiliger en neemt sociale samenhang af. Ook is de kans groter dat ze een delict plegen.” Wie ‘vreedzaam’ definieert als kalm, rustig en wars van ruzie, kan niet ontkennen dat Stef Blok gewoon gelijk heeft. Overal leidt de multiculturele samenleving tot spanning. Bovendien; juist links heeft het over ‘groepen die tegenover elkaar staan’.
"Wie ‘vreedzaam’ definieert als kalm, rustig en wars van ruzie,"
Ja das lekker makkelijk hè, als je de definitie veranderd dan klopt het.
Een samenleving waarin men geen opvliegers of ruzies heeft bestaat natuurlijk niet, echtgenoten en familieleden hebben ook weleens ruzie. Zo bezien is samenleven in elke vorm schier onmogelijk.

De geschiedenis is er één van een continue strijd van ideologieën, denkwijzes en inderdaad ook culturen in zekere zin. Als je daar geen zin in hebt zul je jezelf af moeten scheiden, je hebt gewoon niet het recht noch de middelen om de samenleving naar jouw ideaalbeeld in te richten en dat geld evengoed voor links als voor rechts georiënteerde burgers. Ook politici hebben die situatie niet volledig in de hand ondanks de macht die ze lijken te bezitten.

quote:
Zo hypocriet allemaal! ...
Dit stuk laat ik even voor wat het is, je kunt niet met stromannen debateren.
quote:
Jammer dat Blok uit politiek lijfsbehoud zo razendsnel afstand nam van zijn uitspraken. Hoe ongelukkig hij zijn gedachten in die uitgelekte video ook de vrije loop liet, iedereen zag: wat de minister tegenover dat gezelschap zegt, meent hij wel, ook al was het prikkelend bedoeld. Zo’n rede kun je niet zomaar terugtrekken. Dat maakt je ongeloofwaardig. Er zat namelijk geen woord Spaans bij.
Je kunt er wmb niet vanuit gaan dat hij dit echt allemaal gelooft, dat weet je gewoon niet bij politici.
  Moderator woensdag 25 juli 2018 @ 11:22:09 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180714878
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 05:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat is je bewijs dat de multiculturele samenleving geslaagd is? Nou, dan is Blok's verhaal een stuk beter onderbouwd.
dan heb je hele andere beelden gezien dan ik want volgens mij onderbouwde hij het uberhaupt niet en zodra er naar gevraagd werd krabbelde hij sneller terug dan een Fransman op oorlogspad

de stelling was ook niet dat het geslaagd was maar dat het werkt, daar is Aboutaleb levend bewijs van lijkt mij en dat was uiteindelijk waar je (in eerste instantie) naar vroeg

of het geslaagd is verschild in mijn ogen dan ook van geval tot geval, de een gaat het makkelijker af dan de ander maar dat is dan wel de schuld van de ander, niet van de samenleving

lijkt mij

quote:
[..]

Tuurlijk wel. Past misschien niet in je straatje.
nee omdat het er niets mee te maken heeft past het niet in mijn straatje nee _O-

dat het een beetje een kutland is ontken ik dan ook nergens, de stellling is dat een Indonees het in Nederland makkelijker zal hebben dan een Somalier en dat lijkt me moeilijk tegen te spreken

ik vind het ook wel een beetje flauw om gelijk zo te beginnen hoor, je moet hier gewoon een volwassen discussie over kunnen voeren zonder gelijk zo te doen
pi_180716702
Het doet me altijd denken aan het roddelclubje op de lagere school, er was één meisje die daar niet aan mee wilde doen, samen met mij. Zij is nu lerares op een basisschool en dat geeft me een heel goed gevoel.
Bij Jinek lijkt het op dat roddelclubje. De persoon zelf waarover het gaat, is er zelf nooit bij.
pi_180717654
Er is nooit in NL een 100% vredige maatschappij geweest en er zijn altijd strubbelingen met nieuwkomers geweest
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_180717668
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 13:12 schreef Loekie1 het volgende:
Het doet me altijd denken aan het roddelclubje op de lagere school, er was één meisje die daar niet aan mee wilde doen, samen met mij. Zij is nu lerares op een basisschool en dat geeft me een heel goed gevoel.
Bij Jinek lijkt het op dat roddelclubje. De persoon zelf waarover het gaat, is er zelf nooit bij.
Gewoon echt onzin.
pi_180717696
Ik ben wel blij dat heel Nederland er nu over aan het praten of discussiëren is.
pi_180717790
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 13:12 schreef Loekie1 het volgende:

Dus jij bent nu aan het roddelen ? Jinek is er niet bij
pi_180717842
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 10:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het probleem is dan ook niet het multiculturalisme maar het gebrek aan samenleving. Wat de neoliberalen van de VVD en de NRC maar wat graag over het hoofd zien is dat die immigranten niet door en vanwege de samenleving zijn binnengehaald maar vanwege een deel van de Nederlandse en buitenlandse bedrijven die de loonkosten willen drukken en meer potentiele klanten willen.

Daardoor hebben we aparte monoculturele samenlevingen binnen de samenleving. We hebben feitelijk gewoon Turkse en Marokkaanse kolonies in Nederland laten vestigen. Mensen die loyaal zijn aan het moederland en zorgen voor verplaatsing van geld van Nederland naar hun moederland. Dat mag de VVD zichzelf aanrekenen.

Het borreltafelracisme van Blok is op geen enkele wijze een analyse van de situatie en de oorzaken. Hij krijgt nu lof toegezwaaid omdat hij het probleem zou benoemen terwijl hij het alleen maar aanroert en het probleem nou juist niet benoemt.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 10:46 schreef rockstah het volgende:
Ik kwam dat stukje in de NRC tegen inderdaad. Paar opmerkingen.

[..]

Dit is een vreemde manier van denken, een mens hoeft zijn bestaan of dat van anderen niet te rechtvaardigen. Als je een kind krijgt hoef je ook niet vooraf te bewijzen dat die iets toe gaat voegen, dat kun je ook niet eens weten. Het op zo'n manier kijken naar de samenleving is fatalistisch. Ook mbt het begrip "multiculturele samenleving" worden oorzaak en gevolg omgedraaid. Het is niet zo dat we mensen binnen zijn gaan halen om een multiculturele samenleving te stichten.
Vooralsnog is Nederland een van de minst diverse landen ter wereld, al die discussies rondom immigratie vinden vooral plaats in een politieke werkelijkheid en niet eens zozeer tussen culturen onderling.

[..]

"Wie ‘vreedzaam’ definieert als kalm, rustig en wars van ruzie,"
Ja das lekker makkelijk hè, als je de definitie veranderd dan klopt het.
Een samenleving waarin men geen opvliegers of ruzies heeft bestaat natuurlijk niet, echtgenoten en familieleden hebben ook weleens ruzie. Zo bezien is samenleven in elke vorm schier onmogelijk.

De geschiedenis is er één van een continue strijd van ideologieën, denkwijzes en inderdaad ook culturen in zekere zin. Als je daar geen zin in hebt zul je jezelf af moeten scheiden, je hebt gewoon niet het recht noch de middelen om de samenleving naar jouw ideaalbeeld in te richten en dat geld evengoed voor links als voor rechts georiënteerde burgers. Ook politici hebben die situatie niet volledig in de hand ondanks de macht die ze lijken te bezitten.

[..]

Dit stuk laat ik even voor wat het is, je kunt niet met stromannen debateren.

[..]

Je kunt er wmb niet vanuit gaan dat hij dit echt allemaal gelooft, dat weet je gewoon niet bij politici.
Goede posts.
"Pools are perfect for holding water"
pi_180721862
Dan zitten ze heel schijnheilig van: ik snap niet waar hij het vandáán heeft!
Nou, vraag het hem!
pi_180724156
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 10:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dan zie je dat vooral verkeerd betreffende dat licht. Mensen leven vreedzaam naast elkaar.
En de ruzies van kinderen zijn niet representatief .
Volgens mij kom jij niet veel de deur uit en heb je al helemaal geen tot weinig vrienden van een andere groep.
  Moderator woensdag 25 juli 2018 @ 18:02:06 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180724284
volgens mij is dat een drogreden
pi_180724524
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 18:02 schreef sp3c het volgende:
volgens mij is dat een drogreden
Dit zou eerder een stroman zijn.
  Moderator woensdag 25 juli 2018 @ 18:17:58 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180724637
nee een stropop zou zijn als je erop had gereageerd met 'ow dus volgens jou zijn er helemaal geen burenruzies in Nederland?'
pi_180725164
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 17:56 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Volgens mij kom jij niet veel de deur uit en heb je al helemaal geen tot weinig vrienden van een andere groep.
Je hebt geen inhoudelijke argumenten? Dat kan ....
Schrijf dan niks.
pi_180729161
quote:
14s.gif Op woensdag 25 juli 2018 10:07 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Dat doet ze omdat ze nu niet meer aan kan komen met de gebruikelijke 5 minuten Trump bashen sinds ze daarop is aangesproken.
Geert Dales was (terecht) streng voor haar ja
pi_180729325
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 10:08 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

pi_180731321
quote:
14s.gif Op woensdag 25 juli 2018 02:55 schreef richolio het volgende:

[..]

Natuurlijk mag je niet zeggen wat je wil, alles wat je zegt heeft meteen consequenties, Als je alles mocht zeggen en bespreken, dan had bijvoorbeeld stichting Martijn nog bestaan.
  woensdag 25 juli 2018 @ 23:22:29 #66
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180731906
Stef Blok maakt met dit soort uitspraken weer handig gebruik van de nuttige alt rechtse stoottroepen, die zoveel bezig zijn met randverschijnselen voortgekomen uit een paranoïde en reactionair wereldbeeld dat ze nog steeds niet door hebben dat het juist de neoliberalen zijn waartoe Blok (thans uitgeroepen tot hun profeet) behoort die garen spinnen bij zoveel mogelijk open grenzen en zoveel mogelijk concurrentie, hetzij op de arbeidsmarkt, hetzij met betrekking tot sociale voorzieningen.

Al jaren is de VVD de grootste, en laten we wel zijn, de facto is hun beleid al decennia gemeengoed: een vrije marktfetisjisme gebouwd op onhoudbare economische modellen. Dat het 'plebs' nu vooral zaken wil horen aangaande de euvelen van de multiculti, daar speelt de VVD al lange tijd handig op in. En het werkt. Want wie krijgt de zwarte piet nog altijd toegespeeld? 'Links'.

Cultuur, samenleven en harmonie zal de VVD worst wezen. Zolang de grote salarissen en dito beroepen niet teveel last hebben van zieke, werkloze en oudere onrendabelen zal het ze worst zijn.

Ofwel, populistisch geblèr voor de bühne. En ondertussen breekt juist Blok's partij lustig verder af, en hebben juist de midden- en lagere klassen het meest last van dat beleid. Maar goed: roep wat over 'd'n butenlanders', en je hebt weer volle zalen. Wat heet, je wordt op handen gedragen als grote ziener.

lol...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_180734009
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:59 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Als je alles mocht zeggen en bespreken, dan had bijvoorbeeld stichting Martijn nog bestaan.
Zou die club MARTIJN volgens Blok dan typisch Nederlandse cultuur zijn?
pi_180734027
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 23:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
Stef Blok maakt met dit soort uitspraken weer handig gebruik van de nuttige alt rechtse stoottroepen, die zoveel bezig zijn met randverschijnselen voortgekomen uit een paranoïde en reactionair wereldbeeld dat ze nog steeds niet door hebben dat het juist de neoliberalen zijn waartoe Blok (thans uitgeroepen tot hun profeet) behoort die garen spinnen bij zoveel mogelijk open grenzen en zoveel mogelijk concurrentie, hetzij op de arbeidsmarkt, hetzij met betrekking tot sociale voorzieningen.

Al jaren is de VVD de grootste, en laten we wel zijn, de facto is hun beleid al decennia gemeengoed: een vrije marktfetisjisme gebouwd op onhoudbare economische modellen. Dat het 'plebs' nu vooral zaken wil horen aangaande de euvelen van de multiculti, daar speelt de VVD al lange tijd handig op in. En het werkt. Want wie krijgt de zwarte piet nog altijd toegespeeld? 'Links'.

Cultuur, samenleven en harmonie zal de VVD worst wezen. Zolang de grote salarissen en dito beroepen niet teveel last hebben van zieke, werkloze en oudere onrendabelen zal het ze worst zijn.

Ofwel, populistisch geblèr voor de bühne. En ondertussen breekt juist Blok's partij lustig verder af, en hebben juist de midden- en lagere klassen het meest last van dat beleid. Maar goed: roep wat over 'd'n butenlanders', en je hebt weer volle zalen. Wat heet, je wordt op handen gedragen als grote ziener.

lol...
woord

DE VVD spint het weer heel slim
ondertussen staat de deur wijd open en wordt de oorspronkelijke bevolking vervangen

Ze verdienen overigens ook niet beter
pi_180734640
  donderdag 26 juli 2018 @ 06:09:10 #70
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_180736117
quote:
Ja en? Wat is nou je punt? :?

Exact ditzelfde zou volgens jou ook gebeuren wanneer je een zeer grote groep (werkelijk) hoogopgeleide immigranten hebt? Immigranten die niet in ghetto's komen te wonen, een hoge levensstandaard hebben, die een goede carrière maken in het nieuwe land, etc..

Jij denkt dat dergelijke rellen dan ook zouden ontstaan?

Sowieso, denken dat elke immigrant een moslim of laagopgeleide armoedzaaier uit de banlieu's is :')
Krekker is de bom!
pi_180736132
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 06:09 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ja en? Wat is nou je punt? :?

Exact ditzelfde zou volgens jou ook gebeuren wanneer je een zeer grote groep (werkelijk) hoogopgeleide immigranten hebt? Immigranten die niet in ghetto's komen te wonen, een hoge levensstandaard hebben, die een goede carrière maken in het nieuwe land, etc..

Jij denkt dat dergelijke rellen dan ook zouden ontstaan?

Sowieso, denken dat elke immigrant een moslim of laagopgeleide armoedzaaier uit de banlieu's is :')
Niet elke, maar wel de overgrote meerderheid. Ook wat er nu allemaal binnenkomt als "vluchteling" is vrijwel allemaal volledig onopgeleid en kansloos.

En dan krijg je dit:
  donderdag 26 juli 2018 @ 06:32:20 #72
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_180736171
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 06:18 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Niet elke, maar wel de overgrote meerderheid. Ook wat er nu allemaal binnenkomt als "vluchteling" is vrijwel allemaal volledig onopgeleid en kansloos.

En dan krijg je dit:
Dat er nu vooral kansloze immigranten binnenkomen maakt dus niet je alleen maar kansloze migranten binnen kan halen. Dat is simpelweg een beleidskeuze die door de overheden wordt gemaakt. Ik zeg niet dat het 100% een kwestie van beleid is. Er zijn natuurlijk ook factoren als overmacht, etc. Maar beleid heeft wel degelijk grote invloed.

Wanneer de focus zou liggen op kennismigranten (ongeacht ras) zou de situatie heel anders zijn en zouden de verschillende culturen hoogstwaarschijnlijk wel vreedzaam kunnen leven. Al kan een factor als zeer strenge religieuze beleving (ongeacht welke religie) enige mate van negatieve impact hebben, maar niet zo groot als de ongeschooldheid/kansloosheid, etc.
Krekker is de bom!
pi_180736205
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 06:32 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dat er nu vooral kansloze immigranten binnenkomen maakt dus niet je alleen maar kansloze migranten binnen kan halen. Dat is simpelweg een beleidskeuze die door de overheden wordt gemaakt. Ik zeg niet dat het 100% een kwestie van beleid is. Er zijn natuurlijk ook factoren als overmacht, etc. Maar beleid heeft wel degelijk grote invloed.

Wanneer de focus zou liggen op kennismigranten (ongeacht ras) zou de situatie heel anders zijn en zouden de verschillende culturen hoogstwaarschijnlijk wel vreedzaam kunnen leven. Al kan een factor als zeer strenge religieuze beleving (ongeacht welke religie) enige mate van negatieve impact hebben, maar niet zo groot als de ongeschooldheid/kansloosheid, etc.
Er zijn in Europa altijd vrijwel alleen maar kansloze migranten binnengekomen. De hoogopgeleide gaan elders heen en wij gaan een burgeroorlog tegemoet met dank hieraan.
  donderdag 26 juli 2018 @ 07:49:35 #74
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_180736585
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 06:38 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Er zijn in Europa altijd vrijwel alleen maar kansloze migranten binnengekomen. De hoogopgeleide gaan elders heen en wij gaan een burgeroorlog tegemoet met dank hieraan.
Dat is niet juist wat je daar zegt. Er zijn continu genoeg kansrijke (kennis)migranten binnen gekomen, en dat is nog steeds aan de gang. Daar is alleen veel minder focus op.

En dat is mijn punt ook niet eens. Mijn punt is dat verschillende culturen prima vreedzaam samen kunnen leven.
Krekker is de bom!
  donderdag 26 juli 2018 @ 08:04:00 #75
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180736662
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 07:49 schreef KreKkeR het volgende:

Mijn punt is dat verschillende culturen prima vreedzaam samen kunnen leven.
Klopt, maar niet alle culturen kunnen dat. Er zijn in Nederland zat culturen die weinig tot niks bijdragen aan onze samenleving.
  donderdag 26 juli 2018 @ 08:06:15 #76
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180736676
quote:

[..]

Ja, in plaats van migranten toe te laten die in staat zijn om bijv. spread sheets te lezen, komen er hier ongeletterden binnen die niets toevoegen.
pi_180737035
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 07:49 schreef KreKkeR het volgende:
. Mijn punt is dat verschillende culturen prima vreedzaam samen kunnen leven.
Samen leven of naast elkaar kunnen leven?
pi_180737560
Ik ben migrant op fok.

Zoals een Englishman in New York.

Ik was alleen nooit een illegal alien.
  donderdag 26 juli 2018 @ 09:46:16 #79
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_180737839
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:31 schreef Starmanelon het volgende:
Ik ben migrant op fok.

Zoals een Englishman in New York.

Ik was alleen nooit een illegal alien.
I can read it in your accent when you type.
pi_180738737
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 08:06 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Ja, in plaats van migranten toe te laten die in staat zijn om bijv. spread sheets te lezen, komen er hier ongeletterden binnen die niets toevoegen.
een WK titel?

pi_180738752
quote:
12s.gif Op donderdag 26 juli 2018 08:42 schreef Piles het volgende:

[..]

Samen leven of naast elkaar kunnen leven?
rijk en arm hebben ook altijd naast elkaar geleefd
pi_180738765
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 10:43 schreef riazop het volgende:

[..]

een WK titel?

[ afbeelding ]
Twee aanvoerders een keeper en werkvolk?

En oei ik miste er eentje.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2018 10:46:13 ]
pi_180738794
quote:

[..]

Er zijn in Europa altijd vrijwel alleen maar kansloze migranten binnengekomen. ...
Loop eens een ziekenhuis binnen in Parijs of Londen.

Dacht je dat de witneuzen daar in de meerderheid waren?
pi_180738805
In bed of aan het bed?
pi_180738815
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 10:45 schreef john2406 het volgende:

[..]

Twee aanvoerders een keeper en werkvolk?

Lloris en Hernandez zijn ook migranten hoor
pi_180738842
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 10:47 schreef john2406 het volgende:
In bed of aan het bed?
de witneus is vnl consument

De migrant doet het werk, van schoonmaker tot chirurg
pi_180738847
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 10:47 schreef riazop het volgende:

[..]

Lloris en Hernandez zijn ook migranten hoor
Maakt dat uit? Gebruik, (misbruik) iemand waar die goed voor is, echter maar ook alleen dat, jij spant toch ook geen racepaard voor een ploeg neem ik aan.
pi_180738876
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 10:46 schreef riazop het volgende:

[..]

Loop eens een ziekenhuis binnen in Parijs of Londen.

Dacht je dat de witneuzen daar in de meerderheid waren?
Witneuzen :')
Gelukkig laat je je masker vallen en komt de echte racistische aard naar boven zodat iedereen die kan zien. Heel goed.

De uitzonderingen doen niets af aan de feiten dat de overgrote meerderheid wat hier binnenkomt en binnengelaten is de afgelopen decennia laag- tot niet-opgeleid is en was.
pi_180738900
quote:

[..]

een WK titel?

[ afbeelding ]
Een verneuking van je land, honderden doden bij aanslagen, steden die erbij staan als 3e wereldtroep, massale criminaliteit, islamisering maar je wint eens een voetbaltoernooitje! Hoera! Hoe simpel kan je zijn? _O-

WTF? Steek die beker in je hol, 1000 x liever geen beker dan!
pi_180738916
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 10:50 schreef De_Onnoembare het volgende:
De uitzonderingen doen niets af aan de feiten dat de overgrote meerderheid wat hier binnenkomt en binnengelaten is de afgelopen decennia laag- tot niet-opgeleid is en was.
Dat is dus al uit de duim gezogen gelul.
  donderdag 26 juli 2018 @ 11:15:52 #91
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180739341
quote:

[..]

een WK titel?

[ afbeelding ]
Een voetbalspelletjes is voor jou dus meer waard dan de totale vernietiging van onze beschaving? Misdaad, ongeletterdheid, terrorisme, dat is wat deze immigratie inhoudt.
pi_180739366
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juli 2018 10:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is dus al uit de duim gezogen gelul.
Oh? Vertel!

Als je dit niet eens weet of je liegt er over omdat de realiteit je visie tegenspreekt, dan vraag ik me echt af waarom jij je überhaupt hiermee bemoeit?

quote:
Van arbeidsmigratie op grote schaal zijn geen belangrijke gunstige effecten te verwachten voor het inkomen van de reeds aanwezige bevolking of voor de collectieve financiën. Als de sociaal-economische kenmerken van immigranten gemiddeld overeenkomen met de thans in Nederland aanwezige niet-westerse immigranten, is er zelfs sprake van een negatief effect op de collectieve financiën. Tot die sociaal-economische kenmerken worden met name gerekend: arbeidsdeelname, inkomen en gebruik van collectieve voorzieningen zoals gezondheidszorg, onderwijs en sociale zekerheid. In deze situatie neemt weliswaar het bruto binnenlands product toe, maar op lange termijn vallen de opbrengsten van deze toename nagenoeg geheel toe aan de immigranten en buitenlandse kapitaalverschaffers. Over de levensloop bezien zijn de kosten voor onder meer zorg, onderwijs, pensioenen en sociale zekerheid groter dan de extra belasting- en premie-inkomsten.
https://www.cpb.nl/persbe(...)ef-tegen-vergrijzing

quote:
Europe is facing an unprecedented humanitarian crisis, and this requires a coordinated, bold and comprehensive response by Member States. This does not diminish, however, the importance of addressing the challenges related to the management of legal labour migration in Europe. The long-term competitiveness of the EU and its ability to move to a strong and sustainable growth path is at stake.

Recruiting Immigrant Workers: Europe finds that migrants to the EU are younger and less well educated than those in other OECD destinations. Of the total pool of highly-educated third-country migrants residing in EU and OECD countries, the EU hosts less than one-third (31%), while more than half (57%) are in North America. Some progress has been made in the past decade, with a sizeable increase in the share of highly educated among recent migrants -- from 21% of the total in 2000 to 36% in 2011. But this is still less than received by North America (41%) or Australia and New Zealand (52%).
https://www.oecd.org/news(...)ition-for-talent.htm
pi_180739420
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:15 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Een voetbalspelletjes is voor jou dus meer waard dan de totale vernietiging van onze beschaving? Misdaad, ongeletterdheid, terrorisme, dat is wat deze immigratie inhoudt.
Ik neem aan dat men daar ook stemmen kan om zich te laten vertegenwoordigen, dus wat lal je nu nog dan, het is toch niet mijn verantwoording of toch wel?
pi_180739463
Op een bank rondhangen en niks presteren kan ikzelf ook, als niet beter!
  donderdag 26 juli 2018 @ 11:27:41 #95
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180739563
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:22 schreef john2406 het volgende:
Op een bank rondhangen en niks presteren kan ikzelf ook, als niet beter!
Ja dat bedoelen ze nu met "ze pikken onze plekken in!" :T
pi_180739628
pi_180739646
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:15 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Een voetbalspelletjes is voor jou dus meer waard dan de totale vernietiging van onze beschaving? ...
Een wk titel is best wel een dingetje ja

en wie willen er ONS hoger onderwijs verder verengelsen?? De vvd?
pi_180739691
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 10:50 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nederland heeft juist erg veel behoefte aan laaagbetaalde werkers. Of dacht jij serieus dat een Hollander nog gaat schoonmaken of in een Macdo staan?
pi_180739752
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:34 schreef riazop het volgende:

[..]

Nederland heeft juist erg veel behoefte aan laaagbetaalde werkers. Of dacht jij serieus dat een Hollander nog gaat schoonmaken of in een Macdo staan?
Alleen een Hollander of ook Nederlanders?
  donderdag 26 juli 2018 @ 11:44:52 #100
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180739875
quote:

[..]

:') :') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')