Nee hoor, jij keert de bewijslast nu juist om door mijn vraag te negeren. Dat er oorlogen tussen Europese landen zijn geweest sluit niet uit dat er oorlogen geweest tussen Europa en islam of andere culturen.quote:Op zondag 22 juli 2018 20:19 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Omkering van de bewijslast. Bewijs maar dat Europa eeuwenlang in oorlog leeft met de islam.
Als je alle oorlogen in Europa optelt...
2e Wereldoorlog. Duitsland/Nazisme tegen communisme/jodendom.
Tiendaagse Veldtocht: Nederland tegen België
Talloze oorlogen tussen Nederland en Engeland (op zee)
Napoleon: Frankrijk tegen Engeland/Nederland/Duitsland etc.
80-jarige oorlog: Spanje tegen Nederland etc
Enfin: je kunt tal van oorlogen opnoemen. Tot en met allerlei burgeroorlogen en Hoekse en Kabeljauwse Twisten.
quote:De uitspraken van Stef Blok over multiculturele samenlevingen („noem een voorbeeld [..] waar een vreedzaam samenlevingsverband is, ik ken hem niet”) schokten politici, sociale dienstverleners en journalisten. Dat zelfs Blok, de VVD’er die bij zijn aantreden in maart nog gekarakteriseerd werd als ‘saai en oerdegelijk’, zó rechtspopulistisch uit de hoek kon komen, droeg zeker bij aan die schok. Stef Blok liet zich dus veel te negatief uit over de multiculturele samenleving. Foutief zelfs, meenden zelfbenoemde factcheckers. Maar waarom draait niemand het eens om? Waarom hoeft links nooit te verklaren wat er dan zo positief is aan de multiculturele samenleving? Wat heeft de komst van niet-westerse migranten ons dan voor goeds gebracht?
(...)
Critici en ‘factcheckers’ interpreteren Bloks woorden overigens wel heel nauw. De VVD’er stelde dat hij geen „vreedzaam” multicultureel samenlevingsverband kent en zou daarmee fout zitten. Suriname („failed state”) zou volgens Bloks critici juist toonbeeld van zo’n vreedzame multiculturele samenleving zijn. En Nederland ook. Ja, vreedzaam in de zin van: geen oorlog. Maar niemand kan toch ontkennen dat er al decennia sprake is van ernstige culturele en etnische spanningen waarvan zonder de komst van niet-westerse migranten geen sprake zou zijn? Een soortgelijke conclusie trok de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid nog in mei. Ik citeer de bespreking in NRC: „Als wijken diverser worden, voelen mensen zich onveiliger en neemt sociale samenhang af. Ook is de kans groter dat ze een delict plegen.” Wie ‘vreedzaam’ definieert als kalm, rustig en wars van ruzie, kan niet ontkennen dat Stef Blok gewoon gelijk heeft. Overal leidt de multiculturele samenleving tot spanning. Bovendien; juist links heeft het over ‘groepen die tegenover elkaar staan’.
(...)
Zo hypocriet allemaal! Als er iets positiefs over de multiculturele samenleving valt te vertellen (zoals het winnen van het WK door een divers elftal) dan worden linkse mensen hitsig. Dan benoemen ze diversiteit als succesfactor. Slaan migranten vervolgens aan het plunderen, dan gaat het ineens om zomaar ‘mannen’. De opiniemakers, journalisten en politici die geen gelegenheid onbenut laten om de vermeende schaduwzijden van de Nederlandse cultuur te benadrukken (slavernijverleden, zwarte piet), zijn toevallig ook altijd degenen die andere culturen en in het bijzonder het multiculturalisme beschermen tegen kritiek. De werkelijke schade van deze affaire is daarom: gewone burgers zullen zich voortaan driemaal bedenken voor ze iets zeggen wat op hetzelfde neerkomt als wat Blok vertelde. Het is deze publieke executie die angst zaait, niet de woorden van de minister.
Jammer dat Blok uit politiek lijfsbehoud zo razendsnel afstand nam van zijn uitspraken. Hoe ongelukkig hij zijn gedachten in die uitgelekte video ook de vrije loop liet, iedereen zag: wat de minister tegenover dat gezelschap zegt, meent hij wel, ook al was het prikkelend bedoeld. Zo’n rede kun je niet zomaar terugtrekken. Dat maakt je ongeloofwaardig. Er zat namelijk geen woord Spaans bij.
Ja, maar nu kunnen we genieten van kebab op iedere straathoek in de stad.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 20:09 schreef Harlon het volgende:
De column klopt inderdaad als een bus, ik snap ook niet waarom men zo stug blijft volhouden dat de multiculturele samenleving een groot succes is. Zelfs Amsterdam waar men zo prat gaat op "180 nationaliteiten", ja da's allemaal leuk en aardig maar in mijn wijk zie ik vrijwel alleen maar blanke nederlanders, als ik buiten de ring naar west ga zie ik vrijwel alleen maar marokkanen, als ik naar de rand van oost ga vrijwel alleen maar turken en in zuid-oost vrijwel alleen maar surinamers/antillianen en mensen uit andere vormalige koloniën. Het is het voorbeeld van segregatie, niet het voorbeeld van een "succesvolle multiculturele samenleving"
Sterker nog, als het zo ontzettend goed was gegaan, waarom moest de gemeente dan ingrijpen en van bovenaf dwingen dat scholen gemengd door leerlingen te plaatsen op scholen ipv vrije schoolkeuze? Oh ja, omdat je volledig blanke en volledig zwarte scholen had, want zo multicultureel.
Gezien het soort lezer van het nrc, zal hij nu wel ergens gekielhaald zijn.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 18:31 schreef Piles het volgende:
Uistekende column van Ronald Buijt in NRC idd.
Als ik laatst de reacties op de hoofddoekcolumninste zag, valt dat misschien wel meequote:Op dinsdag 24 juli 2018 20:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gezien het soort lezer van het nrc, zal hij nu wel ergens gekielhaald zijn.
Gemeenteraadslid van leefbaar Nederland in Rotterdam?quote:
Nou juist niet, hij heeft het over NL vooral, Blok nam even de hele wereldgeschiedenis en de hele wereld mee...quote:Critici en 'factcheckers' interpreteren Bloks woorden overigens wel heel nauw.
Dat riep ik vorige week nog.quote:Zo hypocriet allemaal! Als er iets positiefs over de multiculturele samenleving valt te vertellen (zoals het winnen van het WK door een divers elftal) dan worden linkse mensen hitsig. Dan benoemen ze diversiteit als succesfactor. Slaan migranten vervolgens aan het plunderen, dan gaat het ineens om zomaar ‘mannen’.
Ik woon in Nieuw-West op de rand van goede/slechte wijken. Er was hier een buurtbijeenkomst georganiseerd om te praten over de buurt en hoe het veiliger kan enzo. Overal in de buurt waren folders uitgedeeld en opgehangen, in Nederlands, Turks en Arabisch. Uiteindelijk waren er 40 mensen op die avond waaronder 1 Surinaamse, 1 Marokkaanse en 38 autochtonenquote:Op dinsdag 24 juli 2018 20:09 schreef Harlon het volgende:
De column klopt inderdaad als een bus, ik snap ook niet waarom men zo stug blijft volhouden dat de multiculturele samenleving een groot succes is. Zelfs Amsterdam waar men zo prat gaat op "180 nationaliteiten", ja da's allemaal leuk en aardig maar in mijn wijk zie ik vrijwel alleen maar blanke nederlanders, als ik buiten de ring naar west ga zie ik vrijwel alleen maar marokkanen, als ik naar de rand van oost ga vrijwel alleen maar turken en in zuid-oost vrijwel alleen maar surinamers/antillianen en mensen uit andere vormalige koloniën. Het is het voorbeeld van segregatie, niet het voorbeeld van een "succesvolle multiculturele samenleving"
Sterker nog, als het zo ontzettend goed was gegaan, waarom moest de gemeente dan ingrijpen en van bovenaf dwingen dat scholen gemengd door leerlingen te plaatsen op scholen ipv vrije schoolkeuze? Oh ja, omdat je volledig blanke en volledig zwarte scholen had, want zo multicultureel.
Wat nou.... hij beweert dat er geen multiculturele samenleving is waar de autochtone bevolking leeft.quote:
Zeg je het ook lekker omfloerst. Gaat natuurlijk om of islam te incorporeren valt in een seculiere liberaal-democratisch bestel hè. Uiteindelijk.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 21:23 schreef sp3c het volgende:
Blok heeft geen gelijk, hij gooit twee problemen op 1 hoop
het al dan niet falen van de multiculturele samenleving en het al dan niet succcesvol integreren van die culturen zijn twee verschillende dingen
de multiculturele samenleving werkt gewoon, we moeten diegenen die er niet mee kunnen werken alleen minder ruimte geven en dat kan allemaal prima binnen de huidige wetgeving alleen is de huidige generatie politici nogal slappe hap, daardoor zie je de boel uit de hand lopen
Eén van de grootste twee probleemgroepen in Nederland zijn de Antillianen en dat zijn helemaal geen moslims.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 21:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zeg je het ook lekker omfloerst. Gaat natuurlijk om of islam te incorporeren valt in een seculiere liberaal-democratisch bestel hè. Uiteindelijk.
Ik heb bijna geen twijfel, of gewoon geen, over andere culturen namelijk.
mja ik denk niet dat Islam het probleem is maar de landen/culturen waar de meeste islamieten vandaan komen, als je een moslim uit pak hem beet Indonesie haalt dan zal dat gemiddeld minder problemen veroorzaken dan een uit Somaliequote:Op dinsdag 24 juli 2018 21:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zeg je het ook lekker omfloerst. Gaat natuurlijk om of islam te incorporeren valt in een seculiere liberaal-democratisch bestel hè. Uiteindelijk.
Ik heb bijna geen twijfel, of gewoon geen, over andere culturen namelijk.
Het gaat wat mij betreft juist niet om crimineel gedrag, maar om de cultuur die wel binnen de wet past, maar niet lekker samengaat.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 21:23 schreef sp3c het volgende:
de multiculturele samenleving werkt gewoon, we moeten diegenen die er niet mee kunnen werken alleen minder ruimte geven en dat kan allemaal prima binnen de huidige wetgeving alleen is de huidige generatie politici nogal slappe hap, daardoor zie je de boel uit de hand lopen
Het zijn mensen die met elkaar omgaan. Culturen zijn abstracties.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 22:06 schreef Piles het volgende:
[..]
Het gaat wat mij betreft juist niet om crimineel gedrag, maar om de cultuur die wel binnen de wet past, maar niet lekker samengaat.
En dat is dus heel lastig als men verschillende waarden heeftquote:Op dinsdag 24 juli 2018 22:23 schreef Bluesdude het volgende:
als men elkaar maar in de waarde laat en gewoon een rustig eigen leventje leid.....
Culturen zijn abstractiesquote:Op dinsdag 24 juli 2018 22:23 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het zijn mensen die met elkaar omgaan. Culturen zijn abstracties.
Mensen van diverse herkomsten kunnen zeker wel met elkaar omgaan.... op school. werk, in familieverband. En waar er spanningen zijn, zijn er oplossingen.
Men hoeft niet persé de beste vrienden te zijn, als men elkaar maar in de waarde laat en gewoon een rustig eigen leventje leid..... bijv wbt collega's en buren
Ja, zij bij opgemerkt dat mensen uit Indonesië dan vaak christen zijn. In het verleden althans.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 21:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
mja ik denk niet dat Islam het probleem is maar de landen/culturen waar de meeste islamieten vandaan komen, als je een moslim uit pak hem beet Indonesie haalt dan zal dat gemiddeld minder problemen veroorzaken dan een uit Somalie
Syrie zelfde verhaal, heel hun leven roepen ze dood aan het westen, vervolgens beginnen ze met zichzelf te vechten en halen we ze hierheen ... want klinkt dat ff als een goed idee
O ja? Heb je daar bewijs van?quote:
https://www.nemokennislin(...)flict-in-indonesie/quote:Op dinsdag 24 juli 2018 21:50 schreef sp3c het volgende:
mja ik denk niet dat Islam het probleem is maar de landen/culturen waar de meeste islamieten vandaan komen, als je een moslim uit pak hem beet Indonesie haalt dan zal dat gemiddeld minder problemen veroorzaken dan een uit Somalie
Fransman, Jood, moslim en Surinamer die de huidige nummer 1 in NL hebben geen succes?quote:Op dinsdag 24 juli 2018 20:09 schreef Harlon het volgende:
ik snap ook niet waarom men zo stug blijft volhouden dat de multiculturele samenleving een groot succes is.
Heel verstandig van die wegblijvers?quote:Op dinsdag 24 juli 2018 21:23 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Uiteindelijk waren er 40 mensen op die avond waaronder 1 Surinaamse, 1 Marokkaanse en 38 autochtonen![]()
Blok vindt Nederland een "failed state" (de VVD spreekt het liefst Engels).quote:Op dinsdag 24 juli 2018 21:24 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat nou.... hij beweert dat er geen multiculturele samenleving is waar de autochtone bevolking leeft.
Kent hij Nederland dan niet ?
Voor mij mag BLOK zeggen wat hij wil.quote:Op woensdag 25 juli 2018 02:24 schreef MakkieR het volgende:
Het punt is dat we anno 2018 in een hysterisch land leven. Je mag niks meer zeggen en je moet vooral ontzettend oppassen met wat je zegt en wat je doet. Nu vooral er camera's bovenop staan, maar ik merk het ook in mijn omgeving dat alles zwaar word gewogen. En je wordt dan al snel in een hokje geplaatst. En voor je het weet mag je jezelf gaan uitleggen tegenover journalisten of zit je bij Pauw in de uitzending.
Je mag zeggen wat je wil hoor.quote:Op woensdag 25 juli 2018 02:24 schreef MakkieR het volgende:
Het punt is dat we anno 2018 in een hysterisch land leven. Je mag niks meer zeggen en je moet vooral ontzettend oppassen met wat je zegt en wat je doet. Nu vooral er camera's bovenop staan, maar ik merk het ook in mijn omgeving dat alles zwaar word gewogen. En je wordt dan al snel in een hokje geplaatst. En voor je het weet mag je jezelf gaan uitleggen tegenover journalisten of zit je bij Pauw in de uitzending.
De geschiedenis van de mensheid geven hem gelijk. Het zou dom zijn om daar je ogen voor te sluiten.quote:Op woensdag 25 juli 2018 02:32 schreef riazop het volgende:
[..]
Voor mij mag BLOK zeggen wat hij wil.
Maar als je vindt dat verschillende etniciteiten en culturen onvermijdelijk tot geweld leiden zit ie toch echt in de verkeerde partij.
De term racisme wordt in 2018 wel heel losjes gebruikt....quote:Op woensdag 25 juli 2018 02:55 schreef richolio het volgende:
Je mag zeggen wat je wil hoor.
Lijkt me alleen logisch dat racisme niet echt gewaardeerd wordt, en terecht
ja hoorquote:Op dinsdag 24 juli 2018 23:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
O ja? Heb je daar bewijs van?
dat is niet echt een reactie op wat ik zegquote:Op dinsdag 24 juli 2018 23:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
https://www.nemokennislin(...)flict-in-indonesie/
vooral op de verkeerde postquote:Op woensdag 25 juli 2018 02:32 schreef riazop het volgende:
[..]
Voor mij mag BLOK zeggen wat hij wil.
Maar als je vindt dat verschillende etniciteiten en culturen onvermijdelijk tot geweld leiden zit ie toch echt in de verkeerde partij.
Dat is je bewijs dat de multiculturele samenleving geslaagd is? Nou, dan is Blok's verhaal een stuk beter onderbouwd.quote:Op woensdag 25 juli 2018 04:27 schreef sp3c het volgende:
ja hoor
de burgemeester van Rotterdam is bv in Marokko geboren
Tuurlijk wel. Past misschien niet in je straatje.quote:dat is niet echt een reactie op wat ik zeg
Het is normale journalistiek van die rechtse Jinek.quote:Op woensdag 25 juli 2018 06:51 schreef Loekie1 het volgende:
Bij Jinek nu dagelijks 5 minuten Blok-bashen.
Wat is dat toch dat er altijd eerst 5 minuten iemand aangepakt moet worden voordat men verder kan. Zijn dat de hoogstaande linkse morele waarden?
Blok moet van BuZa af want z'n ambtenaren vinden hem niets. 't was voor D'66 redelijk hard slikken dat ze BuZa niet kregen dus nu constant door treiteren.quote:Op woensdag 25 juli 2018 06:51 schreef Loekie1 het volgende:
Wat is dat toch dat er altijd eerst 5 minuten iemand aangepakt moet worden voordat men verder kan. Zijn dat de hoogstaande linkse morele waarden?
Nederland is er redelijk in geslaagd een vreedzame samenleving te zijn .quote:Op woensdag 25 juli 2018 05:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat is je bewijs dat de multiculturele samenleving geslaagd is?
Is dit een complotheorie ?quote:Op woensdag 25 juli 2018 09:55 schreef Harlon het volgende:
[..]
Blok moet van BuZa af want z'n ambtenaren vinden hem niets. 't was voor D'66 redelijk hard slikken dat ze BuZa niet kregen dus nu constant door treiteren.
Ik denk door wel meer dan alleen degene die zich tot D'66 scharen, BuZa zit vol met mensen van GL, PvdA en D'66. Dan zo'n enge VVD'r die zowaar durft om de heilige huisjes van links aan te vallen, tja die moet wieberen.quote:Op woensdag 25 juli 2018 09:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Is dit een complotheorie ?
Die brief van die ambtenaren is opgezet door D'66 ?
Door wie van D'66 ?
Nee. Is niet gelukt.quote:Op woensdag 25 juli 2018 09:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nederland is er redelijk in geslaagd een vreedzame samenleving te zijn .
Kijk om je heen... dat is het bewijs.
Blok stond dom te lullen
Het is een onmogelijke eis dat iedereen door elkaar heen moet wonen maar wel z’n eigen cultuur moet behouden.quote:Op woensdag 25 juli 2018 10:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee. Is niet gelukt.
Als je een vreedzame multiculti samenleving zou hebben, zou alles door elkaar wonen.
Kijk inderdaad naar Amsterdam. Hoezo geslaagde multiculti? Iedereen leeft langs elkaar heen zo'n beetje.
Blok heeft verder gewoon gelijk.
Dat doet ze omdat ze nu niet meer aan kan komen met de gebruikelijke 5 minuten Trump bashen sinds ze daarop is aangesproken.quote:Op woensdag 25 juli 2018 06:51 schreef Loekie1 het volgende:
Ik zie vooral veel bevolkingsgroepen compleet apart leven en elkaar het licht in de ogen niet gunnen.quote:
Je vervalst wat er gebeurde.quote:Op woensdag 25 juli 2018 09:59 schreef Harlon het volgende:
[..]
Ik denk door wel meer dan alleen degene die zich tot D'66 scharen, BuZa zit vol met mensen van GL, PvdA en D'66. Dan zo'n enge VVD'r die zowaar durft om de heilige huisjes van links aan te vallen, tja die moet wieberen.
Dan zie je dat vooral verkeerd betreffende dat licht. Mensen leven vreedzaam naast elkaar.quote:Op woensdag 25 juli 2018 10:08 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ik zie vooral veel bevolkingsgroepen compleet apart leven en elkaar het licht in de ogen niet gunnen.
Het probleem is dan ook niet het multiculturalisme maar het gebrek aan samenleving. Wat de neoliberalen van de VVD en de NRC maar wat graag over het hoofd zien is dat die immigranten niet door en vanwege de samenleving zijn binnengehaald maar vanwege een deel van de Nederlandse en buitenlandse bedrijven die de loonkosten willen drukken en meer potentiele klanten willen.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 20:09 schreef Harlon het volgende:
Dit is een vreemde manier van denken, een mens hoeft zijn bestaan of dat van anderen niet te rechtvaardigen. Als je een kind krijgt hoef je ook niet vooraf te bewijzen dat die iets toe gaat voegen, dat kun je ook niet eens weten. Het op zo'n manier kijken naar de samenleving is fatalistisch. Ook mbt het begrip "multiculturele samenleving" worden oorzaak en gevolg omgedraaid. Het is niet zo dat we mensen binnen zijn gaan halen om een multiculturele samenleving te stichten.quote:De uitspraken van Stef Blok over multiculturele samenlevingen („noem een voorbeeld [..] waar een vreedzaam samenlevingsverband is, ik ken hem niet”) schokten politici, sociale dienstverleners en journalisten. Dat zelfs Blok, de VVD’er die bij zijn aantreden in maart nog gekarakteriseerd werd als ‘saai en oerdegelijk’, zó rechtspopulistisch uit de hoek kon komen, droeg zeker bij aan die schok. Stef Blok liet zich dus veel te negatief uit over de multiculturele samenleving. Foutief zelfs, meenden zelfbenoemde factcheckers. Maar waarom draait niemand het eens om? Waarom hoeft links nooit te verklaren wat er dan zo positief is aan de multiculturele samenleving? Wat heeft de komst van niet-westerse migranten ons dan voor goeds gebracht?
"Wie ‘vreedzaam’ definieert als kalm, rustig en wars van ruzie,"quote:Critici en ‘factcheckers’ interpreteren Bloks woorden overigens wel heel nauw. De VVD’er stelde dat hij geen „vreedzaam” multicultureel samenlevingsverband kent en zou daarmee fout zitten. Suriname („failed state”) zou volgens Bloks critici juist toonbeeld van zo’n vreedzame multiculturele samenleving zijn. En Nederland ook. Ja, vreedzaam in de zin van: geen oorlog. Maar niemand kan toch ontkennen dat er al decennia sprake is van ernstige culturele en etnische spanningen waarvan zonder de komst van niet-westerse migranten geen sprake zou zijn? Een soortgelijke conclusie trok de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid nog in mei. Ik citeer de bespreking in NRC: „Als wijken diverser worden, voelen mensen zich onveiliger en neemt sociale samenhang af. Ook is de kans groter dat ze een delict plegen.” Wie ‘vreedzaam’ definieert als kalm, rustig en wars van ruzie, kan niet ontkennen dat Stef Blok gewoon gelijk heeft. Overal leidt de multiculturele samenleving tot spanning. Bovendien; juist links heeft het over ‘groepen die tegenover elkaar staan’.
Dit stuk laat ik even voor wat het is, je kunt niet met stromannen debateren.quote:Zo hypocriet allemaal! ...
Je kunt er wmb niet vanuit gaan dat hij dit echt allemaal gelooft, dat weet je gewoon niet bij politici.quote:Jammer dat Blok uit politiek lijfsbehoud zo razendsnel afstand nam van zijn uitspraken. Hoe ongelukkig hij zijn gedachten in die uitgelekte video ook de vrije loop liet, iedereen zag: wat de minister tegenover dat gezelschap zegt, meent hij wel, ook al was het prikkelend bedoeld. Zo’n rede kun je niet zomaar terugtrekken. Dat maakt je ongeloofwaardig. Er zat namelijk geen woord Spaans bij.
dan heb je hele andere beelden gezien dan ik want volgens mij onderbouwde hij het uberhaupt niet en zodra er naar gevraagd werd krabbelde hij sneller terug dan een Fransman op oorlogspadquote:Op woensdag 25 juli 2018 05:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat is je bewijs dat de multiculturele samenleving geslaagd is? Nou, dan is Blok's verhaal een stuk beter onderbouwd.
nee omdat het er niets mee te maken heeft past het niet in mijn straatje neequote:[..]
Tuurlijk wel. Past misschien niet in je straatje.
Gewoon echt onzin.quote:Op woensdag 25 juli 2018 13:12 schreef Loekie1 het volgende:
Het doet me altijd denken aan het roddelclubje op de lagere school, er was één meisje die daar niet aan mee wilde doen, samen met mij. Zij is nu lerares op een basisschool en dat geeft me een heel goed gevoel.
Bij Jinek lijkt het op dat roddelclubje. De persoon zelf waarover het gaat, is er zelf nooit bij.
Dus jij bent nu aan het roddelen ? Jinek is er niet bijquote:Op woensdag 25 juli 2018 13:12 schreef Loekie1 het volgende:
Bij Jinek lijkt het op dat roddelclubje. De persoon zelf waarover het gaat, is er zelf nooit bij.
quote:Op woensdag 25 juli 2018 10:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het probleem is dan ook niet het multiculturalisme maar het gebrek aan samenleving. Wat de neoliberalen van de VVD en de NRC maar wat graag over het hoofd zien is dat die immigranten niet door en vanwege de samenleving zijn binnengehaald maar vanwege een deel van de Nederlandse en buitenlandse bedrijven die de loonkosten willen drukken en meer potentiele klanten willen.
Daardoor hebben we aparte monoculturele samenlevingen binnen de samenleving. We hebben feitelijk gewoon Turkse en Marokkaanse kolonies in Nederland laten vestigen. Mensen die loyaal zijn aan het moederland en zorgen voor verplaatsing van geld van Nederland naar hun moederland. Dat mag de VVD zichzelf aanrekenen.
Het borreltafelracisme van Blok is op geen enkele wijze een analyse van de situatie en de oorzaken. Hij krijgt nu lof toegezwaaid omdat hij het probleem zou benoemen terwijl hij het alleen maar aanroert en het probleem nou juist niet benoemt.
Goede posts.quote:Op woensdag 25 juli 2018 10:46 schreef rockstah het volgende:
Ik kwam dat stukje in de NRC tegen inderdaad. Paar opmerkingen.
[..]
Dit is een vreemde manier van denken, een mens hoeft zijn bestaan of dat van anderen niet te rechtvaardigen. Als je een kind krijgt hoef je ook niet vooraf te bewijzen dat die iets toe gaat voegen, dat kun je ook niet eens weten. Het op zo'n manier kijken naar de samenleving is fatalistisch. Ook mbt het begrip "multiculturele samenleving" worden oorzaak en gevolg omgedraaid. Het is niet zo dat we mensen binnen zijn gaan halen om een multiculturele samenleving te stichten.
Vooralsnog is Nederland een van de minst diverse landen ter wereld, al die discussies rondom immigratie vinden vooral plaats in een politieke werkelijkheid en niet eens zozeer tussen culturen onderling.
[..]
"Wie ‘vreedzaam’ definieert als kalm, rustig en wars van ruzie,"
Ja das lekker makkelijk hè, als je de definitie veranderd dan klopt het.
Een samenleving waarin men geen opvliegers of ruzies heeft bestaat natuurlijk niet, echtgenoten en familieleden hebben ook weleens ruzie. Zo bezien is samenleven in elke vorm schier onmogelijk.
De geschiedenis is er één van een continue strijd van ideologieën, denkwijzes en inderdaad ook culturen in zekere zin. Als je daar geen zin in hebt zul je jezelf af moeten scheiden, je hebt gewoon niet het recht noch de middelen om de samenleving naar jouw ideaalbeeld in te richten en dat geld evengoed voor links als voor rechts georiënteerde burgers. Ook politici hebben die situatie niet volledig in de hand ondanks de macht die ze lijken te bezitten.
[..]
Dit stuk laat ik even voor wat het is, je kunt niet met stromannen debateren.
[..]
Je kunt er wmb niet vanuit gaan dat hij dit echt allemaal gelooft, dat weet je gewoon niet bij politici.
Volgens mij kom jij niet veel de deur uit en heb je al helemaal geen tot weinig vrienden van een andere groep.quote:Op woensdag 25 juli 2018 10:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dan zie je dat vooral verkeerd betreffende dat licht. Mensen leven vreedzaam naast elkaar.
En de ruzies van kinderen zijn niet representatief .
Je hebt geen inhoudelijke argumenten? Dat kan ....quote:Op woensdag 25 juli 2018 17:56 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Volgens mij kom jij niet veel de deur uit en heb je al helemaal geen tot weinig vrienden van een andere groep.
Geert Dales was (terecht) streng voor haar jaquote:Op woensdag 25 juli 2018 10:07 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Dat doet ze omdat ze nu niet meer aan kan komen met de gebruikelijke 5 minuten Trump bashen sinds ze daarop is aangesproken.
quote:Op woensdag 25 juli 2018 10:08 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ik zie vooral veel bevolkingsgroepen compleet apart leven en elkaar het licht in de ogen niet gunnen.
Natuurlijk mag je niet zeggen wat je wil, alles wat je zegt heeft meteen consequenties, Als je alles mocht zeggen en bespreken, dan had bijvoorbeeld stichting Martijn nog bestaan.quote:Op woensdag 25 juli 2018 02:55 schreef richolio het volgende:
[..]
Je mag zeggen wat je wil hoor.
Lijkt me alleen logisch dat racisme niet echt gewaardeerd wordt, en terecht
Zou die club MARTIJN volgens Blok dan typisch Nederlandse cultuur zijn?quote:Op woensdag 25 juli 2018 22:59 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Als je alles mocht zeggen en bespreken, dan had bijvoorbeeld stichting Martijn nog bestaan.
woordquote:Op woensdag 25 juli 2018 23:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
Stef Blok maakt met dit soort uitspraken weer handig gebruik van de nuttige alt rechtse stoottroepen, die zoveel bezig zijn met randverschijnselen voortgekomen uit een paranoïde en reactionair wereldbeeld dat ze nog steeds niet door hebben dat het juist de neoliberalen zijn waartoe Blok (thans uitgeroepen tot hun profeet) behoort die garen spinnen bij zoveel mogelijk open grenzen en zoveel mogelijk concurrentie, hetzij op de arbeidsmarkt, hetzij met betrekking tot sociale voorzieningen.
Al jaren is de VVD de grootste, en laten we wel zijn, de facto is hun beleid al decennia gemeengoed: een vrije marktfetisjisme gebouwd op onhoudbare economische modellen. Dat het 'plebs' nu vooral zaken wil horen aangaande de euvelen van de multiculti, daar speelt de VVD al lange tijd handig op in. En het werkt. Want wie krijgt de zwarte piet nog altijd toegespeeld? 'Links'.
Cultuur, samenleven en harmonie zal de VVD worst wezen. Zolang de grote salarissen en dito beroepen niet teveel last hebben van zieke, werkloze en oudere onrendabelen zal het ze worst zijn.
Ofwel, populistisch geblèr voor de bühne. En ondertussen breekt juist Blok's partij lustig verder af, en hebben juist de midden- en lagere klassen het meest last van dat beleid. Maar goed: roep wat over 'd'n butenlanders', en je hebt weer volle zalen. Wat heet, je wordt op handen gedragen als grote ziener.
lol...
Ja en? Wat is nou je punt?quote:
Niet elke, maar wel de overgrote meerderheid. Ook wat er nu allemaal binnenkomt als "vluchteling" is vrijwel allemaal volledig onopgeleid en kansloos.quote:Op donderdag 26 juli 2018 06:09 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ja en? Wat is nou je punt?
Exact ditzelfde zou volgens jou ook gebeuren wanneer je een zeer grote groep (werkelijk) hoogopgeleide immigranten hebt? Immigranten die niet in ghetto's komen te wonen, een hoge levensstandaard hebben, die een goede carrière maken in het nieuwe land, etc..
Jij denkt dat dergelijke rellen dan ook zouden ontstaan?
Sowieso, denken dat elke immigrant een moslim of laagopgeleide armoedzaaier uit de banlieu's is
Dat er nu vooral kansloze immigranten binnenkomen maakt dus niet je alleen maar kansloze migranten binnen kan halen. Dat is simpelweg een beleidskeuze die door de overheden wordt gemaakt. Ik zeg niet dat het 100% een kwestie van beleid is. Er zijn natuurlijk ook factoren als overmacht, etc. Maar beleid heeft wel degelijk grote invloed.quote:Op donderdag 26 juli 2018 06:18 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Niet elke, maar wel de overgrote meerderheid. Ook wat er nu allemaal binnenkomt als "vluchteling" is vrijwel allemaal volledig onopgeleid en kansloos.
En dan krijg je dit:
Er zijn in Europa altijd vrijwel alleen maar kansloze migranten binnengekomen. De hoogopgeleide gaan elders heen en wij gaan een burgeroorlog tegemoet met dank hieraan.quote:Op donderdag 26 juli 2018 06:32 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat er nu vooral kansloze immigranten binnenkomen maakt dus niet je alleen maar kansloze migranten binnen kan halen. Dat is simpelweg een beleidskeuze die door de overheden wordt gemaakt. Ik zeg niet dat het 100% een kwestie van beleid is. Er zijn natuurlijk ook factoren als overmacht, etc. Maar beleid heeft wel degelijk grote invloed.
Wanneer de focus zou liggen op kennismigranten (ongeacht ras) zou de situatie heel anders zijn en zouden de verschillende culturen hoogstwaarschijnlijk wel vreedzaam kunnen leven. Al kan een factor als zeer strenge religieuze beleving (ongeacht welke religie) enige mate van negatieve impact hebben, maar niet zo groot als de ongeschooldheid/kansloosheid, etc.
Dat is niet juist wat je daar zegt. Er zijn continu genoeg kansrijke (kennis)migranten binnen gekomen, en dat is nog steeds aan de gang. Daar is alleen veel minder focus op.quote:Op donderdag 26 juli 2018 06:38 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Er zijn in Europa altijd vrijwel alleen maar kansloze migranten binnengekomen. De hoogopgeleide gaan elders heen en wij gaan een burgeroorlog tegemoet met dank hieraan.
Klopt, maar niet alle culturen kunnen dat. Er zijn in Nederland zat culturen die weinig tot niks bijdragen aan onze samenleving.quote:Op donderdag 26 juli 2018 07:49 schreef KreKkeR het volgende:
Mijn punt is dat verschillende culturen prima vreedzaam samen kunnen leven.
Ja, in plaats van migranten toe te laten die in staat zijn om bijv. spread sheets te lezen, komen er hier ongeletterden binnen die niets toevoegen.quote:Op donderdag 26 juli 2018 06:38 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Er zijn in Europa altijd vrijwel alleen maar kansloze migranten binnengekomen. De hoogopgeleide gaan elders heen en wij gaan een burgeroorlog tegemoet met dank hieraan.
Samen leven of naast elkaar kunnen leven?quote:Op donderdag 26 juli 2018 07:49 schreef KreKkeR het volgende:
. Mijn punt is dat verschillende culturen prima vreedzaam samen kunnen leven.
I can read it in your accent when you type.quote:Op donderdag 26 juli 2018 09:31 schreef Starmanelon het volgende:
Ik ben migrant op fok.
Zoals een Englishman in New York.
Ik was alleen nooit een illegal alien.
een WK titel?quote:Op donderdag 26 juli 2018 08:06 schreef Voice_Over het volgende:
[..]
Ja, in plaats van migranten toe te laten die in staat zijn om bijv. spread sheets te lezen, komen er hier ongeletterden binnen die niets toevoegen.
rijk en arm hebben ook altijd naast elkaar geleefdquote:Op donderdag 26 juli 2018 08:42 schreef Piles het volgende:
[..]
Samen leven of naast elkaar kunnen leven?
Twee aanvoerders een keeper en werkvolk?quote:
Loop eens een ziekenhuis binnen in Parijs of Londen.quote:Op donderdag 26 juli 2018 06:38 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Er zijn in Europa altijd vrijwel alleen maar kansloze migranten binnengekomen. ...
Lloris en Hernandez zijn ook migranten hoorquote:Op donderdag 26 juli 2018 10:45 schreef john2406 het volgende:
[..]
Twee aanvoerders een keeper en werkvolk?
Maakt dat uit? Gebruik, (misbruik) iemand waar die goed voor is, echter maar ook alleen dat, jij spant toch ook geen racepaard voor een ploeg neem ik aan.quote:Op donderdag 26 juli 2018 10:47 schreef riazop het volgende:
[..]
Lloris en Hernandez zijn ook migranten hoor
Witneuzenquote:Op donderdag 26 juli 2018 10:46 schreef riazop het volgende:
[..]
Loop eens een ziekenhuis binnen in Parijs of Londen.
Dacht je dat de witneuzen daar in de meerderheid waren?
Een verneuking van je land, honderden doden bij aanslagen, steden die erbij staan als 3e wereldtroep, massale criminaliteit, islamisering maar je wint eens een voetbaltoernooitje! Hoera! Hoe simpel kan je zijn?quote:
Dat is dus al uit de duim gezogen gelul.quote:Op donderdag 26 juli 2018 10:50 schreef De_Onnoembare het volgende:
De uitzonderingen doen niets af aan de feiten dat de overgrote meerderheid wat hier binnenkomt en binnengelaten is de afgelopen decennia laag- tot niet-opgeleid is en was.
Een voetbalspelletjes is voor jou dus meer waard dan de totale vernietiging van onze beschaving? Misdaad, ongeletterdheid, terrorisme, dat is wat deze immigratie inhoudt.quote:
Oh? Vertel!quote:Op donderdag 26 juli 2018 10:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is dus al uit de duim gezogen gelul.
https://www.cpb.nl/persbe(...)ef-tegen-vergrijzingquote:Van arbeidsmigratie op grote schaal zijn geen belangrijke gunstige effecten te verwachten voor het inkomen van de reeds aanwezige bevolking of voor de collectieve financiën. Als de sociaal-economische kenmerken van immigranten gemiddeld overeenkomen met de thans in Nederland aanwezige niet-westerse immigranten, is er zelfs sprake van een negatief effect op de collectieve financiën. Tot die sociaal-economische kenmerken worden met name gerekend: arbeidsdeelname, inkomen en gebruik van collectieve voorzieningen zoals gezondheidszorg, onderwijs en sociale zekerheid. In deze situatie neemt weliswaar het bruto binnenlands product toe, maar op lange termijn vallen de opbrengsten van deze toename nagenoeg geheel toe aan de immigranten en buitenlandse kapitaalverschaffers. Over de levensloop bezien zijn de kosten voor onder meer zorg, onderwijs, pensioenen en sociale zekerheid groter dan de extra belasting- en premie-inkomsten.
https://www.oecd.org/news(...)ition-for-talent.htmquote:Europe is facing an unprecedented humanitarian crisis, and this requires a coordinated, bold and comprehensive response by Member States. This does not diminish, however, the importance of addressing the challenges related to the management of legal labour migration in Europe. The long-term competitiveness of the EU and its ability to move to a strong and sustainable growth path is at stake.
Recruiting Immigrant Workers: Europe finds that migrants to the EU are younger and less well educated than those in other OECD destinations. Of the total pool of highly-educated third-country migrants residing in EU and OECD countries, the EU hosts less than one-third (31%), while more than half (57%) are in North America. Some progress has been made in the past decade, with a sizeable increase in the share of highly educated among recent migrants -- from 21% of the total in 2000 to 36% in 2011. But this is still less than received by North America (41%) or Australia and New Zealand (52%).
Ik neem aan dat men daar ook stemmen kan om zich te laten vertegenwoordigen, dus wat lal je nu nog dan, het is toch niet mijn verantwoording of toch wel?quote:Op donderdag 26 juli 2018 11:15 schreef Voice_Over het volgende:
[..]
Een voetbalspelletjes is voor jou dus meer waard dan de totale vernietiging van onze beschaving? Misdaad, ongeletterdheid, terrorisme, dat is wat deze immigratie inhoudt.
Ja dat bedoelen ze nu met "ze pikken onze plekken in!"quote:Op donderdag 26 juli 2018 11:22 schreef john2406 het volgende:
Op een bank rondhangen en niks presteren kan ikzelf ook, als niet beter!
Een wk titel is best wel een dingetje jaquote:Op donderdag 26 juli 2018 11:15 schreef Voice_Over het volgende:
[..]
Een voetbalspelletjes is voor jou dus meer waard dan de totale vernietiging van onze beschaving? ...
Nederland heeft juist erg veel behoefte aan laaagbetaalde werkers. Of dacht jij serieus dat een Hollander nog gaat schoonmaken of in een Macdo staan?quote:Op donderdag 26 juli 2018 10:50 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
De uitzonderingen doen niets af aan de feiten dat de overgrote meerderheid wat hier binnenkomt en binnengelaten is de afgelopen decennia laag- tot niet-opgeleid is en was.
Alleen een Hollander of ook Nederlanders?quote:Op donderdag 26 juli 2018 11:34 schreef riazop het volgende:
[..]
Nederland heeft juist erg veel behoefte aan laaagbetaalde werkers. Of dacht jij serieus dat een Hollander nog gaat schoonmaken of in een Macdo staan?
quote:Op donderdag 26 juli 2018 06:38 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |