abonnement Unibet Coolblue
pi_180695102
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*





Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_180695111
Laatste (monster)post van vorig topic:

LeSage ik heb de eerste dut meegeslapen met Banaan. Mijn man de tweede trouwens. :D Helaas was het voor mij niet genoeg tegen de hoofdpijn.

Nolita fijn dat je meisje soms eindelijk wat langer slaapt. Banaan slaapt ineens ook langer door. En dat tussen jullie in slapen, het is ook wel lekker knus he. :)

Flav zaterdag gaan we verhuizen. *O*
Nachtschreeuwers, als je ziet hoeveel van die lachgas buisjes er liggen dan zou je toch verwachten dat ze iets vrolijks zouden schreeuwen.
Leuke foto. :)

Wat een liefde altijd voor je kindjes Malteser, zo mooi. O+

Aure mooi toch dat hij zo spekkig wordt. :D

Wat leuk Exode dat je je kindje de fles kunt gaan geven. Lijkt me ook wel bijzonder. O+

Rena ik baal ook van de temperaturen. In huis nou 28 graden, gaat me echt te ver.
Geweldige foto, dit gaan we binnenkort ook eens met Banaan doen. Of genderneutraal in een van mijn jurken. :D

Wat sneu Flav. :* Mijn Banaan maakt nou ook wat lelijke smakkerds achterover als hij rechtop wil zitten en vanmorgen voorover op zijn bedrand. Ouch. Maar hij is het inderdaad zo vergeten. :D

Aure, Banaan heeft dat ook weleens gehad. Inderdaad ook dat je aan het verschonen bent en er extra ladingen uit komen.
Knappe baby heb je. O+

LeSage je mag zo’n vrouw zeker niet vriendelijk terug naar huis sturen? ;)

Kris dat is een vervelend grapje. Hopelijk knapt hij snel op en kom je eindelijk weer aan wat rust toe. :* Heel begrijpelijk trouwens dat jullie het niet doorhadden.

Mini wat lijkt O. al groot! Komt vast door die wereld in zijn handje. :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wat een lekker klein meisje nog. :)

Haha Duman, leuke foto. Vond hij het mooi?

Fleur die eerste, die is prachtig. Verkoelt ook goed he. O+

LDG dat ziet er goed uit! :D

Ik probeerde net of Banaan kan slapen zonder slaapzak. Het resultaat was dat hij zo actief bleef dat ik de poging maar onderbroken heb en dat doe ik zelden. :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_180696546
Wat een mooie kindjes weer zeg O+ Zo gek dat het merendeel nu jonger is dan M. Confronterend ook.

Vanmorgen spontaan besloten om lekker naar het zwembad te gaan met mijn zussen en een vriendin. Zo genieten met de mannetjes O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_180701018
Leuke foto LDG!

Haha die banaan, hij kijkt er ook zo lekker ondeugend bij!

Lekker met M. naar het zwembad O+

En heerlijk iedereen zo lekker buiten in het gras. Ik moet J. ook maar eens meenemen naar het park ofzo. Hoewel dat dan meer voor mezelf is dan voor hem, hij slaapt toch nog het merendeel van de tijd :D
pi_180703938
Flav, Aure, Littledrumgirl, wat een heerlijke foto's! O+

Pannenkoekenmix, zolang het maar de drinkbakken zijn en niet de kat zelf (die het bij ons wel moet ontgelden) :') mooi kind!!

Lesage, heerlijk zwemmen, iets beters is er niet in dit weer O+

Het cb vond het boeren niet zo spannend, ze kwam vooral met enorm behulpzame tips die ik natuurlijk al tig keer heb geprobeerd :{w melk indikken (want flesvoeding) maar ik geef nutrilon omneo comfort en daar zit standaard al johannesbroodpitmeel in. Flesje wat horizontaler houden, check. Rechtop na het voeden, check. Tussendoor luier verschonen en laten boeren, check.
Voor wat betreft de diarree, dat vond ze dan weer wel heel spannend. Althans, ze is niet uitgedroogd ofzo maar meer dat het al zo lang aanhoudt en omdat ze nog maar zo klein is. Maar de stats waren super, 8 weken oud morgen en 4995 gram/58,5 cm. Dus enerzijds geen reden tot zorgen en anderzijds of ik toch even de huisarts wilde bellen. Dat dus gedaan, die heeft overlegd met de kinderarts en niks aan de hand. Zolang ze goed groeit en niet uitdroogt is diarree dus helemaal niet erg. Gelukkig!

Maar jeetje wat ben ik weer teleurgesteld in het cb. Want daar zitten ook kinderartsen, kunnen ze dan echt niet even ter plekke overleggen in plaats van mij naar de huisarts sturen (in dit bloedhete weer ook nog eens met een baby die alleen maar in de draagzak wil want de kinderwagen vindt ze vreselijk, nadat ze ook nog eens prikjes heeft gehad waar ze ziek van kan worden). Ergens snap ik wel dat ze zo voorzichtig zijn, maar toen N spruw had werd ik ook doorverwezen naar de huisarts, voor de destijds obstipatie ook (ja van te harde naar te zachte ontlasting, hoe dan? :') ). Met mijn oudste dochter ook niet al te beste ervaringen. Cb is ondertussen voor mij niet veel meer dan de plek waar ze gewogen en gemeten worden, maar dat kan ik zelf ook thuis wel doen 8)7
pi_180712448
Hmm. Ze zit in een lastig ritme:
07:00/11:00/15:00/19:00/23:00

En nu om 05:30 kwam ze voor de hele fles.

Laten liggen, beetje bijvoeden? Lastig lastig.
pi_180712475
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 06:45 schreef Blue_note het volgende:
Hmm. Ze zit in een lastig ritme:
07:00/11:00/15:00/19:00/23:00

En nu om 05:30 kwam ze voor de hele fles.

Laten liggen, beetje bijvoeden? Lastig lastig.
In welke zin lastig? Ziet er vrij normaal uit?
pi_180712483
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 06:58 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

In welke zin lastig? Ziet er vrij normaal uit?
Volgens mij bedoelt hij dat ze om 7u weer een fles krijgt, terwijl de laatste om 5.30 was.

Ik zou haar laten liggen. Maar ik voed op verzoek en niet op de klok, en ik heb geen verstand van flesvoeding. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_180712505
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 06:58 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

In welke zin lastig? Ziet er vrij normaal uit?
Nou, niet lastig in de zin van lastig kind, maar meer dat ze om 05:30 kwam en de 'planning' 07:00 zegt.

Edit: Nanuke was me voor :D

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2018 07:10:00 ]
pi_180712517
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 07:09 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Nou, niet lastig in de zin van lastig kind, maar meer dat ze om 05:30 kwam en de 'planning' 07:00 zegt.

Edit: Nanuke was me voor :D
Ik zou altijd een kind dat honger heeft eten geven. Dan verandert het ritme wel weer...
pi_180712528
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 07:13 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik zou altijd een kind dat honger heeft eten geven. Dan verandert het ritme wel weer...
Daarom dat ze om 05:30 ook heeft gegeten.

Het gaat er meer om om haar nu wakker te maken of te wachten totdat ze komt.
pi_180712534
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 07:16 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Daarom dat ze om 05:30 ook heeft gegeten.

Het gaat er meer om om haar nu wakker te maken of te wachten totdat ze komt.
Geen slapende baby’s wakker maken, mijn ervaring is dat je daar ellende van krijgt *O* Op haar leeftijd is het sowieso nog vrij lastig om een ritme aan te leren.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_180712536
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 07:16 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Daarom dat ze om 05:30 ook heeft gegeten.

Het gaat er meer om om haar nu wakker te maken of te wachten totdat ze komt.
dat laatste :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_180712538
^O^ ^O^
pi_180712652
Wij sliepen vannacht in een hotel in noord Frankrijk. Gister spontaan besloten s'avonds al onderweg te gaan naar zuid Duitsland, in plaats van vandaag. O blijkt een hele goede hotel slaper, voeding om 23,04,07 en hij slaapt nu nog. Ik heb honger! Autorijden doet hij helaas wat minder goed... Nog 3.5 uur te gaan..
pi_180712786
Lekker jagar! J. zat vannacht in precies hetzelfde ritme, alleen is hij nu wel nog (vrolijk) wakker.

Succes met de laatste uren rijden en geniet van je vakantie!
pi_180712830
Wat goed van de nacht Jagar! Huilt hij veel tijdens het rijden? Wij hebben gisteren een weekje Center Parcs geboekt voor volgende maand, ben heel benieuwd hoe C 160km rijden gaat ervaren, korte stukjes vind ze nooit erg over het algemeen.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  woensdag 25 juli 2018 @ 08:22:55 #18
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_180712865
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 06:45 schreef Blue_note het volgende:
Hmm. Ze zit in een lastig ritme:
07:00/11:00/15:00/19:00/23:00

En nu om 05:30 kwam ze voor de hele fles.

Laten liggen, beetje bijvoeden? Lastig lastig.
Man, das een ritme waar menigeen een moord voor doet.:D

Maar serieus, lekker laten slapen hoor. Denk je een ritme te hebben gevonden, gooien ze hem weer om.
Een vriendin van mij had een heerlijke doorslaper, maar het CB vond dat ze een nachtvoeding nodig had, omdat ze prematuur was geboren. Dat meisje groeide prima en kreeg op de dag genoeg voeding, maar, maar ze moest echt een voeding erbij.. Nou, dat hebben ze geweten. Baby kwam sindsdien maandenlang voor een nachtvoeding. }:|

Ook baby's die flesvoeding krijgen, gaan wel eens clusteren. Mijn dochter kwam op regelmatig voor een paar flesjes extra. Dan gaf ik haar waar ze 120cc mocht flesjes mocht er 3 van 40. Daar was ze al heel tevreden mee. De dag erop was alles weer als voorheen. :) Nu is ze 4 :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_180712966
Nu met deze hitte komt J. overdag ook veel vaker voor een voeding dan eerst, soms maar een paar slokken, maar ik leg hem wel altijd aan. Op zich ook niet zo gek, ik drink zelf ook veel meer met dit weer.
pi_180713430
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 07:42 schreef Jagärtrut het volgende:
Autorijden doet hij helaas wat minder goed... Nog 3.5 uur te gaan..
Ai, sterkte joh! :*
Van Calais maar huis laatst een uur lang een ontroostbaar krijsende baby gehad en dat was het langst aanvoelende uur ooit. -O-

Wel lekker van de goeie slaap! O+ Wordt wel een prijzige aangelegenheid, hotelovernachtingen voor goeie nachtrust ;)
Let me see you stripped down to the bone
pi_180713445
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 14:12 schreef LeSage het volgende:
Wat een mooie kindjes weer zeg O+ Zo gek dat het merendeel nu jonger is dan M. Confronterend ook.

Vanmorgen spontaan besloten om lekker naar het zwembad te gaan met mijn zussen en een vriendin. Zo genieten met de mannetjes O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oo, zo zomers en wat een snoezig koppie! :9
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 25 juli 2018 @ 09:47:07 #22
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_180713615
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 07:09 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Nou, niet lastig in de zin van lastig kind, maar meer dat ze om 05:30 kwam en de 'planning' 07:00 zegt.

Edit: Nanuke was me voor :D
Doet de mijne ook.

Rond 18.00 maak ik hem wakker voor een fles (dan in bad) en na 1,5 uur weer een hele fles en dan slapen tot volgende ochtend.

Ik heb een baby die ik echt wakker moet maken anders blijft hij slapen en nooit ellende mee.
pi_180714958
Sacre jij hebt echt een chille baby! O+

O+ Voor alle mooie foto’s van gisteren, als M. slaapt ga ik nog wat uitgebreider reageren.. :)
pi_180715580
Mijn baby kiest uitgerekend vandaag uit om weer lekker de sticker uit te hangen. Hij wordt ook pisnijdig als ik een hydrofiel tussen ons in leg. Baby's O+

Als ik niet meer reageer ben ik vergaan tot één grote plas zweet :W
  woensdag 25 juli 2018 @ 12:49:43 #25
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_180716283
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 11:26 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Sacre jij hebt echt een chille baby! O+


Ja O+
Gister hadden we voor het eerst een schaterlachje

En volgende week voor het eerst dagje zonder baby :'(
We gaan met de oudste achtbanen in Walibi.

Ben wel benieuwd of hij bij mijn ouders net zo chill is, maar dat denk ik wel.
pi_180716870
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 12:05 schreef Aure het volgende:
Mijn baby kiest uitgerekend vandaag uit om weer lekker de sticker uit te hangen. Hij wordt ook pisnijdig als ik een hydrofiel tussen ons in leg. Baby's O+
O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_180719048
Woa de kapitein drinkt me toch n boel vandaag :o. Echt twee keer meer dan normaal, en geen water (dat blieft ie niet uit zn fles) maar melk. En daarnaast gewoon vrolijk doorbunkeren met vast eten :D bootwerkertje
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_180719952
Jagar, hoe verliepen de laatste 3,5 uur van de reis?

Rena, leuk dat jullie een weekje weg gaan. C doet het hopelijk goed in de auto!

Aure, J dacht: plakdag = plakbaby. Best knap van hem dat hij dat al snapt ;). Succes vandaag.

Sacre, schaterlachjes zijn O+ ! En jouw baby klinkt zo zen, die doet dat vast prima volgende week.

LDG, de kapitein weet gewoon al dat je bij warm weer goed moet drinken. c_/

Morgen wordt het dus nog warmer. Ik regelde vorige week al een date voor morgen bij mijn nichtje, huis met zwembad in de tuin, niet wetende dat het zķ warm zou worden. Timing is everything :P . Mars heeft er natuurlijk niet zoveel aan maar dat is zo’n chille baby, die vindt alles goed. Onze goedzak O+.
pi_180720767
Aure, ben je er nog of drijf je inmiddels weg.
Klinkt als een meer dan prima ritme Blue. Wij voeden op verzoek (borstvoeding) en zijn al blij dat er iets van lijn in te vinden is.

Vannacht de eerste slechte nacht achter de rug met J en toen dacht B: ik doe ook mee.
J wilde niet meer slapen vanaf 05:00 en B vond dat 05:30 een prima tijd was om wakker te worden en te gaan zingen. B is gelukkig weer in slaap gevallen tot 07:30 (en ik me dus verslapen heb) en J werd uiteindelijk toch rustig na eten wat ze al een uur weigerde ondanks happen.
We blame it on the heat.

Sowieso is J wat onrustig, wie weet haar 4/5 weken sprong wat naar voren getrokken. Nu al snel dat kind ;)
pi_180720851
Beeb slaapt met klamboetje over zijn ledikant gespannen maar zit niettemin van top tot teen onder de muggenbulten van de voeding van vanmorgen vroeg en erop volgend per ongeluk dutje in het grote bed. }:|

Nou hebben we zelf ook gewoonlijk wel een klamboe, maar die hadden we even weggehaald omdat -ie het gewapper van de plafondventilator tot niet-merkbaar reduceert.

Dus het is nu kiezen tussen ķf muggen ķf plakhitte. }:|
Let me see you stripped down to the bone
pi_180721160
Hier ook een muggenfestijn, kapitein kan echt niet slapen in zn enkelglasvolindezon kamertje met de deur dicht (soort Frans balkon). Dus die is open. Hij zit echt overal waar de slaapzak niet zit onder de bultjes. Hij heeft er verder 0,0 last van dus ik ga ervan uit dat dit de meest comfortabele oplossing is :{ gisteren was het 35 graden op zn kamertje. Hij heeft ook wel een ventilator staan maar die doet verder niks voor de temperatuur natuurlijk
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_180721368
Ik plette vandaag een mug vlakbij Banaan zijn hoofd. w/ Volgens mij heeft hij vooral warmtebultjes en zijn de muggenbulten nog voor mij.

Aure ik benijd je niet. _O-

Wat goed LDG ineens zoveel drinken. :D

Banaan deed iets soortgelijks, die legde ik bloot in ons bed om te drinken. En ineens dronk hij zoals hij niet vaak meer doet. Misschien toch wat vaker een nat bes riskeren. :P

Er zijn best meningen over in slaap huilen, in slaap laten lachen mag wel toch? Kleine giechel valt regelmatig met zachte grinnikjes in slaap. O+
Hij lachte zich ook een ongeluk toen ik gisteren probeerde om hem in slaap te krijgen. Ik was bijna twee uur bezig. :{w
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_180721485
Hier gelukkig geen muggen ( :* voor jullie arme lek geprikte baby's) wel warm huis. 30 graden gisteren in onze slaapkamer (waar B ook nog steeds in z'n co-sleeper slaapt). Maar jouw 35 graden LDG is wel heel extreem! Ik trek warmte zelf best goed, maar vind het normaal wel heel fijn dat het in de nacht wel koeler is, dat de hele dag warm zijn vind ik wel vermoeiender. B slaapt wel aanmerkelijk slechter, maar is verder heel happy. En zit nu lekker op kdv met airco, beter vertoeven voor hem dan thuis (net 28 graden in woonkamer).

Maltezer, goed geregeld! Ik moet werken, maar wel airco in ons pand. Kolf ruimte vind ik zelfs meestal wat te koud haha.

Exode, wat minder nachtje dus, die hitte kan ook niet prettig zijn voor die mini baby's (en grotere kleuters).

Aure inmiddels inderdaad echt weg gesmolten denk ik :+
pi_180721614
Oh, ook ben zo blij dat we uit onze plakwoning zijn. Het is hier 29 graden, heerlijk! Voor morgen wordt in Brussel 37 graad voorspeld!

@malteser: het ging ok. Veel gestopt. O heeft er in de auto nog meer moeite mee in slaap te vallen, en wordt dan compleet hysterisch. Slaapt ook maar hele korte dutjes in de auto, helaas.
pi_180721695
Ik drijf wel weg ja :') pff. Hij wil ook gewoon niet echt slapen. Hij is al vanaf 10 uur wakker met misschien 2 x 20 minuten slaap. Als ik hem weg leg is het echt keihard krijsen, maar tegen mij aan is het eigenlijk ook te warm dus is ie fysiek heel onrustig. Vermoeiend wel }:|
pi_180722377
Ah das ook wel vervelend Aure! Voor jullie allebei :P

Jammer dat autorijden niet goed ging Jagar! De tempertuur daar klinkt wel echt fijn! Ik word een beetje bang van de temperaturen hier :')

Komt vast goed volgende week Sacre! :)

Vanochtend ging een vrouw tegen M. praten. M. deed een klein schaterlachje, daarop nog 1. Vrouw: ja ja ik heb je wel gehoord. Ik: :')x100

Edit: ik lees nu pas van alle muggen en warme kamers. :* Hier vallen beide wel mee, al is het hier natuurlijk ook wel warm.

En Malteser dat heb je goed geregeld! ^O^

Ik heb op het werk in elke ruimte airco, zo fijn! _O_

[ Bericht 19% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 25-07-2018 17:55:31 ]
  woensdag 25 juli 2018 @ 18:33:12 #37
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_180724909
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 16:10 schreef minilot het volgende:
Beeb slaapt met klamboetje over zijn ledikant gespannen maar zit niettemin van top tot teen onder de muggenbulten van de voeding van vanmorgen vroeg en erop volgend per ongeluk dutje in het grote bed. }:|

Nou hebben we zelf ook gewoonlijk wel een klamboe, maar die hadden we even weggehaald omdat -ie het gewapper van de plafondventilator tot niet-merkbaar reduceert.

Dus het is nu kiezen tussen ķf muggen ķf plakhitte. }:|
Awh :'(
Kamer een beetje sprayen met deet spul? of mag dat niet?

Ik ben hier de enige in huis die de sjaak is wat muggenbulten betreft :') dus ik weet hoe erg de jeuk is. Aan het begin van de zomer overal horren gemaakt en alles blijft tot nu toe goed buiten... maar na eergister & gisteravond nog even s'avonds buiten zitten ben ik nu 1 grote bult ;(
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 16:42 schreef Aure het volgende:
Ik drijf wel weg ja :') pff. Hij wil ook gewoon niet echt slapen. Hij is al vanaf 10 uur wakker met misschien 2 x 20 minuten slaap. Als ik hem weg leg is het echt keihard krijsen, maar tegen mij aan is het eigenlijk ook te warm dus is ie fysiek heel onrustig. Vermoeiend wel }:|
Zielig als kleintjes zo last hebben van de warmte & eigenlijk gewoon dichtbij willen ;(
Heb je al water & een ventilator geprobeerd? kom ik weer met mn water :')

Mijn baby heeft na elke fles 210/180 cc nog eens 100/120 cc water gedronken & slaapt met ventilator op standje 3.

Wakker gemaakt om 10.00, slapen om 12.00, wakker gemaakt om 15.00, slapen om 17.00.
En ga hem denk ik nu om 19.00 wakker maken.
pi_180727040
Fijne vakantie jagar! Jammer dat O autorijden niet tof vindt.

Aure, sterkte met je plakbaby, lijkt me enorm heet nu.

En die arme baby’s met muggenbulten. Hier allemaal horren, maar ik ben buiten wel gestoken. Ook door een daas, dat doet pas pijn en jeukt al daaaagen }:| Gelukkig ontkomt N eraan.

We zijn nu sinds zaterdag bezig met heel gericht de slaapjes bijhouden en sinds die tijd geen ellendige avonden meer gehad :o . Terwijl we het echt niet heel anders deden een week geleden. I.p.v. 2 slaapjes (2-3-4wakker) doet ze meestal 3 korte slaapjes (2-2-4-2). Vandaag voor het eerst 2 lange slaapjes (2-4-3). Ze slaapt nu sinds 19:10, maar verwacht haar nog wel voor een voeding.
Op het kdv gaat het inslapen ook veel beter geven ze aan. Thuis is het nog heel hard krijsen, dus voor nu 1 of 2x proberen in bed te leggen en daarna in slaap wiegen.
Ben wel benieuwd wanneer de nachtvoedingen stoppen. Ze komt nu rond 1-2 uur of rond 4 uur. Wellicht lukt het haar vandaag als ze straks een late avondvoeding heeft gehad. O+
Hmmm ze wordt net wakker...fingerscrossed voor de rest van de avond.

En hete kamers ja, hier ook. Ze slaapt alleen in romper en dat lijkt me al heet. Een slaapzak lijkt me verstikkend nu.
pi_180727200
De kapitein heeft een slaapzak van hydrofielstof :Y zonder slaapt ie niet en blijft ie spelen en springen :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_180727263
Fijn dat dat werkt voor kapitein ondanks de hitte idd :) Hier gaat ze pas slapend dr bed in dus geen kans om te spelen en springen :')
pi_180728814
We zijn vandaag weer goedgekeurd bij het cb. Volgens mij hadden ze last van de warmte want alles was goed. Groei goed, heupjes goed, alles goed. We stonden met 10 min weer buiten. Voor de statistieken; een echte mini met 71cm 8.165 gram en 10 maand precies. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_180729878
Fijn dat alles goed was met je mini O+

Wij mogen vrijdag voor de 11 maand check, ik denk dat ze redelijk overeen zal komen met de stats van dirk :)

Kan ik mijn vorige post nog ongedaan maken? :') Na de voeding leek ze te slapen maar weer krijsen bij in bed leggen. Overgedragen aan vriend die het maar 5 min volhield en ze werd niet rustig. Bij mij wel, maar wiegen lijkt niet te helpen. Ze hangt nu hyper aan de lampjes boven het hoofdeind van ons bed en komt tussendoor op ons klimmen. Wij zijn beiden ko.
pi_180730268
Wat was ook alweer die 'inbakerdoek' waar je alleen de armpjes vast kunt leggen?

Veel te warm voor volledig in te bakeren, maar ze blijft zichzelf wakker 'slaan'.
  woensdag 25 juli 2018 @ 22:18:35 #44
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_180730276
Mijn kliko wilde zijn avondfles niet :{ Normaal zou me dat niks kunnen schelen, maar i.v.m. die hitte is het misschien niet zo handig. Morgen sowieso maar extra drinken aanbieden morgen (hij is een slechte waterdrinker)

Nolita, je hebt de fokwet op je afgeroepen denk ik.. :o Wel ruk dat slechte slapen :{ Geen tips helaas

M. slaapt alleen in een romper nu. Ik heb ook een superdun slaapzakje van de hema (echt alsof er een slaapzakje van een lakentje gemaakt is), maar zelfs die lijkt me niks nu.

Wij mogen morgen weer naar het cb, ben benieuwd of zijn lijntje al afbuigt, omdat hij nu beduidend meer beweegt :D
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 25 juli 2018 @ 22:20:14 #45
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_180730339
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:18 schreef Blue_note het volgende:
Wat was ook alweer die 'inbakerdoek' waar je alleen de armpjes vast kunt leggen?

Veel te warm voor volledig in te bakeren, maar ze blijft zichzelf wakker 'slaan'.
Sleepy wings of zoiets geloof ik :)
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_180730468
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:20 schreef LadyS het volgende:

[..]

Sleepy wings of zoiets geloof ik :)
Hmm, die vind ik er niet heel prettig uitzien.
  woensdag 25 juli 2018 @ 22:29:50 #47
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_180730614
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:24 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Hmm, die vind ik er niet heel prettig uitzien.
Ik vind het er niet onprettiger uit zien dan gewoon inbakeren, dit lijkt me zelfs een mooie oplossing voor jullie als ik het zo lees: minder wapperen met de armen, maar niet het warme van het inbakeren :)
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_180730732
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:29 schreef LadyS het volgende:

[..]

Ik vind het er niet onprettiger uit zien dan gewoon inbakeren, dit lijkt me zelfs een mooie oplossing voor jullie als ik het zo lees: minder wapperen met de armen, maar niet het warme van het inbakeren :)
Nu inbakeren is echt te warm (al hebben we airco, maar die willen we niet te koud zetten op haar kamertje).

Maar lees wat negatieve (gevaarlijke) stukken over de wings.
pi_180730968
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:18 schreef LadyS het volgende:
Mijn kliko wilde zijn avondfles niet :{ Normaal zou me dat niks kunnen schelen, maar i.v.m. die hitte is het misschien niet zo handig. Morgen sowieso maar extra drinken aanbieden morgen (hij is een slechte waterdrinker)

Nolita, je hebt de fokwet op je afgeroepen denk ik.. :o Wel ruk dat slechte slapen :{ Geen tips helaas

M. slaapt alleen in een romper nu. Ik heb ook een superdun slaapzakje van de hema (echt alsof er een slaapzakje van een lakentje gemaakt is), maar zelfs die lijkt me niks nu.

Wij mogen morgen weer naar het cb, ben benieuwd of zijn lijntje al afbuigt, omdat hij nu beduidend meer beweegt :D
Als drinken lastig gaat en met deze hitte: nat washandje. Daar heeft B veel op gesabbeld destijds.
  woensdag 25 juli 2018 @ 22:46:42 #50
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_180731004
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:34 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Nu inbakeren is echt te warm (al hebben we airco, maar die willen we niet te koud zetten op haar kamertje).

Maar lees wat negatieve (gevaarlijke) stukken over de wings.
ik heb alleen naar het plaatje gekeken :@ (en heb verder totaal geen ervaring met inbakeren of die wings, hoor)
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 25 juli 2018 @ 22:49:08 #51
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_180731065
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:44 schreef exode het volgende:

[..]

Als drinken lastig gaat en met deze hitte: nat washandje. Daar heeft B veel op gesabbeld destijds.
Oh, dat is wel een goed idee, hij vreet nog net niet de billendoekjes op als hij de kans krijgt, dus een nat washandje zou hij ook wel kunnen waarderen :D
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 25 juli 2018 @ 22:56:08 #52
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180731223
Jacob heeft alleen maar geschaterd vanavond. Lachen als hij oma zag, dan andere kant opkijken en lachen als hij mij zag. Lachen als ik naar hem toe liep. Lachen als ik weg liep. Heel vrolijk een dubbele avondmaaltijd gegeten. Daarna lachend aangevallen op de borst. Slapen zonder een kick met de mini-airco die meer white noise is dan echte verkoeling denk ik.

Kortom: hij klaagt niet, zijn laatste dagen als baby.

Ik wel }:| .
Dat hij 1 wordt vind ik prima. Dat ik waarschijnlijk gesmolten ben voor het zo ver is, vind ik wel jammer |:( .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180733157
Ik kan ivm fokwet niets kwijt over onze afgelopen nacht *)

M. slaapt hier gewoon in zijn slaapzak, maar dat is met airco ook wel prima.
Zijn moeder heeft vandaag de hele dag in de airco mogen werken. Beetje jammer wel dat die niet de capaciteit hebben om de zaak een beetje op temperatuur te houden én dat ik in de keuken stond :% zoveel zweet ook.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 26 juli 2018 @ 07:43:13 #54
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_180736549
Lemijn, Jacob ook alweer bijna 1! :o Ik blijf me erover verbazen hoe hard iedereen gaat.

LeSage, wil je iets kwijt over afgelopen nacht, of hou je dat ook liever voor je i.v.m. de fokwet? :D
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_180736780
Lemijn wat gaat dat snel! :o En leuk van het schateren! Dan zijn ze wel ongeveer op z’n leukst he? :)

LeSage fijn van de nacht!

M. heeft rode bultjes op z’n lichaam, warmtebultjes dachten we zelf. Nu zegt het kdv vanochtend dat de waterpokken heersen daar. :'( ik hoop toch echt niet dat ie met dit weer de waterpokken krijgt ;(
pi_180736968
De baby slaapt nu al een paar dagen van 23:00 tot 05:00 *O*

Morgen komt de CB muts. Hoop niet dat het zo eentje is die wel eens even komt vertellen wat wel en niet mag op een belerend toontje.
Dan staat ze heel snel weer buiten in ieder geval :W
pi_180737063
CB muts? Zo te horen heb je je oordeel er al over klaar :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_180737077
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juli 2018 08:45 schreef rena het volgende:
CB muts? Zo te horen heb je je oordeel er al over klaar :')
Ik ben inderdaad lichtelijk beīnvloed door verhalen over het consternatie bureau ja.
pi_180737106
Ze geven advies, wat je daar dan mee doet moet je zelf weten. Wij zijn heel tevreden over het cb.
Die verhalen zijn hier absoluut niet aan de orde.
Wacht nu maar eerst het bezoek af voordat je je oordeel velt.
pi_180737150
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 08:51 schreef Flav het volgende:
Ze geven advies, wat je daar dan mee doet moet je zelf weten. Wij zijn heel tevreden over het cb.
Die verhalen zijn hier absoluut niet aan de orde.
Wacht nu maar eerst het bezoek af voordat je je oordeel velt.
Ik ga er niet bij zijn ;)
pi_180737168
Onze cb-dames zijn ook hele vriendelijke vrouwen die ik prima vertrouw en zij mij ook.
Ik vind hen respectvol, kundig en open voor vragen en netjes met hun adviezen.
Geen vervelende ervaringen hier. Zowel niet bij mijn kleuter als met de baby. :)
pi_180737311
Ik vind het cb ook alles meevallen. Niet zoals hun reputatie :-)
pi_180737330
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:56 schreef Lemijn het volgende:
Jacob heeft alleen maar geschaterd vanavond. Lachen als hij oma zag, dan andere kant opkijken en lachen als hij mij zag. Lachen als ik naar hem toe liep. Lachen als ik weg liep. Heel vrolijk een dubbele avondmaaltijd gegeten. Daarna lachend aangevallen op de borst. Slapen zonder een kick met de mini-airco die meer white noise is dan echte verkoeling denk ik.
Wat een feestbeest! O+ Sterkte met de hitte! Hoe lang nog in ongesmolten toestand proberen te blijven tot z'n verjaardag? :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_180737348
Ik dacht om 06:20 tijdens het voeden: we gaan heel vroeg boodschappen doen, want dan is het nog niet zo warm. Om 06:25 viel O. weer in slaap en slaapt nu nog. :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_180737391
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:16 schreef minilot het volgende:
Ik dacht om 06:20 tijdens het voeden: we gaan heel vroeg boodschappen doen, want dan is het nog niet zo warm. Om 06:25 voel O. weer in slaap en slaapt nu nog. :')
V slaapt ook nog na zijn fles van 6uur :P
pi_180737399
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:19 schreef Flav het volgende:

[..]

V slaapt ook nog na zijn fles van 6uur :P
Boks! 8-)
Let me see you stripped down to the bone
pi_180737431
Ik kan wel een kunstje op de jeugdverpleegkundige van het lokale CB. :9 De kinderarts daar is echter een beetje naar en chagrijnig. Ik ben niet overdreven onder de indruk van de adviezen die ze geven, maar hey: ze hebben een babyweegschaal en een babymeetlat en stats zijn altijd leuk! *O* Tevens O+ vaccinaties O+.
Let me see you stripped down to the bone
pi_180737517
CB: met Twix altijd super netjes geholpen. Nu met Mars werd ik onzeker door de verpleegkundige. Maar afgelopen week hadden we de 3 maanden check bij de arts en dat was weer top. We hebben een nieuwe arts (oude met pensioen) en ze is zo leuk!

Nacht: we hadden weer een doorslaapbaby :). Van 22.00 uur tot 7.15 uur.
Jammer alleen dat ik vanwege de hitte pas om 0.30 uur sliep en Twix om 6.05 uur wakker was.
pi_180737528
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:20 schreef minilot het volgende:

[..]

Boks! 8-)
Boks. Na de voeding van 7.15 uur sliep meneertje verder.
pi_180737561
Zou mijn 7 maanden (7,5 kilo) baby eigenlijk al prettig in zo’n winkelwagentje kunnen zitten?
De babysaurus van Mini waarschijnlijk wel :P maar zou mijn slanke den baby daar nog te smal voor zijn?
Ze kan al aardig zitten in de kinderstoel met stoelverkleiner.

Overigens wilde mijn zoon van 5 laatst ook proeven aan mijn tepel, net als Z. :')
Niet gedaan trouwens, dat vind ik een beetje gek. :P
pi_180737771
Bij het CB ligt het er heel erg aan wie je treft. van 1 weet ik niet zo goed wat ik van haar moet vinden, de rest is top.

Jongens ik had eerder moeten klagen over krampjes/sprongetje. Mijn happy baby is terug met een update *O*
Hij ligt nu in de box te kletsen met allemaal nieuwe klanken, de grijpfunctie wordt uitgetest op de knuffels en voetjes. zo nog wat meer nieuwe dingen maar tot frustratie van L. zat de omrolfunctie niet bij de update. Hij komt al een tijdje niet verder dan zijn zij waarbij hij een enkele keer per ongeluk doorschiet.
pi_180737813
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:31 schreef vencodark het volgende:
Zou mijn 7 maanden (7,5 kilo) baby eigenlijk al prettig in zo’n winkelwagentje kunnen zitten?
De babysaurus van Mini waarschijnlijk wel :P maar zou mijn slanke den baby daar nog te smal voor zijn?
Ze kan al aardig zitten in de kinderstoel met stoelverkleiner.
Opgerolde hydrofieldoek mee om te stutten?

quote:
Overigens wilde mijn zoon van 5 laatst ook proeven aan mijn tepel, net als Z. :')
Niet gedaan trouwens, dat vind ik een beetje gek. :P
En was je uk teleurgesteld toen het niet mocht? :) Beetje afgekolfd een optie?
Er hebben bij mij intussen een stuk of vijf mensen van mijn melk geproefd (avontuurlijke foodies *)), maar wel maar twee ervan live uit de boob. :7
Let me see you stripped down to the bone
pi_180737826
Leuk, Elleska! *O* Welke nieuwe klanken zijn erbij gekomen? *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_180737902
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:44 schreef minilot het volgende:

[..]

Opgerolde hydrofieldoek mee om te stutten?

[..]

En was je uk teleurgesteld toen het niet mocht? :) Beetje afgekolfd een optie?
Er hebben bij mij intussen een stuk of vijf mensen van mijn melk geproefd (avontuurlijke foodies *)), maar wel maar twee ervan live uit de boob. :7
Ohja, doek meenemen! ^O^
Nee, zoon was niet teleurgesteld.
A. heeft inderdaad weleens afgekolfde melk gehad om te proeven. Vond ie lekker. En in zijn oog gehad toen het ontstoken was. :P
Hoe vonden de andere proevers het smaken?
pi_180737929
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:51 schreef vencodark het volgende:

[..]

Hoe vonden de andere proevers het smaken?
Zoet! En lekker. :) Maar goed, het is natuurlijk de vraag hoe eerlijk ze daarin waren. Zeggen: "Hee, je hebt iets gekookt dat mijn smaak niet is" is toch nog even aders dan "Hee, je tieten produceren vieze meuk!" :+
Maar ik vind het zelf ook echt wel lekker! :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_180737985
Nou het kdv belde, meneer heeft dus inderdaad de waterpokken ;( Hij huilde veel dus we halen 'm lekker op vandaag. Ik baal er wel een beetje van :P Ervaringsdeskundigen nog tips voor wat we in huis moeten halen voor verlichting van de jeuk?
pi_180738065
Schaterende Jacob O+ En alweer bijna 1! Leuk!

Klinkt goed LeSage ;)

Arme M., hopelijk is het iets onschuldigs Fleur. Oh ik lees nu net dat het wel waterpokken zijn, shit zeg. Beterschap en sterkte ermee! :*

Fijn van de goede nachten Blue!

Schone slaper O. :D Ik doe deze week ook steeds 's ochtends vroeg de boodschappen en een rondje. En dan snel weer naar binnen onszelf opsluiten met de ventilator en hopen dat het uit te houden is :D

Heerlijk Malteser, jammer dat je zelf niet lekker hebt geslapen. Maar doorslaapbaby's zijn altijd fijn :)

Ik vind moedermelk ook best prima smaken. Beetje aan de zoete kant, maar wel lekker.

Consultatiebureau... Ik vind het best meevallen, ze zijn in ieder geval aardig en doen normaal. Ik kon vorige keer alleen niet zoveel met hun advies over de borstvoeding (voedingen uitstellen als J. eerder komt dan 3 uur, omdat hij zo hard groeit). Maar het is maar een advies en je hoeft er natuurlijk niks mee te doen. Ik word er desondanks wel een beetje onzeker van, maar dat is wellicht mijn eigen tekortkoming.

Mijn baby sliep van 23.00 tot 05.00, ik had wel langer verwacht door zijn tekort aan slaap overdag, maar soit. Tot nu net 5 minuten geleden was ie heel tevreden met zichzelf en nu plakt ie weer tegen mij aan :D wegsmeltronde 2 :')
pi_180738129
Aure, ik hoop dat er vandaag en morgen wat minder geplakt gaat worden voor je! Vooral morgen wordt het volgens mij nog veel warmer. Maar oh zo herkenbaar, N wil het liefst niet in de kinderwagen maar alleen in de draagzak. Eergisteren liep ik dus als een ware loedermoeder met een baby in tula buiten omdat ik naar het cb en de huisarts moest. We waren bij thuiskomst beide doorweekt :')

Littledrumgirl, wat goed van Kapitein dat hij zoveel drinkt en eet! Juist met dit weer ook extra belangrijk :Y

Malteser, veel plezier vandaag bij je nichtje! Heerlijk met een zwembad in de tuin, geen straf met dit weer *O*

Exode, wat vervelend dat B en J zo onrustig slapen! De hitte kan daar idd aan bijdragen helaas, hopelijk is het dan tijdelijk en gaan ze vanzelf weer goed slapen. Slaapgebrek bovenop temperaturen boven de 30 graden maken je anders helemaal een vaatdoek.

Ik lees heel veel beebjes onder de muggenbulten ;( heel lastig en vooral met dit weer want kiezen uit twee kwaden (hitte of muggen) is ook niets. N slaapt nu nog bij ons op zolder en daar hebben we horren dus gelukkig geen muggen. De hor op de kamer van J gaat echter niet goed meer dicht, die laten we vervangen maar levering duurde 5 weken dus dat duurt nog een week of 3 voor hij geplaatst wordt :{ om de een of andere gekke reden heeft zij structureel haar linkervoetje onder de muggenbulten zitten, verder nagenoeg nooit een bult op haar lijfje te bekennen.

Pannenkoekenmix, Banaan die grinnikend in slaap valt O+ als ik door het weer nog niet was gesmolten, dan nu wel!

Jagar, wat vervelend dat de reis niet zo goed ging. Maar gelukkig is die nu achter de rug en hopelijk kan het echte genieten nu gaan beginnen. Hele fijne vakantie!

Fleur, jouw schaterlachend M. O+

SacreCoeur, wat een heerlijk relaxe baby heb jij! O+

Nolita,wat fijn dat de avonden beter gingen, maar wat vervelend dat het toch weer even mis ging. Hopelijk was dat eenmalig door de warmte en gaat het vanaf nu weer beter, je weet nu in ieder geval dat het ook goed kan gaan dus dat geeft misschien wat meer hoop.

Nanuke, wat fijn dat de stats goed waren en wat een mini heb je idd O+

Blue Note, misschien dat jouw kleintje er nog wat te jong voor is, maar wij hebben N na 6 weken op haar buik gelegd omdat ze zo onrustig bleef op haar rug (ook zichzelf wakker slaan). Tot dat moment sliep ze niet in de wieg maar alleen bovenop mij omdat ze anders te onrustig was. Sinds ze op haar buik ligt (met aerosleep in de cosleeper) slaapt ze fantastisch in haar eigen wieg. Nu kan ze ook niet meer met haar armen maaien. Het zou misschien ook voor jullie het proberen waard zijn, als je erachter staat natuurlijk (want je hebt voor- en tegenstanders voor buikslapen bij baby's).

Lemijn, een bijna dreumes! Wat klinkt Jacob als een heerlijk vrolijk kind O+

Fleur, waterpokken met dit weer ;( hopelijk slaat het M. over en zijn het toch gewoon warmtebultjes!

Het cb, bij ons zijn ze helemaal niet belerend en dat vind ik onwijs prettig! Contacten zijn prettig dus niks mis mee. Enige wat ik echt mis is meer doortastendheid op medisch gebied want er hoeft ook maar iets te zijn en wij worden meteen weer doorverwezen naar de huisarts.

*O* voor alle doorslapertjes! N deed ook goed mee, van ongeveer 23.30 tot 3.50, en vervolgens van 4.45 tot 7.40 _O_

Vencodark, J was volgens mij ook ongeveer 7 of 8 maanden toen ze voor het eerst in de winkelwagen ging. Ook een tenger meisje dus ik vond het niet meteen een daverend succes. Zo schoof veel en ik moest haar soms echt vasthouden om te voorkomen dat ze omviel. Kan echter ook aan haar eigen bewegelijkheid hebben gelegen ;) opgerolde doek zoals Minilot geeft zou nog wel eens kunnen werken ja! Ga ik meteen als tip onthouden voor als N die leeftijd heeft ;)

Elleska, wat een super update!! Dan is de moeilijke periode gelukkig ergens goed voor geweest, knappe L. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Schanu op 26-07-2018 10:28:13 ]
pi_180738145
Ah, Belle, wat sneu ;( Havermout en Kidsclin hielpen hier goed bij waterpokken (havermout in een hydrofiel washandje in een bak water: dan komt er een soort slijm af en dat helpt tegen de jeuk.)

Cb: geen uitgesproken fan, ze roepen wel eens iets doms, maar gelukkig kan ik ook zelf nadenken. Het is de Stasi niet, niemand komt je waterboarden als je een advies niet opvolgt.

Fijn, al die goede slapers! Hier sliep ze om 22.30 en meldde zich om 1.30 en 6.00. Daarna sliep ze nog tot 9.45 ^O^
pi_180738195
Fleur, onze posts hebben elkaar gekruist dus ik lees nu pas dat het toch de waterpokken zijn ;(

Sterkte en beterschap voor M :*
Qua tips, hier nog niet met de waterpokken te maken gehad maar volgens mij bestaan er verkoelende gels en zalfjes? En ik weet het niet zeker, maar misschien dat een zemelenbadje zou kunnen helpen?
pi_180739062
ik deed een poging tot een bijleespost, crasht mijn laptop en nu is L. weer wakker.

Mini, nu ben ik eigenlijk ook wel benieuwd hoe moedermelk smaakt.

Fleur wat sneu nu al waterpokken. hopelijk valt het mee.

Schanu, mega bijleespost :o

quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:45 schreef minilot het volgende:
Leuk, Elleska! *O* Welke nieuwe klanken zijn erbij gekomen? *O*
ehm geen idee hoe ik dat moet opschrijven. Eerst was het vooral aa, oo en uhuh. nu dus ook andere geluiden en verschillende toonhoogtes enzo. erg gezellig, hij lijkt hele verhalen te vertellen.
pi_180739143
Hč balen van de waterpokken! Beterschap!

Inzake klanken, het kuiken is inmiddels wakker en riep mij glunderend en met uitgestrekte armpjes middels "Mamamamamamamamama" naar boven. O+
Ik vind pas dat het telt als eerste woordje zodra -ie weet dat -ie na twee lettergrepen moet pauzeren. :7 Maar toch! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_180739241
Lekker hoor zo'n sticker O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180739695
Wat een plaatje Aure O+

Wat een gezellige Jacob; zo leuk die babyschaterlachjes! En bijna 1! Hoe gaan jullie het vieren?

M van fleur de waterpokken en dat met dit weer. Hopelijk komt hij er goed doorheen, zonder veel last te ervaren.

Venco; hier zat ze met 10 maanden voor het eerst in het winkelkarretje, wel ongeveer hetzelfde gewicht als jouw dame. Ze zat zelf al stevig, maar die zitjes zijn super ruim wat mij wel voorzichtig deed rijden. Bij de action waren ze open aan de zijkanten dus was ik bang dat ze ertussen zou vallen.
Vorige week bij de jumbo weer geprobeerd en toen keek ze super trots naar iedereen O+

Cb geen problemen mee, maar ook geen zorgen. N doet het prima.

Het was idd de fokwet ben ik bang! Ze sliep uiteindelijk van 00:00 - 4:45 en van 5:30 tot 7:45. Ik was vanochtend echt ziek van de combi weinig slaap / hitte / gisteravond te weinig gedronken. Met een nurofen op gaat het nu; straks nog werken.

Super om te lezen dat jullie baby’s goed slapen. Maakt me wel soms onzeker als jongere baby’s (dat zijn de meeste inmiddels) dat een stuk beter doen dan N. Ze deed het met 5 maanden echt prima, maar ergens is het mis gegaan.
pi_180740772
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 07:43 schreef LadyS het volgende:
Lemijn, Jacob ook alweer bijna 1! :o Ik blijf me erover verbazen hoe hard iedereen gaat.

LeSage, wil je iets kwijt over afgelopen nacht, of hou je dat ook liever voor je i.v.m. de fokwet? :D
Ik kan er wederom niets over kwijt :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_180741460
Wat fijn zeg, goede nachten! Die van ons zijn wat minder, er zat hoogstens een uurtje tussen de voedingen dus ik ben vergeten hoe vaak ze is gekomen. Ik denk dat ze last heeft van de warmte. Maar goed, ze blijft vrolijk dus we mogen niet klagen.

Waterpokken bij Fleur, vervelend! Mijn oudste heeft ze ook dus inderdaad thuis gebleven vandaag. Grote kans dat M. het ook krijgt. Mijn zoon heeft ze al eens op de grens van 1 jaar gehad dus waarschijnlijk blijft het bij een lichte variant (aldus de huisarts). Tot nu toe nog weinig last gelukkig.

Aure, lekker plakken bij mama! Ik vind de borstvoedingsmomentjes best eh, verhit op dit moment!

Vorige pagina's niet bijgelegen, sorry! Fijne plakdag allemaal!
pi_180742048
Bedankt voor de tips! ^O^ Kdv gaf ook al een tip over een bepaalde verkoelende zalf dus die hebben we nu ook thuis. Maar vooralsnog lijkt het best goed te gaan aldus vriend. Ik heb geregeld dat ik om 14:30 naar huis kan en en vriend kan morgen weer thuiswerken (we willen schoonmoeders er ook niet mee opzadelen morgen).

Vervelend dat je oudste het ook heeft OiT! Hopelijk valt het mee :)

Succes met de warmte vandaag allen, fijne plakdag inderdaad :P

Gisteren was ie nog wel heel vrolijk O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 26 juli 2018 @ 13:40:27 #88
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180742119
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 10:05 schreef Schanu het volgende:
Het cb, bij ons zijn ze helemaal niet belerend en dat vind ik onwijs prettig! Contacten zijn prettig dus niks mis mee. Enige wat ik echt mis is meer doortastendheid op medisch gebied want er hoeft ook maar iets te zijn en wij worden meteen weer doorverwezen naar de huisarts.
Ik lees dit vaker in verschillende bewoordingen, maar vergeet niet dat het een jeugdarts is, geen kinderarts, geen huisarts. Een jeugdarts is opgeleid om normale groei en ontwikkeling van kinderen te volgen en relevante afwijkingen te constateren. Dat is preventie. Diagnoses en behandelingen horen thuis bij de huisarts. Natuurlijk is er overlap, maar medicatie voorschrijven mogen ze bijvoorbeeld niet. Tegenwoordig mogen ze bepaalde doorverwijzingen wel doen, geprotocolleerd (naar de oogarts bij afwijkende ogentest bijvoorbeeld). Maar ook dat is dus beperkt.

Verder sterkte aan de baby's die last hebben van de warmte! En ook nog kinderen met waterpokken erbij, dat is wel extra sneu zeg.
Jacob houdt zich nog steeds kranig met normaal slapen, halleluja. Morgen komen er een paar mensen zijn verjaardag vieren. Ik aarzel tussen thuis (29 graden) of buiten (windstil, 30+ graden). Ik vind het allebei nogal onaantrekkelijke opties :').
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 26 juli 2018 @ 13:44:20 #89
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180742200
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:05 schreef minilot het volgende:
Inzake klanken, het kuiken is inmiddels wakker en riep mij glunderend en met uitgestrekte armpjes middels "Mamamamamamamamama" naar boven. O+
Ik vind pas dat het telt als eerste woordje zodra -ie weet dat -ie na twee lettergrepen moet pauzeren. :7 Maar toch! O+
Dat vond ik ook, maar toen kwam af en toe mama gericht tegen de muur, en dat vond ik ook niet tellen. En nu zegt ie tegen mij net zo vaak mama als baba als lalalalala (nieuwe favoriet). Dus ik zou werkelijk niet kunnen zeggen of en waneer hij deze skill binnen heeft.

Nieuwe skills die wel binnen zijn: langs de bank lopen, tuinaarde eten, tong dubbelklappen, AH klapratten omgooien zonder te huilen. Het wordt echt tijd dat we gaan (1 dag nog...)
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 26 juli 2018 @ 13:44:53 #90
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180742211
Maar oh, die pasgeborenen zijn ook wel heel leuk hoor, plakkend of niet...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180742307
Oh en nog een O+ voor de plakbaby van Aure En een *O* voor de update bij Elleska

Lastig lemijn wat betreft ‘verjaardagsplek’. Beide zijn niet heel fijn nee, maar dan zou ik buiten doen als mensen daar beschut kunnen zitten.
  donderdag 26 juli 2018 @ 14:02:31 #92
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_180742570
Waterpokken bij M van Fleur, balen -O- Hoe is het vandaag?

LeSage, vooral niks zeggen dan :D :X

Volgens mij heeft mijn M. zijn energie niet gestoken in groeien, maar in zijn skills. We waren naar het cb vanmorgen hij weegt nu 10500 gram, vorige keer 10240. En hij is van 74 maar 75 cm gegaan. Dus zijn lijntje is opeens afgebogen naar gemiddeld :D
Zijn hoofdomtrek is met 0,2 cm afgenomen :P

Lemijn, heb je niet een plekje aan het water waar het misschien net wat lekkerder is? Hoewel het morgen nergens lekker is volgens mij :') (mijn schoonvader viert zijn verjaardag morgen, nu hadden ze idee opgevat om te gaan gourmetten 8)7 :'( , gelukkig hebben dat kunnen ombuigen naar bbq-en :D)
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 26 juli 2018 @ 14:03:38 #93
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_180742580
Aure, je baby kiest steeds heerlijke dagen uit om te plakken :D Ik hoop voor jou dat hij er morgen minder zin in heeft :D

En Fleur, wat een leuk foto O+
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_180745519
Fijne verjaardag alvast, Lemijn!
pi_180745925
Sneu Fleur en dan ook nog dit weer! :*

Schaterkopje. O+ Al bijna een jaar, wat gaat dat snel. Ik zal je bijdrage wel gaan missen hier. Wat leuk, die nieuwe features. :)

Consultatiebureau, ik heb er ook niet zo’n moeite mee. Wellicht heb ik een prettigere arts, al is ze wat stijfjes. Laatste keer kreeg ik het advies dat ik Banaan op verzoek mag blijven voeden, maar ik dan niet gek op moet kijken als hij dan eens publiekelijk mijn kleding opzij trekt. Ik vraag me nou nog altijd af of dit bedoeld is om me te ontmoedigen. Ze had me ook best wat leuks erover kunnen vertellen. :D
Verder geef ik haar vrij weinig openingen om in te porren en Banaan doet het prima, dus van beide kanten nooit klachten.

Schanu met draagzak bij dit weer, dan vind ik je juist geen loedermoeder. O+

Lief he Mini die eerste “mamamama” geluidjes. :D Ik brabbel regelmatig tegen hem, wat eigenlijk niet zo goed schijnt te zijn voor zijn taalgebruik. Aan de andere kant lees ik ook enorm veel voor en probeer ik veel tegen hem te babbelen, dat zou het wat moeten opheffen, hoop ik. :)

Wat een lekkere plakker Aure. O+ Trek je het zelf nog? Ik hoop voor je dat het te doen is met veel water. En een bakje thee koelt jou ook lekker af. :*

Nolita ik vind het jammer van jullie nachten. Het is niet zoals bij baby Kris toch een stiekeme oorontsteking ofzo toch? :@
Banaan heeft ook weleens slechte nachten. Die perioden wakker zijn in totaal minder lang, voor hem. Hij is dan weleens drie kwartier steeds onrustig de borst aan het zoeken, waardoor ik die tijd wel wakker ben.

Venco ik las eens dat het goed is om je oudere kindje toch nog eens een poging te laten wagen aan de borst. Ik vind die ideeën niet meer zo gek, mijn borsten zie ik tegenwoordig vooral als melkflessen. Maar niet zo letterlijk als Mini. _O-

LadyS minder hoofdomtrek bij M. Die houdt in ieder geval geen vocht vast dan. :D

Banaan is de laatste dagen steeds moeilijker in slaap te krijgen. Eergisteren twee uur bezig geweest. Gisteren was hij in plaats van de gebruikelijke twee a drie uur ruim vijf uur wakker. Nou ben ik ook alweer een ruim uur bezig geweest en heb ik mijn man maar geroepen voor hulp. Ik neem aan dat het komt door de warmte. En wat is het dan klote dat het te warm is om hem in de draagzak of wandelwagen te hebben. ;(

Mijn man is slimmer dan ik, die heeft Imagine Dragons aangezet en Banaan lijkt eindelijk weer eens te gaan slapen. w/
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_180746000
Over het CB. Ik heb sowieso moeite met mensen die denken iets te moeten zeggen over hoe ik wat doe.

Dat komt wellicht voort uit het feit dat ik zo ben opgegroeid en ook zelf nooit voor iemand anders heb gewerkt.

Zeg niet dat het goed is, maar dat maakt de wrevel wel verklaarbaar ;).

Voor de goede vrede zorg ik ook gewoon dat ik niet thuis ben.
pi_180746019
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 10:07 schreef Jentin het volgende:
Ah, Belle, wat sneu ;( Havermout en Kidsclin hielpen hier goed bij waterpokken (havermout in een hydrofiel washandje in een bak water: dan komt er een soort slijm af en dat helpt tegen de jeuk.)

Cb: geen uitgesproken fan, ze roepen wel eens iets doms, maar gelukkig kan ik ook zelf nadenken. Het is de Stasi niet, niemand komt je waterboarden als je een advies niet opvolgt.

Fijn, al die goede slapers! Hier sliep ze om 22.30 en meldde zich om 1.30 en 6.00. Daarna sliep ze nog tot 9.45 ^O^

Belle: zeker deze tips van Jentin! En klinkt stom maar hopen dat hij ze echt goed krijgt want anders bouwt hij niet genoeg antistoffen op en kan hij ze nog eens krijgen. Daarom is waterpokken bij baby’s eigenlijk echt heel sneu, ze kunnen het nog eens krijgen.
pi_180746409
Mini het begin is er! O+

Ach Nolita die jonge slapende baby's nu geven nog geen garantie voor de toekomst :P daar moet je niet onzeker van worden hoor!

Lemijn, fijne verjaardag morgen alvast! Ik zou voor binnen gaan...

Wat grappig dat Banaan slaapt door imagine dragons :D wel vervelend dat hij de laatste dagen moeilijker slaapt.

Hier gaat het beter dan gisteren... Hij zit/ligt wel graag bij me, maar heeft ook al 2 x 2 uur in de hangmat gelegen en dat was gisteren echt instant krijsen. Maar met een fles water naast me en de ventilator op ons komen we de plakmomenten ook wel door. Sowieso slaapt ie vandaag gewoon normaal en gister was ie bijna continu wakker en dus ook vervelend (want oververmoeid), dat scheelt ook wel echt. Hopelijk gaat het morgen ook zo (of beter), want dan wordt het hier 36 graden 8)7
pi_180746552
Bluenote: hoe ‘bevalt’ ( :+ ) de nanny?
Welke taken neemt ze zoal uit handen? :)
pi_180746761
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 16:43 schreef vencodark het volgende:
Bluenote: hoe ‘bevalt’ ( :+ ) de nanny?
Welke taken neemt ze zoal uit handen? :)
Prima, maar ze doet met de baby vrij weinig omdat we dat zelf willen doen. Zeker de 1e 3-4 maanden. Maar dat was vantevoren ook al wel afgesproken.

Nu doet ze voornamelijk huishoudelijke taken als koken, boodschappen bestellen, strijken, flesjes maken, dat soort dingen. En wij zijn denk ik de meeste relaxte opdrachtgevers, want ik heb er ook echt geen moeite mee als ze tussendoor iets voor zichzelf doen.

We hebben het wel teruggebacht naar 8-9 uurtjes per dag. 24/7 is nu echt overkill, en ik vind het toch fijner om maar 1 iemand om me heen te hebben. Betekent dus ook dat er 2 dagen per week niemand is (nouja, ze is er wel maar 'doet niets'). Als echt nood aan de man is komt ze toch echt wel helpen.

Voor de kosten maakt het niet veel verschil overigens, want de nachten zijn toch 'free of charge'.

Als de kleine dalijk wat ouder is is het wel prettig om op haar terug te kunnen vallen voor het oppassen.
Daarnaast spreekt ze vloeiend Frans, Italiaans en Spaans en vinden wij het erg leuk/goed als de kleine dat straks mee gaat krijgen.

Onder de streep bevalt het wel echt top. Maar het is wel vrij decadent, dat besef ik me ook :P .

Wat alleen wel jammer is, is dat er gelijk negatieve associaties mee zijn. Maar ok, daar kan ik niet wakker van liggen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2018 16:52:11 ]
pi_180746878
Plakboks met Aure! :')
Post-opblaasbadje-dut:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pfoe. Tamelijk warm!

Wat een schatje heb je daar, Aure! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_180746957
Klinkt heerlijk hoor blue! Als ik er het geld en huis voor had zou ik ook wel iemand willen die gewoon elke dag het huishouden bij houdt en boodschappen enzo doet.

Wat is de naam van jullie dochter eigenlijk of delen jullie die niet online?
pi_180747100
Haha lekker hoor Mini! Leuke romper heeft O. aan! Heb er toevallig ook twee gehaald bij de wibra vanmorgen, maar met andere printjes. Eentje met katjes en een met een walvis geloof ik. Fijne prijzen wel daar! Weet iemand hier toevallig waar ik gestreepte korte mouwen rompers kan halen?
pi_180747176
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 16:57 schreef Aure het volgende:
Klinkt heerlijk hoor blue! Als ik er het geld en huis voor had zou ik ook wel iemand willen die gewoon elke dag het huishouden bij houdt en boodschappen enzo doet.

Wat is de naam van jullie dochter eigenlijk of delen jullie die niet online?
Hij staat ergens. Maar liever niet inderdaad ;)
Huishouden door haar is wel beperkt. Vergelijk het maar met de kraamzorg taken qua huishouden.

Koken is wel echt super relaxt. Ze vraag 's ochtends wat we willen eten en ze gaat op pad :D

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2018 17:05:30 ]
pi_180747411
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 17:01 schreef Aure het volgende:
Haha lekker hoor Mini! Leuke romper heeft O. aan! Heb er toevallig ook twee gehaald bij de wibra vanmorgen, maar met andere printjes. Eentje met katjes en een met een walvis geloof ik. Fijne prijzen wel daar! Weet iemand hier toevallig waar ik gestreepte korte mouwen rompers kan halen?
Volgens mij bij Zeeman. En Next heeft leuke mouwloze: https://www.nextdirect.com/nl/nl/style/st260659#516166
pi_180747489
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 17:01 schreef Aure het volgende:
Haha lekker hoor Mini! Leuke romper heeft O. aan! Heb er toevallig ook twee gehaald bij de wibra vanmorgen, maar met andere printjes. Eentje met katjes en een met een walvis geloof ik. Fijne prijzen wel daar! Weet iemand hier toevallig waar ik gestreepte korte mouwen rompers kan halen?
Ik heb de katjes en de walvissen ook *O*

Ook een gestreepte met korte mouw van de Wibra trouwens, maar daar zit wel een roze streepje in en daar zit niet elke jongensmoeder op te wachten. :7
Let me see you stripped down to the bone
pi_180747637
Nogal een verschil BN, dag én nacht hulp in huis ten opzichte van een achturige werkdag! :)
Hadden jullie vooraf verwacht dat jullie de nachten zwaarder zouden vinden en/of dat jullie minder zelf met de kleine hadden willen doen?

Hoe zit dat trouwens qua kosten? Je zegt dat nachten free of charge zijn, maar hoe kan dat nou? Zo'n nanny zou 's nachts in het oorspronkelijke plan toch ook paraat hebben gestaan, ergo: aan het werk zijn? Ben wel benieuwd hoe dat zit. Ik vind het sowieso fascinerend. Dus vertel er gerust over! :Y *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_180747659
Thanks Jentin! Bij next zie ik wel wat leuks ja :)

Hmm die met het roze streepje hadden ze denk ik niet meer bij deze wibra mini. Ik ben niet vies van roze details ;)
pi_180747826
Aure, even gekeken en dit is O.'s huidige stash korte mouwen + streepjes van de Wibra:


Blauw/wit, blauw/wit/roze, grijs/mintgroen.

Mouwlķķs ook nog wel een paar gestreepte, maar daarvan zit het gros in de was of hangt te drogen :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_180747934
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 17:18 schreef minilot het volgende:
Nogal een verschil BN, dag én nacht hulp in huis ten opzichte van een achturige werkdag! :)
Hadden jullie vooraf verwacht dat jullie de nachten zwaarder zouden vinden en/of dat jullie minder zelf met de kleine hadden willen doen?

Hoe zit dat trouwens qua kosten? Je zegt dat nachten free of charge zijn, maar hoe kan dat nou? Zo'n nanny zou 's nachts in het oorspronkelijke plan toch ook paraat hebben gestaan, ergo: aan het werk zijn? Ben wel benieuwd hoe dat zit. Ik vind het sowieso fascinerend. Dus vertel er gerust over! :Y *O*
Nou lang verhaal: eerst hadden we via een bemiddelaar alles geregeld. 2 nanny's die ieder 8 uur werken, en een slaapdienst.

De uren dat ze wel aanwezig was (na 19:30) maar niets hoefde te doen waren tegen sterk gereduceerd tarief. Idem voor de nacht. Alleen opstaan in de nacht kost dan los wat extra's.

We dachten dat het wel erg prettig zou zijn 's Nachts, maar daar zijn we vrij snel op teruggekomen want eigenlijk is het onzin.

We zijn om de tafel gaan zitten met de bemiddelaar, en de nanny die ons het meest beviel van de 2. Na het aftikken van een fee was het bemiddelingsbureau buiten spel.

We hebben de nanny nu in eigen dienst genomen.
Dat heeft voor en nadelen, maar het is wel maar een stukje goedkoper (via bureau ongeveer ¤15,50 per uur, !gemiddeld! (x24 dus) en nu zit het rond de ¤25,- (x8 maar dan komt nog vakantiegeld, ziekte etc. er bij).
Wat ik dus eerder aangaf, het kost je een modaal salaris per jaar per persoon.
Het grootste voordeel voor ons is dat we nu van niemand meer afhankelijk zijn. Ik ben gewoon een rare op dat gebied ;)


Dat is puur het salaris van haar. Uiteraard komt daar dan nog wat bij voor eten (ze eet gewoon 3x per dag mee als ze dat wilt) etc. Nu zijn vakanties inbegrepen, dat was voorheen niet. En we zitten geregeld in Zuid-Frankrijk. Dat was ook een belangrijk punt voor ons.

Kijk, als zij nu 2 jaar ziek gaat vieren wordt het een duur grapje ja, anders ben ik nu 'beter' af.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2018 17:31:49 ]
pi_180748089
Oh en Aure, als je wat betere kwaliteit en dikkere stof wilt (ik vind nu in de zomer het dunne fliebelige van de Wibra wel handig :)) dan raad ik Marks & Spencer aan voor kortemouwenrompers. Die zijn echt heel fijn qua snit en materiaal O+

https://www.marksandspenc(...)r_P60156386_color=ZZ

https://www.marksandspenc(...)r_P60089830_color=E4

https://www.marksandspenc(...)r_P22428205_color=E4
Let me see you stripped down to the bone
pi_180748120
Iemand die zo’n beetje elke dag voor mij kookt, dat zou echt een droom zijn. O+ :9 O+
Of de zolder eens komt opruimen. *)
Of het huis stoffen. *O*
  donderdag 26 juli 2018 @ 17:37:52 #113
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_180748173
Ik was ook op zoek naar leuke rompers, aangezien dat is wat hij de komende week gaat dragen :D Ik ga ook een kijken bij die van Next (geen wibra in de buurt hier helaas :( )

Boven op onze slaapkamer (waar M dus ook slaapt) was het net ruim 31 graden ;( . Mogen baby's eigenlijk onder/bij een ventilator slapen (geen plafondventilator)?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_180748176
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 17:35 schreef vencodark het volgende:
Iemand die zo’n beetje elke dag voor mij kookt, dat zou echt een droom zijn. O+ :9 O+
Of de zolder eens komt opruimen. *)
Of het huis stoffen. *O*
5 dagen sowieso, en de andere 2 mijn vrouw of ze zorgt dat wat klaar staat.

Als je mij in de keuken zet krijg je weinig anders dan brand.
pi_180748182
Dank voor de uitgebreide uitleg, BN! Boeiend, wel ^O^

quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 17:29 schreef Blue_note het volgende:

[..]

We dachten dat het wel erg prettig zou zijn 's Nachts, maar daar zijn we vrij snel op teruggekomen want eigenlijk is het onzin.

Ach, zoiets weet je ook pas als het zo ver is. :Y

Is het wel iets dat bij jullie huidige nanny alsnog zou kunnen? Juist een 'nachtnanny' is iets dat de laatste jaren aan populariteit wint voor ouders die er het budget voor hebben en af en toe willen doorslapen. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_180748183
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:34 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Nu inbakeren is echt te warm (al hebben we airco, maar die willen we niet te koud zetten op haar kamertje).

Maar lees wat negatieve (gevaarlijke) stukken over de wings.
Oké, late reactie, maar wilde toch nog even reageren aangezien ik ze noemde :+

Geen idee wat voor negatieve of gevaarlijke verhalen je gelezen hebt, maar wij hebben ze naar volle tevredenheid gebruikt bij beide kinderen.
We hebben ze zelfs nog liggen in 2 maten, zelf niet meer nodig inmiddels. Dus mocht je nog uitgebreidere info willen, geef je maar een gil!
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_180748250
Sommige dames hier hebben inderdaad nachten waarbij zij (en de baby dus) nauwelijks slapen en de baby veel huilt en onrustig is. Ik denk dat zíj op zo’n moment weleens een extra paar handen zouden willen hebben. :)
pi_180748264
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 17:38 schreef minilot het volgende:
Dank voor de uitgebreide uitleg, BN! Boeiend, wel ^O^

[..]

Ach, zoiets weet je ook pas als het zo ver is. :Y

Is het wel iets dat bij jullie huidige nanny alsnog zou kunnen? Juist een 'nachtnanny' is iets dat de laatste jaren aan populariteit wint voor ouders die er het budget voor hebben en af en toe willen doorslapen. :)
Het is dan wel OF 's Nachts paraat staan (tegen soort wachtgeld) en minder overdag. En- en niet, uit humaan oogpunt maar ook uit de werktijden wet.

We hebben overdag ook de tijd om bij te komen ;)

Ik vertel dit nu wel heel openlijk, maar eigenlijk heb ik wel een soort schaamte van decadentie. Maar ok, het is nu eenmaal ons leven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2018 17:41:55 ]
pi_180748308
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 17:38 schreef twist02 het volgende:

[..]

Oké, late reactie, maar wilde toch nog even reageren aangezien ik ze noemde :+

Geen idee wat voor negatieve of gevaarlijke verhalen je gelezen hebt, maar wij hebben ze naar volle tevredenheid gebruikt bij beide kinderen.
We hebben ze zelfs nog liggen in 2 maten, zelf niet meer nodig inmiddels. Dus mocht je nog uitgebreidere info willen, geef je maar een gil!
Wiegendood gevaar. Althans als ik er op google.

De baby slaapt wel in die houding van de wings btw.
Waar zijn die dingen eigenlijk te koop in een fysieke winkel?
pi_180748358
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 17:38 schreef Blue_note het volgende:

[..]

5 dagen sowieso, en de andere 2 mijn vrouw of ze zorgt dat wat klaar staat.

Als je mij in de keuken zet krijg je weinig anders dan brand.
Je vrouw heeft het maar goed. ;)
Ik vind koken vreselijk, behalve als ik weet wat ik moet/wil maken. Zonder inspiratie baal ik er echt van. Dan kan ik ‘s morgens al denken wat ik ‘s avonds in hemelsnaam moet eten.

Z. vind het ook niks die warmte. Die schakeld zichzelf gewoon zo’n 3 uur achter elkaar uit. O+
pi_180748384
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 17:42 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Wiegendood gevaar. Althans als ik er op google.

De baby slaapt wel in die houding van de wings btw.
Waar zijn die dingen eigenlijk te koop in een fysieke winkel?
Dan heb ik niet goed genoeg gegoogeld of ik was niet onder de indruk :+ maar lijkt me niet dat daar ooit gedegen onderzoek naar gedaan is eerlijk gezegd. Sowieso betekent 'wiegendood'dat er geen daadwerkelijke oorzaak gevonden is he?

Ik heb ze online besteld; volgens mij zijn ze in NL nergens te koop in een fysieke winkel.

Edit: en die houding is ook de meest relaxte voor baby's, dus dat kan kloppen ;) idee is juist dat dit fijner is i.p.v. met de armen omlaag
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_180748424
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 17:41 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ik vertel dit nu wel heel openlijk, maar eigenlijk heb ik wel een soort schaamte van decadentie. Maar ok, het is nu eenmaal ons leven.
Ah joh, juist leuk (vind ik in elk geval!) dat iemand hier komt vertellen over zaken die voor de meeste kersverse ouders niet binnen bereik liggen. Afgezien van het feit dat heel veel mensen het überhaupt niet zouden wíllen, al hadden ze miljoenen, maar dat terzijde *)

Mag ik vragen waarom je denkt dat de nanny zich alleen de eerste paar maanden minder met de kleine bezig houdt, nu jullie dat zelf vooral graag willen doen? Wellicht gaan jullie het over een tijdje nog wel veel leuker vinden dan nu om met je dochter bezig te zijn naarmate ze newborn-af is - kan dat wel met de huidige nanny of vind zij dan dat je beter een vaste schoonmaakster in dienst kan nemen? :7
Let me see you stripped down to the bone
pi_180748507
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 17:47 schreef minilot het volgende:

[..]

Ah joh, juist leuk (vind ik in elk geval!) dat iemand hier komt vertellen over zaken die voor de meeste kersverse ouders niet binnen bereik liggen. Afgezien van het feit dat heel veel mensen het überhaupt niet zouden wíllen, al hadden ze miljoenen, maar dat terzijde *)

Mag ik vragen waarom je denkt dat de nanny zich alleen de eerste paar maanden minder met de kleine bezig houdt, nu jullie dat zelf vooral graag willen doen? Wellicht gaan jullie het over een tijdje nog wel veel leuker vinden dan nu om met de baby bezig te zijn - kan dat wel met de huidige nanny of vind zij dan dat je beter een vaste schoonmaakster in dienst kan nemen? :7
Nou, nu gaan we nergens heen met de kleine.
Strakjes wel. Al is het de dierentuin/park/bos/kinderboerderij etc. Dan is het wel fijn als er altijd iemand bij is.

Troosten, eten geven etc. willen we altijd zelf blijven doen (zoveel mogelijk).

*kuch* een schoonmaakster hadden we al. :@

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2018 17:49:56 ]
pi_180748594
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 17:49 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Nou, nu gaan we nergens heen met de kleine.
Strakjes wel. Al is het de dierentuin/park/bos/kinderboerderij etc. Dan is het wel fijn als er altijd iemand bij is.
Ha, wat een verschil tussen mensen toch!
Ik vind het al overkill als mijn lief eens mee is naar de Efteling met mij en O. (ik ga zo'n twee keer per maand) - die wil 'm dan ook af en toe dragen en er hapjes in stoppen enzo - gedoe. :7 Veel makkelijker in mijn eentje! :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_180748609
Ik vind het ook interessant om te lezen Blue :)

Mini bedankt voor de M&S tip! Leuke dingen hebben ze daar ja O+
pi_180748782
Lijkt mij best eens handig als iemand je met bepaalde dingen kan helpen maar dan liever een bekende i.p.v. een nanny die je dan nog moet leren kennen.
Ieder zn ding natuurlijk. :)
pi_180748827
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 17:57 schreef vencodark het volgende:
Lijkt mij best eens handig als iemand je met bepaalde dingen kan helpen maar dan liever een bekende i.p.v. een nanny die je dan nog moet leren kennen.
Ieder zn ding natuurlijk. :)
Zo iemand leer je natuurlijk wel heel snel kennen als ze elke dag bij je thuis is, lijkt me. Is voor je kind dan juist wel een vertrouwder gezicht dan een niet-inwonende bekende van de ouder(s) :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_180748865
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 17:59 schreef minilot het volgende:

[..]

Zp iemand leer je natuurlijk wel heel snel kennen als ze elke dag bij je thuis is, lijkt me. Is voor je kind dan juist wel een vertrouwder gezicht dan een niet-inwonende bekende van pap&mam :)
Jazeker maar ik ben ook wel vrij privé met dingen. Kraamzorg is na een week weg, die nanny blijft.
Ik hou van vertrouwde mensen om mij heen. :P
pi_180748984
Snap ik hoor Venco. Ik doe de deur niet eens open als de bel gaat en ik geen bezoek of postpakketje verwacht. :D En als mensen, zelfs hele lieve, dreigen naar mijn huis te komen ben ik altijd opgelucht als ze afzeggen. :')
Kluizenaar, ik zou het kunnen wezen! :9

Ik moet dat nog wel even afleren voordat O. op een leeftijd is dat -ie anderen mee naar huis wil nemen. :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_180749096
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 18:05 schreef minilot het volgende:
Snap ik hoor Venco. Ik doe de deur niet eens open als de bel gaat en ik geen bezoek of postpakketje verwacht. :D En als mensen, zelfs hele lieve, dreigen naar mijn huis te komen ben ik altijd opgelucht als ze afzeggen. :')
Kluizenaar, ik zou het kunnen wezen! :9

Ik moet dat nog wel even afleren voordat O. op een leeftijd is dat -ie anderen mee naar huis wil nemen. :+
Dat heb ik precies zo!

Maar dit is voor mij anders...
pi_180749396
J. is vandaag niet zo kieskeurig als gisteren wat betreft slaapposities :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is voor mij een stuk aangenamer dan tegen mijn borst geplakt :D
pi_180749439
Wat lees je in vredesnaam, Aure? :D
O+ @ foto, wat een heerlijk slapend snoetje!
Let me see you stripped down to the bone
pi_180749504
Een boek van Harlan Coben :') daar heb je geen hersenen voor nodig :D
pi_180750463
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 16:26 schreef Malteser het volgende:

[..]

Belle: zeker deze tips van Jentin! En klinkt stom maar hopen dat hij ze echt goed krijgt want anders bouwt hij niet genoeg antistoffen op en kan hij ze nog eens krijgen. Daarom is waterpokken bij baby’s eigenlijk echt heel sneu, ze kunnen het nog eens krijgen.
Kidsclin heb ik inmiddels in huis! Havermout ga ik morgen even halen :) Hopelijk krijgt ie ze goed inderdaad! Ik vind m nu ook al een beetje zielig ;( (en vrees een beetje voor de nacht als ik zie hoe jengelig hij nu al is) :P


pi_180751054
Hoi allen! Onze vrolijke baby van bijna een half jaar drinkt zijn voeding niet zo lekker met dit warme weer. Fruit en groentehapje eet ie we lekker op. Verder tussendoor ook wel water. Op dit moment krijgt hij 4 x 210 melk, hij laat van 2 flessen wel 100 ml staan. Verder super goed te pas en ook wel plasluiers, maar geen super volle. Herkenbaar?
Feel the fuzz!
pi_180751128
Hier wel goed drinken maar ook geen volle plasluiers. Dus dat laatste is wel herkenbaar :Y
pi_180751279
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 19:46 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Hier wel goed drinken maar ook geen volle plasluiers. Dus dat laatste is wel herkenbaar :Y
Dit. :)
pi_180751520
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 19:10 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

Kidsclin heb ik inmiddels in huis! Havermout ga ik morgen even halen :) Hopelijk krijgt ie ze goed inderdaad! Ik vind m nu ook al een beetje zielig ;( (en vrees een beetje voor de nacht als ik zie hoe jengelig hij nu al is) :P
Agos, dat zijn echt waterpokken inderdaad. Ik hoop voor jullie dat het enigszins meevalt vannacht :*. Alleen de warmte is al lastig genoeg.
pi_180751651
Ai, Belle, wat een rotgezicht vind ik dat toch altijd. Ik hoop op een goede nacht voor jullie. Hopelijk rolt hij er een beetje goed doorheen.

Schattige foto, Aure O+

Mijn baby slaapt al vrijwel de hele dag. Ik vrees daarom enigszins voor de nacht, maar goed: achter die gedachte zit logica en daar doen baby’s gelukkig niet aan *O*

Ik zou een dagelijkse poetsnanny wel fijn vinden, maar de kans dat ik er een tref die ik permanent dagelijks wil zien is nihil. Ik word al moe van mijn tweewekelijkse poets soms :X
pi_180751670
Die intense warmte en lange dagen ben ik wel beu hoor. De dag lijkt zoooo lang te duren.
Voel mij nooit zo op mijn gemak na zo’n dag. De tijd kruipt en kruipt. Ga weg, dag! :(
pi_180752085
Ach hoe Fleur. Sterkte met de nacht. :*

Banaan ging mooi alsnog niet slapen. Heel veel huilen en beetje hyperventileren. Arm ding. Ik heb met hem mee gehuild. Uiteindelijk viel hij in slaap bij Babytv op mijn mobiel. Om na 25 minuten huilend wakker te worden. :X

Eens met Venco. Ga weg dag! En neem morgen ook maar vast mee. :(
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_180752194
Weet je waar ik ook zo van baal met dit warme weer, heel oppervlakkig van me :P , dat ze nu al haar leuke kleertjes in maat 68 niet aankan omdat ze momenteel al 2 weken in rompers leeft. En ze groeit zo hard dat ik bang ben dat we zodra we weer wat meerdere kleertjes aan kunnen doen ze naar 74 gaat _O-

En grote zus is hier wat extra dagen, moeder moest werken, dus dan komt ze lekker hier in de vakantie, buiten de weken die wij nog krijgen natuurlijk :) Geniet zo van de meisjes samen, C is zo blij als haar zus er is O+ *; en ik ook :Y
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_180752226
Oh Fleur, wat sneu voor je mannetje ;( Beterschap en hopelijk valt het mee vannacht!

En een zielig Banaantje ;( Heeft hij zo’n last van de hitte of heb ik ergens overheen gelezen :@ ?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_180752353
Zus-foto’s. O+

En ik snap dat wel hoor, van die kleertjes. Dat heb ik ook wel maar ik trek haar dan bijv. wel een shirtje aan maar geen broek. Behalve als we naar de winkel gaan. Dan trek haar zo’n klein broekje aan. So cute. O+
Ohja: nadeel van een bos haar bij de baby: haar hoofd zweet. :')
pi_180752490
Warm Rena en daardoor problemen met de dutjes.

Dat van die kleertjes snap ik wel. Banaan loopt op de ochtend na altijd in luier. In maat 74 heeft hij zelfs nauwelijks meer aangehad dan rompers. En nou begint sommige kleding al strak te zitten. :')
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  donderdag 26 juli 2018 @ 21:22:09 #146
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_180753275
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 20:42 schreef vencodark het volgende:
Zus-foto’s. O+

En ik snap dat wel hoor, van die kleertjes. Dat heb ik ook wel maar ik trek haar dan bijv. wel een shirtje aan maar geen broek. Behalve als we naar de winkel gaan. Dan trek haar zo’n klein broekje aan. So cute. O+
Ohja: nadeel van een bos haar bij de baby: haar hoofd zweet. :')
Kleding? wat is dat?
Hier al een paar dagen alleen een luier en ik loop vrolijk in mijn ondergoed door het huis :D

Vanmiddag een uur in een koel badkamer doorgebracht O+ hij een lauw/warm badje en ik een douche en daarna lekker een siesta van 3 uurtjes. anders was ik gesmolten
pi_180754190
Kleding? J leeft sinds haar geboorte in luiers en soms een romper. Er gaat een hoop kleding ongedragen weg.

Klinkt toch wel fijn hoor Blue, een nanny. Ik zou al heel dankbaar zijn als ik een schoonmaakster kan vinden.

J was vanavond weer lekker onrustig en huilerig.
De nachten gaan gelukkig wel weer goed, zowel bij J als bij B. J komt 's nachts uiteraard nog wel maar slaapt daarna weer.
pi_180754373
De warmte is N nu ook teveel geworden volgens mij :'( alleen maar huilen en niet in slaap kunnen vallen, moeite met eten. Morgen ook nog prikjes erbij en ik moet daarna werken op mijn normaal altijd vrije dag. :{
Naja ik probeer vast wat slaap te pakken nu vriend er is, hoor haar beneden jammeren.
En die oorontsteking, mja wie weet, ik weet het niet meer iig.

Zweten doet N ook heel erg, haar haar helemaal nat en we kunnen zo weinig voor dr doen.

Hoop dat m goed de nacht door komt met zijn waterpokken! Zo sneu.
  Moderator donderdag 26 juli 2018 @ 22:40:42 #149
382129 crew  Donna
pi_180755236
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 17:37 schreef LadyS het volgende:
Ik was ook op zoek naar leuke rompers, aangezien dat is wat hij de komende week gaat dragen :D Ik ga ook een kijken bij die van Next (geen wibra in de buurt hier helaas :( )

Boven op onze slaapkamer (waar M dus ook slaapt) was het net ruim 31 graden ;( . Mogen baby's eigenlijk onder/bij een ventilator slapen (geen plafondventilator)?
Bij G staat er een ventilator in de deuropening. Niet op haar gericht, maar wel de kamer in.
  donderdag 26 juli 2018 @ 23:38:22 #150
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_180756775
Hier ook een ventilator.

En overdags verplaats ik zijn bedje gewoon naar de koelste plekken van het huis.
S ochtends is dat zijn kamer of mijn kledingkamer en smiddags mijn slaapkamer.

Beetje raar, maar het is dat ik mijn badkamer niet donker kan maken :D anders had ik hem wss daar gelegd, heerlijk koel.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 07:27:24 #151
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_180760797
Nou, hij heeft de hele nacht geslapen zonder ventilator gelukkig.
Ik heb daarentegen op de bank met ventilator geslapen :') wat een verschrikking dit weer, zeg. :%

Misschien dat ik aankomende nacht wel die ventilator bij hem zet, idd niet helemaal op hem gericht, maar dat hij wel af en toe een vleugje meekrijgt
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_180760870
Ik ben zo gelukkig met onze beslissing vorig jaar om een airco te installeren op onze overloop. Boven is het lekker en beneden voel je het zelfs nog.
Investering van 750 euro, maar dit jaar al 2 maanden plezier van O+

Beterschap Fleur. Waterpokken zijn zo sneu ;(

Vandaag nog 13,5 uur werken en daarna kunnen we de laatste dingen inpakken en ergens komende nacht vertrekken *O*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_180760894
Gefeliciteerd Lemijn en Jacob! *O*

Die Fokwiki, moet die met de hand een update krijgen? Ik wil dat best soms eens doen. :)

Banaan en ik sliepen lekker huid op huid vannacht. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_180760977
Gefeliciteerd, Lemijn!

Mijnes is 6 weken vandaag :o Wat is dat snel gegaan, zeg!

Ik vind het trouwens zķ fijn hoe relaxed ik alles nu ervaar met een tweede. Bij de eerste was ik een bonk stress, wanhopig op zoek naar iets van een ritme en zekerheid. Gedoe met voedingen bijhouden in apps enzo. En nu kan ik het allemaal prima loslaten, het komt zoals het komt. Ik geniet zoveel meer van mijn kleintje nu en het feit dat ze nog zo heeel lief ieniemini pasgeboren is; mijn oudste kon ik wel groot kijken, nu heb ik dat helemaal niet zo (al kijk ik wel weer uit naar ochtenden waarop ik ze gewoon allebei een boterham kan voorzetten, hoor :+)

Even terugkomend hierop:
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 20:12 schreef Jentin het volgende:
Mijn baby slaapt al vrijwel de hele dag. Ik vrees daarom enigszins voor de nacht, maar goed: achter die gedachte zit logica en daar doen baby’s gelukkig niet aan *O*
Ze sliep van 23 tot 5 en na een voeding van tien minuten nog door tot 7.45 :s)
pi_180760992
Lemijn, gefelicitaart! *G*

LeSage, wat een goed vooruitzicht! Waar gaat de reis naar toe?

Rena, dat hebben we hier met maat 62. Gelukkig kocht ik daar zelf alleen 3 summersuits in en die draagt hij wel als we de deur uit gaan. Maar alle leuke maat 62 kleding die we nog hadden van Twix, gaat Mars niet dragen want lange mouwen/pijpen.
Tegen de tijd dat het minder weer wordt, zou 62 wel eens te klein kunnen zijn.

:* voor alle slechte nachten door het warme weer.
pi_180761014
Dag Jacob, veel plezier bij de dreumessen! O+

PKM, Dirk heeft ook moeite met zijn dutjes met dit weer. En ook snachts weer vaker wakker. Niet zo gek natuurlijk, maar wel een beetje vervelend.

#team alleen luier, trouwens. Naar het kdv krijgt hij een romper aan en als hij buiten is zonder zachte ondergrond een broekje. Maar hij heeft het zo snel warm, arme vriendje.

Ik ging gister voor het eerst alleen naar een feestje. Was nog aardig op tijd thuis, want vandaag gewoon weer werken. Wordt ik dus wakker om 6u van Dirk die daarna ook niet meer wilde slapen en een rug die compleet vast zit. Gelukkig is er c_/ en hopelijk doet Dirk zo nog even een slaapje. Hij is zich nu aan het vermaken met rondkruipen en alle kleine blokjes overal op slaan om te horen wat voor geluid dat maakt. O+ O+

Fijne vakantie LeSage. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_180761095
Lemijn & Jacob gefeliciteerd!! O+

Arme M. Hoe is de nacht gegaan Fleur?

Lieve foto rena O+

Heel herkenbaar van die kleding trouwens. J. heeft heel veel in maat 62, maar nog niks er van aan gehad. Alleen zijn rompers :')

Balen Nanuke. Wel leuk feestje gehad?

J. sliep van 21.00 tot 04.00 en weigerde daarna te slapen, dus ik ben best een beetje moe :Z en we sliepen nog wel met zijn allen in de woonkamer, want daar is het koeler dan boven. Ach ja dan maar extra rustig aan doen vandaag :+
  Moderator vrijdag 27 juli 2018 @ 08:16:04 #158
382129 crew  Donna
pi_180761106
G. heeft ook heel veel leuke kleertjes in 62 en ook echt enorm veel (veel gekregen ook), maar er blijft zoveel in de kast liggen. Zonde. :')

De 'spaghetti' rompers doen het dan wel weer goed haha.
pi_180761272
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 08:14 schreef Aure het volgende:
Balen Nanuke. Wel leuk feestje gehad?

J. sliep van 21.00 tot 04.00 en weigerde daarna te slapen, dus ik ben best een beetje moe :Z en we sliepen nog wel met zijn allen in de woonkamer, want daar is het koeler dan boven. Ach ja dan maar extra rustig aan doen vandaag :+
Ja, heel leuk feestje. Lekker gedanst en rondgekeken naar dansende mensen en genoten van even een avondje alleen buiten de deur. O+

4.00 is ook geen opsta-tijd zeg. Rustig aan doen klinkt als een goed plan. ;)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_180761340
En ik vergat helemaal te reageren op de leuke zussenfoto. O+ Ik vind het zo mooi hoe je over je gezin praat rena. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 09:18:38 #161
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_180761811
Gefeliciteerd Lemijn *O*

Ik was om half 6 al wakker en ben maar gaan douchen :{w stink hitte.
Baby slaapt nog.
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 07:54 schreef Jentin het volgende:

Mijnes is 6 weken vandaag :o Wat is dat snel gegaan, zeg

Zo zeg dat wel! mijnes is 12 weken vandaag O+
En ik vind het ook wel een stuk relaxter, een tweede.

Moet alleen elke dag nog wennen aan zijn jongetjes reusheid :D
Hij loopt gewoon precies gemiddeld met lengte & gewicht, dus dat ligt aan mij :+
  vrijdag 27 juli 2018 @ 09:25:24 #162
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_180761878
Jentin en SC; ik hoor hier (nog) niet, maar ik vind het zo fijn te lezen hoe relaxed jullie de tweede ervaren O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_180762160
Ik was echt een beetje bang dat ik in het begin een soort “spijt” zou hebben :@, omdat ik de babytijd zo zwaar vond. Maar niks van dat, baby voelt juist als een van onze beste ideeën ever :) Misschien juist omdat ik al van alles moet met m’n zoon, heb ik helemaal geen tijd om te stressen over voedingen en ‘omg ik moet weg, maar ze slaapt net en hķe dan?!’

Wel vind ik mijn zoon ook ineens gigantisch inderdaad, Sacre _O-
  vrijdag 27 juli 2018 @ 09:48:37 #164
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180762184
Mijn baby is 1 jaar! *O*

En hij ging van 'waar ben ik nou beland :? ' naar 'hoezo mag ik geen zand als ontbijt :9 '
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het was een genoegen om een jaar in dit topic te mogen meeschrijven. Ik heb het meeste gehad aan het delen van de verbazing en de vreugde en de tofheid van zo'n baby. Slaapperikelen delen is ook fijn maar onbeschaamd steeds weer kunnen zeggen dat hij zo fantastisch is vond ik het allerleukst.

:W
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180762400
J had een slechte nacht, nou ja eigenlijk vroege ochtend. Vanaf de voeding van 04:00 wilde ze niet meer slapen. Uiteindelijk toch gelukt begreep ik van mijn vrouw maar het kostte aardig wat moeite.

In onze slaapkamers is het 30 graden 's nachts.....J ligt op onze slaapkamer met mijn vrouw, grote ventilator die op mijn vrouw is gericht.

Wij hebben geen koele ruimtes meer in huis, tenzij ik in de koelkast ga zitten :P Ik ben zo blij dat het vanaf morgen minder warm wordt. Leuk een oud huis maar die warmte komt gewoon keihard binnen.
pi_180762939
afgelopen nacht koelde het ook amper af. de eerdere warme dagen waren nog goed te doen door savonds en snachts te luchten maar dat werkte afgelopen nacht niet en ik ben bang de komende nacht ook niet. de 25-27 graden van volgende week klinkt ineens heerlijk.

qua kleding had ik gelukkig nog weinig in de huidige maat gekocht. L draagt ook vooral rompers en zomerpakjes. met alleen een luier plakt alles nog meer.

Lemijn gefeliciteerd *O*
pi_180762970
J. O+ wat een leuk jochie is het! Veel plezier met je dreumes Lemijn, tot volgend jaar ;)
pi_180763008
Volgens de regels had ik een doorslaper vannacht, 22.00 tot 04.30!
pi_180763050
Gefeliciteerd, lemijn!
pi_180763147
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 10:30 schreef Jagärtrut het volgende:
Volgens de regels had ik een doorslaper vannacht, 22.00 tot 04.30!
*O* *O*
Wat heerlijk!
pi_180763167
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 10:30 schreef Jagärtrut het volgende:
Volgens de regels had ik een doorslaper vannacht, 22.00 tot 04.30!
Echt? Oh dan wij ook :D Eigenlijk is met dit weer ook wel verstandig om de dag om 04:30 te beginnen O-)
pi_180763819
Tot zover een goede eerste ontmoeting met de CB vrouw :D.

Ik zat al in de auto om weg te gaan toen zij aanbelde en het hek openging. Alleen omdat dit toevallig exact samenviel met mijn vertrek had ik dat niet in de gaten.

Ik start dus mijn auto en dat is een teringherrie. Die vrouw schrok zo dat de spullen die ze vasthad allemaal op de grond vielen.

Mijn waakhonten zijn geleerd om bij rare acties (snelle bewegingen) aan te slaan. Dat deden ze dus met z'n tweeën :D

Boh. Hi mevrouw, ik ben de vader en ga nu :W
pi_180763989
Gefeliciteerd Lemijn! *O*
pi_180764023
Beterschap Fleur! Last van waterpokken tijdens dit weer ;(
pi_180764116
Lemijn, jouw mooie Jacob heeft ogen om in te verdrinken O+ O+ ! Heerlijk!
pi_180764223
Gefeliciteerd met je dreumes lemijn! *O*

Fijn van alle doorslapers met een speciale vermelding voor die van Jagar! :D

Hier ging de nacht wel prima! Geslapen van 23;00-06:00. Maar hij komt slecht in slaap en gaat dan over het matras schuren, dat vind ik wel sneu om te zien.. eens kijken hoe we t weekend doorkomen :P
  vrijdag 27 juli 2018 @ 11:35:52 #177
221912 minilot
Nancy boy
pi_180764337
Eén, één, één! Van harte, lieve, knappe, kleine Jacob! *O*
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 27 juli 2018 @ 11:38:30 #178
221912 minilot
Nancy boy
pi_180764393
Mijn beeb Rapleyt momenteel een ijslolly van gepureerde verse aardbeien + mijn melk + mespuntje vanillepasta :7 :9

[ Bericht 3% gewijzigd door minilot op 27-07-2018 11:57:48 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_180764910
Minilot dat is een goede tip! Waar kan je van die ijsvormpjes kopen?

Ik heb een vraagje N. heeft al sinds haar geboorte een mongolen vlek op haar bil, kan dat groter worden? Ik zie net bij het verschonen dat het ook bij haar beentje zit maar heb dat eigenlijk nog nooit gezien.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 12:08:54 #180
221912 minilot
Nancy boy
pi_180764985
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:05 schreef BellaaElisa het volgende:
Minilot dat is een goede tip! Waar kan je van die ijsvormpjes kopen?

Ik heb een vraagje N. heeft al sinds haar geboorte een mongolen vlek op haar bil, kan dat groter worden? Ik zie net bij het verschonen dat het ook bij haar beentje zit maar heb dat eigenlijk nog nooit gezien.
Ik heb een siliconen vormpje van de Xenos, inclusief stokje. Eén euro :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_180765010
Ik baal bijna dat J. daar nog te klein voor is mini :D heb je zelf ook geproefd? Is het lekker? :9
pi_180765064
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:05 schreef BellaaElisa het volgende:
Minilot dat is een goede tip! Waar kan je van die ijsvormpjes kopen?

Ik heb een vraagje N. heeft al sinds haar geboorte een mongolen vlek op haar bil, kan dat groter worden? Ik zie net bij het verschonen dat het ook bij haar beentje zit maar heb dat eigenlijk nog nooit gezien.
Mijn beide kinderen hebben dergelijke vlekken. Bij mijn zoon is het allang weggetrokken.
Mijn dochter heeft er meerdere maar die blijven gewoon dezelfde maat en zullen uiteindelijk ook verdwijnen.
Mensen die niet weten wat het zijn, zouden denken dat het blauwe plekken zijn. Althans, daar ben ik dan bang voor. :@
pi_180765129
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 09:46 schreef Jentin het volgende:
Ik was echt een beetje bang dat ik in het begin een soort “spijt” zou hebben :@, omdat ik de babytijd zo zwaar vond. Maar niks van dat, baby voelt juist als een van onze beste ideeën ever :) Misschien juist omdat ik al van alles moet met m’n zoon, heb ik helemaal geen tijd om te stressen over voedingen en ‘omg ik moet weg, maar ze slaapt net en hķe dan?!’

Wel vind ik mijn zoon ook ineens gigantisch inderdaad, Sacre _O-
Behalve de angst voor spijt: rest eens. :)
Iemand zei eens tegen me: die 2e doe je er gewoon even bij. :)
pi_180765163
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 11:38 schreef minilot het volgende:
Mijn beeb Rapleyt momenteel een ijslolly van gepureerde verse aardbeien + mijn melk + mespuntje vanillepasta :7 :9
Wat heerlijk zeg. :D Elke keer daf ik Dirk iets wat ijskoud is aanbied gaat hij rillen en weigeren. Gekke baby. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 12:21:29 #185
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_180765235
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:16 schreef vencodark het volgende:

[..]

Behalve de angst voor spijt: rest eens. :)
Iemand zei eens tegen me: die 2e doe je er gewoon even bij. :)
Zou dat ook zo zijn met een derde? :P
pi_180765261
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 07:54 schreef Jentin het volgende:
Gefeliciteerd, Lemijn!

Mijnes is 6 weken vandaag :o Wat is dat snel gegaan, zeg!

Ik vind het trouwens zķ fijn hoe relaxed ik alles nu ervaar met een tweede. Bij de eerste was ik een bonk stress, wanhopig op zoek naar iets van een ritme en zekerheid. Gedoe met voedingen bijhouden in apps enzo. En nu kan ik het allemaal prima loslaten, het komt zoals het komt. Ik geniet zoveel meer van mijn kleintje nu en het feit dat ze nog zo heeel lief ieniemini pasgeboren is; mijn oudste kon ik wel groot kijken, nu heb ik dat helemaal niet zo (al kijk ik wel weer uit naar ochtenden waarop ik ze gewoon allebei een boterham kan voorzetten, hoor :+)

Even terugkomend hierop:

[..]

Ze sliep van 23 tot 5 en na een voeding van tien minuten nog door tot 7.45 :s)
En dit. :)
pi_180765326
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:21 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Zou dat ook zo zijn met een derde? :P
Zeg niet van die enge dingen. :{w
pi_180765329
Lemijn, van harte gefeliciteerd met je J. O+.

Ik vind de tweede ook wel makkelijker. Natuurlijk is het drukker, maar ik ben nog relaxter dan destijds bij de eerste.
Ze hebben ook een uitermate chill schema momenteel: A. wordt 's ochtends wakker rond half 8 en slaapt dan weer van 9 tot 11. Vervolgens gaan beide kinderen om half 1 op bed en slapen ze allebei zo'n twee uren, soms nog langer. Heerlijk. O+. Het enige nadeel is dat ik soms pas tegen half 4 eens de deur uit kan met ze, maar ach, met deze hitte komen we toch niet zo ver.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  Moderator vrijdag 27 juli 2018 @ 12:30:01 #189
382129 crew  Donna
pi_180765384
Gefeliciteerd Lemijn!! :W :W
pi_180765404
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:26 schreef vencodark het volgende:

[..]

Zeg niet van die enge dingen. :{w
_O-

Dat klinkt relaxed, DaD! Die twee uur ‘s middags lijken me goud waard O+ Verder alles goed met A?
pi_180765522
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:27 schreef DevilsAndDust het volgende:
Lemijn, van harte gefeliciteerd met je J. O+.

Ik vind de tweede ook wel makkelijker. Natuurlijk is het drukker, maar ik ben nog relaxter dan destijds bij de eerste.
Ze hebben ook een uitermate chill schema momenteel: A. wordt 's ochtends wakker rond half 8 en slaapt dan weer van 9 tot 11. Vervolgens gaan beide kinderen om half 1 op bed en slapen ze allebei zo'n twee uren, soms nog langer. Heerlijk. O+. Het enige nadeel is dat ik soms pas tegen half 4 eens de deur uit kan met ze, maar ach, met deze hitte komen we toch niet zo ver.
wow, I slaapt nog in de middag? Dat doet T echt niet meer.

Ik heb geen spijt van de tweede, maar ik vind het niet echt leuk op het moment, tussen baby die alleen op ons slaapt en drama peuter...
  vrijdag 27 juli 2018 @ 12:41:15 #192
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_180765622
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:36 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

wow, I slaapt nog in de middag? Dat doet T echt niet meer.

Ik heb geen spijt van de tweede, maar ik vind het niet echt leuk op het moment, tussen baby die alleen op ons slaapt en drama peuter...
Begin lijkt me ook echt heel zwaar met 2 dicht op elkaar leeftijden, maar over een tijdje wel weer extra leuk met spelen en later als ze groot zijn misschien wel met uitgaan enzo.

Ik ervaar nu alles als ontzettend relaxed enzo, maar dat is de keerzijde van ruim 11 (bijna 12) jaar tussen 2 kinderen. Mijn dochter is eigenlijk gewoon mama 2 en de band is wel anders denk ik. daarom niet minder goed, maar anders
pi_180765804
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:30 schreef Jentin het volgende:

[..]

_O-

Dat klinkt relaxed, DaD! Die twee uur ‘s middags lijken me goud waard O+ Verder alles goed met A?
Ja, het gaat supergoed met A.! Ze is vandaag negen maanden en net zolang uit de buik als erin. Ze kruipt, trekt zich op tot staan, eet als een bootwerker en lacht, lacht, lacht. O+. Van de week voelde Baard dat haar eerste tandje door was. Hebben we dus niks van gemerkt.
Komende nacht gaat ze voor het eerst uit logeren. :o. Baard en ik gaan naar een concert aan de andere kant van het land en overnachten daar. Spannend!

Jagär, ja, hij slaapt nog elke middag. Bij een dagje uit slaat hij wel eens over, maar dan haalt hij dat de volgende middag wel in. Ik begin wel een beetje te vrezen voor school. :X .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_180765946
Oh en het CB zag ik nog.

Bij B wilde ik ze bij het CB met regelmaat slaan. De start was al dramatisch, de allereerste vraag was 'wie is de echte moeder?'. De vraagstelling was niet bepaald fijn maar ook best dom, aangezien mijn vrouw in bed lag en ik rondrende, niet heel lastig om te bedenken wie B had gedragen lijkt mij.
Om vervolgens een heel verhaal af te steken dat ze het allemaal heel normaal vond, 2 moeders.

Gedurende de jaren meerdere discussies gehad omdat zij aan het drammen waren over nou ja eigenlijk alles. (En we loeigroot in het dossier zagen staan 2 MOEDERS, GEVOELIG ONDERWERP, echt wtf?)
Als uitsmuiter was B al met 3,5 jaar uitgeschreven door hun want hij ging al naar school aldus het CB. Uhm nou nee en we moesten de laatste inenting nog.

De start nu bij J was al meteen een stuk beter, is een ander CB door onze verhuizing. De intake ging super relaxt dus ik heb er nu vertrouwen in dat het zo blijft. In principe gaat mijn vrouw steeds met J in de toekomst, maar als het niet uitkomt ga ik gewoon mee.
pi_180767119
Jacob 1 jaar!! Gefeliciteerd met je dreumes Lemijn O+ (en tot in het volgende topic *O* ) hopelijk hebben jullie een heerlijke dag, ondanks de drukkende warmte.

Nolita, ik denk dat het slapen bij baby's ook fases kunnen zijn. Mijn dreumesdochter J sliep de eerste 3 maanden heel slecht, toen maandenlang fantastisch en rond 11 maanden kregen we weer een terugval waardoor het weer slecht ging. Nu is ze bijna 21 maanden en gaat het weer hartstikke goed. Dat jouw N nu slechter slaapt dan andere kinderen die jonger zijn, zou denk ik dan ook kunnen komen door een fase waar zij nu even doorheen moet. Hopelijk komt er in ieder geval voor jullie snel (structurelere) verbetering in!

Fleur, wat een lieve foto en een vrolijk kind ondanks de waterpokken O+ hoe gaat het nu?

Lemijn, bedankt voor de nuancering ten aanzien van het cb. Ik had oprecht geen idee, ze hebben het er daar steeds over dat ze 'overleggen met de kinderarts' dus ik verkeerde in de naīeve veronderstelling dat dat dus ook een 'echte' kinderarts betrof. Goed om te weten dat het gaat om een jeugdarts en dat medische taken ook echt niet daar horen te liggen. Kan ik volgende keer ook het inloopspreekuur overslaan en mij rechtstreeks wenden tot een huisarts als ik met medische vragen zit :)

Pannenkoekenmix, wat vervelend dat banaan zo slecht slaapt door de warmte! Ellendig ook dat je er zo weinig aan kan doen. Wat fijn dat het je man uiteindelijk wel is gelukt, hopelijk een blijvende oplossing ^O^

De kleding met dit weer, oh wat herkenbaar! N heeft zulke leuke kleding in maat 56 en ze draagt echt alleen maar rompers en nu zelfs alleen een luier. Bezoek aan cb deze week wees uit dat N alweer 58 cm is :o tegen de tijd dat deze hitte voorbij is is ze waarschijnlijk dus echt wel uit maat 56 gegroeid en kan bijna alle kleding in die maat ongedragen weg, zo zonde :{

Aure, J. plakt nog even lekker door zie ik O+ ben je al gesmolten?

Rena, die foto van je meisjes, wat mooi zo samen O+

Nanuke, fijn dat je even tijd voor jezelf hebt gehad!! Wel jammer dat Dirk uitgerekend die ochtend zo vroeg wakker was, alsof hij het heeft aangevoeld :')

Minilot, wat een fantastisch idee met dat ijsje! Jammer dat N daar nog te jong voor is maar ik ga hem onthouden voor later!

Elisa, is een mongolenvlek hetzelfde als een ooievaarsbeet? Die hebben mijn beide dochters namelijk ook. Bij J (oudste) zijn ze zo goed als weg maar komen ze vaag terug als ze bijvoorbeeld hard huilt. Groter zijn ze nooit geworden. N heeft ze onder haar haren, die zijn voor zover ik kan zien ook niet erger geworden sinds de geboorte.

Exode, wat slecht dat het cb bij de geboorte van B zo raar reageerde op jullie. En wat een beledigende vraag, wie is de 'echte' moeder. Al vrees ik dat mensen soms gewoon niet door hebben hoe dat overkomt. Als iemand zoiets aan ons vraagt, dan zeg ik dat we beide echte moeder zijn. Het feit dat ik de kinderen heb gedragen maakt mijn vrouw immers in geen enkel opzichte minder moeder dan ik. En dat geldt dus evengoed voor jou!

Hier begint N toch ook wel last te krijgen van de warmte. Ze is erg onrustig, als ze wakker is huilt ze bijna alleen nog maar sinds gisteren. Ze bleef ook maar drinken gisteren, ik heb de melk zoveel mogelijk aangelengd met water omdat ik bang ben dat haar maagje het anders niet aan kon. Maar in de avond toch de hele tijd spugen, wel een keer of 6 steeds met een paar minuten tussenpoos. Daarnaast krijgt ze last van warmtebultjes. Vandaag drinkt ze opeens weer bijzonder weinig, geen peil op te trekken dus. Ik ben blij als het morgen weer wat afkoelt en ik mij wat minder zorgen hoef te maken.

Sterkte voor iedereen in deze hitte met de kleintjes :*
pi_180767339
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:45 schreef Schanu het volgende:
Exode, wat slecht dat het cb bij de geboorte van B zo raar reageerde op jullie. En wat een beledigende vraag, wie is de 'echte' moeder. Al vrees ik dat mensen soms gewoon niet door hebben hoe dat overkomt. Als iemand zoiets aan ons vraagt, dan zeg ik dat we beide echte moeder zijn. Het feit dat ik de kinderen heb gedragen maakt mijn vrouw immers in geen enkel opzichte minder moeder dan ik. En dat geldt dus evengoed voor jou!
Ik voelde het toen ook niet als belediging maar meer in de zin van 'Ben jij echt zo lomp?', ik reageerde wel heel fel weet ik nog. Vandaar de aantekening in het dossier.

Toen B 4 maanden was, werd ons verteld dat we echt met hapjes moesten beginnen. Ja, moesten zei ze letterlijk. Toen ik vertelde dat wij pas bij 6 maanden wilden starten was de reactie 'Ja, jullie doen alles net anders he.'
Echt....ik zei toen tegen mijn vrouw dat ik niet meer meeging.

Nu dus een ander CB, andere mensen, ik ga er open in in ieder geval.
pi_180767889
Zonde van de kleding he! Ik denk dat er straks een hele zooi aan ongedragen kinderkleding op marktplaats komt na de hittegolf :P

Wat een stomme reactie exode! Sommige mensen zijn sociaal best onhandig..

Sneu dat N. begon te spugen Schanu! :* Dit weer is ook niks voor kleintjes..

En nog een O+ voor de foto van rena! Zo leuk en jij lijkt me zo ontzettend lief voor haar O+ O+

Hier gaat vriend meestal mee naar het cb omdat ik lastiger weg kan met m’n werk (zou geen probleem zijn maar is veel gedoe). Maar ik heb ze wel een paar keer gezien en vond ze wel aardig. En vriend heeft de verpleegkundige die toen aan huis kwam nog gesproken met carnaval. Daar hadden we t nog over gehad thuis en ze herkende hem toen ze op hetzelfde feestje waren :')

Buiten dat M. wel echt uit z’n doen is valt het me nog alles mee Schanu :Y Ik weet niet goed of hij soms last van de jeuk heeft of gewoon hitte of moe maar niet kunnen slapen. Of een combinatie van die drie :P
  vrijdag 27 juli 2018 @ 14:22:34 #198
221912 minilot
Nancy boy
pi_180768077


Groeten vanaf strandje in de Biesbosch, aan één van de weinige meertjes in onze regio zonder zoveel blauwalg dat je lichtgevend het water uitkomt. :7 :W
Let me see you stripped down to the bone
pi_180768543
:W vanuit onze nieuwe woning.

Tekenen bij de notaris was interessant, gelukkig had niemand moeite met Banaan zijn toevoegingen. ;)

Nou ligt Banaan heerlijk naast me te slapen op het boxkleed in een donker kamertje. Zo donker krijgen we het thuis niet.

En we hebben beneden alvast schone plinten. Gewoontediertje he. :D

Zijn plasluier vannacht was niet veel soeps en ook vanochtend bleef de luier droog, ondanks wel voedingen. Maar volgens mij heeft hij net eindelijk bijgetankt in zijn slaap. :)

Verder wel gelezen maar geen goede bijlees. Maar Lemijn, ik vond het altijd prachtig om te lezen hoe fijn het is met Jacob. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator vrijdag 27 juli 2018 @ 14:48:46 #200
382129 crew  Donna
pi_180768696
Hee leuk al die dubbele moeders in dit topic, mag ik dat zo zeggen? :D
Mijn nicht haar vrouw is in verwachting en ze komen zondag op visite nog bij ons. Ik heb een 9 maanden invulboek gekocht die het niet heeft over man - vrouw, maar zwangere en partner. Ik hoop dat ze het leuk vinden.

G had vannacht ook geen goede plas luier, maar vanochtend weer 2 luiers waar wel redelijk wat in zat.
pi_180769659
Hoe komt het als mens, als cb, bij je op om te vragen wie de moeder is? Als je als vrouwen samen een kind krijgt, ben je toch beide de moeder?
Vraag dan wie het kind gedragen heeft ofzo. Of wie er bevallen is. :')
pi_180769863
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 12:13 schreef vencodark het volgende:

[..]

Mijn beide kinderen hebben dergelijke vlekken. Bij mijn zoon is het allang weggetrokken.
Mijn dochter heeft er meerdere maar die blijven gewoon dezelfde maat en zullen uiteindelijk ook verdwijnen.
Mensen die niet weten wat het zijn, zouden denken dat het blauwe plekken zijn. Althans, daar ben ik dan bang voor. :@
Ja het lijkt er ook op haha, ik las op google dat zelfs een arts een tijd geleden contact had opgenomen met jeugdzorg om een mishandeling te melden terwijl het om zo'n plek ging!
pi_180770035
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 15:31 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Ja het lijkt er ook op haha, ik las op google dat zelfs een arts een tijd geleden contact had opgenomen met jeugdzorg om een mishandeling te melden terwijl het om zo'n plek ging!
Z. heeft ze op vrij opvallende plekken; haar onderarm en bovenbeen.
Verder ook haar rug en billen.
In zomerkleding zie je die eerste 2 wel goed.
pi_180770171
Mijn schoonbroer is getrouwd met een man en ik krijg zo vaak de vraag wie ik ‘het mannetje’ en ‘het vrouwtje’ in de relatie vind :')

Lemijn en Jacob, gefeliciteerd!! *O* *O* ik kom stiekem af en toe spieken hoe het met jullie gaat bij de dreumessen (en kom over 2 maandjes aansluiten :X )

Een virtuele knuffel voor de kindjes die het warm hebben. Beter dan een echte knuffel, plakt zo nu :P

PKM, gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Gelukkig worden de verhuistemperaturen wat gunstiger komende week.

Ik mocht om 12 uur al gaan op het werk om vakantie te vieren *O* gelukkig maar, want vriend moest allerlei inkopen doen en was uiteraard de helft vergeten. Heb ik nu dus maar gedaan :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_180770187
Schanu ja volgens mij is het het zelfde als een ooievaarsbeet (het lijkt op een blauwe plek)
Ah oke nou of ik moet nooit echt goed gekeken hebben of het is indd gegroeid maar dat kan denk ik niet echt kwaad toch.. ?


N draagt ook alleen maar spaghetti rompers of alleen een luier zoals nu. Dit weer is echt niet te doen hoor.
pi_180770202
Oh ja, qua kleding. M. heeft vooral van die heerlijke luchtige pakjes aan, mouwloos en korte pijpjes. Zonder romper eronder. Geeft nog net iets meer afkoeling denk ik.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_180773889
Lemijn gefeliciteerd met Jacob, hebben jullie een leuke dag gehad? Tot over 5 ( :o ) weken. :W

Bedankt nog voor de reacties over het slapen. We denken eerder dat het inmiddels een gewoonte is i.p.v. een fase, vandaag ook ter sprake gebracht op het cb en merkte juist dat ze bijna bang (bij wijze van spreken) waren om advies te geven. We gaan het nog maar eens goed bespreken hier wat we willen en hoe.

De cb stats van vanochtend 69,2 cm en 8180 gram. Verder alles prima in orde, prikjes zijn niet leuk maar ook snel weer vergeten.

Pkm wat fijn, een nieuw huis!

Lesage fijne vakantie alvast!! Weer een lange autorit voor de boeg?

Hier leeft N ook in een romper; zeker vandaag. Rond 25 graden doe ik haar wel een broekje en shirtje, jurkje oid aan.

Ik ga alvast memory lanen, exact een jaar geleden ging ik met verlof!

[ Bericht 3% gewijzigd door Nolita op 27-07-2018 19:00:16 ]
pi_180774044
Lemijn gefeliciteerd met Jacob! Wat een verschil zo'n jaar kan maken zeg :D Je hebt een prachtig mannetje daar, dus ik hoop dat je een heerlijke dag hebt met hem! (Ondanks het warme weer....). Kom af en toe nog maar eens even buurten hier en tot over een paar maanden in het volgende topic!
pi_180774648
We mogen komende nacht weer een kilometer of 1200 maken :{

Nolita, zo’n dagje heb ik ook! Vorig jaar ging mijn verlof ook op een vrijdag in. Eerst vakantie en daarna verlof erachteraan. Gek idee dat dat alweer een jaar geleden is, die enorme buik en het wachten :o
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 27 juli 2018 @ 19:53:46 #210
221912 minilot
Nancy boy
pi_180775105
Wat een eind LeSage!

Over einden gesproken, nu met O. twee uur richting parkeerterrein langs de Afsluitdijk aan het rijden voor goed zicht op de maansverduistering en dan weer twee uur terug naar huis :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_180775187
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 19:53 schreef minilot het volgende:
Wat een eind LeSage!

Over einden gesproken, nu met O. twee uur richting parkeerterrein langs de Afsluitdijk aan het rijden voor goed zicht op de maansverduistering en dan weer twee uur terug naar huis :+
Hahaha, dat is pas een eind voor even de maansverduistering :D

We hebben voor M. een reiswieg gehuurd, maar die is vanmiddag bij buren bezorgd die nu niet thuis zijn. En we hebben er notabene de hele middag thuis op zitten wachten, hebben ze gewoon niet eens geprobeerd bij ons }:|
Gelukkig kunnen we in het uiterste geval over een uurtje een andere ophalen. Beetje gedoe wel, ik had eigenlijk even willen hangen op de bank voor we vertrekken, maar ja.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 27 juli 2018 @ 21:05:56 #212
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180776228
Wat raar zeg, bezorgen bij de buren als je er bent. Het is toch altijd weer een verrassing he...

Mini veel plezier met de maansverduistering! Een poos geleden (20 jaar of zo?) was er een zonsverduistering in Europa, toen zijn we naar Noord-Frankrijk gereden :D. Was tof.

Dank allemaal voor de felicitaties! Het was een fijne dag. Ik had het bezoek wat vervroegd, en uiteindelijk hebben we daardoor best een poosje in de schaduw in het park kunnen zitten, met een licht briesje. Was verder geen kip. En verder hebben we uiteraard zo min mogelijk gedaan.

Ik blijf zeker meelezen hoor en sluit niet uit dat ik nog eens mee schrijf ook. Tot in het volgende topic, sneller of minder snel!

ps Nolita: die laatste 5 weken duurde gevoelsmatig 5 minuten...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180776740
Fijn dat jullie een geslaagde dag hadden lemijn!
Ik denk dat de 5 weken hier ook in 5 minuten voorbij zijn. Nog 2 weekjes werken en dan 3 weken vrij, dat zal zeker voorbij vliegen!

Lesage wat balen van de reiswieg zeg. Gelukkig is er een backup oplossing, maar niet fijn zo last minute. Goede reis alvast!

WoW mini, hopelijk is het het waard om er zover voor te rijden!

Fleur hoe gaat het met M en de waterpokken?
  vrijdag 27 juli 2018 @ 21:43:31 #214
221912 minilot
Nancy boy
pi_180776881


Er klaar voor, op een kleedje, de blik zuidoost gericht! :9

Nolita, jawel, de Afsluitdijk is onze favo sterrenkijkplek, ook voor bijvoorbeeld de Perseīdenzwerm. :) #nerdjes
Let me see you stripped down to the bone
pi_180777617
Het verhaal wordt nog erger Lemijn, op de track en trace staat dat het op dat huisnummer bezorgd is, maar ik heb via via contact gehad en zij hebben geen pakket gehad, want ze waren helemaal niet thuis.
Dus nu kunnen we vanavond niet vertrekken omdat we geen reiswieg hebben, hopen we dat we er morgen een kunnen ophalen ergens anders en is er dus ergens een verloren reiswieg die kwijt is.
Ik heb er net maar even om zitten janken :'(

Edit: dat adres waar we hem anders op konden halen nemen de telefoon niet op, dus het bedrijf kan nu ook niets voor ons betekenen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 27 juli 2018 @ 23:03:06 #216
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180778399
Dat is ook om te huilen! Wat enorm balen! :( .

Mini, maan gevonden? Wat een prachtige foto weer.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180778752
Oh no LeSage! Want ontzettend shit! :{ Hopelijk kunnen jullie morgen dan gewoon weg!

Leuk mini! O+ Ik ben net 3 keer bhloos in m’n hemdje en pyjamabroek over straat gelopen opzoek naar de maan. Helaas stond de 3e keer de halve straat buiten (toen ie te zien was) :')

Nolita: M. heeft ze nog flink. Maar ik vind hem
een bikkel want hij was vandaag met de hitte en met de waterpokken erg goed te pas geweest aldus mijn schoonmoeder :) Vanavond het havermoutbadje gedaan (na tips van hier ^O^) en dat vond ie geloof ik wel wat. De avonden zijn wel drama wat betreft inslapen (hij slaapt net). Maar dat kan ook de hitte zijn oid.

Morgen hebben we buurtfeest maar dan gaat ie naar mijn ouders, straks ben ik de aanstichter van de waterpokken hier in de straat. Dat moeten we ook niet hebben :P

Zo ziet ie er vandaag uit :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180780211
Lemijn: Gefeliciteerd met Jacob *O* *O*
Venco: Zo'n vraag kan best hard aankomen. Je zou denken dat in hun opleiding alle verschillende situaties worden besproken. -O-
LeSage: Yeaa vakantie 8-)
Mini: Wat een mooie foto O+ Heb je de maan gezien?
Fleur: Aww arme schat en dat met het warme weer ;(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 28 juli 2018 @ 01:12:21 #219
269689 crew  Viv
pi_180781844
Memoru wat een lieve foto van jullie O+ !!
pi_180783286
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 22:22 schreef LeSage het volgende:
Het verhaal wordt nog erger Lemijn, op de track en trace staat dat het op dat huisnummer bezorgd is, maar ik heb via via contact gehad en zij hebben geen pakket gehad, want ze waren helemaal niet thuis.
Dus nu kunnen we vanavond niet vertrekken omdat we geen reiswieg hebben, hopen we dat we er morgen een kunnen ophalen ergens anders en is er dus ergens een verloren reiswieg die kwijt is.
Ik heb er net maar even om zitten janken :'(

Edit: dat adres waar we hem anders op konden halen nemen de telefoon niet op, dus het bedrijf kan nu ook niets voor ons betekenen.
Aaargh! Wat irritant! Maar wat zou er nu werkelijk gebeurd zijn met die reiswieg? Zou ie gejat zijn door de bezorger ofzo? :@
Hopelijk komt het gauw goed!
pi_180783299
En wat een plaatje, Memoru! Lekkere kop haar ook. O+
pi_180784041
Ohh Memoru! O+
pi_180784172
LeSage, ik zou daar ook om gehuild hebben. Wat stom zeg! Net als venco vraag ik me dan wel af wat er met het reiswiegje is gebeurd... Ik hoop dat vandaag alles alsnog goedkomt en jullie een leuke reis hebben. :*

Ach, fleur, wat een dropje. Hier heerst het blijkbaar ook op kdv, dus ik moet nog maar even snel achter de inenting aan voor Dirk. :X

Hoe was de maan, mini? Wij hebben met z'n allen geslapen. Hadden wel een wekker gezet, maar die heb ik zelfs niet gehoord. Jammer, ik had m wel even willen bewonderen. Maar slapen was ook fijn. :@ O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_180784189
Waarschijnlijk had je hem toch niet kunnen zien, Nanuke :+ Ik lees overal teleurgestelde verhalen dat er niks te zien was ivm bewolking. Veel wolkenfoto’s op social ook nu. Hopelijk had mini meer geluk?

LeSage, wat een raar verhaal en wat stom dat het ding weg is. Rare dingen gebeuren er met de post.

Mooie foto, Memoru! Echt zo een die E. later bijblijft, denk ik.

Belle, fijn dat het badje wat leek te helpen. Sneu dat hij zo slecht inslaapt, maar inderdaad: die gruwelijke warmte helpt niet.

Mijn baby sliep van 22.45 tot 3.15 en daarna tot ehm, nu nog steeds *) Ze ligt al wel tijdje af en toe een geluidje te maken, maar ze slaapt echt nog.En na de regenbui van vannacht is het hier buiten zalig koel, dus alles staat open en het is zo fijn O+
pi_180784901
Nou, wat vervelend le sage, kan je het vandaag wel oplossen?

J is 's avonds steeds enorm onrustig. Veel huilen, niet willen slapen. Gisteren weer een stuk gaan lopen met haar, dan is ze wel rustig maar slaapt niet. Op een gegeven moment was ze zeiknat van het zweet van al het huilen dus maar even samen gedoucht.
Het is een fase, ik weet het, pffff, van mij mag die fase snel voorbij. Gelukkig is het alleen 's avonds, overdag huilt ze zelden.
Ze heeft wel van 23:00 tot 04:00 geslapen en ik lag een keer naast haar ipv mijn vrouw, werd gewoon wakker van het gesmak om 04:00. Ik word normaal dus echt nergens van wakker.
Daarna heeft ze geslapen tot 07:00 dus we hebben geen klagen verder :D

En as we speak staat elk raam wat ons huis heeft open. Het is in de woonkamer inmiddels gezakt van 29 naar 27,5 graden *O* Het was in B zijn slaapkamer vannacht gewoon 32 (!) graden.
pi_180785360
Ohneee heb ik de verjaardag van Jacob gemist -O-
Alsnog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Jacob, Lemijn O+
Hoop dat jullie een leuke dag hebben gehad ondanks de hitte.
Tot over 2 weken in het volgende topic :o

De maan was mooi gisteravond!

Waar ik normaal wakker gemaakt kan worden voor ontbijt moet ik er nu niks van weten.
1 hap en ik ben er klaar mee :{
Zal wel door de warmte komen, V slaapt nu ook veel meer dan normaal.
pi_180785395
Wat leuk Exode dat je wakker werd van het gesmak, ik lees altijd dat vaders daarvoor te diep slapen. :D
Mijn man wordt ook wel wakker van Banaan maar dat is meer doordat hij maar blijft rollen.

Balen van de reiswieg LeSage, hopelijk vind je snel een winkel in de buurt die er een heeft.
Onze pakketbezorger bezorgde laatst onze hogedrukreiniger, door hem voor de deur te zetten. Toen ik opendeed liep hij alweer op het einde van de galerij. Misschien dat een voorbijganger nou een fijne reiswieg heeft?

Nolita succes met plan van aanpak maken. :*

Mooie foto Mini. O+

Klinkt als een goeie verjaardag Lemijn. :)

Fleur wat ziet hij eruit!

Lekker knus Memoru. O+

Wij hadden geen beste nacht. Banaan weigerde de borst maar rolde wel steeds naar me toe om even aan te happen. En dan rolde hij weer naar mijn man. En ik was kwart voor vijf wakker want verhuisdag. Maar ik voel me best fit. *O*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_180785757
De buren van 2 huizen verder houden vandaag een kraamfeest in de stad. We spreken ze buiten regelmatig dus het leek mij aardig om te gaan.
We hebben tenslotte een kaartje gehad.
Manlief voelt zich awkward om te gaan ‘want het zijn maar buren’.
En nu twijfel ik. :@
Wat zouden jullie doen? Ik ben heel onhandig in zulke dingen. -O-
pi_180785767
Als kaartje = uitnodiging zou ik wel gaan

Nog gefeliciteerd met Jacob, Lemijn O+ wat is het jaar bizar snel gegaan
pi_180785978
Als je bent uitgenodigd en je vindt het leuk: gewoon gaan :)

Succes met verhuizen, pkm!
pi_180786087
Ik zou zeker gaan venco. Onze buren zijn ook hier geweest terwijl ze er net woonden en wij inmiddels ook daar. Ik vond het juist belangrijk ivm contact en kinderen in dezelfde leeftijd. Zelf schelen we wel 10 jaar met ze. N scheelt 5,5 maand met het buurmeisje, ben benieuwd of ze elkaar liggen tzt.

Mini ik ben ook benieuwd naar jullie avontuur op de Afsluitdijk :D . Hier heb ik de maan even bewondert om 22:00 en toen snel naar bed gegaan ;) .
pi_180786252
Gewoon gaan ja Venco! :) Wij hebben aan het eind van de straat wat jonge kinderen (1 jongetje scheelt 8 dagen met M). Maar om ons heen zijn de buren allemaal 75+ op 1 inwonende zoon van 54 ofzo na. :P Ze vinden een baby in ons stukje straat allemaal wel erg leuk en hebben een ooievaar gezet na de geboorte :)

Meneer heeft flink lopen spoken vannacht (van 2-4) en haalt de schade nu blijkbaar in want hij slaapt al bijna 2,5 uur :D
  Moderator zaterdag 28 juli 2018 @ 10:19:25 #233
382129 crew  Donna
pi_180786308
Oh ik ben zo een beetje heel erg trots! G. gaat 's avonds steeds heel lief slapen terwijl ik haar 'wakker' in bed leg dus ik dacht, misschien kan ik het middagdutje nu ook wel in bed proberen. Slaapt ze gisterenmiddag gewoon meteen bijna 2.5 uur in haar bedje! O+
  Moderator zaterdag 28 juli 2018 @ 10:21:45 #234
382129 crew  Donna
pi_180786345
Venco ik zou gewoon gaan hoor. Leuk juist!

De bloedmaan was hier niet te zien. :N
pi_180786379
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 10:19 schreef DonnaRush het volgende:
Oh ik ben zo een beetje heel erg trots! G. gaat 's avonds steeds heel lief slapen terwijl ik haar 'wakker' in bed leg dus ik dacht, misschien kan ik het middagdutje nu ook wel in bed proberen. Slaapt ze gisterenmiddag gewoon meteen bijna 2.5 uur in haar bedje! O+
oh, wat fijn zeg!
  zaterdag 28 juli 2018 @ 10:51:24 #236
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_180786767
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 09:45 schreef vencodark het volgende:
De buren van 2 huizen verder houden vandaag een kraamfeest in de stad. We spreken ze buiten regelmatig dus het leek mij aardig om te gaan.
We hebben tenslotte een kaartje gehad.
Manlief voelt zich awkward om te gaan ‘want het zijn maar buren’.
En nu twijfel ik. :@
Wat zouden jullie doen? Ik ben heel onhandig in zulke dingen. -O-
Als je een kaartje hebt gehad sowieso gaan, juist omdat het buren zijn. :P
Staat vreemder als ze eens een keer toevallig vragen waar jullie nou waren en je een slechte smoes moet verzinnen.
pi_180787003
Donna, wat knap en wat fijn!
pi_180787040
Ik zou ook gaan venco :Y
Je hebt een kaartje dus je bent uitgenodigd.
Wij komen ook bij onze buren en overburen.
V scheelt zich 6 dagen met het overbuurmeisje en 2 maand met het buurmeisje, super leuk dus O+
pi_180787108
Jentin, dan ben ik blij dat we gewoon hebben geslapen. Was echt even nodig.

Venco, lekker gaan hoor. Evt zonder man, als die het maar raar vindt. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_180787213
ik zou ook gaan, Venco! Vond het zelf ook leuk toen onze buren op kraamvisite kwamen (en we hielden geen eens een kraamfeest en hadden ze dan ook niet echt uitgenodigd).

Donna, wat knap van G!

Fleur, is het dutje nog steeds gaande? :D
pi_180787265
Update vanuit Oostenrijk.
Gisteren toch maar besloten om met de maxi-cosi te gaan. We stoppen nu gewoon vaker. We hadden alles al in de auto staan, S. was er helemaal klaar voor/mee en anders hadden we vandaag op het drukste moment moeten gaan rijden.
Gaat super ^O^ M. heeft net een minuutje gehuild, maar is daarna in slaap gevallen, verder beetje spelen met boekjes en slaapjes doen O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 28 juli 2018 @ 12:53:42 #242
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_180788555
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 11:26 schreef LeSage het volgende:
Update vanuit Oostenrijk.
Gisteren toch maar besloten om met de maxi-cosi te gaan. We stoppen nu gewoon vaker. We hadden alles al in de auto staan, S. was er helemaal klaar voor/mee en anders hadden we vandaag op het drukste moment moeten gaan rijden.
Gaat super ^O^ M. heeft net een minuutje gehuild, maar is daarna in slaap gevallen, verder beetje spelen met boekjes en slaapjes doen O+
Als ik het eerder had gelezen, had je onze reiswieg mogen lenen!

Veel plezier op vakantie!
Protčge moi de mes désirs.
pi_180789390
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 11:15 schreef Nanuke het volgende:
Jentin, dan ben ik blij dat we gewoon hebben geslapen. Was echt even nodig.

Venco, lekker gaan hoor. Evt zonder man, als die het maar raar vindt. :P
Man zou sowieso niet mee gaan. :P

Maar ben geweest hoor. Bijna alle buren waren er dus maar goed dat ik ben gegaan. :P
Het was van 10-12 en ik was er rond 10:45 met beide kinderen. Ik word nogal verlegen bij ‘samenkomsten’ dus was blij dat ik de buurvrouw zag. Het was niet zo druk dus dat helpt ook heul erg. *)
En dan zit ik aan een tafeltje met mijn andere buren maar zij zitten naast elkaar en ik alleen er tegenover. Kind was gaan spelen in de binnenspeeltuin en ik weet gewoon niet zo goed een babbeltje te maken. :')
Gelukkig is Z dan wel een goede ijsbreker met haar bos haar. O+
Ik telde de minuten af want ik hou er helemaal niet van. Haha.
Z. heeft wat bramen op (de restjes die er nog lagen) en wat stukjes roomsoes. Verder bijna geen hapjes gezien dus dat viel nogal tegen.
Ik had geen brood of iets voor haar meegenomen want leek mij ook apart om met een boterham daar te zitten als ze heel veel hapjes hebben. :')
De situatie is wellicht niet zo awkward, ík ben gewoon awkward. _O- :') :P :@ -O-

Maar goed, ze vond het leuk dat ik er was. A heeft lekker gespeeld, klaar. :s)
pi_180792491
Venco, goed dat je bent gegaan! Ik vind dit soort dingen waar je mensen niet echt goed kent ook altijd wel wat lastiger. Maar hé, hoe vaker je ze ziet, hoe makkelijker het (over het algemeen) wordt. En fijn zo'n baby hč, heb B ook al best eens ingezet als buffer ;)

Jongens, mijn baby slaapt al bijna 3 uur :o Geloof dat ik dit werkelijk nog nooit heb meegemaakt. Denk dat hij het ook chill vindt dat het wat koeler is.
pi_180793414
Goed dat je bent gegaan Venco. Zo leer je ze vanzelf beter kennen, als je wilt. :)

Mag ik even klagen? Ik heb pas mijn schoonmoeder al eens verteld dat ze op vrijdag welkom was maar niet vandaag. Mijn man heeft dat ook gezegd.

En dan toch staat ze er, wanneer er niemand anders is dan Banaan en ik. Geen boodschap aan dat ik geen tijd had omdat ik Banaan naar bed moest brengen. Die moest toch wel zelf in staat zijn om in slaap te vallen.

Ik was al warm van sjouwen met Banaan op mijn buik en zijn gejammer.
Uiteindelijk snauwde ik dat ze op de bank kon zitten (zitten nog niet eens poten onder) en dat ik geen behoefte had aan tips over hoe Banaan moet slapen. o|O
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_180793455
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 15:47 schreef elliebell het volgende:
Venco, goed dat je bent gegaan! Ik vind dit soort dingen waar je mensen niet echt goed kent ook altijd wel wat lastiger. Maar hé, hoe vaker je ze ziet, hoe makkelijker het (over het algemeen) wordt. En fijn zo'n baby hč, heb B ook al best eens ingezet als buffer ;)

Jongens, mijn baby slaapt al bijna 3 uur :o Geloof dat ik dit werkelijk nog nooit heb meegemaakt. Denk dat hij het ook chill vindt dat het wat koeler is.
Lekker! Banaan deed het tijdens de warme dagen juist ineens. Wel met onderbrekingen voor borst, maar goed. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_180795116
Donna, wat fijn dat het slapen zo goed gaat bij jullie!

LeSage, wat slecht van het bezorgbedrijf. Ik hoop dat jullie verder wel een fijne vakantie gaan hebben!


Goed dat je wel bent geweest venco!

PKM wat suf zeg van je schoonmoeder.. Ik snap dat soort dingen echt niet. Wat nou als je niet thuis was geweest :? Dan sta je dus voor een gesloten deur, daar heb je zelf toch ook geen zin in :D

J. was gister mee naar opa en oma. Hij vertikte het om te slapen. Paar hazenslaapjes gedaan. Uiteindelijk savonds van half 1 tot 2 met hem bezig geweest om hem in slaap te krijgen }:| Daarna sliep ie gelukkig tot 8 uur en de rest van de dag ook veel geslapen, overduidelijk iets in te halen :D en nu zomercarnaval door de straat :D wel grappig om vanuit de huiskamer te aanschouwen. J. is nog niet echt onder de indruk. Die wil vooral tiet, dus stond ik net al borstvoedend voor het raam :D
pi_180795773
Pff ik wil graag meekletsen, maar ik kan het allemaal niet bijhouden... Knap hoor, hoe jullie op iedereen kunnen reageren en ook nog iets over jullie eigen mini kunnen vertellen.

Dus sorry, zonder te reageren op jullie, gooi ik er toch zelf een vraag in:
Hebben jullie ook ervaring met gezond broodbeleg voor kindjes van 6-8 maanden? Wij hadden op de babyafdeling potjes met jam gevonden (biologisch, zonder suiker toegevoegd), maar daar staat dus binnen twee weken schimmel op. Nadeel van geen suiker/conserveringsmiddelen. Was vrij prijzig dus wij vinden het nogal zonde... Maar we willen wel graag iets gezonds en voedzaams aan onze baby geven. Toen opa en oma aan het oppassen waren hadden ze de vrijheid genomen om jam (meer dan 50 procent suiker) op brood te geven... Jullie kunnen je voorstellen dat we not amused waren. Wat geven jullie zoal?
pi_180795778
Mini, toffe foto. Konden jullie het goed zien?

BelleFleur: wat jammer dat de nacht onrustig was. Hopelijk vannacht iets beter!

Donna, wat knap van G!

Jagar, hoe was de nacht? O zijn goede nacht een goed vervolg gegeven?

LeSage, wat stom van het pakket. Maar fijn dat jullie toch zijn gegaan en het goed gaat. Zijn jullie weer naar H?

Venco, goed dat je gegaan bent!

Ellie, drie uur, dat is lang. Fijn hoor!

Pannenkoek, je schoonmoeder :X .

Aure, al borstvoedend voor het raam. Doe je goed :).

Hier geen nieuws. Mars slaapt nu al een aantal nachten op rij door, is chill en lief en leuk en O+ .
pi_180795842
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 18:05 schreef Baran09 het volgende:
Pff ik wil graag meekletsen, maar ik kan het allemaal niet bijhouden... Knap hoor, hoe jullie op iedereen kunnen reageren en ook nog iets over jullie eigen mini kunnen vertellen.

Dus sorry, zonder te reageren op jullie, gooi ik er toch zelf een vraag in:
Hebben jullie ook ervaring met gezond broodbeleg voor kindjes van 6-8 maanden? Wij hadden op de babyafdeling potjes met jam gevonden (biologisch, zonder suiker toegevoegd), maar daar staat dus binnen twee weken schimmel op. Nadeel van geen suiker/conserveringsmiddelen. Was vrij prijzig dus wij vinden het nogal zonde... Maar we willen wel graag iets gezonds en voedzaams aan onze baby geven. Toen opa en oma aan het oppassen waren hadden ze de vrijheid genomen om jam (meer dan 50 procent suiker) op brood te geven... Jullie kunnen je voorstellen dat we not amused waren. Wat geven jullie zoal?
Wij deden op die leeftijd ongezouten roomboter of geprakt fruit op het brood.
pi_180795900
Baran, hier deed ik wel eens geprakte avocado, geloof ik. Je hebt ook groentespreads, ik dacht van Zonnatura. En iets van notenpasta meen ik hier wel eens voorbij te hebben zien komen: pindakaas met alleen pinda’s, zeg maar. (Ik ben er een beetje uit van mijn oudste en zit er nog niet in met de jongste :+) Verder kun je ook banaan prakken of in plakjes snijden en op brood doen. Of hummus?

Verder zou ik me zelf niet zo druk maken om een keer gewone jam. ‘Not amused’ klinkt zo hevig verontwaardigd in elk geval, en zo’n ramp is het toch niet als dat eens een keertje gebeurt? Schouders over ophalen, zeg ik :).
pi_180796054
Mijn ouders geven de baby al gauw chocopasta op brood en allerlei soorten vla i.p.v. yoghurt ofzo.
Tja, ze is er niet zo vaak zonder mij dus ik wil ook niet moeilijk doen. Ik geef wel aan dat ik graag wil dat ze gezond krijgt i.p.v. onnodige suikers.
Maar vandaag kreeg ze op dat kraamfeestje ook stukjes brownie van me omdat ze weinig anders hadden. Het was ieniemienie en daar zal ze niets van krijgen hoor. :)
Je kunt altijd je voorkeuren aangeven maar zou er persoonlijk niet teveel een punt van maken.
pi_180796516
Venco en Jentin, ik snap dat ik misschien wat hard overkom, maar wij doen zo ons best (brengen ook beleg dat ze wel kan eten naar opa en oma) en dan vind ik het gewoon heel jammer dat dan niet begrepen wordt waarom we dat doen... Ze doen het met de beste bedoelingen hoor, zou me niet eens verbazen als ze denken dat jam puur fruit is, maar toch... Met een tweede zouden we misschien makkelijker zijn, maar nu voelt het gewoon nog niet goed om het los te laten. Ze zal nog genoeg ongezonde dingen krijgen als ze ouder is, ik zie niet in waarom we daar nu al mee moeten beginnen als ze net zo lief brood met alleen boter eet.

Malteser, Venco en Jentin, gewoon geprakt fruit gaan we eens proberen, bedankt voor de tip! Babypindakaas zijn we onlangs ook mee begonnen, ze vindt het heerlijk!
pi_180796830
Ik begrijp je hoor, Baran :) Het is ook wel anders als jij specifiek iets meegeeft en opa en oma geven dan expres toch iets anders. Maar een incidentele boterham zou ik dan ook geen ramp vinden. Maar idd: misschien heb ik dit al opgegeven :{ (Mijn zoon is gek op donuts en raketjes. Da’s ook het enige, verder maak je hem qua zoet/snoep nergens blij mee. Opa’s en oma’s projecteren nu alle verwendrang op die dingen. Gevolg: elke keer als ze er zijn, nemen ze geen raketje mee, maar een hele doos :’) En niet één donut, maar, I kid you not, acht 8)7 ) (Nee, hij mag die niet allemaal eten en als hij eerder die week bij z’n andere opa en oma was, krijgt hij er ook wel eens geen een #loedermoeder)

Hoe het ook zij: jouw baby, jouw feestje :)
  zaterdag 28 juli 2018 @ 20:19:18 #255
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_180798663
Baran, wij hebben kinderbroodbeleg van "de kleine keuken" das ook zonder overbodige meuk. Je hebt er geloof ik appelstroop, pindakaas en nog iets van. De grotere ah's verkopen het sowieso. Je hebt ook van die potjes van blueband tegenwoordig, met groente/fruit spreads, en fruit spreads van yesper. Allemaal meukvrij ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Moderator zaterdag 28 juli 2018 @ 20:37:04 #256
382129 crew  Donna
pi_180799201
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 20:19 schreef littledrummergirl het volgende:
Baran, wij hebben kinderbroodbeleg van "de kleine keuken" das ook zonder overbodige meuk. Je hebt er geloof ik appelstroop, pindakaas en nog iets van. De grotere ah's verkopen het sowieso. Je hebt ook van die potjes van blueband tegenwoordig, met groente/fruit spreads, en fruit spreads van yesper. Allemaal meukvrij ^O^
De kleine keuken heeft idd meer, ook hazelnootpasta en spreads met groente/fruit.
Zijn ook voor volwassenen erg lekker. Die appelstroop is heerlijk!
pi_180799245
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 20:19 schreef littledrummergirl het volgende:
Baran, wij hebben kinderbroodbeleg van "de kleine keuken" das ook zonder overbodige meuk. Je hebt er geloof ik appelstroop, pindakaas en nog iets van. De grotere ah's verkopen het sowieso. Je hebt ook van die potjes van blueband tegenwoordig, met groente/fruit spreads, en fruit spreads van yesper. Allemaal meukvrij ^O^
Die kleine keuken hadden wij ook, maar die beschimmelt ver voordat 'ie op is 😥 dus die vonden we een beetje duur voor de hoeveelheid die daadwerkelijk op komt... Zou fijn zijn als ze die per portie verpakken, zoals je soms in hotels ziet bij het ontbijt... Wij gaan Yesper even Googlen, nooit van gehoord! Thanks!👌
  zaterdag 28 juli 2018 @ 20:57:39 #258
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_180799772
Baran, wij hebben van de ah appelstroop (100% appel), dadelsmeersel (100% dadel) en pindakaas (100% pinda's). Gewoon te vinden bij het zoete beleg, dus niet in een apart schap bij het babyspul. Scheelt veel in prijs met kleine keuken oid! ^O^
Verder krijgt ze op de opvang regelmatig vegetarische smeerworst en humus, maar dat eten wij zelf zelden, dus dat blijft inderdaad ook niet goed. Thuis eet ze dat dus niet, maar misschien voor jullie wel interessant.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stroopwafelmeisje op 28-07-2018 21:04:27 ]
  zaterdag 28 juli 2018 @ 22:19:34 #259
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180801830
Ik geef nog steeds pindakaas, boter of niks op brood. Oma soms appelstroop (die 100% vd AH inderdaad). En de eerste tijd gewoon altijd met niks. Wordt alles niet zo vies voor de verandering :o .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180803207
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 12:53 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Als ik het eerder had gelezen, had je onze reiswieg mogen lenen!

Veel plezier op vakantie!
O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 29 juli 2018 @ 01:06:45 #261
269689 crew  Viv
pi_180805630
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 11:26 schreef LeSage het volgende:
Update vanuit Oostenrijk.
Gisteren toch maar besloten om met de maxi-cosi te gaan. We stoppen nu gewoon vaker.
Ah mooi zo, dat wilde ik nog opperen inderdaad. Wij hebben dat ook zo gedaan toen ZZ nog een baby was, met vergelijkbare afstanden (Zweden bij 8 maanden en Zwitserland bij 11 maanden). Ging prima! Fijne vakantie nog! *O*

Qua 100% appelstroop trouwens, ik had een keer die van AH Biologisch, maar die was me toch enorm zuur! :X Ik vond het niet lekker (ik ben natuurlijk wel de gezoete versie gewend), maar ZZ (nog helemaal niet gewend aan zoetigheid behalve moedermelk) ook niet. Is jullie ervaring met de AH niet-biologische of die van een ander merk anders? Ik vind het namelijk een goed concept (de 100% pindakaas en dadelstroop bevallen heel goed, al vond ik die laatste te zoet voor haar), maar ik heb geen zin in nog een miskoop.

[ Bericht 6% gewijzigd door Viv op 29-07-2018 01:16:38 ]
pi_180807181
Aure voor het raam voedend. _O- Dan kun je ook best mee met zo'n optocht. ;)

Malteser een doorslaper. O+

Ik geef Banaan weleens de biologische appelstroop op brood. Geen idee hoe hij smaakt, ik reageer niet goed op appel. Ik dacht dat Banaan het wel lekker vond maar doe eet bijna alles.
Geprakte avocado vind ik ook een goed idee. :)

Banaan trok zich gisteren voor het eerst op aan mijn knie. Hij deed dat al een tijdje aan mijn handen maar dan vond ik dat ik geholpen had. Maar nou dus echt zelf. _O_
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 29 juli 2018 @ 08:13:02 #263
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180807287
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 01:06 schreef ViviRAWRS het volgende:
Qua 100% appelstroop trouwens, ik had een keer die van AH Biologisch, maar die was me toch enorm zuur! :X Ik vond het niet lekker (ik ben natuurlijk wel de gezoete versie gewend), maar ZZ (nog helemaal niet gewend aan zoetigheid behalve moedermelk) ook niet. Is jullie ervaring met de AH niet-biologische of die van een ander merk anders? Ik vind het namelijk een goed concept (de 100% pindakaas en dadelstroop bevallen heel goed, al vond ik die laatste te zoet voor haar), maar ik heb geen zin in nog een miskoop.
Ik had deze: https://www.ah.nl/product(...)ruitstroop-100-appel

En nu daarvan de peervariant. Allebei heerlijk.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180807493
Zo, ik ben vannacht weer bijgekomen van die vieze broeierige nachten, hoop dat die voorlopig niet meer terugkomen zeg :{w Ik leef weer helemaal op nu :D Dametje heeft ook lekker doorgeslapen vannacht dus dat was fijn :Y Even bijlezen nu!

Lemijn, nog van harte gefeliciteerd met je kleine grote man!

Bij Jagar worden de nachten ook wat beter, wat fijn *O*

Arme M met de waterpokken -O- Hoe gaat het nu met hem?

Leuk om een update lezen van DaD, fijn dat het zo goed gaat met A! Hoe gaat het nu met jou?

Exode, wat een vreselijk lompe mensen op het cb :{ Je zou toch zeggen dat mensen in deze tijd daar niet meer zo raar over moeten doen :( Ik heb juist altijd het idee dat als mensen benadrukken dat ze het normaal vinden dat ze dat stiekem niet vinden, wat een idioten.

Voetjesfoto van O en ik zag ook nog een lief plaatje op de Afsluitdijk van zijn bolletje O+

PKM gefeliciteerd met de nieuwe woning! En wat irritant van je schoonmoeder :X

LeSage wat vreselijk balen dat de reiswieg kwijt is :{ Ondanks dat een hele fijne vakantie gewenst!

Wat een prachtig mooi mannetje heb je daar Memoru, hele lieve blik inderdaad *;

G van Donna die zo lekker in haar bedje slaapt, fijn he?

Aure, borstvoedend voor het raam :D 2 vliegen in 1 klap toch, jij lekker kijken en de kleine lekker eten ;)

Baran, hier doe ik soms wat kindersmeerkaas (maar dat mag ook niet te vaak ivm zout) op haar broodje, en soms ook gewoon niets. Nu eet ze hier nog niet dagelijks brood maar dat moet ik wel gaan doen eigenlijk.

Wij gaan vandaag misschien even met zijn tweeen op stap, van de week beginnen de bestralingen van mijn schoonvader en daardoor vervalt het oppassen van schoonmoeder voorlopig, dus ze vinden het dan wel leuk om wat extra tijd met C te hebben en wij kunnen dan eens samen wat gaan doen ;) Even de stad in is toch relaxter zonder baby, vind ik :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_180810550
Wanneer gaan die dingen eens kruipen?

Probeer het m'n neefje te leren, maar het lukt hem nog niet.
Hij kan wel al goed meppen :D
N A P O L I
C A M P A N I A
  zondag 29 juli 2018 @ 13:27:28 #266
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_180811483
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 12:34 schreef Aiciu het volgende:
Wanneer gaan die dingen eens kruipen?

Probeer het m'n neefje te leren, maar het lukt hem nog niet.
Hij kan wel al goed meppen :D
hoe oud is het ding in kwestie ;)? En ik ben wel benieuwd, kruip je voor hem uit om het voor te doen? Dan leren ze het het makkelijkste :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_180811719
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 13:27 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

hoe oud is het ding in kwestie ;)? En ik ben wel benieuwd, kruip je voor hem uit om het voor te doen? Dan leren ze het het makkelijkste :Y
Iets ouder dan een half jaar.

Ik doe het voor, maar ondersteun hem ook onder zijn buik als hij probeert om op zijn knieën te komen.
N A P O L I
C A M P A N I A
  zondag 29 juli 2018 @ 13:42:33 #268
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_180811742
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 13:41 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Iets ouder dan een half jaar.

Ik doe het voor, maar ondersteun hem ook onder zijn buik als hij probeert om op zijn knieën te komen.
dan is hij gewoon nog een beetje te klein denk ik ;) hier werd er pas gekropen vanaf tien maanden. Daarvoor tijgeren, das n soort buikschuiven :') doet ie dat?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_180811964
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 12:34 schreef Aiciu het volgende:
Wanneer gaan die dingen eens kruipen?

Probeer het m'n neefje te leren, maar het lukt hem nog niet.
Hij kan wel al goed meppen :D
Mijnes ging pas kruipen nadat hij kon lopen :P Hij was toen bijna 2. Het kan dus ook nog even duren.
pi_180813207
Hier wordt ook pas vanaf 11 maanden bewust gekropen.
Hij tijgerde met 6,5 maand.
Geef hem de tijd, het komt wel wanneer hij er klaar voor is :)
  zondag 29 juli 2018 @ 15:17:53 #271
221912 minilot
Nancy boy
pi_180813622
Memoru, wat een lieve foto! O+

Broodbeleg hou ik me niet zo erg mee bezig, geregeld een korstje zonder iets (zoals Lemijn al opperde; minder troep), soms boter, soms eidooier of hummus erop.

Scheelt wel dat 'boterhammen met beleg' hier in huis niet zozeer een vast onderdeel van het dagelijkse voedsel uitmaken, dat eten we zelf ook maar af en toe dus ik zou niet weten waarom we dat voor O. ineens wél zouden moeten doen. Overdag qua ontbijt en lunch zijn het hier vooral restjes avondeten, groenten, fruit, omeletjes, soep, salades.. Niet dat O. nou alléén maar hypergezond spul krijgt, want ondanks dat het onze eerstgeborene is, zijn we er blijkbaar best relaxed in.

Het gaat bij O. qua inname ongeveer zo:

Groente-fruit-volkorenbroodkorstje-eidooier-groente-SATÉSAUS!-fruit-groente-volkorenbroodkorstje-eidooier-groente-fruit-CAMEMBERT!-fruit-groente-groente-eidooier-groente-volkorenbroodkorstje-groente-BAPAO!-groente-fruit-volkorenbroodkorstje-groente-SOFTIJSJE!
enz. :7
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 29 juli 2018 @ 15:20:09 #272
221912 minilot
Nancy boy
pi_180813678
Blij dat je toch op reis bent gegaan, LeSage! O+
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 29 juli 2018 @ 15:37:27 #273
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_180814267
Wij zijn gisteren uit eten geweest bij de mexicaan en de kaptein heeft heerlijk twee kaas/kip quesedila's zitten eten, en wat nacho's, guacamole en ijs _O- hij is ineens zoveel beter gaan eten de laatste twee maanden ofzo.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 29 juli 2018 @ 15:40:20 #274
221912 minilot
Nancy boy
pi_180814348
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 15:37 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij zijn gisteren uit eten geweest bij de mexicaan en de kaptein heeft heerlijk twee kaas/kip quesedila's zitten eten, en wat nacho's, guacamole en ijs _O- hij is ineens zoveel beter gaan eten de laatste twee maanden ofzo.
Leuk is dat! O+ Wat is z'n favoriet?
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 29 juli 2018 @ 15:44:46 #275
221912 minilot
Nancy boy
pi_180814484
Even een random O+ voor onze nieuwste bieb-aanwinst. Leespret met O.!

Okee, denk je..


Begint logisch..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dan! 8)7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#silly O+
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 29 juli 2018 @ 15:56:54 #276
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_180814840
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 15:40 schreef minilot het volgende:

[..]

Leuk is dat! O+ Wat is z'n favoriet?
pasta pesto is denk ik zn lievelings :D verder alle varianten op brood (naan,roti,croissant) en vleeeeeesshhhh

Groente vind ie doorgaans stom, maar een beetje ergens doorheen gemoffeld of in n sausje dan gaat et er wel in.

Hij heeft voorkeur voor sterke smaken,en goed gekruid, pittig, knoflook ect, kom maar door. babyvoeding vind ie maar lame :D en gelijk heeft ie

[ Bericht 2% gewijzigd door littledrummergirl op 29-07-2018 16:02:28 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 29 juli 2018 @ 16:00:30 #277
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_180814948
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 15:44 schreef minilot het volgende:
Even een random O+ voor onze nieuwste bieb-aanwinst. Leespret met O.!

Okee, denk je..
[ afbeelding ]

Begint logisch..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dan! 8)7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#silly O+
die is leuk :D

Wij hebben hier the tale of sir prance alot :D over n paardje een ridder en een roze draak en O+ op rijm O+ ik wil meer boekjes op rijm

Wij hebben ook een heel raar soort rasistisch boekje :X over n muis die n vriendje zoekt maar alle dieren zeggen, iets van "ga weg joh, je bent niet onze soort". Tot ie n muis vind en dat wordt dan zn vriendje. Negatief kutboek :{w
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 29 juli 2018 @ 16:46:42 #278
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_180816053
Ja, boekjes op rijm zijn leuk! Behalve als je ze uit een andere taal moet vertalen, dat gaat lastiger.

O is vanmorgen van een bankje afgevallen... -O- was mijn schuld, ik verschoof en het kussentje waarop hij lag dus ook. Zo sneu. Ik geloof dat alles ok is, maar hij spuugt een beetje meer en slaapt nu veel..
pi_180816118
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 16:46 schreef Jagärtrut het volgende:
Ja, boekjes op rijm zijn leuk! Behalve als je ze uit een andere taal moet vertalen, dat gaat lastiger.

O is vanmorgen van een bankje afgevallen... -O- was mijn schuld, ik verschoof en het kussentje waarop hij lag dus ook. Zo sneu. Ik geloof dat alles ok is, maar hij spuugt een beetje meer en slaapt nu veel..
Zou het wel even in de gaten houden. Spugen en veel slapen kan duiden op een hersenschudding....

KAN. Zeg niet dat het zo is.
  zondag 29 juli 2018 @ 16:51:33 #280
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_180816199
Arme o'tje hou m maar even goed in de gaten idd :* voor jou, je voelt je vast ook n beetje kut
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 29 juli 2018 @ 16:57:42 #281
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_180816374
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 16:51 schreef littledrummergirl het volgende:
Arme o'tje hou m maar even goed in de gaten idd :* voor jou, je voelt je vast ook n beetje kut
Ja, we houden het ook in de gaten!

En inderdaad, voelde me flink kut.
pi_180816403
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 16:46 schreef Jagärtrut het volgende:
Ja, boekjes op rijm zijn leuk! Behalve als je ze uit een andere taal moet vertalen, dat gaat lastiger.

O is vanmorgen van een bankje afgevallen... -O- was mijn schuld, ik verschoof en het kussentje waarop hij lag dus ook. Zo sneu. Ik geloof dat alles ok is, maar hij spuugt een beetje meer en slaapt nu veel..
Argh, vervelend! Extra veel kusjes geven en inderdaad scherp op blijven. Maar dat had je zelf vast ook bedacht. :* Voel je niet te schuldig hoor!
pi_180816434
Z. is er vrijwel elke avond bij wanneer ik A voorlees. Geen hoogstandjes maar gewoon Woezel en Pip, sprookjes, Samson en Gert, etc etc. O+
  zondag 29 juli 2018 @ 19:02:39 #284
221912 minilot
Nancy boy
pi_180818867
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 16:46 schreef Jagärtrut het volgende:
Ja, boekjes op rijm zijn leuk! Behalve als je ze uit een andere taal moet vertalen, dat gaat lastiger.
Wij lezen Engelstalige boekjes gewoon in het Engels voor. ^O^

Kus voor jouw O.'tje - schrikken geblazen, maar de eerste keer van nog heeeeeeeel veel buitelingen kan maar vast achter de rug zijn hč? :) Knuffel voor je!
Let me see you stripped down to the bone
pi_180821895
Hier is Wiplala momenteel favoriet bij B (pas 15x voorgelezen). Dus J luistert mee als ze wakker is.

As we speak ligt ze op mijn schoot te slapen. Weer een onrustige avond, ze laat wel 100 scheetjes dus hopelijk mag ik zo een luier verschonen.
pi_180822020
Leuk dat voorlezen! Wij hebben op dit moment deze. Erg leuk ingespeeld op de seizoenen met verhaaltjes/liedjes/tekeningen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180822058
Wat schrikken Jagar! :*

Hier lijken de waterpokken wat in te drogen *O*. En mensen blijven maar zeggen dat hij t beter nu kan hebben dan wanneer ie ouder is (ivm krabben). Dat geloof ik dan maar :P
pi_180822782
Ah wat vervelend Jagar! Hoe gaat het nu? Diep in slaap?
  zondag 29 juli 2018 @ 22:12:55 #289
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_180823149
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 21:29 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Wat schrikken Jagar! :*

Hier lijken de waterpokken wat in te drogen *O*. En mensen blijven maar zeggen dat hij t beter nu kan hebben dan wanneer ie ouder is (ivm krabben). Dat geloof ik dan maar :P
Denk dat dat ook wel waar is :P

Ik en mijn dochter hebben nog nooit waterpokken gehad. :D
pi_180823175
Wat sneu Jagar. :*

Fleur de vier kaboutertjes zijn ook leuk. Ik noem het zijn poepboekje want ik lees het altijd voor als hij last heeft van zijn buikje. :D

Niks spannends vandaag, vooral druk geweest. Wel wat leuks van afgelopen week. Mijn man keek 's nachts over me heen en vroeg of Banaan niet te dicht bij me lag met oog op veilig slapen. Banaan was aan het drinken. :+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_180828446
Wat een leuk boek, Mini!

Bij ons schiet het lezen er een beetje bij in. Bij T begon ik met drie maanden met boekjes voorlezen en heb eigenlijk nooit een dag overgeslagen, maar M moet maar net mazzel hebben dat ze bij T in de buurt zit als er voorgelezen wordt, want alleen met haar lezen doe ik eigenlijk niet. Toch even wat vaker op letten, want het is zo leuk!

Belle, fijn dat de waterpokken aan het indrogen zijn! Bij ons nog weinig verandering maar T heeft er gelukkig weinig last van.

Jagar, wat schrikken! Hoe gaat het nu met O?

M is gisteren voor het eerst een paar uurtjes bij opa en oma geweest, die pasten op zodat wij uit eten konden. Het ging heel goed, grote broer vond het ook erg leuk dat ze samen daar waren. En ons eten was heerlijk :D
pi_180831773
Jagar, hoe is het nu?

Olivials, wat heerlijk, samen uit eten. Dan moeten wij ook nog plannen.

Mijn altijd zo blije zenbaby was even heeeel verdrietig vannacht. Hij had al 4 dagen niet gepoept en overduidelijk buikpijn. Arm dropke. En maar kreunen en persen en overstrekken en stampen met zijn benen. Maar vanochtend was daar dan de luier-des-luiers! :s)
Ik snap er alleen niks van want het is gewoon vloeibare borstvoedingspoep. Wat maakt dan dat hij er soms zo moeilijk vanaf kan?

Hij was in ieder geval weer helemaal zijn blije zelf toen ik hem vanochtend dan toch echt officieel naar het kinderdagverblijf bracht :'( . Ik liet hem slapend achter en hij heeft om 10.00 uur 150cc gekolfde melk gedronken uit zijn fles. So far so good!
pi_180831889
Ligt het aan mij of vallen de broekjes van de Kruidvat een maat groter? Ze flubberen rond V zijn lijf en als hij op zijn zij slaapt lekken ze door :{
pi_180832286
Hier wat obstipatie bij de baby -O-
Nutriton maar eens weglaten.
pi_180833269
LDG: Wat fijn zo'n goede eter :Y) :D !
Jager: Aww arme O! Hopelijk gaat het nu wat beter! Het kan iedereen overkomen!
Exode: Aww zo lief dat op de schoot slapen. O+
LBF: Fijn dat het beter gaat met de waterpokken! Hoe lang heeft t geduurd?
Olivia: Fijn dat het goed gegaan is!
Malteser: Poep is goed! :Y)

Het slapen overdag gaat stukken beter! Eerst was het vaak 2x een half uur en nu slaapt E. al 3 uurtjes :D Yea ff tijd voor mezelf huishouden
  maandag 30 juli 2018 @ 13:34:41 #296
221912 minilot
Nancy boy
pi_180833540
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 16:00 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

die is leuk :D

Wij hebben hier the tale of sir prance alot :D over n paardje een ridder en een roze draak en O+ op rijm O+
Dank voor deze tip O+ ^O^

En: hoezee voor de poep, Malteser! *O*

Tot slot: O. heeft sinds eergister een nieuwe favoriete gezichtsuitdrukking. :')
Dit. De! hele! dag! :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_180833578
Huhh? Dat is toch O niet? :D

Edit: die wel :P
Wat een guitig snoetje haha
  maandag 30 juli 2018 @ 13:37:39 #298
221912 minilot
Nancy boy
pi_180833610
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 13:36 schreef Flav het volgende:
Huhh? Dat is toch O niet? :

Edit: die wel :P
Ik dacht ook al: huh?! :') Verkeerd geplakt! 8)7
Let me see you stripped down to the bone
pi_180834033
Alles goed met onze O!

@ mini: ja, Engelse boekjes zou ik ook in het Engels voorlezen, maar Duitse boekjes blijven voor de duutser. We hebben hier die tegenwoordig ook papa en mama boekjes...
  maandag 30 juli 2018 @ 14:00:30 #300
221912 minilot
Nancy boy
pi_180834061
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 13:58 schreef Jagärtrut het volgende:
Alles goed met onze O!
Ha, gelukkig! O+ Nog een bult of blauwe plek als souvenir, zodat O.'tje er in de kroeg een sterk verhaal over kan vertellen? :7
Let me see you stripped down to the bone
pi_180834108
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 14:00 schreef minilot het volgende:

[..]

Ha, gelukkig! O+ Nog een bult of blauwe plek als souvenir, zodat O.'tje er in de kroeg een sterk verhaal over kan vertellen? :7
Niets! Ik hoop de het zijn hersentjes zo veranderd heeft dat hij zo auto rijden ineens leuk vindt!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')