abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_180695102
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_180695111
Laatste (monster)post van vorig topic:

LeSage ik heb de eerste dut meegeslapen met Banaan. Mijn man de tweede trouwens. :D Helaas was het voor mij niet genoeg tegen de hoofdpijn.

Nolita fijn dat je meisje soms eindelijk wat langer slaapt. Banaan slaapt ineens ook langer door. En dat tussen jullie in slapen, het is ook wel lekker knus he. :)

Flav zaterdag gaan we verhuizen. *O*
Nachtschreeuwers, als je ziet hoeveel van die lachgas buisjes er liggen dan zou je toch verwachten dat ze iets vrolijks zouden schreeuwen.
Leuke foto. :)

Wat een liefde altijd voor je kindjes Malteser, zo mooi. O+

Aure mooi toch dat hij zo spekkig wordt. :D

Wat leuk Exode dat je je kindje de fles kunt gaan geven. Lijkt me ook wel bijzonder. O+

Rena ik baal ook van de temperaturen. In huis nou 28 graden, gaat me echt te ver.
Geweldige foto, dit gaan we binnenkort ook eens met Banaan doen. Of genderneutraal in een van mijn jurken. :D

Wat sneu Flav. :* Mijn Banaan maakt nou ook wat lelijke smakkerds achterover als hij rechtop wil zitten en vanmorgen voorover op zijn bedrand. Ouch. Maar hij is het inderdaad zo vergeten. :D

Aure, Banaan heeft dat ook weleens gehad. Inderdaad ook dat je aan het verschonen bent en er extra ladingen uit komen.
Knappe baby heb je. O+

LeSage je mag zo’n vrouw zeker niet vriendelijk terug naar huis sturen? ;)

Kris dat is een vervelend grapje. Hopelijk knapt hij snel op en kom je eindelijk weer aan wat rust toe. :* Heel begrijpelijk trouwens dat jullie het niet doorhadden.

Mini wat lijkt O. al groot! Komt vast door die wereld in zijn handje. :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wat een lekker klein meisje nog. :)

Haha Duman, leuke foto. Vond hij het mooi?

Fleur die eerste, die is prachtig. Verkoelt ook goed he. O+

LDG dat ziet er goed uit! :D

Ik probeerde net of Banaan kan slapen zonder slaapzak. Het resultaat was dat hij zo actief bleef dat ik de poging maar onderbroken heb en dat doe ik zelden. :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180696546
Wat een mooie kindjes weer zeg O+ Zo gek dat het merendeel nu jonger is dan M. Confronterend ook.

Vanmorgen spontaan besloten om lekker naar het zwembad te gaan met mijn zussen en een vriendin. Zo genieten met de mannetjes O+

SPOILER
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_180701018
Leuke foto LDG!

Haha die banaan, hij kijkt er ook zo lekker ondeugend bij!

Lekker met M. naar het zwembad O+

En heerlijk iedereen zo lekker buiten in het gras. Ik moet J. ook maar eens meenemen naar het park ofzo. Hoewel dat dan meer voor mezelf is dan voor hem, hij slaapt toch nog het merendeel van de tijd :D
pi_180703938
Flav, Aure, Littledrumgirl, wat een heerlijke foto's! O+

Pannenkoekenmix, zolang het maar de drinkbakken zijn en niet de kat zelf (die het bij ons wel moet ontgelden) :') mooi kind!!

Lesage, heerlijk zwemmen, iets beters is er niet in dit weer O+

Het cb vond het boeren niet zo spannend, ze kwam vooral met enorm behulpzame tips die ik natuurlijk al tig keer heb geprobeerd :{w melk indikken (want flesvoeding) maar ik geef nutrilon omneo comfort en daar zit standaard al johannesbroodpitmeel in. Flesje wat horizontaler houden, check. Rechtop na het voeden, check. Tussendoor luier verschonen en laten boeren, check.
Voor wat betreft de diarree, dat vond ze dan weer wel heel spannend. Althans, ze is niet uitgedroogd ofzo maar meer dat het al zo lang aanhoudt en omdat ze nog maar zo klein is. Maar de stats waren super, 8 weken oud morgen en 4995 gram/58,5 cm. Dus enerzijds geen reden tot zorgen en anderzijds of ik toch even de huisarts wilde bellen. Dat dus gedaan, die heeft overlegd met de kinderarts en niks aan de hand. Zolang ze goed groeit en niet uitdroogt is diarree dus helemaal niet erg. Gelukkig!

Maar jeetje wat ben ik weer teleurgesteld in het cb. Want daar zitten ook kinderartsen, kunnen ze dan echt niet even ter plekke overleggen in plaats van mij naar de huisarts sturen (in dit bloedhete weer ook nog eens met een baby die alleen maar in de draagzak wil want de kinderwagen vindt ze vreselijk, nadat ze ook nog eens prikjes heeft gehad waar ze ziek van kan worden). Ergens snap ik wel dat ze zo voorzichtig zijn, maar toen N spruw had werd ik ook doorverwezen naar de huisarts, voor de destijds obstipatie ook (ja van te harde naar te zachte ontlasting, hoe dan? :') ). Met mijn oudste dochter ook niet al te beste ervaringen. Cb is ondertussen voor mij niet veel meer dan de plek waar ze gewogen en gemeten worden, maar dat kan ik zelf ook thuis wel doen 8)7
pi_180712448
Hmm. Ze zit in een lastig ritme:
07:00/11:00/15:00/19:00/23:00

En nu om 05:30 kwam ze voor de hele fles.

Laten liggen, beetje bijvoeden? Lastig lastig.
pi_180712475
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 06:45 schreef Blue_note het volgende:

In welke zin lastig? Ziet er vrij normaal uit?
pi_180712483
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 06:58 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Volgens mij bedoelt hij dat ze om 7u weer een fles krijgt, terwijl de laatste om 5.30 was.

Ik zou haar laten liggen. Maar ik voed op verzoek en niet op de klok, en ik heb geen verstand van flesvoeding. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_180712505
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 06:58 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Nou, niet lastig in de zin van lastig kind, maar meer dat ze om 05:30 kwam en de 'planning' 07:00 zegt.

Edit: Nanuke was me voor :D

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2018 07:10:00 ]
pi_180712517
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 07:09 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Nou, niet lastig in de zin van lastig kind, maar meer dat ze om 05:30 kwam en de 'planning' 07:00 zegt.

Ik zou altijd een kind dat honger heeft eten geven. Dan verandert het ritme wel weer...
pi_180712528
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 07:13 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik zou altijd een kind dat honger heeft eten geven. Dan verandert het ritme wel weer...
Daarom dat ze om 05:30 ook heeft gegeten.

Het gaat er meer om om haar nu wakker te maken of te wachten totdat ze komt.
pi_180712534
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 07:16 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Geen slapende baby’s wakker maken, mijn ervaring is dat je daar ellende van krijgt *O* Op haar leeftijd is het sowieso nog vrij lastig om een ritme aan te leren.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_180712536
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 07:16 schreef Blue_note het volgende:

[..]

dat laatste :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_180712538
^O^ ^O^
pi_180712652
Wij sliepen vannacht in een hotel in noord Frankrijk. Gister spontaan besloten s'avonds al onderweg te gaan naar zuid Duitsland, in plaats van vandaag. O blijkt een hele goede hotel slaper, voeding om 23,04,07 en hij slaapt nu nog. Ik heb honger! Autorijden doet hij helaas wat minder goed... Nog 3.5 uur te gaan..
pi_180712786
Lekker jagar! J. zat vannacht in precies hetzelfde ritme, alleen is hij nu wel nog (vrolijk) wakker.

Succes met de laatste uren rijden en geniet van je vakantie!
pi_180712830
Wat goed van de nacht Jagar! Huilt hij veel tijdens het rijden? Wij hebben gisteren een weekje Center Parcs geboekt voor volgende maand, ben heel benieuwd hoe C 160km rijden gaat ervaren, korte stukjes vind ze nooit erg over het algemeen.
And you know I might
  woensdag 25 juli 2018 @ 08:22:55 #18
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_180712865
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 06:45 schreef Blue_note het volgende:

Man, das een ritme waar menigeen een moord voor doet.:D

Maar serieus, lekker laten slapen hoor. Denk je een ritme te hebben gevonden, gooien ze hem weer om.
Een vriendin van mij had een heerlijke doorslaper, maar het CB vond dat ze een nachtvoeding nodig had, omdat ze prematuur was geboren. Dat meisje groeide prima en kreeg op de dag genoeg voeding, maar, maar ze moest echt een voeding erbij.. Nou, dat hebben ze geweten. Baby kwam sindsdien maandenlang voor een nachtvoeding. }:|

Ook baby's die flesvoeding krijgen, gaan wel eens clusteren. Mijn dochter kwam op regelmatig voor een paar flesjes extra. Dan gaf ik haar waar ze 120cc mocht flesjes mocht er 3 van 40. Daar was ze al heel tevreden mee. De dag erop was alles weer als voorheen. :) Nu is ze 4 :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_180712966
Nu met deze hitte komt J. overdag ook veel vaker voor een voeding dan eerst, soms maar een paar slokken, maar ik leg hem wel altijd aan. Op zich ook niet zo gek, ik drink zelf ook veel meer met dit weer.
pi_180713430
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 07:42 schreef Jagärtrut het volgende:
Autorijden doet hij helaas wat minder goed... Nog 3.5 uur te gaan..
Ai, sterkte joh! :*
Van Calais maar huis laatst een uur lang een ontroostbaar krijsende baby gehad en dat was het langst aanvoelende uur ooit. -O-

Wel lekker van de goeie slaap! O+ Wordt wel een prijzige aangelegenheid, hotelovernachtingen voor goeie nachtrust ;)
Let me see you stripped down to the bone
pi_180713445
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 14:12 schreef LeSage het volgende:
Wat een mooie kindjes weer zeg O+ Zo gek dat het merendeel nu jonger is dan M. Confronterend ook.

Vanmorgen spontaan besloten om lekker naar het zwembad te gaan met mijn zussen en een vriendin. Zo genieten met de mannetjes O+

SPOILER
Oo, zo zomers en wat een snoezig koppie! :9
  woensdag 25 juli 2018 @ 09:47:07 #22
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_180713615
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 07:09 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Doet de mijne ook.

Rond 18.00 maak ik hem wakker voor een fles (dan in bad) en na 1,5 uur weer een hele fles en dan slapen tot volgende ochtend.

Ik heb een baby die ik echt wakker moet maken anders blijft hij slapen en nooit ellende mee.
pi_180714958
Sacre jij hebt echt een chille baby! O+

O+ Voor alle mooie foto’s van gisteren, als M. slaapt ga ik nog wat uitgebreider reageren.. :)
pi_180715580
Mijn baby kiest uitgerekend vandaag uit om weer lekker de sticker uit te hangen. Hij wordt ook pisnijdig als ik een hydrofiel tussen ons in leg. Baby's O+

Als ik niet meer reageer ben ik vergaan tot één grote plas zweet :W
  woensdag 25 juli 2018 @ 12:49:43 #25
298315 SacreCoeur
pi_180716283
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 11:26 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Sacre jij hebt echt een chille baby! O+

Ja O+
Gister hadden we voor het eerst een schaterlachje

En volgende week voor het eerst dagje zonder baby :'(
We gaan met de oudste achtbanen in Walibi.

Ben wel benieuwd of hij bij mijn ouders net zo chill is, maar dat denk ik wel.
pi_180716870
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 12:05 schreef Aure het volgende:
Mijn baby kiest uitgerekend vandaag uit om weer lekker de sticker uit te hangen. Hij wordt ook pisnijdig als ik een hydrofiel tussen ons in leg. Baby's O+
O+
pi_180719048
Woa de kapitein drinkt me toch n boel vandaag :o. Echt twee keer meer dan normaal, en geen water (dat blieft ie niet uit zn fles) maar melk. En daarnaast gewoon vrolijk doorbunkeren met vast eten :D bootwerkertje
pi_180719952
Jagar, hoe verliepen de laatste 3,5 uur van de reis?

Rena, leuk dat jullie een weekje weg gaan. C doet het hopelijk goed in de auto!

Aure, J dacht: plakdag = plakbaby. Best knap van hem dat hij dat al snapt ;). Succes vandaag.

Sacre, schaterlachjes zijn O+ ! En jouw baby klinkt zo zen, die doet dat vast prima volgende week.

LDG, de kapitein weet gewoon al dat je bij warm weer goed moet drinken. c_/

Morgen wordt het dus nog warmer. Ik regelde vorige week al een date voor morgen bij mijn nichtje, huis met zwembad in de tuin, niet wetende dat het zķ warm zou worden. Timing is everything :P . Mars heeft er natuurlijk niet zoveel aan maar dat is zo’n chille baby, die vindt alles goed. Onze goedzak O+.
pi_180720767
Aure, ben je er nog of drijf je inmiddels weg.
Klinkt als een meer dan prima ritme Blue. Wij voeden op verzoek (borstvoeding) en zijn al blij dat er iets van lijn in te vinden is.

Vannacht de eerste slechte nacht achter de rug met J en toen dacht B: ik doe ook mee.
J wilde niet meer slapen vanaf 05:00 en B vond dat 05:30 een prima tijd was om wakker te worden en te gaan zingen. B is gelukkig weer in slaap gevallen tot 07:30 (en ik me dus verslapen heb) en J werd uiteindelijk toch rustig na eten wat ze al een uur weigerde ondanks happen.
We blame it on the heat.

Sowieso is J wat onrustig, wie weet haar 4/5 weken sprong wat naar voren getrokken. Nu al snel dat kind ;)
pi_180720851
Beeb slaapt met klamboetje over zijn ledikant gespannen maar zit niettemin van top tot teen onder de muggenbulten van de voeding van vanmorgen vroeg en erop volgend per ongeluk dutje in het grote bed. }:|

Nou hebben we zelf ook gewoonlijk wel een klamboe, maar die hadden we even weggehaald omdat -ie het gewapper van de plafondventilator tot niet-merkbaar reduceert.

Dus het is nu kiezen tussen ķf muggen ķf plakhitte. }:|
pi_180721160
Hier ook een muggenfestijn, kapitein kan echt niet slapen in zn enkelglasvolindezon kamertje met de deur dicht (soort Frans balkon). Dus die is open. Hij zit echt overal waar de slaapzak niet zit onder de bultjes. Hij heeft er verder 0,0 last van dus ik ga ervan uit dat dit de meest comfortabele oplossing is :{ gisteren was het 35 graden op zn kamertje. Hij heeft ook wel een ventilator staan maar die doet verder niks voor de temperatuur natuurlijk
pi_180721368
Ik plette vandaag een mug vlakbij Banaan zijn hoofd. w/ Volgens mij heeft hij vooral warmtebultjes en zijn de muggenbulten nog voor mij.

Aure ik benijd je niet. _O-

Wat goed LDG ineens zoveel drinken. :D

Banaan deed iets soortgelijks, die legde ik bloot in ons bed om te drinken. En ineens dronk hij zoals hij niet vaak meer doet. Misschien toch wat vaker een nat bes riskeren. :P

Er zijn best meningen over in slaap huilen, in slaap laten lachen mag wel toch? Kleine giechel valt regelmatig met zachte grinnikjes in slaap. O+
Hij lachte zich ook een ongeluk toen ik gisteren probeerde om hem in slaap te krijgen. Ik was bijna twee uur bezig. :{w
pi_180721485
Hier gelukkig geen muggen ( :* voor jullie arme lek geprikte baby's) wel warm huis. 30 graden gisteren in onze slaapkamer (waar B ook nog steeds in z'n co-sleeper slaapt). Maar jouw 35 graden LDG is wel heel extreem! Ik trek warmte zelf best goed, maar vind het normaal wel heel fijn dat het in de nacht wel koeler is, dat de hele dag warm zijn vind ik wel vermoeiender. B slaapt wel aanmerkelijk slechter, maar is verder heel happy. En zit nu lekker op kdv met airco, beter vertoeven voor hem dan thuis (net 28 graden in woonkamer).

Maltezer, goed geregeld! Ik moet werken, maar wel airco in ons pand. Kolf ruimte vind ik zelfs meestal wat te koud haha.

Exode, wat minder nachtje dus, die hitte kan ook niet prettig zijn voor die mini baby's (en grotere kleuters).

Aure inmiddels inderdaad echt weg gesmolten denk ik :+
pi_180721614
Oh, ook ben zo blij dat we uit onze plakwoning zijn. Het is hier 29 graden, heerlijk! Voor morgen wordt in Brussel 37 graad voorspeld!

@malteser: het ging ok. Veel gestopt. O heeft er in de auto nog meer moeite mee in slaap te vallen, en wordt dan compleet hysterisch. Slaapt ook maar hele korte dutjes in de auto, helaas.
pi_180721695
Ik drijf wel weg ja :') pff. Hij wil ook gewoon niet echt slapen. Hij is al vanaf 10 uur wakker met misschien 2 x 20 minuten slaap. Als ik hem weg leg is het echt keihard krijsen, maar tegen mij aan is het eigenlijk ook te warm dus is ie fysiek heel onrustig. Vermoeiend wel }:|
pi_180722377
Ah das ook wel vervelend Aure! Voor jullie allebei :P

Jammer dat autorijden niet goed ging Jagar! De tempertuur daar klinkt wel echt fijn! Ik word een beetje bang van de temperaturen hier :')

Komt vast goed volgende week Sacre! :)

Vanochtend ging een vrouw tegen M. praten. M. deed een klein schaterlachje, daarop nog 1. Vrouw: ja ja ik heb je wel gehoord. Ik: :')x100

Edit: ik lees nu pas van alle muggen en warme kamers. :* Hier vallen beide wel mee, al is het hier natuurlijk ook wel warm.

En Malteser dat heb je goed geregeld! ^O^

Ik heb op het werk in elke ruimte airco, zo fijn! _O_

[ Bericht 19% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 25-07-2018 17:55:31 ]
  woensdag 25 juli 2018 @ 18:33:12 #37
298315 SacreCoeur
pi_180724909
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 16:10 schreef minilot het volgende:
Beeb slaapt met klamboetje over zijn ledikant gespannen maar zit niettemin van top tot teen onder de muggenbulten van de voeding van vanmorgen vroeg en erop volgend per ongeluk dutje in het grote bed. }:|

Nou hebben we zelf ook gewoonlijk wel een klamboe, maar die hadden we even weggehaald omdat -ie het gewapper van de plafondventilator tot niet-merkbaar reduceert.

Dus het is nu kiezen tussen ķf muggen ķf plakhitte. }:|
Awh :'(
Kamer een beetje sprayen met deet spul? of mag dat niet?

Ik ben hier de enige in huis die de sjaak is wat muggenbulten betreft :') dus ik weet hoe erg de jeuk is. Aan het begin van de zomer overal horren gemaakt en alles blijft tot nu toe goed buiten... maar na eergister & gisteravond nog even s'avonds buiten zitten ben ik nu 1 grote bult ;(
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 16:42 schreef Aure het volgende:
Ik drijf wel weg ja :') pff. Hij wil ook gewoon niet echt slapen. Hij is al vanaf 10 uur wakker met misschien 2 x 20 minuten slaap. Als ik hem weg leg is het echt keihard krijsen, maar tegen mij aan is het eigenlijk ook te warm dus is ie fysiek heel onrustig. Vermoeiend wel }:|
Zielig als kleintjes zo last hebben van de warmte & eigenlijk gewoon dichtbij willen ;(
Heb je al water & een ventilator geprobeerd? kom ik weer met mn water :')

Mijn baby heeft na elke fles 210/180 cc nog eens 100/120 cc water gedronken & slaapt met ventilator op standje 3.

Wakker gemaakt om 10.00, slapen om 12.00, wakker gemaakt om 15.00, slapen om 17.00.
En ga hem denk ik nu om 19.00 wakker maken.
pi_180727040
Fijne vakantie jagar! Jammer dat O autorijden niet tof vindt.

Aure, sterkte met je plakbaby, lijkt me enorm heet nu.

En die arme baby’s met muggenbulten. Hier allemaal horren, maar ik ben buiten wel gestoken. Ook door een daas, dat doet pas pijn en jeukt al daaaagen }:| Gelukkig ontkomt N eraan.

We zijn nu sinds zaterdag bezig met heel gericht de slaapjes bijhouden en sinds die tijd geen ellendige avonden meer gehad :o . Terwijl we het echt niet heel anders deden een week geleden. I.p.v. 2 slaapjes (2-3-4wakker) doet ze meestal 3 korte slaapjes (2-2-4-2). Vandaag voor het eerst 2 lange slaapjes (2-4-3). Ze slaapt nu sinds 19:10, maar verwacht haar nog wel voor een voeding.
Op het kdv gaat het inslapen ook veel beter geven ze aan. Thuis is het nog heel hard krijsen, dus voor nu 1 of 2x proberen in bed te leggen en daarna in slaap wiegen.
Ben wel benieuwd wanneer de nachtvoedingen stoppen. Ze komt nu rond 1-2 uur of rond 4 uur. Wellicht lukt het haar vandaag als ze straks een late avondvoeding heeft gehad. O+
Hmmm ze wordt net wakker...fingerscrossed voor de rest van de avond.

En hete kamers ja, hier ook. Ze slaapt alleen in romper en dat lijkt me al heet. Een slaapzak lijkt me verstikkend nu.
pi_180727200
De kapitein heeft een slaapzak van hydrofielstof :Y zonder slaapt ie niet en blijft ie spelen en springen :')
pi_180727263
Fijn dat dat werkt voor kapitein ondanks de hitte idd :) Hier gaat ze pas slapend dr bed in dus geen kans om te spelen en springen :')
pi_180728814
We zijn vandaag weer goedgekeurd bij het cb. Volgens mij hadden ze last van de warmte want alles was goed. Groei goed, heupjes goed, alles goed. We stonden met 10 min weer buiten. Voor de statistieken; een echte mini met 71cm 8.165 gram en 10 maand precies. O+
pi_180729878
Fijn dat alles goed was met je mini O+

Wij mogen vrijdag voor de 11 maand check, ik denk dat ze redelijk overeen zal komen met de stats van dirk :)

Kan ik mijn vorige post nog ongedaan maken? :') Na de voeding leek ze te slapen maar weer krijsen bij in bed leggen. Overgedragen aan vriend die het maar 5 min volhield en ze werd niet rustig. Bij mij wel, maar wiegen lijkt niet te helpen. Ze hangt nu hyper aan de lampjes boven het hoofdeind van ons bed en komt tussendoor op ons klimmen. Wij zijn beiden ko.
pi_180730268
Wat was ook alweer die 'inbakerdoek' waar je alleen de armpjes vast kunt leggen?

Veel te warm voor volledig in te bakeren, maar ze blijft zichzelf wakker 'slaan'.
  woensdag 25 juli 2018 @ 22:18:35 #44
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_180730276
Mijn kliko wilde zijn avondfles niet :{ Normaal zou me dat niks kunnen schelen, maar i.v.m. die hitte is het misschien niet zo handig. Morgen sowieso maar extra drinken aanbieden morgen (hij is een slechte waterdrinker)

Nolita, je hebt de fokwet op je afgeroepen denk ik.. :o Wel ruk dat slechte slapen :{ Geen tips helaas

M. slaapt alleen in een romper nu. Ik heb ook een superdun slaapzakje van de hema (echt alsof er een slaapzakje van een lakentje gemaakt is), maar zelfs die lijkt me niks nu.

Wij mogen morgen weer naar het cb, ben benieuwd of zijn lijntje al afbuigt, omdat hij nu beduidend meer beweegt :D
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 25 juli 2018 @ 22:20:14 #45
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_180730339
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:18 schreef Blue_note het volgende:
Wat was ook alweer die 'inbakerdoek' waar je alleen de armpjes vast kunt leggen?

Veel te warm voor volledig in te bakeren, maar ze blijft zichzelf wakker 'slaan'.
Sleepy wings of zoiets geloof ik :)
pi_180730468
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:20 schreef LadyS het volgende:

[..]

Sleepy wings of zoiets geloof ik :)
Hmm, die vind ik er niet heel prettig uitzien.
  woensdag 25 juli 2018 @ 22:29:50 #47
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_180730614
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:24 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Hmm, die vind ik er niet heel prettig uitzien.
Ik vind het er niet onprettiger uit zien dan gewoon inbakeren, dit lijkt me zelfs een mooie oplossing voor jullie als ik het zo lees: minder wapperen met de armen, maar niet het warme van het inbakeren :)
pi_180730732
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:29 schreef LadyS het volgende:

[..]

Ik vind het er niet onprettiger uit zien dan gewoon inbakeren, dit lijkt me zelfs een mooie oplossing voor jullie als ik het zo lees: minder wapperen met de armen, maar niet het warme van het inbakeren :)
Nu inbakeren is echt te warm (al hebben we airco, maar die willen we niet te koud zetten op haar kamertje).

Maar lees wat negatieve (gevaarlijke) stukken over de wings.
pi_180730968
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:18 schreef LadyS het volgende:
Mijn kliko wilde zijn avondfles niet :{ Normaal zou me dat niks kunnen schelen, maar i.v.m. die hitte is het misschien niet zo handig. Morgen sowieso maar extra drinken aanbieden morgen (hij is een slechte waterdrinker)

Nolita, je hebt de fokwet op je afgeroepen denk ik.. :o Wel ruk dat slechte slapen :{ Geen tips helaas

M. slaapt alleen in een romper nu. Ik heb ook een superdun slaapzakje van de hema (echt alsof er een slaapzakje van een lakentje gemaakt is), maar zelfs die lijkt me niks nu.

Wij mogen morgen weer naar het cb, ben benieuwd of zijn lijntje al afbuigt, omdat hij nu beduidend meer beweegt :D
Als drinken lastig gaat en met deze hitte: nat washandje. Daar heeft B veel op gesabbeld destijds.
  woensdag 25 juli 2018 @ 22:46:42 #50
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_180731004
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:34 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Nu inbakeren is echt te warm (al hebben we airco, maar die willen we niet te koud zetten op haar kamertje).

Maar lees wat negatieve (gevaarlijke) stukken over de wings.
ik heb alleen naar het plaatje gekeken :@ (en heb verder totaal geen ervaring met inbakeren of die wings, hoor)
  woensdag 25 juli 2018 @ 22:49:08 #51
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_180731065
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:44 schreef exode het volgende:

[..]

Als drinken lastig gaat en met deze hitte: nat washandje. Daar heeft B veel op gesabbeld destijds.
Oh, dat is wel een goed idee, hij vreet nog net niet de billendoekjes op als hij de kans krijgt, dus een nat washandje zou hij ook wel kunnen waarderen :D
  woensdag 25 juli 2018 @ 22:56:08 #52
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180731223
Jacob heeft alleen maar geschaterd vanavond. Lachen als hij oma zag, dan andere kant opkijken en lachen als hij mij zag. Lachen als ik naar hem toe liep. Lachen als ik weg liep. Heel vrolijk een dubbele avondmaaltijd gegeten. Daarna lachend aangevallen op de borst. Slapen zonder een kick met de mini-airco die meer white noise is dan echte verkoeling denk ik.

Kortom: hij klaagt niet, zijn laatste dagen als baby.

Ik wel }:| .
Dat hij 1 wordt vind ik prima. Dat ik waarschijnlijk gesmolten ben voor het zo ver is, vind ik wel jammer |:( .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180733157
Ik kan ivm fokwet niets kwijt over onze afgelopen nacht *)

M. slaapt hier gewoon in zijn slaapzak, maar dat is met airco ook wel prima.
Zijn moeder heeft vandaag de hele dag in de airco mogen werken. Beetje jammer wel dat die niet de capaciteit hebben om de zaak een beetje op temperatuur te houden én dat ik in de keuken stond :% zoveel zweet ook.
  donderdag 26 juli 2018 @ 07:43:13 #54
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_180736549
Lemijn, Jacob ook alweer bijna 1! :o Ik blijf me erover verbazen hoe hard iedereen gaat.

LeSage, wil je iets kwijt over afgelopen nacht, of hou je dat ook liever voor je i.v.m. de fokwet? :D
pi_180736780
Lemijn wat gaat dat snel! :o En leuk van het schateren! Dan zijn ze wel ongeveer op z’n leukst he? :)

LeSage fijn van de nacht!

M. heeft rode bultjes op z’n lichaam, warmtebultjes dachten we zelf. Nu zegt het kdv vanochtend dat de waterpokken heersen daar. :'( ik hoop toch echt niet dat ie met dit weer de waterpokken krijgt ;(
pi_180736968
De baby slaapt nu al een paar dagen van 23:00 tot 05:00 *O*

Morgen komt de CB muts. Hoop niet dat het zo eentje is die wel eens even komt vertellen wat wel en niet mag op een belerend toontje.
Dan staat ze heel snel weer buiten in ieder geval :W
pi_180737063
CB muts? Zo te horen heb je je oordeel er al over klaar :')
And you know I might
pi_180737077
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juli 2018 08:45 schreef rena het volgende:
CB muts? Zo te horen heb je je oordeel er al over klaar :')
Ik ben inderdaad lichtelijk beīnvloed door verhalen over het consternatie bureau ja.
pi_180737106
Ze geven advies, wat je daar dan mee doet moet je zelf weten. Wij zijn heel tevreden over het cb.
Die verhalen zijn hier absoluut niet aan de orde.
Wacht nu maar eerst het bezoek af voordat je je oordeel velt.
pi_180737150
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 08:51 schreef Flav het volgende:
Ze geven advies, wat je daar dan mee doet moet je zelf weten. Wij zijn heel tevreden over het cb.
Die verhalen zijn hier absoluut niet aan de orde.
Wacht nu maar eerst het bezoek af voordat je je oordeel velt.
Ik ga er niet bij zijn ;)
pi_180737168
Onze cb-dames zijn ook hele vriendelijke vrouwen die ik prima vertrouw en zij mij ook.
Ik vind hen respectvol, kundig en open voor vragen en netjes met hun adviezen.
Geen vervelende ervaringen hier. Zowel niet bij mijn kleuter als met de baby. :)
pi_180737311
Ik vind het cb ook alles meevallen. Niet zoals hun reputatie :-)
pi_180737330
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:56 schreef Lemijn het volgende:
Jacob heeft alleen maar geschaterd vanavond. Lachen als hij oma zag, dan andere kant opkijken en lachen als hij mij zag. Lachen als ik naar hem toe liep. Lachen als ik weg liep. Heel vrolijk een dubbele avondmaaltijd gegeten. Daarna lachend aangevallen op de borst. Slapen zonder een kick met de mini-airco die meer white noise is dan echte verkoeling denk ik.
Wat een feestbeest! O+ Sterkte met de hitte! Hoe lang nog in ongesmolten toestand proberen te blijven tot z'n verjaardag? :)
pi_180737348
Ik dacht om 06:20 tijdens het voeden: we gaan heel vroeg boodschappen doen, want dan is het nog niet zo warm. Om 06:25 viel O. weer in slaap en slaapt nu nog. :')
pi_180737391
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:16 schreef minilot het volgende:
Ik dacht om 06:20 tijdens het voeden: we gaan heel vroeg boodschappen doen, want dan is het nog niet zo warm. Om 06:25 voel O. weer in slaap en slaapt nu nog. :')
V slaapt ook nog na zijn fles van 6uur :P
pi_180737399
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:19 schreef Flav het volgende:

[..]

V slaapt ook nog na zijn fles van 6uur :P
Boks! 8-)
pi_180737431
Ik kan wel een kunstje op de jeugdverpleegkundige van het lokale CB. :9 De kinderarts daar is echter een beetje naar en chagrijnig. Ik ben niet overdreven onder de indruk van de adviezen die ze geven, maar hey: ze hebben een babyweegschaal en een babymeetlat en stats zijn altijd leuk! *O* Tevens O+ vaccinaties O+.
pi_180737517
CB: met Twix altijd super netjes geholpen. Nu met Mars werd ik onzeker door de verpleegkundige. Maar afgelopen week hadden we de 3 maanden check bij de arts en dat was weer top. We hebben een nieuwe arts (oude met pensioen) en ze is zo leuk!

Nacht: we hadden weer een doorslaapbaby :). Van 22.00 uur tot 7.15 uur.
Jammer alleen dat ik vanwege de hitte pas om 0.30 uur sliep en Twix om 6.05 uur wakker was.
pi_180737528
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:20 schreef minilot het volgende:

[..]

Boks! 8-)
Boks. Na de voeding van 7.15 uur sliep meneertje verder.
pi_180737561
Zou mijn 7 maanden (7,5 kilo) baby eigenlijk al prettig in zo’n winkelwagentje kunnen zitten?
De babysaurus van Mini waarschijnlijk wel :P maar zou mijn slanke den baby daar nog te smal voor zijn?
Ze kan al aardig zitten in de kinderstoel met stoelverkleiner.

Overigens wilde mijn zoon van 5 laatst ook proeven aan mijn tepel, net als Z. :')
Niet gedaan trouwens, dat vind ik een beetje gek. :P
pi_180737771
Bij het CB ligt het er heel erg aan wie je treft. van 1 weet ik niet zo goed wat ik van haar moet vinden, de rest is top.

Jongens ik had eerder moeten klagen over krampjes/sprongetje. Mijn happy baby is terug met een update *O*
Hij ligt nu in de box te kletsen met allemaal nieuwe klanken, de grijpfunctie wordt uitgetest op de knuffels en voetjes. zo nog wat meer nieuwe dingen maar tot frustratie van L. zat de omrolfunctie niet bij de update. Hij komt al een tijdje niet verder dan zijn zij waarbij hij een enkele keer per ongeluk doorschiet.
pi_180737813
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:31 schreef vencodark het volgende:
Zou mijn 7 maanden (7,5 kilo) baby eigenlijk al prettig in zo’n winkelwagentje kunnen zitten?
De babysaurus van Mini waarschijnlijk wel :P maar zou mijn slanke den baby daar nog te smal voor zijn?
Ze kan al aardig zitten in de kinderstoel met stoelverkleiner.
Opgerolde hydrofieldoek mee om te stutten?

quote:
Overigens wilde mijn zoon van 5 laatst ook proeven aan mijn tepel, net als Z. :')
Niet gedaan trouwens, dat vind ik een beetje gek. :P
En was je uk teleurgesteld toen het niet mocht? :) Beetje afgekolfd een optie?
Er hebben bij mij intussen een stuk of vijf mensen van mijn melk geproefd (avontuurlijke foodies *)), maar wel maar twee ervan live uit de boob. :7
pi_180737826
Leuk, Elleska! *O* Welke nieuwe klanken zijn erbij gekomen? *O*
pi_180737902
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:44 schreef minilot het volgende:

[..]

Opgerolde hydrofieldoek mee om te stutten?

[..]

En was je uk teleurgesteld toen het niet mocht? :) Beetje afgekolfd een optie?
Er hebben bij mij intussen een stuk of vijf mensen van mijn melk geproefd (avontuurlijke foodies *)), maar wel maar twee ervan live uit de boob. :7
Ohja, doek meenemen! ^O^
Nee, zoon was niet teleurgesteld.
A. heeft inderdaad weleens afgekolfde melk gehad om te proeven. Vond ie lekker. En in zijn oog gehad toen het ontstoken was. :P
Hoe vonden de andere proevers het smaken?
pi_180737929
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:51 schreef vencodark het volgende:

[..]

Hoe vonden de andere proevers het smaken?
Zoet! En lekker. :) Maar goed, het is natuurlijk de vraag hoe eerlijk ze daarin waren. Zeggen: "Hee, je hebt iets gekookt dat mijn smaak niet is" is toch nog even aders dan "Hee, je tieten produceren vieze meuk!" :+
Maar ik vind het zelf ook echt wel lekker! :Y
pi_180737985
Nou het kdv belde, meneer heeft dus inderdaad de waterpokken ;( Hij huilde veel dus we halen 'm lekker op vandaag. Ik baal er wel een beetje van :P Ervaringsdeskundigen nog tips voor wat we in huis moeten halen voor verlichting van de jeuk?
pi_180738065
Schaterende Jacob O+ En alweer bijna 1! Leuk!

Klinkt goed LeSage ;)

Arme M., hopelijk is het iets onschuldigs Fleur. Oh ik lees nu net dat het wel waterpokken zijn, shit zeg. Beterschap en sterkte ermee! :*

Fijn van de goede nachten Blue!

Schone slaper O. :D Ik doe deze week ook steeds 's ochtends vroeg de boodschappen en een rondje. En dan snel weer naar binnen onszelf opsluiten met de ventilator en hopen dat het uit te houden is :D

Heerlijk Malteser, jammer dat je zelf niet lekker hebt geslapen. Maar doorslaapbaby's zijn altijd fijn :)

Ik vind moedermelk ook best prima smaken. Beetje aan de zoete kant, maar wel lekker.

Consultatiebureau... Ik vind het best meevallen, ze zijn in ieder geval aardig en doen normaal. Ik kon vorige keer alleen niet zoveel met hun advies over de borstvoeding (voedingen uitstellen als J. eerder komt dan 3 uur, omdat hij zo hard groeit). Maar het is maar een advies en je hoeft er natuurlijk niks mee te doen. Ik word er desondanks wel een beetje onzeker van, maar dat is wellicht mijn eigen tekortkoming.

Mijn baby sliep van 23.00 tot 05.00, ik had wel langer verwacht door zijn tekort aan slaap overdag, maar soit. Tot nu net 5 minuten geleden was ie heel tevreden met zichzelf en nu plakt ie weer tegen mij aan :D wegsmeltronde 2 :')
pi_180738129
Aure, ik hoop dat er vandaag en morgen wat minder geplakt gaat worden voor je! Vooral morgen wordt het volgens mij nog veel warmer. Maar oh zo herkenbaar, N wil het liefst niet in de kinderwagen maar alleen in de draagzak. Eergisteren liep ik dus als een ware loedermoeder met een baby in tula buiten omdat ik naar het cb en de huisarts moest. We waren bij thuiskomst beide doorweekt :')

Littledrumgirl, wat goed van Kapitein dat hij zoveel drinkt en eet! Juist met dit weer ook extra belangrijk :Y

Malteser, veel plezier vandaag bij je nichtje! Heerlijk met een zwembad in de tuin, geen straf met dit weer *O*

Exode, wat vervelend dat B en J zo onrustig slapen! De hitte kan daar idd aan bijdragen helaas, hopelijk is het dan tijdelijk en gaan ze vanzelf weer goed slapen. Slaapgebrek bovenop temperaturen boven de 30 graden maken je anders helemaal een vaatdoek.

Ik lees heel veel beebjes onder de muggenbulten ;( heel lastig en vooral met dit weer want kiezen uit twee kwaden (hitte of muggen) is ook niets. N slaapt nu nog bij ons op zolder en daar hebben we horren dus gelukkig geen muggen. De hor op de kamer van J gaat echter niet goed meer dicht, die laten we vervangen maar levering duurde 5 weken dus dat duurt nog een week of 3 voor hij geplaatst wordt :{ om de een of andere gekke reden heeft zij structureel haar linkervoetje onder de muggenbulten zitten, verder nagenoeg nooit een bult op haar lijfje te bekennen.

Pannenkoekenmix, Banaan die grinnikend in slaap valt O+ als ik door het weer nog niet was gesmolten, dan nu wel!

Jagar, wat vervelend dat de reis niet zo goed ging. Maar gelukkig is die nu achter de rug en hopelijk kan het echte genieten nu gaan beginnen. Hele fijne vakantie!

Fleur, jouw schaterlachend M. O+

SacreCoeur, wat een heerlijk relaxe baby heb jij! O+

Nolita,wat fijn dat de avonden beter gingen, maar wat vervelend dat het toch weer even mis ging. Hopelijk was dat eenmalig door de warmte en gaat het vanaf nu weer beter, je weet nu in ieder geval dat het ook goed kan gaan dus dat geeft misschien wat meer hoop.

Nanuke, wat fijn dat de stats goed waren en wat een mini heb je idd O+

Blue Note, misschien dat jouw kleintje er nog wat te jong voor is, maar wij hebben N na 6 weken op haar buik gelegd omdat ze zo onrustig bleef op haar rug (ook zichzelf wakker slaan). Tot dat moment sliep ze niet in de wieg maar alleen bovenop mij omdat ze anders te onrustig was. Sinds ze op haar buik ligt (met aerosleep in de cosleeper) slaapt ze fantastisch in haar eigen wieg. Nu kan ze ook niet meer met haar armen maaien. Het zou misschien ook voor jullie het proberen waard zijn, als je erachter staat natuurlijk (want je hebt voor- en tegenstanders voor buikslapen bij baby's).

Lemijn, een bijna dreumes! Wat klinkt Jacob als een heerlijk vrolijk kind O+

Fleur, waterpokken met dit weer ;( hopelijk slaat het M. over en zijn het toch gewoon warmtebultjes!

Het cb, bij ons zijn ze helemaal niet belerend en dat vind ik onwijs prettig! Contacten zijn prettig dus niks mis mee. Enige wat ik echt mis is meer doortastendheid op medisch gebied want er hoeft ook maar iets te zijn en wij worden meteen weer doorverwezen naar de huisarts.

*O* voor alle doorslapertjes! N deed ook goed mee, van ongeveer 23.30 tot 3.50, en vervolgens van 4.45 tot 7.40 _O_

Vencodark, J was volgens mij ook ongeveer 7 of 8 maanden toen ze voor het eerst in de winkelwagen ging. Ook een tenger meisje dus ik vond het niet meteen een daverend succes. Zo schoof veel en ik moest haar soms echt vasthouden om te voorkomen dat ze omviel. Kan echter ook aan haar eigen bewegelijkheid hebben gelegen ;) opgerolde doek zoals Minilot geeft zou nog wel eens kunnen werken ja! Ga ik meteen als tip onthouden voor als N die leeftijd heeft ;)

Elleska, wat een super update!! Dan is de moeilijke periode gelukkig ergens goed voor geweest, knappe L. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Schanu op 26-07-2018 10:28:13 ]
pi_180738145
Ah, Belle, wat sneu ;( Havermout en Kidsclin hielpen hier goed bij waterpokken (havermout in een hydrofiel washandje in een bak water: dan komt er een soort slijm af en dat helpt tegen de jeuk.)

Cb: geen uitgesproken fan, ze roepen wel eens iets doms, maar gelukkig kan ik ook zelf nadenken. Het is de Stasi niet, niemand komt je waterboarden als je een advies niet opvolgt.

Fijn, al die goede slapers! Hier sliep ze om 22.30 en meldde zich om 1.30 en 6.00. Daarna sliep ze nog tot 9.45 ^O^
pi_180738195
Fleur, onze posts hebben elkaar gekruist dus ik lees nu pas dat het toch de waterpokken zijn ;(

Sterkte en beterschap voor M :*
Qua tips, hier nog niet met de waterpokken te maken gehad maar volgens mij bestaan er verkoelende gels en zalfjes? En ik weet het niet zeker, maar misschien dat een zemelenbadje zou kunnen helpen?
pi_180739062
ik deed een poging tot een bijleespost, crasht mijn laptop en nu is L. weer wakker.

Mini, nu ben ik eigenlijk ook wel benieuwd hoe moedermelk smaakt.

Fleur wat sneu nu al waterpokken. hopelijk valt het mee.

Schanu, mega bijleespost :o

quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:45 schreef minilot het volgende:
Leuk, Elleska! *O* Welke nieuwe klanken zijn erbij gekomen? *O*
ehm geen idee hoe ik dat moet opschrijven. Eerst was het vooral aa, oo en uhuh. nu dus ook andere geluiden en verschillende toonhoogtes enzo. erg gezellig, hij lijkt hele verhalen te vertellen.
pi_180739143
Hč balen van de waterpokken! Beterschap!

Inzake klanken, het kuiken is inmiddels wakker en riep mij glunderend en met uitgestrekte armpjes middels "Mamamamamamamamama" naar boven. O+
Ik vind pas dat het telt als eerste woordje zodra -ie weet dat -ie na twee lettergrepen moet pauzeren. :7 Maar toch! O+
pi_180739241
Lekker hoor zo'n sticker O+

SPOILER
pi_180739695
Wat een plaatje Aure O+

Wat een gezellige Jacob; zo leuk die babyschaterlachjes! En bijna 1! Hoe gaan jullie het vieren?

M van fleur de waterpokken en dat met dit weer. Hopelijk komt hij er goed doorheen, zonder veel last te ervaren.

Venco; hier zat ze met 10 maanden voor het eerst in het winkelkarretje, wel ongeveer hetzelfde gewicht als jouw dame. Ze zat zelf al stevig, maar die zitjes zijn super ruim wat mij wel voorzichtig deed rijden. Bij de action waren ze open aan de zijkanten dus was ik bang dat ze ertussen zou vallen.
Vorige week bij de jumbo weer geprobeerd en toen keek ze super trots naar iedereen O+

Cb geen problemen mee, maar ook geen zorgen. N doet het prima.

Het was idd de fokwet ben ik bang! Ze sliep uiteindelijk van 00:00 - 4:45 en van 5:30 tot 7:45. Ik was vanochtend echt ziek van de combi weinig slaap / hitte / gisteravond te weinig gedronken. Met een nurofen op gaat het nu; straks nog werken.

Super om te lezen dat jullie baby’s goed slapen. Maakt me wel soms onzeker als jongere baby’s (dat zijn de meeste inmiddels) dat een stuk beter doen dan N. Ze deed het met 5 maanden echt prima, maar ergens is het mis gegaan.
pi_180740772
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 07:43 schreef LadyS het volgende:
Lemijn, Jacob ook alweer bijna 1! :o Ik blijf me erover verbazen hoe hard iedereen gaat.

LeSage, wil je iets kwijt over afgelopen nacht, of hou je dat ook liever voor je i.v.m. de fokwet? :D
Ik kan er wederom niets over kwijt :D
pi_180741460
Wat fijn zeg, goede nachten! Die van ons zijn wat minder, er zat hoogstens een uurtje tussen de voedingen dus ik ben vergeten hoe vaak ze is gekomen. Ik denk dat ze last heeft van de warmte. Maar goed, ze blijft vrolijk dus we mogen niet klagen.

Waterpokken bij Fleur, vervelend! Mijn oudste heeft ze ook dus inderdaad thuis gebleven vandaag. Grote kans dat M. het ook krijgt. Mijn zoon heeft ze al eens op de grens van 1 jaar gehad dus waarschijnlijk blijft het bij een lichte variant (aldus de huisarts). Tot nu toe nog weinig last gelukkig.

Aure, lekker plakken bij mama! Ik vind de borstvoedingsmomentjes best eh, verhit op dit moment!

Vorige pagina's niet bijgelegen, sorry! Fijne plakdag allemaal!
pi_180742048
Bedankt voor de tips! ^O^ Kdv gaf ook al een tip over een bepaalde verkoelende zalf dus die hebben we nu ook thuis. Maar vooralsnog lijkt het best goed te gaan aldus vriend. Ik heb geregeld dat ik om 14:30 naar huis kan en en vriend kan morgen weer thuiswerken (we willen schoonmoeders er ook niet mee opzadelen morgen).

Vervelend dat je oudste het ook heeft OiT! Hopelijk valt het mee :)

Succes met de warmte vandaag allen, fijne plakdag inderdaad :P

Gisteren was ie nog wel heel vrolijk O+
SPOILER
  donderdag 26 juli 2018 @ 13:40:27 #88
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180742119
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 10:05 schreef Schanu het volgende:
Het cb, bij ons zijn ze helemaal niet belerend en dat vind ik onwijs prettig! Contacten zijn prettig dus niks mis mee. Enige wat ik echt mis is meer doortastendheid op medisch gebied want er hoeft ook maar iets te zijn en wij worden meteen weer doorverwezen naar de huisarts.
Ik lees dit vaker in verschillende bewoordingen, maar vergeet niet dat het een jeugdarts is, geen kinderarts, geen huisarts. Een jeugdarts is opgeleid om normale groei en ontwikkeling van kinderen te volgen en relevante afwijkingen te constateren. Dat is preventie. Diagnoses en behandelingen horen thuis bij de huisarts. Natuurlijk is er overlap, maar medicatie voorschrijven mogen ze bijvoorbeeld niet. Tegenwoordig mogen ze bepaalde doorverwijzingen wel doen, geprotocolleerd (naar de oogarts bij afwijkende ogentest bijvoorbeeld). Maar ook dat is dus beperkt.

Verder sterkte aan de baby's die last hebben van de warmte! En ook nog kinderen met waterpokken erbij, dat is wel extra sneu zeg.
Jacob houdt zich nog steeds kranig met normaal slapen, halleluja. Morgen komen er een paar mensen zijn verjaardag vieren. Ik aarzel tussen thuis (29 graden) of buiten (windstil, 30+ graden). Ik vind het allebei nogal onaantrekkelijke opties :').
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 26 juli 2018 @ 13:44:20 #89
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180742200
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:05 schreef minilot het volgende:
Inzake klanken, het kuiken is inmiddels wakker en riep mij glunderend en met uitgestrekte armpjes middels "Mamamamamamamamama" naar boven. O+
Ik vind pas dat het telt als eerste woordje zodra -ie weet dat -ie na twee lettergrepen moet pauzeren. :7 Maar toch! O+
Dat vond ik ook, maar toen kwam af en toe mama gericht tegen de muur, en dat vond ik ook niet tellen. En nu zegt ie tegen mij net zo vaak mama als baba als lalalalala (nieuwe favoriet). Dus ik zou werkelijk niet kunnen zeggen of en waneer hij deze skill binnen heeft.

Nieuwe skills die wel binnen zijn: langs de bank lopen, tuinaarde eten, tong dubbelklappen, AH klapratten omgooien zonder te huilen. Het wordt echt tijd dat we gaan (1 dag nog...)
  donderdag 26 juli 2018 @ 13:44:53 #90
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180742211
Maar oh, die pasgeborenen zijn ook wel heel leuk hoor, plakkend of niet...
pi_180742307
Oh en nog een O+ voor de plakbaby van Aure En een *O* voor de update bij Elleska

Lastig lemijn wat betreft ‘verjaardagsplek’. Beide zijn niet heel fijn nee, maar dan zou ik buiten doen als mensen daar beschut kunnen zitten.
  donderdag 26 juli 2018 @ 14:02:31 #92
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_180742570
Waterpokken bij M van Fleur, balen -O- Hoe is het vandaag?

LeSage, vooral niks zeggen dan :D :X

Volgens mij heeft mijn M. zijn energie niet gestoken in groeien, maar in zijn skills. We waren naar het cb vanmorgen hij weegt nu 10500 gram, vorige keer 10240. En hij is van 74 maar 75 cm gegaan. Dus zijn lijntje is opeens afgebogen naar gemiddeld :D
Zijn hoofdomtrek is met 0,2 cm afgenomen :P

Lemijn, heb je niet een plekje aan het water waar het misschien net wat lekkerder is? Hoewel het morgen nergens lekker is volgens mij :') (mijn schoonvader viert zijn verjaardag morgen, nu hadden ze idee opgevat om te gaan gourmetten 8)7 :'( , gelukkig hebben dat kunnen ombuigen naar bbq-en :D)
  donderdag 26 juli 2018 @ 14:03:38 #93
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_180742580
Aure, je baby kiest steeds heerlijke dagen uit om te plakken :D Ik hoop voor jou dat hij er morgen minder zin in heeft :D

En Fleur, wat een leuk foto O+
pi_180745519
Fijne verjaardag alvast, Lemijn!
pi_180745925
Sneu Fleur en dan ook nog dit weer! :*

Schaterkopje. O+ Al bijna een jaar, wat gaat dat snel. Ik zal je bijdrage wel gaan missen hier. Wat leuk, die nieuwe features. :)

Consultatiebureau, ik heb er ook niet zo’n moeite mee. Wellicht heb ik een prettigere arts, al is ze wat stijfjes. Laatste keer kreeg ik het advies dat ik Banaan op verzoek mag blijven voeden, maar ik dan niet gek op moet kijken als hij dan eens publiekelijk mijn kleding opzij trekt. Ik vraag me nou nog altijd af of dit bedoeld is om me te ontmoedigen. Ze had me ook best wat leuks erover kunnen vertellen. :D
Verder geef ik haar vrij weinig openingen om in te porren en Banaan doet het prima, dus van beide kanten nooit klachten.

Schanu met draagzak bij dit weer, dan vind ik je juist geen loedermoeder. O+

Lief he Mini die eerste “mamamama” geluidjes. :D Ik brabbel regelmatig tegen hem, wat eigenlijk niet zo goed schijnt te zijn voor zijn taalgebruik. Aan de andere kant lees ik ook enorm veel voor en probeer ik veel tegen hem te babbelen, dat zou het wat moeten opheffen, hoop ik. :)

Wat een lekkere plakker Aure. O+ Trek je het zelf nog? Ik hoop voor je dat het te doen is met veel water. En een bakje thee koelt jou ook lekker af. :*

Nolita ik vind het jammer van jullie nachten. Het is niet zoals bij baby Kris toch een stiekeme oorontsteking ofzo toch? :@
Banaan heeft ook weleens slechte nachten. Die perioden wakker zijn in totaal minder lang, voor hem. Hij is dan weleens drie kwartier steeds onrustig de borst aan het zoeken, waardoor ik die tijd wel wakker ben.

Venco ik las eens dat het goed is om je oudere kindje toch nog eens een poging te laten wagen aan de borst. Ik vind die ideeën niet meer zo gek, mijn borsten zie ik tegenwoordig vooral als melkflessen. Maar niet zo letterlijk als Mini. _O-

LadyS minder hoofdomtrek bij M. Die houdt in ieder geval geen vocht vast dan. :D

Banaan is de laatste dagen steeds moeilijker in slaap te krijgen. Eergisteren twee uur bezig geweest. Gisteren was hij in plaats van de gebruikelijke twee a drie uur ruim vijf uur wakker. Nou ben ik ook alweer een ruim uur bezig geweest en heb ik mijn man maar geroepen voor hulp. Ik neem aan dat het komt door de warmte. En wat is het dan klote dat het te warm is om hem in de draagzak of wandelwagen te hebben. ;(

Mijn man is slimmer dan ik, die heeft Imagine Dragons aangezet en Banaan lijkt eindelijk weer eens te gaan slapen. w/
pi_180746000
Over het CB. Ik heb sowieso moeite met mensen die denken iets te moeten zeggen over hoe ik wat doe.

Dat komt wellicht voort uit het feit dat ik zo ben opgegroeid en ook zelf nooit voor iemand anders heb gewerkt.

Zeg niet dat het goed is, maar dat maakt de wrevel wel verklaarbaar ;).

Voor de goede vrede zorg ik ook gewoon dat ik niet thuis ben.
pi_180746019
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 10:07 schreef Jentin het volgende:
Ah, Belle, wat sneu ;( Havermout en Kidsclin hielpen hier goed bij waterpokken (havermout in een hydrofiel washandje in een bak water: dan komt er een soort slijm af en dat helpt tegen de jeuk.)

Cb: geen uitgesproken fan, ze roepen wel eens iets doms, maar gelukkig kan ik ook zelf nadenken. Het is de Stasi niet, niemand komt je waterboarden als je een advies niet opvolgt.

Fijn, al die goede slapers! Hier sliep ze om 22.30 en meldde zich om 1.30 en 6.00. Daarna sliep ze nog tot 9.45 ^O^

Belle: zeker deze tips van Jentin! En klinkt stom maar hopen dat hij ze echt goed krijgt want anders bouwt hij niet genoeg antistoffen op en kan hij ze nog eens krijgen. Daarom is waterpokken bij baby’s eigenlijk echt heel sneu, ze kunnen het nog eens krijgen.
pi_180746409
Mini het begin is er! O+

Ach Nolita die jonge slapende baby's nu geven nog geen garantie voor de toekomst :P daar moet je niet onzeker van worden hoor!

Lemijn, fijne verjaardag morgen alvast! Ik zou voor binnen gaan...

Wat grappig dat Banaan slaapt door imagine dragons :D wel vervelend dat hij de laatste dagen moeilijker slaapt.

Hier gaat het beter dan gisteren... Hij zit/ligt wel graag bij me, maar heeft ook al 2 x 2 uur in de hangmat gelegen en dat was gisteren echt instant krijsen. Maar met een fles water naast me en de ventilator op ons komen we de plakmomenten ook wel door. Sowieso slaapt ie vandaag gewoon normaal en gister was ie bijna continu wakker en dus ook vervelend (want oververmoeid), dat scheelt ook wel echt. Hopelijk gaat het morgen ook zo (of beter), want dan wordt het hier 36 graden 8)7
pi_180746552
Bluenote: hoe ‘bevalt’ ( :+ ) de nanny?
Welke taken neemt ze zoal uit handen? :)
pi_180746761
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 16:43 schreef vencodark het volgende:
Bluenote: hoe ‘bevalt’ ( :+ ) de nanny?
Welke taken neemt ze zoal uit handen? :)
Prima, maar ze doet met de baby vrij weinig omdat we dat zelf willen doen. Zeker de 1e 3-4 maanden. Maar dat was vantevoren ook al wel afgesproken.

Nu doet ze voornamelijk huishoudelijke taken als koken, boodschappen bestellen, strijken, flesjes maken, dat soort dingen. En wij zijn denk ik de meeste relaxte opdrachtgevers, want ik heb er ook echt geen moeite mee als ze tussendoor iets voor zichzelf doen.

We hebben het wel teruggebacht naar 8-9 uurtjes per dag. 24/7 is nu echt overkill, en ik vind het toch fijner om maar 1 iemand om me heen te hebben. Betekent dus ook dat er 2 dagen per week niemand is (nouja, ze is er wel maar 'doet niets'). Als echt nood aan de man is komt ze toch echt wel helpen.

Voor de kosten maakt het niet veel verschil overigens, want de nachten zijn toch 'free of charge'.

Als de kleine dalijk wat ouder is is het wel prettig om op haar terug te kunnen vallen voor het oppassen.
Daarnaast spreekt ze vloeiend Frans, Italiaans en Spaans en vinden wij het erg leuk/goed als de kleine dat straks mee gaat krijgen.

Onder de streep bevalt het wel echt top. Maar het is wel vrij decadent, dat besef ik me ook :P .

Wat alleen wel jammer is, is dat er gelijk negatieve associaties mee zijn. Maar ok, daar kan ik niet wakker van liggen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2018 16:52:11 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')