abonnement Unibet Coolblue
pi_180636061
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 08:23 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Vwb de islam: In 2004 werd Theo van Gogh vermoord door een éénling. 14 jaar geleden. Sindsdien zit GeenStijl reikhalzend en tandenknarsend te wachten op een echte islamitische aanslag die maar niet wil komen. Rechts Nederland heeft een jaar zitten azen op een automobilist met een lage bloedsuikerspiegel die in hartje Amsterdam een ongelukkige verkeersmanoevre maakte, maar verder is het pais en vree in NL
Je hebt de Hofstad-groep gemist in Den Haag ?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hofstadgroep
Dat we officieel geen terroristische aanslagen hebben gehad dat is een kwestie van geluk, definitie`s en het ontkennen van de overheid.

Bierflesje bier met benzine tegen een moskee aangooien ?, hoppa 4 jaar in de bak voor terrorisme op een terroristen afdeling (waarom hebben we eigenlijk een goed bevolkte terrorisme afdeling op een gevangenis als er geen terrorisme is ?.......)
Meerdere malen een joods restaurant kort en klein slaan terwijl je Allah Akbar roept, meerdere mensen met een mes aanvallen terwijl je Allah Akbar roept ?
De plaatselijke bestuurders waren er als de kippen bij om te ontkennen dat het niets met terrorisme te maken had 8)7
quote:
Uiteindelijk is de NL staat er in geslaagd met een grootscheepse militaire operatie met inzet van landmacht en luchtmacht, om, na een verwoede strijd, de gewapende troepen van Molukse kant op de knieën te dwingen.
Dat was veel omvattender dan de "problemen" die we vandaag de dag met de moslims hebben
Nee, vergeleken met de al decennia durende problemen met de moslims was dat met de Molukkers maar klein bier vind ik.
Het is allemaal veel langer uitgesmeerd en niet zo massaal als met de kapingen, daardoor lijkt het mee te vallen.
quote:
Of zo nu en dan hebben we volgens de PVV ook "problemen" met de Oost-Europeanen (Meldpunt Oost Europeanen) als er weer eens werkloosheid is onder de stukadoors.
Want nu hoor je ook weer niet zo veel over het Meldpunt Oost-Europa nu er onder bouwpersoneel vanwege het eind van de crisis veel werk is te vinden. Zo snel kan het gaan met ons "vijandbeeld".
Ook dat gaat vroeg of laat problemen opleveren
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)rbeidsmigranten.html
quote:
Aan de rand van het Gelderse dorp Zuilichem verrijst een aardbeienkas van zo'n twintig voetbalvelden groot. Niet alle bewoners vinden dat goed nieuws. Een nieuwe kas betekent namelijk ook nieuwe werknemers en die komen uit Midden- en Oost-Europa. En die moeten allemaal ergens slapen.
In de regio, de Bommelerwaard, zoeken telers woonruimte voor hun personeel in omliggende dorpen. Zo wonen in Brakel binnenkort 500 arbeidsmigranten. Andre van der Leij ziet steeds meer Poolse nummerplaten in zijn straat. "Ik weet niet of ik hier nog wel wil blijven wonen als ik niet meer met mijn buren kan communiceren."

Toch is op een recente inspraakavond te merken dat het verzet tegen de Polen en Roemenen groeit. De tuinders in de zaal benadrukken dat zij van de arbeidsmigranten afhankelijk zijn. "Er is geen Nederlands personeel, dus wij moeten ook met deze mensen verder", zegt tuinder Ariana Pippel.

Ze zou de werknemers graag huisvesten op eigen terrein, maar daarvoor is geen wetgeving. Dat beaamt ook tuinder Koen Kreling.
"Elk huis dat nu te koop staat, wordt opgekocht om onze arbeiders te huisvesten. Omdat er nu geen ander beleid is. Maar dat leidt tot een grimmige sfeer."
Waar de toekomstige plukkers die in de nieuwe aardbeienkas in Zuilichem aan de slag gaan moeten slapen, is nog niet duidelijk. De gemeente besluit na de zomer hoe ze het huisvestingsprobleem wil oplossen.
Nee Koen, je moet nu niet het beleid de schuld geven.
Als jij alleen maar OostEuropeanen in je bedrijf wilt en daarvoor alle vrijkomende woningen in het dorp opkoopt, dan ben je wat mij betreft gewoon een asociale lul
Als die ondernemer daar geen duidelijk en sociaal plan (sociaal voor de omgeving bedoel ik dan) voor heeft dan geef je hem toch geen vergunning voor die nieuwe kas ?

De hele tuinbouwsector teert zo langzamerhand exclusief op buitenlandse werknemers, ook wat er aan bedrijven omheen hangt zoals transportbedrijven en veilingen daar werken heel veel OostEuropeanen.
Waarom gaat die ondernemer niet naar OostEuropa met zijn kas ?
Zeker geen spotgoedkope aardgas daar ?

Er komen steeds meer werknemers uit Midden- en Oost-Europa in Nederland werken.
In 2004 waren het er 50.000, in 2016 is dat aantal opgelopen naar 350.000. En die mensen moeten allemaal ergens wonen. Uitzendbureaus verwachten dat er op korte termijn onderdak moet komen voor meer dan 100.000 arbeidsmigranten.
Sinds 2004 kunnen Polen vrij door Europa reizen. Wel hadden ze de eerste tijd nog een vergunning nodig om in Nederland aan de slag te kunnen. Na drie jaar verviel die verplichting.
We kunnen ons allemaal nog wel de politici herinneren uit 2004 die zeiden dat het wel mee zou vallen en dat er heus niet zoveel OostEuropeanen zouden komen.
Nou de cijfers wijzen dus anders uit.....

Artikel van 2005 https://www.trouw.nl/home...eemaal-zo-hard-~af6f8b58/
quote:
Hij bestrijdt de theorie dat Nederland volloopt met Poolse werknemers als de grenzen opengesteld worden. ''Het is pure angst. Kijk naar Groot-Brittannië. Daar zijn de grenzen nu een jaar open. Er zijn 8000 Polen naar het land getrokken. Dat is toch niks?''
Groot-Brittannië had helemaal geen restricties voor Polen in 2004.
Daar zitten er nu dus bijna een miljoen Polen en anderhalf miljoen OostEuropeanen, binnen 10 jaar was dat.....
https://www.economist.com(...)episode-of-migration
quote:
Before Britain opened its borders and job market to the citizens of eight eastern European countries in 2004, its Office for National Statistics predicted that 5,000-13,000 migrants would come each year.
In the end, in the first decade 1.5m arrived, in what by some measures was the single biggest inflow of people in Britain's history.
Uitgaan van max 13.000 per jaar, en dan na 10 jaar op 1.500.000 uitkomen |:(
Kun je dan niet voorspellen/rekenen of heb je gewoon de bevolking voor de gek gehouden :{w

Paul Scheffer onlangs in Nieuwsuur: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)olitieke-keuzes.html
quote:
Scheffer vindt dat dit soort keuzes niet aan de economie moeten worden overgelaten. Als voorbeeld noemt hij de 400.000 Polen in Nederland. "Twee-derde daarvan zegt in Nederland te willen blijven. Laat dat de helft zijn, dan zit je op termijn met een nieuwe minderheid van 200.000 Polen, slecht gekwalificeerd, slecht Nederlands sprekend."

Volgens Scheffer zijn dat nieuwe gastarbeiders, een nieuwe onderklasse. "De ondernemers zeggen: we hebben nog eens 200.000 Polen en Hongaren nodig, maar ik vraag me dan af: waarom? Zitten we nu in heel andere omstandigheden dan voor 2004 toen de grenzen naar die landen werden opengezet?"
pi_180636138
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 08:23 schreef Twentsche_Ros het volgende:
De strijd tussen de Christenen (katholieken en protestanten) heeft enorm veel bloedvergieten veroorzaakt en oorlog (80 jaar, me dunkt...). En de moeilijke acceptatie van Joden heeft ook het een en ander teweeggebracht....dacht ik zo.....
Kortom...... zijn er problemen met nieuwkomers tov de oorspronkelijke bevolking....
Natuurlijk.
Goed, leuk, stukje geschiedenis :Z
Moeten we weer 80 jaar oorlog voeren om de onverdraagzamen te verslaan ?
Waarom moeten wij tolerant zijn tegen intolerantie ?
quote:
En men vergeet nog iets. De groei van de Islam wordt niet alleen veroorzaakt door de "komst van nieuwkomers". Sommige Nederlanders (oorspronkelijke bevolking) wordt zelf moslim. En soms heel fanatiek (als IS-strijder) of als burka-draagster.
Ja klopt, je ziet wat er van komt als je teveel bezuinigd op de GGZ.......

quote:
En wat is dan oorspronkelijke bevolking? De oorspronkelijke bevolking van Nederland waren de geloofsbelijders van Wodan en Donar. En niet de Christenen. Dus de Christenen waren destijds de nieuwkomers. Nou niet helemaal dus. Want veel Wodan en Donar-aanhangers zijn overgestapt naar het nieuwe geloof, het Christendom. Dat is dus nu ook weer het geval met Christelijke of seculiere Nederlanders die overstappen naar de Islam.
Dus je kunt niet zeggen: De islam komt van buiten het oorspronkelijke Christelijk/Joods/Humanistische Nederland binnen. Het is gewoon een ideologie die mensen (autochtoon of allochtoon) kunnen overnemen.
Kijk, het kost een hele lap tekst om er achter te komen wat je bedoelt, maar eindelijk laat jij je masker vallen o|O
Al die ongelovigen moeten zich dus onderwerpen aan de islam ?
Goedschiks dan wel kwaadschiks ?
  zaterdag 21 juli 2018 @ 22:02:22 #254
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_180643060
Dit is dan zo'n eng figuur .... een gevaar voor de vreedzame samenleving, aldus Blok
En een mooi exemplaar van homeopathisch verdund nederlandse cultuurvernietiger, aldus Baudet.
pi_180646498
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 19:41 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Goed, leuk, stukje geschiedenis :Z
Moeten we weer 80 jaar oorlog voeren om de onverdraagzamen te verslaan ?
Waarom moeten wij tolerant zijn tegen intolerantie ?

[..]

Ja klopt, je ziet wat er van komt als je teveel bezuinigd op de GGZ.......

[..]

Kijk, het kost een hele lap tekst om er achter te komen wat je bedoelt, maar eindelijk laat jij je masker vallen o|O
Al die ongelovigen moeten zich dus onderwerpen aan de islam ?
Goedschiks dan wel kwaadschiks ?
Je trekt allerlei conclusies die ik niet heb beweerd.
Laten we bij de essentie beginnen.
Blok heeft het over "de oorspronkelijke bevolking". Veel rechtse Nederlanders hebben het dan over "Onze Joods/Christelijk/Humanistische geschiedenis". Maar dat klopt niet. Vóór het Christendom waren we in NL allemaal aanhangers van Wodan en Donar. Die Christenen waren net zulke nieuwkomers als de moslims nú.
En later hebben de Christenen zich weer opgesplitst in Katholieken en Protestanten. Deels kwam dit tot stand doordat de "oorspronkelijke bevolking" overging tot het protestantisme, deels omdat protestante nieuwkomers kwamen (bv Hugenoten).
Ook zijn er Joden bijgekomen. Daar was het ook niet iedereen mee eens. En dat heeft ook wat bloedvergieten opgeleverd. De Molukkers heb ik al genoemd. Thans zijn nieuwkomers de Moslims.
Hoewel er net als bij de "komst van de protestanten" ook Moslims "bijgekomen" omdat Nederlanders zich hebben "bekeerd" tot het nieuwe geloof. Polder-jihadi's bijvoorbeeld.
Kortom: Dat er nu een aantal decennia een beetje moeilijk wordt gedaan over de nieuwkomers, of het nu islamitische Marokkanen/Turken zijn, stucadorende Oost-Europeanen, treinkapende Molukkers of Zwartepiet-hatende Surinamers/Antillianen past prima binnen het historische plaatje.
Als de islamieten eeuwen geleden zouden zijn gekomen in NL, en de Joden nog maar net, zou de PVV over de Joden hebben beweert: De Joden passen niet in onze "Christelijk/Islamitische/Humanistische cultuur".
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 22 juli 2018 @ 10:16:10 #257
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_180647634
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 08:29 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Als de islamieten eeuwen geleden zouden zijn gekomen in NL, en de Joden nog maar net, zou de PVV over de Joden hebben beweert: De Joden passen niet in onze "Christelijk/Islamitische/Humanistische cultuur".
Echt niet. De islamiet heeft het voor zijn ego nodig om te overheersen. Dat was in vroeger tijden hier nooit gelukt. De fout die hier gemaakt is toen men ze hier binnen haalde is dat hun werd verzekerd dat ze zichzelf mochten blijven en zich niet hoefden aan te passen. Zo jammer van hun mooie cultuur toch ?
De jood steekt heel anders in elkaar. Die kent zijn eigen waarde en heeft t niet nodig om die opzichtig ten toon te spreiden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_180647675
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 12:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat ze een eenzijdig gemaakt beeld geven. De laatste keer dat er over bericht mocht worden was het nog zo dat van de allochtone jongeren 2/3 in aanraking was gekomen met de politie in tegenstelling tot een fractie daarvan van de NLse.

Maar toen mocht dat niet meer. Want de waarheid was te stigmatiserend om openbaar te maken.

Sinds dien moet je iedere statistiek die positief uitvalt voor de allochtoon met een korrel zout nemen. Ze zijn immers met die gedachte gepresenteerd.

Dat jij daar vervolgens trots mee kan aanzetten, zonder er over na te denken, moet je zelf weten.
'Mijn beeld past niet bij de statistiek, dus liegt de statistiek'. Righto.
"Pools are perfect for holding water"
pi_180647684
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 12:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Maar wat is er nou inhoudelijk mis met deze statistiek?
Niets. Maar he ... selectief shoppen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_180648220
Ik zie dat er nog steeds figuren zijn die het sprookje in stand willen houden dat iedereen welkom moet zijn en iedereen binnengelaten moet worden.

Vooral omdat ze op persoonlijk vlak niet veel last hebben. :’)
Wat in het geheel geen ene reet betekent of ook maar iets uitmaakt wat betreft de enorme overlast wat buitenlanders over het algemeen veroorzaken op letterlijk ieder vlak.

Maar hey blijf dromen, je wordt vanzelf wel wakker.

En vraag het anders de italianen, spanjaarden of zweden hoe fijn het is met massale import.
pi_180648275
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 10:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik zie dat er nog steeds figuren zijn die het sprookje in stand willen houden dat iedereen welkom moet zijn en iedereen binnengelaten moet worden.

Vooral omdat ze op persoonlijk vlak niet veel last hebben. :’)
Wat in het geheel geen ene reet betekent of ook maar iets uitmaakt wat betreft de enorme overlast wat buitenlanders over het algemeen veroorzaken op letterlijk ieder vlak.

Maar hey blijf dromen, je wordt vanzelf wel wakker.

En vraag het anders de italianen, spanjaarden of zweden hoe fijn het is met massale import.
Nergens beweerd. Vrijwel niemand hier trouwens. Maar tegen een stropop zeiken is wat makkelijker, nietwaar?
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 22 juli 2018 @ 11:05:38 #263
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180648377
quote:
Mijn God wat een fascisten. Je mag van hen niet eens voor je mening uitkomen.
pi_180648761
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 10:16 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Echt niet. De islamiet heeft het voor zijn ego nodig om te overheersen. Dat was in vroeger tijden hier nooit gelukt. De fout die hier gemaakt is toen men ze hier binnen haalde is dat hun werd verzekerd dat ze zichzelf mochten blijven en zich niet hoefden aan te passen. Zo jammer van hun mooie cultuur toch ?
De jood steekt heel anders in elkaar. Die kent zijn eigen waarde en heeft t niet nodig om die opzichtig ten toon te spreiden.
Sommige Joden dragen een keppeltje. Sommige Joden dragen van die hoeden en hebben pijpekrullen.
Sommige moslima's dragen een hoofddoek. Overigens was een hoofddoek ook lange tijd bij niet-moslims gebruikelijk. En ook kale vrouwen dragen soms een hoofddoek. Kortom: opzichtige gedrag is niet specifiek islamitisch. En je hebt in Nederland moskeeën en synagoge's, katholieke en protestantse kerken. De katholieke kerk steekt meestal boven de rest uit. Dus het katholicisme is het meest opzichtig.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_180648866
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 11:00 schreef probeer het volgende:

[..]

Nergens beweerd. Vrijwel niemand hier trouwens. Maar tegen een stropop zeiken is wat makkelijker, nietwaar?
Je hoeft het ook niet letterlijk woord voor woord te zeggen he.
Gaat om de houding van niks aan de hand dus is het okay.

Maar goed iemand onmiddelijk proberen monddood te maken is voor linkse fascisten makkelijk, nietwaar?
  Moderator zondag 22 juli 2018 @ 11:34:03 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180648886
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 19:41 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Kijk, het kost een hele lap tekst om er achter te komen wat je bedoelt, maar eindelijk laat jij je masker vallen o|O
Al die ongelovigen moeten zich dus onderwerpen aan de islam ?
Goedschiks dan wel kwaadschiks ?
als je die hele lap tekst nu gewoon doorleest dan staat dit er echt totaal niet in he

echt compleet het tegenovergestelde
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 22 juli 2018 @ 11:35:26 #267
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_180648915
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 11:23 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Sommige Joden dragen een keppeltje. Sommige Joden dragen van die hoeden en hebben pijpekrullen.
Sommige moslima's dragen een hoofddoek. Overigens was een hoofddoek ook lange tijd bij niet-moslims gebruikelijk. En ook kale vrouwen dragen soms een hoofddoek. Kortom: opzichtige gedrag is niet specifiek islamitisch. En je hebt in Nederland moskeeën en synagoge's, katholieke en protestantse kerken. De katholieke kerk steekt meestal boven de rest uit. Dus het katholicisme is het meest opzichtig.
LOL de gebruikelijk onzin smoesjes over hoofddoeken. Het staat bij moslims voor vrouwen tot onderdanig seksobject maken. IMO is het gewoon een symbool voor slavernij. Kerken horen hier bij t straatbeeld. Helaas horen moslima's die zich niet aanpassen nu ook tot het straatbeeld. Joden met keppeltjes heb ik nog nooit in t echt gezien. Daar zijn er gewoon niet genoeg van. En aangezien een keppeltje dragen tegenwoordig gevaarlijk is geworden door de grote toename van moslims neem ik aan dat ze dat ding liever niet meer op straat dragen.
Ik ga verder niet door in de discussie ( zinloze) over hoofddoeken.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_180648926
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 11:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Gewoon in hetzelfde als jij ga ik van uit.
Maar wat is het probleem? Je heb in ons land altijd diverse godsdiensten en ideologieën gehad. Sommige waren er al langer, en sommigen waren betrekkelijk nieuw. En altijd was er strubbeling met nieuwkomers. Da's toch een prima samenvatting van de geschiedenis t/m 2018. Wat klopt er niet aan?
Vanuit mijn (of zijn) persoonlijke optiek hoef je niet alle religies even leuk te vinden.

Dat uiteindelijk iedereen zich naar het Christendom schikte, betekent ook niet dat de Germaans-gelovigen uit die tijd die daar niet op zaten te wachten ongelijk hadden.
pi_180649190
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 11:35 schreef Igen het volgende:

[..]

Vanuit mijn (of zijn) persoonlijke optiek hoef je niet alle religies even leuk te vinden.

Dat uiteindelijk iedereen zich naar het Christendom schikte, betekent ook niet dat de Germaans-gelovigen uit die tijd die daar niet op zaten te wachten ongelijk hadden.
Ja, en dus.....
Ik vind ook niet iedere religie even leuk. Of laten we zeggen: hoe sommige mensen omgaan met hun religie. Ik ken veel moslims die hun religie beschouwen als iets eigens, van henzelf, en daar anderen niet mee lastig vallen. Het al dan niet dragen van een hoofddoek vind ik totaal niet terzake doende. Het is hetzelfde als de keuze of je vindt tot op welke hoogte je benen zichtbaar mogen zijn, of je decolotée.
Iedereen heeft zijn/haar eigen voorkeur van "bedekkingsgraad van het lichaam". En dat geldt dan ook voor het hoofd.
Totaal niks om je druk over te maken. Tenminste voor mij niet.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_180649372
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 11:48 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ja, en dus.....
Ik vind ook niet iedere religie even leuk. Of laten we zeggen: hoe sommige mensen omgaan met hun religie. Ik ken veel moslims die hun religie beschouwen als iets eigens, van henzelf, en daar anderen niet mee lastig vallen. Het al dan niet dragen van een hoofddoek vind ik totaal niet terzake doende. Het is hetzelfde als de keuze of je vindt tot op welke hoogte je benen zichtbaar mogen zijn, of je decolotée.
Iedereen heeft zijn/haar eigen voorkeur van "bedekkingsgraad van het lichaam". En dat geldt dan ook voor het hoofd.
Totaal niks om je druk over te maken. Tenminste voor mij niet.
Als jij je er niet druk over maakt, dan dringen uiteindelijk anderen die een andere mening hebben en zich er wel druk over maken, jou hun wil op.
pi_180649434
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 11:05 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Mijn God wat een fascisten. Je mag van hen niet eens voor je mening uitkomen.
Nou... nou.... je kunt geen goede argumenten formuleren en dan ga je maar schelden en verketteren?
Elke burger heeft het recht een mening te hebben en te uiten of een minister ongeschikt is.
Het gaat hier om een minister. De petitie is niet gericht op het verbod van extreme monoculturele uitingen.
Overigens.....
vinden een meerderheid van de Tweede Kamer en een meerderheid van de regeringsfracties dat Blok deze domme haatbevestigende opmerkingen niet mag doen als minister. Hij zelf vind dat ondertussen ook.
pi_180649471
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 11:57 schreef Igen het volgende:

[..]

Als jij je er niet druk over maakt, dan dringen uiteindelijk anderen die een andere mening hebben en zich er wel druk over maken, jou hun wil op.
Wie zie je precies als "anderen" en wat is "hun wil"?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_180649524
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:06 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Wie zie je precies als "anderen" en wat is "hun wil"?
Christenen, moslims, rokende vrouwonvriendelijke PVV’ers...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2018 12:13:49 ]
  zondag 22 juli 2018 @ 12:15:56 #274
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_180649598
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 11:48 schreef Twentsche_Ros het volgende:

Het is hetzelfde als de keuze....
Alleen laat het nou vaak geen keuze zijn. Dat is wmb al genoeg de revue gepasseerd.

Maar blijven volharden in dat het wel een keuze is hé?
&lt;signature here&gt;.
pi_180649638
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Christenen, moslims, rokende vrouwonvriendelijke PVV’ers...
Ik heb tnt nog niet de neiging gehad om mijn mening bij te stellen agv uitlatingen van sommige andersdenkenden. Dat komt vooral omdat men niet met argumenten komt, of mijn argumenten becommentarieerd. Ik word gelijk neergezet als naief, of als landverrader, terwijl ik volgens mij telkens met argumenten kom, en met historische bespiegelingen. En daar wordt maar steeds niet op ingegaan.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 22 juli 2018 @ 12:20:18 #276
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_180649654
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 18:39 schreef Oostwoud het volgende:
Topic is hard gegaan.

[..]

Zeg dat maar tegen de moslims. Ik toonde al aan dat voor heel veel moslims de Quran het letterlijk te nemen woord van Allah is.

[..]

Zoals ik al zei, hermeneutiek en exegese zijn christelijke, westerse tradities. Over de Bijbel wordt sinds de eerste publicaties al gesproken over de inhoud en interpretatie van de teksten. Bovendien moet de Bijbel meer gelezen worden als een boek wat die tijd beschrijft i.p.v. een gebiedend boek als de Quran.

[..]

Een van de stelregels van een eerlijke discussie is dat je kennis neemt van elkaars standpunten als dit standpunt op eerlijke, redelijke gronden te berde gebracht wordt.

Allemaal prima, maar ik stel het volgende vast over jou en Ser_Tsjappie:
- jullie negeren statistisch bewijs uit het onderzoek van Ruud Koopman die duidelijk maken dat 70% van de Nederlandse moslims de Quran boven de grondwet stellen, dat 75% vindt dat er maar 1 interpretatie van de islam mogelijk is: een letterlijke en 60% vindt dat er geen vernieuwing plaats zou moeten vinden, maar dat islam terug moet naar de bron.
- jullie negeren historisch bewijs uit de levens van Al-Wahhab en Al-Afghani die duidelijk maken dat verandering in de islam altijd een terugkeer naar de bron van de leer en afzetten tegen westerse invloeden betekent: dit is dus geen progressie zoals wij westerlingen dat begrijpen. Jullie negeren het concept bid'ah, die duidelijk maakt dat dit het Arabische woord is voor zowel innovatie als ketterij.
- jullie negeren religieus bewijs uit de Quran zelf en van islamtheologen die stellen dat Allah allesbepalend is en dat interpretatie verboden is. Aanvullend negeren jullie het concept Qadr, een van de zuilen van islam, die duidelijk maakt dat het lot buiten de moslim zelf ligt.
- samenvattend verwerpen jullie dus wat moslims zelf vinden, wat geleerden vinden én wat de Quran zelf zegt.. dat is heel arrogant.

De islam is om genoemde redenen volledig onverenigbaar met de westerse democratie en westerse opvattingen over rede.

Wat jullie beiden hier doen is echt een extreme manier van wegkijken en dan ook nog de brutaliteit hebben, zonder goed de bronnen goed gelezen te hebben, om mij en andere islamcritici (die jullie islamhaters noemen) te verwijten dat wij moslims zouden radicaliseren. Echt een heel nare, zeer oneerlijke manier van discussievoering.
Goede post.

Al noemen we dat parelen voor de zwijnen.
&lt;signature here&gt;.
pi_180649690
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:15 schreef ExTec het volgende:

[..]

Alleen laat het nou vaak geen keuze zijn. Dat is wmb al genoeg de revue gepasseerd.

Maar blijven volharden in dat het wel een keuze is hé?
In hoeverre het een vrije keuze is kun je je afvragen. Dat ben ik met je eens. Een kind uit een Christelijk gezin gaat wellicht ook niet vanuit vrije wil ter kerke.
Het zal soms geen vrije keuze zijn, maar soms wellicht ook wel. En met de kleding van sommige niet-moslims kun je je ook afvragen of het uit vrije keuze is.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 22 juli 2018 @ 12:23:21 #278
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_180649694
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:18 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik heb tnt nog niet de neiging gehad om mijn mening bij te stellen agv uitlatingen van sommige andersdenkenden. Dat komt vooral omdat men niet met argumenten komt, of mijn argumenten becommentarieerd.
Ik becommentarieer je argumenten.

Je doet alsof het hoofddoekje altijd vrije keuze is, maar dat is het dus gewoon niet altijd.
&lt;signature here&gt;.
pi_180649747
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:23 schreef ExTec het volgende:

[..]

Je doet alsof het hoofddoekje altijd vrije keuze is,

Heb ik nergens gezegd. Zie mijn vorige bijdrage. Je kunt je bij alle kleding afvragen of het vrije keuze is. Veel mensen hebben zich om laten praten door de kledingverko(o)p(st)er of de ouders.
Maar als je alles in twijfel trekt of iets vrije keuze is, kom je nergens.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_180649756
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:18 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik heb tnt nog niet de neiging gehad om mijn mening bij te stellen agv uitlatingen van sommige andersdenkenden. Dat komt vooral omdat men niet met argumenten komt, of mijn argumenten becommentarieerd. Ik word gelijk neergezet als naief, of als landverrader, terwijl ik volgens mij telkens met argumenten kom, en met historische bespiegelingen. En daar wordt maar steeds niet op ingegaan.
Historie is geen argument. Er zijn zo veel verschrikkelijke dingen in de geschiedenis gebeurt. Dat rechtvaardigt niks, ook niet als het vele jaren later toch nog goed is gekomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2018 12:27:35 ]
  zondag 22 juli 2018 @ 12:28:59 #281
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_180649781
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

In hoeverre het een vrije keuze is kun je je afvragen. Dat ben ik met je eens. Een kind uit een Christelijk gezin gaat wellicht ook niet vanuit vrije wil ter kerke.
Correct.

Al zou je dan vervolgende vraag kunnen stellen:

Wat zijn de consequenties van er voor kiezen om niet meer naar de kerk te gaan, wat zijn de consequenties van besluiten om geen hoofddoek meer te kiezen.

quote:
En met de kleding van sommige niet-moslims kun je je ook afvragen of het uit vrije keuze is.
Ben je nou peer-presure voortkomend uit mode op 1 lijn aan het zetten met peer-presure die voorkomt uit een middeleeuws geloof?

Het eerste verdwijnt over het algemeen vanzelf, naarmate men ouder word, geen tijd/zin meer heeft om zoveel moeite in kleding te steken, omdat we gewoon een baan hebben,

Maar dat 2de houd nooit op hé?

En snap jij dat onderscheid zelf niet? Moest ik je dat echt vertellen?

Maar wel reuze verbaast zijn dat je adjectieven als naïef naar je hoofd krijgt?

Ik zie glashelder waarom je dat verwijt naar je hoofd krijgt.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 22 juli 2018 @ 12:31:03 #282
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180649806
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 10:18 schreef probeer het volgende:

[..]

'Mijn beeld past niet bij de statistiek, dus liegt de statistiek'. Righto.
Nee.

Statistieken over maatschappij, minderheden en negativiteit moeten met een korrel zout worden genomen omdat ze worden gestuurd met een bepaalde gedachte.

Waarom moest er gestopt worden met jongeren en crimineel gedrag te vergelijken met afkomst?
Waarom wordt er vanuit het cbs gestuurd op een vage vorm van 'allochtoon' die niet strookt met de maatachappelijke definitie?
Waarom wordt naar de media gepushed om de allochtoon positiever in het nieuws te brengen dan deze is?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 22 juli 2018 @ 12:32:30 #283
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_180649823
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:26 schreef Twentsche_Ros het volgende:

Veel mensen hebben zich om laten praten door de kledingverko(o)p(st)er of de ouders.
Waarin je wederom oppervlakkige druk, komend vanuit een interne drang om je te conformeren aan je eigen groep, gelijk stelt aan externe drang komend uit en totalitaire ideologie?

quote:
Maar als je alles in twijfel trekt of iets vrije keuze is, kom je nergens.
Ik trek het niet in twijfel, en zijn oa. zaken langsgekomen waar een vlaamse school hoofddoeken wholesale verbood, omdat de gehoofddoekten druk aan het uitoefenen waren op de niet gehoofddoekten om zich te conformeren.

Maar me dunkt dat dat aan jou tactisch volledig is voorbij gegaan, alsook andere voorbeelden?
&lt;signature here&gt;.
  zondag 22 juli 2018 @ 12:43:11 #284
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_180649996
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:18 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik heb tnt nog niet de neiging gehad om mijn mening bij te stellen agv uitlatingen van sommige andersdenkenden.
En ik snap ook waarom.

Als je "argumenten" afgepoeierd worden, dan verdwijnen we gewoon met onze staart tussen de benen ;)

Maar je mag dus bij jezelf ten raden gaan, waarom je je mening nooit bijstelt, ipv proberen dat op te dissen als een tekortkoming van de mensen waar je discussies mee aangaat.
&lt;signature here&gt;.
pi_180651249
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 08:29 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Je trekt allerlei conclusies die ik niet heb beweerd.
Laten we bij de essentie beginnen.
Blok heeft het over "de oorspronkelijke bevolking". Veel rechtse Nederlanders hebben het dan over "Onze Joods/Christelijk/Humanistische geschiedenis". Maar dat klopt niet. Vóór het Christendom waren we in NL allemaal aanhangers van Wodan en Donar. Die Christenen waren net zulke nieuwkomers als de moslims nú.
En later hebben de Christenen zich weer opgesplitst in Katholieken en Protestanten. Deels kwam dit tot stand doordat de "oorspronkelijke bevolking" overging tot het protestantisme, deels omdat protestante nieuwkomers kwamen (bv Hugenoten).
Snap je nu zelf niet hoe onzinnig het is om de Kerstening van Nederland wat zo`n 1400 jaar geleden begon er als voorbeeld bij te pakken ?
quote:
Hoewel er net als bij de "komst van de protestanten" ook Moslims "bijgekomen" omdat Nederlanders zich hebben "bekeerd" tot het nieuwe geloof. Polder-jihadi's bijvoorbeeld.
Polder jihadi`s die zich hebben bekeerd, je doet net alsof je het over jehova getuigen hebt 8)7 Maar dat zijn verdorie gewoon terroristen :{w

quote:
Kortom: Dat er nu een aantal decennia een beetje moeilijk wordt gedaan over de nieuwkomers, of het nu islamitische Marokkanen/Turken zijn, stucadorende Oost-Europeanen, treinkapende Molukkers of Zwartepiet-hatende Surinamers/Antillianen past prima binnen het historische plaatje.
"een beetje moeilijk gedaan noemt ie dat"
Tientallen terroristische aanslagen in Europa van jouw moslimvriendjes, delen van Europese steden die soms net Mogadishu of Aleppo lijken met alle geweld en rellen, oververtegenwoordigd in de criminaliteit en uitkeringen.
En jij noemt dat "een beetje moeilijk doen" ?
quote:
Als de islamieten eeuwen geleden zouden zijn gekomen in NL, en de Joden nog maar net, zou de PVV over de Joden hebben beweert: De Joden passen niet in onze "Christelijk/Islamitische/Humanistische cultuur".
Ah kijk, weer komt de aap uit mouw, jij wilt dus dat de islamitische verovering van Europa al eerder had plaats gevonden ?
En denken dat er dan nog plaats zou zijn voor Christelijke en Humanistische culturen is wel erg naief :')
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 10:18 schreef probeer het volgende:
'Mijn beeld past niet bij de statistiek, dus liegt de statistiek'. Righto.
Nee, de politici vonden dat de statistiek niet meer paste bij het beeld wat ze graag wilden hebben, dus pasten ze de statistiek aan......
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 11:34 schreef sp3c het volgende:
als je die hele lap tekst nu gewoon doorleest dan staat dit er echt totaal niet in he

echt compleet het tegenovergestelde
Dat staat er dus wel in.

Twentsche_Ros heeft al meerdere reacties gepost met als strekking "als de moslims een paar eeuwen eerder in Nederland waren gekomen dan waren ze net zo`n deel geweest van de Nederlandse cultuur als nu de Christenen en de Joden"

Is dat links-naief Kumbaya wensdenken, of wil hij graag dat Nederland veroverd word door de islam ?
Ik gok op het laatste.....

[ Bericht 19% gewijzigd door bluemoon23 op 22-07-2018 14:06:02 ]
pi_180651557
#blokheeftgelijk
Wie dat niet inziet mankeert iets aan zijn ogen.
Elke verkiezing krijgen anti islam partijen meer stemmen. Het gaat iets trager dan gedacht maar het gaat steeds groter worden. Oostenrijk, Italië. Hogarije, Polen. etc etc Het gaat de goede kant op.
  zondag 22 juli 2018 @ 14:17:55 #287
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_180651645
Waarom worden de uitspraken van Blok trouwens steeds in verband gebracht met de Islam in dit topic? Hij heeft het daar niet over gehad.
pi_180651697
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 14:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Waarom worden de uitspraken van Blok trouwens steeds in verband gebracht met de Islam in dit topic? Hij heeft het daar niet over gehad.
Hij heeft islam niet genoemd, maar islam valt best onder het kopje multiculturele uiting. Of je moet kunnen onderbouwen dat Europa al eeuwen vredig samenleeft met de islam.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  zondag 22 juli 2018 @ 14:21:19 #289
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_180651706
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 14:20 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Hij heeft islam niet genoemd, maar islam valt best onder het kopje multiculturele uiting. Of je moet kunnen onderbouwen dat Europa al eeuwen vredig samenleeft met de islam.
Ja, maar hij bedoelde het veel breder. Het is allemaal leuk en aardig om 1 dingetje uit te lichten wat je dan niet goed vindt gaan, maar dat is niet wat hij zei.
pi_180651747
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 14:21 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ja, maar hij bedoelde het veel breder. Het is allemaal leuk en aardig om 1 dingetje uit te lichten wat je dan niet goed vindt gaan, maar dat is niet wat hij zei.
Zeker, hij bedoelde het breder, dat ben ik met je eens. Maar de eerste 3 delen gingen over de ophef rondom de uitspraken van Blok, daarna 2 delen over dat bredere waar jij op doelt en nu al een tijdje overwegend over islam.

Punt is nu eenmaal dat voor veel mensen die kritisch zijn over de multicultuur, of deze zelfs afwijzen, islam het meest vervelende aan de multicultuur is.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180651849
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 14:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Waarom worden de uitspraken van Blok trouwens steeds in verband gebracht met de Islam in dit topic? Hij heeft het daar niet over gehad.
omdat "de islam bron van alle kwaad" frame door de jaren zo erin is gepeperd door sommigen velen hier niet in staat zijn om buiten die frame te stappen ook al wordt er expliciet zelfs gesproken over etniciteit, zoals blok heel duidelijk benoemde.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180651906
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 14:21 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ja, maar hij bedoelde het veel breder. Het is allemaal leuk en aardig om 1 dingetje uit te lichten wat je dan niet goed vindt gaan, maar dat is niet wat hij zei.
het gaat er ook niet om wat hij feitelijk zei, maar om hoe mensen zijn woorden interpreteren.

zoek je overal het gemoslim vind je overal het gemoslim.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 22 juli 2018 @ 14:38:53 #293
455560 Logic91
Always stay rational
pi_180652046
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 14:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Waarom worden de uitspraken van Blok trouwens steeds in verband gebracht met de Islam in dit topic? Hij heeft het daar niet over gehad.
Klopt. Ik denk dat men aan de islam denkt omdat bij vrij veel immigratieproblemen die zich voordoen in West-Europa het vaak islamitische migranten betreft.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
  zondag 22 juli 2018 @ 14:41:46 #294
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_180652105
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 14:38 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Klopt. Ik denk dat men aan de islam denkt omdat bij vrij veel immigratieproblemen die zich voordoen in West-Europa het vaak islamitische migranten betreft.
Lijkt me een inkoppertje inderdaad, maar the usual suspects wensen dat natuurlijk niet te begrijpen.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 22 juli 2018 @ 14:51:52 #295
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_180652293
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 14:41 schreef ExTec het volgende:

[..]

Lijkt me een inkoppertje inderdaad, maar the usual suspects wensen dat natuurlijk niet te begrijpen.
Niet begrijpen? Ik vind het vooral irrelevant. Het is alsof Blok zegt dat hij alle worsten vies vindt waarop mensen met een afkeer van salami inhaken.
  zondag 22 juli 2018 @ 14:54:40 #296
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_180652336
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 14:51 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Niet begrijpen? Ik vind het vooral irrelevant. Het is alsof Blok zegt dat hij alle worsten vies vindt waarop mensen met een afkeer van salami inhaken.
Ik vind het zeer relevant.

Als de discussie gaat over of verschillende culturen samen kunnen leven, lijkt het me voor de hand liggende dat precies die culturen die schuren aan de onze de revue passeren.

Maar we kunnen het natuurlijk ook gaan hebben over.... of de poolse cultuur hier past. Of de chinese.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 22 juli 2018 @ 14:57:45 #297
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_180652396
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 14:54 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik vind het zeer relevant.

Als de discussie gaat over of verschillende culturen samen kunnen leven, lijkt het me voor de hand liggende dat precies die culturen die schuren aan de onze de revue passeren.

Maar we kunnen het natuurlijk ook gaan hebben over.... of de poolse cultuur hier past. Of de chinese.
Stel dat je vindt dat 'de Poolse cultuur' hier past, ben je het in feite dus oneens met zijn uitspraken. Echter wordt steeds gedaan alsof mensen het met hem eens zijn, wat dus gewoon niet klopt dan.
  zondag 22 juli 2018 @ 14:59:27 #298
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_180652422
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 14:57 schreef ExtraWaskracht het volgende:

Echter wordt steeds gedaan alsof mensen het met hem eens zijn, wat dus gewoon niet klopt dan.
Ik denk dat er zowel mensen zijn die het met hem eens zijn, als dat er mensen zijn die het niet met hem eens zijn?
&lt;signature here&gt;.
  zondag 22 juli 2018 @ 15:01:05 #299
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_180652457
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 14:59 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik denk dat er zowel mensen zijn die het met hem eens zijn, als dat er mensen zijn die het niet met hem eens zijn?
Dat is evident. Ik doelde op de mensen hier die ageren tegen de islam, maar bv. wel Poolse of Chinese cultuur zouden accepteren.
  zondag 22 juli 2018 @ 15:04:33 #300
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_180652519
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 15:01 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dat is evident. Ik doelde op de mensen hier die ageren tegen de islam, maar bv. wel Poolse of Chinese cultuur zouden accepteren.
Ik denk dat het gros het allang best vind, als je je maar gedraagt en contribueert.

En daar volgt dus linea recta uit dat zij die zich niet gedragen en niet contribueren als probleem groep worden beschouwd.

En als je je gedraagt & contribueert: who cares wat voor "cultuur" je pretendeert te hebben.
&lt;signature here&gt;.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')