abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_180649702
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:17 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Wij hadden de ergobaby en daarvan alleen de bovenkant in gebruik. Dan zitten alleen de armpjes tegen het lichaam aan. En dat zat vrij strak. Nu met de warmte misschien ook wel fijn om niet helemaal in te bakeren?
We temperaturen haar telkens en ze zit altijd rond de 36.7/36.9 dus dat lijkt goed te gaan!

Het zijn vooral de armpjes waar ze zich mee wakker maakt! De beentjes mogen prima vrij liggen wat mij betreft.
pi_180649713
Wat fijn trouwens dat het wat beter met je gaat Songeur!
pi_180649720
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:11 schreef Blue_note het volgende:
Iemand ervaring met inbakerdoeken?

Ze vindt het heerlijk, maar de Puckababy is veel te ruim.
Iemand tips voor een strakke variant?

Weet dat het ook met hydrofiele luiers kan, maar wordt afgeraden i.v.m veiligheid.
pacco?
het leek mij nu ook te warm om te starten met inbakeren maar dat hou je al in de gaten. als je nu een doek wil aanschaffen zou ik ook even de TOG waarde vergelijken om te zien welke doek het minst warm is.

quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:17 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Wij hadden de ergobaby en daarvan alleen de bovenkant in gebruik. Dan zitten alleen de armpjes tegen het lichaam aan. En dat zat vrij strak. Nu met de warmte misschien ook wel fijn om niet helemaal in te bakeren?
mag dat bij de ergobaby? bij de pacco mag je het armgedeelte niet los gebruiken.

[ Bericht 21% gewijzigd door Elleska op 22-07-2018 12:30:51 ]
pi_180649838
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:24 schreef Elleska het volgende:

[..]

pacco?
het leek mij nu ook te warm om te starten met inbakeren maar dat hou je al in de gaten. als je nu een doek wil aanschaffen zou ik ook even de TOG waarde vergelijken om te zien welke doek het minst warm is.

[..]

mag dat bij de ergobaby? bij de pacco mag je het armgedeelte niet los gebruiken.
Die Pacco leek ons ook al een hele geschikte. Morgen maar eens gaan halen.

Temperstuur houden we echt goed in de gaten ^O^
  zondag 22 juli 2018 @ 12:53:57 #205
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_180650155
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:24 schreef Elleska het volgende:

[..]

pacco?

[..]

Het zijn echt twee losse delen die sowieso al niet aan elkaar zitten dus een van de twee gebruiken lijkt me niet gevaarlijk oid :)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_180650358
dan zou ik voor de Pacco Summer gaan :Y
ik heb de gewone te leen, als ik er zelf een moest aanschaffen had ik de zomer versie gekozen. extra warmte kan je altijd nog toevoegen met een dekentje maar kouder lukt niet.

Scheelt dat L. momenteel overdag niet wil liggen dus we gebruiken de pacco nu alleen snachts en dan koelt het gelukkig nog genoeg af.

quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:53 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Het zijn echt twee losse delen die sowieso al niet aan elkaar zitten dus een van de twee gebruiken lijkt me niet gevaarlijk oid :)
ik ken de ergobaby niet
bij de pacco kunnen de delen ook los maar daar zit op het armgedeelte een label dat deze niet los gebruikt mag worden. https://www.pacco.nl/waarom-binnendoek-niet-los-gebruiken/
pi_180650583
Je zou ook voor de swaddle me kunnen gaan. Zijn wat voordeliger geprijsd
pi_180651664
Wat is het grote verschil Swaddle versus de Pacco?
pi_180651672
J sliep van 22:30 tot 06:30, wtf! En ja ik weet dat dit voor 99,9% zeker een eenmalige actie is :) De nachten gaan sowieso goed. 1 nachtvoeding en die is halfslapend. Mijn vrouw vond het vannacht maar niets, die werd zelf automatisch om 03:30 wakker en lag daarna heel onrustig in afwachting van hongerige J die maar niet kwam.

J ligt in een inbaker puckababy BN dus geen andere tips.

Ze zit nu wel middenin de 3 weken regeldag, veel huilen en onrustig. De darmkrampjes werken ook niet echt mee. Morgen komt de bestelde buikkrampjes olie binnen dan ga ik haar elke avond masseren.
pi_180651821
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 14:19 schreef exode het volgende:
J sliep van 22:30 tot 06:30, wtf! En ja ik weet dat dit voor 99,9% zeker een eenmalige actie is :) De nachten gaan sowieso goed. 1 nachtvoeding en die is halfslapend. Mijn vrouw vond het vannacht maar niets, die werd zelf automatisch om 03:30 wakker en lag daarna heel onrustig in afwachting van hongerige J die maar niet kwam.

J ligt in een inbaker puckababy BN dus geen andere tips.

Ze zit nu wel middenin de 3 weken regeldag, veel huilen en onrustig. De darmkrampjes werken ook niet echt mee. Morgen komt de bestelde buikkrampjes olie binnen dan ga ik haar elke avond masseren.
Ja die Ouckababy hebben we hier ook, maar is te los voor d'r.
pi_180652681
Volgens mij heb ik ontdekt waarom V niet meer wilde slapen smiddags, hij heeft het te warm.
Heb vandaag de ventilator op zijn kamer gezet, na een half uur knuffelen met zijn knuffel is hij in slaap gevallen O+
  zondag 22 juli 2018 @ 15:26:15 #212
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_180652944
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 15:11 schreef Flav het volgende:
Volgens mij heb ik ontdekt waarom V niet meer wilde slapen smiddags, hij heeft het te warm.
Heb vandaag de ventilator op zijn kamer gezet, na een half uur knuffelen met zijn knuffel is hij in slaap gevallen O+
d'ahw O+

Hier regelmatig n zweterige kapitein, maar inslapen is geen probleem, terwijl het toch echt regelmatig 27+ is op zn kamertje :X
pi_180653558
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:23 schreef Blue_note het volgende:

[..]

We temperaturen haar telkens en ze zit altijd rond de 36.7/36.9 dus dat lijkt goed te gaan!

Het zijn vooral de armpjes waar ze zich mee wakker maakt! De beentjes mogen prima vrij liggen wat mij betreft.
Valt niet echt onder inbakeren, maar je zou ook eens kunnen kijken naar Sleepy Wings; daarbij liggen de armpjes niet helemaal vast, maar voorkomt het ergste 'maaien' wel. Is later ook makkelijker af te bouwen, ze zijn heel dun en zitten sowieso alleen om de armpjes ^O^

Edit: sorry, ik las niet goed; ik dacht dat het juist om de temperatuur ging. Had niet gelezen dat je juist iets strakkers zocht..!
  zondag 22 juli 2018 @ 16:23:18 #214
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_180654286
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 14:27 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ja die Ouckababy hebben we hier ook, maar is te los voor d'r.
Dan gewoon inbakeren met doeken? omstreden en moet je afleren.
Of gewoon het doen zoals de rest en leven met een baby die soms wakker is.
pi_180654798
quote:
17s.gif Op zondag 22 juli 2018 16:23 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Dan gewoon inbakeren met doeken? omstreden en moet je afleren.
Of gewoon het doen zoals de rest en leven met een baby die soms wakker is.
Je post raakt kant noch wal.

Zoals je ziet wordt er wel meer ingebakerd. Dus wat je zegt is nogal gek.

Heeft niets te maken met 'soms wakker zijn'.

Maar toen jij het woord nanny las, had je je oordeel sowieso al klaar, te zien aan je posts. Dus heel serieus of genuanceerd kan ik je posts dan ook niet nemen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2018 16:45:47 ]
  zondag 22 juli 2018 @ 17:11:55 #216
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_180655718
Nee, nu ben jij degene die invult.
Al ver voor jij je vrouw had bezwangert was ik al tegen inbakeren. een jaar of 11 ongeveer.

En het is wel degelijk omstreden met gewone doeken, omdat je veel kwaad kan doen aan het lichaam dat is waarom winkels nu dingen zoals de puckababy hebben.
En ook de kans op wiegendood verhoogd.

Jullie belachelijke nanny en ideeën van het ouderschap staan helemaal los van dit inbaker antwoord.
  zondag 22 juli 2018 @ 17:21:16 #217
221912 minilot
Nancy boy
pi_180655920
Het zal vast projectie zijn, maar ik krijg het al benauwd als ik alleen al aan ingebakerde baby's dénk. Toen O. heel klein was spartelde -ie zichzelf ook voortdurend wakker, maar nooit geneigd geweest tot inbakeren. To each their own hoor, maar ik voel me niet jofel bij zaken die de beweging van ledematen beperken. Zelfs een gekregen slaapzakje ligt hier ongebruikt in de kast wegens me er niet toe kunnen zetten :')
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 22 juli 2018 @ 18:01:26 #218
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_180656909
Mij leek inbakeren ook niks. Maar na 7 weken met een baby die zowel overdag als ‘s nachts niet sliep en 2 ouders die op hun tandvlees liepen en het niet bepaald meer zagen zitten, hebben we het toch geprobeerd. Met als tip om zelfs de armen in te pakken in het stuk klittenband dat eigenlijk voor om de romp bedoeld is (zou dat nog kunnen B_N?) En ze sliep! Wat een heerlijkheid was dat zeg...

Baby 2 is zelf anti inbakeren. Zelfs als we haar armen onder een deken wilden doen ging ze protesteren. Dus bij haar niet ingebakerd.

Beide gevallen leverden slapende baby’s op dus prima.
pi_180657191
quote:
17s.gif Op zondag 22 juli 2018 17:11 schreef Budabuddumbam het volgende:
Nee, nu ben jij degene die invult.
Al ver voor jij je vrouw had bezwangert was ik al tegen inbakeren. een jaar of 11 ongeveer.

En het is wel degelijk omstreden met gewone doeken, omdat je veel kwaad kan doen aan het lichaam dat is waarom winkels nu dingen zoals de puckababy hebben.
En ook de kans op wiegendood verhoogd.

Jullie belachelijke nanny en ideeën van het ouderschap staan helemaal los van dit inbaker antwoord.
Naast het feit dat je blijkbaar moeite hebt met lezen, zegt Je laatste zin ruim voldoende om jezelf te diskwalificeren als serieus. :W

Wel bedankt om m'n punt gelijk te bevestigen ^O^

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2018 18:20:18 ]
pi_180657200
In plaats van inbakeren kozen wij om Banaan zijn wieg al heel snel te vervangen door een ledikant. Dan raakte hij de spijlen niet en werd hij er niet wakker van.

Vandaag was mijn schoonmoeder op bezoek. We waren al een tijd niet meer bij haar langs gegaan dus haar al een tijd niet gezien. De eerste anderhalf uur had Banaan honger maar ging hij niet drinken, veel te druk met *insert random baby actie*.
Toen hij eindelijk zijn buikje gevuld had vond ze het toch wel een vrolijke baby. :D

Voor die tijd zijn we naar een zandvlakte geweest voor een picknick en hapje zand. O+
En we kregen een leuk compliment van een mevrouw uit de buurt. Ze vindt ons een leuk gezinnetje, Banaan lekker overal mee naartoe en veel wandelen (zij ziet ons veel met draagzak). :s)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 22 juli 2018 @ 18:21:24 #221
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_180657238
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 18:17 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Naast het feit dat je blijkbaar moeite hebt met lezen, zegt Je laatste zin ruim voldoende om jezelf te diskwalificeren als serieus. :W
Dat mag je vinden, maar mijn reactie was dat wel.
Als je mijn 10 jaar posthistoriee terug leest kan je genoeg lezen over inbakeren en de risico's.
het met doeken inbakeren kan heel gevaarlijk zijn.
pi_180657443
quote:
17s.gif Op zondag 22 juli 2018 18:21 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Dat mag je vinden, maar mijn reactie was dat wel.
Als je mijn 10 jaar posthistoriee terug leest kan je genoeg lezen over inbakeren en de risico's.
het met doeken inbakeren kan heel gevaarlijk zijn.
1: We gaan niet inbakeren met doeken, zoals ik al zei vroeg ik om een alternatief voor de PB.

2: Jij schrijft onze ideeen over ouderschap af als belachelijk. Je kent ons niet, je hebt geen idee waar je over praat als je het hebt over onze ideeen van ouderschap.

Na zo'n opmerking is het vrij logisch dat ik je niet serieus zal nemen.
pi_180657911
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:33 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Die Pacco leek ons ook al een hele geschikte. Morgen maar eens gaan halen.

Temperstuur houden we echt goed in de gaten ^O^
Wij hadden ook een Pacco. Gebruikt vanaf 1 week oud ongeveer. Werkte prima en was zeker niet te groot. Ik vond het een ideaal ding en wij hadden er een heerlijk slapende tweeling door. _O_ ;)
pi_180658094
Zullen we het gezellig houden?
pi_180659054
Dat slapen is toch zo’n dingetje :')
Waar het maanden goed ging is hij nu savonds met moeite in slaap te krijgen.
Eigenlijk sinds hij de vaccinatie heeft gehad. (ik zeg niet dat het daar door komt)
Normaal was het neerleggen en meneer draaide zich om en viel in slaap.
Nu speelt hij eerst even om daarna keihard te huilen, dit duurt zon 1,5 uur :')

En ik merk dat hij met zijn hoofd overal tegenaan bonkt, bewust.
Hij zit dan op handen en knieën en bonkt zo met zijn hoofd tegen het bed.
pi_180659295
Oeh flav dat bonken klinkt vervelend! Mijn broertje bonkte zich vroeger met zijn achterhoofd tegen het bedje in slaap, hij had een hele eeltplek ervan..heb het vaker gehoord, maar klinkt niet tof. Later bewoog hij zijn hoofd op en neer en neuriede erbij. Gelukkig sliep hij aan de andere kant van het huis :')

Twist herkenbaar, hier gaat het met 10,5 maand nog zo...nog geen tips helaas.

Ik ben sinds vandaag begonnen met een dagboekje van de slaapjes bijhouden. Kijken of er iets van regelmaat in zit; de maximale wakker tijden in de gaten houden; kijken of steeds dezelfde dingen wel of juist niet werken etc. Overdag gaat het prima, behalve dat ze maar 3 kwartier slaapt waardoor we op 3 slaapjes uitkomen vandaag. Ze is om 17:30 de laatste keer wakker geworden en wil haar zometeen naar bed brengen. Fingers crossed. De afgelopen dagen was 23:30 het vroegst..

Vind het maar lastig om voor elk slaapje hetzelfde ritueel aan te houden. Schone luier is niet altijd nodig, tandjes poetsen alleen in de avond; 3de slaapje was onderweg in de buggy. Iig het boekje lezen steeds weer gedaan.
pi_180659482
Om het hetzelfde te houden kan je tandenpoetsen na het eten doen. En nog beneden verschonen, een halfuur voor bedtijd of zoiets. :) Maar ik geef toe dat het lastig is. En volgens mij gaat het ritueel vooral over het in bed slapen. Dat je geen ritueel hebt als hij ergens anders dan in z'n bed slaapt lijkt me logisch toch? Ik hoop dat het gaat helpen. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zondag 22 juli 2018 @ 20:13:33 #228
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_180659497
Qua slaap ritueel doen wij elke keer n rondje door zijn kamertje, gordijnen dicht (dag huizen, auto's, bomen) dan langs de platen aan zn muur (slaap lekker ijsbeer, slaap lekker nijlpaardmetdeduikbril 8)7) dan een knuffel van ons en dan in bed :Y kost n halve minuut, maar is duidelijk en voorspelbaar.

Als we elders zijn en hij in de wagen zit is t vaak zn flesje of zn knuffeltje geven, m laten liggen en verder gaan waar we mee bezig waren :P
  zondag 22 juli 2018 @ 20:19:11 #229
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_180659583
@flav:Dat bonken kan ook zijn omdat hij behoefte heeft aan die prikkels of aan herhaling of voorspelbaarheid. Althans dat is waarom sommige oudere kindjes (met bijv autisme) het doen.

Ik bedoel overigens niet dat v'tje dat heeft :*, maar het kan misschien een invalshoek geven om het te sturen in een andere (wat minder pijnlijke) richting.
pi_180659624
Hier ook altijd hetzelfde ritueel.
Schone luier, als hij niet vol is doen we alsof we hem verwisselen :P.
Flesje, zodra die op is krijgt hij zijn speen en knuffel.
Dan papa of mama een kusje en dan naar bed.
Dekentje over zijn beentjes en de regenbui geluiden aan.

Werkte tot een week geleden perfect ^O^
Volgens mij zit er rond 11 maanden ook een sprongetje, althans dat hoop ik :')

Heb hem zojuist nog wat melk gegeven en het babynestje weer in bed gelegd.
Hoop dat hij daardoor niet meer tegen de spijlen aan bonkt. Het is nu al 20 min stil, Fingers crossed!
pi_180659645
ik ben met 6 weken met inbakeren begonnen omdat hij zichzelf letterlijk wakker sloeg en dan overstuur wakker werd. Overdag sliep hij daardoor geen volledige slaapcyclus tenzij op mij. Eerst alleen overdag gaan inbakeren en later ook snachts.
Men zegt dat je met inbakeren de eerste slaapsignalen mist, maar ik word helaas ook zonder inbakeren pas wakker bij gejammer dus dat maakt voor ons geen verschil.

Inmiddels heeft L. zijn handjes ontdekt en wordt het ongecontroleerde slaan al een stuk minder. Zojuist een puckababy te leen gekregen waarmee we kunnen afbouwen. De puckababy is ook een stuk minder warm dan de pacco (1.3 TOG tegenover 0.5 TOG) dus we hoeven niet cold turkey af te bouwen mochten de slaapkamers met de voorspelde hittegolf te warm worden.
pi_180659899
Ah die banaan klinkt ook heel leuk! Zo te lezen genieten jullie en dat is het allerbelangrijkste.

Wij bakerden B al vanaf zijn geboorte in, eerst in hydrofielen en daarna in de Puckababy. Het stomme is dat op dat moment we er heel blij mee waren. Maar als ik foto's terugkijk vind ik het er zielig uitzien....Maar nu met J zijn we na een aantal dagen ook weer begonnen met de PB. Zij slaapt zo ontzettend wild dat ze zichzelf continu wakker maakt en houdt. Ze was in de buik ook al erg druk dus het verbaast ons op zich niets. B konden we (bij wijze van spreke he!) op de commode leggen en 10 minuten wegblijven. J moet je continu tegenhouden omdat ze zo bewegelijk is.

We zijn bij B gestopt met de PB toen we merkten dat B graag iets in zijn mond wilde, hij probeerde door de puckababy heen op zijn knuistje te zuigen. Toen was hij een maand of 3 denk ik.
Bij J zien we wel, als ze minder wild slaapt kan de PB al eerder de kast in.

Vandaag tot 14:00 een onrustige dag gehad. J was huilerig en dus enorm onrustig maar ineens was het over en sindsdien is weer rustig en relaxt. Zo rustig en relaxt dat de kraamvisite vandaag is blijven hangen en heeft meegegeten.
  zondag 22 juli 2018 @ 20:42:21 #233
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_180660061
Dat klinkt fijn exode! T hebben we ook ingebakerd tot hij kon rollen omdat hij zo onrustig sliep. O slaapt goed op z'n buik.

Kijk m'n Michelinbaby nu:
pi_180660446
Ik heb A met een week of 6 een paar weken ingebakerd met een hydrofielluier. Hij had een tijdje moeite met slapen en bleef onrustig met zijn lijf. Vanaf het moment dat hij ingebakerd was, kalmeerde hij en sliep hij in no time in.
Denk dat dit na een maandje of 1,5 niet meer nodig was. Was gewoon een korte fase.
pi_180660781
Spekbaby O+

M. ligt sinds dat ze twee weken is in de puckababy cool. Ze sloeg en slaat zichzelf ook wakker en kwam heel moeilijk in slaap. Haar armpjes mag ik niet vastleggen want dan wordt ze boos, inbakeren met een hydrofiel door de kraamzorg was dan ook geen succes :')

Als ze bij mij ligt te slapen doet ze ook nog wel eens wild met haar armen, maar als ik die dan vasthoudt wordt ze boos wakker, dus draai ik haar maar subtiel in een houding waarbij ze d’r gezichtje niet meer kan raken :P
pi_180660898
Schanu ben je eigenlijk nog aanwezig? Hopelijk gaat het goed met jullie. :*

Wat een heerlijk worstje Jagar. O+

Fijn Exode dat het ineens weer beter werd. Gek he, hoe dat ineens kan omslaan.
En Banaan, ik vind het echt genieten ja. O+
  zondag 22 juli 2018 @ 22:10:25 #237
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_180661970
Hier enkele weken geleden een dochter gekregen!
Nu klachten van verborgen reflux, nutriton heeft geen effect. Morgen langs de huisarts voor, ik denk, nexium.

Hopelijk werkt het... want de onrust, het huilen en slecht slapen is geen succes -O-
pi_180663963
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 21:21 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Schanu ben je eigenlijk nog aanwezig? Hopelijk gaat het goed met jullie. :*
Wat lief, dank je. Ik lees zoveel mogelijk mee, maar is wat te druk om actief bij te dragen. Met ons gaat het goed dus geen reden tot zorgen :*

Dinsdag is de crèche dag van mijn dreumes en heb ik het rijk alleen met baby, dan zal ik weer even een inhaal post opstellen :)
pi_180664615
S. was heel onrustig de eerste weken en hebben we toen met hydrofiel ingebakerd. Ik vond het niet zielig, hij werd er zo heerlijk rustig van en kon dan eindelijk slapen. Toen hij begon met rollen meteen mee gestopt, maar het was toen ook niet meer nodig.
M. heeft het überhaupt nooit nodig gehad.

Vandaag echt een topdag gehad O+
Eerst naar Ikea, waar M. gezellig mee heeft gewinkeld en vanmiddag op de fiets naar een terras gegaan. Ze hebben daar trampolines, zandbakken en veel gras, dus heerlijk voor de jongens. Tantes mee, oma en een vriendin van mij, een groot feest. Daar gegeten, M. ook.
Hij moest op de terugweg zo hard lachen op de fiets. In zijn eentje schaterend. En daarna ook meteen in slaap gevallen tegen de slaaprol aan O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_180667699
Ach LeSage O+ O+
  Moderator/colorchick maandag 23 juli 2018 @ 07:53:29 #241
382129 crew  Donna
pi_180667887
G is vanuit het ziekenhuis ingebakerd met hydrofielen en dat hebben we thuis ook gedaan tot bijna 7 weken. Met 6 weken ging ze naar een ledikant op haar eigen kamertje en sliep ze zo goed (en ineens door) dat inbakeren niet meer nodig was.

Puckababy zat hier veel te losjes en G werd echt woest als dat ding aan ging. 2 pogingen gedaan en toen weer gewoon in doeken.
  Moderator/colorchick maandag 23 juli 2018 @ 07:55:27 #242
382129 crew  Donna
pi_180667899
Nolita ik heb laatst ergens gelezen dat een slaapcyclus van een baby 45 minuten is en dat ze dan licht wakker worden en het eigenlijk de bedoeling is dat ze zelf weer in slaap vallen om zo iig een slaapje van 1.5 uur te maken. Bij G klopt het precies en soms valt ze ook echt weer in slaap (meestal niet trouwens :P )
pi_180667916
Ohh LeSage O+

Leuke opmerking van die vrouw pkm!

Is het nog goed gegaan vannacht bij V. Flav?

Vervelend Goddelijker, hopelijk kan de huisarts jullie helpen!
pi_180667980
Wat naar Goddelijker. Bij ons werd het snel beter na medicatie. 🙂

Donna, Banaan kun je ook de klok op gelijk zetten. Inclusief dat hij negen van de tien keer precies 1/1,5/2/3 uur na wakker worden in slaap valt. :D

LeSage O+

Wij hadden vier nachtvoedingen. En iemand die een kwartier stond te schreeuwen "kom dan". En daarna politie maar die spraken een stuk zachter. Om half zeven werd Banaan wakker van een kar die over de drempel denderde. :{ :Z
pi_180668030
Jammer dat zo’n systeem van verder slapen meestal niet werkt he Donna ;)

Pfff PKM, sterkte met je dag vandaag :* kun je er ergens een gezamenlijk dutje in proppen?
pi_180668178
Oeh pkm, dat is afzien.

Klinkt als een fijne dag lesage, S is lief met M volgens mij. O+
Hier was N laatst ook in slaap gevallen, maar geen slaaprol. Een aantal km met hand onder haar hoofd gefietst omdat ik bang was dat ze anders zo’n klap zou krijgen bij een aantal hobbeltjes. Fijn was anders!

Donna, klopt van die 45 minuten. Helaas plakt N er overdag zelden nog 1 bij. Heeft ze nooit gedaan ook. Afgelopen week plots wel een aantal keer, geen idee wat het verschil is.

Ze deed het goed vannacht. Ze sliep van 20:30 tot 23:50, wow. Na de voeding kon ik haar niet meer terug in haar bedje leggen, dat was krijsen. Tussen ons in begon ze te klimmen en doen. Uiteindelijk om 1:00 tussen ons in gelegd en toen is ze toch in slaap gevallen tot 8:00.
We hebben liever dat ze in haar eigen bedje slaapt, maar eerst maar eens goede slaap. O+
pi_180668499
LeSage, ik vind dit echt zo ontzettend schattig O+ Het slapen en de lieve broer! O+

En ik zag nog een heerlijke spekbaby van Jagar O+

En het ging over inbakeren: B lag in een puckababy. Dat was voor hem voldoende om rustig te blijven (want dat kind kon hard meppen met z'n mini handjes!) en vond het wel fijn dat hij z'n handjes kon blijven bewegen. Afgebouwd toen hij naar het kdv ging, omdat ze dat daar niet doen. Ging toen ook prima.

Dank voor jullie reacties op het eten/groeien van B. Ik maak me geen enorme zorgen, maar het houdt me wel bezig. Ook omdat het nu stabiel houden van de lijn ook veel moeite kost. Hij drinkt gewoon zelden echt lekker door. Hij is denk ik ook tevreden met 5x100 ml op een dag (ofzo), dus we voeden altijd in 2 of 3 keer, omdat hij er snel zat van is. Na even wachten wil hij dan vaak wel weer. Maar daardoor zijn we voor mijn gevoel de halve dag bezig met B voeden. Niet erg, maar het gaat vooral op ons verzoek, hij geeft weinig honger signalen. Maar goed, het gaat ok nu, dus we houden het gewoon in de gaten.

En dan ga ik nu beginnen aan mijn werkweek, fijne week dames! (En heren! Hoe leuk dat jullie er ook zijn!)
pi_180668694
Fijn is dat altijd he pannenkoek, van die nachtschreeuwers :(
Wij hebben 2 jaar in het centrum van Roermond gewoond, om de hoek lag de discotheek straat.
Blij dat we daar weg zijn :P

De nacht is verder super verlopen Fleur!
Hij viel meteen in slaap toen hij in het nestje lag en werd pas om half 8 wakker :o
Normaal wordt hij rond 6 wakker voor zijn fles.
  maandag 23 juli 2018 @ 10:22:29 #249
314372 Goddelijker
pi_180669488
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 08:12 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Wat naar Goddelijker. Bij ons werd het snel beter na medicatie. 🙂

Donna, Banaan kun je ook de klok op gelijk zetten. Inclusief dat hij negen van de tien keer precies 1/1,5/2/3 uur na wakker worden in slaap valt. :D

LeSage O+

Wij hadden vier nachtvoedingen. En iemand die een kwartier stond te schreeuwen "kom dan". En daarna politie maar die spraken een stuk zachter. Om half zeven werd Banaan wakker van een kar die over de drempel denderde. :{ :Z
Helaas geen medicatie gekregen.
Als mogelijke oorzaak noemde de huisarts KMA (koemelkallergie), aangezien dit ook bij m’n zusje het geval was.
Fingers crossed! Woensdag naar het CB en ook langs een osteopaat, dus we gaan ‘t zien. Nog even doorbijten dus.
  maandag 23 juli 2018 @ 11:03:49 #250
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_180670293
Hier ook weer een goede nacht van 21.30 tot 10.00 en nu slaapt meneer weer.

Wij kunnen echt niet meer zonder puckababy.
Vrij snel mee begonnen omdat hij zich wakker slaat en te sterk werd voor hydrofielen en andere doeken.
Eerst alleen s'nachts, maar snel ook overdags en sindsdien doet hij 2 lange slaapjes ipv allemaal hazeslaapjes.

Gister maar iets later op bed gelegd omdat ik het anders zielig warm vind in die zak.
Vanmorgen gelijk een tencel puck besteld (de piep en mini want ik twijfelde) en ze worden vandaag nog bezorgd :D
  maandag 23 juli 2018 @ 12:17:39 #251
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_180671818
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 10:22 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Helaas geen medicatie gekregen.
Als mogelijke oorzaak noemde de huisarts KMA (koemelkallergie), aangezien dit ook bij m’n zusje het geval was.
Fingers crossed! Woensdag naar het CB en ook langs een osteopaat, dus we gaan ‘t zien. Nog even doorbijten dus.
Heeft de huisarts jullie wel advies gegeven over wat je nu het beste kunt doen? Of laten ze t over aan het cb?
  maandag 23 juli 2018 @ 12:34:49 #252
314372 Goddelijker
pi_180672185
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:17 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Heeft de huisarts jullie wel advies gegeven over wat je nu het beste kunt doen? Of laten ze t over aan het cb?
Op advies proberen met Nutramigen.
Verder huis, tuin en keukentips... welke we allemaal al geprobeerd hebben natuurlijk (goed boeren, half uur rechtop na voeding, bed omhoog, etc.).

Dus eigenlijk vrij typisch een huisarts (uitzonderingen daar gelaten...).

Woensdag afspraak bij het CB met de kinderarts, dus kijken het wel even aan nog.

Ben nu de tweede fles Nutramigen aan het geven en ze valt halverwege in slaap, terwijl ze de Nutrilon op -moest- drinken tot de laatste druppel... en per dag eigenlijk meer dronk dan ze mocht.
  maandag 23 juli 2018 @ 12:42:13 #253
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_180672356
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:34 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Op advies proberen met Nutramigen.
Verder huis, tuin en keukentips... welke we allemaal al geprobeerd hebben natuurlijk (goed boeren, half uur rechtop na voeding, bed omhoog, etc.).

Dus eigenlijk vrij typisch een huisarts (uitzonderingen daar gelaten...).

Woensdag afspraak bij het CB met de kinderarts, dus kijken het wel even aan nog.

Ben nu de tweede fles Nutramigen aan het geven en ze valt halverwege in slaap, terwijl ze de Nutrilon op -moest- drinken tot de laatste druppel... en per dag eigenlijk meer dronk dan ze mocht.
vervelend dat je je n beetje aan de kant geschoven voelt bij de huisarts. Ik heb verder geen ervaring met kma dus kan je daar verder geen advies over geven.

Volg vooral heel erg je eigen gevoel en instinct als het op jullie kindje aankomt. Als je merkt dat het minder goed gaat, of niet snel verbetert, gewoon weer aan de bel trekken bij de huisarts,zorgen dat je goed voorbereid hebt wat je wilt zeggen en kunt onderbouwen wat je wilt dat er gebeurt en waarom :Y.

Jij en vooral ook je vrouw zijn zo in sync met jullie kleintje dat jullie het echt wel aan het goede eind hebben als jullie aanvoelen dat er iets niet lekker loopt, vertrouw daarop :Y en daarna is het aan de arts om uit te zoeken wat precies.
pi_180675072
Aanhaak-after-holiday-post:

Songeur, :* voor jou en fijn dat het wat beter met je gaat!

Cocci, hoe gaat het met jullie?

Nolita: slaapt ze met een slaapzak? Dat was hier bij Twix altijd het vaste ritueel bij de slaapjes overdag (tenzij onderweg). En hier ging slaap ook altijd voor op locatie van de slaap.

Inbakeren: doen we niet want niet nodig. Zowel Twix als Mars slapen goed.
Oké, scheer je weg fokwet!

Exode, fijn van de relaxte middag met leuke kraamvisite! Wanneer krijg je ook alweer vakantie?

Jagar, heerlijke armpjes! O+

Schanu, ik had je spoiler gemist maar volgens mij is een knuffel op zijn plaats. :*

Goddelijker, wat sneu dat je dochter zo’n last heeft. Even afwachten dus wat de CB arts woensdag zegt.

LeSage, je foto O+ . Hoe zijn de avonden nu?

Pannenkoekenmix, wat balen van de nacht. c_/ ?

Elliebel, lastig is dat als lijntjes in de groeicurves afbuigen. Herkenbaar ook, we hadden (en hebben) dat met Twix ook. En je wilt het loslaten om er niet teveel mee bezig te zijn maar ondertussen maalt het stiekem toch.

Flav, wat een goede nacht! Fijn :).

Sacre, dat is snelle levering. Waar zijn ze zo snel?

Oké, ik probeer weer aan te haken. Heb wel veel meegelezen maar we probeerden tijdens onze vakantie onze telefoons eens weg te leggen en dat lukte heel aardig. Dus reageren kwam er vaak niet van.
Nu is man weer werken en bracht ik vanmorgen 2 (!) jongetjes naar het kinderdagverblijf. Twix is er nog, Mars heb ik alweer opgehaald na zijn wenochtend. Hij sliep, hij lachte en hij dronk maar 50cc uit de fles. ;( En dat terwijl we toch af en toe geoefend hebben. Dus dat is balen, want vanaf volgende week gaat hij de hele dag.
Mijn baby :'( .
Net als bij Twix destijds vond ik het ook nu weer super moeilijk om Mars achter te laten. Bah. Terwijl ze heel lief zijn en heel goed voor hem zorgen.
Verder is Mars echt de liefste goedzak aller tijden. Hij lacht, hij kirt, hij ramt met al zijn overtuigingskracht tegen zijn mobile, speelt heerlijk in de box, kijkt graag rustig rond, slaapt goed enz. Echt, bijna te eng.

Hij weegt zevenenhalve kilo, is 64 centimeter en zijn spekbeentjes zijn om op te vreten, zo lekker. Ik ben zo verliefd. O+
pi_180675331
Ahw Malteser, Mars klinkt als een voorbeeldbaby! Is het nog gelukt met het liggend voeden?

En spekbaby van jagar O+ om op te eten!

LeSage O+ Wat aandoenlijk zo op de fiets in slaap vallen.

Goddelijker, welkom! Balen van de huisarts, hopelijk heeft het CB er nog iets zinnigs over te zeggen.

Ik heb J. vanochtend even laten wegen, ruim 6 kilo spek O+ de dame die hem woog schrok ervan want "hij stijgt boven de curve uit", maar in de WHO curve volgt ie netjes een lijn (de lijn van dikke baby's wel :') ), dus het lijkt mij prima in orde.
pi_180675546
Niks met spekbaby’s Aure :9 O+ Fijn dat hij zo lekker groeit!

Ik zag ook een spekbaby van Jagar langskomen :9

PKM balen van je nacht, klinkt erg pittig :o

Goddelijker, welkom! Heftig als je kleintje niet lekker in het velletje zit :{

Ik ben dit weer echt zo zat en het lijkt wel of ik de enige ben. Ik zweet echt 100 keer erger dan voor de zwangerschap :{
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_180675576
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:57 schreef Aure het volgende:
Ahw Malteser, Mars klinkt als een voorbeeldbaby! Is het nog gelukt met het liggend voeden?

En spekbaby van jagar O+ om op te eten!

LeSage O+ Wat aandoenlijk zo op de fiets in slaap vallen.

Goddelijker, welkom! Balen van de huisarts, hopelijk heeft het CB er nog iets zinnigs over te zeggen.

Ik heb J. vanochtend even laten wegen, ruim 6 kilo spek O+ de dame die hem woog schrok ervan want "hij stijgt boven de curve uit", maar in de WHO curve volgt ie netjes een lijn (de lijn van dikke baby's wel :') ), dus het lijkt mij prima in orde.
Ja! Bedankt nog. ^O^
En spekbaby-boks. Hoe oud is J nu?
pi_180675620
J. is nu 7 weken :)

Ah vervelend is dat rena! Ik heb er ook heel veel last van. Sochtends is ook mijn hele kussen nat van het zweet ;( :r zou dat ook nog een hormonending kunnen zijn?
pi_180675831
Malteser, telefoonloze vakanties zijn de beste! Ik heb vanaf zaterdag 3 weken vakantie maar ben deze week op dinsdag en donderdag ook vrij. Morgen zwemmen 8-)

J laat steeds wat meer tijd tussen voedingen met als gevolg dat de borsten van mijn vrouw soms op ontploffen staan dus we hebben inmiddels een voorraadje in de vriezer.

Ik verheug me zo op een flesje geven vanaf zaterdag. Dat wordt eerst nog proberen en oefenen maar gewoon dat ik haar eten mag gaan geven O+

En *O* voor spekbaby's!
pi_180675858
quote:
0s.gif [b]Op maandag 23 juli 2018 15:09 schreef rena het volgende:[/b
Ik ben dit weer echt zo zat en het lijkt wel of ik de enige ben. Ik zweet echt 100 keer erger dan voor de zwangerschap :{
Ik ook. Verschrikkelijk vind ik het. Geef mij de herfst en winter maar O+
pi_180675891
O+ Voor alle spekbaby’s trouwens. Die van mij is qua gewicht heel gemiddeld en qua lengte een lijn boven gemiddeld. Van mij mag ie wel wat meer spekkies hebben :P
  maandag 23 juli 2018 @ 15:34:57 #262
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_180675973
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 15:14 schreef Aure het volgende:
J. is nu 7 weken :)

Ah vervelend is dat rena! Ik heb er ook heel veel last van. Sochtends is ook mijn hele kussen nat van het zweet ;( :r zou dat ook nog een hormonending kunnen zijn?
:Y
pi_180677292
Hier is het zweten gelukkig een stuk minder, met dit weer kun je gewoon niet niet zweten :')

V viel daarstraks hard met zijn voorhoofd op de rand van het tv meubel :'(
Hij struikelde over zijn eigen voet.
Het werd meteen blauw met een rode streep, gelukkig niet open, hij vond het zelf minder erg want hij was snel getroost.
Er zullen helaas nog wel meer ongelukjes gebeuren, iets met vallen en opstaan.
pi_180677727
Hebben jullie dat ook wel eens, dat je het gevreesde vloeibare poepgeluid hoort en snel de luier verschoont, want als je te lang wacht lekt ie door. Vervolgens zit je weer met je baby op de bank, nog een keer dat geluid, deze keer helaas wel tot aan z'n nek. Weer een schone luier, romper in de week en terwijl je de woonkamer binnen loopt hoor je hetzelfde geluid voor de derde keer :') Toch wel blij dat ik die in drie etappes heb verschoond, want het had echt nooit in één luier gepast :D En J. bleef me al die tijd met een grote glimlach aankijken :')
pi_180682019
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 16:59 schreef Aure het volgende:
Hebben jullie dat ook wel eens, dat je het gevreesde vloeibare poepgeluid hoort en snel de luier verschoont, want als je te lang wacht lekt ie door. Vervolgens zit je weer met je baby op de bank, nog een keer dat geluid, deze keer helaas wel tot aan z'n nek. Weer een schone luier, romper in de week en terwijl je de woonkamer binnen loopt hoor je hetzelfde geluid voor de derde keer :') Toch wel blij dat ik die in drie etappes heb verschoond, want het had echt nooit in één luier gepast :D En J. bleef me al die tijd met een grote glimlach aankijken :')
Jep, zojuist nog! Alleen hield Mars het na twee luiers voor gezien.
  maandag 23 juli 2018 @ 20:24:24 #266
221912 minilot
Nancy boy
pi_180682134
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 16:59 schreef Aure het volgende:
En J. bleef me al die tijd met een grote glimlach aankijken :')
O+ Babies zijn gaaf. O+
pi_180682240
:o aure, lekker bezig die J!

Malteser, het is jullie gewoon gegund, zo’n makkelijke baby O+
Slapen hier is nog steeds een ding, maar op dit moment lijkt het te werken om liedjes te zingen (allerbeste vriendjes van Woezel en Pip vooral) en hem daarbij aan te raken. Hij ligt as we speak al te slapen en dit is meer dan een uur eerder dan vorige week steeds *O*

Flav :'( je baby met een blauwe plek. Ik heb van die val en stootcreme en die vind ik best goed werken. Standaard in de tas, 2 jongens is vragen om ongelukken geloof ik.

Zweet ja :r zeker vandaag. Hele dag terras gelopen met 30 graden -O- en dan mensen die tegen mij gaan klagen over de temperatuur.
1 vrouw vond zelfs dat het bij ons wel érg warm was. Buten. Op het terras. Bij haar binnen was het minder warm hoor _O- Is goed, ik zal het even doorgeven aan het klimaat ofzo :')
pi_180682271
Ah, poep marathons. Mijn grote kon dat ook goed. :')

Ondanks slechte bijlees en amper reageren toch even een update.
Die grap van die moeder die er doorheen zat omdat haar baby al weken bijna niet meer slaapt en die iedere dag voor 5 uur moest opstaan, die naar de dokter ging met baby en dat baby een dubbele oorontsteking en een keelontsteking heeft zonder dat paps en mams het doorhadden..
:W :')

Laten we hopen dat de antibiotica snel werkt en meneer snel weer lekker mag slapen.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_180682350
Kris ;( zo jammer dat baby’s niet gewoon even kunnen zeggen dat er iets dwars zit. -O-
pi_180682384
Spekbaby van Jagar O+

Wat een hoop liefde straalt er van je post af, Malteser! Fijn dat het zo goed loopt O+

quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 16:35 schreef Flav het volgende:
Hier is het zweten gelukkig een stuk minder, met dit weer kun je gewoon niet niet zweten :')

V viel daarstraks hard met zijn voorhoofd op de rand van het tv meubel :'(
Hij struikelde over zijn eigen voet.
Het werd meteen blauw met een rode streep, gelukkig niet open, hij vond het zelf minder erg want hij was snel getroost.
Er zullen helaas nog wel meer ongelukjes gebeuren, iets met vallen en opstaan.
Schrikken zeg :* kleine stuntelaar

Alle baby's aan de voorhoofdpleisters :+

Poepen in etappes _O-
pi_180682598
Oeh kris, waren er achteraf symptomen behalve het slechte slapen? Hopelijk snel over en weer beter slapen!

Malteser, klinkt fijn jullie vakantie. Je kindjes wegbrengen is nooit leuk vind ik. Zeker de eerste keren niet!
N slaapt normaal wel in een slaapzakje, maar sinds de hoge temperaturen alleen nog maar in een romper. Anders is het veel te warm. Wil haar in de nacht wel een lakentje opleggen, maar dat schopt ze meteen weg dus dat probeer ik ook niet meer. Maar zeker een goede om straks weer mee te nemen in het slaapritueel.

Haha oef Aure!

En :* voor de blauwe plek van V. Na de eerste bult hier ook vallen en stoten zalf gehaald, maar nog maar 1x hoeven gebruiken. Ze doet alles meteen zo stabiel, sta er echt van te kijken soms.

Exode bijna het eerste flesje geven, leuk!!
pi_180682626
Oei, krisvc, wat naar. Ik hoop dat de goede nachten snel weer opkomen. :*

En dat poepen van jullie baby's. _O-
pi_180682633
Ai Flav, dat is niet geinig nee!

Aure jouw baby _O-

En LeSage die vrouw op het terras :')

Dat klinkt niet fijn Kris! Hopelijk gaat het vanaf nu beter :*

Ik lig met een slapende baby tegen me aan O+ In theorie zou ik ‘m weg kunnen leggen om de was op de gaan vouwen. En te dweilen. En het aanrecht schoon te maken. Of de badkamer. :')

M. heeft nu ie tijgert wondjes/schuurplekken aan z’n beide voetjes (van het afzetten geloof ik). Herkent iemand dat en is daar nog iets aan te doen? Sokjes zijn te glad denk ik en het zit op een plek waar geen grip zit bij sokjes met antislip
pi_180682785
Sokjes verkeerd om aandoen Fleur? Of leren slofjes? Als het niet meer zo warm is dan.

En slapende baby. O+
pi_180682877
O en qua symptomen. Ja. Er werd veel aan oren getrokken. Maar dat is ook z'n signaal voor dattie moe is. En ja dat is ie natuurlijk als hij weigert te slapen. En veel huilen als hij moest liggen. Maarja, zelfde verhaal. Geen koorts ofzo. Dus niet heel raar dat we het niet hebben gemerkt, maar volgende keer ga ik eerder naar de dokter zonder mezelf een aansteller te vinden en te denken dat het er allemaal bij hoort.

Althans, volgende keer? Hierna wordt ie gewoon nooit meer ziek. :{w
pi_180682949
Fijn LeSage dat het inslapen iets beter lijkt te gaan. En ik vind eigenlijk ook dat je het best even op een akkoordje kan gooien met het klimaat, jeetje. Klant is koning jeweets!

Kris, arme baby! En arme jullie. Hopelijk knapt hij snel op!
  dinsdag 24 juli 2018 @ 06:29:58 #277
221912 minilot
Nancy boy
pi_180690044
Beterschap voor de kleine, Kris! :*
  dinsdag 24 juli 2018 @ 06:30:34 #278
221912 minilot
Nancy boy
pi_180690046
BFD! Wereldoverheersing oefenen in je halfnakie, onder de plafondventilator. :Y)

SPOILER: spam
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180690108
Kris beterschap :*

Mini wat een knapperd heb je daar! O+
pi_180690173
O en de walvis. O+
pi_180690215
Zo, ik heb wat in te halen! Ik begin even aan het einde, hopelijk vergeet ik niemand :@

Minilot, 0+

Krisvc, beterschap voor je kleine mannetje! Zo lastig dan die kleintjes nog niks kunnen aangeven en je het dus soms gewoon echt niet doorhad. Toen mijn dochter maar niet herstelde van het RS virus waarmee we naar huis werden gestuurd en ik uiteindelijk toch maar weer naar de huisarts ging met haar, denkende dat ik me enorm aanstelde, bleek ze een verwaarloosde longontsteking te hebben. Je weet het gewoon nooit zeker met zulke jonge kinderen, het ene moment brullen ze alsof hun leven ervan afhangt en is er niets aan de hand en het andere moment lijken ze alleen 'niet zo fit' en blijken ze hartstikke ziek. Heel lastig.. voel je in ieder geval nooit schuldig als je met je kind naar de huisarts gaat, beter een keer teveel dan te weinig!

Fleur, wat vervelend van die schuurplekjws bij M.! Geen idee of het zou helpen, maar misschien om de zoveel tijd wat talkpoeder ofzo erop zodat het wat minder 'zweet' en de schade daardoor wat beperkt blijft? Of een kinderpleister erop? (Of een gewone pleister, maar dan zou ik wel pleisters gebruiken die je er makkelijk vanaf trekt).

Aure, die poepluiers _O- heel herkenbaar helaas, vooral dat angstaanjagende geluid van dat gevreesde vloeibare poepgeluid. Dan weet ik nooit hoe snel ik die luier moet verschonen, met risico dat N. ook tijdens het verschonen nog even lekker doorpoept (want dat is vaker voorgekomen). Shit happens :')

Flav, arme V! Vreselijk dat soort ongelukjes. Wel altijd goed om te zien hoe makkelijk een kind zich daar toch weer overheen zet, volgens mij maken ouders zich er drukker om dan kinderen zelf. J. liep laatst ook met een mooi ei op haar voorhoofd omdat ze was gestruikeld. Zij was de val na 5 minuten al vergeten maar elke keer als ik die bult zag (helemaal toen hij alle kleuren van de regenboog kreeg) deed het mij weer even pijn in mijn hart. Maar vallen doen ze helaas, en vaak -O-

Exode, wat een mooi vooruitzicht dat je J binnenkort een flesje mag geven! Heerlijke momenten kunnen dat zijn O+

Jagartrut, Malteser en Aure, 0+ voor jullie spekbaby's! Super dat ze zo goed groeien 0+

Malteser, naar he dat vooruitzicht dat je baby naar de opvang gaat straks. Fijn dat er wenochtenden zijn, maar ook confronterend want dan komt dat moment zo akelig dichtbij. Ik hoop dat het straks beter gaat met het drinken uit het flesje!

Lesage, mooie jongens en wat prachtig zo'n trotse grote broer 0+

Goddelijke, nog gefeliciteerd met je dochter maar wat naar van de klachten. Hopelijk vinden jullie snel een oorzaak en vooral op: een oplossing.

Qua slaapritueel, N. is met haar nog geen 8 weken voor mijn gevoel nog wat te jong maar J. was er op een bepaald moment idd ook heel erg bij gebaat om een ritueel te hebben. Niks spannends, wij hadden bijvoorbeeld een schaap met hartslaggeluiden die we standaard aandeden en daarnaast een vast ritme met pyama aan, tandje(s) poetsen, flesje, gordijntjes dicht en de wereld slaap lekker wensen. Toch een stukje houvast en zekerheid voor zo'n kleintje denk ik,ze hebben vaak wel behoefte aan structuur en duidelijkheid.

Inbakeren, hier met beide kids geprobeerd en bij beide geen succes. Altijd mooi om te lezen hoe goed het bij andere baby's werkt, echter vraag ik me daardoor ook steeds weer af of mijn kinderen gewoon vreselijk eigenwijs zijn of dat ik het altijd verkeerd heb gedaan :')

De pil, troep is het! Ik hoef gelukkig niks te slikken (handige aan getrouwd zijn met een vrouw is dat je nooit per ongeluk zwanger kan worden :')), maar heb het wel geslikt in het verleden en het doet echt wat met je lijf en geest. Zijn toch allemaal hormonen die je naar binnen werkt. Ik heb een kopeespiraaltje gehad in het verleden en daar had ik nagenoeg geen last van. Plus 5 jaar lang niet ingesteld, was een mooie bijkomstigheid :p

Ik lees over baby's die kunnen rollen, die leren staan, die macht en doorslapen. Wat heerlijk al die positieve ontwikkelingen en wat gaan ze hard! O+

Even tot hier want ik moet er straks uit om J. klaar te maken voor de crèche.

SPOILER
BDF! Mijn schone slaapster (gisteren):
SPOILER

[ Bericht 2% gewijzigd door Schanu op 24-07-2018 07:19:16 ]
pi_180690335
Schanu, :*
SPOILER
Wat een heerlijk droppie heb je daar liggen. O+
pi_180690339
Heftig je spoiler Schanu. Goed dat je goed voor jezelf zorgt. Is juist het niet goed kunnen praten niet een reden om het wel te doen en het wel te leren? In combinatie met dan.

En kijk je bolletje piekhaar nou. Mnohhh. O+
  dinsdag 24 juli 2018 @ 07:41:36 #284
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_180690431
Aure, zo herkenbaar. _O- U. deed dat een tijdje om 4:00 uur. :')

Mini, wat een lekkerding. O+ Dat koppie, heerlijk!

Kris, achhh.. beterschap! *;

Schnau,
SPOILER
Wat een dotje! De luier boven dat broekje O+

Ik drop deze even en ga dan werken.
U. is eerder in de kerk geweest dan in de moskee! :+ :+

Protège moi de mes désirs.
pi_180690548
Wat kan O. al goed zitten mini! Leuke foto O+

Schanu
SPOILER
En jullie N O+

Duman: hele mooie foto van jullie! O+ O+

Ik had 3 favoriete foto’s deze week :')
SPOILER
pi_180690654
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 07:29 schreef Nanuke het volgende:
Schanu, :*
SPOILER
Wat een heerlijk droppie heb je daar liggen. O+
Wat Nanuke dus zegt, ik lees eigenlijk geen verbetering :{ :*

Wat een lieve foto van jullie kleine meisje O+

Fleur, wat een heerlijk jochie heb je toch :)

Duman, wat een mooie serene foto en een leuk speenkoord :Y

Kris, beterschap voor jullie kleine mannetje, hopelijk knapt hij snel op!

Minilot; wat een lekker O’tje heb je daar O+ En wat zit hij al stevig!

Flav, wat zielig voor V ;(

Aure, heel herkenbaar die poepbroeken, hoewel ik vaak toch net te laat was 🙈

Zal zo eens een leuk foto’tje uitzoeken voor BFD :)
And you know I might
  dinsdag 24 juli 2018 @ 08:12:32 #287
221912 minilot
Nancy boy
pi_180690706
Moet Schanu nog even bijlezen, maar een -knuf- lijkt me alvast van toepassing. Bij deze! En dat broekje en die haartjes van je uk - aaaaa, daar wil je toch een miljard kusjes op planten? O+

Inzake dat zitten, ja, dat gaat al heel lang heel erg goed. Paar weken geleden in Engeland:
SPOILER
..als in: ik kan 'm dus probleemloos op de stoep of andere harde ondergrond neerzetten, hij valt gewoon niet om. Hij kan gaan zitten zwaaien of wapperen met zijn handen boven zijn hoofd, je kunt 'm een duwtje geven, of 'm kietelen maar die dikke kont blijft gewoon als een anker op de vloer! :D Heel praktisch!
  dinsdag 24 juli 2018 @ 08:14:07 #288
221912 minilot
Nancy boy
pi_180690722
Fleur, die kwijlfoto is fantastisch en wat eenmooie ogen heeft jouw kleintje toch! :)

Duman, gaaf zeg, die foto! Dragen: O+ En wat zie je er zelf tof uit! *O*
pi_180690876
Schanu,
SPOILER
pi_180690903
Oh my, die ogen van jouw baby BelleFleur. O+

En knappe U en zittende O.

Prachtige kindjes!
pi_180691032
Shanu:
SPOILER
pi_180691627
Schanu: ik sluit me aan bij veel wat al gezegd is. Wilde je nog wel even sterkte wensen :* en wat een superleuk broekje heeft jullie mini aan!

Verder las ik iets over reuzenbaby’s gister of zondag. Mijnes is nu 4 maanden en weegt bijna 6kg... Wat een verschil kan dat toch zijn bij die mini’s.

Duman prachtige foto van jullie. En die doek O+

De oogjes van de pretletter van Fleur O+

En mini wat een heerlijke foto zo zittend. O+

Ik ga kijken of ik via mobiel/ipad ook een foto kan delen. Maar ben niet zo handig, tips? :P
pi_180691926
Mini, dat is wel echt handig dat hij al lekker kan zitten. Hier een vrij luie baby, ze lijkt op mij vrees ik ;) Maar van de week begint ze wel steeds meer geluidjes te produceren en ze kan al heel hard met haar hoofd nee schudden (lijkt het op :P )

Songeur, ik upload via imgbb!

En papa vond het grappig om haar in een van zijn shirts te hijsen, ze nam daarbij gelijk de serieuze rockerlook aan :')
And you know I might
pi_180692009
Duman, wat een prachtig kind heb je toch en zo'n mooie bos haar O+

Fleur, wat een knapperd en die ogen! Smelt O+

Minilot wat een gave foto en wat goed dat je knapperd al zo stabiel kan zitten! En zoooo praktisch ook idd!

Rena,wat een knapperdje!! En nee schudden haha, als dat maar niet het begin is van dr pre-peuter-pubertijd :')

SPOILER
Ik moet over 45 minuten bij het cb zijn voor de 1e prikjes. Hoop niet dat N er ziek van wordt met dit warme weer :{ daar ook even benoemen dat ze al wel bijna een week groene diarree heeft en de laatste tijd steeds meer spuugt, net kwam de melk er ook in een hele lading weer uit. Maak me daar toch wel wat zorgen over, al drinkt ze verder wel heel erg goed gelukkig.

Wat ze ook heel erg heeft sinds een paar weken, is dat ze tot uren na een voeding nog last heeft van boertjes. Ik hou haar al rechtop na een voeding en zorg dat ze zowel tussendoor als na het drinken boert. Toch is het dan altijd zo (dus echt na elke voeding) dat ze uren later, vaak ook meerdere keren, opeens weer heel onrustig is omdat ze opnieuw moet boeren. Dat heeft mijn oudste nooit gehad, die boerde 1 of 2 keer meteen na het drinken en klaar. Bij N komen er soms verspreid tussen de ene en de andere voeding wel 6 boeren uit. Herkent iemand dit?

En deze moet ik ook even delen, mijn lachebekje, vanuit het niets dikke schik hier opeens _O-

SPOILER

[ Bericht 4% gewijzigd door Schanu op 24-07-2018 10:16:17 ]
pi_180692065
Ik reageer straks even op jullie BFD foto’s O+

Onze inzending deze week.
Een typische foto, mam wilt een plaatje schieten en V wilt alleen maar opgetild worden _O-
De anderen foto’s hangt hij aan mijn broek haha.
SPOILER

[ Bericht 3% gewijzigd door Flav op 24-07-2018 10:25:34 ]
pi_180693592
Leuk, die details op dat bordje erbij! :)
pi_180694438
Kris, beterschap voor je kleine!

Mini, wat een heerlijk ventje is O. toch! En toffe walvis :)

Duman, wat zijn U. en jij prachtig zeg O+ En wat een mooie doek heb je!

Fantastische foto's Fleur! :D

Rena stoere baby!

Ach Schanu, ik sluit me aan bij de rest en hoop dat er snel verbetering is :* Leuke foto van N.! J. hier boert trouwens ook soms nog één of twee uur later. Hij spuugt zelfs soms vlak voor een nieuwe voeding (das dan lekker ranzig zuur met stukjes enzo). Maar hij lijkt er zelf geen last van te hebben en het gebeurt ook weer niet zo vaak dat ik me zorgen maak. Ben benieuwd wat het CB er over te zeggen heeft :)

Haha Flav wat een heerlijke foto's! Was wel grappig geweest als je op de onderste regel "huilt" had neergezet :D

Blije J. onder spoiler, 5 minuten voor hysterische huilbui zonder duidelijke reden :')

SPOILER
  dinsdag 24 juli 2018 @ 12:39:16 #298
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_180694591
I'm the king of bongo baby, i'm the king of bongo bong 8-)

SPOILER
  dinsdag 24 juli 2018 @ 12:40:43 #299
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_180694612
Oh en fleur, wat een beauty O+ duman wat een mooie draagfoto (en jurkje!) en ahw x10000 voor het pluizenbolletje van schanu O+
pi_180695083
LeSage ik heb de eerste dut meegeslapen met Banaan. Mijn man de tweede trouwens. :D Helaas was het voor mij niet genoeg tegen de hoofdpijn.

Nolita fijn dat je meisje soms eindelijk wat langer slaapt. Banaan slaapt ineens ook langer door. En dat tussen jullie in slapen, het is ook wel lekker knus he. :)

Flav zaterdag gaan we verhuizen. *O*
Nachtschreeuwers, als je ziet hoeveel van die lachgas buisjes er liggen dan zou je toch verwachten dat ze iets vrolijks zouden schreeuwen.
Leuke foto. :)

Wat een liefde altijd voor je kindjes Malteser, zo mooi. O+

Aure mooi toch dat hij zo spekkig wordt. :D

Wat leuk Exode dat je je kindje de fles kunt gaan geven. Lijkt me ook wel bijzonder. O+

Rena ik baal ook van de temperaturen. In huis nou 28 graden, gaat me echt te ver.
Geweldige foto, dit gaan we binnenkort ook eens met Banaan doen. Of genderneutraal in een van mijn jurken. :D

Wat sneu Flav. :* Mijn Banaan maakt nou ook wat lelijke smakkerds achterover als hij rechtop wil zitten en vanmorgen voorover op zijn bedrand. Ouch. Maar hij is het inderdaad zo vergeten. :D

Aure, Banaan heeft dat ook weleens gehad. Inderdaad ook dat je aan het verschonen bent en er extra ladingen uit komen.
Knappe baby heb je. O+

LeSage je mag zo’n vrouw zeker niet vriendelijk terug naar huis sturen? ;)

Kris dat is een vervelend grapje. Hopelijk knapt hij snel op en kom je eindelijk weer aan wat rust toe. :* Heel begrijpelijk trouwens dat jullie het niet doorhadden.

Mini wat lijkt O. al groot! Komt vast door die wereld in zijn handje. :D

SPOILER
En wat een lekker klein meisje nog. :)

Haha Duman, leuke foto. Vond hij het mooi?

Fleur die eerste, die is prachtig. Verkoelt ook goed he. O+

LDG dat ziet er goed uit! :D

Ik probeerde net of Banaan kan slapen zonder slaapzak. Het resultaat was dat hij zo actief bleef dat ik de poging maar onderbroken heb en dat doe ik zelden. :D

SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')