abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_180613565
Even een vraagje tussendoor:

M. heeft sinds vandaag een paar keer gehad dat ze gewoon rustig op haar rug ligt op bed of in onze armen en dan ineens haar armpjes helemaal wijd strekt alsof ze schrikt, oogjes worden ook helemaal groot en dan begint ze te huilen terwijl haar lijfje nog helemaal verkrampt is, ik kon bijv haar kont niet makkelijk omhoog doen om haar luier om te doen.

Als ik haar meteen oppak is het ook gelijk weer goed, maar het ziet er zo naar uit.

Iemand die dit herkent en weet wat dit is?
  vrijdag 20 juli 2018 @ 19:42:54 #102
221912 minilot
Nancy boy
pi_180614354
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 18:42 schreef Nanuke het volgende:
Maar mini, dat heeft er toch ook gewoon mee te maken dat je met O. niet om een bepaalde tijd op moet ivm naar opvang/oppas gaan. En dat hij overdag ook veel meer zijn eigen ritme kan volgen ipv wat 'moet'. Fijn toch dat dit voor jullie werkt. O+ Ik denk daarnaast dat het helpt om relaxt te zijn als ouders, maar dat het niet alleen daaraan ligt. Het is ook een stukje aanleg van de baby zelf en het is fijn dat O. zo in jullie leven meekan.
Oh zeker hoor - ik bedoelde ook absoluut niet dat onze manier van doen voor anderen toepasbaar is. Natuurlijk speelt mee dat we er - met een paar aanpassingen - voor konden en wilden kiezen dat ik tijdens O.'s babytijd niet werk en hebben we een in aanleg tamelijk makkelijke baby. Al zou ik 'm mogelijk als minder makkelijk ervaren als ik elke avond zou proberen 'm om zeven uur op bed te leggen. *) En ik vrees dus een beetje voor de toekomst. Mogelijk is hoe we het nu doen uiteindelijk helemaal niet handig en balen we als een stekker als O. over een jaar nog altijd niet weet hoe zelf in slaap vallen in z'n werk gaat. :') De tijd zal het leren!
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 20 juli 2018 @ 19:43:44 #103
221912 minilot
Nancy boy
pi_180614376
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 19:01 schreef VitaBella het volgende:

M. heeft sinds vandaag een paar keer gehad dat ze gewoon rustig op haar rug ligt op bed of in onze armen en dan ineens haar armpjes helemaal wijd strekt alsof ze schrikt, oogjes worden ook helemaal groot en dan begint ze te huilen terwijl haar lijfje nog helemaal verkrampt is, ik kon bijv haar kont niet makkelijk omhoog doen om haar luier om te doen.

Als ik haar meteen oppak is het ook gelijk weer goed, maar het ziet er zo naar uit.

Poeh! Geen tips, maar klinkt sneu voor M. Kusje voor haar!
pi_180616552
Het klinkt als overstrekken Bella. Maar de aanleiding snap ik niet. Hopelijk is het niks :*

Mini Banaan slaapt ook niet zelf en heeft geen vaste bedtijden. Er is voor mij niets om spijt van te krijgen over een jaar, want het lukt gewoon niet en in slaap huilen wil en trek ik niet.
Voordeel van geen vaste slaaptijden is wel dat we sinds het mooie weer 's avonds nog buiten wandelen. Banaan heeft nou bijvoorbeeld gedut van half acht tot half negen in de draagzak.

Nanuke die W-zit had ik niet zo over nagedacht. Ik deed het ook vroeger en kan me zelfs nog herinneren dat ik zo zat. Ik moest dan eigenlijk in kleermakerszit gaan zitten. Heb nou nog een hekel aan kleermakerszit. :@
En nou zit ik ineens paranoïde te kijken naar Banaan zijn manier van zitten. :+

Banaan giechelt wat af vanavond. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_180617702
Hier gaat het in slaap vallen nog steeds bagger. Ik maak er wel een punt van, maar dat komt omdat ik ook nog een peuter heb die naar bed moet. Ik trek het niet echt om nergens een ritme in te hebben. Maar frustratie geeft het wel.
Ik denk niet dat er een reden is voor wel/niet slapen. Het zit denk ik in de genen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 20 juli 2018 @ 22:24:07 #106
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_180617969
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 22:12 schreef LeSage het volgende:
Het zit denk ik in de genen.
Daar geloof ik ook wel in.. mijn dochter lijkt heel erg op mijn vriend en dat is een nachtuil (en ook nog kunnen functioneren op weinig slaap). Ik daarentegen heb echt wel 8+ uur nodig.

Ben benieuwd hoe het met nr2 gaat als hij ouder is.
pi_180618117
Elliebel, heb vertrouwen. Je kunt niet verwachten dat hij plots weer zijn oude lijntje oppakt. Als hij het nieuwe lijntje blijft volgen is het prima, maar kan me je zorgen voorstellen.

Donna fijn dat het thuiswerken zo goed gaat. Zou hier echt geen optie zijn met N ! :D

Vita ik herken het deels denk ik. N had in de kraamweek al dat ze haar handjes in de lucht gooide en schrok in haar slaap. Maar ze werd niet wakker en verkrampte ook niet. Het lijkt op mijn vriend die ‘valt’ net voordat hij echt slaapt. Lijkt het daarop?

Bedankt voor dr reacties op het slapen. We volgen haar zoveel mogelijk, maar het probleem is nu dat ik eerder instort dan haar. Na 2 nachten om 00:30 is het nu alweer 22:30 en ze is nog actief. Ben tussen 20:30 en 22:00 met haar bezig geweest. Nu is vriend gelukkig thuis en ga ik naar bed...ik zou al blij zijn als ze uiterlijk om 22:00 slaapt.

Waar we het aankleedkussen maanden geleden nog het lachkussen noemden, want altijd lachen en vrolijk daarop is het tegenwoordig het huilkussen. Zo gauw we haar daarop leggen is het huilen...herkenbaar voor iemand? Liggen = huilen hier, al weken/maanden.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 23:00:45 #108
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180618629
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 22:32 schreef Nolita het volgende:
Bedankt voor dr reacties op het slapen. We volgen haar zoveel mogelijk, maar het probleem is nu dat ik eerder instort dan haar. Na 2 nachten om 00:30 is het nu alweer 22:30 en ze is nog actief. Ben tussen 20:30 en 22:00 met haar bezig geweest. Nu is vriend gelukkig thuis en ga ik naar bed...ik zou al blij zijn als ze uiterlijk om 22:00 slaapt.
Ja, dat is precies wanneer ik mijn zen verlies: als hij niet wil slapen, en ik wel. Gelukkig dat je bent afgelost nu.
quote:
Waar we het aankleedkussen maanden geleden nog het lachkussen noemden, want altijd lachen en vrolijk daarop is het tegenwoordig het huilkussen. Zo gauw we haar daarop leggen is het huilen...herkenbaar voor iemand? Liggen = huilen hier, al weken/maanden.
:Y .
De eerste maanden lachen als een idioot, echt van grinniken tot schateren, uitkleden was hi-la-risch. Nu is het 9 vd 10 keer huilen en bananen. Slaat echt nergens op en als het afleiden is gelukt kan ik 'm daarna zonder problemen verschonen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 20 juli 2018 @ 23:11:36 #109
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180618841
Al die bewegende baby's ineens :o. Zo tof.
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 18:00 schreef minilot het volgende:
Hier hebben we nog altijd geen avondbedtijd en O. drinkt zich meestal ergens tussen 21:00 en 22:00 vanzelf een keer bij mij in slaap zodra -ie moe genoeg is en dan gooien we 'm zijn bedje in wanneer we een paar uur later zelf naar bed gaan. Enerzijds baart het me een beetje zorgen dat ik dus echt geen flauw idee heb hoe ik een baby ooit zou moeten leren zelf in slaap te vallen, maar tegelijk zijn we nu al een half jaar ouders zonder ooit gezeik of strijd of ellende rondom avondbedtijd gehad te hebben en dat vind ik toch ook wel prettig. Dus tsja. Misschien slaan we onszelf over een jaar wel voor de kop omdat we een zoon hebben die niet weet hoe -ie op een normale tijd zelf zijn ogen toe moet doen, anderzijds hebben we tot nu toe een heel relaxte aanpak die voor blije ouders en een blije baby zorgt, dus de motivatie om het anders aan te pakken is precies nul. :')
Ten eerste denk ik dat als je nu iets doet om de goede redenen (zoals dat het nu het beste werkt en bij jullie past), het vrij nutteloos is om er later spijt van te krijgen. Zoals dat ik vrijwel zonder nadenken aanleg 's nachts maar ook wel overdag bij gepiep, omdat het werkt. Nu heb ik een nachtvoedingen'probleem'. Maar ik zou het met terugwerkende kracht niet anders doen.

En ten tweede gaat hij dat zelf in slaap vallen heus wel leren of gewoon doen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 19:01 schreef VitaBella het volgende:
<knip>
Klinkt als een moro reflex. Zoals in dit filmpje, maar dan zonder laten vallen vooraf.
Het is niks ergs en gaat vanzelf over :).
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180619554
Verschonen is hier een soort strijd om wie de langste adem heeft. Uiteindelijk win ik een soort van, hoewel de luier niet altijd even netjes zit als ik hem graag zie.
En inderdaad, de eerste maanden was het dikke pret als hij met zijn beentjes de lucht in werd gelegd (ik ben niet zo’n verschoonkussentype en gooi mijn kinderen meestal willekeurig op de bank/tafel/vloer :@ ).

Oh ja, ik ging slapen... :O
pi_180624345
De kleine meid heeft haar dag/nacht ritme *O*

23:00 / 03:00/ 07:00 werkt dankzij de Puckababy *O*
pi_180624351
Z. heeft gisteren zo vreselijk veel om haar grote broer moeten lachen. Ze hád het niet meer.
Hij gooide met een stuk speelgoed steeds in de lucht en de ene keer op te vangen en de andere keer viel het ernaast.
Hilarisch vond ze het. Ze kreeg er zelfs de hik van. Het was zo grappig. O+
Zeker omdat ze heel lang best een serieuze dame was waarbij we met heel veel moeite soms een klein lachje kregen.

Ze begint sowieso steeds meer naar haar broer te trekken. Ze volgt hem en kijkt in het rond om hem te zien.
We doen ook vaak spelletjes met haar bij hem. Ze ‘stapte’ laatst (we houden haar vast onder haar okseltjes) naar A en ze lachte hard toen ze bij hem kwam.
En A is zo lief voor haar, heel vertederend. Het maakt mij erg trots dat hij zo verzorgend naar haar is. Alleen maar lof. O+ O+
pi_180624419
Wat lief Venco. O+

Banaan heeft ook geen geduld voor schone luiers en aankleden is reden voor protest. Vroeger was hij een en al lachjes op het aankleedkussen, die goede oude tijd. ;(
Nou is het een handeling aan het worden waarvan ik denk dat ik krachttraining moet gaan doen. :{
pi_180624537
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 07:14 schreef Blue_note het volgende:

Juich niet te vroeg :+ Op het moment dat je dat denkt draaien ze het vaak radicaal weer om ;( :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_180624582
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 07:14 schreef Blue_note het volgende:

Geniet ervan zolang het duurt!

Wat schattig, Venco!

Die aankleedkussenstruggles :X S. is hier ook nog van de instant chillmode zodra ze het kussen raakt. Dat is niet per se permanent dus :'( ?
Vannacht kon ik zelfs een dikke poepluier verschonen terwijl ze stug doorsliep :D
  zaterdag 21 juli 2018 @ 08:55:34 #116
221912 minilot
Nancy boy
pi_180625042
Hier vooralsnog geen geblèr, maar O. draait zich wel graag in wokkelvorm bij het verschonen en sinds kort vindt hij de octopussen op zijn behang (OUD / Kinderkamerfoto- en inspiratie-topic deel 75) inenen uitermate lief, en aldus drukt hij zich bij het luierwisselen en aankleden nu al een week kwijlend en kirrend full body tegen de muur aan en laat me je vertellen: dat verschoont lastig. :')

Lemijn ,jij vroeg eerder nog waarom borstvoeding en werken bij mij samenhangt. In de eerste maanden heeft O. toch overdag wel heel veel clustermomenten gehad en dronk -ie sowieso elke drie uur - meestal vaker - bij me. Daar genoot ik (en volgens mij O. ook) hartstikke van: het gevoel dat ik voor zo'n kleine baby gewoon altijd beschikbaar was, eigenlijk zelden verder dan twee meter bij 'm vandaan. O+ Daar zijn we nu duidelijk uit aan het groeien: de borstvoedingen zijn veel minder frequent en overdag eet -ie al behoorlijk veel andere dingen. O. drinkt, met wat hulp, ook al heel aardig uit een bekertje. Ook op andere vlakken is die heftige symbiose van de eerste maanden duidelijk aan het verdwijnen en als dat allemaal nog wat verder hobbelt de komende tijd en voorspoedig blijft lopen, dan lijkt dat me een goed moment om wat dagen in de week buiten de deur te gaan werken zodat mijn meneer wat meer tijd met O. kan doorbrengen.
Ik vind het helemaal niet bezwaarlijk om te kolven (dat gaat me ook makkelijk af), wel om een heleboel 'live' voedingsmomenten te missen door niet thuis te zijn. Maar aangezien O. vanzelf al een beetje in de richting van vooral 's avonds en 's ochtends vroeg melk bij mij drinken en dan de rest van de dag vast voedsel lijkt te drijven, zie ik dat dus over een poosje vooralsnog wel goed komen. :)

En nee, ik ga niet terug naar mijn vorige werkgever (weet even niet wie dat nou eerder vroeg) - een reden om even helemaal te stoppen was dat ik bij mijn afgelopen baan onmogelijke werktijden had die elke week wisselenden, tegenover een hysterisch laag salaris. Ik vond het er hartstikke leuk, maar oncombineerbaar met klein kind. :) Iets anders zoeken dus, met min of meer reguliere kantoortijden en een acceptabel salaris. Dat komt wel goed. :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 21-07-2018 09:02:07 ]
  zaterdag 21 juli 2018 @ 08:57:31 #117
221912 minilot
Nancy boy
pi_180625066
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 07:16 schreef vencodark het volgende:
Z. heeft gisteren zo vreselijk veel om haar grote broer moeten lachen. Ze hád het niet meer.
Hij gooide met een stuk speelgoed steeds in de lucht en de ene keer op te vangen en de andere keer viel het ernaast.
Hilarisch vond ze het. Ze kreeg er zelfs de hik van. Het was zo grappig. O+
Zeker omdat ze heel lang best een serieuze dame was waarbij we met heel veel moeite soms een klein lachje kregen.

Ze begint sowieso steeds meer naar haar broer te trekken. Ze volgt hem en kijkt in het rond om hem te zien.
We doen ook vaak spelletjes met haar bij hem. Ze ‘stapte’ laatst (we houden haar vast onder haar okseltjes) naar A en ze lachte hard toen ze bij hem kwam.
En A is zo lief voor haar, heel vertederend. Het maakt mij erg trots dat hij zo verzorgend naar haar is. Alleen maar lof. O+ O+
Aaaaaa, wat hartveroverend zeg! O+ Hoe oud is A. ook alweer? :)
  zaterdag 21 juli 2018 @ 09:47:17 #118
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180625596
Dank voor je toelichting mini, ik kan je helemaal volgen :).

Blue_note, ik juich gewoon voor je zonder voorbehouden hoor :o. *O* . Superfijn dat jullie een goede nacht hadden.

Venco wat tof van het lachen om grote broer!
pi_180625755
Blue heerlijk zo'n nacht!

En venco wat klinkt dat zoet zeg O+

J. sliep vannacht van 2315 tot 0500 O+ ik hoop dat ie dat vol gaat houden. Ik voed hem tegenwoordig om 2300 wel op mijn eigen verzoek, maar het lijkt te werken. Hij slaapt daarna dan meestal rond de 5 uur. Soms dus meer en soms minder.

En hier is het aankleedkussen niet persé iets om te lachen of huilen. Hij is er vaak wel stil op, maar hij houdt er niet van als ik kleding over zijn hoofd aan of uit moet doen, dus dat is dan sowieso huilen. En verder is ie enorm beweeglijk, dus verschonen is altijd een feestje :') als ik niet uitkijk zit de poep overal :')
pi_180626067
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 08:57 schreef minilot het volgende:

[..]

Aaaaaa, wat hartveroverend zeg! O+ Hoe oud is A. ook alweer? :)
A is in april 5 geworden. :)
pi_180626512
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 08:55 schreef minilot het volgende:

En nee, ik ga niet terug naar mijn vorige werkgever (weet even niet wie dat nou eerder vroeg) - een reden om even helemaal te stoppen was dat ik bij mijn afgelopen baan onmogelijke werktijden had die elke week wisselenden, tegenover een hysterisch laag salaris. Ik vond het er hartstikke leuk, maar oncombineerbaar met klein kind. :) Iets anders zoeken dus, met min of meer reguliere kantoortijden en een acceptabel salaris. Dat komt wel goed. :Y
Dat was ik! Fijn dat je er zo relaxed in staat, dan komt het inderdaad vaak wel goed :) Je deed er ook 'iets' naast toch? Fudge, heb ik dat nou goed onthouden? Of is dat puur voor de hobby?
Wat betreft slaaptijden, met mijn oudste zijn we ook altijd meegegaan in zijn ritme en hij gaf op een gegeven moment zelf aan dat hij eerder wilde slapen. Dus ik heb het idee dat kinderen dat vanzelf wel regelen. Aan de andere kant, dat is maar één voorbeeld natuurlijk en dat maakt mij zeker geen expert ;)
pi_180626574
Elliebel, vervelend dat je je zorgen maakt. Als hij stabiel op z'n lijntje is gebleven lijkt dat me inderdaad positief. En wat je al zegt, je kan het voedsel er moeilijk inproppen. Komt vast helemaal goed, maar hoop dat je je snel geen zorgen meer maakt!

Nolita, pittig! Het is zo frustrerend als het 's avonds zo gaat. Geen gouden tip helaas, sorry. Hoop dat je snel een goede avond en nacht hebt!
pi_180629627
Ik heb nauwelijks bijgelezen afgelopen dagen, dus excuus voor nergens op reageren :@, maar ik ben benieuwd naar het volgende:
Ik heb net mijn eerste pilstrip op. Ik heb het idee dat het alleen maar negatieve bijwerkingen heeft: ik ben emotioneel, snel geïrriteerd en moet ook zomaar huilen :@, libido is nul (word ik iig niet zwanger :') ) En zoals nu: ik ben de hele middag en avond alleen (met M. dan) en het voelt zo uitzichtloos ofzo (en nu voel ik me weer een pieperd dat ik dat zo voel, vicieuze cirkel, blabla.)
Ik schrijf dit nu toe aan de pil, maar ik ben dus benieuwd of dat überhaupt al zo snel merkbaar kan zijn. En kan dit nog verbeteren, oftewel: moet mijn lichaam nog wennen?
En dan heb ik het nog niet eens over bloedverlies sinds dag 9 van de strip -O-

Manlief zou eerst een knip laten zetten, maar die durft niet meer; bang dat de arts een slechte dag heeft en zijn hele zaakie eraf chopt ofzo }:| , dus ik ging maar weer aan de pil
pi_180629891
Even zonder bijlees.
Heb zojuist voor het eerst met V gefiets O+
Na 6 weken is de fiets van m’n moeder gemaakt en kunnen we erop uit.
Nu komt komende week mijn eigen fiets (ebike) :D
Hoop dat ik dat mamastuur daar ook op kan monteren, dan kunnen we gaan touren hihi.
pi_180630047
LadyS, ik had hetzelfde na mijn eerste bevalling en ben na drie weken gestopt. Ik schrok ervan hoe moe, futloos en somber ik werd en hoe snel dat ook weer over was toen ik weer stopte.

Flav, wat leuk :D Heerlijk hè, zo’n bolletje voor je O+
pi_180630057
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 14:09 schreef LadyS het volgende:
Ik heb nauwelijks bijgelezen afgelopen dagen, dus excuus voor nergens op reageren :@, maar ik ben benieuwd naar het volgende:
Ik heb net mijn eerste pilstrip op. Ik heb het idee dat het alleen maar negatieve bijwerkingen heeft: ik ben emotioneel, snel geïrriteerd en moet ook zomaar huilen :@, libido is nul (word ik iig niet zwanger :') ) En zoals nu: ik ben de hele middag en avond alleen (met M. dan) en het voelt zo uitzichtloos ofzo (en nu voel ik me weer een pieperd dat ik dat zo voel, vicieuze cirkel, blabla.)
Ik schrijf dit nu toe aan de pil, maar ik ben dus benieuwd of dat überhaupt al zo snel merkbaar kan zijn. En kan dit nog verbeteren, oftewel: moet mijn lichaam nog wennen?

Manlief zou eerst een knip laten zetten, maar die durft niet meer; bang dat de arts een slechte dag heeft en zijn hele zaakie eraf chopt ofzo }:| , dus ik ging maar weer aan de pil
Ik ben ook niet bijgelezen want wij hebben vakantie maar ik las dit toevallig en wil toch even reageren:
Bij mij kwam het door de pil. Ik startte 9 weken na de bevalling van Twix weer met de pil (want had toen weer mijn eerste menstruatie), maar ik stopte 2 maanden later weer. Nooit geweten dat die hormonen zoveel met me deden maar ik was lusteloos, had veel hoofdpijn, een libido beneden het vriespunt en moest de hele dag huilen. Na het stoppen ging het snel beter. We gebruikten toen condooms.
Nu nog niet gemenstrueerd, Mars is 3 maanden. We gebruiken weer condooms en denken nog na over wat we ermee willen want we voelen ons voor nu compleet met twee kindjes. Maar je weet nooit...
pi_180630218
Dat doet de pil bij mij ook, ladys. Gelukkig hebben we nu hele natuurlijke anticonceptie in de vorm van oververmoeidheid door baby, maar als dat ooit een einde aan komt dan worden het condooms hier.
  Moderator/colorchick zaterdag 21 juli 2018 @ 14:50:51 #128
382129 crew  Donna
pi_180630330
Ja LadyS. Hier ook na 3 weken weer gestopt met de pil voelde me vreselijk.
Nu condooms en miss wil ik de anticonceptie pleister proberen.
pi_180630801
Ik haat de pil, wij deden voor de zwangerschap ook al aan condooms. En nu ook condooms en bovengenoemde reden van Jagar :P Misschien als er geen kinderwens meer is een koperspiraal maar zover is het nog niet.
pi_180630852
Ik ben juist heel emotioneel nu ik geen pil gebruik.
Komt misschien omdat ik nu een mama ben, maar vond dat ‘vlakke’ door de pil soms ook wel fijn.

Ik zat laatst hardop te huilen bij de film Nanny McPhee :')
Gelukkig was ik alleen thuis.
  zaterdag 21 juli 2018 @ 15:37:54 #131
221912 minilot
Nancy boy
pi_180631315
Hier, na een paar weken minipil na de bevalling, ook niet opnieuw aan de pil wegens en heel erg geen zin in en prima als een tweede baby komt :) Nou is mijn cyclus nog steeds niet op gang, dus zal wel loslopen tot ik wat minder ga borstvoeden. Ook best. ^O^
pi_180631351
Hier ook condooms omdat ik zo gaar werd door de pil, maar ben wel op zoek naar een andere oplossing. Want vorig jaar op vakantie vonden we dat het heus wel één keertje zonder condoom kon en nu zit ik met een baby op de bank :') :D
  zaterdag 21 juli 2018 @ 15:41:41 #133
221912 minilot
Nancy boy
pi_180631399
Mijn libido was gedurende al die jaren aan de pil (ononderbroken vanaf mijn veertiende!) hartstikke prima, maar knalde echt door het dak heen toen ik ermee stopte wegens poging tot zwanger worden. Zeker rond ovulatie, het was op het lastige af. :') Is sinds O. wel weer een tikkie genormaliseerd, maar ben benieuwd hoe het gaat lopen als mijn cyclus weer is opgestart. :+ :9
pi_180631423
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 15:15 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Ik haat de pil, wij deden voor de zwangerschap ook al aan condooms. En nu ook condooms en bovengenoemde reden van Jagar :P Misschien als er geen kinderwens meer is een koperspiraal maar zover is het nog niet.
Waarom koperspiraal icm geen kinderwens? Zit zelf te denken aan een spiraaltje, pil al sinds mijn zestiende afgezworen omdat ik er depri van werd..
pi_180631477
Mijn libido is ook duizend maal beter zonder de pil. Wel lastig soms :D zeker in de weken vlak na de bevalling :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180631651
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 15:43 schreef DorothyGale het volgende:

[..]

Waarom koperspiraal icm geen kinderwens? Zit zelf te denken aan een spiraaltje, pil al sinds mijn zestiende afgezworen omdat ik er depri van werd..
Omdat je die toch vaak voor langere tijd hebt (geloof 5 jaar ofzo?) en ik geen zin heb om zo’n ding te laten zetten om hem een jaar later weer te laten verwijderen ivm een kinderwens :P
pi_180631678
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180632640
Ooooh wat fijn (voor mij dan, niet voor jullie :@) dat zoveel het herkennen! Ik ben ook al zo vermoeid (ik weet niet meer wie dat noemde), ik doe dutjes overdag als het kan, en soms kan de trap op lopen al bijna te veel zijn.
Dus eigenlijk gewoon die pil weer uit het raam en manlief toch maar naar de huisarts sturen voor op zijn minst een informatief gesprek. Ik ga hem meteen appen :')

Hier, om gedachten te verzetten, ook voor het eerst gefietst met M. O+ Hij vindt het echt heel leuk, ik wat minder, want mijn omafiets vind ik er toch niet geschikt voor, dus nu marktplaats afstruinen naar een goede fiets. Iemand had hier geloof ik zo'n Cortina U4, bevalt dat? Of gewoon maar een "echte" moederfiets?
pi_180632823
Hier komt er ook geen enkele vorm van hormonale anticonceptie meer in. :X . Het idee was dat mijn man de boel af zou laten binden, maar toen bleek zijn beste vriend dat net gedaan te hebben en die vond het zo'n verschrikkelijke ingreep dat mijn man niet meer durfde. :').
Dus ik heb nu sinds zes weken een koperspiraal. :+ .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zaterdag 21 juli 2018 @ 17:02:34 #140
221912 minilot
Nancy boy
pi_180632897
En anders gewoon voortaan in de bips, dames! :7 Waar een wil is, is een weg *O*
pi_180632999
Die weg vind ik te pijnlijk mini :+
pi_180633322
Wij liepen vanochtend op een rommelmarkt en nu gaat M. met een turtle op z’n rug de woonkamer door :') O+

pi_180633454
Oooh, Fleur! O+
Ik wilde vandaag ook naar een rommelmarkt, maar door jouw post weet ik nu dat ik dat vergeten ben :')

Koperspiraal, daar word je menstruatie toch zo heftig van? Die is nl al best heftig van zichzelf, na de bevalling helemaal -O-
pi_180633559
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 17:22 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Wij liepen vanochtend op een rommelmarkt en nu gaat M. met een turtle op z’n rug de woonkamer door :') O+

[ afbeelding ]
O+ O+ O+

Anticonceptie zijn wij veel te laks in. We zijn nog steeds aan het bespreken wat we willen. Het liefst zou ik me laten steriliseren. Ik wil echt geen derde. Mochten we onverhoopt uit elkaar gaan, kan hij nog wel kinderen krijgen met een andere vrouw als zij dat willen.
Maar met mijn leeftijd zal dat steriliseren nog wel niet "mogen".
Gelukkig voor ons ovuleer ik toch nooit :P

Lekker fietsen Flav O+ wat is de wereld dan opeens weer een stuk groter he?

Hoi nieuw truukje :o
pi_180633560
Na de bevalling is mijn menstruatie ook heftiger, vooral de eerste 2 dagen.
En de eerste keer na de bevalling was best fijn, het is nu wat ruimer down under B-), dus het was voor het eerst dat het meteen fijn was.

Ohhh M en zijn rugzak O+
pi_180633620
Is dat lopen, skittles? :o

Flav, ja inderdaad, die eerste anderhalf a 2 dagen :'( Iedere 2 uur de grootste tampon moeten verwisselen... vreselijk -O-
pi_180633638
O+ wat stoer Fleur, staat hem goed!
pi_180633660
Nee, gelukkig geen lopen hoor! Hij staat los en zodra hij ergens heen wil, ploft hij op zijn derrière om te gaan kruipen :D
pi_180633710
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 17:38 schreef Skittles het volgende:
Nee, gelukkig geen lopen hoor! Hij staat los en zodra hij ergens heen wil, ploft hij op zijn derrière om te gaan kruipen :D
Gelukkig, zo hard moet het allemaal niet gaan, hoor :{w ;)
pi_180633734
Wat goed van hem Skittles! *O*

Wat fijn van het fietsen Flav! Wat voor ebike heb je?

Oh balen LadyS! Ik had best een goede oogst.
Deze rugzak (die moest er komen van m’n vriend, boys will be boys), 5 speeldingen en 3 kinderboeken voor ¤4,50 :')

[ Bericht 5% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 21-07-2018 17:51:26 ]
pi_180633832
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 17:40 schreef LadyS het volgende:

[..]

Gelukkig, zo hard moet het allemaal niet gaan, hoor :{w ;)
Helemaal mee eens. Ik ren nu al te veel achter hem aan :{w
pi_180634766
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 17:33 schreef Skittles het volgende:

[..]

O+ O+ O+

Anticonceptie zijn wij veel te laks in. We zijn nog steeds aan het bespreken wat we willen. Het liefst zou ik me laten steriliseren. Ik wil echt geen derde. Mochten we onverhoopt uit elkaar gaan, kan hij nog wel kinderen krijgen met een andere vrouw als zij dat willen.
Maar met mijn leeftijd zal dat steriliseren nog wel niet "mogen".
Gelukkig voor ons ovuleer ik toch nooit :P

Lekker fietsen Flav O+ wat is de wereld dan opeens weer een stuk groter he?

Hoi nieuw truukje :o
[ afbeelding ]
Dat argument voor de man hebben wij ook. Of als ik onder een bus kom ofzo. :P
Maar waarom zouden ze op jouw leeftijd nog niet steriliseren? Ik ken een vrouw met 3 kinderen van nog geen 30 die het na de 3e gelijk liet doen.
pi_180636068
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 15:55 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

Omdat je die toch vaak voor langere tijd hebt (geloof 5 jaar ofzo?) en ik geen zin heb om zo’n ding te laten zetten om hem een jaar later weer te laten verwijderen ivm een kinderwens :P
waarom niet? dat is hier wel het plan.
in het verleden van alles geprobeerd qua anticonceptie en een spiraaltje beviel gewoon het beste dus die komt er weer. als dat betekend dat het ding er een jaar later weer uit mag ivm kinderwens is dat zo gebeurd en daarna vrijwel direct weer vruchtbaar wat ook een pluspunt is.
pi_180636205
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 19:37 schreef Elleska het volgende:

[..]

waarom niet? dat is hier wel het plan.
in het verleden van alles geprobeerd qua anticonceptie en een spiraaltje beviel gewoon het beste dus die komt er weer. als dat betekend dat het ding er een jaar later weer uit mag ivm kinderwens is dat zo gebeurd en daarna vrijwel direct weer vruchtbaar wat ook een pluspunt is.
Het zou natuurlijk gewoon kunnen hoor! :Y Wij zijn op zich wel tevreden hoe het nu gaat (en zijn niet anders gewend) dat ik het voor nu ook prima vind :)
  zaterdag 21 juli 2018 @ 19:47:28 #155
221912 minilot
Nancy boy
pi_180636242
Het is 19:45 en O. slaapt. Boven. :o

J. en ik zitten elkaar aan te kijken van: 'Eh. En nu?!' :')

Oorzaak is duidelijk hoor: kereltjelief heeft zijn gewoonlijke dutje rond vijf uur 's middags overgeslagen, maar toch. Onwennig, yo! :+
  zaterdag 21 juli 2018 @ 19:48:26 #156
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_180636265
Ik ben nog steeds zoekende naar anticonceptie maar door jullie horrorverhalen lijkt de pil me toch niet zo’n fijne optie...

Al is de beste anticonceptie nog steeds geheelonthouding dus in dat opzicht heb ik geen haast :')

Wat gaan de baby’s hier allemaal snel! Mijnes van 8,5 maand kan alle kanten op rollen en rondjes om haar as draaien en side planken, maar zodra ze bewust in een rechte lijn vooruit wil, komt ze niet verder dan een spartelende vis op het droge zeg maar..
  zaterdag 21 juli 2018 @ 19:49:31 #157
221912 minilot
Nancy boy
pi_180636280
Skit, moeilijk doen over leeftijd bij sterilisatie doen ze primair bij vrouwen die nog helemaal geen kinderen hebben. :Y
pi_180636302
Wow Skittles! Wat knap van hem *O*

We zijn er nog een keer op uit gegaan vanmiddag, zo gezellig samen O+

Fleur, Ik krijg een Cortina E-U1 N7.
Deze is nog redelijk betaalbaar :P
  zaterdag 21 juli 2018 @ 19:50:38 #159
221912 minilot
Nancy boy
pi_180636309
Miss, prima toch? Met om je as draaien én rollen kom je in theorie in alle hoeken van de wereld! ^O^
  zaterdag 21 juli 2018 @ 19:50:55 #160
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_180636319
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 19:47 schreef minilot het volgende:

J. en ik zitten elkaar aan te kijken van: 'Eh. En nu?!' :')

Oorzaak is duidelijk hoor: kereltjelief heeft zijn gewoonlijke dutje rond vijf uur 's middags overgeslagen, maar toch. Onwennig, yo! :+
Herkenbaar moment! Ik vond dat de eerste keer met eerste baby echt onwennig maar daarna echt heerlijk :P

Baby 2 ligt ook nu al op bed ipv half 9, ze is haar ritme wat aan het verleggen. Blij mee want nu is ze eindelijk al 2 avonden erbij met avondeten ipv aan het tukken zoals gewoonlijk.
pi_180636322
Ik ben aan de minipil, maar ik denk erover om een spiraaltje te laten zetten. Als er hier al een tweede komt (ik ga enorm heen en weer, en man moet er volgens mij niet aan denken (nog?)), dan sowieso pas als Dirk 2 is dat we daar stappen in gaan ondernemen. Maar dat zeg ik nu. :+ Mocht dat moment niet komen dan moet man een knip laten zetten want ik heb wel zo genoeg van hormonen in mijn lijf. En ik ben ook niet gek handig met de pil en condooms zijn stom, dus dan is het zijn beurt. :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 21 juli 2018 @ 19:52:01 #162
221912 minilot
Nancy boy
pi_180636338
Die rugzak! :D

Conceptueel zou een rugzak van louter een schildpadschild op een kruipende baby helemaal episch zijn! *) Ik ga NU googlen. :7
  zaterdag 21 juli 2018 @ 19:52:11 #163
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_180636341
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 19:50 schreef minilot het volgende:
Miss, prima toch? Met om je as draaien én rollen kom je in theorie in alle hoeken van de wereld! ^O^
Ja dat is zeker waar! Ze ligt iig wel vaak heel ergens anders dan waar ik haar had weggelegd :P Al kijkt ze dan zelf af en toe ook wel een beetje verbaasd dat ze daar dan is geëindigd
  zaterdag 21 juli 2018 @ 19:56:59 #164
221912 minilot
Nancy boy
pi_180636411
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 19:50 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]
Blij mee want nu is ze eindelijk al 2 avonden erbij met avondeten ipv aan het tukken zoals gewoonlijk.
Yay! Gezellig, de beeb aan tafel O+
pi_180636582
dit waren wij op de fiets vanmiddag *O*
SPOILER
pi_180636612
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 19:50 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Baby 2 ligt ook nu al op bed ipv half 9, ze is haar ritme wat aan het verleggen. Blij mee want nu is ze eindelijk al 2 avonden erbij met avondeten ipv aan het tukken zoals gewoonlijk.
Hier wordt het ritme ook een beetje veranderd.
Normaal begon zijn nacht tussen 6 en 7 maar dat is nu tussen 7 en 8 geworden.
Middagslaapjes zijn voor baby’s, maar tussen 4 en 5 kakt hij toch in en doet hij zijn dutje.
We kunnen nu samen aan tafel eten O+
pi_180636637
Zo leuk he LadyS O+
Ik heb het windscherm er ook af gehaald want dat is veel te warm nu.
Morgen gaan we weer een stukje!
pi_180636724
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 17:36 schreef LadyS het volgende:
Is dat lopen, skittles? :o

Flav, ja inderdaad, die eerste anderhalf a 2 dagen :'( Iedere 2 uur de grootste tampon moeten verwisselen... vreselijk -O-
Vooral als je op werk bent. :')
En ik moest elk uur ofzo wel naar het toilet.
pi_180636746
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 19:45 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

Het zou natuurlijk gewoon kunnen hoor! :Y Wij zijn op zich wel tevreden hoe het nu gaat (en zijn niet anders gewend) dat ik het voor nu ook prima vind :)
als het zo prima is dan is dat natuurlijk nog beter.

ik was voor de zwangerschap een leuker mens met een spiraaltje. nu nog geen cyclus dus nog geen last van maar zodra de problemen terug komen sta ik bij de huisarts.
  zaterdag 21 juli 2018 @ 20:28:03 #170
221912 minilot
Nancy boy
pi_180636975
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 19:47 schreef minilot het volgende:

Te vroeg gejuicht. Beeb nog niet op de nachtstand blijkbaar: wakker na één stuks slaapcyclusje. :+

Edit: liet zich wel weer binnen een paar minuten op ons bed terug in slaap tieten en ligt daar nu nog steeds, veilig ingebouwd met rondom een meter vrij. *) We zullen zien!

[ Bericht 15% gewijzigd door minilot op 21-07-2018 20:37:44 ]
pi_180637146
Ja hooooi! Ik ga weer een aanhaakpoging doen.

Ik zag een intens leuke fietsfoto van LadyS. Tof O+ en jaloers! Ik kan niet wachten tot we ook kunnen fietsen.

Een mega leuke rugtas bij de mini van Fleur :Y

Een staande mini van Skittles. Wat worden ze dan groot ineens :)

En iets over anticonceptie. Nouja ik kan je vertellen dat een postpartumdepressie ook een goeie anticonceptie is :P

Verder is mijn mini nog steeds mini. Maar intussen al wel 4 maanden en rolt de hele dag. Zo leuk O+
We zijn nu toe aan ons laatste weekje ziekenhuis. Vrijdag met ontslag en dan thuis verder. Ik heb er ontzettend veel vertrouwen in. Ik heb weer zoveel meer rust nu. Spannend blijft het toch met 3 kids maar gaat goedkomen O+

En dan nog een vraag. Sinds ze kan rollen draait A. ook in bed vaak op haar buik. Ik vind dit eng. Maar moet ik haar dan steeds terugrollen en hoe doe ik dat ‘s nachts? Of kan ik haar veilig laten liggen?
  zaterdag 21 juli 2018 @ 20:39:49 #172
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_180637236
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 20:35 schreef Songeur het volgende:
Ja hooooi! Ik ga weer een aanhaakpoging doen.

Ik zag een intens leuke fietsfoto van LadyS. Tof O+ en jaloers! Ik kan niet wachten tot we ook kunnen fietsen.

Een mega leuke rugtas bij de mini van Fleur :Y

Een staande mini van Skittles. Wat worden ze dan groot ineens :)

En iets over anticonceptie. Nouja ik kan je vertellen dat een postpartumdepressie ook een goeie anticonceptie is :P

Verder is mijn mini nog steeds mini. Maar intussen al wel 4 maanden en rolt de hele dag. Zo leuk O+
We zijn nu toe aan ons laatste weekje ziekenhuis. Vrijdag met ontslag en dan thuis verder. Ik heb er ontzettend veel vertrouwen in. Ik heb weer zoveel meer rust nu. Spannend blijft het toch met 3 kids maar gaat goedkomen O+

En dan nog een vraag. Sinds ze kan rollen draait A. ook in bed vaak op haar buik. Ik vind dit eng. Maar moet ik haar dan steeds terugrollen en hoe doe ik dat ‘s nachts? Of kan ik haar veilig laten liggen?
Fijn dat het beter gaat!

Mijn oudste rolde ook met 4 maanden en ook al snel daarna in bed. Ik heb haar altijd laten liggen, ze draaide toch altijd weer terug als ik haar op jaar rug legde. Kan ze haar hoofd goed optillen? Want dan kan ze sowieso haar hoofd zo leggen dat ze goed kan ademen.
  zaterdag 21 juli 2018 @ 20:41:13 #173
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_180637273
Ik ben er tenminste vanuit gegaan dat baby’s dat enigszins zelf kunnen regelen. Ik heb ze beiden altijd op hun rug in bed gelegd, maar na een tijdje rollen ze zelf wel naar een positie die prettig ligt.
pi_180637357
Oh Songeur, fijn dat het weer wat beter gaat met je :*

LadyS en M op de fiets O+ *O*

Skittles en haar staande kind :o

Over anticonceptie; ik ben aan de minipil en dat gaat aardig. Ik denk niet dat wij voor een 3e gaan, ik geniet nu echt heel erg van de meisjes en vind het fijn dat het langzamerhand wat makkelijker wordt. Ik heb de mini babytijd als dusdanig zwaar ervaren dat ik eigenlijk niet nog een keer durf :@ ;( Ik zeg nooit nooit, maar denk het niet. Daarom overweeg ik nog geen sterilisatie, want dan is het wel heel definitief.
And you know I might
pi_180637529
Vlugge roller, Songeur!
Denk dat het weinig zin heeft om haar steeds terug te rollen. Zo kan ze toch juist lekker oefenen? :)
En als ze dit ook in de nacht doet, hou je dat toch niet tegen.
pi_180637625
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 20:09 schreef LadyS het volgende:
dit waren wij op de fiets vanmiddag *O*
SPOILER
Superleuk! *O*

Nog 2 weken en dan krijgen we ook een fietstoeltje (mogen er een overnemen als die past op mijn fiets, zo niet ga ik er dan echt een kopen). Ik duim dat het me mee zal vallen het samen fietsen, want het ziet er wel heel gezellig uit. O+
pi_180637758
En ik zag een foto van losstaande dreumes. O+ Wat een knapperd heb je daar Skittles.

Verder een slechte bijlees. Het is te warm om dingen te onthouden en ik ben te druk om het hier bij te houden. We hebben een leuke dag gehad bij mijn ouders. Zowel opa als oma zijn zo leuk met hem, daar geniet ik echt zo van. O+
pi_180637908
er was mij gezegd dat de krampjespiek met 6 weken ligt. maar herkent iemand een piek rond de 10/11 weken? of zou dit een sprongetje zijn?
pi_180638202
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 20:41 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Ik ben er tenminste vanuit gegaan dat baby’s dat enigszins zelf kunnen regelen. Ik heb ze beiden altijd op hun rug in bed gelegd, maar na een tijdje rollen ze zelf wel naar een positie die prettig ligt.
Ja dit was eigenlijk ook altijd mijn gedachte. In het ziekenhuis waren ze wat panisch. Moest een buikslaapverklaring ondertekenen. Daar werd ik wat onzeker van..
  zaterdag 21 juli 2018 @ 21:25:53 #180
221912 minilot
Nancy boy
pi_180638218
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 20:28 schreef minilot het volgende:

[..]

Te vroeg gejuicht. Beeb nog niet op de nachtstand blijkbaar: wakker na één stuks slaapcyclusje. :+

Edit: liet zich wel weer binnen een paar minuten op ons bed terug in slaap tieten en ligt daar nu nog steeds, veilig ingebouwd met rondom een meter vrij. *) We zullen zien!
Baby weer beneden. :') Goed, het was een leuk experiment! :7
  zaterdag 21 juli 2018 @ 21:26:37 #181
221912 minilot
Nancy boy
pi_180638238
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 21:25 schreef Songeur het volgende:

[..]
Moest een buikslaapverklaring ondertekenen. Daar werd ik wat onzeker van..
Begrijpelijk :Y :*
  zaterdag 21 juli 2018 @ 21:32:01 #182
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_180638388
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 21:25 schreef Songeur het volgende:

[..]

Ja dit was eigenlijk ook altijd mijn gedachte. In het ziekenhuis waren ze wat panisch. Moest een buikslaapverklaring ondertekenen. Daar werd ik wat onzeker van..
Dat moest ik bij de gastouder ook. Buikslapen blijft toch een dingetje. Als we niet zouden tekenen dan zou zij baby steeds terugdraaien op haar rug. Maar als je wel tekent dan vinden ze het wel best en maakt het niet meer uit of zo? Vond dat ook wel een apart idee om voor zoiets te tekenen.
  zaterdag 21 juli 2018 @ 21:32:24 #183
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_180638398
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 21:25 schreef minilot het volgende:

[..]

Hehe hij vindt het gewoon veel te gezellig bij jullie.
  zaterdag 21 juli 2018 @ 21:32:36 #184
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180638405
Fijn dat het de goede kant opgaat met je Songeur! En een baby die zelf rolt, die houd je niet tegen. Dat slaat nergens op. Lekker laten rollen :).

Vervelend dat zoveel mensen hier last hebben van de pil. Dat had ik vroeger zeker niet, nu nog niet geprobeerd. Maar neem in ieder geval van me aan dat het niet voor iedereen zo dramatisch is.

Sterkte met je krampjesbaby Elleska! Van sprongetjes weet ik niks.
pi_180639282
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 21:25 schreef minilot het volgende:

[..]

Mijn O gaat nu al een paar weken tussen zeven en acht de nacht in, dat wil zeggen dat hij gelijk weer gaat slapen na een voeding. Maar tot wij naar bed gaan blijft hij tot nu toe bij ons. Over een tijdje wil ik daar wel verandering in gaan brengen. Heerlijk, weer een kindvrije avond. Of, paar uurtjes. Ik lig nu net in bed en dat is al vrij laat :')
  Moderator/colorchick zaterdag 21 juli 2018 @ 23:07:41 #186
382129 crew  Donna
pi_180640600
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 21:10 schreef Elleska het volgende:
er was mij gezegd dat de krampjespiek met 6 weken ligt. maar herkent iemand een piek rond de 10/11 weken? of zou dit een sprongetje zijn?
Rondom 12 weken zit idd een sprongetje. Kan heel lastig zijn :'(
  zaterdag 21 juli 2018 @ 23:39:12 #187
221912 minilot
Nancy boy
pi_180641438
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 21:32 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Hehe hij vindt het gewoon veel te gezellig bij jullie.
Hij heeft meegekeken naar aflevering drie van seizoen twee van Westworld. :7 Dat vond -ie heel wat: we hebben (bewust) vrijwel nooit de tv aan als O. beneden en wakker is. Heeft net een half uur zo zitten kijken: :o en toen viel -ie om. :+

Lemijn, ik slikte de pil tussen mijn veertiende en mijn vierendertigste onafgebroken zonder ooit enige klacht, nergens last van! Maarrrr toen ik na twintig jaar eenmaal was gestopt wou ik toch liever niet weer beginnen, want ik merkte (voor mij) geheel onverwacht wel degelijk verschil en dat werd bevestigd door het kortstondige gebruik van de minipil toen O. zes weken oud was. :)

Jagar, ik duim voor spoedige terugkeer van jullie avonden! :*
pi_180642283
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 14:09 schreef LadyS het volgende:

Dit, maar dan ook nog met eczeem op mijn gezicht :'(
Jezus, nog nooit heb ik me zo ellendig en niet mezelf gevoeld, zelfs zwanger niet.
En gewoon dezelfde pil als voorheen.
Nu de eerste maand weer helemaal zonder en ik ben mezelf weer aan het worden. Keurig 3/4 dagen ongesteld, geen eczeem, mijn goede gevoel over het leven terug.
Nooit meer begin ik eraan. Ik ben nu aan het overwegen welk spiraaltje ik wil, met hormonen of een koper.
  zondag 22 juli 2018 @ 08:03:47 #189
221912 minilot
Nancy boy
pi_180646377
23:45-07:45 :o

Wakker geworden van mijn boobs :') #explosiegevaar

Nu al drie keer in een week tijd doorgeslapen. Zou -ie het in de smiezen krijgen? :)
pi_180646459
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 08:03 schreef minilot het volgende:
23:45-07:45 :o

Wakker geworden van mijn boobs :') #explosiegevaar

Nu al drie keer in een week tijd doorgeslapen. Zou -ie het in de smiezen krijgen? :)
Lekker he :) Hier is het al 3 nachten van 20.30 ongeveer tot 07.30 _O_ Fokwet mag me met rust laten nu :P
And you know I might
pi_180646464
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 00:07 schreef LeSage het volgende:

[..]

Dit, maar dan ook nog met eczeem op mijn gezicht :'(
Jezus, nog nooit heb ik me zo ellendig en niet mezelf gevoeld, zelfs zwanger niet.
En gewoon dezelfde pil als voorheen.
Nu de eerste maand weer helemaal zonder en ik ben mezelf weer aan het worden. Keurig 3/4 dagen ongesteld, geen eczeem, mijn goede gevoel over het leven terug.
Nooit meer begin ik eraan. Ik ben nu aan het overwegen welk spiraaltje ik wil, met hormonen of een koper.
oooh, ook al zo rot :'( Ik twijfelde eerst of ik het uberhaupt zou vragen hier, want ik vond mezelf dan weer zo'n aansteller, maar dat blijkt dus reuze mee te vallen.
Een hormoonspiraaltje heeft veel minder hormonen dan de pil toch?

Lemijn, voorheen heb ik ook jaren de pil geslikt, ik dacht ook zonder klachten. Maar nu ik terugdenk misschien toch wel (en het duidelijke verschil tussen voor ik 3 weken geleden met de pil startte en de afgelopen 3 weken...) Ik heb vroeger ook wel wat depressieve periodes kent en veel huilen om niks enzo en sinds ik gestopt met de pil (jan 2014) eigenlijk helemaal niet..
Dit bedacht ik me dus ook pas afgelopen week.

Minilot *O* een doorslaper :D En die borsten ja, dat kan ik me nog goed herinneren :X
pi_180646545
Wat lekker Mini! :D

Songeur fijn om te lezen dat het de goede kant op gaat. :*

MissCongeniality voor jullie prettig dat de slaaptijd nou beter uitkomt met het avondeten. Wij wachten eigenlijk altijd, niet handig. :D

Ik heb een hormoonspiraal laten zetten. Plaatsing was pijnlijk, daarna twee maanden dagelijks gebloed en de eerste keer seks was voor zowel man als mij pijnlijk. Sinds de spiraal heb ik wat minder zin in dingen maar ik durf niet te zeggen of dat van de spiraal komt.

Vannacht was Banaan vaak wakker. Bijna elk uur en een paar keer elk kwartier. :Z
pi_180646548
Mini, ik krijg nare mental images van je explosiegevaar :')

Klopt van het hormoonspiraaltje LadyS, maar na deze ervaring heb ik er zo’n angst voor. Maar nooit meer ongesteld is wel heerlijk natuurlijk. Ik twijfel nog even verder ;)
pi_180647006
*O* voor alle doorslapers. Hier ook een doorslaper van 22-00-06:30.

En een :O c_/ voor pkm.

Gisteren begreep ik mijn baby niet. Van 17-18 moe, huilen, gapen, oortjes trekken maar niet willen slapen. Om 19:00 nog steeds niet geslapen, een fles gegeven en daar kreeg ie zoveel energie van blijkbaar dat ie tot 22:00 heeft gespeeld en getijgerd en supervrolijk was. :? Nouja, ik vind m zoals ie gisteravond was wel op z’n leukst O+

[ Bericht 0% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 22-07-2018 10:29:36 ]
pi_180647115
Ik val even binnen met een vraag. Voorheen was slapen bij Pitbull geen enkel probleem: we legden 'm weg, hij draaide naar z'n buik en viel binnen 2 minuten in slaap.

Nu kan hij sinds een paar dagen gaan zitten (en heeft opeens 2 tandjes; week van de mijlpalen!), maar doet dat dus ook steeds in bed :{ vervolgens weet-ie niet goed wat-ie met zichzelf aan moet en begint een beetje te jammeren. Zodra we er naartoe gaan om 'm weer weg te leggen, is het Heel Hard Huilen. Uiteindelijk werkt niets anders dan 'm oppakken en in slaap wiegen, maar ik was eigenlijk zo blij dat-ie gewoon lekker zelf in slaap viel...

Iemand tips/ideeën?
pi_180647118
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 23:07 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Rondom 12 weken zit idd een sprongetje. Kan heel lastig zijn :'(
dan hoop ik maar dat dit dat sprongetje is en niet dat dit door de warmte komt en het volgende week nog lastiger gaat worden.

de nachten gaan opzich goed, een extra nachtvoeding maar de ochtend begint ook iets later dus prima te doen. ik pluk een vrolijke baby uit bed en trap er daardoor elke dag weer in.

De slaapfunctie overdag is stuk dus die vrolijke baby veranderd al snel in een baby die vooral aan het huilen is. liggen is lava, onrustig drinken met overstrekken enzo wat doet denken aan krampjes. ik merk dat ik vooral dat drinken lastig vind, voorheen was de borst de oplossing voor alles en nu niet.
pi_180648813
Ooooo, de doorslapers klinken goed jongens. Willen die baby's zich even melden voor een gesprekje met J.? Die is of om half 5 al wakker (met drie nachtvoedingen) of komt zich ieder uur melden. Dat ik er doorheen zit is een licht understatement. :Z

Twist, lastig. Geen tips voor je. Ik weet nog hoe lastig dat was van mn oudste. J. doet het in mindere mate, hij gaat op handen en voeten zitten en geeft zich uiteindelijk over en gaat liggen.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_180649052
Bedankt voor de reacties! Ze heeft het gisteren niet meer gedaan gelukkig, dus ik hou het idd op het reflex en dat het onschuldig is.
pi_180649529
Iemand ervaring met inbakerdoeken?

Ze vindt het heerlijk, maar de Puckababy is veel te ruim.
Iemand tips voor een strakke variant?

Weet dat het ook met hydrofiele luiers kan, maar wordt afgeraden i.v.m veiligheid.
  zondag 22 juli 2018 @ 12:17:59 #200
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_180649625
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:11 schreef Blue_note het volgende:
Iemand ervaring met inbakerdoeken?

Ze vindt het heerlijk, maar de Puckababy is veel te ruim.
Iemand tips voor een strakke variant?

Weet dat het ook met hydrofiele luiers kan, maar wordt afgeraden i.v.m veiligheid.
Wij hadden de ergobaby en daarvan alleen de bovenkant in gebruik. Dan zitten alleen de armpjes tegen het lichaam aan. En dat zat vrij strak. Nu met de warmte misschien ook wel fijn om niet helemaal in te bakeren?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')