Nu het over kast/ladeknopjes ging dacht ik: oh ja, ik moest het kamertje van O. nog eens op de kiek zetten. Even snel gedaan, want al drie dagen een plakbaby en jullie snappen allemaal dat dat dan overdag geen gelegenheid geeft voor kalmpjes de allerbeste foto's maken. Tevens: een donkere dag, kamertje oogt beter met een zonnetje.
Enfin!
Kamertje 'begint' al op de overloop met een bolletjessnoer in de kleuren van de muur:
![cXIVFe5.jpg]()
Dit zijn ze, de kleuren, in streep. Twee stuks turquoise, één brede in metallic koperkleur. Was een heel gedoe om te schilderen, maar vooral omdat toen ze er eenmaal opzaten en ik het afplakband eraf trok er enorme brokken wit muuraansmeersel van de vorige bewoner mee naar beneden kwamen. Alle muren ontdaan van alle historische lagen, de betonnen muren opnieuw geprimerd, gewit en toen nog een keer die strepen erop.

Maar goed, ik ben blij met het resultaat!
![GpiGJD8.jpg]()
Overzichtsfoto vanuit de deuropening. Het is een heel, heel klein kamertje, maar een baby heeft ook niet veel nodig.

Waar nu nog het badje + tummytub staan (welke bij nader inzien niet gebruikt worden, O. gaat steevast met zijn paps onder de douche) past t.z.t. precies zijn ledikantje, dat nu nog bij ons op de slaapkamer staat.
![zCavkk6.jpg]()
Closeup van badhoekje, met octopushaakjes en een Vliegend Spaghettimonster
https://en.wikipedia.org/wiki/Flying_Spaghetti_Monster![jyQT7ML.jpg]()
Volgend plankje, met een gekregen octopusknuffel (een thema dat er eigenlijk per ongeluk insloop door het zodadelijk nog opduikende behang

) en Newtonian Physics, General Relativity en Quantum Physics for Babies, erg lollige kartonnen kwijlboekjes over elementaire natuurkundige principes

![iVbqe61.jpg]()
Een kast die we bij de kringloop opduikelden voor twintig euro!

Het is eigenlijk een televisiekast, maar we hebben er aan de achterzijde zo'n dertig centimeter afgezaagd om 'm minder diep te maken en in het middenvak, waar een grote beeldbuistelevisie hoort te zitten, heb ik een stang geplaatst waar ik kleertjes aan op kan hangen. We zijn ooit nog wel van plan om 'm te schilderen, maar daar tot dusver te lui voor geweest
![JlN7TfQ.jpg]()
Huge ass walvisknuffel:
![z63afi8.jpg]()
Muurtje met gaaf octopusbehang en de commode:
![p2r7vO7.jpg]()
Lampje boven de commode:
![EjDXyi0.jpg]()
En, dus, de vintage ladeknopjes, die me meer gekost hebben dan de tweedehands op
Marktplaats gevonden commode zelf.

![b8GOVqZ.jpg]()
Papieren plafondlamp:
![jfe1JxE.jpg]()
Bonusfoto's: de daadwerkelijke slaapplekken van O.!

Hier het mozeswiegje in de woonkamer, waar -ie overdag en 's avonds snurkt. Wanneer we zelf naar bed gaan zetten we 'm aan mijn kant van het bed.
![2fPcpKg.jpg]()
En voor als -ie over een tijdje uit zijn wiegje gegroeid is, staat alvast een ledikantje klaar in onze verder nogal saaie (want nooit iets aan gedaan) slaapkamer:
![s5EuWSc.jpg]()
Dat was het!
[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 03-03-2018 12:52:59 ]