Ik heb het met 38 weken nogquote:Op zaterdag 14 juli 2018 11:07 schreef Mrs.Peel het volgende:
Succes CoolGuy en vrouw!
Weekwissel, vandaag 26 weken! Het gaat ineens hard, vind ik. We moeten nog best wat doen, en ik ben er emotioneel ook nog helemaal niet klaar voor. Na zo lang wachten zat ik eigenlijk in een modus van het zal wel nooit lukken. Ik ben nog niet helemaal omgeschakeld merk ik. Nog meer hier die dat herkennen?
Geinig, wij hebben 3 weken geleden ofzo nog bij Ikea gekeken voor een stoel voor op de kinderkamer, en ook gevonden en gekochtquote:Op zaterdag 14 juli 2018 19:12 schreef PriemGirl het volgende:
Oh man veel en veel te veel gedaan vandaag :’) maar ik wou persé meehelpen met schilderen van de babykamer. Helemaal blij met onze bergjesDaarna snel maar babydump voor luieremmer want vandaag was laatste dag korting en daarna nog maar prenatal kijken qua cosleeper; maar idd die next2me komt niet hoog zat.. ons bed is 70cm hoog dus misschien kunnen we gewoon het wiegje gebruiken zelfs; maar dat moeten we nog even uitstallen en bekijken. Daarna ook nog even naar Ikea want in de buurt; om te kijken voor stoel op babykamer :’) en nu helemaal kapot en op de bank maar ik ben helemaal blij
![]()
Oja en weekwissel 28 hier
Hahaha, goed geregeld. Wij hebben hier alles antracietgrijs/wit combi (keuken, wc, badkamer, kinderkamer) dus werd de stoel (antraciet)grijs.quote:Op zaterdag 14 juli 2018 19:40 schreef PriemGirl het volgende:
Wel gevonden nog niet gekochtik wil een andere kleur dan m’n vriend; dus nu wil hij er een nachtje over slapen voor we mijn kleur stoel gaan kopen
![]()
![]()
Dit ja.quote:Op zaterdag 14 juli 2018 12:45 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Een keizersnede is 'gevaarlijker' dan een vaginale.
Het is in feite een zware buikoperatie hè!
Komop kerel! Nog even volhouden!!
63cm kind en 5 kilo, no problemo echt dit kan ze.quote:Op zaterdag 14 juli 2018 11:53 schreef CoolGuy het volgende:
What the flying fuck? 4500 gram? Ja ik weet niet hoe jij gebouwd bent, maar mijn vrouw is echt behoorlijk smal, als ik dat bij mekaar optel dan kom ik tot de conclusie dat dat 'm niet gaat worden, maar, schijnbaar heb ik dat verkeerd.
Navelstrengen zijn net zo verschillend als baby's. Je hebt ze die zó kort zijn dat je de baby niet eens voorbij de navel kan leggen bij moeder. Das altijd een beetje sneu 🤣quote:Op zaterdag 14 juli 2018 20:18 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh Mignonne nu je toch hier bentmag ik je even voor een kort consult inhuren?
Op elke echo die ik heb gehad sinds 20 weken is Heel Veel navelstreng te zien, ook de echoscopist bij wie we de pretecho deden was ervan onder de indruk, het was echt een uitroep die begon met "wow". Je ziet bij een echo overal krullen navelstreng om de baby heen. Ik had de laatste tijd terugkerende nachtmerries van verstrikte baby enzo bij de geboorte, en om mezelf gerust te stellen ging ik googlen maar van google werd ik juist echt bang
, ik las over allerhande risico's als babysterfte, dat de baby blijft hangen bij de geboorte en er dan nog een spoedks moet, en dat er sowieso een hoge staat van paraatheid moet zijn
.
Ik heb dit een tijd geleden kort besproken met mijn verloskundige toen ik het nog niet zo heel spannend vond, en zij zei dat we het toch niet kunnen beïnvloeden dus dat ik me er geen zorgen om moet maken.
Ik zie haar pas over een tijdje weer ivm vakantie, maar kun jij hier nog wat zinnigs over zeggen? Is het echt in de praktijk wel spannend bij de geboorte, of valt het normaal gesproken wel mee? Of is een superlange navelstreng helemaal niet zo zeldzaam?
Oh ik ben zo blij hiermee 😅😅, bedankt dat je de tijd hebt genomen om het zo uitgebreid uit te leggen!quote:Op zaterdag 14 juli 2018 20:29 schreef mignonne het volgende:
[..]
Navelstrengen zijn net zo verschillend als baby's. Je hebt ze die zó kort zijn dat je de baby niet eens voorbij de navel kan leggen bij moeder. Das altijd een beetje sneu 🤣
En je hebt ze idd ook heel lang.
Amerikanen doen altijd heel paniekerig over ns om de nek (nuchal cord). Ik zou me er niet druk om maken lieve spees.een kwart van de baby's wordt geboren met de ns om de nek, dat halen we over hoofd of schouders heen zodat baby verder kan of we laten baby een soort koprol maken. Heel soms wordt ns ook gewoon doorgeknipt zodat baby verder kan. Zolang in de buik krijgt die kleine zn zuurstof
nog via de ns. Er is dus niet zoiets als keel dichtknijpen door omstrengeling en daardoor geen lucht krijgen. Als een ns al zo strak om de nek zit dat de vaten in de streng zelf dichtgedrukt worden tijdens een wee (heel heel zeldzaam) dan zie je dat aan de hartslag van de baby. Dit soort dingen spoor je dus op met luisteren van de harttonen tijdens bevalling. Gewoonlijk elke 15 a 20 min iets verder in de bevalling en na iedere perswee tijdens de uitdrijving; of, als je medisch bevalt, met behulp van continu ctg.
Als een hoofdje verder goed indaald ben ik niet zo bang voor uitzakken van die streng. Net zo min eigenlijk als bij een normale.
Je mag niet meer google op van mij. Deal?![]()
quote:Op zaterdag 14 juli 2018 20:36 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Oh ik ben zo blij hiermee 😅😅, bedankt dat je de tijd hebt genomen om het zo uitgebreid uit te leggen!ik blijf nu met mn tengels van Google af!
Dat wordt alleen nog maar erger, dat je je zorgen maakt over je babyquote:Op zaterdag 14 juli 2018 20:38 schreef Blue_note het volgende:
Wat een baby met je gevoel doet:
Ik maakte me nooit echt zorgen ofzo om iets.
Nu is de baby heerlijk aan het slapen, en soms krijgt ze dan schokjes, alsof ze schrikt.
Ik open Google en je krijgt de meest verschrikkelijke verhalen.
Volgens verpleegkundige is het volkomen normaal maar toch maak ik me wat 'zorgen'bizar he.
Ik ookquote:Op zaterdag 14 juli 2018 21:24 schreef Aure het volgende:
[..]
Dat wordt alleen nog maar erger, dat je je zorgen maakt over je babyik ben gestopt met googlen
Ik weet niet Cassandra, ik zou zeggen dat weeen altijd komen en gaan, ongeacht waar ze precies zitten, maar heb zelf geen ervaring met beenweeën. Maar je kunt altijd even bellen voor overleg?quote:Op zaterdag 14 juli 2018 22:04 schreef Cassandra87 het volgende:
BN gefeliciteerd! En coolguy succes!
Vraagje over beenweeen, komen en gaan die ook? Ik heb een continu spierpijn/groeikramp gevoel in mijn bovenbenen. Nu ben ik vandaag voor het eerst weer een paar uurtjes op stap geweest (in rolstoel) maar hoe weet ik of ik te veel heb gedaan of dat er eventueel iets gaande is?
Bij G ben ik ingeleid, en voelde ik de weeenstorm in mijn buik. Dus dit is nieuw. Het rommelt wel al een paar dagen zoals rond mijn periode maar omdat ik die fluitend doorga is dat niet echt noemenswaardig.
Ik had hier beenweeënquote:Op zaterdag 14 juli 2018 22:04 schreef Cassandra87 het volgende:
BN gefeliciteerd! En coolguy succes!
Vraagje over beenweeen, komen en gaan die ook? Ik heb een continu spierpijn/groeikramp gevoel in mijn bovenbenen. Nu ben ik vandaag voor het eerst weer een paar uurtjes op stap geweest (in rolstoel) maar hoe weet ik of ik te veel heb gedaan of dat er eventueel iets gaande is?
Bij G ben ik ingeleid, en voelde ik de weeenstorm in mijn buik. Dus dit is nieuw. Het rommelt wel al een paar dagen zoals rond mijn periode maar omdat ik die fluitend doorga is dat niet echt noemenswaardig.
Waarschijnlijk zijn het benigne slaapmyoclonieën. Heeft onze zoon (bijna 3 weken oud) ook. Soms schokt hij zo ontzettend erg dat hij begint te kreunen in zijn slaap. Maar kan geen kwaad zolang het alleen in de slaap gebeurt. De eerste keer dat het gebeurde heb ik zo gehuild uit angst. Het lijkt soms heel erg op epilepsie.quote:Op zaterdag 14 juli 2018 20:38 schreef Blue_note het volgende:
Wat een baby met je gevoel doet:
Ik maakte me nooit echt zorgen ofzo om iets.
Nu is de baby heerlijk aan het slapen, en soms krijgt ze dan schokjes, alsof ze schrikt.
Ik open Google en je krijgt de meest verschrikkelijke verhalen.
Volgens verpleegkundige is het volkomen normaal maar toch maak ik me wat 'zorgen'bizar he.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |