abonnement Unibet Coolblue
pi_180221123


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Sinds 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Betaaldata:


Emolumententabel:


Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



Mensen die hier vaak langskomen

Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
Peterselieman
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, voormalig teamcoach. Nu coach van dit topic })
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking
Thomas-sama
Pietertje71
Globetrottertje

pi_180221922
Ook ik verwacht weinig van eventuele acties. Als ik kijk naar de site en Facebookpagina van de BVPP lijkt er daar weinig aan de hand te zijn op het gebied van de combibundel. De meeste postbezorgers die lid zijn van een vakbond zijn lid van de BVPP. Zolang die niet meedoen aan acties zul je slechts een handjevol actievoerders krijgen waar het bedrijf niet van onder de indruk zal zijn.
Als de OR in dit verhaal al volledig aan de kant geschoven wordt, lijkt het me duidelijk dat ze dit plan hoe dan ook willen (en gaan) doordrukken.
Ik vind het sowieso vreemd dat de FNV nu pas van zich laat horen. De pilot loopt al anderhalf jaar. In die periode is al duidelijk geworden dat er allerlei bezwaren zijn. Toen heb ik niks van ze gehoord en nu opeens gaan ze weer lopen blaten. Dan loop je toch echt achter de feiten aan.
Sowieso vind ik het opmerkelijk dat ze pas in actie komen als er banen dreigen te verdwijnen bij de voorbereiding (een goede reden, begrijp me niet verkeerd), terwijl als er maatregelen zijn die uitsluitend de postbezorgers treffen, je ze niet hoort.

Mijn advies? Begin hier maar eens rond te kijken.
  woensdag 4 juli 2018 @ 10:03:42 #3
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_180230695
Misschien zitten jullie hier helemaal niet op te wachten, maar jullie weten waarschijnlijk wel wat de normale procedure is met brievenbuspakketjes.. Ik heb een pakket uit china wat 58x19x5cm is. Volgens POSTNL is deze bezorgd maar dit is niet zo.
Nou heb ik contact gehad met de klantenservice en die zegt dat het een brievenbuspakket is geworden. Hij is zaterdag op bezorgd gezet, moet ik dan nog wachten of is het pakketje spoorloos? Obviously past dit niet in mijn brievenbus want ik heb zo'n brievenbuskluis ding die maar 30cm diep is (woon in een flat)
Heb ook geen briefje in de brievenbus.. Maar weet ook niet wat ik nu kan verwachten. Sowieso belachelijk dat dit soort pakketten met de brievenbusbezorger mee moeten.

Hieronder correspondentie met klantenservice
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180232932
quote:
99s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:03 schreef ErkendFokker het volgende:
De brievenbusbezorger heeft wel een soort scanner bij zich. Jammer dat ze je niet door willen/kunnen verbinden met zijn/haar teamleider. Misschien heeft hij/zij het bij de buren bezorgd en het briefje vergeten. Of door een raampje of in een kliko gegooid ( :') ). Of in een verkeerde straat bezorgd zonder het door te hebben. Misschien als je de postbezorger tegenkomt kun je vragen of hij zich de zending nog kan herinneren. En misschien wil de post wel een klacht aanmaken voor niet aangekomen post als je het nog een keer probeert.
Neem anders contact op met de afzender dat je de zending niet hebt gekregen ook al staat hij op bezorgd. Misschien willen ze een nieuwe opsturen of zelf in gesprek gaan met de post. Zij hebben de post ingehuurd, dus een klacht van hun gaan ze denk ik wel achteraan.
Ik hoop dat de zending nog opduikt.
pi_180234056
Wat vreemd dat de bezorger dit niet meer weet. Zo'n pakje valt op. Zeker als je dezelfde wijk loopt.

En wij scannen trouwens niet op het depot zoals degene van de klantenservice zegt, maar voor de brievenbus.

Dan kunnen ze misschien nog wel zien waar gescanned is.

Ik zou even een dag afwachten en dan een klacht indienen bij Postnl. Ook al ben je de ontvanger dan horen ze het toch in behandeling te nemen en hoort de teamleider contact op te nemen met de bezorger en met jou.

Ook al komt het pakje uit China, zou ik toch ook contact opnemen met de afzender. Die moeten een onderzoek starten.

Ik hoop dat ze een nieuwe willen sturen. En hopelijk komt het pakje alsnog.

Ik heb het ook een keer gehad met iets van Bol.com

Op zaterdag onderweg en aan einde van de dag stond hij op bezorgd. Maar er was niets bezorgd. De woensdag daarop heb ik het pakje alsnog ontvangen. Gelukkig.

[ Bericht 36% gewijzigd door Globetrottertje op 04-07-2018 13:00:06 ]
pi_180235427
Wij bezorgen pakjes die groter zijn dan de brievenbus. Maar 58cm? Zo groot kom ik ze niet tegen. En de te grote pakjes zijn over het algemeen geen pakjes die we moeten scannen.

Volgens mij gaat hier weer eens wat fout bij de klantenservice.
pi_180236157
Als een pakketje een 3S-code heeft gekregen gaat hij in principe niet mee met de postbezorgers, maar gaat rechtstreeks naar het afgiftepunt, of wordt bezorgd door de pakketdienst.

(Voor zover ik weet, natuurlijk.)

[ Bericht 11% gewijzigd door zevenmijlslaars op 04-07-2018 14:35:35 ]
  woensdag 4 juli 2018 @ 14:46:23 #8
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_180236537
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 12:00 schreef bmp80 het volgende:

[..]

De brievenbusbezorger heeft wel een soort scanner bij zich. Jammer dat ze je niet door willen/kunnen verbinden met zijn/haar teamleider. Misschien heeft hij/zij het bij de buren bezorgd en het briefje vergeten. Of door een raampje of in een kliko gegooid ( :') ). Of in een verkeerde straat bezorgd zonder het door te hebben. Misschien als je de postbezorger tegenkomt kun je vragen of hij zich de zending nog kan herinneren. En misschien wil de post wel een klacht aanmaken voor niet aangekomen post als je het nog een keer probeert.
Neem anders contact op met de afzender dat je de zending niet hebt gekregen ook al staat hij op bezorgd. Misschien willen ze een nieuwe opsturen of zelf in gesprek gaan met de post. Zij hebben de post ingehuurd, dus een klacht van hun gaan ze denk ik wel achteraan.
Ik hoop dat de zending nog opduikt.
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 12:51 schreef Globetrottertje het volgende:
Wat vreemd dat de bezorger dit niet meer weet. Zo'n pakje valt op. Zeker als je dezelfde wijk loopt.

En wij scannen trouwens niet op het depot zoals degene van de klantenservice zegt, maar voor de brievenbus.

Dan kunnen ze misschien nog wel zien waar gescanned is.

Ik zou even een dag afwachten en dan een klacht indienen bij Postnl. Ook al ben je de ontvanger dan horen ze het toch in behandeling te nemen en hoort de teamleider contact op te nemen met de bezorger en met jou.

Ook al komt het pakje uit China, zou ik toch ook contact opnemen met de afzender. Die moeten een onderzoek starten.

Ik hoop dat ze een nieuwe willen sturen. En hopelijk komt het pakje alsnog.

Ik heb het ook een keer gehad met iets van Bol.com

Op zaterdag onderweg en aan einde van de dag stond hij op bezorgd. Maar er was niets bezorgd. De woensdag daarop heb ik het pakje alsnog ontvangen. Gelukkig.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 14:00 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Wij bezorgen pakjes die groter zijn dan de brievenbus. Maar 58cm? Zo groot kom ik ze niet tegen. En de te grote pakjes zijn over het algemeen geen pakjes die we moeten scannen.

Volgens mij gaat hier weer eens wat fout bij de klantenservice.
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 14:29 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Als een pakketje een 3S-code heeft gekregen gaat hij in principe niet mee met de postbezorgers, maar gaat rechtstreeks naar het afgiftepunt, of wordt bezorgd door de pakketdienst.

(Voor zover ik weet, natuurlijk.)
Ik begreep van mijn neef (ook postloper) dat er idd relatief grote pakketten aan de postlopers meegegeven worden, om de pakketbezorger te ontlasten. Hij zei ook dat hij idd de pakketten wel moet scannen dus wat die mevrouw zei klopte niet.

Degene die ik had gevraagd was de reguliere pakketbezorger, die heeft het pakket dus ook niet in zijn handen gehad want het is dus met de postloper mee gegaan. Idd zou de teamleider (of een collega uit de stad) moeten kunnen zien wie zaterdag de route heeft gelopen en of hij het pakket daadwerkelijk mee heeft gekregen. Stom dat de live chat hier geen moeite in wilde stoppen. Telefonische klantenservice de beste optie om met de teamleider / postloper in contact te komen?

Het lijkt me dat de postloper namelijk dit pakket wel zou herinneren, niemand wordt gelukkig van zo'n groot pakket waar je mee opgezadeld wordt.
pi_180236647
quote:
99s.gif Op woensdag 4 juli 2018 14:46 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Ik begreep van mijn neef (ook postloper) dat er idd relatief grote pakketten aan de postlopers meegegeven worden, om de pakketbezorger te ontlasten. Hij zei ook dat hij idd de pakketten wel moet scannen dus wat die mevrouw zei klopte niet.

Grote pakketten hebben we inderdaad. Maar 58cm kan haast niet bij ons terecht komen. Als ik dat zo inschat dan gaat dat helemaal niet in een fietstas passen namelijk.
  woensdag 4 juli 2018 @ 15:01:23 #10
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_180236917
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 14:51 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Grote pakketten hebben we inderdaad. Maar 58cm kan haast niet bij ons terecht komen. Als ik dat zo inschat dan gaat dat helemaal niet in een fietstas passen namelijk.
De livechat kan wederom niks voor me betekenen. Pakket is zonder handtekening dus is mijn eigen (en van de verzender) probleem. Verder minimale moeite.

Wat een hampels daar...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die chinezen snappen echt niet hoe het hier werkt met post en pakketjes, als je ze een bericht stuurt dan geven ze altijd heel vage antwoorden


Update: telefonische klantenservice heeft het perfect opgelost. Gaan het doorzetten

[ Bericht 18% gewijzigd door ErkendFokker op 04-07-2018 15:16:39 ]
pi_180238426
quote:
99s.gif Op woensdag 4 juli 2018 15:01 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

De livechat kan wederom niks voor me betekenen. Pakket is zonder handtekening dus is mijn eigen (en van de verzender) probleem. Verder minimale moeite.

Wat een hampels daar...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die chinezen snappen echt niet hoe het hier werkt met post en pakketjes, als je ze een bericht stuurt dan geven ze altijd heel vage antwoorden


Update: telefonische klantenservice heeft het perfect opgelost. Gaan het doorzetten
Dat scannen moeten we al behoorlijk lang doen, dus daar zouden ze wel van op de hoogte moeten zijn. De ervaring leert echter dat die lui van de klantenservice vrijwel niks weten.
pi_180244359
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 16:03 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Dat scannen moeten we al behoorlijk lang doen, dus daar zouden ze wel van op de hoogte moeten zijn. De ervaring leert echter dat die lui van de klantenservice vrijwel niks weten.
Als ontvanger van post ben je geen klant van PostNL (dat is namelijk degene die PostNL heeft betaald voor de dienst,
dus de afzender). Je hebt als ontvanger, behalve een welgemeend "Oei", weinig te verwachten van de klantenservice.

Geen klant: geen service.
pi_180260079
Weet iemand waarom de kampioen en (sommige) andere grote tijdschriften altijd andersom liggen dan de rest van de bundel?
pi_180260126
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 17:01 schreef Originele_gebruikersnaam het volgende:
Weet iemand waarom de kampioen en (sommige) andere grote tijdschriften altijd andersom liggen dan de rest van de bundel?
codeerregel?
pi_180260318
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 17:01 schreef Originele_gebruikersnaam het volgende:
Weet iemand waarom de kampioen en (sommige) andere grote tijdschriften altijd andersom liggen dan de rest van de bundel?
Er zijn teamcoaches die menen dat de codeerregel altijd rechtsonder moet staan. Nu trek ik me maar daar weinig van aan en doe de dichte kant altijd boven. Wat volgens mij ook gewoon de officiële richtlijn is.
pi_180260392
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 17:17 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Er zijn teamcoaches die menen dat de codeerregel altijd rechtsonder moet staan. Nu trek ik me maar daar weinig van aan en doe de dichte kant altijd boven. Wat volgens mij ook gewoon de officiële richtlijn is.
onze in structies voor volgende week als het ingaat is tvgidsen draaien rest niet.. (vage shit) nieuwegein laast ff dagje gekeken, is de instructie gewoon codeer regel onder en sod it
  donderdag 5 juli 2018 @ 17:59:41 #17
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_180261016
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 17:01 schreef Originele_gebruikersnaam het volgende:
Weet iemand waarom de kampioen en (sommige) andere grote tijdschriften altijd andersom liggen dan de rest van de bundel?
In principe gaat drukwerk dat niet in plastic zit, altijd met de rug naar boven.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
pi_180261041
Voordat de codeerregel werd ingevoerd deed ik altijd de dichte kant naar boven. Nu ligt het eraan hoe ik de codeerregel het best kan lezen tijdens het voorbereiden, en over het algemeen is dat met de open kant naar boven.
Hier hebben we daar overigens nooit instructies over gekregen. Soms stoppen ze een mailing ook op de kop in de machine of zo, waardoor de codeerregel zo staat dat het gewone adres daardoor op de kop is. Erg vervelend voor de postbezorger natuurlijk, die heeft dan allemaal dingen in de bundel zitten met het adres op de kop.
pi_180261148
Wonderlijk ook weer. Hier op het depot krijgen bezorgers bij klachten over deze werkwijze ook verschillende antwoorden te horen. Afhankelijk van wie het antwoord geeft is het dat de codeerregel leidend is, of juist dat de dichte kant boven moet zitten.
pi_180261575
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:00 schreef gelestipjes het volgende:
Voordat de codeerregel werd ingevoerd deed ik altijd de dichte kant naar boven. Nu ligt het eraan hoe ik de codeerregel het best kan lezen tijdens het voorbereiden, en over het algemeen is dat met de open kant naar boven.
Hier hebben we daar overigens nooit instructies over gekregen. Soms stoppen ze een mailing ook op de kop in de machine of zo, waardoor de codeerregel zo staat dat het gewone adres daardoor op de kop is. Erg vervelend voor de postbezorger natuurlijk, die heeft dan allemaal dingen in de bundel zitten met het adres op de kop.
ja en je kijkt dus niet meer hoe voor postbode een adres fijn is.... zooitje verwacht ik!
en openkant naar boven betekdn dat je nooit post hebt gelopen ergens.... das geen bladeren..of juist wel, maar geen doen
pi_180261597
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:05 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Wonderlijk ook weer. Hier op het depot krijgen bezorgers bij klachten over deze werkwijze ook verschillende antwoorden te horen. Afhankelijk van wie het antwoord geeft is het dat de codeerregel leidend is, of juist dat de dichte kant boven moet zitten.
jep maar "we" zijn landelijk bezig... ahum...gidsen dichte kant boven rest is codeerregel leidend is hier de instructie...kijken hoe het strax uitpakt dus
pi_180261788
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:28 schreef liedetector het volgende:

[..]

ja en je kijkt dus niet meer hoe voor postbode een adres fijn is.... zooitje verwacht ik!
en openkant naar boven betekdn dat je nooit post hebt gelopen ergens.... das geen bladeren..of juist wel, maar geen doen
ik heb jaren post gelopen. Maar alles moet zo snel mogelijk, en ja, dan is het dus sneller als je het ding er zo tussen laat vallen hoe je de codeerregel kan lezen, draaien is toch weer een extra handeling.
Overigens hoor ik daar verder ook niet heel veel klachten over. Kan natuurlijk ook komen doordat er nog zoveel andere dingen zijn om over te klagen dat dit gewoon erg laag op hun lijstje staat :P.
pi_180261862
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:37 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ik heb jaren post gelopen. Maar alles moet zo snel mogelijk, en ja, dan is het dus sneller als je het ding er zo tussen laat vallen hoe je de codeerregel kan lezen, draaien is toch weer een extra handeling.
Overigens hoor ik daar verder ook niet heel veel klachten over. Kan natuurlijk ook komen doordat er nog zoveel andere dingen zijn om over te klagen dat dit gewoon erg laag op hun lijstje staat :P.
Of de klachten komen nooit door omdat jij een tc hebt die ook alles zo snel mogelijk wilt. Maar het werkt toch ook heel onhandig met zetten? Lijkt me heel irritant op je stelblok.

Nu is ondersteboven lezen ook niet heel moeilijk, dus met zetten denk ik vooral aan de bezorger.
pi_180261892
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:37 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ik heb jaren post gelopen. Maar alles moet zo snel mogelijk, en ja, dan is het dus sneller als je het ding er zo tussen laat vallen hoe je de codeerregel kan lezen, draaien is toch weer een extra handeling.
Overigens hoor ik daar verder ook niet heel veel klachten over. Kan natuurlijk ook komen doordat er nog zoveel andere dingen zijn om over te klagen dat dit gewoon erg laag op hun lijstje staat :P.
there you go.... heb hier een paar wijken staan die in de rode bak minimaal (daldag zeg maar) 50 brieven op een 0100 code hebben...... nu wordt het nog gezet.... diinsdag niet meer...... arme postbode
pi_180261920
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:40 schreef Sebastiaan92 het volgende:

Nu is ondersteboven lezen ook niet heel moeilijk,
nu al mensen met vossen die dan de 21 en 12 niet kunnen schieden hoor... gaat vaak heel mis (ik denk dus omdat ze dan ondersteboven kijken)
pi_180261935
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:40 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Of de klachten komen nooit door omdat jij een tc hebt die ook alles zo snel mogelijk wilt. Maar het werkt toch ook heel onhandig met zetten? Lijkt me heel irritant op je stelblok.

Nu is ondersteboven lezen ook niet heel moeilijk, dus met zetten denk ik vooral aan de bezorger.
Nou, aangezien die codeerregels vaak zo klein erop gedrukt staan vind ik dat ondersteboven lezen nogal tegenvallen. En tja, met zetten is het ook onhandig als je die codeerregel iedere keer op de kop moet lezen als je er iets tussen zet.
En nee, geloof niet dat het door de teamcoach komt. Spreek vaak genoeg postbezorgers, maar hierover hoor ik ze eigenlijk nooit.
pi_180262070
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:41 schreef liedetector het volgende:

[..]

there you go.... heb hier een paar wijken staan die in de rode bak minimaal (daldag zeg maar) 50 brieven op een 0100 code hebben...... nu wordt het nog gezet.... diinsdag niet meer...... arme postbode
Nou, als het zoveel 0100 codes zijn (zoals met kerst) mogen we die niet allemaal los meegeven, die gaan dan vaak nog wel eerst naar de handcodering, en dan zit er daarna wel een goede code op. In het begin zaten er ook nog wel aardig wat mensen bij de codeer gedurende de ochtend dus toen was dat nog wel een soort van ok, na een tijdje werd er alleen nog iemand daar neergezet als diegene in de ziektewet zat, of als we controle hadden (dan zetten ze ineens 3 man neer daar gedurende de hele ochtend, zodat ze aan het eind van de controle kunnen zeggen dat alles prima loopt, want hey, alles gaat gewoon mee).
Overigens valt het aantal 0100 poststukken nu over het algemeen wel mee, dat is wel een stuk vooruit gegaan de afgelopen maanden.
pi_180262093
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:43 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Spreek vaak genoeg postbezorgers, maar hierover hoor ik ze eigenlijk nooit.
Bedrijf heeft hier ook wel mazzel dat veel (nieuwe) bezorgers niet nadenken over de ideale manier van werken. Klein naar groot boeit ze niet, dit blijkbaar evenmin. Maar het meest irriteer ik me nog wel aan rechtshandige bezorgers die hun wijk opnieuw indelen en dan de wijk deels linkshandig maken.

Dan zijn de wijken bij het invoeren van de codeerregel ook nog eens ingedikt. Totale rondjes zijn verpest. Maar ook daar hoor je maar weinig bezorgers over. Het is toch jammer dat het veel collega's maar weinig lijkt te boeien.
pi_180262162
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:49 schreef gelestipjes het volgende:
Nou, als het zoveel 0100 codes zijn (zoals met kerst) mogen we die niet allemaal los meegeven, die gaan dan vaak nog wel eerst naar de handcodering, en dan zit er daarna wel een goede code op. In het begin zaten er ook nog wel aardig
alles wat nu 0100 krijgt zit niet in de DB he...gaat handcodering niets aan veranderen... zit al in juiste wijk en rode bakl en daar hou het op *achter rode kaart dus en in sommieg wijken iis dat lachend 50 brieven per dag op een piekdag, per wijk)
pi_180262247
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:52 schreef liedetector het volgende:

[..]

alles wat nu 0100 krijgt zit niet in de DB he...gaat handcodering niets aan veranderen... zit al in juiste wijk en rode bakl en daar hou het op
nee hoor, dat is niet waar. Vaak genoeg dat je het met de handcodering invoert en dat er dan wel gewoon een goede code op komt te staan.
pi_180262274
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:55 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

nee hoor, dat is niet waar. Vaak genoeg dat je het met de handcodering invoert en dat er dan wel gewoon een goede code op komt te staan.
dan gaan die uren gierend omhoog en de opdracht is zit binnen de wijk bundel boven op voor de bezorger he!!!

*brieven die heel hercodering niet gaan zien hoor
pi_180262321
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:56 schreef liedetector het volgende:

[..]

dan gaan die uren gierend omhoog en de opdracht is zit binnen de wijk bundel boven op voor de bezorger he!!!
ja, maar als het een hele stapel is maken ze wel vaak een uitzondering en moet het toch naar de handcodering, voor 10 stuks of zo niet nee, maar als het veel is wel.
pi_180262369
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:58 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ja, maar als het een hele stapel is maken ze wel vaak een uitzondering en moet het toch naar de handcodering, voor 10 stuks of zo niet nee, maar als het veel is wel.
die opdracht hebben wij niet...

hier wordt gesteld, 0100 ijn adressen die indatabase niet goed itten en moet de postbezorger dan corect doorgeven en dan komt het (ooit) goed....kortom zoek het uit (zie het vooral bij woonboten campings en industriegebieden..ergens staat het ook op volgorde als je nog per straat kan ingooien, dat kan zo niet meer... kortom zoek het uit
pi_180262505
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 19:00 schreef liedetector het volgende:

[..]

die opdracht hebben wij niet...

hier wordt gesteld, 0100 ijn adressen die indatabase niet goed itten en moet de postbezorger dan corect doorgeven en dan komt het (ooit) goed....kortom zoek het uit (zie het vooral bij woonboten campings en industriegebieden..ergens staat het ook op volgorde als je nog per straat kan ingooien, dat kan zo niet meer... kortom zoek het uit
ja, maar jullie zijn toch ook nog niet begonnen? In eerste instantie was het bij ons ook niet de opdracht, maar toen de klachten binnenstroomden werd er een afspraak gemaakt met bezorgen dat het niet meer mocht, stapels 0100 meegeven. Geloof dat het maximum iets van 10 stuks was daarna. Een paar maanden verder waren er een stuk minder 0100 nummers, dus toen ging het wel gewoon weer mee ipv eerst naar de handcodering.
pi_180262798
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 19:04 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ja, maar jullie zijn toch ook nog niet begonnen? In eerste instantie was het bij ons ook niet de opdracht, maar toen de klachten binnenstroomden werd er een afspraak gemaakt met bezorgen dat het niet meer mocht, stapels 0100 meegeven. Geloof dat het maximum iets van 10 stuks was daarna. Een paar maanden verder waren er een stuk minder 0100 nummers, dus toen ging het wel gewoon weer mee ipv eerst naar de handcodering.
j maar schat hand codering heeftzelfde DB en wordt elke maand maar aangepast... ze hadden hiet al veel eerder op in moet springen dus! want postbezorgers moeten de juiste adressering doorgeven!
pi_180262827
maar goed jullie lezen het volgende week wel, ik denk dat ik na een week of 4 11 tot 14 mensen op een piekdag tekort ik een weekje overspannen thuis zit strax
pi_180262904
Het grootste probleem met die codeerregel vind ik gewoon dat het zo wisselvallig is. Soms is de kwaliteit echt uitstekend, maar heel weinig zonder codeerregel, alles goed leesbaar, etc. En dan ineens is het weer rampzalig en heb je gewoon stapels bakken vol ongecodeerd spul. En op een echte topdag zelfs zo'n oranje tent waar 80% geen codeerregel heeft.
pi_180262921
Ik vind het heel lastig lopen en lezen. Hier zitten niet alleen bijvoorbeeld de Makro een halve slag gedraaid, met het adres naar beneden, maar vaak ook kleine envelopjes. En die zitten dan ook nog achter de grote enveloppen. Soms alleen de A4 enveloppen en soms kleintjes in willekeur.

Ligt ook aan de wijk en wie hem gezet heeft. Tweede wijk geen last van.

Het leest heel lastig, maar klagen heeft bij ons geen zin. Paar keer gedaan. Wordt niets mee gedaan.
pi_180263359
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 19:21 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik vind het heel lastig lopen en lezen. Hier zitten niet alleen bijvoorbeeld de Makro een halve slag gedraaid, met het adres naar beneden, maar vaak ook kleine envelopjes. En die zitten dan ook nog achter de grote enveloppen. Soms alleen de A4 enveloppen en soms kleintjes in willekeur.

Ligt ook aan de wijk en wie hem gezet heeft. Tweede wijk geen last van.

Het leest heel lastig, maar klagen heeft bij ons geen zin. Paar keer gedaan. Wordt niets mee gedaan.
piramide zetten mag al heel lang nie meer..... gek ook , maar goed de postbode zoekt het maar uit en de voorbreeiders lopen zelf niet dus van geen kwaad bewust
pi_180263549
Soms lopen ze ook nog, dat mag tegenwoordig weer. Wel alleen als je in de bezorging een vast contract heb, begreep ik. Zelf 'moet' ik misschien ook de voorbereiding in :o
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_180264268
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 19:54 schreef VixenFromHell het volgende:
Soms lopen ze ook nog, dat mag tegenwoordig weer. Wel alleen als je in de bezorging een vast contract heb, begreep ik. Zelf 'moet' ik misschien ook de voorbereiding in :o
Hm, daar heb ik ze bij ons niet over gehoord, dat je dan voor bezorging een vast contract moet hebben. Zou in principe toch ook niet veel uit moeten maken, je krijgt voor voorbereiden toch gewoon een apart contract.
Overigens is het wel vrij kut werken met 2 contracten. In de app werkt namelijk maar 1 van de 2, alleen bezorgen, dus je kan je rooster van voorbereiden dan niet zien, je kunt je uren van voorbereiden niet checken (en ja, in een ideale situatie zou dat niet zo erg zijn maar helaas is het bij postnl wel nodig om je gewerkte uren goed in de gaten te houden), en je kunt ook geen verlof aanvragen voor voorbereiden in de app dan.
pi_180264531
Nee snapte ook niet zo waarom dat uit zou maken, maar collega met tijdelijk contract mocht het blijkbaar niet. Ik ben er sowieso eigenlijk ook niet zo enthousiast over want ik ben niet zo goed met werk dat erg snel moet, veel druk erop en mensen die commentaar hebben dat het sneller moet :') maar ja.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_180265027
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 20:29 schreef gelestipjes het volgende:
je krijgt voor voorbereiden toch gewoon een apart contract.
twee contracten zij ze niet happig op (en ja voorbereiding is best stress zeker als er niet genoeg zijn ja)
pi_180265075
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 21:03 schreef liedetector het volgende:

[..]

twee cotracten zij ze niet happig op
nou, dat is nu juist een beetje de nieuwe tendens. Je mag niet voorbereiden op een bezorgerscontract, en je mag niet bezorgen op een voorbereiderscontract, dus ja, het mag alleen met 2 verschillende contracten.
En van wat ik begrepen heb willen ze dat juist vaker gaan doen, zodat mensen meer uren kunnen maken en het misschien ook interessanter wordt om bij postnl te gaan werken.
pi_180265152
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 21:05 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

nou, dat is nu juist een beetje de nieuwe tendens. Je mag niet voorbereiden op een bezorgerscontract, en je mag niet bezorgen op een voorbereiderscontract, dus ja, het mag alleen met 2 verschillende contracten.
En van wat ik begrepen heb willen ze dat juist vaker gaan doen, zodat mensen meer uren kunnen maken en het misschien ook interessanter wordt om bij postnl te gaan werken.
j maar as je buietn werkt is binnen vaak maar voor een half jaar bv..dat doen ze al heel lang in bv kerst periodes etc (niks nieuws onder de zon..... maar altijd wel strikt gescheiden... nooit meer zoal e oude postbezorger 2)
pi_180265196
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 21:08 schreef liedetector het volgende:

[..]

j maar as je buietn werkt is binnen vaak maar voor een half jaar bv..dat doen ze al heel lang in bv kerst periodes etc (niks nieuws onder de zon..... maar altijd wel strikt geschieden... nooit meer zoald e oude posybezorger 2)
nee, niet zoals de oude postbodes natuurlijk nee, daar willen ze immers vanaf, maar wel gewoon langer dan een half jaar hoor. Gewoon 2 keer een jaarcontract in principe.
pi_180272242
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 19:54 schreef VixenFromHell het volgende:
Soms lopen ze ook nog, dat mag tegenwoordig weer. Wel alleen als je in de bezorging een vast contract heb, begreep ik. Zelf 'moet' ik misschien ook de voorbereiding in :o
Heb het jaren terug wel eens gevraagd maar dat was onmogelijk, die twee verschillende contracten maakte min of meer een postbode was het excuus. Het mooie van internet is dat je van alles hoort, dus vraag je het nog een keer. Antwoord van eigen TC, maar dan ben je minder inzetbaar voor de bezorging. Voor in de avond precies het zelfde verhaal.

Vanaf het moment dat het gerucht rond ging dat ze de vestiging gingen sluiten, kon het wel. Paar maanden later staat het gerucht eindelijk in de krant, wat maanden later is het officeel dat ze de toko sluiten. Bijna iedereen die het een keer gevraagd had, hebben ze benaderd. De postbezorger als opvulling, dan kan het wel. Mij hebben ze 10 of 12 weken voor de sluiting gevraagd of ik de laatste twee maanden wilde. Sorry, maar dan heb ik een paar weken vakantie, ja maar daarom kun je toch nog wel s'morgens komen. :{ :')
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_180272516
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 19:44 schreef liedetector het volgende:

[..]

piramide zetten mag al heel lang nie meer..... gek ook , maar goed de postbode zoekt het maar uit en de voorbreeiders lopen zelf niet dus van geen kwaad bewust
Dat is niet helemaal eerlijk naar de voorbereiding toe. Toen ik er nog werkte (als 'postbode') wist ik dondersgoed dat veel van die nieuwe regeltjes tot ergernis op straat zouden leiden. Ik merkte het zelf ook als ik ging bezorgen. Maar wat moet je dan in de voorbereiding? Alles helemaal pico bello op grootte zetten, elk stuk machinepost handmatig controleren? Kan wel, maar dan haal je never nooit niet de productienorm en bij ons was dat nogal een dingetje. Dan kies je op een gegeven moment eieren voor je geld en doe je gewoon (vrijwel) alles volgens de regels. En eerlijk is eerlijk, dat ís ook een stuk sneller in de voorbereiding. Of dat opweegt tegen de tijd die je er op straat weer mee verliest is een tweede.
pi_180272542
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 04:35 schreef lololo het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal eerlijk naar de voorbereiding toe. Toen ik er nog werkte (als 'postbode') wist ik dondersgoed dat veel van die nieuwe regeltjes tot ergernis op straat zouden leiden. Ik merkte het zelf ook als ik ging bezorgen. Maar wat moet je dan in de voorbereiding? Alles helemaal pico bello op grootte zetten, elk stuk machinepost handmatig controleren? Kan wel, maar dan haal je never nooit niet de productienorm en bij ons was dat nogal een dingetje. Dan kies je op een gegeven moment eieren voor je geld en doe je gewoon (vrijwel) alles volgens de regels. En eerlijk is eerlijk, dat ís ook een stuk sneller in de voorbereiding. Of dat opweegt tegen de tijd die je er op straat weer mee verliest is een tweede.
Met het te kort aan mensen wat er nu is is die productienorm al een tijdje niet echt een "dingetje" meer, elk poppetje is er 1 is nu bijna de gedachte
pi_180275151
Geschreven door een ex-postnl medewerker.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:17:30 #52
177161 MhZero
Oet de Melderse
pi_180280492
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 21:05 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

nou, dat is nu juist een beetje de nieuwe tendens. Je mag niet voorbereiden op een bezorgerscontract, en je mag niet bezorgen op een voorbereiderscontract, dus ja, het mag alleen met 2 verschillende contracten.
En van wat ik begrepen heb willen ze dat juist vaker gaan doen, zodat mensen meer uren kunnen maken en het misschien ook interessanter wordt om bij postnl te gaan werken.
Heb toendertijd op een voorbereiders contract gewoon bezorgd. Dat was gewoon normale gang van zaken. Later kregen we een A4tje mee, ondertekend door de Assistents Depot manager, dat we gewoon mochten bezorgen. Dat ging goed, tot er iemand een ongeluk kreeg en Den Haag moeilijk ging doen omdat deze persoon eigenlijk niet bevoegd was om te bezorgen. Ondanks het jarenlang wel gedaan te hebben, met dat papiertje. Sinds dat ongeluk, werden deze papieren ongeldig verklaard.
Morge, hedde geej ouk kalde schottel?
pi_180280522
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:17 schreef MhZero het volgende:

[..]

Heb toendertijd op een voorbereiders contract gewoon bezorgd. Dat was gewoon normale gang van zaken. Later kregen we een A4tje mee, ondertekend door de Assistents Depot manager, dacht we gewoon mochten bezorgen. Dat ging goed, tot er iemand een ongeluk kreeg en Den Haag moeilijk ging doen omdat deze persoon eigenlijk niet bevoegd was om te bezorgen. Ondanks het jarenlang wel gedaan te hebben, met dat papiertje. Sinds dat ongeluk, werden deze papieren ongeldig verklaard.
ja, vroeger mocht dat inderdaad gewoon, van zo'n papiertje heb ik nog nooit gehoord, dat was hier niet nodig, maar nu mag het al een paar jaar niet meer.
pi_180284626
Hebben ze de diensttijden nou ingekort? Is dat omdat het zomer is?
pi_180285015
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 17:13 schreef Originele_gebruikersnaam het volgende:
Hebben ze de diensttijden nou ingekort? Is dat omdat het zomer is?
zomerdal ja, net als elk jaar in de zomer.
pi_180285387
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 17:13 schreef Originele_gebruikersnaam het volgende:
Hebben ze de diensttijden nou ingekort? Is dat omdat het zomer is?
zomerdal standaard en gaat volgende week pas in toch? of verschilt het per regio?
pi_180286929
Volgende week dacht ik ja. Maar dat rooster is er inmiddels ook ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_180293919
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 17:13 schreef Originele_gebruikersnaam het volgende:
Hebben ze de diensttijden nou ingekort? Is dat omdat het zomer is?
Kortingpercentages di-vr:
Week 28: 10%
Week 29: 10%
Week 30: 10%
Week 31: 15%
Week 32: 15%
Week 33: 10%
Week 34: 10%
Op zaterdag wordt er bij wijken met hah 6% gekort en bij wijken zonder hah (voor zover die bestaan), gelden dezelfde percentages als op bovenstaand schema.
pi_180296381
Dank voor de uitleg 😀 Ik werk dit jaar voor het eerst bij PostNL.
  zaterdag 7 juli 2018 @ 08:08:39 #60
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_180301740
Zo bang zijn ze dat je je eventuele minminuten niet opgeeft. Zo weinig vertrouwen. Zo bang zijn ze dat je een paar dubbeltjes teveel in je zak steekt voor je harde werken. Ik houd er zelf sowieso niets aan over, alles wat ik verdien wordt verrekend met mijn uitkering. En daarbij krijg ik altijd het gevoel dat ik het niet goed gedaan heb als ik plusminuten moet opgeven. Zo graag wil ik het doen in de tijd die er voor staat, maar ze geven gewoon altijd standaard te weinig tijd, om je te ontmoedigen die eventuele minminuten te houden. Minminuten moeten eigenlijk niet kunnen voorkomen want daar verliezen ze dan mogelijk op. Geen enkel vertrouwen, geen enkel respect.
  zaterdag 7 juli 2018 @ 08:49:47 #61
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_180302060
Zo'n gevoel geeft het zeker Claire68!
  zaterdag 7 juli 2018 @ 11:36:45 #62
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_180304374
Ik betwijfel nog steeds of minnen wel verplicht kan worden. Punt is namelijk dat de wetgever ooit heeft bepaald dat een rooster leidend is voor betalingen. Een vakkenvuller in de supermarkt mag ook niet eerder onbetaald naar huis worden gestuurd.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  zaterdag 7 juli 2018 @ 20:35:54 #63
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_180316689
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 11:36 schreef V__L_N het volgende:
Ik betwijfel nog steeds of minnen wel verplicht kan worden. Punt is namelijk dat de wetgever ooit heeft bepaald dat een rooster leidend is voor betalingen. Een vakkenvuller in de supermarkt mag ook niet eerder onbetaald naar huis worden gestuurd.
De richtlijn is: "Gewerkte tijd is betaalde tijd en betaalde tijd is gewerkte tijd". Met andere woorden, je krijgt alleen nog de tijd betaald die je daadwerkelijk werkt.

Eerder waren de normen realistisch en kreeg je op je donder als je de tijden niet haalde (wat dan ook volkomen terecht was) en konden de snelle mensen wel eens wat tijd in hun zak steken, terwijl de langzame mensen wat water bij de wijn moesten doen. Uiteindelijk deed je dezelfde hoeveelheid werk en kreeg je dus betaald naar de hoeveelheid werk die je verrichtte.

Nu zijn alle tijden (zowel binnen als buiten) zo krap gezet dat ze onhaalbaar zijn. Als je heel erg je best doet en het toch nog presteert om onder de norm te duiken, dan zegt het bedrijf gewoon: "Fijn dat je zo je best hebt gedaan, als dank halen we een deel van je tijd af."

Je wordt ronduit gestraft als je hard werkt en je wordt beloond als je langzaam werkt. En zolang mensen zich dat maar realiseren, dan komt het vanzelf wel goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bebop op 07-07-2018 20:57:52 ]
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
pi_180318333
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 11:36 schreef V__L_N het volgende:
Ik betwijfel nog steeds of minnen wel verplicht kan worden. Punt is namelijk dat de wetgever ooit heeft bepaald dat een rooster leidend is voor betalingen. Een vakkenvuller in de supermarkt mag ook niet eerder onbetaald naar huis worden gestuurd.
waarom zou je betaald moeten worden voor tijd die je niet werkt? Je contracturen zijn bepalend, niet je normtijden.
pi_180318346
ik wil voor dagen als vandaag een shirtje met anwb en wat chineze tekens. man man man.
  zaterdag 7 juli 2018 @ 22:56:41 #66
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_180321395
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 21:37 schreef Yreal het volgende:

[..]

waarom zou je betaald moeten worden voor tijd die je niet werkt? Je contracturen zijn bepalend, niet je normtijden.
Omdat je wel voor een bepaalde tijd wordt ingeroosterd. Als ik op zaterdag een wijk loop waar 2,5 uur voor staat, dan huurt PostNL mij in voor 2,5 uur. Leuk als vervolgens blijkt dat ik na 2 uur al klaar ben, maar ik heb wel 2,5 uur vrij gemaakt in mijn agenda voor PostNL. Dus dat moeten ze mij dan ook betalen.

Los daarvan vind ik het ook een beetje vreemd dat wanneer ik hard door werk en daardoor eerder klaar ben, ik hier financieel voor gestraft word. En zelfs als mijn eerder klaar zijn niet komt door hard werken maar gewoon doordat er minder post is, dan nog zal ik niet gaan minnen. Schommelingen in de hoeveelheid post horen tot het bedrijfsrisico, en ik vind niet dat PostNL dit op nota bene de laagst betaalde werknemers binnen het bedrijf mag afwentelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kramerica-Industries op 08-07-2018 14:19:47 ]
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zaterdag 7 juli 2018 @ 23:00:02 #67
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_180321485
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 20:35 schreef Bebop het volgende:

[..]

De richtlijn is: "Gewerkte tijd is betaalde tijd en betaalde tijd is gewerkte tijd". Met andere woorden, je krijgt alleen nog de tijd betaald die je daadwerkelijk werkt.

Eerder waren de normen realistisch en kreeg je op je donder als je de tijden niet haalde (wat dan ook volkomen terecht was) en konden de snelle mensen wel eens wat tijd in hun zak steken, terwijl de langzame mensen wat water bij de wijn moesten doen. Uiteindelijk deed je dezelfde hoeveelheid werk en kreeg je dus betaald naar de hoeveelheid werk die je verrichtte.

Nu zijn alle tijden (zowel binnen als buiten) zo krap gezet dat ze onhaalbaar zijn. Als je heel erg je best doet en het toch nog presteert om onder de norm te duiken, dan zegt het bedrijf gewoon: "Fijn dat je zo je best hebt gedaan, als dank halen we een deel van je tijd af."

Je wordt ronduit gestraft als je hard werkt en je wordt beloond als je langzaam werkt. En zolang mensen zich dat maar realiseren, dan komt het vanzelf wel goed.
PostNL lijkt zelf ook niet te begrijpen wat "betaalde tijd is gewerkte tijd" betekent. Zij denken dat dit betekent dat je moet minnen als je eerder klaar bent, maar het betekent dat wanneer jij een contract hebt voor een x aantal uur het aan hen is om er voor te zorgen dat er voldoende werk voor jou beschikbaar is. Als jij gaat minnen betekent dit dat zij jou blijkbaar te weinig werk hebben gegeven, en zijn zij in feite in gebreke gebleven. En daar zou jij dan financieel voor moeten opdraaien?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_180321751
Een belangrijk punt is inderdaad dat de post je voor een bepaalde tijd inhuurt.

Daarnaast. Als je al gaat minnen. Zorg dan dat je eerst alles precies volgens het boekje doet. Neem bijvoorbeeld zeker niet meer dan 2 normaal gevulde fietstassen mee. Immers, anders ben je sneller, maar je fiets slijt wel harder.

Daarbij ontstaan er bij mensen die voorbereiden en lopen steeds vaker gaten in het rooster. Of loop je wijk 1 snel en moet je vervolgens wachten op wijk 2. Moet ik dan gaan minnen op wijk 1 om vervolgens onbetaald te wachten op mijn post?
pi_180322085
Ik neem op zaterdag een fietskar mee die ik nog had staan uit de tijd dat ik nog geen auto had, maar wel de hond wilde kunnen vervoeren. Hierdoor kan ik twee wijken tegelijk meenemen en hoef ik dus tussendoor niet terug naar het depot. Het komt wel eens voor dat ik op zaterdag binnen de geplande tijd klaar ben. Ik zal in dat soort gevallen dan echt niet minnen. Ik zet privémiddelen in om mijn werk sneller te kunnen doen en zie de tijd die ik overhoud als onkostenvergoeding.
Ik ken geen enkel ander bedrijf waar je bestraft wordt als je je werk efficiënter doet.

Zoals Kramerica al stelt; dat verhaal van "betaalde tijd is gewerkte tijd" gaat alleen op als je niet wordt ingepland naar je contracturen. Als jij 10 uur hoort te werken en je werkt er (op basis van de ingeplande uren) maar 8, kunnen ze terugvallen op BTIGT.
Helaas zijn er toch collega's die daadwerkelijk minnen.
pi_180322161
Ik kreeg vandaag van een aardige collega van de pakketdienst tijdens het lopen een koud blikje Fanta in mijn handen gedrukt. Dat kon ik wel waarderen. :Y ^O^
  zaterdag 7 juli 2018 @ 23:30:16 #71
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_180322262
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 23:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

PostNL lijkt zelf ook niet te begrijpen wat "betaalde tijd is gewerkte tijd" betekent. Zij denken dat dit betekent dat je moet minnen als je eerder klaar bent, maar het betekent dat wanneer jij een contract hebt voor een x aantal uur het aan hen is om er voor te zorgen dat er voldoende werk voor jou beschikbaar is. Als jij gaat minnen betekent dit dat zij jou blijkbaar te weinig werk hebben gegeven, en zijn zij in feite in gebreke gebleven. En daar zou jij dan financieel voor moeten opdraaien?
Eerder was het ook zo dat je in de zomer mazzel had en in de winter pech. Uiteindelijk hief dat elkaar wel aardig op, maar het bedrijf had liever wat meer de vinger aan de pols.

De laatste jaren wordt er steeds wel een nieuwe reden bedacht om nog wat tijd af te schaven. Zo worden tellingen voor de nieuwe werktijdregeling steevast hartje zomer gedaan in plaats van in een periode met een normaal postaanbod, of ontdekt men ineens zaken die anders lopen dan in de werkomschrijving staan ("Oh, mensen zoeken tijdens het lopen al de post bij elkaar, dan kan er wel een halfuur van iedere bestelling af") en/of komen er werkzaamheden bij waar je geen extra tijd voor krijgt (scanpakjes, pakjestas), waardoor de 'normtijden' steeds meer onder druk komen te staan. En daardoor zijn we nu dus in de situatie dat bijplussen de norm is en dus eigenlijk iedereen tot op de minuut betaalt krijgt.

Dat kan dan betekenen dat iemand die zijn stinkende best doet, daardoor dus in de min komt te staan en vervolgens als bedankje nog wat extra bestellingen mag gaan lopen om die uren in te gaan halen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 23:09 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Daarbij ontstaan er bij mensen die voorbereiden en lopen steeds vaker gaten in het rooster. Of loop je wijk 1 snel en moet je vervolgens wachten op wijk 2. Moet ik dan gaan minnen op wijk 1 om vervolgens onbetaald te wachten op mijn post?
Je hebt recht op een halfuur onbetaalde lunchpauze, dus dat recht wordt je opgedrongen.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
  zondag 8 juli 2018 @ 00:02:00 #72
258802 Yreal
henk..!
pi_180322932
ohja dat hard werken niet lonend is, absoluut.
pi_180324054
Is "verlof aanvragen" op mijn werk stuk? Het ding deed het hier gisteren ook al niet, stomme ding blijft op loading hangen. :{

Edit: App werkt wel. :)

[ Bericht 34% gewijzigd door Stoplichtjuh op 08-07-2018 01:15:06 ]
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  zondag 8 juli 2018 @ 14:42:04 #74
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_180332018
Wij hadden in de zomer geen mazzel. We moesten "oplossen."

Als er een of twee mensen met vakantie waren kregen we er een paar straten van die openliggende wijken bij. Maakte niet uit of je al een, twee of drie wijken had die je ook al liep. Iedereen kreeg evenveel mee.

Toch vond ik dat wel fijner. Er was meer vertrouwen.
pi_180341142
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 14:42 schreef Globetrottertje het volgende:
Wij hadden in de zomer geen mazzel. We moesten "oplossen."

Als er een of twee mensen met vakantie waren kregen we er een paar straten van die openliggende wijken bij. Maakte niet uit of je al een, twee of drie wijken had die je ook al liep. Iedereen kreeg evenveel mee.

Toch vond ik dat wel fijner. Er was meer vertrouwen.
Hier ging het in de oplostijd anders. Ik werd jarenlang van mijn vaste wijk afgehaald zodat die dan kon worden opgelost de hele zomer lang. Wijk A kreeg dan straat 1 en 2, wijk B kreeg straat 3 en 4 erbij etc. Als je dan dus wijk A en B liep kreeg je straat 1 t/m 4 er gratis bij.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 8 juli 2018 @ 22:47:21 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180342888
Bij ons wordt binnenkort de combibundel ingevoerd. Voor die tijd hang ik mijn posttassen aan de wilgen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_180343413
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 21:26 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Hier ging het in de oplostijd anders. Ik werd jarenlang van mijn vaste wijk afgehaald zodat die dan kon worden opgelost de hele zomer lang. Wijk A kreeg dan straat 1 en 2, wijk B kreeg straat 3 en 4 erbij etc. Als je dan dus wijk A en B liep kreeg je straat 1 t/m 4 er gratis bij.
Hier begrepen ze hun eigen systeem niet. Had je een kleine wijk, kreeg je een groot opdeelstuk, had je een grote wijk, kreeg je een klein opdeelstukje.
pi_180345710
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 22:47 schreef Peterselieman het volgende:
Bij ons wordt binnenkort de combibundel ingevoerd. Voor die tijd hang ik mijn posttassen aan de wilgen
Al wat nieuws op het oog dan?
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_180347320
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 22:47 schreef Peterselieman het volgende:
Bij ons wordt binnenkort de combibundel ingevoerd. Voor die tijd hang ik mijn posttassen aan de wilgen
hoor ik meer mensen zeggen, nu eens zien of dat in de praktijk ook echt gaat gebeuren!
  maandag 9 juli 2018 @ 08:56:12 #80
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_180348385
Zodra de combibundel het eerste kwartaal van 2019 komt, ga ik wel stoppen. Voor mij is dit een leuke bijverdienste.

Maar ze hebben mij in 3 1/2 jaar tijd 3x een vaste wijk afgepakt en aan een nieuwe gegeven die hem mocht houden (en 1x werd raakte ik mijn dorp kwijt vanwege dorp werd adoptiewijk)

Ik heb nu in 3 jaar zo'n beetje 60 verschillende wijken gelopen em ze zijn van plan mij flexibel te houden omdat het voor hen zo gemakkelijk is.

Maar met een combibundel ga ik dat echt niet redden. Het is vast wel wennen, maar het is veel moeilijker als je geen vaste lopen hebt.

Dus ik stop in ieder geval wel. Zodra bekend is vanaf welke datum de combibundel wordt ingevoerd. Ongeacht of ik een ander baantje heb of niet.
pi_180348690
Fietsenwijken zou ik vanaf dan sowieso gaan weigeren. Dergelijke wijken met HAH en post vind ik nu al niet fijn lopen. Geen idee hoe ik dat dan met 3 bundels moet oplossen. En dat vest is dan niet echt een oplossing. Daarvoor moet je veel te vaak opzij en naar voren bukken om vanaf je fiets bij een brievenbus te komen.
pi_180348716
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 05:21 schreef liedetector het volgende:

[..]

hoor ik meer mensen zeggen, nu eens zien of dat in de praktijk ook echt gaat gebeuren!
Ze hebben de mazzel dat mensen in een uitkering niet zomaar op kunnen stappen...
pi_180350873
Nou wat spannend

quote:
FNV Postbezorgers
41 minuten ·

Nog circa anderhalf uur en dan loopt het ultimatum af. Trekt PostNL de combikeutel in, of niet? #combibundelNEE #postnl
Volgens mij ziet iedereen hier al wel aankomen dat PostNL het plan niet in gaat trekken? :P

Wel al weer 4 sollicitaties eruit gedaan van het weekend ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_180351204
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 11:19 schreef VixenFromHell het volgende:
Nou wat spannend

[..]

Volgens mij ziet iedereen hier al wel aankomen dat PostNL het plan niet in gaat trekken? :P

Wel al weer 4 sollicitaties eruit gedaan van het weekend ;)
natuurlijk trekt Postnl het plan niet in :') . De echte vraag is dan ook vooral of er dan echt iets gaat gebeuren.
  maandag 9 juli 2018 @ 11:42:14 #85
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_180351222
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_180351232
Idd, ben heel benieuwd of er uberhaupt actie komt en wat voor acties dan. Zat laatst met een collega een beetje voor de gein al vanalles te bedenken qua mogelijke acties :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_180351858
Ik denk eigenlijk dat niemand bij de FNV zelf echt dacht, dat ze het nog konden tegenhouden. Of er acties komen...... nou, ik moet het nog zien. Meest waarschijnlijk is dat de or en andere vakbonden weer de schuld krijgen.
pi_180352264
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 12:11 schreef SnawyHoulet het volgende:
Ik denk eigenlijk dat niemand bij de FNV zelf echt dacht, dat ze het nog konden tegenhouden. Of er acties komen...... nou, ik moet het nog zien. Meest waarschijnlijk is dat de or en andere vakbonden weer de schuld krijgen.
Het is nog niet voorbij. En óf er acties komen.
pi_180352301
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 12:41 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Het is nog niet voorbij. En óf er acties komen.
Nou, mooi dat er toch nog iemand hoop heeft :P
pi_180352315
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 12:43 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Nou, mooi dat er toch nog iemand hoop heeft :P
Jullie moeten niet stil gaan staan en toekijken bij de acties. Hoe denk je dat de buschauffeurs het voor elkaar hebben gekregen? Doordat 1 iemand het werk neerlegde?
pi_180352472
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 12:44 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Jullie moeten niet stil gaan staan en toekijken bij de acties. Hoe denk je dat de buschauffeurs het voor elkaar hebben gekregen? Doordat 1 iemand het werk neerlegde?
er is wel een behoorlijk verschil tussen een plaspauze eisen en eisen dat men de gehele nieuwe manier van werken gaat intrekken.
pi_180352522
Wat is de invloed van staken als er normaal al wijken blijven staan? Daarbij helaas weinig mensen aangesloten bij een vakbond. En dan hebben we ook nog een bedrijf wat in een verleden bussen met medewerkers heeft ingezet om stakingen te breken.
pi_180352536
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 12:54 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

er is wel een behoorlijk verschil tussen een plaspauze eisen en eisen dat men de gehele nieuwe manier van werken gaat intrekken.
Maar in de processen verandert er helemaal niks. Voorbereiders en postbodes mogen de post gewoon niet meer samenvoegen terwijl de mogelijkheid er wel is. Iedereen in dit topique klaagt steen en been over de combibundel. Nu komt binnenkort de kans om je hakken in het zand te zetten en om het tegen te houden. Dat is de kans om te laten weten wat je er van vindt. Het is helemaal nog niet ingevoerd, en ook niet onomkeerbaar. Maar als je toekijkt en er niks van zegt, dan vind je het blijkbaar niet zo erg.
pi_180352550
Sowieso is het een wat kromme vergelijking met die buschauffeurs. Ik geloof niet dat er veel buschauffeurs zijn die werken "met behoud van uitkering", in tegenstelling tot bij ons, dus dan kun je niet zomaar gaan staken. En de meeste buschauffeurs zullen ook geen contract hebben van 12 uur of zo, dus die kunnen het zich toch een stuk makkelijker permitteren.
pi_180352621
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 12:57 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Maar in de processen verandert er helemaal niks. Voorbereiders en postbodes mogen de post gewoon niet meer samenvoegen terwijl de mogelijkheid er wel is. Iedereen in dit topique klaagt steen en been over de combibundel. Nu komt binnenkort de kans om je hakken in het zand te zetten en om het tegen te houden. Dat is de kans om te laten weten wat je er van vindt. Het is helemaal nog niet ingevoerd, en ook niet onomkeerbaar. Maar als je toekijkt en er niks van zegt, dan vind je het blijkbaar niet zo erg.
er verandert wel wat, veel meer wijken op een kast bijvoorbeeld. En dat komt het bedrijf goed uit, want de inhuizing van andere kantoren gaat ook door, dus ze hebben de ruimte hard nodig om die andere kantoren weer kwijt te kunnen in het pand.
En of er uberhaupt een kans komt om "de hakken in het zand" te zetten moeten we eerst nog maar eens zien he, De FNV heeft wel vaker een grote bek.
Sowieso denk ik dat Postnl inmiddels wel heeft laten zien dat ze kwaliteit niet hoog in het vaandel hebben staan, dus zelfs als er een paar daagjes geen post rond wordt gebracht zullen ze zich er niet heel druk om maken waarschijnlijk.
pi_180352626
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 11:19 schreef VixenFromHell het volgende:

Wel al weer 4 sollicitaties eruit gedaan van het weekend ;)
Probleem is, vind maar iets wat je (echt) aanstaat.
Ben zelf op het moment aan het flirten met de NS. :P
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_180352745
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 13:03 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

er verandert wel wat, veel meer wijken op een kast bijvoorbeeld. En dat komt het bedrijf goed uit, want de inhuizing van andere kantoren gaat ook door, dus ze hebben de ruimte hard nodig om die andere kantoren weer kwijt te kunnen in het pand.
Meer wijken op een kast heeft met de codeerregel te maken: omdat de straatnamen niet meer op de vakjes hoeven, kun je kasten voor elke wijk gebruiken. Dat staat los van het dubbel afbundelen van de vakjes (=combibundel). Ik heb begrepen dat deze twee dingen op de verschillende locaties ook niet tegelijk ingevoerd gaan worden. Met de codeerregel heb ik op zich niet zo veel moeite, omdat het niet lastiger is op straat zoals met verschillende bundels voor 1 straat lopen, en omdat er niet zo veel ontslagen door gaan vallen (of contracten niet verlengd worden).
pi_180352771
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 13:10 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Meer wijken op een kast heeft met de codeerregel te maken: omdat de straatnamen niet meer op de vakjes hoeven, kun je kasten voor elke wijk gebruiken. Dat staat los van het dubbel afbundelen van de vakjes (=combibundel). Ik heb begrepen dat deze twee dingen op de verschillende locaties ook niet tegelijk ingevoerd gaan worden. Met de codeerregel heb ik op zich niet zo veel moeite, omdat het niet lastiger is op straat, en omdat er niet zo veel ontslagen door gaan vallen (of contracten niet verlengd worden).
Nee hoor, daar heeft het niks mee te maken, de codeerregel hebben we allang, maar straks met de invoering van de combibundel krijgen we nog meer wijken op 1 kast omdat ze er immers vanuit gaan dat het dan nog sneller gaat in de voorbereiding.
pi_180352809
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 13:12 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Nee hoor, daar heeft het niks mee te maken, de codeerregel hebben we allang, maar straks met de invoering van de combibundel krijgen we nog meer wijken op 1 kast omdat ze er immers vanuit gaan dat het dan nog sneller gaat in de voorbereiding.
O op die manier. Nu kun je maar 4 lopen voorbereiden op een ochtend en straks 5 of 6. Hoe dan ook, als de medewerkers zeggen dat het niet gaat gebeuren dan gaat het niet gebeuren. Maar dan moeten er wel genoeg meedoen.
pi_180353898
quote:
99s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:03 schreef ErkendFokker het volgende:

Hieronder correspondentie met klantenservice
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En weer een perfect voorbeeld dat de klantenservice nergens verstand van heeft

Oh en TC heeft hier alles waar ook maar FNV op staat van het depot verwijderd, zielige stakker :')
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  maandag 9 juli 2018 @ 14:38:04 #101
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_180354446
Ik vraag mij af of hij het pakketje alsnog ontvangen heeft. Hoop het wel.
pi_180354527
Zo, vandaag alles omgebouwd naar de codeerregel, eens kijken of het morgen ook echt zo'n drama wordt als waar ik een beetje bang voor ben dat het wordt...... (ik vrees dingen die niet geod gecodeerd zijn omdat alles nu eigenlijk heel anders geworden is qua regel, snappen alle tijdschriften boeren dat die al een maand terug gedrukt zijn al enzo (gaan vossers de extra stickers zien of gaan ze op de tv gidsen kijken etc etc)? We gaan het zien hoe laat ik morgen thuis ben
  maandag 9 juli 2018 @ 16:53:31 #103
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_180357887
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 14:38 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik vraag mij af of hij het pakketje alsnog ontvangen heeft. Hoop het wel.
Nope, niet ontvangen.

Vandaag weer contact gehad met telefonische klantenservice, depot en bezorger hebben toegegeven dat ze een fout hebben gemaakt. Moest livechat even vragen of ze dit nogmaals wilden zeggen zodat ik het zwart op wit had.

Livechat had natuurlijk wederom een compleet ander verhaal, ineens was het wel met een pakketbezorger meegegaan.. En idd afgeleverd in de brievenbus. Man man man.

Ach, het was gelukkig een pakketje van 10eu maar kom op zeg, dan hoef je het nog niet zo af te handelen. Die Chinees ziet alleen maar dat het bezorgd is dus die heeft ook weinig zin om het nogmaals te versturen.

Nu kan ik dus vrij weinig, de verzender gelooft me niet dat het niet afgeleverd is en postnl kan me geen verklaring geven dat ik gelijk heb.

Overigens alle respect voor de postlopers enz die voor een laag loontje dit moeten doen en ook nog van die kloten pakketten erbij krijgen. Jammer dat de telefonische klantenservice compleet ander personeel en training heeft dan de live chat.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 juli 2018 @ 19:52:29 #104
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180361418
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 01:40 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Al wat nieuws op het oog dan?
werkte alleen op zaterdagen en ben tegenwoordig op weekdagen aan het werk, dus dat maakt het wat makkelijker
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 juli 2018 @ 19:53:27 #105
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180361437
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 11:19 schreef VixenFromHell het volgende:
Nou wat spannend

[..]

Volgens mij ziet iedereen hier al wel aankomen dat PostNL het plan niet in gaat trekken? :P

Wel al weer 4 sollicitaties eruit gedaan van het weekend ;)
Goed bezig :*
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 9 juli 2018 @ 20:12:38 #106
258802 Yreal
henk..!
pi_180361796
ik heb wel zin in een relletje hoor. depots in brand _O_
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 juli 2018 @ 20:15:26 #107
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180361858
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 20:12 schreef Yreal het volgende:
ik heb wel zin in een relletje hoor. depots in brand _O_
ketting aan het hek van de sorteerlocaties :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_180361864
Opzich leuk dat ze op mijnpostnl nu zeggen dat je het eerst moet ervaren. Proberen is natuurlijk ook zo gek nog niet. Maar ik gok dat als je in de probeerfase terecht komt er geen weg terug meer is. Er zullen dan immers al wat vestigingen gesloten zijn.
  maandag 9 juli 2018 @ 22:31:51 #109
258802 Yreal
henk..!
pi_180364739
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 20:15 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Opzich leuk dat ze op mijnpostnl nu zeggen dat je het eerst moet ervaren. Proberen is natuurlijk ook zo gek nog niet. Maar ik gok dat als je in de probeerfase terecht komt er geen weg terug meer is. Er zullen dan immers al wat vestigingen gesloten zijn.
Al was dat er wel. Heeft iemand de illussie dat ze dat zouden doen dan?
  dinsdag 10 juli 2018 @ 09:53:02 #110
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_180370601
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_180372013
quote:
pagina niet gevonden krijg ik te zien.
Oh, onderhoud van de pagina blijkbaar.
Een uurtje werkonderbreking, nou, dat zal wel indruk maken.

[ Bericht 4% gewijzigd door gelestipjes op 10-07-2018 11:38:13 ]
  dinsdag 10 juli 2018 @ 11:53:32 #112
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_180372377
Ach je haalt weer een keer negatief de krant: http://www.omroepbrabant.(...)zelf+de+pleuris.aspx
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_180377334
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 11:53 schreef V__L_N het volgende:
Ach je haalt weer een keer negatief de krant: http://www.omroepbrabant.(...)zelf+de+pleuris.aspx
"Toon is sorteerder en bezorger. Hij legt uit wat het betekent voor de bezorgers als de post niet vooraf gesorteerd wordt. Dan komt alle verschillende post in aparte tassen die meegenomen moeten worden. Een tas met kleine enveloppen, een met grote enveloppen etc."
Deze meneer heeft ergens een klepel zien luiden, maar waar de klok hangt is nog wat duister. Dit klopt echt niet. De kleine post komt niet in andere tassen dan de grote. Je hoeft niet op straat je combibundels te lopen maken.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 16:29:10 #114
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_180377607
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 16:21 schreef SnawyHoulet het volgende:

[..]

"Toon is sorteerder en bezorger. Hij legt uit wat het betekent voor de bezorgers als de post niet vooraf gesorteerd wordt. Dan komt alle verschillende post in aparte tassen die meegenomen moeten worden. Een tas met kleine enveloppen, een met grote enveloppen etc."
Deze meneer heeft ergens een klepel zien luiden, maar waar de klok hangt is nog wat duister. Dit klopt echt niet. De kleine post komt niet in andere tassen dan de grote. Je hoeft niet op straat je combibundels te lopen maken.
De media staan vol met lulverhalen. Op de ene site lees je dat je alle post al lopend moet sorteren en dat er daarom 500 sorteerders overcompleet raken, weer een andere krant beweert dat het komt omdat voortaan alle post machinaal gesorteerd wordt, en PostNL houdt zelfs vol dat er helemaal geen banen verloren gaan. Dat laatste is natuurlijk ook kul, want daar zit 'm nu juist de besparing in. Als er geen werk zou verdwijnen, zou je niks besparen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_180377609
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 16:21 schreef SnawyHoulet het volgende:

[..]

"Toon is sorteerder en bezorger. Hij legt uit wat het betekent voor de bezorgers als de post niet vooraf gesorteerd wordt. Dan komt alle verschillende post in aparte tassen die meegenomen moeten worden. Een tas met kleine enveloppen, een met grote enveloppen etc."
Deze meneer heeft ergens een klepel zien luiden, maar waar de klok hangt is nog wat duister. Dit klopt echt niet. De kleine post komt niet in andere tassen dan de grote. Je hoeft niet op straat je combibundels te lopen maken.
Val anders ook over al die fakenewsartikelen van het bedrijf zelf.
pi_180377661
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 16:29 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Val anders ook over al die fakenewsartikelen van het bedrijf zelf.
Daar val ik ook over. Ik ben helemaal niet blij met die combibundel. Maar dit is echt totale onzin.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 16:40:07 #117
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_180377892
in de strijd met propaganda hoeft er niet altijd eerlijk te worden gespeeld.

Heerlijk begin van de zomerdal. 20 minuten eraf doen, vervolgens 35 minuten moeten bijplussen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_180378070
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 16:40 schreef V__L_N het volgende:
in de strijd met propaganda hoeft er niet altijd eerlijk te worden gespeeld.

Ik denk niet dat het positief gaat uitpakken als ze met klinkklare onzin aankomen, onzin die ook gewoon erg makkelijk onderuit gehaald kan worden. Daarmee verbeter je je positie niet bepaald.
pi_180379244
Hier ging het vandaag ook wel lekker.....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat artikel vond ik ook niet zo, en zo'n actie zal ws niet zoveel indruk maken nee. Maar je moet toch ergens beginnen :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_180379933
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 17:48 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier ging het vandaag ook wel lekker.....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat artikel vond ik ook niet zo, en zo'n actie zal ws niet zoveel indruk maken nee. Maar je moet toch ergens beginnen :P
volgens mij heeft postnl zelf nauwelijks last van zo'n werkonderbreking van een uurtje, ze hoeven dat uur niet te betalen, en de post komt alsnog weg. Dus vooral de medewerkers zelf hebben er last van, die zijn een uur extra kwijt.
Ik snap niet echt waarom ze pas na augustus daadwerkelijk wat willen doen. Ja, zal waarschijnlijk zijn omdat ze bij de fnv eerst even rustig vakantie willen vieren of zo, maar ik vind het allemaal rijkelijk laat. Na augustus, dus op zijn vroegst in september. Laat dat nou ook de maand zijn waarin we hier al gaan beginnen met de combibundel als het goed is.
pi_180380406
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 18:19 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

volgens mij heeft postnl zelf nauwelijks last van zo'n werkonderbreking van een uurtje, ze hoeven dat uur niet te betalen, en de post komt alsnog weg.
En de bezorgers sturen ze een berichtje zodat ze volgens eigen richtlijnen de wachttijd niet hoeven te betalen. Dat ze vervolgens nog na 18:00 bezig zijn maakt tegenwoordig ook niks meer uit.
pi_180388707
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 16:21 schreef SnawyHoulet het volgende:

[..]

"Toon is sorteerder en bezorger. Hij legt uit wat het betekent voor de bezorgers als de post niet vooraf gesorteerd wordt. Dan komt alle verschillende post in aparte tassen die meegenomen moeten worden. Een tas met kleine enveloppen, een met grote enveloppen etc."
Deze meneer heeft ergens een klepel zien luiden, maar waar de klok hangt is nog wat duister. Dit klopt echt niet. De kleine post komt niet in andere tassen dan de grote. Je hoeft niet op straat je combibundels te lopen maken.
Hij is al bij de volgende stap, rechtstreeks uit het SCB.
Scheelt weer een rit, een pand en natuurlijk mensen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stoplichtjuh op 10-07-2018 23:16:28 ]
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_180421266
Volgende week hier de informatiebijeenkomst over de invoering van de combibundel bij voorbereiden.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 juli 2018 @ 18:57:07 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180429299
Volgende week zaterdag is vanwege de NS-folder de HAH ingeseald in setjes van 10. Gaat een lekkere rotzooi geven ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_180429814
quote:
11s.gif Op donderdag 12 juli 2018 18:57 schreef Peterselieman het volgende:
Volgende week zaterdag is vanwege de NS-folder de HAH ingeseald in setjes van 10. Gaat een lekkere rotzooi geven ...
Gek ook dat ze het niet goed krijgen, aangezien de HAH die ze als extra aanleverde (voor nieuwbouw e.d.) bij de combinatie NS + AH wel altijd goed was. Alleen de normale setjes waren scheef.
  donderdag 12 juli 2018 @ 19:42:32 #126
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_180430314
Hier werd voorheen ook altijd de NS bij de AH gevouwen, bij alle wijken, dus waarom het ineens nu niet kan.

Het kan best zijn dat het vaker gaat gebeuren.

In werkelijkheid zal het wel weer een kostenbesparing zijn.
pi_180430403
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 19:42 schreef Globetrottertje het volgende:
Hier werd voorheen ook altijd de NS bij de AH gevouwen, bij alle wijken, dus waarom het ineens nu niet kan.

Het kan best zijn dat het vaker gaat gebeuren.

In werkelijkheid zal het wel weer een kostenbesparing zijn.
Maar ook goed? Hier zat die NS bij alle normale wijken gedraaid t.o.v. de AH. Dat was nogal onhandig bij het lopen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 juli 2018 @ 19:46:45 #128
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180430405
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 19:20 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Gek ook dat ze het niet goed krijgen, aangezien de HAH die ze als extra aanleverde (voor nieuwbouw e.d.) bij de combinatie NS + AH wel altijd goed was. Alleen de normale setjes waren scheef.
klopt. Helemaal bij de wijk die ik volgende week lijk te hebben zou dat klote zijn. Als ik niet oplet zou ik me een breuk sjouwen
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 12 juli 2018 @ 20:23:51 #129
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_180431252
Nee ze zaten wel altijd raar gedraaid.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 00:52:13 #130
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_180437416
Ik voorzie dat dat fout gaat. De helft mikt natuurlijk het hele setje in 1 brievenbus. Om er vervolgens na 20 adressen achter te komen dat de folders op zijn _O_

Maar goed, ik ben godzijdank nog een zaterdag vrij dan.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  vrijdag 13 juli 2018 @ 09:09:58 #131
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_180441033
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 20:23 schreef Globetrottertje het volgende:
Nee ze zaten wel altijd raar gedraaid.
Soms zaten ze goed, maar het is ook wel voorgekomen dat de NS folder precies haaks op de AH stond.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_180442035
Om er vast aan te wennen, heb ik morgen HaH combi bundel.
AH + los nog een "leuk" boekje van 130 gram. :')
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  vrijdag 13 juli 2018 @ 15:10:00 #133
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_180447796
Ik weet niet of ik het hier al eens had gevraagd. Mare wat doen jullie met tuinen die niet bestraat zijn? Betreft hier een huis dat al sinds december wordt gerenoveerd. Eerst maanden een gat voor de deur. Toen vervolgens geregeld om zaagtafels en andere troep heen.
Sinds een week bestrating er uit. Ligt alleen maar zacht (heel zacht) zand. Moet nog steeds om zaagtafels en afval heen.
Bewoner noemde me vandaag een egoist enzo omdat ik wilde weten hoelang dat ging duren en aangaf dat ik er echt een probleem mee heb.

Mag ik dat gewoon retour sturen?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_180447835
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 15:10 schreef V__L_N het volgende:
Ik weet niet of ik het hier al eens had gevraagd. Mare wat doen jullie met tuinen die niet bestraat zijn? Betreft hier een huis dat al sinds december wordt gerenoveerd. Eerst maanden een gat voor de deur. Toen vervolgens geregeld om zaagtafels en andere troep heen.
Sinds een week bestrating er uit. Ligt alleen maar zacht (heel zacht) zand. Moet nog steeds om zaagtafels en afval heen.
Bewoner noemde me vandaag een egoist enzo omdat ik wilde weten hoelang dat ging duren en aangaf dat ik er echt een probleem mee heb.

Mag ik dat gewoon retour sturen?
Ik banjer er gewoon doorheen. Tenzij ze het zand net geëgaliseerd hebben. Loopt niet veel onhandiger dan zo'n bak grint als oprit.
pi_180449808
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 15:10 schreef V__L_N het volgende:
Ik weet niet of ik het hier al eens had gevraagd. Mare wat doen jullie met tuinen die niet bestraat zijn? Betreft hier een huis dat al sinds december wordt gerenoveerd. Eerst maanden een gat voor de deur. Toen vervolgens geregeld om zaagtafels en andere troep heen.
Sinds een week bestrating er uit. Ligt alleen maar zacht (heel zacht) zand. Moet nog steeds om zaagtafels en afval heen.
Bewoner noemde me vandaag een egoist enzo omdat ik wilde weten hoelang dat ging duren en aangaf dat ik er echt een probleem mee heb.

Mag ik dat gewoon retour sturen?
De brievenbus moet "van de weg af zonder belemmering bereikbaar" zijn (Artikel 5 Postregeling 2009). Als je er echt een punt van wil maken kun je aangeven dat je de paden een belemmering vindt. Je kunt post "als onbestelbaar aanmerken indien het opgegeven adres niet beschikt over een brievenbus die voldoet aan de regels." (Artikel 20 lid 2 Postwet 2009).

We hadden hier ooit stickers voor maar dat was de oude wet dus het artikelnummer klopt niet meer. Die werden gebruikt als iemand de bus te ver van straat had en weigerde hem te verplaatsen. Maar de post ging wel eerst in gesprek met die mensen. Dus misschien als je teamleider er zin in heeft kun je hem er op af sturen.

  vrijdag 13 juli 2018 @ 17:12:55 #136
258802 Yreal
henk..!
pi_180450004
Als er legit een manier is om dat soort volk op te naaien hoor ik hem graag :P
  vrijdag 13 juli 2018 @ 17:22:24 #137
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_180450146
Loopplankjes naar zijn voordeur leggen. Of ehm een afvalbak voor de oprit plaatsen met "brievenbus" erop.

Mag natuurlijk allemaal niet.

Of een paar grote zandduinen voor zijn voordeur maken.
>:)
pi_180450239
Veel mensen zijn zo vriendelijk om een tijdelijke brievenbus aan de straat te zetten als ze gaan verbouwen of zo waardoor je moeilijk bij de bus kan komen. Jammer dat de bewoners het niet snappen als je een hint geeft dat ze niet de enigen zijn die over dat pad moeten.
pi_180450484
Mensen die hun hond in de voortuin plaatsen en vervolgens nergens te bekennen zijn zijn ook altijd lekker hinderlijk. Één wijk hier zitten meerdere van dat soort gevallen.
pi_180450560
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 17:38 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Mensen die hun hond in de voortuin plaatsen en vervolgens nergens te bekennen zijn zijn ook altijd lekker hinderlijk. Één wijk hier zitten meerdere van dat soort gevallen.
Dan zet je "loslopende hond" op de post voor een tweede poging.

Of je leert de valse klootzakhonden herkennen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180450570
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 17:38 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Mensen die hun hond in de voortuin plaatsen en vervolgens nergens te bekennen zijn zijn ook altijd lekker hinderlijk. Één wijk hier zitten meerdere van dat soort gevallen.
Ja echt he. Gelukkig 'ken' je de hond na een paar keer en weet je dat hij niks doet, als je vaker dezelfde route hebt dan. Maar ik heb 1 keer bijna de post mee teruggenomen, maar toen kwam er net toevallig iemand naar buiten.
pi_180450636
Ik roep hallo, en als er niemand komt dan is het morgen weer een kans.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 19:39:58 #143
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_180453084
Zucht. Donderdag weer hah. Vriendenkloterij. :(
  vrijdag 13 juli 2018 @ 20:23:34 #144
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_180454087
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 17:00 schreef bmp80 het volgende:

[..]

De brievenbus moet "van de weg af zonder belemmering bereikbaar" zijn (Artikel 5 Postregeling 2009). Als je er echt een punt van wil maken kun je aangeven dat je de paden een belemmering vindt. Je kunt post "als onbestelbaar aanmerken indien het opgegeven adres niet beschikt over een brievenbus die voldoet aan de regels." (Artikel 20 lid 2 Postwet 2009).

We hadden hier ooit stickers voor maar dat was de oude wet dus het artikelnummer klopt niet meer. Die werden gebruikt als iemand de bus te ver van straat had en weigerde hem te verplaatsen. Maar de post ging wel eerst in gesprek met die mensen. Dus misschien als je teamleider er zin in heeft kun je hem er op af sturen.

[ afbeelding ]
Nice... Ga morgen eerst wel even m'n tc bellen. Ga m'n nek niet breken voor dat soort figuren.

Honden zijn lastig. Doe meestal gewoon een rondje om het blok dan. Volgende dag zijn ze weg.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_180455083
Ik heb laatst maar een pakje naar de retailer gedaan. Bij dat adres hoor ik vaak honden blaffen, er zit een hek om de tuin en bus aan het hek, maar het pakje paste niet. Aan de zijkant van het huis stond er een deur naar de tuin open, op roepen werd niet gereageerd, buren waren er ook niet. Ondanks dat ik geen hond zag op dat moment leek het me niet verstandig om de tuin in te gaan.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_180462128
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 16:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

De media staan vol met lulverhalen. Op de ene site lees je dat je alle post al lopend moet sorteren en dat er daarom 500 sorteerders overcompleet raken, weer een andere krant beweert dat het komt omdat voortaan alle post machinaal gesorteerd wordt, en PostNL houdt zelfs vol dat er helemaal geen banen verloren gaan. Dat laatste is natuurlijk ook kul, want daar zit 'm nu juist de besparing in. Als er geen werk zou verdwijnen, zou je niks besparen.
Als ze van voorbereiding naar bezorgen gaan niet nee.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_180462398
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 03:04 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Als ze van voorbereiding naar bezorgen gaan niet nee.
Er vallen misschien geen ontslagen, maar dat komt omdat bijna alle contracten in de voorbereiding nu tijdelijk zijn. Die lopen gewoon af en worden niet verlengd. Dan mag je niet van ontslag spreken. Maar ze moeten dan wel gewoon ander werk zoeken.
pi_180472232
En? Viel het een beetje mee vandaag?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 juli 2018 @ 18:13:26 #149
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180472602
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 17:53 schreef diesnelle het volgende:
En? Viel het een beetje mee vandaag?
Vorige week was een stukje drukker. Ben geen problemen tegengekomen vandaag, behalve dan dat de kennis uit de voorbereiding weg is. Anders hadden ze wel geweten dat een pand gesloopt is en een ander leeg staat. Afschrijven kost weer extra werk.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_180474991
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Vorige week was een stukje drukker. Ben geen problemen tegengekomen vandaag, behalve dan dat de kennis uit de voorbereiding weg is. Anders hadden ze wel geweten dat een pand gesloopt is en een ander leeg staat. Afschrijven kost weer extra werk.
Gewoon een loopwijzer bij de kast leggen voorkomt ook een boel 0100 post in je tas. Nu knikkeren ze er alles maar in. Post voor straten die niet bij je wijk horen, maar ook post voor Pietje en Klaasje zonder huisnummer. Alsof ik dan wel weet waar ze wonen. Met een loopwijzer kan je die 0100 post nog prima handmatig op de juiste plek zetten. En is het niet correct, schijf het dan binnen af. Een stuk makkelijk dat buiten in weer en wind.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 21:26:05 #151
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_180476111
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 20:22 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Gewoon een loopwijzer bij de kast leggen voorkomt ook een boel 0100 post in je tas. Nu knikkeren ze er alles maar in. Post voor straten die niet bij je wijk horen, maar ook post voor Pietje en Klaasje zonder huisnummer. Alsof ik dan wel weet waar ze wonen. Met een loopwijzer kan je die 0100 post nog prima handmatig op de juiste plek zetten. En is het niet correct, schijf het dan binnen af. Een stuk makkelijk dat buiten in weer en wind.
Dat kost tijd van 'Productie' en 'Productie' vindt het niet interessant dat het 'Bezorgen' tijd kost om die herstelwerkzaamheden te voltooien, want dat komt niet uit hun budget. Het klopt dat het 'Bezorgen' waarschijnlijk meer tijd kost om de post te herstellen, want het schiet niet op om naast een brievenbus op je zadel met stickers in de weer te zijn, en het PostNL als geheel dus waarschijnlijk meer tijd kost dan wanneer 'Productie' de brieven herstelt, maar dat is nou eenmaal het gevolg van als je bedrijfsonderdelen onafhankelijk van elkaar laat werken.

Het probleem is uiteindelijk dat 0100 post niet herkend wordt als een adres dat in de looproute staat. Dat kan zijn omdat het adres onvolledig of foutief is, maar het kan ook zijn dat het adres domweg niet in de looproute is opgenomen. Als je regelmatig dezelfde adressen voorbij ziet komen met een 0100-code, dan moet je contact opnemen met je TC om ervoor te zorgen dat die adressen wel in de looproute worden opgenomen.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 juli 2018 @ 21:34:48 #152
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180476261
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 20:22 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Gewoon een loopwijzer bij de kast leggen voorkomt ook een boel 0100 post in je tas. Nu knikkeren ze er alles maar in. Post voor straten die niet bij je wijk horen, maar ook post voor Pietje en Klaasje zonder huisnummer. Alsof ik dan wel weet waar ze wonen. Met een loopwijzer kan je die 0100 post nog prima handmatig op de juiste plek zetten. En is het niet correct, schijf het dan binnen af. Een stuk makkelijk dat buiten in weer en wind.
Die van het gesloopte pand had ik er op kantoor al uitgevist. Die anderen niet, omdat ik dan de halve tas over de kop had moeten klauwen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 14 juli 2018 @ 21:36:26 #153
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_180476286
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 21:34 schreef Peterselieman het volgende:
Die van het gesloopte pand had ik er op kantoor al uitgevist.
Dan doe je dus, hoe cru dat ook is, je werk niet goed.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 juli 2018 @ 21:39:06 #154
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180476336
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 21:36 schreef Bebop het volgende:

[..]

Dan doe je dus, hoe cru dat ook is, je werk niet goed.
ik heb die wijk niet gezet, als je daarop doelt, en het betrof het eerste adres van de route
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 14 juli 2018 @ 21:53:48 #155
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_180476599
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 21:36 schreef Bebop het volgende:

[..]

Dan doe je dus, hoe cru dat ook is, je werk niet goed niet volgens de regels.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_180476718
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 20:22 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Gewoon een loopwijzer bij de kast leggen voorkomt ook een boel 0100 post in je tas.
100% eens. Als je die loopwijzer alleen in het begin heel even er bij pakt voor die 0100 post kun je de rest van de wijk op codeerregel zetten als ze dat zo graag willen.

quote:
Goede nuance ja. Als je alle regels volgt wordt de kwaliteit er echt slechter op. We willen het toch 'in 1 keer goed voor de klant' doen?
  zaterdag 14 juli 2018 @ 22:06:17 #157
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_180476764
quote:
Je bent tijd aan het verspelen met onnodige handelingen, dus doe je je werk niet goed.

Ik ben het met je eens dat het de enige fatsoenlijke werkwijze is om post waarvan je weet dat deze onbestelbaar is, er binnen al uit te halen, maar het is niet de bedoeling dat je zelf gaat nadenken over wat makkelijker zou kunnen zijn voor de bezorger. Dat zou raar zijn.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
pi_180476902
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 22:06 schreef Bebop het volgende:

[..]

Je bent tijd aan het verspelen met onnodige handelingen, dus doe je je werk niet goed.

Ik ben het met je eens dat het de enige fatsoenlijke werkwijze is om post waarvan je weet dat deze onbestelbaar is, er binnen al uit te halen, maar het is niet de bedoeling dat je zelf gaat nadenken over wat makkelijker zou kunnen zijn voor de bezorger. Dat zou raar zijn.
Zolang er ook langzamere mensen werken, doe ik liever mijn werk goed, dan dat ik daarna nog die langzame mensen kan gaan ondersteunen.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 15:41:16 #159
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_180537550
De salarisspecificatie staat er weer op! :P
pi_180538125
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 15:41 schreef Globetrottertje het volgende:
De salarisspecificatie staat er weer op! :P
Met een herberekening in mijn voordeel :D Ik zou ook nog steeds ergens een correctie voor krijgen. Maar daar had ik niks meer over gehoord, en nu spontaan dit. Ik heb alleen geen idee of dit over dezelfde kwestie gaat.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 16:43:43 #161
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_180539101
Wat de poepneuk is "premie PAWW"?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_180539158
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 16:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat de poepneuk is "premie PAWW"?
Private aanvulling ww. Alleen geen idee waarom dat er dan ineens op zou staan
  dinsdag 17 juli 2018 @ 16:50:15 #163
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_180539246
We hebben daar een mail over gehad. Minder lang ww in geval van werkeloosheid en dat wordt dmv die paww aangevuld.

Dus dan krijg je alsnog maximaal 3 jaar ww.

[ Bericht 19% gewijzigd door Globetrottertje op 17-07-2018 16:57:55 ]
  dinsdag 17 juli 2018 @ 16:55:30 #164
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_180539372
Verzekering voor het 3e WW jaar



Wat speelt er? Onlangs is in de wet een aantal zaken veranderd met betrekking tot de WW. Het is natuurlijk te hopen dat je hiermee nooit te maken krijgt maar als bedrijf willen we je graag zo goed mogelijk informeren over de wijzigingen. Vandaar deze mail met uitleg.
Mocht je werkloos raken en in de WW terechtkomen, dan ontvang je sinds 1 januari 2016 WW tijdens een kortere periode dan daarvoor. In de Stichting van de Arbeid (STAR) zijn afspraken gemaakt over de verzekering ‘3e WW-jaar’. Vanaf 1 juli 2018 betaal je voor deze verzekering een premie uit je bruto loon. In dit bericht lees je wat dit voor jou betekent.
Wat is er veranderd in de WW? Sinds 1 januari 2016 is de duur en de opbouw van de WW-uitkering aangepast. Ook de uitkering na 104 weken arbeidsongeschiktheid (WGA) is gewijzigd. De maximale tijd dat je WW krijgt gaat geleidelijk van 38 maanden terug naar 24 maanden. Dat gebeurt met 1 maand per kwartaal, van 1 januari 2016 tot 1 juli 2019 (14 kwartalen). Daarnaast gaat de opbouw van je WW-recht na 10 jaar van een hele maand per jaar naar een halve maand per jaar.
Invoering van het '3e WW-jaar' PostNL wil de gevolgen van deze wijzigingen voor haar medewerkers zoveel mogelijk beperken. Daarom hebben wij met de vakorganisaties afgesproken dat we de gevolgen van de wijzigingen in de WW en WGA ‘repareren’ voor collega’s die vallen onder de cao voor PostNL, de cao voor postbezorgers en de cao voor zaterdagbestellers. Het is een soort verzekering die we ‘3e WW-jaar’ noemen. Deze verzekering gaat in per 1 juli 2018. Het ‘3e WW-jaar’ is ondergebracht bij de Stichting Private Aanvulling WW en WGA (PAWW). Dit is een landelijk fonds dat is opgericht door de Stichting van de Arbeid. Medewerkers betalen een bijdrage uit het brutoloon aan het landelijk fonds. Als je werkloos wordt of gedeeltelijk arbeidsongeschikt, dan kun je na afloop van de wettelijke uitkering een aanvulling uit dit fonds ontvangen als je aan de voorwaarden voldoet.
Wat betekent dit voor jou? Vanaf 1 juli 2018 houden we maandelijks een premie in van 0,2% van je bruto loon (tot maximaal het SV-loon). De Stichting PAWW stelt de hoogte van deze premie elk jaar opnieuw vast. Tot en met 2022 mag dat maximaal 0,75% zijn. Na het bereiken van de aow-leeftijd ben je niet meer verzekerd en betaal je geen premie meer. Hoe werkt de uitkering ‘3e WW-jaar’ via PAWW? Dat is het beste uit te leggen door middel van een verzonnen voorbeeld. Stel: je bent begonnen met werken bij PostNL in 2016 toen je 20 jaar oud was. Je wordt werkloos op je 36e. De eerste 10 jaar bouw je 1 maand WW-recht op per jaar. Daarna per jaar nog een halve maand. In totaal bouw je dus 13 maanden WW-recht op. Vóór 2016 bouwde je ook na 10 jaar nog 1 maand per gewerkt jaar op en zou je in dit voorbeeld recht hebben op 16 maanden WW. Dat is dus een verschil van 3 maanden. De PAWW herstelt in dit geval het verschil en vult de WW aan tot de oorspronkelijke duur van 16 maanden.
Wat gebeurt er als je werkloos wordt? Als je na 1 juli 2018 uit dienst gaat bij PostNL en aansluitend recht krijgt op een WW- of loongerelateerde WGA-uitkering, dan krijg je deze uitkering via het UWV. Als je na afloop van die uitkering het ‘3e WW-jaar’ wilt ontvangen, dan moet je een aanvraag indienen bij Stichting PAWW. Dat kan via de website www.spaww.nl. Je kunt de aanvraag indienen vanaf een maand voordat je WW- of WGA-uitkering afloopt tot uiterlijk een week erna. Stichting PAWW neemt dan binnen zes weken een besluit of je in aanmerking komt voor de uitkering.
Wil je meer weten? Alle informatie over de regeling en de uitvoering van het ‘derde WW-jaar’ kun je vinden op www.spaww.nl. Ook de vakbonden hebben op hun sites informatie en filmpjes staan over dit onderwerp.
Heb je daarna nog vragen? Neem dan contact op met de HR Frontoffice.

Met vriendelijke groet,

Bob van Ierland
Directeur HR PostNL
pi_180539558
Oh, ik heb daar nooit een mail over ontvangen.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 19:28:56 #166
258802 Yreal
henk..!
pi_180543165
polderen op zijn fijnst _O_
pi_180551417
Aan de postbezorgers, missen jullie ook de postbezorgersvergoeding op de loonstrook?
  woensdag 18 juli 2018 @ 07:48:14 #168
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_180551734
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 06:50 schreef ripe72 het volgende:
Aan de postbezorgers, missen jullie ook de postbezorgersvergoeding op de loonstrook?
Dat klopt. Je krijgt vanaf 1 juli de pbz vergoeding over de daadwerkelijk gewerkte uren ipv over je contracturen en dan achteraf.

Voor de maand juli, krijg je het in augustus uitbetaald e over augustus in september etc.
pi_180558378
Zie er nu ook een bericht over staan. En een mooi filmpje over het werken met de combibundel :')

Gaat wel weer goed hier, deze week 6 uur te weinig ingepland en ik heb 0 plusuren om een tekort op te vangen :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_180558664
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 07:48 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

Dat klopt. Je krijgt vanaf 1 juli de pbz vergoeding over de daadwerkelijk gewerkte uren ipv over je contracturen en dan achteraf.

Voor de maand juli, krijg je het in augustus uitbetaald e over augustus in september etc.
Vraag me wel af. Ze hebben het over een hogere vergoeding, en over daadwerkelijk gewerkte uren. Als je dan 4 weken verlof hebt. Krijg je dan niks? Want dan heb je straks over het gehele jaar gezien helemaal geen hogere vergoeding.
pi_180558857
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:32 schreef VixenFromHell het volgende:
Zie er nu ook een bericht over staan. En een mooi filmpje over het werken met de combibundel :')

Lekker ook in de voorbereiding. Je 50x per wijk omdraaien om een nieuw vakje uit de rode bak te pakken _O_ _O_
  woensdag 18 juli 2018 @ 16:46:28 #172
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_180561074
Ik had vandaag een klacht dat ik gisteren het pieeeipkleine brievenbusje aan de muur niet gebruikt had om een dik magazine in te doen. Dat paste never nooit niet. Te dik om te vouwen en te klein ook. Zou flink uitsteken. En vouwen doe ik niet. Gleuf ook nog aan de voorkant.
Wel een gleuf in de deur, dus daar ging dat magazine doorheen.
Mevrouw naar buiten, met alleen handdoek om zich heen geslagen.. oeps.. en ik uitleggen waarom ik dat busje deze keer niet gebruikt had. En excuses gemaakt.

Krijg ik toch een klacht. Tjongejongejonge! Waar mensen zich druk om maken.
Ze hebben ook geen post etende huisdieren daar.. trouwens.
pi_180561645
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:46 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Vraag me wel af. Ze hebben het over een hogere vergoeding, en over daadwerkelijk gewerkte uren. Als je dan 4 weken verlof hebt. Krijg je dan niks? Want dan heb je straks over het gehele jaar gezien helemaal geen hogere vergoeding.
Als je verlof hebt, dan "maak" je ook uren, namelijk de uren verlof die je uitbetaald krijgt. Daar krijg je dus de pbzvergoeding over
  woensdag 18 juli 2018 @ 17:56:42 #174
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_180563188
quote:
10s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:56 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Lekker ook in de voorbereiding. Je 50x per wijk omdraaien om een nieuw vakje uit de rode bak te pakken _O_ _O_
Ik zet nu altijd de complete inhoud van de rode bak in 1x in het zetblok. Dat werkt veel sneller. De man in het filmpje pakt trouwens de segmenten vreemd genoeg van achteren uit de rode bak. Waarom draait hij de bak niet gewoon 180 graden?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_180563679
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 17:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik zet nu altijd de complete inhoud van de rode bak in 1x in het zetblok. Dat werkt veel sneller. De man in het filmpje pakt trouwens de segmenten vreemd genoeg van achteren uit de rode bak. Waarom draait hij de bak niet gewoon 180 graden?
Ha, doen wij toch iets niet hetzelfde. Ik pak altijd maar ongeveer een derde. Maar het lijkt me voor dat driebundelsysteem ook niet nodig om steeds een vakje te pakken, dus het was zeker alleen voor de video.
pi_180563792
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 16:46 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik had vandaag een klacht dat ik gisteren het pieeeipkleine brievenbusje aan de muur niet gebruikt had om een dik magazine in te doen. Dat paste never nooit niet. Te dik om te vouwen en te klein ook. Zou flink uitsteken. En vouwen doe ik niet. Gleuf ook nog aan de voorkant.
Wel een gleuf in de deur, dus daar ging dat magazine doorheen.
Mevrouw naar buiten, met alleen handdoek om zich heen geslagen.. oeps.. en ik uitleggen waarom ik dat busje deze keer niet gebruikt had. En excuses gemaakt.

Krijg ik toch een klacht. Tjongejongejonge! Waar mensen zich druk om maken.
Ze hebben ook geen post etende huisdieren daar.. trouwens.
Mooie post in de geest van TPG vs ***klanten. Ik heb ook wel eens gehad dat ik aanbel voor een Linda omdat het ook echt niet past. Blijven ze achter de deur staan roepen: jaaa duwen, duwen, het past wel. Het kon echt niet maar het duurde wel een tijdje voor ze er van overtuigd waren.
pi_180564160
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 16:46 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik had vandaag een klacht dat ik gisteren het pieeeipkleine brievenbusje aan de muur niet gebruikt had om een dik magazine in te doen. Dat paste never nooit niet. Te dik om te vouwen en te klein ook. Zou flink uitsteken. En vouwen doe ik niet. Gleuf ook nog aan de voorkant.
Wel een gleuf in de deur, dus daar ging dat magazine doorheen.
Mevrouw naar buiten, met alleen handdoek om zich heen geslagen.. oeps.. en ik uitleggen waarom ik dat busje deze keer niet gebruikt had. En excuses gemaakt.

Krijg ik toch een klacht. Tjongejongejonge! Waar mensen zich druk om maken.
Ze hebben ook geen post etende huisdieren daar.. trouwens.
Volgende keer gewoon in tweeën scheuren dus (en in d'r gleuf duwen, als ze weer niks aan heeft).
pi_180564631
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 18:16 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Ha, doen wij toch iets niet hetzelfde. Ik pak altijd maar ongeveer een derde. Maar het lijkt me voor dat driebundelsysteem ook niet nodig om steeds een vakje te pakken, dus het was zeker alleen voor de video.
Nou ja. Als je al het rood op je stelblok zet moet je weer gaan kloten met blauw wat je op hetzelfde blok op volgorde gaat zetten. Echt handig werken lijkt het me niet. En de verleiding is wel erg groot om het er dan maar gewoon tussen te zetten (zeker op een daldag).
pi_180564770
Ik had niks moeten posten....Nog geen uur later een telefoontje dat er 2 wijken dreigden te blijven staan en of ik die dus nog even kon/wilde bezorgen. Toch maar gedaan, niet zoveel zin om straks aan het einde van het tijdvak ineens extreem veel te moeten doen. :')

En die klacht is flauw, herken dat ook wel van die hele kleine k*t busjes. Snap ook nooit dat mensen zo'n ding ophangen en serieus verwachten dat je alles erin doet.

Hier wel een 'herinnering' dat er morgen HAH is. Het is dat het hier op fok stond, wij hebben hier verder niets gehoord volgens mij :{. Weet iemand of dat echt overal is, want collega heeft het bij 1 van 3 wijken in de app staan en ik heb het er bij mijn wijk niet bij staan.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:08:33 #180
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_180564929
Hier staat het ook niet in de app. Dus ga er maar vanuit dat er niks is. Anders heeft mijn tc wat uit te leggen. Moet minimaal een week van te voren worden gemeld.

Wat betreft die flauwe klacht: Tc eropaf sturen, brievenbus voldoet niet aan de postwet. Mag ie het zelf gaan uitvogelen.

Vond vandaag een portemonnee op straat. Even naar het adres gekregen. Bleek een meter of 200 meter uit mijn wijk. Dus even langs geweest. 20 euro vindersloon... Toch lekker.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_180565053
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 18:54 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Nou ja. Als je al het rood op je stelblok zet moet je weer gaan kloten met blauw wat je op hetzelfde blok op volgorde gaat zetten. Echt handig werken lijkt het me niet. En de verleiding is wel erg groot om het er dan maar gewoon tussen te zetten (zeker op een daldag).
Dat is zeker waar... maar hoe maak je anders de tijdwinst?

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:08 schreef V__L_N het volgende:
Vond vandaag een portemonnee op straat. Even naar het adres gekregen. Bleek een meter of 200 meter uit mijn wijk. Dus even langs geweest. 20 euro vindersloon... Toch lekker.
Goed bezig!
pi_180565114
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:14 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Dat is zeker waar... maar hoe maak je anders de tijdwinst?
Ja geen idee. Maar met dit filmpje ging ik er eens over nadenken. Zeker als je ziet hoe langzaam ze buiten loopt. Kan me niet voorstellen dat dit in totaliteit tijdwinst gaat op leveren. Althans, niet in de praktijk.

Had op mijnpostnl ook iemand een berekening gemaakt met het aantal FTE wat er bij bezorgen bijkwam. Kwam er op neer dat elke bezorger er 15 minuten per week bij kon krijgen....
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:37:58 #183
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_180565630
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 18:54 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Nou ja. Als je al het rood op je stelblok zet moet je weer gaan kloten met blauw wat je op hetzelfde blok op volgorde gaat zetten. Echt handig werken lijkt het me niet. En de verleiding is wel erg groot om het er dan maar gewoon tussen te zetten (zeker op een daldag).
Dat hoeft toch geen probleem te zijn? Je hebt nu toch ook al het rood en het blauw in je blok staan?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:38:53 #184
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_180565663
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:16 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Ja geen idee. Maar met dit filmpje ging ik er eens over nadenken. Zeker als je ziet hoe langzaam ze buiten loopt. Kan me niet voorstellen dat dit in totaliteit tijdwinst gaat op leveren. Althans, niet in de praktijk.

Had op mijnpostnl ook iemand een berekening gemaakt met het aantal FTE wat er bij bezorgen bijkwam. Kwam er op neer dat elke bezorger er 15 minuten per week bij kon krijgen....
Dat komt dus neer op 1 hele extra minuut per wijk. :(
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_180565798
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat hoeft toch geen probleem te zijn? Je hebt nu toch ook al het rood en het blauw in je blok staan?
Geen echt probleem. Maar dat zit je dus steeds achter de laatste brief van de sectie te zetten. Gezien de hoeveelheid rood die er tegenwoordig is, zie ik daar echt green grote tijdwinst uitkomen. Zeker als je bedenkt dat diverse partijen door de machine bij het reject worden gegooid.
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:50:14 #186
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_180565974
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:43 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Geen echt probleem. Maar dat zit je dus steeds achter de laatste brief van de sectie te zetten. Gezien de hoeveelheid rood die er tegenwoordig is, zie ik daar echt green grote tijdwinst uitkomen. Zeker als je bedenkt dat diverse partijen door de machine bij het reject worden gegooid.
Hoe bedoel je, zetten achter de laatste brief van de sectie? En ik doe dit ook niet voor de tijdswinst, maar omdat je op die manier niet steeds op je stoel hoeft te draaien om weer een segment uit de rode bak te pakken.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_180566120
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hoe bedoel je, zetten achter de laatste brief van de sectie? En ik doe dit ook niet voor de tijdswinst, maar omdat je op die manier niet steeds op je stoel hoeft te draaien om weer een segment uit de rode bak te pakken.
In het geval van de combibundel. Dan staat het blauw achter het rood in je bundel ;) Dus als je dan alles op je stelblok hebt staan zal je het blauw tussen de laatste brief van de sectie en de gele kaart moeten zetten.
  woensdag 18 juli 2018 @ 20:11:19 #188
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_180566533
Tc moest er ook wel erg om lachen. (Diesnelle, ik had C.E. de vervanger van mijn eigen tc)
Ik heb een foto gemaakt van het busje. Hij vond het een belachelijke klacht. Is niet langs geweest. Zeker niet nav die handdoek. Durfde niet denk ik. Haha. Heeft het gewoon teruggekoppeld. De volgende keer gewoon hup naar de retailer. Gaat ze na tweemaal Linda ophalen daar niet leuk vinden. Zei tc. Haha

Ik las op FB dat er iemand elders zelfs een klacht kreeg nav een gekreukelde hah. Sjongejonge!

Leuk dat vindersloon zeg trouwens!!
  woensdag 18 juli 2018 @ 20:13:14 #189
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_180566582
Niet alle wijken hebben hah. Ik heb voor maar een loop hah. De andere heeft het niet.

Het moet in je rooster staan.
pi_180566630
Ik heb een tijdje terug een bloemetje en cadeaukaart vd AH gehad omdat ik een rijbewijs gevonden had. Via FB de eigenaar opgespoord en binnen een uur had ze hem terug :P

Ook een keer 50 euro gevonden, maar dat lag gewoon ergens op straat en dus niet op een oprit oid. Dat heb ik toen maar gehouden ;)
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:13 schreef Globetrottertje het volgende:
Niet alle wijken hebben hah. Ik heb voor maar een loop hah. De andere heeft het niet.

Het moet in je rooster staan.
Ik herinnerde me wel vaag een bericht op Mijn Werk van zo'n strekking, maar kon niets meer vinden en zoiets staat er natuurlijk wel vaker op. Maar dat klinkt gunstig dan :D
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_180566794
Hebben we al zin in volgende week?

  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 juli 2018 @ 20:29:58 #192
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180567058
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat komt dus neer op 1 hele extra minuut per wijk. :(
had je anders verwacht?
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 18 juli 2018 @ 20:35:11 #193
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_180567187
quote:
9s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:20 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Hebben we al zin in volgende week?

[ afbeelding ]
Ik hoef maar vier dagen en dan heb ik vakantie. :+
pi_180567253
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:35 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

Ik hoef maar vier dagen en dan heb ik vakantie. :+
Dat is mazzel hebben. Van de rest wordt verwacht dat ze 15% sneller lopen :')
pi_180567466
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:59 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ja, maar volgens mij zijn de meeste voorbereiders ook geen lid van een bond, en als je dan wel lid bent moet het dus ook nog de FNV zijn.
Wat ik me van de vorige staking vooral nog herinner was dat het niet bepaald goed was voor de onderlinge verstandhouding. Mensen die om wat voor reden dan ook niet wilden staken werden met de nek aangekeken door de mensen die wel gingen staken. Collega's die het belachelijk vonden dat iemand niet ging staken, ook al was die geen lid van de bond en kreeg die dus geen rooie rotcent, want "je moet solidair zijn". En na een dag of twee wilden diezelfde collega's niet meer staken als het nog langer dan een dag of zo duurde, want die stakingsvergoeding was een stuk lager dan hun loon dus dat konden ze financieel gezien niet volhouden. Wat een hypocrieten :') .
daarom moet je ook totaal onafhankelijk zijn van de post
pi_180567569
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:49 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Bedrijf heeft hier ook wel mazzel dat veel (nieuwe) bezorgers niet nadenken over de ideale manier van werken. Klein naar groot boeit ze niet, dit blijkbaar evenmin. Maar het meest irriteer ik me nog wel aan rechtshandige bezorgers die hun wijk opnieuw indelen en dan de wijk deels linkshandig maken.

Dan zijn de wijken bij het invoeren van de codeerregel ook nog eens ingedikt. Totale rondjes zijn verpest. Maar ook daar hoor je maar weinig bezorgers over. Het is toch jammer dat het veel collega's maar weinig lijkt te boeien.
het hele werk in z'n algemeenheid is naar z'n grootje
pi_180567654
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 08:08 schreef Claire68 het volgende:
Zo bang zijn ze dat je je eventuele minminuten niet opgeeft. Zo weinig vertrouwen. Zo bang zijn ze dat je een paar dubbeltjes teveel in je zak steekt voor je harde werken. Ik houd er zelf sowieso niets aan over, alles wat ik verdien wordt verrekend met mijn uitkering. En daarbij krijg ik altijd het gevoel dat ik het niet goed gedaan heb als ik plusminuten moet opgeven. Zo graag wil ik het doen in de tijd die er voor staat, maar ze geven gewoon altijd standaard te weinig tijd, om je te ontmoedigen die eventuele minminuten te houden. Minminuten moeten eigenlijk niet kunnen voorkomen want daar verliezen ze dan mogelijk op. Geen enkel vertrouwen, geen enkel respect.
helemaal eens met je
pi_180567697
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 20:35 schreef Bebop het volgende:

[..]

De richtlijn is: "Gewerkte tijd is betaalde tijd en betaalde tijd is gewerkte tijd". Met andere woorden, je krijgt alleen nog de tijd betaald die je daadwerkelijk werkt.

Eerder waren de normen realistisch en kreeg je op je donder als je de tijden niet haalde (wat dan ook volkomen terecht was) en konden de snelle mensen wel eens wat tijd in hun zak steken, terwijl de langzame mensen wat water bij de wijn moesten doen. Uiteindelijk deed je dezelfde hoeveelheid werk en kreeg je dus betaald naar de hoeveelheid werk die je verrichtte.

Nu zijn alle tijden (zowel binnen als buiten) zo krap gezet dat ze onhaalbaar zijn. Als je heel erg je best doet en het toch nog presteert om onder de norm te duiken, dan zegt het bedrijf gewoon: "Fijn dat je zo je best hebt gedaan, als dank halen we een deel van je tijd af."

Je wordt ronduit gestraft als je hard werkt en je wordt beloond als je langzaam werkt. En zolang mensen zich dat maar realiseren, dan komt het vanzelf wel goed.
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 20:35 schreef Bebop het volgende:

[..]

De richtlijn is: "Gewerkte tijd is betaalde tijd en betaalde tijd is gewerkte tijd". Met andere woorden, je krijgt alleen nog de tijd betaald die je daadwerkelijk werkt.

Eerder waren de normen realistisch en kreeg je op je donder als je de tijden niet haalde (wat dan ook volkomen terecht was) en konden de snelle mensen wel eens wat tijd in hun zak steken, terwijl de langzame mensen wat water bij de wijn moesten doen. Uiteindelijk deed je dezelfde hoeveelheid werk en kreeg je dus betaald naar de hoeveelheid werk die je verrichtte.

Nu zijn alle tijden (zowel binnen als buiten) zo krap gezet dat ze onhaalbaar zijn. Als je heel erg je best doet en het toch nog presteert om onder de norm te duiken, dan zegt het bedrijf gewoon: "Fijn dat je zo je best hebt gedaan, als dank halen we een deel van je tijd af."

Je wordt ronduit gestraft als je hard werkt en je wordt beloond als je langzaam werkt. En zolang mensen zich dat maar realiseren, dan komt het vanzelf wel goed.
en dat allemaal voor een lousy 10euro
pi_180568394
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:11 schreef Globetrottertje het volgende:
Tc moest er ook wel erg om lachen. (Diesnelle, ik had C.E. de vervanger van mijn eigen tc)

Ja, die kun je goed hebben bij van die zeikklachten. Heel wat anders, maar ik had een keer een pakje dat half opengemaakt leek (opengescheurd en zo'n strak plastic bandje was helemaal naar de zijkant geschoven). In zo'n geval bel ik aan zodat de ontvanger kan controleren of de inhoud nog klopt - in de hoop dat-ie gelooft dat ik het niet ontvreemd heb. ;) Maar niemand thuis....was in mijn eigen wijk, dus ik nam het pakje mee om het later nog eens te proberen.
Onderweg kwam ik TC tegen, dus ik liet hem dat pakketje zien. Hij trok en schudde wat, waardoor het pakje nog verder open ging.... viel er een dvd uit met eh.... een nogal blote dame in uitdagende pose (porno dus) :). Pfffff..... toen is TC het pakje maar gaan aanbieden, bang dat ik (tralala, ik weet van niks) ging blozen of zo ;)
pi_180568449
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:08 schreef V__L_N het volgende:

Vond vandaag een portemonnee op straat. Even naar het adres gekregen. Bleek een meter of 200 meter uit mijn wijk. Dus even langs geweest. 20 euro vindersloon... Toch lekker.
En wie weet straks een nominatie voor de klant-focus-award ;)
Goed gedaan!
  woensdag 18 juli 2018 @ 21:32:16 #201
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_180568476
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:56 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

In het geval van de combibundel. Dan staat het blauw achter het rood in je bundel ;) Dus als je dan alles op je stelblok hebt staan zal je het blauw tussen de laatste brief van de sectie en de gele kaart moeten zetten.
Nee, je zet eerst het blauw op volgorde in je zetblok. Dan doe je er een elastiek om en leg je het op je bureaublad. Vervolgens pak je het segment rood wat vooraan in je zetblok zit. Daar doe je ook een elastiek om, en leg je op de bundel blauw. En vervolgens doe je om dat geheel nog een derde elastiek.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 18 juli 2018 @ 22:26:18 #202
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_180569830
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 16:46 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik had vandaag een klacht dat ik gisteren het pieeeipkleine brievenbusje aan de muur niet gebruikt had om een dik magazine in te doen. Dat paste never nooit niet. Te dik om te vouwen en te klein ook. Zou flink uitsteken. En vouwen doe ik niet. Gleuf ook nog aan de voorkant.
Wel een gleuf in de deur, dus daar ging dat magazine doorheen.
Mevrouw naar buiten, met alleen handdoek om zich heen geslagen.. oeps.. en ik uitleggen waarom ik dat busje deze keer niet gebruikt had. En excuses gemaakt.

Krijg ik toch een klacht. Tjongejongejonge! Waar mensen zich druk om maken.
Ze hebben ook geen post etende huisdieren daar.. trouwens.
Als de bus niet voldoet aan de eisen van PostNL (en de wet, maar die is lakser), dan zou ik me niet zoveel van de klacht aantrekken en/of de teamcoach een brief laten sturen waarin de mensen erop gewezen worden dat de bus niet voldoet. Volgens mij zijn daar zelfs standaardbrieven voor, maar dan moet er wel gegraven worden :D
Maar je had ook de vrouw vriendelijk kunnen vragen of ze jou kon laten zien hoe zij verwacht dat jij het magazine erin had moeten frutten. De kans dat het kwartje valt, is dan best groot.

... Nou ja... in een nieuwbouwwijk hadden de nieuwe bewoners zo'n koddig, historisch uitziend brievenbusje opgehangen en de bewoner was toevallig buiten. Heel klein busje, smalle opening en letterlijk een centimeter of vijf diep en een centimeter of 25 hoog. Dus ik vraag zo of die bus voor de sier is, of dat hij verwacht dat daar ook daadwerkelijk post in gaat. Bloedserieus werd het tweede bevestigd. Toen ik vermelde dat een dubbelgevouwen tijdschrift die draai niet kon maken, en dat ook liet zien, werd er niet geheel afwijzend gereageerd, maar de bus hangt er nog wel. Gelukkig hebben ze een bus in de deur, dus die wordt bijna standaard gebruikt.

Hier in de stad is één adres, wat een historisch pand is, en die mensen hebben een brievenbus waar alleen een brief in past (zeg maar nog geen 20 cm breed en nog geen 3 cm hoog). En die zijn dan geabonneerd op bladen als de Linda. Toen ik er nog liep heb ik even aangebeld over dat ik zo'n blad onmogelijk in normale staat door dat kleine busje kan krijgen en dat de bus niet voldoet aan de eisen die wettelijk aan een bus gesteld worden. De week na de schouderophaling vouwde ik Linda gewoon dubbel en ramde hem net zo hard de bus in tot hij klem zat. Nooit wat over gehoord.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
pi_180569907
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 22:26 schreef Bebop het volgende:

[..]

Maar je had ook de vrouw vriendelijk kunnen vragen of ze jou kon laten zien hoe zij verwacht dat jij het magazine erin had moeten frutten. De kans dat het kwartje valt, is dan best groot.

De kans dat de handdoek valt nog groter :)
  woensdag 18 juli 2018 @ 22:29:47 #204
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_180569921
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 22:29 schreef diesnelle het volgende:

[..]

De kans dat de handdoek valt nog groter :)
Misschien niet op dat exacte moment vragen, maar als je er langs komt met een groot tijdschrift. :Y
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
pi_180571221
Bij sommige panden mogen mensen de brievenbus ook niet (zomaar) aanpassen, omdat het een monument is. Een buitenbus ophangen mag dan ook niet. Kan dan volgens mij alleen als er een vergunning verleend wordt. Als je die dan niet krijgt, en je kan (of mag) ook geen bus op een paal oid neer zetten, dan zit je er mee...
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 18 juli 2018 @ 23:29:17 #206
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_180571598
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 23:17 schreef VixenFromHell het volgende:
Bij sommige panden mogen mensen de brievenbus ook niet (zomaar) aanpassen, omdat het een monument is. Een buitenbus ophangen mag dan ook niet. Kan dan volgens mij alleen als er een vergunning verleend wordt. Als je die dan niet krijgt, en je kan (of mag) ook geen bus op een paal oid neer zetten, dan zit je er mee...
Volgens mij kan de gemeente je nooit verbieden (bij een huis met een tuin, althans) om een buitenbus op een paal te plaatsen. Daar heb je echt geen vergunning voor nodig, zolang de bus maar in je tuin staat.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 18 juli 2018 @ 23:57:48 #207
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_180572301
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:30 schreef diesnelle het volgende:

[..]

En wie weet straks een nominatie voor de klant-focus-award ;)
Goed gedaan!
Die heeft mijn collega gehad. Kreeg een heel ochtendborrel en al (niet heen geweest).

Dat gewerkte tijd betaalde tijd is trouwens ook een irritante kapstok kreet. Stond paar maanden geleden voor een kapotte brug. Aan de verkeerde kant natuurlijk. Dus moest ook echt wachten tot ie gemaakt werd. Ruim een uur. Heb toch aardig boos moeten doen om het te krijgen. Want terwijl ik daar stond werkte ik toch niet?

Losse en kleine brievenbusjes heb ik hier zat. Postnl doet er niks aan. Nieuwe mode is hier dat ze de losse brievenbussen om de hoeken hangen. Tussen de vrijstaande huizen. Loop voor de meeste van die brievenbussen zo 20 meter extra. Mag natuurlijk niet. Maar postnl doet niks en de bewoners kijken je alleen maar wazig aan (en negeren je dan).
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_180572681
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nee, je zet eerst het blauw op volgorde in je zetblok. Dan doe je er een elastiek om en leg je het op je bureaublad. Vervolgens pak je het segment rood wat vooraan in je zetblok zit. Daar doe je ook een elastiek om, en leg je op de bundel blauw. En vervolgens doe je om dat geheel nog een derde elastiek.
Ik mag hopen dat je ook nog even naar het bundelnummer kijkt, want anders is bij het ontbreken van een gele kaart de volledige wijk naar de klote.
  donderdag 19 juli 2018 @ 07:18:29 #209
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_180575480
Het mens zei dat de "andere bezorgers" de post dan altijd op de grond gooien als het niet past. Geloofde ik niets van en ik zei dat ik dat niet ging doen.

En bij de klacht had ze vermeld dat de bezorger(s), ook van andere bedrijven, de post altijd in de deur doen en nooit in dat busje en dat ze daarvan baalt.

Het is ook een busje waar alleen maar met moeite een halve A-4 in past. Met klep aan de voorkant.

Zeker niet volgens Postnl voorschriften. Er zijn er wel meer die zo'n busje hebben, maar die snappen het wel als een bezorger de deur gebruikt als een pakje of envelop niet past. Nooit problemen mee gehad.

Raar mens.

Wat gebeurt er eigenlijk als een tc een klacht terugkoppeld? Krijgen de klagers dan via email antwoord?
  donderdag 19 juli 2018 @ 07:23:17 #210
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_180575512
Een collega van mij had een klacht omdat een persoon zaterdag j.l. een boekenbon niet ontvangen had. Die zat afgelopen dinsdag bij de post, zei ze.

Zal de warmte wel zijn. :+

P.s. Diesnelle, duurt het bij C.E. altijd zolang eer hij meertijd goedkeurt? Die zomerdaltijden zijn niet te halen.

[ Bericht 18% gewijzigd door Globetrottertje op 19-07-2018 09:26:07 ]
pi_180577176
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 00:21 schreef zevenmijlslaars het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat je ook nog even naar het bundelnummer kijkt, want anders is bij het ontbreken van een gele kaart de volledige wijk naar de klote.
Maar dat geldt nu toch ook al, bij de oude samenvoegmethode? En nee, ik kijk nooit naar bundelnummers, maar gewoon naar de adressen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_180578012
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 23:57 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Die heeft mijn collega gehad. Kreeg een heel ochtendborrel en al (niet heen geweest).

Dat gewerkte tijd betaalde tijd is trouwens ook een irritante kapstok kreet. Stond paar maanden geleden voor een kapotte brug. Aan de verkeerde kant natuurlijk. Dus moest ook echt wachten tot ie gemaakt werd. Ruim een uur. Heb toch aardig boos moeten doen om het te krijgen. Want terwijl ik daar stond werkte ik toch niet?

Losse en kleine brievenbusjes heb ik hier zat. Postnl doet er niks aan. Nieuwe mode is hier dat ze de losse brievenbussen om de hoeken hangen. Tussen de vrijstaande huizen. Loop voor de meeste van die brievenbussen zo 20 meter extra. Mag natuurlijk niet. Maar postnl doet niks en de bewoners kijken je alleen maar wazig aan (en negeren je dan).
er wordt steeds meer op buiten afgeschoven, zoiets van zoek het maar uit(en dat voor een habbekrats)
pi_180578059
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 09:45 schreef Yreal het volgende:
https://www.youngcapital.(...)&utm_source=facebook

de nood is echt hoog he? 😂
https://www.youngcapital.(...)t-z-in-regio-limburg

Wat wij vragen
Minimaal middelbare school-werk- en -denkniveau;

ongeschoold is het dus niet meer.
pi_180578178
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:43 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

https://www.youngcapital.(...)t-z-in-regio-limburg

Wat wij vragen
Minimaal middelbare school-werk- en -denkniveau;

ongeschoold is het dus niet meer.
middelbare school valt volgens mij nog steeds onder ongeschoold hoor. Sowieso zal iedereen dat tegenwoordig wel hebben, leerplicht en zo, dus na de basisschool stoppen zit er niet echt in.
pi_180578241
quote:
Wait what? Toeslagen in de avonduren? Zeker niet voor postbezorgers...
pi_180578326
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:53 schreef Originele_gebruikersnaam het volgende:

[..]

Wait what? Toeslagen in de avonduren? Zeker niet voor postbezorgers...
die werken normaalgesproken dan ook niet in de avond.
pi_180580987
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 23:57 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Dat gewerkte tijd betaalde tijd is trouwens ook een irritante kapstok kreet. Stond paar maanden geleden voor een kapotte brug. Aan de verkeerde kant natuurlijk. Dus moest ook echt wachten tot ie gemaakt werd. Ruim een uur. Heb toch aardig boos moeten doen om het te krijgen. Want terwijl ik daar stond werkte ik toch niet?

Bedrijfsrisico is toch lastig voor dit bedrijf.

De betaalde uitlopers van de tassen (eigenlijk doen we het allemaal) krijgen ca. 10 minuten. Maar ze moeten er wel aan het begin van het aanlevertijdvak zijn. Gek genoeg kunnen ze wachttijd pas schrijven als de post later is dan de laatst mogelijke aanlevering. Gezien dat dat tijdvak 30 minuten is zitten ze dus zeg maar tussen 10:40 en 11:00 onbetaald te wachten als de post later is.
pi_180582652


[ Bericht 100% gewijzigd door liedetector op 19-07-2018 14:27:49 ]
pi_180596326
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:27 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Ja, die kun je goed hebben bij van die zeikklachten. Heel wat anders, maar ik had een keer een pakje dat half opengemaakt leek (opengescheurd en zo'n strak plastic bandje was helemaal naar de zijkant geschoven). In zo'n geval bel ik aan zodat de ontvanger kan controleren of de inhoud nog klopt - in de hoop dat-ie gelooft dat ik het niet ontvreemd heb. ;) Maar niemand thuis....was in mijn eigen wijk, dus ik nam het pakje mee om het later nog eens te proberen.
Onderweg kwam ik TC tegen, dus ik liet hem dat pakketje zien. Hij trok en schudde wat, waardoor het pakje nog verder open ging.... viel er een dvd uit met eh.... een nogal blote dame in uitdagende pose (porno dus) :). Pfffff..... toen is TC het pakje maar gaan aanbieden, bang dat ik (tralala, ik weet van niks) ging blozen of zo ;)
Lolol :+

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 22:29 schreef diesnelle het volgende:

[..]

De kans dat de handdoek valt nog groter :)
Lolol :+
pi_180610192
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nee, je zet eerst het blauw op volgorde in je zetblok. Dan doe je er een elastiek om en leg je het op je bureaublad. Vervolgens pak je het segment rood wat vooraan in je zetblok zit. Daar doe je ook een elastiek om, en leg je op de bundel blauw. En vervolgens doe je om dat geheel nog een derde elastiek.
Als ik het zo in mijn tassen krijg, word ik niet zo vrolijk. Standaard manier is: machinepost met één elastiek, die bundel op je blauw en dan twee stieken om het geheel. Dan valt de boel tenminste niet uit elkaar.
Maar bij ons zijn er helaas voorbereiders die er allerlei varianten op maken, tot vier en vijf elastieken aan toe. Zij meer werk, ik meer werk, niemand schiet er wat mee op :N :X
pi_180679427
Komende week alleen de straten bezorgen die in de schaduw liggen!
  dinsdag 24 juli 2018 @ 07:07:47 #224
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_180690205
Succes met de warmte vandaag allemaal!

Ik maak mijn shirt van te voren nat. Maakt het iets koeler.
pi_180691359
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')
  dinsdag 24 juli 2018 @ 09:24:31 #226
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_180691437
"Loop zoveel mogelijk in de schaduw van bomen". Tja, maar wat nu als er geen bomen staan? Of de bomen amper 2 meter hoog zijn? Het valt me mee dat ze niet adviseren om tussen 12 en 4 binnen te blijven. En je kunt beter GEEN PostNL-cap dragen, want die zijn donkerblauw. Een witte pet is het beste.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_180691491
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 09:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
"Loop zoveel mogelijk in de schaduw van bomen". Tja, maar wat nu als er geen bomen staan? Of de bomen amper 2 meter hoog zijn? Het valt me mee dat ze niet adviseren om tussen 12 en 4 binnen te blijven. En je kunt beter GEEN PostNL-cap dragen, want die zijn donkerblauw. Een witte pet is het beste.
Na slechts een aantal weken gebruik is die PostNL-cap meer lichtblauw/roze. Scheelt weer. ;)
  dinsdag 24 juli 2018 @ 09:33:25 #228
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_180691517
Die Postnl pet draag ik in ieder geval in geen geval. Weet je zeker dat je een zonnesteek krijgt.

Witte petten heb ik trouwens wel!
pi_180702324
Het beste met die veste :-)
  dinsdag 24 juli 2018 @ 19:41:58 #230
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_180703751
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 18:26 schreef diesnelle het volgende:
Het beste met die veste :-)
Zit je ons nou te peste? ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_180704011
Zouden de mensen staan te springen om een extra wijkje te doen met dat vest?

Als dank trekken ze immers wat tijd van je wijk af. Extra pauze vanwege hitte hoe je maar in je eigen tijd :X
  dinsdag 24 juli 2018 @ 20:35:39 #232
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_180705032
Bedankt postnl....

Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_180705633
Toen ik nog op straat liep, vond ik de "nieuwe" nylon shirtjes veel prettiger dan katoen bij dit weer, omdat ze koeler zijn.

Ja, de eerste minuut zijn ze warm, waardoor je gaat zweten en daarna zijn ze véél koeler dan katoen, juist doordat je zweet. Het shirt neemt geen zweet op en het zweet verdampt dus op de huid en geeft op die manier uitstekende koeling.

Mensen die een katoenen hemd onder die shirts dragen, begrijpen het idee erachter dus niet. Ja je zweet als de ziekte, want daar is het juist om te doen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180705746
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 09:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
"Loop zoveel mogelijk in de schaduw van bomen". Tja, maar wat nu als er geen bomen staan? Of de bomen amper 2 meter hoog zijn?
Kwestie van bukken ;-)
  dinsdag 24 juli 2018 @ 21:21:00 #235
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_180705938
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 21:07 schreef Jordy-B het volgende:
Toen ik nog op straat liep, vond ik de "nieuwe" nylon shirtjes veel prettiger dan katoen bij dit weer, omdat ze koeler zijn.

Ja, de eerste minuut zijn ze warm, waardoor je gaat zweten en daarna zijn ze véél koeler dan katoen, juist doordat je zweet. Het shirt neemt geen zweet op en het zweet verdampt dus op de huid en geeft op die manier uitstekende koeling.

Mensen die een katoenen hemd onder die shirts dragen, begrijpen het idee erachter dus niet. Ja je zweet als de ziekte, want daar is het juist om te doen.
Ja ja :? Door zweten koel je af, dus moet je kleding dragen waardoor je veel gaat zweten. Misschien moet ik dan morgen in een winterjas gaan lopen en een bivakmuts op zetten. Dan zweet ik me gegarandeerd de tering, dus zal ik vast lekker afkoelen.

En hoe moet zweet op je huid verdampen als je zo'n plastic zakkenshirt aan hebt? Zweet kan alleen op je huid verdampen als je helemaal geen shirt aan hebt. Als je een katoenen shirt draagt, wordt dit shirt eerst nat van het zweet, en vervolgens verdampt het in de zon, waardoor je afkoelt. Maar doordat die synthetische shirts geen vocht opnemen, kan het vocht ook niet verdampen, en loopt het van je rug af je onderbroek in.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_180706798
Ik heb nog een goed verborgen bericht gevonden over de invoering van de combibundel.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 22:26:37 #237
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_180707422
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 21:07 schreef Jordy-B het volgende:
Toen ik nog op straat liep, vond ik de "nieuwe" nylon shirtjes veel prettiger dan katoen bij dit weer, omdat ze koeler zijn.

Ja, de eerste minuut zijn ze warm, waardoor je gaat zweten en daarna zijn ze véél koeler dan katoen, juist doordat je zweet. Het shirt neemt geen zweet op en het zweet verdampt dus op de huid en geeft op die manier uitstekende koeling.

Mensen die een katoenen hemd onder die shirts dragen, begrijpen het idee erachter dus niet. Ja je zweet als de ziekte, want daar is het juist om te doen.
Je hebt daar gelijk in. Ik heb zo'n nylon geval en baalde daarvan, maar het werd koel door het zweten.
pi_180707854
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 21:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ja ja :? Door zweten koel je af, dus moet je kleding dragen waardoor je veel gaat zweten. Misschien moet ik dan morgen in een winterjas gaan lopen en een bivakmuts op zetten. Dan zweet ik me gegarandeerd de tering, dus zal ik vast lekker afkoelen.
Doe eens een beetje normaal joh, aansteller. :')
quote:
En hoe moet zweet op je huid verdampen als je zo'n plastic zakkenshirt aan hebt? Zweet kan alleen op je huid verdampen als je helemaal geen shirt aan hebt. Als je een katoenen shirt draagt, wordt dit shirt eerst nat van het zweet, en vervolgens verdampt het in de zon, waardoor je afkoelt.
Het shirt is als een plastic net, niet als een plastic zak. Het shirt is dun geweven en daardoor sterk ademend. Het laat gewoon lucht en dus ook waterdamp door.

Als je een katoenen shirt draagt, wordt het zweet door je shirt geabsorbeerd. Het shirt, dat overigens veel dikker geweven is dan het "plastic" shirt, houdt het vocht vast, waardoor dit slecht verdampt. En als het dan eenmaal verdampt, koelt het inderdaad alleen het shirt en niet de huid.

Zweet verdampt overigens niet zozeer door de zon, maar door de lichaamswarmte en de lucht die langs het lichaam glijdt.
quote:
Maar doordat die synthetische shirts geen vocht opnemen, kan het vocht ook niet verdampen, en loopt het van je rug af je onderbroek in.
Dit is gewoon onwaar. Ik kan er verder wel op ingaan, maar het is gewoon onwaar en de totale onwetendheid waarmee je dit als feit presenteert is precies de reden waarom de polyester shirtjes niet gewaardeerd worden, terwijl het de meest koele optie is.

Maar ik nodig je uit om mijn ongelijk te bewijzen en terloops uit te leggen waarom moderne sportkleding, zoals bijvoorbeeld voetbalshirts, altijd van polyester gemaakt worden ipv katoen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jordy-B op 24-07-2018 23:06:10 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 22:49:19 #239
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_180707950
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 22:26 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

Je hebt daar gelijk in. Ik heb zo'n nylon geval en baalde daarvan, maar het werd koel door het zweten.
Ik blijf het een vreemde logica vinden. Je gaat harder zweten doordat je het warmer hebt in die nylon shirts. Door dat zweten koel je inderdaad weer enigszins af (dat is immers ook het doel van zweten). Als je een katoenen shirt had gedragen had je ongetwijfeld minder gezweet, waardoor je minder was afgekoeld, maar omdat je het sowieso minder warm had gehad in zo'n katoenen shirt was de noodzaak tot afkoeling ook minder aanwezig geweest.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_180708048
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 22:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik blijf het een vreemde logica vinden. Je gaat harder zweten doordat je het warmer hebt in die nylon shirts. Door dat zweten koel je inderdaad weer enigszins af (dat is immers ook het doel van zweten). Als je een katoenen shirt had gedragen had je ongetwijfeld minder gezweet, waardoor je minder was afgekoeld, maar omdat je het sowieso minder warm had gehad in zo'n katoenen shirt was de noodzaak tot afkoeling ook minder aanwezig geweest.
Het is prima logica, het is alleen dat mensen vergeten dat zweten daadwerkelijk een functie heeft en niet alleen maar hinderlijk is.

Het polyester shirt zorgt er gewoon voor dat de functie van zweten optimaal benut wordt en het lichaam dus koeler is dan met een katoenen shirt. In een katoenen shirt zweet je ook wel, maar je verneemt dat niet omdat het katoen het vocht absorbeert, waardoor je lichaam niet meer gekoeld wordt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 23:12:08 #241
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_180708631
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 22:45 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Doe eens een beetje normaal joh, aansteller. :')

[..]

Het shirt is als een plastic net, niet als een plastic zak. Het shirt is dun geweven en daardoor sterk ademend. Het laat gewoon lucht en dus ook waterdamp door.

Als je een katoenen shirt draagt, wordt het zweet door je shirt geabsorbeerd. Het shirt, dat overigens veel dikker geweven is dan het "plastic" shirt, houdt het vocht vast, waardoor dit slecht verdampt. En als het dan eenmaal verdampt, koelt het inderdaad alleen het shirt en niet de huid.

Zweet verdampt overigens niet zozeer door de zon, maar door de lichaamswarmte en de lucht lucht die langs het lichaam glijdt.

[..]

Dit is gewoon onwaar. Ik kan er verder wel op ingaan, maar het is gewoon onwaar en de totale onwetendheid waarmee je dit als feit presenteert is precies de reden waarom de polyester shirtjes niet gewaardeerd worden, terwijl het de meest koele optie is.

Maar ik nodig je uit om mijn ongelijk te bewijzen en terloops uit te leggen waarom moderne sportkleding, zoals bijvoorbeeld voetbalshirts, altijd van polyester gemaakt worden ipv katoen.
Het beste bewijs is dat sinds de invoering van die plastic zweetshirts postbezorgers massaal begonnen te klagen dat het zo slecht ademde. Als die polyester shirts echt zoveel beter waren dan katoenen, waarom begon men en masse dan zo te klagen? Men voelde toch in de praktijk dat deze shirt warmer waren? En waarom heeft PostNL dit shirt uiteindelijk vervangen door een nieuwe polo die grotendeels uit katoen bestaat? Een shirt wat overigens niet, zoals jij stelt, dikker is dan de plastic variant, maar juist dunner? Toch aardig van je dat je al deze mensen eventjes wegzet als een stelletje onwetende onbenullen.

Ik weet dat zweet verdampt door lichaamswarmte en lucht, maar dan moet het zweet wel ergens heen kunnen! Als jij een onvoldoende ademend shirt draagt, kan het zweet niet verdampen.

Er is ongetwijfeld allerlei synthetische sportkleding te koop die wel goed ademt, en waar bovenstaande verhaal niet voor geldt. Maar hou in de gaten dat wij het hier specifiek hadden over de synthetische PostNL-polo's. Die zijn gewoonweg te dik om goed te kunnen ademen. Die van de huidige generatie ademen beter, maar die zijn dan ook een stuk dunner en 60% katoen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 24 juli 2018 @ 23:26:22 #242
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_180709070
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 22:52 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Het is prima logica, het is alleen dat mensen vergeten dat zweten daadwerkelijk een functie heeft en niet alleen maar hinderlijk is.

Het polyester shirt zorgt er gewoon voor dat de functie van zweten optimaal benut wordt en het lichaam dus koeler is dan met een katoenen shirt. In een katoenen shirt zweet je ook wel, maar je verneemt dat niet omdat het katoen het vocht absorbeert, waardoor je lichaam niet meer gekoeld wordt.
Er zit trouwens ook een tegenstrijdigheid in je verhaal. Eerst zeg je dat je in die polyester shirts als de ziekte gaat zweten, maar dat dit juist de bedoeling is, want dat je daardoor juist afkoelt. En vervolgens vergelijk je het polyester shirt met een net, en zeg je dat het sterk ademend is. Maar als het zo ontzettend goed zou ademen (beter dan katoen), dan zou je er toch niet zo ontzettend in gaan zweten? In elk geval veel meer dan in katoen?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_180709185
Ik zet ze weg als onwetend, niet als onbenullen. Het massale klagen over het shirt kom gewoon omdat nooit is uitgelegd waarom de polyester shirts koeler zijn dan de katoenen shirts. Ja, je zweet in het polyester shirt veel meer dan in het katoenen shirt... want dat is de bedoeling.

De mensen bij mijn depot die bij de invoering van dat shirt het hardst klaagden, hadden allemaal een katoenen ondershirt of -hemd aan en dan kan het polyester shirt zijn werk niet doen.

En het polyester shirt voelt in het begin ook eventjes warmer aan, omdat je dan nog niet zweet. Zodra je gaat zweten, is het echter veel koeler dan het katoenen shirt.

Het kan natuurlijk ook zijn dat je van nature niet of nauwelijks zweet en dan heb je ook niets aan dat shirt.

Ik had de eerste generatie van het polyester shirt en dat was een verademing ten opzichte van het katoenen shirt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180709211
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Er zit trouwens ook een tegenstrijdigheid in je verhaal. Eerst zeg je dat je in die polyester shirts als de ziekte gaat zweten, maar dat dit juist de bedoeling is, want dat je daardoor juist afkoelt. En vervolgens vergelijk je het polyester shirt met een net, en zeg je dat het sterk ademend is. Maar als het zo ontzettend goed zou ademen (beter dan katoen), dan zou je er toch niet zo ontzettend in gaan zweten? In elk geval veel meer dan in katoen?
Je zweet in katoen ook, maar katoen absorbeert het zweet, dus verneem je dat niet zo. In het katoenen shirt heeft zweet geen functie, in het polyester shirt wel.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 23:43:51 #245
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_180709631
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:29 schreef Jordy-B het volgende:
Ik zet ze weg als onwetend, niet als onbenullen. Het massale klagen over het shirt kom gewoon omdat nooit is uitgelegd waarom de polyester shirts koeler zijn dan de katoenen shirts. Ja, je zweet in het polyester shirt veel meer dan in het katoenen shirt... want dat is de bedoeling.

De mensen bij mijn depot die bij de invoering van dat shirt het hardst klaagden, hadden allemaal een katoenen ondershirt of -hemd aan en dan kan het polyester shirt zijn werk niet doen.

En het polyester shirt voelt in het begin ook eventjes warmer aan, omdat je dan nog niet zweet. Zodra je gaat zweten, is het echter veel koeler dan het katoenen shirt.

Het kan natuurlijk ook zijn dat je van nature niet of nauwelijks zweet en dan heb je ook niets aan dat shirt.

Ik had de eerste generatie van het polyester shirt en dat was een verademing ten opzichte van het katoenen shirt.
Ik ben een behoorlijke zweterd, en ik vond toch echt dat eerste shirt met 70% polyester en 30% katoen veel warmer dan de huidige met 40 om 60. En die ervaar ik toch echt als warmer dan de oude TNT-overhemden waar de verhouding 30/70 was. Maar als ik jouw verhaal goed begrijp zijn ik en de meeste van mijn collega's massaal onder invloed van het nocebo-effect.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_180709792
Ik heb het over 100% polyester.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 23:51:24 #247
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_180709837
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:30 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Je zweet in katoen ook, maar katoen absorbeert het zweet, dus verneem je dat niet zo. In het katoenen shirt heeft zweet geen functie, in het polyester shirt wel.
Maar in katoen zweet je ook daadwerkelijk minder dan in polyester, dat zeg je nota bene zelf in post #243. Hoe heter je het hebt hoe harder je zweet, in principe. Dus dan volgt hier toch uit het katoenen shirt koeler is, want daar zweet je minder in.

Met dit warme weer wordt ook aangeraden om rustiger aan te doen. Maar als ik jouw redenatie volg moet ik juist gaan rennen, want dan ga ik harder zweten, en koel ik dus meer af.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 24 juli 2018 @ 23:52:18 #248
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_180709864
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:49 schreef Jordy-B het volgende:
Ik heb het over 100% polyester.
Zijn er ooit PostNL polo's geweest van 100% polyester?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_180709892
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Maar in katoen zweet je ook daadwerkelijk minder dan in polyester, dat zeg je nota bene zelf in post #243. Hoe heter je het hebt hoe harder je zweet, in principe. Dus dan volgt hier toch uit het katoenen shirt koeler is, want daar zweet je minder in.

Met dit warme weer wordt ook aangeraden om rustiger aan te doen. Maar als ik jouw redenatie volg moet ik juist gaan rennen, want dan ga ik harder zweten, en koel ik dus meer af.
Dat heb ik verkeerd gezegd. Je verneemt het meer in het polyester shirt dan in het katoenen shirt, omdat het polyester shirt niet absorbeert.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180709955
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Zijn er ooit PostNL polo's geweest van 100% polyester?
Ik had die toen iig wel. We hebben het over de periode na de naamsverandering naar PostNL. Denk 2012-13

Super dun, glad, glimmend shirtje. Zo vanuit de wasmachine twee keer uitklappen en hij was droog.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 25 juli 2018 @ 02:00:20 #251
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_180711052
Er zijn verschillende soorten spondiktes polyester. Het polyester dat gebruikt wordt voor sportkleding is vaak fijn gesponnen en vermengd met andere high tech stoffen. De dikke stugge polyester van de postnl wordt vaker gebruikt voor bedrijfskleding die niet mag slijten. En dat is waar ook primair naar is gekeken.

Persoonlijk moet ik er niet aan denken om vandaag polyester aan te moeten hebben gehad. Ik weet dat ik dan meer last had gehad dan alleen de shakes en randklachten als hoofdpijn en misselijkheid.
Meer zweten is niet altijd beter. Dat betekend ook dat je meer elektrolyten en vocht verliest... Die uitgezweten zouten blijven namelijk bij dikke polyesters op de huid liggen. Vervolgens wordt zweten nog lastiger en gaat je lichaam nog meer zouten naar buiten drukken. Dat is wat me nu al opbreekt te weinig elektrolyten door zweten, was het nog erger geweest...? Dan hadden ze me kunnen afvoeren naar het ziekenhuis.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  woensdag 25 juli 2018 @ 07:35:47 #252
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_180712612
Ik heb in ieder geval de korte mouwen van twee shirts geknipt. Ik heb het over een katoenen en een polyester (waar wel volgens mij katoen in zit)

Hou hem goed onder de kraan voordat ik wegga en trek hem een beetje nat aan.

Ik neem ook een flesje AA drink of Aquarius mee voor de elektrolyten en twee 1 1/2 literflessen water. Die gebruik ik om te drinken en om me weer nat te maken.

Dunne witte pet natmaken en die opzetten. Op weg naar de tweede wijk kwam ik langs een zorgcentrum voor toiletbezoek en natmaken pet en bijvullen flessen. Zo heb ik het gisteren in ieder geval volgehouden.

Afgelopen zaterdag ging het bijna fout. Zat op de fiets en viel flauw. Hartkloppingen. Iemand kwam toen nog naar buiten om water over mij heen te gooien. Was gelukkig bijna laatste rondje voordat ik klaar was.

Zadel van mijn fiets was kapot. Die heeft mijn man gisteren nog vervangen.

Gisteren ging het gelukkig wel goed. Vrijdag laatste werkdag en dan vakantie.
pi_180712875
Ja, ik heb die 100% polyester shirts ook nog liggen. We moesten ze eigenlijk weggooien toen de gedeeltelijke katoenen shirts kwamen. Ze blijven mooi glad en alles, maar je kunt ze eigenlijk alleen in de winter aan. In de zomer smelt je huid daar haast mee samen. Dan word je een soort superboef uit een stripboek: half mens half plastic.
Heeft iemand die nieuwe overhemden en blouses gezien waar er 500 van zouden zijn als proef? Ik ben wel benieuwd hoe ze er uit zien, en of ze van 100% katoen zijn. Lijkt me wel wat luchtiger met dit weer.
  woensdag 25 juli 2018 @ 08:30:08 #254
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_180712920
Je hebt twee versies. Ik heb ze weleens op een FB pagina gezien. Een versie die eruit ziet alsof hij verschoten is en een wat donkerdere versie. Hoe ze zitten weet ik niet. Zoals ze eruit zagen leek het mij dik katoen.
pi_180713066
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 20:35 schreef V__L_N het volgende:
Bedankt postnl....

[ afbeelding ]
Indien mogelijk blijf uit de zon.

Oke, dan blijf ik toch thuis vandaag? :')
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  woensdag 25 juli 2018 @ 09:11:42 #256
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_180713275
Ik krijg net de post. Het is net negen uur geweest. De postbodes kunnen wel eerder lopen he?

(Ik woon in een adoptiewijk)
  woensdag 25 juli 2018 @ 09:15:26 #257
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_180713310
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:11 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik krijg net de post. Het is net negen uur geweest. De postbodes kunnen wel eerder lopen he?

(Ik woon in een adoptiewijk)
Natuurlijk, als ze die zouden laten helpen met de rest van de wijken dan zou iedereen vroeg kunnen beginnen. Maar dan kweek je solidariteit, dat kan natuurlijk niet.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  woensdag 25 juli 2018 @ 09:19:10 #258
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_180713336
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 08:47 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Indien mogelijk blijf uit de zon.

Oke, dan blijf ik toch thuis vandaag? :')
Onze admi (een fijne vrouw) is met vakantie. De vervanger is een ettertje.

Laten er gisteren zich bij ons in Zuid zich aardig wat ziekgemeld hebben. Nu kon hij de sms'jes rondsturen wie asljeblieeeeft deze week.. >:)

Uiteraard gaat er niemand een wijk bij lopen. Zeker niet als je er al twee of drie hebt. In die warmte en niet eerder dan half een kunt beginnen daar.

Op ons depot is gelukkig genoeg vervanging. Maar die gaan ook zeker nu niet naar een ander depot.

Toen ik gisteren mijn loop aanzette zag ik dat het ettertje van het zomerdal nog tien minuten extra af had gesnoept. De oorspronkelijke tijd was 1:35 en werd door zomerdal deze week 1:17. Dat stond er 's morgens nog. En toen ik loop aan wilde zetten zag ik dat hij er 1:07 van gemaakt had.

Heeft hij een handje van. Is bekend.

:N
  woensdag 25 juli 2018 @ 09:27:46 #259
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_180713413
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:15 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Natuurlijk, als ze die zouden laten helpen met de rest van de wijken dan zou iedereen vroeg kunnen beginnen. Maar dan kweek je solidariteit, dat kan natuurlijk niet.
Vorige week bleven er wijken van de zaterdag staan op ons depot omdat er mensen met vakantie waren. Met man en macht hebben we met zijn negenen (klein depot daar) geprobeerd alles weg te krijgen met hah. Bleven nog twee wijken over. Genoeg postbodes die konden helpen en er was er geeneen! die zijn vinger uit wilde steken. Nu hebben twee mensen afgelopen maandag maar gelopen. In die hitte.

Ik ben uiteraard ook nog wel boos omdat ik vorig jaar mijn vaste wijk in mijn dorp kwijtraakte omdat een postbode 20 minuten tekort kwam. Hele dorp werd adoptiewijk. Twee dagen van te voren werd het mij even meegedeeld.

En die postbode die mijn wijk inpikte zit nu in de ziektewet. Ik heb hem al een half jaar niet gezien.
pi_180713448
Ondertussen op de facebook-pagina van de FNV:
quote:
Geachte heer Van Hest, beste Maarten,

Nederland puft en zucht onder een aanhoudende hittegolf.
Helaas voor de postbezorgers en postbodes moeten zij in veel gevallen op het heetst van de dag hun werk verrichten.

Zoals afgesproken met de medezeggenschap is het de taak van PostNL als werkgever om haar personeel onder deze omstandigheden te voorzien van water of een lekker ijsje.

Graag zouden wij zien dat dit op ieder depot in Nederland gebeurd.

Met vriendelijke groet,

De postbezorgers en postbodes
:')
pi_180713542
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:19 schreef Globetrottertje het volgende:

Heeft hij een handje van. Is bekend.

:N

Ja, hele dag 'druk' met de minknop, alsof-tie de winst in eigen zak mag steken ;)
  woensdag 25 juli 2018 @ 10:04:35 #262
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_180713833
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:40 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Ja, hele dag 'druk' met de minknop, alsof-tie de winst in eigen zak mag steken ;)
Ik heb de vervangende TC gisteren een appje gestuurd. Kreeg reactie van "dat mag natuurlijk niet en meer signalen en blabla"

Zal eens kijken of de tijden weer veranderen. Zo niet dan weet ik genoeg. >:) o|O
pi_180713841
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:27 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

Vorige week bleven er wijken van de zaterdag staan op ons depot omdat er mensen met vakantie waren. Met man en macht hebben we met zijn negenen (klein depot daar) geprobeerd alles weg te krijgen met hah. Bleven nog twee wijken over. Genoeg postbodes die konden helpen en er was er geeneen! die zijn vinger uit wilde steken. Nu hebben twee mensen afgelopen maandag maar gelopen. In die hitte.

Ik ben uiteraard ook nog wel boos omdat ik vorig jaar mijn vaste wijk in mijn dorp kwijtraakte omdat een postbode 20 minuten tekort kwam. Hele dorp werd adoptiewijk. Twee dagen van te voren werd het mij even meegedeeld.

En die postbode die mijn wijk inpikte zit nu in de ziektewet. Ik heb hem al een half jaar niet gezien.
Dat er post blijft staan, is in feite niet het probleem van de bezorgers. Als jij gewoon je contracturen maakt is het toch niet jouw schuld dat er onderbezetting is? Maar je moet soms wel heel sterk in je schoenen staan als ze op je gemoed gaan werken.
pi_180713877
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:19 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

Onze admi (een fijne vrouw) is met vakantie. De vervanger is een ettertje.

Laten er gisteren zich bij ons in Zuid zich aardig wat ziekgemeld hebben. Nu kon hij de sms'jes rondsturen wie asljeblieeeeft deze week.. >:)

Uiteraard gaat er niemand een wijk bij lopen. Zeker niet als je er al twee of drie hebt. In die warmte en niet eerder dan half een kunt beginnen daar.

Op ons depot is gelukkig genoeg vervanging. Maar die gaan ook zeker nu niet naar een ander depot.

Toen ik gisteren mijn loop aanzette zag ik dat het ettertje van het zomerdal nog tien minuten extra af had gesnoept. De oorspronkelijke tijd was 1:35 en werd door zomerdal deze week 1:17. Dat stond er 's morgens nog. En toen ik loop aan wilde zetten zag ik dat hij er 1:07 van gemaakt had.

Heeft hij een handje van. Is bekend.

:N

Hier is het bijna dagelijks dat er een smsje komt _O-
Bellen naar mij doen ze al een tijdje niet meer, maar goed dat is dan ook hun eigen schuld :W

quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:30 schreef Rafierafie het volgende:
Ondertussen op de facebook-pagina van de FNV:

[..]

:')
Haha daar hebben we toch zo'n mooie oranje flesje voor gekregen, want geld :')
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  woensdag 25 juli 2018 @ 10:09:23 #265
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_180713880
Nee ik werk gemiddeld 3 1/2 a 4 uur boven mijn contracturen per week. Afgelopen twee maanden zelfs meer. Dus ze zoeken het maar uit en ik ga uit principe niet op maandag lopen.

Dan zetten ze maar een keer wat admi's of tc's in. Lopen die maar een keer.

;)
pi_180714046
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 10:05 schreef SnawyHoulet het volgende:

[..]

Dat er post blijft staan, is in feite niet het probleem van de bezorgers. Als jij gewoon je contracturen maakt is het toch niet jouw schuld dat er onderbezetting is? Maar je moet soms wel heel sterk in je schoenen staan als ze op je gemoed gaan werken.
Bij normale omstandigheden ben ik altijd wel bereid om wat extra's te doen. Maar met dit weer weiger ik alles. Het is niet of de post ook maar iets doet om de bezorgers wat eerder te laten beginnen. Wat makkelijk mogelijk is, aangezien er om 8:00 al hordes wijken klaar zijn met het zomerdal.

Kunnen ze vast wennen voor het Postvest.
pi_180714404
Ik denk dat de meeste wijken al vroeg klaar staan, maar er wordt bespaard op de autoritten, waardoor bezorgers toch pas op het heetst van de dag kunnen beginnen. En zolang de bezorgers het allemaal nog oplossen....

Eén van die etterbakken had er een handje van om half vijf een sms te sturen: die en die wijken staan er nog, lossen jullie dat op? Nee dus en nu lekker helemaal niet meer, zit koel onder de bomen, bezorgers zijn welkom voor een flesje water. (Voor TC's een euro, hahaha)
pi_180714473
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 10:52 schreef diesnelle het volgende:
Ik denk dat de meeste wijken al vroeg klaar staan, maar er wordt bespaard op de autoritten, waardoor bezorgers toch pas op het heetst van de dag kunnen beginnen. En zolang de bezorgers het allemaal nog oplossen....

Eén van die etterbakken had er een handje van om half vijf een sms te sturen: die en die wijken staan er nog, lossen jullie dat op? Nee dus en nu lekker helemaal niet meer, zit koel onder de bomen, bezorgers zijn welkom voor een flesje water. (Voor TC's een euro, hahaha)
Zijn ze wel koud die flesjes ;)?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_180714657
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 08:23 schreef bmp80 het volgende:
Heeft iemand die nieuwe overhemden en blouses gezien waar er 500 van zouden zijn als proef? Ik ben wel benieuwd hoe ze er uit zien, en of ze van 100% katoen zijn. Lijkt me wel wat luchtiger met dit weer.
bij ons hebben een aantal chauffers de "verschoten"versie, ziet eruit als soort roze met lichtblauw, zal eens vragen wat voor materiaal het precies is
pi_180714818
Ik heb er vandaag en vrijdag wel een wijkje bij op genomen, eigenlijk wel spijt van :') gelukkig wel nee gezegd tegen een derde wijk erbij morgen en ook een halve vond ik geen optie :W
Heel vervelend dat er mensen ziek zijn en degene die altijd alles oplost vakantie heeft, maar ik ga sowieso geen 3 wijken lopen op piekdagen (muv wijken van een uurtje ps) en zeker nu niet.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 25 juli 2018 @ 14:00:17 #271
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_180717724
De post was er bij ons vandaag een uur later. Geen sms. Niets.

De chauffeur kwam aan en vertelde dat de containers allang klaar stonden. Maar dat hij niet mocht rijden zolang er geen go kaartje geplaatst was.

Ik dacht dat dat veranderd was. Dat een chauffeur wel vast mag gaan rijden.

Op Schuytgraaf (wijk in Arnhem) hadden ze de post nu een uur eerder. Een van de invallers bij ons loopt daar normaliter en die kreeg een appje dat de post er daar stond. Hij balen. _O-

Maar.. ons depot staat in de schaduw onder de bomen en we hebben een tuinslang. Dus als het te warm wordt... *O*


Op Schuytgraaf zitten ze onder of bij een voetbalstadion. Geen enkele schaduw.

[ Bericht 12% gewijzigd door Globetrottertje op 25-07-2018 14:10:20 ]
  woensdag 25 juli 2018 @ 14:23:33 #272
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_180718233
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:11 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik krijg net de post. Het is net negen uur geweest. De postbodes kunnen wel eerder lopen he?

(Ik woon in een adoptiewijk)
Dat komt omdat die de post rechtstreeks van de voorbereidingslocatie kunnen meenemen, en niet hoeven te wachten tot een chauffeur het naar het depot brengt.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:15 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Natuurlijk, als ze die zouden laten helpen met de rest van de wijken dan zou iedereen vroeg kunnen beginnen. Maar dan kweek je solidariteit, dat kan natuurlijk niet.
Wie zegt dat de wijken niet al af waren op dat moment? Los daarvan komt het inderdaad wel voor dat postbodes eerder weg mogen dan voorbereiders, maar die voorbereiders hoeven aan het eind van de voorbereiding geen wijk meer te lopen. Ik heb het wel eens gehad dat een of andere troela op hoge poten naar mij toe kwam om te informeren waarom ik om 11 uur al de deur uit ging terwijl er nog zoveel wijken niet af waren. Ik heb haar toen gezegd dat ik ze best wilde afhelpen, maar dat ik dan ook verwachtte dat ze mij 's middags kwamen helpen met bezorgen in mijn wijk.
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:27 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

Vorige week bleven er wijken van de zaterdag staan op ons depot omdat er mensen met vakantie waren. Met man en macht hebben we met zijn negenen (klein depot daar) geprobeerd alles weg te krijgen met hah. Bleven nog twee wijken over. Genoeg postbodes die konden helpen en er was er geeneen! die zijn vinger uit wilde steken. Nu hebben twee mensen afgelopen maandag maar gelopen. In die hitte.

Ik ben uiteraard ook nog wel boos omdat ik vorig jaar mijn vaste wijk in mijn dorp kwijtraakte omdat een postbode 20 minuten tekort kwam. Hele dorp werd adoptiewijk. Twee dagen van te voren werd het mij even meegedeeld.

En die postbode die mijn wijk inpikte zit nu in de ziektewet. Ik heb hem al een half jaar niet gezien.
Postbodes die niet wilden helpen? Of postbodes die niet mochten helpen? Bij ons gebeurt het regelmatig dat er een wijk open ligt van een postbezorger en dat een postbode deze best wil lopen, maar dit niet mag van de TC Voorbereiden. Of dat de admie aan Voorbereiden vraagt of ze nog een postbode mogen inlenen, maar dat dit geweigerd wordt. Sinds voorbereiden en bezorgen twee verschillende afdelingen zijn (postbodes vallen onder de eerste, bezorgers onder de laatste) lijkt het af en toe wel alsof deze afdelingen elkaar liever dwars zitten dan ondersteunen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_180718925
Sowieso nogal kort door de bocht "ja, die postbodes willen geen vinger uitsteken". Bij ons beginnen postbodes al om 04:30, niet heel gek lijkt me dat je dan geen zin hebt om ook nog eens een uur of 5 op straat te gaan lopen. Je hebt er vaak al een aardige dag opzitten voordat je uberhaupt de straat op kunt.
En dat hele "postbode pikte mijn wijk in" is ook nogal dubbel natuurlijk, aangezien vrijwel alle postbodes hun wijk juist zijn kwijtgeraakt aan postbezorgers.

Verder is het bij ons ook niet zo dat de wijken allang klaar staan, want ook in de voorbereiding hebben we nu veel minder personeel, dus is de boel ook niet heel vroeg klaar. En zo'n chauffeur gaat het er dan natuurlijk niet op gokken om maar 1,5 uur eerder te komen, als het dan niet klaar is zit ie immers 1,5 uur in eigen tijd te wachten. En daarnaast heb je nog de chauffeurs die daarvoor ook nog een rit hebben en die dus gewoon niet eerder terug zijn en dus ook niet veel eerder kunnen rijden.

[ Bericht 8% gewijzigd door gelestipjes op 25-07-2018 15:12:19 ]
pi_180719058
Probleem zit er natuurlijk vooral in de 3 bedrijven binnen het bedrijf. Toen we nog één waren zaten er vaak genoeg bezorgers binnen om vast hun eigen wijk te zetten, of om te ondersteunen zodat er zo snel mogelijk voor iedere bezorger iets naar depot kon worden gebracht. De eerste de beste met een rijbewijs kon dat vervolgens gaan brengen.
pi_180720812
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 14:54 schreef gelestipjes het volgende:
Sowieso nogal kort door de bocht "ja, die postbodes willen geen vinger uitsteken". Bij ons beginnen postbodes al om 04:30, niet heel gek lijkt me dat je dan geen zin hebt om ook nog eens een uur of 5 op straat te gaan lopen. Je hebt er vaak al een aardige dag opzitten voordat je uberhaupt de straat op kunt.
En dat hele "postbode pikte mijn wijk in" is ook nogal dubbel natuurlijk, aangezien vrijwel alle postbodes hun wijk juist zijn kwijtgeraakt aan postbezorgers.
hulde voor dezwe opmerking, zeker als je weet dat de oude postbezorgers met postbode2 status vaak 60 of ouder zijn dus ook daar compensatie hebben (gasten waren ooit ambtenaar en trots op hun vak (ja vak ja, dat was het toen nog)
pi_180720844
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 14:59 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Probleem zit er natuurlijk vooral in de 3 bedrijven binnen het bedrijf. Toen we nog één waren zaten er vaak genoeg bezorgers binnen om vast hun eigen wijk te zetten, of om te ondersteunen zodat er zo snel mogelijk voor iedere bezorger iets naar depot kon worden gebracht. De eerste de beste met een rijbewijs kon dat vervolgens gaan brengen.
volledig mismanagement
pi_180727839
Wij spreken bij ons op het depot heel soms ook nog wel eens een postbode, en die hebben het ook niet erg fijn nee. Sommige moeten vanuit een stad een heel eind verderop komen, beginnen retevroeg, ja die gaan dan niet nog even tot zo laat doorlopen nee. Logisch ook. Degene die ik laatst sprak, deed ook nog gewoon 2 forse wijken op een piekdag. Ik doe er dan ook niets meer bij hoor ;)

Het begint mensen hier wel flink te irriteren dat er nog geen enkele keer iets voor ons klaar is gezet op het depot, iig niet door PostNL. Wel door collega's O+ PostNL roept ondertussen wel mensen op om vooral de bezorger iets te geven. Is ook wel tof als mensen dat doen _O_

Uiteraard zorgen we ook wel zelf voor genoeg drinken. Maar het komt op ons wel over alsof ze niets voor ons over hebben en ons niet waarderen :N
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_180728201
Godsamme van de 3 postnl bestellingen nu pas 1 binnen met een dag vertraging. Geen probleem, kan gebeuren.

Echter 1 pakket helemaal kwijt en 1 vertraagd zonder opgaaf van reden. Beide gevallen zegt postnl 'neem maar contact met de verzender op'.

Beunhazen.
  woensdag 25 juli 2018 @ 21:21:00 #279
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_180728708
Nee dan snap ik wel dat een postbode geen extra wijk erbij neemt.

Ja ik hoorde al dat postbodes vaak van heinde en ver moeten komen om ingezet te worden. Die op ons dorp zijn altijd dezelfden. Vandaar dat ik eerst dacht dat ze allemaal een vaste wijk hadden.
  woensdag 25 juli 2018 @ 21:21:57 #280
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_180728731
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 20:59 schreef C.L.Werner het volgende:
Godsamme van de 3 postnl bestellingen nu pas 1 binnen met een dag vertraging. Geen probleem, kan gebeuren.

Echter 1 pakket helemaal kwijt en 1 vertraagd zonder opgaaf van reden. Beide gevallen zegt postnl 'neem maar contact met de verzender op'.

Beunhazen.
Hier zitten bezorgers en voorbereiders. Geen mensen (voor zover ik weet) bij de pakketdienst.
pi_180729628
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 20:59 schreef C.L.Werner het volgende:
Godsamme van de 3 postnl bestellingen nu pas 1 binnen met een dag vertraging. Geen probleem, kan gebeuren.

Echter 1 pakket helemaal kwijt en 1 vertraagd zonder opgaaf van reden. Beide gevallen zegt postnl 'neem maar contact met de verzender op'.

Beunhazen.
Oei, dat klinkt niet goed!
Helaas is dit niet de webcare van PostNL, dus bedankt voor je bijdrage. :W
pi_180736934
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:29 schreef Jordy-B het volgende:
Ik zet ze weg als onwetend, niet als onbenullen. Het massale klagen over het shirt kom gewoon omdat nooit is uitgelegd waarom de polyester shirts koeler zijn dan de katoenen shirts. Ja, je zweet in het polyester shirt veel meer dan in het katoenen shirt... want dat is de bedoeling.

De mensen bij mijn depot die bij de invoering van dat shirt het hardst klaagden, hadden allemaal een katoenen ondershirt of -hemd aan en dan kan het polyester shirt zijn werk niet doen.

En het polyester shirt voelt in het begin ook eventjes warmer aan, omdat je dan nog niet zweet. Zodra je gaat zweten, is het echter veel koeler dan het katoenen shirt.

Het kan natuurlijk ook zijn dat je van nature niet of nauwelijks zweet en dan heb je ook niets aan dat shirt.

Ik had de eerste generatie van het polyester shirt en dat was een verademing ten opzichte van het katoenen shirt.
Jordy, ik heb de discussie eens gevolgd. Gisteren bewust het polyester shirt aangetrokken om te testen wat jij uitlegde. En ik ga toch met Kramerica mee: ik ervaar dat shirt gewoon echt als warmer. Ik zweet wel, niet overmatig. Als ik een dun linnen bloesje aan heb met dit weer, dan verdampt dat zweet snel en merk ik niet echt dat ik zweet. En ik koel dus daardoor af. Als ik met zoiets aan plotseling de koelte in loop, zoals een ge-aircoode retailer, dan staat wel plotseling het zweet op mijn rug.
Met het polyester postshirt merk ik dat ik ook na een uur nog het zweet op mijn rug heb staan. Mijn conclusie is dus, dat het polyester shirt van de post minstens net zo warm is als het katoenen en minder comfortabel zit dan het katoenen shirt. Want dat absorbeert nog wat zweet.

Er komt nog een dingetje bij. Dat dingetje heet postvest. Als je dat over je shirt aan hebt, katoen of polyester, kan er niets meer doorwaaien en heeft zweet geen kans om te verdampen.
pi_180744132
Leeft iedereen nog?

Hier is wederom een verlofaanvraag afgekeurd, lijkt wel alsof je geen vrij kan krijgen bij dit bedrijf _O-
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_180744228
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 15:13 schreef Nick-GizMo het volgende:
Leeft iedereen nog?

Hier is wederom een verlofaanvraag afgekeurd, lijkt wel alsof je geen vrij kan krijgen bij dit bedrijf _O-
Was blij dat ik maar 2,5 moet lopen. Toen was ik wel door die twee liter water heen die ze aanbevelen :P

Dat verlof gaat ook lekker ja. Vraag me af hoeveel losse zaterdagen er voor volgend jaar al in november zullen worden aangevraagd. Weekendje weg zit er anders niet meer in.
  donderdag 26 juli 2018 @ 15:39:10 #285
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_180744736
Via de groepsapp van ons team/depot bereikte mij gistermorgen het bericht dat het goed gevonden zou worden als je je loop deze dagen 's avonds wilt doen. Het zou genoeg zijn alleen even te melden aan TL welke loop wanneer.

Vandaag maak ik van die mogelijkheid gebruik. Via Whatsapp heb aan mijn TL laten weten dat ik vandaag mijn anderhalve wijk tussen 18 en 21 uur zal bezorgen. Ruim een uur later ontving ik antwoord: "Prima".

Ik ben daar heel blij mee, het is voor mij ook echt wel nodig, gisterenmiddag was ik niet goed door de warmte. Maar wat wel jammer is, is dat mij dit bericht over deze mogelijkheid via-via heeft bereikt, het was voor mij geen directe info vanuit PostNL. Is dit voor jullie anders geweest? Wie is door PostNL geïnformeerd over deze mogelijkheid? En hoe?

[ Bericht 1% gewijzigd door Claire68 op 26-07-2018 15:45:37 ]
pi_180745328
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 15:39 schreef Claire68 het volgende:
Via de groepsapp van ons team/depot bereikte mij gistermorgen het bericht dat het goed gevonden zou worden als je je loop deze dagen 's avonds wilt doen. Het zou genoeg zijn alleen even te melden aan TL welke loop wanneer.

Vandaag maak ik van die mogelijkheid gebruik. Via Whatsapp heb aan mijn TL laten weten dat ik vandaag mijn anderhalve wijk tussen 18 en 21 uur zal bezorgen. Ruim een uur later ontving ik antwoord: "Prima".

Ik ben daar heel blij mee, het is voor mij ook echt wel nodig, gisterenmiddag was ik niet goed door de warmte. Maar wat wel jammer is, is dat mij dit bericht over deze mogelijkheid via-via heeft bereikt, het was voor mij geen directe info vanuit PostNL. Is dit voor jullie anders geweest? Wie is door PostNL geïnformeerd over deze mogelijkheid? En hoe?
hier hebben we niks gehoord over dat je in de avond mag lopen. Misschien is ook dit weer iets wat per locatie anders is. Als het een landelijk iets was had het wel bij de mijnwerk app berichten gestaan denk ik
  donderdag 26 juli 2018 @ 16:02:35 #287
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_180745408
Ik had vandaag ook een extra wijk erbij. Een collega had zich ziek gemeld vanwege de hitte. Migraine daardoor gekregen.

Ik had al twee grote wijken en zou de wijk die zij vandaag zou doen, morgen als dalwijk doen.

Ik kreeg de keuze om die van haar van vandaag, vanavond of morgenochtend te doen.

Maar ik was met mijn eigen twee wijken vrij snel klaar, dus ik heb die van mijn collega net nog weggebracht. Ben 3:34 in de weer geweest. Was pittig, maar het is gelukt.

Nu hoef ik die morgen niet nog eens te doen.

We gaan morgenmiddag met vakantie en we zouden wegrijden zodra ik klaar was met mijn twee dalwijkjes.
  donderdag 26 juli 2018 @ 16:04:38 #288
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_180745466
Nee ik wist er ook niets van. Het is dat de admi het vanochtend tegen mij zei. Dir was al blij dat die wijk wegkwam.

Ik had L.S aan de lijn @DieSnelle. :P Die is wel aardig.

We kregen net een mail van Postnl over de hitte. Ik zat de reacties eens te bekijken. Er is zelfs een leidinggevende die om 9 uur 's morgens zelf de post op depot komt brengen!

Tof iemand zeg!
Bij ons niet te doen. Zuid heeft teveel wijken en vier depots.
pi_180746615
Bij ons blijven er gewoon per unit deze dagen standard een wijk of 2 staan (idioot!) oww en even aan iemand gevraagd die het nieuwe shirt mag testen het is (niet voor niks) gewoon katoen, haar enige klacht wqas dat de mouwtjes bij de bovenarmen beetje strak zijn (ze is zeker niet dik, wellicht iets gespeird maar ook zeker niet overdreven, kortom verbeter puntje
pi_180749718
Mmm, lekker een super twister gehad onderweg. Er zijn toch nog genoeg aardige mensen. En TL kwam zowaar ook nog langs met wat blikjes fanta.
  donderdag 26 juli 2018 @ 19:46:06 #291
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_180751120
Ja sommige mensen zijn inderdaad heel aardig.

Ik had net post in een bus gedaan, liep verder en hoorde ineens een meneer roepen: "Jongedame, kom eens even terug!"
Dus ik omdraaien, terwijl ik dacht dat ik iets verkeerd had bezorgd. Stond hij met een raketje en blikje cola in zijn handen. :)

Elders mocht ik even onder de sproeier staan. Meneer was zijn kids aan het natspuiten. :Y

[ Bericht 13% gewijzigd door Globetrottertje op 26-07-2018 19:55:11 ]
pi_180751330
Dat is allemaal heel wisselend ja. Las ook een verhaal van iemand die dus wel wat geregeld had, dat die hoorde dat de postbode ook een aantal keer nee te horen had gekregen toen ze aan mensen vroeg of haar flesje bijgevuld kon worden :N
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 26 juli 2018 @ 20:00:23 #293
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_180751389
Je mag 's avonds lopen. Dat staat in hier: https://mijnpostnl.mijnpo(...)erstijdenshitte.aspx
Natuurlijk gaan ze dat niet aan de grote klok hangen. Dat willen ze heus niet. Ze zijn wel gek.

Ik loop mijn wijk morgenochtend om 6 uur/half 7. Mijn tl en ik hebben besloten dat dat beter is voor mijn gezondheid. Het is hier nog 33 graden en ik zou het nu dan toch niet af krijgen voor het donker.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  donderdag 26 juli 2018 @ 20:50:00 #294
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_180752517
Heel verstandig! Dan is het nog koeler en de mensen zullen het nu ook wel begrijpen.
pi_180753918
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn bloeddruk daalde steeds verder naar mate de werkdag vorderde. Aan het einde moest ik even gaan zitten om te voorkomen dat ik liggend zou eindigen. Voorbijrijdende bewoners stopten wel om even te checken of het wel goed ging met me. O+
Zo verrot als vandaag heb ik me zelden gevoeld tijdens het lopen. :N
  vrijdag 27 juli 2018 @ 02:06:15 #296
258802 Yreal
henk..!
pi_180758860
ik ben voor de verkoeling lekker naar Spanje gegaan :P
  vrijdag 27 juli 2018 @ 07:03:12 #297
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_180760551
Een van de reacties onder mijnpostnl heeft het over een "priowijk" die al om 11:00/11:15 gebracht wordt en de rest om 12:45 ongeveer.

Nooit gehoord van die term. Weet iemand wat een priowijk is? En wat maakt een wijk "prio?" (belangrijk neem ik aan) Is dat wijk met bedrijven, of zorgcentra of een villawijk?
  vrijdag 27 juli 2018 @ 09:33:15 #299
451613 Globetrottertje
globetrottertje
  vrijdag 27 juli 2018 @ 09:34:08 #300
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_180761977
Succes allemaal vandaag en sterkte morgen en de komende week.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 09:34:38 #301
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_180761981
Gelukkig wordt het volgende week minder warm.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')