abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_180221123


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Sinds 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Betaaldata:


Emolumententabel:


Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



Mensen die hier vaak langskomen

Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
Peterselieman
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, voormalig teamcoach. Nu coach van dit topic })
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking
Thomas-sama
Pietertje71
Globetrottertje

pi_180221922
Ook ik verwacht weinig van eventuele acties. Als ik kijk naar de site en Facebookpagina van de BVPP lijkt er daar weinig aan de hand te zijn op het gebied van de combibundel. De meeste postbezorgers die lid zijn van een vakbond zijn lid van de BVPP. Zolang die niet meedoen aan acties zul je slechts een handjevol actievoerders krijgen waar het bedrijf niet van onder de indruk zal zijn.
Als de OR in dit verhaal al volledig aan de kant geschoven wordt, lijkt het me duidelijk dat ze dit plan hoe dan ook willen (en gaan) doordrukken.
Ik vind het sowieso vreemd dat de FNV nu pas van zich laat horen. De pilot loopt al anderhalf jaar. In die periode is al duidelijk geworden dat er allerlei bezwaren zijn. Toen heb ik niks van ze gehoord en nu opeens gaan ze weer lopen blaten. Dan loop je toch echt achter de feiten aan.
Sowieso vind ik het opmerkelijk dat ze pas in actie komen als er banen dreigen te verdwijnen bij de voorbereiding (een goede reden, begrijp me niet verkeerd), terwijl als er maatregelen zijn die uitsluitend de postbezorgers treffen, je ze niet hoort.

Mijn advies? Begin hier maar eens rond te kijken.
  woensdag 4 juli 2018 @ 10:03:42 #3
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_180230695
Misschien zitten jullie hier helemaal niet op te wachten, maar jullie weten waarschijnlijk wel wat de normale procedure is met brievenbuspakketjes.. Ik heb een pakket uit china wat 58x19x5cm is. Volgens POSTNL is deze bezorgd maar dit is niet zo.
Nou heb ik contact gehad met de klantenservice en die zegt dat het een brievenbuspakket is geworden. Hij is zaterdag op bezorgd gezet, moet ik dan nog wachten of is het pakketje spoorloos? Obviously past dit niet in mijn brievenbus want ik heb zo'n brievenbuskluis ding die maar 30cm diep is (woon in een flat)
Heb ook geen briefje in de brievenbus.. Maar weet ook niet wat ik nu kan verwachten. Sowieso belachelijk dat dit soort pakketten met de brievenbusbezorger mee moeten.

Hieronder correspondentie met klantenservice
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180232932
quote:
99s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:03 schreef ErkendFokker het volgende:
De brievenbusbezorger heeft wel een soort scanner bij zich. Jammer dat ze je niet door willen/kunnen verbinden met zijn/haar teamleider. Misschien heeft hij/zij het bij de buren bezorgd en het briefje vergeten. Of door een raampje of in een kliko gegooid ( :') ). Of in een verkeerde straat bezorgd zonder het door te hebben. Misschien als je de postbezorger tegenkomt kun je vragen of hij zich de zending nog kan herinneren. En misschien wil de post wel een klacht aanmaken voor niet aangekomen post als je het nog een keer probeert.
Neem anders contact op met de afzender dat je de zending niet hebt gekregen ook al staat hij op bezorgd. Misschien willen ze een nieuwe opsturen of zelf in gesprek gaan met de post. Zij hebben de post ingehuurd, dus een klacht van hun gaan ze denk ik wel achteraan.
Ik hoop dat de zending nog opduikt.
pi_180234056
Wat vreemd dat de bezorger dit niet meer weet. Zo'n pakje valt op. Zeker als je dezelfde wijk loopt.

En wij scannen trouwens niet op het depot zoals degene van de klantenservice zegt, maar voor de brievenbus.

Dan kunnen ze misschien nog wel zien waar gescanned is.

Ik zou even een dag afwachten en dan een klacht indienen bij Postnl. Ook al ben je de ontvanger dan horen ze het toch in behandeling te nemen en hoort de teamleider contact op te nemen met de bezorger en met jou.

Ook al komt het pakje uit China, zou ik toch ook contact opnemen met de afzender. Die moeten een onderzoek starten.

Ik hoop dat ze een nieuwe willen sturen. En hopelijk komt het pakje alsnog.

Ik heb het ook een keer gehad met iets van Bol.com

Op zaterdag onderweg en aan einde van de dag stond hij op bezorgd. Maar er was niets bezorgd. De woensdag daarop heb ik het pakje alsnog ontvangen. Gelukkig.

[ Bericht 36% gewijzigd door Globetrottertje op 04-07-2018 13:00:06 ]
pi_180235427
Wij bezorgen pakjes die groter zijn dan de brievenbus. Maar 58cm? Zo groot kom ik ze niet tegen. En de te grote pakjes zijn over het algemeen geen pakjes die we moeten scannen.

Volgens mij gaat hier weer eens wat fout bij de klantenservice.
pi_180236157
Als een pakketje een 3S-code heeft gekregen gaat hij in principe niet mee met de postbezorgers, maar gaat rechtstreeks naar het afgiftepunt, of wordt bezorgd door de pakketdienst.

(Voor zover ik weet, natuurlijk.)

[ Bericht 11% gewijzigd door zevenmijlslaars op 04-07-2018 14:35:35 ]
  woensdag 4 juli 2018 @ 14:46:23 #8
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_180236537
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 12:00 schreef bmp80 het volgende:

[..]

De brievenbusbezorger heeft wel een soort scanner bij zich. Jammer dat ze je niet door willen/kunnen verbinden met zijn/haar teamleider. Misschien heeft hij/zij het bij de buren bezorgd en het briefje vergeten. Of door een raampje of in een kliko gegooid ( :') ). Of in een verkeerde straat bezorgd zonder het door te hebben. Misschien als je de postbezorger tegenkomt kun je vragen of hij zich de zending nog kan herinneren. En misschien wil de post wel een klacht aanmaken voor niet aangekomen post als je het nog een keer probeert.
Neem anders contact op met de afzender dat je de zending niet hebt gekregen ook al staat hij op bezorgd. Misschien willen ze een nieuwe opsturen of zelf in gesprek gaan met de post. Zij hebben de post ingehuurd, dus een klacht van hun gaan ze denk ik wel achteraan.
Ik hoop dat de zending nog opduikt.
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 12:51 schreef Globetrottertje het volgende:
Wat vreemd dat de bezorger dit niet meer weet. Zo'n pakje valt op. Zeker als je dezelfde wijk loopt.

En wij scannen trouwens niet op het depot zoals degene van de klantenservice zegt, maar voor de brievenbus.

Dan kunnen ze misschien nog wel zien waar gescanned is.

Ik zou even een dag afwachten en dan een klacht indienen bij Postnl. Ook al ben je de ontvanger dan horen ze het toch in behandeling te nemen en hoort de teamleider contact op te nemen met de bezorger en met jou.

Ook al komt het pakje uit China, zou ik toch ook contact opnemen met de afzender. Die moeten een onderzoek starten.

Ik hoop dat ze een nieuwe willen sturen. En hopelijk komt het pakje alsnog.

Ik heb het ook een keer gehad met iets van Bol.com

Op zaterdag onderweg en aan einde van de dag stond hij op bezorgd. Maar er was niets bezorgd. De woensdag daarop heb ik het pakje alsnog ontvangen. Gelukkig.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 14:00 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Wij bezorgen pakjes die groter zijn dan de brievenbus. Maar 58cm? Zo groot kom ik ze niet tegen. En de te grote pakjes zijn over het algemeen geen pakjes die we moeten scannen.

Volgens mij gaat hier weer eens wat fout bij de klantenservice.
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 14:29 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Als een pakketje een 3S-code heeft gekregen gaat hij in principe niet mee met de postbezorgers, maar gaat rechtstreeks naar het afgiftepunt, of wordt bezorgd door de pakketdienst.

(Voor zover ik weet, natuurlijk.)
Ik begreep van mijn neef (ook postloper) dat er idd relatief grote pakketten aan de postlopers meegegeven worden, om de pakketbezorger te ontlasten. Hij zei ook dat hij idd de pakketten wel moet scannen dus wat die mevrouw zei klopte niet.

Degene die ik had gevraagd was de reguliere pakketbezorger, die heeft het pakket dus ook niet in zijn handen gehad want het is dus met de postloper mee gegaan. Idd zou de teamleider (of een collega uit de stad) moeten kunnen zien wie zaterdag de route heeft gelopen en of hij het pakket daadwerkelijk mee heeft gekregen. Stom dat de live chat hier geen moeite in wilde stoppen. Telefonische klantenservice de beste optie om met de teamleider / postloper in contact te komen?

Het lijkt me dat de postloper namelijk dit pakket wel zou herinneren, niemand wordt gelukkig van zo'n groot pakket waar je mee opgezadeld wordt.
pi_180236647
quote:
99s.gif Op woensdag 4 juli 2018 14:46 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Ik begreep van mijn neef (ook postloper) dat er idd relatief grote pakketten aan de postlopers meegegeven worden, om de pakketbezorger te ontlasten. Hij zei ook dat hij idd de pakketten wel moet scannen dus wat die mevrouw zei klopte niet.

Grote pakketten hebben we inderdaad. Maar 58cm kan haast niet bij ons terecht komen. Als ik dat zo inschat dan gaat dat helemaal niet in een fietstas passen namelijk.
  woensdag 4 juli 2018 @ 15:01:23 #10
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_180236917
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 14:51 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Grote pakketten hebben we inderdaad. Maar 58cm kan haast niet bij ons terecht komen. Als ik dat zo inschat dan gaat dat helemaal niet in een fietstas passen namelijk.
De livechat kan wederom niks voor me betekenen. Pakket is zonder handtekening dus is mijn eigen (en van de verzender) probleem. Verder minimale moeite.

Wat een hampels daar...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die chinezen snappen echt niet hoe het hier werkt met post en pakketjes, als je ze een bericht stuurt dan geven ze altijd heel vage antwoorden


Update: telefonische klantenservice heeft het perfect opgelost. Gaan het doorzetten

[ Bericht 18% gewijzigd door ErkendFokker op 04-07-2018 15:16:39 ]
pi_180238426
quote:
99s.gif Op woensdag 4 juli 2018 15:01 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

De livechat kan wederom niks voor me betekenen. Pakket is zonder handtekening dus is mijn eigen (en van de verzender) probleem. Verder minimale moeite.

Wat een hampels daar...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die chinezen snappen echt niet hoe het hier werkt met post en pakketjes, als je ze een bericht stuurt dan geven ze altijd heel vage antwoorden


Update: telefonische klantenservice heeft het perfect opgelost. Gaan het doorzetten
Dat scannen moeten we al behoorlijk lang doen, dus daar zouden ze wel van op de hoogte moeten zijn. De ervaring leert echter dat die lui van de klantenservice vrijwel niks weten.
pi_180244359
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 16:03 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Dat scannen moeten we al behoorlijk lang doen, dus daar zouden ze wel van op de hoogte moeten zijn. De ervaring leert echter dat die lui van de klantenservice vrijwel niks weten.
Als ontvanger van post ben je geen klant van PostNL (dat is namelijk degene die PostNL heeft betaald voor de dienst,
dus de afzender). Je hebt als ontvanger, behalve een welgemeend "Oei", weinig te verwachten van de klantenservice.

Geen klant: geen service.
pi_180260079
Weet iemand waarom de kampioen en (sommige) andere grote tijdschriften altijd andersom liggen dan de rest van de bundel?
pi_180260126
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 17:01 schreef Originele_gebruikersnaam het volgende:
Weet iemand waarom de kampioen en (sommige) andere grote tijdschriften altijd andersom liggen dan de rest van de bundel?
codeerregel?
pi_180260318
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 17:01 schreef Originele_gebruikersnaam het volgende:
Weet iemand waarom de kampioen en (sommige) andere grote tijdschriften altijd andersom liggen dan de rest van de bundel?
Er zijn teamcoaches die menen dat de codeerregel altijd rechtsonder moet staan. Nu trek ik me maar daar weinig van aan en doe de dichte kant altijd boven. Wat volgens mij ook gewoon de officiële richtlijn is.
pi_180260392
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 17:17 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Er zijn teamcoaches die menen dat de codeerregel altijd rechtsonder moet staan. Nu trek ik me maar daar weinig van aan en doe de dichte kant altijd boven. Wat volgens mij ook gewoon de officiële richtlijn is.
onze in structies voor volgende week als het ingaat is tvgidsen draaien rest niet.. (vage shit) nieuwegein laast ff dagje gekeken, is de instructie gewoon codeer regel onder en sod it
  donderdag 5 juli 2018 @ 17:59:41 #17
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_180261016
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 17:01 schreef Originele_gebruikersnaam het volgende:
Weet iemand waarom de kampioen en (sommige) andere grote tijdschriften altijd andersom liggen dan de rest van de bundel?
In principe gaat drukwerk dat niet in plastic zit, altijd met de rug naar boven.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
pi_180261041
Voordat de codeerregel werd ingevoerd deed ik altijd de dichte kant naar boven. Nu ligt het eraan hoe ik de codeerregel het best kan lezen tijdens het voorbereiden, en over het algemeen is dat met de open kant naar boven.
Hier hebben we daar overigens nooit instructies over gekregen. Soms stoppen ze een mailing ook op de kop in de machine of zo, waardoor de codeerregel zo staat dat het gewone adres daardoor op de kop is. Erg vervelend voor de postbezorger natuurlijk, die heeft dan allemaal dingen in de bundel zitten met het adres op de kop.
pi_180261148
Wonderlijk ook weer. Hier op het depot krijgen bezorgers bij klachten over deze werkwijze ook verschillende antwoorden te horen. Afhankelijk van wie het antwoord geeft is het dat de codeerregel leidend is, of juist dat de dichte kant boven moet zitten.
pi_180261575
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:00 schreef gelestipjes het volgende:
Voordat de codeerregel werd ingevoerd deed ik altijd de dichte kant naar boven. Nu ligt het eraan hoe ik de codeerregel het best kan lezen tijdens het voorbereiden, en over het algemeen is dat met de open kant naar boven.
Hier hebben we daar overigens nooit instructies over gekregen. Soms stoppen ze een mailing ook op de kop in de machine of zo, waardoor de codeerregel zo staat dat het gewone adres daardoor op de kop is. Erg vervelend voor de postbezorger natuurlijk, die heeft dan allemaal dingen in de bundel zitten met het adres op de kop.
ja en je kijkt dus niet meer hoe voor postbode een adres fijn is.... zooitje verwacht ik!
en openkant naar boven betekdn dat je nooit post hebt gelopen ergens.... das geen bladeren..of juist wel, maar geen doen
pi_180261597
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:05 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Wonderlijk ook weer. Hier op het depot krijgen bezorgers bij klachten over deze werkwijze ook verschillende antwoorden te horen. Afhankelijk van wie het antwoord geeft is het dat de codeerregel leidend is, of juist dat de dichte kant boven moet zitten.
jep maar "we" zijn landelijk bezig... ahum...gidsen dichte kant boven rest is codeerregel leidend is hier de instructie...kijken hoe het strax uitpakt dus
pi_180261788
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:28 schreef liedetector het volgende:

[..]

ja en je kijkt dus niet meer hoe voor postbode een adres fijn is.... zooitje verwacht ik!
en openkant naar boven betekdn dat je nooit post hebt gelopen ergens.... das geen bladeren..of juist wel, maar geen doen
ik heb jaren post gelopen. Maar alles moet zo snel mogelijk, en ja, dan is het dus sneller als je het ding er zo tussen laat vallen hoe je de codeerregel kan lezen, draaien is toch weer een extra handeling.
Overigens hoor ik daar verder ook niet heel veel klachten over. Kan natuurlijk ook komen doordat er nog zoveel andere dingen zijn om over te klagen dat dit gewoon erg laag op hun lijstje staat :P.
pi_180261862
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:37 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ik heb jaren post gelopen. Maar alles moet zo snel mogelijk, en ja, dan is het dus sneller als je het ding er zo tussen laat vallen hoe je de codeerregel kan lezen, draaien is toch weer een extra handeling.
Overigens hoor ik daar verder ook niet heel veel klachten over. Kan natuurlijk ook komen doordat er nog zoveel andere dingen zijn om over te klagen dat dit gewoon erg laag op hun lijstje staat :P.
Of de klachten komen nooit door omdat jij een tc hebt die ook alles zo snel mogelijk wilt. Maar het werkt toch ook heel onhandig met zetten? Lijkt me heel irritant op je stelblok.

Nu is ondersteboven lezen ook niet heel moeilijk, dus met zetten denk ik vooral aan de bezorger.
pi_180261892
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:37 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ik heb jaren post gelopen. Maar alles moet zo snel mogelijk, en ja, dan is het dus sneller als je het ding er zo tussen laat vallen hoe je de codeerregel kan lezen, draaien is toch weer een extra handeling.
Overigens hoor ik daar verder ook niet heel veel klachten over. Kan natuurlijk ook komen doordat er nog zoveel andere dingen zijn om over te klagen dat dit gewoon erg laag op hun lijstje staat :P.
there you go.... heb hier een paar wijken staan die in de rode bak minimaal (daldag zeg maar) 50 brieven op een 0100 code hebben...... nu wordt het nog gezet.... diinsdag niet meer...... arme postbode
pi_180261920
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:40 schreef Sebastiaan92 het volgende:

Nu is ondersteboven lezen ook niet heel moeilijk,
nu al mensen met vossen die dan de 21 en 12 niet kunnen schieden hoor... gaat vaak heel mis (ik denk dus omdat ze dan ondersteboven kijken)
pi_180261935
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:40 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Of de klachten komen nooit door omdat jij een tc hebt die ook alles zo snel mogelijk wilt. Maar het werkt toch ook heel onhandig met zetten? Lijkt me heel irritant op je stelblok.

Nu is ondersteboven lezen ook niet heel moeilijk, dus met zetten denk ik vooral aan de bezorger.
Nou, aangezien die codeerregels vaak zo klein erop gedrukt staan vind ik dat ondersteboven lezen nogal tegenvallen. En tja, met zetten is het ook onhandig als je die codeerregel iedere keer op de kop moet lezen als je er iets tussen zet.
En nee, geloof niet dat het door de teamcoach komt. Spreek vaak genoeg postbezorgers, maar hierover hoor ik ze eigenlijk nooit.
pi_180262070
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:41 schreef liedetector het volgende:

[..]

there you go.... heb hier een paar wijken staan die in de rode bak minimaal (daldag zeg maar) 50 brieven op een 0100 code hebben...... nu wordt het nog gezet.... diinsdag niet meer...... arme postbode
Nou, als het zoveel 0100 codes zijn (zoals met kerst) mogen we die niet allemaal los meegeven, die gaan dan vaak nog wel eerst naar de handcodering, en dan zit er daarna wel een goede code op. In het begin zaten er ook nog wel aardig wat mensen bij de codeer gedurende de ochtend dus toen was dat nog wel een soort van ok, na een tijdje werd er alleen nog iemand daar neergezet als diegene in de ziektewet zat, of als we controle hadden (dan zetten ze ineens 3 man neer daar gedurende de hele ochtend, zodat ze aan het eind van de controle kunnen zeggen dat alles prima loopt, want hey, alles gaat gewoon mee).
Overigens valt het aantal 0100 poststukken nu over het algemeen wel mee, dat is wel een stuk vooruit gegaan de afgelopen maanden.
pi_180262093
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:43 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Spreek vaak genoeg postbezorgers, maar hierover hoor ik ze eigenlijk nooit.
Bedrijf heeft hier ook wel mazzel dat veel (nieuwe) bezorgers niet nadenken over de ideale manier van werken. Klein naar groot boeit ze niet, dit blijkbaar evenmin. Maar het meest irriteer ik me nog wel aan rechtshandige bezorgers die hun wijk opnieuw indelen en dan de wijk deels linkshandig maken.

Dan zijn de wijken bij het invoeren van de codeerregel ook nog eens ingedikt. Totale rondjes zijn verpest. Maar ook daar hoor je maar weinig bezorgers over. Het is toch jammer dat het veel collega's maar weinig lijkt te boeien.
pi_180262162
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:49 schreef gelestipjes het volgende:
Nou, als het zoveel 0100 codes zijn (zoals met kerst) mogen we die niet allemaal los meegeven, die gaan dan vaak nog wel eerst naar de handcodering, en dan zit er daarna wel een goede code op. In het begin zaten er ook nog wel aardig
alles wat nu 0100 krijgt zit niet in de DB he...gaat handcodering niets aan veranderen... zit al in juiste wijk en rode bakl en daar hou het op *achter rode kaart dus en in sommieg wijken iis dat lachend 50 brieven per dag op een piekdag, per wijk)
pi_180262247
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:52 schreef liedetector het volgende:

[..]

alles wat nu 0100 krijgt zit niet in de DB he...gaat handcodering niets aan veranderen... zit al in juiste wijk en rode bakl en daar hou het op
nee hoor, dat is niet waar. Vaak genoeg dat je het met de handcodering invoert en dat er dan wel gewoon een goede code op komt te staan.
pi_180262274
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:55 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

nee hoor, dat is niet waar. Vaak genoeg dat je het met de handcodering invoert en dat er dan wel gewoon een goede code op komt te staan.
dan gaan die uren gierend omhoog en de opdracht is zit binnen de wijk bundel boven op voor de bezorger he!!!

*brieven die heel hercodering niet gaan zien hoor
pi_180262321
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:56 schreef liedetector het volgende:

[..]

dan gaan die uren gierend omhoog en de opdracht is zit binnen de wijk bundel boven op voor de bezorger he!!!
ja, maar als het een hele stapel is maken ze wel vaak een uitzondering en moet het toch naar de handcodering, voor 10 stuks of zo niet nee, maar als het veel is wel.
pi_180262369
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:58 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ja, maar als het een hele stapel is maken ze wel vaak een uitzondering en moet het toch naar de handcodering, voor 10 stuks of zo niet nee, maar als het veel is wel.
die opdracht hebben wij niet...

hier wordt gesteld, 0100 ijn adressen die indatabase niet goed itten en moet de postbezorger dan corect doorgeven en dan komt het (ooit) goed....kortom zoek het uit (zie het vooral bij woonboten campings en industriegebieden..ergens staat het ook op volgorde als je nog per straat kan ingooien, dat kan zo niet meer... kortom zoek het uit
pi_180262505
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 19:00 schreef liedetector het volgende:

[..]

die opdracht hebben wij niet...

hier wordt gesteld, 0100 ijn adressen die indatabase niet goed itten en moet de postbezorger dan corect doorgeven en dan komt het (ooit) goed....kortom zoek het uit (zie het vooral bij woonboten campings en industriegebieden..ergens staat het ook op volgorde als je nog per straat kan ingooien, dat kan zo niet meer... kortom zoek het uit
ja, maar jullie zijn toch ook nog niet begonnen? In eerste instantie was het bij ons ook niet de opdracht, maar toen de klachten binnenstroomden werd er een afspraak gemaakt met bezorgen dat het niet meer mocht, stapels 0100 meegeven. Geloof dat het maximum iets van 10 stuks was daarna. Een paar maanden verder waren er een stuk minder 0100 nummers, dus toen ging het wel gewoon weer mee ipv eerst naar de handcodering.
pi_180262798
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 19:04 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ja, maar jullie zijn toch ook nog niet begonnen? In eerste instantie was het bij ons ook niet de opdracht, maar toen de klachten binnenstroomden werd er een afspraak gemaakt met bezorgen dat het niet meer mocht, stapels 0100 meegeven. Geloof dat het maximum iets van 10 stuks was daarna. Een paar maanden verder waren er een stuk minder 0100 nummers, dus toen ging het wel gewoon weer mee ipv eerst naar de handcodering.
j maar schat hand codering heeftzelfde DB en wordt elke maand maar aangepast... ze hadden hiet al veel eerder op in moet springen dus! want postbezorgers moeten de juiste adressering doorgeven!
pi_180262827
maar goed jullie lezen het volgende week wel, ik denk dat ik na een week of 4 11 tot 14 mensen op een piekdag tekort ik een weekje overspannen thuis zit strax
pi_180262904
Het grootste probleem met die codeerregel vind ik gewoon dat het zo wisselvallig is. Soms is de kwaliteit echt uitstekend, maar heel weinig zonder codeerregel, alles goed leesbaar, etc. En dan ineens is het weer rampzalig en heb je gewoon stapels bakken vol ongecodeerd spul. En op een echte topdag zelfs zo'n oranje tent waar 80% geen codeerregel heeft.
pi_180262921
Ik vind het heel lastig lopen en lezen. Hier zitten niet alleen bijvoorbeeld de Makro een halve slag gedraaid, met het adres naar beneden, maar vaak ook kleine envelopjes. En die zitten dan ook nog achter de grote enveloppen. Soms alleen de A4 enveloppen en soms kleintjes in willekeur.

Ligt ook aan de wijk en wie hem gezet heeft. Tweede wijk geen last van.

Het leest heel lastig, maar klagen heeft bij ons geen zin. Paar keer gedaan. Wordt niets mee gedaan.
pi_180263359
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 19:21 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik vind het heel lastig lopen en lezen. Hier zitten niet alleen bijvoorbeeld de Makro een halve slag gedraaid, met het adres naar beneden, maar vaak ook kleine envelopjes. En die zitten dan ook nog achter de grote enveloppen. Soms alleen de A4 enveloppen en soms kleintjes in willekeur.

Ligt ook aan de wijk en wie hem gezet heeft. Tweede wijk geen last van.

Het leest heel lastig, maar klagen heeft bij ons geen zin. Paar keer gedaan. Wordt niets mee gedaan.
piramide zetten mag al heel lang nie meer..... gek ook , maar goed de postbode zoekt het maar uit en de voorbreeiders lopen zelf niet dus van geen kwaad bewust
pi_180263549
Soms lopen ze ook nog, dat mag tegenwoordig weer. Wel alleen als je in de bezorging een vast contract heb, begreep ik. Zelf 'moet' ik misschien ook de voorbereiding in :o
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_180264268
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 19:54 schreef VixenFromHell het volgende:
Soms lopen ze ook nog, dat mag tegenwoordig weer. Wel alleen als je in de bezorging een vast contract heb, begreep ik. Zelf 'moet' ik misschien ook de voorbereiding in :o
Hm, daar heb ik ze bij ons niet over gehoord, dat je dan voor bezorging een vast contract moet hebben. Zou in principe toch ook niet veel uit moeten maken, je krijgt voor voorbereiden toch gewoon een apart contract.
Overigens is het wel vrij kut werken met 2 contracten. In de app werkt namelijk maar 1 van de 2, alleen bezorgen, dus je kan je rooster van voorbereiden dan niet zien, je kunt je uren van voorbereiden niet checken (en ja, in een ideale situatie zou dat niet zo erg zijn maar helaas is het bij postnl wel nodig om je gewerkte uren goed in de gaten te houden), en je kunt ook geen verlof aanvragen voor voorbereiden in de app dan.
pi_180264531
Nee snapte ook niet zo waarom dat uit zou maken, maar collega met tijdelijk contract mocht het blijkbaar niet. Ik ben er sowieso eigenlijk ook niet zo enthousiast over want ik ben niet zo goed met werk dat erg snel moet, veel druk erop en mensen die commentaar hebben dat het sneller moet :') maar ja.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_180265027
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 20:29 schreef gelestipjes het volgende:
je krijgt voor voorbereiden toch gewoon een apart contract.
twee contracten zij ze niet happig op (en ja voorbereiding is best stress zeker als er niet genoeg zijn ja)
pi_180265075
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 21:03 schreef liedetector het volgende:

[..]

twee cotracten zij ze niet happig op
nou, dat is nu juist een beetje de nieuwe tendens. Je mag niet voorbereiden op een bezorgerscontract, en je mag niet bezorgen op een voorbereiderscontract, dus ja, het mag alleen met 2 verschillende contracten.
En van wat ik begrepen heb willen ze dat juist vaker gaan doen, zodat mensen meer uren kunnen maken en het misschien ook interessanter wordt om bij postnl te gaan werken.
pi_180265152
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 21:05 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

nou, dat is nu juist een beetje de nieuwe tendens. Je mag niet voorbereiden op een bezorgerscontract, en je mag niet bezorgen op een voorbereiderscontract, dus ja, het mag alleen met 2 verschillende contracten.
En van wat ik begrepen heb willen ze dat juist vaker gaan doen, zodat mensen meer uren kunnen maken en het misschien ook interessanter wordt om bij postnl te gaan werken.
j maar as je buietn werkt is binnen vaak maar voor een half jaar bv..dat doen ze al heel lang in bv kerst periodes etc (niks nieuws onder de zon..... maar altijd wel strikt gescheiden... nooit meer zoal e oude postbezorger 2)
pi_180265196
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 21:08 schreef liedetector het volgende:

[..]

j maar as je buietn werkt is binnen vaak maar voor een half jaar bv..dat doen ze al heel lang in bv kerst periodes etc (niks nieuws onder de zon..... maar altijd wel strikt geschieden... nooit meer zoald e oude posybezorger 2)
nee, niet zoals de oude postbodes natuurlijk nee, daar willen ze immers vanaf, maar wel gewoon langer dan een half jaar hoor. Gewoon 2 keer een jaarcontract in principe.
pi_180272242
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 19:54 schreef VixenFromHell het volgende:
Soms lopen ze ook nog, dat mag tegenwoordig weer. Wel alleen als je in de bezorging een vast contract heb, begreep ik. Zelf 'moet' ik misschien ook de voorbereiding in :o
Heb het jaren terug wel eens gevraagd maar dat was onmogelijk, die twee verschillende contracten maakte min of meer een postbode was het excuus. Het mooie van internet is dat je van alles hoort, dus vraag je het nog een keer. Antwoord van eigen TC, maar dan ben je minder inzetbaar voor de bezorging. Voor in de avond precies het zelfde verhaal.

Vanaf het moment dat het gerucht rond ging dat ze de vestiging gingen sluiten, kon het wel. Paar maanden later staat het gerucht eindelijk in de krant, wat maanden later is het officeel dat ze de toko sluiten. Bijna iedereen die het een keer gevraagd had, hebben ze benaderd. De postbezorger als opvulling, dan kan het wel. Mij hebben ze 10 of 12 weken voor de sluiting gevraagd of ik de laatste twee maanden wilde. Sorry, maar dan heb ik een paar weken vakantie, ja maar daarom kun je toch nog wel s'morgens komen. :{ :')
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_180272516
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 19:44 schreef liedetector het volgende:

[..]

piramide zetten mag al heel lang nie meer..... gek ook , maar goed de postbode zoekt het maar uit en de voorbreeiders lopen zelf niet dus van geen kwaad bewust
Dat is niet helemaal eerlijk naar de voorbereiding toe. Toen ik er nog werkte (als 'postbode') wist ik dondersgoed dat veel van die nieuwe regeltjes tot ergernis op straat zouden leiden. Ik merkte het zelf ook als ik ging bezorgen. Maar wat moet je dan in de voorbereiding? Alles helemaal pico bello op grootte zetten, elk stuk machinepost handmatig controleren? Kan wel, maar dan haal je never nooit niet de productienorm en bij ons was dat nogal een dingetje. Dan kies je op een gegeven moment eieren voor je geld en doe je gewoon (vrijwel) alles volgens de regels. En eerlijk is eerlijk, dat ís ook een stuk sneller in de voorbereiding. Of dat opweegt tegen de tijd die je er op straat weer mee verliest is een tweede.
pi_180272542
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 04:35 schreef lololo het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal eerlijk naar de voorbereiding toe. Toen ik er nog werkte (als 'postbode') wist ik dondersgoed dat veel van die nieuwe regeltjes tot ergernis op straat zouden leiden. Ik merkte het zelf ook als ik ging bezorgen. Maar wat moet je dan in de voorbereiding? Alles helemaal pico bello op grootte zetten, elk stuk machinepost handmatig controleren? Kan wel, maar dan haal je never nooit niet de productienorm en bij ons was dat nogal een dingetje. Dan kies je op een gegeven moment eieren voor je geld en doe je gewoon (vrijwel) alles volgens de regels. En eerlijk is eerlijk, dat ís ook een stuk sneller in de voorbereiding. Of dat opweegt tegen de tijd die je er op straat weer mee verliest is een tweede.
Met het te kort aan mensen wat er nu is is die productienorm al een tijdje niet echt een "dingetje" meer, elk poppetje is er 1 is nu bijna de gedachte
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')