abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180170052
Eerlijk gezegd val ik altijd terug op deze chat wanneer ik pijn heb...diepe pijn. De afgelopen paar jaar was ik enorm verliefd op de beste vriendin van mijn zus, het klikte, we hadden een emotionele band en ze raakte mijn hart, maar ik verpestte het. Ik werd onzeker na een gebeurtenis die plaatsvond (niets bijzonders). We hadden ongeveer 1,5 jaar contact en we daten af en toe en ik kreeg het gevoel dat het ergens heen kon, maar weer die onzekerheidheid/obssesiviteit die mij in de weg stond, waardoor ze na 1,5 geen contact meer wilde.

Nu komt het en alsjeblieft veroordeel me niet.

Vanaf de zomer heb ik haar de meest nare mails verzonden die er bestaan, ik heb haar daadwerkelijk proberen kapot te maken tot en met juli 2017. In totaal rond 15 mails verzonden en af en toe anoniem sms'jes. Berichten als ''ik hoop dat je k* krijgt hoerenkind'' ''hopelijk word je verk... en misbruikt''. Daarnaast was ze vroeger seksueel misbruikt en heb ik haar eveneens dat soort mails verzonden dat ik snap waarom dat was gebeurd. In de periode dat ik berichten stuurde belde ze mij en ik loog...elke keer loog ik. Ze had een vermoeden dat ik het was, maar ik loog.

Ik heb zoiets verschrikkelijks gedaan, mijn emoties waren niet onder controle te houden. Vorig jaar in de zomer ging ik naar de psychiater die me vertelde dat het absoluut not-done was. Ik stopte ermee, sindsdien nooit meer iets gestuurd, maar het schuldgevoel knaagde aan me...de pijn die ik haar heb aangedaan knaagde aan mij. Afgelopen zondag besloot ik te bekennen en dat ging onwijs lastig..ik zocht eerst contact, waarna we ruzie kregen, weer door mijn obsessie met haar...vervolgens vroeg ze of ik het had gedaan en ik heb haar verteld dat ik alles heb gedaan. Ze kon het niet geloven en sindsdien geen contact meer gehad.

Ik heb zoiets verschrikkelijks gedaan...Ik kan mezelf niet vergeven. Ik heb vaker iets gepost op Fok! over liefde, omdat mensen hier weten hoe obsessief ik kan zijn en opeens impulsief kan reageren.

Het spijt me zo verschrikkelijk naar haar, de pijn die ik haar heb aangedaan en dat ik haar eveneens moet los laten, Schuldgevoelens, spijtgevoelens, een ander mens intentioneel pijn doen, haar leven willen ontwrichten. Ik heb het aan vrienden verteld..en ik voel me zo slecht, praat er de hele dag over. Constant denk ik van...had ik wel of niet moeten bekennnen? Nu ik bekent heb twijfel ik of het de juiste keus was. Dit is hetgeen waar ze zich aan herinnert als ze aan mij denkt...dit beeld. Het is zo'n lief meisje, zo vergevingsgezind...zo ongelooflijk mooi ook van binnen. Zij had dit niet verdiend, en niemand niet.

[ Bericht 52% gewijzigd door STING op 01-07-2018 22:07:15 ]
pi_180170220
Haar met rust laten en hier lering uit trekken.
pi_180170274
Je hebt de keus gemaakt om eerlijk naar haar te zijn. Goede keus, want haar verder laten gaan met de onzekerheid of die anonieme, nare mails, nog eens gaan beginnen zou afschuwelijk zijn.

Wat zou je nu nog willen doen? De bal ligt bij haar.

Logisch dat ze kwaad op je werd, je weet zelf ook wel dat hetgeen je hebt gedaan hartstikke fout is. En je hebt er zelf voor gezorgd dat het beeld wat ze van jou heeft nu naar en verwrongen is.

Laat haar los, ga geen contact zoeken. Mogelijk neemt ze zelf nog contact op. Kijk dan waar haar behoefte ligt en pas je daaraan aan. Dan kun je misschien nog wat opruimen van de rotzooi die je veroorzaakt hebt.

Zie je je psychiater nog? Want dit is teveel om alleen op FOK! of met je vrienden te delen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator zondag 1 juli 2018 @ 19:59:09 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180170277
Man man man, je leert het ook nooit he.
Breitling - Instruments for Professionals
  Forum Admin zondag 1 juli 2018 @ 20:00:20 #5
58651 crew  murp
murp
pi_180170316
Heftig verhaal zeg. Het enige wat je nu moet doen is haar met rust laten. Ze heeft waarschijnlijk geen zin meer om iets met jou te maken te willen hebben. En dat is ook natuurlijk de waarheid. Je heb dingen gedaan die echt niet mag en misschien wel strafbaar zijn.

Haar met rust laten en zelf verder in gesprek met de psycholoog is momenteel het beste wat je op dit moment kan doen.

Succes
pi_180170342
Wat een diep diep triest figuur ben jij. Als je ook maar iets van een vent bent dan biecht je het op en heb je iets van waardigheid. Onderkruipsel :r

Edit: je hebt het uiteindelijk dus gezegd. Ik hoop dat heel jouw sociale omgeving jou uitkotst. Je bent een misselijk figuur. :r
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_180170795
Er zijn twee opties:

1: dit is een trolltopic. Chapeau, want het leest zich goed weg.

2: jij bent een ziek, heel naar mannetje.
U MAD?
pi_180170809
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 20:12 schreef de_boswachter het volgende:
Er zijn twee opties:

1: dit is een trolltopic. Chapeau, want het leest zich goed weg.

2: jij bent een ziek, heel naar mannetje.
2
pi_180170831
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 19:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
Je hebt de keus gemaakt om eerlijk naar haar te zijn. Goede keus, want haar verder laten gaan met de onzekerheid of die anonieme, nare mails, nog eens gaan beginnen zou afschuwelijk zijn.

Wat zou je nu nog willen doen? De bal ligt bij haar.

Logisch dat ze kwaad op je werd, je weet zelf ook wel dat hetgeen je hebt gedaan hartstikke fout is. En je hebt er zelf voor gezorgd dat het beeld wat ze van jou heeft nu naar en verwrongen is.

Laat haar los, ga geen contact zoeken. Mogelijk neemt ze zelf nog contact op. Kijk dan waar haar behoefte ligt en pas je daaraan aan. Dan kun je misschien nog wat opruimen van de rotzooi die je veroorzaakt hebt.

Zie je je psychiater nog? Want dit is teveel om alleen op FOK! of met je vrienden te delen.
Jaa maar psychiater vraagt alleen..maar jij reageert nog best wel mild, waarom?
pi_180170846
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 20:00 schreef murp het volgende:
Heftig verhaal zeg. Het enige wat je nu moet doen is haar met rust laten. Ze heeft waarschijnlijk geen zin meer om iets met jou te maken te willen hebben. En dat is ook natuurlijk de waarheid. Je heb dingen gedaan die echt niet mag en misschien wel strafbaar zijn.

Haar met rust laten en zelf verder in gesprek met de psycholoog is momenteel het beste wat je op dit moment kan doen.

Succes
Dank je..
pi_180170860
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 20:01 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Wat een diep diep triest figuur ben jij. Als je ook maar iets van een vent bent dan biecht je het op en heb je iets van waardigheid. Onderkruipsel :r

Edit: je hebt het uiteindelijk dus gezegd. Ik hoop dat heel jouw sociale omgeving jou uitkotst. Je bent een misselijk figuur. :r
Mensen maken fouten. Soms ook hele domme fouten. TS was verliefd, onzeker en wie weet wat nog meer, maar hij ziet nu in dat hij fout was.

Daarmee is het natuurlijk niet ongedaan, maar als ik zijn verhaal lees lijkt het erop dat TS er toch van heeft geleerd, hopelijk gebeurt het nooit meer.
Weggegaan en opgerot
  zondag 1 juli 2018 @ 20:20:08 #12
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180171015
Leef met dat schuldgevoel en die schaamte. Dat is je verdiende straf.
  zondag 1 juli 2018 @ 20:22:22 #13
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_180171067
Heb je haar wel mogen doen in die 1,5 jaar tijd?

Of weet je bij wijze van spreken niet eens hoe haar tetten eruit zien.
pindazakje
pi_180171072
Tjonge jonge, wat een idioten zijn er toch in de wereld.
Eens kijken
pi_180171075
quote:
14s.gif Op zondag 1 juli 2018 20:20 schreef Gary_Oak het volgende:
Leef met dat schuldgevoel en die schaamte. Dat is je verdiende straf.
voor altijd?
pi_180171109
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 20:14 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Mensen maken fouten. Soms ook hele domme fouten. TS was verliefd, onzeker en wie weet wat nog meer, maar hij ziet nu in dat hij fout was.

Daarmee is het natuurlijk niet ongedaan, maar als ik zijn verhaal lees lijkt het erop dat TS er toch van heeft geleerd, hopelijk gebeurt het nooit meer.
Maar wat dan met schuldgevoel en spijtgevoel
pi_180171133
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 20:22 schreef Gregor1994 het volgende:
voor altijd?
Waarom doe je van die rare dingen dan?

Nou ja, laat ook maar. Eigenlijk kun je er waarschijnlijk niet eens echt veel aan doen. Als het niet goed zit in je bovenkamer en je volgt die rare impulsen...
Eens kijken
pi_180171150
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 20:13 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Jaa maar psychiater vraagt alleen..maar jij reageert nog best wel mild, waarom?
Omdat je, zo te lezen, zelf wel weet hoe ontzettend gemeen en fout je bent geweest. Goed dat je je nu schuldig voelt. Hopelijk kun je dat gevoel terughalen als je ooit nog bedenkt dat je zulke nare mails wil sturen omdat je weer door iemand geobsedeerd bent.

Waar heb je het zoal over met je psychiater?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 1 juli 2018 @ 20:27:51 #19
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180171187
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 20:22 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

voor altijd?
:')

Wat wil je met dit topic? Dat we je een aai over je bol geven met dat het ook mega errûg voor jou is dat je je kut voelt? En dat je toch wel een toffe peer bent omdat je uiteindelijk eerlijk was? GTFO. Schaam je. Wees op z'n minst een vent en draag je schuld.
pi_180171254
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 20:24 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Maar wat dan met schuldgevoel en spijtgevoel
Ondergaan.
Bespreken met je psychiater.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_180171272
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 20:25 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Omdat je, zo te lezen, zelf wel weet hoe ontzettend gemeen en fout je bent geweest. Goed dat je je nu schuldig voelt. Hopelijk kun je dat gevoel terughalen als je ooit nog bedenkt dat je zulke nare mails wil sturen omdat je weer door iemand geobsedeerd bent.

Waar heb je het zoal over met je psychiater?
Al een jaar over dit. Ik moest aan het begin constant wisselen van psychiaters...en ook die van mij is nu weer weg. Dit maakt het soms lastig. Overigens heb ik dit wel aan vrienden verteld en familie. Ik weet heel goed wat ik heb aangericht...het is zo erg en ik snap niet dat ik zo obsessief word. Ik merk dat de psychiater gewoon nooit goede vragen stelt..niet genoeg diepgang en te begrijpend voor mij is
pi_180171297
quote:
13s.gif Op zondag 1 juli 2018 20:27 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

:')

Wat wil je met dit topic? Dat we je een aai over je bol geven met dat het ook mega errûg voor jou is dat je je kut voelt? En dat je toch wel een toffe peer bent omdat je uiteindelijk eerlijk was? GTFO. Schaam je. Wees op z'n minst een vent en draag je schuld.
Absoluut niet, waar haal je dat vandaan. Ik zeg enkel wat je met een dergelijk groot schuldgevoel kunt doen.
pi_180171472
Je klinkt als een psychopaat. Zoek professionele hulp voordat je gekke dingen gaat doen.
pi_180171512
“Ik hoop dat je kanker krijgt en verkracht wordt....” 🙄
pi_180171541
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 20:14 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Mensen maken fouten. Soms ook hele domme fouten. TS was verliefd, onzeker en wie weet wat nog meer, maar hij ziet nu in dat hij fout was.

Daarmee is het natuurlijk niet ongedaan, maar als ik zijn verhaal lees lijkt het erop dat TS er toch van heeft geleerd, hopelijk gebeurt het nooit meer.
Dit zijn geen fouten, dit is crimineel gedrag gevoed door angsten en erop gericht om iemand kapot te maken. Hij mag van geluk spreken dat hij (nog) niet is opgepakt.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_180171551
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 20:22 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

voor altijd?
Ja, triest figuur.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_180171589
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 20:30 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Al een jaar over dit. Ik moest aan het begin constant wisselen van psychiaters...en ook die van mij is nu weer weg. Dit maakt het soms lastig. Overigens heb ik dit wel aan vrienden verteld en familie. Ik weet heel goed wat ik heb aangericht...het is zo erg en ik snap niet dat ik zo obsessief word. Ik merk dat de psychiater gewoon nooit goede vragen stelt..niet genoeg diepgang en te begrijpend voor mij is
Ach gut meid, je hebt het echt heel zwaar he?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_180171612
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 20:39 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Ja, triest figuur.
Wat probeer je? Je probeert op me te haten en dat kan ik me voorstellen, maar wat wil je ermee bereiken precies? Ik ben zelf op de hoogte dat mijn gedrag not-done is.
  zondag 1 juli 2018 @ 20:43:02 #29
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180171658
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 20:31 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Absoluut niet, waar haal je dat vandaan. Ik zeg enkel wat je met een dergelijk groot schuldgevoel kunt doen.
Ja, en wees een vent en slik het. Ga geen topics openen om te zwelgen in zelfmedelijden.
pi_180171664
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 20:40 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Ach gut meid, je hebt het echt heel zwaar he?
Ja inderdaad, en ook om de pijn die ik een ander heb aangericht, extreem zelfs. Indien ik een psychopaat zou zijn zoals je aangeeft dan zou ik dat niet hebben. Mijn acties zijn fout, milieu waar ik in ben opgegroeid was dit ‘normaal’, zo blij? Ik heb dus onwijs veel moeite gehad me eraan te ontrekken, en ik zoek altijd hulp.
pi_180171706
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 20:30 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Al een jaar over dit. Ik moest aan het begin constant wisselen van psychiaters...en ook die van mij is nu weer weg. Dit maakt het soms lastig. Overigens heb ik dit wel aan vrienden verteld en familie. Ik weet heel goed wat ik heb aangericht...het is zo erg en ik snap niet dat ik zo obsessief word. Ik merk dat de psychiater gewoon nooit goede vragen stelt..niet genoeg diepgang en te begrijpend voor mij is
Geef dit aan bij je psychiater, als je dit niet door communiceert weet hij het niet he.. je kan iemand voor de kop kijken, maar niet in de kop!
pi_180171716
quote:
99s.gif Op zondag 1 juli 2018 20:43 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ja, en wees een vent en slik het. Ga geen topics openen om te zwelgen in zelfmedelijden.
Dat is mijn vraag, slik het tot wanneer, gaat dit weg of nooit? Ik vraag niets raars...Ik haat mezelf hiervoor, heb zeer perverse dingen gezegd. Ook ik moet door, wat wil je dan? Dat ik uiteindelijk niks eraan doe en dit weer doe de volgende keer?
pi_180171726
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 20:38 schreef Mariocash het volgende:
“Ik hoop dat je kanker krijgt en verkracht wordt....” 🙄
Dit ja. Werkelijk stuitend.
pi_180171793
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 20:44 schreef Elevengirl het volgende:

[..]

Geef dit aan bij je psychiater, als je dit niet door communiceert weet hij het niet he.. je kan iemand voor de kop kijken, maar niet in de kop!
Wat aangeven? Dat ik heb bekent bedoel je? Hij zei aan het begin het te snappen dat ik boze mails verzond. Ik snapte het totaal niet....
pi_180171958
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 20:47 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Wat aangeven? Dat ik heb bekent bedoel je? Hij zei aan het begin het te snappen dat ik boze mails verzond. Ik snapte het totaal niet....
Nee. Dat je psychiater niet de goede vragen stelt. Niet te diepgaand genoeg.
Wat je net zelf postte.

Als je je slachtoffer en jezelf wil helpen zou ik een stuk kritischer worden op je hulpverlening. Niet afwachten welke psychiater nu weer komt opdagen maar zelf op zoek gaan naar wat bij jouw situatie past. Eventueel particulier gaan, als je daar een klik vindt. Dan maar wat harder werken om dat te betalen. Want dit kan natuurlijk niet zo doorgaan. Wie zegt dat de bom bij jou niet nog een keer barst?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_180171998
Het spijt me voor degene die de mails afschuwelijk vinden. Maar ik wil wel laten zien wat ik precies heb gezegd, zodat jullie een beeld hebben. Het is ziek, en ik ben me ervan bewust. Op dat moment voelde het als wraak. Mijn omgeving reageert met dat ik mezelf ook hierom vergeven, maar dit is zo ziek dat ik het niet weet...
pi_180172047
Wat een misselijke psychopaat ben jij gast. :r
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180172092
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 20:52 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Nee. Dat je psychiater niet de goede vragen stelt. Niet te diepgaand genoeg.
Wat je net zelf postte.

Als je je slachtoffer en jezelf wil helpen zou ik een stuk kritischer worden op je hulpverlening. Niet afwachten welke psychiater nu weer komt opdagen maar zelf op zoek gaan naar wat bij jouw situatie past. Eventueel particulier gaan, als je daar een klik vindt. Dan maar wat harder werken om dat te betalen. Want dit kan natuurlijk niet zo doorgaan. Wie zegt dat de bom bij jou niet nog een keer barst?
Hmm, oke, dat lijkt me een juiste stap. Een betere psychiater, kritischer, slimmer en harder voor mij. En dat laatste, ik kan me het niet voorstellen. Wat ik heb gedaan zal me voor altijd bijblijven...
pi_180172100
Van iemand waarvan je weet dat ze misbruikt is, echt wat een vuile tering rat ben jij.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180172113
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 20:56 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Hmm, oke, dat lijkt me een juiste stap. Een betere psychiater, kritischer, slimmer en harder voor mij. En dat laatste, ik kan me het niet voorstellen. Wat ik heb gedaan zal me voor altijd bijblijven...
Joh wat denk je van haar. :') :r
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180172181
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 20:43 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Ja inderdaad, en ook om de pijn die ik een ander heb aangericht, extreem zelfs. Indien ik een psychopaat zou zijn zoals je aangeeft dan zou ik dat niet hebben. Mijn acties zijn fout, milieu waar ik in ben opgegroeid was dit ‘normaal’, zo blij? Ik heb dus onwijs veel moeite gehad me eraan te ontrekken, en ik zoek altijd hulp.
Het is een misvatting dat een psychopaat geen spijt zou kunnen voelen dus die titel staat je goed. :r

Was je er van op de hoogte dat wat er na een trauma gebeurd soms nog schadelijker kan zijn dan de gebeurtenis zelf? Dus je bent echt een walgelijk ventje. :r
pi_180172186
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 20:57 schreef FlippingCoin het volgende:
Van iemand waarvan je weet dat ze misbruikt bent, echt wat een vuile tering rat ben jij.
Nou weten we het wel.


TS, jij moet uit die slachtofferrol....
pi_180172215
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 20:24 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Maar wat dan met schuldgevoel en spijtgevoel
Dat schuld en spijtgevoel is je straf. Je mag er minstens net zo lang last van hebben als zij, dat is wel zo eerlijk, toch?
Weggegaan en opgerot
pi_180172219
-

[ Bericht 100% gewijzigd door FlippingCoin op 01-07-2018 21:11:00 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180172242
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:01 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ach vent moet ik medelijden hebben met zo'n stuk verdriet flikker toch op met die jankzak.
:')
pi_180172316
Mag de OP terug?
pi_180172348
Enige wat je kunt doen is proberen nu goed te leven. Het verleden is gebeurd, daar verander je niets meer aan.
pi_180172350
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:01 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Dat schuld en spijtgevoel is je straf. Je mag er minstens net zo lang last van hebben als zij, dat is wel zo eerlijk, toch?
Absoluut, alleen vraag ik me ermee af wie ik help. Zij herft aangegeven het zielig te vinden en ongezond dat ik er zolang mee heb rondgelopen. Dat ze geen contact wilde, omdat dat het beste was.
pi_180172367
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:01 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ach vent moet ik medelijden hebben met zo'n stuk verdriet flikker toch op met die jankzak.
Precies dit, stuk verdriet wat alleen maar in de slachtofferrol blijft hangen en alles heel sneu voor zichzelf vind. Ik hoop dat zijn hele netwerk erachter komt en hem met de nek aankijkt.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  zondag 1 juli 2018 @ 21:06:13 #50
411456 Halveprijs
Twee keer de helft
pi_180172372
Oef. 1994 Dan heb je (waarschijnlijk) gelukkig nog geen kinderen. Khoop dat je constructieve hulp vind. Geen "oplossingen" in de trant vanpappen en nathouden.
pi_180172396
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 20:53 schreef Gregor1994 het volgende:
Het spijt me voor degene die de mails afschuwelijk vinden. Maar ik wil wel laten zien wat ik precies heb gezegd, zodat jullie een beeld hebben. Het is ziek, en ik ben me ervan bewust. Op dat moment voelde het als wraak. Mijn omgeving reageert met dat ik mezelf ook hierom vergeven, maar dit is zo ziek dat ik het niet weet...
OP weg. Ben dan ook mans genoeg om die te laten staan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_180172406
Graag de OP even terug zetten.
pi_180172417
TR werkt beter, heb ik net gezet.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_180172423
Je hebt een narcistische persoonlijkheidsstoornis toch?
pi_180172448
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:01 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

:')
Ja mijn excuses voor het verneuken van het topic, raakt mij alleen nogal omdat dit in mijn omgeving is voorgekomen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180172481
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:06 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Precies dit, stuk verdriet wat alleen maar in de slachtofferrol blijft hangen en alles heel sneu voor zichzelf vind. Ik hoop dat zijn hele netwerk erachter komt en hem met de nek aankijkt.
Ik heb het mijn netwerk qua sociale omgeving vertelt en het is erg, maar wat wil je dat ik doe? Wat? Like, seriously, hoe erg het ook is, tot altijd ermee zitten? Mijn leven stoppen, niks meer goeds doen en elke dag janken? Mezelf kapot hard vernederen en erom janken?
pi_180172508
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:07 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

OP weg. Ben dan ook mans genoeg om die te laten staan.
Ik wil hem gerust laten staan, maar merk dat iedereen zegt ‘je bent psychopaat’ and it’s okay. Maar ik vertel alles hier, en laat zelfs de nare kanten niet achter. Ik erken mijn fouten ten diepste.
pi_180172548
Heb je nou al therapie gehad voor je narcistische persoonlijkheidsstoornis?
pi_180172558
-dubbel-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_180172569
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:10 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Ik heb het mijn netwerk qua sociale omgeving vertelt en het is erg, maar wat wil je dat ik doe? Wat? Like, seriously, hoe erg het ook is, tot altijd ermee zitten? Mijn leven stoppen, niks meer goeds doen en elke dag janken? Mezelf kapot hard vernederen en erom janken?
Als je er toch over door wil blijven posten, ben dan tenminste zo fatsoenlijk om zelf de OP terug te zetten, voordat de modjes dat komen doen. Praat een stuk makkelijker.

Verder opende jij het topic, had je zulke reacties kunnen verwachten en moet je daar niet verongelijkt over doen.

Wat verwachtte je eigenlijk aan reacties, toen je dit optie opende? Het is geen vrijblijvende praatpaal waar je zonder reactie alle tragiek kunt neerkwakken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_180172571
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:09 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja mijn excuses voor het verneuken van het topic, raakt mij alleen nogal omdat dit in mijn omgeving is voorgekomen.
Excuses daarvoor, oprecht. Op het moment dat ik het deed was niks helder, alsof het juist was en dat maakt het inderdaad eng en erg. Het spijt me dat je dit met afschuw moet lezen, maar ook ik ben een mens met geweten en wil van mijn fouten leren. Spijt zit in mijn hart, de inhoud, de pijn voor haar, bekennen dat ik het was en haar shock daarover.
pi_180172598
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:13 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Als je er toch over door wil blijven posten, ben dan tenminste zo fatsoenlijk om zelf de OP terug te zetten, voordat de modjes dat komen doen. Praat een stuk makkelijker.

Verder opende jij het topic, had je zulke reacties kunnen verwachten en moet je daar niet verongelijkt over doen.

Wat verwachtte je eigenlijk aan reacties, toen je dit optie opende? Het is geen vrijblijvende praatpaal waar je zonder reactie alle tragiek kunt neerkwakken.
Prima, heb je gelijk in. Hoe zet ik alles terug?

Ik verwachtte dat er mensen zijn die ooit zoiets hebben meegemaakt, zoiets ergs hebben gedaan..en toch zichzelf konden vergeven.
  zondag 1 juli 2018 @ 21:15:13 #63
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180172605
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 20:44 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Dat is mijn vraag, slik het tot wanneer, gaat dit weg of nooit? Ik vraag niets raars...Ik haat mezelf hiervoor, heb zeer perverse dingen gezegd. Ook ik moet door, wat wil je dan? Dat ik uiteindelijk niks eraan doe en dit weer doe de volgende keer?
Je bent vanaf het begin van dit topic enkel met jezelf bezig. "Boehoe, ik voel me zo schuldig." Het is voor jou al duidelijk dat je fout was. Own it en doe het nooit meer. Nogal een logische en vooral simpele conclusie, maar zoals gezegd ben je vooral met naar medelijden vissen. Doe jezelf een lol en hou erover op. Er valt simpelweg hier niets over te praten.
pi_180172630
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:12 schreef madam-april het volgende:
Heb je nou al therapie gehad voor je narcistische persoonlijkheidsstoornis?
Zit ik in, maar ik merk dat het nutteloos is. De psychiater is gewoon niet goed om kritisch te zijn, al 8 maanden ben ik daar en nu pas denk ik van alles is oke bij hem. En dat heb ik niet nodig denk ik
pi_180172636
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:13 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Excuses daarvoor, oprecht. Op het moment dat ik het deed was niks helder, alsof het juist was en dat maakt het inderdaad eng en erg. Het spijt me dat je dit met afschuw moet lezen, maar ook ik ben een mens met geweten en wil van mijn fouten leren. Spijt zit in mijn hart, de inhoud, de pijn voor haar, bekennen dat ik het was en haar shock daarover.
Als niks helder was en het niet juist was en dan kun je toch niet ontkennen dat je gewoon gigantische nare en foute trekken hebt. Wat verwacht je dan voor reacties. :%

En een slachtoffer van misbruik kan daar haar hele leven last van houden. En jij hebt die kans vele malen groter gemaakt. Dus ja ik hoop dat er altijd een stemmetje in je hoofd blijft knagen.
pi_180172682
quote:
99s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:15 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Je bent vanaf het begin van dit topic enkel met jezelf bezig. "Boehoe, ik voel me zo schuldig." Het is voor jou al duidelijk dat je fout was. Own it en doe het nooit meer. Nogal een logische en vooral simpele conclusie, maar zoals gezegd ben je vooral met naar medelijden vissen. Doe jezelf een lol en hou erover op. Er valt simpelweg hier niets over te praten.
Waar moet ik dan over praten? Ik ontken niet de pijn die ik bij haar heb bezorgd, wat ze wel niet denkt, de dingen die ze mij toevertrouwde en ik haar recht in haar gezicht heb teruggegooi. Maar ze wil niks meer met mij te maken hebben en heeft contact met mijn zus. Als ik dit hele topic aan haar zou wijden dan zou iedereen zeggen, incluis jij, laat haar met rust psychopaat. Ik zoek oplossingen voor mijn problemen en inzichten. Ik heb op geen enkel moment ontkent dat ik inderdaad problemen heb, onwijs veel moeite dingen af te sluiten en impulsief zwaar boos kan worden.
pi_180172690
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:15 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Zit ik in, maar ik merk dat het nutteloos is. De psychiater is gewoon niet goed om kritisch te zijn, al 8 maanden ben ik daar en nu pas denk ik van alles is oke bij hem. En dat heb ik niet nodig denk ik
Heb je al tegen je psychiater gezegd dat je het gevoel hebt dat hij te 'soft' voor je is en je niet het gevoel hebt dat het helpt?
pi_180172740
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:18 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Waar moet ik dan over praten? Ik ontken niet de pijn die ik bij haar heb bezorgd, wat ze wel niet denkt, de dingen die ze mij toevertrouwde en ik haar recht in haar gezicht heb teruggegooi. Maar ze wil niks meer met mij te maken hebben en heeft contact met mijn zus. Als ik dit hele topic aan haar zou wijden dan zou iedereen zeggen, incluis jij, laat haar met rust psychopaat. Ik zoek oplossingen voor mijn problemen en inzichten. Ik heb op geen enkel moment ontkent dat ik inderdaad problemen heb, onwijs veel moeite dingen af te sluiten en impulsief zwaar boos kan worden.
Je grootste probleem zou moeten zijn hoe je dit hebt kunnen doen. En hoe je dit voorkomt in de toekomst. Aangezien je zegt niet helder te zijn zegt het niks dat je nu geleerd zou hebben. Helemaal aangezien je zegt dat je een narcistische persoonlijkheidsstoornis hebt en dat de therapie niet werkt.

Je bent alleen maar met je schuldgevoel bezig.
pi_180172743
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:18 schreef madam-april het volgende:

[..]

Heb je al tegen je psychiater gezegd dat je het gevoel hebt dat hij te 'soft' voor je is en je niet het gevoel hebt dat het helpt?
Nee, want dit is hoe hij is dacht ik en dit is waar ik mee moet dealen. Voor donderdag afspraak gemaakt bij de huisarts, alleen zit ik dan weer met wachtrijen...
  zondag 1 juli 2018 @ 21:22:00 #70
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180172784
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:18 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Waar moet ik dan over praten? Ik ontken niet de pijn die ik bij haar heb bezorgd, wat ze wel niet denkt, de dingen die ze mij toevertrouwde en ik haar recht in haar gezicht heb teruggegooi. Maar ze wil niks meer met mij te maken hebben en heeft contact met mijn zus. Als ik dit hele topic aan haar zou wijden dan zou iedereen zeggen, incluis jij, laat haar met rust psychopaat. Ik zoek oplossingen voor mijn problemen en inzichten. Ik heb op geen enkel moment ontkent dat ik inderdaad problemen heb, onwijs veel moeite dingen af te sluiten en impulsief zwaar boos kan worden.
Er staat toch letterlijk in mijn laatste zin dat er hier niets over te praten valt? Waarom begin je dan deze post met zo'n tegenstrijdige zin? :') Over een narcistische persoonlijkheidsstoornis gesproken. Wat minder defensief doen en een dosis nederigheid en bescheidenheid zou je sieren. Jij was toch een paar jaar terug zo'n user die graag sprak in termen van alfa- en betamannen? Begin die fundamentele losermentaliteit eens aan te pakken.
pi_180172827
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:20 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Nee, want dit is hoe hij is dacht ik en dit is waar ik mee moet dealen. Voor donderdag afspraak gemaakt bij de huisarts, alleen zit ik dan weer met wachtrijen...
Gewoon tegen je psychiater zeggen dat je het gevoel hebt dat hij te soft is en dat het niet helpt voor jou gevoel..
pi_180172843
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:20 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Je grootste probleem zou moeten zijn hoe je dit hebt kunnen doen. En hoe je dit voorkomt in de toekomst. Aangezien je zegt niet helder te zijn zegt het niks dat je nu geleerd zou hebben. Helemaal aangezien je zegt dat je een narcistische persoonlijkheidsstoornis hebt en dat de therapie niet werkt.

Je bent alleen maar met je schuldgevoel bezig.
Precies, dat eerste is te breed voor een discussie hier naar mijn inziens en ook ik ben geschrokken van mijn gedrag. Wellicht dat je gelijk hebt om te zeggen dat ik het stap voor stap moet doen. Eerst nogmaals analyseren wat er is gebeurd, de schade toegebracht en pijn en daarna hoe dit voorkomen had kunnen worden. Het is confronterend, zwaar. Met name omdat het zo’n lief meisje is en ik haar immense pijn heb gedaan, dat blijft echt in mijn hart. Niks kunnen goedmaken, niks kunnen rechtzetten..haar proberen te ontwrichten en pijn doen. Dat is ernstig en eng.
  Spellchecker zondag 1 juli 2018 @ 21:25:02 #73
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  zondag 1 juli 2018 @ 21:27:43 #74
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_180172925
Jemig newbies die hoort toch meteen gequote te worden.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_180172940
quote:
99s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:22 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Er staat toch letterlijk in mijn laatste zin dat er hier niets over te praten valt? Waarom begin je dan deze post met zo'n tegenstrijdige zin? :') Over een narcistische persoonlijkheidsstoornis gesproken. Wat minder defensief doen en een dosis nederigheid en bescheidenheid zou je sieren. Jij was toch een paar jaar terug zo'n user die graag sprak in termen van alfa- en betamannen? Begin die fundamentele losermentaliteit eens aan te pakken.
Wat ik heb gedaan is ernstig en psychopatisch...alleen ja..dat weet ik al een lange tijd..dus tja. Weet niet wat ik dan ermee moet om het tig keer van anderen te horen.. Mijn handeling is puur slecht geweest dat klopt. Alleen ook voor mensen zoals ik moet er een oplossing zijn..
pi_180172965
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:23 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Precies, dat eerste is te breed voor een discussie hier naar mijn inziens en ook ik ben geschrokken van mijn gedrag. Wellicht dat je gelijk hebt om te zeggen dat ik het stap voor stap moet doen. Eerst nogmaals analyseren wat er is gebeurd, de schade toegebracht en pijn en daarna hoe dit voorkomen had kunnen worden. Het is confronterend, zwaar. Met name omdat het zo’n lief meisje is en ik haar immense pijn heb gedaan, dat blijft echt in mijn hart. Niks kunnen goedmaken, niks kunnen rechtzetten..haar proberen te ontwrichten en pijn doen. Dat is ernstig en eng.
Bij haar heb je niks meer te zoeken. Tenzij zij zelf ooit weer contact zou willen. En dan sta jij ten dienste aan haar, niet om je eigen schuldgevoel lichter te maken.

Helaas voor jou, je kunt dit niet bij een ander leggen (ook niet bij je psychiater). Het probleem en de oplossing ligt bij jezelf. Dus geef jezelf eens een schop onder de kont, krijg helder wat jij van je hulpverlener verwacht en ga daar het gesprek mee aan. En vraag daar dingen na die je niet snapt ipv hier te roepen dat je uitspraken niet snapt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_180172987
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:23 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Precies, dat eerste is te breed voor een discussie hier naar mijn inziens en ook ik ben geschrokken van mijn gedrag. Wellicht dat je gelijk hebt om te zeggen dat ik het stap voor stap moet doen. Eerst nogmaals analyseren wat er is gebeurd, de schade toegebracht en pijn en daarna hoe dit voorkomen had kunnen worden. Het is confronterend, zwaar. Met name omdat het zo’n lief meisje is en ik haar immense pijn heb gedaan, dat blijft echt in mijn hart. Niks kunnen goedmaken, niks kunnen rechtzetten..haar proberen te ontwrichten en pijn doen. Dat is ernstig en eng.
Dus ga je voordat je die eerste stap hebt gezet maar een topic aanmaken om van je schuld gevoel af te komen..? En tegelijkertijd heel hard roepen dat je er iets van geleerd hebt. Over het probleem oplossen ga je pas nadenken wanneer anderen je daar op wijzen.

Ik hoop dat je die bekentenis zwart op wit via de mail of whatsapp hebt gedaan, ik kan het helaas niet meer terug lezen. Dan heeft ze zo bewijs voor stalking inclusief de dader om mee naar de politie te gaan. Dan heb je wel een groter probleem dan wat Fokkers die over je heen vallen.
pi_180172997
quote:
8s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:27 schreef Catkiller het volgende:
Jemig newbies die hoort toch meteen gequote te worden.
Of je bent er sneller bij :6
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 1 juli 2018 @ 21:31:04 #79
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_180173034
quote:
16s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:29 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Of je bent er sneller bij :6
Durf hier niet zo veel te komen omdat Samzz vaak boos tegen mij doet.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  zondag 1 juli 2018 @ 21:32:33 #80
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180173067
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:28 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Wat ik heb gedaan is ernstig en psychopatisch...alleen ja..dat weet ik al een lange tijd..dus tja. Weet niet wat ik dan ermee moet om het tig keer van anderen te horen.. Mijn handeling is puur slecht geweest dat klopt. Alleen ook voor mensen zoals ik moet er een oplossing zijn..
Hoe vaak ga je nog je zelfmedelijden verheerlijken door keer op keer te benadrukken dat je een stoute jongen was? :r Ik ken (helaas) dit narcistische gedrag en ik trap er niet in. Ga naar een psychiater die niet bang is om te zeggen dat je een idioot bent.
pi_180173083
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:29 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Dus ga je voordat je die eerste stap hebt gezet maar een topic aanmaken om van je schuld gevoel af te komen..? En tegelijkertijd heel hard roepen dat je er iets van geleerd hebt. Over het probleem oplossen ga je pas nadenken wanneer anderen je daar op wijzen.

Ik hoop dat je die bekentenis zwart op wit via de mail of whatsapp hebt gedaan, ik kan het helaas niet meer terug lezen. Dan heeft ze zo bewijs voor stalking inclusief de dader om mee naar de politie te gaan. Dan heb je wel een groter probleem dan wat Fokkers die over je heen vallen.
Nee maar ik zit na te denken wat ik moet doen, eerst schuldgevoelens afkomen of? Ik weet niet hoe een dergelijk proces werkt. Ik weet het gewoon niet om eerlijk te zijn..
pi_180173090
quote:
9s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:31 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Durf hier niet zo veel te komen omdat Samzz vaak boos tegen mij doet.
Met zo’n username snap ik dat wel :(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_180173120
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:33 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Nee maar ik zit na te denken wat ik moet doen, eerst schuldgevoelens afkomen of? Ik weet niet hoe een dergelijk proces werkt. Ik weet het gewoon niet om eerlijk te zijn..
Hulp-ver-le-ner.

Denk je nu echt dé oplossing (als die er al is) op een forum te vinden?

Print desnoods dit topic uit en neem het mee.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_180173134
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:33 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Nee maar ik zit na te denken wat ik moet doen, eerst schuldgevoelens afkomen of? Ik weet niet hoe een dergelijk proces werkt. Ik weet het gewoon niet om eerlijk te zijn..
Je schuldgevoelens bij je dragen en heel hard goede therapie zoeken. Stalking is strafbaar, anders geef je jezelf aan bij de politie als je zo graag het goede doet. ^O^
pi_180173142
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:29 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Bij haar heb je niks meer te zoeken. Tenzij zij zelf ooit weer contact zou willen. En dan sta jij ten dienste aan haar, niet om je eigen schuldgevoel lichter te maken.

Helaas voor jou, je kunt dit niet bij een ander leggen (ook niet bij je psychiater). Het probleem en de oplossing ligt bij jezelf. Dus geef jezelf eens een schop onder de kont, krijg helder wat jij van je hulpverlener verwacht en ga daar het gesprek mee aan. En vraag daar dingen na die je niet snapt ipv hier te roepen dat je uitspraken niet snapt.
Dank je. Dit helpt, maar ook bij dit soort ernstige problemen moet ik het intern oplossen? Bestaat er zelf-vergiffenis hierin? Of kan je niet zeggen of je hiervan volledig jezelf kan vergeven..
pi_180173146
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:33 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Nee maar ik zit na te denken wat ik moet doen, eerst schuldgevoelens afkomen of? Ik weet niet hoe een dergelijk proces werkt. Ik weet het gewoon niet om eerlijk te zijn..


[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2018 21:36:33 ]
pi_180173172
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:34 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Je schuldgevoelens bij je dragen en heel hard goede therapie zoeken. Stalking is strafbaar, anders geef je jezelf aan bij de politie als je zo graag het goede doet. ^O^
Bij me dragen voor altijd? Ik heb het gevoel alsof Fokkers dat willen, dat ik mezelf voor altijd schuldig blijf voelen..maar wie help ik daarmee?
pi_180173194
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:33 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Nee maar ik zit na te denken wat ik moet doen, eerst schuldgevoelens afkomen of? Ik weet niet hoe een dergelijk proces werkt. Ik weet het gewoon niet om eerlijk te zijn..
:')
Gewoon verder leven, dag tot dag, man the fuck up en zoek goeie hulp zoals het al 10x is aangegeven. Wat wil je nog horen?
  Moderator zondag 1 juli 2018 @ 21:37:26 #89
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_180173206
Ik mis de op
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_180173221
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:35 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Dank je. Dit helpt, maar ook bij dit soort ernstige problemen moet ik het intern oplossen? Bestaat er zelf-vergiffenis hierin? Of kan je niet zeggen of je hiervan volledig jezelf kan vergeven..
Ligt eraan hoeveel jij in jezelf wil investeren en hoe hard je aan jezelf wil werken.

En dan nog, hoe verwacht je hierop een antwoord wat voor jou gaat kloppen? Denk dat zelfs hulpverleners hier geen garantie in kunnen geven. Omdat jij de bepalende factor bent en je lijkt vrij volhardend te zijn in foute denkwijzen en raar gedrag, als ik je pohi zo lees.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_180173228
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:36 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Bij me dragen voor altijd? Ik heb het gevoel alsof Fokkers dat willen, dat ik mezelf voor altijd schuldig blijf voelen..maar wie help ik daarmee?
De rest. ^O^ Aangezien juiste beslissingen nemen erg lastig voor je is.
pi_180173239
quote:
7s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:37 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

:')
Gewoon verder leven, dag tot dag, man the fuck up en zoek goeie hulp zoals het al 10x is aangegeven. Wat wil je nog horen?
Of je van zulke ernstige dingen er een kans betaat dat je jezelf vergeeft of niet...Ik heb zoveel ernstigs gedaan dat ik me het niet kan voorstellen, vandaar..
pi_180173267
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:36 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Bij me dragen voor altijd? Ik heb het gevoel alsof Fokkers dat willen, dat ik mezelf voor altijd schuldig blijf voelen..maar wie help ik daarmee?
Tijd heelt alle wonden. Al snap ik in dit geval niet waar jij precies last van hebt buiten zelfmedelijden.
pi_180173293
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:38 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Of je van zulke ernstige dingen er een kans betaat dat je jezelf vergeeft of niet...Ik heb zoveel ernstigs gedaan dat ik me het niet kan voorstellen, vandaar..
Hoe the fuck kunnen we weten of je hier van afkomt dan? We hebben geen glazen bol. Geef het tijd en ga ondertussen aan jezelf werken zodat het nooit meer gebeurt. Meer kan je ook niet doen. Stop met zo te janken man
pi_180173492
Komt de OP nog terug ?
  zondag 1 juli 2018 @ 21:55:22 #96
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_180173784
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 20:12 schreef de_boswachter het volgende:
Er zijn twee opties:

1: dit is een trolltopic. Chapeau, want het leest zich goed weg.

2: jij bent een ziek, heel naar mannetje.
Denk dat het een troll is idd. En anders moet TS hulp zoeken
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_180174132
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:55 schreef richolio het volgende:

[..]

Denk dat het een troll is idd. En anders moet TS hulp zoeken
Geen troll. Dit is gewoon echt.
pi_180174167
OP is teruggezet, weghalen is niet de bedoeling.
pi_180174176
quote:
7s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:38 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Tijd heelt alle wonden. Al snap ik in dit geval niet waar jij precies last van hebt buiten zelfmedelijden.
Zelfmedelijden is een breed woord, vergiffenis voor wat ik heb gedaan, het accepteren hoe het nu is, de inhoud van mijn mails, hoe erg ze ook zijn, om ermee te leven.
pi_180174235
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 22:08 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Zelfmedelijden is een breed woord, vergiffenis voor wat ik heb gedaan, het accepteren hoe het nu is, de inhoud van mijn mails, hoe erg ze ook zijn, om ermee te leven.
Verdien je vergiffenis vind je?
pi_180174323
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 22:10 schreef madam-april het volgende:

[..]

Verdien je vergiffenis vind je?
Absoluut niet van haar, mezelf uiteindelijk. Wat moet ik doen, indien ik mezelf niet vergeef dan heeft het leven niet veel nut..dan blijf ik voor altijd op dit punt.
pi_180174694
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 20:43 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Ja inderdaad, en ook om de pijn die ik een ander heb aangericht, extreem zelfs. Indien ik een psychopaat zou zijn zoals je aangeeft dan zou ik dat niet hebben. Mijn acties zijn fout, milieu waar ik in ben opgegroeid was dit ‘normaal’, zo blij? Ik heb dus onwijs veel moeite gehad me eraan te ontrekken, en ik zoek altijd hulp.
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 20:30 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Al een jaar over dit. Ik moest aan het begin constant wisselen van psychiaters...en ook die van mij is nu weer weg. Dit maakt het soms lastig. Overigens heb ik dit wel aan vrienden verteld en familie. Ik weet heel goed wat ik heb aangericht...het is zo erg en ik snap niet dat ik zo obsessief word. Ik merk dat de psychiater gewoon nooit goede vragen stelt..niet genoeg diepgang en te begrijpend voor mij is
(Zonder de op te hebben gelezen) Je bent dus te passief in je momenteel beschikbare hulpverlening als daar aangegeven wordt dat je nog mild reageert (of misschien bedoelde je psych hoe rustig je het tijdens een consult verteld, terwijl je in de praktijk anders reageert) en jij kennelijk verder een obsessie opbouwt die dan ook nog eens escaleert.

Als jij je bewust bent van zulke dingen, dan zoek je geen echte hulp als je daar niet naar handelt. Kennelijk is je consult een beetje ouwehoeren en dan weer naar huis, maar dat ligt dus niet alleen aan de psych. Misschien kun je daar je schuldgevoel voor gebruiken als motivatie om echt aan de bak te gaan en je niet te laten weerhouden door gemakszucht dat als de psych het wel ok vindt, het ok is.

Volgende consult aangeven dat de huidige tactiek niet werkt, je kritischer benadert wil worden en wil kijken naar een signaleringsplan e.d. om dit soort situaties niet meer zo te laten escaleren. Bespreek ook eens of je op momenten dat het ook echt fout dreigt te gaan misschien een hulplijn kan bellen. Met het oog op stalken en oncontroleerbare handelingen wil je immers niet richting strafbare feiten gaan, maar geen idee of een crisislijn daar ook voor is..
pi_180174771
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 22:12 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Absoluut niet van haar, mezelf uiteindelijk. Wat moet ik doen, indien ik mezelf niet vergeef dan heeft het leven niet veel nut..dan blijf ik voor altijd op dit punt.
Je kunt niet meer veranderen wat je hebt gedaan, wat je wel kunt doen is zorgen dat je de juiste hulp krijgt zodat je nooit meer zoiets zult doen. Stap 1 is zorgen dat je de juiste hulp krijgt, dus zeg tegen je psychiater dat je het gevoel hebt dat hij te soft is en dat die aanpak niet werkt. Veranderd er niks, dan zoek je een andere psychiater, bijvoorbeeld een vrijgevestigde die gespecialiseerd is in het behandelen van mensen met een narcistische persoonlijkheidsstoornis.
pi_180175280
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 22:12 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Absoluut niet van haar, mezelf uiteindelijk. Wat moet ik doen, indien ik mezelf niet vergeef dan heeft het leven niet veel nut..dan blijf ik voor altijd op dit punt.
Wat je moet doen is aan de slag gaan dat je dit soort dingen beter leert voorkomen. Dat deze gebeurtenis niet voor jan lul is gebeurt en dat jij nu wel echt pro-actief gaat zijn in het leren de-escaleren van zulke emoties en/of ze leren af te richten op een minder schadelijke manier.

Het kijkt jezelf een stuk lekkerder in de spiegel als je merkt dat je ook echt geleerd hebt van deze shit. Dat je bij een volgende keer nadenkt voor je handelt en dan niet weer in diezelfde valkuil trapt. Dan denk je ja jeetje, ik voel me kut en alles. Maar als het echt zo diep zit vanuit je omgeving waarin je opgegroeid bent, dan zul je ook er wat langer over doen om bepaalde patronen te doorbreken.
Misschien heb je dan juist deze escalatie nodig gehad die zo een impact op je heeft, dat het je eindelijk motiveert om te kunnen zeggen tegen de psych dat het niet voldoende is. Niet dat hij te weinig goede vragen stelt, maar dat jij niet genoeg aangeeft.
Zie het als een proces, waarin je naast een stukje boetedoening ook jezelf beter ontwikkelt. Zij mag daar dan persoonlijk geen kut meer aan hebben, maar een eventuele volgende meid hoeft dan hopelijk niet een zelfde shit mee te maken. En jij ook niet. Dat is je winst, die je kan pakken en die het makkelijker zal maken met jezelf in wat meer reine te komen. Maar dan moet je je niet meer willen verschuilen achter wat anderen wel of niet doen, die bal ligt bij jou.
pi_180176215
Blijf bij haar uit de buurt.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 1 juli 2018 @ 22:52:42 #106
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_180176321
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 22:12 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Absoluut niet van haar, mezelf uiteindelijk. Wat moet ik doen, indien ik mezelf niet vergeef dan heeft het leven niet veel nut..dan blijf ik voor altijd op dit punt.
Begin met te zorgen dat je dit gedrag nooit meer vertoond. Daar begint het mee en met niets anders. Jezelf vergeven heeft ook alleen zin wanneer je echt geleerd hebt wat aanvaardbaar gedrag is en wat grenzen zijn en die vanaf nu respecteert.

Het is voor jezelf te hopen dat deze situatie je de rest van je leven een beetje ongemakkelijk gevoel geeft. Dat zal je hopelijk helpen om je te gedragen.
  zondag 1 juli 2018 @ 22:53:12 #107
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_180176333
Je hebt gelijk.
Prrrrr
pi_180177043
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 22:53 schreef mspoez het volgende:
Je hebt gelijk.
Katten UI ^O^
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_180178220
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 22:33 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Wat je moet doen is aan de slag gaan dat je dit soort dingen beter leert voorkomen. Dat deze gebeurtenis niet voor jan lul is gebeurt en dat jij nu wel echt pro-actief gaat zijn in het leren de-escaleren van zulke emoties en/of ze leren af te richten op een minder schadelijke manier.

Het kijkt jezelf een stuk lekkerder in de spiegel als je merkt dat je ook echt geleerd hebt van deze shit. Dat je bij een volgende keer nadenkt voor je handelt en dan niet weer in diezelfde valkuil trapt. Dan denk je ja jeetje, ik voel me kut en alles. Maar als het echt zo diep zit vanuit je omgeving waarin je opgegroeid bent, dan zul je ook er wat langer over doen om bepaalde patronen te doorbreken.
Misschien heb je dan juist deze escalatie nodig gehad die zo een impact op je heeft, dat het je eindelijk motiveert om te kunnen zeggen tegen de psych dat het niet voldoende is. Niet dat hij te weinig goede vragen stelt, maar dat jij niet genoeg aangeeft.
Zie het als een proces, waarin je naast een stukje boetedoening ook jezelf beter ontwikkelt. Zij mag daar dan persoonlijk geen kut meer aan hebben, maar een eventuele volgende meid hoeft dan hopelijk niet een zelfde shit mee te maken. En jij ook niet. Dat is je winst, die je kan pakken en die het makkelijker zal maken met jezelf in wat meer reine te komen. Maar dan moet je je niet meer willen verschuilen achter wat anderen wel of niet doen, die bal ligt bij jou.
Bedankt oprecht hoe jij soms reageert. Hier heb ik zeker wat aan. Zeer spijtig dat ik het voor haar niet kan veranderen en haar die pijn heb gebracht, maar inderdaad. Het lijkt bijna, afgaande op mijn jeugd tot en met de dag van vandaag, dat deze de-escalatie nodig was om mij een spiegel voor te houden dat er intern iets met mij niet klopt. Ik bestempelde het eerst alleen als onzekerheden en mijn psych ook en kon mijn woede begrijpen, omdat ‘het meisje ook niet zo aardig was’. Maar wat kritischer daarop zijn moet ook..
  maandag 2 juli 2018 @ 01:20:32 #110
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_180178238
TS, goed dat je het alsnog hebt opgebiecht. Vroeg of laat komt zoiets toch wel naar buiten.

Ik denk dat je kansen nu wel verkeken zijn, maar zoals eerder werd gezegd, trek er iig lering uit. Zoiets doe je geen tweede keer meer (hoop ik).

[ Bericht 0% gewijzigd door girlnextdoor. op 02-07-2018 01:26:04 ]
With love :*
pi_180178258
In dit soort situaties probeer ik altijd het positieve eruit te halen, hoe lastig dat ook kan zijn. Oke, je hebt het dieptepunt bereikt. Het is gebeurd, en je kan er weinig meer aan doen. Maar probeer uit te zoeken waar deze reactie uit voort kwam, het kwam niet uit het niets neem ik aan. En probeer te leren zodat je het in het vervolg niet meer doet. Als je schuldgevoel hebt, analyseer de situatie en bedenkt hoe je dit kan voorkomen. Blijf het anyleseren tot dat jij kan accepteren dat het gebeurt is. Het schuldgevoel komt niet eens 100% voort uit haar pijn. Het echte schuld gevoel komt van jezelf uit: Waarom deed ik dat? Waarom kon ik me niet gewoon inhouden? Zodra je dat allemaal doorhebt is de acceptatie ook veel simpeler, omdat je weet dat je het in de toekomst onder controle zal hebben.

Ik wens je i.i.g een hoop succes en hoop dat je eruit komt! ^O^
  maandag 2 juli 2018 @ 04:44:40 #112
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_180178810
Wat een mafketel, jonguh
  Moderator maandag 2 juli 2018 @ 09:05:13 #113
441859 crew  Lenny77
pi_180181073
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:36 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Bij me dragen voor altijd? Ik heb het gevoel alsof Fokkers dat willen, dat ik mezelf voor altijd schuldig blijf voelen..maar wie help ik daarmee?
Nou het zou je alleen maar kunnen helpen om dit toch bij je te blijven dragen. Misschien niet op de extreme manier zoals nu, maar wel bij je zodat je een volgende keer jezelf meteen tot de orde kan roepen en dit nooit meer zal gebeuren.
Het is erg goed dat je het opgebiecht hebt, nu is zij ook van haar onzekerheid en angst af. De kans dat zij nog contact wil is klein want zij weet nu dat 1 dingetje van haar jou helemaal kan laten ontsporen en daar gaat ze zich denk ik niet aan wagen.
Maar je moet echt gaan verzinnen hoe je dit kan vermijden in de toekomst!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator maandag 2 juli 2018 @ 09:06:59 #114
441859 crew  Lenny77
pi_180181094
En de tijd zal je wel helpen met het verminderen van je schuldgevoel.
Je bent erg fout bezig geweest maar je hebt het ook verteld en opgebiecht aan anderen en haar. Dat zet je weer een plaats vooruit.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_180181989
'Not done' is wel een beetje een understatement, lijkt mij :D . Allejezus.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180182003
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 01:20 schreef girlnextdoor. het volgende:
Ik denk dat je kansen nu wel verkeken zijn
Nee joh, ik zie dit nog wel goed komen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180183151
Je kunt het beste iets doen aan die onzekerheids dingen. En zodra je ze wel hebt niet zo gemeen zijn. Want veel mensen zijn onzeker en zullen het niet als excuus of aanleiding maken om zulke rottigheid uit te halen.
  Spellchecker maandag 2 juli 2018 @ 12:55:49 #118
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_180184358
quote:
Het is zo'n lief meisje, zo vergevingsgezind ...
Misschien, heel misschien ligt hier een klein kansje ......

Maar ik vrees van niet.
  maandag 2 juli 2018 @ 13:01:06 #119
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_180184451
Met het schuldgevoel zul je moeten leren leven, je heb iets bijzonder soms gedaan en daarmee iemand flink pijn gedaan.

Je kunt proberen het om te zetten in iets positiever door na te gaan hoe je ertoe bent gekomen. Wat maakte je zo vals dat je besloot zoiets te doen? En wat kun jij doen om een volgende keer dat je in zo'n situatie komt je daar op een gezonde manier mee omgaat?

Ik denk dat door je fout te erkennen je al een stuk geleerd hebt, maar door het jezelf te gunnen om deze kant van jezelf te verbeteren ga je ook voorkomen dat je dit in de toekomst nog eens doet. En daarmee zou je het leven voor jezelf maar ook de mensen om je heen een stuk gemakkelijker en prettiger maken.

Ik denk dat als je een psycholoog de situatie voorlegt en vraagt om hulp om je gedrag te veranderen, die heel concreet met jou kan gaan kijken hoe je dat kan bewerkstelligen.

En het zal wel even tijd kosten, zo iemand moet eerst begrijpen hoe jij in elkaar steekt en waar dit vandaan komt voordat hij kan helpen om een manier te vinden het op te lossen.
  maandag 2 juli 2018 @ 13:39:55 #120
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_180184974
Wow ziek :o dat je dit iemand aan kan doen... echt bizar. Enige wat je kan doen is haar inderdaad never nooit meer spreken of ook maar iets van een teken van leven geven.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_180185202
Wat is hier extreem aan? Mails en berichten? Serieus? Begrijp niet hoe iedereen hier reageert. Heb zelf ook wel dat soort mails gestuurd naar een ex. Tuurlijk heb ik er spijt van, maar het zijn woorden geen daden. De politie neemt zoiets niet eens serieus. Of lees ik iets over het hoofd en heeft hij haar echt verkracht of zo?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_180185214
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 13:56 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Wat is hier extreem aan? Mails en berichten? Serieus? Begrijp niet hoe iedereen hier reageert. Heb zelf ook wel dat soort mails gestuurd naar een ex. Tuurlijk heb ik er spijt van, maar het zijn woorden geen daden. De politie neemt zoiets niet eens serieus.
Euh de inhoud van die mails was behoorlijk zorgwekkend in dit geval.
  maandag 2 juli 2018 @ 14:02:21 #123
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_180185288
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 13:56 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Wat is hier extreem aan? Mails en berichten? Serieus? Begrijp niet hoe iedereen hier reageert. Heb zelf ook wel dat soort mails gestuurd naar een ex. Tuurlijk heb ik er spijt van, maar het zijn woorden geen daden. De politie neemt zoiets niet eens serieus. Of lees ik iets over het hoofd en heeft hij haar echt verkracht of zo?
fucking ziek in je bol joh... iemand zulke dingen toewensen, lekker anoniem.. helemaal iemand die echt misbruik heeft meegemaakt.

Jij hebt ook een psycihater nodig.

quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 01:15 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Bedankt oprecht hoe jij soms reageert. Hier heb ik zeker wat aan. Zeer spijtig dat ik het voor haar niet kan veranderen en haar die pijn heb gebracht, maar inderdaad. Het lijkt bijna, afgaande op mijn jeugd tot en met de dag van vandaag, dat deze de-escalatie nodig was om mij een spiegel voor te houden dat er intern iets met mij niet klopt. Ik bestempelde het eerst alleen als onzekerheden en mijn psych ook en kon mijn woede begrijpen, omdat ‘het meisje ook niet zo aardig was’. Maar wat kritischer daarop zijn moet ook..
Als ik dit zo lees... ga het niet downlplayen, echt niet... nee, het lag niet aan haar of een ander of je ouders of wie dan ook.. het lag aan jou, neem je verantwoordelijkheid eens... kut millenials met hun sneeuwvlok syndroom :') :r
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  maandag 2 juli 2018 @ 14:05:12 #124
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_180185319
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 13:56 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Wat is hier extreem aan? Mails en berichten? Serieus? Begrijp niet hoe iedereen hier reageert. Heb zelf ook wel dat soort mails gestuurd naar een ex. Tuurlijk heb ik er spijt van, maar het zijn woorden geen daden. De politie neemt zoiets niet eens serieus. Of lees ik iets over het hoofd en heeft hij haar echt verkracht of zo?
Dat jij ook op in een gesloten inrichting thuishoort was al jaren duidelijk, maar bedankt voor de bevestiging.
  maandag 2 juli 2018 @ 14:05:55 #125
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180185332
Dit is inderdaad wel next-level shit wat je haar hebt aangedaan. Goed dat je het opgebiecht want ik kan me zomaar voorstellen dat het voor haar ook wel eng kon zijn om niet te weten wie haar dit soort ongein nou aan zou doen. Anyway, nu je uit je plaat bent gegaan op de meest belachelijke manier weet je het hopelijk de volgende keer wel op tijd te herkennen en je niet zo te laten gaan gezien je schuldgevoel die je eraan over hebt gehouden. Je bent in ieder geval geen sociopaat, jammer dat je er een beetje veel te laat achter bent gekomen dat je slecht bezig was.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_180185545
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 14:02 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

fucking ziek in je bol joh... iemand zulke dingen toewensen, lekker anoniem.. helemaal iemand die echt misbruik heeft meegemaakt.

Jij hebt ook een psycihater nodig.

[..]

Als ik dit zo lees... ga het niet downlplayen, echt niet... nee, het lag niet aan haar of een ander of je ouders of wie dan ook.. het lag aan jou, neem je verantwoordelijkheid eens... kut millenials met hun sneeuwvlok syndroom :') :r
Waar downplay ik dan? Het is toch ook mijn verantwoordelijkheid. Ik stel enkel dat de kans groter is dat ik dit heb gedaan mede doordat het in mijn opvoeding normaal werd geacht om zo los te gaan. Dit is abnormaal gedrag. Ik ben verantwoordelijk, maar waar komen deze enge gevoelens vandaan? Ik weet dat de inhoud afschuwelijk is, ik wilde de inhoud in eerste instantie niet bekend maken, omdat sommigen het niet aankunnen. Maar goed, leek me wel degelijk slim om het zo te posten.
pi_180185577
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 13:56 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Wat is hier extreem aan? Mails en berichten? Serieus? Begrijp niet hoe iedereen hier reageert. Heb zelf ook wel dat soort mails gestuurd naar een ex. Tuurlijk heb ik er spijt van, maar het zijn woorden geen daden. De politie neemt zoiets niet eens serieus. Of lees ik iets over het hoofd en heeft hij haar echt verkracht of zo?
Jij hoort in een gesloten inrichting.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 2 juli 2018 @ 14:18:52 #128
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_180185582
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 14:16 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Waar downplay ik dan? Het is toch ook mijn verantwoordelijkheid. Ik stel enkel dat de kans groter is dat ik dit heb gedaan mede doordat het in mijn opvoeding normaal werd geacht om zo los te gaan. Dit is abnormaal gedrag. Ik ben verantwoordelijk, maar waar komen deze enge gevoelens vandaan? Ik weet dat de inhoud afschuwelijk is, ik wilde de inhoud in eerste instantie niet bekend maken, omdat sommigen het niet aankunnen. Maar goed, leek me wel degelijk slim om het zo te posten.
Dat je psychiater het ook wel snapte? is dat echt zo? Ik zie tussen de lijnen door gewoon allerlei wilde sprongen om het maar niet op je eigen kutgedrag en kutkarakter te gooien waarom je zo doet.
En wtf hoe ben je opgegroeid dan dat blijkbaar je familie als ze boos zijn je helemaal verbaal misbruiken en kapot maken?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_180185603
quote:
11s.gif Op maandag 2 juli 2018 14:05 schreef jogy het volgende:
Dit is inderdaad wel next-level shit wat je haar hebt aangedaan. Goed dat je het opgebiecht want ik kan me zomaar voorstellen dat het voor haar ook wel eng kon zijn om niet te weten wie haar dit soort ongein nou aan zou doen. Anyway, nu je uit je plaat bent gegaan op de meest belachelijke manier weet je het hopelijk de volgende keer wel op tijd te herkennen en je niet zo te laten gaan gezien je schuldgevoel die je eraan over hebt gehouden. Je bent in ieder geval geen sociopaat, jammer dat je er een beetje veel te laat achter bent gekomen dat je slecht bezig was.
Absoluut, het is ook onwijs erg. Al een jaar speelde het in mijn hoofd om wel of niet te bekennen. Wist het ook totaal niet wat juist is in zo’n situatie. Geen uitkomst was meer ‘goed’.
pi_180185704
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 14:18 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Dat je psychiater het ook wel snapte? is dat echt zo? Ik zie tussen de lijnen door gewoon allerlei wilde sprongen om het maar niet op je eigen kutgedrag en kutkarakter te gooien waarom je zo doet.
En wtf hoe ben je opgegroeid dan dat blijkbaar je familie als ze boos zijn je helemaal verbaal misbruiken en kapot maken?
Dat laatste was gewoon normaal, politie was in ons huis vaak aanwezig. Met name dat het de ene keer een zeer onveilge omgeving thuis was (alles in het huis werd stukgemaakt als ik dan bv thuiskwam van school) en de volgende dag was alles oke tussen familieleden. Niet een keertje, nee jaren.

Nogmaals, dit is nooit een rechtvaardiging voor mijn gedrag, maar kan wel mee hebben gespeeld in de obsessieve persoon die ben. Dit is gewoon mijn gedrag geweest inderdaad en karakter naar haar specifiek toe, niet naar andere mensen, gelukkig. Maar dit raakt gewoon veel mensen en haar omgeving ook..

En de psychiater..tja, hij heeft echt aangegeven dat boosheid normaal is. Maar goed, hij was ook niet degene die heeft gezorgd dat ik ermee stopte.
  maandag 2 juli 2018 @ 14:27:41 #131
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_180185742
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 14:25 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Dat laatste was gewoon normaal, politie was in ons huis vaak aanwezig. Met name dat het de ene keer een zeer onveilge omgeving thuis was (alles in het huis werd stukgemaakt als ik dan bv thuiskwam van school) en de volgende dag was alles oke tussen familieleden. Niet een keertje, nee jaren.

Nogmaals, dit is nooit een rechtvaardiging voor mijn gedrag, maar kan wel mee hebben gespeeld in de obsessieve persoon die ben. Dit is gewoon mijn gedrag geweest inderdaad en karakter naar haar specifiek toe, niet naar andere mensen, gelukkig. Maar dit raakt gewoon veel mensen en haar omgeving ook..

En de psychiater..tja, hij heeft echt aangegeven dat boosheid normaal is. Maar goed, hij was ook niet degene die heeft gezorgd dat ik ermee stopte.
Oke dan snap ik je gedrag persoonlijk al iets meer.
Boosheid is normaal ja, de manier waarop je er mee omgaat zeer zeker niet. Maar dat weet je zelf inmiddels ook.
Ik zou daar vooral aan werken en bij een psychiater moet je ook heel duidelijk zijn als je het idee hebt dat zijn manier voor jou niet werkt.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_180186346
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 19:50 schreef Gregor1994 het volgende:
Ik werd onzeker na een gebeurtenis die plaatsvond (niets bijzonders).
Die "niet bijzondere" gebeurtenis was de aanleiding dat je begon met die vreselijke mailtjes en berichten aan haar?
Zo ja, dan was het wél een bijzondere gebeurtenis en al helemaal als ik de topictitel lees: Je hebt voor je gevoel wraak genomen.
Wraak voor wat eigenlijk?
Die gebeurtenis of is er nog iets anders aan de hand wat je nog niet verteld hebt?
Als het wél om die gebeurtenis gaat vind ik dat je moet vertellen wat dat was om het verhaal compleet te maken.
Wat de aanleiding ook was, dit kán gewoon niet maar dat weet je zelf ook al dus daar ga ik niet op door.
Ben alleen heel benieuwd naar de aanleiding icm de topictitel om het verhaal compleet te krijgen.
pi_180186508
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 14:59 schreef vannelle het volgende:

[..]

Die "niet bijzondere" gebeurtenis was de aanleiding dat je begon met die vreselijke mailtjes en berichten aan haar?
Zo ja, dan was het wél een bijzondere gebeurtenis en al helemaal als ik de topictitel lees: Je hebt voor je gevoel wraak genomen.
Wraak voor wat eigenlijk?
Die gebeurtenis of is er nog iets anders aan de hand wat je nog niet verteld hebt?
Als het wél om die gebeurtenis gaat vind ik dat je moet vertellen wat dat was om het verhaal compleet te maken.
Wat de aanleiding ook was, dit kán gewoon niet maar dat weet je zelf ook al dus daar ga ik niet op door.
Ben alleen heel benieuwd naar de aanleiding icm de topictitel om het verhaal compleet te krijgen.
De gebeurtenis was dat zij mij niet wilde na jaren van daten en contact en blijkbaar nog met haar ex had. Ik probeerde haar er overheen te laten komen en het lukte me niet, op een gegeven moment verbrak zij het contact en voor ik wist had ze een vriendje. Ik werd simpelweg overvallen daardoor, ik had het echt niet verwacht met name omdat ze erop aandrong een relatie moeilijk te vinden. Ik kreeg het gevoel twee jaar aan de lijn te worden gehouden al dan niet bewust...Vanaf dat moment escaleerde het, dat ik wist dat ze zo makkelijk kon doorgaan en dat onze ‘relatie’ niks betekende.
  maandag 2 juli 2018 @ 15:10:52 #134
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_180186558
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 15:07 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

De gebeurtenis was dat zij mij niet wilde na jaren van daten en contact en blijkbaar nog met haar ex had. Ik probeerde haar er overheen te laten komen en het lukte me niet, op een gegeven moment verbrak zij het contact en voor ik wist had ze een vriendje. Ik werd simpelweg overvallen daardoor, ik had het echt niet verwacht met name omdat ze erop aandrong een relatie moeilijk te vinden. Ik kreeg het gevoel twee jaar aan de lijn te worden gehouden al dan niet bewust...Vanaf dat moment escaleerde het, dat ik wist dat ze zo makkelijk kon doorgaan en dat onze ‘relatie’ niks betekende.
Door een afwijzing zo door het lint gaan joh :o
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_180186873
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 15:07 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

De gebeurtenis was dat zij mij niet wilde na jaren van daten en contact en blijkbaar nog met haar ex had. Ik probeerde haar er overheen te laten komen en het lukte me niet, op een gegeven moment verbrak zij het contact en voor ik wist had ze een vriendje. Ik werd simpelweg overvallen daardoor, ik had het echt niet verwacht met name omdat ze erop aandrong een relatie moeilijk te vinden. Ik kreeg het gevoel twee jaar aan de lijn te worden gehouden al dan niet bewust...Vanaf dat moment escaleerde het, dat ik wist dat ze zo makkelijk kon doorgaan en dat onze ‘relatie’ niks betekende.
Maar waren jullie ook romantisch met elkaar om het zo maar eens te zeggen of waren jullie gewoon goede vrienden?
Misschien was de relatie in jouw gedachten (iig in je gevoelens) anders dan dat zij er over dacht, lijkt het wel op iig.
Zou me niks verbazen als je ook daarin een grote fout hebt gemaakt.
Tenzij er ook gezoend werd en er ook lichamelijk sexueel contact tussen jullie was, dan snap ik je frustratie wel alleen je reactie nog steeds niet.

Edit: Ze ging nog met haar ex schrijf je. Was het wel haar ex of wilde jij graag dat hij haar ex was en niet haar vriend?
pi_180186888
editfoutje, edit staat in mijn vorige bericht
pi_180186907
Je schuldgevoel zal je zelf mee moeten leren leven.

En haar zal je echt met rust moeten laten, ieder contact dat jij nog met haar hebt zal voor haar niet positief voelen.

Respecteer haar door haar met rust te laten. Haar contacteren doe je alleen voor jezelf, niet voor haar. Wees je daar heel erg van bewust. Naar haar toe kan je dit niet rechtzetten. Zij moet haar verdriet, angst en pijn een plekje geven. En de oorzaak daarvan ver van zich houden.
pi_180186972
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 13:56 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Wat is hier extreem aan? Mails en berichten? Serieus? Begrijp niet hoe iedereen hier reageert. Heb zelf ook wel dat soort mails gestuurd naar een ex. Tuurlijk heb ik er spijt van, maar het zijn woorden geen daden. De politie neemt zoiets niet eens serieus. Of lees ik iets over het hoofd en heeft hij haar echt verkracht of zo?
:')
"Pools are perfect for holding water"
pi_180187018
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 13:56 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Wat is hier extreem aan? Mails en berichten? Serieus? Begrijp niet hoe iedereen hier reageert. Heb zelf ook wel dat soort mails gestuurd naar een ex. Tuurlijk heb ik er spijt van, maar het zijn woorden geen daden. De politie neemt zoiets niet eens serieus. Of lees ik iets over het hoofd en heeft hij haar echt verkracht of zo?
Het extreme is dat je moeite gaat zitten doen (wat gewoon een daad is hè) om iemand te kwetsen met vertrouwelijke informatie op een privacy gevoelige manier. Je tornt daarmee aan iemands veiligheidsgevoel, zelfvertrouwen en trauma's. De dreiging van kan soms net zo een impact hebben als het daadwerkelijk ondergaan. Stalking e.d. is wel degelijk strafbaar en met reden.

Natuurlijk ligt het met een beetje verder kijken dan je neus lang is, echt wel iets gecompliceerder. Het begint al met de wetgeving, die door een stelletje achterlopende nitwits op tech-gebied bepaald niet up to date is. Dan moet de overbezette politie die net zo goed achterloopt, ook keuzes maken in wat ze gaan opvolgen. Dan spelen cijfertjes een rol en niet zozeer in hoeverre iets kut en strafbaar is. Kijk bijvoorbeeld maar naar de pakkans op inbraken of het gezeik rondom drugsrunner die behoorlijk vrij spel hebben en voor stijgende overlast zorgen.
pi_180187327
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 14:25 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

En de psychiater..tja, hij heeft echt aangegeven dat boosheid normaal is. Maar goed, hij was ook niet degene die heeft gezorgd dat ik ermee stopte.
Ik vind boosheid niet normaal als je afgewezen wordt.
Teleurstelling, verdriet, spijt prima
Maar boosheid nee
pi_180187567
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 14:16 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Waar downplay ik dan? Het is toch ook mijn verantwoordelijkheid. Ik stel enkel dat de kans groter is dat ik dit heb gedaan mede doordat het in mijn opvoeding normaal werd geacht om zo los te gaan. Dit is abnormaal gedrag. Ik ben verantwoordelijk, maar waar komen deze enge gevoelens vandaan? Ik weet dat de inhoud afschuwelijk is, ik wilde de inhoud in eerste instantie niet bekend maken, omdat sommigen het niet aankunnen. Maar goed, leek me wel degelijk slim om het zo te posten.
Ik zou me niet teveel blind staren op waar die gevoelens vandaan komen. Stukje context kan wel verhelderend werken natuurlijk, maar het belangrijkste blijft toch wel dat het er nu eenmaal is en dat je er iets mee moet leren doen. Iets beters cq constructiefs zeg maar.

Dat snoert critici en ongeruste mensen ook iets sneller de mond, omdat je het niet als een soort barrière gebruikt om er nog even niet vol mee aan de bak te hoeven gaan. Zeker niet als je dus wel degelijk weet waar een en ander vandaan komt, zoals je zelf al aangeeft dat het kennelijk wel een vaker voorkomend patroon in je omgeving is (geweest).

quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 14:19 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Absoluut, het is ook onwijs erg. Al een jaar speelde het in mijn hoofd om wel of niet te bekennen. Wist het ook totaal niet wat juist is in zo’n situatie. Geen uitkomst was meer ‘goed’.
Waarom heb je ervoor gekozen om het dan toch te bekennen en wat verwachtte je er van?

quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 14:25 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Dat laatste was gewoon normaal, politie was in ons huis vaak aanwezig. Met name dat het de ene keer een zeer onveilge omgeving thuis was (alles in het huis werd stukgemaakt als ik dan bv thuiskwam van school) en de volgende dag was alles oke tussen familieleden. Niet een keertje, nee jaren.

Nogmaals, dit is nooit een rechtvaardiging voor mijn gedrag, maar kan wel mee hebben gespeeld in de obsessieve persoon die ben. Dit is gewoon mijn gedrag geweest inderdaad en karakter naar haar specifiek toe, niet naar andere mensen, gelukkig. Maar dit raakt gewoon veel mensen en haar omgeving ook..

En de psychiater..tja, hij heeft echt aangegeven dat boosheid normaal is. Maar goed, hij was ook niet degene die heeft gezorgd dat ik ermee stopte.
Boosheid ervaren ja, maar dat is niet een op een door te trekken naar wat je ermee zou willen doen en zeker niet daadwerkelijk doet. Daar zul je meer diepgang moeten gaan zoeken en ook echt eerlijk moeten gaan zijn, hoe je het als motivatie voor bepaalde acties kon vergoeilijken.
Tenminste, ik ga er voor het gemak even van uit dat je er wel over nagedacht hebt voor je met voorbedachte rade een plan de campagne ging uitvoeren die jou anonimiteit garandeerde enzo. Dan lijkt het me dat je wel echt een denkproces hebt doorgemaakt, geen blinde impulsiviteit en dat is een wezenlijke constatering waar je in therapie mee aan de slag zou moeten denk ik. Je tijdslijn in het verleden heeft je (mede) gevormd en je denk- en handelingsproces is zeg maar je functionele tijdslijn in het hier en nu waar je aan moet werken.
Immers, je verleden kun je niet meer veranderen en het heden qua handelen hopelijk wel.
pi_180188021
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 15:07 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

De gebeurtenis was dat zij mij niet wilde na jaren van daten en contact en blijkbaar nog met haar ex had. Ik probeerde haar er overheen te laten komen en het lukte me niet, op een gegeven moment verbrak zij het contact en voor ik wist had ze een vriendje. Ik werd simpelweg overvallen daardoor, ik had het echt niet verwacht met name omdat ze erop aandrong een relatie moeilijk te vinden. Ik kreeg het gevoel twee jaar aan de lijn te worden gehouden al dan niet bewust...Vanaf dat moment escaleerde het, dat ik wist dat ze zo makkelijk kon doorgaan en dat onze ‘relatie’ niks betekende.
Maar hoe kun je stellen dat het geen bijzondere gebeurtenis was als het zo een effect op je heeft?

Daarnaast maakt ieder zijn eigen proces door, op zijn of haar eigen tempo. Je kan iemand anders niet fixen, dat is niet jouw taak en dat moet je eigenlijk ook helemaal niet willen, want dan ontneem je die ander de les die ze er zelf van moeten/willen ondervinden.
Makkelijker gezegd dan gedaan, ook omdat je de ander het beste, al dan niet jezelf, gunt. En met een ander bezig zijn zo heerlijk afleid van je eigen shit.

Maar goed, je had dus al geen relatie en dan moest je per se de of liever gezegd jouw waarde afmeten aan haar ja, ik wil verkering. Dat geeft maar heel weinig ruimte, wat jou kwetsbaar maakt. Immers, je stelt eigenlijk het alleen op die manier te kunnen ervaren en daarmee devalueer je de rest die er wel was.
Als je een beetje inlevingsvermogen hebt naar haar, dan kun je vast ook wel bedenken hoe je zo (on)bewust een vibe afgeeft die alles behalve onvoorwaardelijke liefde en een makkelijke relatie zegt. Sterker nog, als je je zo afgewezen voelt in het algemeen, is het misschien onbewust wel extra druk op de ketel in het kader van self-fulfilling prophecy. De welbekende zie je nou wel!
En dan kun je boos zijn op de ander, want nou deed je eens je best en dan ben jij lekker veilig nog niet uitgevogeld, wat als het wel tot een relatie was gekomen een overheersende angst zou kunnen zijn. Of dat een ander haar weg zou kapen, want dan heb je weer een ander als bliksemafleider. Enzovoort..

Kun je je ergens wel voorstellen dat als je echt van iemand houdt, dat je die ander ook zo een liefde gunt ook al is het bij een ander?
Dat iemand om jou zou kunnen geven, zonder dat het per se een relatielabeltje heeft? Dat jij ook van waardevolle toevoeging bent, zonder partner?
pi_180188118
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 15:50 schreef happylife070 het volgende:

[..]

Ik vind boosheid niet normaal als je afgewezen wordt.
Teleurstelling, verdriet, spijt prima
Maar boosheid nee
Waarom niet eigenlijk?
pi_180190439
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 16:23 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Waarom niet eigenlijk?
Misschien op jezelf als je anderhalf jaar met haar omgegaan bent en niets ondernomen hebt wat tot een relatie zou kunnen leiden?
Maar je kunt niet boos worden als iemand niet voor jou valt, het is die persoon niet kwalijk te nemen dat ze jou niet ziet zitten toch?
pi_180191318
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 17:50 schreef happylife070 het volgende:

[..]

Misschien op jezelf als je anderhalf jaar met haar omgegaan bent en niets ondernomen hebt wat tot een relatie zou kunnen leiden?
Dan impliceer je dus dat ts dat niet zou hebben gedaan en dat liefde überhaupt zo maakbaar is, dat het een kwestie is van maar dingen doen. En dan kijken we raar op als mensen dan in wanhoop en gekwetstheid nog meer dingen gaan doen om maar reactie te krijgen..

quote:
Maar je kunt niet boos worden als iemand niet voor jou valt, het is die persoon niet kwalijk te nemen dat ze jou niet ziet zitten toch?
Wel als je allerlei dingen voor iemand hebt gedaan.. Zeker als je in de veronderstelling bent dat het zoals bovenstaand werkt. Dan heb je allerlei shizzle gedaan en dan nog wil de ander niet :( Of als je maanden, jaren hebt geluisterd naar hoe kut haar ex wel niet is, waarna ze doodleuk weer terug gaat. Die dus niet al die dingen voor haar deed, had je haar dan ook maar moeten meppen voor een beetje liefde?!

Kort door de bocht ja, maar dat gebeurt wel vaker als je emoties nogal oplopen. Niet om goed te praten natuurlijk, maar totaal onbegrijpelijk is het nou ook weer niet vind ik. Om je zo te voelen tenminste en eventueel ook om terug te willen kwetsen, maar daarnaar handelen is wel echt afkeurenswaardig. Zeker als je het ook nog uit liefde meent te moeten doen of in de hoop dat de ander dan toch nog overstag gaat ofzo. Of als je je sowieso al afgewezen minderwaardig voelt door iedereen en dan ook nog de persoon waar ze het meest hun best voor hebben gedaan.

Je zal ergens ook weer een beetje moeten kunnen (leren?) relativeren, zodat je er niet teveel naar gaat handelen en het niet alleen maar reactief gedrag is op basis van wat een ander wel of niet doet. Daar ligt verantwoording die je zelf kan (leren) pakken met behulp van bijvoorbeeld cgt/ret en iets als schematherapie, zodat je zo een proces en bepaalde grenzen duidelijker worden. Ofzo, maar dat is natuurlijk voer voor behandelaars..
pi_180194156
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 15:30 schreef vannelle het volgende:

[..]

Maar waren jullie ook romantisch met elkaar om het zo maar eens te zeggen of waren jullie gewoon goede vrienden?
Misschien was de relatie in jouw gedachten (iig in je gevoelens) anders dan dat zij er over dacht, lijkt het wel op iig.
Zou me niks verbazen als je ook daarin een grote fout hebt gemaakt.
Tenzij er ook gezoend werd en er ook lichamelijk sexueel contact tussen jullie was, dan snap ik je frustratie wel alleen je reactie nog steeds niet.

Edit: Ze ging nog met haar ex schrijf je. Was het wel haar ex of wilde jij graag dat hij haar ex was en niet haar vriend?
Nee het was gewoon haar ex...qua emotionele band was het hetzelfde
pi_180194297
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 16:18 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Maar hoe kun je stellen dat het geen bijzondere gebeurtenis was als het zo een effect op je heeft?

Daarnaast maakt ieder zijn eigen proces door, op zijn of haar eigen tempo. Je kan iemand anders niet fixen, dat is niet jouw taak en dat moet je eigenlijk ook helemaal niet willen, want dan ontneem je die ander de les die ze er zelf van moeten/willen ondervinden.
Makkelijker gezegd dan gedaan, ook omdat je de ander het beste, al dan niet jezelf, gunt. En met een ander bezig zijn zo heerlijk afleid van je eigen shit.

Maar goed, je had dus al geen relatie en dan moest je per se de of liever gezegd jouw waarde afmeten aan haar ja, ik wil verkering. Dat geeft maar heel weinig ruimte, wat jou kwetsbaar maakt. Immers, je stelt eigenlijk het alleen op die manier te kunnen ervaren en daarmee devalueer je de rest die er wel was.
Als je een beetje inlevingsvermogen hebt naar haar, dan kun je vast ook wel bedenken hoe je zo (on)bewust een vibe afgeeft die alles behalve onvoorwaardelijke liefde en een makkelijke relatie zegt. Sterker nog, als je je zo afgewezen voelt in het algemeen, is het misschien onbewust wel extra druk op de ketel in het kader van self-fulfilling prophecy. De welbekende zie je nou wel!
En dan kun je boos zijn op de ander, want nou deed je eens je best en dan ben jij lekker veilig nog niet uitgevogeld, wat als het wel tot een relatie was gekomen een overheersende angst zou kunnen zijn. Of dat een ander haar weg zou kapen, want dan heb je weer een ander als bliksemafleider. Enzovoort..

Kun je je ergens wel voorstellen dat als je echt van iemand houdt, dat je die ander ook zo een liefde gunt ook al is het bij een ander?
Dat iemand om jou zou kunnen geven, zonder dat het per se een relatielabeltje heeft? Dat jij ook van waardevolle toevoeging bent, zonder partner?
Nee die laatste dingen absoluut niet. Of naja, ik kan me het wel voorstellen, maar mijn gevoel zegt dat het niet klopt uiteindelijk...Mijn waarde is inderdaad afhankelijk van haar. En nu al helemaal, zit constant na te denken wat ik had moeten doen, had ik wellicht niet moeten bekennen om iedereen drama te besparen omdat het een jaar geleden was? Heeft ze pijn? Hoe erg walgt ze van me? Hoe heb ik dit zo ver kunnen laten komen, waarom stopte ik niet eerder en wilde ik zo graag wraak?

Heb zoveel vragen en weet niet eens of mijn psychiater kan helpen...hij heeft niet altijd de vragen. Als ik naar een ander moet dan duurt het weer enkele maanden..
pi_180194622
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 20:27 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Nee die laatste dingen absoluut niet. Of naja, ik kan me het wel voorstellen, maar mijn gevoel zegt dat het niet klopt uiteindelijk...Mijn waarde is inderdaad afhankelijk van haar. En nu al helemaal, zit constant na te denken wat ik had moeten doen, had ik wellicht niet moeten bekennen om iedereen drama te besparen omdat het een jaar geleden was? Heeft ze pijn? Hoe erg walgt ze van me? Hoe heb ik dit zo ver kunnen laten komen, waarom stopte ik niet eerder en wilde ik zo graag wraak?

Heb zoveel vragen en weet niet eens of mijn psychiater kan helpen...hij heeft niet altijd de vragen. Als ik naar een ander moet dan duurt het weer enkele maanden..
Volgens mij moet je je gedachtes over haar even laten rusten en heel hard aan jezelf gaan werken.

Natuurlijk heeft ze pijn. Maar die keuze heb je eerder al gemaakt en maak je niet meer ongedaan. En haar daarvan redden kan je nu ook niet meer.

Ook je vraag of je het niet had moeten zeggen is irrelevant. Je had het niet moeten doen, dat is wel gebeurt, en nu moet je zorgen dat het nooit weer gebeurt.
pi_180197919
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 20:27 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Nee die laatste dingen absoluut niet. Of naja, ik kan me het wel voorstellen, maar mijn gevoel zegt dat het niet klopt uiteindelijk...Mijn waarde is inderdaad afhankelijk van haar.
Maar hoe kan zij nou dat gevoel wat jij al veel langer hebt nou fixen? Waarom maak je haar verantwoordelijk voor jouw gevoel en handelen? Opvallend ook dat je in tegenwoordige tijd typt.

quote:
En nu al helemaal, zit constant na te denken wat ik had moeten doen, had ik wellicht niet moeten bekennen om iedereen drama te besparen omdat het een jaar geleden was? Heeft ze pijn? Hoe erg walgt ze van me? Hoe heb ik dit zo ver kunnen laten komen, waarom stopte ik niet eerder en wilde ik zo graag wraak?
Beter ga je denken wat je nu moet doen, omdat shit nu eenmaal gebeurt is.

Of wil je serieus energie blijven besteden aan het idee dat je met jezelf had kunnen blijven leven, zodat zij nog steeds in d'r maag zou zitten met van wie die kutberichtjes af kwamen? Dat kan hoor, maar dat levert je niet zoveel op. Ook niet op moreel gebied, want het klinkt als je straatje schoon willen vegen, terwijl zij nog steeds af zou vragen wie zulke shit nou doet. Heeft zij nog steeds pijn en jij bent nog steeds jij.

Ik snap best dat je hier met al dat commentaar geen open kaart wil geven, maar je maakt mij niet wijs dat jij niet dondersgoed weet waarom je dit wilde doen en ook hebt gedaan. Dit is niet iets wat jou (en haar) effe is overkomen ofzo. Jij hebt hier heel bewust keuzes in gemaakt over een langere periode. Als jij daadwerkelijk wil leren hier van, dan zul je ook eerlijk moeten zijn over je motivatie om dit op te starten èn om door te blijven zetten.
Was het puur af willen reageren? Wilde je iets bij haar losmaken? Moest ze net zo gekwetst voelen als dat jij je voelde? Had je gehoopt dat ze bij jou zou komen schuilen, omdat ze jou wel dacht te kunnen vertrouwen? Dat jullie samen jullie wonden konden likken of dat ze dan eindelijk in zou gaan zien dat niet hij maar jij haar steun en verlaat zou moeten zijn?
Of dacht je dat jouw pijn minder zou worden als je haar kon straffen? Dat het na een paar keer wel genoeg zou zijn, dat je het dan zou kunnen los laten en door kon met je leven?
Waar hoopte je diep in je hart op?
Die motivaties die je draaiende hielden, dat zijn hoogstwaarschijnlijk ook de signalen om op te passen. Triggers as you will.

En dan wat je deed stoppen, want dat kan handig zijn om een volgende keer eerder te stoppen of zelfs voorkomen misschien. Stopte je omdat je het voldoende vond? Voldoende afstraffing van jou of genoeg voor haar? Of raakte je verveelt bij gebrek aan gewenste effect? Bleef ze teveel hangen in deze angst en blokkeerde dat voor je gevoel verdere vooruitgang? Of zag je na een tijdje weer de mens onder je te kwetsen slachtoffer? Of stak het eigenlijk dat dit nog niet de druppel was en wilde je haar nog net wat ultiemer kwetsen door haar te laten weten dat het iemand was die het goed met haar voor meende te hebben?
Of heb je zelf een afstraffing nodig? Voelde je je uiteindelijk zo kut, dat je haar niet meer verdiende en definitief de deur dicht wilde gooien? Wil je de omgeving meer op afstand hebben? Had je faalangst op andere vlakken en kon dit mooi als bliksemafleider dienen? Dat je een excuus had om niet op je paasbest te functioneren in een nieuwe spannende situatie als een nieuwe werkplek ofzo?

quote:
Heb zoveel vragen en weet niet eens of mijn psychiater kan helpen...hij heeft niet altijd de vragen. Als ik naar een ander moet dan duurt het weer enkele maanden..
Je hebt nu meer dan genoeg vragen die je gewoon met hem kan bespreken tot je een andere hebt. Print desnoods dit topic uit en stuur hem dit om vooraf door te lezen, zodat je niet nog meer tijd verdoet in de tijd dat je wel contact hebt met een behandelaar. Ook al is het niet optimaal, het is tenminste iets waar je met een beetje moeite meer uit kan halen. Hij zit er voor jou hè, niet omgekeerd, dus wees duidelijk dat je iets anders cq meer nodig hebt. En hij heeft niet voor helderziende gestudeerd, dus wees daar gewoon echt eerlijk over je beweegredenen.
pi_180199575
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 21:49 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Maar hoe kan zij nou dat gevoel wat jij al veel langer hebt nou fixen? Waarom maak je haar verantwoordelijk voor jouw gevoel en handelen? Opvallend ook dat je in tegenwoordige tijd typt.

[..]

Beter ga je denken wat je nu moet doen, omdat shit nu eenmaal gebeurt is.

Of wil je serieus energie blijven besteden aan het idee dat je met jezelf had kunnen blijven leven, zodat zij nog steeds in d'r maag zou zitten met van wie die kutberichtjes af kwamen? Dat kan hoor, maar dat levert je niet zoveel op. Ook niet op moreel gebied, want het klinkt als je straatje schoon willen vegen, terwijl zij nog steeds af zou vragen wie zulke shit nou doet. Heeft zij nog steeds pijn en jij bent nog steeds jij.

Ik snap best dat je hier met al dat commentaar geen open kaart wil geven, maar je maakt mij niet wijs dat jij niet dondersgoed weet waarom je dit wilde doen en ook hebt gedaan. Dit is niet iets wat jou (en haar) effe is overkomen ofzo. Jij hebt hier heel bewust keuzes in gemaakt over een langere periode. Als jij daadwerkelijk wil leren hier van, dan zul je ook eerlijk moeten zijn over je motivatie om dit op te starten èn om door te blijven zetten.
Was het puur af willen reageren? Wilde je iets bij haar losmaken? Moest ze net zo gekwetst voelen als dat jij je voelde? Had je gehoopt dat ze bij jou zou komen schuilen, omdat ze jou wel dacht te kunnen vertrouwen? Dat jullie samen jullie wonden konden likken of dat ze dan eindelijk in zou gaan zien dat niet hij maar jij haar steun en verlaat zou moeten zijn?
Of dacht je dat jouw pijn minder zou worden als je haar kon straffen? Dat het na een paar keer wel genoeg zou zijn, dat je het dan zou kunnen los laten en door kon met je leven?
Waar hoopte je diep in je hart op?
Die motivaties die je draaiende hielden, dat zijn hoogstwaarschijnlijk ook de signalen om op te passen. Triggers as you will.

En dan wat je deed stoppen, want dat kan handig zijn om een volgende keer eerder te stoppen of zelfs voorkomen misschien. Stopte je omdat je het voldoende vond? Voldoende afstraffing van jou of genoeg voor haar? Of raakte je verveelt bij gebrek aan gewenste effect? Bleef ze teveel hangen in deze angst en blokkeerde dat voor je gevoel verdere vooruitgang? Of zag je na een tijdje weer de mens onder je te kwetsen slachtoffer? Of stak het eigenlijk dat dit nog niet de druppel was en wilde je haar nog net wat ultiemer kwetsen door haar te laten weten dat het iemand was die het goed met haar voor meende te hebben?
Of heb je zelf een afstraffing nodig? Voelde je je uiteindelijk zo kut, dat je haar niet meer verdiende en definitief de deur dicht wilde gooien? Wil je de omgeving meer op afstand hebben? Had je faalangst op andere vlakken en kon dit mooi als bliksemafleider dienen? Dat je een excuus had om niet op je paasbest te functioneren in een nieuwe spannende situatie als een nieuwe werkplek ofzo?

[..]

Je hebt nu meer dan genoeg vragen die je gewoon met hem kan bespreken tot je een andere hebt. Print desnoods dit topic uit en stuur hem dit om vooraf door te lezen, zodat je niet nog meer tijd verdoet in de tijd dat je wel contact hebt met een behandelaar. Ook al is het niet optimaal, het is tenminste iets waar je met een beetje moeite meer uit kan halen. Hij zit er voor jou hè, niet omgekeerd, dus wees duidelijk dat je iets anders cq meer nodig hebt. En hij heeft niet voor helderziende gestudeerd, dus wees daar gewoon echt eerlijk over je beweegredenen.
Deze post _O_
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_180202001
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 21:49 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Maar hoe kan zij nou dat gevoel wat jij al veel langer hebt nou fixen? Waarom maak je haar verantwoordelijk voor jouw gevoel en handelen? Opvallend ook dat je in tegenwoordige tijd typt.

[..]

Ik snap best dat je hier met al dat commentaar geen open kaart wil geven, maar je maakt mij niet wijs dat jij niet dondersgoed weet waarom je dit wilde doen en ook hebt gedaan. Dit is niet iets wat jou (en haar) effe is overkomen ofzo. Jij hebt hier heel bewust keuzes in gemaakt over een langere periode. Als jij daadwerkelijk wil leren hier van, dan zul je ook eerlijk moeten zijn over je motivatie om dit op te starten èn om door te blijven zetten.
Was het puur af willen reageren? Wilde je iets bij haar losmaken? Moest ze net zo gekwetst voelen als dat jij je voelde? Had je gehoopt dat ze bij jou zou komen schuilen, omdat ze jou wel dacht te kunnen vertrouwen? Dat jullie samen jullie wonden konden likken of dat ze dan eindelijk in zou gaan zien dat niet hij maar jij haar steun en verlaat zou moeten zijn?
Of dacht je dat jouw pijn minder zou worden als je haar kon straffen? Dat het na een paar keer wel genoeg zou zijn, dat je het dan zou kunnen los laten en door kon met je leven?
Waar hoopte je diep in je hart op?
Die motivaties die je draaiende hielden, dat zijn hoogstwaarschijnlijk ook de signalen om op te passen. Triggers as you will.

En dan wat je deed stoppen, want dat kan handig zijn om een volgende keer eerder te stoppen of zelfs voorkomen misschien. Stopte je omdat je het voldoende vond? Voldoende afstraffing van jou of genoeg voor haar? Of raakte je verveelt bij gebrek aan gewenste effect? Bleef ze teveel hangen in deze angst en blokkeerde dat voor je gevoel verdere vooruitgang? Of zag je na een tijdje weer de mens onder je te kwetsen slachtoffer? Of stak het eigenlijk dat dit nog niet de druppel was en wilde je haar nog net wat ultiemer kwetsen door haar te laten weten dat het iemand was die het goed met haar voor meende te hebben?
Of heb je zelf een afstraffing nodig? Voelde je je uiteindelijk zo kut, dat je haar niet meer verdiende en definitief de deur dicht wilde gooien? Wil je de omgeving meer op afstand hebben? Had je faalangst op andere vlakken en kon dit mooi als bliksemafleider dienen? Dat je een excuus had om niet op je paasbest te functioneren in een nieuwe spannende situatie als een nieuwe werkplek ofzo?
Dat zijn absoluut de redenen waarom ik het heb gedaan...die jij noemt, haar pijn willen doen, wraak nemen, mijn pijn voelen. De reden dat ik stopte was dat ik inzag dat ik haar geen pijn meer zou willen en kunnen doen, dat het te ver was gegaan...en het te lang duurde allemaal. De reden dat ik doorging was omdat ik vond dat ze dat verdiende...omdat ik ook voor zo lang met pijn bleef steken dat het genoegdoening zou zijn. Alleen waar het precies vandaan komt snap ik niet...waarom ik wel andere mensen niet..die plotselinge woede. Want de mails waren vaak geschreven uit extreme woede als ik aan haar dacht met een ander.
pi_180209796
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 23:54 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Dat zijn absoluut de redenen waarom ik het heb gedaan...die jij noemt, haar pijn willen doen, wraak nemen, mijn pijn voelen. De reden dat ik stopte was dat ik inzag dat ik haar geen pijn meer zou willen en kunnen doen, dat het te ver was gegaan...en het te lang duurde allemaal. De reden dat ik doorging was omdat ik vond dat ze dat verdiende...omdat ik ook voor zo lang met pijn bleef steken dat het genoegdoening zou zijn. Alleen waar het precies vandaan komt snap ik niet...waarom ik wel andere mensen niet..die plotselinge woede. Want de mails waren vaak geschreven uit extreme woede als ik aan haar dacht met een ander.
Wat duurde te lang en waarom vond je wat precies te ver gaan? Was haar straf nu voldoende toen of was je eigenlijk meer klaar met het gevoel dat jij afgestraft werd en je niet verder kwam?

Hoezo begrijp je dat niet? Is zij niet op een bepaalde manier degene geweest die het dichtst bij je stond? Waar je op je meest kwetsbaar was? Voor wie je de meeste hebt gedaan en in jouw ogen te weinig terug kreeg? En dat ze dan ook nog doorging met een knakker die in jouw ogen nog minderwaardiger is dan jij jezelf beschouwt en jij wel zo hard je best deed om beter te zijn.
Lijkt me klaar als een klontje als je dan de stap maakt om te gaan mailen en ook blijft mailen als je juist aan haar met die ander denkt..

Terwijl je ook had kunnen denken dat haar verdiende loon was geweest dat ze (weer) voor zo een lul ging. Dat ze nog wat te leren had en nog niet klaar is voor een ander soort relatie. En dat zoiets best los kan staan van hoe zou jouw moeite waardeert. Houden van kan in meerdere vormen komen natuurlijk, maar net als zij waardeer jij bepaalde dingen kennelijk dan ook niet voldoende.

Daarnaast zou ik me toch eens afvragen hoe plotseling die woede is. Je post nu al geruime tijd bepaalde gevoelens ten opzichte van haar en over hoe jij je over jezelf voelt. Ben je niet al best wel lang verdrietig, teleurgesteld, boos en gefrustreerd? Als je je met haar het meest verbonden voelt, dan dacht je misschien ook dat zij dan de aangewezen persoon zou zijn om zich dan net zo kut te voelen als jij. Heeft zij niet gewoon een gezicht en een schietschijf gegeven, waarop jij van jezelf tijdelijk even af mocht afreageren?
In tegenstelling tot eerdere (potentiële) escalaties had je nu wel het gevoel dat je gerechtvaardigd uit kon halen en heb je dat dus meerdere keren bewust gedaan over een zekere periode. Dat is dus niet plotseling..

Maar nu je hebt gemerkt dat het eigenlijk geen kut oplevert als zij zich daadwerkelijk net zo gekwetst voelt als jij, zul je iets anders moeten (leren) doen met die gevoelens. Die zijn immers niet weg.

Wanneer heb je weer een afspraak met de psych? Hoe ga je het aankaarten dat je meer nodig hebt, danwel van je huidige of anders een nieuwe? Hoe ga je meer diepgang creëren?
pi_180210482
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 23:54 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Dat zijn absoluut de redenen waarom ik het heb gedaan...die jij noemt, haar pijn willen doen, wraak nemen, mijn pijn voelen. De reden dat ik stopte was dat ik inzag dat ik haar geen pijn meer zou willen en kunnen doen, dat het te ver was gegaan...en het te lang duurde allemaal. De reden dat ik doorging was omdat ik vond dat ze dat verdiende...omdat ik ook voor zo lang met pijn bleef steken dat het genoegdoening zou zijn. Alleen waar het precies vandaan komt snap ik niet...waarom ik wel andere mensen niet..die plotselinge woede. Want de mails waren vaak geschreven uit extreme woede als ik aan haar dacht met een ander.
Deze reactie was niet aan mij gericht maar toch wil ik er graag op reageren.
Scary_Mary zei eerder al dat echte liefde is de ander geluk gunnen, ook al is het met een ander en daar ben ik het 100% mee eens.
Je wil tenslotte het beste voor die persoon, dát is liefde.
Daarom heb ik ook vraagtekens bij je motivatie om dit soort mails en berichten te sturen, hoe kun je iemand waar je zielsveel van houdt bewust zo enorm kwetsen?
Dat wil er bij mij echt niet in, ik begrijp dat niet.
Als je van iemand houdt is wat die persoon betreft toch je 1e wens en doelstelling dat die persoon gelukkig is?

Maar je hebt nog niet echt antwoord gegeven op mijn vraag of jullie nou echt een relatie hadden en romantisch met elkaar waren of alleen goede vrienden en dat vind ik een belangrijke vraag om te beantwoorden.

En verder wil ik er nog aan toevoegen dat je de posts van Scary_Mary goed moet lezen, zelf lees ik hier veel duidelijkheid, eerlijkheid en goede adviezen in.
Hopelijk jij ook.

Hoe dan ook: Veel sterkte er mee, het zal ongetwijfeld een kutgevoel zijn wat je nu voelt maar je werkt er tenminste aan en dat is goed! ^O^
pi_180211207
Wil je het nog oplossen? Heb een ook een verbale woede aanval gehad tegen een vrouw. Die ik eig. wel lief heb.
pi_180213904
@Scary_Mary en @Vanelle. Morgen ga ik er uitgebreid op in, heb morgen een tentamen
pi_180214197
Ik heb ook iemand wel eens verbaal mijn pijn willen overdragen.
Pure woede, maar zelfs als je je eigen emotionele grens zo ver overschrijd met de teksten die jij heb verzonden moet je jezelf echt ten rade gaan of dat niet neigt naar een ongezonde persoonlijkheidstoornis.

Je kan mensen verbaal een flinke trap na geven en misschien nog wel meer stomme dingen die je normaal niet zou doen.
Maar dit is verbaal iemand zo vernederen en angstaanjagen dat het bijna manische obsessie is geweest.
Dat je pas gestopt bent toen een psych zei dit is not done (besefte je dat eerder niet zelf???) zitten er wel wat draadjes los bij je.

Positief punt, bijna alles is te repareren en je hebt al hulp dus ga je er ook niet jaren schuldig overvoelen..
Waarschijnlijk denkt ze ook niet zo vaak meer aan jou en ben je niets meer dan een oude periode uit haar leven.
Hell To The Liars
pi_180214417
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:05 schreef Droopie het volgende:
Ik heb ook iemand wel eens verbaal mijn pijn willen overdragen.
Pure woede, maar zelfs als je je eigen emotionele grens zo ver overschrijd met de teksten die jij heb verzonden moet je jezelf echt ten rade gaan of dat niet neigt naar een ongezonde persoonlijkheidstoornis.

Je kan mensen verbaal een flinke trap na geven en misschien nog wel meer stomme dingen die je normaal niet zou doen.
Maar dit is verbaal iemand zo vernederen en angstaanjagen dat het bijna manische obsessie is geweest.
Dat je pas gestopt bent toen een psych zei dit is not done (besefte je dat eerder niet zelf???) zitten er wel wat draadjes los bij je.

Positief punt, bijna alles is te repareren en je hebt al hulp dus ga je er ook niet jaren schuldig overvoelen..
Waarschijnlijk denkt ze ook niet zo vaak meer aan jou en ben je niets meer dan een oude periode uit haar leven.
Ik weet niet of dit te repareren valt. Ik weet niet wat mij bezielde al die tijd....
pi_180214465
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:16 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Ik weet niet of dit te repareren valt. Ik weet niet wat mij bezielde al die tijd....
Ik bedoel niet het contact met haar, maar het loszittende draadje in je hoofd ;)
Hell To The Liars
pi_180214487
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:18 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik bedoel niet het contact met haar, maar het loszittende draadje in je hoofd ;)
Dat weet ik, ik weet ook niet hoelang ik me hier schuldig over moet voelen...wat heb ik eraan? Stel, ik ben vandaag van het schuldgevoel af, is dat dan slecht of? Even snel tussendoor reageren
pi_180214536
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:19 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Dat weet ik, ik weet ook niet hoelang ik me hier schuldig over moet voelen...wat heb ik eraan? Stel, ik ben vandaag van het schuldgevoel af, is dat dan slecht of? Even snel tussendoor reageren
natuurlijk is dat slecht :D hier hoor je je terecht voor nog een hele lange tijd kut over te voelen..
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
pi_180214609
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:21 schreef poker4lifee het volgende:

[..]

natuurlijk is dat slecht :D hier hoor je je terecht voor nog een hele lange tijd kut over te voelen..
Maar wat heb ik daaraan vraag ik me dan? Wat los ik ermee op? Inmiddels zie ik de ernst in...maar ja om eerlijk te zijn zit ik er ook gewoon mee, dus zal niet spoedig verdwijnen
pi_180214621
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:19 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Dat weet ik, ik weet ook niet hoelang ik me hier schuldig over moet voelen...wat heb ik eraan? Stel, ik ben vandaag van het schuldgevoel af, is dat dan slecht of? Even snel tussendoor reageren
je lijkt voortdurend op zoek naar redenen om je niet ( meer) schuldig te voelen.
pi_180214683
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:24 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

je lijkt voortdurend op zoek naar redenen om je niet ( meer) schuldig te voelen.
Die zijn er niet, maar ik vraag me simpelweg af wat het nut is van mijn gedrag op dit moment...constant nadenken over scenario’s..en de dingen die ik heb gezegd. Maar ik kan niks veranderen en dat stoort...
pi_180214739
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:23 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Maar wat heb ik daaraan vraag ik me dan? Wat los ik ermee op? Inmiddels zie ik de ernst in...maar ja om eerlijk te zijn zit ik er ook gewoon mee, dus zal niet spoedig verdwijnen
je lost er niks mee op, het is gewoon een straf en hopelijk leidt het er wel toe dat je zoiets nooit meer uithaalt..
ondertussen gaat je leven ook gewoon verder.
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
pi_180214780
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:23 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Maar wat heb ik daaraan vraag ik me dan? Wat los ik ermee op? Inmiddels zie ik de ernst in...maar ja om eerlijk te zijn zit ik er ook gewoon mee, dus zal niet spoedig verdwijnen
Je ziet de ernst er nog niet volledig van in, omdat je je je nu al afvraagt wat het ‘nut’ is van het gevoel. En er volgens mij het liefste zo snel mogelijk vanaf wil zijn. Lekker makkelijk, als je die knop aan- en uit kunt zetten.

Je stelt een hoop vragen, vindt jezelf erg sneu met je schuldgevoel. Maar ik lees niet terug welke stappen je gaat zetten om te zorgen dat je nooit meer zoiets idioots uithaalt. Je blijft veilig ronddwalen in het kringetje van hier posten, mogelijk je leed aan je vrienden vertellen en dat je je o zo schuldig voelt.
Maar zodra je weer in zo’n soort relatie komt en de ander iets doet wat je kwetst gaan jouw stekkertjes weer doorbranden. Omdat je nog steeds niet bent gaan leren hoe je met je eigen gevoel omgaat.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_180214781
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:28 schreef poker4lifee het volgende:

[..]

je lost er niks mee op, het is gewoon een straf en hopelijk leidt het er wel toe dat je zoiets nooit meer uithaalt..
ondertussen gaat je leven ook gewoon verder.
Het nare is dat mijn omgeving dit ook niet verwacht, ik heb nooit zulke reacties altijd ben ik rustig, tenzij ik dus zoiets meemaak..
pi_180214813
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:26 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Die zijn er niet, maar ik vraag me simpelweg af wat het nut is van mijn gedrag op dit moment...constant nadenken over scenario’s..en de dingen die ik heb gezegd. Maar ik kan niks veranderen en dat stoort...
je bent op zoek naar het nut van een geweten hebben...
Je wilt liever je schouders ophalen en niet meer omkijken
pi_180214841
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:30 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Je ziet de ernst er nog niet volledig van in, omdat je je je nu al afvraagt wat het ‘nut’ is van het gevoel. En er volgens mij het liefste zo snel mogelijk vanaf wil zijn. Lekker makkelijk, als je die knop aan- en uit kunt zetten.

Je stelt een hoop vragen, vindt jezelf erg sneu met je schuldgevoel. Maar ik lees niet terug welke stappen je gaat zetten om te zorgen dat je nooit meer zoiets idioots uithaalt. Je blijft veilig ronddwalen in het kringetje van hier posten, mogelijk je leed aan je vrienden vertellen en dat je je o zo schuldig voelt.
Maar zodra je weer in zo’n soort relatie komt gaan jouw stekkertjes weer doorbranden. Omdat je nog steeds niet bent gaan leren hoe je met je eigen gevoel omgaat.
Ik zie de ernst in, ik ga morgen ook uitgebreider reageren. Ik kan op dit moment ook niet omgaan met mijn gevoelens, maar vraag me simpelweg af of jezelf elke dag de grond instampen helpt met het onder controle houden van je emoties..of het nut heeft ja. En ja, het maakt me bang dat ik zo door het lint ben gegaan, want ik weet niet hoe impulsief ik wel niet kan zijn..
pi_180214871
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:31 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

je bent op zoek naar het nut van een geweten hebben...
Je wilt liever je schouders ophalen en niet meer omkijken
Wensen dat ik het nooit had gedaan, ik zal mijn schouders absoluut niet ophalen voor dit. Ik zit hier een week mee nu en verwacht er nog lang mee te gaan zitten.
pi_180214889
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:32 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Ik zie de ernst in, ik ga morgen ook uitgebreider reageren. Ik kan op dit moment ook niet omgaan met mijn gevoelens, maar vraag me simpelweg af of jezelf elke dag de grond instampen helpt met het onder controle houden van je emoties..of het nut heeft ja. En ja, het maakt me bang dat ik zo door het lint ben gegaan, want ik weet niet hoe impulsief ik wel niet kan zijn..
Maar nog niet bang genoeg dat je de afgelopen week aan de bel hebt getrokken bij je psychiater.
Of actief op zoek bent gegaan naar een hulpverlener die beter bij je past, omdat je huidige psychiater je niet goed kan lezen en jij niet aangeeft waar je behoefte ligt.

Dus zo heel bang voor een volgende escalatie zul je nog niet zijn.....
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_180214995
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:32 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Ik zie de ernst in, ik ga morgen ook uitgebreider reageren. Ik kan op dit moment ook niet omgaan met mijn gevoelens, maar vraag me simpelweg af of jezelf elke dag de grond instampen helpt met het onder controle houden van je emoties..of het nut heeft ja. En ja, het maakt me bang dat ik zo door het lint ben gegaan, want ik weet niet hoe impulsief ik wel niet kan zijn..
Dat weet je schijnbaar wel (dat laatste) en dat is niet perse iets negatiefs.

Een volgende keer geef je je telefoon aan iemand anders, praat je erover en zorg je ervoor dat je niet zo kan reageren naar een ander.

Schrijf een appje "wat een pleuriswijf ben je ook" en verwijder alle contact gegevens van haar.
De rest van je woede slik je maar in of uit je maar op een boksbal.
Hell To The Liars
pi_180215043
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:34 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Maar nog niet bang genoeg dat je de afgelopen week aan de bel hebt getrokken bij je psychiater.
Of actief op zoek bent gegaan naar een hulpverlener die beter bij je past, omdat je huidige psychiater je niet goed kan lezen en jij niet aangeeft waar je behoefte ligt.

Dus zo heel bang voor een volgende escalatie zul je nog niet zijn.....
Ik heb een jaar lang geen narige mails meer verstuurd. Ik zat in een ontkenningsfase, ik zei constant tegen mezelf dat ik over haar heen was en de situatie, maar ik nam dat onrecht gevoel mee met mij en besloot het toch te vertellen. En afgelopen week lukt niet meer, ik heb gebeld en hij is momenteel bezig met verhuizing voor zijn eigen praktijk. Sterker nog, afgelopen week belde ik met spoed naar een psychiatrie, maar die zeiden niks te kunnen doen. Het is een bende, ik weet ook niet waar ik terecht kan voor nu, alles heeft een wachttijd. Heb vrijdag afspraak met huisarts en wil zsm een psychiater. Dus hoezo ben ik niet heel bang?

EDIT: En ja je hebt gelijk, ik weet niet hoe ik met mijn emoties moet omgaan. Oprecht weet ik dat niet, laat me snel leiden door mijn emoties bij afwijzing. Ben zeer afhankelijk van mijn emoties...Ik ontken niet dat ik dat moet leren.

[ Bericht 7% gewijzigd door Gregor1994 op 03-07-2018 17:45:08 ]
pi_180215144
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:39 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Ik heb een jaar lang geen narige mails meer verstuurd. Ik zat in een ontkenningsfase, ik zei constant tegen mezelf dat ik over haar heen was en de situatie, maar ik nam dat onrecht gevoel mee met mij en besloot het toch te vertellen. En afgelopen week lukt niet meer, ik heb gebeld en hij is momenteel bezig met verhuizing voor zijn eigen praktijk. Sterker nog, afgelopen week belde ik met spoed naar een psychiatrie, maar die zeiden niks te kunnen doen. Het is een bende, ik weet ook niet waar ik terecht kan voor nu, alles heeft een wachttijd. Heb vrijdag afspraak met huisarts en wil zsm een psychiater. Dus hoezo ben ik niet heel bang?
Dit is info die je nog niet hier had gedeeld en ik dus niet kon weten. Dus die woorden neem ik terug.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_180215236
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:43 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dit is info die je nog niet hier had gedeeld en ik dus niet kon weten. Dus die woorden neem ik terug.
Excuses, maar er is gewoon zoveel en ik weet niet waar ik snel terecht moet. Er is gewoon niks, dus ik hoop dat ik na vrijdag direct een afspraak kan plannen bij een nieuwe psychiater voor de volgende week, dat ze weten dat het echt met spoed is.
pi_180215837
Kerel, FOK! is er morgen ook nog wel.
Ga nu leren voor je tentamen morgen, dat is werken aan je toekomst waar je invloed op hebt.
Het verleden heb je 0 invloed op, kun je ook niet veranderen.
Dus hoppa, neus in de boeken en succes morgen! :)
pi_180216256
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 18:08 schreef vannelle het volgende:
Kerel, FOK! is er morgen ook nog wel.
Ga nu leren voor je tentamen morgen, dat is werken aan je toekomst waar je invloed op hebt.
Het verleden heb je 0 invloed op, kun je ook niet veranderen.
Dus hoppa, neus in de boeken en succes morgen! :)
Maar iedereen hier zegt eveneens dat het schuldgevoel terecht is en er zou moeten zijn, als het er is dan kan ik simpelweg mij niet concentreren. Wat moet ik ermee dan? Zoiets afschuwelijks gedaan...

Zit overigens ook constant scenarios te bedenken hoe ik dit moet rechtzetten terwijl zij mij nooit meer een blik wil gunnen.
pi_180219849
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 18:30 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]


Zit overigens ook constant scenarios te bedenken hoe ik dit moet rechtzetten terwijl zij mij nooit meer een blik wil gunnen.
Misschien zal ze ooit zeggen, excuses aanvaard.. Kans acht ik klein.
Maar dit krijg je niet meer recht geluld en zal haar altijd bijblijven.
Hell To The Liars
  dinsdag 3 juli 2018 @ 21:43:33 #178
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180221237
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 18:30 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Maar iedereen hier zegt eveneens dat het schuldgevoel terecht is en er zou moeten zijn, als het er is dan kan ik simpelweg mij niet concentreren. Wat moet ik ermee dan? Zoiets afschuwelijks gedaan...

Zit overigens ook constant scenarios te bedenken hoe ik dit moet rechtzetten terwijl zij mij nooit meer een blik wil gunnen.
Je kunt het niet rechtzetten. Beste wat je kunt doen is haar met rust laten.

En in (serieus) in therapie gaan. Zodat je dit niet nog een keer bij een ander doet.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_180222338
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 18:30 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Maar iedereen hier zegt eveneens dat het schuldgevoel terecht is en er zou moeten zijn, als het er is dan kan ik simpelweg mij niet concentreren. Wat moet ik ermee dan? Zoiets afschuwelijks gedaan...

Zit overigens ook constant scenarios te bedenken hoe ik dit moet rechtzetten terwijl zij mij nooit meer een blik wil gunnen.
Wat jij omschrijft kunnen de meeste mensen zich niet voorstellen dat ze daarmee een ander willen fucken. Jij moest het blijkbaar ervaren om te beseffen waarom je dat niet wil doen.
pi_180222625
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 22:08 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Wat jij omschrijft kunnen de meeste mensen zich niet voorstellen dat ze daarmee een ander willen fucken. Jij moest het blijkbaar ervaren om te beseffen waarom je dat niet wil doen.
Jammer genoeg wel..en vandaar, als ik hoor dat ik door moet gaan met mijn leven dan kan ik me niet voorstellen waarom ik dit per se heb moeten doen. ''leren van je fouten'', maar waarom deze fouten...
pi_180222881
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 18:30 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Maar iedereen hier zegt eveneens dat het schuldgevoel terecht is en er zou moeten zijn, als het er is dan kan ik simpelweg mij niet concentreren. Wat moet ik ermee dan? Zoiets afschuwelijks gedaan...

Zit overigens ook constant scenarios te bedenken hoe ik dit moet rechtzetten terwijl zij mij nooit meer een blik wil gunnen.
Haar met rust laten op welke manier dan ook voor altijd, volgens mij heb je half niet het inlevingsvermogen om te bevatten wat dit met zo iemand doet.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 3 juli 2018 @ 22:27:23 #182
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180222922
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 22:17 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Jammer genoeg wel..en vandaar, als ik hoor dat ik door moet gaan met mijn leven dan kan ik me niet voorstellen waarom ik dit per se heb moeten doen. ''leren van je fouten'', maar waarom deze fouten...
Je hebt iets slechts gedaan, dat maakt je nog geen slecht mens.

Niet weer zoiets doen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_180223044
quote:
16s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 22:25 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Haar met rust laten op welke manier dan ook voor altijd, volgens mij heb je half niet het inlevingsvermogen om te bevatten wat dit met zo iemand doet.
Waren geen barrieres toen ik het deed, alsof ik alles kon zeggen wat ik wilde. Zo fucking eng waar dat vandaan komt, schijt aan derden...echt een stoornis.

Dit gevoel is gewoon een straf daarvoor. Dat ik gewoon met ziekelijke wrok zat.
pi_180223088
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 22:30 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Waren geen barrieres toen ik het deed, alsof ik alles kon zeggen wat ik wilde. Zo fucking eng waar dat vandaan komt, schijt aan derden...echt een stoornis.

Dit gevoel is gewoon een straf daarvoor.
Ja moet je nagaan wat er nog meer kan gebeuren, in fysieke situaties, dat moet je niet willen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180223163
quote:
16s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 22:31 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja moet je nagaan wat er nog meer kan gebeuren, in fysieke situaties, dat moet je niet willen.
Wat ik heb gedaan is erger dan iemand een tik of klap geven. Dit zal me ook altijd bijblijven en haar ook...zo nutteloos is wraak...
pi_180223173
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 22:33 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Wat ik heb gedaan is erger dan iemand een tik of klap geven. Dit zal me ook altijd bijblijven en haar ook...zo nutteloos is wraak...
Klopt, maar ik doel dan ook niet op een tik of een klap.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 3 juli 2018 @ 22:42:07 #187
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_180223486
Schuldgevoel is een naar gevoel, dat vreet aan je. Schuldgevoelens zijn (in mijn ogen) niet altijd terecht maar in jouw geval... tja, duidelijk wel.

Probeer een paar dingen voor ogen te houden:
- Als je beter had gekund, had je beter gedaan. Het zegt wel wat over je. Niet dat je een slecht mens bent, wel dat je blijkbaar je teveel vanuit (primaire) emoties reageert. Je bedenkt niet alleen dergelijke plannen (ik denk dat meer mensen het wel bedenken, gewoon uit blinde woede). Maar jij voert het uit. Dus je moet (lijkt me) manieren vinden om woede te kanaliseren.

- Je kunt dit niet meer terugdraaien, probeer dat dan ook niet (met bijvoorbeeld allerlei goedmaakacties). Nu niet in ieder geval. Dat is te vroeg. Gewoon een tijd helemaal uit beeld blijven, niks laten horen. Dan krijgt ze op een gegeven moment wel het vertrouwen dat de dreigmailtjes e.d. nu wel verleden tijd zijn. Persoonlijk zou ik er dus juist kriebels van krijgen als iemand het gaat proberen goed te maken, na zoiets gedaan te hebben. Ik zou liever met rust gelaten worden. Geldt voor velen denk ik.

- Het feit dat je je schuldig feit is een goed teken, je voelt dus wel degelijk aan wanneer je te ver gaat. Nu nog zorgen dat 'dingen die te ver gaan' ook niet meer gebeuren.

- Je hebt nog een hele toekomst voor je. Je kunt nu/morgen gelijk beginnen met de rest van je leven. Maak er een goed begin van. Want een goed begin is het halve werk. Je zult waarschijnlijk nog wel weer eens gaan terugvallen, maar blijf na vallen ook weer opstaan. Aan jezelf werken gaat niet zonder slag of stoot.

[ Bericht 1% gewijzigd door pietkanarie op 03-07-2018 22:49:08 ]
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_180224695
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 22:42 schreef pietkanarie het volgende:
Schuldgevoel is een naar gevoel, dat vreet aan je. Schuldgevoelens zijn (in mijn ogen) niet altijd terecht maar in jouw geval... tja, duidelijk wel.

Probeer een paar dingen voor ogen te houden:
- Als je beter had gekund, had je beter gedaan. Het zegt wel wat over je. Niet dat je een slecht mens bent, wel dat je blijkbaar je teveel vanuit (primaire) emoties reageert. Je bedenkt niet alleen dergelijke plannen (ik denk dat meer mensen het wel bedenken, gewoon uit blinde woede). Maar jij voert het uit. Dus je moet (lijkt me) manieren vinden om woede te kanaliseren.

- Je kunt dit niet meer terugdraaien, probeer dat dan ook niet (met bijvoorbeeld allerlei goedmaakacties). Nu niet in ieder geval. Dat is te vroeg. Gewoon een tijd helemaal uit beeld blijven, niks laten horen. Dan krijgt ze op een gegeven moment wel het vertrouwen dat de dreigmailtjes e.d. nu wel verleden tijd zijn. Persoonlijk zou ik er dus juist kriebels van krijgen als iemand het gaat proberen goed te maken, na zoiets gedaan te hebben. Ik zou liever met rust gelaten worden. Geldt voor velen denk ik.

- Het feit dat je je schuldig feit is een goed teken, je voelt dus wel degelijk aan wanneer je te ver gaat. Nu nog zorgen dat 'dingen die te ver gaan' ook niet meer gebeuren.

- Je hebt nog een hele toekomst voor je. Je kunt nu/morgen gelijk beginnen met de rest van je leven. Maak er een goed begin van. Want een goed begin is het halve werk. Je zult waarschijnlijk nog wel weer eens gaan terugvallen, maar blijf na vallen ook weer opstaan. Aan jezelf werken gaat niet zonder slag of stoot.
Nee, gewoon voorgoed uit beeld blijven.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180225294
quote:
16s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 23:04 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nee, gewoon voorgoed uit beeld blijven.
Eens en daarnaast ben ik egoistisch, want waarom zou ik iets willen rechtzetten als zij dat niet wil? Al is het over 5 jaar, ik dring door tot haar privé-leven alweer tegen die tijd..
pi_180225366
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 19:50 schreef Gregor1994 het volgende:
Het is zo'n lief meisje, zo vergevingsgezind...zo ongelooflijk mooi ook van binnen.
Mooi roze is niet lelijk. :9~
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_180230593
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 23:24 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Eens en daarnaast ben ik egoistisch, want waarom zou ik iets willen rechtzetten als zij dat niet wil? Al is het over 5 jaar, ik dring door tot haar privé-leven alweer tegen die tijd..
Blij dat je dit zelf inziet!
pi_180235118
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 14:21 schreef vannelle het volgende:

[..]

Deze reactie was niet aan mij gericht maar toch wil ik er graag op reageren.
Scary_Mary zei eerder al dat echte liefde is de ander geluk gunnen, ook al is het met een ander en daar ben ik het 100% mee eens.
Je wil tenslotte het beste voor die persoon, dát is liefde.
Daarom heb ik ook vraagtekens bij je motivatie om dit soort mails en berichten te sturen, hoe kun je iemand waar je zielsveel van houdt bewust zo enorm kwetsen?
Dat wil er bij mij echt niet in, ik begrijp dat niet.
Als je van iemand houdt is wat die persoon betreft toch je 1e wens en doelstelling dat die persoon gelukkig is?

Maar je hebt nog niet echt antwoord gegeven op mijn vraag of jullie nou echt een relatie hadden en romantisch met elkaar waren of alleen goede vrienden en dat vind ik een belangrijke vraag om te beantwoorden.

En verder wil ik er nog aan toevoegen dat je de posts van Scary_Mary goed moet lezen, zelf lees ik hier veel duidelijkheid, eerlijkheid en goede adviezen in.
Hopelijk jij ook.

Hoe dan ook: Veel sterkte er mee, het zal ongetwijfeld een kutgevoel zijn wat je nu voelt maar je werkt er tenminste aan en dat is goed! ^O^
Onze relatie was een speciale band en niets meer, iemand die voor het eerst mijn leven binnenkwam en die me gewoon nam zoals ik was..en kijk wat ik heb gedaan. Wellicht hield ik niet echt van haar en was deze de-escalatie flink nodig, zoals een ander dat ook opmerkte. Dat ik een draai om mijn oren in het leven moet krijgen.Maar dit was hoe dan ook onnodig, ben blij dat ik niemand iets fysieks heb aangedaan...

Ik ben niet enkel obsessief met vrouwen, maar ook met school, met hele kleine andere dingen bijvoorbeeld, een hele ziekelijke obsessie heb ik. Dit heb ik altijd wanneer dingen niet gaan zoals ik wil..ik kan daar zo ongeloofelijk slecht tegen (sorry, ik vertel nu gewoon alles). Ik heb daar een hekel aan, wanneer ik een nee in mijn gezicht krijg als ik onwijs veel moeite ervoor heb gedaan. Dat maakt mij echt pisnijdig en laat me hard over de schreef gaan. Bv, gisteren dacht ik eraan dat ik het per se met haar moest goedmaken, heel obsessief dacht ik weer puur aan mezelf en niet aan haar...constant eraan denken. Totdat ik uiteindelijk met familielid belde en die aangaf dat ik haar nooit meer mag contacten en dat ik niets voor mezelf moet gaan proberen te doen..

En dit heb ik zovaak besproken met mijn psychiater en ben het gewoon zat als ik eraan denk, want heeft geen zak opgeschoten. Het enige wat we concluderen is dat het niet allemaal zo obsessief moet.....gesprekken leiden nergens naar toe en ik moet inderdaad kritisch zijn.

Ik ben al twee jaar bezig met psychiaters en psychologen, alleen in 2016 duurde het zo verdomd lang met die wachttlijsten en daarna was er geen psychiater waar ik naartoe wilde. Zelfs daarover denk ik van ''wat als ik gewoon direct hulp had gehad''.

Maar ja, wellicht dat wanneer je echt van iemand houdt dat je die persoon alles gunt, dus ik weet dan ook niet wat ik uberhaupt heb gevoeld. Ik voelde een onwijs ziekelijke obsessie. Overigens had ik net mijn tentamen en ook daar moet ik toegeven dat mijn verstand eraan dacht....
pi_180235460
[quote]0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 13:41 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Wat duurde te lang en waarom vond je wat precies te ver gaan? Was haar straf nu voldoende toen of was je eigenlijk meer klaar met het gevoel dat jij afgestraft werd en je niet verder kwam?
[/quote]


Ik was er zolang mee bezig dat het moest stoppen, daarnaast had ik ook een gesprek met mijn psychiater die mij vertelde wat hij van de mails vond. Haar straf was ''voldoende'' inderdaad...

Hoezo begrijp je dat niet? Is zij niet op een bepaalde manier degene geweest die het dichtst bij je stond? Waar je op je meest kwetsbaar was? Voor wie je de meeste hebt gedaan en in jouw ogen te weinig terug kreeg? En dat ze dan ook nog doorging met een knakker die in jouw ogen nog minderwaardiger is dan jij jezelf beschouwt en jij wel zo hard je best deed om beter te zijn.
Lijkt me klaar als een klontje als je dan de stap maakt om te gaan mailen en ook blijft mailen als je juist aan haar met die ander denkt..
[/quote]


Alles wat je hierin zegt klopt. Ik was onwijs kwetsbaar bij haar, ik probeerde echt alles te doen zodat wij iets kregen met elkaar en ze zag dat, alleen ze bleef maar met die ex zitten en teruggaan. Ik wist het gewoon niet, op een gegeven moment hadden we maanden geen contact en nam ik contact op na enkele maanden, maar weer was die ex in beeld en dan zei ze dat ze dingen aan het afsluiten waren etc...ik wist het gewoon niet meer. En ja, ik mailde haar altijd wanneer ik eraan dacht dat ze gewoon was doorgegaan met haar leven en mij ''achterliet''.

Terwijl je ook had kunnen denken dat haar verdiende loon was geweest dat ze (weer) voor zo een lul ging. Dat ze nog wat te leren had en nog niet klaar is voor een ander soort relatie. En dat zoiets best los kan staan van hoe zou jouw moeite waardeert. Houden van kan in meerdere vormen komen natuurlijk, maar net als zij waardeer jij bepaalde dingen kennelijk dan ook niet voldoende.
[/quote]

Wat als...en ja ze gaf ook aan dat ze mijn moeite waardeerde, maar dat het gewoon niet werkte en dat kwam doordat ik al obsessief was toen ik met haar contact had.

Daarnaast zou ik me toch eens afvragen hoe plotseling die woede is. Je post nu al geruime tijd bepaalde gevoelens ten opzichte van haar en over hoe jij je over jezelf voelt. Ben je niet al best wel lang verdrietig, teleurgesteld, boos en gefrustreerd? Als je je met haar het meest verbonden voelt, dan dacht je misschien ook dat zij dan de aangewezen persoon zou zijn om zich dan net zo kut te voelen als jij. Heeft zij niet gewoon een gezicht en een schietschijf gegeven, waarop jij van jezelf tijdelijk even af mocht afreageren?
[/quote]


Jaa...ik was vorig jaar in de VS en ik weet het niet. Dit jaar voelde ik me goed, maar ik ontkende mijn gevoelens voor haar en verder. Ik ben echt allang verdrietig, teleurgesteld, boos en gefrustreerd...zo ongelukkig met mezelf. En weer ja, want ik voelde me verbonden met haar. Maar hoebedoel je dat zij dan de aangewezen persoon was om zich zo kut te voelen als ik?

In tegenstelling tot eerdere (potentiële) escalaties had je nu wel het gevoel dat je gerechtvaardigd uit kon halen en heb je dat dus meerdere keren bewust gedaan over een zekere periode. Dat is dus niet plotseling..
[/quote]


Hmm, ik heb weleens escalaties gehad met haar, alleen nooit zoiets als dit. Dit was inderdaad zeer heftig. En ja, ook meerdere keren gedan over een periode. Op een of andere manier, als ik aan haar dacht met haar nieuwe vriend dan brandde alles in mijn, dan werd ik kokend. Dan kon ik me niets realiseren meer...niks.

Maar nu je hebt gemerkt dat het eigenlijk geen kut oplevert als zij zich daadwerkelijk net zo gekwetst voelt als jij, zul je iets anders moeten (leren) doen met die gevoelens. Die zijn immers niet weg.

Wanneer heb je weer een afspraak met de psych? Hoe ga je het aankaarten dat je meer nodig hebt, danwel van je huidige of anders een nieuwe? Hoe ga je meer diepgang creëren?
[/quote]


Ik weet niet wanneer ik een afspraak heb met hem. Hij begint zijn eigen praktijk dus ik moest daarheen, dat zou aansluitend zijn op onze gesprekken, inmiddels maanden verder en kan hem niet bereiken. Vrijdag afspraak bij huisarts, had zonet al gebeld, maar ze hebben geen plek voor vandaag. Ik ga flink aankkaarten dat ik zeer snel boos word, dat heb ik eerder gedaan, maar daar moet veel dieper op in worden gegaan. Hoe kan het zo zijn dat ik de ene keer onwijs rustig ben en echt een vriendelijk persoon om op het andere moment volledig uit mijn plaat te gaan en iemand echt te vernederen. Wanneer ik kwetsbaar ben en wordt gekwetst dan ga ik heel ver om dat onrecht uit de weg te ruimen...dat is echt wat er in mij zit. Ik heb niet dat rationele om te denken van ''okee...blijf rustig, alles gaat goed''. Vandaar dat ik zeg dat het ergens ook ''plotseling'' is. Het is nooit zo geweest dat ik een hele dag eraan dacht van ''ik ga vanavond nog even een mail sturen''. Nee, het was bij mij altijd dat ik naar bed ging bv, en opeens eraan dacht, en poef immense woede diep van binnen, veel pijn, leegte...


PS: Hoe quote je iemand op een normale wijze verschillende keren?
pi_180235992
quote:
99s.gif Op woensdag 4 juli 2018 14:01 schreef Gregor1994 het volgende:

PS: Hoe quote je iemand op een normale wijze verschillende keren?
Door dit:
1[quote][img]https://fokstatic.nl/p/99s.gif[/img] [b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/2447408/4/50#p180235460]woensdag 4 juli 2018 14:01[/url] schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/377888]Gregor1994[/url] het volgende:[/b]

Te kopiëren nadat je op de quoteknop hebt gedrukt en te plakken boven elk stuk tekst waar je apart op wil reageren en zoals je al deed de quote af te sluiten met [/quote]
Ik had gehoopt dat het voorbeeld ineens als geheel zichtbaar was maar hopelijk snap je wat ik bedoel.

Ik kom trouwens later terug op je reactie op mij, ik moet nu weg.
Wel alvast bedankt voor je eerlijkheid en openheid, is een goede en belangrijk iets! ^O^
pi_180237399
Nog een vraag, kan het zo zijn dat omdat ik nog een zwak voor haar heb dat ik daardoor dat schuldgevoel heb? Stel je voor ik zou geen gevoelens meer voor haar hebben, zou het dan anders zijn?
  woensdag 4 juli 2018 @ 15:44:30 #196
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180237940
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 22:30 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Waren geen barrieres toen ik het deed, alsof ik alles kon zeggen wat ik wilde. Zo fucking eng waar dat vandaan komt, schijt aan derden...echt een stoornis.

Dit gevoel is gewoon een straf daarvoor. Dat ik gewoon met ziekelijke wrok zat.
Dit hele denken dat je (heftige) straf verdient is enkel een andere tak van hetzelfde probleem waardoor je haar zo agressief hebt gestalked.

Zover ik kan lezen heb je al hulpverlening. Hou op met zeggen dat die niet 'de juiste vragen' stellen, maar speel zelf open kaart.
Hulpverlening is er niet om te raden wat er in je omgaat, maar reageert op wat jij op tafel legt.
Hulpverleners zijn geen gedachtelezers, zijn geen wondermiddel. Maar ze kunnen wel helpen als jij echt eerlijk en open bent. Dan kunnen ze je helpen jezelf te helpen.

Hou dus op met dit buiten jezelf leggen. Dat zij verantwoordelijk is voor je eigenwaarde, dat hulpverlening 'de juiste' vragen moet stellen. Tot jij beseft dat jij het bent die aan jezelf moet werken, ipv dat anderen dat voor jou moeten doen houdt het op. Het is niet aan die anderen, het is aan jou. Wil jij echt hieraan werken, wil jij voor jezelf veranderen? Of blijf je je wentelen in kutsmoesjes? Blijf je wijzen naar anderen die de heilige graal voor jou moeten vinden?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 4 juli 2018 @ 15:47:31 #197
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180238017
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 15:21 schreef Gregor1994 het volgende:
Nog een vraag, kan het zo zijn dat omdat ik nog een zwak voor haar heb dat ik daardoor dat schuldgevoel heb? Stel je voor ik zou geen gevoelens meer voor haar hebben, zou het dan anders zijn?
Nee.
Je voelt niets voor haar (meer). Je hangt enkel je welbevinden en drang om te verbeteren op aan anderen. Omdat je de werkelijkheid niet wil zien. Dat dit met jou begint en eindigt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_180239384
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 15:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nee.
Je voelt niets voor haar (meer). Je hangt enkel je welbevinden en drang om te verbeteren op aan anderen. Omdat je de werkelijkheid niet wil zien. Dat dit met jou begint en eindigt.
Maar ik voel me nog afhankelijk avn haar...zwaar, dat ik niet echt meer wil doorleven zonder haar zegen te hebben dat het mag na wat ik heb gedaan..
  Spellchecker woensdag 4 juli 2018 @ 16:59:59 #199
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_180239412
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 16:58 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Maar ik voel me nog afhankelijk avn haar...zwaar, dat ik niet echt meer wil doorleven zonder haar zegen te hebben dat het mag na wat ik heb gedaan..
Zoek hulp.
pi_180239475
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 16:59 schreef maily het volgende:

[..]

Zoek hulp.
die duurt zo lang, ook de reden waarom ik het hier post
pi_180239895
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 16:58 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Maar ik voel me nog afhankelijk avn haar...zwaar, dat ik niet echt meer wil doorleven zonder haar zegen te hebben dat het mag na wat ik heb gedaan..
Je wilt haar daar toch niet mee lastig gaan vallen hoop ik?
pi_180239926
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 17:25 schreef happylife070 het volgende:

[..]

Je wilt haar daar toch niet mee lastig gaan vallen hoop ik?
Nee absoluut niet, vandaar dat het in mijn hoofd hangt...
pi_180240367
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 15:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nee.
Je voelt niets voor haar (meer). Je hangt enkel je welbevinden en drang om te verbeteren op aan anderen. Omdat je de werkelijkheid niet wil zien. Dat dit met jou begint en eindigt.
Maar nogmaals, wat bedoel je dat ik niets voor haar voel? Ben daar benieuwd naar
  woensdag 4 juli 2018 @ 18:00:17 #204
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180240410
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 17:57 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Maar nogmaals, wat bedoel je dat ik niets voor haar voel? Ben daar benieuwd naar
Obesessies hebben zelden wat met het object van obsessie te maken. Vrijwel altijd gaat het om de geobsedeerde.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_180240412
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 17:57 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Maar nogmaals, wat bedoel je dat ik niets voor haar voel? Ben daar benieuwd naar
Jesuis. Leer er van. Schaam je. Doe het niet meer. En dat meisje krijg je nooit meer terug. Einde verhaal.
pi_180240511
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 18:00 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Obesessies hebben zelden wat met het object van obsessie te maken. Vrijwel altijd gaat het om de geobsedeerde.
Maar wat voel ik dan? Wat is dat dan? Een obsessie oke, maar verder...?
pi_180240521
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 18:00 schreef Karig_Hutje het volgende:

[..]

Jesuis. Leer er van. Schaam je. Doe het niet meer. En dat meisje krijg je nooit meer terug. Einde verhaal.
En tot wanneer moet ik me schamen? Voor altijd bedoel je?
pi_180240541
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 18:07 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

En tot wanneer moet ik me schamen? Voor altijd bedoel je?
Je kunt wel hetzelfde blijven vragen, maar het enig juiste en definitieve antwoord ga je niet krijgen. Want dat bestaat niet.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_180240570
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 18:07 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

En tot wanneer moet ik me schamen? Voor altijd bedoel je?
Nee. Niet voor altijd. Zodra je er van geleerd hebt kun je het achter je laten. En je excuses hebt aangeboden aan het betreffende meisje. Maar dat heb je al gedaan begrijp ik. Laat haar met rust en leer er van.
pi_180240580
Bij de psychiater heb ik altijd gezegd dat ik dit zou hebben:

://nl.m.wikipedia.org/wiki/Obsessieve-compulsieve_stoorniszegd

Obsession Disorder voor alles eigenlijk...Alleen snap ik niet dat zs aangeveb dat ik narcistisch ben, weliswaar kan ik me dat voorstellen. Alleen obsessief is wat mij definieert..wellicht dit nogmaals aankaarten..
pi_180240606
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 18:10 schreef Karig_Hutje het volgende:

[..]

Nee. Niet voor altijd. Zodra je er van geleerd hebt kun je het achter je laten. En je excuses hebt aangeboden aan het betreffende meisje. Maar dat heb je al gedaan begrijp ik. Laat haar met rust en leer er van.
Jaa ze wilde geen excuses, begrijpelijk ook. Ze wilde niks meer. Either way, anderzijds probeert mijn familie te zeggen dat zij in mijn leven is gekomen als een levensles. Dat ze daarom in mijn leven kwam...mijn familieleden hebben soortgelijke ‘stalkingsmanouvres’ gehad (wel bij far minder erg dan ik). Maar die zijn er onwijs goed bovenop gekomen en leerden daarna van zichzelf onvoorwaardelijk te houden. Ik voel me schuldig als ik eraan denk dat ze in mijn leven ‘kwam’ als een les. Of wellicht moest het een keer zo escaleren bij mij..
pi_180240633
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 18:12 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Jaa ze wilde geen excuses, begrijpelijk ook. Ze wilde niks meer.
Nouja. Zolang je het maar gedaan hebt en haar verder met rust laat. Meer kan je niet doen. En verder gaan met je leven en er van leren.
pi_180240646
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 18:14 schreef Karig_Hutje het volgende:

[..]

Nouja. Zolang je het maar gedaan hebt en haar verder met rust laat. Meer kan je niet doen. En verder gaan met je leven en er van leren.
Jaa true, dank je. Kan je mijn edit post hierboven bekijken?
pi_180240700
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 18:15 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Jaa true, dank je. Kan je mijn edit post hierboven bekijken?
Nou jij ziet het in ieder geval in. Doorbreek deze cirkel nu dan zodat je het eventueel niet zal doorgeven aan je toekomstige kinderen. En schaam je niet. Het eerste normale mens moet nog geboren worden. En het spreekwoord is "ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is" zoals opgevoed dus.
pi_180240889
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 18:17 schreef Karig_Hutje het volgende:

[..]

Nou jij ziet het in ieder geval in. Doorbreek deze cirkel nu dan zodat je het eventueel niet zal doorgeven aan je toekomstige kinderen. En schaam je niet. Het eerste normale mens moet nog geboren worden. En het spreekwoord is "ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is" zoals opgevoed dus.
Absoluut, deze cirkel dient door mijn en mijn andere broers en zussen definitief te worden verbroken. Onlangs heeft mijn moeder nog zeer nare wraak genomen op familieleden. Het zit nog steeds diep in bepaalde familieleden in mij, en nee, wij waren absoluut niet tevreden met haar wraak. In die zin werkt het wellicht verhelderend om ook te denken dat uit het milieu waar ik vandaan ben gekomen het echt zeer naar had kunnen uitlopen. Blij dat ik niets fysieks heb gedaan of wat dan ook.
  woensdag 4 juli 2018 @ 18:36:52 #216
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180240976
Hoe rechtvaardigde jij je wraak voor jezelf? Je hebt het toch een tijdje gedaan, dus het ging niet om een impuls.
The love you take is equal to the love you make.
pi_180241025
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 18:36 schreef Lienekien het volgende:
Hoe rechtvaardigde jij je wraak voor jezelf? Je hebt het toch een tijdje gedaan, dus het ging niet om een impuls.
Door te denken aan de pijn en zoals ik aangaf vond ik het toch impulsief. Het was een zekere periode. Wanneer ik een mail stuurde voelde ik me opgelucht om me daarna onwijs naar te voelen...en na een tijd deed ik het weer. Maar altijd vlak voor het naar bed gaan, ik dacht er dan aan en opeens haatte ik alles in mijn leven en gaf haar de schuld alsmede dat ze me pijn bezorgde. Ik dacht, met alle respect, dat dit normaal was. Waar haalde ik dit vandaan denk ik nu. Er was geen grens zeg maar.
  woensdag 4 juli 2018 @ 18:44:18 #218
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180241132
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 18:39 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Door te denken aan de pijn en zoals ik aangaf vond ik het toch impulsief. Het was een zekere periode. Wanneer ik een mail stuurde voelde ik me opgelucht om me daarna onwijs naar te voelen...en na een tijd deed ik het weer. Maar altijd vlak voor het naar bed gaan, ik dacht er dan aan en opeens haatte ik alles in mijn leven en gaf haar de schuld alsmede dat ze me pijn bezorgde. Ik dacht, met alle respect, dat dit normaal was. Waar haalde ik dit vandaan denk ik nu. Er was geen grens zeg maar.
Je gaf haar de schuld en vond dat je haar mocht straffen. Misschien niet zo gek dat de professionele hulpverlening aan narcisme denkt.

En nog steeds draait het om hoe jij je voelt. :{
The love you take is equal to the love you make.
pi_180241284
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 18:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je gaf haar de schuld en vond dat je haar mocht straffen. Misschien niet zo gek dat de professionele hulpverlening aan narcisme denkt.

En nog steeds draait het om hoe jij je voelt. :{
Jaaa inderdaad. Alleen snap ik niet met wat je met dat laatste bedoeld. Ik zal haar immense pijn hebben gedaan en ze zal zich onwijs verraden hebben gevoeld. Wat wil je dan dat ik doe of denk? Aan haar blijven denken zou het erger maken, omdat ik dingen wil rechtzetten. Wat ik heb gedaan is vreselijk voor haar, maar hoe zou ik dan over haar moeten denken? Heb de afgelopen week onwijs gehuild om wat ik heb gedaan en nota bene vandaag tijdens het tentamen me er rot op gevoeld en er aan gedacht. Het maakt niet uit snap je?
  woensdag 4 juli 2018 @ 19:24:09 #220
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_180241855
Best ziekelijk dit. Je zegt zo tussen de regels door dat je het wel zielig vind hoor haar, maar in grote lijnen draait het om jou jou en jou, alleen maar wat het met jou doet.....

Vraag je zelf eens af wat je zal doen als zij een leuke vriend krijgt, je haar op foto’s verliefd ziet, wetende dar die jongen er naast haar volledig suf neukt en zij kreunt om meer. Want dat is wat er gaat gebeuren.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_180242030
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:24 schreef ook_gek het volgende:
Best ziekelijk dit. Je zegt zo tussen de regels door dat je het wel zielig vind hoor haar, maar in grote lijnen draait het om jou jou en jou, alleen maar wat het met jou doet.....

Vraag je zelf eens af wat je zal doen als zij een leuke vriend krijgt, je haar op foto’s verliefd ziet, wetende dar die jongen er naast haar volledig suf neukt en zij kreunt om meer. Want dat is wat er gaat gebeuren.
Dat laatste gebeurde, vandaar dat ik zo met wraak zat. Omdat ik eveneens die gedachte had. Je hoeft het er niet erin te gooien bij mij.

En ja, inderdaad om wat het met mij doet, want zoals ik al heb aangegeven, ik heb al tig keer gezegd dat ik haar heb proberen kapot te maken, verraden, vernedered. Maar wat wil je dat ik doe? De mails zijn van 1-2 jaar geleden, excuses aanbieden kan niet meer..
  woensdag 4 juli 2018 @ 19:32:00 #222
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_180242108
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:29 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Dat laatste gebeurde, vandaar dat ik zo met wraak zat. Omdat ik eveneens die gedachte had. Je hoeft het er niet erin te gooien bij mij.

En ja, inderdaad om wat het met mij doet, want zoals ik al heb aangegeven, ik heb al tig keer gezegd dat ik haar heb kapot te maken, verraden, vernedered. Maar wat wil je dat ik doe? De mails zijn van 1-2 jaar geleden, excuses aanbieden kan niet meer..
Excuses aanbieden kan altijd. Maar laat die meid verder met rust en zoek vervolgens hulp.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_180242197
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:32 schreef richolio het volgende:

[..]

Excuses aanbieden kan altijd. Maar laat die meid verder met rust en zoek vervolgens hulp.
Al gedaan bedoel ik, alleen ze wil me niet meer kennen/spreken en wil geen excuses bedoel ik.
pi_180242550
Misschien tijd om dit topic gewoon te sluiten?
Je blijft er hier alleen maar over praten hoe rot jij je voelt, hoeveel pijn en spijt jij hebt, dat jouw leven geen zin meer heeft, dat jij hulp nodig hebt maar het niet krijgt of verkeerde psychiaters krijgt die verkeerde vragen stelt etc.
Alsof jij het slachtoffer bent en niet zij, alsof je hier begrip zoekt.
Ik denk niet dat je dat hier gaat vinden en door maar in dit topic te blijven hangen kom je ook niet verder.
pi_180242972
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:47 schreef happylife070 het volgende:
Misschien tijd om dit topic gewoon te sluiten?
Je blijft er hier alleen maar over praten hoe rot jij je voelt, hoeveel pijn en spijt jij hebt, dat jouw leven geen zin meer heeft, dat jij hulp nodig hebt maar het niet krijgt of verkeerde psychiaters krijgt die verkeerde vragen stelt etc.
Alsof jij het slachtoffer bent en niet zij, alsof je hier begrip zoekt.
Ik denk niet dat je dat hier gaat vinden en door maar in dit topic te blijven hangen kom je ook niet verder.
Wellicht dat je inderdaad gelijk hebt. Dacht het is goed om mijn verhaal te doen, maar ja weet ook niet waar ik het anders over zou moeten hebben. Dat zij zoveel pijn heeft, maar goed, dat is in het verleden als ik het kon rechtzetten had ik dat gedaan. goed advies btw, dank je, merk ook dat ik steeds meer in de knoop ga zitten.
pi_180243381
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:34 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Al gedaan bedoel ik, alleen ze wil me niet meer kennen/spreken en wil geen excuses bedoel ik.
Nou klaar dan toch. Als ze geen excuses wil en verder geen contact wil moet je dat niet op gaan pakken om juist maar wel contact te maken omdat je er niet tegen kan ofzo. Ik ben ook wel een paar keer vreemd gegaan vroeger, wou een meid ook geen contact meer met me, ging ik ook niet haar extra irriteren door sorry te zeggen en bla. Laat die meid gewoon met rust en zorg er gewoon voor dat je in de toekomst niet weer zo doet
pi_180243764
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 18:06 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Maar wat voel ik dan? Wat is dat dan? Een obsessie oke, maar verder...?
Gewoon een soort van geestelijke gestoordheid.
Bedoel ga zelf maar na wat obsessie voor jou betekent. Mensen die geobsedeerd zijn door het houden van alles wat ze krijgen tot hun hele huis vol is met verrotte kranten (horders). Mensen met obsessies voor de meest zinloze dingen die er hun hele leven fulltime aan besteden. Mensen die alleen maar 1 ding eten en niks meer. Kan je die mensen begrijpen? Misschien niet omdat die op een andere manier weer geestelijk gestoord zijn, maar je kan wel begrijpen dat er gewoon iets goed mis is met hoe ze denken. Dat geldt voor elke obsessie.

Dus tjah waarom stampen die mensen hun huis vol? Waarom doe jij wat je doet? Het is niet zo dat we daar direct een heel accuraat antwoord op kunnen geven, maar ik hoop dat dit uitstapje naar een soort van kijkpunt vanuit de derde persoon voor jou wat extra duidelijk geeft of wat om over na te denken in ieder geval
pi_180245991
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:30 schreef momentius het volgende:

[..]

Nou klaar dan toch. Als ze geen excuses wil en verder geen contact wil moet je dat niet op gaan pakken om juist maar wel contact te maken omdat je er niet tegen kan ofzo. Ik ben ook wel een paar keer vreemd gegaan vroeger, wou een meid ook geen contact meer met me, ging ik ook niet haar extra irriteren door sorry te zeggen en bla. Laat die meid gewoon met rust en zorg er gewoon voor dat je in de toekomst niet weer zo doet
Maar dan zeg jr dus eigenlijk dat ik ook gewoon snel door mag gaan met mijn leven. Daar zit ik mee, hoelang moet ik mezelf pijnigen voor hetgeen dat ik heb gedaan?
pi_180246059
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 22:22 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Maar dan zeg jr dus eigenlijk dat ik ook gewoon snel door mag gaan met mijn leven. Daar zit ik mee, hoelang moet ik mezelf pijnigen voor hetgeen dat ik heb gedaan?
Nou ja wat mij betreft nog 0 dagen als je gewoon het hierna niet weer doet (of iets vergelijkbaars leips). En je hoeft jezelf er helemaal niet voor te pijnigen überhaupt, ik heb ook een paar keer wat fouten gemaakt en mezelf er helemaal niet voor 'gepijnigd'. Je daden worden niet acceptabeler als je je erna pijnigt ofzo. Het beste wat je kan doen om enigszins minder een eikel te zijn daarna is om ze niet weer te doen
  woensdag 4 juli 2018 @ 22:42:09 #230
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_180246483
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:34 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Al gedaan bedoel ik, alleen ze wil me niet meer kennen/spreken en wil geen excuses bedoel ik.
Nou klaar dus. Einde verhaal en duidelijk. Maar je blijft maar piepen hoe zielig je wel niet bent. Boehoehoe. En dan doe je als of je het echt wel snapt en vervolgens kom je weer met je zielige verhaaltjes hoe zwaar je het wel niet hebt, je moest zelfs huilen!

Maar even he, waarom denk je nou dat ze je niet meer wil zien en spreken? En je excuses niet accepteerd? Ik heb wel een vermoede, jij bent geestelijk gestoord en een freak in haar ogen. Een mafketel die geen grenzen heeft. En elke poging tot toenadering bevestigt daar vermoedens.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_180246683
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 22:42 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Nou klaar dus. Einde verhaal en duidelijk. Maar je blijft maar piepen hoe zielig je wel niet bent. Boehoehoe. En dan doe je als of je het echt wel snapt en vervolgens kom je weer met je zielige verhaaltjes hoe zwaar je het wel niet hebt, je moest zelfs huilen!

Maar even he, waarom denk je nou dat ze je niet meer wil zien en spreken? En je excuses niet accepteerd? Ik heb wel een vermoede, jij bent geestelijk gestoord en een freak in haar ogen. Een mafketel die geen grenzen heeft. En elke poging tot toenadering bevestigt daar vermoedens.
Dat laatste weet ik hoor, dus je hoeft niets daarover te zeggen.
  woensdag 4 juli 2018 @ 22:53:26 #232
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_180246767
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 22:49 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Dat laatste weet ik hoor, dus je hoeft niets daarover te zeggen.
Of wil je dat niet lezen?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_180246844
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 22:53 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Of wil je dat niet lezen?
Wellicht dat ook, maar ja ik weet het. Weet hoe ze over me denkt, beeldverandering van een zwakte voor hem hebben naar een psychopaat. Dat is het.
pi_180246917
Lol jij bent geen psychopaat. Border-line ofzo misschien
pi_180246925
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 22:56 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Wellicht dat ook, maar ja ik weet het. Weet hoe ze over me denkt, beeldverandering van een zwakte voor hem hebben naar een psychopaat. Dat is het.
Wat loop je nou door te janken. Stop er mee en als dat niet lukt hulp zoeken. Zo moeilijk is dat toch niet?
pi_180246964
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 23:00 schreef Karig_Hutje het volgende:

[..]

Wat loop je nou door te janken. Stop er mee en als dat niet lukt hulp zoeken. Zo moeilijk is dat toch niet?
Jajaja hij mag gewoon hier ook posten als hij wil hé.
  woensdag 4 juli 2018 @ 23:02:15 #237
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_180246985
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 22:56 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Wellicht dat ook, maar ja ik weet het. Weet hoe ze over me denkt, beeldverandering van een zwakte voor hem hebben naar een psychopaat. Dat is het.
Lekker belangrijk, door met je leven en niet meer flippen. Doe je dat wel dan zal ik als ik jou was dringent hulp zoeken. Want we weten allemaal dat wat je gedaan hebt niet gezond en normaal is.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_180247000
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 23:01 schreef momentius het volgende:

[..]

Jajaja hij mag gewoon hier ook posten als hij wil hé.
Als het mijn dochter had geweest had ik hem al "geholpen" hulp te zoeken. Met een flinke schop onder zijn hol.
pi_180247041
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 23:02 schreef Karig_Hutje het volgende:

[..]

Als het mijn dochter had geweest had ik hem al "geholpen" hulp te zoeken. Met een flinke schop onder zijn hol.
Dus de moeder van zijn slachtoffer is minder vaardig dan jij bent?
pi_180247097
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 23:05 schreef momentius het volgende:

[..]

Dus de moeder van zijn slachtoffer is minder vaardig dan jij bent?
Geen idee. Maar het had bij mij kiezen of delen geweest. Hier hangt hij maar de zielige uit dat heel zijn familie zo is geweest en hij daar het slachtoffer van is.
pi_180247225
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 23:05 schreef momentius het volgende:

[..]

Dus de moeder van zijn slachtoffer is minder vaardig dan jij bent?
Ik ben zelf vader van 3 dochters en 5 zonen. Als zo een idioot aan één van mijn kinderen probeert te komen gaat hij maar hulp zoeken. Anders heeft hij een probleem. Lijkt mij logisch. Zeg niet dat je geen fouten mag maken maar als je die dan inziet moet je wel hulp gaan zoeken en niet de zielige piet gaan uithangen.
pi_180247244
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 23:08 schreef Karig_Hutje het volgende:

[..]

Geen idee. Maar het had bij mij kiezen of delen geweest. Hier hangt hij maar de zielige uit dat heel zijn familie zo is geweest en hij daar het slachtoffer van is.
Waar heb jij het over? Lees jij wel? Leer lezen reageer daarna. Ik zeg op alles dat ik hulp aan het zoeken ben, ermee zit, niet goed weet wat te doen. In twee jaar lang heb ik 5 psychiaters gehad, constant hetzelfde gezeik, allemaal in opleiding. Nu is mijn huidige er maanden tussenuit en duurt het maanden om iets te zoeken. Hoezo zou ik dan niet de dingen posten hier? En wrs zijn mijn gesprekken met hem hetzelfde als hier met sommige users..
pi_180247273
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 23:14 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Waar heb jij het over? Lees jij wel? Leer lezen reageer daarna.
Ik lees heel goed en heb je al door. Ik ben geen linkse boomknuffelaar.
pi_180247316
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 23:14 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Waar heb jij het over? Lees jij wel? Leer lezen reageer daarna. Ik zeg op alles dat ik hulp aan het zoeken ben, ermee zit, niet goed weet wat te doen. In twee jaar lang heb ik 5 psychiaters gehad, constant hetzelfde gezeik, allemaal in opleiding. Nu is mijn huidige er maanden tussenuit en duurt het maanden om iets te zoeken. Hoezo zou ik dan niet de dingen posten hier? En wrs zijn mijn gesprekken met hem hetzelfde als hier met sommige users..
Ga huilen dan. Stuk verdriet.
pi_180247531
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 23:14 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Waar heb jij het over? Lees jij wel?
Ik zou eens een paar ballen kopen in plaats van janken.
pi_180247622
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 23:32 schreef Karig_Hutje het volgende:

[..]

Ik zou eens een paar ballen kopen in plaats van janken.
Je mag je toch gewoon kut voelen als je zoiets hebt gedaan, snap niet wat er mis mee is. Kan me voorstellen dat je denkt grow up en eroverheen, maar heb gewoon iets ergs gedaan en sta er bij stil terwijl ik hulp zoek.
pi_180247625
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:36 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Bij me dragen voor altijd? Ik heb het gevoel alsof Fokkers dat willen, dat ik mezelf voor altijd schuldig blijf voelen..maar wie help ik daarmee?
Enige waarom je die schuld bij je draagt is dat je weet dat je het hebt gedaan in het leven, een litteken dat het gebeurt is en laat dragen. Waarom schuld? Omdat je het geen andere plek kan geven dan dit. Zorg dat je er zelf een plek kan geven dat het is gebeurd en ga door. bemoei je niet meer hierover en besteedt je tijd aan andere dingen. :{w .

Je vergroot de problemen alleen maar als je er maar tijd aan besteed.
Redacted
pi_180247652
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 23:37 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Je mag je toch gewoon kut voelen als je zoiets hebt gedaan, snap niet wat er mis mee is. Kan me voorstellen dat je denkt grow up en eroverheen, maar heb gewoon iets ergs gedaan en sta er bij stil terwijl ik hulp zoek.
Ben je nu nog aan het janken en geen hulp aan het zoeken? Volgens mij heb jij alléén maar medelijden met jezelf.
pi_180247657
Nou laat het maar weten als je hulp hebt gevonden
pi_180247665
Prima, dan kan er een slot op dit topic.
pi_180247672
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 23:39 schreef momentius het volgende:
Nou laat het maar weten als je hulp hebt gevonden
Wil ik doen alleen merk dat niemand ermee gediend is dat ik nog wat zeg, dus slotje lijkt me beter...
  woensdag 4 juli 2018 @ 23:48:11 #252
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180247777
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 22:22 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Maar dan zeg jr dus eigenlijk dat ik ook gewoon snel door mag gaan met mijn leven. Daar zit ik mee, hoelang moet ik mezelf pijnigen voor hetgeen dat ik heb gedaan?
Is dat de vraag die je beantwoord wil hebben? ‘Hoe lang moet ik mezelf pijnigen voor hetgeen ik heb gedaan?’

Vraag jezelf eens af waarom je jezelf die vraag stelt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_180254575
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 23:42 schreef Karig_Hutje het volgende:

[..]

Je zwelgt in het zelfmedelijden. Ga hulp zoeken. Dit is te zielig.
Ik keur de acties van TS niet goed, dat voorop gesteld.
Maar wat jij doet is ook niet helemaal fris, je zit hem tot aan zijn enkels af te branden met opmerkingen die nergens op slaan zoals bijvoorbeeld dat "hulp zoeken".
Je zegt dat je goed leest maar begrijp je ook wat je leest?
Hij IS actief hulp aan het zoeken dus constant dat roepen op een neerbuigende manier is niet de goede manier van reageren.
Doe es rustig.
pi_180256194
TS zoekt actief hulp, een aantal van jullie users zijn ook niet helemaal jofel door hem uit te voeteren.
pi_180256236
Alles is wel gezegd denk ik inmiddels.

Topic gesloten op verzoek van TS.

Sterkte!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')