abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  Redactie Sport donderdag 20 december 2018 @ 13:32:38 #76
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_183853695
registreer om deze reclame te verbergen
Bizar verhaal als het waar is. Ben benieuwd.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_183853951
Zwemmen is een technische sport.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Moderator / Redactie Sport donderdag 20 december 2018 @ 13:48:39 #78
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_183854094
quote:
Vlak voor de start van het WK korte baan in Hangzhou kreeg ik op 7 december te horen dat ik positief ben getest op het middel: Tulobuterol. Het betrof een test van 2 november 2018 tijdens de World Cup in China. Tulobuterol is een stof die langdurig de luchtwegen verwijdt. Het medicijn kan via een inhalator of pleister het lichaam in komen, of zoals clenbuterol, via bijvoorbeeld vervuilde voeding. Zelf heb ik astma en gebruik daarvoor andere medicatie. Deze medicatie is toegestaan en heeft dezelfde werking als tulobuterol. Tulobuterol is naar verluidt niet verkrijgbaar in Europa. Het is in zeven voornamelijk Aziatische landen, waaronder China, wel verkrijgbaar. Het is voor mij volledig onbekend hoe deze stof in mijn lichaam terecht is gekomen. Zelf sta ik 100% voor een schone sport. Nog nooit in mijn leven ben ik in aanraking geweest met doping, of heb ik doping gebruikt. Ik ben altijd heel erg fel geweest in discussies over doping. Ik kan met mijn hand op mijn hart zeggen dat ik dit middel niet bewust heb genomen. Doordat de bekendmaking van de positieve test vrijwel samenviel met de start van het WK, is besloten dat ik niet zou starten. Diezelfde avond zat ik in het vliegtuig terug naar huis. Het was zo onwerkelijk, ik heb de halve vlucht gehuild. Het voelde zó onrechtvaardig. Ik leefde al maanden naar dit toernooi toe, ik was supergoed in vorm en topfit, maar ik ging naar huis. Via de media heeft de KNZB gecommuniceerd dat ik 'ziek' naar huis was. Vandaag wil ik mijn verhaal delen met jullie, omdat ik onschuldig ben en heilig geloof dat de waarheid altijd het langste duurt. Ook vind ik het verschrikkelijk dat ik niet eerlijk kon vertellen waarom ik niet kon deelnemen aan het WK. De afgelopen weken waren een nachtmerrie voor mij, vooral toen het WK nog bezig was. De mensen om mij heen hebben mij enorm gesteund. Ook heb ik veel steun ervaren vanuit de KNZB. We zijn momenteel aan het onderzoeken hoe het middel in mijn lichaam terecht is gekomen. Omdat ik weet dat ik nooit iets heb gebruikt, vertrouw ik op goede afloop.
https://www.instagram.com/kiratoussaint/
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 27 december 2018 @ 12:46:28 #79
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_184000409
ben benieuwd hoe dit gaat aflopen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Redactie Sport / Supervogel zondag 20 januari 2019 @ 14:35:29 #80
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_184512081
Voor de fans is de Flanders Swimming Cup nu live op Sporza.
❤ DeLuna ❤
-------
De FOK! Custom CSS-tool - Top 2000 Stats
pi_184516337
Beste Nederlandse 55,86 op de 100 vrij (Busch). Zou het ooit nog wat worden met de estafette? Voorlopig laatste kans op prijzen tijdens WK en OS nu Femke en Ranomi nog zwemmen, maar gaat lastig worden als je derde zwemster 55,86 zwemt (je verwacht een hoger basisniveau). Na de OS 2020 dondert het hele topzwemmen in elkaar, althans wat medaillefabriek betreft dan.

Komt Steenbergen nog terug op niveau?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 22 januari 2019 @ 16:52:33 #82
284411 crew  heywoodu
heywoodu
pi_184555484
quote:
Rikke Moller Pedersen has decided to end her career
Rikke Moller Pedersen has had a great career, where she has won 25 medals at the European Championships and World Championships, as well as a bronze at the 2016 Olympic Games with the Danish team. Her biggest achievement, however, is the world record she set at the Barcelona World Cup in 2013 in the time of 2.19.11 on 200 m breaststroke. A world record that Rikke Moller still owns.

- It has been in the back of mind and filled the last couple of years. I will face a lot of challenges during this year, and I really thought I would be ready to take on these, as I usually do, but now I have come to the decision that I have no more to give to my own swimming, says Rikke Moller Pedersen.

What the future will bring, Rikke Moller Pedersen has still not decided, but she will not let go of the swimming yet.

- I put my own swimming on the shelf, but I have a lot of experiences and experiences I would like to pass on to young people who want to swim. I do also have a lot of other projects I want to realise.
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_184556125
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 16:52 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat WK van 2013, toen was ze écht op de Bromer. Om de finale vervolgens weg te sjoken.

Dat laatste heeft ze overigens vaker gedaan.
pi_184609767
quote:
Bij de Amerikaanse zwemmer Nathan Adrian, de olympische kampioen op de 100 meter vrije slag van de Spelen van 2012 in de Britse hoofdstad Londen, is teelbalkanker vastgesteld, zo maakte hij donderdag zelf bekend op zijn Instagramaccount. Desondanks hoopt hij nog altijd deel te kunnen nemen aan de Olympische Spelen van 2020 in Tokio.

“Het leven, net zoals het zwemmen van een 100 meter vrije slag, kan hard, snel en onverwacht toeslaan. Je weet niet altijd wie of wat je aan het achtervolgen is”, zo schreef hij. “Spijtig genoeg is er bij onderzoek teelbalkanker aan het licht gekomen. Het positieve is dat we er snel bij zijn. De behandeling is al begonnen en de vooruitzichten zijn gunstig. Volgende week ga ik al onder het mes en over enkele weken zit ik al terug in het zwembad, met de blik op Tokio.”
  Redactie Sport / Supervogel zondag 27 januari 2019 @ 22:47:44 #85
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_184664333
quote:
HomeActueelNieuwsBericht
KNZB steunt IPC-besluit over WK parazwemmen

zondag 27 januari 2019

De KNZB steunt het besluit van het Internationaal Paralympisch Comité (IPC) om het WK parazwemmen dit jaar niet in Kuching (Maleisië) te laten plaatsvinden. Het IPC heeft vandaag het recht om het evenement te organiseren ingetrokken, vanwege de weigering van Maleisië om een Israëlische afvaardiging naar het WK visa te verstrekken.

Het WK zou van 29 juli tot en met 4 augustus in Kuching worden gehouden. ''Vanzelfsprekend vinden ook wij dat alle landen moeten kunnen deelnemen aan internationale wedstrijden'', zegt André Cats, technisch directeur van de KNZB. ''We wisten dat het IPC in gesprek zou gaan met het organisatiecomité over deze kwestie. We hadden de hoop dat het opgelost zou worden. Nu Maleisië daartoe niet bereid is, hebben wij volledig begrip voor het besluit van het IPC om de wedstrijd terug te trekken.''

Het IPC gaat nu op zoek naar een andere locatie voor het WK en roept kandidaat-steden op zich uiterlijk 11 februari te melden. Cats: ''In verband met de geplande sportieve voorbereidingen op dit toernooi, willen er we bij het IPC op aandringen het toernooi in dezelfde regio en in dezelfde week te houden. We hopen dat het IPC hierin slaagt.''
https://www.knzb.nl/actue(...)over_wk_parazwemmen/
❤ DeLuna ❤
-------
De FOK! Custom CSS-tool - Top 2000 Stats
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 28 januari 2019 @ 06:28:27 #86
284411 crew  heywoodu
heywoodu
pi_184667177
Wat een gezeik weer. Kut ook voor de Maleisische zwembond, heb je eindelijk een mooi evenement, raak je het kwijt door gekut van je regering.
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 28 januari 2019 @ 11:27:31 #87
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_184669877
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 06:28 schreef heywoodu het volgende:
Wat een gezeik weer. Kut ook voor de Maleisische zwembond, heb je eindelijk een mooi evenement, raak je het kwijt door gekut van je regering.
Ken het gewoon niet toe aan een land waarvan je weet dat er gezeik komt of vraag vooraf garanties.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 12 februari 2019 @ 08:20:26 #88
284411 crew  heywoodu
heywoodu
pi_184967927
Rikako Ikee (18) heeft leukemie -O-
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_185009767
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 08:20 schreef heywoodu het volgende:
Rikako Ikee (18) heeft leukemie -O-