heerlijkquote:Op zaterdag 30 juni 2018 00:59 schreef Elan het volgende:
Droogte-alarm waterbedrijven: geen badjes, niet sproeien, kort douchen
https://www.ad.nl/binnenl(...)rt-douchen~a2f35074/
Straks weer alleen nog wasjes draaien buiten de piekuren.
Idem hier, droge en gele grasvelden overal. De hooimaand juli gaat zijn naam eer aandoen zo lijkt het.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 12:40 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Zijn de weercomputers nou lui geworden of zit ik hier straks echt in de woestijn?
Ze moeten toch wat roepen. Zegt natuurlijk niks allemaal.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 12:40 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Zijn de weercomputers nou lui geworden of zit ik hier straks echt in de woestijn?
Als zo goed als elk model zegt dat het nog lang heet wordt zal het niet ineens volgende week 17 gr zijn denk ik.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 12:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze moeten toch wat roepen. Zegt natuurlijk niks allemaal.
Als het zo warm is dan zijn de mensen echt niet meer vrolijk hoor. Dan worden ze juist agressiefquote:Op zaterdag 30 juni 2018 13:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Als zo goed als elk model zegt dat het nog lang heet wordt zal het niet ineens volgende week 17 gr zijn denk ik.
Denk dat dit gewoon een hete lange zomer wordt. Het is de liefhebbers echt gegund na diverse prutszomers, zeker met mei er nog bij en dan dit en wat er nog komen gaat is er een keer weinig tot niets te klagen qua zomer en hoe zeer ik er zelf ook niet van hou, ik word wel blij van blije zomermensen
Vorige warmteperiode werd anders ook redelijk abrupt beëindigd.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 13:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Als zo goed als elk model zegt dat het nog lang heet wordt zal het niet ineens volgende week 17 gr zijn denk ik.
Ik zie er alleen hier al zat die het niet heet genoeg kan. Dus die zijn er in het echte dagelijks leven ook zatquote:Op zaterdag 30 juni 2018 13:08 schreef mazaru het volgende:
[..]
Als het zo warm is dan zijn de mensen echt niet meer vrolijk hoor. Dan worden ze juist agressief
Het kán uiteraard wel, ik heb geen glazen bol en zij ook niet, maar persoonlijk denk ik dat het nu gewoon lang warm en droog blijft. En dat ze dus een keer gelijk hebben, ook op lange termijn. Maar ik laat me graag verrassenquote:
quote:Op zaterdag 30 juni 2018 13:16 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zie er alleen hier al zat die het niet heet genoeg kan. Dus die zijn er in het echte dagelijks leven ook zat
Het leek bij de slager wel kerst vanmorgen trouwens. Zestien wachtenden voor me. Allemaal aan de bbq
Ah ja vandaar dat iedereen hier van maart tot en met oktober agressief is ja.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 13:08 schreef mazaru het volgende:
[..]
Als het zo warm is dan zijn de mensen echt niet meer vrolijk hoor. Dan worden ze juist agressief
Die zitten er wel tussen ja. Vooral in het verkeer.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 13:08 schreef mazaru het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 30 juni 2018 13:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Ah ja vandaar dat iedereen hier van maart tot en met oktober agressief is ja.
Het is toch echt zo hoor. Mensen hebben een veel korter lontje als het lang warm is.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 13:19 schreef Dven het volgende:
[..]
En geweld en agressie vaker voor komt bij mensen met roots in landen waar het altijd zo'n weer is.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 13:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Of in de zomer wordt heel wat meer gezopen.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 13:22 schreef mazaru het volgende:
[..]
Het is toch echt zo hoor. Mensen hebben een veel korter lontje als het lang warm is.
Waar de thermometers in de zomer omhoogschieten, doet het stresshormoon cortisol hetzelfde. Het wordt het 'stresshormoon' genoemd omdat het tijdens moeilijke of schokkende situaties in de bloedbaan vrijkomt. Ditzelfde hormoon is 's ochtends het hoogst en verklaart daarmee ook het welbekende ochtendhumeur.
Een onderzoekersteam in Polen heeft geconstateerd dat het stresshormoon in de zomer hoger is dan in de winter. Wat de gevolgen zijn? Je bent heel snel geïrriteerd, denkt niet na bij wat je doet en zou sneller iemand een mep verkopen.
Dr. Dominika Kanikowska, een pathosfysioloog aan de Universiteit van Medische Wetenschappen in Poznan, meent dat het allemaal neerkomt neer op het effect van het weer op cortisol.
Ze zegt: 'Deze bevindingen zijn in tegenspraak met de traditionele concepten van een gestreste winter en het ontspannen gemak van de zomer.'
Misdaad
De oorspronkelijke gegevens die voor het eerst warmte met vijandigheid linkten, waren afkomstig van misdaadstatistieken. Analyses merkten op dat het geweld in de zomer toenam - vooral wanneer het warmer was dan gemiddeld.
Talloze theorieën zijn gesuggereerd waaronder verhoogde temperaturen die een toename van de hartslag, testosteron en andere metabolische reacties veroorzaken die je agressief zou maken. Toch blijkt het dus te maken te hebben met je cortisol spiegel, die bij hitte op hol slaat.
Kan je nagaan hoe het op de evenaar moet zijnquote:Op zaterdag 30 juni 2018 13:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Heb een iets te levendige fantasie en zie nu straten en supermarkten vol gehavende mensen met kleerscheuren en blauwe ogen daar.
quote:Op zaterdag 30 juni 2018 14:20 schreef Dven het volgende:
[..]
Of in de zomer wordt heel wat meer gezopen.
Ik kan mij er niet in vinden. Zeker voor Nederland niet waar het uberhaupt zelden boven de 30 graden komt ;Pquote:Op zaterdag 30 juni 2018 14:27 schreef mazaru het volgende:
[..]Ook dat en dan een warm zonnetje er overheen en de mensen slaan op hol
Zombietaferelenquote:Op zaterdag 30 juni 2018 14:20 schreef Dven het volgende:
[..]
Kan je nagaan hoe het op de evenaar moet zijn
quote:Op zaterdag 30 juni 2018 14:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Zombietaferelen
Halve gezichten enzo. Jolijt!
Regenquote:Op zaterdag 30 juni 2018 14:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Beeld van de dag hier : bewolkt. Halve minuut zon. Megastortbui van 15 minuten. 15 minuten wat minder regen. 15 minuten droog. Halve minuut zon. Repeat.
Nee, in Assen.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 14:27 schreef Dven het volgende:
Godallemachtig wat een regen weerGisteren 75mm, inmiddels zitten we alweer bijna tegen de 50 aan.
Woon ik in de tropen ofzo?
Stuur eens een paar plensbuien hier naartoe. De boomkikkers gaan allemaal dood hoorde ik gisteren. Zijn we straks geen kikkerlandje meerquote:Op zaterdag 30 juni 2018 14:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Beeld van de dag hier : bewolkt. Halve minuut zon. Megastortbui van 15 minuten. 15 minuten wat minder regen. 15 minuten droog. Halve minuut zon. Repeat.
Ow wat sneuquote:Op zaterdag 30 juni 2018 14:49 schreef mazaru het volgende:
[..]
Stuur eens een paar plensbuien hier naartoe. De boomkikkers gaan allemaal dood hoorde ik gisteren. Zijn we straks geen kikkerlandje meer
De natuur snakt naar een goede plensbui.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 14:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Ow wat sneu
Ja af en toe even een plensbui, al is het 's nachts, voor de beestjes en de tuinen.
Boomkikkers in nl?quote:Op zaterdag 30 juni 2018 14:49 schreef mazaru het volgende:
[..]
Stuur eens een paar plensbuien hier naartoe. De boomkikkers gaan allemaal dood hoorde ik gisteren. Zijn we straks geen kikkerlandje meer
quote:Op zaterdag 30 juni 2018 14:55 schreef Dven het volgende:
Hier verzuipen ze. Zag net een kat meegesleurd worden in een stroom die zich door de bergachtige straten gevormd heeft
quote:Op zaterdag 30 juni 2018 14:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Boomkikkers in nl?
Hier verzuipen ze. Zag net een kat meegesleurd worden in een stroom die zich door de bergachtige straten gevormd heeft
Ik vind het weinig verschil met gisterenquote:Op vrijdag 29 juni 2018 21:53 schreef Elan het volgende:
Jep lange termijn sowieso. Maar morgen zal gevoelsmatig heel anders aan gaan voelen voor wie weinig met warm weer heeft.
Echt bloedhitte vergeleken met vandaag.
niet.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 15:59 schreef Szikha2 het volgende:
Cham leallah. Ik kan slecht tegen warm weer op dit moment. Wanneer komt er weer wat regen in nederland?
Idd om gek van te worden.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 00:07 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Zo, die dazen! Ik heb een paard en dan is het zo'n lekker weer, maar je kunt het bos bijna niet meer in.
Ga buiten staan. Veel wind en dus voelt het absoluut niet warm.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 15:59 schreef Szikha2 het volgende:
Cham leallah. Ik kan slecht tegen warm weer op dit moment. Wanneer komt er weer wat regen in nederland?
Nee hoor, ik ben keivrolijk! En zo warm is het niet hè. Het blijft steeds net onder de 30. Gewoon lekker weer waarbij je nog van alles kunt doen. Met een briesje.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 13:08 schreef mazaru het volgende:
[..]
Oeee lucky you. Hier volgens buienradar maar 25.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 17:03 schreef Greys het volgende:
De verschillen qua temperatuurVolgens de locale meteosite van m'n durp is het hier nu 31.1, volgens de weather.com app nu 29.7 en volgens buienradar 27.
Het voelt alsof die eerste gelijk heeft of als enige op menshoogte meet iig
Ruilen?quote:Op zaterdag 30 juni 2018 17:06 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Oeee lucky you. Hier volgens buienradar maar 25.
Al kan dat dus mogelijk hoger zijn. Het voelt in elk geval lekker.
Jij bent een lieverd voor je omgeving dus jij denkt zo, maar ik erger me juist alleen maar aan blije zomermensenquote:Op zaterdag 30 juni 2018 13:00 schreef Greys het volgende:
en hoe zeer ik er zelf ook niet van hou, ik word wel blij van blije zomermensen
Heb ik net mogen ondervinden in de supermarkt, waar twee vrouwen naar elkaar stonden te snauwen. Ik vond het heel typisch voor dit weer.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 13:08 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ja, want in de winter komt dat nooit voor.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 17:15 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Jij bent een lieverd voor je omgeving dus jij denkt zo, maar ik erger me juist alleen maar aan blije zomermensen
en dit:
[..]
Heb ik net mogen ondervinden in de supermarkt, waar twee vrouwen naar elkaar stonden te snauwen. Ik vond het heel typisch voor dit weer.
Jij wordt er ook extra gezellig van zie ik!quote:Op zaterdag 30 juni 2018 17:19 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja, want in de winter komt dat nooit voor.
Lijkt me eerder zaterdagmiddagstress.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 17:15 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Jij bent een lieverd voor je omgeving dus jij denkt zo, maar ik erger me juist alleen maar aan blije zomermensen
en dit:
[..]
Heb ik net mogen ondervinden in de supermarkt, waar twee vrouwen naar elkaar stonden te snauwen. Ik vond het heel typisch voor dit weer.
Laat me nou, ik zie graag mijn wereldbeeld bevestigdquote:Op zaterdag 30 juni 2018 17:27 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Lijkt me eerder zaterdagmiddagstress.Dan moet je ook geen boodschappen doen in de drukte.
quote:Op zaterdag 30 juni 2018 17:20 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Jij wordt er ook extra gezellig van zie ik!
Probeer je knop om te zetten, niet de hele tijd er aan denken dat het warm is (wat eigenlijk wel meevalt, het is niet benauwd en maar rond de 30), geniet van de zon, ga wat leuks doen waar je relaxed van wordt, lekker lezen in de schaduw met een groot glas bier of in jouw geval ijsthee vermoed ik.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 17:30 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja laat me maar, ik heb last van de hitte.
quote:Op zaterdag 30 juni 2018 17:32 schreef bloodymary1 het volgende:
of in jouw geval ijsthee vermoed ik.
Haha, zo schat ik je in.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 17:34 schreef Guanabana het volgende:
[..]waarom? (je zit er niet ver naast though)
Dat 'maar 30 graden' is best uitzonderlijk hier in NL dus kan me best voorstellen dat veel mensen er gewoon niet aan gewend zijn en/of niet van houden.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 17:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Probeer je knop om te zetten, niet de hele tijd er aan denken dat het warm is (wat eigenlijk wel meevalt, het is niet benauwd en maar rond de 30), geniet van de zon, ga wat leuks doen waar je relaxed van wordt, lekker lezen in de schaduw met een groot glas bier of in jouw geval ijsthee vermoed ik.
Pfff. Gun ons (blije zomermensen) ook eens die 2 zomerdagen in NL per jaar.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 17:15 schreef Guanabana het volgende:
[..]
en dit:
[..]
30 graden vind ik ook echt niet bijzonder hoor.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 17:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat 'maar 30 graden' is best uitzonderlijk hier in NL dus kan me best voorstellen dat veel mensen er gewoon niet aan gewend zijn en/of niet van houden.
Ik vind het nu nog prima te doen door de wind en omdat ik geen reet hoef te doen maar volgende week op het werk ga ik wel anders piepen denk ik onder het platte dak
Dit scheelt wel een hoop. Daarom zo jammer dat er zo veel wind staat.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 17:55 schreef Greys het volgende:
Ja dat is wel echt zo, tis nu echt buitenland-warm zeg maar. Droge warmte ipv dat vieze klamme.
Waar staat er dan heel veel wind? Echt harde wind? Klaagden ze bij de Moto GP in Assen ook over trouwens, de coureurs.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 18:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
30 graden vind ik ook echt niet bijzonder hoor.
Dat iemand er niet van houdt oke, maar waar kan je in NL wel aan wennen dan?
Het kan van -15 naar de volgende dag +15 gaan.
Echt (extreme) hitte snap ik best dat niet elk daar tegen kan, maar dat sommigen al zo lopen te klagen en te doen bij 20-25 graden.
Daar kan de mens best tegen, of je het nou leuk vindt of niet.
[..]
Dit scheelt wel een hoop. Daarom zo jammer dat er zo veel wind staat.
Anders was het echt heerlijk.
Ik woon niet al te ver van Assen af (30-35km).quote:Op zaterdag 30 juni 2018 18:40 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Waar staat er dan heel veel wind? Echt harde wind? Klaagden ze bij de Moto GP in Assen ook over trouwens, de coureurs.
Hier in Midden-Limburg gewoon een lekker briesje af en toe, niet echt wind. Verder helemaal met je eens, als dit al te warm is...
Het komt verdomd weinig voor in NL toch (tenminste, daar klagen de warmteliefhebbers vaak over) dus wat dat betreft geen dagelijkse kost.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 18:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
30 graden vind ik ook echt niet bijzonder hoor.
Eens, maar ik heb hier volgens mij echt nog nooit iemand zien klagen bij 20-25 graden?quote:Echt (extreme) hitte snap ik best dat niet elk daar tegen kan, maar dat sommigen al zo lopen te klagen en te doen bij 20-25 graden.
Daar kan de mens best tegen, of je het nou leuk vindt of niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |