Luchtwarmtepompen? Hoe werkt dat dan?quote:Op donderdag 21 juni 2018 16:44 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Goedkopere versies maken herrie, sws moet je niet gaan bezuinigen als je zoiets aanschaft
Luchtwarmtepompen zijn momenteel aardig in opkomst ( verwarmt woning met behulp van de buitenlucht.)
Meh, stel ze vangen meer belastinginkomsten is het niet zo dat het verbrand wordt ofzo, maar hoeft de staat minder te lenen of zou een andere belasting niet verhoogd worden of kan een dividendbelastinkje afgeschaft worden... althans, als het naar de algemene middelen vloeit.quote:Op donderdag 21 juni 2018 16:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Men heeft het alleen nog niet door. Maar dit wordt een ongekend groot naai de burger project.
Anders trap je nog even een open deur in...quote:Op donderdag 21 juni 2018 16:44 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Goedkopere versies maken herrie, sws moet je niet gaan bezuinigen als je zoiets aanschaft
Luchtwarmtepompen zijn momenteel aardig in opkomst ( verwarmt woning met behulp van de buitenlucht.)
Samsom maakt het beleid niet, die doet slechts voorstellen wat de politiek kan overnemen of naast zich neerleggen.quote:Op donderdag 21 juni 2018 16:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die warmtepomp maakt nog een godskolere herrie ook schijnt of hebben ze dat al verholpen?
Schijnt nog dat Samson de zaak zat te beduvelen ook, of in ieder geval stelt-ie het mooier voor dan het is: gemiddeld gezin zal meer moeten betalen.
Dat laatste doen ze al toch?quote:Op donderdag 21 juni 2018 16:47 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Meh, stel ze vangen meer belastinginkomsten is het niet zo dat het verbrand wordt ofzo, maar hoeft de staat minder te lenen of zou een andere belasting niet verhoogd worden of kan een dividendbelastinkje afgeschaft worden... althans, als het naar de algemene middelen vloeit.
Ja, met de goedkope / onderbemeten warmtepompen klopt dat.quote:Op donderdag 21 juni 2018 16:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Anders trap je nog even een open deur in...
En beneden de 5 graden wanneer je dat ding het hardst nodig hebt gebeurt er niks meer.
Naief.quote:Op donderdag 21 juni 2018 16:47 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Meh, stel ze vangen meer belastinginkomsten is het niet zo dat het verbrand wordt ofzo, maar hoeft de staat minder te lenen of zou een andere belasting niet verhoogd worden of kan een dividendbelastinkje afgeschaft worden... althans, als het naar de algemene middelen vloeit.
Maar gaat het je nu om het milieu of een besparing van persoonlijke kosten op de lange termijn.quote:Op donderdag 21 juni 2018 16:29 schreef bambino het volgende:
[..]
Maar dat stond niet in je comment.
Je had het erover dat 1m3 gelijk stond aan 10kWh, en dat is in de basis zo. Maar dat heeft met deze discussie niks te maken, tenzij je het over een Elektrische CV hebt als oplossing om van het gas af te komen (COP 1).
En dat Enexis, Liander, Kabel Noord en weet ik welke netwerkbeheerders er exact zijn door Nederland straks een mega probleem hebben naarmate er meer warmtepompen komen is een feit.
Daar zijn ze al jaren over aan het discussiëren hoe dat straks opgelost moet worden.
Daar krijgen de burgers in Nederland ook vanzelf een rekening van.
Niet met een lucht warmtepomp. En zeker niet je jaren 80 woning. Zo wel, doe me maar een link dan.quote:Op donderdag 21 juni 2018 16:48 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja, met de goedkope / onderbemeten warmtepompen klopt dat.
Een goede warmtepomp kan ook bij -25 tot -28 je huis nog prima warm krijgen.
Wat dan wel zeker is dat je je COP van 4.5 niet meer gaat halen.quote:Op donderdag 21 juni 2018 16:48 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja, met de goedkope / onderbemeten warmtepompen klopt dat.
Een goede warmtepomp kan ook bij -25 tot -28 je huis nog prima warm krijgen.
Duh....quote:Op donderdag 21 juni 2018 16:56 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Wat dan wel zeker is dat je je COP van 4.5 niet meer gaat halen.
quote:Op donderdag 21 juni 2018 16:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Luchtwarmtepompen? Hoe werkt dat dan?
Een lucht-water warmtepomp is een warmtepompsysteem die de buitenlucht als bron gebruikt. Een zogenaamde ‘buitenunit’, een grote ventilator (soort airco-unit), haalt warmte uit de buitenlucht. De warmte wordt via leidingen getransporteerd naar de warmtepomp die binnen in huis staat.De warmtepomp zet de buitenlucht, van bijvoorbeeld 6⁰C, om in verwarmingswater van 40⁰C. Dit is de temperatuur die in veel huizen nodig is om de vloerverwarming in je huis mee te verwarmen. De compressor in de warmtepomp verhoogt de bronwarmte naar een hogere temperatuur.quote:Op donderdag 21 juni 2018 16:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Luchtwarmtepompen? Hoe werkt dat dan?
Nergens last van,quote:Op donderdag 21 juni 2018 16:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
En beneden de 5 graden wanneer je dat ding het hardst nodig hebt gebeurt er niks meer.
Kan niet zoveel met deze reactie. Je denkt dat ze het haardvuur met het geld gaan stoken ofzo?quote:
Eh... mijn warmtepomp, Mitsubishi Zubadan / Ecodan 14kW versie redt het tot -28 buitentemperatuur.quote:Op donderdag 21 juni 2018 16:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Niet met een lucht warmtepomp. En zeker niet je jaren 80 woning. Zo wel, doe me maar een link dan.
Ok, maar m'n rendement verslechterd niet in die mate als bij een warmtepomp.quote:Op donderdag 21 juni 2018 16:57 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Duh....
CV-ketel verbruikt ook meer gas als het koud is... gek he...
Vanzelfsprekend, maar dat geldt voor elk project waar de belasting bij betrokken is. "drastisch verlagen van belastingen voor energie". Who are they kidding?quote:Op donderdag 21 juni 2018 16:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Men heeft het alleen nog niet door. Maar dit wordt een ongekend groot naai de burger project.
Nee, je gebruikt meer gas.quote:Op donderdag 21 juni 2018 17:00 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Ok, maar m'n rendement verslechterd niet in die mate als bij een warmtepomp.
Ook dat is onzin. Warmtepomp die ik nu heb werkt tot -20. Als het kouder wordt gaat hij niet uit, maar levert hij simpelweg minder warmte. Dit betekend dat je woning langzaam afkoelt omdat de warmte die erin wordt gestopt niet meer voldoende is om deze op temperatuur te houden.quote:Op donderdag 21 juni 2018 16:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
En vwb de COP. Het werd hier eerder ook al terecht opgemerkt beneden een bepaalde temp. doet je warmtepomp niks meer.
Ik zit in de business, dus ik heb meerdere redenen.quote:Op donderdag 21 juni 2018 16:50 schreef Cherni het volgende:
[..]
Maar gaat het je nu om het milieu of een besparing van persoonlijke kosten op de lange termijn.
Dus als straks iedereen een warmtepomp heeft draaien komt de volgende stap.
Enorme kosten elektra. Heb je eerst geïnvesteerd in een warmtepomp komt dan een milieubewing er achter dat we kolencentrales of kerncentrales nodig hebben.
Houdt eens op met deze complete onzin te posten. Beneden de 5 graden gebeurd er niks, uit welke vinger zuig je dit?quote:Op donderdag 21 juni 2018 16:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wel, en wel.quote:Op donderdag 21 juni 2018 16:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Niet met een lucht warmtepomp. En zeker niet je jaren 80 woning. Zo wel, doe me maar een link dan.
Het valt me op dat mensen die geen warmtepomp hebben er meer van af denken te weten dan de eigenaren, en dan vol met aannames, vooroordelen en borrelpraatjes die ik op de laatste verjaardag ook hoordequote:Op donderdag 21 juni 2018 17:08 schreef bambino het volgende:
[..]
Wel, en wel.
Mijn woning, 1973, lucht warmtepomp 8kW. Afgelopen winter geen 1 keer onder de 20 graden in huis op het moment dat ik warmte vroeg. Ook niet toen het die week heel koud was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |