abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 20 juni 2018 @ 17:45:31 #1
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179925029
Aantal jihadistische aanslagen meer dan verdubbeld



Het aantal jihadistische aanslagen in Europa is in 2017 'meer dan verdubbeld'. Dat meldt Europol vanmiddag in haar jaarlijkse terreur-monitor. In totaal vielen vorig jaar 68 slachtoffers bij aanslagen in de EU.

Ook raakten er 844 mensen gewond, onder meer bij aanslagen in Stockholm, Manchester en Barcelona. ,,Deze getallen zijn niet alleen statistieken'', zegt Europol-directeur Catherine De Bolle. ,,Achter elk cijfer zit een onschuldig slachtoffer.''

Het totaal aantal aanslagen - uitgevoerd, mislukt en tegengehouden - steeg van 142 in 2016 naar 205 vorig jaar. Dat is een stijging van 45 procent en breekt met de dalende trend sinds 2014.

In 2016 telde Europol nog dertien jihadistische aanslagen in de EU, vorig jaar waren dat er 33. ,,Ondanks het verlies van de Islamitische Staat neemt de dreiging van jihadistisch terrorisme niet af.''
====================================

[ Bericht 14% gewijzigd door Straatcommando. op 20-06-2018 18:38:22 ]
  woensdag 20 juni 2018 @ 17:48:37 #2
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179925198
Hoe zou dat toch komen.. Valt trouwens nog mee in vergelijking met het midden-oosten zelf.
  woensdag 20 juni 2018 @ 17:55:50 #4
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179925246
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 17:53 schreef Odaiba het volgende:
Hoe zou dat toch komen.. Valt trouwens nog mee in vergelijking met het midden-oosten zelf.
We zitten aan de begin van de curve van verwarde mensen met een laag suikerspiegel en verdraagzaamheid gehalte. Zeker niet aan het eind van deze curve.
pi_179925293
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 17:48 schreef Drugshond het volgende:
Merkel heeft gewoon bloed aan haar handen. Met "ehre" zal het niet veel te maken hebben.
:')

Je topic bij de eerste post verneuken, nice.
  woensdag 20 juni 2018 @ 18:03:13 #6
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179925376
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 17:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')

Je topic bij de eerste post verneuken, nice.
Geen zin om af te wachten (voor Merkel). Haar keuze in 2015 (Wir Shaffen Das) kost haar gewoon de kop.
En bij door modderen ligt Schengen ook in duigen. Kan op papier wel eens het einde betekenen voor de EU (zonder grenzen). Of je moet serieus verwachten dat Merkel in 2 weken een oplossing op EU niveau op tafel kan gooien (met instemming)

Real politiek gaat het winnen van utopisch (wens)denken.
pi_179925397
Goh, hoe kan dat nou? Die zagen we niet aankomen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_179925506
Tijd dat er in de deug-EU wat koppen gaan rollen. Aanklagen wegens land- en volkverraad en misdaden tegen de mensheid.
  woensdag 20 juni 2018 @ 18:12:58 #9
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179925569
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 17:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')

Je topic bij de eerste post verneuken, nice.
Plaatje zegt meer dan 1000 woorden. Ik moet haar niet als Deug Mamma van de EU.
  woensdag 20 juni 2018 @ 18:13:50 #10
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_179925591
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 18:12 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Plaatje zegt meer dan 1000 woorden. Ik moet haar niet als Deug Mamma van de EU.
Probeer nou niet te reageren op zulke Posts. Het enige dat het doet, is off topic gaan.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_179925660
Maar de ramadan bombathon viel dit jaar juist wel mee. Zo verlies je wat, zo win je wat.
pi_179925778
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 18:13 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Probeer nou niet te reageren op zulke Posts. Het enige dat het doet, is off topic gaan.
Want "Het is allemaal de schuld van Merkel!" draagt wel bij aan een fatsoenlijke discussie?

Nou, prima dan. Toon jij (of de TS) mij maar eens de causaliteit tussen Merkel's uitspraak en de toename van islamitisch terrorisme aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 20-06-2018 18:31:18 ]
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 20 juni 2018 @ 18:25:01 #13
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179925804
quote:
5s.gif Op woensdag 20 juni 2018 18:23 schreef probeer het volgende:

[..]

Want "Het is allemaal de schuld van Merkel!" draagt wel bij aan een fatsoenlijke discussie?

Nou, prima, dan. Toon jij (of de TS) mij maar eens de causaliteit tussen Merkel's uitspraak en de toename van islamitisch terrorisme aan.
Binnen de EU (want daar praten we over), lijkt me niet zo heel moeilijk om dit causaal te bewijzen.
pi_179925909
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 18:25 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Binnen de EU (want daar praten we over), lijkt me niet zo heel moeilijk om dit causaal te bewijzen.
Ik zou zeggen, doe je ding, ik ben oprecht benieuwd. Wijs ik je wel nu alvast even op het verschil tussen causaliteit en correlatie.
"Pools are perfect for holding water"
pi_179925982
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 18:25 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Binnen de EU (want daar praten we over), lijkt me niet zo heel moeilijk om dit causaal te bewijzen.
Je weet dat de vluchtelingencrisis al ruim twee jaar bezig was voordat Merkel zei "wir schaffen das"?

En dat een deel van de aanslagplegers in Frankrijk en Brussel geen vluchtelingen waren.
  woensdag 20 juni 2018 @ 18:35:01 #16
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179926007
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 18:34 schreef FYazz het volgende:

[..]

En dat een deel van de aanslagplegers in Frankrijk en Brussel geen vluchtelingen waren.
Hoe, echt hoe, maakt dat het beter?
pi_179926035
Toch wel apart hoe dit verhaal bij de NOS weer gedownplayed wordt.
  woensdag 20 juni 2018 @ 18:42:30 #19
471419 Otger
Reconquista
pi_179926099
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 18:37 schreef Faxie het volgende:
Toch wel apart hoe dit verhaal bij de NOS weer gedownplayed wordt.
Niks aan de hand, ga maar weer rustig slapen.
pi_179926147
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 18:36 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hoe, echt hoe, maakt dat het beter?
Zeg ik dat ergens dan?

Ik reageer enkel op de stelling van Drugshond dat hij causaal verband kan leggen tussen de uitspraak van Merkel en de aanslagen.
Dat de aanslagen dus direct het gevolg zijn van de uitspraak "Wir schaffen das" en het opnemen van vluchtelingen in Duitsland.

Je kunt dit causaal verband echter helemaal niet leggen onder meer dus vanwege de zaken die ik benoemde en zo zijn er nog meer zaken te noemen.

Edit: over de aanslagen zelf, de uitspraak van Merkel en de vluchtelingenproblematiek heb ik geen uitspraak gedaan, dus ook nergens voor nodig om dit wel te suggereren.
pi_179926469
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 18:37 schreef Faxie het volgende:
Toch wel apart hoe dit verhaal bij de NOS weer gedownplayed wordt.
Vertel.
pi_179926663
quote:
Je bent je ervan bewust dat in het eerste artikel wordt gesproken over "15 jaar geleden" en een massale uittocht tussen 2000 en 2015 en over een toename van incidenten in 2000 en na de aanslagen in januari 2015.

Dus ik ben erg benieuwd hoe jij het causaal verband legt tussen het bovenstaande en de uitspraak van Merkel in augustus 2015.
pi_179926681
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 19:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Vertel.
Anders lees je het even. En als je tussen de regeltjes kijkt zie je 'er is niks aan de hand hoor' staan. Woorden als 'desondanks' 'toch maar' 'weliswaar'. Het hele stuk zit er vol mee. Zal je bij een stuk over Trump of anti-EU onderwerpen niet zo snel zien. Heel apart.
pi_179926830
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 18:34 schreef FYazz het volgende:

[..]

Je weet dat de vluchtelingencrisis al ruim twee jaar bezig was voordat Merkel zei "wir schaffen das"?

En dat een deel van de aanslagplegers in Frankrijk en Brussel geen vluchtelingen waren.
Ooh, dan is het in orde....
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_179926866
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 19:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ooh, dan is het in orde....
Ach, je hebt 100% kans om dood te gaan, dus zo'n aanslag is maar een kleinigheidje.
pi_179926985
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 19:12 schreef Faxie het volgende:

[..]

Anders lees je het even. En als je tussen de regeltjes kijkt zie je 'er is niks aan de hand hoor' staan. Woorden als 'desondanks' 'toch maar' 'weliswaar'. Het hele stuk zit er vol mee. Zal je bij een stuk over Trump of anti-EU onderwerpen niet zo snel zien. Heel apart.
Die woorden zijn volstrekt logisch.

Bijvoorbeeld de 'desondanks'. Eerst schrijft de NOS dat het aantal aanslagen is gestegen en dan (desondanks) of maar, toch, niettemin etc. is het aantal slachtoffers gedaald. Niks downplayen, gewoon feitelijke weergave van de cijfers.

De 'weliswaar' haalt de NOS uit de verklaring van Europol die aangeeft dat het aantal aanslagen stijgt (maar, toch, desondanks, weliswaar) amateuristischer worden.
pi_179927096
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 19:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ooh, dan is het in orde....
Ik vind het helemaal niet in orde dat mensen hier zo selectief lezen en dan dit soort troll-reacties plaatsen.

Lees ff post 20 terug.
Ik heb geen oordeel gegeven over de aanslagen, uitspraak of vluchtelingenbeleid, ik heb enkel gezegd dat het causaal verband tussen de uitspraak van Merkel en de aanslagen niet zo makkelijk te leggen is.
  woensdag 20 juni 2018 @ 19:43:25 #28
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_179927238
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 17:48 schreef Drugshond het volgende:
Merkel heeft gewoon bloed aan haar handen.
Gevaarlijke volks en landverrader.
Die vrouw moeten ze afzetten en opsluiten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 20 juni 2018 @ 19:45:02 #29
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_179927255
Dit is gewoon Bondskanselier..



Knettergek.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_179927447
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 18:37 schreef Faxie het volgende:
Toch wel apart hoe dit verhaal bij de NOS weer gedownplayed wordt.
Viel me ook op :

quote:
Vrijwel alle doden vielen vorig jaar bij aanslagen door jihadisten, onder meer in Londen, Barcelona en Manchester. Toch maakte het aantal jihadistische acties in 2017 met 16 procent maar een klein deel uit van alle aanslagen. De meeste aanslagen (67 procent) werden beraamd door afscheidingsbewegingen, zoals de IRA in Noord-Ierland.
De 16 procent jihadistische terreur zorgde (met een verdubbeling van hun aanslagen) voor vrijwel alle doden.

Punt.

Geen "maar" en geen "toch".

Gewoon "punt".

Ik ga me steeds meer irriteren aan het policor belerende toontje van de NOS en de politieke voorkeur die steeds duidelijk in de berichten naar boven komt.

Net als bij de illegale immigranten kwestie in de VS.

Steeds weer op de onderbuik richten met hetzelfde huilende kind en de vermeende melk zuigende baby die bij haar moeder werd weggehaald.

Dat huilende kind en die vermeende baby ben ik 3 dagen achter elkaar weer in een NOS nieuwsbericht tegengekomen. Als een onderbuik behagend behangetje.

En ook zo lang mogelijk over vluchtelingen en asielzoekers blijven doorzagen terwijl al lang duidelijk was en is dat er voornamelijk economische immigranten naar Europa kwamen en komen.

Breng feiten i.p.v. (in) gekleurde berichten die niet zelden ondersteund worden met zorgvuldig uitgezochte one liners die steeds weer opnieuw herhaald worden.
pi_179927533
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 19:28 schreef FYazz het volgende:

[..]

Die woorden zijn volstrekt logisch.

Bijvoorbeeld de 'desondanks'. Eerst schrijft de NOS dat het aantal aanslagen is gestegen en dan (desondanks) of maar, toch, niettemin etc. is het aantal slachtoffers gedaald. Niks downplayen, gewoon feitelijke weergave van de cijfers.

De 'weliswaar' haalt de NOS uit de verklaring van Europol die aangeeft dat het aantal aanslagen stijgt (maar, toch, desondanks, weliswaar) amateuristischer worden.
Het is juist die woordkeuze die typisch is. Iets waar ze bij de NOS wel raad mee weten...bij de 'feiten' blijven maar de context manipuleren door het gebruik van bepaalde woorden, weglaten van details (wat iets anders in dan liegen natuurlijk, dus geen 'fake news'). Let er maar eens op.

Je zult ze niet horen zeggen 'desondanks zijn er meer banen in de VS gekomen' of 'desondanks heeft Le Pen meer stemmen dan ooit behaald'
pi_179927585
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 19:55 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Viel me ook op :

[..]

De 16 procent jihadistische terreur zorgde (met een verdubbeling van hun aanslagen) voor vrijwel alle doden.

Punt.

Geen "maar" en geen "toch".

Gewoon "punt".

Ik ga me steeds meer irriteren aan het policor belerende toontje van de NOS en de politieke voorkeur die steeds duidelijk in de berichten naar boven komt.

Net als bij de illegale immigranten kwestie in de VS.

Steeds weer op de onderbuik richten met hetzelfde huilende kind en de vermeende melk zuigende baby die bij haar moeder werd weggehaald.

Dat huilende kind en die vermeende baby ben ik 3 dagen achter elkaar weer in een NOS nieuwsbericht tegengekomen. Als een onderbuik behagend behangetje.

En ook zo lang mogelijk over vluchtelingen en asielzoekers blijven doorzagen terwijl al lang duidelijk was en is dat er voornamelijk economische immigranten naar Europa kwamen en komen.

Breng feiten i.p.v. (in) gekleurde berichten die niet zelden ondersteund worden met zorgvuldig uitgezochte one liners die steeds weer opnieuw herhaald worden.
Ja precies dit. Geen 'desondanks' in dit geval.
pi_179928284
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 19:59 schreef Faxie het volgende:

[..]

Het is juist die woordkeuze die typisch is. Iets waar ze bij de NOS wel raad mee weten...bij de 'feiten' blijven maar de context manipuleren door het gebruik van bepaalde woorden, weglaten van details (wat iets anders in dan liegen natuurlijk, dus geen 'fake news'). Let er maar eens op.

Je zult ze niet horen zeggen 'desondanks zijn er meer banen in de VS gekomen' of 'desondanks heeft Le Pen meer stemmen dan ooit behaald'
Ik heb eerder het gevoel dat er iemand bij de redactie zit die verzot is op dergelijke woordjes. Een overijverige auteur die (onnodig) ritme in de tekst probeert aan te brengen.
Type maar eens NOS + desondanks en je krijgt pagina's vol met links.
Zelfde als je NOS + weliswaar intikt. Ook 'er' wordt vaak gebruikt (wat ook veel overijverige/slechte auteurs gebruiken).

Ik heb daarnaast het gevoel dat mensen tegenwoordig ook overal wat negatiefs achter zoeken en alleen maar op zoek zijn naar dingen waar ze het niet mee eens zijn.
Ook lijkt het op dit moment een trend te zijn om de NOS continue te bestempelen als manipulator. Tuurlijk brengen ze het nieuws weleens subjectief of laten ze iets cruciaals weg (wat niet zou mogen gebeuren), maar om nu alles van de NOS als manipulatief te bestempelen vind ik te ver gaan.

Hier trouwens een link naar, in mijn ogen, een objectief stuk van de NOS over Le Pen waarin haar successen benoemd worden.

In de eerste alinea staat gelijk ook een 'maar' (desondanks).

"Haar partij, het Front National, was vroeger taboe, maar onder Le Pens leiding stroomden de nieuwe aanhangers massaal binnen".

https://www.google.nl/amp(...)-nieuwe-kiezers.html

[ Bericht 4% gewijzigd door FYazz op 20-06-2018 20:35:47 ]
pi_179929210
Part and parcel of living in a big city.
pi_179929780
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 20:30 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ik heb eerder het gevoel dat er iemand bij de redactie zit die verzot is op dergelijke woordjes. Een overijverige auteur die (onnodig) ritme in de tekst probeert aan te brengen.
Type maar eens NOS + desondanks en je krijgt pagina's vol met links.
Zelfde als je NOS + weliswaar intikt. Ook 'er' wordt vaak gebruikt (wat ook veel overijverige/slechte auteurs gebruiken).

Ik heb daarnaast het gevoel dat mensen tegenwoordig ook overal wat negatiefs achter zoeken en alleen maar op zoek zijn naar dingen waar ze het niet mee eens zijn.
Ook lijkt het op dit moment een trend te zijn om de NOS continue te bestempelen als manipulator. Tuurlijk brengen ze het nieuws weleens subjectief of laten ze iets cruciaals weg (wat niet zou mogen gebeuren), maar om nu alles van de NOS als manipulatief te bestempelen vind ik te ver gaan.
Waarom? Het nieuws subjectief brengen of iets cruciaals weglaten is alleen maar natuurlijk wanneer je manipulatief wil zijn. Dat is de NOS wel, niet sinds kort maar al heel lang en ook zeker niet alleen in islamkwesties.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_179930299
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 19:12 schreef Faxie het volgende:

[..]

Anders lees je het even. En als je tussen de regeltjes kijkt zie je 'er is niks aan de hand hoor' staan. Woorden als 'desondanks' 'toch maar' 'weliswaar'. Het hele stuk zit er vol mee. Zal je bij een stuk over Trump of anti-EU onderwerpen niet zo snel zien. Heel apart.
Ik zie niet zoveel geks. Het lijkt me vooral een feitelijk verhaal. 'Desondanks' en 'toch maar' worden voorzien van cijfers. Wellicht teveel nuance naar jouw zin, maar de feiten zijn nu eenmaal niet zo zwart-wit.
pi_179930428
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 21:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waarom? Het nieuws subjectief brengen of iets cruciaals weglaten is alleen maar natuurlijk wanneer je manipulatief wil zijn. Dat is de NOS wel, niet sinds kort maar al heel lang en ook zeker niet alleen in islamkwesties.
Wat bedoel je met 'waarom'?

En lees je wel goed, ik stel namelijk nergens dat de NOS nooit manipulatief is. Ik stel dat de NOS niet altijd manipulatief is en dat zaken ook objectief worden weergegeven, zie bv mijn link.

Het is gewoon lastig in deze tijd. Elke krant en elke nieuwssite brengt het nieuws op de eigen manier en die is vaak afhankelijk van de visie en/of belangen van de auteur of redactie. Of het nu de NOS is, AD, Telegraaf etc. Een geheel objectief medium bestaat er niet.
pi_179930769
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 21:25 schreef FYazz het volgende:

[..]

Wat bedoel je met 'waarom'?

En lees je wel goed, ik stel namelijk nergens dat de NOS nooit manipulatief is. Ik stel dat de NOS niet altijd manipulatief is en dat zaken ook objectief worden weergegeven, zie bv mijn link.
Je hoeft niet alles te manipuleren om manipulatief te zijn. Sterker nog, manipulatie is doorgaans effectiever als die selectief wordt toegepast.

quote:
Het is gewoon lastig in deze tijd. Elke krant en elke nieuwssite brengt het nieuws op de eigen manier en die is vaak afhankelijk van de visie en/of belangen van de auteur of redactie. Of het nu de NOS is, AD, Telegraaf etc. Een geheel objectief medium bestaat er niet.
Dat klopt, visie laten doorklinken is dan ook acceptabel, belangen van de auteur of de redactie niet, en manipulatie is een methode die nooit deugt. Het gaat niet om al die dingen die NOS doet die wél door de beugel kunnen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_179931068
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 21:22 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik zie niet zoveel geks. Het lijkt me vooral een feitelijk verhaal. 'Desondanks' en 'toch maar' worden voorzien van cijfers. Wellicht teveel nuance naar jouw zin, maar de feiten zijn nu eenmaal niet zo zwart-wit.
Misschien de oogklepjes eens afdoen dan. De hele opmaak is precies zo gemaakt dat het hele verhaal een enigszins gematigd positieve toon krijgt. Probeer je eens in te denken hoe dit verhaal met exact dezelfde cijfers er uit zou zien op een Breitbart oid.

Zie ook de OP trouwens. Zelfde cijfers, minder positieve toon.
pi_179931176
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 21:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je hoeft niet alles te manipuleren om manipulatief te zijn. Sterker nog, manipulatie is doorgaans effectiever als die selectief wordt toegepast.

Net als dat wanneer er wel gemanipuleerd is het niet automatisch betekent dat het altijd gemanipuleerd wordt.

Kortom, we vinden en zeggen hetzelfde.

Het enige punt wat ik wilde maken is dat de starter van deze discussie mbt de NOS niet net zo subjectief naar de NOS moet kijken als de NOS het nieuws brengt ;)
pi_179931451
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 21:41 schreef Faxie het volgende:

[..]

Misschien de oogklepjes eens afdoen dan.
Och gaat het op die toon? Ik wil best met je in discussie maar niet op deze manier.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2018 21:51:14 ]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 20 juni 2018 @ 22:32:27 #42
74056 crew  ToT
pi_179933037
"Maar autorijden zorgt voor meer slachtoffers hoor!!!"
pi_179935080
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 21:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Och gaat het op die toon? Ik wil best met je in discussie maar niet op deze manier.
De toon is toch niet belangrijk zolang het bij de feiten blijft?
pi_179935711
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 18:25 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Binnen de EU (want daar praten we over), lijkt me niet zo heel moeilijk om dit causaal te bewijzen.
Kom maar op met die bewijzen dan.
  donderdag 21 juni 2018 @ 00:51:49 #45
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_179935923
Hoezo zijn alleen doden slachtoffers :T
  donderdag 21 juni 2018 @ 06:10:23 #46
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_179936924
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 19:55 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Viel me ook op :

[..]

De 16 procent jihadistische terreur zorgde (met een verdubbeling van hun aanslagen) voor vrijwel alle doden.

Punt.
Wel interessant dat 67% van aanslagen door afscheidingsbewegingen zoals IRA gedaan wordt. Dan vraag ik me af wat voor aanslagen dat dan zijn. Zowel IRA als ETA hebben de wapens neergelegd en zijn naar mijn weten vrij rustig. Hebben we het hier dan over aanslagen als graffiti enz.? Lastig om dat in dezelfde categorie te stoppen als islamitisch terrorisme wat duidelijk op moorden gericht is.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_179937047
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juni 2018 22:32 schreef ToT het volgende:
"Maar autorijden zorgt voor meer slachtoffers hoor!!!"
Per event (autoverplaatsing) tov per concertbezoek waarschijnlijk niet. Ook niet als je het corrigeert naar jaarlijkse events (hoe vaak bezoekt iemand gemiddeld een concert, hoe vaak rijdt iemand auto).
Dat soort cijfers zijn echter te ingewikkeld om zelf uit te rekenen.
pi_179937073
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 18:10 schreef Schaapje1987 het volgende:
Tijd dat er in de deug-EU wat koppen gaan rollen. Aanklagen wegens land- en volkverraad en misdaden tegen de mensheid.
Dit.
Te beginnen met Merkel, Juncker, Timmermans en Verhofstadt.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179937092
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 18:34 schreef FYazz het volgende:

[..]

Je weet dat de vluchtelingencrisis al ruim twee jaar bezig was voordat Merkel zei "wir schaffen das"?

En dat een deel van de aanslagplegers in Frankrijk en Brussel geen vluchtelingen waren.
Nee. Maar allemaal nazaten van islamitische immigranten.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179937101
Welke aanslagen heeft de IRA in 2017 gepleegd dan?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 21 juni 2018 @ 09:31:03 #51
74056 crew  ToT
pi_179938459
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 06:42 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Per event (autoverplaatsing) tov per concertbezoek waarschijnlijk niet. Ook niet als je het corrigeert naar jaarlijkse events (hoe vaak bezoekt iemand gemiddeld een concert, hoe vaak rijdt iemand auto).
Dat soort cijfers zijn echter te ingewikkeld om zelf uit te rekenen.
Nee dat is een zinnetje dat vluchtelingenknuffelaars altijd lopen te blaten.
Het gaat er om dat mensen die ons intens haten ons komen vermoorden versus wat ongelukken. Dan boeien statistieken echt niet meer zo.
pi_179938686
Hier het hele rapport

Ik pik even een paar van de trends er uit:
quote:
#3 Jihadist attacks are committed primarily by homegrown terrorists, radicalised in their country of residence without having travelled to join a terrorist group abroad. This group of home-grown actors is highly diverse, consisting of individuals who have been born in the EU or have lived in the EU most of their lives, may have been known to the police but not for terrorist activities and often do not have direct links to the Islamic State (IS) or any other jihadist organisation.
Snap niet dat het hier het hele topic over vluchtelingen en Merkel gaat..
quote:
#6 The number of individuals travelling to the conflict zones in Iraq or Syria to join jihadist terrorist groups as foreign terrorist fighters has dropped significantly since 2015. The number of returnees was low in 2017.
Op zich logisch.
quote:
#10 Ethno-nationalist and separatist terrorist attacks continue to far outnumber attacks carried out by violent extremists inspired by any other ideologies or motivations.
Noord-Ierland mag weer blij zijn.

Anyways, interessant rapport, ik raad jullie aan het tenminste door te bladeren, staat ook nog een hoofdstuk in over extreem links en extreem rechts terrorisme, misschien kunnen jullie daar nog wat stokken vinden om elkaar de komende jaren mee te slaan. ('Het stond in de europol monitor!!!111')
pi_179939080
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 06:48 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Dit.
Te beginnen met Merkel, Juncker, Timmermans en Verhofstadt.
Succes ermee.
  donderdag 21 juni 2018 @ 11:08:11 #54
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_179939739
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 09:48 schreef Stranger het volgende:
Hier het hele rapport

Ik pik even een paar van de trends er uit:

[..]

Snap niet dat het hier het hele topic over vluchtelingen en Merkel gaat..

[..]

Op zich logisch.

[..]

Noord-Ierland mag weer blij zijn.

Anyways, interessant rapport, ik raad jullie aan het tenminste door te bladeren, staat ook nog een hoofdstuk in over extreem links en extreem rechts terrorisme, misschien kunnen jullie daar nog wat stokken vinden om elkaar de komende jaren mee te slaan. ('Het stond in de europol monitor!!!111')
Dank voor de link

quote:
UK / Dissident Republican groups
In 2017, included in the 88 security incidents mentioned above, there were five Dissident Republican (DR) attacks against national security targets41, including one in January in which a police officer was seriously injured in a shooting in Belfast.
DR terrorist groups opposed to the peace process remain the most significant threat to national security in Northern Ireland. The UK lists four DR groups: the new IRA; Óglaigh na hÉireann (ONH); the Continuity IRA (CIRA); and Arm Na Poblachta (ANP), who continue to consider violence a legitimate means of achieving their goal of a united Ireland. These groups consider police, prison officers and members of the armed forces in Northern Ireland as their primary targets.
Attack methodologies and capabilities used by DRs vary across the groups
41 Attacks on national security targets is a measure used by the security service and includes those targeted principally (but not exclusively) against the security forces, those who support them and premises and institutions associated with policing justice and security.
with many attacks involving firearms or small improvised explosive devices such as pipe bombs. They have, however, also deployed larger and/or potentially more destructive devices such as vehicle borne improvised explosive devices (VBIED) and explosively formed projectiles.
Apart from attacks on the security services, many dissident republicans are also heavily involved in criminal activities for personal gain, including smuggling and extortion. Their activities range from minor to serious criminality, including drug dealing, extortion, fuel laundering and murder.
88 security incidents in UK waarvan vijf tegen security targets. De rest zou net zo goed gerelateerd kunnen zijn aan de criminele activiteiten, waarmee ze voor mij eigenlijk niet onder de noemer terrorisme zouden vallen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 21 juni 2018 @ 11:18:24 #55
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_179939926
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 19:45 schreef Harvest89 het volgende:
Dit is gewoon Bondskanselier..

[ afbeelding ]

Knettergek.
:') :')
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 19:43 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Gevaarlijke volks en landverrader.
Die vrouw moeten ze afzetten en opsluiten.
:') _O-
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  donderdag 21 juni 2018 @ 11:21:20 #56
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_179939970
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 09:48 schreef Stranger het volgende:
Hier het hele rapport

Ik pik even een paar van de trends er uit:

[..]

Snap niet dat het hier het hele topic over vluchtelingen en Merkel gaat..

Ik wel. De racistische en bange boosmeneertjes grijpen alles aan om hun frustratie van hun eigen kutleven op "immigrantuh!" te kunnen botvieren. Wordt tijd dat ze eens aan de vrouw komen. Maar waarschijnlijk geven ze daar de buitenlanders ook de schuld van.

Racistische ideëen worden gevoed door angst en mensen die ontevreden zijn met hun eigen leven en falen in datzelfde leven.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 21 juni 2018 @ 11:21:27 #57
74056 crew  ToT
pi_179939973
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 11:08 schreef nixxx het volgende:

[..]

Dank voor de link

[..]

88 security incidents in UK waarvan vijf tegen security targets. De rest zou net zo goed gerelateerd kunnen zijn aan de criminele activiteiten, waarmee ze voor mij eigenlijk niet onder de noemer terrorisme zouden vallen.
Je weet dat er in Europa diverse aanvallen van "Allahu akhbar"-roepende zandhazen tegen soldaten en agenten hebben plaatsgevonden? Om die reden mochten soldaten in hun vrije tijd tijdelijk geen uniformen meer dragen en zelfs verkeersregelaars konden slachtoffer worden van een aanval.
pi_179940026
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juni 2018 11:21 schreef ToT het volgende:

[..]

Je weet dat er in Europa diverse aanvallen van "Allahu akhbar"-roepende zandhazen tegen soldaten en agenten hebben plaatsgevonden? Om die reden mochten soldaten in hun vrije tijd tijdelijk geen uniformen meer dragen en zelfs verkeersregelaars konden slachtoffer worden van een aanval.

Haha dat stuk van nixxx gaat over de 'Ethno-nationalist and separatist terrorist attacks' en over de vraag of deze acties wel als terrorisme omschreven moeten worden. Maar toch weer mooi boosgemaakt om het verkeerde punt.
  donderdag 21 juni 2018 @ 11:43:38 #59
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_179940261
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juni 2018 11:21 schreef ToT het volgende:

[..]

Je weet dat er in Europa diverse aanvallen van "Allahu akhbar"-roepende zandhazen tegen soldaten en agenten hebben plaatsgevonden? Om die reden mochten soldaten in hun vrije tijd tijdelijk geen uniformen meer dragen en zelfs verkeersregelaars konden slachtoffer worden van een aanval.

Wat ik ermee wilde bereiken is dat terwijl het rapport zegt dat het grootste deel van de aanslagen ethno separatist was, je daar een groot deel waarschijnlijk als gewone criminaliteit kunt bestempelen en niet als terrorisme. Het resultaat van zo’n filter is dat het percentage jihadi terreur flink stijgt.

Bijv laten we 83 “aanslagen” in de UK weg, dan gaat het jihadi percentage van 33/205=16% omhoog naar 33/(205-83)= 27%. Als dan ook nog eens een gelijk deel (te weten 83/88=95%) van de aanslagen in Frankrijk (van 42naar 2) en Spanje (7 naar 1 afgerond naar boven) eerder criminaliteit gerelateerd is dan terroristisch. Dan gaat het jihadi percentage naar 33/(205-83-40-6)=43%

Mijn aanname is daarbij dus dat ik een terrorist, die bij een ripdeal om aan geld te komen iemand neerknalt, niet meetel als terroristisch incident.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_179945080
quote:
En dan vinden de hoge leiders het raar dat er steeds meer joden vertrekken naar Israël.

En het grappige is dat Markel het antisemitisme bij extreem-rechts probeerde neer te leggen terwijl de Joden almas roepen dat het juist vanuit de Islamitische hoek komt.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_179946391
In Nederland weer een verijdeld
pi_179946782
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 11:21 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ik wel. De racistische en bange boosmeneertjes grijpen alles aan om hun frustratie van hun eigen kutleven op "immigrantuh!" te kunnen botvieren. Wordt tijd dat ze eens aan de vrouw komen. Maar waarschijnlijk geven ze daar de buitenlanders ook de schuld van.

Racistische ideëen worden gevoed door angst en mensen die ontevreden zijn met hun eigen leven en falen in datzelfde leven.
Zie 'm bang zijn voor rechtse mensen dan _O-
pi_179946794
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 17:36 schreef byah het volgende:
In Nederland weer een verijdeld
Benieuwd of deze bij de statistieken komt
  donderdag 21 juni 2018 @ 18:53:08 #65
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_179948004
Grote schande. Hier moet veel harder tegen op getreden worden. Iedereen die niet met democratische waarden kan leven mag gaan wieberen.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  donderdag 21 juni 2018 @ 19:04:21 #66
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179948288
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 18:53 schreef VeX- het volgende:
Grote schande. Hier moet veel harder tegen op getreden worden. Iedereen die niet met democratische waarden kan leven mag gaan wieberen.
Ik mag weer reageren na een ban (Hieo hoi). Dit *O*.
  donderdag 21 juni 2018 @ 19:06:06 #67
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179950247
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 06:10 schreef nixxx het volgende:

[..]

Wel interessant dat 67% van aanslagen door afscheidingsbewegingen zoals IRA gedaan wordt. Dan vraag ik me af wat voor aanslagen dat dan zijn. Zowel IRA als ETA hebben de wapens neergelegd en zijn naar mijn weten vrij rustig. Hebben we het hier dan over aanslagen als graffiti enz.? Lastig om dat in dezelfde categorie te stoppen als islamitisch terrorisme wat duidelijk op moorden gericht is.
In ieder geval vielen er bij die acties (bewust?) geen doden.

Het in dezelfde categorie plaatsen heeft mijns inziens te maken met een gevaarlijk en bizar soort marginaliseren van de jihadistische terreur.

Iets dat we in het Westen en zeker bij bepaalde politiek en maatschappelijk gemotiveerde partijen en groeperingen wel vaker zien.

Te vaak, wederom mijns inziens.
  donderdag 21 juni 2018 @ 20:44:37 #69
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179951257
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 20:13 schreef DrMabuse het volgende:
Iets dat we in het Westen en zeker bij bepaalde politiek en maatschappelijk gemotiveerde partijen en groeperingen wel vaker zien.
En juist dat laatste komt als een boemerang terug richting de EU. Bevolking is echt niet gek hoor.
  donderdag 21 juni 2018 @ 20:47:03 #70
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179951343
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 06:10 schreef nixxx het volgende:

[..]

Wel interessant dat 67% van aanslagen door afscheidingsbewegingen zoals IRA gedaan wordt. Dan vraag ik me af wat voor aanslagen dat dan zijn. Zowel IRA als ETA hebben de wapens neergelegd en zijn naar mijn weten vrij rustig. Hebben we het hier dan over aanslagen als graffiti enz.? Lastig om dat in dezelfde categorie te stoppen als islamitisch terrorisme wat duidelijk op moorden gericht is.
Wat de hoer heb ik te maken met IRA, en/of ETA. Zullen we het over Nice, Brussel, Madrid, Parijs of Londen hebben, Clown flappie.
pi_179951403
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 19:06 schreef Drugshond het volgende:
Moet ik serieus een betoog gaan houden voor en na 2015. Flikker toch op. Ga zelf in Keulen nieuwjaar vieren.
Als je onderbuik over Merkel blert is dat op zich wel een idee, ja.
  donderdag 21 juni 2018 @ 20:50:55 #72
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179951498
quote:
9s.gif Op donderdag 21 juni 2018 20:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je onderbuik over Merkel blert is dat op zich wel een idee, ja.
Dank je dat ze daar haar niet moe zijn en Merkle via een buitenweg naar een exit aan het bewegen zijn.
  donderdag 21 juni 2018 @ 20:53:28 #73
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179953024
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juni 2018 19:04 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik mag weer reageren na een ban (Hieo hoi). Dit *O*.
Nou, je komt niet echt vrolijk en beheerst terug na je ban :D

quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 19:06 schreef Drugshond het volgende:
Flikker toch op.
quote:
13s.gif Op donderdag 21 juni 2018 20:47 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Wat de hoer...
...Clown flappie.
Waarom zo agressief reageren, je boodschap komt daardoor niet beter over, in tegenstelling juist.

En ik snap jouw argumenten en angsten ook wel hoor, maar alles afschuiven op Merkel slaat nergens op. Ook zonder haar hadden we in Europa een vluchtelingencrisis gehad.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 06:48:34 #75
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_179959976
quote:
13s.gif Op donderdag 21 juni 2018 20:47 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Wat de hoer heb ik te maken met IRA, en/of ETA. Zullen we het over Nice, Brussel, Madrid, Parijs of Londen hebben, Clown flappie.
Dat is dus precies wat DrMabuse zegt en wat ik in post 59 met een berekeningetje duidelijk maak. Wat ze als aanslagen door IRA en ETA tellen lijkt vaak helemaal geen terrorisme. Daardoor wordt het percentage islamitische terreur kunstmatig gedrukt van waarschijnlijk 43% of hoger naar een schamele 16%. Daar mort volgens mij een politieke motivatie achter zitten.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 22 juni 2018 @ 06:58:11 #76
33189 RM-rf
1/998001
pi_179959989
De AfD vroeg recentelijk aan de Bundesregering hoeveel maal er recentelijk mensen opgepakt waren die mogelijk een bomaanslag voorbereidden:

quote:
Wie viele Bomben bzw. Ingredienzen für deren Herstellung wurden nach Kenntnis der Bundesregierung seit dem Jahr 2000 gefunden und sichergestellt (bitte nach Funddatum, Fundort, Art des Fundes und Zuordnung zur politisch motivierten Kriminalität (PMK-rechts, -links, -Ausländerkriminalität, insbesondere Islamismus) aufschlüsseln)?
Een schrikbarend cijfer gaf de duitse regering:

sinds 2000 zijn er in duitsland zelf 136 bommen gevonden die gelegd of ontwikkeld werden met politieke doeleinden.

qua toe-ordening naar politieke denkrichtingen van de bommenleggers:

18 door extreem-linksen
24 door islamistsche fundamentalisten
94 door extreem-rechtse terroristen


https://www.t-online.de/n(...)remisten-bomben.html
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_180010290
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 06:58 schreef RM-rf het volgende:
De AfD vroeg recentelijk aan de Bundesregering hoeveel maal er recentelijk mensen opgepakt waren die mogelijk een bomaanslag voorbereidden:

[..]

Een schrikbarend cijfer gaf de duitse regering:

sinds 2000 zijn er in duitsland zelf 136 bommen gevonden die gelegd of ontwikkeld werden met politieke doeleinden.

qua toe-ordening naar politieke denkrichtingen van de bommenleggers:

18 door extreem-linksen
24 door islamistsche fundamentalisten
94 door extreem-rechtse terroristen


https://www.t-online.de/n(...)remisten-bomben.html
Zijn dat diezelfde "rechtsextremisten" die ze rekenden laatst? Waarbij allah ackbar schreeuwerds tot extreem rechts gerekend werden?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  zondag 24 juni 2018 @ 14:11:04 #78
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_180010758
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 13:48 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Zijn dat diezelfde "rechtsextremisten" die ze rekenden laatst? Waarbij allah ackbar schreeuwerds tot extreem rechts gerekend werden?
Ah de cijfers staan je niet aan dus probeer je ze in twijfel te trekken met zo'n nietszeggende opmerking.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zondag 24 juni 2018 @ 14:17:58 #79
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180010914
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 14:11 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ah de cijfers staan je niet aan dus probeer je ze in twijfel te trekken met zo'n nietszeggende opmerking.
Daar was niet te lang geleden een topic over dat de Duitse politie antisemitische incidenten automatisch als extreem-rechts classificeert voor de statistieken als er geen verdachte in beeld was.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_180011019
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 14:11 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ah de cijfers staan je niet aan dus probeer je ze in twijfel te trekken met zo'n nietszeggende opmerking.
https://nos.nl/artikel/22(...)n-kaart-brengen.html
pi_180011085
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 14:11 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ah de cijfers staan je niet aan dus probeer je ze in twijfel te trekken met zo'n nietszeggende opmerking.
quote:
In Duitsland wordt steeds meer getwijfeld aan de cijfers van de politie, die extreem-rechts bijna uitsluitend verantwoordelijk houdt voor antisemitische misdrijven in het land. Uit enquêtes onder Joden komen heel andere cijfers naar voren.

De cijfers van de politie liggen steeds meer onder vuur. Daaruit zou blijken dat meer dan 90 procent van het antisemitisme afkomstig is uit de extreem-rechtse hoek.

Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180011276
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 14:23 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]


[..]

Want wanneer een plot om een bomaanslag te plegen wordt ontrafeld, dan wordt dat gecategoriseerd als antisemitisme?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180011337
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 14:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Want wanneer een plot om een bomaanslag te plegen wordt ontrafeld, dan wordt dat gecategoriseerd als antisemitisme?
Daarin is te lezen dat de politie inderdaad antisemitische incidenten als "extreem-rechts" inschat als er geen verdere gegevens bekend zijn of als er geen daders opgepakt konden worden.

Zo wordt die noemer een grote verzamelbak en "ontstaat mogelijkerwijs een naar rechts neigend beeld over de motieven en daders", zeggen de onderzoekers. Ze wijzen ook op een enquête onder Duitse Joden: "opvallend vaak worden moslims als dader aangewezen: 48 procent van de scheldpartijen, 62 procent van de beledigingen en 81 procent van de lichamelijke aanvallen worden ingeschat als afkomstig van moslims".
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180011409
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 14:35 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Daarin is te lezen dat de politie inderdaad antisemitische incidenten als "extreem-rechts" inschat als er geen verdere gegevens bekend zijn of als er geen daders opgepakt konden worden.

Zo wordt die noemer een grote verzamelbak en "ontstaat mogelijkerwijs een naar rechts neigend beeld over de motieven en daders", zeggen de onderzoekers. Ze wijzen ook op een enquête onder Duitse Joden: "opvallend vaak worden moslims als dader aangewezen: 48 procent van de scheldpartijen, 62 procent van de beledigingen en 81 procent van de lichamelijke aanvallen worden ingeschat als afkomstig van moslims".
Ik kan lezen.

Het ging echter om bomaanslagen die zijn verhinderd. Met antisemitische incidenten heeft dat verder niets van doen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 24 juni 2018 @ 15:04:01 #85
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180012348
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 14:35 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Daarin is te lezen dat de politie inderdaad antisemitische incidenten als "extreem-rechts" inschat als er geen verdere gegevens bekend zijn of als er geen daders opgepakt konden worden.

Zo wordt die noemer een grote verzamelbak en "ontstaat mogelijkerwijs een naar rechts neigend beeld over de motieven en daders", zeggen de onderzoekers. Ze wijzen ook op een enquête onder Duitse Joden: "opvallend vaak worden moslims als dader aangewezen: 48 procent van de scheldpartijen, 62 procent van de beledigingen en 81 procent van de lichamelijke aanvallen worden ingeschat als afkomstig van moslims".
Dat gaat niet over bomaanslagen. Maar bv over bekladden met hakenkruizen en/of nazi leuzen. Als er dan geen dader (en motief) is wordt het onder extreem rechts geschaard.
Dat is foutief, vertekend het beeld idd. Maar gaat zeer zeker niet over dit soort zeer ernstige zaken van terrorisme.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 24 juni 2018 @ 15:20:57 #86
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180012943
Uit het artikel van RM -rf
quote:
Die Auswertung führt 136 Funde seit dem Jahr 2000 an, die einen politischen Hintergrund hatten oder haben könnten. In 18 Fällen waren die Sprengstoffe in der Hand von Menschen, die die Auswertung zum linken Spektrum rechnet, in 24 Fällen gab es einen möglichen islamistischen Hintergrund. 94 der Funde rechnet das Bundesinnenministerium Rechten zu – und damit den weitaus größten Teil.
Nu is mijn Duits niet zo super, dus corrigeer me graag als nodig, maar ik vind het taalgebruik wel lichtelijk apart. En de volgorde van de kwalificaties.
Als eerste, 18 gevallen in de hand van links georiënteerden.
Als tweede, 24 gevallen van mogelijk islamitische achtergrond.
Als derde, 94 gevallen die door Binnenlandse zaken aan rechts toegeschreven worden.

Het begint heel zeker, dan wordt het “mogelijk”, dan wordt het “toegeschreven aan”. Dan moeten we maar geloven dat dat toeschrijven aan recht extremisten objectief gebeurt en dat het niet de vergaarbak “overig/rechts-extreem” is.

Ik ben me ervan bewust dat er in Duitsland echt neonazi aanslagen gepleegd zijn, maar ik ben ook beducht voor gegoochel met statistieken.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_180020814
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 18:37 schreef Faxie het volgende:
Toch wel apart hoe dit verhaal bij de NOS weer gedownplayed wordt.
Vind je? Ze zijn er altijd als de kippen bij om het weer af te zwakken.

Is er in dit topic al opgemerkt dat je meer kans loopt om door een bliksemflits geraakt te worden dan dat je slachtoffer van een terreuraanslag wordt? Dan hebben we die dooddoener ook vast weer gehad...
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 24 juni 2018 @ 19:56:15 #88
74056 crew  ToT
pi_180020843
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 19:55 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Vind je? Ze zijn er altijd als de kippen bij om het weer af te zwakken.

Is er in dit topic al opgemerkt dat je meer kans loopt om door een bliksemflits geraakt te worden dan dat je slachtoffer van een terreuraanslag wordt? Dan hebben we die dooddoener ook vast weer gehad...
Niet dat ik weet, maar al wel:

quote:
2s.gif Op woensdag 20 juni 2018 22:32 schreef ToT het volgende:
"Maar autorijden zorgt voor meer slachtoffers hoor!!!"
:T
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')